Test rapid Combo Covid-19 și gripă

0

Un nou test rapid Combo Covid-19 Antigen/Gripă (Influenza A+B) Antigen, caracterizat ca „foarte util în cazul unităților de primiri urgențe, medicilor de familie sau cabinetele medicilor specialiști, centrelor de medicină școlară sau centrelor provizorii de testare pentru controlul epidemiilor”, este realizare de ultimă oră a companiei DDS Diagnostic, „pentru a identifica și diferenția cu ușurință cele mai răspândite infecții virale ale acestei perioade”.

Noul test este recomandat ca „util mai ales celor care au nevoie sa facă o triere rapidă diferențiată între bolnavii infectati cu SARS CoV2 și cei infectați cu virusul Influenza tip A sau B”. Creatorii lui definesc astfel produsul: „Testul Rapid Combo Covid-19 Antigen/Gripă (Influenza A+B) Antigen este un test imunocromatografic care poate detecta antigenele specifice virusurilor SARS CoV2 și Influenza A sau B. Kitul de testare conține două ferestre în care sunt evidențiate liniile colorate în funcție de tipul de antigen detectat. Un test pozitiv presupune existența unei linii colorate alături de linia de control. Astfel în cazul în care apare, în fereastra pentru Covid-19, o linie de test alături de control, testul se consideră pozitiv și pacientul va trebui să își confirme rezultatul printr-un test PCR. În cazul în care apar una sau mai multe linii de test alături de linia de control, în fereastra Influenza, se poate considera că testul este pozitiv și în funcție de numărul de linii apărute infecția poate fi datorată, uneia dintre cele două tipuri de gripă sezonieră, Influenza A sau B, sau ambelor tipuri. Este remarcabil nivelul de acuratețe al acestor teste. Pentru identificarea COVID-19 acuratețea este 98.95%, în timp ce în cazul gripei sezoniere, pentru Influenza de tip A, acuratețea este de 97.5% și pentru Influenza de tip B, acuratețea este 98.8%. Cercetări științifice recente arată că diagnosticarea rapidă scade rata infectării cu 80%, în timp ce testarea PCR, pentru care rezultatele pot veni în 24-48 de ore, duce la scăderea infectării cu aproape 56%. Astfel o echipă de cercetători din SUA a stabilit că testele rapide sunt mult mai eficiente pentru a opri transmiterea comunitară a coronavirusului decât testele de diagnostic PCR. Acest studiu a fost făcut de o echipa formată din oameni de știință de la două universități de prestigiu din America, Harvard și Colorado Boulder. Ei au luat în calcul modul în care încărcătura virală crește și apoi scade în timpul infectării, momentul în care oamenii infectați încep să aibă simptome și cel în care devin contagioși. Cercetătorii au aplicat un model matematic și au descoperit că, în comunitățile mari, un test rapid făcut de două ori pe săptămână este mult mai eficient decat unul PCR. Fiind un test simplu, de triaj, Testul Rapid Combo Covid-19 Antigen/Gripă (Influenza A+B) Antigen este indicat a se folosi cu precădere în situații în care testele de confirmare a infecției, din clasa PCR, sunt dificil de realizat din diverse motive. Acest tip de test, Testul Rapid Combo Covid-19 Antigen / Gripă (Influenza A+B) Antigen, este foarte util în cazul unităților de primiri urgențe, medicilor de familie sau cabinetele medicilor specialiști, centrelor de medicină școlară sau centrelor provizorii de testare pentru controlul epidemiilor.

Pentru Testul Rapid Combo Covid-19 Antigen/Gripă (Influenza A+B) Antigen, DDS Diagnostic a efectuat un studiu clinic în care au fost utilizate 82 de probe pozitive COVID-19 și 205 probe Covid-19 negative, 17 probe pozitive de Influenza A, 63 probe negative de Influenza A, 12 probe pozitive de Influenza B și 68 de probe negative de Influenza B. Toate probele au fost confirmate PCR precum și de simptomele clinice. PCR a servit ca metodă de referință pentru testul rapid Test Rapid Combo Covid-19 Antigen/Gripă (Influenza A+B) Antigen (tampon nazofaringian). Rezultatul arată că Testul Rapid Combo Covid-19 Antigen/Gripă (Influenza A+B) Antigen (tampon nazofaringian) are o acuratețe ridicată”.

DDS Diagnostic subliniază că toate testele rapide pe care le-a dezvoltat și produs se află „pe lista oficială a CE de soluții medicale de diagnostic in vitro pentru Covid-19. Este vorba despre Testul Rapid IgG/IgM 2019-nCoV, Testul Rapid Covid-19 Antigen (tampon nazofaringian) și, ultimul lansat pe piață, Testul Rapid Combo Covid-19/Gripă (Influenza A+B) Antigen (tampon nazofaringian)”.

Fondată în 2002 de dr. în chimie Dana Stan, compania DDS Diagnostic este recunoscută drept „unul dintre principalii jucători pe piața românească de cercetare-dezvoltare a tehnologiilor de diagnostic de ultimă generație dedicate sănătății oamenilor. DDS Diagnostic este specializată în cercetarea multidisciplinară cu accentul pe micro și nanotehnologii, electrochimie, biosenzori și soluții de diagnosticare și testare rapidă și inovarea în domenii precum biologie, biochimie, chimie, medicina, electronică sau software. DDS Diagnostic este o companie 100% românească, dedicată inovării în domeniul diagnosticului in vitro, prin identificarea, dezvoltarea, realizarea și comercializarea celor mai performante soluții de diagnosticare și testare rapidă, pentru spitale, clinici și laboratoare medicale. Mai multe detalii pe www.ddsdiagnostic.com”.

Tremend, partener certificat Salesforce, B2C Commerce pentru Europa Centrală și de Est

0

CompaniaTremend (de patru ori consecutiv în clasamentul FT 1000 al celor mai dinamici jucători din Europa) a devenit primul partener român certificat Salesforce pe segmentul B2C Commerce pentru Europa Centrală și de Est.      

Salesforce B2C Commerce este definită ca „una dintre cele mai avansate soluții bazate pe tehnologia cloud care permite unificarea experienței clienților în toate punctele de vânzare, inclusiv web, rețele sociale, mobil și magazin. De la alegerea produsului, adăugarea lui în coș și până la finalizarea achiziției, platforma Salesforce B2C Commerce oferă o experiență de cumpărături unu-la-unu, ca urmare a integrării tehnologiilor de ultimă oră, printre care și a inteligenței predictive”.

