Conferința ProAfaceri Verzi – ediția a doua

0

În data de 8 septembrie 2022, în cadrul evenimentului Forumul Orașelor Verzi (FOV) organizat de către Primăria Brașov, avut loc conferința „ProAfaceri Verzi” – ediția a doua, organizată de către Asociația ProAfaceri România în parteneriat cu municipalitatea Brașov.

Evenimentul și-a propus să aducă exemple de bune practici privind utilizarea tehnologiilor performante și micșorarea impactului negativ al afacerilor asupra mediului înconjurător, reunind în 2 paneluri distincte antreprenori, consultanți, dar și reprezentanți ai unor instituții locale și regionale pentru a informa, educa, dar și a motiva schimbarea. Astfel, evenimentul a început cu o prezentare a Asociației ProAfaceri făcută de către președintele organizației, dl Sorin Peligrad.

Participanții au aflat despre activitatea Asociației, misiuni economice organizate, vizite de lucru la diferite obiective publice și private, proiecte de afaceri precum „Arena Urșilor powered by ProAfaceri” sau „Clubul ProAfaceri” care a ajuns la 150 întâlniri ale antreprenorilor din Regiunea Brașov. Printre membrii acestei comunități de afaceri se regăsesc companii precum Regina Maria, BCR, Comprest Brașov, Poșta Româna, Aro Palace, ANAT, ICCO, Edenred România, Mizar Bacău, Life Dental Spa, Air Dragons, dar și în diverse județe din țară și în afara țării.

A urmat o vizita a unei delegații de investitori chinezi reprezentați de către Biroul Municipal de Comerț din Ningbo (China) interesați de găsirea de oportunități de afaceri în România și în Brașov cu sprijinul CCI Brașov. Delegația a fost ghidată de către președintele CCI Brașov, dl Silviu Costea și a prezentat și oportunitatea de participare și reprezentare la expoziția din 2023 din Ningbo.

În primul panel al conferinței, cel dedicate digitalizării afacerilor, speakerii au adus informații valoroase, noutăți și oportunități pe aceste teme. 

Directorul de comunicare și educație financiară al Autorității pentru Supraveghere Financiară (ASF România), dl Daniel Apostol ne-a vorbit despre programe de educație financiară, resurse care sunt gratuite, și care se adresează tuturor, până la vârste mici.

Vicepreședintele Autorității pentru Digitalizarea României (ADR) dl Dragoș Tohăneanu a prezentat stadiul actual al inter-operabilității bazelor de date publice și modul de scădere a birocrației (inclusiv obținerea de documente online) prin platforme precum www.ghiseul.ro.

  A urmat o prezentare a doamnei Rodica Lupu – director Cluster TEC – Technology Enabled Construction și CEO Loop Operations care a prezentat avantajele unui cluster, modalități de dezvoltare a membrilor sai, precum și modul în care se pot conecta aceste clustere cu alte clustere similar și cu administrația publică, precum și  ideea digitalizării și incubării afacerilor din construcții. 

Pe aceeasi temă, a soluțiilor inovative în construcții a avut loc prezentarea doamnei Doina Negrea – Director Comercial Structuri Metalice, ViaCon Romania pe tema utilizării structurilor metalice la poduri, podețe și tunele, otelul fiind 100% reciclabil. 

A urmat o prezentare a directorului Agentiei Metropolitane Brașov, dl Dragoș David despre dezvoltarea Brașovului și a zonei înconjurătoare, proiecte de inovație și abordări verzi ale organizațiilor publice și private, transfer tehnologic și dezvoltarea afacerilor cu plusvaloare.

În final, doamna Nicoleta Cirjan – Șef Biroul Relaţii Externe, Turism și Evenimente Primăria Brașov și dl Marius APOSTU – consultant Iceberg au prezentat un proiect extrem de interesant TOURINN Act– Catalog de soluții digitale și granturi pentru micro-întreprinderi din turism.

La pauza, participanții au putut degusta produse alimentare, apa și cafea și au putut vizita expoziția cu standuri ale partenerilor Viacon România, Pegas Delivery – întreprindere socială finanțată prin fonduri europene, inițiatoare a proiectului „Leapșa faptelor bune” (atragerea de parteneri HORECA care să susțină producerea și livrarea de mese calde pentru beneficiarii Adăpostului de Noapte Brașov.

Al doilea panel, cel dedicat mediului, a început cu o prezentare (studiu de caz) al unei companii din Râșnov ambalaje flexibile ecosustenabile, iar Aliz Kosza – business mentor și business strategist a făcut prezentarea soluțiilor moderne din aceasta fabrică.  

Prezentarea d-lui director general al Comprest SA, dl Alexandru Tănase, a venit cu soluții moderne de reciclare a deșeurilor, cu precizări despre modul în care se efectuează serviciile de salubritate, precum și proiectele de viitor în direcția „verde” – Eco Atitudine.

Primarul municipiului Brașov, dl Allen Coliban a vorbit în plen despre proiecte în derulare sau viitoare ale orașului, inclusiv despre trasee pentru biciclete în oraș, stații de încărcare vehicule electrice, scăderea amprentei de carbon a utilizatorilor de energie din Brașov, transport în comun ecologic, etc.

Un subiect foarte interesant este proiectul unui hub de sănătate ce se va dezvoltă la Brașov, proiect finanțat cu circa 1 miliard de euro în perioada următoare și care va pune accent pe prevenție, pe dezvoltarea sanatatii locuitorilor, pe incurajarea cercetării și inovării în domeniu. Detalii aici: https://brasovstiri.ro/fov-2022-brasovul-va-gazdui-primul-hub-de-dezvoltare-sustenabila-cel-in-domeniul-sanatatii-bugetul-de-start-poate-ajunge-la-1-miliard-de-dolari/ .

Următorul speaker, Radu Predescu – director executiv Autonom Lease România a vorbit despre mobilitatea urbană verde și despre modul în care compania româneasca Autonom își propune să se implice.

Apoi, cunoscutul antreprenor și activist de mediu, Bogdan Micu – Alpin Sun GmbH, a prezentat avantajele utilizării panourilor solare, precum și soluții modern de utilizare a lor.

Cei doi speakeri au abordat, din puncte de vedere diferite, dar asemănătoare, cantitatea de energie care este emisă zilnic de către Soare către Terra și cantitatea de energie utilizată efectiv pe Terra. Diferența este de câteva mii de ori! Detalii aici: https://www.worldometers.info/ 

în final, dl Octavian Isaila, antreprenor si pasionat de vinuri, a prezentat Wein Fest – festival de vinuri din Mediaș, povestea vinurilor Caspari și Ambrosi, precum și Proclamația de Fetească Regală și Ziua internațională a acestui vin.

