Fond de investiții cu componentă de asigurare pentru profesioniști din grupa de risc 1

0

A fost lansat primul fond de investiții din România cu componentă de asigurare, FIA Nova Protect Fond, adresat profesioniștilor activi și celor pensionari până în 55 de ani din aria Ministerului Afacerilor Interne: pompieri, jandarmi, polițiști etc. Are două componente:

  • Componenta investițională, cu plasamente în instrumente financiare care în mod individual sunt accesibile investitorilor cu venituri medii
  • Componenta de asigurare, prin intermediul căreia investitorii devin și beneficiari ai unei polițe de asigurare de viață de grup, care acoperă decesul din accident sau boală, spitalizarea, intervențiile chirurgicale, invaliditatea totală permanentă, fracturile precum și arsurile produse ca urmare a unui accident 

 Fondul este administrat de Nova Vision Investments AFIA, este autorizat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) și a devenit operațional din luna mai. În prima lună de funcționare, peste o sută de potențiali beneficiari s-au arătat interesați de oferta fondului.

Dana Jeaninne Lazăr, președinte-director general al Nova Vision Investments AFIA: „Numărul mare al celor care ne-au contactat, telefonic sau pe email,  începând din 24 mai, confirmă faptul că FIA Nova Protect Fond, primul fond de investiții cu componentă de asigurare din România, este un produs de care era mare nevoie pe piață. FIA Nova Protect Fond oferă posibilitatea profesioniștilor încadrați în grupa de risc 1 să devină investitori, adică să transforme economiile în investiții și să beneficieze totodată de avantaajele unei polițe de asigurare, 24 de ore din 24, 7 zile din săptămână. Cele două componente ale produsului sunt cumulative, nu poți avea calitatea de asigurat fara sa fii investitor. În această poliță de asigurare, beneficiarii poliței sunt investitorii FIA Nova Protect Fond. Nu poți beneficia de asigurare, dacă nu ai calitatea de investitor în Nova Protect Fond.”

Marius Bucur, CEO Insurer Broker de Asigurare și Reasigurare: „Nova Protect Fond este un produs dedicat celor din prima linie a apărării noastre. Ne bucurăm că suntem parte din acest proiect și am avut oportunitatea de a negocia polița de asigurare pentru o categorie de profesioniști inclusă în grupa 1 de risc profesional.” 

Paul Lazia, Founder & Managing Partner Risk Management Network 360: „Dorim ca prin parteneriatul nostru cu administratorul fondului să oferim veriga lipsă în lanțul produselor care asigură protecția pe teren și în misiuni acestor oameni. Polița de asigurare dedicată lor poate fi un factor de sprijin moral și material.”

Inițiatorii anunță că „procedura prin care profesioniștii devin investitori și asigurați este complet digitalizată și este accesibilă la adresa www.mynova.ro/Login?returnurl=%2f

Subscrierile se fac doar în intervalul 16-30 al fiecărei luni, iar răscumpărările în perioada 16-31 august. 

Suma minimă prin care o persoană aflată în categoria vizată poate deveni investitor și asigurat este de 50 de lei. Chiar dacă nivelul investiției poate fi diferit de la o persoană la alta și de la o lună la alta, suma alocată componentei de asigurare este constantă: 25 de lei. Polița de asigurare inclusă în produs de investiții acoperă spitalizarea, intervențiile chirurgicale, fracturile și arsurile, invaliditatea totală permanentă ca urmare a unui accident, precum și decesul din accident și din boală. 

Profesioniștii care doresc să devină investitori FIA Nova Protect Fond nu sunt nevoiți să completeze formulare și să depună documente în format fizic. Procedura de subscriere implică modalități de confirmare online a identității persoanei care se înregistrează în platformă, de exemplu, cu ajutorul unui selfie alături de cartea de identitate. Companiile care administrează produsul nu solicită semnătură digitală, investitorii putând semna documentele cu mouse-ul, în cazul utilizării unui computer, sau cu degetul, pe mobil. 

Persoanele interesate de produs au la dispoziție și un Call Center unde pot cere detalii suplimentare: 0374.429.619.

Plățile sunt efectuate online, prin PayU, iar platforma MyNova oferă posibilitatea setării plăților recurente.

Securitatea datelor personale este asigurată de Nova Vision Investments AFIA, care deține drepturile de autor pentru aplicație, și echipa Plant an App România, cea care a creat platforma MyNova și asigură mentenanța acesteia”.

Polița de asigurare a fost negociată de Insurer Broker de Asigurare – Reasigurare, în parteneriat cu Risk Management Network 360 (RMN360), ambele „cu o experiență profesională de peste 20de ani în domeniul asigurărilor, produselor de mass market, corporate si retail. Acestea gestionează produsul de asigurare contractat de către Nova Vision investment AFIA pentru FIA Nova Protect Fond”.

