Ajutoare de stat: Comisia Europeană aprobă o schemă românească în valoare de 1 milion EUR menită să sprijine companiile aeriene care își încep activitatea pe aeroportul din Arad

0

Comisia Europeană a aprobat o schemă românească în valoare de 1 milion EUR pentru a sprijini companiile aeriene care își încep activitatea pe aeroportul din Arad în contextul pandemiei de coronavirus.

Schema a fost aprobată în temeiul Cadrului temporar pentru măsuri de ajutor de stat. Aeroportul este situat în partea de vest a României și deservește în principal județul Arad.

În cadrul schemei, ajutorul va lua forma unor subvenții directe de până la 600.000 EUR pe întreprindere. Măsura va fi deschisă tuturor companiilor aeriene interesate care își încep activitatea pe aeroportul Arad, printr-o procedură deschisă și transparentă.

Măsura este menită să sprijine activitatea operatorilor aerieni și redresarea economică a regiunii în contextul pandemiei de coronavirus. Comisia a constatat că schema românească respectă condițiile prevăzute în cadrul temporar.

În special, ajutorul (i) nu va depăși limita de 2,3 milioane EUR per beneficiar; și (ii) se acordă până la 30 iunie 2022. Comisia a concluzionat că măsura este necesară, adecvată și proporțională pentru a remedia o perturbare gravă a economiei unui stat membru, în conformitate cu articolul 107 alineatul (3) litera (b) din TFUE și cu condițiile prevăzute în cadrul temporar. Pe această bază, Comisia a aprobat măsura în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat.

Aici găsiți mai multe informații cu privire la cadrul temporar și la alte acțiuni întreprinse de Comisie pentru a aborda impactul economic al pandemiei de coronavirus.

Versiunea neconfidențială a deciziei va fi disponibilă cu numărul de caz SA.100434 în Registrul ajutoarelor de stat, pe site-ul web al Comisiei privind concurența, de îndată ce vor fi fost soluționate eventualele probleme legate de confidențialitate. 

The Great Resignation: creștere spectaculoasă pe joburile remote în pofida ridicării restricțiilor

0

Răspunsul angajatorilor la fenomenul The Great Resignation a fost o creștere spectaculoasă pe joburile remote în pofida ridicării restricțiilor. Din cele peste 11.000 de locuri de muncă remote din T1, aproape jumătate au fost publicate doar în luna martie, cu 155% mai multe față de februarie.

În primul trimestru al anului, angajatorii au publicat peste 118.000 de oferte de muncă, cu 59% mai multe față de T1/2021 și cu 26% în creștere față de T4/2021. Doar în luna martie, numărul joburilor postate pe eJobs.ro, liderul pieței de recrutare din România, a ajuns la circa 45.000, cu 34% mai multe comparativ cu luna februarie a acestui an. În același timp, 3,5% dintre locurile de muncă noi postate în luna martie au fost dedicate cetățenilor ucraineni.

Primele 5 sectoarele care au scos cele mai multe joburi noi la bătaie în primul trimestru al anului sunt: Retail, Prestări Servicii, Call Center/BPO, Producție și Industria alimentară. Odată cu ridicarea restricțiilor din 9 martie, se resimte și mai acut nevoia de personal, mai ales în domeniile care nu au funcționat până acum la capacitate maximă sau care au fost limitate ori blocate de condițiile pandemice. Cel mai bun exemplu în acest sens este Turismul, care, în luna martie, a urcat pe locul 3 la oferta de joburi, de pe locul 8, pe care se situa în luna anterioară. Doar în martie 2022 acest sector a avut deschise peste 4.700 de locuri de muncă noi. 

Bogdan Badea, CEO eJobs

„Eliminarea restricțiilor a adus cu sine revenirea în forță a unor domenii care, timp de 2 ani, nu au funcționat la capacitate normală, cum e cazul Turismului, iar acest lucru se reflectă în oferta impresionantă de joburi noi din aceste sectoare. În același timp, pregătirea pentru sezonul estival contribuie și ea la o creștere spectaculoasă a numărului de joburi pe multe domenii de activitate, de la Servicii și Transporturi, la Industria alimentară”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România, cea mai mare platformă de recrutare din țară.

O premieră absolută pe care o aduce cu sine luna martie constă în faptul că, după 2 ani de pandemie, e prima oară când oferta de joburi remote se echilibrează cu cererea candidaților pentru acestea. Dacă până în luna martie, procentul aplicărilor la joburile care pot fi făcute de acasă era dublu față de oferta de astfel de joburi (aproximativ 12% versus 6%), în luna martie a acestui an este prima oară când cele două se echilibrează aproape perfect. Astfel, joburile remote au reprezentat în luna martie 11,9% din oferta totală de locuri de muncă, în timp ce aplicările pentru acest tip de joburi au fost 12,3% din numărul total de aplicări ale lunii trecute. În cifre absolute, în primul trimestru din 2022 au fost publicate peste 11.000 de locuri de muncă remote dintr-un total de 118.000, aproape jumătate dintre acestea fiind publicate pe eJobs.ro doar în luna martie.

„Deși s-a lucrat de la distanță și în perioada restricțiilor, abia după ridicarea acestora oferta de joburi remote s-a aliniat cu cererea din partea candidaților. Acest lucru e o premieră îmbucurătoare și ne arată că, deși așteptările erau să vedem tot mai multe echipe la birou, numărul angajatorilor care înțeleg că nevoia de flexibilitate a angajaților nu dispare odată cu ridicarea restricțiilor e tot mai mare. Acestea sunt companiile care, pe termen lung, vor avea numai de câștigat în ochii angajaților și care vor acumula bile albe la brandul de angajator”, spune Bogdan Badea. 

