Prețul gazelor naturale a atins nivelul record de 200 euro/MWh, mult mai repede decât arătau prognozele la începutul verii

 

Avertizam în urma cu o lună că „Prețul gazelor naturale în iarnă va atinge cele mai mari valori din istoria utilizării gazelor naturale. Consumatorii industriali mari se vor închide singuri, fără să fie raționalizați.”. Din păcate nu a venit iarna, dar pe fondul creșterii cererii de gaze pentru înmagazinare, prețul a sărit de 200 euro/MWh pe bursa din Olanda.

În ultimul an prețul gazelor naturale tranzacționate pe bursa din Olanda a crescut de cca 9 ori și așteptările traderilor sunt de creștere a prețului pentru iarna 2022/2023.

Statistic, anual, prețul gazelor naturale începe să crească începând cu luna august, atunci când se încheie contractele de achiziție gaze pentru iarna/anul viitor. Astfel, trebuie să ne așteptăm ca prețurile gazelor să crească în această perioadă și să atingă valori care nu au mai existat în istoria tranzacțiilor cu gaze.

Dar problema cea mai importantă a iernii viitoare este existența efectivă a gazelor, și astfel vom asista la situații în care unii consumatori/țări, vor fi determinați să ofere „oricât” pe gaze, doar pentru a le avea. O situație care va aduce companii și țări din Europa în situația de a beneficia de unele câștiguri imense în această iarnă prin politicile și programele pe care le vor întreprinde. 

Din păcate România, chiar dacă este al doilea producător de gaze din UE, nu se va găsi în lista acestor țări. 

Credit sindicalizat de 347 de milioane de euro pentru Ameropa

0

Grupul de companii Ameropa, din care fac parte Azomureș – cel mai mare producător de îngrășăminte din România, Ameropa Grains – cel mai mare trader de cereale și Chimpex – lider în operațiunile portuare, au semnat un credit sindicalizat de tip revolving multivalută în valoare de 347 de milioane de euro.

Sindicatul de bănci este format din Banca Comercială Română și Raiffeisen Bank, în calitate de aranjori principali  mandatați inițiali și bookrunners împreună cu ING Bank N.V. Amsterdam – Sucursala București și UniCredit Bank SA, în calitate de aranjori principali mandatați. BCR a acționat în această tranzacție și ca agent de agent de documentație, de facilitate și garanții. De asemenea, Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP) a acționat drept  consultant legal al creditorilor, iar Popovici Nitu Stoica & Asociații (PNSA) a acționat în calitate de consultant legal  din partea împrumutaților.

Facilitatea sindicalizată, care a fost modificată și prelungită, va fi utilizată de entitățile din România ale Grupului Ameropa pentru finanțarea nevoilor de capital de lucru. Documentația prevede, de asemenea, o  clauză de tip acordeon care va permite grupului să acceseze fonduri suplimentare de până la 104 milioane de euro, în funcție de necesitațile de finanțare generate de creșterea prețurilor la cereale și îngrășăminte.

Această tranzacție confirmă sprijinul băncilor finanțatoare pentru consolidarea operațiunilor strategice ale Grupului Ameropa în România. 


Ameropa este un grup cu operațiuni în sectorul agricol, cu sediul în Elveția, fondat în 1948, cu activități la nivel mondial, care acoperă întregul lanț de aprovizionare, de la producție, logistică, comercializare și distribuție. Activitatea de bază a grupului este comercializarea și distribuția globală de îngrășăminte și produse alimentare și furajere, cu ajutorul activelor complementare, cum ar fi silozuri, depozite și facilități portuare, precum și active adiacente, cum ar fi fabricile de producție de îngrășăminte. Activ în peste 30 de țări, grupul este cel mai mare exportator de cereale din regiunea Dunării și cel mai mare comerciant global independent de îngrășăminte, care investește selectiv în active logistice și de procesare.

Grupul BCR a înregistrat un profit net de 1.042,1 milioane de lei (210.7 milioane de euro) în S1 2022

0

 

„Am căutat mereu în relația cu clienții noștri să îi ajutăm să ia deciziile cele mai bune în contextul situației lor financiare. Ne ghidăm după principii solide și nu pierdem din vedere obiectivul general pentru 2022: dezvoltarea României prin realizarea unor programe și proiecte esențiale care sprijină reziliența și creșterea nivelului de educație financiară în rândul oamenilor. Cred că cea mai importantă lecție pe care am învățat-o în primele șase luni ale anului este despre bunătate și generozitate, despre bunăvoință, acțiuni concrete și valori comune. Sunt mândru de ceea ce au realizat colegii mei, care au dat dovadă de caractere puternice. Este un lucru deosebit să fii zilnic față în față cu clienții și să le calmezi îngrijorările în aceste vremuri incerte, oferidu-le solutii și acțiuni responsabile în legătură cu finanțele proprii.  

Continuăm să avem un rol activ și să sprijinim dezvoltarea sustenabilă a mediului antreprenorial, astfel încât să creăm și să protejăm locurile de muncă. În același timp, reziliența clienților noștri din diferite sectoare de activitate ne este sursă de inspirație. Susținem activ programele de finanțare guvernamentale și credem în rolul esențial al finanțărilor europene în dezvoltarea sectoarelor strategice ale României. Avem nevoie de reforme structurale și investiții majore ca să creăm locuri de muncă și venituri ce susțin o economie funcțională”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Digitalizare accelerată și transformarea interacțiunilor cu clienții

  • BCR este prima bancă din România acreditată de către Autoritatea pentru Digitalizarea României pentru procesul de deschidere a contului online pe platforma George. Operațiunea durează aproximativ 10 minute și include verificarea numărului de telefon furnizat, fotografierea și trimiterea cărții de identitate, realizarea unei fotografii de profil, inițierea unui apel video și semnarea electronică calificată a contractului digital de cont
  • 73% din creditele noi de nevoi personale în S1 2022 au fost acordate pe flux 100% digital, față de 44% în S1 2021 
  • Lansate în ecosistemul George în 2020 ca produse unice pe piața bancară, 75% din totalul cardurilor de credit și 73% din totalul produselor de tipul descoperit de cont sunt acordate în S1 2022 prin George
  • Vânzări digitale record prin George: 98% din conturile de economii și peste 60% din depozite sunt deschise prin George, iar peste 58% din sumele de credit rambursate anticipat (total sau parțial) sunt operate prin intermediul aplicației
  • În luna iunie au fost acordate primele credite de nevoi personale cu coplătitor, flux unic în piața de creditare digitală din România
  • Am continuat în S1 2022 să aducem noi elemente în experiența digitală de achiziție a unei locuințe și alături de aplicația Casa mea, lansată în 2019, prin care clienții pot trimite documente către bancă făra a fi nevoie să meargă într-o sucursală, am adus și posibilitatea unei simulări avansate, prin care clienții pot afla în mai puțin de 10 minute suma de credit și condițiile de cost pentru un credit de achiziție locuință
  • Peste 62 milioane de tranzacții cu plăți digitale în transportul public s-au înregistrat, în ultimii trei ani, dintre care peste 18 milioane numai în S1 2022, în creștere cu 63% față de aceeași perioadă a anului trecut. BCR a implementat soluția de plată contactless în 16 orașe din România

