Târgul micilor antreprenori, de Ziua Copilului

0

Proiectul „Kids in Business”, de iniţiere a copiilor de 6-14 ani în conceptele de afaceri, organizează târgul micilor antreprenori, în Parcul Alexandru Ioan Cuza (zona insulei), 1 iunie, orele 12.00-14.00. Elevi de clasa a lll-a de la școli din Capitală expun produse și servicii create în cadrul programului de educație antreprenorială pentru copii Kids in Business. O parte din banii obținuți din vânzări vor fi folosiți pentru acte de caritate. 

Nicoleta Munteanu (foto), fondatoarea Kids in Business și mentor în cadrul programului de educație antreprenorială: „Ne-am dorit ca elevii din comunitatea Kids in Business să petreacă ziua de 1 iunie într-un mod incitant și distractiv, iar târgurile pe care le organizăm sunt așteptate de fiecare dată cu mult entuziasm. Evenimentul va reda cât mai fidel atmosfera unui târg comercial real, pe durata căruia copiii vor experimenta ce înseamnă să fii antreprenor. Pentru a participa, aceștia au înființat prima lor societate cu răspundere limitată virtuală și au dezvoltat propriile concepte de afaceri. Aceștia au ocazia să pună în practică noțiunile învățate la cursurile de educație antreprenorială prin amenajarea standului, promovarea produselor și serviciilor și negocierea cu clienții. Însă cel mai important, vor experimenta sentimentul de împlinire rezultat din valorificarea talentelor și abilităților.

Târgul, organizat în parteneriat cu Primăria Municipiului Bucureşti, Direcția de Cultură, Învățământ, Turism prin Proedus, este dedicat „unui proiect de responsabilitate socială, cu scopul de a-i învăța pe copii să accepte diferențele dintre oameni, să își dezvolte empatia față de ceilalți, dar și sentimentul de împlinire atunci când dăruiesc. Astfel, o parte din încasări vor fi folosite pentru a sprijini programul Vreau să fiu profesionist, în cadrul căruia sunt promovate meseriile din industria înfrumusețării în rândul copiilor proveniți din centrele de plasament. 

Pentru că târgul este organizat în spațiul public, iar copiii realizează activități de comerț, va exista o procedură specială de schimbare a bancnotelor. În cadrul târgului va fi amenajat un stand dedicat banilor KiB, de unde clienții pot cumpăra tokenii KiB cu care vor achiziționa produsele copiilor. În cazul în care aceștia rămân cu bani KiB, li se va restitui contravaloarea acestora. 

Participarea elevilor la târgurile Kids in Business are ca principal obiectiv dezvoltarea și stimularea spiritului antreprenorial, întrucât le oferă acestora posibilitatea de a-și testa competențele într-un mediu de afaceri real și de a dobândi o experiență care le va fi utilă în evoluția viitoare. Obiectivele secundare sunt integrarea copiilor în realizarea unui proiect de responsabilitate socială, stimularea sentimentului de apartenență la comunitatea Kids in Business și networkingul între micii antreprenori. La fiecare târg participă antreprenori reali, care vor evalua performanțele micilor antreprenori”.

Kids in Business este „un proiect care vizează iniţierea copiilor cu vârste cuprinse între 6 şi 14 ani în conceptele de afaceri, având ca obiectiv pe termen mediu și lung crearea unui ecosistem național de educație antreprenorială. Kids in Business este locul unde copiii învață în mod practic de la antreprenori reali fiecare etapă ce trebuie parcursă pentru a transforma visul, pasiunea, talentul sau o simplă idee într-o afacere. Procesul de predare-învăţare se realizează prin metode interactive, majoritatea nonformale, precum proiecte, simulări virtuale ale unor situații antreprenoriale, jocuri interactive şi valorificarea ideilor de afaceri în cadrul târgurilor Kids in Business şi pe platforma KIB. Scopul programului este de a dezvolta copiilor un set de abilități și aptitudini antreprenoriale precum creativitatea, spiritul de inițiativă, creșterea încrederii în sine, abilitatea de a lucra în echipă, precum și de a antrena capacitatea de a accepta un potențial eșec, de a înțelege unde s-a produs vreo eroare și de a o lua de la capăt, cu lecția învățată și încredere”. 

Raport PwC: Ransomware a rămas cea mai importantă amenințare cibernetică anul trecut, numărul victimelor s-a dublat

0

Ransomware a rămas cea mai importantă amenințare cibernetică cu care s-au confruntat anul trecut majoritatea companiilor, din toate sectoarele și zonele geografice, numărul de victime cu datele expuse fiind aproape dublu comparativ cu 2020, potrivit raportului „PwC Cyber Threats 2021: A Year in Retrospect”. 

Astfel, în 2021 au fost expuse pe site-uri de scurgeri de informații datele a 2.435 organizații, față de aproximativ 1.300 în 2020. Aproape 60% dintre toate incidentele ransomware au fost constatate în șase sectoare: producție – 18%, retail – 11%, tehnologie – 9%, construcții – 8%, servicii financiare – 7% și servicii profesionale – 6%.

