Studiu Deloitte: nouă din zece companii din România vor investi în traininguri pentru departamentele lor financiare, pe măsură ce implementează și utilizează noi tehnologii

0

Nouă din zece companii din România vor investi în recalificare și traininguri pentru angajații din departamentele financiare, pe măsură ce implementează și utilizează noi tehnologii în activitățile zilnice, arată concluziile celei mai recente ediții a studiului Deloitte CFO Survey România, efectuat în rândul a peste 100 de directori financiari din România. Ariile departamentelor financiare în care companiile vor investi cu prioritate în formare sunt planificarea și analiza financiară, contabilitatea și controlul, mai arată studiul. Ritmul lent de recalificare a angajaților reprezintă și unul dintre cele mai mari obstacole în implementarea transformării digitale în companii, după cum menționează 30% dintre participanții la studiu, la fel ca nivelul investițiilor necesare (49%) și gradul scăzut de digitalizare a instituțiilor publice (42%).

„Rolul directorului financiar s-a schimbat fundamental și este văzut acum ca o sursă de informații de business foarte valoroase și ca un partener de business strategic. Dar, pentru ca departamentul financiar să se poată concentra asupra activităților care pot adduce valoare businessului, este crucial ca acesta să se transforme. Această transformare poate include creșterea eficienței și acurateței proceselor de management financiar, reducerea numărului de ore petrecute de angajați pentru sarcini manuale, care nu au valoare adăugată pentru companie, îmbunătățirea analizelor datelor care sprijinirea procesului decisional. Astfel de obiective pot fi atinse prin implementarea de soluții tehnologice și prin schimbarea modului în care întregul departament funcționează, atât intern, cât și extern, cu restul organizației”, a declarat Zeno Căprariu, Partener Audit, Deloitte România, coordonatorul inițiativei CFO Program în România.

Mai mult de o treime (34%) dintre directorii financiari din România care au participat la studiu consideră că posibilitatea de a se concentra pe sarcinile cu mai multă valoare adăugată reprezintă cel mai important beneficiu al implementării procesului de transformare digitală, urmată de reducerea timpului alocat activităților de raportare, închidere etc. (31%) și de creșterea fiabilității datelor (18%).

Pentru a finanța procesul de transformare digitală, majoritatea companiilor iau în considerare în primul rând surse interne (77%), apoi fonduri UE, atât din Planul Național de Redresare și Reziliență, cât și din alocările din programele multi-anuale (32%). Sursele de finanțare cel mai puțin atrăgătoare sunt creditele bancare (17%) și obligațiunile „verzi” (9%).

Studiul relevă, de asemenea, că aproape jumătate dintre companii (45%) consider că transformarea digitală înseamnă automatizare, dar și soluții de planificarea a resurselor întreprinderii – ERP – (22%), alinierea și integrarea datelor (18%) și actualizarea modelelor operaționale (15%). În ceea ce privește motivele implementării proceselor de transformare digitală în departamentele financiare, peste 40% dintre companiile românești menționează strategia, urmată de scăderea procentului de erori (22%), gestionarea muncii la distanță (14%) și scăderea costurilor (13%).

Peste 80% dintre companiile din România fac deja pași în procesul de transformare digitală a departamentelor lor financiare, în timp ce 18% se află în faza de planificare, mai arată studiul. Sectoare precum servicii financiare, energie, utilități și minerit, tehnologie, mass-media și telecomunicații par să fie mai avansate în această direcție.

Asociația CFA: România și-a continuat scăderea în luna martie 2022

0

Adrian Codirlasu, CFA – Vicepresedinte al Asociatiei CFA Romania declara: „Pe fondul aversiunii la risc declansata de invazia Rusiei in Ucraina, indicatorul de incredere macroeconomica al Asociatiei CFA Romania si-a continuat scaderea si in luna martie. O consecinta a acestei aversiuni crescute la risc este si reducerea anticipatiilor de crestere economica care s-au redus cu inca o jumate de punct procentual fata de exercitiul anterior. Totodata si anticipatiile inflationiste au continuat sa creasca. In ceea ce priveste evolutia ratelor de dobanda, participantii la sondaj anticipeaza o majorare a ratei de dobanda de catre Banca Nationala la cel putin 4,25%, in urmatoarele 12 luni”.

Indicatorul de Incredere Macroeconomica al Asociatiei CFA Romania a scazut, la valoarea de 40,9 puncte. Aceasta situatie s-a datorat evolutiei componentei de anticipatii a indicatorului. Rata anticipata a inflatiei pentru orizontul de 12 luni a continuat sa creasca, ajungand la o valoare medie de 8,03%, un nou maxim istoric consecutiv inregistrat de la initierea sondajului.

In ceea ce priveste cursul de schimb EUR/RON, toti participantii anticipeaza o depreciere a leului in urmatoarele 12 luni (comparativ cu valoarea actuala), nefiind inregistrata nicio alta opinie. Astfel valoarea medie a anticipatiilor pentru orizontul de 6 luni este de 5,0402 lei pentru un euro in timp ce pentru orizontul de 12 luni valoarea medie a cursului anticipat este 5,082 lei pentru un euro.  