Impactul BCR în economie și societate

În activitatea de creditare retail, BCR a acordat credite noi pentru persoane fizice și microîntreprinderi de 5 miliarde de lei în S1 2022, în creștere cu 17,8% an pe an, pe fondul unor vânzări de credite ipotecare mai mari cu 42,8% și de credite de nevoi personale mai ridicate cu 22,7% an pe an. Stocul de credite ipotecare acordate în moneda locală s-a majorat cu 18,5% an pe an, în timp ce stocul de credite de consum (inclusiv carduri de credit și descoperit de cont) a crescut cu 10,2% an pe an la data de 30 iunie 2022. 

În activitatea de creditare corporate, BCR  a aprobat credite noi pentru companii în valoare de 8,1 miliarde de lei în S1 2022, mai mult decât triplu față de S1 2021, dintre care un sfert sunt destinate investițiilor. A fost înregistrat un avans record de 29,9% an pe an al stocului de finanțări corporate, datorită creșterilor semnificative pe segmentele companii mari, IMM și sector public. În cadrul programelor de finanțare cu garanția statului dedicate sectorului întreprinderilor mici și mijlocii (IMM Invest, IMM Prod, Rural Invest, Garant Construct), BCR a aprobat 1.654 de credite în valoare totală de 1,4 miliarde de lei în S1 2022. 

Portofoliul de finanțări acordate clienților BCR Leasing a crescut cu peste 15% în S1 2022, comparativ cu S1 2021, depășind valoarea de 3 miliarde de lei.

Școala de Bani a organizat în prima parte a anului 2022 sesiuni online și offline de educație financiară pentru aproape 50.000 de adulți și copii. Numărul total al celor care au participat în program a depășit astfel 500.000. Platforma de educație financiară și-a diversificat oferta de cursuri cu un nou modul „Ghid ecofinanciar: cum să consumi responsabil?”, ce adresează comportamentele fiecăruia în relație cu obiceiurile de consum și bugetul. Platforma de educație antreprenorială BCR Școala de Business a atins nivelul de 20.000 de utilizatori (antreprenori, manageri, liberi profesioniști, profesori și studenți) care au cont pe platformă. Platforma cuprinde în prezent 8 cursuri, ce au în total 73 de module, peste 100 de materiale video și 95 de teste, și a lansat un curs pentru antreprenorii aflați la început de drum: 10 sfaturi pentru startup-uri de succes, realizat împreună cu Iancu Guda. INNOVX-BCR, programul dedicat afacerilor din tehnologie, a ajuns la 126 start-up-uri accelerate, odată cu companiile care au devenit alumni în prima grupă Startups din 2022. În luna iunie 2022, opt businessuri de tehnologie din cadrul InnovX-BCR au participat la cel mai important eveniment dedicat investițiilor străine directe din Statele Unite: SelectUSA Investment Summit. Două dintre acestea au câștigat premii la concursurile de pitching din cadrul acestui Summit, la categoriile Cybersecurity și Fintech.  

Performanța financiară a BCR în Semestrul 1 2022 

BCR a înregistrat un profit net de 1.042,1 milioane de lei (210,7 milioane de euro) în S1 2022, în creștere cu 50,9% față de 690,8 milioane de lei (140,9 milioane de euro) în S1 2021, datorită unei performanțe operative îmbunătățite, susținută de continuarea creșterii puternice a creditării.

Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 25,2% până la 1.268,1 milioane de lei (256,4 milioane de euro) în S1 2022, de la 1.012,5 milioane de lei (206,6 milioane de euro) în S1 2021, pe fondul unor venituri operaționale mai mari, parțial compensate de cheltuieli operaționale mai ridicate.

Venitul net din dobânzi a crescut cu 13,9% până la 1.362,5 milioane de lei (275,5 milioane de euro) în S1 2022, de la 1.196,0 milioane de lei (244,0 milioane de euro) în S1 2021, determinat de un volum mai mare de business atât pe segmentul de clienți retail, cât și pe cel de corporate împreună cu dobânzi mai mari pe piața monetară.

Venitul net din comisioane a crescut cu 17,6% până la 451,3 milioane de lei (91,2 milioane de euro) în S1 2022, de la 383,8 milioane de lei (78,3 milioane de euro) în S1 2021, determinat de un venit din comisioane mai mare pe toate categoriile de comisioane.

Rezultatul net din tranzacționare a crescut cu 73,8% până la 302,5 milioane de lei (61,2 milioane de euro) în S1 2022, de la 174,1 milioane de lei (35,5 milioane de euro) în S1 2021, datorită unei activități de tranzacționare mai crescute.

Venitul operațional a crescut cu 19,6% până la 2.169,5 milioane de lei (438,7 milioane de euro) în S1 2022, de la 1.814,3 milioane de lei (370,2 milioane de euro) în S1 2021, determinat de toate componentele principale de venituri.

Cheltuielile administrative generale au înregistrat valoarea de 901,4 milioane de lei (182,3 milioane de euro) în S1 2022, în creștere cu 12,4% în comparație cu 801,8 milioane de lei (163,6 milioane de euro) în S1 2021, determinat în principal de contribuția anuală mai mare la fondul de garantare a depozitelor în 2022 și de cheltuieli cu personalul mai mari generate de mediul inflaționist.  

Cu toate acestea, raportul cost-venituri s-a îmbunătățit până la 41,5% în S1 2022, față de 44,2% în S1 2021.

 

Costurile de risc și calitatea activelor

Rezultatul net din deprecierea instrumentelor financiare a înregistrat o alocare de provizion de 209,4 milioane de lei (42,3 milioane de euro) în S1 2022, comparativ cu o alocare de 77,2 milioane de lei (15,8 milioane de euro) în S1 2021. Acest rezultat a fost influențat în principal de implementarea unor reguli suplimentare mai stricte privind clasificarea din punct de vedere al riscului de credit conform IFRS 9, aplicabile clienților din industrii potențial afectate de mediul de operare și contextul geopolitic actual. În al doilea rând, parametrii de risc au fost actualizați pentru a reflecta abordarea prudentă a băncii în ceea ce privește evoluția actuală și anticipată a mediului macroeconomic.