Nova Vision Investments AFIA precizează că analiza de piață „indică un număr total de aproximativ 245.000 de potențiali investitori, cât însumează categoriile profesionale cărora li se adresează Fondul, iar planul de business elaborat de administratorul de fond mizează pe un număr între 3.000 și 10.000 de investitori la lansarea FIA Nova Protect Fond, cu o creștere treptată până la 42.000 de investitori, la finalul anului 2022. Ținta fixată pentru 31 decembrie 2023 este de 60.000 de investitori FIA Nova Protect Fond.

Asigurătorul FIA Nova Protect Fond este Allianz-Țiriac Asigurări S.A., depozitarul și custodele FIA Nova Protect Fond este BRD Groupe Societe Generale, iar Brokerul de asigurare este compania Insurer Broker de Asigurare și Reasigurare împreună cu RMN 360. 

FIA Nova Protect Fond este autorizat în calitate de Fond de Investiții Alternative destinat investitorilor de retail (FIAIR), specializat în investiții în valori mobiliare, depozite bancare, instrumente ale pieței monetare și în alte active lichide, conform prevederilor legale în vigoare”.

Nova Vision Investments AFIA SA a fost înființată în 1994 și se caracterizează ca „o societate autorizată de ASF în calitate de administrator de fonduri de investiții alternative, care funcționează cu o echipă de profesioniști cu o vastă experiență pe piața de capital. Nova Vision Investments AFIA SA administrează fonduri de investiții alternative de tip deschis, destinate investitorilor de retail”.

China încrezătoare să-și mențină comerțul exterior într-o sferă rezonabilă pentru anul 2022

0

China este convinsă că își va menține comerțul exterior într-o sferă rezonabilă pentru întregul an, aducând mai multe contribuții pentru stabilitatea economiei naționale, relatează Ministerul Comerțului al Chinei la data de 16 iunie.

Volumul total al exportului și importului a înregistrat o creștere de 9,6% în luna mai în comparație cu perioada asemănătoare a anului trecut, în timp ce în luna aprilie creșterea a fost doar 0.1%, realizând astfel un impuls de redresare.

Această redresare se realizează în măsură ce reluarea activității a firmelor de comerț exterior se desfășoară în mod coordonat iar măsurile pentru susținerea creșterii economice încep să-și iau efectul, spune Shu Jieting, purtătorul de cuvânt al Ministerului Comerțului într-o conferință de presă.

Remarcând că incertitudinile precum redresarea economică mondială fragilă și problemele legate de costuri, lanțurile de aprovizionare și logistică încă există, Shu spune că coordonarea eficientă a controlului epidemiei, a dezvoltării economice și sociale și a măsurilor de sprijin vor ajuta la propulsarea creșterii comerțului exterior.

Reducerea impozitelor și facilitarea comerțului aduse de acordurile de liber schimb vor juca un rol și mai important în promovarea comerțului exterior, spune Shu, menționând că China are un număr tot mai mare de parteneri cu acorduri de liber schimb.

Articol preluat de pe Xinhua: https://english.news.cn/20220616/d508d9b25098498999dfb1f8c6792707/c.html

PwC Top 100 companii listate din lume: Valoarea de piață a crescut la un nou nivel record de 35,2 trilioane dolari

0

 Valoarea de piață a celor mai mari 100 de companii listate din lume a crescut cu peste 3 trilioane de dolari (11%) în perioada aprilie 2021 – martie 2022, atingând un nou nivel record de 35,2 trilioane dolari, reiese din analiza globală PwC ”Top 100 companii conform capitalizării de piață”. În intervalul aprilie 2020 – martie 2021, valoarea de piață se situa la 31,7 miliarde dolari.

În perioada menționată, 20 de companii din domeniul tehnologiei au ajuns să reprezinte peste o treime (34%) din capitalizarea totală a companiilor din Top 100 mondial, cu un total de 12 trilioane dolari. În urmă cu cinci ani, tehnologia era reprezentată de doar 12 companii, care dețineau 21% din totalul capitalizării Top 100. Capitalizarea companiilor de tehnologie a crescut în perioada analizată cu 17%.

Un sector cu o performanță peste medie a fost cel al sănătății, valoarea celor 16 companii prezente în Top 100 crescând cu 23%, la 4 trilioane dolari. Companiile din sectorul energetic au înregistrat, de asemenea, un avans de 30%, la 3,5 trilioane dolari.

După ce a scăzut din 2018 până în 2020, capitalizarea bursieră a companiilor din sectorul financiar din Top 100 a trecut pe creștere, de 7%, până la 3,9 trilioane dolari. Continuarea acestei tendințe în 2023 va depinde de evoluția incertitudinilor macroeconomice actuale, arată analiza.

Alte sectoare prezente în top sunt cele de materii prime, bunuri de consum, industrie, telecomunicații și utilități. În 2022, aceste sectoare au reprezentat 33% din totalul capitalizării de piață.

Statele Unite continuă să domine Top 100 global, cu 63 de companii și o valoare a capitalizării de 20,8 trilioane dolari, cu 19% mai mare față de raportul anterior.

În 2022, valoarea companiilor din China și din regiunile sale a scăzut cu 23%, la 3,2 trilioane dolari, în timp ce capitalizarea de piață a firmelor europene a urcat cu doar 2%, la 3,3 trilioane dolari.