Femi Adeboye, eCommerce Strategy Consultant – Commerce Cloud Africa, The Middle East, CEE & Growth Markets, Salesforce: „Tremend este primul nostru partener 100% românesc pentru Commerce Cloud, ceea ce marchează începutul unei perioade foarte interesante pentru Salesforce în regiune. Colaborarea noastră a apărut ca urmare a experienței extinse în eCommerce a companiei Tremend, precum și a expertizei tehnice dobândite prin complexitatea proiectelor deja implementate. Aceste abilități ne vor permite să reproducem proiecte cu același nivel de calitate a livrării precum cele pe care le-am văzut deja în țări precum America, Marea Britanie și Franța”.

Florin Ionescu

Florin Ionescu, Presales Technical Architect, Tremend: „Contextul schimbărilor din acest an a accelerat procesul de digitalizare a companiilor, iar comerțul online se numără printre canalele cu cele mai mari creșteri. În condițiile acestei competiții, ca urmare a avansului tehnologic și a modificării obiceiurilor de consum, companiile din zona comerțului online și-au mutat atenția către o abordare omnichannel în interacțiunea cu clienții. În acest fel, le pot oferi o experiență de cumpărături personalizată și relevantă. Mediul de retail online va fi dominat din ce în ce mai mult de cei care adoptă noile sisteme software integrate și se folosesc de agilitatea și capacitatea partenerilor tehnologici pentru a fi eficienți pe toate canalele de comunicare existente. Suntem permanent atenți la evoluțiile pieței, drept pentru care dezvoltăm pe baza tehnologiilor emergente, cum sunt Machine Learning și AI, platforme online robuste, scalabile, adaptate nevoilor de business ale fiecărei companii”.

Stefan Petcu

Ștefan Petcu, Business Development Manager, Tremend: „Echipa Tremend are deja experiență în implementarea soluțiilor Salesforce pentru unul dintre cei mai mari retaileri la nivel internațional. Datorită expertizei noastre vaste în proiectele de comerț online implementate în diferite industrii, acest parteneriat cu Salesforce pe segmentul B2C Commerce a venit în mod natural. Folosind cunoștințele tehnice pe care le-am acumulat cu privire la platformă, la tehnologiile și produsele cloud, alături de aptitudinile noastre de administrare și integrare a diferitelor soluții, susținem companiile în creșterea vânzărilor și crearea unei interacțiuni personalizate cu consumatorii, astfel încât să beneficieze de experiențe unice și memorabile pe toate canalele digitale”.

Sub aspectul realizării tehnice, „prin serviciile de implementare a soluției Salesforce B2C Commerce la nivelul companiilor care dețin platforme de comerț online, echipa Tremend de experți certificați Salesforce sprijină eforturile pentru alinierea afacerilor la standarde internaționale. Drept rezultat, companiile beneficiază de susținere în eficientizarea și accelerarea proceselor de vânzare, ca urmare a unificării datelor tuturor clienților acestora în platforma Salesforce. Astfel, este creată o imagine completă, de 360 de grade, asupra portofoliului de clienți, utilă echipelor de vânzări, marketing și customer service. Ca urmare a integrării tehnologiei în cloud, soluția facilitează obținerea de informații relevante din datele disponibile în cadrul companiei oriunde și oricând, făcând posibilă integrarea cu orice aplicație sau dispozitiv.

Tremend a devenit partener Salesforce în 2019 și a implementat suita de soluții în tipuri diferite de industrii, de la retail alimentar, la clinici de sănătate, companii din agro, energie, HR, oferindu-le, în plus, consultanță și dezvoltare personalizată de software, în funcție de nevoile fiecărei afaceri. 

Ca urmare a certificărilor obținute de către echipa dedicată și având la bază expertiza tehnică, Tremend susține transformarea digitală a companiilor prin serviciile de dezvoltare, implementare, personalizare, consultanță, management al datelor și integrare a mai multor aplicații din platforma Salesforce, precum Marketing Cloud, Sales Cloud, Service Cloud etc. Totodată, propune organizațiilor o abordare diferită asupra zonei de Customer Experience (CX), contribuind astfel la optimizarea proceselor din departamentele de customer support, sales și marketing, dar și la extinderea afacerilor pe noi piețe. 

Salesforce este platforma software cloud numărul unu în lume de management al relației cu clienții (CRM), cu peste 150.000 de clienți – de la întreprinderi mici la companii din categoria Fortune 500”.

Tremend, cu 15 ani de experiență în furnizarea de servicii de software engineering și consultanță, este recunoscută prin implementarea a „peste 700 de proiecte de anvergură pentru companii de top din sectoare precum telecom, finanțe, bănci, auto și servicii medicale. Compania folosește ultimele tehnologii ale momentului, de la AI și Machine Learning, la IoT și Microservicii. În 2020, Tremend a fost inclusă în clasamentul Deloitte Technology Fast 500 EMEA, pe primul loc în rândul firmelor din România, a primit distincția Impact Star Award în clasamentul Deloitte Technology Fast 50 CE pentru inovație și impactul pozitiv asupra societății și a apărut, pentru a patra oară consecutiv, în FT1000 Europe’s Fastest Growing Companies. De asemenea, în anii trecuți a intrat, de două ori, în topurile Deloitte Fast 50 Central Europe, al celor mai dinamice companii de tehnologie din regiune și de două ori INC. 5000 Europa, clasamentul companiilor cu cea mai mare creștere. Compania de consultanță și dezvoltare de software are două sedii în România, în București și în Brașov, și birouri în Atlanta (USA), Bruxelles (Belgia) și Londra (UK). Mai multe informații sunt disponibile pe www.tremend.com”.

73% dintre românii de acasă subestimează valoarea banilor trimiși de diaspora

0

46% dintre români consideră că diaspora are o contribuție la economia locală mică sau foarte mică, 30% nu știu care este valoarea transferurilor către România, iar 43% subestimează valoarea reală a acestora, potrivit unei cercetări comandate de TransferGo și derulate la începutul lui 2020.

Cu toate acestea, 82% dintre români îi văd pe conaționalii lor plecați peste hotare ca o pierdere pentru țară, iar 60% din populație consideră că românii din diaspora ar trebui să se întoarcă acasă.

TransferGo își propune să sprijine și să promoveze contribuția românilor din diaspora la dezvoltarea economiei locale, precum și la promovarea imaginii țării pe plan extern, lansând cu prilejul Zilei Naționale a României, campania „Valorez pentru România”.

În plus, campania include o petiție online adresată BNR, pentru lansarea unei emisiuni numismatice dedicate diasporei, în 2021, care a fost semnată în doar trei zile, de peste 1000 de români. Petiția poate fi accesată aici: link petiție, iar campania poate fi urmărită pe website-ul campaniei, cât și pe pagina de Facebook TransferGo Romania, unde se vor regăsi poveștile românilor de peste hotare .