La fel de fierbinte este piața muncii și din perspectiva candidaților, care au depus în primul trimestru din 2022 circa 3 milioane de aplicări. Doar în luna martie au fost înregistrate peste 1.000.000 de candidaturi pentru joburile din țară și din străinătate. Totodată, nevoia candidaților de a se bucura de flexibilitate se observă și în creșterea interesului față de locurile de muncă în sistem freelance/project based. Numărul de aplicări pentru aceste oportunități au fost de peste 13.000 în luna martie, în creștere cu 30% față de luna anterioară. 

Pe lângă interesul constant al candidaților pentru joburile remote, se observă și o creștere și a aplicărilor pentru joburile în străinătate. Astfel, în primul trimestru din 2022, 1,8% dintre aplicări au fost pentru locuri de muncă în afară, în creștere față de primul trimestru al anului trecut, când reprezentau 1,1% din oferta totală de candidaturi depuse.

Domeniile care au atras cele mai multe aplicări în T1 sunt Retail, Prestări Servicii, IT/Telecom, Call Center/BPO și Financiar/Banking. În ce privește cei mai activi candidați, pe primul loc rămâne grupa de vârstă 25-35 de ani, urmată, de 2 ani încoace, de segmentul 18-24 ani, segment care, anterior pandemiei, era pe ultimul loc la numărul de aplicări. Aceste grupe de vârstă sunt urmate, în topul aplicărilor de categoria 35-45 ani. În același timp, pe ultimele locuri la aplicări se situează extremele: candidații de peste 45 de ani și tinerii care au între 16-18 ani. Dacă pentru cei din urmă nevoia de joburi nu este una atât de mare, pentru candidații 45+ aceasta este una cât se poate de reală, însă este temperată de frici și prejudecăți cu care aceștia spun că se confruntă în continuare.

Enel lansează cu succes obligațiuni asociate obiectivelor de sustenabilitate în valoare de 750 milioane de lire sterline, într-o singură tranșă

0

Enel Finance International N.V. (“EFI”), compania financiară înregistrată în Olanda, controlată de Enel S.p.A. (“Enel”)1, a lansat pentru investitorii instituționali o emisiune de obligațiuni în tranșă unică în valoare totală de 750 de milioane de lire sterline, echivalentul a aproximativ 900 de milioane de euro.

Alberto De Paoli, CFO Enel, a precizat: „Facem încă un pas spre atingerea obiectivelor noastre de finanțare sustenabilă. În conformitate cu Strategia Enel, ne așteptăm ca îndeplinirea acestor obiective să conducă la un cost redus al datoriei Grupului și la atingerea obiectivului industrial Net Zero până în 2040 pentru emisiile directe și indirecte, contribuind, în același timp, la independența energetică a țărilor în care operăm.”

Noua emisiune de obligațiuni este legată de atingerea obiectivului de sustenabilitate al Enel referitor la reducerea emisiilor directe de gaze cu efect de seră (Scope 1), contribuind, astfel, la Obiectivul 13 de Dezvoltare Durabilă a Națiunilor Unite (Acțiunea Climatică) și în conformitate cu cadrul de finanțare legat de sustenabilitate al Grupului (“Cadru”).

Obligațiunea, garantată de Enel, a fost suprasubscrisă de 3 ori, înregistrând oferte de aproximativ 2.1 miliarde de lire sterline și o participare importantă din partea investitorilor responsabili social, permițând Grupului Enel să-și diversifice baza de investitori.

Succesul noii emisiuni este o recunoaștere evidentă a strategiei de sustenabilitate a grupului și a capacității sale de a genera valoare, care s-au reflectat încă o dată în mecanismul legat de cerere și de preț al emisiunii de obligațiuni. 

 Rating EnelBBB+ (Stabil) dat de Standard & Poor’s, Baa1 (Stabil) dat de Moody’s și BBB+ (Stabil) dat de Fitch.

Se așteaptă ca veniturile din emisiune să fie utilizate de EFI pentru a acoperi nevoile obișnuite de finanțare ale Grupului.

Tranzacția este în conformitate cu Cadrul actualizat ultima dată în ianuarie 2022, care integrează pe deplin sustenabilitatea în planul global de finanțare al Grupului prin obligațiuni și împrumuturi legate de sustenabilitate, SDG Commercial Paper Programmes, Sustainability-Linked Foreign Exchange Derivatives, Sustainability-Linked Rates Derivatives and Sustainability-Linked Guarantees. 

Cadrul este aliniat cu „Principiile obligațiunilor asociate obiectivelor de sustenabilitate” ale Asociației pieței de capital internaționale (ICMA) și cu „Principiile de împrumut asociat obiectivelor de sustenabilitate” ale Loan Market Association’s (LMA) , verificate de Second Party Provider V.E. 

Odată cu Planul Strategic prezentat comunității financiare în noiembrie 2021, Enel și-a devansat angajamentul „Net Zero” cu 10 ani, din 2050 până în 2040, atât pentru emisiile directe, cât și pentru cele indirecte. Mai exact, Enel s-a angajat să atingă emisii zero fără a recurge la măsuri compensatorii – precum tehnologii de eliminare a CO2– în ceea ce privește generarea de energie și vânzările de energie electrică către clienții finali, precum și să renunțe la activitatea de retail în ceea ce privește gazul natural. Pe lângă schimbarea calendarului, din 2050 până în 2040, de decarbonizare completă a mixului său energetic, Enel și-a confirmat în același timp obiectivul pentru 2030 de a reduce emisiile directe de CO2eq /kWh (Scope 1) cu 80% față de 2017.

Planul pentru 2040 include, de asemenea, un obiectiv pentru intensitatea emisiilor directe de gaze cu efect de seră (Scopul 1), măsurată în grame de CO2eq per kWh, egală sau mai mică de 140 gCO2eq /kWh până în 2024.