Previziunile analistilor in ceea ce priveste cei mai importanti indicatori macroeconomici:

  Actual  Anticipatii1
Evolutia PIB (real)  5,9% 3,0%
Deficit Bugetar 6,7%  6,7%
Curs EUR/RON  4,9416  5,0826
Rata inflatiei 10,15% 8,03%
ROBOR 3M  4,70% 5,28% 
Randament 5Y RON  6,49% 6,20% 
Randament 10Y RON 6,71% 6,52% 
1Sursa: Sondaj Asociatia CFA Romania, final de an, 2022 (PIB, deficit bugetar), orizont de 12 luni (restul indicatorilor)

Este de remarcat reducerea ponderii respondentilor care cred ca preturile proprietatilor imobiliare rezidentiale din marile orase vor creste in urmatoarele 12 luni (13,6%, cel mai mic nivel din noiembrie 2020), concomitent cu majorarea ponderii participantilor care considera ca pretul va scadea (40,9%, cea mai mare pondere din noiembrie 2020). Deficitul bugetului de stat anticipat pentru anul 2022: valoarea medie a anticipatiilor este 6,7%. Evolutia, in termeni reali a PIB in anul 2022: 3,0%.



Sondajul este realizat lunar de Asociatia CFA Romania, de peste 10 ani, si reprezinta un indicator prin intermediul caruia organizatia doreste sa cuantifice anticipatiile analistilor financiari cu privire la activitatea economica in Romania pentru un orizont de timp de un an. Sondajul este realizat in ultima saptamana a fiecarei luni iar participantii sunt membri ai Asociatiei CFA Romania si candidatii pentru nivelurile II si III ale examenului CFA.

Indicatorul de Incredere Macroeconomica ia valori intre 0 (lipsa increderii) si 100 (incredere deplina in economia romaneasca) si este calculat pe baza a 6 intrebari cu privire la:

  • Conditiile curente – referitoare la mediul de afaceri si piata muncii;
  • Anticipatiile pentru un orizont de timp de un an pentru: mediul de afaceri, piata muncii, evolutia venitului personal la nivel de economie si evolutia averii personale la nivel de economie.

Pe langa intrebarile necesare pentru calculul Indicatorului de Incredere Macroeconomica, sondajul evalueaza si anticipatiile, tot pentru un orizont de timp de un an, pentru rata inflatiei, ratele de dobanda, cursul de schimb EUR/RON, indicele bursier BET si conditiile macroeconomice globale.

Strategia națională pentru dezvoltarea durabilă a României 2030

Pandemia de coronavirus a schimbat fundamental reperele lumii în care trăim. Omenirea a intrat într-o nouă dimensiune pe care nu a mai experimentat-o. Noi considerăm că soluția pentru actuala criză, pentru reconstrucția care urmează, dar și pentru prevenirea unor situații similare în viitor, rezidă în principiile dezvoltării durabile statuate de Agenda 2030. Reziliența, solidaritatea, nevoia de a nu lăsa pe nimeni în urmă sunt mai actuale ca niciodată. Acțiunile Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă din ultimii ani au avut rolul de a cultiva acest spirit.

Este aproape unanim acceptat la nivelul experților care activează în domeniul dezvoltării durabile faptul că în mod inevitabil pandemia va avea impact semnificativ asupra implementării Obiectivelor pentru Dezvoltare Durabilă. Într-un raport publicat de Comitetul Economic și Social al ONU se face vorbire despre trei posibile scenarii: accelerarea tranziției către dezvoltare durabilă; păstrare ritmului dinaintea pandemiei sau înrăutățirea situație. Dincolo de detaliile tehnice, dezideratul care ar trebui să ne ghideze acțiunile din perioada următoare este transformarea crizei într-o oportunitate pentru o reconstrucție socio-economică solidă și durabilă.

În viziunea Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă, consecințele pandemiei trag un puternic semnal de alarmă pentru întreaga societate. În primul rând, instituțiile statului ar trebui să formuleze propuneri de politici și să ia acele decizii care pe lângă diminuarea efectelor să asigure și o dezvoltare sustenabilă pe termen mediu și lung. Suntem datori să avem curajul să proiectăm o societate după reconstrucție în care calitatea vieții să fie la un nivel chiar mai ridicat decât înainte de izbucnirea pandemiei. Pe lângă acțiunea autorităților publice, va fi însă nevoie și de implicarea mediului privat, a experților din societatea civilă, mediul academic, institute de cercetare, ONG-uri. Toate aceste eforturi nu vor avea impactul dorit, dacă nu reușim să formăm o masă critică de cetățeni care cred în principiile dezvoltării durabile și care le pun în practică în viața lor de zi cu zi.