Rata creditelor neperformante s-a situat la 3,5% în iunie 2022, în scădere față de 3,9% în decembrie 2021. Această evoluție reflectă o acumulare scăzută de noi credite neperformante, un trend pozitiv al recuperărilor pe ambele segmente retail și corporate, precum și creșterea soldului de credite acordate clienților. În același timp, gradul de acoperire cu provizioane al creditelor neperformante s-a situat la nivelul de 149,5% în iunie 2022.

Capitalizare și finanțare

Rata de solvabilitate a BCR (doar banca) în conformitate cu reglementările privind cerințele de capital (CRR), s-a situat la nivelul de 19,1% în mai 2022, semnificativ peste cerinţele Băncii Naţionale a României. De asemenea, Rata capitalului de Rang 1+2 de 20,4% (Grup BCR, după capitalizarea profitului) în decembrie 2021 reflectă clar puternicele poziţii de capital şi finanţare ale BCR.

Creditele și avansurile nete acordate clienților au crescut cu 10,0% până la 52.631,5 milioane de lei (10.640,4 milioane de euro) la data de 30 iunie 2022 de la 47.868,5 milioane de lei (9.672,4 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2021, susținute de creșteri atât în creditarea retail (+4,6% față de decembrie 2021, până la 28.188,2 milioane lei), cât și în cea corporate (+15,6% față de decembrie 2021, până la 23.999,9 milioane lei).

Depozitele de la clienți au scăzut ușor cu 2,7% până la 70.476,4 milioane de lei (14.248,0 milioane de euro) la data de 30 iunie 2022 de la 72.458,4 milioane de lei (14.641,0 milioane de euro) la data de 31 decembrie 2021, determinat de o ușoară reducere a depozitelor retail (-3,8% față de 31 decembrie 2021, până la 44.422,5 milioane lei), în timp ce depozitele corporate au rămas stabile (-0,1% față de 31 decembrie 2021, până la 24.003,6 milioane lei).

 


Profit sau pierdere
   
În milioane RON 30 IUN 2022 30 IUN 2021
Venituri nete din dobânzi  1.362,5 1.196,0
Venituri nete din taxe și comisioane 451,3 383,8
Venituri nete din tranzacționare și câștiguri/pierderi evaluate la valoare justă prin profit sau pierdere 302,5 174,1
Venit operațional 2.169,5 1.814,3
Cheltuială operațională (901,4) (801,8)
Rezultatul operațional 1.268,1 1.012,5
Rezultat net din deprecierea instrumentelor financiare (209,4) (77,2)
Alte rezultate operaționale                             184,4                           (91,6)
Rezultat înainte de impozitare din activități continue 1.242,9 843,7
Rezultat net atribuibil acționarilor societății mamă 1.042,1 690,8
     
Situația poziției financiare     
În milioane RON 30 IUN 2022 31 DEC 2021
Numerar și echivalente de numerar 13.572,1                13.317,4 
Active financiare deținute pentru tranzacționare               23.708,0  25.175,7 
Credite și avansuri acordate băncilor                   792,5                    1.362,3 
Credite și avansuri acordate clienților               52.631,5                47.868,5 
Imobilizări necorporale 362,3  361,7 
Active diverse 2.213,4                  2.169,4 
Total active  93.279,8 90.255,1
     
Datorii financiare deținute în vederea tranzacționării                     72,9                      22,3 
Depozite de la instituții bancare                 6.255,4                  1.783,5 
Depozite de la clienți 70.476,4                72.458,4 
Titluri de datorie emise                   3.822,0                    2.733,1 
Diverse datorii                 3.213,1                  3.537,3 
Total capitaluri proprii                 9.440,0                  9.720,4 
Total datorii și capitaluri proprii  93.279,8 90.255,1

Românii sunt mai optimiști în privința viitorului economiei decât alți europeni

 

Pesimismul legat de perspectivele economice începe să se manifeste în Europa. Ultimele date Eurostat arată că încrederea în evoluția pozitivă a economiei este în scădere atât în Uniunea Europeană, cât și în zona euro. Românii sunt însă mai optimiști în ceea ce privește viitorul economic imediat. 

În iulie 2022, indicatorul legat de sentiment economic (ESI) s-a prăbușit atât în Uniunea Europeană (-4,2 puncte, până la 97,6), cât și în zona euro (-4,5 puncte, până la 99,0), coborând sub media sa pe termen lung. ESI a scăzut semnificativ în patru dintre cele mai mari șase economii ale UE, Spania (-5,0), Germania (-4,9), Italia (-3,4) și Polonia (-3,2), în timp ce a rămas în general stabil în Franța (-0,1) și în Țările de Jos (+0,2). România a înregistrat o creștere ușoară de 0,3. 

Indicatorul sentimentului economic (ESI) este un indicator compozit calculat prin răspunsurile la sondaje efectuate în industrie (pondere 40 %), servicii (30 %), consumatori (20 %), comerț cu amănuntul (5 %) și în construcții (5 %). Valorile peste 100 indică un sentiment economic pozitiv peste medie și invers. România este mai pozitivă decât media UE, cea mai recentă valoare fiind de 101,2. 

În UE, scăderea ESI în iulie s-a datorat pierderilor semnificative din industrie, servicii, comerțul cu amănuntul și scăderii încrederii consumatorilor, în timp ce încrederea în sectorul construcțiilor a scăzut ușor. În ceea ce privește România, încrederea în sectorul construcțiilor se situează sub media UE. Asistăm, de asemenea, la o scădere a încrederii în sectorul industrial, România aflându-se în zona negativă alături de Polonia, Cehia, Slovacia, Bulgaria și Slovenia. Încrederea generală în sectorul industrial din UE este în scădere, managerii intervievați evaluând nivelul actual al portofoliilor de comenzi generale și așteptările lor de producție la un minim al ultimelor 20 de luni. Evaluările privind stocurile de produse finite au crescut semnificativ, indicând o încetinire a vânzărilor. Românii, potrivit Institutului Național de Statistică, se așteaptă ca în următoarele trei luni producția industrială să rămână stabilă. 

În timp ce încrederea UE în sectorul comerțului cu amănuntul este în scădere (-1,8), România dă dovadă de optimism, indicele fiind pozitiv și înregistrând o creștere de 0,7. Acest lucru este în concordanță cu așteptările retailerilor români pentru următoarele trei luni, potrivit Institutului Național de Statistică. Volumul comenzilor unităților comerciale către furnizorii de bunuri va crește, dar managerii din sectorul comerțului cu amănuntul din România se așteaptă și la o creștere puternică a prețurilor. 