În conformitate cu Cadrul, emisiunea de obligațiuni este legată de Indicatorul cheie de performanță (KPI) privind intensitatea emisiilor directe de gaze cu efect de seră (Scopul 1) și de atingerea unui obiectiv de performanță durabilă (SPT – Sustainability Performance Target) egal sau mai mic decât 140 gCO2eq /kWh la 31 decembrie 2024.

Emisiunea de obligațiuni este structurată într-o singură tranșă de 750 milioane lire sterline la o rată de 2,875% cu scadență la 11 aprilie 2029. Prețul de emisiune a fost stabilit la 99,947% iar, la scadență, randamentul efectiv este egal cu 2,883%. Data decontării este 11 aprilie 2022.

Rata dobânzii va rămâne neschimbată până la scadență, sub rezerva realizării unui obiectiv SPT egal sau mai mic de 140gCO2eq /kWh la 31 decembrie 2024.

În cazul în care SPT nu este realizat, se va aplica un mecanism de creștere a ratei cu 25 de puncte de bază (bps), începând cu prima perioadă de dobândă ulterioară publicării raportului emis de un expert terț cu privire la emisiile directe de gaze cu efect de seră și metodologia de măsurare a emisiilor de CO2eq aplicate de Grup.

Emisiunea cu o scadență la 7 ani are un cost echivalent în euro sub 1,9%.

Informații suplimentare cu privire la emisiunea de obligațiuni, cadrul și avizul secundar aferent emis de Vigeo Eiris sunt disponibile publicului pe site-ul Enel: https://www.enel.com/investors/investing/sustainable-finance/sustainability-linked-finance.

În același timp cu emisiunea, Enel a încheiat un „Sustainability-Linked Cross Currency Swap” cu o instituție bancară pentru protecție față de riscul de curs de schimb lira sterlină-euro și a ratei dobânzii. Acest instrument financiar derivat are caracteristica unică de a angaja ambele contrapărți la obiective de performanță durabilă SPT specifice și ambițioase, cu o reducere a costului tranzacției pe baza capacității fiecărei contrapărți de a-și îndeplini obiectivele respective.

Se așteaptă ca obligațiunea să fie listată, la momentul emiterii, pe piața reglementată Euronext Dublin.

În conformitate cu Planul Strategic, noua emisiune Sustainability-Linked contribuie la atingerea obiectivelor Grupului legate de sursele de finanțare sustenabilă asupra datoriei totale brute a Grupului, stabilită la aproximativ 65% în 2024 și peste 70% în 2030.

Pentru a realiza tranzacția, Enel a apelat la un sindicat de bănci format din BNP Paribas, Crédit Agricole CIB, Goldman Sachs, HSBC, J.P. Morgan, Santander, Société Générale, SMBC Nikko și UniCredit acționând în calitate de joint-bookrunners.

Bugetul UE pentru 2023: „finanțare semnificativă” necesară pentru abordarea consecințelor războiului din Ucraina

0

Potrivit Parlamentului European, prioritățile pentru bugetul Uniunii Europene pentru 2023 ar trebui să fie redresarea economică, sănătatea, tineretul și politicile climatice, precum și abordarea impactului invaziei Ucrainei.

Rezoluția adoptată de Parlament marți solicită un buget orientat spre viitor, care să corespundă priorităților politice ale Uniunii de a asigura o uniune a sănătății mai puternică, de a realiza cu succes tranziția verde și cea digitală și de a promova o redresare echitabilă, favorabilă incluziunii, durabilă și rezilientă, inclusiv un sprijin sporit pentru întreprinderile mici și mijlocii.

Cu 463 de voturi pentru, 71 împotrivă și 97 abțineri, eurodeputații solicită investiții pentru promovarea statului de drept, a valorilor UE și a drepturilor fundamentale. Ei doresc, de asemenea, finanțare pentru a crea oportunități mai mari pentru toți, în special pentru tineri, și pentru a asigura consolidarea rolului UE în domeniul politicii externe.

Stimularea economiei UE, programe de sănătate și sprijinirea tinerilor

Eurodeputații constată că, în pofida semnalelor încurajatoare privind continuarea creșterii în 2022, persistă incertitudini în ceea ce privește perspectivele economice, având în vedere factori precum perturbarea lanțului de aprovizionare, prețurile ridicate la energie, creșterea inflației și continuarea pandemiei de COVID-19, precum și consecințele invaziei Ucrainei. Prin urmare, bugetul UE pentru 2023 „va juca un rol important în consolidarea economiei Uniunii”.

Rezoluția afirmă că pandemia de COVID-19 a pus sistemele de sănătate publică „sub o presiune fără precedent și a exacerbat provocările existente”, cauzând, în același timp, „un impact negativ grav asupra tinerilor, a perspectivelor lor de angajare, a condițiilor de muncă și a sănătății mintale”. Eurodeputații salută prioritatea acordată politicii UE în domeniul sănătății și solicită resurse suplimentare și un „accent pe tineret, valorificând impulsul dat de Anul european al tineretului 2022, cu acțiuni și politici concrete”.

Reușita tranziției verzi

Potrivit deputaților, punerea în aplicare a Pactului verde și realizarea neutralității climatice până în 2050, precum și obiectivul ambițios de reducere la zero a poluării vor „necesita investiții publice și private semnificative pentru a reduce decalajul în materie de investiții în tranziția verde și pentru a atinge obiectivele obligatorii ale Acordului de la Paris”. Rezoluția afirmă că, în acest context, „costul inacțiunii ar fi mult mai mare” și subliniază necesitatea unor „resurse ambițioase pentru a sprijini acțiunile în domeniul climei și al biodiversității, precum și protecția mediului”.

