La Combinatul de Oțeluri Speciale (COS) Târgoviște, compania Donalam – AFV Beltrame anunță, la șase luni de la preluarea combinatului, construirea unei unități de producție unice în lume, „care se va încadra sub limitele de emisii de 50 kg CO2/t de produs și care va conferi României poziția de deschizător de drumuri în această industrie”.
În contextul economic general actual, Donalam – AFV Beltrame estimează un preț al oțelului-beton la producător de 900-940 euro/tonă.
Grupul AFV Beltrame reiterează că angajamentele ferme asumate la preluarea combinatului de la Târgoviște în luna martie 2022 „au vizat reluarea producției locale de oțel beton și lansarea planului de investiții pentru modernizare. De asemenea, grupul va În același timp, compania își propune să contribuie activ la dezvoltarea unei piețe corecte din punctul de vedere al ofertei, al prețurilor și care să creeze valoare pe întregul lanț, de la producător la clientul final.
În acest interval, a fost repornită activitatea laminorului de oțel beton și a celui de bare de oțel special, Donalam AFV Beltrame fiind, în acest moment, singurul producător de oțel beton din România. Au fost de asemenea demarate procesele necesare obținerii de certificări și avizări tehnice. La finalul lunii august a fost obținut avizul tehnic necesar în vederea comercializării produselor”.
Carlo Beltrame (foto), CEO România și Franța. „Piața de oțel beton din România și toți actorii implicați se confruntă cu o lipsă de predictibilitate și de repere în ceea ce privește calitatea, serviciile, sistemul de distributie – atât din cauza absenței, până în acest moment, a unui producător local, dar și din cauza lipsei unei abordări coerente din punct de vedere comercial. Intenția noastră este să construim relații comerciale de durată cu clienții noștri – oferindu-le, dincolo de produse de calitate, transparență privind costurile și o informare corectă. În acest sens, ținând cont de contextul actual, de prețul energiei electrice, al gazului și al transportului, estimarea noastră privind prețul oțelului beton ex-works Târgoviște se situează între 900-940 de EUR/tonă. Avem convingerea că acest tip de abordare va ajuta întreg lanțul de jucători din piață, de la producție și până la constructori, finanțatori și clientul final, astfel încât toți cei interesați să aibă o bună înțelegere a evoluției și a trendurilor pieței locale, regionale și europene.”
AFV Beltrame Group, înființat în 1896, este cunoscut ca „unul dintre cei mai mari producători de bare din oțel şi oţeluri speciale din Europa. Grupul deţine 7 fabrici în Italia, Franţa, Elveţia şi România, cu un total de peste 2.500 de angajați, peste 2 milioane de tone de oţel vândute anual și activități comerciale în peste 40 de țări. Pentru mai multe informații despre companie vă invităm să accesați site-ul: https://gruppobeltrame.com/en/donalam-srl/”.
România este a treia cea mai mare economie digitală din Europa Centrală și de Est și a doua cea mai mare piață de comerț digital
Cu o valoare estimată la 52 de miliarde de euro în 2030, economia digitală a României ar putea ajunge să reprezinte aproximativ 9,6 % din PIB
Comerțul digital înseamnă 66% din economia digitală a României. IT&C poate deveni principalul motor de creștere până în 2030
Comerțul digital pe cap de locuitor a fost 506 euro în România în 2021 – sub media regiunii
Un nivel crescut al digitalizării duce la o rezistență mai mare a economiei în timpul unei crize
Economia digitală a României ar putea crește de 3,5 ori la aproximativ 52 de miliarde de euro în 2030 comparativ cu 14,8 miliarde de euro anul trecut, principalii factori de creșteri fiind investițiile în IT&C și comerțul digital, potrivit raportului Digital Challengers on the Next Frontier realizat de McKinsey&Company. Astfel, economia digitală a României ar putea ajunge să însemne în jur de 9,6% din PIB în 2030, comparativ cu aproximativ 6% din PIB în 2021.
Raportul reprezintă cea de a treia ediție a unei serii despre economia digitală, după The Rise of Digital Challengers in 2018 și Digital Challengers in the Next Normal în 2020. Acesta compară potențialul a zece economii din Europa Centrală și de Est – denumite Digital Challengers
(Bulgaria, Croația, Cehia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia și Slovenia) cu alte două grupuri din Europa: Digital Frontrunners (Belgia, Danemarca, Estonia, Finlanda,
Irlanda, Luxemburg, Țările de Jos, Norvegia și Suedia) și Big 5 – grupul celor cinci mari economii europene (Franța, Germania, Italia, Spania și Regatul Unit).