Angajatorii români din retail prognozează pentru următoarele trei luni o creștere a numărului de angajați, ceea ce s-ar putea dovedi o provocare. Datele privind șomajul pentru luna iunie, publicate astăzi, arată 5,3%, ceea ce reprezintă cel mai scăzut nivel din ultimul an. La nivel european, prognoza legată de ocuparea forței de muncă se deteriorează, dar rămâne în continuare optimistă, România fiind peste media UE. 

Totodată inflația și temerile legate de recesiune încep să scadă consumul, ultimele date din UE arătând în primul trimestru din 2022 o scădere cu 0.8% a consumului real pe cap de locuitor, după o scădere de aceeași amploare în trimestrul anterior. În același timp, venitul real al gospodăriilor pe cap de locuitor a scăzut cu 0,6% în primul trimestru din 2022, după o altă scădere de 0,6% în trimestrul al patrulea din 2021. 

Pesimismul privind perspectivele economice nu se limitează însă numai la Europa. O informație surprinzătoare a venit în weekend din China, unde indicele oficial NBS Manufacturing PMI a scăzut la 49,0 în iulie 2022, de la 50,2 în luna precedentă, ceea ce arată pesimism legat de creșterea producției industriale. Scăderea a venit pe fondul unor închideri sporadice în urma reapariției cazurilor de COVID-19 în mai multe orașe chineze și a îngrijorărilor tot mai mari legate de deteriorarea perspectivelor economice globale din cauza înăspririi rapide a politicilor monetare ale băncilor centrale. 

Studiu: Românii sunt informați despre cancerul de piele, dar nu obișnuiesc să meargă la medicul dermatolog

0

Studiul „Percepția românilor și nivelul de cunoștințe despre cancerul de piele”, realizat de Reveal Marketing Research, în luna iunie, la solicitarea Fundației pentru Sănătatea Pielii, cu susținerea Eau Thermale Avene, subliniază o evoluție îngrijorătoare în ceea ce privește interesul românilor pentru sănătatea lor: deși sunt mai bine informați și, la nivel declarativ au devenit mai preocupați de sănătatea lor în contextul pandemiei, în practică lucrurile stau complet diferit.

Rezultatele primului studiu de percepție realizat de Fundația pentru Sănătatea Pielii în 2016 arătau că doar jumătate dintre români știau de existența mai multor forme de cancer de piele, iar foarte puțini reușeau să le și identifice. Campaniile de conștientizare asupra sănătății pielii din ultimii ani au făcut ca românii să fie mult mai bine informați astfel că, în iunie 2022, 92% spuneau că au auzit de cancerul de piele. Din păcate, însă, când vine vorba de pus în practică, toate informațiile asimilate nu sunt aplicate în viața de zi cu zi.

Rezultatele studiului arată că doar 43% dintre români obișnuiesc să meargă la medicul dermatolog, față de 80% în 2016. Astfel, constatăm că numerele s-au înjumătățit, în condițiile în care unul din trei cancere diagnosticate la nivel mondial este un cancer de piele, iar studiile recente indică o evoluție periculoasă a incidenței, care ar urma să crească până în anul 2040 cu aproape 50%, ca urmare a expunerii la soare pe parcursul vieții.

Ne-am dorit reluarea acestui studiu de percepție pentru a afla dacă în ultimii ani s-a produs o creștere a nivelului de conștientizare a românilor legat de pericolul cancerului de piele. Rezultatele vin să confirme ceea ce din păcate vedem tot mai des în ultima perioadă: deși sunt mai bine informați, pacienții nu fac controale regulate și ajung târziu la medic, atunci când primele semne ale pielii au devenit deja leziuni în evoluție gravă. Acest lucru a fost amplificat și de perioada pandemiei, în care oamenii au avut acces restricționat la serviciile medicale, iar încrederea în personalul medical a scăzut, a declarat Dr. Mihaela Leventer, Preşedinte al Fundaţiei pentru Sănătatea Pielii.

Atitudinea generală față de sănătate

Dacă în anul 2016, 87% dintre români auziseră de cancerul de piele, în 2022 procentul a crescut la 92%. Când vine vorba de sănătatea pielii, cei mai bine informați sunt maturii (98%), persoanele cu copii (96%), femeile și persoanele care locuiesc în mediul urban. De altfel, din rezultatele studiului, putem schița și profilul pacientului responsabil: acesta este o femeie matură din mediul urban, bine informată și care are grijă și de ceilalți membri ai familiei, atât în ceea ce privește informarea și recunoașterea semnelor, cât și atunci când este necesară vizita la medic.

În rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 18-24 de ani se observă un comportament atipic. 64% dintre aceștia nu pot numi tipuri de cancer de piele, iar puținele informații pe care le dețin nu sunt cele corecte. Astfel, 27% consideră în mod eronat că femeile sunt cele mai predispuse la cancer de piele, iar 29% dintre tineri consideră că persoanele cu vârstă cuprinsă între 30 și 50 de ani sunt mai expuse la cancerul de piele. Cu toate acestea, studiul arată că aceștia sunt mult mai responsabili când vine vorba de acțiuni de prevenție și sunt mai precauți decât restul populației atunci când vine vorba de expunerea la factori care pot crește riscul de cancer de piele în contextul pandemic.

De partea cealaltă, în rândul populației generale, se observă un nivel mai scăzut decât în 2016 al interesului pentru verificarea corpului și pentru efectuarea unui control la medicul de familie, generalist sau dermatolog. Astfel, 53% dintre respondenți afirmă că sunt la fel de preocupați de problemele de sănătate ca și înainte de pandemie, iar 42% din totalul eșantionului se declară mai preocupați de sănătate și problemele care ar putea apărea în contextul actual de pandemie, menționând faptul că au conștientizat pericolele la care suntem expuși – diverși virusuri și bacterii. Cu toate acestea, doar 4 din 10 respondenți afirmă că își verifică pielea de pe întregul corp (39%) și alunițele (36%) cel puțin odată pe lună.

Românii nu recunosc toate semnele cancerului de piele

Comparativ cu studiul precedent, în 2022, 65% dintre cei intervievați pot denumi tipurile de cancer, față de doar 45% în 2016, iar cea mai mare creștere este înregistrată în cazul notorietății melanomului. Astfel, 7 din 10 respondenți au auzit de melanom, iar 64% dintre cei care au auzit de melanom consideră că se poate vindeca dacă este depistat la timp – cu 6% mai puțin decât la evaluarea din 2016.