Evident, după încheierea evenimentului a urmat o degustare de vinuri nobile transilvănene de la aceste crame. Evenimentul s-a incheiat cu o tombolă cu premii pentru participanți și o sesiune de networking.


 Partenerii de la iVelo România au montat un stand pentru încărcarea de biciclete electrice în fața hotelului Aro Palace, stații de încărcare și distribuție biciclete electrice ce se pot amplasa pe suprafața orașului.

Mulțumiri și felicitări tuturor partenerilor: Primăria Brașov , Comprest SA, BCR , hotel Aro Palace , Autonom Romania , USIBID Washington, Viacon Romania Speedy Green – amenajări grădini , cofetăriile Herr Strudel, Pegas Delivery – servicii delivery și curierat, ProSoft Brasov , Comorile Bunicii, Termene.ro, George Nedelcu & LGL Consulting , Leonidas, TechWise Pitesti și https://ciclo.ro/ , Kronstadt Media – agenție creativ https://ro.kronstadtmedia.com/, Coson Media – agenție de publicitate, Velstand Group – facility management, Supraviețuire Inteligentă – teambuildinguri corporate , Fespore SRL – consultanță în afaceri, Famous Gifts – obiecte promoționale, Binele Continuă powered by ProAfaceri România, MixTv și alții.

Financial Intelligence organizează, luni, 12 septembrie, a cincea ediție a FORUMULUI PIEȚEI DE CAPITAL

0

Financial Intelligence organizează, luni, 12 septembrie 2022, de la ora 10:30, a cincea ediție a FORUMULUI PIEȚEI DE CAPITAL, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel.

Evenimentul se va desfășura în format hibrid și va putea fi urmărit și online, LIVE, pe platforma www.financialintelligence.ro, pe pagina de Facebook Financial Intelligence, precum și pe canalul de YouTube Financial Intelligence.

Piața de capital din România a făcut față într-un mod matur multiplelor provocări care s-au suprapus în această perioadă.

„Specificul bursei noastre, în care domeniile financiar și energetic sunt puternic reprezentate, a contribuit la obținerea unor rezultate pozitive în condițiile în care alte piețe sunt încă în scădere”, a declarat recent Radu Hanga, Președintele Consiliului de Administrație al Bursei de Valori București.

De altfel, cea mai bună performanță la nivelul BVB a fost consemnată de indicele BET-NG, care include companiile din energie și utilități, cu +9% în primele 7 luni. 

Piața de capital din România împlinește, în luna septembrie, doi ani de la promovarea la statutul de piață emergentă, după criteriile agenției FTSE Russell.

În total, România va avea, din 19 septembrie, 13 companii incluse în indicii FTSE Russell dedicați piețelor emergente, șapte în indicii FTSE Global Micro Cap și șase în indicii FTSE Global All Cap

Ca bilanț al listărilor după promovarea României de către FTSE Russell la statutul de piață emergentă secundară, a fost observată o revigorare a ofertelor publice inițiale derulate în vederea admiterii la tranzacționare pe piața reglementată administrată de BVB.

Pe 1 decembrie 2022, Bursa de Valori București va împlini 140 de ani de la deschiderea oficială a bursei, după o perioadă de peste 70 de ani în care au funcționat în România doar burse de comerț.

În cadrul Forumului Pieței de Capital vom dezbate cele mai importante subiecte ale momentului cu speakeri de referință în sectorul pieței de capital:

  • Dezvoltarea pieței de capital, în contextul războiului și al turbulențelor economice;
  • Perspective pentru noile IPO-uri ale companiilor private sau de stat;
  • Noi produse la BVB; Stadiul dezvoltării Contrapărții Centrale;
  • Perspectiva promovării Bursei de Valori București la statutul de piața emergentă de către MSCI;
  • Simplificarea birocrației pentru companiile listate; 
  • Accent pe sustenabilitate, pentru a atrage investitori;
  • Educația financiară a publicului din România;
  • Reglementări pentru criptomonede și Forex.

Speakerii evenimentului sunt: Daniel APOSTOL, Directorul Direcției de Comunicare, Autoritatea de Supraveghere Financiară (mesajul președintelui); Dan Dragoş DRĂGAN, Secretar de Stat la Ministerul Energiei; Mihai-Călin PRECUP, Secretar de Stat, Ministerul Finanțelor; Adrian TĂNASE, Director General, Bursa de Valori Bucureşti (BVB); Claudiu NĂSUI, Vicepreședinte USR și membru al Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci, Camera Deputaţilor; George TUȚĂ, Deputat PNL, Chestor al Camerei Deputaţilor; Bogdan DRĂGOI, Președinte al Consiliului de Administrație, Director General SIF Banat Crișana; Marian NĂSTASE, Președintele Consiliului de Administrație, ALRO; Constantin SEBEȘANU, CEO, Impact Developer & Contractor; Florin CAZAN, Director Tranzacționare Retail, BT Capital Partners; Claudiu CERCEL, Director General Adjunct, BRD Groupe Société Générale; Cristian AGALOPOL, Securities Services Head pentru Europa Centrală, Citibank; Bogdan BADEA, Președintele Directoratului Hidroelectrica (tbc); Marius DAN, Director General Adjunct pentru Strategia Corporativă, Franklin Templeton București; Radu ROȘCA, Președinte – Director general, Transilvania Investments; Eugen VOICU, Președinte al Consiliului de Administrație Meta Estate Trust; Răzvan RAȚ, Director General Adjunct BRK Financial Group; Gabriel ȚECHERĂ, Director Guvernanță Corporativă și Relații cu Investitorii, TTS; Ionuț BINDEA, Preşedinte al Consiliului de Administraţie și Director General interimar al ROCA Industry; Peter de BOER, Strategic finance, investor relations manager and board member, DN Agrar Group S.A.; Răzvan STOICESCU, Deputy Managing Partner, Mușat și Asociații; Horia GUSTĂ, Președinte, Asociația Administratorilor de Fonduri; Paul BARANGĂ, Expert piața de capital, Autoritatea de Supraveghere Financiară; Mihaela CROITORU, Founder Managing Partner, INNOVA Project Consulting; Marian SIMINICĂ, Director Executiv, Institutul de Studii Financiare; Gabriela HÂRȚESCU, Decan și Chief Operating Officer, Envisia – Boards of Elite.

