Studiu VELUX: La nivel global, 40% dintre angajații care lucrează la distanță și-au îmbunătățit spațiul dedicat biroului de acasă, iar tendința telemuncii va continua și în 2022

0

Fenomenul lucratului de acasă a caracterizat o bună parte a ultimilor doi ani, cu circa30% dintre angajații români desfășurându-și activitatea în afara biroului în acest interval, în contextul pandemiei și al crizei sanitare[1]. În România, 50% dintre companiile din sectorul business au preferat modelul full remote, în timp ce 45% dintre acestea au optat pentru un program hibrid.Fie că vorbim despre un model de lucru hibrid sau în totalitate de acasă, această nouă realitate a determinat o creștere bruscă a cererii pentru amenajarea spațiilor dedicate biroului la domiciliu în ultimii doi ani, potrivit VELUX, unul dintre principalii producători de ferestre de mansardă, ce comercializează produse și soluții pentru case inteligente.

Grupul VELUX a realizat un studiu global[2]pentru determinarea atitudinii față de lucratul de acasă, provocările întâmpinate și cerințele oamenilor atunci când caută să amenajeze spațiul ideal de lucru la domiciliu.

În medie, la nivel global, angajații au lucrat de acasă în regim de telemuncă între 4-5 zile pe săptămână. Conform studiului, 40% dintre cei care lucrează de acasă cel puțin o zi pe săptămână au efectuat deja modificări pentru îmbunătățirea spațiului dedicat biroului de acasă. De asemenea, potrivit companiei, unul dintre cei mai importanți factori pentru un spațiu dedicat muncii este prezența luminii naturale, imediat după echipamentele IT sau de birou.

Potrivit studiului global, cei mai mulți respondenți consideră că raportul dintre mersul la birou și telemuncă este echilibrat sau chiar că și-ar dori să lucreze și mai mult de acasă, datorită beneficiilor pe care le aduce acest stil de lucru: 56% dintre respondenți sunt de părere că unul dintre principalele avantaje îl reprezintă timpul câștigat pe care îl alocau înainte deplasării între domiciliu și birou, 47% consideră că economisesc bani de mâncare, îmbrăcăminte și transport, în timp ce același procent de47% susțin că munca de acasă le oferă mai multă flexibilitate în programul zilnic. Referitor la beneficiile personale, 75% dintre participanții la studiu se simt mai liberi atunci când lucrează de acasă, 70% au răspuns că au mai mult timp liber și tot70% cred că telemunca le îmbunătățește per total calitatea vieții.

Specialiștii sunt de părere că modul de a lucra de acasă sau hibrid va continua cel mai probabil pe termen lung, iar efectele asupra fiecărei părți a vieții cotidiene se observă încă de acum, inclusiv asupra modului în care sunt proiectate, amenajate sau îmbunătățite locuințele. Timpul petrecut în interior mai mult ca niciodată și dorința de a avea condiții de muncă optime au făcut ca accesul la lumina naturală să devină una dintre cele mai importante priorități ale celor care lucrează la domiciliu. 59% dintre cei care lucrează de acasă consideră că lumina naturală este extrem de importantă pentru ei, urmată de temperatura camerei (58%) și de aerul curat (56%). Cu toate acestea, doar 49% sunt cu adevărat mulțumiți de lumina naturală de care dispun în spațiul de lucru de acasă.

Potrivit echipei VELUX, un spațiu de lucru dedicat, care ajută concentrarea și motivarea, este un spațiu plin de lumină naturală și aer proaspăt, izolat de celelalte părți ale casei. O mansardă ar putea fi soluția perfectă pentru amenajarea unui astfel de spațiu de lucru acasă, deoarece are o atmosferă confortabilă și ajută la delimitarea vieții personale de cea profesională. În plus, aceștia subliniază că accesul luminii naturale și a aerului proaspăt, printr-o fereastră de mansardă de cea mai bună calitate, reprezintă una dintre cele mai simple modalități de a transforma un birou de acasă și de a îmbunătăți condițiile de lucru. Tot mai mulți dintre cei care lucrează de acasă aleg să fructifice această oportunitate, 16% dintre aceștia transformându-și deja mansarda într-un spațiu menit să sprijine munca la domiciliu.

De asemenea,pe lângă crearea unei zone de muncă separate, există numeroase îmbunătățiri ce pot fi făcute acasă pentru ca telemunca să se desfășoare în cele mai optime condiții. Îmbunătățirile viitoare planificate pentru casă vor fi mai puțin legate de mobilier sau culori noi, fiind înregistrată o creștere a cererii pentru instalarea sau înlocuirea ferestrelor din locuință, în contextul muncii de acasă, situându-se pe locul trei în topul dorințelor clienților.