Față de studiul din 2016, numărul persoanelor care recunosc carcinomul ca fiind un cancer de piele a crescut cu 16%. Astfel, raportat la întreaga populație, 24.7% dintre românii cu vârstă cuprinsă între 18 și 65 de ani știu ce este carcinomul, iar 21.3% știu ce este și îl consideră vindecabil, dacă este depistat la timp.

Carcinomul este în continuare alăturat cu imaginea unei alunițe nou apărute, aceasta fiind cel mai des menționată în descrierea manifestărilor. Doar 30% dintre români pot să recunoască și alte manifestări: „o leziune care nu se vindecă”, „o bubă/pată roșie fisurată” sau „o pată colorată aspră la atingere”.

41% dintre români consideră că persoanele cu pielea deschisă la culoare și culoarea ochilor deschisă care se ard și nu se bronzează sunt mai expuse la cancerul de piele. În realitate însă, melanomul, cea mai agresivă formă de cancer cutanat, nu ține cont de culoarea pielii și nici de vârstă.

„Unul din trei cancere diagnosticate la nivel mondial este un cancer de piele, iar studiile recente indică o evoluție accentuată a incidenței, care ar putea crește la aproape 50% până în anul 2040. Principala cauză o reprezintă expunerea necontrolată la soare pe parcursul vieții – doar 5 arsuri la vârsta copilăriei pot crește riscul de cancer cutanat cu 75%. Dacă pe piele sunt alunițe sau alte leziuni, ele trebuie să fie controlate de către medicul dermatolog, care poate identifica și trata rapid și corect orice afecțiune”, a completat Dr. Mihaela Leventer, Preşedinte al Fundaţiei pentru Sănătatea Pielii.


Rezultatele prezentate sunt bazate pe un studiu cantitativ la nivel național cu un eșantion de 1.216 persoane cu vârste între 18-65 ani, realizat de Reveal Marketing Research, în luna iunie 2022. Studiul a fost realizat prin metodologia CAWI (chestionare autoaplicate online), iar rezultatele au o eroare maximă de eșantionare de +/- 2,83%.

Parteneri: Dr. Leventer Centre, Eau Thermale Avene, MagnaPharm Marketing and Sales, MPR Agency

Grup XTB : Peste 100.000 de clienți noi la XTB în prima jumătate a acestui an și un profit de 103,4 milioane EUR

0

●   Profitul net, consolidat în prima jumătate a anului 2022, a fost de 103,4 milioane EUR, cu 623,2% mai mult decât în perioada corespunzătoare a anului precedent.
●  Grupul XTB a avut și peste 100 de mii de clienți noi în primele 6 luni ale anului 2022.
● Rezultatele XTB au fost influențate, în această perioadă, de creșterea sistematică a bazei de clienți, dar și de volatilitatea ridicată de pe piețele financiare
●  Volumul de tranzacționare cu instrumente CFD a crescut cu 53,6%, de la 1,99 milioane la 3,05 milioane de loturi.

 

XTB tocmai a publicat rezultatele financiare preliminare pentru prima jumătate a anului 2022. 

În această perioadă, XTB a generat un profit net de 103,4 milioane EUR, care a fost cu 623,2% mai mare decât cel din prima jumătate a anului 2021, dar și cu 56,5% mai mare decât recordul înregistrat în istoria companiei, în prima jumătate a anului 2020, când a fost de 66,1 milioane EUR. 

Factorii semnificativi, care au influențat nivelul rezultatelor XTB, a fost volatilitatea ridicată, persistentă pe piețele financiare și de mărfuri, cauzată, printre altele, de situația geopolitică constant tensionată, și o bază de clienți în creștere sistematică.

Veniturile din operațiuni, înregistrate în prima jumătate a anului 2022, s-au ridicat la 180,1 milioane EUR, ceea ce înseamnă o creștere cu 238,4% față de prima jumătate a anului 2021. 

În schimb, costurile operaționale s-au ridicat la 57,6 milioane EUR (în prima jumătate a anului 2021- 35,9 milioane EUR).

În al doilea trimestru al anului 2022, XTB a înregistrat 45,7 mii de clienți și, cumulat cu 55,3 mii de clienți noi în primul trimestru, rezultă un total de peste 101 mii de clienți noi la sfârșitul lunii iunie. 

Astfel, în ambele trimestre, compania și-a îndeplinit țelul, de a achiziționa în medie cel puțin 40.000 de clienți noi trimestrial. 

În trimestrul II al anului 2022, numărul total de clienți a depășit jumătate de milion, ajungând la 525,3 mii la finalul lunii iunie. 

De remarcat este creșterea numărului mediu de clienți activi.

În prima jumătate a anului, a fost de 149,8 mii față de 105,0 mii cât a fost în prima jumătate a anului precedent și 112,0 mii, în medie, pe tot parcursul anului 2021. 

Aceasta s-a tradus într-o creștere a volumului tranzacționat cu instrumente CFD exprimat în loturi – în prima jumătate a anului a însumat 3,05 milioane de tranzacții față de 1,99 milioane în perioada corespunzătoare din 2021 (o creștere de 53,6%). 

De asemenea, valoarea depozitelor nete ale clienților a crescut cu 17,5% (de la 354,4 milioane EUR în prima jumătate a anului 2021, la 416,5 milioane EUR în prima jumătate a anului 2022).

„Rezultatele semestriale arată că menținem tendința de dezvoltare a afacerii noastre. Spunem constant că fundația strategiei noastre este construirea unei baze de clienți și faptul că le oferim acestora tehnologie și servicii de cea mai bună calitate. Extinderea sistematică a bazei de clienți înseamnă că înregistrăm o creștere a numărului de tranzacții și, astfel, o creștere a veniturilor. Volatilitatea continuă de pe piețe din al doilea trimestru s-a tradus într-o profitabilitate mai mare” – spune Omar Arnaout, CEO XTB.

Când vine vorba de veniturile XTB, în ceea ce privește clasele de instrumente responsabile de generarea sa, în prima jumătate a anului 2022, CFD-urile bazate pe indici au fost cele mai profitabile. 

Ponderea acestora în structura veniturilor din instrumente financiare a ajuns la 48,9%. 

Aceasta este o consecință a rentabilității ridicate a instrumentelor CFD, bazate pe indicele US 100, indicele bursier german DAX (DE30) sau indicele US 500. 

A doua cea mai profitabilă clasă de active a fost reprezentată de instrumentele CFD bazate pe mărfuri. 

Ponderea lor în structura veniturilor în prima jumătate a anului 2022 a fost de 34,8%. Cele mai profitabile instrumente din această clasă au fost CFD-urile bazate pe cotațiile resurselor energetice: gaze naturale, petrol și aur. 