„Anul trecut, spațiul cibernetic a continuat să înregistreze o creștere a numărului de actori care generează amenințări în spațiul cibernetic, indiferent de motivație și de nivelul de competențe. La fel ca în ultimii ani, ransomware continuă să fie cea mai răspândită și cu impact imediat. În același timp, observăm o creștere a vulnerabilitățile de tip zero-day (care atacă software-ul companiilor) și operațiunilor desfășurate de «quartermasters» digitali. Prin elaborarea unor strategii solide de securitate cibernetică, care să includă informații despre amenințări, companiile pot crea capacitățile de care au nevoie pentru a detecta și preveni majoritatea atacurilor și pentru a rămâne rezistente în fața unor situații neprevăzute”, a declarat Mircea Bozga (foto), Partener Auditul Riscului, PwC România.

Cinci tendințe observate în 2021,
care vor continua în 2022 și în anii următori

Ransomware. Evoluția din 2021 a fost susținută de creșterea schemelor de tip  ransomware ca serviciu (RaaS), a schemelor de afiliere și a sistemelor de livrare de malware (precum TrickBot, IcedID și QakBot). Majoritatea incidentelor au avut o motivație financiară, numărul victimelor aproape s-a dublat, iar dubla extorcare (adică scurgerea datelor furate sau amenințarea de a face acest lucru) a devenit o procedură standard, adăugând riscurile de confidențialitate, reglementare și de reputație.

Operațiunile de tip ransomware sunt în mare măsură indiferente la sectorul de activitate, și deși, când pandemia a luat amploare, mulți actori au făcut declarații publice că vor evita să vizeze spitalele, acestea nu au fost respectate în totalitate. În cazul în care actorii de amenințare au specificat obiectivele de țintire, aceștia s-au concentrat exclusiv pe dimensiunea organizației, pe localizarea geografică, cu accent pe Canada, UE, SUA și Regatul Unit, și pe veniturile acesteia. Șase sectoare au fost responsabile pentru 60% din toate incidentele ransomware, respectiv producție, retail, tehnologie, construcții, servicii financiare, și servicii profesionale.

Tot anul trecut, au fost dezvăluite mult mai multe vulnerabilități de tip zero-day în comparație cu anii trecuți. Față de 2020, cifrele s-au dublat. Acestea au fost folosite în special pentru a compromite alte organizații. Abuzul de exploatări de tip zero-day a fost, de asemenea, interconectat cu alte două fenomene: impactul quartermasters digitali și spionajul țintelor civile.

Deși atacurile asupra lanțului de aprovizionare nu au fost o tendință nouă în 2021, acestea au continuat să releve modul sofisticat în care acționează atacatorii. Amenințările din acest domeniu vizează adesea terțe părți, mascând backdoor-uri cu certificate digitale legitime, direcționând traficul malițios prin intermediul companiilor de încredere și utilizând organizații consacrate pentru a răspândi malware. 

„Quartermasters” digitali sau grupurile care furnizează programe malware altor grupuri au fost asociate în mod tradițional cu furnizarea de tehnologie către unitățile militare. Dar, în 2021, s-au observat mai mulți „quartermasters” comerciali care au vândut programe spion, exploatări 0-day și capabilități conexe către clienți din diferite țări.

Spionaj. Un număr din ce în ce mai mare de actori de amenințări sponsorizați de stat au desfășurat activități de spionaj a unor ținte civile în 2021. Cel mai îngrijorător este faptul că aceștia au vizat din ce în ce mai mult grupurile vulnerabile, inclusiv minoritățile, activiștii pentru drepturile civile, dizidenții, politicienii și jurnaliștii, adesea prin intermediul ONG-urilor, al mișcărilor sociale și al organizațiilor religioase, reprezentând o amenințare semnificativă pentru realizarea unei societăți digitale sigure.

Ce au însemnat 2 ani de pandemie pentru transporturile de tip Time Critical

0

Expertul global în logistica integrată aduce în prim plan evoluția și strategia transporturilor Time Critical (TCS) și descrie provocările întâlnite de companie.

 

Pandemia a afectat puternic economia, iar industria auto, dar și cea farmaceutică au fost printre cele mai impactate de la debutul ei. Producătorii, furnizorii, dar și transportatorii și companiile logistice specializate în acest domeniu au fost nevoiți să-și adapteze serviciile noilor nevoi survenite din situații de urgență în aceste sectoare de activitate. 

Zona de producție s-a confruntat cu un risc important din cauza întreruperii lanțurilor de aprovizionare globale, ceea ce a dus la pierderi importante de venituri și a afectat negativ economia mondială. În pandemie, după o perioadă scurtă în care industriile nu și-au mai putut continua activitatea, a urmat o creștere, estimată de specialiștii GEFCO, de peste 50% a segmentului de transporturi speciale și time critical, în toate sectoarele de business cu accent pe cel medical și farmaceutic.