Companiile care compun restul lumii („RoW”) au depășit atât Europa, cât și China, cu o capitalizare de piață totală de 3,9 miliarde de dolari și o creștere de 12%.

Câștigători versus pierzători

În ultimii 10 ani, companiile de tehnologie au dominat top cinci, patru fiind din acest sector: Apple, Microsoft, Alphabet și Amazon. De altfel, Apple a deținut aproape tot timpul poziția de cea mai valoroasă companie publică din lume, cu două excepții când capitalizarea sa a fost depășită pentru scurt timp de cea a companiei petroliere Saudi Aramco

Astfel, Apple se situa pe prima poziție în top la finalul lui martie 2022, cu o capitalizare bursieră de 2,8 trilioane dolari, poziție pierdută însă la finalul lunii mai în favoarea companiei petroliere Saudi Aramco, care a urcat de pe poziția a treia.

La 31 martie 2022, topul primelor zece companii era completat de Microsoft, Alphabet (Google), Amazon, Tesla, Berkshire Hathaway, Nvidia, Meta Platforms și TSMC.

Cele mai mari creșteri ale capitalizării de piață au fost înregistrate de Shell (161%), Nvidia (107%) și Tesla (74%), iar cele mai mari scăderi au fost raportate de Paypal Holdings (-53%), Alibaba (-52%) și Tencent (-39%).

 


Raportul integral poate fi găsit aici. Clasamentul cuprinde primele 100 de companii la nivel mondial în funcție de valoarea de piață la 31 martie 2022.

BestJobs: Piața muncii caută candidați tineri. 43% dintre ofertele de job disponibile pot fi accesate de cei din Generația Z

0

Pe măsură ce vacanța de vară se apropie, segmentul tinerilor din noua generație devine tot mai activ și populează platforma de recrutare BestJobs, în căutare de internship-uri, joburi part-time sau sezoniere, care să îi ajute în a căpăta experiență sau, cel puțin, în a-și asigura o sursă de venit pe timpul verii. Astfel, peste 4.000 de noi CV-uri au fost completate în ultima lună pe BestJobs de către candidați cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani. În plus, tot în ultimele 30 de zile s-au înregistrat în platformă de două ori mai multe aplicări din partea acestor candidați față de media ultimelor 6 luni. 

Și ofertele de muncă destinate celor fără experiență sau de nivel începător au crescut, companiile dorind să recruteze noua forță de muncă și să formeze viitori angajați pentru posturile disponibile. În prezent, 43% dintre ofertele de muncă disponibile pe platforma de recrutare BestJobs se adresează candidaților fără experiență sau entry-level.

„După perioada pandemiei, în care posibilitățile de a face practică sau de a lucra au fost limitate, tinerii s-au confruntat cu dificultatea de a identifica ce li se potrivește. În acest sens, programele de orientare în carieră sunt foarte importante, la fel ca și expunerea la diferite experiențe de muncă, prin care tânărul candidat își poate forma o idee despre piața muncii, despre activitatea în cadrul unei companii sau despre domeniul de interes. Ne bucurăm să vedem un asemenea interes din partea celor tineri, dar și din partea companiilor, dispuse să investească în formarea de talente. În plus, BestJobs susține, printre altele, și proiecte de orientare în carieră prin campania «Donează cu CV-ul tău!»”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs.

Tinerii fără experiență aplică la joburi part-time sau la internshipuri

„În ultima lună, expresia «part-time» a fost printre primele cinci cele mai căutate pe platforma BestJobs. Acest lucru se explică prin faptul că mulți dintre tinerii fără experiență, care sunt interesați de a găsi un loc de muncă în timpul vacanței de vară, sunt mai înclinați spre un loc de muncă part-time, care să le permită să petreacă în continuare timpul liber cu prietenii și familia, având în același timp un venit sigur”, continuă Ana Vișian.

Potrivit datelor de pe platformă, majoritatea tinerilor fără experiență aplică pentru joburi part-time precum curieri, livratori de mâncare, ambalatori de colete în Logistică, ospătari, barista, personal în restaurant sau în hotel, în HoReCa, lucrători comerciali sau reprezentanți în Vânzări sau pe poziții de relații cu clienții în BPO. Printre domeniile de interes pentru tineri se mai numără și IT-ul, industria de gaming fiind foarte atractivă pentru tinerii din noua generație. 

Nu în ultimul rând, există și un număr mare de oportunități de internship în domenii precum Retail, Banking, Producție auto, Logistică și IT, pentru tinerii care nu sunt încă hotărâți să se angajeze cu normă întreagă, însă vor să prindă experiență și să se familiarizeze cu domeniul în care vor să activeze pe viitor. 