Veniturile din instrumentele CFD bazate pe valute au reprezentat 13,4% din totalul veniturilor, iar cele mai profitabile instrumente financiare din această clasă s-au bazat pe perechea valutară EUR – USD.

Costurile operaționale în prima jumătate a anului 2022 s-au ridicat la 57,6 milioane EUR și au fost cu 21,7 milioane EUR mai mari decât în perioada corespunzătoare a anului precedent (35,9 milioane EUR în prima jumătate a anului 2021). 

Cel mai important element a fost reprezentat de costurile de marketing, rezultate din campaniile de marketing începute în trimestrul I și continuate în trimestrul II. 

Dezvoltarea companiei este asociată și cu o creștere a numărului de angajați, care s-a tradus într-o creștere a costului salariilor și a beneficiilor angajaților cu 7,0 milioane EUR.

„Rezultatele noastre bune în dobândirea de noi clienți, împreună cu extinderea pe multe piețe, confirmă că XTB se află pe drumul cel bun către topul companiilor de investiții din lume.” – precizează Omar Arnaout, CEO XTB.

„Construirea unui brand global necesită însă activități intensive, nu doar din punct de vedere al produsului și al tehnologiei, ci și al promovării, pe toate piețele în care suntem prezenți. De aceea, ne vom continua campaniile de marketing promovând soluțiile de investiții pe care le oferim și instrumentele care facilitează intrarea în lumea investițiilor: de la dezvoltarea platformei în conformitate cu așteptările clienților, analize zilnice de piață, până la numeroase materiale educaționale. Activitățile noastre sunt completate de modificări ale ofertei, care sunt un răspuns la situația în schimbare a pieței și la așteptările clienților.” – adaugă Omar Arnaout.

Întâlnire a Consiliului IMM-urilor cu prim-ministrul Nicolae Ciucă

0

Board-ul Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a avut o întâlnire de lucru cu prim-ministrul României, Nicolae Ciucă. După cum anunță CNIPMMR, „întâlnirea a avut ca scop analiza măsurilor fiscale adoptate în luna iulie și transmiterea de propuneri de îmbunătățire a mediului de afaceri.

Subiectele dezbătute în cadrul întâlnirii au fost: modificarea Codului fiscal, clarificarea regimului vizelor de muncă pentru muncitorii non-UE în cazul părăsirii locului de muncă, avansarea discuțiilor cu privire la Banca de Dezvoltare și Agenția de Atragere a Investițiilor și reducerea evaziunii fiscale și a muncii la negru”.

În urma discuțiilor, s-au convenit următoarele: 

  • Realizarea în parteneriat cu mediul de afaceri a unui pachet legislativ și a unui sistem digital care să vizeze reducerea evaziunii fiscale, identificarea și sancționarea muncii la negru
  • Modificarea prevederilor legale privind acordarea vizei de lucru a muncitorilor non-UE
  • Identificarea codurilor CAEN în baza cărora se efectuează activitatea de consultanță fiscală și aplicarea aceleiași cotei de impozitare ca în cazul microîntreprinderilor
  • Identificarea unor clauze contractuale aplicabile învățământului dual pentru garantarea sumelor investite de antreprenori în acest sistem

Florin Jianu, președinte CNIPMMR: „ Apreciem dialogul și deschiderea Guvernului către dialogul cu mediul de afaceri. Constatăm că multe dintre propunerile noastre au fost preluate de ministere, precum Ministerul Finanțelor, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene și se regăsesc deja în programele derulate. 

Ultima analiză a CNIPMMR relevă faptul că 60% dintre IMM-uri preferă o abordare unitară, simplificată în ceea ce privește cota de impozitare a microîntreprinderilor fără a se mai ține cont de numărul de angajați. De asemenea, 70% dintre IMM-uri consideră că o împărțire echitabilă între toți actorii economici este extrem de importantă, IMM-urile susținând o taxă suplimentară aplicată unor domenii care au făcut profituri extraordinare generate de criza covid sau a combustibililor. CNIPMMR va participa în continuare activ la toate discuțiile inițiate de către guvern pe subiecte care vizează îmbunătățirea cadrului legal și susținerea mediului de afaceri.“

Foto: CNIPMMR

Conducerea Chinei organizează un simpozion pentru a solicita sugestii cu privire la activitatea economică

BEIJING, 28 iulie (Xinhua) – Comitetul Central al Partidului Comunist Chinez (PCC) a organizat un simpozion cu personajele care nu fac parte din PCC pentru a solicita opinii și sugestii cu privire la situația economică actuală a țării și activitatea economică pentru a doua jumătate a anului.

Xi Jinping, secretarul general al Comitetului Central al PCC, a prezidat simpozionul pe 25 iulie și a ținut un discurs.

Dezvoltarea Chinei are încă mai multe condiții strategice favorabile. Economia Chinei este încă foarte rezistentă, având potențial și vitalitate, iar fundamentele economice care vor susține creșterea pe termen lung rămân neschimbate, a spus Xi.

„Atâta timp cât implementăm bine deciziile și planurile Comitetului Central al PCC, percepem cu precizie schimbările, le răspundem științific și căutăm proactiv străpungeri, putem profita de oportunitățile istorice și putem avea un avans în dezvoltare”, a spus Xi.

El a subliniat importanța alinierii gândurilor și acțiunilor cu analiza și judecata Comitetului Central al PCC asupra situației economice, precum și cu deciziile și planurile sale de activitate economică.

Xi a cerut mai multe eforturi pentru a efectua investigații și studii aprofundate ca răspuns la situațiile și problemele noi și pentru a reflecta cât mai repede opiniile publice și sentimentele populației.

La simpozion au participat Li Keqiang, Wang Yang, Wang Huning și Han Zheng, toți membri permanenți ai Biroului Politic al Comitetului Central al PCC. Li, la încredințarea Comitetului Central al PCC, a raportat personajelor non-PCC despre activitatea economică a țării în prima jumătate a anului și a prezentat considerentele Comitetului Central al PCC cu privire la activitatea economică în a doua jumătate.

Discursurile au fost susținute de șefii comitetelor centrale ale a opt partide non-PCC și șeful Federației Chineze de Industrie și Comerț, precum și un reprezentant al personajelor fără afilierea politică. Aceștia au fost de acord cu analiza Comitetului Central al PCC privind situația economică actuală și considerentele acestuia privind activitatea economică pentru perioada următoare.