Deși înainte de pandemie companiile din domeniul auto își reduseseră cotele planificate anual pentru servicii time critical, în prezent, în contextul crizei semiconductoriilor și nu numai, se revine la bugetarea serioasă a acestora.  Transporturile time critical pot fi: planificate, cu livrare “just in time” pe rute fixe, regulate, cu livrare la data exactă sau adaptate situațiilor neprevăzute, care pot afecta lanțul comercial, iar serviciile TCS sunt necesare până la restabilirea fluxului normal al lanțului logistic. Astfel de situații neprevăzute pot fi: nelivrarea la timp a materiei prime, probleme tehnice ale lanțului de producție (de exemplu utilaje care se pot defecta), probleme de calitate, creșterea bruscă a volumului de comenzi etc. În industriile deservite de GEFCO, nelivrarea la timp a componentelor sau materiilor prime generează pierderi cuprinse între 3000 și 15.000 EUR / oră cauzate de replanificarea sau intreruperea producției. 

Iulia ZEVEDEI
©Akos Stiller

Există o concepție greșită că serviciile speciale și TCS sunt inaccesibile ca preț. Desigur, discutăm de o diferență între serviciul standard și cel special, dar această diferență vine din planificarea diferită pentru cele două soluții. În condițiile unei economii din ce în ce mai dinamice, unde viteza de răspuns, viteza de producție și viteza de livrare fac diferența între soluțiile TCS – speciale, personalizate – și cele standard, apelarea la un serviciu Premium de transport permite companiilor furnizarea unor produse sau servicii cu valoare adaugată către clienții lor. În GEFCO România operăm în jur de 6000 transporturi rutiere și aeriene de tip time critical pe an cu acoperire globală.” a declarat Iulia ZEVEDEI, Time Critical / Air, Sea & Rail Manager. 

Situațiile de criză sunt inevitabile și pun presiune pe întreg mecanismul de producție și punere în piață, epuizând resursele clienților. Experții TCS vin în ajutorul clienților cu cele mai potrivite soluții și desfășoară operațiuni complexe ce necesită o organizare rapidă, mijloace de transport cu o capacitate diversă, cross-dock-uri, formalități vamale, accesarea unor zone geografice dificile / izolate / restricționate, schimbarea planului de transport în cursul derulării lui (transbordări, livrări la cele mai apropriate aeroporturi pentru schimbarea tipului de transport din rutier în aerian.

În prezent, se observă o revenire la volumele de transport anterioare pandemiei, determinate atât de cereri crescute din partea clienților cât și de contextul geopolitic. Odată cu creșterea numărului de livrări, inevitabil crește si cererea pentru soluțiile de tip TCS. GEFCO oferă atât mijloacele de transport, dar și mecanismul complex reprezentat de rețeaua GEFCO Special / TCS din toată Europa, împreună cu toate flotele care sunt la dispoziție și know-how-ul dobândit în anii de experiență. Pentru a putea răspunde la nevoile clienților, GEFCO alături de partenerii săi reușește să aducă pe piața din România soluții inovative, indiferent de tipul de transport. 

 

Investițiile străine directe în Europa, un joc cu două reprize complet diferite: actuala volatilitate afectează strategia, în timp ce atractivitatea pe termen lung induce încredere

 

  • Investițiile străine directe (ISD) și-au revenit în Europa în 2021; au fost anunțate 5.877 de proiecte, reprezentând o creștere anuală de 5%, dar în sectoare diferite comparativ cu perioada de dinainte de pandemie
  • Încrederea investitorilor a scăzut în 2022, 79% dintre cei intervievați înainte de 1 martie planificând să se stabilească/extindă în Europa, față de 25% dintre respondenți după data de 14 martie  
  • Franța, Germania și Regatul Unit sunt principalele destinații pentru ISD; perspectivele economice și sectoarele s-au modificat semnificativ


Atractivitatea Europei pentru ISD a arătat semne de revenire după pandemia de COVID-19, înregistrând o creștere de 5% a numărului de proiecte anunțate în 2021 comparativ cu 2020, potrivit celui mai recent studiu anual EY European Attractiveness Survey. 

În același timp, noul mediu geopolitic și economic, creat în principal de războiul din Ucraina, înseamnă posibile probleme pentru atractivitatea pe termen scurt a Europei în materie de investiții. Cu toate acestea, atractivitatea pe termen lung a acestei regiuni rămâne solidă, 64% dintre investitorii respondenți fiind de părere că atractivitatea Europei se va îmbunătăți în următorii trei ani. 

Studiul EY European Attractiveness Survey se bazează pe un studiu calitativ, derulat în perioada februarie – aprilie 2022, în rândul a 501 investitori internaționali din mai multe sectoare, tipuri de activitate și zone, precum și pe o analiză cantitativă a proiectelor ISD anunțate în 44 de țări europene în 2021.

Studiul a constatat că revenirea de după pandemie și „reformele Macron” au făcut ca investițiile în Franța să crească cu 24% la 1.222 de proiecte în 2021. Investițiile în Regatul Unit s-au menținut constante, majorându-se cu 2% la 993 de proiecte. Londra rămâne cel mai atractiv oraș pentru ISD, 34% dintre respondenții conducători executivi plasând-o printre principalele trei orașe destinații pentru investiții. În schimb, numărul de proiecte din Germania a scăzut cu 10% la 841. Cu toate acestea, a atras proiecte industriale, de mari dimensiuni, mai ales în industria auto și în industria electronicelor. Povestea se schimbă în ceea ce privește crearea de noi locuri de muncă, un proiect ISD mediu creând 68 de locuri de muncă în Regatul Unit, 45 în Germania și numai 38 în Franța. 

