AVBS Credit: În primele 7 luni ale anului, vânzări de credite cu 17% mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în valoare de 42,5 milioane euro

0

Compania românească de brokeraj bancar, AVBS Credit, fondată şi condusă de antreprenorul Valentin Anghel, a intermediat în primele 7 luni ale anului vânzări de credite bancare şi non-bancare cu 17% mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în valoare de 42,5 milioane euro, pentru aproximativ 1.000 de clienţi.

Încă de la începutul anului şi până în prezent, produsele bancare din portofoliul companiei au fost accesate astfel: 80% credite ipotecare utilizate pentru achiziţii de locuinţe mai spaţioase care să deţină grădină sau terasă, 12% credite de nevoi personale utilizate în special pentru cumpărarea de autoturisme, reamenajări de locuinţe, achiziţionarea de mobilă, electronice, electrocasnice, etc., 6% credite Noua Casă accesate de românii cu venituri medii, care nu dispun de un avans mai mare de 5% pentru a-şi cumpăra prima lor locuinţă, 2% alte tipuri de credite accesate, în special, de către persoanele juridice care au folosit împrumuturile fie pentru dezvoltarea afacerii, plăţi curente sau achitarea datoriilor către Bugetul de Stat.

Media unui credit ipotecar a crescut cu 15%, anul acesta faţă de 2021, ajungând la o valoare medie de 75.000 de euro.

 „Piața de brokeraj de credite este în plină expansiune și, în viitorii ani, va crește și mai mult deoarece clienţii cunosc faptul că ofertele și condițiile de eligibilitate ale băncilor sunt diferite de la o instituție la alta și au conștientizat că ajutorul GRATUIT al unui broker de credite este extrem de important în alegerea creditului potrivit. În prezent, cea mai mare provocare a noastră este aceea de a ajuta un număr cât mai mare de români, cu credite raportate la ROBOR, să își refinanțeze aceste împrumuturi în credite cu dobânzi fixe, mai ieftine și mai avantajoase decât împrumuturile pe care le au acum”, declară Valentin Anghel, CEO & Founder AVBS Credit.

Conform datelor furnizate de AVBS Credit, românii creditaţi care apelează la un broker de credite locuiesc în oraşe precum București, Iași, Cluj, Constanța, Drobeta-Turnu Severin, Satu Mare, Ploiești, Pitești, dar și  în alte orașe. Majoritatea clienților creditați au vârste cuprinse între 24 – 40 de ani, însă AVBS intermediază credite și pentru persoane mai tinere de 24 de ani sau mai în vârstă de 40 de ani. 

Apetitul românilor pentru accesarea de credite ipotecare prin intermediul unui broker de credite, utilizate pentru achiziţiile de imobile mai spaţioase, este în plină creştere.

În perioada ianuarie – iulie 2022, brokerul de credite AVBS Credit a înregistrat o cifră de afaceri de 827.000 de euro şi a intermediat un volum de credite ipotecare cu 28% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Reţeaua AVBS Credit este formată din 50 de francize, în peste 20 de orașe din România, dintre care 7 au fost înfiinţate în prima jumătate a anului 2022.

AVBS Credit lucrează cu peste 35 de bănci și IFN-uri din România, iar serviciile sunt gratuite pentru clienții care optează pentru un credit. AVBS Credit este membră A.R.B.C. (Asociația Română a Brokerilor de Credite). Accesează franciza AVBS Credit de aici.

ECDL România, program de educaţie digitală pentru vârstnici

0

Persoanelor vârstnice, expuse cel mai mult riscului de izolare digitală, le este adresat programul de educaţie digitală „Digital Citizen”, derulat de ECDL România, în parteneriat cu Asociația Niciodată Singur.

Beneficiare sunt persoanele care frecventează Centrul Niciodată Singur din București, care „vor învăţa elementele de bază ale folosirii computerului şi Internetului, fiind sprijiniţi să devină utilizatori independenţi ai acestor instrumente. Vor reuşi astfel cu toţii să devină mai activi, să comunice mai mult şi mai uşor cu cei dragi şi să capete încredere în folosirea serviciilor din spaţiul virtual, ce le vor îmbunătăţi semnificativ viaţa de zi cu zi. În plus, vor putea apoi să navigheze în lumea digitală în siguranţă, fără a cădea cu uşurinţă victime pericolelor cibernetice sau informaţiilor şi ştirilor false. 

Programul ECDL Digital Citizen urmăreşte să îi introducă pe terenul digital pe cât mai mulţi seniori, prin intermediul unui modul de certificare a competenţelor de literaţie digitală, recunoscut european şi internaţional. 

Prima grupă în parteneriat ECDL Romania – Asociația Niciodată Singur se desfășoară în lunile septembrie si octombrie ale acestui an și presupune un mod de lucru cât mai aplicat și dedicat fiecarui participant în parte”.

ECDL România reamintește că „a pornit programul pilot Digital Citizen în 2021 persoanele vârstnice din centrele de zi din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială – DGASPC Sector 2 și apoi în parteneriat cu Centrul pentru Seniori al Municipiului Buucrești. Între timp, până acum, peste 150 de seniori au participat deja la primul program de alfabetizare digitală care şi-a propus să îi aucă pe seniori alături de noi în lumea online”.

Digital Citizen este caracterizat ca „special dezvoltat de către ECDL Foundation pentru a răspunde nevoilor de astăzi ale persoanelor care nu au nicio experiență în domeniul computerelor și al Internetului. Acestea riscă să fie izolate în afara societăţii digitale, fără a beneficia de toate oportunităţile digitalizării ce pot îmbunătăţi semnificativ viaţa.