România – a treia cea mai mare economie digitală din CEE și a doua cea mai mare piață de comerț digital
Raportul Digital Challengers on the Next Frontier analizează oportunitățile prezentate de economia digitală în zece economii din Europa Centrală și de Est – țări mici și mijlocii cu potențial puternic de digitalizare rapidă.
Cele trei componente ale economiei digitale luate în considerare în raport sunt: comerțul
digital (cheltuielile online pentru bunuri și servicii), bugetele alocate IT&C (valoarea cheltuielilor guvernelor și companiilor din toate sectoarele pentru hardware, software, infrastructură și servicii conexe) și cheltuielile offline pentru echipamente digitale (de exemplu, pentru PC, smartphone-uri, infrastructură IT, cloud etc.).
Economia digitală a acestor zece țări din CEE a fost de 124 de miliarde de euro în 2021, comerțul digital reprezentând 68 de miliarde de euro, IT&C – 49 de miliarde de euro, iar cheltuielile offline pentru produse digitale – 8 miliarde de euro. Pe de altă parte, economia digitală a acestor zece țări ar putea ajunge la 330 de miliarde de euro în 2030 în contextul în care comerțul digital – principalul motor de creștere de până în prezent – va continua să se dezvolte, iar lansarea de afaceri noi și digitalizarea sectorului public pot accelera creșterea segmentului IT&C.
Economia digitală a României a fost estimată la 14,8 miliarde de euro în 2021 – aproximativ 6% din PIB, conform raportului McKinsey&Company. Dacă în 2030 va ajunge la valoarea estimată de 52 de miliarde de euro, economia digitală a României ar putea reprezenta aproape 9,6% din PIB.
În prezent, România este a treia piață ca economie digitală între cele zece țări Digital Challengers, după Polonia (44 miliarde de euro) și Cehia (18 miliarde de euro). Valoarea este împărțită între comerțul digital (9,8 miliarde de euro), cheltuielile pentru IT&C (3,5 miliarde de euro) și cheltuielile offline pentru produse digitale – de 1,6 miliarde de euro.
Comerțul digital înseamnă 66% din economia digitală a României. IT&C poate deveni principalul motor de creștere până în 2030
În România, investițiile în IT&C au înregistrat o creștere anuală de 8% între 2017-2021 ajungând la 3,5 miliarde de euro. Cu toate acestea, bugetele alocate acestui sector sunt încă reduse în comparație cu țări precum Polonia (14 miliarde de euro), Cehia (9 miliarde de euro) sau Lituania (7 miliarde de euro). Dezvoltarea infrastructurii IT&C în România este în dezvoltare, ceea ce poate duce la o mai mare alfabetizare digitală în rândul populației. Astfel, investițiile în IT&C pot deveni principalul motor de creștere pentru economia digitală până în 2030.
Comerțul digital reprezintă aproximativ 66% din economia digitală a României – acest segment a înregistrat o creștere anuală de 17% între 2017 -2021, aproape dublându-și valoarea de la 5,2 miliarde de euro la 9,8 miliarde de euro. Dezvoltarea la scară largă a acestui sector poate fi observată și din perspectiva IMM-urilor care vând online, procentul lor majorându-se de la 7% în 2017 la 17% în 2021.
România este a doua cea mai mare piață de comerț digital din CEE, situându-se după Polonia (26,7 miliarde de euro) și înaintea Cehiei (9,1 miliarde de euro).
Cu toate acestea, cheltuiala medie pe cap de locuitor pentru ecommerce și rata de penetrare a acestuia sunt printre cele mai mici din regiune.
Astfel, un român cheltuia în medie anul trecut în jur de 506 de euro pentru achiziții in online- în timp ce media Digital Challengers era de 673 de euro. Dintre Digital Challengers, țările cu cele mai mari valori medii per capita pentru comerț electronic sunt Lituania (1.064 de euro în 2021), Slovenia (866 de euro) și Cehia (849 de euro)
În ceea ce privește rata de penetrare, în România segmentul digital reprezintă doar 14% din totalul pieței de retail (68,9 miliarde euro), restul fiind reprezentat de comerțul offline (59,1 miliarde euro). Cu un procent de 14%, România are una dintre cele mai scăzute rate de penetrare a comerțului digital în total retail la nivel regional, media pentru Digital Challengers fiind de 16%.