Bogdan Ion, EY Romania

Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România și Moldova și Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale: „Europa rămâne competitivă în atragerea de investiţii străine directe din interiorul continentului, din SUA și din alte regiuni. Efectele războiului sunt semnificative în cazul companiilor cu prezenţă în Europa, de la creşterea accelerată a costului energiei şi mărfurilor, la sancţiunile economice, tensiunile sociale şi riscurile sporite de atacuri cibernetice. Totuși, este îmbucurător să vedem că investitorii pot privi dincolo de aceste provocări și consideră Europa o destinație atractivă pentru investiții pe termen lung.”

Alte nuanțe vin să dea culoare tabloului la nivel european

Producția, logistica și proiectele de cercetare-dezvoltare au crescut cu 22% în 2021, în parte datorită reorganizării lanțurilor de aprovizionare, un proces care se pare că va continua. 53% dintre respondenți au în vedere inițiative de „nearshoring”, adică aducerea operațiunilor mai aproape de clienți (un procent de peste două ori mai mare față de anul trecut). 43% dintre respondenți analizează posibilitatea unor inițiative de „re-shoring”, adică readucerea activităților pe piața internă, comparativ cu 20% în 2021. Revenirea activității industriale este, în parte, unul dintre motivele pentru performanțele ridicate ale multor țări sud-europene.

Europa Occidentală a fost afectată mai mult decât restul continentului din cauza dependenței sale de investițiile în servicii, a căror necesitate s-a diminuat pe fondul extinderii telemuncii și modelelor de muncă hibridă. De exemplu, companiile au anunțat cu 25% mai puține birouri de vânzări și marketing în 2021. 

Atractivitatea pe termen lung a Europei depinde de cinci priorități

Investitorii își păstrează optimismul în ceea ce privește atractivitatea Europei, în pofida războiului din Ucraina. Dacă lanțurile de aprovizionare sunt perturbate până în punctul în care companiile încep inițiative fie de „re-shoring”, fie de „nearshoring” în Europa, atunci investițiile în producție în Europa ar putea crește. Cel mai probabil rezultat este persistența sancțiunilor și a perturbărilor lanțurilor de aprovizionare, iar, în acest caz, vor exista efecte precum inflația prețurilor mărfurilor, tensiuni geopolitice și riscuri crescute de atacuri cibernetice asupra marilor companii și infrastructurii esențiale. 

Dincolo de actualul context economic și geopolitic, studiul evidențiază mulți factori structurali care ar putea avea un impact asupra atractivității pe termen lung a continentului pentru ISD. Datele studiului relevă cinci priorități principale: 

  1. Investiții în digital: cel mai important factor care determină unde investesc companiile este nivelul de adoptare a tehnologiei de către consumatori, cetățeni și autorități
  2. Sustenabilitatea ca avantaj competitiv: companiile au plasat abordările politicilor față de schimbările climatice și durabilitate drept al doilea cel mai important factor care determină unde investesc
  3. Nevoia de noi angajați: abilitățile noi în rândul forței de muncă este una dintre principalele două priorități în evaluarea destinației ISD în rândul respondenților, în special în raport cu tranziția verde și cea digitală ale Europei 
  4. Flexibilitate fiscală și pragmatism: gradul de digitalizare a sistemelor autorităților fiscale este cel mai important factor din domeniul fiscalității care determină unde investesc companiile 
  5. Sprijin pentru întreprinderile mici și mijlocii din partea decidenților politici: întreprinderile mici și mijlocii (cu venituri mai mici de 1,5 miliarde de euro) au fost cel mai puternic afectate de pandemie și prezintă o probabilitate mai mică de a își reactiva planurile în materie de ISD (83% dintre companiile mari față de 44% dintre IMM-uri) 

Înscrie-te la AHK Awards!

0

Comunitatea de business româno-germană este o comunitate puternică, iar noi ne mândrim cu succesul companiilor care fac parte din ea. A venit momentul să scoatem la lumină poveștile de succes din spatele comunității pe care o reprezentăm.

La mai bine de o săptămână de la lansarea AHK Awards ne bucurăm că avem primele înscrieri la această primă ediție a Premiilor Economice Româno-Germane. Primele companii au intrat în competiție cu soluțiile și proiectele lor, demonstrând că pot atinge excelența. Avem companii care pun angajatul în centrul atenției, iar acțiunile acestea duc direct spre rezultate mai bune. Sau soluții digitale care optimizează procesele și eliberează astfel resurse care pun clientul și nevoile acestuia în prim-plan. Sau aflăm cum prin curajul de a-și analiza critic business-ul, se pot lua decizii care să crească vânzările de 4 ori și să extindă considerabil portofoliul de client.