Evenimentul va fi moderat de: Adina ARDELEANU, Redactor Șef Adjunct și Membru Fondator al Financial Intelligence și Daniela ȘERBAN, Președintele Asociației pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România.

Agenda evenimentului poate fi consultată aici.

Le mulțumim partenerilor pentru că au făcut posibilă desfășurarea evenimentului!


Partenerii evenimentului sunt: ALRO, Impact Developer & Contractor, TTS (Transport Trade Services), Superbet, Banca Transilvania, Bursa de Valori București, Institutul de Studii Financiare – ISF, Transilvania Investments, SIF Banat Crișana, Evergent Investments, Hidroelectrica, Comvex, Romgaz, ROCA Industry, BRK Financial Group, Mușat și Asociații, Electrica Furnizare, Biofarm, CAPEX.com, Certinvest, Meta Estate Trust, Anadolu Automobil Rom, BRD Groupe Societe Generale, Fondul Proprietatea, TeraPlast, Asociația Administratorilor de Fonduri – AAF, DN AGRAR, SIF Muntenia, Antibiotice Iași, SIF Oltenia, Certion Properties, Depozitarul Central, Nuclearelectrica, Innova Project Consulting, Băiculescu și Asociații, Bursa Română de Mărfuri, AAGES SA, Cristallini, Consiglieri, OTP Asset Management, SSIF Goldring, Estinvest.

Parteneri instituționali: Autoritatea de Supraveghere Financiară, ARIR.ro – Asociația Română pentru Relația cu Investitorii, PWN România, Consiliul National al IMM-urilor din Romania (CNIPMMR), ICSS, Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton (ADAA), British Romanian Chamber of Commerce (BRCC).

Partener educațional: Envisia – Boards of Elite.

Parteneri media: AGERPRES, România Durabilă, Economistul, Invest Club, ClubEconomic.ro, The Diplomat-Bucharest, FinZoom.ro, Revista CARIERE, Revista Patronatului Roman, NewMoney, BiziLive.tv.

Producție video: Boof Media.

Mai multe detalii despre eveniment puteți găsi pe pagina evenimentului:

https://financialintelligence.ro/forumul-pietei-de-capital-2022/

Green deal în bucătărie sau „Lup de mare de se-nvârte după soare” și „Souvlaki gătit în miezul zilei” la cuptoare solare

0

 

Deciziile luate la nivel european pentru atingerea obiectivului de neutralitate climatică vor revoluționa sectorul energetic și vor schimba lumea, construind un viitor sustenabil pentru generațiile viitoare. Responsabilitatea în ceea ce privește energia viitorului este a tuturor și fiecare dintre noi poate fi parte din soluție prin deciziile privind stilul de viață pe care îl adoptă. Cea mai mare provocare este schimbarea comportamentelor, iar acest lucru poate fi făcut cu oameni și prin oameni, de aceea este important să venim permanent cu informații relevante, într-o manieră inedită care sa aibă un puternic impact asupra tuturor.

Prin proiectul „Gătit în cuptorul solar”, primul de acest gen din România, Asociația Energia Inteligentă vrea să tragă un semnal de alarmă asupra caracterului limitat la resurselor energetice clasice și asupra nevoii crescânde de a arăta mai multă deschidere față de sursele sustenabile de energie. Ne-am propus sa facem acest lucru într-o manieră originală, arătând cum un lucru firesc, precum razele soarelui, poate fi transformat în ceva extrem de util – sursa directă de energie pentru prepararea hranei.

Cea de-a doua etapă a proiectului a avut loc în prima zi de toamna a acestui an, sub forma unei demonstrații de gătit folosind cuptoare solare. Gazda evenimentului a fost Ana Hotels Europa Eforie Nord care a oferit cadrul perfect pentru organizarea acestei demonstrații de gătit. Proiectul a fost susținut de OMV Petrom și Villa Vinea.

Dumitru Chisăliță, Președinte Asociația Energia Inteligentă:

„«Gătit în Cuptorul Solar» este o inițiativă a Asociației Energia Inteligentă prin care intenționăm să aducem în atenția publicului problema epuizării resurselor și necesitatea de a găsi soluții. De exemplu, o soluție pentru ceea ce înseamnă pregătirea hranei este utilizarea cuptoarelor solare, o tehnologie care deși aparent nouă este folosită de foarte multă vreme peste tot în lume. Să nu uităm că, în urmă cu zeci, sute, chiar mii de ani, mâncarea era gătită, iar aportul solar folosit în acest procedeu. Cuptoarele solare folosesc principiul captării energiei solare în interiorul unui tub termic, care transfera această căldură și o amplifică. În interiorul cuptorului ajungem la temperaturi de 120-150 grade Celsius, astfel încât se poate realiza orice tip de mâncare. Este nevoie doar de soare și suficient timp pentru ca mâncarea să fie pregătită. Ne dorim sa scoatem în evidență faptul ca ne aflăm în momentul în care trebuie sa accesăm tehnologii noi, să ne pregătim pentru schimbare și să realizăm că mediul înconjurător ne oferă suficient de multe resurse, pe care noi trebuie doar să le folosim.”

Ionuț Ciubotaru, Vicepreședinte pentru dezvoltarea afacerii, OMV Petrom:

„Astăzi am demonstrat capacitatea energiei solare de a se transforma în mai mult decât energie electrică și am arătat ca energia solară poate fi folosită și pentru prepararea hranei. Schimbarea se face prin schimbarea comportamentelor, un lucru destul de complicat, care trebuie să beneficieze de puterea exemplului. Nu putem sa schimbam comportamente fără a încerca să creăm exemple și fără a crea cazuri de succes. Este ceea ce am încercat să facem astăzi – sa adunăm cât mai mulți oameni, care la rândul lor să plece să disemineze informația și să promoveze capacitatea energiei solare de a asigura o tranziție energetică de succes pentru a ne atinge țelurile în ceea ce privește sustenabilitatea.
Așa cum am spus de multe ori, OMV Petrom reprezintă cea mai mare companie integrată de energie din Europa de sud-est. Pe lângă faptul că ne dorim sa atingem target-ul nostru de sustenabilitate, cred că avem și datoria de a fi cei care promovează tranziția energetică în țara noastră. Odată cu acest lucru, trebuie să ne asigurăm ca întreaga societate contribuie la acest fapt și prin astfel de evenimente încercăm să atragem societatea să dezvoltăm spiritul civic al oamenilor din jurul nostru și să mergem împreună spre a ne atinge target-urile de țară și chiar pe cele globale.”