„Pentru TransferGo, românii de peste hotare sunt foarte importanți. Și nu doar fiindcă apelează la serviciile noastre pentru a trimite bani, ci și pentru că, vorbind cu ei zi de zi, le înțelegem lupta, dar și dorința de a reveni într-o zi, înapoi acasă. Acasă, acolo unde să le fie apreciată contribuția, iar imaginea lor să fie una pozitivă. Am lansat această campanie cu un singur scop: să îi apropiem pe românii din țară de românii de peste hotare, făcându-le cunoscute poveștile și eforturile. «Valorez pentru România» are un sens propriu, datorită celor peste 4 miliarde euro pe care diaspora îi trimite anual în țară, dar și un sens figurat important: fiecare din cei peste 5 milioane de români care au emigrat reprezintă o pierdere pentru țară și ar genera cu siguranță un plus de valoare dacă s-ar întoarce acasă,“ a declarat Marius Nedelcu, Director of Brand Marketing & Market Expansion, TransferGo.

În 2019, Ministrul Românilor de Pretutindeni estima că numărul românilor din diaspora se ridică la 5,6 milioane de români, din totalul de 9,7 milioane de români aflați în afara granițelor țării, diferența fiind dată de comunitățile istorice din țările aflate în vecinătatea României.

Mai mult, potrivit Băncii Mondiale, în 2019, valoarea remitențelor bănești ale diasporei către România a fost de 7,2 miliarde de dolari, acestea reprezentând un procent de 3% din PIB-ul României, în creștere cu un procent față de anul anterior. De asemenea, conform datelor făcute publice în anii anteriori de către Banca Națională a României, românii din străinătate au trimis acasă aproximativ 3,792 miliarde de euro în 2017, respectiv 3,153 miliarde de euro în 2016. 

Campania TransferGo își propune să schimbe în bine percepția publicului local asupra diasporei și din prisma materialelor apărute în media locală. Astfel, potrivit unei analize calitative derulate de companie și partenerii săi, care a luat în considerare 500 articole din media locală, apărute în perioada 2017-2020, aproape un sfert din articolele din ultimii 3 ani reflectă o tentă negativă a percepției opiniei publice asupra imigranților români. Totodată, în 2020 se observă cea mai mare pondere de articole cu expresii denigrante la adresa imigranților români, din ultimii 3 ani (22,4%, peste dublul anului anterior) – o parte din acestea reprezentând într-adevăr preluarea unor citate din spațiul public.

TranferGo este singura companie paneuropeană de transfer de bani care poate garanta că fondurile clienților vor ajunge la destinație în 30 minute și este preferată de imigranții care trimit bani acasă, datorită lipsei procedurilor birocratice ale băncilor, precum și datorită taxelor mai mici.

Pe plan local, compania este prezentă din 2015, iar anul trecut, au fost operate către România peste jumătate de milion de transferuri prin intermediul TransferGo, 80% dintre acestea fiind efectuate de pe aplicația pentru dispozitive mobile. Mai mult, în luna aprilie a acestui an, TransferGo a raportat o creștere de 50% a transferurilor către țara noastră, precum și un grad de utilizare al aplicației de peste 60%.


Despre TransferGo

TransferGo este o companie de transfer internațional de bani online, în timp real și la costuri mici, pentru persoanele care doresc să trimită bani familiilor lor, fără a plăti taxele mari percepute de bănci. Compania a fost înființată în 2012 de patru fondatori de origine lituaniană, iar sediul central se află în Londra, Marea Britanie. În prezent, compania are birouri și în Vilnius, Berlin, Istanbul și Varșovia.

În prezent, TransferGo numără peste 2,5 milioane de clienți din întreaga lume și facilitează transferurile de bani online, rapid și în condiții de siguranță, în 40 de monede diferite și are acoperire în 66 de țări, primind scorul de 4.8 din 5 stele din partea Trustpilot.

Folosind sistemul inovator TransferGo, migranții pot trimite bani peste hotare folosind un model digital din cont în cont, care înseamnă că banii nu trebuie să părăsească țara: banii sunt transferați local-in local-out.

TransferGo este activ pe piața din România din iunie 2015, iar în 2019 a atins totalul de un milion de utilizatori pe plan local.

Cushman & Wakefield Echinox: Costurile de ocupare a spațiilor de birouri reprezintă 3-4% din cifra de afaceri a companiilor de servicii din București

0

Costurile de ocupare a spațiilor de birouri reprezintă, în medie, între 3 și 4% din cifra de afaceri a companiilor de servicii din București, putând coborî chiar și sub 2%, în anumite cazuri, potrivit unei analize a companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Analiza ia în calcul rezultatele din 2019 realizate de companii din domenii diverse, precum realizarea de software-uri, agenții de publicitate, consultanță în tehnologia informației, inginerie și consultanță tehnică, servicii de suport pentru întreprinderi, contabilitate și audit financiar, arhitectură sau agenții imobiliare.

Companiile analizate, ale căror venituri sunt realizate preponderent din munca prestată în cadrul spațiului de birouri, au realizat în 2019 o cifră de afaceri cumulată de 8 miliarde de euro, având circa 112.000 de angajați și o productivitate medie de 70.000 de euro per angajat. Costul de ocupare a spațiilor de birouri pentru aceste companii, format din chirie, taxă de servicii și utilități, a fost estimat la 255 de milioane de euro pe an, echivalentul a circa 190 de euro / angajat / lună. 

În contextul pandemiei Covid-19, care a impus o serie de reguli de distanțare pentru a limita răspândirea virusului, companiile au implementat proceduri pentru desfășurarea activității de acasă pentru cea mai mare parte a angajaților, reducând gradul de ocupare fizică a birourilor spre nivelul de 35 – 40%. În condițiile în care noul model de lucru a venit cu o serie de provocări, dar și cu beneficii, cea mai mare parte a companiilor analizează în prezent felul în care își vor desfășura activitatea pe termen mediu și lung, monitorizând atent evoluția productivității și reanalizând costurile de ocupare a spațiilor.

Mădălina Cojocaru (foto), Partner, Office Agency, Cushman & Wakefield Echinox: „Datele analizate ne arată că restricţionarea muncii de la birou, impusă de regulile de distanţare socială, poate fi dăunătoare punând în pericol productivitatea, nevoile sociale ale angajaţilor sau nevoia de diversitate, de a învăţa şi a realiza lucruri noi. Angajații care au lucrat de acasă s-au adaptat în contextul actual și au căutat să performeze într-o situație excepțională percepând-o, în cele mai multe cazuri, ca o etapă temporară. Într-un scenariu în care munca de acasă ar fi adoptată pe scară largă pe termen mediu și lung, credem că indicatorul de productivitate ar fi greu pus la încercare, iar o scădere de doar 5% ar anula practic integral reducerea de costuri generată de eventuala renunțare la spațiile de birouri”.

