Vânzările de scule și unelte, cea mai mare creștere în pandemie

Date:

Vânzările de scule și unelte au crescut cu 15% și cele de adezivi și vopsele au crescut cu 10% în perioada 2020-2021, față de anul anterior, arată datele centralizate de lanțul românesc de magazine de materiale și accesorii pentru mobilă MAM Bricolaj, retailer listat pe piața AeRo a Bursei de Valori București.

O analiză realizată de MAM Bricolaj semnalează „două noi trenduri, ambele apărute ca urmare a restricțiilor de circulație, impuse de pandemie, care au obligat persoanele active să petreacă mai mult timp acasă.

Mici reparații în propriile locuințe 

Primul este acela că oamenii au început să fie mai preocupați de aspectul mobilierului din locuință, dar și de funcționarea acestuia. Cei mai încrezători în îndemânarea lor au decis să înlocuiască singuri componentele de mobilier sau instalațiile stricate, să le recondiționeze sau să monteze altele, mai aspectuoase sau practice.  

Fenomenul este sesizabil în dinamica vânzărilor unora dintre produsele MAM Bricolaj, care au înregistrat un avans semnificativ în comparație cu anii anteriori. 

Categoriile de produse ale căror vânzări au crescut semnificativ în perioada 2020-2021 sunt:

  1. Scule și unelte (cheie reglabilă, clește, patent, șurubelniță, ruletă, scule electrice), cu un avans de 15%  
  2. Vopsele și adezivi (adezivi universali, spuma poliuretanică, siliconul sanitar, pensule, vopsele), cu o creștere de 10% 

Pandemia a crescut interesul pentru hobby-uri și DIY

Al doilea trend apărut ca urmare a restricțiilor de circulație impuse a fost stimularea hobby-urilor. Multe persoane au experimentat diferite forme de exprimare a creativității și petrecere a timpului liber, îmbogățindu-și viața personală și folosind aceste noi preocupări pentru a face față anxietăților apărute în pandemie”.

Ioana Petre, director de marketing al MAM Bricolaj: „Timpul petrecut în casă, eventual alături de copii, răsfoind reviste și mai ales navigând pe internet, i-a făcut pe adulți să descopere activități noi și să-și exploreze latura creativă. Descoperirea unor hobby-uri și dezvoltarea unor proiecte DIY (Do It Yourself) au avut și un rol terapeutic, de instrument antistress, așa cum au arătat specialiștii în well-being. Oamenii s-au inspirat de pe rețelele sociale – YouTube, Pinterest, Facebook și TikTok, unde au descoperit nenumărate exemple ce i-au ajutat să-și testeze creativitatea și îndemânarea.”

Consultanții MAM Bricolaj au constat în discuțiile cu clienții că „a crescut numărul celor care cumpărau produse pentru a le folosi în alte scopuri decât cele obișnuite. De exemplu, țevile din plastic sunt utilizate nu doar la instalațiile sanitare, ci pot fi transformate, cu puțină imaginație sau cu ajutorul internetului, în suporți pentru rafturi, obiecte personalizate și viu colorate pentru depozitare, suporturi etc. De asemenea, clienții MAM Bricolaj au mai achiziționat bucăți de PAL și PFL sau adezivi și vopsele pentru diferite proiecte DIY, precum tablourile și alte obiecte decorative”. 

MAM Bricolaj oferă aproximativ
11.000 de produse pasionaților de bricolaj

Lanțul de magazine MAM Bricolaj subliniază că „oferă una dintre cele mai largi game de produse de profil existente pe piață – aproximativ 11.000 de produse sunt disponibile la vânzare în acest moment.

Cea mai mare pondere în vânzările MAM Bricolaj o au panourile (27% din total, în primul trimestru al acestui an), urmate de obiectele de fixare/balamale (13%), precum și de accesoriile de mobilă și accesoriile pentru dressing (ambele reprezentând câte 11% din totalul vânzărilor).

MAM Bricolaj a înregistrat în primul trimestru din 2022 o cifră de afaceri de 14 milioane de lei, în creștere cu 16,2% față de perioada similară din 2021. Profitul net a fost de 152.000 de lei, comparativ cu 48.000 de lei în primul trimestru 2021.

Retailerul autohton de bricolaj intenționează extinderea rețelei de magazine, inclusiv prin M&A și prin sistem de franciză. Planurile companiei prevăd un număr de 12 magazine MAM Bricolaj în 2026, față de trei, în prezent”. 

MAM Bricolaj accentuează că, „după ce a acumulat o experiență de 26 de ani în producția de mobilă, Cristian Găvan a venit, în 2011, cu un concept nou de magazin, situat la granița dintre bricolaj și fabricarea de mobilă, permițând publicului larg să participe la construcția propriei mobile, într-un mod similar procurării mobilei la comandă, dar la un preț mult mai avantajos. Astfel, cu ajutorul unui consultant MAM Bricolaj, clienții au posibilitatea de a-și proiecta mobila pe are și-o doresc și de a participa efectiv la asamblarea ei, având la dispoziție în magazine o gamă largă de materiale, accesorii și culori.

Primul magazin MAM Bricolaj din București, cu o suprafața de 800 mp, a fost deschis în aprilie 2011, pe Blv. Burebista. Unitatea a fost mutată în 2019 pe Șos. Morarilor, iar suprafața a fost mărită la 1.100 mp. Al doilea magazin MAM Bricolaj, cu o suprafață de 1.500 mp, a fost inaugurat, în 2014, în Str. Luică, iar cel de-al treilea a fost deschis în martie 2021, în Prelungirea Ghencea, pe o suprafață totală de 1.500 mp. Din 2014, MAM Bricolaj are și magazin online”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Mihai Daraban: Consiliul de afaceri România – EAU își va începe activitatea în scurt timp 

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României...

Politică şi politicianism în procesul integrării europene a României 

| de Prof. univ. dr. Vasile Pușcaș, membru corespondent al Academiei Române 

DIGI se pregătește pentru lansarea serviciilor în Belgia

DIGI a făcut încă un pas în procesul de...

Finanțare, sustenabilitate, tehnologie: comandamentele FoodIntelForum AQUA Carpatica pentru tot anul

Timpul trece iar ecourile puternice ale FoodIntelForum AQUA Carpatica, ediția...