 

Claudiu Cazacu, XTB: Se apropie o furtună economică pe mai multe continente? În SUA, riscul recesiunii, în Europa, o posibilă criză a datoriilor suverane

0

 

  • Banca centrală din SUA a ridicat ratele dobânzii de referință cu 0,75 puncte, cel mai rapid pas de după 1994.
  • Inflația din SUA a ajuns la 8,6%, un vârf al ultimelor 4 decenii.
  • Prețul materiilor prime ar putea lua din mâinile Rezervei Federale șansa de a evita o recesiune, constată Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB România. Banca Centrală Europeană va opri injecțiile de lichiditate, în curând, și se așteaptă să înceapă un șir de majorări de dobândă, prima fiind în iulie, de 0,25 puncte, după o lungă perioadă de dobânzi negative la depozite.
  • Banca Angliei a hotărât deja să ridice costul creditului, majorând rata de referință cu 0,25 puncte, la 1,25%.
  • Autoritățile monetare aleg să înăsprească mediul financiar, reducând ușurința cu care se obține creditul în economie pentru a încetini inflația, se mai arată în analiza casei de brokeraj pe burse internaționale XTB România.

Miercuri, banca centrală din SUA a ridicat ratele dobânzii de referință cu 0,75 puncte, de la 0,75-1% la 1,5-1,75% pe an, un pas mai rapid decât în orice moment de după 1994. 

Decizia Rezervei Federale a venit într-o perioadă în care presiunea pentru acțiune devenise deosebit de puternică. 

Vineri, inflația din SUA a fost anunțată la 8,6%, un vârf al ultimelor 4 decenii și cu 0,3 puncte peste nivelul așteptat. 

Speranțele de a fi văzut deja un vârf al inflației, enunțate după scăderea din aprilie la 8,4% de la 8,5% în martie de unele bănci în analizele lor, au fost risipite, iar prognozele pentru răspunsul băncii centrale modificate în sus.

În șirul posibilităților, e drept, marginal, apăruse și varianta unei creșteri de 1 punct procentual. A cântărit, însă, mai greu necesitatea de a nu crea valuri și mai mari în piețe, deja destul de speriate de condițiile curente.

VIX, indice al volatilității considerat și un mod de a cuantifica temerile investitorilor, a fost pe 13 iunie nu departe de 35, la mică distanță de vârful anului. 

Indicele S&P500 al bursei din SUA a coborât cu 9,2% în iunie până pe 16 iunie, ora 16, aproape toate scăderile petrecându-se joi, vineri și luni.

Contrapartidă la vânzare zilele acestea a fost greu de găsit, și în birourile băncilor și instituțiilor de market-making a fost mai dificilă misiunea de a afla cumpărători doritori de a acumula atât acțiuni, cât mai ales titluri de datorie, obligațiuni corporative și suverane.

Cererea mai redusă pentru titluri de stat a dus la o scădere accentuată a prețurilor acestora, și, astfel, la o creștere a dobânzilor pe care trebuie să le plătească statele atunci când se împrumută cu noi emisiuni de pe piețe. Pentru cele vechi, variațiile prețului afectează doar deținătorii actuali, și nu statul, care continuă să plătească în contul lor dobânzile mai mici agreate anterior.

Pentru cei care au urmărit criza datoriei suverane din Europa, în 2011 și 2012, și dificultățile întâmpinate de Grecia, care au dus la restructurarea datoriei în câteva etape, dar au reverberat în piața de datorie publică a Italiei, Portugaliei, Spaniei, Irlandei, printre altele, fenomenul de creștere a dobânzilor trezește amintiri puternice.

De data aceasta, Banca Centrală Europeană (BCE) a reacționat rapid, anunțând un instrument pentru a evita „fragmentarea” la nivel european, un mod de a spune că va interveni pentru a încerca să limiteze disparitățile în creștere și nivelul prea mare, mai ales pe termen lung, al dobânzilor pentru state ca Italia, cu o povară mare a datoriei publice în raport cu PIB-ul.

Este o veste bună, dar reinvestirea flexibilă a unor sume (din programele anterioare ale BCE care ajung la scadență) pentru a sprijini state mai vulnerabile va fi supusă testului piețelor, pentru că trendul major de scumpire a creditului nu va fi ușor de contracarat.

O nouă criză a datoriilor suverane ar fi ultimul lucru de care are nevoie Europa, în lupta cu prețurile mai mari la energie, alimente și nu numai, și supusă în plus consecințelor conflictului din Ucraina.

BCE va opri injecțiile de lichiditate, în curând, și se așteaptă să înceapă un șir de majorări de dobândă, prima fiind în iulie, de 0,25 puncte, după o lungă perioadă de dobânzi negative la depozite.

Revenind la SUA, unde încrederea consumatorilor a ajuns la 50,2 puncte potrivit Universității din Michigan, un minim record, și cu vânzările cu amănuntul în scădere lunară de 0,3%, potrivit datelor cele mai recente, motorul economiei nu merge cu „toți cilindrii”.

La conferința de presă de miercuri, Jerome Powell a spus că Fed nu dorește să inducă o recesiune, dar o aterizare lină a devenit mai dificil de obținut.

Liderul Fed a vorbit despre factorii pe care nu-i poate controla precum prețul materiilor prime, care ar putea lua din mâinile Rezervei Federale șansa de a evita o recesiune.