Totodată, consultanții Cushman & Wakefield Echinox atrag atenția că o parte din costurile de ocupare a spațiilor de birouri au fost “transferate” în această perioadă în conturile angajaților, aceștia fiind puși în situația de a achita facturi la utilități mai mari și chiar de a investi în mobilier de birou sau locuințe mai spațioase pentru a-și putea desfășura activitatea profesională de acasă.

Bucureștiul are un stoc modern de birouri destinate închirierii de peste 2,9 milioane de metri pătrați, spații în care înainte de izbucnirea pandemiei Covid-19 își desfășurau activitatea aproximativ 260.000 de angajați, un sfert din salariații din Capitală. Proprietarii acestor spații realizează o cifră anuală de circa 600 de milioane de euro din închirierea și administrarea acestor spații. Pe lângă firmele de servicii incluse în analiză, în cadrul acestor birouri își mai desfășoară activitatea bănci, firme de asigurări sau case de avocatură, precum și echipele de management și suport ale unor companii din energie, industrie, farma sau comerț.

Sectorul lemnului din România, între motor al creșterii durabile și „drumul verde al sărăciei”

0

La nivel european, industria lemnului înseamnă peste 240 miliarde de Euro cifră de afaceri și 2 milioane locuri de muncă, într-o economie sustenabilă.

Acestea sunt doar o parte dintre concluziile desprinse din lucrările Forumului Pădurilor, Industriei Lemnului și Economiei Verzi – ediția 2020, o dezbatere în cadrul căreia autorități, instituții și organizații din domeniu au analizat provocările și oportunitățile din perspectiva administrării sustenabile a pădurilor și a dezvoltării industriilor bazate pe lemn.

În prima sesiunea a forumului au fost expuse și demontate principalele neadevăruri care au deformat percepția asupra sectorului forestier din România. În plus ne confruntăm cu situația în care Comisia Europeană a declanșat pentru România procedura de infringement pe domeniul pădurilor. Este un fapt că România are cea mai mare biodiversitate și concomitent unul dintre cele mai restrictive sisteme normative din Uniunea Europeana pentru domeniul pădurilor. Și atunci? De ce sunt blamate  domeniul pădurilor  și  sectorul lemnului și România? 

Există riscul ca țările dezvoltate economic dar cu o biodiversitate în suferință să împingă pe „drumul verde al sărăciei” țările mai puțin dezvoltate economic dar cu o biodiversitate mai bogată, a subliniat dl. Daniel Paul Dima în intervenția sa din cadrul Forumului. Este clar că mișcările ecologiste din țările vestice au nostalgia „paradisului pierdut” pe drumul dezvoltării urmat în propriile țări, paradis pe care îl regăsesc în România în domeniul pădurilor.

În cadrul Forumului au fost dezbătute principalele linii de măsuri pe care România intenționează să și le asume ca răspuns la procedura de infringement. Trebuie subliniat că sunt măsuri pe care România însăși le asumă, nu sunt impuse de Comisia Europeană.

Astfel, în cadrul forumului s-a solicitat:

  • Măsuri eficiente de combatere a tăierilor ilegale, care să includă un sistem SUMAL 2.0 aplicabil, orientat pe prima punere pe piață a masei lemnoase, conform principiilor EUTR, precum și norme simplificate pentru consumul propriu al proprietarului.
  • Evaluarea de mediu a amenajamentelor silvice finalizată cu un aviz Natura 2000. Integrarea măsurilor de conservare în amenajamentele silvice se poate face pe baza hărții speciilor și habitatelor existente în planurile de management ale siturilor, dar întocmirea acestor hărți nu trebuie transferată proprietarului de pădure. Pentru drumurile forestiere evaluarea de mediu trebuie efectuată în etapa de proiect tehnic al construirii drumurilor, nu când sunt în stadiul de necesitate de construire în amenajamentul silvic.

Problema lemnului de foc (cu multiple ramificații sociale, de alocare și de resurse) a fost subiectul prezentării d-nei Prof. Laura Bouriaud de la Universitatea „Stefan cel Mare”. Concluzia analizei arată că în următorii 10 ani, după investiții de ordinul miliardelor de Euro, România ar putea reuși să branșeze la încălzirea cu gaz doar 0,6 milioane din cele 3,5 milioane locuințe care astăzi se încălzesc cu lemne, înlocuind o energie regenerabilă cu energie din combustibili fosili. Raportul cost/beneficiu ar trebui atent analizat pentru fiecare proiect, adesea doar 10% din populație se racordează la rețeaua de gaze datorită costurilor. Concomitent cu extinderea rețelei de gaze, programele pentru eficiență energetică a utilizării lemnului (prin susținerea introducerii centralelor individuale pe lemn și a microcentralelor pe cogenerare acolo unde este posibil pentru instituții/ distribuție locală) ar putea conduce la o mult mai bună eficiență energetică și creșterea confortului pentru minim 1,8 milioane de locuințe, cu eforturi financiare incomparabil mai mici decât pentru extinderea rețelei de gaze.

Dacă prin absurd România ar reuși să înlocuiască complet lemnul ca resursă energetică cu gazul, efectul s-ar simți în costuri de import al gazelor de 3 miliarde de Euro/an și pierderea a 60 % din energia regenerabilă produsă de România. Această pierdere ar trebui susținută prin investiții în energie eoliană și solară. Uriașele eforturi financiare ale României, prin subvenționarea masivă a energiei solare și eoliene, au condus la o pondere pentru aceste energii de 1/6 din energia obținută din biomasa lemnoasă. Din nou, raportul cost/beneficiu ar trebui analizat.

În cea de-a doua sesiune a forumului a fost subliniată importanța lemnului ca resursă pentru bioeconomie. Dl. Daniel Paul Dima a subliniat în alocuțiunea sa care sunt direcțiile în care se dezvoltă utilizarea lemnului în alte țări europene:

  • lemnul în construcții – construcții și cartiere întregi de construcții din lemn.
  •  bio-produse din lemn – de la bio-plastic și fibre textile din lemn, la puternica industrie a celulozei și hârtiei, a ambalajelor și chiar a bio-produselor pentru industria alimentară și farmaceutică.
  • lemnul pentru bio-energie, soluție de independență energetică pentru țările nordice.