Digital Citizen ajută la îndepărtarea fricii de a folosi un computer printr-o abordare simplă, foarte prietenoasă, de educare a persoanelor în abilitățile de bază ale utilizării unui computer, e-mail și Internet”.

Evoluția pieței de micro-credite și a comportamentului de împrumut

0

La împlinirea a 15 ani de activitate, instituția financiară nebancară (IFN) Simplu Credit face un bilanț al propriei activități și prezintă o analiză asupra modului în care au evoluat piața de micro-credite și comportamentul de împrumut în acești ani:

„Simplu Credit este o instituție financiară nebancară (IFN) independentă (fără societăţi de leasing, acţionari bancari sau susţinută de diverse grupuri financiare), care operează pe o piață a micro-creditelor în valoare de peste 1,3 miliarde de lei. Înființată în 2007, Simplu Credit IFN a reușit să evolueze într-un business solid, aflat în top 10 jucători din România din punct de vedere al activelor. Anul acesta, compania sărbătorește 15 ani de activitate și marchează acest eveniment printr-un bilanț aniversar.

Deși este percepută ca o piață cu produse de finanțare mai scumpe decât cele bancare, piața IFN-urilor independente este una dinamică, în continuă creștere. Un credit IFN este preferat în multe situații în locul celui bancar, motivele fiind diverse: timpii de răspuns mai rapizi, criteriile de eligibiltate mai permisive, fluxurile de creditare digitalizate sau idfentificarea de soluții pe care băncile nu le-au oferit. 

Evoluția Simplu Credit în 15 ani

În decursul anilor, Simplu Credit s-a poziționat în piața de profil ca un creditor responsabil, transparent și corect față de clienții săi. Bilanțul companiei arată faptul că în cei 15 ani de activitate a acordat un număr total de peste 14.000 de credite rapide atât pentru nevoi personale, cât și pentru afaceri. Peste 12.000 de clienți individuali și companii au beneficiat de finanțări în tot acest timp.  

Aproximativ 70% dintre clienții companiei sunt persoane fizice. Simplu Credit le este alături în momentele dificile, oferindu-le soluții de finanțare convenabile și rapide pentru rezvolvarea nevoilor esențiale și urgente, precum și refinanțări de credite mai dezavantajoase într-unul singur mai ieftin, astfel încât clientul să rămână cu un grad de îndatorare decent. 

Pe parcursul anilor, compania și-a îmbunătățit în permanență produsele și serviciile. În 2007, valoarea medie a unui împrumut era de 5.280 lei, iar termenul mediu de rambursare era in jur de de 24 luni. Astăzi, valoarea medie a unui împrumut pe care îl obține un client este de aproximativ 11.000 lei, de 2 ori mai mare, iar termenul mediu de rambursare este de 4-5 ani.  

Simplu Credit, alegerea antreprenorilor

Pe lângă creditele de retail, Simplu Credit și-a consolidat prezența în zona corporate, venind în sprijinul antreprenorilor prin credite rapide, simple și flexibile pentru dezvoltarea afacerilor. Tot mai multe firme apelează pe termen scurt la refinanţări sau completări ale unor linii de credit bancare printr-un împrumut de la Simplu Credit, sumele acordate ajungând până în 500.000 de euro, pe o perioadă de cinci ani. 

Astfel, IMM-urile reprezintă 30% dintre clienții actuali, iar finanțările sunt direcționate către diverse sectoare ale economiei, de la real estate la agricultura sau de la producție și comert la turism.  

Compania beneficiază constant de pe urma recomandărilor venite din partea clienților sau chiar de pe urma întoarcerii anumitor clienți deja bancabili, care au nevoie să acceseze un credit rapid. Potrivit unui sondaj intern, 20% dintre clienții Simplu Credit sunt considerați fideli și continuă să folosească produsele companiei, o parte dintre aceștia închizând creditele inițiale și revenind pentru al nouălea sau al zecelea împrumut de la Simplu Credit.

«Simplu Credit își datorează succesul și longevitatea tuturor clienților care ne-au acordat încrederea în acești ani, alegându-ne ca parteneri. Dincolo de performanțele de business, cea mai mare realizare este faptul că am reușit să avem un impact pozitiv în cadrul comunităților în care suntem prezenți prin asigurarea accesului facil la microfinanțări, susținând astfel incluziunea financiară și socială. În continuare, ne propunem să dezvoltăm Simplu Credit în același mod sustenabil ca și până acum, prin investiții în inovație, în consolidarea echipei și prin oferirea de soluții de finanțare individualizate pentru oameni și afaceri», afirmă Mircea Lupu, General Manager Simplu Credit.

Simplu Credit, prezent în 6 orașe

În ultimii ani, Simplu Credit a adus serviciile mai aproape de populația din diferite zone ale țării prin rețeaua de agenții fizice, care a ajuns în prezent la 12 unități în 6 orașe: București, Ploiești, Brașov, Pitești, Sibiu şi Constanţa. Pe lângă deschiderile de sedii fizice, compania a dezvoltat un flux 100% online, scurtând timpul de răspuns la cererile clienților la doar câteva minute. 

În cei 15 ani de existență pe piață, compania a avut peste 200 angajați, fiecare dintre aceștia contribuind la consolidarea business-ului prin relațiile de încredere construite împreună cu clienții, dar și cu colegii. Astăzi, echipa Simplu Credit are 55 membri, 6 dintre aceștia fiind în companie de mai bine de 10 ani.

