Visual Fan își extinde portofoliul de produse pe piața energiei verzi

0

Visual Fan SA, companie listată la Bursa de Valori București sub simbolul ALW, deținătoarea brandului Allview, anunță lansarea diviziei Allview Industry și comercializarea unor noi kit-uri fotovoltaice de uz industrial, care pot fi achiziționate și prin programul PNRR: „Noile kituri sunt preconfigurate sau se pot configura în funcție de necesarul de consum al utilizatorului industrial, compania oferind clienților proiecte complete, de la consultanță până la montaj și servicii de întreținere. În plus, în urma serviciilor de consultanță, Visual Fan poate genera clientului atât oferta tehnică, cât și cea comercială pentru accesarea fondurilor PNRR”. 

Noile produse sunt kituri industriale cuprinse între 200 kW și 1MW, caracterizate prin „stocare minimă de 20% din capacitatea instalată. Invertoarele utilizate sunt marca Growatt, cu variante de putere cuprinse între 50 kW și 125 kW, în timp ce bateriile sunt de tipul LFP cu putere cuprinsă între 10 kWh și 25 kWh. Pentru montaj, compania pune la dispoziția clienților propria echipă, iar pentru eficientizare și oferirea unui timp optim de montaj, în orice județ al României, se lucrează și cu echipe de instalare ale unor companii specializate în domeniu”. 

Lucian Peticilă

Lucian Peticilă, CEO Visual Fan SA: „Am ales să diversificăm portofoliul de produse din categoria „Solar Energy” și să deschidem o nouă divizie – Allview Industry, pentru a oferi clienților soluții adaptate atât consumului casnic, cât și celui industrial. Noile proiecte, demarate încă de la finalul anului trecut, precum și implementarea strategiei Green by Allview, reprezintă începutul unei investiții pe termen lung pe care compania Visual Fan o alocă, pe de o parte, pentru a proteja mediul înconjurător și pentru a reduce amprenta de carbon,  iar pe de altă parte, pentru a-l transforma într-un loc mai sigur și sănătos pentru generațiile viitoare.”

Visual Fan subliniază că „divizia Allview Industry a fost dezvoltată ca o soluție de eficiență energetică adresată sectorului industrial și comercial (fabrici de producție, depozite, supermarket-uri, clădiri de birouri, hoteluri, spitale, școli). Beneficiile acestor noi kit-uri fotovoltaice pentru sectorul industrial și comercial sunt: (1) scăderea costurilor energiei electrice, (2) amortizarea capitalului investit în decurs de 4–6 ani, (3) diminuarea riscului întreruperii activității, (4) adaptarea sistemului la nevoile clientului care permite reduceri suplimentare și (5) contribuția constructivă la o piață energetică verde. Prețul de comercializare pornește de la 1,069,97 lei”.

Compania Visual Fan reamintește că „a intrat pe piața energiei verzi, prin lansarea de panouri solare Allview – cu putere de 455W, randament de 20.9% și optimizare cu 3 diode, care asigură funcționarea sistemului chiar și atunci când o parte din panou este umbrită, dar și kituri personalizabile, al căror montaj se poate planifica online, facilitând astfel achiziția și instalarea sistemului pentru clienți, care au și posibilitatea de plată în rate”.

Proiecte de educație antreprenorială în universități

0

Programul JA Universitatea Antreprenorială, derulat de Junior Achievement România și susținută de Romanian-American Foundation, le oferă profesorilor și studenților din nouă universități oportunități de învățare practică în antreprenoriat, deschizând a a patra ediție a sesiunii de mini-granturi pentru proiecte, în perioada iunie-noiembrie 2022.

Universitățile beneficiare sunt: Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău, Universitatea Politehnica din București, Universitatea Româno-Americană din București, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea Ovidius din Constanța, Universitatea Dunărea de Jos din Galați, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, Universitatea de Medicină și Farmacie Grigore T. Popa din Iași, Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi din Iași. 

Organizatorii anunță că „anul acesta, proiectele selectate vizează diferite activități, implicând atât studenți, cât și profesori și consultanți voluntari din comunitatea de afaceri: traininguri și workshop-uri pe teme de antreprenoriat și teme conexe (design thinking, business model canvas, marketing, vânzări, inovație, tehnologie, finanțe, pitch, transfer tehnologic etc.), cursuri și resurse practice de antreprenoriat adaptate specializărilor la care învață studenții, competiții de planuri de afaceri/pilot de business și mentorat pentru start-up-uri create de studenți, sesiuni cu antreprenori de succes, componente de evaluare a abilităților antreprenoriale și de carieră ale studenților. 