Cursa merge mai departe! Încurajăm toate companiile eligibile care au un proiect, o poveste sau o activitate care merită să fie făcută publică, să aplice pe www.ahkawards.ro . Mai aveți timp până în 24 iunie!

XTB a depășit jumătate de milion de clienți și intră în top 5 cei mai mari brokeri FX/CFD din lume

0

XTB, casă de brokeraj pe burse internaționale și companie listată pe Bursa de la Varșovia, a depășit pragul de 500.000 de clienți în luna mai, la nivel global. Astfel, XTB intră în top 5 cei mai mari brokeri la nivel mondial, în ceea ce privește numărul de clienți activi.

În primul trimestru din 2022, XTB a atras peste 55.000 de clienți noi, în timp ce pe tot parcursul anului 2021, numărul de clienți a crescut cu aproape 175.000, un avans de 68%. Brokerul a înregistrat o rată de creștere similară a bazei de clienți (+ 71%) și în 2020.

„Devine tot mai populară, inclusiv în România, ideea de a strânge bani albi pentru zilele negre sau de a pune economiile la treabă, cu un randament mai bun decât la bancă, mai ales în contextul economic presant generat de creșterea inflației, fluctuațiile valutare, războiul de la granițele țării și contextul global. Însă, trebuie subliniat că dorința de a investi nu este suficientă pentru a obține succesul mult dorit. Prima și cea mai importantă investiție este tocmai aceea în propria educație, în acest caz, educația financiară constantă”, explică Irina Cristescu, General Manager, XTB România.

Numărul total de clienți XTB în funcție de trimestru (în mii)

Creșterea numărului de clienți este rezultatul activităților intensive de vânzări și marketing desfășurate pe piețele din Europa Centrală și de Est, Europa de Vest și America Latină. 

„XTB este unul dintre foarte puținii brokeri de burse internaționale, din România, care și-a format o echipă locală de suport, în limba română. În plus, am creat o adevărată bibliotecă virtuală și gratuită, care include tutoriale scrise sau video, ebook-uri, manuale, webinare, analize zilnice de piață și sute de conferințe cu cei mai buni educatori financiari din țară, care pot fi accesate gratuit pe site-ul nostru sau direct din platforma de invetiții”, menționează Irina Cristescu.

Dorința de a veni în sprijinul investitorilor aflați la început de drum a fost mereu în atenția brokerului. 

XTB a fost primul broker cu prezenţă în România care a oferit 0% comision la tranzacţionarea cu acţiuni şi ETF-uri cu deţinere, pe pieţele externe, pentru un rulaj lunar de până la 100.000 Euro”, adaugă Irina Cristescu. 

Un alt parametru important este creșterea numărului mediu de clienți activi. În primul trimestru din 2022 acesta a fost de aproape 150.000 față de circa 100.000 în T1 2021. Această creștere a condus XTB în topul primilor cinci cei mai mari brokeri FX/CFD din lume în ceea ce privește numărul de clienți activi.

Numărul de clienți activi la sfârșitul trimestrului I 2

1 Exness 394
2 Markets IC 178
3 Plus500 176
4 XTB 150
5 Capital.com 140

Sursa: Finance Magnates 2022 Q1 Intelligence report 

BestJobs: 56% dintre angajații români ar alege să facă mai des acțiuni caritabile sau de voluntariat pentru creșterea calității vieții lor

0

Ultimii ani au produs multe schimbări în viețile românilor, atât pe plan fizic, cât și emoțional, astfel că aceștia și-au repoziționat lucrurile care contează pentru ei. Într-un sondaj realizat de platforma de recrutare BestJobs, angajații români au declarat că acțiunile caritabile și de voluntariat sunt necesare pentru o viață împlinită și mai bine de jumătate dintre ei ar alege să le facă mai frecvent din acest motiv.  

Potrivit sondajului BestJobs, atunci când se simt împliniți, indiferent că este pe plan profesional sau personal, aproape 72% dintre angajați caută modalități de a-și exprima recunoștința, în timp ce 41% din respondenții simt impulsul de a da mai departe și atunci se implică în diverse acțiuni caritabile și donează sau fac voluntariat. Cu toate acestea, cei mai mulți dintre respondenți spun că se implică rar în activități caritabile, iar atunci când o fac, aleg să doneze bani sau haine (43%).

Angajații spun că le-ar fi mai ușor să se implice în acțiuni caritabile sau de voluntariat dacă ar vedea acest exemplu la persoanele apropiate (57%), dacă proiectele care au nevoie de ajutor ar fi mai bine comunicate (53%) sau dacă angajatorul ar organiza astfel de acțiuni (37%).

41% dintre persoanele care s-au implicat în acțiuni caritabile sau de voluntariat au făcut acest lucru pentru că așa au simțit că pot contribui și că pot face o schimbare în bine la nivelul societății. Pentru aproape 26% motivația a constat în bucuria din ochii celor ajutați, iar 20% s-au implicat pentru sentimentul de împlinire pe care îl au atunci când fac un bine celor mai puțin norocoși.  

