Un nou spațiu dedicat artei contemporane în centrul Capitalei

0

În București, pe Calea Victoriei nr. 109, s-a deschis The H Gallery, un spațiu dedicat artei contemporane, fondat în 2022, coordonat de Elena Brasla. Noua realizare este definită ca „un parter eclectic, perfect încadrat în contrastul firesc al arhitecturii emblematicei străzi bucureștene”, al cărei scop principal este „dezvoltarea unei direcții mai puțin explorate în contextul scenei artistice din România, prin colaborări cu galerii locale și internaționale”, ca „intermediar în organizarea expozițiilor și evenimentelor, întreaga inițiativă fiind conturată în mod fundamental pe dimensiunea relației cu publicul. Astfel, se urmărește atât actualizarea modului în care privitorii se raportează la arta contemporană, cât și familiarizarea lor cu diversele metode prin care aceasta este creată, interpretată și colecționată în context recent”.

Lucian Hrisav (artist), Elena Brasla (galerist The H Gallery)
Credit foto: ©Andreea Retinski

Deschiderea este realizată printr-un „solo show, în colaborare cu H’art Gallery, un spațiu artistic înființat în 2003. Artistul invitat, Lucian Hrisav (n. 1994), trăiește și lucrează în București, unde a absolvit Universitatea Națională de Arte, departamentele de pictură și pictură murală. A coordonat activitatea Centrului Artelor Vizuale Multimedia și Atelier35 in perioada 2018-2020. O miză comună a lucrărilor este jocul dintre 2D și 3D menit să provoace imaginația și să testeze limitele percepției. Prin subiecte surprinzătoare, abordate cu un tip de ironie critică dar detașată, arta sa se înscrie în fluxul explorărilor creative contemporane cu puternic impact vizual și conceptual”. 

Expoziția prezentată se intitulează „Semnal vs. Zgomot”, deschisă la The H Gallery până la 31 iulie, miercuri-vineri, orele 14-20 și sâmbătă-duminică, orele 11-17.

Credit foto: Andreea Retinski

Dr. Fischer Dental, peste 10 milioane de lei, cifră de afaceri în 2021

0

Compania Dr. Fischer Dental, liderul pieţei de tehnică dentară din România, listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București sub simbolul DENT, anunță încheierea anului 2021 cu o cifră de afaceri de 10,6 milioane de lei (2,14 milioane de euro), în creştere cu 14,7% comparativ cu 2020, evoluţie susţinută „de creșterea numărului total de comenzi înregistrate de laborator, în contextul reluării activității economice, până la un nivel apropiat de cel pre-pandemic. 

Pe lângă sporirea cu 14,2% a comenzilor primite de laborator, anul 2021 a adus și o creștere cu 25,8% a numărului mediu de comenzi per client, ceea ce atestă gradul de satisfacție a clientelei Dr. Fischer Dental, atât din țară, cât și din străinătate.  

Ponderea vânzărilor pe piețele externe din veniturile companiei a înregistrat o creștere semnificativă, contribuind la consolidarea pe piața fragmentată a serviciilor de tehnică dentară din România și integrarea business-ului pe verticală”.

Dr. Antoaneta Fischer (foto), fondatoarea Dr. Fischer Dental: „Rezultatele obţinute sunt în acord cu estimările anunţate de noi în memorandumul de listare şi demonstrează performanţa echipei, prin munca depusă întregul an. Am promis că vom accelera creșterea şi am început deja demersurile în privinţa implementării planurilor noastre de dezvoltare. Am crescut ponderea vânzărilor către export din totalul veniturilor companiei, aşa cum ne-am propus, şi am pus bazele deschiderii unui laborator în Germania, care ne va ajuta să ne extindem vânzările pe cea mai mare piață a serviciilor dentare din Europa. Echipa noastră, alcătuită din specialişti de top, mulţi dintre ei fiind alături de noi de 15-20 de ani, tehnologia ultra-performantă cu care lucrăm și materialele de înaltă calitate pe care le folosim ne permit să realizăm lucrări protetice complexe şi diversificate, la cele mai înalte standarde, într-un timp foarte scurt şi la preţuri competitive. Activăm pe o nişă de piaţă cu un potenţial uriaş, atât în ţară, cât şi pe plan extern, cu premise foarte bune de creştere şi în viitor, iar rezultatele obţinute ne fac să fim optimişti în continuare.”