De-a lungul ultimelor trei ediții ale sesiuni de mini-granturi (2019-2021), peste 3.500 de studenți din 16 universități au participat la cele 34 de proiecte susținute de Romanian-American Foundation.

Componenta de mini-granturi a fost an de an apreciată de universități, profesori și studenți, pentru că oferă posibilitatea de a crea conexiuni mai strânse între comunitatea academică și mediul de afaceri local. În plus, a reprezentat un element-cheie pentru deblocarea potențialului antreprenorial al universităților participante și a contribuit la schimbarea mentalității profesorilor și studenților față de valoarea și utilitatea abordărilor de tip antreprenorial”.

Retrospectiv, organizatorii subliniază că în anul universitar 2021-2022, „din 25 de universități, peste 60 de profesori și 4.500 de studenți au fost implicați activ și în cadrul componentei didactice a programului JA Universitatea Antreprenorială, în diferite activități educaționale organizate prin programul JA Start-Up și Incubatorul BizzFactory™ (cu posibilitatea de practică antreprenorială), având acces gratuit la materiale și resurse educaționale pe platforma LMS JA Inspire™ și prin sesiuni online de pregătire pentru profesori și studenți, în domeniul antreprenoriatului și pe teme conexe, sesiuni cu studii de caz și exemple de bună practică. 

După finala națională a competiției europene JA Company of the Year, organizată la finalul lunii mai, unde cele mai active echipe de studenți și-au prezentat în fața juriului start-up-urile, a fost selectată și premiată echipa SignText, de la Universitatea Politehnica din București, care va reprezenta România la evenimentul european Gen-E 2022, cu un prototip de aplicație mobilă pentru convertirea limbajului mimico-gestual în limbaj text și audio, soluție tehnologică care vine în sprijinul comunității hipoacuzice”.

Rottaprint, 3,7 milioane euro investiți în trei ani în tehnologii

0

Tipografia flexografică Rotaprint, cel mai mare producător de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România, a finalizat implementarea unui proiect în cadrul căruia s-au investit peste 3,7 milioane de euro în ultimii trei ani în tehnologii și utilaje pentru producția sustenabilă a produselor din portofoliu, prin proiectul „Dezvoltarea de etichete inovative și prietenoase cu mediul”. 

Proiectul a fost finanțat cu sprijinul granturilor acordate de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin mecanismele financiare SEE și Norvegian 2014 – 2021 în cadrul programului „Creșterea IMM-urilor din România!”. Din valoarea totală a investiției, asistența nerambursabilă a fost de circa 1,5 milioane euro.

Obiectivul general al proiectului a fost creșterea competitivității companiei și reducerea impactului asupra mediului a produselor realizate în prezent de companie, cât și introducerea în producție de noi tipuri de etichete inovative, prin intermediul unor tehnologii eficiente și aliniate principiilor sustenabilității. 

Cristi Nechita-Rotta (foto), director general al companiei Rottaprint: „Sustenabilitatea este una dintre principalele noastre direcții strategice de buisness. În ultimii ani, am observat faptul că grija față de mediu în rândul companiilor nu mai este doar la nivel de tendință, ci a devenit un obiectiv în sine. Prin proiectul de investiții finanțat cu sprijinul acestor granturi am reușit să implementăm noi tehnologii performante în vederea producerii sustenabile de etichete și ambalaje în cadrul companiei, cu impact pozitiv asupra mediului înconjurător, dar și al indicatorilor de afaceri. Totodată, ne bucurăm că vom putea să le oferim partenerilor noștri cele mai bune soluții aliniate obiectivelor lor de responsabilitate socială și sustenabilitate.” 

Rotaprint subliniază că „odată cu implementarea proiectului, Rottaprint a vizat și îmbunătățirea indicatorilor de afaceri ai companiei precum profitabilitate sau cifră de afaceri prin reducerea costurilor de producție, creșterea capacității de producție și extinderea gamei de produse din portofoliu, dar și crearea de noi locuri de muncă. 

De asemenea, un alt obiectiv specific al proiectului derulat de Rottaprint a fost reducerea impactului asupra mediului ca urmare a activității companiei prin dimunuarea consumului de energie și materiale, prin achiziționarea de echipamente și utilaje specifice de ultimă generație și prin implementarea unui sistem performant de colectare selectivă a deșeurilor rezultate din activitarea de tipar”. 