BestJobs lansează campania Donează cu CV-ul tău! și îi încurajează pe candidați să își actualizeze CV-ul pe platformă. Pentru fiecare CV adus la zi, BestJobs direcționează o sumă de bani către unul dintre cele trei proiecte de educație susținute de platformă, la alegerea candidatului. Cu informațiile completate în profilul de candidat, aceștia pot atrage oferte de muncă potrivite, dar pot și aplica mai simplu atunci când descoperă un job potrivit. 

«Donează cu CV-ul tău!» a apărut din dorința de a susține candidații să își urmeze visurile și să nu înceteze să caute jobul potrivit, pentru că satisfacția profesională contribuie foarte mult la sentimentul de împlinire. În plus, prin această campanie, îi încurajăm pe candidați să facă un bine atât pentru ei, dar și pentru cei din jur, pentru că BestJobs donează o sumă de bani în numele lor către 3 proiecte de educație, prin care le dăm șansa generațiilor următoare să devină niște profesioniști încrezători și să își urmeze aspirațiile în carieră”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs. 

Cele trei cauze dintre care candidații pot alege sunt dezvoltate și implementate împreună cu două organizații specializate în proiecte educaționale: Școala de Valori și Asociația pentru Responsabilitate Socială „Plan B”. Prin proiectul „Creștem Viitor”, Școala de Valori își propune să sprijine 30 de copii din familii cu situații financiare precare să se pregătească și să reușească la examenul de Bacalaureat. Alături de Asociația „Plan B”, BestJobs se alătură proiectelor „Superheroyi de Ucraina”, un hub de suport și activități didactice, în care copiii ucraineni refugiați se bucură, zilnic, de o copilărie normală, și „Primul meu CV”, un program de instruire și dezvoltare dedicat elevilor de clasa a XII-a din comunitățile rurale vulnerabile, ce are ca obiectiv responsabilizarea, motivarea și oferirea unei viziuni asupra viitorului a 100 de beneficiari direcți și peste 350 indirecți.

Pentru a susține una dintre cauze, candidații trebuie să intre pe pagina dedicată și să își completeze sau să își actualizeze CV-ul, iar BestJobs va direcționa o sumă de bani către cauza aleasă.

Sondajul a fost efectuat în perioada 25 aprilie – 13 mai pe un eșantion de 837 de utilizatori de internet din România.

 

 

Noi tipuri de dispute care decurg din practicile comerciale neloiale în comerțul agricol și alimentar

0

Material de opinie de Ana Galgoțiu Săraru, Managing Associate, și
Laura Șendroiu, Senior Associate, Reff & Asociații |Deloitte Legal

Legea privind practicile comerciale neloiale dintre întreprinderi în cadrul lanțului de aprovizionare agricol și alimentar, adoptată recent, are multiple implicații juridice, inclusiv în privința disputelor care pot apărea ca urmare a aplicării noilor reglementări. Având în vedere că actul normativ interzice în mod explicit anumite practici utilizate în trecut de comercianții cu putere mare de negociere și sancțiuni semnificative pentru nerespectarea regulilor stabilite, este de așteptat ca numărul litigiilor să crească în perioada următoare. Care sunt soluțiile la care pot apela societățile pentru soluționarea disputelor?

Legea nr. 81/2022, care transpune în legislația românească Directiva Uniunii Europene (UE) 633/2019 din 17 aprilie 2019 privind practicile comerciale neloiale dintre întreprinderi în cadrul lanțului de aprovizionare agricol și alimentar, a intrat în vigoare în data de 15 aprilie 2022.

Aplicarea noii legi poate duce la apariția a două tipuri de dispute – pe de o parte, dispute între privați (furnizorii și cumpărătorii vizați de prevederile actului normativ), iar, pe de altă parte, dispute cu Consiliul Concurenței, în cazul unor investigații încheiate cu sancțiuni. 

Disputele între furnizori și cumpărători

Pentru soluționarea primei categorii de dispute, noua lege prevede că furnizorii și cumpărătorii pot apela fie la soluționarea amiabilă, prin mediere (dar care rareori se dovedește a fi eficientă în practică), fie la inițierea unei acțiuni în justiție. 

Medierea este o procedură opțională și, pentru a da rezultate, presupune acordul părților implicate în dispută. Procedura se desfășoară în fața unui mediator autorizat, iar soluția obținută în urma medierii poate fi pusă în executare silită (similar hotărârilor judecătorești definitive) în anumite condiții. Rămâne de văzut dacă această soluție va fi mai des accesată sau va fi mai eficientă decât în alte domenii în care a fost reglementată în trecut.

În ceea ce privește acțiunea directă în fața instanțelor de judecată, deși Legea 81 nu prevede în mod expres remediile care pot fi obținute pe această cale, persoanele prejudiciate de partenerii de afaceri, prin utilizarea unor practici comerciale neloiale, au la dispoziție instrumente prin care ar putea obține atât încetarea temporară sau permanentă a practicii respective, cât și daune pentru prejudiciile suferite ca urmare a comportamentului neloial.

