Monitorul anual al educației și formării: România – În pofida măsurilor de atenuare a impactului COVID-19 asupra educației, trecerea la învățământul la distanță riscă să agraveze inegalitățile deja mari

0

Comisia Europeană a publicat pe data de 12 noiembrie, Monitorul anual al educației și formării. Monitorul analizează cum evoluează educația și formarea în UE și în statele sale membre. În ceea ce privește România: 

  • S-au depus unele eforturi pentru îmbunătățirea calității educației și a îngrijirii preșcolarilor și pentru consolidarea formării inițiale a cadrelor didactice.
  • În pofida mai multor inițiative, este necesară îmbunătățirea competențelor digitale ale profesorilor, ale instructorilor și ale elevilor/studenților și este necesară asigurarea unei mai bune dotări a școlilor cu echipamente digitale.
  • Un procent ridicat de tineri au un nivel inadecvat în ceea ce privește competențele de bază. Asigurarea educației și formării de calitate și relevante pentru piața muncii reprezintă în continuare o provocare majoră.
  • Contextul socioeconomic afectează în mod semnificativ performanțele elevilor/studenților, limitând rolul pe care îl poate juca educația ca garant al egalității de șanse. În pofida măsurilor de atenuare a impactului pe care îl are COVID-19 asupra educației, trecerea la învățământul la distanță riscă să agraveze inegalitățile deja mari.

12/11/2020

Raportul de țară privind România este disponibil aiciCăutați traducerile disponibile pentru linkul precedentEN•••

Anul acesta, Monitorul din 2020 se axează în special pe predarea și învățarea în era digitală. Criza provocată de coronavirus a demonstrat importanța soluțiilor digitale pentru predare și învățare și a evidențiat punctele slabe existente. Raportul va fi prezentat în cadrul evenimentului Digital Education Hackathon(link is external)Căutați traducerile disponibile pentru linkul precedentEN••• (Hackatonul educației digitale) de astăzi.

Comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret, Mariya Gabriel, a declarat: „Sunt încântată de faptul că educația digitală este tema principală a Monitorului educației și formării din acest an, raportul emblematic al Comisiei privind educația în Europa. Considerăm că este necesar să aducem schimbări profunde în educația digitală și ne angajăm să sporim alfabetizarea digitală în Europa. Recent, Comisia a propus un pachet de inițiative, inclusiv noul Plan de acțiune pentru educația digitală 2021-2027, care va consolida contribuția educației și formării la redresarea UE în urma crizei provocate de coronavirus și va contribui la construirea unei Europe digitale și ecologice.”

În pofida investițiilor pe care statele membre le-au făcut în ultimii ani în infrastructura digitală dedicată educației și formării, persistă disparități mari, atât între țări, cât și în interiorul acestora. Contrar opiniei larg răspândite conform căreia tinerii de astăzi reprezintă o generație de „nativi ai erei digitale”, rezultatele sondajului indică faptul că mulți dintre ei nu-și dezvoltă competențele digitale la un nivel suficient. În toate țările care au făcut obiectul anchetei, peste 15 % din populația de elevi dispun de competențe digitale insuficiente. În plus, dovezile furnizate de OCDE indică faptul că profesorii din învățământul secundar inferior din țările UE beneficiază rareori de formare privind utilizarea tehnologiei informației și comunicațiilor (TIC) pentru predare și că profesorii își exprimă nevoia puternică de dezvoltare profesională în utilizarea competențelor TIC pentru predare.

În evaluarea sa anuală a modului în care sistemele educaționale din Uniunea Europeană abordează principalele provocări în materie de educație, Comisia subliniază progresele înregistrate în reducerea părăsirii timpurii a școlii și creșterea participării în toate sectoarele educației, începând de la vârsta preșcolară și până la învățământul terțiar.

Cu toate acestea, Monitorul evidențiază provocarea pe care o reprezintă dotarea tuturor tinerilor cu competențe de bază. Aproximativ o persoană din cinci, în vârstă de 15 ani, demonstrează un nivel de competență la citire, matematică și științe care este insuficient pentru participarea deplină la mersul societății. Având în vedere impactul contextului socioeconomic asupra performanței elevilor în ceea ce privește competențele de bază și digitale, este esențial să se abordeze dezavantajele în materie de educație și formare și să se reducă decalajul digital dintre elevi.

Recunoscând faptul că investițiile corespunzătoare în educație contribuie la creșterea economică și la incluziunea socială, statele membre ale UE au menținut cheltuielile publice pentru educație la aproximativ 10 % din totalul cheltuielilor publice, conform celor mai recente date ale Monitorului.

Construirea unei Uniuni Europene a sănătății: O pregătire și un răspuns în caz de criză mai puternice pentru Europa

0

Comisia Europeană ia primele măsuri în vederea construirii Uniunii Europene a sănătății, anunțată de președinta von der Leyen în discursul ei privind starea Uniunii. Comisia prezintă o serie de propuneri pentru consolidarea cadrului de securitate sanitară al UE și pentru consolidarea pregătirii pentru situații de criză și a rolului de răspuns al principalelor agenții ale UE. Pentru a intensifica lupta împotriva pandemiei de COVID-19 și pentru a face față urgențelor sanitare viitoare este necesară o mai bună coordonare la nivelul UE. Pe baza învățămintelor desprinse din criza actuală, propunerile de astăzi vor asigura o pregătire mai bună și un răspuns mai puternic în timpul crizelor sanitare actuale și viitoare.11/11/2020

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat: „Scopul nostru este protejarea sănătății tuturor cetățenilor europeni. Pandemia cauzată de noul coronavirus a evidențiat necesitatea unei mai bune coordonări în cadrul UE, a unor sisteme de sănătate mai reziliente și a unei mai bune pregătiri pentru crize viitoare. Schimbăm modul în care abordăm amenințările transfrontaliere la adresa sănătății. Astăzi începem să construim o Uniune Europeană a sănătății, pentru a proteja cetățenii printr-o asistență medicală de înaltă calitate în situație de criză și pentru a pregăti Uniunea și statele sale membre să prevină și să gestioneze urgențele sanitare care afectează întreaga Europă.”