Planurile de viitor ale Simplu Credit

Planurile de business ale Simplu Credit pentru ultima parte a acestui an și, respectiv, pentru 2023 au la bază câteva direcții strategice care se regăsesc la fiecare nivel decizional și operațional al companiei precum: digitalizarea produselor, îmbunătățirea continuă a ofertei de servicii și produse, creșterea eficienței interne prin automatizarea proceselor, creșterea unui portofoliu sănătos și cu expunere controlată. 


Simplu Credit este o instituție financiară nebancară aflată în top 10 jucători pe piața IFN-urilor independente din România, specializate în credite de consum, din punct de vedere al activelor. Compania a fost înființată în 2007 și este înscrisă în Registrul Special al Băncii Naționale a României, fiind reglementată și supravegheată de către aceasta. În cei 15 ani de activitate, Simplu Credit a finanțat peste 11.000 de clienți, persoane fizice și juridice deopotrivă, numărul de credite acordate depășind 12.500. Rețeaua de agenții a companiei include 12 unități în 6 orașe: București, Ploiești, Brașov, Pitești, Constanta și Sibiu.”

Unicat mondial la Combinatului de Oțeluri Speciale Târgoviște

0

La Combinatul de Oțeluri Speciale (COS) Târgoviște, compania Donalam – AFV Beltrame anunță, la șase luni de la preluarea combinatului, construirea unei unități de producție unice în lume, „care se va încadra sub limitele de emisii de 50 kg CO2/t de produs și care va conferi României poziția de deschizător de drumuri în această industrie”.

În contextul economic general actual, Donalam – AFV Beltrame estimează un preț al oțelului-beton la producător de 900-940 euro/tonă. 

Grupul AFV Beltrame reiterează că angajamentele ferme asumate la preluarea combinatului de la Târgoviște în luna martie 2022 „au vizat reluarea producției locale de oțel beton și lansarea planului de investiții pentru modernizare. De asemenea, grupul va În același timp, compania își propune să contribuie activ la dezvoltarea unei piețe corecte din punctul de vedere al ofertei, al prețurilor și care să creeze valoare pe întregul lanț, de la producător la clientul final. 

În acest interval, a fost repornită activitatea laminorului de oțel beton și a celui de bare de oțel special, Donalam AFV Beltrame fiind, în acest moment, singurul producător de oțel beton din România. Au fost de asemenea demarate procesele necesare obținerii de certificări și avizări tehnice. La finalul lunii august a fost obținut avizul tehnic necesar în vederea comercializării produselor”.  

Carlo Beltrame (foto), CEO România și Franța. „Piața de oțel beton din România și toți actorii implicați se confruntă cu o lipsă de predictibilitate și de repere în ceea ce privește calitatea, serviciile, sistemul de distributie – atât din cauza absenței, până în acest moment, a unui producător local, dar și din cauza lipsei unei abordări coerente din punct de vedere comercial. Intenția noastră este să construim relații comerciale de durată cu clienții noștri – oferindu-le, dincolo de produse de calitate, transparență privind costurile și o informare corectă.  În acest sens, ținând cont de contextul actual, de prețul energiei electrice, al gazului și al transportului, estimarea noastră privind prețul oțelului beton ex-works Târgoviște se situează între 900-940 de EUR/tonă.  Avem convingerea că acest tip de abordare va ajuta întreg lanțul de jucători din piață, de la producție și până la constructori, finanțatori și clientul final, astfel încât toți cei interesați să aibă o bună înțelegere a evoluției și a trendurilor pieței locale, regionale și europene.” 

AFV Beltrame Group, înființat în 1896, este cunoscut ca „unul dintre cei mai mari producători de bare din oțel şi oţeluri speciale din Europa. Grupul deţine 7 fabrici în Italia, Franţa, Elveţia şi România, cu un total de peste 2.500 de angajați, peste 2 milioane de tone de oţel vândute anual și activități comerciale în peste 40 de țări. Pentru mai multe informații despre companie vă invităm să accesați site-ul: https://gruppobeltrame.com/en/donalam-srl/”.

Economia digitală a României ar putea crește de 3,5 ori până la 52 miliarde de euro în 2030 datorită investițiilor în IT&C și a comerțului digital

0

România este a treia cea mai mare economie digitală din Europa Centrală și de Est și a doua cea mai mare piață de comerț digital 

 

  • Cu o valoare estimată la 52 de miliarde de euro în 2030, economia digitală a României ar putea ajunge să reprezinte aproximativ 9,6 % din PIB
  • Comerțul digital înseamnă 66% din economia digitală a României. IT&C poate deveni principalul motor de creștere până în 2030
  • Comerțul digital pe cap de locuitor a fost 506 euro în România în 2021 – sub media regiunii
  • Un nivel crescut al digitalizării duce la o rezistență mai mare a economiei în timpul unei crize

Economia digitală a României ar putea crește de 3,5 ori la aproximativ 52 de miliarde de euro în 2030 comparativ cu 14,8 miliarde de euro anul trecut, principalii factori de creșteri fiind investițiile în IT&C și comerțul digital, potrivit raportului Digital Challengers on the Next Frontier realizat de McKinsey&Company. Astfel, economia digitală a României ar putea ajunge să însemne în jur de 9,6% din PIB în 2030, comparativ cu aproximativ 6% din PIB în 2021.