Promovarea statului de drept, a valorilor UE, a drepturilor fundamentale și a aplicării acestora

Pentru a asigura utilizarea adecvată a fondurilor UE și protejarea intereselor financiare ale Uniunii, Parlamentul insistă asupra faptului că mecanismul de condiționalitate privind statul de drept ar trebui aplicat „imediat și integral”. Preocupați de „deteriorarea semnificativă a statului de drept, a democrației și a drepturilor fundamentale (…) în unele state membre”, eurodeputații solicită, de asemenea, un „nivel ambițios de resurse” pentru programul „Cetățeni, egalitate, drepturi și valori” și pentru programul „Justiție”.

Invazia Ucrainei

Eurodeputații condamnă „invazia ilegală, neprovocată și nejustificată a Ucrainei” de către Rusia și îndeamnă UE să „garanteze o finanțare semnificativă pentru a face față consecințelor geopolitice ale acesteia, inclusiv sprijin pentru primirea refugiaților”. În concluzie, Comisia și statele membre ar trebui „să mobilizeze toate mijloacele financiare disponibile pentru a sprijini Ucraina”.

Raportorul Nicolae Șefănuță (Renew Europe, România) a declarat: „Războiul din Ucraina a schimbat perspectiva actuală, din ultimul an al pandemiei în primul an de război. Bugetul UE este constrâns de cadrul financiar pe șapte ani care îi stabilește limitele. Acest aspect ar trebui revizuit, astfel încât să existe programe solide la nivel european. UE trebuie să ofere sprijin financiar ambițios pentru a ajuta statele membre și țările care găzduiesc refugiați și pentru a  atenua consecințele războiului asupra energiei, agriculturii, economiei și securității. Acesta va fi rolul meu, de a mă asigura că UE va ajuta cetățenii și statele membre care au cea mai mare nevoie de ajutor.”

Comisia urmează să își prezinte propunerea pentru bugetul 2023 în iunie 2022, care va trebui să fie convenită între Consiliu și Parlament până la sfârșitul acestui an.


Orientările bugetare sunt primul document elaborat de Parlament în cursul procedurii bugetare anuale. Acestea stabilesc direcția solicitată de Parlament atunci când Comisia elaborează propunerea de buget pentru anul următor.

Mai mult de 90% din bugetul UE este alocat cetățenilor, regiunilor, orașelor, fermierilor și întreprinderilor.

Compania de resurse umane Gi Group devine Gi Group Holding

0


Compania de resurse umane Gi Group anunță lansarea Gi Group Holding, cu sublinierea că „noul brand corporate și noua structură de business vor unifica și mai mult abordarea strategică, consolidând astfel poziția de lider mondial și angajator de top al companiei în sectorul de resurse umane. 

Cu sediul central în Milano, Italia, Grupul, activ în 30 de țări din întreaga lume coordonează activitatea a peste 6.000 de angajați și oferă suport partenerilor de business, prin furnizare informațiilor precise cu privire la piața forței de muncă. Noul holding – prin toate mărcile sale cheie – oferă servicii pentru aproximativ 20.000 de companii și generează venituri de 3,3 miliarde de euro, fiind a cincea companie de personal ca mărime din Europa și a 16-a din lume”. 

Gi Group Holding anunță că principalul obiectiv asumat „este de a genera plusvaloare conceptului More than work, sprijinind candidații în viața lor de zi cu zi și promovând medii pozitive și deschise prin reiterarea angajamentului de a crea medii de lucru plăcute și sigure. În același timp, compania oferă locuri de muncă colaborative, unde angajații sunt liberi să se exprime și să propună noi idei și soluții”. 

Stefano Colli-Lanzi

Stefano Colli-Lanzi, CEO Gi Group Holding punctează: „Astăzi este o zi importantă din istoria companiei noastre. Încă din 1998, Gi Group a crescut și a devenit unul dintre liderii industriei de resurse umane datorită contribuției inestimabile a angajaților din întreaga lumea. Grija pentru oameni este laitmotivul companiei noastre, iar odată cu rebranduirea misiunea noastră este și mai clară: să contribuim la dezvoltarea unei piețe sustenabile și să subliniem valoarea personală și socială a muncii.”

Cristian Huzău

Cristian Huzău, Country Manager Gi Group România: „Schimbarea denumirii subliniază performanțele ultimilor ani. Avem un model de business performant, care se bucură atât de un management de calitate cât și de o strategie aplicată pe portofolii. Activitatea noastră se bazează pe o cultură organizațională solidă, astfel că ne dorim să comunicăm ca o singură companie ce are în componență instituții și clienți de top. Odată cu noul rebranding inspirăm echipele, direcțiile de business și comportamentele. În plus, vrem să răspundem nevoilor clienților globali prin constituirea unui avantaj competitiv real care face diferența pentru candidați și susține avantajul competitiv prin intermediul transformării digitale. Noul concept Muncă Sustenabilă, dezvoltat odată cu rebrandingul, vizează oamenii, companiile și instituțiile alături de care colaborăm. Pe scurt, ajutăm oamenii să înțeleagă sensul și valoarea muncii lor, având grijă de bunăstarea fizică și psihică, investind în dezvoltarea abilităților și construind relații profesionale și de leadership. Pentru companii, conceptul se definește atât prin îmbunătățirea rezilienței, privilegierea inovației, crearea valorii și investiția în capitalul uman cât și prin promovarea diversității și incluziunii sociale. De asemenea, instituțiile beneficiază de sprijinirea politicilor active de muncă, lupta împotriva muncii nedeclarate și a evaziunii fiscale, promovarea flexibilității durabile, reducerea nepotrivirii de competențe sau promovarea trainingurilor cu scopul de a crește rata de angajabilitate a oamenilor.”

Obiectivele Gi Group Holding „pe termen mediu și lung, vizează atât consolidarea poziției de lider mondial în sectorul de resurse umane cât și consolidarea poziției de angajator de top și campion al muncii sustenabile. 