Vicepreședintele pentru promovarea modului de viață european, Margaritis Schinas, a declarat: „Astăzi, facem un pas important și semnificativ în direcția unei veritabile Uniuni a sănătății. Consolidăm conducerea noastră comună în situație de criză pentru a ne pregăti și a răspunde la amenințările transfrontaliere grave la adresa sănătății. Agențiile UE trebuie să fie dotate cu mandate mai ferme pentru a proteja mai bine cetățenii UE. Pentru a combate pandemia de COVID-19 și viitoarele situații de urgență sanitară, singura cale de urmat este coordonarea sporită și utilizarea unor instrumente mai eficiente la nivelul UE

Stella Kyriakides, comisarul pentru sănătate și siguranță alimentară, a declarat: „Sănătatea este mai mult decât oricând o preocupare esențială a cetățenilor noștri. Pe timp de criză, cetățenii se așteaptă în mod îndreptățit ca UE să își asume un rol mai activ. Astăzi, consolidăm bazele unei UE mai sigure, mai bine pregătite și mai reziliente în domeniul sănătății. Aceasta va fi o schimbare semnificativă a capacității de a răspunde în mod colectiv. Uniunea Europeană a sănătății înseamnă nici mai mult nici mai puțin decât pregătirea pentru a face față împreună amenințărilor comune la adresa sănătății, acționând ca o veritabilă Uniune. Trebuie să o realizăm pentru a răspunde așteptărilor cetățenilor noștri.

Propunerile de astăzi se concentrează pe modernizarea cadrului juridic actual privind amenințările transfrontaliere grave la adresa sănătății, precum și pe consolidarea pregătirii pentru situații de criză și a rolului de răspuns al principalelor agenții ale UE în domeniu și anume, Centrul European de Prevenire și Control al Bolilor (ECDC) și Agenția Europeană pentru Medicamente (EMA).

Un cadru al UE mai solid pentru securitatea sanitară

Pentru a crea un mandat mai solid pentru coordonarea realizată de Comisie și agențiile UE, Comisia propune astăzi un nou Regulament privind amenințările transfrontaliere grave la adresa sănătății. Noul cadru:

  • Va consolida nivelul de pregătire: vor fi elaborate, la nivelul UE, planuri și recomandări de pregătire pentru situații de criză în domeniul sănătății și în caz de pandemie, care vor viza adoptarea planurilor la nivel național, combinate cu cadre cuprinzătoare și transparente pentru raportare și auditare. Pregătirea planurilor naționale ar fi sprijinită de Centrul European de Prevenire și Control al Bolilor și de alte agenții ale UE. Planurile vor fi auditate și supuse unor teste de stres de către Comisie și de către agențiile UE.
  • Va consolida supravegherea: un sistem de supraveghere integrat și consolidat va fi creat la nivelul UE, utilizând inteligența artificială și alte mijloace tehnologice avansate.
  • Îmbunătățirea raportării datelor: statele membre vor avea obligația să își intensifice raportarea indicatorilor sistemelor de sănătate (de exemplu, disponibilitatea paturilor de spital, capacitatea de tratament specializat și de terapie intensivă, numărul de membri ai personalului cu pregătire medicală etc.).
  • Declararea unei situații de urgență la nivelul UE ar declanșa o coordonare sporită și ar permite crearea, constituirea de rezerve și achiziționarea de produse relevante în situații de criză.

Agenții ale UE mai puternice și mai funcționale

Centrul European de Prevenire și Control al Bolilor și Agenția Europeană pentru Medicamente au fost în prima linie a activității UE de contracarare a pandemiei de COVID-19 încă de la izbucnirea ei. Cu toate acestea, pandemia de COVID-19 a arătat că ambele agenții trebuie să fie consolidate și dotate cu mandate mai ferme pentru a proteja mai bine cetățenii UE și a combate amenințările transfrontaliere la adresa sănătății.

Mandatul ECDC va fi consolidat astfel încât să poată sprijini Comisia și statele membre în următoarele domenii:

  • supravegherea epidemiologică prin intermediul unor sisteme integrate care să permită supravegherea în timp real
  • planificarea pregătirii și răspunsului, raportarea și auditarea
  • punerea la dispoziție a unor recomandări și opțiuni privind gestionarea riscurilor
  • capacitatea de a mobiliza și de a desfășura în teren grupuri operative ale UE de asistență medicală pentru a sprijini răspunsul local în state membre
  • construirea unei rețele de laboratoare de referință ale UE și a unei rețele de substanțe de origine umană

Mandatul Agenției Europene pentru Medicamente va fi consolidat astfel încât să faciliteze un răspuns coordonat la nivelul Uniunii în caz de crize sanitare prin:

  • monitorizarea și atenuarea riscului de penurie de medicamente și de dispozitive medicale de importanță majoră
  • acordarea de consiliere științifică privind medicamentele care ar putea avea potențialul de a trata, a preveni sau a diagnostica bolile care cauzează respectivele crize
  • coordonarea studiilor pentru monitorizarea eficacității și a siguranței vaccinurilor
  • coordonarea trialurilor clinice.