Pentru piețe, ipoteza recesiunii în 2023 a prins și mai mult contur. Nu mai sunt mulți cei care văd spațiu de evitare a contracției economiei americane.

Potrivit unui sondaj Financial Times, 70% dintre economiștii intervievați așteaptă o recesiune în SUA anul viitor.

Dobânzile sunt văzute la peste 3% anul acesta de jumătate din membrii comitetului Fed, și la cel puțin 3,375% de o altă jumătate dintre ei.

Traderii de la Chicago sunt și mai pesimiști, observând o probabilitate de peste 77% pentru dobânzi, la 3,5% sau mai sus în decembrie, potrivit datelor de joi, ora 16.

În Marea Britanie, Banca Angliei a hotărât să ridice costul creditului, majorând rata de referință cu 0,25 puncte, la 1,25%, joi, după un vot strâns în care 3 din 9 membri ai Comitetului au votat o majorare de 0,5 puncte.

Scăderea economiei de 0,3% în aprilie, după 0,1% în martie, i-a convins, cel mai probabil, să nu ia în seamă doar inflația, care a atins 9% în aprilie.

Băncile centrale din mai toată lumea sunt puse în fața unor decizii foarte grele. 

De la riscul recesiunii, în SUA și Marea Britanie (și multe alte state), la cel al unei noi crize a datoriilor suverane, în Europa, autoritățile monetare aleg să înăsprească mediul financiar, reducând ușurința cu care se obține creditul în economie pentru a încetini inflația, sperând că vor alege amestecul optim și își vor atinge obiectivul fără daune colaterale mari.

Investitorii, pe burse și piețele de datorie publică, au ales să lichidizeze o parte din dețineri, preferând relativa siguranță a cash-ului speranței de a obține randamente mai bune.

Deși, pe termen relativ scurt, de ordinul săptămânilor, după un pesimism accentuat pot apărea pe burse și reacții pozitive, e nevoie de o rapidă îmbunătățire a datelor macro și de o calmare a prețurilor materiilor prime, în special în zona de energie, pentru a evita riscul unor ajustări pronunțate ale dinamicii PIB-ului global.

Easy Print Services, 30.000 de facturi procesate pentru Hidroelectrica

0

Easy Print Services, furnizor de servicii de management al relației cu clienții și transformare digitală, anunță că, începând cu luna mai, asigură procesarea a 30.000 de facturi emise de Hidroelectrica, în urma câștigării unei licitații pe platforma SICAP: „Din 7 companii interesate, trei au depus oferte finale, iar oferta Easy Print Services a fost desemnată câștigătoare în fața celor înaintate de către Zipper Services și de către furnizorul național de servicii poștale, Poșta Română. 

Contractul, în valoare de 88.990 de lei (circa 18.000 euro) + TVA, acoperă procesarea facturilor în format fizic, trimise de Hidroelectrica clienților săi persoane fizice și juridice. Operațiunile desfășurate constau în preluarea, în condiții de maximă siguranță, a fluxului de informații de către furnizor, așa cum se regăsesc în sistemele Hidroelectrica, procesarea datelor (sortare corespondență, adăugare de coduri poștale etc), transmiterea de emailuri, dar și tipărirea a mii de facturi. 

După tipărire, documentele sunt împlicuite automat și distribuite către destinatari și fiecare plic este trasabil, de când iese de pe poarta centrului de producție al Easy Print Services până în cutia poștală a fiecărui client al Hidroelectrica. Procesul se închide complet numai după analizarea trimiterilor care nu au putut fi livrate și corectarea datelor aferente acelor clienți.

Bugetul stabilit prin contractul actual permite gestionarea fluxului de facturi fizice emise de Hidroelectrica, pe parcursul câtorva luni, dar numărul de clienți ai celei mai profitabile companii energetice românești este în continuă creștere. În primul trimestru din 2022, numărul de clienți casnici ai Hidroelectrica a ajuns la aproape 111.000, în creștere de 15,5 ori față de aceeași perioadă a anului trecut. Câtă vreme compania oferă cea mai ieftină electricitate, potrivit Agenției Naționale de Reglementare în Energie, este de așteptat ca numărul clienților Hidroelectrica să crească, așadar și cel al facturilor emise.

Capacitatea totală de producție Easy Print Services depășește semnificativ volumul de facturi gestionate pentru Hidroelectrica în prezent. Furnizorul poate procesa, zilnic, peste 500.000 de documente personalizate, indiferent de tipul acestora (facturi, extrase de cont, notificări, scrisori de marketing direct și altele). Odată setate fluxul de lucru și interfețele cu sistemele informatice ale clientului, Easy Print Services poate mări, fără probleme, volumul de documente procesate.”