În următorii 5 ani, strategia de business a Grupului se va concentra pe consolidarea piețelor, în locațiile în care brand-ul are deja o prezență puternică (Italia, Brazilia, Marea Britanie, Germania, Franța, Polonia, China și Spania) și pe accelerarea dezvoltării pe piețele cu potential mare de creștere, prin dezvoltare organică și posibile achiziții. În plus, Gi Group Holding se va concentra pe consolidarea și îmbunătățirea segmentului de bază, sectorul angajaților temporari. Un alt obiectiv strategic va fi orientarea spre segmentul de personal calificat, cu un potențial considerabil, mai ales prin dezvoltarea relațiilor la nivel corporate.

În centrul strategiei se află promovarea Muncii Sustenabile: un fir roșu care se regăsește în activitatea Grupului și al cărui obiectiv este creșterea standardelor industriei prin promovarea activităților care contribuie la responsabilitatea comună pentru obținerea unor condiții de trai și de muncă benefice angajaților. 

Ecosistemul global integrează serviciile și resursele Gi Group Holding pentru a genera plusvaloare economică și socială sustenabilă și, pentru a dezvolta un mediu de lucru plăcut care se bazează, în același timp, pe conceptul work further. În plus, acesta comunică abilitatea business-ului de a transforma obiectivele și valorile în rezultate concrete. Astfel, prin intermediul sintagmei Changing Lives, brandurile globale și complementare ale Grupului (Gi Group, Gi BPO, INTOO, Wyser, Grafton și TACK/TMI) oferă acum soluții adaptate mediului de business fiind pregătite să facă față noilor provocări. Expertiza vastă a fiecărei echipe este demonstrată prin reducerea timpului de răspuns și prin anticiparea trendurilor globale și regionale ale piețelor. 

Lansarea Gi Group Holding este susținută cu un ecosistem digital, ce include un nou site global (www.gigroupholding.com) și o pagină dedicată de LinkedIn unde știrile, informațiile și elementele de conținut vor fi transmise comunității noastre globale.

Cumulat pe ultimii 5 ani, între 2017 și 2021, Grupul a înregistrat o creștere a veniturilor de 65% (+1,3 miliarde de euro). În cadrul contextului actual, rezultatele pozitive – alături de acest pas important din istoria companiei – subliniază poziția Grupului pe această piață. 

În România grupul are birouri în București (sediul central), Arad, Brașov, Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Pitești și Timișoara și oferă servicii prin intermediul a 4 divizii (Gi Group, Grafton, Gi BPO, TACK/TMI și Wyser) care plasează peste 5000 de candidați pe an în piața muncii”. 

Gi Group Holding a fost fondat în 1998 în Milano, Italia și este caracterizat ca „unul dintre liderii mondiali de servicii pentru dezvoltarea pieței muncii. Prin intermediul unui ecosistem global de personal și recrutare din care fac parte șase branduri individuale, dar complementare (Gi Group, Gi BPO, INTOO, Wyser, Grafton, Tack/TMI), grupul pune la dispoziție o gamă de oferte de 360 de grade ce generează soluții relevante și de impact.  Gi Group Holding promovează o piață globală sustenabilă, fluidă și plină de bucurie pentru candidați și companii, ce reflectă nevoile în continuă schimbare de pe piața muncii. Compania are peste 6.000 de angajați și, datorită prezenței directe și a parteneriatelor strategice, este activă în peste 100 de națiuni din Europa, APAC, cele două Americi și Africa. Oferind servicii către mai mult de 20.000 de companii și generând venituri de 3,3 miliarde de euro (în 2021) Gi Group Holding este pe locul 5 în topul celor mai mari companii de personal din Europa și pe poziția a 16-a în lume (potrivit  Staffing Industry Analysts). ”

Andreea NEGRU, Președinte ADAA: „Un nou model de educație civică centrat pe dezvoltare sustenabilă și schimbări climatice este necesar în școli”

0

„România se va confrunta cu numeroase provocări în sectorul energetic în următorii zece ani, dar încă suntem în momentul în care ne putem pregăti. Va depinde de noi să ne asumăm angajamentele necesare pentru o tranziţie energetică de succes. Ne revine tuturor – întreprinderi și indivizi – sarcina de a ne juca rolul în abordarea provocărilor care amenință viitorul planetei noastre și calitatea vieții oamenilor din întreaga lume”, a declarat Președintele Asociației pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton – ADAA, Andreea Negru.  Domnia sa crede că strategia globală ne va ajuta să facem diferența, precum și să mobilizam date și tehnologie în sprijinul atingerii acestor obiective.

„În acest sens, cred că trebuie să luam modelul Italiei și să introducem studiului schimbărilor climatice în scoli, astfel încât o oră pe săptămâna să fie alocată pentru studiul sustenabilității și chestiunilor legate de schimbările climatice. Cred ca educația civică, materie predată în prezent în școli, poate fi regândită drept un nou model centrat pe dezvoltarea sustenabilă și schimbare climatică. Astfel,  fiecare generație va putea să conștientizeze importanța celor  17 obiective de dezvoltare sustenabilă ONU, inclusiv cele legate de felul în care indivizii pot trăi într-un mod mai sustenabil, cum pot combate poluarea și cum pot aborda problema sărăciei și a injustiției sociale”, a concluzionat președintele ADAA.

„Tranziția către o economie durabilă și neutră din punct de vedere climatic trebuie să aibă loc în mod echitabil, fără a lăsa pe nimeni în urmă. Unele tari care depind în mare măsură de industriile extractive și de producția de energie asociată, precum și de industriile cu emisii ridicate de dioxid de carbon, vor trebui să își restructureze și/sau să își diversifice economia, să mențină coeziunea socială și să îi formeze sau să îi reconvertească profesional pe lucrătorii afectați și pe tineri, astfel încât aceștia să fie pregătiți pentru viitoarele locuri de muncă”, se menționează într-o analiză efectuată de Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton – ADAA. Lucrătorii disponibilizați vor avea nevoie de sprijin, formare și recalificare pe parcursul tranziției. 