Ovidiu Tisler
„România este a doua cea mai mare piață de comerț digital din Europa Centrală și de Est după Polonia, românii cheltuind în medie aproximativ 500 de euro pe cap de locuitor, mai puțin cu în jur de 25% comparativ cu țări similare. Pandemia de COVID-19 a accelerat considerabil dezvoltarea comerțului digital și a dus la o schimbare semnificativă făcând trecerea de la plata la livrare la plățile online cu cardul. Astfel, am observat o creștere de peste 60% a volumului de tranzacții cu cardul între 2019-2021, Bucureștiul diferențiindu-se în mod excepțional cu 45% din tranzacții. Rata de penetrare a comerțului digital în România (14%) trebuie să crească cu peste jumătate pentru a atinge nivelul Digital Frontrunners (23%) și să se dubleze pentru a ajunge la nivelul liderilor mondiali precum Marea Britanie sau China (~30%)”, afirmă Ovidiu Tișler, Associate Partner McKinsey&Company Bucharest.
Utilizarea inovațiilor care oferă confort suplimentar (plăți, omnichannel, livrare&returnări rapide și personalizare bazată pe date) ar putea ajuta România să-și dubleze dimensiunea pieței de comerț digital, ajungând la 19,6 miliarde de euro în 2030.
Cele mai mari categorii de ecommerce în România sunt: produse pentru casă și electronice (39% din comerțul digital), servicii de transport (31%) și segmentul de fashion (14%). În pandemie, categoria cu cea mai mare creștere a fost însă cea a produselor alimentare, valoarea acesteia majorându-se de la 123 de milioane de euro (2% din comerțul digital) în 2019 la 389 de milioane de euro în 2021 (4% din comerțul digital).
Digitalul înregistrează cele mai mari rate de utilizare în domeniile entertainment si turism.
Rolul exporturilor în creșterea comerțului digital
Exporturile prin canale digitale ale țărilor Digital Challengers au ajuns la peste 12 miliarde de euro în 2021, echivalentul a aproximativ 10% din consumul intern total.
Dintre cele zece țări, România și Cehia au cea mai mare pondere a exporturilor în totalul vânzărilor de bunuri prin comerțul digital. Acest lucru este determinat în principal de doi jucători care au o prezență în alte țări: eMag (România) datorită operațiunilor din Ungaria și Bulgaria și Alza (Cehia) care activează în Germania, Austria, Slovacia, și Ungaria.
„România se distinge în cadrul Digital Challengers ca țara cu cea mai mare pondere a exporturilor în comerțul digital – 24% – și cu o balanță comercială pozitivă. Aceste rezultate se datorează semnificativ operațiunilor eMAG în Bulgaria și Ungaria. Dacă includem și serviciile comercializate digital, exporturile Digital Challengers ajung la aproximativ 12 miliarde de euro. Prin urmare, accesul la exportul de servicii digitale, cum ar fi jocurile, media, agregatoarele și turismul, ar putea ajuta România să își crească și mai mult valoarea exporturilor”, declară Ovidiu Tișler, Associate Partner McKinsey&Company Bucharest.
Un nivel mai avansat al digitalizării creează mai multă rezistență economică în fața unei crize
Cu toate că digitalizarea sectorului public progresează, țările Europei Centrale și de Est rămân în urmă față de cele ale Digital Frontrunners și Big 5 în ceea ce privește penetrarea serviciilor de e-guvernare (59% vs. 63% vs. 81% dintre indivizi folosesc servicii de e-guvernare). Rata de penetrare a serviciilor de e-guvernare este de 15% în România, aceasta fiind cea mai scăzută dintre toate țările europene.
Analiza arată că țările mai digitalizate au înregistrat în medie o încetinire economică mai puțin severă în timpul primelor valuri ale pandemiei de COVID-19: o scădere cu 2,3% a dinamicii PIB pentru Digital Frontrunners, comparativ cu o scădere de 3,9% dinamicii PIB pentru Digital Challengers. Investind în digitalizarea companiilor și a instituțiilor statului, țările pot răspunde mai bine la crize și pot atenua impactul economic.
„O lecție clară a pandemiei este că digitalizarea permite creșterea economică și oferă o rezistență mai bună în perioade de criză. Țările cu o economie digitală puternică se adaptează mai rapid schimbărilor și noilor cerințe, răspunzând astfel mai bine oportunităților care apar”, adaugă Ovidiu Tișler.
XTB, o companie fintech globală care oferă una dintre cele mai populare platforme de investiții, a început colaborarea cu celebrul luptător de MMA – Conor McGregor, considerat unul dintre cei mai performanți și bine plătiți sportivi din lume în 2021. El va fi ambasadorul global al brandului XTB în următorii doi ani.
Conor McGregor este campion UFC la mai multe categorii de greutate, antreprenor, proprietar de restaurante și simbol mondial în afaceri și în sport.
Originar din Dublin, McGregor a fost ucenic instalator și luptător amator înainte de a intra pe scena UFC în 2013.
Acesta a urcat rapid în clasamente, câștigând Campionatul UFC Featherweight în 2015.