Raportul reprezintă cea de a treia ediție a unei serii despre economia digitală, după The Rise of Digital Challengers in 2018 și Digital Challengers in the Next Normal în 2020. Acesta compară potențialul a zece economii din Europa Centrală și de Est – denumite Digital Challengers 

(Bulgaria, Croația, Cehia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia și Slovenia) cu alte două grupuri din Europa: Digital Frontrunners (Belgia, Danemarca, Estonia, Finlanda, 

Irlanda, Luxemburg, Țările de Jos, Norvegia și Suedia) și Big 5 – grupul celor cinci mari economii europene (Franța, Germania, Italia, Spania și Regatul Unit).

România – a treia cea mai mare economie digitală din CEE și a doua cea mai mare piață de comerț digital

Raportul Digital Challengers on the Next Frontier analizează oportunitățile prezentate de economia digitală în zece economii din Europa Centrală și de Est – țări mici și mijlocii cu potențial puternic de digitalizare rapidă. 

Cele trei componente ale economiei digitale luate în considerare în raport sunt: ​​comerțul 

digital (cheltuielile online pentru bunuri și servicii), bugetele alocate IT&C (valoarea cheltuielilor guvernelor și companiilor din toate sectoarele pentru hardware, software, infrastructură și servicii conexe) și cheltuielile offline pentru echipamente digitale (de exemplu, pentru PC, smartphone-uri, infrastructură IT, cloud etc.).

Economia digitală a acestor zece țări din CEE a fost de 124 de miliarde de euro în 2021, comerțul digital reprezentând 68 de miliarde de euro, IT&C – 49 de miliarde de euro, iar cheltuielile offline pentru produse digitale – 8 miliarde de euro. Pe de altă parte, economia digitală a acestor zece țări ar putea ajunge la 330 de miliarde de euro în 2030 în contextul în care comerțul digital – principalul motor de creștere de până în prezent – va continua să se dezvolte, iar lansarea de afaceri noi și digitalizarea sectorului public pot accelera creșterea segmentului IT&C. 

Economia digitală a României a fost estimată la 14,8 miliarde de euro în 2021 – aproximativ 6% din PIB, conform raportului McKinsey&Company. Dacă în 2030 va ajunge la valoarea estimată de 52 de miliarde de euro, economia digitală a României ar putea reprezenta aproape 9,6% din PIB.

În prezent, România este a treia piață ca economie digitală între cele zece țări Digital Challengers, după Polonia (44 miliarde de euro) și Cehia (18 miliarde de euro). Valoarea este împărțită între comerțul digital (9,8 miliarde de euro), cheltuielile pentru IT&C (3,5 miliarde de euro) și cheltuielile offline pentru produse digitale – de 1,6 miliarde de euro.

Comerțul digital înseamnă 66% din economia digitală a României. IT&C poate deveni principalul motor de creștere până în 2030

În România, investițiile în IT&C au înregistrat o creștere anuală de 8% între 2017-2021 ajungând la 3,5 miliarde de euro. Cu toate acestea, bugetele alocate acestui sector sunt încă reduse în comparație cu țări precum Polonia (14 miliarde de euro), Cehia (9 miliarde de euro) sau Lituania (7 miliarde de euro). Dezvoltarea infrastructurii IT&C în România este în
dezvoltare, ceea ce poate duce la o mai mare alfabetizare digitală în rândul populației. Astfel, investițiile în IT&C pot deveni principalul motor de creștere pentru economia digitală până în 2030.

Comerțul digital reprezintă aproximativ 66% din economia digitală a României – acest segment a înregistrat o creștere anuală de 17% între 2017 -2021, aproape dublându-și valoarea de la 5,2 miliarde de euro la 9,8 miliarde de euro. Dezvoltarea la scară largă a acestui sector poate fi
observată și din perspectiva IMM-urilor care vând online, procentul lor majorându-se de la 7% în 2017 la 17% în 2021.

România este a doua cea mai mare piață de comerț digital din CEE, situându-se după Polonia (26,7 miliarde de euro) și înaintea Cehiei (9,1 miliarde de euro).

Cu toate acestea, cheltuiala medie pe cap de locuitor pentru ecommerce și rata de penetrare a acestuia sunt printre cele mai mici din regiune.

Astfel, un român cheltuia în medie anul trecut în jur de 506 de euro pentru achiziții in online- în timp ce media Digital Challengers era de 673 de euro. Dintre Digital Challengers, țările cu cele mai mari valori medii per capita pentru comerț electronic sunt Lituania (1.064 de euro în 2021), Slovenia (866 de euro) și Cehia (849 de euro)

În ceea ce privește rata de penetrare, în România segmentul digital reprezintă doar 14% din totalul pieței de retail (68,9 miliarde euro), restul fiind reprezentat de comerțul offline (59,1 miliarde euro). Cu un procent de 14%, România are una dintre cele mai scăzute rate de penetrare a comerțului digital în total retail la nivel regional, media pentru Digital Challengers fiind de 16%.

Ovidiu Tisler

„România este a doua cea mai mare piață de comerț digital din Europa Centrală și de Est după Polonia, românii cheltuind în medie aproximativ 500 de euro pe cap de locuitor, mai puțin cu în jur de 25% comparativ cu țări similare. Pandemia de COVID-19 a accelerat considerabil
dezvoltarea comerțului digital și a dus la o schimbare semnificativă făcând trecerea de la plata la livrare la plățile online cu cardul. Astfel, am observat o creștere de peste 60% a volumului de tranzacții cu cardul între 2019-2021, Bucureștiul diferențiindu-se în mod excepțional cu 45% din tranzacții. Rata de penetrare a comerțului digital în România (14%) trebuie să crească cu peste jumătate pentru a atinge nivelul Digital Frontrunners (23%) și să se dubleze pentru a ajunge la nivelul liderilor mondiali precum Marea Britanie sau China (~30%)”
, afirmă Ovidiu Tișler, Associate Partner McKinsey&Company Bucharest.