„Lup de mare în pergament cu legume și bacon, ca la Eforie, de se-nvârte după soare” și „Souvlaki ca la Dobrogea, de gătit în miezul zilei, nu la eclipsă” au fost rețetele puse la dispoziția concurenților de către Chef Cezar Munteanu special pentru acest eveniment. Cele cinci echipe s-au întrecut în realizarea celui mai apetisant și aspectuos preparat, iar buna dispoziție a fost ingredientul de bază al concursului. Felurile de mâncare pregătite au fost atent potrivite cu o selecție de vinuri marca Villa Vinea. EM360 a fost echipa câștigătoarea a concursului „Gătit în cuptorul solar”

Adrian Măniuțiu, Managing Partner, EM360 Group:

„Am venit cu foarte mult scepticism aici, atât eu cât și colegii mei pentru că ne gândeam cum vom găti noi la cuptoare solare. Iată cum o tehnologie folosită de NASA în spațiul cosmic aplicată în uzul de fiecare zi s-a dovedit extrem de utilă și totodată un pas foarte important în tranziția energetică . Astăzi am gătit doar folosind energie solară, fără baterii fotovoltaice, strict captând energia soarelui, am pregătit doua feluri de mâncare absolut extraordinare, am fost cinci echipe care ne-am distrat, dar am și folosit o tehnologie extrem de serioasă, care și-a dovedit fiabilitatea. Mă bucur mult că am putut să fiu aici la această primă ediție, împreuna cu ceilalți colegi și așteptăm și următoarele ediții. Iată cât de important este să discutăm despre tranziția energetică, despre un viitor bazat pe energie verde, dar totodată și despre mixul energetic fără de care nu putem avea un echilibru așa cum ni-l dorim și un viitor cu adevărat sustenabil.”

Chef Cezar Munteanu, Chef Atelier:

Astfel a fost un eveniment de povestit nu doar nepoților, ci fraților și celor de lângă noi, pentru că se poate și avem cu ce. Este un eveniment de referință, se va povesti la un moment dat ca în 2022 a fost un eveniment cu cuptoare solare, primul de altfel. Genul acesta de acțiune l-am văzut cu câțiva ani în urmă în Africa, unde oamenii erau forțați să gătească la genul acesta de utilaje pentru că nu aveau cu ce altceva. Dacă stăm să ne gândim din punct de vedere al energiei, energia solara este cea care te încarcă. Până la urmă ceea ce au făcut concurenții astăzi a fost să gătească pe bune, cu energie solară, gândindu-se la ce va fi mâine.”

Doinița Huzum, Director Vânzări, Ana Hotels Europa Eforie Nord:

„Ne-a plăcut de la un început ideea unui astfel de eveniment, care merge pe direcția eco, pe resurse naturale. El a venit ca o completare a acțiunilor pe care le avem în desfășurare – an adoptat un meniu sănătos pe care îl recomandăm în permanență oaspeților, am implementat partea de încărcare electrică pentru mașini fiind una din puținele locații din sudul litoralului care oferă un astfel de serviciu și inclusiv pe parte de sănătate folosim resurse naturale, apa și nămolul din lacul Techirghiol care se reciclează și revin acolo de unde le-am luat efectiv. Așadar susținem astfel de proiecte fără doar și poate.”

Mircea Matei, Director General Villa Vinèa:

„Ne bucurăm să ne asociem proiectului «Gătit în cuptorul solar»și să contribuim, astfel, la o mai bună înțelegere a sustenabilității și măsurilor pe care fiecare dintre noi le putem lua, pentru a proteja lumea în care trăim. La Villa Vinèa, prețuim natura și știm că, doar oferindu-i grija noastră, ne putem bucura de roadele sale. De aceea, ne-am luat încă de la început angajamentul de a investi în oameni și în inițiative menite să aducă valoare Transilvaniei și României și să creeze un loc mai bun, pentru fiecare dintre noi.”

Ionuț Anghel, Volkswagen: „România este pregătită pentru tranziția la autovehicule hibride și electrice”

0

Volkswagen se adaptează noilor cerințe la nivelul Uniunii Europene și anume de a reduce impactul asupra mediului.

Într-un interviu acordat revistei FoodBiz.ro, Ionuț Anghel, Directorul de Vânzări al mărcii Volkswagen din cadrul Porsche București Nord, ne-a vorbit despre vânzările mașinilor hibrid și electrice în România.

„România este pregătită pentru tranziția la autovehiculele electrice și hibride. Personal cred mult mai mult în trecerea către autovehiculele electrice, atât din punct de vedere al costurilor cât și din punct de vedere al pregătirii pentru viitor. Conform ultimelor reglementări ale Uniunii Europene din 2035 practic renunțăm la motoare termice. Revenind, România este pregătită ținând cont de apetența poporului român pentru inovație, pentru tot ceea este nou și modern, ținând cont de absorbția fondurilor europene și aici ne referim în dezvoltarea de stații de încărcare mașini electrice, de fotovoltaice, de sprijinul oferit de stat. Să nu uităm că discutăm de o sumă maximă de 57 000 RON”, a declarat Directorul de Vânzări al mărcii Volkswagen din cadrul Porsche București Nord.

https://www.youtube.com/watch?v=AbgRSZnQGK0

În România, vânzările mașinilor hibride și electrice au crescut, lucru care se datorează măririi gradului de conștientizare al populației legat de impactul autovehiculelor asupra mediului. În România profilul cumpărătorului de mașini hibride și electrice este destul de bine definit.

„Din punct de vedere al profilului, clientul de autovehicul electric este un client bine informat, educat, peste medie, este independent, este ecologist și își dorește protecția mediului. Ținând cont că suntem mai departe decât popoarele din zona scandinavă, este de apreciat ca suntem deschiși la schimbare, ținând cont că acolo fenomenul încălzirii globale este mult mai prezent decât în România” a spus Ionuț Anghel.

În ciuda contextului economic tensionat, a crizei conductorilor, a crizei cablajelor, a Războiului din Ucraina, în primele 5 luni ale anului 2022 Volkswagen a înregistrat o creștere a vânzărilor de mașini de aproximativ 35%, o bună parte fiind mașini hibrid și electrice.

Conducerea brandului estimează că vânzările pe 2022 o să fie cu 10% mai mari decât în anul precedent, iar din cele 120 000 de unități din piața totală de mașini din România, Volkswagen se așteaptă la o felie consistentă.

Articol preluat de pe FoodBiz.ro

Romsilva, lucrări de corectare a torenților finanțate prin PNRR

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva anunță că va investi 109,56 milioane de lei, fără TVA, în lucrări de corectare a torenților, în urma semnării unui contract cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență.