Oamenii au trăit și au lucrat în același spațiu în toată această perioadă, și vor continua să o facă și de acum înainte, iar în unele cazuri, amplasarea spațiului de lucru nu oferă cea mai bună lumina naturală sau acces la aer proaspăt. Spațiul în care lucrăm nu trebuie să fie doar un loc care să ne facă să ne simțim confortabil și productivi, ci ar trebui să ne ajute și să ne menținem sănătatea. Îmbunătățirea accesului la lumina naturală și aer curat sunt esențiale pentru bunăstarea noastră mentală și fizică” –a declarat Noemi Ritea, Director de Piață pentru VELUX Romania și Moldova

Conform datelor VELUX, optimizarea suprafeței utile din casă și luarea în considerare a luminii naturale în procesul de amenajarea a unei camere, a făcut ca numărul celor care caută montarea de ferestre noi să fie în continuă creștere la nivel mondial. 7% dintre cei care lucrează de acasă și-au montat deja ferestre noi sau le-au înlocuit pe cele existente, cu scopul de a-și îmbunătăți spațiul de lucru de acasă, acest aspect fiind una dintre prioritățile lor.

Concluzia studiului relevă că munca de acasă a devenit cea mai mare tendință a ultimilor ani și va rămâne și în continuare, iar noul trend de a transforma locuințele în locuri mai potrivite pentru a munci contribuie astfel la un echilibru între viața personală și cea profesională.


[1]European Parliament, Directorate-General for Internal Policies of the Union, Frecassetti, P., Junge, K., Drabble, D., et al., The impact of teleworking and digital work on workers and society: special focus on surveillance and monitoring, as well as on mental health of workers, Samek Lodovici, M.(editor), European Parliament, 2021, https://data.europa.eu/doi/10.2861/72272

[2]VELUX a colaborat cu Ipsos pentru un sondaj la care au participat 15.504 de respondenți din Germania, Austria, Elveția, Belgia, Țările de Jos, Marea Britanie, Irlanda, Danemarca, Suedia, Franța, Spania, Italia, Cehia, Polonia, SUA și Australia într-o cercetare intitulată „Experiența lucratului de acasă, 2021” (titlu original: “The Work from Home Experience, 2021”)

Comisia Europeană: sprijin pentru 17 state membre să își reducă dependența de combustibilii fosili ruși

0

Comisia va oferi sprijin tehnic pentru a ajuta 17 state membre să își elimine treptat dependența de combustibilii fosili ruși, în conformitate cu planul REPowerEU pentru o energie mai accesibilă, mai sigură și mai durabilă.

Expertiza tehnică va sprijini statele membre să identifice și să pună în aplicare cele mai bune reforme de politică și investiții în domenii precum diversificarea aprovizionării cu energie, accelerarea tranziției către energia din surse regenerabile și sporirea eficienței energetice, pentru a atinge aceste ambiții europene comune. Statele membre care au solicitat și vor primi acest sprijin în lunile următoare sunt Belgia, Bulgaria, Cehia, Estonia, Irlanda, Grecia, Spania, Croația, Italia, Cipru, Ungaria, Polonia, Portugalia, România, Slovenia, Slovacia și Finlanda.

Comisarul pentru coeziune și reforme, Elisa Ferreira, a declarat: „Pe lângă criza umanitară din Ucraina, statele membre se confruntă și cu o criză energetică fără precedent. Instrumentul de sprijin tehnic va oferi sprijin specific, personalizat și care va răspunde în timp util nevoilor în schimbare rapidă ale fiecăruia dintre aceste state membre.”

La 21 martie 2022, în urma agresiunii Rusiei asupra Ucrainei, Comisia a lansat o cerere specifică prin care invită statele membre să își exprime interesul de a primi sprijin tehnic. Comisia a evaluat și aprobat toate solicitările prezentate de statele membre. Expertiza se furnizează în cadrul instrumentului de sprijin tehnic (IST), gestionat de Comisie.

Acesta va sprijini eliminarea treptată a dependenței statelor membre de combustibilii fosili ruși și va contribui la atenuarea șocurilor prețurilor pe termen mediu, inclusiv prin accelerarea tranziției verzi a UE, ținând seama în același timp de dimensiunea interregională și transfrontalieră. 

Încă un pas în digitalizarea ANAF: Sistemul RO e-Transport va monitoriza bunurile cu risc fiscal ridicat

_________________

Inge Abdulcair, Director PwC Romania
Andreea Molodau, Manager PwC Romania
Corina Mortici, Senior Associate

Sistemul național RO e-Transport, pentru monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat, precum legume, fructe, băuturi alcoolice, produse minerale, îmbrăcăminte și încălțăminte, va deveni obligatoriu de la 1 iulie 2022, conform unui proiect de ordonanță de urgență. Nerespectarea prevederilor va atrage amenzi de până la 50.000 lei pentru persoanele fizice și de până la 100.000 lei pentru persoanele juridice, la care se va adăuga confiscarea contravalorii bunurilor nedeclarate.