Apoi, McGregor a făcut istorie devenind primul luptător din istoria UFC, care a fost campion la două categorii de greutate simultan, câștigând Campionatul UFC la categoria Lightweight, în 2016.
McGregor este considerat cel mai valoros luptător din istoria UFC, deținând top șase cele mai cumpărate evenimente pay-per-view ale campionatului.
Este cel mai „căutat” luptător UFC pe rețelele de socializare, cu peste 70 de milioane de urmăritori pe toate platformele și a stabilit recordul pentru cele mai mari câștiguri din carieră, înregistrare de către un sportiv UFC.
În afara Octagonului, a ringului de luptă, McGregor s-a bucurat de un succes similar.
Acesta a fondat Proper No. Twelve Irish Whisky în 2018, care a devenit marca de whisky cu cea mai rapidă creștere de pe piață.
Pe lângă Proper No. Twelve, McGregor a investit într-o serie de proiecte de afaceri, printre care: TIDL Recovery Spray, McGregorFast- experiență de fitness, Black Forge Inn din Dublin, seria de jocuri video Dystopia: Conquest of Heroes și Forged Irish Stout.
Acest portofoliu diversificat l-a ajutat pe McGregor să se plaseze pe locul 1 în lista Forbes din 2021 „Cei mai bine plătiți sportivi”.
„Sunt încântat că am devenit ambasadorul oficial, pentru următorii ani, al uneia dintre cele mai importante companii de investiții din lume. Cred că sportul și investițiile necesită aceleași caracteristici: angajament, tenacitate mentală și capacitatea de a-ți stabili obiective personale. De aceea, am fost fericit să încep un parteneriat cu XTB, o companie de investiții recunoscută la nivel mondial, care își sprijină clienții înatingerea obiectivele de investiții”, a spus Conor McGregor .
Cu McGregor ca ambasador al brandului, XTB intenționează să-și continue dezvoltarea globală. Numărul clienților companiei de investiții la nivel mondial a depășit pragul de jumătate de milion.
Datorită dezvoltării globale active și creșterii sistematice a numărului de clienți, compania își consolidează poziția pe piața de investiții.
XTB se clasează printre primii cinci brokeri la nivel mondial în ceea ce privește numărul de clienți activi.
„Cu mare plăcere anunț parteneriatul nostru cu celebrul Conor McGregor. Ne-am dorit ca noul ambasador al mărcii să fie un simbol global. Conor este unul dintre cei mai de succes sportivi din istoria artelor marțiale mixte care, datorită imensei sale etici de muncă și datorită perfecționării continue, a reușit să fie primul campion UFC la două categorii de greutate”, declară Omar Arnaout, CEO XTB.
CEO-ul XTB evidențiază faptul că: „Povestea de viață a lui Conor McGregor rezonează bine cu brandul și strategia noastră. La XTB muncim din greu pentru a oferi clienților noștri acces la tehnologie de top și o platformă inovatoare de investiții care să-i ajute să-și atingă obiectivele de tranzacționare.”
„Determinarea, perseverența în urmărirea obiectivelor, dorința de a se dezvolta constant și de a obține cele mai bune rezultate, acestea sunt și trăsăturile unui bun investitor. În calitate de sportiv, dar și om de afaceri, Conor are mentalitatea unui câștigător. De aceea am decis să-l invităm să devină ambasadorul brandului XTB”, explică Omar Arnaout, CEO XTB.
Anunțul colaborării dintre Conor McGregor și XTB marchează începutul noii campanii globale de branding a brokerului, în cadrul căreia XTB promovează o gamă largă de soluții de investiții pe care le oferă.
XTB oferă investitorilor de retail acces rapid și ușor la piețe financiare din întreaga lume. Aceștia pot alege din peste 5.500 de instrumente financiare, de la ETF-uri și acțiuni ale companiilor de la cele mai importante burse de valori din lume (fără comision până la 100.000 EUR pe lună), până la contracte pe mărfuri, forex, indici sau criptomonede și ETF-uri.
XTB operează pe 13 piețe din întreaga lume și deservește peste jumătate de milion de clienți.
Carrefour România lansează a patra ediție a campaniei Plata cu PET, în 20 de hipermarketuri, în parteneriat cu Coca-Cola HBC România și GreenPoint Management, cu sprijinul oferit de Financiar Recycling, Professional Recycle, Green PC Ambalaje și Envipco România.
Noutatea ediției este că se pot colecta separat și doze de aluminiu, și ambalaje de sticlă, cu ajutorul echipamentelor inteligente de colectare separată a ambalajelor de băuturi (Reverse Vending Machines).
Pentru fiecare PET, doză de aluminiu, sticlă, clienții Carrefour primesc un fruct sau o legumă cultivată în România. Pentru fiecare sticlă rPET Dorna din plastic 100% reciclat și 100% reciclabil, cantitatea de fructe și legume oferită este dublă.