China s-a confruntat cu o situație internațională complicată și sarcini interne dificile de reformă în prima jumătate a anului, iar statul a coordonat eficient prevenirea și controlul COVID-19 cu dezvoltarea economică și socială, a gestionat tot felul de riscuri și provocări și a menținut stabilitatea generală a economiei și a societății, a spus Xi.

El a spus că sugestiile personajelor din afara PCC au avut o contribuție importantă la luarea deciziilor în mod științific și implementarea eficientă a politicii Comitetului Central al PCC și a exprimat aprecierea în numele Comitetului Central al PCC.

Menționând că în vremuri de criză se găsesc și oportunitățile, Xi a spus:„Cu siguranță putem trece momentul și transforma riscuri în oportunități atâta timp cât noi menținem concentrarea strategică și rămânem hotărâți să facem bine propriile treburi”.

Xi a cerut eforturi pentru a consolida tendința ascendentă a redresării economice și a depune eforturi pentru obținerea unui rezultat cât mai bun, coordonând în același timp prevenirea și controlul COVID-19 cu dezvoltarea economică și socială.

El a reiterat importanța implementării neclintite a politicii dinamice zero COVID și necesitatea de a avea grijă la cazurile importate și regenerarea cazurilor interne.

Politicile macro-economice trebuie să joace un rol mai activ în amplificarea cererii, politicile fiscale și monetare trebuie să compenseze în mod eficient lipsa cererii sociale, iar politicile monetare trebuie să urmărească să asigure o lichiditate suficientă, a spus Xi.

Trebuie depuse eforturi pentru a întări stabilitatea și competitivitatea internațională a lanțurilor de industrie și de aprovizionare ale Chinei și pentru a optimiza structura lanțurilor de industrie internă, a menționat Xi.

El a subliniat importanța întăririi siguranței pe toate aspectele. Trebuie să se consolideze garanția de securitatea alimentară și să se îmbunătățească capacitatea de asigurarea aprovizionării cu energie și resurse și să se mențină stabilitatea generală a pieței financiare.

Trebuie depuse eforturi pentru asigurarea mijloacelor de trai ale populației, acordând prioritate nevoilor de bază ale oamenilor care se confruntă cu diverse dificultăți, precum și absolvenților de facultate pentru angajarea în locurile de muncă, a spus el.

Xi a mai spus că speră că personajele care nu fac parte din PCC vor înțelege corect situația economică actuală și vor ajunge la un consens politic unit și optimist, contribuind astfel la reziliența țării la viitoare provocări.

Personajele care nu fac parte din PCC ar trebui să-și dea pe deplin propriile avantaje pentru a contribui la o dezvoltare socio-economică sustenabilă și sănătoasă și să-și adună puterea și solidaritatea pentru crearea unui mediu favorabil pentru Cel De-al 20-lea Congres Național al PCC, a spus Xi.

Sursa: Xinhua

Consumatorii renunță mai ușor decât înainte de pandemie la un brand după doar o experiență negativă

_________________

Ruxandra Târlescu,
partener PwC România ( foto )

 

Interacțiunea umană rămâne importantă pentru loialitate

Volatilitatea comportamentului și exigența consumatorilor se află la un nivel record, ca urmare a inflației în creștere, incertitudinilor economice și schimbărilor aduse de pandemie. Relația dintre mărci și consumatori s-a schimbat fundamental și pe măsură ce așteptările cresc, experiența oferită devine foarte importantă pentru păstrarea loialității.

La începutul pandemiei, mulți comercianți și producători au intrat în modul de autoconservare: au început să-și simplifice lanțurile de aprovizionare, să-și eficientizeze liniile de produse și să reducă serviciile pentru clienți. Acesta a fost un răspuns rezonabil la criza sanitară, iar consumatorii au fost dispuși sa dea încă o șansă companiilor chiar dacă produsele lor preferate nu au fost disponibile imediat. 

După doi ani de perturbări -– pandemie, război, inflație, probleme ale lanțului de aprovizionare, crize energetice, penurie de forță de muncă – multe companii încă nu au reușit să se reangajeze pe deplin. Consumatorii nu numai că nu au renunțat la așteptările privind alegerea, calitatea și serviciile în modul în care fac cumpărături, ci au devenit din ce în ce mai exigenți, reiese din cel mai recent sondaj Global Consumer Insights Pulse realizat de PwC în iunie 2022.

Chiar și o singură experiență negativă determină consumatorii să renunțe la branduri. Calitatea serviciilor este mai importantă ca niciodată

Într-un sondaj recent realizat de PwC US – Customer Loyalty Survey 2022, mai mult de jumătate dintre consumatorii intervievați au declarat că ar înceta să mai cumpere de la o companie pe care o apreciază după mai multe experiențe negative, iar 8% ar renunța la un brand după o singură experiență negativă. Chiar dacă acest din urmă procent poate părea mic la prima vedere, pentru o companie lider de piață înseamnă sute de mii sau milioane de clienți.

Și nu este vorba doar de experiențe negative, mulți consumatori arătând că ar renunța la un brand și dacă aceasta nu ar oferi experiențe constante. Consumatorii care au încetat să mai folosească sau să mai cumpere de la o anumită companie în ultimul an au arătat că principalele motive au fost o experiență negativă cu produsele sau serviciile sau cu serviciul clienți. Acest lucru indică încă o dată faptul că serviciile oferite clienților sunt mai importante ca niciodată. În plus, generațiile mai tinere sunt mai predispuse decât generațiile mai în vârstă să renunțe la un brand pentru că le-a plăcut mai mult experiența cu o altă marcă.

Mai mult, peste o treime dintre consumatori ar plăti mai mult pentru o experiență de cumpărare plăcută, iar această cifră este chiar mai mare în rândul persoanelor tinere, potrivit raportului „Consumer Reconsidered”, realizat de PwC UK, care subliniază că plăcerea și experiența au devenit foarte importante în procesul de cumpărare.

Pentru unii consumatori, o experiență plăcută poate însemna o interacțiune mai personală, individualizată, în timp ce pentru alții un conținut mai bogat, un design mai bun și interacțiuni mai captivante. 

Clienții conectați emoțional sunt cei mai valoroși pentru mărci: cumpără mai multe produse și servicii, sunt mai puțin sensibili la preț, acordă mai multă atenție comunicării și recomandă altora. 

Digitalizarea este apreciată, dar interacțiunea umană rămâne foarte importantă pentru consumatori

Deși trăim într-o lume tot mai automatizată, consumatorii sunt dornici de interacțiuni face to face. Respondenții la sondajul enunțat mai sus au declarat că interacțiunea umană este importantă sau foarte importantă pentru loialitatea lor față de restaurante, servicii financiare, farmacii și hoteluri. 