De asemenea, Comisia prezintă astăzi principalele elemente ale viitoarei Autorități pentru răspuns în situații de urgență sanitară (Health Emergency Response Authority – HERA), care urmează să fie propusă până la sfârșitul anului 2021. O astfel de structură ar fi un element nou important de sprijinire a unui răspuns mai bun al UE la amenințările transfrontaliere la adresa sănătății.

Agenția Națională de Presă AGERPRES a lansat campania #imunitateprinmiscare

0

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES a lansat, joi, 12 noiembrie, în parteneriat cu Ministerul Tineretului şi Sportului şi Comitetul Olimpic şi Sportiv Român, campania de interes public #imunitateprinmiscare. Proiectul prezintă beneficiile practicării sportului asupra sistemului imunitar, cu scopul conştientizării importanţei sportului, la nivelul publicului larg, mai ales în contextul pandemiei de COVID-19.

Conform celui mai recent Eurobarometru, efectuat de Comisia Europeană în 2018, România se află pe locul al II-lea în ceea ce priveşte sedentarismul. Potrivit datelor, mai mult de 63% dintre români nu practică nicio formă de activitate fizică.

Astfel, AGERPRES își propune ca prin articolele din această campanie să pună în evidenţă argumente, în beneficiul sportului, venite din partea unor specialişti din domeniul medical. Materialele jurnalistice vor fi publicate timp de o lună, în zilele de joi și duminică, la ora 10:00, pe fluxurile Sport Intern şi Covid-19 INFO și pe site-ul public www.agerpres.ro.

În România, absenţa activităţii fizice în rândul populaţiei este una dintre cauzele mortalităţii crescute în rândul pacienţilor cu COVID-19, susţine medicul şi conferenţiarul universitar Bogdan-Alexandru Hagiu, de la Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport a Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, în primul material AGERPRES din campania #imunitateprinmiscare, care poate fi citit aici.

Agenţia Naţională de Presă își continuă astfel misiunea de a informa prompt și obiectiv, oferind presei din România și de peste hotare, precum și cititorilor, posibilitatea de a se conecta în permanență la materiale jurnalistice de interes, echidistante și corecte.

De ce imobiliarele au cel mai bun randament financiar – analiză prezentată de Nordis Group

0

Nordis Group, dezvoltator imobiliar de lux cu o experiență de 12 ani pe piața locală, prezintă evoluția pieței imobiliare în ultimii cinci ani, dar și care sunt preferințele românilor când vine vorba de achiziții în acest domeniu.

Nordis Group prezintă o analiză realizată de Florin Stanciu, analist financiar, care arată că în perioada 2015 – 2020 (raportare la nivelul trimestrului trei din fiecare an) a fost înregistrată o creștere agregată de aproximativ 46% a prețurilor pe metru pătrat la locuințe. Aceasta se traduce într-o creștere medie de 7,9% pe an. Dacă ar fi să luăm în calcul și închirierea acestora pe o perioadă de 5 ani, acest lucru ar duce la un randament net superior al investițiilor imobiliare față de celelalte metode de investiție analizate, respectiv titluri de stat și bursă.

Evoluția din 2020, la nivel național, indică o creștere a prețului pe metru pătrat la locuințe cu 2,4%. Totodată, în trimestrul trei din 2020, față de aceeași perioadă a anului precedent, prețurile s-au modificat cu 6,5%.

Prin comparație cu alte produse investiționale, titlurile de stat emise de statul român la cinci ani oferă randamente de 3,65% p.a., respectiv 4,15% p.a. la 10 ani. Pentru o clasă de active mai riscantă, de exemplu, investitorii în piața de capital ar fi obținut un randament de 33% în aceeași perioadă (creștere indice BET).

În 2020, Nordis Group a remarcat un interes crescut în rândul românilor pentru locuințe spațioase completate de facilități și servicii care le pot susține sau îmbunătăți stilul de viață. În cadrul proiectelor Nordis, comparativ cu anul precedent, valoarea medie a apartamentelor achiziționate a crescut considerabil, iar preferințele și nevoile clienților s-au îndreptat încă de la începutul anului către spații generoase.

În acest sens, ansamblul le propune românilor atât o experiență inovatoare pe litoralul Mării Negre, cât și o investiție sigură pe termen lung. Ansamblul este cel mai ambițios proiect de pe litoral. E compus din 670 de apartamente rezidențiale și 730 de camere de hotel pe o suprafață totală de 80.000 de metri pătrați.

Până în acest moment, pentru proiectul Nordis Mamaia 5***** care va fi finalizat în anul 2021, au fost realizate, doar în acest an, peste 600 de achiziții, iar valoarea medie investită de către clienți este de aproximativ 90.000 de euro.

„Sectorul imobiliar este considerat de majoritatea investitorilor o măsură de protecție la inflație și aceste cifre ne arată că investiția în imobiliare are un randament atractiv. Ce ne-am propus noi prin proiectele pe care le avem în derulare, în special prin Nordis Mamaia 5*****, a fost să oferim o experiență deosebită fiecărui client și să poată investi în cel mai bun produs. Ce am remarcat a fost că românii au investit mai mult în proprietățile Nordis, fie pentru a avea un venit sigur lunar, fie pentru a avea o casă de vacanță sau o nouă locuință în cele mai exclusiviste zone. Ne bucurăm să vedem, mai ales în 2020, că oamenii prețuiesc tot mai mult serviciile și facilitățile care le pot asigura și susține un anumit stil de viață”, a declarat Alexandru Mihai, Managing Partner – Nordis Group (foto).