Scopul implementării sistemului RO e-Transport este de a crește gradul de colectare a impozitelor și a taxelor datorate bugetului de stat precum și de prevenire și combatere a comerțului ilicit de bunuri. Lista bunurilor cu risc fiscal ridicat urmează să fie stabilită prin ordin al ANAF.

Ce înseamnă RO e-Transport? 

Ministerul Finanţelor, prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală și Autoritatea Vamală Română, va monitoriza prin intermediul RO e-Transport produsele cu risc fiscal ridicat transportate pe teritoriul național, sistemul fiind interconectat cu RO e-Factura și Trafic control.

Transportul de bunuri cu risc fiscal ridicat înseamnă orice transport care începe și se finalizează pe teritoriul național, orice tranzacție transfrontalieră care începe în România (de exemplu: export, livrare intracomunitară) ori se finalizează în România (de exemplu: import, achiziție intracomunitară) sau este în tranzit pe teritoriul României, deoarece și în acest caz, o parte din transport are loc pe teritoriul României.

Obligația declarării datelor în sistemul RO e-Transport revine:

  • destinatarului înscris în DVI, respectiv expeditorului înscris în DVE, în cazul bunurilor cu risc fiscal ridicat care fac obiectul operațiunilor de import sau export, după caz;
  • beneficiarului din România în cazul achizițiilor intracomunitare de bunuri cu risc fiscal ridicat;
  • furnizorului din România în cazul tranzacțiilor interne sau a livrărilor intracomunitare de bunuri cu risc fiscal ridicat, după caz;
  • depozitarului în cazul bunurilor cu risc fiscal ridicat care fac obiectul tranzacțiilor intracomunitare aflate în tranzit, atât pentru bunurile descărcate pe teritoriul României spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport din una sau mai multe partide de bunuri, cât și pentru bunurile încărcate după depozitare sau după formarea unui nou transport pe teritoriul național din una sau mai multe partide de bunuri.

Generarea și utilizarea codului UIT 

Orice transport înscris în RO e-Transport va fi identificat printr-un cod unic UIT, generat de sistem. Deținerea codului UIT este obligatorie pe tot timpul transportului de către operatorul de transport rutier, în format fizic sau electronic, împreună cu documentul care însoțește transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat.   

Centrul Național pentru Informații Financiare din cadrul Ministerului Finanțelor pune la dispoziția utilizatorilor, în mod gratuit, modulele informatice de gestiune a transporturilor de bunuri necesare în vederea obținerii codului UIT. 

Totodată, potrivit proiectului OUG, în cazul în care sunt transportate atât bunuri cu risc fiscal ridicat, cât și alte bunuri care nu fac parte din categoria celor cu risc fiscal ridicat, utilizatorii au obligația să declare în Sistemul RO e-Transport datele aferente tuturor bunurilor transportate, iar codul UIT sau codurile UIT trebuie să însoțească documentul de transport aferent acestora. 

Sunt exceptate de la prevederile RO e-Transport transporturile de bunuri destinate misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare, precum şi ale organizaţiilor internaţionale şi forţelor armate ale statelor străine membre NATO sau ca urmare a executării contractelor clasificate potrivit legii sau a executării contractelor de achiziție publică care necesită impunerea unor măsuri speciale de securitate pentru protejarea unor interese esențiale de securitate ale statului.

Date ce vor putea fi urmărite în cadrul sistemului RO e-transport

Datele referitoare la expeditor și beneficiar, denumirea, caracteristicile, cantitățile și contravaloarea bunurilor transportate, locurile de încărcare și descărcare, detalii cu privire la mijlocul de transport utilizat, precum și codul UIT generat.

Este de menționat, de asemenea, faptul că sistemul RO e-transport va fi interconectat cu alte sisteme de monitorizare: camere de luat vederi, instrumente sau dispozitive pentru determinarea cantităților de produse transportate, precum și orice alte dispozitive specifice de monitorizare a traficului rutier.

Universitatea din București, locul I național în 6 subdomenii ale QS World University Rankings by Subject

0

În ediția 2022 a clasamentului QS World University Rankings by Subject, care include 1.543 de universități, Universitatea din București figurează în trei din cele cinci domenii analizate: Arte și științe umaniste, Științele naturii, Inginerie și tehnologie.

Domeniul Arte și științe umaniste – Universitatea din București este pe primul loc la nivel național și în intervalul 451-500 la nivel mondial. În subdomeniul Lingvistică, se situează în intervalul 201-250 la nivel mondial și este singura universitate din România prezentă în subdomeniu. În subdomeniul Limbi moderne, se situează în intervalul 251-300 la nivel mondial.  