Implementarea proiectului face posibilă întroducerea în producție a unor noi tipuri de produse inovative, precum etichetele inteligente.  

Rottaprint este „cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România. Cu o experiență de peste 30 de ani, compania cu sediul în Apahida, județul Cluj, deține în prezent 2 centre logistice în România: Brașov și Ilfov și 2 centre logistice în Ungaria și Germania, în care lucrează peste 280 de angajați. În 2021, Rottaprint a livrat produse în 13 țări din Europa și Asia”.

Peste 19 milioane de puieți forestieri plantați de Romsilva în campania de primăvară

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva anunță că în campania de împăduriri de primăvară, a plantat 19,4 milioane de puieți forestieri și a regenerat 11.240 hectare fond forestier de stat, din care 7.537 hectare prin regenerări naturale și 3.703 hectare prin regenerări artificiale, respectiv lucrări de împăduriri, inclusiv 90 de hectare perdele forestiere de-a lungul autostrăzii A2:

„De asemenea, au fost realizate completări pe 1.515 hectare și lucrări de refaceri a plantațiilor afectate de calamități pe alte 178 hectare.

Față de programul inițial al campaniei de împăduriri de primăvară, la finalul acesteia se înregistrează un plus de 586 hectare regenerate prin lucrări de împăduriri și 410 hectare regenerate natural, programul campaniei de împăduriri de primăvară fiind depășit cu 10,9%.

Programul de regenerare a pădurilor de stat administrate de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva pe tot anul 2022, în cele două campanii de împăduriri, de primăvară și de toamnă, prevede lucrări de regenerare pe 14.057 hectare, din care 9.354 hectare prin regenerări naturale și 4.703 hectare prin lucrări de împăduriri, fiind un alocat un buget total de 220,4 milioane lei”.

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva reamintește că în ultimii cinci ani, „a regenerat 72.892 hectare fond forestier de stat, din care 47.335 hectare prin regenerări naturale și 25.557 hectare prin lucrări de împădurire, fiind plantați, în total, 141,37 milioane puieți forestieri.   

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva administrează 3,13 milioane hectare păduri proprietatea publică a statului, circa 48% din pădurile țării, și asigură servicii silvice pentru circa un milion hectare de păduri aflate în alte forme de proprietate. De asemenea, Romsilva administrează 22 de parcuri naționale și naționale, precum și 12 herghelii de stat.

Din totalul pădurilor proprietatea publică a statului, 80% dețin certificarea managementului forestier în standard internațional”.

Foto: Romsilva

 

COFACE ROMÂNIA ANIVERSEAZĂ 15 ANI DE ACTIVITATE PE SEGMENTUL ASIGURĂRILOR DE CREDIT COMERCIAL

0

În ultimii ani, termenul mediu de plată a facturilor și creditul comercial s-au dublat

Coface, furnizor de servicii integrate de management al riscului de credit, marchează 15 ani de la lansarea diviziei de asigurare de credit comercial pe piața din România. În acest context, compania lansează EasyLiner, produs de asigurare dedicat IMM-urilor adaptat la noile cerințe din piață. Coface continuă astfel să sprijine companiile în dezvoltarea lor.

Evoluția creditării companiilor și a termenelor de plată

Finanțarea prin creditare comercială (achiziții de la furnizori cu plata la termen) rămâne modalitatea principală de finanțare a companiilor românești, creditele comerciale reprezentând per total în economie de 3,5 ori mai mult decât creditele bancare. Soldul creanțelor comerciale este, de asemenea, în continuă creștere, spre exemplu în 2020 consolidat pe economie, acesta a ajuns la valoarea de 430 mld. RON, în creștere cu 38 mld. RON față de anul precedent în timp ce soldul creditelor bancare a ajuns la 123 mld. RON, creșterea față de anul precedent fiind de 6 mld. RON. Practic, pentru creșterea de 38 mld. RON a creanțelor comerciale finanțarea prin creditare bancare  a acoperit doar 6 mld. (cca  15%), diferența de 32 mld. RON (85% din creștere) fiind, prin urmare, acoperită de creditare.