Cazacu, XTB: China surprinde, dar economia mondială e văzută în încetinire. România nu evită trendul general

  • FMI și Banca Mondială au revizuit în jos estimările pentru anul în curs.
  • Europa și Asia Centrală sunt regiunile cele mai afectate de revizuirea datelor. 
  • China a solicitat industriei oțelului o încetinire a producției, deși prețurile sunt aproximativ de 3 ori media istorică. 
  • E o măsură ce ar putea accentua presiunile inflaționiste în special în afara Chinei, în plus față de consecințele invaziei Ucrainei de către Rusia.
  • Presiunile inflaționiste, un nivel mai ridicat de incertitudine și dificultățile unor economii importante pentru comerțul României, cum ar fi Germania, Italia și alte țări din UE, sporesc riscul de a vedea câteva trimestre dificile, avertizează  Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB România.
  • În România, se estimează un avans al PIB-ului de 2,1% în 2022, se mai arată în analiza casei de brokeraj pe burse internaționale XTB România. 

Evenimentele majore ale anului determină ajustări mari ale așteptărilor. 

FMI a revizuit în jos estimările pentru anul în curs, la 3,6% anul acesta și în 2023, de la 4,4% și respectiv 3,8% anterior. 

La rândul său, Banca Mondială ajustase previziunile pentru creșterea economiei globale, fiind chiar mai rezervată: 3,2%, față de 4,1% anterior, încetinind de la 5,7% în 2021. 

Europa și Asia Centrală sunt regiunile cele mai afectate de revizuirea datelor

Riscurile la adresa economiei au crescut, și motivele sunt numeroase. Trendul de creștere a prețurilor se vedea în vaste regiuni ale materiilor prime deja de anul trecut. 

Astfel, „mașina” ecomomiei globale urca deja în ultimele trimestre o pantă dificilă, luptând cu perspectiva unor dobânzi mai ridicate și diminuarea impulsului anterior, pe când încerca să recupleze cilindrii opriți în pandemie. 

Cu efectele războiului din Ucraina pe lanțurile de aprovizionare, pe energie, pe fluxurile financiare și pe încrederea consumatorilor și companiilor, e ca și cum aceeași mașină ar urca panta cu un bagaj mult mai greu. 

Viteza înaintării, astfel, scade, iar în unele țări, riscul a crescut chiar ca mașina să „dea înapoi”, spre recesiune.

Țările cu venituri mici, potrivit președintelui Băncii Mondiale sunt în proporție de 60% într-o formă de incapacitate de plată, sau foarte aproape de aceasta. 

Totuși, situația pare diferită în a doua mare economie a lumii, China. Datele referitoare la PIB venite din China au arătat o creștere peste așteptări în trimestrul I, 4,8% anualizat față de 4,4%. 

Producția industrială a crescut cu 5%, peste așteptări cu 0,5 puncte. 

Dacă în oglinda retrovizoare surprizele sunt plăcute, în față drumul pare mai puțin lin.

Închiderea activității în mai multe orașe mari este de așteptat să aibă un impact asupra producției. Efectul va depinde de durata restricțiilor. 

În martie șomajul a ajuns la 5,8%, cu 0,3 puncte peste februarie. Reluarea activității, având în vedere și reziliența obținută prin adaptare, s-ar produce rapid. 

Pentru moment, totuși, riscurile sunt orientate descendent. 

În plus, autoritățile par a pregăti terenul pentru o reducere semnificativă a cererii. China a solicitat industriei oțelului o încetinire a producției, deși prețurile sunt aproximativ de 3 ori media istoric

E o măsură ce ar putea accentua presiunile inflaționiste în special în afara Chinei, acolo unde cererea la import ridicată întâlnește oferta limitată de consecințele războiului din Ucraina. 

Asociația Fierului și Oțelului a Chinei a spus că industria ar trebui să mențină echilibrul cerere/ofertă, în condițiile unei cereri limitate, și că ținând seama de constrângerile de resurse și de mediu, nu e înțelept să exporte produse low-end la scară largă. 

Lanțurile logistice încă pun probleme, în diferite segmente industriale sau de bunuri de larg consum. 

În industria auto, Renault a oprit producția unor modele electrice din seria Megane, iar Toyota a anunțat că va produce cu 100 000 de unități mai puțin.

 Cu o economie care a încetinit în ritm trimestrial în fiecare din ultimele 4 raportări, România ar putea înregistra o creștere economică semnificativ redusă anul acesta.

Estimările FMI sunt de 2,2%, înaintea unei reveniri spre 3,4% în 2023. Unele semne pentru o eventuală recesiune tehnică pornind de la decelerarea anterioară continuată în trimestrul I se văd, dar sunt și șanse de evitare la limită a acesteia. Pentru trimestrul al doilea, partida e în desfășurare. 

Având în vedere presiunile inflaționiste, un nivel mai ridicat de incertitudine și „vântul care bate din față” pentru economii importante în comerțul României, cum ar fi Germania, Italia și alte țări din UE, riscul de a vedea câteva trimestre dificile a crescut considerabil. 

Industria auto, deja supusă unui cost al transformărilor fundamentale, resimte în plus disponibilitatea limitată a unor componente în urma situației din regiune. 

Cu toate acestea, intrările de capital din fonduri europene și o anume reziliență dobândită în ultimii doi ani pot restrânge costurile economice ale contextului actual. 