După cum ne informează Dr. Fischer Dental, „coroanele şi punţile dentare au înregistrat o creştere cu 20% în 2021 vs. 2020 ca valoare, iar încasările privind protezele dentare au crescut cu 13% în aceeaşi perioadă. 

Laboratorul Dr. Fischer produce toate tipurile de lucrări protetice, realizând produse inovatoare care aduc un plus de valoare, precum coroanele de Zirkoniu monolit/multi-layer care prezintă numeroase avantaje pentru triada formată din pacient-medic stomatolog/cabinet – tehnician dentar (laborator), cum ar fi: calitate estetică și morfo-funcțională mai bună, timpi de producție mai scurți şi capacitate de producție mai mare. 

La începutul acestui an, în urma atragerii de finanțare de la investitori, compania a deschis un laborator în Düsseldorf, Germania, de unde oferă cabinetelor stomatologice germane, direct pe teritoriul lor, servicii şi lucrări protetice la o calitate înaltă şi cu livrare rapidă. În plus, laboratorul asigură un acces mai facil la piețe din țări învecinate, precum Belgia, Țările de Jos și Franța”.

Grupul Dr. Fischer Dental SA a fost fondat în 1995 de dr. Antoaneta Fischer, medic stomatolog cu vastă experiență, acumulată la Berlin și Dusseldorf, este caracterizat ca „liderul pieţei de tehnică dentară la nivel naţional. Compania are circa 80 de angajați, oferă toate tipurile de lucrări protetice clienţilor săi, cabinete stomatologice şi laboratoare de tehnică dentară, pe piaţa autohtonă şi în alte 10 ţări din Europa și America. Principalele categorii de lucrări sunt coroane și punţi dentare, faţete dentare, lucrări protetice pe implanturi, bonturi personalizate de implant, proteze de toate tipurile, aparate ortodontice, gutiere și toate celelalte tipuri de lucrări protetice”.

Visual Fan se lansează pe piața energiei verzi

0

Compania cu capital integral românesc Visual Fan SA, listată la Bursa de Valori București sub simbolul ALW, deținătoarea brandului Allview, își anunță intrarea în industria solară, prin lansarea proiectului „Solar Energy”, cu primele panouri solare și soluții complet personalizabile (On-grid, Off-grid sau Hybrid).

Lucian Peticila

Lucian Peticilă, CEO Visual Fan SA: „Proiectul «Solar Energy» vizează alimentarea viitorului cu energie verde și face parte din noul concept Green by Allview, care reprezintă o piatră de hotar majoră în planurile companiei Visual Fan, ca o componentă cheie a strategiei noastre de durabilitate și sustenabilitate. Prin proiectele demarate, încă de la finalul anului trecut, ne-am asumat angajamentul de a crea o viață mai bună pentru toți, vizând aspectele esențiale stilului de viață individual, echilibrat și responsabil față de sine și față de mediu. Soluțiile oferite de strategia Green by Allview vizează reducerea amprentei de carbon, prin: (1) deschiderea unei noi companii distribuitoare de mașini 100% electrice; (2) dezvoltarea aplicației asistent personal de nutriție Allview ERA Health, al cărei scop este reprezentat de educarea consumatorilor în vederea conștientizării importanței unui stil de viață sănătos și responsabil pentru reducerea risipei alimentare; (3) intrarea pe piața energiei verzi prin distribuția și comercializarea de panouri solare și soluții personalizabile.  

În lumea de astăzi, inovația nu se întâmplă doar în laborator, ci trebuie să aibă loc în viețile și casele fiecăruia dintre noi. Utilizatorii au oportunitatea de a-și adapta obiceiul de consum pentru a oferi următoarei generații o lume care merită moștenită, iar la Allview, luăm această responsabilitate foarte în serios.”