Totodată, analiștii Coface România au observat în ultimii ani o creștere constantă a termenului mediu de încasare a creanțelor comerciale: în 2020 consolidat la nivel de economie, termenul mediu de plată a facturilor către furnizori a ajuns la 117 zile, dublu față de acum 10 ani. Acest lucru s-a reflectat și în durata medie de încasare, care s-a dublat la rândul ei.

Soluții de asigurare pentru IMM-uri

Cu o experiență de 25 de ani pe piața locală și 15 ani pe segmentul asigurărilor de credit comercial, Coface România vine în sprijinul companiilor cu soluții complexe de management al riscului de credit. Lansarea EasyLiner, produs de asigurare destinat IMM-urilor, vine într-un context marcat de numeroase provocări economice și din dorința de a contribui la protejarea mediului de business. Transferul riscului de neîncasare a creanțelor comerciale, preluarea activității de colectare a creanțelor în caz de întârzieri de plată, evaluarea și monitorizarea riscului de neîncasare în raport cu clienții, posibilitatea de a cesiona dreptul de despăgubire către o bancă finanțatoare sunt câteva dintre beneficiile acestei soluții de protejare a lichidității companiilor.

„Credem că schimburile comerciale între companii rămân un vector esențial pentru economie. În acest sens ne propunem să fim alături de întreprinderi în a facilita aceste schimburi comerciale prin serviciile de management de credit pe care le oferim, asigurarea creanțelor împotriva riscului de neîncasare rămânând produsul nostru de bază. Ne propunem să ne consolidăm poziția de market leader pe acest segment, dar și pe cea de «provider of choice», pentru companiile din România”, a declarat Alina Popa, Commercial Director Coface România.

 

„Vom continua să răspundem nevoilor clienților noștri, fie că sunt companii mari, multinaționale sau IMM-uri, prin produse dedicate, conectate cu realitatea pieței. Credem că modul în care ne adresăm clienților noștri, agilitatea, flexibilitatea și orientarea către găsirea de soluții eficiente ne-au diferențiat de-a lungul anilor ca asigurător de top. Rămânem receptivi la nevoile în continuă schimbare și deschiși către inovare. În acest sens am lansat în anul 2021 linia de asigurări de garanții; astfel valorificăm know-how-ul și expertiza deja acumulate pe partea de evaluare companii într-o nouă direcție utilă și necesară companiilor românești”, a adăugat Eugen Anicescu, Country Manager, Coface România.

În cei 15 ani de activitate pe zona de asigurare de credit comercial, Coface a gestionat peste 14.000 de cazuri de colectare (recuperare creanțe și despăgubiri) pentru peste 1.800 de clienți. În prezent, compania deservește companii din toată țara cu ajutorul echipelor de specialiști localizate în birourile din București, Cluj-Napoca și Timișoara.

BCR, prin Școala de Bani, invită părinții și copiii să descopere mai multe despre bani, printr-o serie de cursuri dedicate

0

În luna copiilor, BCR, prin Școala de Bani, pune la dispoziția părinților și copiilor două cursuri gratuite de Inteligența financiară. Cursul destinat copiiilor cu vârste cuprinse între 6 și 10 ani este dezvoltat cu personajele radio Itsy și Bitsy, iar cel pentru tineri cu vârste între 11 și 14 ani este susținut de Wello, un profesor virtual. Cursurile se adresează copiilor care vor să învețe mai multe despre bani și despre ce comportament trebuie să adopte în privința lor. Acestea sunt în format video și se găsesc pe platforma www.școaladebani.ro.   

„Inteligența financiară se formează încă din primii ani de viață. Nu mai este o noutate faptul că întreaga noastră percepție despre bani pleacă din copilărie și ne va influența deciziile financiare pe tot parcursul vieții. Pentru a porni cu dreptul în aceasta călătorie, în ultimii ani am dezvoltat programe de educație financiară în care au participat peste 500.000 de copii și părinți. Pentru a duce impactul și mai departe, am lansat cursurile video de Inteligență financiară pentru copii. Pe parcursul celor patru videoclipuri amuzante și educative, copiii vor afla mai multe despre bani, dorințe și nevoi, planificarea financiară sau rolul băncilor, iar informațiile și provocările vor fi prezentate chiar de simpaticele personaje Itsy și Bitsy”, a declarat Nicoleta Deliu, Director de Comunicare BCR.