Utilizarea inovațiilor care oferă confort suplimentar (plăți, omnichannel, livrare&returnări rapide și personalizare bazată pe date) ar putea ajuta România să-și dubleze dimensiunea pieței de comerț digital, ajungând la 19,6 miliarde de euro în 2030.

Cele mai mari categorii de ecommerce în România sunt: produse pentru casă și electronice (39% din comerțul digital), servicii de transport (31%) și segmentul de fashion (14%). În pandemie, categoria cu cea mai mare creștere a fost însă cea a produselor alimentare, valoarea acesteia majorându-se de la 123 de milioane de euro (2% din comerțul digital) în 2019 la 389 de milioane de euro în 2021 (4% din comerțul digital).

Digitalul înregistrează cele mai mari rate de utilizare în domeniile entertainment si turism. 

Rolul exporturilor în creșterea comerțului digital

Exporturile prin canale digitale ale țărilor Digital Challengers au ajuns la peste 12 miliarde de euro în 2021, echivalentul a aproximativ 10% din consumul intern total.

Dintre cele zece țări, România și Cehia au cea mai mare pondere a exporturilor în totalul vânzărilor de bunuri prin comerțul digital. Acest lucru este determinat în principal de doi jucători care au o prezență în alte țări: eMag (România) datorită operațiunilor din Ungaria și Bulgaria și Alza (Cehia) care activează în Germania, Austria, Slovacia, și Ungaria. 

„România se distinge în cadrul Digital Challengers ca țara cu cea mai mare pondere a exporturilor în comerțul digital – 24% – și cu o balanță comercială pozitivă. Aceste rezultate se datorează semnificativ operațiunilor eMAG în Bulgaria și Ungaria. Dacă includem și serviciile comercializate digital, exporturile Digital Challengers ajung la aproximativ 12 miliarde de euro. Prin urmare, accesul la exportul de servicii digitale, cum ar fi jocurile, media, agregatoarele și turismul, ar putea ajuta România să își crească și mai mult valoarea exporturilor”, declară Ovidiu Tișler, Associate Partner McKinsey&Company Bucharest.

Un nivel mai avansat al digitalizării creează mai multă rezistență economică în fața unei crize 

Cu toate că digitalizarea sectorului public progresează, țările Europei Centrale și de Est rămân în urmă față de cele ale Digital Frontrunners și Big 5 în ceea ce privește penetrarea serviciilor de e-guvernare (59% vs. 63% vs. 81% dintre indivizi folosesc servicii de e-guvernare). Rata de penetrare a serviciilor de e-guvernare este de 15% în România, aceasta fiind cea mai scăzută dintre toate țările europene.

Analiza arată că țările mai digitalizate au înregistrat în medie o încetinire economică mai puțin severă în timpul primelor valuri ale pandemiei de COVID-19: o scădere cu 2,3% a dinamicii PIB pentru Digital Frontrunners, comparativ cu o scădere de 3,9% dinamicii PIB pentru Digital Challengers. Investind în digitalizarea companiilor și a instituțiilor statului, țările pot răspunde mai bine la crize și pot atenua impactul economic.

„O lecție clară a pandemiei este că digitalizarea permite creșterea economică și oferă o rezistență mai bună în perioade de criză. Țările cu o economie digitală puternică se adaptează mai rapid schimbărilor și noilor cerințe, răspunzând astfel mai bine oportunităților care apar”, adaugă Ovidiu Tișler.

Raportul integral este disponibil aici

XTB: Celebrul luptător de MMA, Conor McGregor, este noul ambasador al companiei fintech XTB, casă de brokeraj pe burse internaționale

0

 

XTB, o companie fintech globală care oferă una dintre cele mai populare platforme de investiții, a început colaborarea  cu celebrul luptător de MMA – Conor McGregor, considerat unul dintre cei mai performanți și bine plătiți sportivi din lume în 2021. El va fi ambasadorul global al brandului XTB în următorii doi ani.

Conor McGregor este campion UFC la mai multe categorii de greutate, antreprenor, proprietar de restaurante și simbol mondial în afaceri și în sport. 

Originar din Dublin, McGregor a fost ucenic instalator și luptător amator înainte de a intra pe scena UFC în 2013. 

Acesta a urcat rapid în clasamente, câștigând Campionatul UFC Featherweight în 2015. 

Apoi, McGregor a făcut istorie devenind primul luptător din istoria UFC, care a fost campion la două categorii de greutate simultan, câștigând Campionatul UFC la categoria Lightweight, în 2016. 

McGregor este considerat cel mai valoros luptător din istoria UFC, deținând top șase cele mai cumpărate evenimente pay-per-view ale campionatului. 

Este cel mai „căutat” luptător UFC pe rețelele de socializare, cu peste 70 de milioane de urmăritori pe toate platformele și a stabilit recordul pentru cele mai mari câștiguri din carieră, înregistrare de către un sportiv UFC.

În afara Octagonului, a ringului de luptă, McGregor s-a bucurat de un succes similar. 

Acesta a fondat Proper No. Twelve Irish Whisky în 2018, care a devenit marca de whisky cu cea mai rapidă creștere de pe piață. 

Pe lângă Proper No. Twelve, McGregor a investit într-o serie de proiecte de afaceri, printre care: TIDL Recovery Spray, McGregorFast- experiență de fitness, Black Forge Inn din Dublin, seria de jocuri video Dystopia: Conquest of Heroes și Forged Irish Stout. 