Visual Fan subliniază că „prin noua linie de business, compania oferă clienților săi soluții energetice durabile, ca răspuns la schimbările climatice și economice, pentru optimizarea costurilor și minimizarea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Oferta comercială îmbină panouri solare Allview  a căror putere este de 455W cu randament de 20.9% și optimizare cu 3 diode, care asigură funcționarea sistemului atunci când o parte din panou este umbrită, cu o serie de soluții personalizabile în funcție de anumite particularități, precum: necesarul de consum al utilizatorilor, dispunerea proprietății raportat la punctele cardinale, structura acoperișului, dar și alte elemente. Consumatorii pot opta atât pentru achiziția independentă a panourilor, cât și a kit-urilor. Inclusiv montajul acestora se poate planifica online, doar la un click distanță, facilitând astfel achiziția și instalarea sistemului pentru clienți, care au și posibilitatea de plată în rate.

Noile produse din portofoliul companiei Visual Fan cuprind panourile solare Allview, care integrează cele mai noi technologii  din domeniu și prezintă caracteristici tehnice superioare, printre care: monocristaline, eficiență de conversie de 20.9%, celule solare optimizate de tip 9BB, Half cell și rezistență excelentă la sarcinile puternice ale vântului (2400 Pa) și încărcăturile de zăpadă (5400Pa). Panourile solare Allview sunt potrivite și adaptate condițiilor climatice din țara noastră. 

Ca exemplu, dacă un utilizator ar avea un consum mediu lunar de energie electrică de până la 300KWh/lună, își va putea achiziționa un kit de 3KW care asigură energia pentru acest necesar. Beneficiul este reprezentat de faptul că, în loc să plătească factura de energie, cu un avans de 4.000 lei și o rată lunară de aproximativ 400 lei/lună, consumatorul va deveni independent energetic în 5 ani. Detalii privind producția de energie la nivel european, în funcție de locație, găsiți aici: https://re.jrc.ec.europa.eu/pvg_tools/en/tools.html 

Invertoarele comercializate sunt marca Growatt, renumite ca fiind brandul nr. 1 de invertoare fotovoltaice rezidențiale, cu prezență pe toate continentele și comercializate în peste 100 de țări.  

Cele trei modele de kit-uri fotovoltaice (On-grid, Off-grid și Hybrid) prezintă avantajul personalizării, iar clienții pot opta pentru asistență și consultanță din partea echipei de specialiști a companiei. În plus, fiecare client își poate simula și afla configurația optimă pentru nevoile sale, folosind configuratorul virtual de pe site-ul https://allview.ro/solarenergy/ 

Prețul de comercializare pornește de la 17.990 lei pentru un kit complet și de la 999 lei pentru un panou fotovoltaic Allview de 455W. Se pot face achiziții inclusiv în rate, iar pentru orice kit comandat până la data de 30 iunie a.c., se primește cadou un panou fotovoltaic Allview de 455W”.

Visual Fan reamintește că „a înregistrat, în anul 2021, o cifră de afaceri de peste 24 milioane de euro (121 milioane de lei) din vânzarea de dispozitive electronice, respectiv un profit net de 1,7 milioane de euro (8,4 milioane lei) pe acest segment de business, care reprezintă activitatea de bază a companiei”. 

Societățile fără nicio activitate economică, folosite doar în scopuri de planificare fiscală agresivă, sunt vizate de o nouă directivă UE. Care sunt noutățile?

_________________

Diana Roșu,
Director PwC România
Ștefan Cristescu,
Manager PwC România

Societățile folosite în scopuri de planificare fiscală agresivă, care conduce la minimizarea bazei de impozitare și, deci, la reducerea taxelor datorate, sau la schimbarea jurisdicției de impunere, prin păstrarea activității operaționale și generarea profiturilor într-o țară, dar impozitarea lor și plata taxelor în altă țară, sunt vizate de directiva cunoscută drept ATAD III, cu implementarea propusă începând cu 1 ianuarie 2024.

Este vorba de o nouă inițiativă a Comisiei Europene care a emis o formă preliminară a acestei directive, la finalul anului trecut, și prin care ar urma să introducă un test pentru identificarea entităților fără substanță economică, „Shell Companies”, care nu desfășoară de fapt nicio activitate economică. Această formă preliminară aduce amendamente la Directiva 2011/16/EU. 

De ce este nevoie și de ATAD III dacă există deja ATAD I și ATAD II?

Deși la nivelul Uniunii Europene există deja linii directoare cu privire la reglementarea substanței economice și a descurajării evitării impozitării (e.g. ATAD I, ATAD II, principii generale de prevalență a economicului asupra juridicului), noua inițiativă pune la dispoziție elemente concrete menite să uniformizeze abordarea autorităților fiscale atunci când este analizată realitatea unei entități. 