Lucrările se realizează prin proiectul „Lucrări de corectarea torenților pentru reducerea riscurilor generate de viituri torențiale în bazinetele amplasate în fondul forestier național administrat de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva pe raza județelor Bacău, Buzău, Suceava, Neamț, Hunedoara, Prahova, Vâlcea și Vrancea”, parte a Planului Național de Redresare și Reziliență.

Proiectul prevede „realizarea conceptului pentru lucrările de modernizare, refacerea a cel puțin șase structuri de reținere a aluviunilor, ridicarea a cel puțin 30 de noi construcții aluvionare, reîmpădurirea a patru hectare de teren, construirea de garduri de vegetație, prin aceste lucrări urmând a fi reabilitați peste 30 de kilometri de albii torențiale.

Aceste investiții, prevăzute în programul Sisteme integrate de reducere a riscurilor generate de viituri torențiale în bazinete forestiere expuse unor astfel de fenomene – Componenta 2: Păduri și Protecția Biodiversității (cod C2/I5), finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență, urmează a fi finalizate până la finalul primului semestru al anului 2026.

Lucrările de corectare a torenților pe albiile râurilor de munte, în fondul forestier administrat, diminuează undele de viitură și rețin aluviunile, reducând astfel riscurile de inundații în aval”. 

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva subliniază că „administrează 3,13 milioane hectare păduri proprietatea publică a statului, circa 48% din pădurile țării, și asigură servicii silvice pentru circa un milion hectare de păduri aflate în alte forme de proprietate. De asemenea, Romsilva administrează 22 de parcuri naționale și naționale, precum și 12 herghelii de stat.

Din totalul pădurilor proprietatea publică a statului, 80% dețin certificarea managementului forestier în standard internațional”.

Foto: Romsilva

Relații economice ascendente româno-turce

0

Președintele Camerei de Comerţ si Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB), Iuliu Stocklosa, a avut o întâlnire, la sediul CCIB, cu o delegație economică din Turcia, condusă de Abdurrahman Rüzgar, președintele Asociației Oamenilor de Afaceri și Industriașilor Independenți Turci (MUSIAD), din provincia Manisa. Din delegaţia turcă, au făcut parte reprezentanţii unor firme ce activează în industria metalurgică (producție de plăci din oțel), industria alimentară (producție de dulciuri), reciclarea deșeurilor, precum și oameni de afaceri turci care activează în România în media și în domeniul sportiv.

CCIB informează că, „în deschiderea evenimentului, președintele CCIB, Iuliu Stocklosa, a făcut o prezentare succintă a economiei Capitalei, în structură şi dinamică, și a vorbit despre strategia de relaţii externe a Camerei bucureştene, punctând orientarea către dezvoltarea relațiilor economice și comerciale cu țările din afara spațiului comunitar. În acest context, președintele CCIB a subliniat faptul că dezvoltarea relațiilor de cooperare cu Republica Turcia constituie o componentă importantă în strategia Camerei bucureștene, o dovadă în acest sens fiind cele şapte acorduri de cooperare încheiate cu organizații similare din această țară, la care se adaugă acordul semnat cu Asociația Oamenilor de Afaceri Turci din Romania (TIAD). 

La rândul său, Abdurrahman Rüzgar a punctat interesul membrilor Asociației pe care o conduce pentru piața țării noastre, atât în ceea ce privește investițiile, cât și activitatea de import-export. Cu acest prilej, președintele MUSIAD a făcut o prezentare amplă a regiunii Manisa, cu accent pe potenţialul economic al acesteia și a apreciat că există oportunităţi importante de cooperare pentru companiile din ambele țări îndeosebi în domeniile industrial și agricol.

În cazul în care reprezentanți ai mediului de afaceri din București, dar și din alte zone ale țării sunt interesați să-și internaționalizeze afacerile cu parteneri din MUSIAD, provincia Manisa, dar și din alte regiuni ale Turciei sunt invitați să contacteze Serviciul Relații Internaționale al CCIB”. 

CCIB reamintește că „Republica Turcia este principalul partener comercial al României între statele din afara Uniunii Europene. La export, Turcia reprezintă principala piață de absorbție a mărfurilor trimise din România în spațiul extracomunitar, iar la import a doua piață de provieniență a mărfurilor intrate în țara noastră din afara UE (după R. P. Chineză). La 30 iunie 2022, volumul total al schimburilor comerciale româno-turce (date disponibile) a fost de 4,9 miliarde USD (+24,5% comparativ cu primul semestru al anului trecut), din care 1,6 mld. USD export (+4,7%) și 3,3 mld.USD import (+36,9%). La 31 iulie 2022, în România erau înregistrate 17.723 firme/companii cu capital turcesc (locul 3 după Italia și Germania), cu un capital social subscris în valoare de 0,9 mld. USD, care plasează Turcia pe locul 15 între statele investitoare în țara noastră”.

Foto: CCIB

Eveniment Fonduri europene pentru IMM-uri în Prahova

0

Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), în parteneriat cu Patronatul IMM-urilor din Prahova, cu sprijinul BCR, a organizat la Ploiești evenimentul „Fonduri europene pentru IMM-uri 2021-2027”,  ediția a șaptea a programului „Invest in” de promovare a oportunităţilor de finanțare și dezvoltare la nivel regional ce vizează îmbunătățirea mediului de afaceri din regiunile României.

Au participat peste 350 de antreprenori, care au dezbătut principalele oportunități de finanțare și dezvoltare a mediului de afaceri la nivelul regiunii Sud Muntenia. Speakeri au fost: Florin Jianu – preşedinte CNIPMMR, Carmen Moraru – secretar de stat în Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, Emil Drăgănescu – subprefect Instituția Prefectului Județul Prahova, Tudone Dumitru – vicepreședintele Consiliului Județean Prahova, Aurelian Gogulescu – președintele Camerei de Comerț si Industrie Prahova, Gabriela Călin – director Direcția Autoritate de Management POR Sud Muntenia, prof. univ. dr. Ovidiu Nicolescu – preşedintele de onoare al CNIPMMR, Oana Bâra – Head of Financing Programs BCR, Dumitru Nancu – director general al FNGCIMM, Constantin-George Brezoi – director executive al AIMMAIPE Ploiești, Florin Duma – președintele PIMM Prahova.

CNIPMMR anunță că „în cadrul dezbaterii s-au promovat și prezentat cele mai importante programe de finanțare dedicate IMM-urilor la nivel regional și național precum IMM Invest Plus, IMM Prod, Garant Construct, Start-up Nation, Programul de Microindustrializare, IMM Recover dar și alte proiecte pentru IMM-uri în domeniul digitalizării, transformării digitale, specializare inteligentă sau internationalizare”.

