Proiect pentru succesul profesional al liceenilor

0

Organizația Junior Achievement România în parteneriat cu compania Nestlé România, continuă programul de dezvoltare profesională „Succesul tău profesional”, sub formă de activități de tip learning by doing. În luna mai, voluntarii Nestlé s-au întâlnit virtual cu 525 de elevi și 45 de profesori din 23 de județe, prin webinarul cu tema „Cum să ai o carieră de succes”. Webinarul a avut scopul de a le oferi elevilor „recomandări cu privire la dezvoltarea profesională. Webinarul s-a desfășurat online, a durat două ore, iar prezentările au fost completate de quiz-uri și jocuri de rol”.

Loredana Gîlmeanu, SEM HR Business Partner and Country Lead, Nestlé România: „Credeți în valoarea pe care experiența v-o poate oferi; învățăm ceva din fiecare situație.” 

Cătălina Stancu, Learning & Training Specialist, Nestlé România: „Să vă ascultați instinctul, să fiți atenți la ceea ce nu merge și încotro vreți să vă îndreptați. Să vă doriți să învățați acel lucru care vă stârnește curiozitatea.”

Andrei Stoica, Coffee Ambassador and PR Coordinator, Nestlé România: „Fiți încrezători în forțele voastre, acceptați provocările, fiți constanți și aveți răbdare!”

Nestlé accentuează că „organizează an de an întâlniri cu elevii, studenții și absolvenții pe diverse teme în cadrul inițiativelor locale și globale. Parteneriatul cu Junior Achievement este deja la al treilea an și se încadrează în inițiativa globală de tineret Nestlé Needs YOUth, prin care Nestlé dorește să ajute 10 milioane de tineri din întreaga lume să aibă acces la oportunități de carieră până în anul 2030. Această inițiativă globală combină și coordonează toate activitățile care susțin tinerii din întreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth”.

Un nou standard român privind buna guvernanță a organizațiilor – SR ISO 37000 Guvernanța organizațiilor. Îndrumări

0

Asociația Administratorilor Independenți – AAI, împreună cu Organismul Național de Standardizare – ASRO, anunță adoptarea standardului internațional ISO 37000:2021 ca standard român – SR ISO 37000.

Asociația Administratorilor Independenți (AAI) a cărei misiune este promovarea celor mai bune practici de guvernanță în rândul companiilor din România împreună cu Organismul Național de Standardizare – ASRO au încheiat un protocol de colaborare în vederea elaborării și publicării versiunii române a standardului ISO 37000:2021 privind Guvernanța Organizațiilor astfel că, începând cu luna mai a anului curent, acest standard este disponibil și în limba română, putând fi achiziționat, în vederea implementării, de pe magazinul online al ASRO.

Elaborarea standardului reprezintă recunoașterea importanței standardizării proceselor de guvernanță ale societăților, ale organizațiilor în general, și exprimă consensul unanim al profesioniștilor reuniți la nivel mondial în privința unor practici unitare specifice acestui domeniu atât de complex.

Standardul se adresează companiilor de orice tip precum și celor care le sprijină în îndeplinirea scopului pentru care au fost create, respectiv practicienilor din domeniul guvernanței care fac parte din structurile de guvernanță ale societăților.

În calitate de reprezentant al Asociației practicienilor din structurile de guvernanță ale societăților, sunt bucuroasă că am avut oportunitatea de a contribui la adoptarea acestui standard internațional în România”, a declarat președintele AAI, Simona Fătu. ”Le mulțumesc membrilor Asociației care s-au implicat în activitatea de revizuire tehnică a standardului cu scopul de a promova un limbaj unitar, de a crea punți între termenii și definițiile utilizate în mai multe domenii reglementate dar și în legătură cu cele izvorâte din practică. Prin susținerea publicării acestui standard, considerăm că ne-am atins obiectivul de a participa activ la consolidarea cadrului de reglementare specific guvernanței, aplicabil tuturor domeniilor și formelor de proprietate. Eforturile noastre viitoare se vor concentra pe activitatea de conștientizare și îndrumare a profesioniștilor din domeniu, cărora le adresăm, încă de pe acum, invitația de participare la evenimentul de lansare oficială a acestui standard, eveniment ce va avea loc în luna septembrie 2022. Adresez, de asemenea, mulțumiri colectivului și conducerii ASRO pentru profesionalismul de care au dat dovadă pe parcursul acestui proces, precum și membrilor Comitetului Tehnic ASRO/CT 56  pentru implicare și contribuție.”