Președintele ADAA, Andreea Negru, a declarat: „Mediul de afaceri ar trebui să-și ajusteze modelele de afaceri pe măsură ce condițiile se schimbă și apar oportunități: să integreze factorii legați de climă în procesele de luare a deciziilor pentru strategie, finanțare și planificare a capitalului. Instituțiile financiare, în special, au un rol esențial de jucat în sprijinirea realocării la scară largă a capitalului, chiar dacă își gestionează propriile riscuri și oportunități.”

Domnia sa este de părere că, Guvernul și instituțiile de stat ar putea folosi instrumentele politice, de reglementare și fiscale pentru a stabili stimulente, a sprijini părțile interesate vulnerabile și a încuraja acțiunea colectivă. „Ritmul și amploarea tranziției înseamnă că multe dintre instituțiile actuale ar trebui reînnoite și, de asemenea,  create altele noi pentru a disemina cele mai bune practici, a stabili standarde și mecanisme de urmărire, a conduce la desfășurarea capitalului la scară larga, a gestiona impacturile inegale și a sprijini coordonarea ulterioară a eforturi”, încheie Andreea Negru.

ASE împlinește 109 ani

0

Cea mai bună universitate economică din România împlinește 109 ani de la înființarea sa, prin  Decret Regal, la 6 aprilie 1913, cu denumirea inițială de Academia de Înalte Studii Comerciale și Industriale (AISCI). 

Academia de Studii Economice din București sărbătorește în această săptămână, printr-o serie de  manifestări, anunțate pe site-ul său instituțional www.ase.ro și pagina oficiala de Facebook, cei 109 ani de prestigioasă existență ca lider al învățământului superior economic și de administrație  publică din România. După doi ani de activitate desfășurată integral online, ASE a revenit în  campus și toate evenimentele se desfășoară în universitate, cu prezența fizică. 

Miercuri, 6 aprilie, începând cu ora 10.00 are loc în Aula Magna din Palatul ASE Adunarea festivă,  dedicată aniversării. În deschidere va fi vernisată, după restaurarea completă, celebra pictură murală din Aula Magna – „Istoria Negoțului Românesc”, pictată de Cecilia Cuțescu Storck, în  prezența sponsorului integral al restaurării, One United Properties, partenerul platinum al ASE. În  cadrul adunării festive vor fi acordate diplomele Meritul Universitar „Virgil Madgearu” și titlul onorific de Profesor Emerit unor cadre didactice ale ASE, în semn de recunoștere a activității. Programul complet al manifestărilor este anunțat pe site-ul instituţional www.ase.ro. 

Joi, 7 aprilie, va avea loc ceremonia de acordare a titlului Doctor Honoris Causa domnului  academician Mircea Dumitru, președinte al Secției de Filosofie, Psihologie, Teologie și Pedagogie  a Academiei Române, director al Institutului de Filosofie și Psihologie „Constantin Rădulescu Motru” al Academiei Române, membru al Academiei Europaea, profesor universitar doctor,  Universitatea din București. 

Manifestările includ momente de omagiu și depunere de flori la mormintele personalităților din  istoria ASE, lansări de cărți, concursul interdisciplinar Elevii de astăzi, profesioniștii de mâine,  Zilele porților deschise, Sesiunea științifică anuală a studenților ASE, numeroase competiții ale  Clubului Sportiv Universitar ASE. 

Prin activitatea lor, membrii comunității universitare au făcut ca, în pofida presiunii pandemice din  ultimii doi ani, Academia de Studii Economice din București să obțină rezultate remarcabile atât  pe plan național, cât și internațional, cu prezență bună în clasamente de prestigiu: 

locul I în România, conform prestigiosului Times Higher Education World University Rankings,  ediția 2022, și prima universitate din țară care intră în top 600 în lume într-un ranking  universitar de notorietate; 

locul I la nivel național în domeniul Științe Sociale (Social Sciences) în clasamentul Times  Higher Education World University Rankings by Subject 2022;

primul loc între universitățile românești în clasamentul Times Higher Education Emerging  Economies Universities Rankings 2022, iar la nivel internațional urcă pe locul 157; – primul loc în România în clasamentul THE Emerging Economies Universities Rankings 2021  și în segmentul 201-250 la nivel internațional

– cea mai bună universitate din România în domeniul Economie și Econometrie, conform QS  World University Rankings by Subject 2021, și pe locul al doilea în România în subdomeniul  Business și Management

Cu o admitere foarte bună în 2021, ASE a primit în rândul comunității de studenți un număr de  peste 9.200 de boboci la toate cele trei cicluri de învățământ: licență, masterat și doctorat.  

Pentru acest an, ASE scoate la concurs peste 11 000 de locuri la toate programele sale universitare,  dintre care aproape jumătate sunt la forma de finanţare la buget. Mai multe detalii despre concursul  de admitere 2022 se regăsesc pe admitere.ase.ro. 

Cu o tradiție de 109 ani și peste 300 000 de absolvenți, Academia de Studii Economice din  București este o universitate dinamică, într-o adaptare permanentă la cerințele economiei de piață,  în strânsă legătură cu cerințele mediului de afaceri, oferind mereu noi oportunități studenților săi. 

Vivat, crescat, floreat!