Domeniul Științele naturii – Universitatea din București se situează pe prima poziție la nivel național și în intervalul 451-500 la nivel mondial. În subdomeniile Chimie și Fizică și astronomie (în intervalul 551-600 mondial, singura universitate românească prezentă în top), ocupă primul loc la nivel național. În subdomeniului Matematică, se situează pe a doua poziție la nivel național.  

Domeniul Inginerie și tehnologie – Universitatea din București este prezentă în ierarhia mondială în subdomeniul Informatică și sisteme informaționale.

QS World University Rankings by Subject analizează performanțele universităților pe baza unor indicatori precum reputația academică, numărul de citări pentru lucrările publicate, reputația în rândul angajatorilor, impactul și calitatea lucrărilor publicate de cercetători și cadre didactice (h-index), eficiența colaborărilor interinstituționale (IRN).

 

90 ha de perdele forestiere plantate de Romsilva în campania de primăvară pe autostrada A2

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva anunță că în campania de împăduriri din această primăvară „a plantat 90 de hectare de perdele forestiere în proximitatea autostrăzii A2, la Ocolul Silvic Lehliu din cadrul Direcției Silvice Călărași”.

Lungimea perdelelor forestiere nou plantate este de 30 de kilometri, iar la lucrările de împădurire s-au utilizat circa 450.000 de puieți forestieri.

Romsilva subliniază că între 2014 și 2021, a plantat 142,89 de hectare de perdele forestiere pentru protecția autostrăzii A2, în județele Ialomița, Călărași și Constanța.

Programul actual de înființare a perdelelor forestiere prevede 34 de obiective de investiții, cu o suprafață totală de 650,14 hectare, pentru protecția autostrăzilor și drumurilor naționale din județele Arad, Argeș, Brăila, Buzău, Călărași, Constanța, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Ilfov și Vrancea.

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva reamintește că „administrează 3,13 milioane hectare păduri proprietatea publică a statului, circa 48% din pădurile țării, și asigură servicii silvice pentru circa un milion hectare de păduri aflate în alte forme de proprietate. De asemenea, Romsilva administrează 22 de parcuri naționale și naționale, precum și 12 herghelii de stat.

Din totalul pădurilor proprietatea publică a statului, 80% dețin certificarea managementului forestier în standard internațional”.

Foto: RNP Romsilva

 

Bistromar la Timona, cifră de afaceri cu 22% mai mare în 2021 față de 2020

0

Grupul Bistromar la Timona, care deține Alfredo Seafood, divizia de distribuție și procesare a peștelui și fructelor de mare, anunță că „a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de aproximativ 100 milioane lei. Aceasta depășeste cu 22% valoarea de 82 milioane lei, atinsă în 2020”.

Mihai Cristian Dărmănescu, director general al Bistromar la Timona: „Funcționăm în parametri financiari estimați la începutul anului. Am avut o creștere bună față de 2020 și ne dorim să păstrăm și anul acesta același trend. Am devenit parteneri cu câțiva retaileri online care au o evoluție bună. Canalul online este un domeniu care a explodat în pandemie, iar o parte dintre clienți a rămas în acest mod de a face cumpărături. Un alt domeniu în care am crescut în perioada pandemiei a fost horeca.” 

Bistromar la Timona subliniază că „cele mai recente investiții ale grupului au fost în divizia logistică și tehnologizare. De curând, grupul a achiziționat un nou utilaj, ceea ce a dus la lansarea unei noi game de produse ambalate în termofomare.

În ce privește zona de logistică, 2021 a fost anul în care compania a încheiat o tranzacție cu un jucător important din piață care a crescut numărul de clienți recurenți pe lună pentru Frigonet Logistics la 100. Cu un depozit central de circa 1500 paleți în zona de sud a capitalei și depozite de tip hub în Cluj, Bacău și Constanța, Frigonet poate atinge 3000 de puncte de livrare pe săptămână. Zilnic, mașinile frigorifice transportă 20 de tone de pește și 15 tone de alte produse.

În viitorul apropiat, principalele două preocupări ale Bistromar la Timona sunt creșterea canalului online și dezvoltarea exportului. Acestora li se adaugă și creșterea numărului de angajați cu 10% până la finalul acestui an”.

Bistromar la Timona se caracterizează ca „o companie deținută de către familia Dărmănescu. Grupul are două divizii – Alfredo Seafood, divizia de procesare și distribuție a peștelui și fructelor de mare și BistroMar, restaurant – pescărie pe bază de pește și fructe de mare, situat în zona Floreasca, din București.

Alfredo Seafood este una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013. Succesul Alfredo Seafood se datorează experienţei şi relaţiilor internaţionale cu marii producători de peşte din lume, a celor trei linii de procesare și ambalare automatizate şi de înaltă productivitate din fabrica situată în Bucureşti și a unui sistem logistic de transport optimizat. Alfredo Seafood distribuie pește și fructe de mare în HoReCa, Traditional Market, Ika și online”.