Cu toate acestea, cei care apelează la acțiunea directă în justiție trebuie să țină cont de faptul că aceasta implică obligația achitării unei taxe judiciare de timbru, al cărei cuantum se determină în funcție de valoarea daunelor solicitate. În plus, o astfel de acțiune presupune parcurgerea a trei grade de jurisdicție (fond, apel, recurs), ceea ce poate genera o durată relativ ridicată de soluționare a litigiului (și, implicit, de obținere a unui potențial titlu executoriu).

Disputele cu autoritatea de concurență

În ceea ce privește cea de-a doua categorie de dispute, desfășurate împotriva Consiliul Concurenței, acestea pot viza atât anularea deciziilor emise de Consiliul Concurenței, cât și suspendarea efectelor acestor decizii (practic, suspendarea obligației de plată a amenzii).

Deciziile Consiliului Concurenței pot fi contestate în 30 de zile de la comunicare și, spre deosebire de acțiunile directe în fața instanțelor de judecată, cererile de anulare a deciziilor autorității de concurență sunt de competența instanțelor de contencios administrativ, presupun parcurgerea a doar două grade de jurisdicție (fond și recurs) și implică obligația de plată a unei taxe judiciare de timbru în cuantum fix/plafonat.

Posibilitatea suspendării efectelor deciziilor Consiliului Concurenței

După contestarea deciziei de constatare și sancționare emise de Consiliul Concurenței, destinatarii sancțiunilor aplicate de autoritatea de concurență pot acționa și în scopul obținerii suspendării efectelor acestor decizii – fie în fața organelor fiscale, fie în fața instanțelor de judecată.

Legea nr.81 nu reglementează în mod expres posibilitatea suspendării deciziilor de sancționare în fața organelor fiscale (prin depunerea unor garanții, precum scrisorile de garanție bancară) sau în fața instanțelor de judecată, dar practica existentă, în legătură cu alte tipuri de decizii similare emise de Consiliul Concurenței, reprezintă un indiciu că acestea vor fi acceptate de organele fiscale și respectiv de instanțele de judecată.

Așadar, furnizorul/cumpărătorul amendat poate solicita în fața instanței de judecată suspendarea obligației de plată a amenzii până la soluționarea definitivă a dosarului care vizează anularea deciziei Consiliului Concurenței, înainte (printr-o cerere separată) sau odată cu acțiunea în anulare (prin aceeași cerere), însă cu respectarea unui termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei de către autoritatea de concurență.

În concluzie, rămâne de văzut în ce măsură cei prejudiciați de practici comerciale neloiale vor recurge la procedura medierii sau la instanțele de judecată pentru soluționarea acestor tipuri de dispute, dar cu siguranță litigiile care pot lua naștere ca urmare a unor astfel de practici pot avea un impact semnificativ asupra întreprinderilor și, astfel, va apărea necesitatea accesării acestor remedii. 

EXEC-EDU anunță parteneriatul strategic cu compania de HR Arthur Hunt și lansează programe integrate pentru creșterea performanței în companii

0

EXEC-EDU, liderul pieței de executive education, anunță parteneriatul strategic cu Arthur Hunt, companie internațională de top în domeniul resurselor umane. Cele două companii își propun să ofere împreună soluții integrate de dezvoltare organizațională, pentru creșterea performanțelor în companii, consolidându-și astfel pozițiile de lideri de piață în România.

În contextul unei piețe a muncii volatile și semnificativ influențate de pandemie și de conflictul din Ucraina, cele două companii vor acoperi o piaţă mai complexă a serviciilor de HR pentru segmentele de middle și top management, oferind astfel servicii strategice, adaptate nevoilor actuale ale companiilor.

„Pe fondul unui deficit enorm de talente, al noului mod de lucru hibrid și al unui decalaj enorm de competențe în organizații, în special în zona managerială, acest parteneriat strategic este soluția care vine să creeze rapid soluțiile necesare pentru a răspunde tuturor acestor provocări, într-un mod integrat. Viziunea comună, axată pe comportamente etice, flexibilitate și abordare consultativă face ca acest parteneriat să vină în mod natural”, a declarat Oana Scarlat, CEO EXEC-EDU.

Conform studiilor derulate de cele două organizaţii, atât piaţa de training, cât şi cea de recrutare sunt în creştere accelerată, de cel puțin 15% în acest an față de 2019, perioada de dinainte de pandemie.

„Angajații și organizațiile sunt supuse presiunilor multiple date de transformările contextului de business  în această era a crizelor: pandemice, energetice, militare. Sunt necesare abordări integrate, noi și pragmatice care să creeze coeziune și energie la nivelul angajaților și să susțină atingerea obiectivelor de business și de management al schimbării. Suntem onorați să lansăm în piață noile pachete de servicii integrate, adaptate noii paradigme din piața muncii care duc la creșterea motivării angajaților, eficientizarea muncii și la atingerea mai rapidă a rezultatelor țintite”, a declarat Alina Sirbu, Partener Arthur Hunt România.