În completare, Dl. Prof. Marian Drăgoi a subliniat avantajele lemnului, în condițiile aplicării unor concept moderne de evaluare de mediu pe întreg ciclul de viață al produselor. Lemnul se apropie de caracteristicile ideale în multe aplicații: este o resursă regenerabilă, este biodegradabil, ușor de utilizat în cascadă pentru deșeurile din etapa de producție – sub formă de așchii, rumeguș, coajă – iar la finalul ciclului de viață este reciclabil. Forumul a fost onorat și de o intervenție din partea Dl. Paul Brannen – Director de Comunicare al Confederației Europene a Industriei Lemnului – CEI Bois.

Acesta a arătat că la nivel european industria lemnului înseamnă peste 240 miliarde de Euro cifră de afaceri și 2 milioane locuri de muncă, într-o economie sustenabilă. În planurile europene de Recuperare și Reziliență, una dintre liniile de acțiune cele mai importante este „Valul de renovare – Renovation Wave”, program de renovare a sectorului rezidențial european, în cadrul căruia conform declarațiilor președintelui Comisiei Europene, „lemnul deține potențialul unic de a transforma mediul construit din Europa”.

Pornind de la potențialul lemnului de a susține creșterea durabilă, prin furnizarea către economie de bio-produse bazate pe o resursă regenerabilă, Dl. Cătălin Tobescu din partea Asociației Industriei Lemnului – Prolemn a prezentat principalele oportunități de finanțare, identificate de către organizațiile profesionale și patronale din sector pentru Planul Național Strategic 2021-2027 și pentru Planul Național de Recuperare și Reziliență:

  • integrarea sectorului rezidențial românesc în proiectul european Renovation Wave, prin măsuri de creștere a eficienței energetice a utilizării lemnului de foc pentru încălzire pentru minim 1 milion locuințe din mediul rural. 
  • susținerea programelor de împădurire și de creare de perdele forestiere, în special pe terenurile care nu au o folosință adecvată nici agricolă, nici forestieră.
  • susținerea executării lucrărilor de îngrijire a pădurilor și a mobilizării biomasei din aceste lucrări neeconomice pe termen scurt – sprijin de 20 de Euro/mc biomasă pusă în piață, cu efect în creșterea stabilității arboretelor și recolte sustenabile de masă lemnoasa.
  • investiții în accesibilizarea fondului forestier și tehnologie de exploatare prietenoasă cu mediul, pentru reducerea impactului de mediu.

Cea de-a IV-a ediție a Forumului Pădurilor, Industriei Lemnului și Bioeconomiei a fost organizat de Comunitatea Forestierilor din România – Fordaq cu susținerea principalelor organizații profesionale și patronale din sectorul forestier:

Organizarea evenimentului a fost susținută și de organizații patronale reprezentative la nivel național:

Mai multe detalii despre eveniment și prezentările speakerilor le găsiți pe următorul link, unde este publicată și dezbaterea online: Eveniment: 26 noiembrie 2020 – Forumul Pădurilor, Industriei Lemnului și Bioeconomiei.

La solicitarea ARIR, Ministerul Muncii adaugă Relația cu Investitorii în Clasificatorul Ocupațiilor din România (COR)

0

Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) este încântată să anunțe că a primit aviz favorabil de la Ministerului Muncii și Protecției Sociale pentru introducerea în COR (Clasificarea Ocupațiilor din România) a două noi ocupații: Specialist pentru Relația cu Investitorii și Director pentru Relația cu Investitorii.

ARIR a inițiat acest demers în 2019 și a realizat o analiză detaliată cu privire la necesitatea introducerii celor două profesii în COR. Astfel, au fost identificate peste 500 de companii pentru care se recomandă să existe o astfel de poziție (companii listate pe Piața Reglementată a bursei, companii listate pe piața AERO, companii cu obligațiuni listate, companii multinaționale prezente în România, listate pe piețe internaționale) și încă 2.000 de companii nelistate care au mai mult de 10 acționari. Toți aceștia ar avea nevoie de o persoană în cadrul organizației care să gestioneze relația cu acționarii săi, activități de raportare a rezultatelor financiare și comunicarea cu părțile interesate.

Daniela Șerban, Președinte și Co-fondator ARIR

Daniela Șerban, Președinte și Co-fondator ARIR:

„Suntem mândri de rezultatul acestui demers. Este un succes și un pas înainte pentru întreaga piață de capital. La doi ani de la înființarea ARIR, confirmăm importanța rolului profesionistului în relația cu investitorii și potențialul de dezvoltare profesională în piața locală de capital. Prezența unui specialist în relația cu investitorii în cadrul unei organizații contribuie la creșterea atractivității companiei, îmbunătățirea transparenței și guvernanței corporative, care rezultă în atragerea de noi investitori și capital pentru dezvoltare. Toate acestea determină dezvoltarea companiei, crearea de locuri de muncă și în final creștere economică.”

Ana-Maria Imbrea, Vicepreședinte ARIR, Director Departament Relații cu Investitorii și Relații Corporative, ALRO

Ana-Maria Imbrea, Vicepreședinte ARIR, Director Departament Relații cu Investitorii și Relații Corporative, ALRO:

„Încă o inițiativă reușită a ARIR care subliniază importanța rolului și activității relației cu investitorii pentru piața de capital din România. Salutăm introducerea celor două profesii în COR de către Ministerul Muncii și considerăm că această decizie reprezintă un mare pas înainte pentru atragerea de profesioniști, dezvoltarea acestui domeniu și alinierea la cele mai bune practici internaționale.”

Acest demers a fost posibil cu susținerea Autorității de Supraveghere Financiară, a Bursei de Valori București, ALRO, Antibiotice, Biofarm, Franklin Templeton Management – suc. București, OMV Petrom, TeraPlast și a altor membri ARIR.

Necesitatea introducerii profesiei de Specialist în Relația cu Investitorii a devenit mai importantă odată cu promovarea României în categoria piețelor de capital emergente în septembrie 2020 de către agenția internațională de evaluare FTSE Russell, de la categoria piețelor de frontieră. Astfel, piața de capital din România a trecut într-o nouă etapă de dezvoltare întrucât această promovarea înseamnă o recunoaștere internațională a progresului și arată atractivitatea pieței locale pentru investitorii internaționali. Prin urmare, relația cu investitorii capătă un rol esențial în acest proces pentru că atenția investitorilor instituționali sofisticați se va îndrepta mai mult către companiile cu o guvernanță corporativă bună și capabilității recunoscute în aria de relații cu investitorii.

ARIR a fost înființată la inițiativa Danielei Șerban în noiembrie 2018 împreună cu membrii fondatori: Bursa de Valori București (BVB), ALRO, Electromagnetica, Franklin Templeton Management – suc. București, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica, Cosmin Răduță și Tony Romani. Au aderat comunității: Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Purcari, Idea Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania, Transgaz, Biofarm și MedLife ca Membri Asociați. INNOVA Project Consulting, ENVISIA, RTPR, Intercapital Invest și eVote au devenit Membri Afiliați.