Elevii BakerySchool au început practica la Carrefour România: Ce învață și ce oportunități au

0

Cei 15 elevi ai BakerySchool din clasa a X-a au început practica la Carrefour România. Parteneriatul dintre instituția de învățământ, înființată de Puratos România, parte a grupului belgian Puratos, unul dintre cei mai importanți producători globali de materii prime inovative, și Carrefour România, parte grupul francez Carrefour, unul dintre cei mai mari retaileri la nivel mondial, are darul de a-i ajuta pe elevi să-și dezvolte noi abilități și să deprindă noi cunoștințe. Sub supravegherea și îndrumarea unui coordonator BakerySchool, elevii fac practică în cadrul raioanelor brutărie și patiserie. Unii se ocupă de împachetarea și ambalarea produselor, alții de partea de vânzare. Conceptele teoretice și practica din laborator i-au ajutat deja pe elevi în momentul în care au pregătit diverse produse de patiserie și cofetărie, cum ar fi gogoșile sau bezelele. Stagiul de practică comasată durează șapte săptămâni, perioadă în care tinerii vor învăța și vor căpăta experiență. Pentru a oferi elevilor cele mai bune oportunități de studiu și pentru a-i ajuta să aplice cunoștințele deprinse la școală, Puratos România încurajează producătorii și distribuitorii din industria de panificație, patiserie, ciocolaterie să se alăture inițiativei companiei și să ofere stagii de practică elevilor săi.

BakerySchool este prima școală în sistem dual din România dedicată industriei de brutărie, patiserie, ciocolaterie. Înființată din resurse exclusiv private de Puratos România, parte a grupului belgian Puratos, școala în sistem dual deschisă în Tărtășești, județul Dâmbovița, are 24 de elevi în clasa a IX-a și alți 15 elevi în clasa a X-a. Cele două clase sunt parte din proiectul amplu BakerySchool pe care Puratos România l-a lansat în 2020, prin care dorește să demareze investiții de aproape jumătate de milion de euro în următorii trei ani, în dezvoltarea a trei școli în sistem dual pentru această industrie în județele Cluj, Iași și Dâmbovița. Dascălii care predau la BakerySchool sunt: Corina Elena Gheorghe – profesor teorie Industrie alimentară (Brutărie), Ruxandra Proca – profesor teorie Alimentație publică (Cofetărie), Ana Mușat – Maistru instructor (Tutore) practică Brutărie, Cristina Stancu – Maistru instructor (Tutore) practică Cofetărie.


Grupul Puratos este unul dintre cei mai importanți producători globali de materii prime pentru industria de panificaţie, patiserie şiciocolaterie. Compania a fost fondată în Belgia în 1919, cu sediul central la Bruxelles, are peste 9.000 de angajaţi în 71 de ţări, deține 63 de unităţi de producţie şi 88 de centre de inovaţie, oferind clienților ingrediente calitative și nutritive adaptate cerințelor locale. Produsele Puratos sunt comercializate în peste 100 de ţări.

Puratos România oferă materii prime pentru sectorul alimentar şi servicii specializate clienților săi din sectorul industrial, artizanal și retail printr-o reţea de 10 filiale la nivel național şi prin cele două centre de inovație, din București și Cluj-Napoca, destinate testării de produse și ingrediente inovatoare. Compania a fost înființată în anul 1995, în București, având în prezent o unitate de producție în județul Ilfov, cu trei linii de producţie distincte (linie de margarină, linie de mixuri pentru patiserie şi brutărie, respectiv o linie pentru umpluturi cu fructe, creme pe bază de apă și glazuri) şi 150 de angajaţi. Puratos România este unul dintre principalii jucători din sectorul de ingrediente pentru industria alimentară, având un portofoliu extins de produse, printre care maiele active și inactive, cereale încolțite și infuzate în maia lichidă, ciocolată belgiană Belcolade, umpluturi cu fructe, glazuri, creme fine pentru deserturi.

Studiu Reveal Marketing Research: Românii îngrijorați de o criză economică, creșterea prețurilor și războiul de la granițele României

0

Dacă în primăvara anului 2020 doar 21% dintre români se simțeau energici și motivați, iar procentul acestora a scăzut până la 16% în aceeași perioadă a anului 2021, în această primăvară, 40% dintre români declară că cele mai puternice sentimente resimțite sunt pozitive.

Conform celui mai nou studiu Reveal Marketing Research, și percepția sentimentelor negative a scăzut la nivel general – doar 38% dintre români declară că resimt o stare de furie, comparativ cu 60% la începutul pandemiei (martie 2020). Așadar, ieșirea din pandemie și eliminarea restricțiilor impuse în starea de alertă generează creșterea satisfacției cu privire la starea de spirit, întrucât oferă posibilitatea de întoarcere la normalitate.

De asemenea, și nivelul de optimism cu privire la viitor este în creștere, românii considerând că anul viitor va fi cu 5 procente mai mulțumitor decât anul curent. Cei mai optimiști cu privire la viitor sunt tinerii cu vârste până în 35 ani.

Ce îi îngrijorează cel mai mult pe români?

Nivelul general de îngrijorare al românilor în 2022 este în creștere comparativ cu anul trecut (12%), revenind la aceeași pondere de 18% ca în primăvara anului 2020, moment marcat de începutul pandemiei.

Îngrijorarea legată de un nou val al pandemiei Covid-19 scade, doar 33% dintre români menționând că acest aspect le mai cauzează îngrijorare în acest moment.

De altfel, principalele aspecte care îi preocupă astăzi pe români sunt prefigurarea unei crize economice și creșterea prețurilor pentru bunurile de consum larg, semnalate de 72% dintre români, dar și războiul de la granițele României, aspect de îngrijorare pentru 66% dintre români.

Așadar, noul context socio-economic generat de conflictul ruso-ucrainean îi determină pe români să aibă mai multă încredere în instituțiile de apărare, respectiv NATO (40%), Armata (38%) și Ministerul Apărării (29%). Aceste trei instituții situându-se în top 5 instituții în care romanii au încredere, alături de Uniunea Europeană (37%) și Biserica (33%).