Noi credem în educația prin joacă și prin exemple concrete, noțiuni din universul copiilor, pe care cei mici le pot înțelege cu ușurință. Astfel, am acceptat cu mare bucurie propunerea BCR și a Școlii de Bani de a crea un curs de Inteligență financiară pentru copii, începând cu vârsta de 6 ani!”, a declarat Itsy. „Practic, prin acest curs vom pune bazele educației financiare pentru copii, iar prin discuțiile și informațiile despre bani vom crea o fundație care îi va pregăti pentru a fi adulți de succes, iar pe părinți îi va susține în misiunea de a crește copii mai bine pregătiți pentru viață”, a spus Bitsy.

Cursul pentru pre-adolescenți și adolescenți este format din videoclipuri cu grafică asemănătoare celei din jocurile video și conține diverse întrebări interactive sau provocări. Astfel, tinerii învață în cel mai distractiv mod cu putință!

Pe lângă cele două cursuri pentru copii, pe platformă este disponibil și cursul Școala de Bani pentru părinți, un curs care va ajuta adulții să fie pregătiți pentru discuțiile și întrebările celor mici cu privire la finanțe. Astfel, părinții vor putea să le explice, pe înțelesul lor, al celor mici, ce sunt banii și cum să-i folosească ca pe un instrument pentru o viață mai bună. 

Pe lângă cele 2 cursuri, BCR, prin Școala de Bani, susține o serie de inițiative care își propun să dezvolte inteligența financiară a copiilor: 

  • Atelierele de educație financiară FLiP Școala de Bani pe roți și FliPiada, competiția de educație financiară pentru copii, alături de Școala de Valori;
  • Ateliere de sustenabilitate și buget responsabil pentru copii, alături de „Roaba de Cultură”;
  • Concursuri de educație financiară alături de comunitatea „Omuleți vorbăreți”;
  • Edufin Quest, program de educație financiară și concurs, în cadrul Adservio. 

Școala de Bani BCR este cel mai amplu program de educație financiară din România,  o platformă educațională plină de resurse practice și instrumente care ne pot ajuta în gestionarea mai bună a banilor și a resurselor noastre. Începând cu luna septembrie, Școala de Bani va demara un proiect pilot care se va adresa profesorilor din România. 

Costinaș, Profi: „Guvernul trebuie să stimuleze producătorii performanți”

0

Călin Costinaș, reprezentantul Profi, cel mai mare angajator privat din România, care își asigura aproximativ 95% din mărfuri din producția internă, atrage atenția ca pentru a avea o economie puternică trebuie să existe „stimuli” pentru producătorii eficienți, iar exportul să funcționeze cu adevărat și să nu mai livrăm materie primă, ci produs finit. Nu în ultimul rand, poate ar trebui să ne uităm și la modelul polonez.

Călin Costinaș, reprezentantul Profi, cel mai mare angajator privat din România, care își asigură aproximativ 95% din mărfuri din producția internă, atrage atenția că pentru a avea o economie puternică trebuie să existe „stimuli” pentru producătorii eficienți, iar exportul să funcționeze cu adevărat și să nu mai livrăm materie primă, ci produs finit. Nu în ultimul rând, poate ar trebui să ne uităm și la modelul polonez.

„Accesul la fondurile europene trebuie continuat, cred că este greșit ca Guvernul să facă protecție pentru cei care sunt slabi. Trebuie să stimuleze pe cei care sunt performanți, trebuie să premiem și atleții. Dacă vrem ca economia să devină puternică, ea trebuie să devină exportatoare (…) Nu poți sa faci import și să crezi că economia o să crească, putem să sprijin acest lucru în momentul când înțelegem că brandul de țară este foarte important pentru noi, sunt optimist, pentru că se schimbă generațiile, vine generația tânără, care nu are mindset-ul pe care l-am avut noi”, a declarat Călin Costinaș¸ Deputy CEO Profi, în cadrul conferinței „Finanțări în agri-busin, desfășurată la USAMV București la conferința „Finanțări în agri-business, retail și HoReCa în condiții de crize multiple. Echilibrare consum și asigurarea securității alimentare”, desfășurată în cadrul FoodIntelForum 2022.

Reprezentantul Profi, companie controlată de fondul de investiții polonez Mid Europa Partners, spune că poate ar trebui să ne uităm și la modelul polonez, la cum au reușit ei. Dacă ei au reușit, de ce n-am putea să o facem și noi?