Membrii ARIR au acces la conținut exclusiv pentru implementarea celor mai bune practici în Relația cu Investitorii și Guvernanța Corporativă, sesiuni de instruire adaptate nevoilor lor și obiectivelor pentru Relația cu Investitorii, participă la proiecte de dezvoltare a pieței de capital. În cadrul ARIR sunt invitate să adere: ca Membru Asociat – companii listate, în curs de listare sau care emit obligațiuni listate, Membru Afiliat – alte companii și Membru Profesionist – persoane cu experiență în IR.

***

Despre Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR):

ARIReste o organizație non-guvernamentală și non-profit care a fost înființată cu scopul de oferi emitenților actuali și potențiali o platformă pentru dezvoltarea profesioniștilor în relația cu investitorii (IR) și pentru a contribui la implementarea celor mai bune practici în comunicarea cu investitorii și în guvernanță corporativă. A fost înființată în Noiembrie 2018 și are ca membri companii listate, companii cu potențial de a deveni companii listate, administratori de fonduri, profesioniști în relația cu investitorii, precum și consultanți. Membrii fondatori sunt Bursa de Valori București (BVB), ALRO, Electromagnetica, Franklin Templeton Management – suc. București, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica, Daniela Șerban, Cosmin Răduță și Tony Romani, în timp ce Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Purcari, Idea Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania, Transgaz, Biofarm și MedLife s-au alăturat ca Membri Asociați, INNOVA Project Consulting, ENVISIA, RTPR, Intercapital Invest și eVote ca Membri Afiliați.

Urmăriți-ne pe LinkedIn, Facebook și Instagram

Detașarea lucrătorilor între statele membre ale UE – aspecte legate de drepturile salariale

0

Material de opinie de Gabriela Ilie, Managing Associate, și Ana-Maria Vlăsceanu, Senior Associate, Reff & Asociații | Deloitte Legal (foto)

Autoritățile europene au acordat o atenție deosebită, în ultimii ani, aspectelor legate de detașarea lucrătorilor pe teritoriul Uniunii Europene, pentru a asigura respectarea drepturilor acestora și a liberei concurențe. În acest context, legislația în domeniu a fost revizuită de mai multe ori, cea mai recentă schimbare constând în adoptarea Directivei 2018/957/UE, care modifică Directiva 96/71/CE privind detașarea lucrătorilor în cadrul prestării de servicii (Posted Worker Directive – PWD). Noua reglementare a fost transpusă și în legislația românească, în vara acestui an, prin Legea 172/2020, care conține reguli concrete, deși perfectibile, cu privire la detașarea lucrătorilor din și în România. 

Directiva 96/71/CE, în forma inițială, reglementa cazurile în care deveneau incidente prevederile sale și stabilea că lucrătorii detașați, deși sunt supuși legislației statului de origine, beneficiază pe durata detașării și de anumite drepturi reglementate prin legislația statului gazdă, precum cele referitoare la durata maximă a timpului de lucru, perioade minime de odihnă, durata minimă a concediului anual plătit, salariul minim, inclusiv plata orelor suplimentare, condițiile de punere la dispoziție a lucrătorilor, în special de întreprinderile de muncă temporară.

Pe fondul schimbărilor care au avut loc în piața muncii, Uniunea Europeană a amendat vechea directivă în anul 2018, cu scopul de a preveni consecințele generate de aplicarea abuzivă a prevederilor sale.

Transpunerea noii directive în dreptul român.
Ambiguități vechi și reguli noi

Legea nr. 172/2020 reprezintă, în mare măsură, o transpunere fidelă a prevederilor noii directive în legislația românească. Cu toate acestea, mai sunt necesare norme care să detalieze principiile consacrate de directivă, precum și măsura în care prevederile sale se aplică deplasărilor de scurtă durată și cu un scop precis, cum ar fi călătoriile de afaceri sau participarea la cursuri de formare profesională. Companiile interesate așteaptă de multă vreme clarificări pe aceste aspecte, însă, din păcate, au fost omise și cu ocazia elaborării legii actuale.

Pe de altă parte, actul normativ introduce o serie de noutăți, una din cele mai importante fiind modificarea definiției salariatului detașat de pe teritoriul României, ca fiind salariatul unui angajator din România, care desfășoară muncă pe teritoriul altui stat membru sau al Confederației Elvețiene, pentru o perioadă de maximum 24 de luni. Așadar, legea instituie o durată maximă a detașării, fără însă a impune o sancțiune expresă pentru încălcarea acestei obligații. Pentru cazurile în care detașarea este necesară pe o perioadă mai lungă, o soluție poate fi încheierea unui contract de muncă în statul gazdă în momentul depășirii perioadei de 24 de luni. Totuși, orice decizie cu privire la structura contractuală trebuie să ia în calcul și aspecte ce țin de asigurările sociale, pentru a nu fi afectate drepturile angajaților. O altă problemă legată de instituirea unei durate maxime a detașării este legată de faptul că legea nu stabilește în mod expres cum se calculează termenul de 24 de luni (dacă se compune numai din perioade de detașare continue sau succesive). Astfel, este important de stabilit dacă întreruperea detașării pe o perioadă limitată conduce la curgerea unui nou termen de 24 de luni sau, dimpotrivă, termenul inițial doar se suspendă în perioada în care detașarea este întreruptă. În ce privește detașările din alte state membre în România, Legea 172/2020 nu a impus o durată maximă a acestora, lăsând decizia la latitudinea statului de origine.

O altă regulă nou introdusă impune în sarcina angajatorilor obligația de a acorda lucrătorilor detașați de pe sau pe teritoriul României remunerația (nu numai salariul minim) reglementată în statul de destinație atât prin acte cu putere de lege și acte administrative, cât și, dacă există, prin convenții colective sau sentințe arbitrale care au fost declarate cu aplicare generală (inclusiv plata orelor suplimentare).

Prin urmare, societatea care trimite angajați în alt stat trebuie să verifice, anterior detașării, pe site-ului oficial al statului gazdă, care sunt elementele obligatorii ale remunerației potrivit legislației locale, contractelor colective general aplicabile sau practicii din statul respectiv. Remunerația acordată angajatului detașat va include, așadar: salariul minim aplicabil în statul gazdă (ca și până acum); sporuri, indemnizații, plăți obligatorii în statul gazdă (spor pentru ore suplimentare, muncă de noapte, muncă în weekend, indemnizație de concediu etc.); indemnizația de detașare (diurna), care trebuie acordată de către angajator pentru a compensa inconvenientele rezultate din îndepărtarea salariatului din mediul său obișnuit, distinct de plata cheltuielilor generate de detașare (transport, cazare, masă).