Organizatorii accentuează că „inițiativa se derulează în paralel în câte două orașe, în 20 de hipermarketuri din țară (Constanța – București Orhideea, Galați – Ploiești, Bârlad – Târgoviște, Iași – Brașov, Buzău – Sfântu Gheorghe, Piatra Neamț – București Vulcan, Suceava – Râmnicu Vâlcea, Baia Mare – Drobeta Turnu Severin, Satu Mare – Timișoara, Oradea – Cluj) în perioada 22 septembrie-27 noiembrie. Totodată, participanții din fiecare oraș se pot înscrie la marea tombolă cu premii prietenoase cu natura”.
Alina Gamauf, membru în Comitetul Executiv Carrefour România: „Ca lider de piață, încercăm să colaborăm cu furnizorii, consumatorii și întreaga comunitate pentru a dezvolta practici care pot îmbunătăți calitatea vieții. Credem cu tărie că, prin educarea consumatorilor referitor la consumul responsabil de plastic și prin transformarea acestuia în monedă de schimb, vom ajuta clienții să adopte obiceiuri mai bune. Mai mult, anul acesta ne dorim să continuăm demersurile asupra economiei circulare, iar prin introducerea echipamentelor inteligente de colectare separată a ambalajelor de băuturi (Reverse Vending Machines), ne dorim să arătăm societății faptul că printr-un comportament responsabil, putem aveam parte de un mediu mai bun, mai curat.”
Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director Coca-Cola HBC România: „Ne bucurăm să fim pentru al doilea an parteneri ai acestui program, care ne oferă oportunitatea de a împărtăși cu publicul larg misiunea și viziunea noastră despre sustenabilitate. Cu toții ne dorim o lume fără deșeuri și doar împreună putem să atingem acest țel. Plata cu PET sprijină consumatorii în adoptarea unui stil de viață responsabil, în care deșeurile de ambalaje sunt privite drept resurse care, prin reciclare, dau viață unor noi ambalaje, având o amprentă de carbon mult redusă. În acest sens, cel mai elocvent exemplu este apa noastră minerală Dorna, ambalată în rPET, PET care a fost deja reciclat. Mai mult, Plata cu PET obișnuiește consumatorii să colecteze separat deșeurile reciclabile acasă și să le returneze în hypermarketul favorit, fiind recompensați pentru acest comportament dezirabil.”
Andrei Dinescu, director general adjunct GreenPoint: „Este al patrulea an în care GreenPoint Management devine partener în programul Plata cu PET. Cu fiecare an în care derulăm programul suntem mai aproape să schimbăm viziunea asupra gestionării deșeurilor, misiunea noastră fiind să creștem gradul de conștientizare a consumatorilor. Odată cu extinderea campaniei în sensul acceptării sticlei și a aluminiului, suntem siguri că va crește și gradul de responsabilitate a fiecărui consumator în parte, iar integrarea RVM-urilor este un salt înainte în acest demers.”
Bogdan Purcherea, Managing Director Envipco România: „Noi, la Envipco, ne dorim să curățăm România, contribuind atât cu echipamente, cât și implicându-ne în educarea consumatorilor. Așa că, atunci când ni s-a oferit ocazia să ne alăturăm campaniei inițiate de Carrefour, un partener mai vechi al nostru, am făcut-o cu mare entuziasm. Sperăm ca tehnologia noastră să contribuie la creșterea numărului de ambalaje colectate pe durata campaniei.”
Campania a fost lansată în 2019 de Carrefour România, ca parte din programul de economie circulară Punem Preț pe Plastic și a beneficiat de popularitate în rândul clienților: în primele trei ediții au fost colectate peste 750.000 de PET-uri și au fost date la schimb peste 120 de tone de fructe și legume românești, în 35 de hipermarketuri din țară.
Neatenția șoferilor și lipsa de prevenție (41%), precum și traversarea prin loc nepermis (24%) sunt cele mai mari îngrijorări ale românilor privind siguranța rutieră a copiilor, arată rezultatele celei mai noi ediții a Barometrului UNSAR-IRES privind Percepția riscului și cultura asigurărilor din România.
Totodată, neatenția copilului sau lipsa de asigurare la traversare reprezintă principala îngrijorare pentru 13% dintre românii care au participat la cercetare, un procent identic fiind înregistrat și pentru lipsa semafoarelor. Nerespectarea semnelor de circulație de către șoferi completează topul celor 5 motive de îngrijorare în ceea ce privește siguranța rutieră a copiilor.