Un avans al PIB de 2,1% este scenariul nostru de bază. 

Dinamica economiei globale, a prețurilor materiilor prime și a conflictului din Ucraina vor fi definitorii, însă, pentru felul cum va arăta, în realitate, anul economic.

FPPG salută inițiativa coaliției de guvernare de a reintroduce Legea Offshore în Parlament, o cerință esențială pentru deblocarea investiţiilor în vederea asigurării securităţii energetice a României

0

Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG), organizație care reunește principalii producători de gaze naturale, ce acoperă peste 98% din producția internă, salută reintroducerea Legii Offshore în circuitul parlamentar. Acest prim pas este esențial pentru asigurarea competitivității și stabilității regimului fiscal cu respectarea mecanismelor unei pieţe libere de gaze naturale , şi care, dacă ar fi implementate, ar permite demararea investițiilor strategice în producția resurselor din Marea Neagră. Deblocarea acestor schimbări legislative este indispensabilă nu doar pentru securitatea energetică a României, dar și pentru cea regională, mai ales în noul context de sancțiuni contra Rusiei. Membrii FPPG analizează pentru moment propunerile de amendamente, atât cele despre care s-a discutat de multă vreme în spațiul public, cât și elementele de noutate și impactul acestora asupra dezvoltărilor de gaze naturale din Marea Neagră, poziția FPPG urmând a se contura în perioada imediat următoare. 

FPPG reunește principalii titulari de acorduri petroliere de la Marea Neagră, după integrarea din acest an a companiei Black Sea Oil & Gas ca membru, întregind tabloul sectorului upstream românesc atât onshore, cât și offshore. Ne exprimăm dorința ca, în viitorul apropiat, membrii Federației să contribuie semnificativ la a asigura necesarul de consum de gaze naturale al României pentru mulți ani prin adăugarea cantităților din proiectele offshore, blocate până acum de o lege menită de fapt să le faciliteze. 

 „Industria de petrol și gaze este acum într-un moment de cotitură. În conjunctura geopolitică actuală, nevoia stringentă de creștere a producției interne este o responsabilitate pe care o poartă pe umeri deopotrivă companiile producătoare, dar și decidenții statului român, iar această responsabilitate este nu numai față de proprii cetățeni, ci și față de întregul proiect european din care România face parte. Salutăm intrarea Legii Offshore în circuitul parlamentar și ne asumăm în continuare un rol semnificativ în dialogul ce va fi esențial pentru restabilirea unui echilibru economic just, necesar dezvoltării gaziere offshore, ca o condiție indispensabilă pentru consolidarea securității energetice naționale și pentru tranziția sustenabilă în domeniul energiei”, declară Directorul Executiv al FPPG, Cătălin Niță.

Regimul fiscal necompetitiv și instabil, precum și modificările frecvente ale cadrului legislativ şi introducerea unor condiţii specifice de comercializare a gazelor naturale au afectat funcționarea pieței de gaze naturale din România şi au condus la amânarea constantă a deciziilor de investiții în resursele din Marea Neagră. În lipsa acestor modificări atât de necesare la Legea Offshore, situația de blocaj nu se putea soluționa, ceea ce a avut în ultimii ani un impact major asupra sectorului energetic din România și, implicit, asupra economiei naționale. 

Prin adăugarea cantităților suplimentare care pot fi generate pe baza proiectelor din Marea Neagră, România poate ajunge cel mai important producător de gaze naturale din Uniunea Europeană, odată cu închiderea zăcământului Groningen din Olanda, gazele naturale fiind un combustibil esențial în tranziția energetică și pentru securitatea energetică a țării. Astfel, decizia politica de amendare a Legii Offshore se dovedește una de înaltă responsabilitate, iar coaliția de guvernare are meritul a pune interesul național înaintea obiectivelor individuale ale partidelor care, deși au diferențe ideologice, deschid astfel un dialog pentru adoptarea celor mai bune soluții la actualele crize pe care le traversează România. 

Reamintim că rata efectivă de impozitare specifică a veniturilor din producția offshore de gaze naturale din România a ajuns la 51% în anul 2021, mai mult decât dublu față de anul precedent și de 10 ori mai mult decât media europeană din anul 2020, așa cum relevă o analiză publicată recent de FPPG. Ne exprimăm dorința ca forma noii Legi Offshore, care va merge spre promulgare, să respecte atât interesele naționale ale României, cât și legislația Uniunii Europene din care și România face parte.

FPPG reiterează totodată deplina disponibilitate pentru o consultare permanentă cu autoritățile statului și își asumă responsabilitatea de a facilita cel mai constructiv dialog posibil între industria de petrol și gaze și reprezentanții mediului decident.

61% dintre oameni cred că boții, aplicațiile software automatizate, vor reuși acolo unde oamenii au eșuat în ceea ce privește sustenabilitatea corporativă

0

Un studiu global arată că 94% dintre oameni consideră că societatea nu a făcut suficiente progrese în ceea ce privește sustenabilitatea și eforturile sociale. 78% dintre oameni sunt frustrați și sătui de lipsa de progres a întreprinderilor, iar 96% dintre liderii de afaceri consideră că prejudecățile și emoțiile umane afectează eforturile de sustenabilitate ale companiilor.

