Ziua Națională a Produselor Agroalimentare Românești

Date:

10 octombrie este Ziua Națională a Produselor Agroalimentare Românești, care marchează inițierea programului Autentic Românesc de către compania Transavia, în 2022, pentru „celebrarea valorilor autenticității, calității și siguranței produselor autohtone. Acest program aduce în prim-plan companii cu capital 100% românesc, care contribuie în mod substanțial la dezvoltarea economiei locale prin cifre de afaceri și număr de angajați impresionante, dar și la promovarea imaginii calității produselor românești peste hotare prin exportul pe care îl realizează: Transavia, Artesana, Cramele Recaș, Mobexpert, Aurum Noble Honey și Theodora Golf Club.

După cum subliniază Transavia, „cu o cifră de afaceri cumulată de aproape 700 de milioane de euro și peste 5.000 de angajați, #Autentic Românesc aduce împreună companii mari, de tradiție, cu companii românești la început de drum, dar care sunt unite de aceleași valori și dorință de dezvoltare durabilă.

Programul #Autentic Românesc amplifică vizibilitatea și recunoașterea mărcilor partenere prin abordări neconvenționale și captivante: dezvoltarea de rețete originale care folosesc ingrediente de înaltă calitate și sustenabile de la parteneri, organizarea de concursuri cu beneficii exclusive, crearea de conținut autentic și implicarea în experiențe premium pentru consumatorii români.

Potrivit unui studiu asupra oportunităților de dezvoltare a brand-urilor românești, realizat de compania de cercetare iSense[1] în luna mai 2023, consumatorii români așteaptă de la brand-urile românești deschidere către noutate, inovare, către reinterpretarea tradiției şi combinarea cu elemente din alte culturi. Așa se face că, luna octombrie, #Autentic Românesc propune consumatorilor români o nouă rețetă originală, cu ingrediente autentice, de calitate, produse de partenerii programului și puse în scenă într-un mod inovativ, cu măiestre de Chef Marcian Vodnar: copănele de pui Fragedo în stil tandoori cu chapi din hrișcă și sos de iaurt natural cu miere.

Studiul iSense arată că motivele pentru care consumatorii aleg produsele romanești sunt că acestea sunt mai gustoase, mai proaspete și mai sănătoase, și acționează pentru susținerea comunităților locale.

Colaborarea dintre partenerii #Autentic Românesc nu se oprește doar la zona gastronomică, ci se extinde și la produsele românești de calitate dedicate casei și serviciile de ospitalitate. Acestea celebrează un stil de viață autentic care completează experiența clienților, care se pot bucura de produse autentice și servicii de top”.

Linda Willy, director de marketing, Transavia: „Acest parteneriat demonstrează angajamentul nostru ferm pentru susținerea producției autohtone de înaltă calitate și pentru promovarea brand-urilor românești, atât în țară, cât și pe piețele internaționale. Programul #Autentic Românesc reprezintă un efort comun de a aduce în prim-plan valorile autenticității și calității, sprijinind în același timp economia locală și dezvoltarea durabilă a României. Putem sta oricând la aceeași masă cu brand-uri internaționale și să demonstrăm că produsele care provin din România nu sunt cu nimic mai prejos sub aspectul calității și prezentării. Prin programul inițiat de Transavia anul trecut, dorim să creștem conștientizarea și atașamentul față de mărcile românești și să urcăm în topul preferințelor clienților.”

Alina Donici, Managing Partner, Artesana: „Ne-am alăturat cu bucurie și entuziasm acestui program, pentru că se pliază pe setul nostru de valori și obiective: susținerea business-ului românesc, promovarea brand-urilor românești și a gastronomiei naționale, cu ingrediente de calitate, obținute în mod sustenabil. Ceea ce ne unește cu adevărat în acest program sunt obiectivele noastre comune și clare pentru dezvoltare durabilă și sustenabilă, în România. Iar această dezvoltare are la bază modul cum obținem, alegem și preparăm hrana noastră, în fiecare zi.”

Paul Aparaschivei, director de marketing, Cramele Recaș: „Implicarea în proiectul #Autentic Românesc pentru cel de-al doilea an consecutiv ne găsește recunoscători față de efortul comun pe care continuăm să îl derulăm alături de partenerii noștri pentru a aduce în casele românilor un strop de inspirație și savoare, asociate ideal vinurilor de la Cramele Recaș. Prin inițiativele pe care le vom derula împreună în lunile ce urmează, ne dorim să demonstrăm încă o dată că pentru noi, la Cramele Recaș, un business #Autentic Românesc are la bază grija pentru resursele pe care le implicăm zilnic în activitatea noastră, pentru oameni și pentru comunitate.”

Chef Marcian Vodnar: „Am reprodus un pui în stil indian, puiul tandoori, puțin picant, ca un plus de inspirație pentru cei mai curioși, dornici să exploreze și alte gusturi.”

Dragoș Dumitru, coordonatorulechipei Aurum Noble Honey: „Preocuparea românilor pentru sănătate și produse de calitate, naturale, sănătoase crește constant în ultima vreme, iar mierea, o vedetă a gastronomiei românești, este unul dintre cele mai puternice ingrediente în rețeta unui organism sănătos și rezistent. Este important ca românii să cumpere produse de calitate, cu origine certificată de producători serioși.”

Adelina Badea, CEO Mobexpert: „Mobexpert sărbătorește anul acesta 30 de ani de pasiune pentru mobilier. Colecția Fabricat în România din portofoliul nostru este în topul preferințelor clienților. Aproximativ 65% dintre clienții noștri cumpără piese de mobilier realizate cu mândrie în fabricile din România. Asocierea în programul #Autentic Românesc este naturală pentru că accentuează latura noastră orientată către inovație și calitate la prețuri corecte.”

Debora Vesa, director, resort Theodora Golf Club: „Prin ospitalitate, noi înțelegem mereu excelență și autenticitate și, de aceea, prin tot ce facem am schimbat definiția pentru #Autentic Românesc în turism. Oaspeții care vin în cel mai mare resort de golf din România găsesc servicii de cea mai înaltă calitate, peisaje de vis, aer curat și o experiență în mijlocul naturii care se îmbină armonios cu confortul și rafinamentul camerelor și deliciilor pregătite de chefi. Cadrul natural fermecător al resortului Theodora Golf Club întregește mod special de prezentare al rețetelor deosebite, #Autentic Românești, inspirând echipa implicată în procesul de creație.”


[1] Studiul „Cum putem crește brandurile locale? Oportunități și povești de succes”, realizat de iSense în luna mai 2023, pe un eșantion de 1.005 interviuri.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...