BistroMar este „un restaurant pe bază de specialități din pește și fructe de mare, deschis la începutul anului 2018. Acesta funcționează într-un concept integrat, fiind și primul magazin fanion de desfacere a produselor marca Alfredo Seafood. Mai multe detalii despre concept, meniu și oferte speciale, pot fi găsite accesând www.bistromar.ro sau www.facebook.com/bistromar.ro/”.

Frigonet „s-a lansat în 2020 sub grupul Bistromar la Timona iar din 2022 este o companie de sine stătătoare, dedicată serviciilor de logistică și transport național al produselor congelate și refrigerate, asigurând transportul pe rute interne și depozitare în hub-urile din București, Cluj-Napoca, Bacău și Constanța”.

Primă anuală de sechestrare forestieră pentru orice pădure nou înființată

0

La propunerea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, guvernul a aprobat ordonanța de urgență pentru aprobarea măsurilor necesare realizării campaniei naționale de împădurire și reîmpădurire prevăzute în  Planul Național de Redresare și Reziliență.

Tánczos Barna, ministrul mediului, apelor și pădurilor: „Ordonanța pe care guvernul a aprobat-o astăzi dă undă verde la extinderea consistentă a suprafeței pădurilor din țara noastră. Până acum nu exista o legislație care să încurajeze proprietarii de terenuri din țară să ia decizia transformării acestora în păduri noi. Asta pentru că legislația nu impulsiona împădurirea oricărui tip de teren, ci mai mult a celor degradate sau înființarea de perdele forestiere de protecție. Cu noul cadru pe care l-am creat, orice teren poate deveni o nouă pădure! În plus, cei care iau decizia de a înființa o pădure de la zero vor primi anual o primă de sechestrare forestieră, timp de 20 de ani. Prima are valoarea de 456 de euro pentru fiecare hectar de pădure nouă și va fi încasată anual de proprietar, pentru rolul pe care îl are pădurea nou înființată în stocarea carbonului. Trebuie să recunoaștem că a lipsit prea mult din legislația țării noastre motivația transformării terenurilor din România în cât mai multe păduri. Iar asta se vede și în cifre: suprafețele terenurilor degradate împădurite a scăzut de la circa 2355 ha în 2014, la doar 200 de ha în 2020. În același timp, România, la fel ca celelalte state ale lumii, este sub imperiul schimbărilor climatice. Pădurea este principalul aliat în domolirea efectelor pe care acestea încep să le aibă în viața noastră. De aceea, aveam nevoie de o legislație care să impulsioneze creșterea suprafeței pădurilor din țara noastră. Noul cadru creat permite înființarea primelor noi păduri din România pe o suprafață de 56.700 de ha. Acestea sunt păduri asumate deja de noi prin PNRR și pentru care avem la dispoziție 730 de milioane de euro. Acești bani pot ajunge atât la proprietarii de stat, cât și la cei privați pentru noi suprafețe de pădure create, inclusiv păduri urbane. Avem o șansă pe care nu ne permitem să o ratăm: mai multe păduri în țara noastră, reconstrucția ecologică prin împădurire a terenurilor puternic afectate de multiple procese de degradare, creșterea cantității de carbon stocate, dar și reducerea gazelor cu efect de seră”.

MMAP subliniază că ordonanța de urgență „pregătește cadrul prin care România să-și ducă la împlinire planurile de împădurire asumate prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Reamintim că până la sfârșitul anului 2023, România are obligația să realizeze lucrări de împădurire și reîmpădurire pe o suprafață de 25.000 ha, iar în perioada 2024-2026 are obligația să realizeze alte 31.700 ha lucrări de împădurire și reîmpădurire, în conformitate cu prevederile PNRR”. 

Sunt prevăzute patru categorii de lucrări de împădurire care pot fi realizate în România pentru a realiza țintele din PNRR:

1. împădurirea terenurilor agricole din categoriile de folosință teren arabil, pajiști permanente și culturi permanente 

2. împădurirea terenurilor agricole degradate devenite inapte pentru agricultură dar care pot fi puse în valoare prin plantarea acestora

3. împădurirea terenurilor situate în fondul forestier național, cu o suprafață de cel puțin 0,5 ha, care anterior manifestării incendiilor forestiere, a fenomenelor meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate unei calamități naturale, a infestărilor cu organisme dăunătoare sau a evenimentelor catastrofale au fost acoperite cu pădure și care necesită o refacere a potențialului forestier prin împădurire

4. împădurirea terenurilor agricole expropriate de RNP – Romsilva în vederea realizării perdelelor forestiere de protecție