Estimările Nordis Group pentru finalul lui 2020 și pentru 2021

Pentru ultimele luni din 2020, Nordis Group estimează o creștere a numărului de vânzări, iar proiectul Nordis Sinaia 5***** este foarte căutat în această perioadă. Compania estimează că, pe fondul măsurilor care există în acest moment pe plan național, în decembrie dorința cumpărătorilor de a investi va fi mai mare.

„Cumpărătorii care decid să investească în domeniul imobiliar au tipologii diferite, însă împart același scop: de a avea un venit suplimentar. Este cunoscut și demonstrat că investițiile în proprietăți sunt cele mai sigure și profitabile. Comparativ cu alte bunuri, proprietățile își cresc valoarea în timp și au avantaje pe termen lung. Majoritatea cumpărătorilor sunt oameni informați, realiști, care aleg acest domeniu facil de gestionat”, a declarat Alexandru Mihai, Managing Partner – Nordis Group.

În prima jumătate din 2021, Nordis Group preconizează o creștere accentuată a vânzărilor. Comportamentul de cumpărare al clienților va continua să se bazeze pe siguranță și în continuare vor fi foarte căutate locuințele în zone exclusiviste. În această perioadă, proiectul din Mamaia va fi aproape finalizat, iar cel din Sinaia în construcție. De asemenea, Nordis plănuiește replicarea proiectelor existente în orașele mari ale țării, primele locații din această listă fiind Brașov și București.



Despre Nordis Group

Nordis Group este un brand românesc, grup de firme format din șase entități, care îș​i desfă​ș​oară activitatea în dezvoltarea imobiliară, industrie hotelieră, construc​ț​ii, arhitectură, consultan​ț​ă imobiliară, administrare imobile. Companiile din portofoliul Nordis Group sunt Nordis Hotels, Nordis Development, Nordis Construct, Nordis Real Estate, Nordis Architecture și Nordis Property Management.

Horváth & Partners: Peste 80% dintre companiile din România sunt în urmă cu digitalizarea proceselor de business

0

  • Digitalizarea și standardizarea proceselor de business din cadrul unei companii poate reduce timpul total alocat activităților, și implicit cheltuielile de funcționare, cu până la 30%
  • Profitabilitatea unei companii crește în medie cu 20%, prin utilizarea unui sistem ERP modern (Planificarea Resurselor Organizației) 
  • Actualul context economic, social și sanitar a amplificat nevoia de flexibilitate și transformare a businessului, la nivel global
  • România se situează pe locul 26, dintre cele 28 de țări membre UE, din punct de vedere al competitivității digitale, potrivit datelor oficiale ale Comisiei Europene

București, 12 noiembrie 2020. Peste 80% dintre companiile din România folosesc sisteme de planificare a resurselor organizației (ERP – Enterprise Resource Planning) învechite și insuficient digitalizate, conform analizelor Horváth & Partners și  statisticilor anuale furnizate de Comisia Europeană, prin Digital Economy and Society Index – DESI din 2020. Pentru a fi competitive, companiile au nevoie de platforme ERP moderne, care odată implementate reduc cheltuielile de funcționare și timpul mediu alocat diferitelor activități cu până la 30%, iar profitabilitatea crește, în medie, cu 20%. Potrivit reprezentanților Horváth & Partners, este necesar ca România să acorde o importanță sporită digitalizării managementului proceselor din companii, în primul rând din cauza contextului actual influențat de pandemie, dar și pentru că avem un decalaj semnificativ de recuperat față de restul țărilor din Uniunea Europeană. Indicele economiei și societății digitale (DESI), care măsoară anual evoluția țărilor membre ale UE din punct de vedere al competențelor digitale, a plasat România pe locul 26 din 28, în 2020.

„Necesitatea unor inițiative de digitalizare, automatizare, simplificare și eficientizare a proceselor de business este în prezent din ce în ce mai acută. Procesele de business optimizate reprezintă fundația oricărei organizații de succes, iar o gestionare corectă a acestora se face printr-o platformă de planificare a resurselor întreprinderii sau, pe scurt, ERP. Un sistem ERP are rolul de a integra toate informațiile care țin de funcționarea unei companii într-o platformă digitală unică. De aceea, o platformă ERP învechită aduce cu sine și probleme de profitabilitate a afacerii, este dificil de utilizat și pune o presiune majoră pe angajații din departamentele de operațiuni, financiar și IT. Contextul economic actual, plin de provocări, trebuie să fie un semnal de alarmă pentru toate companiile care nu și-au modernizat sau schimbat sistemele ERP învechite și care acum ar putea avea și mai mult de suferit”, a explicat Maria Boldor, Principal, Responsabil pentru proiecte de transformare de business în cadrul Horváth & Partners România. 
Companii de anvergură precum Hoerbiger și Atlantic Grupa au trecut recent prin proiecte de modernizare și standardizare a proceselor, pentru a putea implementa cea mai nouă soluție oferită de SAP, respectiv SAP S/4HANA. Toate companiile care utilizează platforme furnizate de SAP sunt obligate să facă această tranziție până în 2025, ceea ce implică modernizarea sistemului ERP existent cu funcționalități noi. Proiectul derulat de Hoerbiger a avut o durată de 9 luni, iar cel al companiei croate activă în domeniul FMCG, Atlantic Grupa, 12 luni, iar ambele au fost coordonate de consultanții Horváth & Partners. Printre rezultatele notabile, se numără: (1) reducerea duratei proceselor cu până la 40%; (2) eliminarea timpilor morți cu până la 30%; (3) creșterea fiabilității datelor cu mai mult de 60%; (4) scăderea costurilor de întreținere cu 10% și (5) majorarea profitabilității cu până la 15%.