Florin Jianu

Florin Jianu, președintele CNIPMMR: „În acest an, FNGCIMM a acordat peste 50.000 garanții, marea majoritate venind din IMM Invest, program care s-a încheiat la sfârșitul lunii iunie, urmând ca săptămâna viitoare să înceapă un nou program intitulat IMM Invest Plus unde dobânzile vor fi subvenționate, iar creditele sunt consistente atât pentru investiții cât și pentru capital de lucru. În ceea ce privește programele naționale, am văzut la Start-up Nation că există în continuare cerere, motiv pentru care trebuie continuat și susținut printr-o comunicare publică adecvată deoarece acest program reprezintă poarta de intrare în economie a tinerilor antreprenori. 

În incheiere, menționez că acordul de parteneriat al României este deja acceptat de Comisia Europeană, lucrurile sunt pe un făgaș bun, profesionist, iar dorința noastră ar fi să înceapă deja call-urile din această iarnă, astfel încât să nu existe o perioadă în care să nu fie prezente în economie fondurile europene, atât de necesare și de utile, motiv pentru care așteptăm o simplificare și o abordare mai pro-implementatori, urmând în perioada următoare să venim cu propuneri concrete în acest sens.”

Foto: CNIPMMR 

Mecanisme economice sănătoase pentru diminuarea prețurilor lemnului de foc

0

Asociația Industriei Lemnului – Prolemn subliniază, prin președintele ei, Cătălin Tobescu, că „nevoile industriei sunt nevoi ale societății. Nu trebuie să le punem în opoziție cu nevoile populației pentru că toată lumea va avea de pierdut. Există mecanisme economice sănătoase ce pot conduce la diminuarea prețurilor pentru lemnul de foc – disponibilizarea sustenabilă a unui volum mai mare de masă lemnoasă și investiții în eficiența energetică”.

Prolen face o analiză asupra pieței lemnului în condițiile actuale: 

Lemnul de foc și biomasa lemnoasă,
între soluții de avarie și strategii verzi, inteligente

Este cu siguranță o provocare să asigurăm securitatea energetică în sezonul rece pentru cele 3,5 milioane de gospodării care depind de lemn de foc, dar o soluție de avarie pe termen scurt nu trebuie să ne distragă atenția de la strategiile pe termen lung, cu impact mult mai profund asupra întregii societăți românești. 

Sprijinul anunțat de Guvern pentru subvenționarea prețului lemnului de foc cu 150 lei/mc poate fi o gură de aer pentru o mare parte din populația țării, dar este și o intervenție artificială în piața lemnului, în condițiile în care nu se adoptă și măsuri pentru creșterea disponibilității masei lemnoase cu proveniență legală în piață. Creșterea consumului de lemn de foc de către populație – stimulată de ieftiniri artificiale – conduce implicit la reducerea disponibilității pentru industrie. Ca atare, are potențialul de a conduce la dezechilibre majore, care afectează o industrie vitală pentru România. 

Mai mult, există mecanisme administrative care direcționează resursa de lemn de foc prioritar către comunitățile din zone bogate în păduri, lăsând foarte puțin lemn pe piața liberă, pentru a fi direcționat în zonele puternic deficitare în păduri. Acestea conduc la o explozie a prețului lemnului de foc pe piața liberă. Cu cât este mai puțin lemn de foc disponibil pe piața liberă, se dezechilibrează cererea și oferta iar prețul crește artificial, afectând direct și prețurile resursei cu care se aprovizionează industria lemnului.

Așa cum s-a văzut deja de la începutul acestui an, punerea în competiție și prioritizarea prin politici publice a consumatorilor casnici față de utilizările industriale ale resurselor conduce la deficit artificial de materie primă și costuri ridicate, balanța comercială se înclină spre importuri costisitoare, urmează reduceri ale capacităților de producție, șomaj, subdezvoltare. Discuția nu este doar teoretică – a se vedea reducerea activităților din județul Suceava ale unuia dintre cei mai mari procesatori de lemn din România. Argumentele sunt expuse în detaliu pe www.pro-lemn.ro.

Cum valorificăm potențialul verde al biomasei în România?

În primul rând, RNP Romsilva și UAT-urile pot scoate în mod legal și sustenabil mai mult lemn pe piață. Astfel oferta va echilibra cererea, iar prețurile finale pot fi ținute la un nivel acceptabil pentru populație. România exploatează legal aproximativ 18-20 milioane mc de lemn anual, dar posibilitatea totală, sustenabilă, stabilită prin amenajamente silvice, este de 25-26 milioane mc. Pentru aceasta, investițiile în sectorul forestier trebuie accelerate și trebuie eliminate blocajele administrative și birocratice care îngreunează accesul la resursa de lemn.

Energia bazată pe resursa de lemn – energie termică preponderent – reprezintă deja peste 60% din energia regenerabilă produsă în România, de peste cinci ori mai mult decât energia electrică produsă actual din surse eoliene și solare. Dar consumul de lemn de foc în gospodării este în acest moment extrem de ineficient, cu randamente energetice de aproximativ 30%, când știm că randamentele pot fi de peste 90% în cazul utilizării în cogenerare energie electrică și termică. 

Potențialul energetic al biomasei (forestieră, agricolă, deșeuri industriale și municipale) este evaluat, în strategia energetică a României recent relansată în dezbatere, la un total de 318.000 TJ/an sau 7,6 milioane TEP (tone echivalent petrol). Calculat în unități de măsură de energie electrică, acest potențial înseamnă peste 80.000 GWh, adică de aproximativ opt ori energia electrică a reactoarelor nucleare ale României.

Opțiunile strategice sunt pe masa discuțiilor, ce rămâne – la nivel de decidenți, industrie și alte segmente ale societății românești – este să alegem măsurile cele mai sustenabile, cu impact pozitiv și durabil într-un orizont mai larg. 

Pentru o industrie verde, inteligentă

Prin conferința Smart Green Industry (28-29 septembrie 2022) organizată de Asociația Industriei Lemnului – Prolemn și Camera de Comerț și Industrie a României dorim să deschidem noi linii de dialog pentru captarea și utilizarea potențialului verde al sectorului pădure – industrii bazate pe lemn. 