Oamenii din întreaga lume cer mai multe progrese în ceea ce privește sustenabilitatea și eforturile sociale și așteaptă ca întreprinderile să facă un pas înainte, potrivit unui nou studiu realizat de Oracle și Pamela Rucker, consilier CIO și instructor pentru Harvard Professional Development. Studiul „No Planet B” realizat pe un eșantion de peste 11.000 de consumatori și factori de decizie din 15 țări a constatat că oamenii sunt sătui de lipsa de progrese pe care societatea le face în ceea ce privește sustenabilitatea și inițiativele sociale, doresc ca întreprinderile să treacă de la vorbe la fapte și cred că tehnologia poate ajuta întreprinderile să reușească acolo unde oamenii au eșuat. 

Oamenii doresc ca întreprinderile să își
intensifice eforturile sociale și de sustenabilitate

Evenimentele din ultimii doi ani au atras atenția asupra sustenabilității și a eforturilor sociale, iar oamenii din întreaga lume s-au săturat de lipsa de progres și au cerut întreprinderilor să se implice: 

  • 93% dintre intervievați cred că sustenabilitatea și factorii sociali sunt mai importanți ca niciodată, iar 80% au declarat că evenimentele din ultimii doi ani i-au determinat să își schimbe acțiunile.
  • 94% consideră că societatea nu a făcut suficiente progrese. Patruzeci și doi la sută dintre ei atribuie lipsa de progres faptului că oamenii sunt prea ocupați cu alte priorități, 39 la sută cred că este rezultatul faptului că se pune mai mult accent pe profiturile pe termen scurt decât pe beneficiile pe termen lung, iar 37 la sută cred că oamenii sunt prea leneși sau egoiști pentru a ajuta la salvarea planetei. 
  • 45% dintre respondenți consideră că întreprinderile pot aduce schimbări mai semnificative în ceea ce privește sustenabilitatea și factorii sociali decât indivizii sau guvernele singure.
  • 78% dintre respondenți sunt frustrați și sătui de lipsa de progres a întreprinderilor până în prezent, iar 89% consideră că nu este suficient ca întreprinderile să spună că acordă prioritate ESG (politici de mediu, sociale și de guvernanță corporativă) – trebuie să vadă acțiuni și dovezi.
  • 84% cred că întreprinderile ar face mai multe progrese în ceea ce privește sustenabilitatea și obiectivele sociale cu ajutorul AI, iar 61% cred chiar că roboții vor reuși acolo unde oamenii au eșuat.

Prejudecățile și provocările operaționale țin întreprinderile pe loc

Liderii de afaceri știu că eforturile de sustenabilitate sunt esențiale pentru succesul corporației și chiar au încredere într-un bot, o aplicatie software ce automatizeaza actiunile, în detrimentul oamenilor pentru a conduce eforturile sociale și de sustenabilitate:

  • 92% consideră că programele de sustenabilitate și de mediu, sociale și de guvernanță (ESG) sunt esențiale pentru succesul organizațiilor lor. Executivii au identificat primele trei beneficii ca fiind consolidarea imaginii brandului (40 la sută); creșterea productivității (39 la sută); și atragerea de noi clienți (38 la sută).
  • Aproape toți liderii de afaceri (91%) se confruntă cu obstacole majore în implementarea inițiativelor de sustenabilitate și ESG. Printre cele mai mari provocări se numără obținerea de măsurători despre ESG de la parteneri și terți (35 la sută); lipsa de date (33 la sută); și procesele manuale de raportare care necesită mult timp (32 la sută).
  • 96 la sută dintre liderii de afaceri recunosc că prejudecățile și emoțiile umane distrag adesea atenția de la obiectivul final, iar 89 la sută cred că organizațiile care folosesc tehnologia pentru a ajuta la dezvoltarea unor practici de afaceri durabile vor fi cele care vor avea succes pe termen lung.
  • 93% dintre liderii de afaceri ar avea încredere într-un bot în locul unui om pentru a lua decizii sociale și de sustenabilitate. Aceștia consideră că boții sunt mai buni la colectarea fără erori a diferitelor tipuri de date (43%), la luarea unor decizii raționale și nepărtinitoare (42%) și la prezicerea rezultatelor viitoare pe baza indicatorilor/performanțelor anterioare (41%).
  • Liderii de afaceri consideră că oamenii sunt în continuare esențiali pentru succesul inițiativelor sociale și de sustenabilitate și cred că oamenii sunt mai buni la implementarea schimbărilor pe baza feedback-ului din partea părților interesate (48%), la educarea celorlalți cu privire la informațiile necesare pentru a lua decizii (46%) și la luarea de decizii strategice în funcție de context (42%). 