O scurtă recapitulare a noțiunilor de bază: ATAD I introduce un set de reguli ca standard minim de protecție pentru Statele Membre ale Uniunii Europene împotriva evitării obligațiilor fiscale, în principal amintim: deductibilitatea costurilor îndatorării, reiterarea regulilor generale anti-abuz, reguli specifice aplicabile societăților străine controlate). Mai departe, ATAD II are rolul de a clarifica tratamentul neuniform al elementelor hibride. Mai exact, clarifică situațiile în care două jurisdicții implicate într-o situație de tratament neuniform ar trebui să refuze deducerea unei plăți care rezultă în neimpozitarea veniturilor, garantând astfel că impozitele sunt plătite acolo unde sunt generate profiturile – de exemplu, există instrumente de finanțare care în țara debitorului generează dobânzi care ar reduce profitul și taxele aferente, în timp ce în țara beneficiarului, aceleași sume încasate reprezintă dividende neimpozabile.

Noile măsuri aduse de ATAD III vor stabili standarde de transparență în ceea ce privește utilizarea entităților paravan, astfel încât utilizarea abuzivă a acestora să fie detectată mai ușor de autoritățile fiscale.

Versiunea preliminară a directivei conturează trei criterii esențiale pe care le denumește „gateway” și prin care se va determina dacă o entitate este susceptibilă de a se califica drept entitate fără substanță economică:

  • Peste 75 la sută din veniturile entității în cei doi ani anteriori implementării directivei sunt „venituri pasive”. Acestea includ: dobânzi, redevențe, dividende și câștiguri de capital din cesionarea acțiunilor/părților sociale;  venituri din asigurări și din activități bancare; și venituri din operațiuni de leasing, etc. 

Presupunând că directiva este implementată în 2024, companiile din România parte din grupuri multinaționale prezente și în țări cu tradiție în legislația holdingurilor (ex. Olanda sau Luxemburg) vor monitoriza veniturile aferente anilor 2022 și 2023 pentru verificarea acestei prime condiții. Deci operațiunile de astăzi pot determina viitorul unei societăți din România ce este parte dintr-un grup de multinaționale.

  • Entitatea este implicată în principal în activități transfrontaliere, cu peste 60% din veniturile relevante generate din aceste activități sau transmise entităților străine.
  • Entitatea a externalizat administrarea operațiunilor de zi cu zi și luarea deciziilor privind funcțiile semnificative.

Conform propunerii, dacă o entitate „bifează” toate cele trei criterii, va trebui să declare informații legate de substanța economică în declarațiile sale fiscale. Mai exact, societatea ar urma să declare aspecte precum: confirmarea deținerii unui cont bancar activ în UE; sediul propriu, cel puțin un director local independent sau angajat cu normă întreagă etc. Toate aspectele care ar urma sa fie declarate ar trebui însoțite de documente justificative. 

Să luăm cazul concret al României: dacă în urma analizei acestor informații, o societate operațională din România rambursează un împrumut și dobânda către o societate de tip trezorerie din grup (ex. Cipru), iar trezoreria este desemnată drept Shell Company, aceasta nu va putea beneficia de prevederile tratatului de evitare a dublei impuneri dintre Cipru și România (impozitul cu reținere la sursa la plata dobânzilor nu va mai fi redus de la 16% la 10%) sau de tratamentul fiscal expus în temeiul Directivei privind dobânzile și redevențele (care prevede in anumite condiții scutirea integrala de impozit a dobânzilor). Astfel, statul membru de rezidență al societății desemnate drept Shell Company (Cipru, în acest exemplu) fie va refuză emiterea unui certificat de rezidență fiscală, fie certificatul va fi emis cu rezerve, ceea ce va atrage atenția României asupra unei probleme fiscale latente.

Având în vedere prevederile formei preliminare ale Directivei și condiția de monitorizare a veniturilor înregistrate cu doi ani înaintea implementării, toate grupurile multinaționale ar trebui să demareze cât mai curând un audit intern al funcției fiscale din perspectiva impactului posibil al acestei directive și să ia măsuri de aliniere a fluxului operațional cu fluxul decizional.