„Uitați-vă la modelul Poloniei, ce înseamnă Polonia? O țară agricolă, manoperă mai mică decât ce este în Germania și fonduri europene, toate lucrurile acestea le avem aici în România, de ce trebuie să exportăm materie primă, când putem să exportăm produs finit? De ce? Pentru că n-am atras fonduri europene cum trebuie, avem manopera mai mică, dar lucrăm cu mai mulți oameni, ori degeaba ai manoperă mică dacă folosești mai mulți oameni”, a atras atenția Costinaș.

În același timp, Costinaș menționează și problemele legate de infrastructură și de logistică, un punct minus de altfel pentru întreaga economie românească.

„Ai infrastructură, logistică deficitară, adică ajunge mai repede marfa din Polonia, decât cea de la Cluj în București, este o problemă totuși, sunt niște lucruri care trebuie schimbate, dar primul lucru pe care trebuie să îl facem este să-i sprijinim pe cei eficienți ca să devină model și pentru ceilalți, pentru că mentalul nostru așa funcționează, vrem modele de succes, îi urmăm. Atâta timp cât putem să dăm numai niște perfuzii la cei care sunt pe moarte, toată lumea o să vină să ceară, vreau și eu ca să supraviețuiesc, desigur trebuie să existe o politică socială, dar și stimuli pentu o economie performantă”, a mai afirmat Costinaș.

Managerul Profi recunoaște că este imposibil să lucreze cu producătorii mici, pentru că aceasta presupune un efort mult prea mare, iar soluția în cazul lor este asocierea. „Noi manipulăm paleți, nu cântărim fiecare ladă separat”, conchide Costinaș.


Rețeaua Profi numără în prezent circa 1.600 de magazine în peste 700 de localități din România, fiind rețeaua de retail modern cu cea mai mare extindere geografică din țară.

Articol preluat de pe FoodBiz.ro


Studiu ING Bank: 8 din 10 români cred că prețurile vor crește în medie cu 25% în perioada următoare. Ce măsuri iau aceștia pentru a economisi

0

Un studiu realizat recent de Ipsos pentru ING Bank arată că 8 din 10 români cred că în perioada următoare prețurile vor crește în medie cu 25%. În acest context, pentru a ține pasul, 80% dintre ei vânează reducerile și promoțiile în cumpărăturile zilnice și peste 50% au cheltuit mai puțin pe articolele vestimentare. Totodată, 36% au amânat cumpărarea de bunuri de folosință îndelungată (precum un autovehicul), 18% au amânat deschiderea propriului business, respectiv 16% au amânat schimbarea job-ului, în timp ce 14% încă se mai gândesc, momentan, cu privire la aducerea pe lume a unui copil. 

Wenka Booij – ING Bank România

Studiul Ipsos ne-a arătat în ce măsură au fost afectate comportamentele de consum și capacitatea de economisire ale românilor în ultima perioadă. Cu toate că se confruntă cu dificultăți, românii sunt destul de reticenți în a folosi un buget lunar, fie că vorbim de unul scris pe o hârtie sau gestionat într-o aplicație. Mai mult de 40% dintre aceștia se lasă ghidați de instinct sau de memorie atunci când își doresc să economisească. De aceea, este important să venim în sprijinul lor și să oferim informații accesibile și practice care să îi ajute să fie mai sănătoși din punct de vedere financiar. Un exemplu în acest sens este platforma Cât ai spune Leu care se adresează tuturor celor care vor să își organizeze mai bine bugetul.”,  a declarat Wenka Booij, Director Ad-Interim Marketing, Comunicare și Sustenabilitate, ING Bank România. 

Cât ai spune leu – platforma de
resurse gratuite pentru gestionarea bugetului

Platforma Cât ai spune Leu oferă resursele necesare celor care vor să își gestioneze mai bine bugetul prin informații traduse într-un limbaj prietenos și ușor de înțeles. Toți cei interesați pot aprofunda subiectele de sănătate financiară în propriul ritm și în formate variate: articole informative, podcast-uri, sfaturi, calculatoare și instrumente menite să simplifice parcursul către sănătate financiară. Printre acestea se numără:

  • Exemplu de plan alimentar săptămânal și listă de cumpărături;
  • Fișă de setare a obiectivelor financiare;
  • Calculator de evitare a risipei.