Românii consideră că instituțiile cele mai responsabile de modul în care decurg lucrurile în România sunt cele cu putere de decizie la cel mai înalt nivel (Guvernul României – 72%, Parlamentul României – 64%, Partidele Politice – 62%), în timp ce doar 1 din 3 români consideră responsabilitatea individuală un factor importat în modul cum decurg lucrurile în țară.

Evoluția consumului la români

Pandemia i-a constrâns pe români să cheltuie mai puțin iar produsele și serviciile ce răspund nevoilor de bază (produse alimentare, de igienă, de curățare a casei, medicamente, utilități etc.) sunt principalele destinații ale cheltuielilor efectuate de aceștia. Acestea au fost indicate de un procent de 70% de români pe parcursul ultimilor 3 ani.

Comparativ cu anul 2021, primăvara anului 2022 înregistrează o scădere a cheltuielilor pentru casă (eletrocasnice, mobilier, decorațiuni) de la 30% la 19 % și o creștere a cheltuielilor pe achizițiile ce țin de dezvoltare personală și experimentare de lucruri noi (călătorii/ vacanțe, ieșiri în oraș) de la 22% la 26%.

Pe fondul evoluției comportamentului de consum, se poate observa o descreștere ușoară a numărului de persoane care reușesc să economisească în 2022, comparativ cu cei doi ani precedenți (2021 și 2020).

De asemenea, se poate observa o ușoară descreștere a numărului de persoane care economisesc în 2022, comparativ cu 2021. Dacă în 2021, 20% dintre români declarau că economisesc, în 2022 procentul a scăzut până la 18%.

În continuare familiile cu copii economisesc cel mai mult (26%), în timp ce procentul tinerilor cu vârste cuprinse între 25 și 35 de ani a scăzut cu 5 procente (19%) iar ponderea persoanelor vârstnice cu comportament de economisire a crescut cu 10 procente (20%) față de anul 2021.



Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 28.03-01.04.2022, pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban. Mărimea eșantionului a fost de 1003 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.  Romanii AZI este un studiu ce are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp.

30.000 de experți contabili și contabili autorizați se opun reorganizării și restrângerii independenței profesiei

0

Luni, 4 aprilie, s-au desfășurat lucrările Conferinței Naționale a CECCAR, forul superior de conducere al corpului profesional. Au fost reprezentați toți cei 30.000 de experți contabil/contabili autorizați cu drept de vot, prin mandatele de reprezentare acordate în cadrul adunărilor generale ale celor 42 de filiale  din țară.

La lucrările Conferinței Naționale CECCAR au fost invitați să participe ministrul Finanțelor și parlamentari, membrii Comisiei de buget, finanțe și bănci din Camera Deputaților. Au dat curs invitației doar doi parlamentari.

Pe Ordinea de zi a fost dezbătută și votată poziția membrilor CECCAR legată de amendamentele la Plx 596/2018, proiectul de lege care vizează reorganizarea activităţii de expertiză contabilă şi a contabililor autorizaţi.

Astfel, referitor la:

  1. Restrângerea nejustificată a competențelor experților contabili judiciari  în materie de expertiză contabilă judiciară care vizează și aspecte fiscale:
    • Vot în unanimitate (100%) pentru respingerea propunerii. Este  necesară păstrarea acestei competențe pentru expertul contabil judiciar, fără a fi condiționată în mod arbitrar deținerea calității de consultant fiscal. Aceasta corespunde jurisprudenței – Decizia nr. 6457/2019 a Înaltei Curți de Casație și Justiție – Secția de Contencios Administrativ și Fiscal.
  2. Modificarea sistemului actual de organizare și conducere:
    • Vot în unanimitate (100%) pentru respingerea propunerii și păstrarea sistemului actual de organizare și conducere, întrucât acesta acordă independență lărgită în deciziile filialelor. 
  3. Instituirea unui sistem de supraveghere suplimentară care în fapt, așa cum este definit în amendamente, este un sistem de control și subordonare:
    • Vot în unanimitate (100%) pentru respingerea propunerii. Votul reprezintă un mandat pentru păstrarea sistemului actual de supraveghere. Sistemul actual de supraveghere este similar cu cel aplicat Camerei Consultanților Fiscali.
  4. Reorganizarea și divizarea patrimoniului la nivel teritorial prin acordarea de personalitate juridică filialelor:
    • Vot în majoritate (97,5%) pentru respingerea propunerii și păstrarea actualului sistem având în vedere că măsura ar fi una care ar induce sarcini administrative nejustificate. Sistemul actual acordă o largă autonomie decizională la nivelul filialelor. Singurii care au avut o altă opinie și au votat pentru reorganizare, sunt reprezentanții filialei din Constanța.
  5. Reorganizarea sistemului de gestiune financiară:
    • Vot în majoritate (97,5%) pentru respingerea propunerii și păstrarea actualului sistem de gestiune financiară. Acesta asigură finanțarea sustenabilă corespunzătoare pentru toate filialele. Singurii care au avut o altă opinie și au votat pentru reorganizare sunt reprezentanții filialei din Constanța.

S-a constatat incompatibilitatea președintelui Consiliului superior ales, Ștefan Mihu, având în vedere că acesta a ocupat, începând cu decembrie 2021, o funcție politică de conducere în PSD Constanța. S-a constatat încălcarea prevederilor art. 32, alin. (5) din OG nr. 65/1994, precum și a reglementărilor CECCAR care impun neimplicarea în funcții politice.

Drept urmare, potrivit reglementărilor CECCAR s-a procedat la revocarea mandatului său prin vot secret, rezultatul fiind pentru revocare în proporție de 91,13%.

A fost ales noul președinte al Consiliului superior prin vot secret, cu un procent de 95,5%.