La nivelul UE, România are cea mai ridicată rată a deceselor provocate de accidentele rutiere, respectiv 93 de decese la un milion de locuitori în 2021. Potrivit datelor făcute publice de Poliția Română, în 2021, peste 2.000 de copii au fost victime ale accidentelor rutiere pe șoselele din România, deoarece nu au fost protejați cu sisteme de siguranță auto. Dintre cei 142 de copii care au decedat anul trecut în accidente rutiere, 105 nu erau asigurați cu mijloace de siguranță rutieră în mașină (scaun auto sau centură de siguranță).
„Îngrijorările părinților cu privire la siguranța rutieră a copiilor sunt extrem de întemeiate dacă luăm în calcul aceste cifre cu un puternic impact uman și emoțional. De aceea, este esențial pentru părinți, dar și pentru copii să cunoască conceptul de siguranță rutieră și să conștientizeze importanța luării acelor măsuri de siguranță care ne protejează în spațiul rutier, indiferent că suntem pietoni, șoferi sau pasageri într-un autovehicul”, a declarat Adrian MARIN, Președintele UNSAR.
Siguranța rutieră reprezintă una dintre temele de maximă importanță pentru industria de asigurări. Prin campaniile de comunicare din seria #ATENTinTRAFIC, UNSAR contribuie la o mai bună conștientizare a riscului de accident în rândul șoferilor și la nevoia de a-i proteja pe cei dragi în trafic, prin luarea de măsuri de siguranță, dar și prin încheierea de polițe de asigurare.
„Siguranța în trafic trebuie să fie principala noastră preocupare atunci când suntem la volan, mai ales atunci când printre pasageri se numără și copii. Ca părinți, trebuie să conștientizăm că scaunul auto pentru copii este principalul dispozitiv capabil să ofere siguranță în cazul producerii unui accident”, a declarat Alexandru CIUNCAN, Director General UNSAR.
Barometrul UNSAR- IRES a fost realizat în mai 2022, pe un eșantion format din 1.000 respondenți cu vârsta între 18-50 de ani, utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), cu o eroare maximă tolerată de ±3,1%, la un nivel de încredere de 95%.
Contextul economic incert și creșterea prețurilor readuc joburile din străinătate în atenția candidaților. Joburile cu nivel mediu de experiență și cele entry level sunt cele mai căutate de români
Bogdan Badea, CEO eJobs
Cu peste 10.000 de aplicări de la 1 septembrie și până acum, aceasta se anunță a fi luna cu cei mai mulți candidați care caută să lucreze peste hotare. Deși primele opțiuni ale acestora rămân de departe locurile de muncă din România și cele care pot fi făcute remote, ofertele din străinătate se reconfigurează într-o zonă de interes din ce în ce mai clară. „Au fost doi ani în care românii au privit cu reținere ideea de a lucra în altă țară. Fie pentru că, în primă fază, în context pandemic, li s-a părut mai sigur să rămână aici, fie pentru că, ulterior, piața muncii de la noi și-a revenit în mod spectaculos și au avut suficiente opțiuni și în România. Acum, însă, contextul economic incert, inflația, creșterea prețurilor îi fac pe candidați să se uite cu interes crescut către ofertele de muncă din afară”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.
În funcție de nivelul de experiență, categoriile mid level (2-5 ani de experiență) și entry level (maximum 2 ani de experiență) aplică cel mai mult la joburile postate de angajatorii străini. Urmează cei foarte tineri, fără niciun fel de experiență, în timp ce doar 20% dintre aplicări aparțin specialiștilor cu nivel de senioritate și managerilor. „În ceea ce-i privește pe specialiști, vedem tot mai multe situații în care aplică și se angajează într-o companie de peste hotare, însă lucrează remote și rămân, astfel, în România. IT-iștii, spre exemplu, specialiștii în marketing sau în digital marketing sunt, poate, cel mai frecvent întâlnite astfel de cazuri în ultima perioadă”, explică Bogdan Badea.
Germania este țara aleasă de cei mai mulți (o treime) dintre cei care vor să plece la muncă în străinătate. Urmează Olanda, Franța, Belgia și Marea Britanie, în timp ce destinațiile care ani la rând au dominat alegerile românilor atunci când venea vorba de emigrare, respectiv Spania și Italia, sunt detronate de țări precum Irlanda, Austria, Danemarca sau Norvegia. Nou intrate în clasament sunt Emiratele Arabe Unite.