Studiu EY: Pentru prima dată, peste 50% dintre cumpărătorii de automobile la nivel mondial caută un vehicul electric

0

 

  • Sondaj EY: 52% dintre cumpărătorii de mașini la nivel mondial doresc un vehicul electric
  • Pentru prima dată, a fost depășit pragul de 50%, în creștere cu 22 de puncte procentuale în doar doi ani
  • Țările europene și asiatice conduc în adoptarea vehiculelor electrice 

Numărul de consumatori care doresc să cumpere vehicule electrice (VE) a atins un punct de cotitură la nivel mondial, potrivit celui mai recent raport EY Mobility Consumer Index, care arată că 52% dintre respondenții care doresc să cumpere o mașină vor să cumpere una electrică. Este pentru prima dată când acest număr a depășit 50%, ceea ce reprezintă o creștere de 22 de puncte procentuale în doar doi ani.

Sondajul realizat în rândul a 13.000 de persoane din 18 țări arată că cei mai hotărâți să cumpere un vehicul electric sunt cumpărătorii de automobile din Italia (73%), China (69%) și Coreea de Sud (63%), în timp ce consumatorii din Australia (38%) și SUA (29%) sunt cel mai puțin hotărâți.  

Preocupările legate de mediu sunt menționate ca fiind principala motivație a respondenților pentru cumpărarea unui autoturism electric (38%), deși creșterea penalizărilor pentru vehiculele cu motor cu combustie internă (ICE) a apărut pentru prima dată ca o preocupare semnificativă (34%).

Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanţă, EY România: „În mod nesurprinzător, clienții din China și Coreea de Sud, care ocupă primele două poziții la nivel mondial în ceea ce privește raportul dintre numărul de BEV+PHEV (electrice și hibrid plug-in) per încărcător, se află pe locurile 2 și 3 la nivel mondial în topul celor interesați să cumpere un VE. Prezenţa Italiei în fruntea listei, în ciuda unei pregătiri mai slabe a infrastructurii și a unei subvenții mai mici pentru VE decât în alte țări din UE, reprezintă o constatare interesantă, care ar putea fi atribuită altor criterii, cum ar fi o populație conștientă de problemele de mediu.”

Randy Miller, EY Global Advanced Manufacturing & Mobility Leader: „Nu există nicio îndoială că majorarea prețului combustibililor la nivel mondial a contribuit la scumpirea motoarelor cu combustie internă, dar preocupările legate de mediu rămân, de asemenea, în fruntea listei de motivații. Depinde acum de industrie să satisfacă această cerere. Dacă producătorii nu sunt deja conștienți de această tendință, sunt în urma trendului și trebuie să recupereze rapid.”

Încrederea în autonomia de încărcare

Sondajul arată, de asemenea, că cei care dețin deja vehicule electrice sunt mai puțin îngrijorați de „anxietatea legată de autonomie” (cât de mult pot parcurge vehiculele electrice cu o singură încărcare) sau de infrastructura de încărcare. Principala motivație pentru cei care cumpără pentru a doua oară un VE este faptul că „vehiculele electrice au acum o autonomie mai mare”, iar doar 27% dintre proprietarii de vehicule electrice sunt îngrijorați de infrastructura de încărcare, comparativ cu 36% dintre cei care nu au în prezent un VE.

BestJobs: Doar 5% dintre angajații români au astăzi meseria la care visau în copilărie. Ce joburi voiau atunci și în ce domenii au ajuns să lucreze?

0

Visurile de copil nu se potrivesc cu responsabilitățile de adult sau cel puțin așa arată rezultatele sondajului de Ziua Copilului realizat pe platforma de recrutare BestJobs. Mai exact, 95% dintre angajații români au spus că lucrează în domenii diferite de cele la care visau atunci când erau copii, iar alegerea a fost influențată de maturizare (55%), de parcursul educațional (36%) și de părinți (9%). 

Potrivit sondajului BestJobs cu ocazia zilei de 1 iunie, 45% dintre respondenți se visau învățători/învățătoare în perioada copilăriei, alți 18% aviatori, 10% avocați, 9% bucătari/bucătărese, în timp ce 7% visau să fie doctori. Doar 5% dintre aceste aspirații au devenit realitate. Acum, respondenții activează în domenii precum Vânzări, Inginerie, Marketing, IT, Financiar și Producție. 