Piața berii, 272 milioane euro, contribuție la bugetul de stat în 2021

0

Asociația Berarii României, care, prin producători pe care-i reunește, furnizează 85% din cantitatea de bere băută în prezent în România, prezintă date referitoare la piața berii în 2021; reținem:

– volumul pieței – „s-a menținut la nivelul anului anterior; a înregistrat o scădere de -0.7% în volum, ceea ce înseamnă 16,6 milioane hl”

– consum – berea lager domină preferințele de consum, cu „o pondere de 93,6%, în ușoară scădere față de anul anterior. Mixurile de bere și berile aromatizate și-au adjudecat 3,8% din piață, iar berea fără alcool a deținut o pondere de 1,7%. Ultimele două categorii au înregistrat cel mai mare salt anul trecut față de 2020, respectiv 21% în cazul mixurilor și 20% în cazul berii fără alcool. Specialitățile – berea neagră, nepasteurizată, albă, ale, roșie etc. – dețin 0,9% din piață și sunt cele mai afectate de criza Covid-19. Categoria a marcat anul trecut o scădere puternică, de 43% față de anul anterior, continuând trendul descendent înregistrat anul anterior (-28%)”

– ponderea deținută de sectorul horeca în vânzările de bere – „a crescut doar cu un procent față de 2020, la 9% anul trecut, comparativ cu o pondere de 15-20% în anii de dinainte de pandemie”

– ambalaje – ca preferințe, „structura în funcție de ambalaj a pieței berii pe parcursul celui de-al doilea an de criză Covid-19 a reluat tendințele de dinainte de pandemie. Vedeta incontestabilă a anului 2021 a fost sticla, cu o creștere de 4 puncte procentuale față de anul anterior, după un prim an pandemic de scădere. Și doza și butoiul înregistrează creșteri, în cazul berii ambalate la cutie tendința ultimilor ani fiind de avans constant, iar în cazul KEG-ului, mulțumită unor perioade mai îndelungate de funcționare a sectorului Horeca, 2021 a adus o ușoară revenire, fără însă a ajunge la ponderea deținută înainte de criza sanitară. PET-ul este singurul tip de ambalaj care a scăzut anul trecut, cu peste 5 pp. Ponderea pe fiecare tip de ambalaj – sticlă: 31,6%, doză: 24,3%, butoi: 2,6%, PET: 41,5%”

– investiții – 100,5 milioane euro în 2021, în creștere cu aproape 28 milioane euro față de 2020; investițiile cumulate ale membrilor Berarii României de la înființarea Asociației au atins 1,8 miliarde euro

contribuții la bugetul de stat – anul trecut, 272 milioane euro; nivelul contribuției cumulate din partea membrilor Asociației în ultimii 18 ani a depășit 4,4 miliarde euro

– importuri – „piața locală a berii continuă să își păstreze caracterul profund național, ponderea producției locale rămânând de 97% din consumul intern; pe parcursul anului 2021, importurile au cunoscut o ușoară creștere de 0,5 milioane hl, atingând un total de 0,69 milioane hl” 

– exporturi – „au scăzut ușor, cu 0,04 milioane hl față de anul anterior, atingând un total de 0,49 milioane hl

– număr de producători – a crescut la 93, față de 86 în 2020 

Mihai Voicu, președintele Asociației Berarii României: „Venim după un an 2021 complicat, în care vânzările de bere în baruri și restaurante au crescut ușor față de 2020, dar închiderile și restricțiile privind orele de funcționare și numărul de clienți în sectorul horeca, alături de regulile stricte de carantină, au împiedicat revenirea la nivelurile de dinainte de pandemie. 2022 se anunță chiar mai provocator, în special din cauza situației macroeconomice la nivel local și global, a inflației record cu care ne confruntăm, dar și a războiului din Ucraina. În ciuda tuturor acestor constrângeri, acordăm și anul acesta o atenție deosebită activităților de dezvoltare durabilă, sustenabilitate și consum responsabil și sperăm ca piața berii din România să își continue maturizarea.”

Julia Leferman, director general al Asociației Berarii României: „Preferința românilor pentru berea fără alcool sau cu un conținut scăzut de alcool, cum sunt mixurile de bere și berile aromatizate este în creștere, urmând de altfel și tendința europeană de consum. Deși cu o pondere mică din piață, aceste segmente au înregistrat anul trecut creșteri semnificative în România, de aproximativ 20% față de anul anterior. Aceasta confirmă preferințele tot mai variate ale românilor în materie de bere, dorința de a experimenta gusturi noi, speciale, dar și posibilitatea de a savura gustul berii în situații în care consumul de alcool nu este permis.”

Membrii Asociației Berarii României sunt: Bergenbier SA, Heineken România SA, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries, Martens, microberăriile Clinica de bere, Scorilo, reprezentanți ai producătorilor de materii prime Souflet Malț România, Asociația Producătorilor de Hamei din România.