Silvius Neagu, fondator și Managing Director al Easy Print Services SRL: „Ne bucurăm că, în condiții de deplină transparență pe care le oferă o licitație publică, am devenit furnizorul Hidroelectrica, sprijinind compania în generarea și transmiterea de facturi pentru zeci de mii de clienți, persoane fizice și juridice. Am oferit, pe de o parte, cea mai bună platformă de management al documentelor, ce poate fi interconectată cu multiple surse externe și poate oferi o soluție completă de gestiune a emiterii și transmiterii facturilor. Pe de altă parte, oferta noastră a fost completată de flexibilitatea și expertiza echipei, alături de prețul competitiv al serviciilor. Din perspectiva capabilităților noastre tehnice nu există niciun impediment în a procesa un număr de facturi mult mai mare, astfel că dorim mult succes Hidroelectrica în achiziția de noi clienți pe piața furnizării de electricitate.”

În pofida climatului economic incert, Easy Print Services estimează că „cererea de servicii în domeniul managementului relației cu clienții, optimizarea proceselor de lucru cu documentele și transformării digitale se va menține ridicat în perioada următoare. Obiectivul companiei este să ajungă la o cifră de afaceri de un milion de euro, până la finele acestui an”.

Easy Print Services, fondată în 2017, anunță căoferă servicii profesionale de management al relației cu clienții, transformare digitală, printing & inserting, direct mail & fulfilment, digitalizare organizațională precum și optimizarea proceselor bazate pe documente. Compania furnizează și servicii de Enhanced Customer Experience (Cx) sau Customer Communication Management (CCM), ca partener al Quadrient, lider de piață global. Prin consolidarea echipei și investiții, din surse proprii și finanțări nerambursabile, Easy Print Services a sporit, an de an, calitatea serviciilor sale, obținând cele mai înalte certificări în domeniu (ISO 9001, 14001 și 27001) și fiind autorizată de ANCOM pentru prestarea de servicii poștale. Între clienții se numără companii multinaționale din domeniile financiar-bancar, asigurări, telecom și energie, precum și instituții din administrația publică centrală și locală”.

Kids in Business, primul hub de educație antreprenorială pentru copii din România

0

Organizația Kids in Business anunță că „a lansat primul hub de educație antreprenorială din România adresat copiilor cu vârste cuprinse între 8 și 14 ani. Conceput ca un centru educațional de excelență, hubul Kids in Business este un spațiu fizic și virtual în care elevii își pot dezvolta abilitățile antreprenoriale prin cursuri interactive, susținute de mentori din antreprenoriatul autohton. 

Situat în sectorul 2 al capitalei (Str. Erou Ion Călin nr. 33), cu o suprafață de aproximativ 80 mp, hubul Kids in Business este amenajat sub forma unui spațiu flexibil și distractiv pentru activități non – formale, în care urbanul se îmbină cu natura. Astfel, configurația clasică de sală de clasă este înlocuită cu cea a unei săli de teatru, care oferă copiilor un sentiment de libertate și le permite să se manifeste neîngrădiți. Punctul principal de atracție este creat de copacul amplasat în mijlocul hubului, care îi conectează pe cei mici la energia naturii.

Hubul educațional este dotat cu cele mai noi tool-uri digitale (ecran interactiv, roboți, VR etc.), menite să transforme procesul de învățare într-o experiență cât mai atractivă și eficientă pentru copii. Spre exemplu, aceștia pot învăța noțiuni despre bani și afaceri în timp ce sunt transpuși virtual în lumea fascinantă a Wall Street-ului. 

Totodată, din dorința de a facilita accesul cât mai multor copii la educația antreprenorială, pe lângă hubul fizic a fost dezvoltat hubul virtual Kids in Business. Acesta oferă un mediu de învățare virtual, în care elevii pot colabora în mod direct cu mentorii și colegii de curs, ceea ce le îmbogățește experiența de învățare și schimbul de cunoștințe”.

Nicoleta Munteanu (foto), fondatoarea Kids in Business: „Hubul educațional Kids in Business este un centru de cunoaștere și inovare, înființat ca răspuns la nevoia în creștere de a dezvolta cultura antreprenorială în rândul copiilor și tinerilor. Este un spațiu în care abordarea educațională este centrată pe copii,  iar învățarea are loc prin joacă și activități practice, care sunt incitante și plăcute pentru aceștia. Ne dorim să construim aici o comunitate de mici antreprenori, cu spirit de inițiativă, dornici să își descopere și să își valorifice talentele și pasiunile. Totodată, prin proiectele de educație antreprenorială Kids in Business urmărim să contribuim la realizarea obiectivelor strategice de dezvoltare economică și socială, precum crearea unei forțe de muncă pregătite, creșterea competitivității economice și tranziția către o economie bazată pe cunoaștere.” 

Inițiatorii subliniază că „programul de educație antreprenorială cuprinde în total 15 module, a câte două cursuri fiecare. La cursurile fizice poate participa și însoțitorul copilului, astfel având ocazia să vadă cum decurge o sesiune sau să învețe chiar el noțiuni de antreprenoriat. Prețurile variază de la 100 de lei pentru un curs online la 145 de lei pentru un curs fizic. Primul modul va începe pe 20 iunie cu prima lecție, cea de-a doua desfășurându-se pe 2 iulie. Mai multe informații și înscrieri pot fi accesate aici: https://kib.ro/produs/despre-antreprenori-si-antreprenoriat/?date=2022-06-20

Profesorii Kids in Business sunt antreprenori reali, modele de succes și surse de inspirație pentru copii, care îi vor învăța într-o manieră interactivă despre concepte de afaceri precum: bani, buget, cum se înființează o mini-companie virtuală, care sunt tipurile de afaceri, ce este și cum se realizează un plan de afaceri, comunicarea în afaceri, marketing, leadership și echipă, dar și importanța echilibrului, filantropiei și a networking-ului.