Domeniile către care merge cel mai mare număr de aplicări sunt transport / logistică / import – export, retail, producție, turism, industria alimentară, construcții, servicii și agricultură. Nu există o oglindire fidelă în domeniile pentru care companiile din străinătate caută cei mai mulți candidați, în condițiile în care cele mai multe joburi postate de aceștia pe eJobs.ro sunt în construcții, producție, transport, energie, industria navală și aeronautică, auto, industria alimentară și servicii. „Salariul și condițiile de viață mai bune sunt principalele argumente pe care le au cei care vor să emigreze, fie și pentru o perioadă limitată de timp. Cei care pleacă ajung să câștige și de 3-4 ori mai mult decât în România, pe joburi și în domenii similare”, mai spune Bogdan Badea.
Dincolo de experiența pe care trebuie să o aibă într-un anumit domeniu, angajatorii caută cu precădere absolvenți cu studii superioare și muncitori calificați. În ceea ce privește limbile străine pe care trebuie să le stăpânească, cel mai des menționate în anunțurile de angajare sunt engleza, germana, finlandeza, franceza și spaniola.
32.000 de joburi sunt, în acest moment, active pe eJobs.ro. Dintre acestea, aproape 3.000 se adresează candidaților care vor să lucreze în altă țară decât România.
40% dintre tineri își caută job în a doua jumătate a anului
Catalyst Solutions organizează de două ori pe an cel mai mare proiect online dedicat tinerilor la început de carieră. Ediția Internship and Trainee Marathon septembrie – decembrie 2022 reunește cele mai renumite companii din România. Evenimentul are loc pe portalul de joburi Hipo.ro, unde tinerii își pot crea un CV prin care să aplice la cele mai fresh stagii de practică, programe de internship, trainee și joburi entry-level.
Pentru fiecare proiect derulat în sprijinul studenților sau proaspăt absolvenților, Catalyst Solutions realizează studiul Comportamentul Generației Z pe Piața Muncii, cercetând nevoile și dorințele actuale ale tinerilor.
Ofertele de joburi din Internship and Trainee Marathon înglobează programele pe care tinerii și le doresc în timpul facultății sau la finalul acesteia. Potrivit studiului Comportamentul Generației Z pe Piața Muncii, 46% dintre studenții respondenți își doresc un stagiu de practică. 36% dintre tineri își caută un job entry-level full-time, în timp ce 16% dintre ei, unul part-time. 33% sunt studenți sau proaspăt absolvenți în căutare de internship. Întregul grafic este afișat mai jos:
Conform studiului Comportamentul Generației Z pe Piața Muncii,40% dintre tineri își caută job în a doua jumătate a anului. Catalyst Solutions, alături de cele mai mari companii din România le oferă tinerilor oportunitățile de creștere în carieră în cel mai potrivit moment al anului.
Printe cele mai renumite companii din România care le oferă tinerilor oportunități, se numără: HPE, Ubisoft, JDE, MassMutual, Accesa, British American Tobacco, Michelin, Heidelberg, Continental, Unilever, Vodafone, Holcim, CER Cleaning, JTI, Ursus, Veeam, HP Inc., Prysmian, KPMG, Bunge și Pentalog.
Studenții și proaspăt absolvenții au acces la gama largă de oportunități oferite prin site-ul www.hipo.ro. Pentru aplicarea rapidă la joburile disponibile, tinerii vor avea nevoie de un CV creat pe platformă.
Companiile care își doresc sa se implice în dezvoltarea profesională a candidaților prin stagii de practică, programe de internship, trainee și joburi entry-level sunt invitate să trimită un e-mail la adresa: angajatori@catalyst.ro
Profi, rețeaua de retail modern cu cea mai mare acoperire geografică și, în același timp, cel mai mare angajator privat din România, lansează o campanie de susținere a producătorilor locali, pe 23 și 24 septembrie, la Apoș, județul Sibiu, printr-un nou program CSR.
Călin Costinaș, director general adjunct al rețelei de magazine Profi: „Ne străduim să menținem vii și cât mai nealterate frumusețea acestei țări și tradițiile ei culturale, inclusiv culinare, astfel că împreună cu Asociația Casa Majestății Sale și alte ONG-uri puternice, investim într-un program de susținere a producătorilor locali. Vă invităm la Apoș, ca să faceți cunoștință cu unii dintre producătorii din zona Sibiului care participă la acest program, și pentru a afla în ce fel îi susținem atât pe ei, cât și pe mulți alții din întreaga țară.”
Publicului îi este deschis un târg al producătorilor locali artizanali, cu bunătăți din cele mai alese, activități și experiențe autentice, prezentate la Villa Abbatis Equestrian Center: „Peste 25 de producători locali se vor afla acolo cu delicii culinare, produse artizanale și demonstrații meșteșugărești, iar un spectacol de muzică live folk și instrumente tradiționale va face experiența și mai plăcută. Vizitatorii vor putea asista la demonstrații ecvestre, vor putea face plimbări cu poneiul, vor face turul satului săsesc cu trăsura, vizite la fabrica artizanală de țiglărie și la turnul vechii biserici, vor paricipa la concert dar si la ateliere pentru copii. Ziua de 23 este dedicată exclusiv angajaților Profi, în schimb sâmbătă, 24 septembrie, este binevenit oricine dorește să petreacă o zi specială în frumosul mediu săsesc, participarea fiind gratuită.”