Oamenii vor întrerupe relațiile cu întreprinderile care nu iau măsuri în ceea ce privește sustenabilitatea și inițiativele sociale  

Întreprinderile trebuie să acorde prioritate sustenabilității și aspectelor sociale și să regândească modul în care folosesc tehnologia pentru a avea un impact – sau riscă să se confrunte cu consecințe majore.

  • 94% dintre oameni doresc să facă progrese în ceea ce privește sustenabilitatea și factorii sociali pentru a stabili moduri de viață mai sănătoase (50%), pentru a salva planeta pentru generațiile viitoare (49%) și pentru a contribui la crearea unei mai mari egalități în întreaga lume (46%).
  • 70% dintre oameni ar fi dispuși să oprească colaborarea cu un brand care nu ia în serios sustenabilitatea și inițiativele sociale, iar 69% ar părăsi chiar și compania actuală pentru a lucra pentru un brand care pune mai mult accent pe aceste eforturi.
  • Dacă organizațiile pot demonstra în mod clar progresele pe care le fac în ceea ce privește problemele sociale și de mediu, oamenii ar fi mai dispuși să plătească mai mult pentru produsele și serviciile lor (87%), să investească în companiile lor (83%) și să lucreze pentru ele (83%).
  • Liderii din mediul de afaceri înțeleg importanța și urgența – 94% consideră că măsurătorile privind durabilitatea și societatea ar trebui să fie folosite pentru a informa măsurătorile tradiționale de afaceri, iar 91% doresc să își mărească investițiile în durabilitate.

„Evenimentele din ultimii doi ani au pus sustenabilitatea și inițiativele sociale sub lupă, iar oamenii cer schimbări materiale. Deși există provocări în abordarea acestor probleme, întreprinderile au o imensă oportunitate de a schimba lumea în bine”, a declarat Pamela Rucker, consilier CIO și instructor pentru dezvoltare profesională la Harvard.
„Rezultatele arată că oamenii sunt mai predispuși să facă afaceri cu și să lucreze pentru organizații care acționează responsabil față de societatea noastră și față de mediu. Acesta este un moment oportun. În timp ce gândirea a evoluat, tehnologia a evoluat și ea, iar aceasta poate juca un rol cheie în depășirea multor obstacole care au împiedicat progresul”.

„Niciodată nu a fost mai important ca întreprinderile să investească în inițiativele de sustenabilitate și ESG, deoarece oamenii nu vor doar să audă despre asta – ei caută acțiuni decisive și cer mai multă transparență și rezultate tangibile”, a declarat Juergen Lindner, vicepreședinte senior și CMO, Global Marketing SaaS, Oracle.
„Liderii de afaceri înțeleg importanța, însă au adesea presupunerea eronată că trebuie să acorde prioritate fie profiturilor, fie sustenabilității. Adevărul este că acesta nu este un joc cu sumă nulă. Tehnologia care poate elimina toate obstacolele din calea eforturilor ESG este acum disponibilă, iar organizațiile care reușesc să facă acest lucru nu numai că pot sprijini comunitățile și mediul înconjurător, dar pot realiza și câștiguri semnificative de venituri, economii de costuri și alte beneficii care au impact asupra rezultatului final.”



Rezultatele cercetării se bazează pe un sondaj realizat de Savanta, Inc. în perioada 25 februarie – 14 martie 2022 cu 11.005 respondenți la nivel global din 15 țări (Statele Unite, Marea Britanie, Germania, Olanda, Franța, China, India, Australia, Japonia, Singapore, Africa de Sud, Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Brazilia și Mexic). Sondajul a explorat atitudinile și comportamentele consumatorilor și ale liderilor de afaceri față de eforturile sociale și de sustenabilitate, împreună cu rolul și așteptările inteligenței artificiale (AI) și ale roboților în eforturile de mediu, societate și guvernanță (ESG).

61% dintre antreprenori au planuri de succesiune, dar acum sunt mai puțin dispuși să renunțe la controlul companiilor decât înaintea pandemiei

0

Generația actuală de antreprenori este mai puțin dispusă să renunțe la controlul companiilor în favoarea moștenitorilor lor, pe fondul pandemiei, îngreunând astfel formarea acestora ca noi lideri, reiese din sondajul „NextGen Survey 2022” realizat de PwC la nivel global.

UniCredit Bank majorează dobânzile pentru depozite la termen în lei și oferă clienților până la 3,9% pe an pentru depozitele constituite prin mijloace electronice

0

UniCredit Bank vine în întâmpinarea nevoilor clienților săi cu o nouă ofertă comercială prin care remunerează depozitele la termen în lei, cu dobânzi care se plasează în topul ofertelor din piață. 

Concret, pentru depozitele la termen în lei cu prelungire automată pentru o perioadă de 12 luni, începând cu data de 4 aprilie 2022, banca oferă o dobândă de 3,6% pe an pentru depozitele constituite în sucursală și de 3,9% pe an pentru depozitele constituite prin Online Banking sau Mobile Banking. Dobânzile rămân competitive și pentru maturități mai scurte, respectiv 3,3% pe an pentru depozite constituite pe termen de 6 luni și 2,8% pe an pentru depozite constituite pentru 3 luni – în ambele variante, clienții având posibilitatea să beneficieze de un plus de dobândă de 0,30 puncte procentuale atunci când constituie depozitele prin utilizarea instrumentelor de plată electronice – Online Banking sau Mobile Banking. 