Participanții la cursuri devin membri activi ai comunității KIB, având astfel posibilitatea de a participa la diverse evenimente și târguri dedicate copiilor antreprenori și de a crea legături cu ceilalți copii din comunitate și cu mentori din antreprenoriatul autohton”.

Kids in Business este definit ca „un proiect care vizează iniţierea copiilor cu vârste cuprinse între 6 şi 14 ani în conceptele de afaceri, având ca obiectiv pe termen mediu și lung crearea unui ecosistem național de educație antreprenorială. Kids in Business este locul unde copiii învață în mod practic de la antreprenori reali fiecare etapă ce trebuie parcursă pentru a transforma visul, pasiunea, talentul sau o simplă idee într-o afacere. Procesul de predare – învăţare se realizează prin metode interactive, majoritatea non – formale, precum proiecte, simulări virtuale ale unor situații antreprenoriale, jocuri interactive şi valorificarea ideilor de afaceri în cadrul târgurilor Kids in Business şi pe platforma KIB. Scopul programului este de a dezvolta copiilor un set de abilități și aptitudini antreprenoriale precum creativitatea, spiritul de inițiativă, creșterea încrederii în sine, abilitatea de a lucra în echipă, precum și de a antrena capacitatea de a accepta un potențial eșec, de a înțelege unde s-a produs vreo eroare și de a o lua de la capăt, cu lecția învățată și încredere”. 

Twispay obține licența de membru principal Visa

0

Instituția financiară Capital Financial Services S.A., care operează sub brandul Twispay, anunță că „a fost acceptată drept membru principal al schemei de plată Visa, o recunoaștere extrem de importantă, care îi va permite să își dezvolte activitatea atât pe zona de emitere carduri, cât și pe zona de acceptare la plată a cardurilor Visa. Astfel, Twispay își întărește poziția pe piața internațională, oferindu-le clienților săi servicii complete ce includ acum atât emiterea de carduri Visa în Spațiul Economic European, cât și acceptarea la plată a operațiunilor cu carduri Visa”.

Augustin Dobre

Augustin Dobre, CEO Twispay: „În prezent, Twispay beneficiază de toate licențele Visa, atât pe partea de emitere cât și pe partea de acceptare, valabile în întreg Spațiul Economic European, ceea ce confirmă că suntem o instituție financiară de încredere, recunoscută internațional. Noile capabilități ne asigură un nivel ridicat de autonomie, întrucât ne putem servi clienții direct, ceea ce se traduce într-un proces de înrolare rapid și eficient și un timp de răspuns semnificativ mai bun. În acest fel, reușim să ne raportăm cu succes la o piață dinamică, dezvoltând constant produse noi, inovatoare. La Twispay, obiectivul nostru este să aducem împreună soluțiile financiare tradiționale și cele digitale, iar întărirea parteneriatului cu Visa, unul dintre liderii mondiali în plăți digitale, ne permite să oferim servicii eficiente, atât pentru comercianți, cât și pentru utilizatorii finali.”

Twispay subliniază că „extinderea parteneriatului cu Visa vine și cu o serie de alte avantaje pentru Capital Financial Services. Statutul de membru principal face ca instituția financiară cu sediul în România să nu mai depindă de instituții financiare sponsor intermediare, ceea ce îi oferă controlul asupra infrastructurii și, implicit, asupra serviciilor și gradului de satisfacție al clienților. 

Procesul de dezvoltare a parteneriatului a fost unul complex, care a inclus o componentă importantă de AML / KYC (Anti-money laundering / Know Your Customer). Așa cum prevăd standardele și reglementările Visa, Capital Financial Services a parcurs un proces de audit ce a avut în vedere, politicile, sistemele și procedurile sale operaționale și de combatere a fraudelor, spălării banilor și a finanțării terorismului și planurile de business ale companiei. Întreaga procedură s-a încheiat în anul 2022”. 

Capital Financial Services este parte a grupului Elrond, operează prin brandul Twispay și este definite ca „o instituție emitentă de monedă electronică, prima de acest fel licențiată în 2013 de către Banca Națională a României. Compania este autorizată să ofere servicii de emitere de monedă electronică și servicii de plată, incluzând emitere de carduri și procesare de plăți pentru tranzacții online efectuate cu carduri emise sub sigla Visa, MasterCard sau prin alte metode de plată alternative.

Printre clienții Twispay se numără BlueAir (cea mai mare linie aeriană din România), Fit4You Delivery, AvStore, Colete Online, Ritter Broker”. 