Am invitat reprezentanți de la vârful ministerelor de resort (Mediu, Agricultură, Economie, Energie, Fonduri Europene) să ia cuvântul în prima zi a conferinței pentru a prezenta viziunea și planurile pentru sector. În cea de-a doua zi vor avea loc workshopuri tematice la care vor participa și reprezentanți la nivelul conducerii tehnice a ministerelor.

În centrul dezbaterilor – o strategie de dezvoltare a industriei lemnului, de valorificare superioară a resursei de lemn din pădurile gestionate durabil ale României, de asigurare a securității energetice și de susținere a creșterii economice inteligente în raport cu obiectivele pe linie de combatere a schimbărilor climatice.

Autoritatea Vamală și companiile de tutun continuă să coopereze pentru combaterea contrabandei

0

 

Autoritatea Vamală Română și companiile JTI, BAT și PMI au reînnoit astăzi Protocoalele de Cooperare pentru combaterea comerțului ilegal cu țigarete. Conform documentelor, părțile semnatare vor conveni asupra celor mai eficiente modalități de cooperare cu scopul de a preveni și identifica încălcări ale legislației vamale și fiscale referitoare la traficul și comerțul ilicit cu țigarete și alte produse din tutun, precum și de a îmbunătăți reglementările legale în materie.

„Traficul ilicit cu țigarete și produse din tutun este un fenomen global, complex și constituie o amenințare permanentă pentru concurențialitatea pieței legale, interne și europene, de natură să afecteze substanțial bugetul de stat consolidat al fiecărui Stat Membru, interesele financiare ale Uniunii Europene și, în egală măsură, comerțul licit cu țigarete. Traficul ilicit cauzează pierderi financiare importante, care se datorează neachitării taxelor vamale, precum și a altor taxe, inclusiv taxa pe valoarea adăugată (TVA) și accize. Astăzi, Autoritatea Vamală Română și companiile de tutun JTI, BAT și PMI au reînnoit Protocoalele de colaborare semnate în 2014, fiind stabilit un cadru general pentru intensificarea eforturilor comune de a preveni și combate contrabanda cu produse din tutun, fabricarea, comerțul și distribuția ilegală a produselor din tutun contrafăcute, precum și pentru stabilirea modalităților de colaborare și a schimbului de informații și asistență. Experiența operativă ne-a arătat că traficul ilicit cu produse accizabile este un fenomen ce poate fi combătut eficient prin colaborare și parteneriat. Astfel, ultimele date ale companiei de cercetare Novel arată că piața neagră a țigaretelor a înregistrat în iulie un nou minim istoric, de 6,1%. Acest rezultat a fost obținut și datorită acțiunilor specifice desfășurate de Autoritatea Vamală Română, atât prin forțe proprii, cât și în strânsă colaborare cu alte autorități de aplicare a legii, precum și cu mediul de afaceri. În primele șapte luni ale anului 2022, echipele de supraveghere și control vamal de la nivel central, regional și local au confiscat un număr de 10,42 milioane de țigarete și peste 27 de tone de tutun de narghilea”, a declarat Bogdan Lari Mihei, Președintele Autorității Vamale Române.

„Documentul reînnoit astăzi reprezintă un cadru pentru continuarea programelor pe care le avem în derulare, precum și pentru viitoare proiecte comune. JTI a fost prima companie de tutun care a semnat un Protocol pentru combaterea contrabandei în anul 2005, mai întâi cu Agenția Națională de Administrare Fiscală, apoi în anul 2008 cu Autoritatea Națională a Vămilor, respectiv în 2014 cu Direcția Generală a Vămilor. Peste 50 de câini special instruiți pentru depistarea drogurilor, produselor din tutun și a numerarului au fost donați de JTI în ultimii doisprezece ani Autorității Vamale. În 2013, am semnat un Protocol de Cooperare cu Poliția de Frontieră, reînnoit în anul 2018, iar în 2019  JTI a donat echipamente de ultimă generație necesare monitorizării frontierelor. De asemenea, din anul 2010 derulăm anual, în parteneriat cu autoritățile de aplicare a legii, campanii publice de informare a publicului despre efectele negative ale comerțului ilegal asupra societății și economiei. Campaniile publice au fost extinse în ultimii doi ani și în Republica Moldova. Vom continua să furnizăm autorităților partenere suport logistic, sprijin pentru echipele canine mobile specializate în depistarea tutunului, drogurilor și numerarului, precum și pregătire de specialitate în vederea identificării țigaretelor contrafăcute”, a declarat Armand Tănase, Public Affairs Manager, JTI Romania.

„Nivelul minim istoric al pieței negre de 6,1% înregistrat în luna august este un rezultat al eforturilor comune ale autorităților și industriei, iar principalul efect sunt contribuțiile mai mari la bugetul de stat. Pe fondul reducerii nivelului contrabandei, în anul 2021 BAT a fost pentru al doilea an consecutiv cel mai mare contribuabil la bugetul de stat cu circa 11 miliarde de lei plătiți sub formă de taxe și accize, o creștere de 10% față de anul precedent. Totuși, traficul ilicit continuă să reprezinte un risc serios la adresa dezvoltării economice și a siguranței comunităților. Pentru a veni în sprijinul autorităților, în anul 2017 am creat platforma StopContrabanda.ro, un punct unic de informare care centralizează date din întreaga țară privind evoluția capturilor de țigarete. Vom continua să susținem eforturile Autorității Vamale Române prin campanii de informare despre efectele severe ale contrabandei asupra comunităților și a siguranței consumatorilor și prin parteneriate solide cu toate autoritățile cu atribuții în domeniul combaterii traficului ilicit. Totodată, salutăm recentele modificări legislative aduse Codului Vamal în domeniul combaterii traficului ilicit de produse din tutun, o măsură necesară pentru susținerea eficientă a eforturilor autorităților în domeniu, precum și modificările recente ale Codului Fiscal, prin care a fost creat un calendar de creștere predictibilă a accizelor pentru toate categoriile de produse din tutun. Un nivel scăzut al pieței ilicite, un cadru fiscal predictibil și echilibrat și un mediu economic sustenabil reprezintă condiții esențiale pentru continuarea investițiilor noastre în economia românească”,  a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic și Relații Publice pentru Europa Centrală și de Sud în cadrul BAT.