Angajații primesc liber de 1 iunie, iar anul acesta este primul după pandemie în care părinții se pot bucura de ziua liberă alături de copii, fără restricțiile de mobilitate impuse de contextul sanitar. Chiar și așa, 56% dintre părinți aleg să rămână în oraș și să facă activități în afara locuinței alături de copii cu această ocazie, în timp ce alți 36% vor face activitățile preferate de copii, dar în interiorul locuinței. Doar 9% au spus că se vor bucura de o mini-vacanță în familie, în afara localității de reședință. 

În aceste condiții, 63% dintre participanții la sondaj au declarat că nu își vor lua liber suplimentar pentru a uni ziua de 1 iunie cu un weekend apropiat. 

Angajații români nu se așteaptă
să primească cadouri pentru copiii lor de la angajator

70% dintre participanții la sondajul BestJobs nu se așteaptă să primească nimic de la angajator cu ocazia Zilei Copilului. 12% au răspuns că se așteaptă să primească un cadou în bani, 10% cred că vor primi diverse daruri pentru copii, iar 8% au așteptarea să primească zile libere suplimentare pentru a prelungi mini-vacanța de 1 iunie și de a petrece mai mult timp cu copilul/ copiii. 



Sondajul a fost efectuat în perioada 5 – 24 mai pe un eșantion de 948 de utilizatori de internet din România.

Genesis Property: 77% dintre români vor birouri care să le ofere opțiuni pentru petrecerea timpului liber, în zone înconjurate de spații verzi

0

 

Revenirea la birou și definirea modului de lucru din viitor a schimbat percepțiile angajaților despre biroul lor. Românii își doresc birouri unde să aibă opțiuni de socializare și interacțiune atât la job, cât și în timpul liber, o tendință tot mai vizibilă și la nivel global. Astfel, pentru 77% dintre angajații români, biroul ideal trebuie să se afle într-o zonă înconjurată de spații verzi, care să le ofere facilități pentru timpul liber, arată un sondaj inițiat în 2022 de Genesis Property în rândul a 1.180 de angajați din toată țara.

Pentru aproape 63% dintre angajați, un parc sau o zonă verde unde pot lua o pauză este principalul beneficiu pe care și-ar dori să-l aibă în apropierea biroului, în timp ce alți 51% plasează pe primul loc accesul la zone dedicate prânzului și întâlnirilor informale cu colegii. În același timp, 38% vor spații versatile unde să poată interacționa și socializa atât în timpul orelor de lucru, cât și în timpul liber. În prezent, doar 4 angajați din 10 au un spațiu verde în apropierea biroului și 3 angajați din 10 au acces la zone unde pot interacționa și socializa.

„Stilul de lucru și de viață al oamenilor s-a schimbat în ultimii doi ani și a creat noi așteptări privind modul în care își desfășoară activitatea. Acum, angajații vor mai multă flexibilitate și echilibru între viața personală și cea profesională și pun mai mult preț ca oricând pe timpul lor liber. Un hub multifuncțional, cu spații de birouri și facilități conexe, devine astfel punctul de legătură între cele două dimensiuni, integrând toate activitățile care contează”, spune Maria Tudorică, Comercial Real Estate Manager în cadrul Genesis Property.

Facilitățile pentru timpul liber din apropierea biroului au o contribuție importantă la echilibrul dintre viața personală și cea profesională pentru peste 61% dintre respondenții la sondajul Genesis Property. Totodată, 48% consideră că ar economisi foarte mult timp dacă acestea s-ar afla lângă biroul unde lucrează, iar peste o treime cred că astfel ar putea face mai multă mișcare și ar avea contextul să interacționeze mai mult cu colegii și prietenii.

Pentru a răspunde nevoilor angajaților și tendințelor privind stilul de lucru și de viață urbană din viitor, Genesis Property transformă parcului de business Novo Park în YUNITY Park, un concept nou de real estate care va include o pădure urbană, spații de co-living și co-working, un food hall, un amfiteatru exterior de evenimente și un centru pentru conferințe, zone de divertisment și fitness și spații special amenajate pentru interacțiuni profesionale și personale. ”Prin YUNITY Park, aducem oamenii mai aproape unii de ceilalți, în cadrul unei comunități formate în jurul unor idei și valori comune”, mai spune Maria Tudorică. Proiectul este prevăzut să fie finalizat în primele trei luni din 2023, cu o investiție totală de 50 de milioane de euro.