„Acum este momentul optim în care companiile din România trebuie să se concentreze pe optimizarea proceselor de business. Amânarea acestei inițiative strategice poate conduce la perturbări operaționale majore și dificultăți de redresare economică. Reconfigurarea și modernizarea platformelor prin care organizațiile își administrează activitatea a devenit vitală, mai ales în contextul crizei COVID-19, care a influențat în special domenii ca FMCG, automotive, energie, imobiliare, bancar sau telecomunicații. Flexibilitatea și reacția rapidă la schimbările din piață vor face diferența între jucători, atunci când vine vorba despre navigarea în noul climat, marcat de scăderea puterii de cumpărare a populației. Adaptarea și dezvoltarea sunt, împreună, cheia succesului. Trendul de digitalizare, care a demarat mai puternic în România în ultimii ani, trebuie să continue într-un ritm mai alert”, a încheiat Maria Boldor. Managementul proceselor este o temă reprezentativă în portofoliul companiei de consultanță, care are peste 25 de ani de experiență în acest acest tip de proiecte și o echipă de peste 100 de consultanți specializați, care pot gestiona proiecte în orice colț al lumii. Pentru mai multe detalii cu privire la know-how-ul companiei și proiectele de implementare a noilor platforme ERP, puteți accesa:  https://www.horvath-partners.com/ro/expertiza/organizational-transformation/process-management/și  https://www.horvath-partners.com/ro/expertiza/organizational-transformation/business-transformation-with-sap-s4hana/

 Despre Horváth & Partners 


Horváth & Partners este una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă și pe piața din România, începând cu 2005. Compania a fost înființată în Stuttgart, în 1981, de Prof. Dr. Péter Horváth, unul dintre pionierii Controlling-ului în Germania și are peste 1.000 de angajați. Horváth & Partners are birouri în Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München și Stuttgart), Austria, România, Elveția, Ungaria, Arabia Saudită și Emiratele Arabe, Statele Unite ale Americii, dar consultanții companiei stau la dispoziția clienților la nivel global. Horváth & Partners este membră a Cordence Worldwide, cea mai importantă alianță activă la nivel mondial, formată din companii de consultanță în management de prestigiu, cu aproape 70 de birouri în 25 de țări, situate pe trei continente, totalizând peste 5.100 de consultanți. Pe piața din România, Horváth & Partners oferă o gamă largă de servicii de consultanță în domeniul managementului performanței și optimizarea performanței organizațiilor private și publice: de la management strategic și inovație, managementul proceselor și organizare, până la controlling, managementul operațiunilor și achizițiilor, training-uri, consultanță în vânzări și IT. Principiul de consultanță al Horváth & Partners se bazează pe o cooperare intensivă, în parteneriat și orientată pe soluții, alături de clienți. Unul dintre principiile de bază, care diferențiază Horváth & Partners, este sprijinirea clientului pe parcursul întregului proces de transformare, de la elaborarea conceptelor strategice, până la implementarea și ancorarea acestora în cadrul companiei. Vă rugăm să vizitați website-ul nostru la: www.horvath-partners.com/ro.

Improving diversity and public perception of forest sector workforce for green recovery

0

12 November 2020, Geneva, Switzerland  – Altogether almost 4.3 million people work across the forest sectors of North America, Europe, and Central Asia according to a new study published by FAO and UNECE, the United Nations Economic Commission for Europe. The majority is in Europe (51 percent), the United States and Canada (29 percent), the Russian Federation (14 percent), and Turkey (5 percent), with the remaining 1 percent split across the other countries of the UNECE region.

New job profiles have also emerged, related to sustainability targets, forest education, and human recreation.

While the economic, environmental, social, and cultural benefits of forests and the resources they provide are well understood, much less is known about the specific profiles of forest workers and how they have changed over time. This study fills a gap, as the scale and significance of those substantial changes in forestry jobs over the last decades has not been properly studied. 

The study reveals a significant decrease in the number of forest sector workers in Europe. In 2016, around 2 231 800 people were employed in forestry throughout Europe, a fall of 18 percent since 2008. Transition to market economies and the resulting dissolution of administrative systems have resulted in considerable structural changes in forest sector employment, leading to a decrease of the overall workforce in Eastern Europe (by 58 percent) and the Balkans (by 46 percent) between 1990 and 2011. Women, young people, and minorities remain underrepresented in formal employment and overrepresented in informal forest jobs.

It is not just the size of the workforce that has seen a significant transformation. The main change in forestry employment has been structural – from public to private sector, and from large multi-purpose organizations to a number of contractors. Since 2000, forest jobs in the public forest sector in Europe have declined by around 60 percent, while employment in the private forest sector has almost tripled. The forest management objectives have also changed; once focused on wood harvesting, they now span over various forest functions, including ecosystem services. 

This novel focus means that nowadays an increasing number of jobs relate to biodiversity conservation, forest education and recreation, ecotherapy, forest certification, and others. Such jobs are not always publicly perceived as forest jobs, nor counted towards official employment figures. Yet, it is these professions that are crucial to addressing emerging sectoral challenges and those that can stimulate the green recovery and a shift towards a sustainable circular economy.

