Din perspectiva retailerilor, cât şi a producătorilor, anul 2016 a consemnat un bilanț pozitiv al industriei bunurilor de larg consum. Pentru al doilea an consecutiv românii au ales să cumpere produse mai scumpe, se arată într-un studiu GfK România.
În comparație cu anul trecut, uptrading-ul s-a regăsit atât în comerţul modern, cât şi în cel tradiţional. Acest fenomen a produs la nivel naţional o majorare de un punct procentual a vânzărilor produselor de marcă, în defavoarea celorlalte categorii de preţ.
Totuși, românii aleg să cumpere mai rar bunuri de folosinţă curentă, dar cheltuiesc mai mult la o sesiune de cumpărături. Tot în cadrul bunurilor de folosinţă curentă, categoriile de produse alimentare sunt cele care predomină pe lista de cumpărături a românilor.
Totodată, dacă luăm în considerare varietatea segmentelor de categorii, alimentele proaspete şi băuturile au fost cele care au contribuit cel mai mult la creşterea pieţei FMCG.

Printre categoriile care au înregistrat creşteri în 2016 sunt: fructele de mare şi peştele, alimentele congelate, fructele exotice (avocado, rodii etc), cidrul, şampania etc.
Cu toate că au avut o evoluţie constantă pe parcursul anului 2016 în ceea ce priveşte cota de piaţă, hipermarketurile reprezintă în continuare cel mai important punct de aprovizionare al românilor, reprezentând un sfert din vânzările totale de FMCG.