Totodată, angajatorul trebuie să verifice dacă în statul gazdă este obligatorie acordarea unei indemnizații de detașare, precum și scopul în care aceasta este acordată. În cazul în care indemnizația de detașare nu este destinată acoperirii cheltuielilor generate de detașare (transport, cazare, masă), ea va fi considerată parte a remunerației minime acordate angajatului.

În plus, trebuie menționat că, în funcție de legislația fiecărui stat membru, nerespectarea obligațiilor de mai sus poate atrage sancțiuni semnificative.

Regulile privind salarizarea, valabile doar
dacă sunt mai favorabile angajatului decât în țara de origine 

Extrem de important este faptul că regulile referitoare la acordarea remunerației minime aplicabile pe teritoriul statului gazdă (dar și a celorlalte drepturi reglementate de Legea nr. 16/2017) se aplică numai în cazul în care sunt mai favorabile salariatului detașat decât cele din țara de origine.

Companiile care detașează lucrători în România sunt obligate, la rândul lor, să verifice care sunt elementele obligatorii ale remunerației potrivit legislației românești sau contractelor colective general aplicabile (salariul minim, care este diferențiat în funcție de studii și de poziția ocupată, în sectorul construcțiilor fiind de 3.000 de lei; sporuri, indemnizații, plăți obligatorii; orice alte componente ale remunerației minime reglementate de contractul colectiv de muncă la nivel sectorial).

Indemnizaţia specifică detaşării transnaţionale este considerată parte a remuneraţiei, în România, cu excepţia cheltuielilor generate de detaşare, pe care angajatorul are obligația să le ramburseze salariatului detașat. Totodată, angajatorii care detașează salariați în România sunt obligați să pună la dispoziția inspectorilor de muncă, la cerere, documente din care să rezulte cuantumul total al remuneraţiei aplicabile pe teritoriul României de care va beneficia salariatul pe perioada detaşării, cu evidenţierea distinctă a indemnizaţiei specifice, cheltuielile generate de detaşare şi modalitatea de acordare sau de rambursare a acestora. De asemenea, trebuie să prezinte și contractele de muncă, în copie, sau documente echivalente care să ateste durata angajării, moneda în care se face plata salariului, prestaţiile în natură sau în bani de care beneficiază salariatul pe durata detaşării transnaţionale, condiţiile care reglementează repatrierea salariatului, durata timpului de lucru și fișa de prezență.

Nerespectarea obligațiilor menționate atrage răspunderea contravențională a angajatorului care detașează salariați pe teritoriul României, și, de la caz la caz, poate atrage inclusiv răspunderea patrimonială a acestuia. Totodată, acesta și celelalte părți implicate în procesul detașării trebuie să ia în considerare și alte obligații ce pot apărea în România, pe durata detașării, din perspectivă fiscală și în materie de asigurări sociale, pentru a garanta un grad de conformare cât mai ridicat.

Romsilva: 3,5 milioane de puieți forestieri, împăduriri de toamnă

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva anunță că în campania de împăduriri de toamnă plantează peste 3,5 milioane de puieți forestieri în fondul forestier administrat: „Vor fi împădurite 1.081 hectare fond forestier, cu precădere în zonele cu altitudini mai mici, de câmpie și silvostepă, după ce în campania de împăduriri de primăvară au fost regenerate pădurile de la munte și deal.

Cele mai mari suprafețe vor fin împădurite în fondul forestier de stat administrat de direcțiile silvice Tulcea, 178 hectare, Dolj, 125 hectare, Brăila, 123 hectare, Galați, 119 hectare, și Călărași, cu 101 hectare.

Vor fi plantați peste 3,5 milioane puieți de stejar brumăriu și pendunculat, cer, gârniță, plopi albi și hibrizi, salcie sau salcâm, toți puieții forestieri fiind produși în pepinierele Romsilva.

În campania de împăduriri de primăvară s-au regenerat 10.789 hectare fond forestier de stat, din care 7.158 hectare prin regenerări naturale și 3.631 hectare prin lucrări de împăduriri.

Programul anual de regenerare a fondului forestier de stat administrat de Romsilva prevede, în cele două campanii de împăduriri, de primăvară și de toamnă, regenerarea a 12.531 de hectare, din care 8.073 prin regenerări naturale și 4.458 prin regenerări artificiale.

Programul anual de regenerare a pădurilor de stat se va realiza cu o investiție de 199,2 milioane lei.

Harta interactivă a tuturor șantierelor de împăduriri din fondul forestier de stat administrat de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva poate fi consultată la următoarea adresă de internet: https://bit.ly/2V82PlF

În ultimii șapte ani, Romsilva a regenerat 111.554 hectare fond forestier de stat și a plantat, în acest interval, peste 200 milioane de puieți forestieri”.

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva reamintește că „administrează 3,13 milioane hectare fond forestier proprietatea publică a statului, aproximativ 48% din totalul pădurilor la nivel național”.

Foto Romsilva

Persoane cu dizabilități, încadrate la Kaufland România

0

3 ianuarie este Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități. Kaufland România, angajator care sprijină diversitatea și egalitatea de șanse, își reafirmă susținerea programului ACCES – Angajare de Candidați cu Cerințe și Evoluții Speciale și angajamentul de a atinge obiectivele inițiativei:

„Până în acest moment, 240 de persoane cu dizabilități au devenit parte a echipei Kaufland. În același timp, patru case de marcat, special adaptate pentru angajații în scaun rulant, au fost instalate în patru magazine Kaufland din București, investiția totală ajungând la suma de 33.000 de euro.

Cu ocazia Zilei Internaționale a Persoanelor cu Dizabilități, Kaufland se alătură inițiativei lansate de  Camera de Comerț a Diversității din România, împreună cu alte companii și organizații, în semn de solidaritate pentru persoanele cu dizabilități. Astfel, Sediul Central Kaufland din București va fi iluminat în culoarea violet în cursul zilei de astăzi, începând cu ora 18:00 și până la miezul nopții. Compania răspunde prompt acestei acțiuni, din dorința de a transmite, și cu acest prilej, un mesaj puternic și încurajator către persoanele cu dizabilități – oricine își poate găsi locul în echipa Kaufland, indiferent de ceea ce îl face diferit.

Implicarea în comunitate a fost mereu unul dintre principalii piloni ai activității companiei, astfel că, prin programul A.C.C.E.S., Kaufland vine în întâmpinarea persoanelor cu dizabilități cu locuri de muncă sigure și stabile și totodată cu echipamente adaptate pentru o bună desfășurare a activității lor profesionale. Prin dezvoltarea acestor inițiative, compania rămâne un partener de încredere al persoanelor cu dizabilități”.

Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director, Kaufland România, subliniază: „Ușile Kaufland sunt deschise pentru oricine își dorește să se bucure de un loc de muncă stabil și de sprijinul necondiționat al tuturor colegilor în procesul de adaptare, de învățare și de dezvoltare. Ne bucurăm să anunțăm faptul că am parcurs deja pași importanți pentru a le oferi sprijinul necesar celor 240 de colegi cu dizabilități care ni s-au alăturat până în acest moment. Prin dezvoltarea permanentă a programului A.C.C.E.S., ne dorim să le punem la dispoziție un mediu de lucru plăcut, prin adaptarea spațiilor la nevoile lor și totodată să le oferim șansa de a ocupa un rol esențial într-o echipă construită ca o familie, în care fiecare abilitate contribuie la succesul companiei”.

Ana Lazăr, lucrător comercial la case de marcat/trezorerie, persoană cu dizabilitate locomotorie: „Kaufland este locul care m-a ajutat să îmi câștig încrederea în mine. Colegii m-au primit cu brațele deschise, încă din prima zi. Sprijinul și răbdarea consilierului angajaților și ale colegilor m-au ajutat să ajung unde sunt acum. Am ajuns să folosesc fără nicio teamă casa de marcat și am înțeles cum funcționează sistemul de pontaj. Sunt lucruri pe care nu credeam că o să le pot face fără ajutor. Viața mea s-a schimbat în bine de când ei mi-au spus primulBun venit în echipă!”

Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori ai României. Peste 15.000 de oameni lucrează în cele 136 de locații răspândite pe tot teritoriul țării. Până în prezent, 240 de persoane cu dizabilități, din orașe precum București, Cluj-Napoca, Sibiu, Satu Mare sau Oradea s-au alăturat echipei și se bucură în acest moment de o viață socială mai bună, de sprijinul colegilor și de posibilitatea de a-și pune abilitățile în practică. În continuare, compania își propune să angajeze alte 350 de persoane cu dizabilități.

Kaufland accentuează că „încă de la lansarea etapei pilot a programului ACCES, compania a avut în plan adaptarea spațiilor de lucru pentru a mări capacitatea de incluziune a persoanelor cu dizabilități. În acest sens, patru magazine Kaufland din București, printre care se numără cele situate în Tudor Vladimirescu, Bucureștii Noi, Militari și Apărătorii Patriei, au fost deja echipate cu case de marcat special gândite pentru angajații în scaun rulant. Investiția se ridică, în acest moment, la o valoare totală de 33.000 de euro și vine ca o confirmare a angajamentului companiei de a le oferi tuturor angajaților condiții optime la locul de muncă. Compania face eforturi constante pentru a-și îndeplini obiectivele în ceea ce privește incluziunea persoanelor cu dizabilități și își propune să contureze, în continuare, o cultură organizațională bazată pe diversitate. Astfel, printre locurile de muncă disponibile pentru persoanele cu dizabilități, se numără atât cele din magazinele Kaufland din întreaga țară (casier sau lucrător comercial), cele din Centrele Logistice din Ploiești și Turda (analist IT, analist gestiune stocuri, operator calculatoare sau manipulant sortare marfă), cât și cele din Sediul Central din București”.

Cei care sunt în căutarea unui loc de muncă pot suna la numărul de telefon 021 9132 sau pot aplica pe [email protected].

Închirieri la parterul proiectului J8 Office Park al dezvoltatorului Portland Trust

0

Dezvoltatorul imobiliar Portland Trust anunță închirierea unei suprafețe de 4.000 mp la parterul proiectului său J8 Office Park, cu suprafața totală de 46.000 mp, conceput în principal pentru magazine și alte servicii în jurul unei piațete central. Unul dintre chiriași este Coffee Island, lanț de cafenele cu sediul în Grecia, între primele 10 rețele de cafenele din Europa, care deschide astfel primul magazin din București. Dezvoltatorul anunță că „zona de cafenea va fi conectată cu recepția clădirii A și va oferi clienților și serviciile unor barista. Clienții vor beneficia și de terasa acoperită, cu mese și scaune”.

Alte închirieri în J8 Office Park: „Zona dedicată restaurantului principal a fost închiriată către D&L Cuisine, un operator cu experiență în domeniu, care va oferi numeroase opțiuni delicioase de mic-dejun, prânz și gustări. Mega Image va deschide un supermarket de 500 mp, iar sala de sport World Class România, lider de piață în industria fitness-ului, va ocupa o suprafață de 1.400 mp, la parter și la etajul 1. Serviciile medicale vor fi puse la dispoziție de Medicover, prin intermediul unei unități de 235 mp. Printre chiriașii J8 se numără și clinica Medy Sportline, cu o unitate de 330 mp, unde vor fi oferite servicii de fizioterapie, kinetoterapie și masaj corporal. În zona recepției din clădirea A a complexului J8, va funcționa și un magazin XTIME, de unde vor putea fi cumpărate presă, produse de conveniență, alimentare și băuturi în regim “to go” și care, alături de ceilalți operatori, vor oferi proiectului imobiliar și comunității învecinate un spectru complet de servicii care țin de zona alimentară și de sănătate”.

Dezvoltatorul precizează că „în cadrul proiectului de birouri, va exista un sistem de recunoaștere a numerelor de înmatriculare, control al accesului în clădire prin intermediul telefonului mobil, încărcătoare pentru autovehiculele electrice și panouri solare. Împreună, toate aceste inovații tehnologice creează un mediu atractiv și sigur pentru angajați și vizitatori, prietenos, în care accesul se poate face fără atingerea suprafețelor”. 

Întregul proiect are termen de finalizare vara lui 2021. În acest moment, „este pre-închiriat în proporție de 70% și este programat pentru. J8 este din ce în ce mai mult recunoscut ca primul mare proiect nou de birouri de clasă A din București, care și-a îmbunătățit sistemul de ventilație și standardele tehnice și igienice, astfel încât să poată răspunde cerințelor unui mediu sigur, post-Covid-19”.

Dezvoltatorul imobiliar și investitorul Portland Trust „este activ în Europa Centrală și de Sud-Est de peste 20 de ani. J8 Office Park este dezvoltat în asociere cu ARES Management Corporation, un manager global de investiții și active alternative autorizat de Comisia pentru Bursă și Valori Mobiliare din SUA (SEC – Security and Exchange Commission), care administrează active în valoare de aproximativ 145 miliarde de dolari și are peste 900 de angajați. Portland Trust și ARES Management Corporation au dezvoltat împreună peste 800.000 mp, care includ 7 clădiri de birouri și parcuri industriale în București și au câștigat numeroase premii pentru design și sustenabilitate”.