De unde își propun să economisească românii

Impredictibilitatea financiară din ultimul timp i-a determinat pe români să fie mai precauți când vine vorba de consum, în special la următoarele categorii: utilități, cumpărături zilnice, cumpărături de îmbrăcăminte,  ieșit în oraș și renovarea locuinței. În privința cumpărăturilor de haine, peste jumătate dintre respondenți încearcă să reducă costurile. Nici frecvența activităților de relaxare nu a rămas la fel, 50% dintre ei limitând ieșitul în oraș. 44% dintre români dau mai puțini bani pe îngrijirea personală, iar 43% au fost nevoiți să facă mai puțin sport sau să micșoreze bugetul pentru hobby-uri. Creșterea prețurilor la bunurile de consum zilnic a afectat majoritatea românilor. Prin urmare, mai mult de 30% se orientează către mărci mai ieftine și 22% consumă mai puțin decât o făceau înainte. 

Economie la utilități și modificări în locuințe

Prețurile la utilități reprezintă o îngrijorare pentru majoritatea românilor, astfel că jumătate dintre aceștia au renunțat la propriul confort și au scăzut temperatura în locuințe în anotimpul rece, în speranța unor facturi mai mici la căldură. 7 din 10 români au încercat să reducă costul facturilor, folosind mai puțin aparatura electronică. În același timp, 38% dintre participanții la studiu au amânat renovarea casei, iar 23% încă se mai gândesc legat de achiziția unei noi locuințe. 

Târg de licee fizic pentru elevii bucureșteni!

0

 

După o perioadă lungă, de 2 ani de pandemie, și o digitalizare majoră a tuturor activităților destinate tinerilor, Consiliul Municipal al Elevilor București pregătește un eveniment important pentru elevii de gimnaziu, pentru părinți, dar și pentru licee! 

Anunțăm oficial desfășurarea singurului Târg al Liceelor în format fizic din București, în perioada 25-26 iunie, în incinta Colegiului Național „Octav Onicescu”, din sectorul 4! 

Pentru că este cunoscut stresul acumulat în această perioadă de elevii din gimnaziu, generat de deciziile importante pe care aceștia sunt pe cale să le ia, Consiliul Municipal al Elevilor București își dorește prin acest eveniment să faciliteze procesul de selecție al unui liceu pentru absolvenții clasei a VIII-a (dar și pentru cei din clasele mai mici) și pentru părinții lor! 

Astfel, în cele 2 zile ale Târgului se vor reuni peste 60 de licee din Capitală, atât de stat, cât și particulare, din toate cele 6 sectoare, cu profile teoretice, tehnice, vocaționale și profesionale. Tinerii și părinții vor putea interacționa direct cu elevi din licee, chiar și cu cadre didactice, pentru a afla tot ce au nevoie despre opțiunile pe care le au, să reușească să își contureze o părere clară, iar în final să facă cea mai bună alegere pentru viitorul lor. 

În plus, se pregătesc standuri destinate ONG-urilor, asociațiilor, activităților de voluntariat și inițiativelor în care adolescenții se pot implica pentru a își dezvolta pasiunile, calitățile și aptitudinile ce le vor fi de ajutor în viitor, și care le îmbogățesc totodată CV-ul. 

Sunt așteptate să participe cât mai multe persoane, de la elevi de orice clasă (însă, în special clasa a VIII-a), până la părinți ce îşi doresc să își ajute copiii, în zilele de 25-26 iunie (sâmbătă și duminică), la Colegiul Național „Octav Onicescu”, aflat pe strada Trivale numărul 29 (în apropierea stațiilor de metrou Piața Sudului și Constantin Brâncoveanu, și a liniilor STB 73, 76, 116, 141, 313, 381). 

Accesul este liber, iar evenimentul se va desfășura între orele 11:00-17:00 în ambele zile, liceele fiind împărțite pe parcursul acestora. Programul fix al Târgului Liceelor, cât și mai multe detalii (precum împărțirea liceelor în cele 2 zile), vor fi anunțate de organizatori (Consiliul Municipal al Elevilor București) pe rețelele de social media, cât și pe site-ul www.cme-bucuresti.com. 