De asemenea, sunt foarte mulți consumatori care cred că serviciile pentru clienți din magazinele fizice sunt mai bune decât cele din online.

În aceste condiții, companiile ar trebui să echilibreze investițiile în interacțiunea umană cu oferirea unei experiențe digitale atractive, consumatorii așteptându-se ca experiența online să fie la fel de ușoară și plăcută ca cea din unitățile off-line.

Moduri de a câștiga loialitatea clienților

Emoția. Experiența se referă la modul în care se simte o persoană atunci când interacționează cu un brand înainte, în timpul și după o tranzacție. Cu cât companiile înțeleg mai bine acest lucru, cu atât sunt mai multe șanse ca aceștia să continue să cumpere acel brand.

Segmentarea clienților. Pe măsură ce comportamentele și preferințele s-au schimbat, companiile ar trebui să investească în înțelegerea nevoilor clienților, dincolo de punctele de loialitate și reduceri. 

Acolo unde este fezabil, pot fi testate abonamentele, păstrând însă flexibilitatea.

Dezvoltarea unei abordări echilibrate a implicării fizice și digitale a clienților, inclusiv crearea unei experiențe omnichannel coerente pentru clienți. 

O importanță mai mare acordată înțelegerii nevoilor și preferințelor grupurilor tinere și diverse din punct de vedere rasial și economic, pentru a îi loializa.

Revenirea cripto prinde viteză

0

Săptămâna trecută, piețele cripto au înregistrat o nouă săptămână de creștere puternică, cu principalele criptoactive, precum bitcoin și ether, continuând să urce. 

Deși mai au ceva de parcurs pentru a recupera pierderile din prima jumătate a anului, criptoactivele precum bitcoin sunt în revenire. Bitcoin a atins săptămâna trecută peste 24.000 de dolari pe platforma eToro, după ce a început săptămâna sub 20.000 de dolari. În prezent, Bitcoin se tranzacționează în jurul valorii de 23.300 de dolari. Ether a început, de asemenea, săptămâna sub 1.200 de dolari, dar a crescut peste 1.700 de dolari în weekend și se tranzacționează în prezent în jurul valorii de 1.689 de dolari. 

În ceea ce privește tranzacționarea, observăm că sincronizarea cu piețele de acțiuni continuă. În luna iulie, acțiunile, în special cele de tehnologie și alte acțiuni cu profil de risc mai ridicat, sunt in revenire. O mare parte din efectele inflației și ale creșterilor de dobânzi par să fie acum luate în calcul, iar piețele sunt optimiste în ceea ce privește temerile legate de recesiune. 

Instituțiile au tratat deținerile de criptoactive în același mod ca acțiunile, motiv pentru care există o corelație mai mare acum decât în trecut. Pe măsură ce aceste instituții importante revin în acest spațiu, investitorii în criptoactive se pot aștepta ca prețurile lor să revină la niveluri mai bune. 


Comisia legislativă a Regatului Unit

se pronunță cu privire la criptoactive

Comisia Legistiva a Regatului Unit a publicat un document de consultare privind criptoactivele. Documentul conține propuneri de reformă a regimului criptoactivelor și a altor active digitale securizate cripto, cum ar fi NFT-urile. Deși nu propune schimbări ale legii, deocamdată, acesta arată intenția clară a comunității juridice britanice de a conferi drepturi de proprietate importante activelor digitale.

În multe privințe, drepturile de proprietate reprezintă unul dintre principiile de bază ale funcționării cu succes a piețelor. Acesta este, în parte, unul dintre motivele pentru care Regatul Unit este o destinație atât de atractivă pentru mulți dintre cei care caută servicii de gestionare a activelor sau alte servicii de investiții. Proprietatea solidă a activelor și certitudinea că instanțele din jurisdicția aleasă vor susține aceste drepturi sunt cu adevărat esențiale pentru funcționarea piețelor de investiții.

De aceea, rezultatele acestei consultări sunt cu atât mai relevante și mai importante pentru scena cripto din Regatul Unit. În prezent, în Marea Britanie, criptoactivele și activele digitale, în general, se află într-un fel de zonă gri. Cu toate acestea, dacă reformele propuse ar fi puse în aplicare, s-ar consolida foarte mult drepturile de proprietate digitală și, în mod esențial, dreptul proprietarilor de a recupera activele prin intermediul instanțelor, dacă ar fi necesar. 

Aave DAO aprobă stablecoin-ul GHO

Proiectul cripto Aave, al cărui token este disponibil pe platforma eToro, a aprobat crearea unui nou stablecoin prin intermediul organizației sale autonome descentralizate (DAO). Stablecoin-ul va fi susținut de garanții dintr-un coș de criptoactive și a fost aprobat de majoritatea comunității.

Stablecoins formează o funcție cu adevărat importantă în cadrul sectorului cripto. Ele permit utilizatorilor de token-uri o intrare sigură și fără probleme în ecosferă și au un rol important în gestionarea lichidităților din criptoactive. Este foarte important să existe o varietate de monede stabile, care să fie interoperabile cu moneda fiduciară și cu alte token-uri. 

Lansarea GHO va dura ceva timp, dar este un semnal pozitiv că noi stablecoins intră pe piață. Criptoactivele au avut câteva luni oarecum dificile, cu unele eșecuri răsunătoare, așa că este esențial ca investitorii să verifice cu atenție proiectele pentru a înțelege cazurile de utilizare și profilul de risc. 


Honduras lansează Bitcoin Valley

Pentru a nu fi întrecut de vecinul său El Salvador, Honduras a lansat Bitcoin Valley într-un oraș situat la 20 de minute de capitala Tegucigalpa. Națiunea din America Centrală dorește să promoveze utilizarea Bitcoin, înscriind 60 de companii pentru a se instrui și a adopta aceast criptoactiv pentru produsele și serviciile lor.

Deși este un fel de manevră publicitară, ceea ce a devenit clar în ultima vreme este că națiunile în curs de dezvoltare, cum ar fi El Salvador și Honduras, văd un potențial semnificativ pentru utilizarea criptoactivelor, în special atunci când monedele locale sunt în mod inerent instabile. 

Maximaliștii bitcoin sau „maxis” văd bitcoin ca pe o viitoare monedă globală, dar unul dintre cele mai mari obstacole în acest sens este adoptarea. Mulți consideră că adoptarea în țările în curs de dezvoltare, unde monedele fiduciare tind să nu reprezinte un mijloc prea bun pentru protejarea averii, este o forță motrice reală. Timpul va decide, dar adoptarea este în curs de desfășurare, după cum sugerează acest proiect.