Acest portofoliu diversificat l-a ajutat pe McGregor să se plaseze pe locul 1 în lista Forbes din 2021 „Cei mai bine plătiți sportivi”.

„Sunt încântat că am devenit ambasadorul oficial, pentru următorii ani, al uneia dintre cele mai importante companii de investiții din lume. Cred că sportul și investițiile necesită aceleași caracteristici: angajament, tenacitate mentală și capacitatea de a-ți stabili obiective personale. De aceea, am fost fericit să încep un parteneriat cu XTB, o companie de investiții recunoscută la nivel mondial, care își sprijină clienții înatingerea obiectivele de investiții”, a spus Conor McGregor .

Cu McGregor ca ambasador al brandului, XTB intenționează să-și continue dezvoltarea globală. Numărul clienților companiei de investiții la nivel mondial a depășit pragul de jumătate de milion. 

Datorită dezvoltării globale active și creșterii sistematice a numărului de clienți, compania își consolidează poziția pe piața de investiții.

 XTB se clasează printre primii cinci brokeri la nivel mondial în ceea ce privește numărul de clienți activi.

„Cu mare plăcere anunț parteneriatul nostru cu celebrul Conor McGregor. Ne-am dorit ca noul ambasador al mărcii să fie un simbol global. Conor este unul dintre cei mai de succes sportivi din istoria artelor marțiale mixte care, datorită imensei sale etici de muncă și datorită perfecționării continue, a reușit să fie primul campion UFC la două categorii de greutate”, declară Omar Arnaout, CEO XTB.

CEO-ul XTB evidențiază faptul că: „Povestea de viață a lui Conor McGregor rezonează bine cu brandul și strategia noastră. La XTB muncim din greu pentru a oferi clienților noștri acces la tehnologie de top  și o platformă inovatoare de investiții  care să-i ajute să-și atingă obiectivele de tranzacționare.”

„Determinarea, perseverența în urmărirea obiectivelor, dorința de a se dezvolta constant și de a obține cele mai bune rezultate,  acestea sunt și trăsăturile unui bun investitor. În calitate de sportiv, dar și om de afaceri, Conor are mentalitatea unui câștigător. De aceea am decis să-l invităm să devină ambasadorul brandului XTB”, explică Omar Arnaout, CEO XTB.

Anunțul colaborării dintre Conor McGregor și XTB marchează începutul noii campanii globale de branding a brokerului, în cadrul căreia XTB promovează o gamă largă de soluții de investiții pe care le oferă.

XTB oferă investitorilor de retail acces rapid și ușor la piețe financiare din întreaga lume. Aceștia pot alege din peste 5.500 de instrumente financiare, de la ETF-uri și acțiuni ale companiilor de la cele mai importante burse de valori din lume (fără comision până la 100.000 EUR pe lună), până la contracte pe mărfuri, forex, indici sau criptomonede și ETF-uri. 

XTB operează pe 13 piețe din întreaga lume și deservește peste jumătate de milion de clienți.

Carrefour extinde campania Plata cu PET la doze de aluminiu și la sticle

0

Carrefour România lansează a patra ediție a campaniei Plata cu PET, în 20 de hipermarketuri, în parteneriat cu Coca-Cola HBC România și GreenPoint Management, cu sprijinul oferit de Financiar Recycling, Professional Recycle, Green PC Ambalaje și Envipco România.

Noutatea ediției este că se pot colecta separat și doze de aluminiu, și ambalaje de sticlă, cu ajutorul echipamentelor inteligente de colectare separată a ambalajelor de băuturi (Reverse Vending Machines).

Pentru fiecare PET, doză de aluminiu, sticlă, clienții Carrefour primesc un fruct sau o legumă cultivată în România. Pentru fiecare sticlă rPET Dorna din plastic 100% reciclat și 100% reciclabil, cantitatea de fructe și legume oferită este dublă.   

Organizatorii accentuează că „inițiativa se derulează în paralel în câte două orașe, în 20 de hipermarketuri din țară (Constanța – București Orhideea, Galați – Ploiești, Bârlad – Târgoviște, Iași – Brașov, Buzău – Sfântu Gheorghe, Piatra Neamț – București Vulcan, Suceava – Râmnicu Vâlcea, Baia Mare – Drobeta Turnu Severin, Satu Mare – Timișoara, Oradea – Cluj) în perioada 22 septembrie-27 noiembrie. Totodată, participanții din fiecare oraș se pot înscrie la marea tombolă cu premii prietenoase cu natura”. 

Alina Gamauf, membru în Comitetul Executiv Carrefour România: „Ca lider de piață, încercăm să colaborăm cu furnizorii, consumatorii și întreaga comunitate pentru a dezvolta practici care pot îmbunătăți calitatea vieții. Credem cu tărie că, prin educarea consumatorilor referitor la consumul responsabil de plastic și prin transformarea acestuia în monedă de schimb, vom ajuta clienții să adopte obiceiuri mai bune. Mai mult, anul acesta ne dorim să continuăm demersurile asupra economiei circulare, iar prin introducerea echipamentelor inteligente de colectare separată a ambalajelor de băuturi (Reverse Vending Machines), ne dorim să arătăm societății faptul că printr-un comportament responsabil, putem aveam parte de un mediu mai bun, mai curat.” 

Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director Coca-Cola HBC România: „Ne bucurăm să fim pentru al doilea an parteneri ai acestui program, care ne oferă oportunitatea de a împărtăși cu publicul larg misiunea și viziunea noastră despre sustenabilitate. Cu toții ne dorim o lume fără deșeuri și doar împreună putem să atingem acest țel. Plata cu PET sprijină consumatorii în adoptarea unui stil de viață responsabil, în care deșeurile de ambalaje sunt privite drept resurse care, prin reciclare, dau viață unor noi ambalaje, având o amprentă de carbon mult redusă. În acest sens, cel mai elocvent exemplu este apa noastră minerală Dorna, ambalată în rPET, PET care a fost deja reciclat. Mai mult, Plata cu PET obișnuiește consumatorii să colecteze separat deșeurile reciclabile acasă și să le returneze în hypermarketul favorit, fiind recompensați pentru acest comportament dezirabil.”

Andrei Dinescu, director general adjunct GreenPoint: „Este al patrulea an în care GreenPoint Management devine partener în programul Plata cu PET. Cu fiecare an în care derulăm programul suntem mai aproape să schimbăm viziunea asupra gestionării deșeurilor, misiunea noastră fiind să creștem gradul de conștientizare a consumatorilor. Odată cu extinderea campaniei în sensul acceptării sticlei și a aluminiului, suntem siguri că va crește și gradul de responsabilitate a fiecărui consumator în parte, iar integrarea RVM-urilor este un salt înainte în acest demers.”   

Bogdan Purcherea, Managing Director Envipco România: „Noi, la Envipco, ne dorim să curățăm România, contribuind atât cu echipamente, cât și implicându-ne în educarea consumatorilor. Așa că, atunci când ni s-a oferit ocazia să ne alăturăm campaniei inițiate de Carrefour, un partener mai vechi al nostru, am făcut-o cu mare entuziasm. Sperăm ca tehnologia noastră să contribuie la creșterea numărului de ambalaje colectate pe durata campaniei.”

Campania a fost lansată în 2019 de Carrefour România, ca parte din programul de economie circulară Punem Preț pe Plastic și a beneficiat de popularitate în rândul clienților: în primele trei ediții au fost colectate peste 750.000 de PET-uri și au fost date la schimb peste 120 de tone de fructe și legume românești, în 35 de hipermarketuri din țară. 

Top 5 îngrijorări ale românilor privind siguranța rutieră a copiilor

0

 

Neatenția șoferilor și lipsa de prevenție (41%), precum și traversarea prin loc nepermis (24%) sunt cele mai mari îngrijorări ale românilor privind siguranța rutieră a copiilor, arată rezultatele celei mai noi ediții a Barometrului UNSAR-IRES privind Percepția riscului și cultura asigurărilor din România

Totodată, neatenția copilului sau lipsa de asigurare la traversare reprezintă principala îngrijorare pentru 13% dintre românii care au participat la cercetare, un procent identic fiind înregistrat și pentru lipsa semafoarelor. Nerespectarea semnelor de circulație de către șoferi completează topul celor 5 motive de îngrijorare în ceea ce privește siguranța rutieră a copiilor.

La nivelul UE, România are cea mai ridicată rată a deceselor provocate de accidentele rutiere, respectiv 93 de decese la un milion de locuitori în 2021. Potrivit datelor făcute publice de Poliția Română, în 2021, peste 2.000 de copii au fost victime ale accidentelor rutiere pe șoselele din România, deoarece nu au fost protejați cu sisteme de siguranță auto. Dintre cei 142 de copii care au decedat anul trecut în accidente rutiere, 105 nu erau asigurați cu mijloace de siguranță rutieră în mașină (scaun auto sau centură de siguranță).

„Îngrijorările părinților cu privire la siguranța rutieră a copiilor sunt extrem de întemeiate dacă luăm în calcul aceste cifre cu un puternic impact uman și emoțional. De aceea, este esențial pentru părinți, dar și pentru copii să cunoască conceptul de siguranță rutieră și să conștientizeze importanța luării acelor măsuri de siguranță care ne protejează în spațiul rutier, indiferent că suntem pietoni, șoferi sau pasageri într-un autovehicul”, a declarat Adrian MARIN, Președintele UNSAR.

Siguranța rutieră reprezintă una dintre temele de maximă importanță pentru industria de asigurări. Prin campaniile de comunicare din seria #ATENTinTRAFIC, UNSAR contribuie la o mai bună conștientizare a riscului de accident în rândul șoferilor și la nevoia de a-i proteja pe cei dragi în trafic, prin luarea de măsuri de siguranță, dar și prin încheierea de polițe de asigurare. 

„Siguranța în trafic trebuie să fie principala noastră preocupare atunci când suntem la volan, mai ales atunci când printre pasageri se numără și copii. Ca părinți, trebuie să conștientizăm că scaunul auto pentru copii este principalul dispozitiv capabil să ofere siguranță în cazul producerii unui accident”, a declarat Alexandru CIUNCAN, Director General UNSAR.