„Noi, ca elevi, suntem conștienți de importanța pe care un târg de licee o poate avea pentru un tânăr care trebuie să își aleagă un parcurs educațional, cât și de diferența de calitate dintre o activitate online și una fizică. Am decis să luăm problema inexistenței unui astfel de târg fizic în propriile mâini, iar astfel ne-am hotărât asupra organizării Târgului Liceelor. Sperăm să vedem un număr de participanți cât mai mare și sperăm că inițiativa noastră va ajuta elevii de gimnaziu. Promitem 2 zile productive, pline de oameni pasionați și decisive pentru viitorul absolvenților de gimnaziu!” a transmis Biroul executiv al Consiliului Municipal al Elevilor București 

Decizie definitivă obținută de Băncilă, Diaconu și Asociații: Amenda contravențională aplicată pentru neplata anumitor impozite se prescrie în șase luni şi nu în cinci ani, cum a reținut ANAF

0

Amenda contravențională aplicată contribuabililor pentru nereținerea şi neplata impozitului aferent veniturilor realizate de rezidenți se prescrie în termen de șase luni şi nu de cinci ani, a stabilit instanța de contencios administrativ fiscal. Decizia definitivă favorabilă a fost obținută de echipa de avocați de la Băncilă, Diaconu și Asociații, condusă de Emanuel Băncilă și Alex Slujitoru și compusă din Răzvan Brătilă și Adelina Iancu. Aceștia au reușit să demonstreze că nereținerea impozitului aferent veniturilor realizate de rezidenți nu este una continuă (durează în timp), ci este una instantanee (a fost săvârșită dintr-o dată) și, prin urmare, este supusă unui termen de prescripție de șase luni, nu de cinci ani, cum interpretau organele fiscale. 

Emanuel Bancila, Radu si Asociatii SPRL

„Această soluție ar trebui să tragă un semnal de alarmă la nivelul organelor fiscale cu privire la posibilitatea de a amenda contravențional contribuabilii pentru neîndeplinirea unei obligații supusă unui termen. Nu putem spera decât că organele de inspecție fiscală nu vor mai proceda abuziv la interpretarea și aplicarea dispozițiilor legale”, a declarat Emanuel Băncilă, partenerul coordonator al departamentului de Controverse și Inspecții Fiscale al Băncilă, Diaconu și Asociații. 

Astfel, în 2021, o persoană juridică a fost amendată contravențional pentru nereținerea impozitului aferent veniturilor realizate de nerezidenți în perioada 2015-2018.

În urma unei inspecții fiscale ce controla perioada fiscală 2015-2019, în sarcina companiei au fost reținute atât obligații fiscale suplimentare, dar a fost şi aplicată o amendă contravențională considerabilă pentru nereținerea la sursă și neplata impozitului aferent veniturilor realizate de nerezidenți. 

Potrivit organelor fiscale, societatea ar fi comis o contravenție continuă, ce nu s-a consumat nici până la finalizarea inspecției fiscale, întrucât societatea nu a procedat niciodată la plata impozitului presupus datorat, perioada de timp pentru care nu ar fi reținut impozitul fiind una neîntreruptă. În consecință, organele fiscale au considerat că erau îndreptățite să aplice amenda contravențională. 

Însă, avocații au arătat în fața instanței de judecată că dreptul organelor fiscale de a aplica amenzi contravenționale pentru neîndeplinirea unei obligații supuse unui termen se prescrie în șase luni de la împlinirea respectivului termen (i.e. de la momentul la care contribuabilul trebuia să își îndeplinească obligația legală).

În mod specific, potrivit legii, impozitul datorat de nerezidenți se declară și plătește în luna următoare celei în care s-a plătit venitul, respectiv pentru luna ianuarie, până la data de 25 februarie, pentru luna februarie, până la data de 25 martie ș.a.m.d. În consecință, contravenția se consumă când se împlinește termenul, de la acel moment începând să curgă un termen de prescripție de 6 luni, respectiv de la data de 25 a lunii următoare celei în care era datorat venitul. 

Astfel, la sfârșitul anului 2021, data la care societatea a fost sancționată contravențional, a intervenit prescripția extinctivă pentru toată perioada pentru care a fost amendat contribuabilul.

Această opinie a fost confirmată atât de instanța de fond, dar și de către instanța de recurs în cadrul apelului formulat de către organele fiscale, care a fost respins. Instanțele de judecată au stabilit că „fapta reținută în sarcina contestatoarei privește o contravenție instantanee ce se săvârșește printr-o faptă omisivă (omisiunea de a reține, declara și plăti până la termen impozitul respectiv), contravenția consumându-se odată cu expirarea termenului prevăzut de lege, fără a se prelungi în acest moment. În consecință, instanța reține că termenul de 6 luni pentru prescrierea aplicării sancțiunii amenzii contravenționale trebuie să se calculeze în raport cu momentul expirării termenelor legale prevăzute pentru reținerea, declararea și plata impozitelor respective”.