Profi subliniază că în acest fel „încurajează creșterea de comunități în care produsele locale devin mai cunoscute și apreciate, iar producătorii și familiile lor duc mai departe rețetele și procedeele lor străvechi, obținând totodată venituri constante care să le permită să trăiască și să muncească așa cum s-au obișnuit de generații, fiind totodată mai puțin tentați să renunțe la tradiție, sau chiar să plece din țară în căutarea unei alte vieți. În același timp, acest program ai cărui principali beneficiari urmează să fie producătorii locali și turismul, ne invită pe noi, toți ceilalți, să redescoperim România. La Apoș, localitate cu o vechime atestată documentar de 700 de ani, aflată într-o zonă unde obiceiuri străvechi încă se mențin nealterate, Profi are mai multe motive de mândrie. Împreună cu Asociația Monumentum, reprezentanta din România a The Prince’s Foundation a cărui președinte este Majestatea Sa Regele Charles al III-lea și care apreciază în mod deosebit proiectul Ambulanța pentru monumente, a contribuit la restaurarea bisericii evanghelice și a țiglăriei, păstrând farmecul aparte al locului. Astfel de contribuții Profi nu se opresc aici, ci urmează să fie extinse și către alte zone ale țării”.
În data de 15 septembrie 2022, a avut loc un incident prin care un utilaj agricol a lovit un stâlp al LEA 400 kV Constanța Nord – Tariverde, acesta căzând la pământ. Importanța acestei linii în Sistemul Electroenergetic Național este una deosebită, atât pentru alimentarea cu energie electrică a zonei Dobrogea, cât și pentru evacuarea producției din centralele electrice eoliene din zonă.
În urma producerii incidentului, specialiștii Transelectrica și ai filialei de mentenanță – SMART SA au evaluat situația și au stabilit modalitatea de intervenție în vederea reparării liniei și repunerii în funcțiune a acesteia în cel mai scurt timp posibil, astfel încât impactul asupra funcționarii sistemului să fie unul cât mai redus.
Lucrările întreprinse de către filiala de mentenanță – SMART SA pentru înlocuirea stâlpului căzut, refacerea fundației afectate, remedierea conductoarelor active și de protecție au început chiar din ziua producerii incidentului. Printr-o mobilizare exemplară a echipei de intervenție, într-un interval scurt a fost asigurată toată logistica necesară (utilaje, materiale, personal de specialitate) în vederea soluționării eficiente a acestui incident. În acest sens, componentele deteriorate au fost înlocuite cu alte componente aflate în stocul de siguranță.
Lucrările s-au desfășurat într-un ritm de lucru susținut, inclusiv pe timp de noapte, respectiv în condiții meteorologice nefavorabile, cauzate de vânt puternic și ploaie. Astfel, remedierea și punerea în funcțiune a LEA 400 kV Constanța Nord – Tariverde s-a realizat astăzi, 19 septembrie 2022.
EY România a devenit, pentru a noua oară, Transfer Pricing Firm of the Year în România. Premiul a fost acordat de International Tax Review (ITR) – una dintre cele mai cunoscute reviste dedicate strategiilor fiscale internaționale. EY România a mai primit această distincție în 2013, 2014, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021.
Prestigiosul eveniment ITR European Tax Awards 2022, care s-a desfășurat la Londra, pe 15 septembrie a premiat excelența și inovația în activitatea de consultanță fiscală din întreaga Europa.
„Suntem onorați de premiul acordat de ITR echipei de prețuri de transfer a EY România. Mulțumesc în primul rând tuturor colegilor mei pentru dedicația și profesionalismul lor, precum şi clienților noștri pentru încrederea acordată. Toți acești ani în care am câștigat premiul ne-au adus experiențe, provocări și rezultate de care eu și echipa de prețuri de transfer din EY România suntem foarte mândri”, a declarat Adrian Rus(foto), liderul diviziei de Prețuri de Transfer din cadrul EY România.
Pentru a desemna câștigătorul, jurnaliștii din cadrul ITR au consultat multiple surse. Astfel, o componentă importantă a analizei a avut în vedere activitatea și implicarea companiilor nominalizate. În același timp, jurnaliștii au vorbit cu numeroși consultanți fiscali și avocați, pentru a avea o perspectivă clară cu privire la activitatea remarcabilă desfășurată de respectivele companii pe parcursul anului fiscal în Europa.