„Trăim într-o epocă profund diferită față de cele anterioare, aflată într-o continuă schimbare, iar liderii companiilor trebuie să se asigure că organizațiile pe care le conduc  pot face față tuturor provocărilor. Standardul SR ISO 37000 leoferă uncadru de lucru și un sistem integrat de guvernanță care îi responsabilizează. Adoptarea la nivel național a standardului vine în sprijinul tuturor tipurilor de organizații pentru a putea construi relații puternice cu părțile interesate și pentru a-și gestiona într-un mod eficient resursele”, spune Iuliana Chilea, Directorul general al Organismului Național de Standardizare – ASRO. „Vreau să le mulțumesc partenerilor de la Asociația Administratorilor Independenți – «AAI» pentru implicare și, nu în ultimul rând, tuturor celor care au contribuit la elaborarea versiunii române a standardului SR ISO 37000 și vreau să asigur părțile interesate că, ASRO va fi întotdeauna relevant pentru întreaga societate, îndeplinindu-și misiunea de Organism Național de Standardizarea mai adăugat Iuliana Chilea.


Telecomunicațiile mobile mai sigure acum, cu noile variante de securitate a aplicațiilor

Peste 83,7% din întreaga populație a globului o reprezintă cei 6,6 miliarde de utilizatori de smartphone-uri, ceea ce dovedește că industria aplicațiilor mobile este în plină ascensiune, iar securitatea aplicațiilor mobile a devenit o prioritate pentru ei, mai ales că industria mobilă ocupă o piață foarte largă prin oferta de oportunități de afaceri. Spre exemplu, 2,56 milioane de aplicații mobile din Magazinul Google Play sunt disponibile pentru descărcare. Există o serie de bune practici gândite pentru a preîntâmpina atacurile de securitate cibernetică.

Date elocvente referitoare la securitatea aplicațiilor mobile

În contextul celor mai recente atacuri cibernetice, experții Asseco SEE trag un semnal de alarmă asupra multitudinii și diversității noilor amenințări de securitate. Astfel, specialiștii în cyber-security se confruntă cu o mare provocare sub forma aplicațiilor imitate, care sunt cópii exacte ale aplicațiilor legitime, dar care urmăresc colectarea datelor de autentificare ale utilizatorilor, interceptarea datelor confidențiale și infectarea dispozitivelor mobile cu programe malware.

Care sunt bunele practici pentru a antenua amenințările de securitate ale aplicațiilor mobile?

„Utilizatorii trebuie să țină cont că odată ce o aplicație mobilă este disponibilă spre descărcare, utilizatorii nu sunt singurii care primesc acces. Hackerii sunt pregătiți să modifice codul aplicației, fiind în căutare de victime”, a declarat Alina Enache, Sales Manager, Banking Business Unit Asseco SEE (ASEE).

Pentru a înțelege de ce securitatea aplicațiilor mobile este o prioritate, specialiștii Asseco SEE atrag atenția asupra principalelor amenințări de securitate ale aplicațiilor mobile: criptarea slabă sau absența ei, vulnerabilități specifice sistemului de operare, ingineria inversă, escaladarea privilegiilor și deblocarea produselor Apple sau preluarea controlului în cazul sistemului de operare Android (jailbreaking/rooting), atacurile de hooking, depanarea, atacurile cu emulatori și înregistrarea ecranului (specific iOS).

În piață există deja soluții de securitate mobilă

Experții în securitate cibernetică îndeamnă utilizatorii să folosească aplicații menite să stopeze atacurile cibernetice de orice fel. Astfel, Asecco SEE a dezvoltat App Protector, care este o soluție de securitate mobilă capabilă să preia controlul asupra executării aplicației, să detecteze timpuriu intruziunile și să prevină atacurile în timp real. App Protector protejează toate părțile implicate: pe proprietarii, pe dezvoltatorii aplicațiilor și pe utilizatorul final.