Noua ofertă comercială a UniCredit Bank pentru depozite la termen în lei se adresează clienților persoane fizice, iar suma minimă necesară pentru deschiderea unui depozit este de 500 lei.

Antoaneta Curteanu, vicepreşedinte Executiv Divizia Retail în cadrul UniCredit Bank: „Rămânem consecvenți angajamentului de a le propune clienților noștri instrumente atractive de economisire și oferim acum dobânzi standard pentru depozitele în lei constituite în sucursală situate între 2,8%  și 3,6% pe an, în funcție de termen. Încurajăm însă, și în contextul acestei oferte, utilizarea mijloacelor moderne de lucru cu banca, astfel încât constituirea unui depozit la termen prin Mobile sau Online Banking asigură un beneficiu suplimentar de 0,3 pp față de dobânda standard acordată în sucursală pentru depozitele în lei la termen de 3, 6 sau 12 luni.

BestJobs: 55% dintre angajați se așteaptă să primească o primă de Paște de la angajator și aproape jumătate dintre ei speră să fie în bani

0

Conform unui nou sondaj realizat de BestJobs, în contextul unui Paște fără restricții anti-COVID, dar afectat de inflație, 55% dintre angajați se așteaptă să primească o primă de Paște de la angajator și aproape jumătate dintre ei speră să fie în bani. Pentru 1 din 5 angajați prima este esențială pentru cumpărăturile pascale.

Spre deosebire de ultimii doi ani, anul acesta angajații sunt liberi să își facă planuri cu ocazia sărbătorilor de Paște, în contextul ridicării restricțiilor anti-Covid. Provocarea de anul acesta este însă ridicată de bugetul alocat pentru cumpărăturile pascale, care este în scădere față de anul trecut și se bazează parțial pe prima de la angajator. Conform unui sondaj realizat de platforma de recrutare BestJobs, 55% dintre angajați se așteaptă să primească primă de Paște de la angajator, iar 47% dintre ei speră ca aceasta să fie sub formă de bani. Alți 10% se așteaptă să primească tichete/vouchere cadou, iar 4% coșuri cu produse de sezon.   

Bonusurile și primele de sărbători au ajuns să fie tot mai importante pentru angajați. Astfel, 63% dintre respondenți au spus că acordarea de bonusuri și prime cu ocazia sărbătorilor reprezintă un criteriu esențial pentru ei atunci când aleg un angajator. Pentru alți 30%, ele sunt binevenite, dar alte beneficii contează mai mult, în timp ce doar 7% au declarat că ar renunța la prime și bonusuri în favoarea altor beneficii.

În comparație cu anul trecut, așteptările financiare ale angajaților au crescut. Astfel, 17% dintre respondenți se așteaptă ca suma primită anul acesta să depășească valoarea de 500 de lei, în timp ce anul trecut doar 7% aveau această așteptare. Alți 30% estimează că vor primi o sumă între 101 și 300 lei, iar 10% se așteaptă ca prima să echivaleze o valoare cuprinsă între 301 și 500 de lei. 8% se așteaptă să primească mai puțin de 100 de lei, iar 35% nu sunt siguri că vor primi. 

Procentul celor care se bazează pe prima în bani de la angajator a crescut mult în comparație cu anul trecut, ca dovadă a faptului că bugetul alocat coșului de cumpărături de Paște a crescut și el, marcat de inflația mare din acest an. Astfel, 20% dintre respondenți au spus că au neapărată nevoie de acești bani, pentru a se putea descurca financiar de Paște, iar pentru 55% sunt niște venituri suplimentare binevenite, care îi ajută în susținerea cheltuielilor din această perioadă. Alți 20% spun că nu depind de acest buget pentru a-și face cumpărăturile dorite, dar consideră că această primă este un semn de apreciere din partea angajatorului. 

35% dintre respondenți spun că bugetul total alocat pentru sărbătorile pascale (alimente, cadouri, distracție etc.) este mai mic anul acesta comparativ cu anul trecut, alți 45% spun că vor cheltui la fel, pe când 15% vor aloca un buget mai mare față de 2021. 90% au zis că cea mai parte a bugetul o vor cheltui pentru alimente pentru masa de Paște, în timp ce doar 5% vor aloca un buget mai mare pentru cadouri.

Când vine vorba de planuri, 40% dintre angajați se vor relaxa acasă, iar 35% vor petrece zilele libere de Paște în vizită la familie și/sau prieteni. Doar 5% vor merge într-o scurtă vacanță în țară (la munte, la mare etc.) și alți 5% în oraș cu familia sau cu prietenii, iar 10% nu au încă planuri. 