This study, building upon the previous publication exploring the future of jobs in the forest sector, underlines the need for a shift in the public perception of the forest sector as of one that offers modern career paths, which could help diversify the forest sector workforce by attracting more women, young people, and minorities. This, in turn, would pave the way toward a more diverse and resilient workforce that will be central to building a more sustainable green economy. 

The study is available for download here.


Photo: ©FAO/Vasily Maksimov

BCR Leasing pregătită pentru a susține clienții care aplică în cadrul Programului – IMM Leasing de Echipamente și Utilaje

0

Aderarea BCR Leasing la programul IMM Leasing de Echipamente și Utilaje, urmărește stategia companiei de a susține întreprinderile mici și mijlocii, prin acordarea de finanțări în leasing financiar pentru achiziția de echipamente mobile și utilaje, vehicule utilitare, autobuze și autocare, echipamente IT și tehnologia informației. În cadrul acestui program se pot înscrie IMM-urile din domenii precum producție, comerț sau prestări de servicii.

„Considerăm că programul IMM Leasing de Echipamente si Utilaje creează oportunități pentru companiile antreprenoriale românești. Accesul la garanțiile de stat, precum și la costurile subvenționate, reprezintă o soluție bună de eficientizare a afacerii și permite direcționarea resurselor proprii ale companiilor către alte proiecte. Pe de altă parte, susținerea accesului IMM-urilor la tehnologii noi este o prioritate strategică pentru BCR Leasing. Și prin aderarea noastră la acest program rămânem consecvenți cu ceea ce ne-am propus: să susținem clienții noștri oferind soluții de finanțare de tip leasing, care să-i ajute în ceea ce își propun“, a declarat Vlad Vîtcu, CEO al BCR Leasing IFN(foto).

Programul IMM LEASING DE ECHIPAMENTE ȘI UTILAJE este un program multianual de încurajare și de stimulare a dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, precum și a întreprinderilor afiliate care au un număr egal sau mai mare de 250 de angajaţi. Plafonul total al garanțiilor care pot fi acordate în acest program este de 1,5 miliarde lei, iar valoarea maximă cumulată a finanțărilor garantate de stat care pot fi acordate unui beneficiar în cadrul acestei facilități este de 5 milioane de lei.


BCR LEASING IFN este prezentă pe piață românească a leasingului din 2001, ca subsidiară a Băncii Comerciale Române, parte a grupului financiar central-european ERSTE Group. Compania oferă o gamă completă de servicii de leasing financiar și credit pentru achiziționarea de bunuri de folosintă îndelungată: vehicule (autoturisme, vehicule comerciale, flote de autoturisme) și echipamente (mașini agricole, echipamente medicale, software și echipamente IT, etc.).

Electrolux lansează primul său aspirator sustenabil, realizat din materiale 100% reciclabile și reciclate

0


Electrolux continuă demersurile de reducere a plasticului din electrocasnicele fabricate și lansează primul său aspirator prototip, realizat din materiale 100% reciclabile și reciclate. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Stena Recycling, companie suedeză de gestionare și reciclare a deșeurilor, și își propune să testeze noi modalități de reciclare și de recirculare a materiilor prime provenite din aparatele de uz casnic. Testarea aspiratorului prototip este doar unul dintre demersurile de sustenabilitate inițiate de companie, ce fac parte din strategia sa globală de dezvoltare durabilă, Better Living, ce are ca scop să ofere consumatorilor produse sustenabile pentru o viață mai bună.

În fiecare an, peste 400 de milioane de tone de plastic sunt produse la nivel global, dintre care doar 12% din întreaga cantitate se transformă în materiale reciclate. De aceea, eforturile de a găsi o soluție sustenabilă, care să înlocuiască folosirea plasticului cu o materie primă fezabilă și de înaltă calitate, reprezintă un angajament pentru întreaga piață de bunuri de larg consum. Electrolux a fost prima companie pe piața de electrocasnice care, încă din 2010, a lansat un program în vederea dezvoltării unei soluții de recirculare a plasticului din componentele electrocasnicelor cu materiale reciclate.

Preocuparea continuă a companiei Electrolux de a respecta standardele și normele ecologice internaționale și de a dezvolta politici interne în vederea reducerii plasticului au stat la baza parteneriatului cu Stena Recycling. Prin intermediul acestei colaborări, Electrolux își propune să descopere cum funcționează piața materialelor reciclate, precum și a materialelor prime, și să testeze astfel circularitatea aparatelor de uz casnic. Primul rezultat este un aspirator prototip realizat din plastic 100% reciclat și componente refolosite din produse electrocasnice de consum.  Aspiratorul a fost realizat din materiale ce provin de la electrocasnicele uzate, cum ar fi uscătorul de păr, aspiratoarele și computerele, pe care consumatorii nu le mai foloseau. Prin folosirea acestor produse, deja utilizate, echipa a avut posibilitatea de a studia durata de viață a produselor și componentelor reciclate și mai mult decât atât, de a obține informații despre comportamentele și atitudinile consumatorilor în privința reciclării.

„Unul dintre obiectivele noastre pe termen lung este de a reduce impactul negativ asupra mediului până în 2030, prin folosirea unor soluții de recirculare a plasticului din electrocasnice. Dezvoltarea unui aspirator din materii prime sustenabile este o provocare, însă pentru Electrolux reprezintă un nou standard în sustenabilitate și un reper în inovație, prin care vrem să ne consolidăm și mai mult poziția în piață, atât la nivel local, cât și la nivel internațional. Vom continua să investim în design-ul de produse sustenabile și să oferim consumatorilor produse performante, dezvoltate cu grijă față de mediul înconjurător”, a declarat Teodora Juravle,Marketing Manager Electrolux România.