Connections anunță înființarea filialei sale din Virginia, SUA

0

Connections Consult (CC) anunță înființarea filialei sale americane, Connections Consult USA LLC (CC USA), în Fairfax, Virginia, deținută integral de compania românească. CC USA se va concentra pe transformarea digitală și furnizarea de soluții software pentru clienții din sectorul public și privat din Statele Unite ale Americii.  Localizarea CC USA în Virginia de Nord, parte a zonei metropolitane Washington DC, oferă acces la o bază largă de clienți publici și privați, precum și la o piață extinsă de personal cu specializare în tehnologie. Zona metropolitană DC este cea mai concentrată piață a specialiștilor în tehnologie din SUA, după San Francisco. În același timp, pe lângă faptul că aici se află sediul principal al guvernului federal al SUA, numeroase corporații globale, cum ar fi Volkswagen Group, Hilton Worldwide, Lockheed Martin, Verisign, Nestlé USA și Airbus au sediul în zona metropolitană Washington DC.

„Suntem mândri să anunțăm că, din această lună, Connections Consult este prezentă pe piața din SUA. După o consolidare susținută în piața românească, am reușit să facem un pas extrem de important pentru business-ul nostru. SUA este cea mai mare economie a lumii și un promotor de vârf al industriei IT&C. Deși aici competiția este mult mai puternică, mizăm pe referințele clienților actuali și pe reputația construită până acum. În același timp, credem că statutul de companie publică este un punct forte și ne poate ajuta din punct de vedere al transparenței și al unei încrederi sporite a clienților în capacitatea de livrare și în asumarea înțelegerilor contractuale”, declară Bogdan Florea, CEO Connections Consult SA.

Connections Consult se angajează să respecte planurile prezentate investitorilor în momentul listării la BVB în 2021, planuri care au inclus lansarea unei filiale americane.  CC USA va fi condusă de Bogdan Florea în 2022, iar rezultatele sale financiare vor fi incluse în rezultatele anuale ale grupului Connections Consult.

Connections, lider pe piața de transformare digitală din România, are ca țintă pentru următorii 3-5 ani extinderea pe piețe mature și avansate tehnologic, precum și pe piețe în dezvoltare cu potențial foarte mare: printre zonele țintite de companie, încă de anul trecut, se numără Europa de Nord și Orientul Mijlociu. Investițiile pentru intrarea pe astfel de piețe pot varia de la câteva sute de mii de euro până la un milion de euro, în funcție de oportunitățile identificate în primul an de funcționare.

”A deschide un birou într-o nouă regiune presupune selecția de personal calificat pentru dezvoltarea business-ului, acoperirea rapidă a diferențelor culturale și integrarea noilor veniți în cultura companiei. Pe lângă armonizări de legislație, elemente comerciale și legate de dreptul muncii, pot apărea și dificultăți în înțelegerea culturii de business, a mecanismelor de funcționare a companiilor client și, evident, depășirea barierelor competiționale. Condiția esențială pentru a beneficia pe termen lung de o poziție privilegiată este dezvoltarea continuă și avansul tehnologic. Practic, o companie trebuie să parieze mereu pe tehnologii emergente care vor putea să devină standard abia în 3-5 ani”, declară Bogdan Florea.

Digitalizarea este unul dintre domeniile care beneficiază cel mai mult de delocalizare. Conform studiului “Top Strategic Technology Trends for 2021” publicat de compania de consultanță Gartner, direcțiile în care se dezvoltă industria în următorii ani sunt: IoT, experiența digitală a consumatorilor, protecția datelor, procesarea datelor și rularea aplicațiilor în cloud, provocările de securitate cibernetică, AI, hiperautomatizare. Aceste trenduri sunt deja vizibile la nivel global.

Husqvarna anunță noi tehnologii în industria produselor de întreținere robotizată a gazonului

0

Subsidiara locală a producătorului suedez de utilaje destinate întreținerii spațiilor verzi – Husqvarna – a raportat afaceri de 24 de milioane de euro în 2021, în creștere cu 13% față de 2020. Până la finele anului, compania estimează afaceri de 25,5 milioane de euro în România, iar printre planurile companiei din acest an se numără inaugurarea a trei noi magazine tip concept store în Cluj, Brașov și Constanța. Este vorba despre investiții care se ridică la circa 1,8 milioane euro.

Piața utilajelor de îngrijire a spațiilor verzi este foarte dinamică și orientată către noi tehnologii. „Observăm o accelerare a tendințelor de upgrade și o schimbare de  atitudine cu accent pe autonomia utilajelor și trecerea la acumulatori”, explică Emil Țînț, CEO-ul Husqvarna România. Conform spuselor sale,  la nivel de grup, politica Husqvarna de a contribui activ la un viitor sustenabil, se traduce prin linii de producție regândite pentru limitarea amprentei de carbon și game de produse cu niveluri reduse de emisii sau chiar zero emisii directe, cum este cazul roboților de tuns gazon Automower.