Sondajul Genesis Property privind stilul de viață în birourile viitorului a fost desfășurat, la nivel național, în aprilie-mai 2022 prin platforma iVox, pe un eșantion total de 1.180 de utilizatori de internet din România. Aproape 52% dintre participanți sunt bărbați, aproape 60% au vârsta cuprinsă între 20 și 45 de ani, iar aproape 55% au un venit net mai mare de 3.000 de lei.

Policarbonatul, o soluție pentru culturile din sere, dar și pentru zootehnie

0

Bogdan Rafila, directorul de vânzări al Carboplak, singurul producător de policarbonat din România, vorbește într-un interviu acordat FoodBiz, despre siguranța pe care acest produs o oferă culturilor realizate în spații protejate, dar și despre beneficiile pentru zootehnie.

În agricultură zona de sere este cea mai des întâlnită și cea mai importantă ca utilizare. Policarbonatul se mai poate folosi și în zona fermelor pentru animale mari, precum vaci și cai. Acolo este nevoie de o ventilație foarte bună și se fac ferestre mari, respectiv sisteme de ventilație cu policarbonat pentru a asigura lumina naturală. Nevoia aceasta este din ce în ce mai mare pentru a economisi curentul electric, ceea ce înseamnă să aducem lumina naturală cât mai mult în spațiile închise, fie că sunt spații de depozitare, hale de producție sau spații în care se cresc animalele”, a declarat pentru FoodBiz Bogdan Rafila, Carboplak.

O altă zonă din agricultură în care se folosește policarbonatul este spațiul de procesare a reziduurilor din ferme. Un astfel de proiect în curs de finalizare este la Băicoi, unde există o hală de 2700 de m2 acoperită integral cu policarbonat. Aici va fi procesat deșeul de la o fermă de păsări din zonă, acesta urmând să fie vândut ca fertilizator.

Policarbonatul este un produs rezistent și durabil, cu o garanție de 10 ani sau mai mare în funcție de condiții și tipul de produs, susține reprezentantul Carboplak.

Rezistă foarte bine la intemperii și aici intervine nevoia de a avea culturile protejate, respectiv culturile de legume, care sunt greu de întreținut în aer liber, din cauza schimbărilor climatice sau a dăunătorilor (…) Policarbonatul oferă siguranță culturilor din sere, le protejează de temperaturile ridicate sau scăzute, mai ales gerurile târzii, care afectează culturile de primăvară. Vara, căldurile excesive și soarele excesiv reprezintă un factor problematic”, a declarat Bogdan Rafila, Carboplak.

 El are și câteva recomandări pentru legumicultori.

Pentru serele hobby, recomandăm  plăci de 4 – 6  milimetru cu 2 pereți, o cameră, iar pentru zona industrială și sere medii și mari recomandăm plăci de 16 mm cu 3 pereți, 2 camere, unde transmisia de lumină este de 74%”, a mai spus Rafila.

Cine este Carboplak

Carboplak a început producția în 2008. În 2016, compania a fost achiziționată de grupul australian Hromatka Group Management, prezent în 23 de țări europene.

În 2021, a fost inaugurat un sediu nou la Ștefăneștii de Jos, Ilfov.

Din 2021, dispunem de o fabrică nouă în Ștefăneștii de Jos, unde avem spații foarte mari în care ne putem desfășura activitatea, cu posibilități de extindere. Aici este depozitată și materia primă. Este un spațiu foarte mare, iar în viitor intenționăm să dublăm această capacitate de depozitare. Ce s-a construit în 2021 este doar prima etapă a acestui proiect. Sperăm ca în doi ani să avem finalizată și dublarea acestei capacități de depozitare”, a precizat Rafila.

Compania este prezentă la nivel național pe segmentul materialelor de construcții prin rețele naționale de vânzători, magazine DIY, dar și la export în cele 23 de țări în care este prezent grupul.