Până în 2030 toate gamele de produse Electrolux vor conține cel puțin 50% materiale reciclate. Pentru a atinge acest obiectiv, un prim pas este dezvoltarea unor produse prototip pentru fiecare gamă, care va oferi posibilitatea de a testa și a dezvolta pe viitor un întreg portofoliu cu produse durabile pentru consumatori.  

Despre Electrolux

Electrolux este lider global pe piața electrocasnicelor de uz casnic, dezvoltate în colaborare cu utilizatorii profesionisti și gândite special pentru a întâmpina nevoile reale ale consumatorului. Compania oferă soluții inovatoare, proiectate cu grijă, atât pentru uzul casnic, cât și pentru cel profesional – produse precum frigidere, mașini de spălat vase, mașini de spălat rufe, aragaze, aspiratoare, sisteme de aer condiționat și electrocasnice mici. Sub mărci renumite ca Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire și Electrolux Grand Cuisine, Grupul vinde în fiecare an, mai mult de 60 de milioane de produse clienților din peste 120 de piețe. Pentru informatii suplimentare despre Grupul Electrolux, accesati www.electrolux.ro.  

Tinerii în Arena – locul în care noua generație de antreprenori cunosc potențialii investitori

0

Prin programul de antreprenoriat „Vreau să fiu Antreprenor” promovăm gândirea și acțiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România

Tinerii în Arenă este locul unde tinerii motivați și dornici să își pornească propriul business pot afla mai multe despre antreprenoriat și despre ce trebuie să facă pentru a primi investiții, direct de la antreprenori experimentați și investitori.

Conform studiului desfășurat de echipa Insights PulseZ, 1 din 2 tineri la nivel național vor să fie antreprenori sau manageri iar 2 din 3 tineri au apetit pentru antreprenoriat. Asta arată potențialul și interesul pe care tânăra generație îl are pentru antreprenoriat. Acest potențial întâmpină și o mare provocare totuși fiindcă 6 din 10 tineri afirmă conform studiului că cea mai mare problemă pe care o întâmpină în România este lipsa accesului la resurse financiare. Mai mult, 1 din 4 tineri este dispus să își deschidă o afacere dacă găsește resurse financiare.

Tocmai din acest motiv echipa Vreau să fiu Antreprenor & Insights vine în sprijinul tinerei generații pentru a facilita accesul în primul rând la informații legate de cum pot să obțină o investiție și apoi să îi sprijine pe tineri în drumul lor către a deveni antreprenori.

Mulți oameni au auzit de conceptele internaționale Dragons Den și Shark Tank sau de cele din România, Imperiul Leilor sau Arena Leilor, unde antreprenorii vin să își prezinte afacerea în fața unor investitori.

Ce se întâmplă în cadrul evenimentului?

Tinerii în Arenă re-creează acest mediu în zona de online și pune lentila pe tinerii din Generația Z, între 16 și 24 de ani, care sunt deciși să meargă într-o călătorie antreprenorială.

Primul eveniment va avea loc în data de 24 noiembrie, începând cu ora 18:00 și va fi un eveniment de pre-lansare în care 5 investitori și totodată antreprenori de succes la nivel național vor împărtăși cu audiența mai multe informații despre antreprenoriat și vor răspunde la întrebări legate de care sunt lucrurile importante pe care un tânăr trebuie să le îndeplinească pentru a primi finanțare.

„Ne dorim ca prin acest eveniment să îi pregătim pe tineri pentru a fi „investibili”. Vrem să îi sprijinim să afle direct de la investitori care sunt lucrurile la care ei se uită înainte să investească și care sunt pașii pe care trebuie să îi urmeze. Începând cu anul următor ne dorim să aducem dintre acești tineri care participă acum la eveniment să își prezinte ideile de business și astfel să facilităm accesul tinerilor la resurse financiare și nu numai.” a declarat Alin-Claudiu Apostu, managerul de proiect și gazda evenimentului Tinerii în Arenă

Cine sunt investitorii în tineri?

Cei 5 investitori vizionari care vor participa la eveniment sunt antreprenori care participă sau au mai participat la evenimente similare și au deja experiența și interesul pentru a susține noua generație de antreprenori. Până acum au fost anunțați oficial trei dintre antreprenori, urmând ca pe data de 12 și 16 noiembrie să fie anunțați și ceilalți doi. Cei trei confirmați până acum sunt:

  • Dragoș Petrescu este unul dintre cei mai importanți oameni din industria HoReCa și fondator al Grupului City Grill, cel mai mare lanț românesc de restaurante.
  • Daniela Marișcu este pionier al industriei agrementului în România și CEO al companiei Aqua Azur, punând România pe harta globală a atracțiilor turistice.
  • Dragoș Anastasiu este unul dintre cei mai cunoscuți oameni de afaceri români și președintele grupului Eurolines, cel mai important exit din România în industria de transporturi.

„Cred cu tarie in tânăra generație de antreprenori. Sunt foarte implicat în zona de educație și dezvoltare antreprenorială si din acest motiv sunt în echipa proiectului “Vreau să fiu Antreprenor” și îmi doresc în continuare să îi sprijin pe tineri să inceapa si sa isi dezvolte afaceri. Romania detine multe oportunitati, trebuie doar sa fim atenti la ele. Cat despre antreprenoriat și educație, aceștia sunt pilonii de bază ai dezvoltării acestei țări” – a declarat Dragoș Anastasiu, Președintele Grupului Eurolines Romania

Vă puteți înscrie gratuit la eveniment aici iar mai multe informații puteți obține de pe pagina evenimentului: https://www.facebook.com/events/741833273080335  

Tinerii în Arenă este un concept marca Vreau să fiu Antreprenor și Insights, un proiect Romanian Business Leaders.