Fonduri europene pentru IMM-uri 2021-2027, la Sibiu

0

Seria evenimentelor „Invest in”, de promovare a oportunităţilor de finanțare și dezvoltare la nivel regional, cu genericul „Fonduri europene pentru IMM-uri 2021-2027”, organizate de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a continuat la Sibiu, cu ediția a V-a, derulată în parteneriat cu Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru și cu sprijinul BCR.

Au participat peste 150 de antreprenori, speaker fiind: Florin Jianu – preşedintele CNIPMMR, Adrian Rada – președinte Patronatul Județean al IMM-urilor Sibiu, George Căpușor – director general în MIPE, Daniela Cîmpean – președinte al Consiliului Județean Sibiu, Moșin Daniel – subprefect la Instituția Prefectului Județul Sibiu, Ioan Levițchi – șef al Serviciului Specializare Inteligentă ADR Centru, Dumitru Nancu – director general al FNGCIMM, Oana Bâra – Head of Financing Programs BCR, Florin Luca – director executiv al AIMMAIPE Brașov, Florin Iuonaș – președintele PTIR Sibiu (moderator).

Au fost promovate și prezentate cele mai importante programe de finanțare dedicate IMM-urilor la nivel regional și national, precum IMM Prod, Garant Construct, Start-up Nation, Programul de Microindustrializare, Electric UP, precum și alte proiecte pentru IMM-uri în domeniul digitalizării, transformării digitale, specializării inteligente, internationalizării.

Florin Jianu, președintele CNIPMMR: „După cum știți, cadrul partenerial al României a fost transmis către Bruxelles iar ieri am primit o invitație de lucru cu privire la fiecare program operational, rolul nostru fiind acela de a pune presiune în spațiul public pentru ca politicile publice să aibă o cu totul altă viteză, iar astăzi la Sibiu continuăm această serie în care discutăm nu numai de fonduri europene, dar și de fondurile naționale, fondurile puse la dispoziție de finanțatori precum FNGCIMM sau bugetul național. Eu imi doresc să vă aduc câteva vești bune: CNIPMMR și Patronatul Județean al IMM-urilor Sibiu, dar în parteneriat strâns cu Consiliul Județean vor dezvolta în Sibiu o agenție de atragere de investiții și promovare a exporturilor, numită Sibiu Business Agency care pe modelul Viena Business Agency, va pune un punct de ordine în ceea ce înseamnă atragerea de investiții, respective promovarea la export a IMM-urilor din județtul Sibiu și de ce nu, din regiune. Al dolilea lucru și a doua veste bună pe care vreau să o dau astăzi în Sibiu este că la nivelul Consiliului Administrativ a FNGCIMM am luat decizia de a deschide o reprezentanță în Sibiu.” 

Foto: CNIPMMR

 

Camere video pentru prevenirea tăierilor ilegale în pădurile Romsilva

0

Direcțiile silvice din cadrul Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva au instalat până în prezent 177 de camere video de monitorizare, pe drumurile forestiere administrate. Obiectivul îl constituie preveni tăierilor ilegale în fondul forestier de stat și transporturile ilegale de masă lemnoasă. Cele mai multe sisteme video au fost instalate la direcțiile silvice Caraș-Severin, Botoșani, Mureș, Bacău, Brașov, Hunedoara, Sibiu, Maramureș, Suceava și Vâlcea.

Romsilva ne informează că „o parte din aceste camere video sunt de tipul Licence Plate Recognition (LPR), care identifică și verifică automat numerele de înmatriculare ale autovehiculelor care circulă pe drumurile forestiere din pădurile de stat, permițând verificarea transporturilor de masă lemnoasă, precum și trasabilitatea lemnului exploatat din pădurile proprietatea publică a statului. Accesul la aceste sisteme video au și organele de poliție, în unele cazuri, în baza unor protocoale de colaborare. 

Procesul de implementare a acestor sisteme video este în desfășurare, la nivelul tuturor direcțiilor silvice din cadrul Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva fiind identificat un necesar de 1.603 sisteme de monitorizare video în fondul forestier de stat și pe drumurile forestiere. Amplasarea lor se va face în zonele cu risc la sustragerea de material lemnos, identificate de specialiștii Romsilva.

Se intenționează ca, pe viitor, aceste sisteme video să fie conectate la sistemul informatic SUMAL 2.0, printr-o investiție prevăzută în Planul Național de Redresare și Reziliență, acestea putând astfel să monitorizeze în timp real transporturile de lemn recoltat din pădurile de stat și să emită alerte dacă aceste transporturi de masă lemnoasă nu dețin avizele legale”.

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva reamintește că „administrează 3,13 milioane hectare păduri proprietatea publică a statului, circa 48% din pădurile țării, și asigură servicii silvice pentru circa un milion hectare de păduri aflate în alte forme de proprietate. De asemenea, Romsilva administrează 22 de parcuri naționale și naționale, precum și 12 herghelii de stat.

Din totalul pădurilor proprietatea publică a statului, 80% dețin certificarea managementului forestier în standard internațional”.

Foto: RNP Romsilva