La nivel mondial trecerea la utilaje pe acumulatori pentru întreținerea spațiilor verzi urbane este susținută prin legislație. De pildă, adaugă Emil Țînț, în unele țări, primăriile sunt obligate să facă întreținerea spațiilor verzi publice  – parcuri, grădini, cimitire sau terenuri de sport, exclusiv cu antreprize de peisagistică ce folosesc flote de utilaje alimentate cu acumulatori.

„Acesta este un segment aproape inexistent în România, fiind o breșă de piață pe care este foarte mult loc de creștere. Populația noastră urbană este sensibilă la subiectul poluării nu doar cu noxe, ci și fonică, iar această categorie de produse  profesionale cu baterii a fost creată de Husqvarna tocmai pentru utilizare în zonele rezidențiale fiind nepoluante și mai silențioase decât motoarele pe benzină”, continuă el.

Investiții de 166 milioane euro în cercetare și dezvoltare, la nivel de grup

Pionier și lider mondial în tunderea robotizată a gazonului, Husqvarna a investit la nivel de grup doar în 2020 aproximativ 166 de milioane de euro în cercetare și dezvoltare. Sumă alocată cu precădere dezvoltării serviciilor digitale și produselor automatizate cu acumulatori.

În cadrul celei mai recente conferințe internaționale organizate de către Husqvarna anul acesta, compania a anunțat că este pregătită să lanseze prima sa mașină autonomă de tuns gazon cu zone de lucru delimitate virtual, pentru grădini private.

La ora actuală, compania se află în plin proces de dezvoltare a acestei tehnologii pe care deja o furnizează în gama produselor profesionale prin soluția EPOS (Sistem de operare cu poziționare exactă). Astfel, viitorul robot de tuns iarbă va putea face mai mult decât să întrețină gazonul în stare excelentă. „O asemenea mașină practic ar transforma Automower® într-un fel de grădinar privat. Acesta va fi condus de inteligență artificială, facilitând protejarea sănătății grădinii și a biodiversității, adaptându-se perfect nevoilor personale ale proprietarului”.

Ce specificații are prima mașină autonomă de tuns gazon cu limite virtuale pentru grădini private

Viitoarea mașină robotizată de tuns gazon va folosi cloud computing și AI pentru a simplifica modul în care clientul interacționează cu grădina sa, gestionând gazonul cu intervenții umane minime.

Interacționând cu alte aparate și senzori inteligenți din jurul casei, de exemplu cu sistemele de irigare de la Gardena, mașina de tuns gazon poate optimiza starea de bine a gazonului, la fel cum o face și un grădinar.

De pildă, își poate adapta rapid comportamentul la date colectate punctual în timp real – cum ar fi prognoza meteo pentru zona respectivă. De asemenea, prin utilizarea datelor publice, capabilitățile de navigare ale robotului se vor extinde cel mai probabil și în zonele din afara grădinii. Acest lucru va simplifica procesul de tundere a al ierbii în zone adiacente.

Husqvarna anticipează, de asemenea, că noua tehnologie va putea permite Automower® să stimuleze biodiversitatea locală în grădinile urbane. Prin capacitățile sporite de analiză a datelor din surse din afara grădinii precum și prin utilizarea senzorilor care măsoară factorii cheie de mediu din grădină, mașina de tuns gazon ar putea optimiza cosirea și oferi recomandări despre cum se susține cel mai bine biodiversitatea zonei gestionate.

„Estimăm că această nouă tehnologie va fi disponibilă pentru piața din România în circa 2 ani”, spune Emil Țînț.  De asemenea, el menționează că, pe plan local, din datele companiei pe care o conduce, s-a sesizat o creștere a cererii pe segmentul mașinilor automate de tuns gazon Automower, ale căror beneficii în termeni de timp liber și efort au fost foarte bine percepute și primite de către clienți. Mulți dintre ei căutând modele cu dotări complexe și tehnologii de ultimă oră.  „Este o tendință firească, dacă ținem cont de faptul că investiția într-un robot de tuns gazon se dovedește a fi una avantajoasă pe termen lung și cu beneficii multiple pentru întreaga familie. Automower au zero emisii directe, sunt foarte silențioase, lucrează autonom putând fi setate și controlate de pe smartphone, nu mai există iarbă de colectat și nu mai e nevie de personal angajat la fiecare două săptămâni pentru tunderea ierbii. Se încarcă automat și pot gestiona peluze de la 600 la 3500 mp” conchide CEO-ul subsidiarei locale Husqvarna.

Vedeți filmul 3D despre viitorul robot de tuns gazon: Husqvarna Presents The Future of Lawn Care – YouTube