Articol preluat de FoodBiz.ro

Punerea în siguranță a Pasajului Unirii, demarată în regim de urgență

0

Primăria Sectorului 4 își asumă începerea expertizei și a lucrărilor pentru consolidarea și, practic, refacerea pasajului și a planșeului din Piața Unirii. Primarul sectorului 4, Daniel Băluță, a evidențiat cele două mari componente ale zonei din centrul Capitalei, care impun intervenție: planșeul și pasajul rutier. Lucrările vor fi realizate prin valorificarea rezultatelor expertizei tehnice, precum și a competenței de nivel academic ale experților coordonați de conf. univ. dr. ing. Adrian Burlacu, decanul Facultății de Căi Ferate, Drumuri și Poduri a Universității Tehnice de Construcții din București. La rândul său, prefectul municipiului București, Toni Greblă, a dat asigurări asupra sprijinului total acordat ununui demers de o asemenea amploare.

Primarul Daniel Băluță a subliniat: „Este cea mai amplă lucrare de acest fel implementată în ultimii 50 de ani în București, pe care o demarăm în regim de urgență. Trebuie luate măsuri de punere în siguranță a plafonului acestui pasaj, pentru a evita căderea bucăților de tencuială peste mașini. În plus, pe lângă activitățile specifice de consolidare, vom separa fluxul de circulație pentru motocicliști de cel rutier și vom monta și un sistem de ventilație al pasajului, astfel încât aerul închis de aici să nu mai afecteze sănătatea oamenilor. Aceste lucrări le vom începe în jurul datei de 20 iunie și le vom încheia până când va începe noul an școlar. În această perioadă, circulația rutieră va fi restricționată total, iar pentru acest disconfort, prezint oamenilor, încă de pe acum, scuzele noastre.”

Cât privește intervenția asupra planșeului din toată zona Unirii, a accentuat primarul sectorului 4, aceasta „este extrem de complexă, iar experții ne vor spune cum trebuie să facem, astfel încât să putem evita tragediile și a fi eficienți în demersul nostru. Specialiștii au început deja studiile necesare înainte de a ne apuca efectiv de treabă, iar estimarea este că expertiza va dura în jur de 12-18 luni. Acum este clar, lucrurile nu mai pot fi amânate, pentru că situația nu arată deloc bine”.

Foto: PS4

Stil de viață activ și social la birou

0

Divizia Țiriac Imobiliare, companie cu capital integral românesc, lansează un proiect dedicat locatarilor clădirii Țiriac Tower, inaugurate cu câteva zile în urmă, proiect al cărui obiectiv este „să încurajeze un stil de viață activ și social la birou” prin „organizarea unei serii constante de activități interactive, sociale, culturale și educaționale derulate în beneficiul angajaților companiilor locatare”.

Dana Petrea, director de marketing și comunicare al Grupului Țiriac: „După o lungă perioadă pandemică în care viața socială și colaborarea membrilor oricărei echipe a avut de suferit, viața personală și cea de birou s-au întrepătruns în modalități adesea nesănătoase, am considerat oportun să arătăm reversul posibilităților de care dispunem. Atât studiile, cât și semnalele trase de companiile partenere ne-au indicat necesitatea unor activități menite să resudeze colaborarea la nivel de echipă, să departajeze sănătos programul de muncă de timpul liber, să probeze oportunitățile vieții sociale. Iar Țiriac Tower reprezintă mediul ideal pentru acest proiect, integrând comunitatea în continuă creștere curentă a opt companii cu valori și interes activ către beneficiile angajaților acestora. Prin programul «Don’t work from home, Experience at the office» extindem serviciile direct puse la dispoziția clienților noștri într-o manieră sustenabilă și pro-socială.”

În prezent în clădirea Țiriac Tower își desfășoară activitatea peste 800 de angajați ai industriilor IT, farmaceutice, asigurări, imobiliare și servicii.

Țiriac Tower este amplasat în zona Piața Victoriei, la 200 de metri de sediul guvernului și se definește prin aceea că are „o suprafață totală construită de 30.969 mp, dintre care 16.364 mp de birouri moderne de clasa A închiriabile, dispuși pe 12 etaje și parter. Adițional spațiilor de lucru și comerciale, noua clădire oferă o zonă subterană cu 5 niveluri, 259 de locuri de parcare, multiple standuri pentru biciclete, dușuri și vestiare, stații de alimentare pentru mașinile electrice, precum și aproximativ 700 metri pătrați de terase verzi”.