Dintre cei care aleg să își sărbătorească Paștele acasă, 40% spun că motivul este lipsa banilor suficienți pentru a călători, 30% preferă această opțiune, iar 10% o fac din dorința de a economisi. Alți 5% spun că au planuri de călătorii stabilite pentru alte ocazii, în timp ce doar 5% stau acasă de Paște din teama de a călători, pentru a nu risca să se îmbolnăvească cu Covid-19.

Conform răspunsurilor oferite de angajați, doar 10% dintre cei care s-au întors la munca de la birou se așteaptă ca angajatorul să organizeze o masă festivă cu această ocazie, în timp ce 90% au spus că nu cred că se va întâmpla acest lucru. 


Sondajul a fost efectuat în perioada 25 martie – 15 aprilie pe un eșantion de 1.217 utilizatori de internet din România.

Garry Kasparov, cel mai mare șahist al lumii, sosește la Bucureşti pentru deschiderea primei etape a turneului mondial Grand Chess Tour 2022

0

Garry Kasparov, multiplu campion mondial, va fi prezent la Bucureşti, pe 4 mai, pentru a deschide prima etapă a circuitului internațional Grand Chess Tour 2022, unul dintre cele mai importante turnee de șah la nivel mondial, la care participă 10 dintre cei mai mari şahişti ai lumii (potrivit clasamentului FIDE), printre care și cel mai bun şahist al României la acest moment.

Superbet Chess Classic România este prima din cele cinci etape ale circuitului Grand Chess Tour 2022 (din Europa și din SUA) și se va desfășura la București, în perioada 4-15 mai. Turneul, fondat de Garry Kasparov în urmă cu 14 ani, reunește anual cei mai buni jucători de şah din lume. În etapa de la București vor participa zece mari maeștri (GM), desemnați dintre cei mai buni jucători de șah din lume, dar și cel mai bun șahist al României, Bogdan-Daniel Deac (locul 59 mondial), care a primit un wildcard pentru această competiție. 

Multiplul campion mondial, considerat a fi cel mai mare șahist al tuturor timpurilor, Garry Kasparov sosește la București, în data de 4 mai, pentru a participa la ceremonia de deschidere a primei etape a turneului GCT. Evenimentul va fi dedicat iubitorilor acestui sport, transmițând un mesaj de încredere și speranță, de celebrare a vieții, a păcii, a valorilor universale și a minților care se pun în slujba binelui, sub sloganul „Uniting Minds”.

Augusta Dragic

„Pentru a treia oară, 10 dintre cei mai buni jucători de șah ai planetei se confruntă, la București, într-o competiție de talie globală, fapt care ne bucură. Prezența marelui maestru Garry Kasparov în țara noastră, în deschiderea circuitului Grand Chess Tour, ne onorează și reprezintă o ocazie extraordinară de a încuraja tinerii să descopere tainele acestui sport al minții”, consideră președinta Fundației Superbet, Augusta Dragic.

Deschiderea ceremoniei va începe la orele 16.00, la Palatul Parlamentului, și va consta într-o prezentare a turneului și a jucătorilor primei etape, tragerea la sorți a jucătorilor înscriși în competiție, urmată de prima mutare, făcută de marele maestru internațional Garry Kasparov cu un invitat special, o sesiune de întrebări dedicată presei, precum și o serie de momente realizate cu invitații, cu participarea celor 10 mari maeștri (GM) și a lui Garry Kasparov. Competiția de șah se va desfășura la Hotel Sheraton din București, în perioada 5-14 mai. Agenda finală a competiției va fi comunicată ulterior.

Etapa de la București va fi de şah clasic, în care cei zece șahiști vor juca în sistem turneu, fiecare cu fiecare, iar câştigătorul va fi decis în urma punctajului acumulat. Premiile acestei etape se ridică la suma de 350.000 de dolari. Premiile întregului circuit ajung la suma de 1,4 milioane de dolari. 

Federația Română de Șah este co-organizator și partener al competiției de la București, împreună cu Fundația Superbet. În prezent, România se situează pe locul 27 din 186 de țări, la nivel mondial, în clasamentul FIDE.

Din 2019, Grand Chess Tour este prezent în România prin intermediul Fundaţiei Superbet. Totodată, începând cu ediția din acest an, Fundaţia Superbet devine partener strategic global în organizarea Grand Chess Tour, prin organizarea a trei etape ale circuitului (Bucureşti, Varşovia şi Zagreb).

Ierarhia jucătorilor înscriși în etapa de la București a turneului GCT

#Nume 
ȚarăClasamentFIDE Clasament URS 
1Alireza FirouzjaJoacă tot turneulFRA28042781
2Levon AronianJoacă tot turneulSUA27852776
3Fabiano CaruanaJoacă tot turneulSUA27812793
4Wesley SoJoacă tot turneulSUA27782797
5Shakhriyar MamedyarovJoacă tot turneulAZE27762768
6Ian NepomniachtchiJoacă tot turneulFIDE27732792
7Richard RapportJoacă tot turneulHUN27622775
8Maxime Vachier-LagraveJoacă tot turneulFRA27612751
9Leinier DominguezJoacă tot turneulSUA27562748
10Bogdan-Daniel DeacWildcardROU26562652