În cazul în care este detectată o anomalie, în funcție de parametrii de personalizare stabiliți pentru o anumită amenințare, componenta de securitate răspunde într-unul dintre cele trei moduri: afișarea unei valori false pentru a dezactiva utilizarea greșită a aplicației; notificarea utilizatorului final despre o potențială amenințare de securitate și închiderea imediată a aplicației.

App Protector este disponibil atât online, cât și offline. Modul online include un portal, care permite personalizarea parametrilor pentru amenințările individuale de securitate, în timp ce modul offline nu are portal, dar include o configurație de codare hard.

App Protector reprezintă motorul de securitate al aplicațiilor mobile care garantează siguranța aplicațiilor deoarece asigură prevenirea unor amenințări, precum detectarea deblocării produselor Apple sau a preluării controlului în cazul sistemului de operare Android, hooking, depanarea și înregistrarea ecranului.

Actiunile Aquila intra in indicii FTSE Russell dedicati Pietelor Emergente din 20 iunie

0
  • Actiunile Aquila Part Prod Com (AQ) vor fi incluse, din 20 iunie 2022, in indicii FTSE Russell dedicati pietelor emergente, FTSE Global Micro Cap.
  • Aquila va fi a sasea companie romaneasca prezenta in indicii FTSE Global Micro Cap, alaturi de Purcari Wineries, Conpet, IMPACT Developer & Contractor, Sphera Franchise Group si Transport Trade Services.
  • Decizia FTSE Russell vine la doar cateva luni de la listarea Aquila pe Piata Reglementata, din 29 noiembrie 2021.
  • Alte sase companii romanesti sunt incluse in indicii FTSE Global All Cap: MedLife, Banca Transilvania, Nuclearelectrica, OMV Petrom, TeraPlast si One United Properties.
  • Romania va avea astfel, din 20 iunie, 12 companii listate parte din indicii FTSE Russell dedicati pietelor emergente (sase in indicii FTSE Global Micro Cap si sase in indicii FTSE Global All Cap).

Actiunile Aquila Part Prod Com (AQ), lider de piata in domeniul serviciilor integrate de distributie si logistica din Romania, vor fi incluse din 20 iunie in indicii FTSE Russell dedicati pietelor emergente. Actiunile AQ vor intra in componenta FTSE Global Micro Cap, includerea fiind anuntata de furnizorul global de indici in 20 mai, in urma revizuirii trimestriale. Aquila va fi a sasea companie romaneasca prezenta in indicii FTSE Global Micro Cap, alaturi de Purcari Wineries, Conpet, IMPACT Developer & Contractor, Sphera Franchise Group si Transport Trade Services. In total, Romania va avea din 20 iunie un numar de 12 companii incluse in indicii FTSE Russell dedicati pietelor emergente (sase in indicii FTSE Global Micro Cap si sase in indicii FTSE Global All Cap).

Numarul companiilor romanesti prezente in indicii FTSE Russell dedicati pietelor emergente creste constant, un semnal pozitiv pentru intreaga piata de capital, pentru companiile listate si in curs de listare, pentru investitorii de retail si institutionali. Aquila a realizat, la sfarsitul anului trecut, cel mai mare IPO de la bursa al unei companii antreprenoriale. Traseul companiei din acel moment a fost unul reprezentativ: in martie actiunile AQ au fost incluse in indicii BET si BET-TR, iar acum, in indicii FTSE Russell. Prezenta Aquila in ringul bursier este un plus pentru piata si speram ca experienta lor sa fie replicata de cat mai multe companii antreprenoriale romanesti. Noi, la Bursa de Valori Bucuresti, continuam sa dezvoltam proiecte care sa sustina imbunatatirea lichiditatii pietei, precum infiintarea Contrapartii Centrale, programul destinat Market Maker-ului Emitentului, cresterea numarului de companii acoperite prin rapoarte de analiza oferite in cadrul BVB Research Hub, precum si promovarea acestor companii in randul investitorilor, inclusiv prin implementarea standardelor ESG”, a declarat Adrian Tanase, Director General Bursa de Valori Bucuresti.