Despre Vreau să fiu Antreprenor

VSFA este un program național prin care ne propunem să promovăm gândirea și acțiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România. Desfășurăm conferințe în țară (peste 220 evenimente până acum, începând din 2013), avem 10 comunități locale de tineri care creează și implementează proiecte locale, iar impactul lor a depășit 27.000 de tineri.

Despre Insights

Misiunea Insights este aceea de a sprijini organizațiile să se dezvolte prin potențialul și creativitatea unora dintre cei mai antreprenoriali și inovativi tineri din România. Sprijinim astfel dezvoltarea tinerilor și apropierea lor de mediul de business, în timp ce aducem un plus de valoare firmelor românești de toate dimensiunile, pentru a susține dezvoltarea economică. Am organizat 8 bootcampuri până acum, iar proiectul a primit anul trecut premiul  la categoria Top 10 Programe Globale pentru dezvoltare ecosistem de inovație de la ITU, Agenția Națiunilor Unite pentru Informații și Telecomunicații.

Despre Romanian Business Leaders

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizație apolitică, neguvernamentală și non-profit care oferă o platformă de acțiune și implicare socială pentru antreprenorii și șefii de companii din mediul de business privat.

RBL face România o țară mai bună pentru business și pentru români, prin proiecte care îmbunătățesc educația, antreprenoriatul și buna guvernare în România. Proiectele RBL sunt inițiate și dezvoltate pe bază de voluntariat de cei peste 200 de membri, antreprenori și executivi de top din România.

GRID INTEGRATION OF ELECTRIC MOBILITY FORUM 2020

0

The Diplomat Bucharest organizeaza evenimentul ONLINE  GRID INTEGRATION OF ELECTRIC MOBILITY FORUM 2020, pe 18 Noiembrie intre 10:00 – 11:30.

Link inregistrare (doar pentru participanti) https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_WpyDLbVBQ6SajQQno2V4BQ

Mobilitatea electrica, subiectul cheie al prezentului, aduce in prim plan nevoia interoperabilitatii intre furnizorii de solutii tehnologice, inovatorii, producatorii de autovehicule si furnizorii de energie.

Dezvoltarea conceptului de retea inteligenta a sporit rolul vehiculelor electrice iar marii constructori de automobile cauta solutii inovatoare care vor transforma mobilitatea electrica intr-unul dintre elementele de baza ale revolutiei energetice. O atentie sporita este acordata livrarii tehnologiilor potrivite pentru a permite o integrare usoara a vehiculelor electrice in  RETEAUA INTELIGENTA (SMART GRID).

Noua era a mobilitatii este deja prezenta iar tendintele tehnologice critice in conducere autonoma, electrificare si conectivitate vin cu presiuni extraordinare dincolo de aici si acum. In  consecinta, industria auto, furnizorii de energie electrica si dezvoltatorii statiilor de incarcare trebuie sa se sincronizeze pentru a crea retele electrice inteligente sigure, fezabile si eficiente, care sa permita utilizarea vehiculelor electrice si a tehnologiei inovatoare.

Scopul evenimentului  este de a aduce impreuna toate partile implicate in integrarea infrastructurii pentru mobilitate electrica in reteaua inteligenta:

  • Factorii de decizie politica si autoritatile de reglementare a pietei, asociatiile din industria energetica si auto
  • Liderii industriilor energetica si auto
  • Producatori si furnizori de retele electrice
  • Dezvoltatori de solutii tehnologice
  • Producatori de solutii si servicii de mobilitate electronica
  • Dezvoltatori de servicii de incarcare inteligenta

PANEL EVENIMENT

  • MIRCEA FECHET, Ministru al Mediului,  Apelor și Pădurilor
  • LIVIU ROGOJINARU, Secretar de Stat, Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri
  • VALERIU BINIG, Director, Regulatory and Antritrust, ENEL
  • CORINA POPESCU, CEO Electrica
  • SABIN POSEA, General Manager, Eximprod Grup
  • OCTAV ANDREI BACIU, Innovation & Partnerships Coordinator, Engie Romania
  • CLAUDIU BUTACU, Presedinte si Co-fondator , EFdeN

AGENDA EVENIMENTULUI

10:00 -11:30 Actualizari si bune practici in integrarea e-mobilitatii in Smart Grid

SUBIECTE DE DISCUTIE

  • Conformitatea cadrului de reglementare si obiectivele europene in indeplinirea asteptarilor pietei, cu accent pe utilizatorii finali
  • Tendinte si provocari privind mobilitatea electrica – Sunt orasele pregatite pentru adoptarea in masa a vehiculelor electrice?
  • Studii de caz de la furnizorii de utilitati si energie privind implementarea de noi modele de afaceri in sectorul e-mobilitatii
  • Proiecte pilot, exemple de bune practici
  • Solutii de mobilitate electrica integrate in cladiri durabile (gestionarea energiei, soluții de stocare a energiei electrice si incarcarea vehiculelor)
  • Noi modele de afaceri durabile si finantare in sectorul e-mobilitatii in perspectiva mai larga a infrastructurii retelei inteligente
  • Indeplinirea obiectivului unei infrastructuri de tarifare unificate si durabile
  • Solutii tehnologice inovatoare
  • Contributia cercetarii si dezvoltarii si gasirea abordarii corecte a implementarii