„Semnarea acestui Protocol arată încă o dată importanța colaborării între sectorul public și cel privat în combaterea traficului ilicit cu produse din tutun. Rezultatele acestei colaborări se pot vedea în minimul istoric de 6,1% înregistrat de România în ceea ce privește contrabanda cu țigarete. La acest succes au contribuit și politicile fiscale echilibrate ale statului român în domeniul produselor din tutun. Calendarul de creștere treptată și moderată a accizei la produsele din tutun, adoptat recent de către Guvern, susține lupta împotriva traficului ilicit, iar România trebuie să fie un promotor al acestor politici fiscale echilibrate la nivel european. Lupta împotriva comerțului ilicit reprezintă o prioritate pentru Philip Morris Internațional. O dovadă în acest sens este programul PMI IMPACT: în 2016 am alocat 100 de milioane de dolari acestei inițiative globale care sprijină proiecte care combat comerțul ilicit. Până în prezent, 48 de milioane de dolari au fost alocate pentru implementarea a 60 de proiecte în 30 de țări, inclusiv în România”, a declarat Dragoș Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris România.

Potrivit datelor colectate la nivel național de compania de cercetare Novel, piața neagră a țigaretelor a scăzut la un nou record istoric, la 6,1% în iulie comparativ cu 7,1% în luna mai. Procentul reprezintă cel mai mic nivel înregistrat din anul 2008, de la demararea cercetării comerțului ilegal cu produse din tutun. 

În 2021, companiile de tutun au virat la bugetul statului peste 19,85 miliarde lei, în creștere cu 13% față de 2020. 

Horváth: 3 din 4 companii se așteaptă la creșterea vânzărilor în 2022 și 2023, pe fondul creșterilor generale de prețuri

0
  • Deși sunt atenți la multiplele riscuri și crize suprapuse, majoritatea respondenților din studiul „CxO Priorities 2022” se așteaptau la creșterea vânzărilor în 2022 vs. 2021 (72%), respectiv în 2023 față de anul în curs (79%), datorită faptului că au reușit să transfere costurile ridicate în prețurile finale, achitate de consumatori.
  • În privința României, optimismul este și mai accentuat: 80% dintre companii așteaptă vânzări sporite în 2022, respectiv 93% au o așteptare similară pentru 2023.
  • Studiul Horváth a identificat 13 priorități strategice pentru executivii de top din 17 țări și 10 industrii, pe primele locuri aflându-se (1) transformarea digitală,  (2) securitatea cibernetică și (3) sustenabilitatea ecologică.
  • Din răspunsurile executivilor a reieșit că securizarea rezultatelor financiare este o preocupare majoră în această perioadă.

Trei din patru companii din lume se așteaptă să înregistreze vânzări în creștere, atât în 2022, cât și în 2023, relevă studiul „CxO Priorities 2022”, elaborat de compania de consultanță în management Horváth, cu experiență internațională de peste 40 de ani, prezentă din 2005 pe piața locală. Așteptarea se bazează pe faptul că aproape trei sferturi dintre companii au reușit să transfere costurile ridicate în prețurile finale ale produselor și serviciilor. În cazul României, optimismul depășește media rezultată din studiu, în condițiile în care 80% dintre companii estimează că vor avea vânzări sporite în 2022, respectiv 93% au o așteptare similară pentru 2023.

Securizarea rezultatelor financiare, în condițiile multiplelor riscuri economice și crize suprapuse, alături de răspunsul la amenințările de securitate cibernetică și concentrarea asupra proceselor de transformare digitală a business-urilor au reieșit drept principalele preocupări (key findings), în actuala perioadă, pe care le împărtășesc executivii de top din 17 țări, inclusiv 15 respondenți din România, potrivit studiului. 

Transformarea digitală este, pentru al treilea an consecutiv, o preocupare prioritară pentru managerii companiilor, în timp ce securitatea cibernetică intră pentru prima oară în topul preocupărilor.

La nivelul inițiativelor strategice, menite să asigure creștere pe termen mediu și lung, transformarea digitală se află, din nou, pe primul loc, urmată de obiective care țin de cybersecurity, iar locul al treilea este ocupat de orientarea business-ului către sustenabilitate ecologică.

În privința situației la zi (Course of Business), România împărtășește provocările altor state, dar cu anumite particularități. De exemplu, impactul invadării Ucrainei de către Rusia nu a afectat companiile românești în aceeași măsură precum pe cele din alte țări: pierderea accesului la piața rusă și închiderea fabricilor unor furnizori a afectat 25% dintre companiile care au participat la studiu, dar impactul a fost de numai 7% pentru companiile românești.

În schimb, în privința creșterii costurilor din ultimul an, media pentru toate industriile, rezultată din studiu, a fost de 15,2%, în timp ce creșterea a fost mai puternică (24%) pentru firmele românești. De asemenea, în timp ce 72,7% dintre companiile participante la studiu reușesc să-și transfere creșterile de costuri în prețurile percepute clienților finali, în România, doar 60,4% pot face acest lucru.

În ceea ce privește obiectivele strategice (Strategic Priorities) ale executivilor, topul celor din România diferă de cel agregat la nivelul celor 17 țări. Transformarea digitală coboară pe locul al doilea, iar securitatea cibernetică – pe al treilea, iar primul loc este luat de preocuparea pentru motivarea angajaților și noile modele de organizare a muncii. Astfel, obiective legate de noua organizare a muncii, necesarul de noi competențe în companie, modalități de muncă flexibile, bunăstarea angajaților, employer branding etc. sunt văzute drept priorități de prim rang pentru executivii români. 

Pe de altă parte, locul 3 între prioritățile rezultate la nivel global din studiul „CxO Priorities 2022” (orientarea business-ului pentru către sustenabilitate ecologică) coboară pe locul al șaselea între prioritățile managerilor de companii din România. La nivel internațional, 70% dintre companii și-au asumat un target clar de reducere a emisiilor de CO2, în timp ce numai 30% dintre firmele românești și-au stabilit obiective similare.

Kurt Weber

„Un studiu de amploarea ‘CxO 2022’ ne permite să facem o radiografie cât mai exactă a provocărilor care îi preocupă pe executivii de top și să surprindem soluțiile la care apelează pentru a parcurge această perioadă, complicată pe multiple planuri. Este un instrument util atât pentru noi, ca echipă specializată în consultanța de management la cel mai înalt nivel, cât și pentru clienții noștri și oricine dorește să anticipeze viitorul, măcar parțial, dincolo de numeroasele incertitudini care ne stau înainte. Cu ușoare diferențe, mediul de business din România împărtășește aceleași preocupări și își setează aceleași obiective strategice precum companiile din alte state, cu economii mai dezvoltate. Mă bucur să constat că, și pentru managerii români, transformarea digitală este văzută drept o prioritate de top, care va transforma companiile la nivel de eficiență, dar va contribui și la atingerea unor obiective legate de sustenabilitate”, consideră Kurt Weber, Managing Director Horváth România.