„Includerea Aquila in indicii FTSE Russell intr-un interval atat de scurt de la listarea noastra pe BVB este o confirmare a muncii inteligente pe care o depunem zi de zi, dar si o motivatie si o obligatie sa performam constant mai eficient. Dupa ce in 2021 am inregistrat cele mai bune rezultate din istoria noastra, am continuat evolutia pozitiva cu un nou trimestru de crestere. Ne vom continua strategia de extindere a afacerii noastre, asa cum am anuntat la finele anului trecut, cand am listat Aquila la Bursa de Valori Bucuresti”, a spus Jean Dumitrescu, Director Relatii cu Investitorii Aquila.

Aquila a fost listata la bursa in 29 noiembrie 2021, in urma derularii unei oferte publice initiale in valoare de 367 milioane lei (74 milioane euro), cea mai mare oferta de acest tip realizata de o companie antreprenoriala la BVB. Actiunile AQ sunt incluse si in BET, indicele principal al Bursei de Valori Bucuresti, si BET-TR, indicele care include si dividendele acordate de companiile din BET. La finalul sedintei bursiere din 20 mai compania avea o capitalizare de 828 milioane lei (167,3 milioane euro).

Fondata in 1994, Aquila are in prezent o echipa de aproximativ 3.000 de angajati si ofera solutii integrate de distributie si logistica, prin vanzarea de produse si servicii complementare. Compania este lider de piata in Romania, operand inclusiv si in Republica Moldova. La finalul primului trimestru din acest an, Aquila  a inregistrat un profit net de 12 milioane de lei, dublu fata de aceeasi perioada a anului trecut. Achizitia companiei Trigor, din prima jumatate a anului 2021, a contribuit cu 1,6 milioane de lei la profitabilitatea Aquila. La finalul anului trecut, veniturile grupului au crescut cu 13%, ajungand la 1.930 milioane lei.

Promovarea Romaniei de catre FTSE Russell, in 21 septembrie 2020, in randul Pietelor Emergente a deschis calea spre un univers investitional mult mai larg. La finalul sedintei bursiere de vineri, 20 mai 2022, capitalizarea tuturor companiilor listate la Bursa de Valori Bucuresti era de 215 miliarde lei (43,5 miliarde euro), cu 43% peste nivelul din 18 septembrie 2020, anterior promovării efective la statutul de Piata Emergenta.

Factori de corecție ai prețului acțiunilor EL COTE și TTS în indicii Total Return începând cu 24 mai

0

Bursa de Valori Bucuresti (BVB) informeaza ca incepand cu data de 24 mai 2022:

  • factorul de corectie a pretului, ci,T corespunzator dividendelor (in suma bruta) distribuite de compania SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL), care va fi luat in calcul la nivelul indicilor BET-TR si BET-XT-TR va avea valoarea de 1,054217.
  • factorul de corectie a pretului, ci,T corespunzator dividendelor (in suma neta) distribuite de compania SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL), care va fi luat in calcul la nivelul indicilor BET-TRN si BET-XT-TRN va avea valoarea de 1,051367.
  • factorul de corectie a pretului, ci,T corespunzator dividendelor (in suma bruta) distribuite de compania CONPET S.A. (COTE), care va fi luat in calcul la nivelul indicilor BET-TR si BET-XT-TR va avea valoarea de 1,103289.
  • factorul de corectie a pretului, ci,T corespunzator dividendelor (in suma neta) distribuite de compania CONPET S.A. (COTE), care va fi luat in calcul la nivelul indicilor BET-TRN si BET-XT-TRN va avea valoarea de 1,097621.
  • factorul de corectie a pretului, ci,T corespunzator dividendelor (in suma bruta) distribuite de compania TRANSPORT TRADE SERVICES S.A. (TTS), care va fi luat in calcul la nivelul indicilor BET-TR si BET-XT-TR va avea valoarea de 1,034383.
  • factorul de corectie a pretului, ci,T corespunzator dividendelor (in suma neta) distribuite de compania TRANSPORT TRADE SERVICES S.A. (TTS), care va fi luat in calcul la nivelul indicilor BET-TRN si BET-XT-TRN va avea valoarea de 1,032608.