Astfel, după perioada de restricții, care a limitat companiile în organizarea de cursuri pentru angajați, acestea plănuiesc investiții majore în dezvoltarea echipelor de management, cererea pentru cursuri sau servicii de coaching 1-1 crescând cu 70% pentru această vară (iunie-august). Interesul este crescut și pentru cursuri de management şi leadership, fiind organizate de două ori mai multe programe de acest tip în prezent decât înainte de pandemie.

În prezent, piața programelor de training este estimată la circa 30 milioane de euro, în timp ce piața de executive search este evaluată la peste 15 milioane de euro.

Color Smart Distribution investește peste jumătate de milion de euro pentru extindere, în 2022

0

Compania româneascăColor Smart Distribution, unic importator și distribuitor în România și Republica Moldova al brandurilor premium Novacolor și Pittsburgh Paints, a bugetat o investiție în valoare de peste 500.000 de euro, în 2022, pentru extindere. În plus, compania alocă 3-5% din veniturile anuale pentru materiale de suport vânzare, iar o parte semnificativă din buget se duce și către organizarea cursurilor Academiei Novacolor, în cadrul căreia organizează cursuri pentru aplicatori de materiale decorative diferite.

„Color Smart este în plină dezvoltare. Pentru anul 2022 ne-am propus să deschidem un flagship showroom în Timișoara și ulterior să ne relocăm magazinul din Constanța. Ne vom extinde sistemul de distribuție cu showroom-uri dedicate în orașe unde nu suntem încă prezenți cu gamele de materiale premium și premium plus. De asemenea, vom extinde vânzările spre depozitele de materiale de construcții cu o gamă de produse dedicată acestui canal de distribuție”, a declarat Cătălina Trupșor, fondator și CEO Color Smart Distribution.

Extinderea vine ca un pas firesc în evoluția companiei, dar și ca urmare a cererii tot mai mari din piață. Industria de vopseluri a cunoscut o creștere organică de 5-7% anual, mai ales în ultimul timp când relația oamenilor cu spațiul în care locuiesc s-a schimbat. În perioada pandemiei, preocuparea românilor pentru spațiile în care trăiesc sau lucrează a fost mai acută decât înainte. Astfel, în ultimii doi ani solicitările clienților pentru produsele și serviciile premium oferite de Color Smart au continuat să crească mult peste media pieței, ajungând la  35-40% anual.

În urma investițiilor planificate pentru 2022, Color Smart țintește o creștere de 50% a cifrei de afaceri pentru acest an, față de 2021, până la 4 milioane de euro.

„Estimăm că în anul 2022 cifra de afaceri va crește cu 50% față de anul 2021. Majorarea preconizată vine ca urmare a tuturor inițiativelor strategice pe care le derulăm – extinderea rețelei de showroomuri proprii și partenere, întărirea sistemului de distribuție la nivel național, aducerea unor portofolii noi de produse, consolidarea relațiilor cu furnizorii externi, îmbunătățirea legăturilor cu comunitatea de specialiști, vizibilitatea mult mai mare în mediu online, dezvoltarea unei comunități interesate de amenajări excepționale. Din  cifra de afaceri prognozată, doar 5-8% se va datora deschiderii noului showroom Color Smart în Timișoara. Ne așteptăm la creșteri cu adevărat spectaculoase din anul 2, respectiv 2023, când vom deveni prieteni mai buni cu iubitorii locali de culori frumoase, iar valoarea unică a produselor și serviciilor pe care Color Smart le oferă va fi evidentă pentru cei mai mulți dintre jucătorii din piața timișoreană”, a mai adăugat  Cătălina Trupșor.

Planurile de dezvoltare ale companiei au demarat încă de la începutul anului, când Color Smart a adus în România, pentru prima dată, brandul de vopsele premium plus Pittsburgh Paints, lider mondial, membru al grupului PPG, care de aproape 140 de ani revoluționează segmentul amenajărilor interioare și exterioare prin vopsele de calitate, cu acoperire mare, extrem de simplu de aplicat.

Prin strategia de extindere, compania își propune să fie mai aproape de specialiștii și clienții care au nevoie de suport pe tot parcursul proiectelor. Acest lucru va contribui la îmbunătățirea serviciilor, a termenelor de livrare, dar și la crearea unor condiții optime pentru alegerea culorilor sau a texturilor necesare unei amenajări interioare de vis.

În prezent, Color Smart are locații proprii, în București, Constanța și în curând în Timișoara, precum și o rețea formată din 12 distribuitori la nivel național: Cluj, Oradea, Craiova, Arad, Sibiu, Alba-Iulia, Râmnicu Vâlcea, Ploiești, Focșani, Bacău, Piatra Neamț, Brașov. De asemenea, compania este prezentă în 9 depozite de profil din țară.

Pentru 2022 compania și-a propus să acopere și alte zone importante ale țării precum Buzău, Galați-Brăila, Suceava- Botoșani, Iași, Hunedoara, Târgu-Jiu și Petroșani. 

Compania este prezentă și în mediul online, cu două noi magazine virtuale.

În portofoliul Color Smart se regăsește o gamă largă de servicii ce pot fi achiziționate de către clienți, de la materiale și accesorii, la servicii de consultanță sau la proiecte la cheie realizate cu echipele sale de aplicatori.