Barometrul UNSAR- IRES a fost realizat în mai 2022, pe un eșantion format din 1.000 respondenți cu vârsta între 18-50 de ani, utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), cu o eroare maximă tolerată de ±3,1%, la un nivel de încredere de 95%.

eJobs: Contextul economic incert reaprinde interesul pentru joburile din străinătate

0

Contextul economic incert și creșterea prețurilor readuc joburile din străinătate în atenția candidaților. Joburile cu nivel mediu de experiență și cele entry level sunt cele mai căutate de români

Bogdan Badea, CEO eJobs

Cu peste 10.000 de aplicări de la 1 septembrie și până acum, aceasta se anunță a fi luna cu cei mai mulți candidați care caută să lucreze peste hotare. Deși primele opțiuni ale acestora rămân de departe locurile de muncă din România și cele care pot fi făcute remote, ofertele din străinătate se reconfigurează într-o zonă de interes din ce în ce mai clară. „Au fost doi ani în care românii au privit cu reținere ideea de a lucra în altă țară. Fie pentru că, în primă fază, în context pandemic, li s-a părut mai sigur să rămână aici, fie pentru că, ulterior, piața muncii de la noi și-a revenit în mod spectaculos și au avut suficiente opțiuni și în România. Acum, însă, contextul economic incert, inflația, creșterea prețurilor îi fac pe candidați să se uite cu interes crescut către ofertele de muncă din afară”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

În funcție de nivelul de experiență, categoriile mid level (2-5 ani de experiență) și entry level (maximum 2 ani de experiență) aplică cel mai mult la joburile postate de angajatorii străini. Urmează cei foarte tineri, fără niciun fel de experiență, în timp ce doar 20% dintre aplicări aparțin specialiștilor cu nivel de senioritate și managerilor. „În ceea ce-i privește pe specialiști, vedem tot mai multe situații în care aplică și se angajează într-o companie de peste hotare, însă lucrează remote și rămân, astfel, în România. IT-iștii, spre exemplu, specialiștii în marketing sau în digital marketing sunt, poate, cel mai frecvent întâlnite astfel de cazuri în ultima perioadă”, explică Bogdan Badea.

Germania este țara aleasă de cei mai mulți (o treime) dintre cei care vor să plece la muncă în străinătate. Urmează Olanda, Franța, Belgia și Marea Britanie, în timp ce destinațiile care ani la rând au dominat alegerile românilor atunci când venea vorba de emigrare, respectiv Spania și Italia, sunt detronate de țări precum Irlanda, Austria, Danemarca sau Norvegia. Nou intrate în clasament sunt Emiratele Arabe Unite.

Domeniile către care merge cel mai mare număr de aplicări sunt transport / logistică / import – export, retail, producție, turism, industria alimentară, construcții, servicii și agricultură. Nu există o oglindire fidelă în domeniile pentru care companiile din străinătate caută cei mai mulți candidați, în condițiile în care cele mai multe joburi postate de aceștia pe eJobs.ro sunt în construcții, producție, transport, energie, industria navală și aeronautică, auto, industria alimentară și servicii. „Salariul și condițiile de viață mai bune sunt principalele argumente pe care le au cei care vor să emigreze, fie și pentru o perioadă limitată de timp. Cei care pleacă ajung să câștige și de 3-4 ori mai mult decât în România, pe joburi și în domenii similare”, mai spune Bogdan Badea.

Dincolo de experiența pe care trebuie să o aibă într-un anumit domeniu, angajatorii caută cu precădere absolvenți cu studii superioare și muncitori calificați. În ceea ce privește limbile străine pe care trebuie să le stăpânească, cel mai des menționate în anunțurile de angajare sunt engleza, germana, finlandeza, franceza și spaniola.

32.000 de joburi sunt, în acest moment, active pe eJobs.ro. Dintre acestea, aproape 3.000 se adresează candidaților care vor să lucreze în altă țară decât România.

Peste 3.500 de oportunități pentru tineri la Internship and Trainee Marathon

0

 

40% dintre tineri își caută job în a doua jumătate a anului

Catalyst Solutions organizează de două ori pe an cel mai mare proiect online dedicat tinerilor la început de carieră. Ediția Internship and Trainee Marathon septembrie – decembrie 2022 reunește cele mai renumite companii din România. Evenimentul are loc pe portalul de joburi Hipo.ro, unde tinerii își pot crea un CV prin care să aplice la cele mai fresh stagii de practică, programe de internship, trainee și joburi entry-level. 

Pentru fiecare proiect derulat în sprijinul studenților sau proaspăt absolvenților, Catalyst Solutions realizează studiul Comportamentul Generației Z pe Piața Muncii, cercetând nevoile și dorințele actuale ale tinerilor. 

Ofertele de joburi din Internship and Trainee Marathon înglobează programele pe care tinerii și le doresc în timpul facultății sau la finalul acesteia. Potrivit studiului Comportamentul Generației Z pe Piața Muncii, 46% dintre studenții respondenți își doresc un stagiu de practică. 36% dintre tineri își caută un job entry-level full-time, în timp ce 16% dintre ei, unul part-time. 33% sunt studenți sau proaspăt absolvenți în căutare de internship.  Întregul grafic este afișat mai jos:

Conform studiului Comportamentul Generației Z pe Piața Muncii, 40% dintre tineri își caută job în a doua jumătate a anului. Catalyst Solutions, alături de cele mai mari companii din România le oferă tinerilor oportunitățile de creștere în carieră în cel mai potrivit moment al anului. 

Printe cele mai renumite companii din România care le oferă tinerilor oportunități, se numără: HPE, Ubisoft, JDE, MassMutual, Accesa, British American Tobacco, Michelin, Heidelberg, Continental, Unilever, Vodafone, Holcim, CER Cleaning, JTI, Ursus, Veeam, HP Inc., Prysmian, KPMG, Bunge și Pentalog. 

Studenții și proaspăt absolvenții au acces la gama largă de oportunități oferite prin site-ul www.hipo.ro. Pentru aplicarea rapidă la joburile disponibile, tinerii vor avea nevoie de un CV creat pe platformă. 

Companiile care își doresc sa se implice în dezvoltarea profesională a candidaților prin stagii de practică, programe de internship, trainee și joburi entry-level sunt invitate să trimită un e-mail la adresa: angajatori@catalyst.ro