Valoarea factorilor de corectie a pretului ci,T corespunzatori actiunilor EL, COTE si TTS a fost determinata in conformitate cu prevederile art. 4.2.4 din manualul indicilor BET-TR, BET-TRN, BET-XT-TR si BET-XT-TRN.

Studiu EY: Preocupările legate de securitatea energetică sporesc atenția guvernelor asupra programelor de energie regenerabilă

0

 

  • România s-a calificat în top 30 Corporate Power Purchase Agreement (PPA) index, în urma unei evaluări cuprinzătoare pe 12 parametri cheie
  • Tehnologiile emergente și combustibilii ecologici vor fi elemente esențiale pentru reducerea dependenței globale de gaze naturale
  • Energia eoliană și solară plutitoare au potențialul de a deveni predominante, pe măsură ce crește cererea de noi surse de energie regenerabilă

Securitatea energetică a ajuns în fruntea listei de priorități a guvernelor, ca urmare a instabilității geopolitice și a creșterii în spirală a prețurilor la gaze. Prin urmare, guvernele din întreaga lume caută să accelereze și să extindă domeniul de aplicare al programelor lor de energie regenerabilă pentru a contribui la reducerea dependenței de energia importată, potrivit celui de-al 59-lea indice EY Renewable Energy Country Attractiveness Index (RECAI).

RECAI 59 explorează modul în care tehnologiile emergente în domeniul energiilor regenerabile și al combustibililor verzi au potențialul de a reduce substanțial ponderea gazului în producția de energie, creând astfel un climat favorabil investițiilor pentru aceste surse de aprovizionare. În Europa, de exemplu, creșterea capacității de import de gaze naturale lichefiate (GNL) a dobândit un impuls, la fel ca și stimularea producției de gaze verzi și dezvoltarea altor combustibili alternativi. Raportul notează că, deși aprovizionarea cu gaze din alte părți pentru a reduce dependența de gazul rusesc nu se poate întâmpla peste noapte, un impuls semnificativ este acum evident.

Raportul explorează, de asemenea, oportunitatea prezentată de tehnologiile plutitoare. Energia eoliană offshore continuă să aibă un mare potențial de investiții, costul energiei electrice generate urmând să scadă la 70 USD/MWh sau mai puțin până în 2030. Pe lângă cele 11 proiecte eoliene offshore plutitoare aflate deja în funcțiune, alte peste 100 – cu o capacitate combinată de peste 26 300 MW – sunt în construcție, au obținut finanţare sau aprobarea autorităților de reglementare sau se află în primele etape de planificare.  

Energia solară plutitoare atrage, de asemenea, o atenție sporită, deoarece costul panourilor fotovoltaice (PV) a scăzut vertiginos, iar capacitatea globală a crescut de peste 100 de ori. Până în prezent, majoritatea proiectelor „fotovoltaice plutitoare” se desfășoară pe suprafețe de apă dulce artificiale, unde mediul este relativ controlat, dar există planuri de a se muta mai departe în largul mării, pentru a exploata resursele mult mai mari de acolo.

În timp ce SUA și China rămân primele două piețe în funcție de atractivitatea investițiilor în energie regenerabilă, există mai multe schimbări în clasamentul primelor 10 piețe, Marea Britanie (locul 3) urcând două locuri, Germania (locul 4) urcând cu trei locuri, iar Spania (locul 9) și Țările de Jos (locul 10) urcând câte un loc.

Printre piețele care au înregistrat progrese notabile în această ediție se numără Danemarca (+4) – cu un nou obiectiv de a produce până la 6 GW de hidrogen anual până în 2030, Polonia (+3) – care a lansat licitații pentru trei noi concesiuni eoliene offshore, Finlanda (+7) – care a aprobat introducerea unui model de licitație pentru închirierea apelor publice în vederea dezvoltării energiei eoliene offshore, Austria (+7) – unde guvernul s-a angajat să aloce 250 de milioane de euro (264 de milioane de dolari SUA) pentru a sprijini dezvoltarea surselor regenerabile de energie, Grecia (+3) – care încearcă să își dubleze capacitatea instalată de energie regenerabilă la aproximativ 19 GW până în 2030, și Germania (+3) – care și-a devansat cu 15 ani, până în 2035, obiectivul de 100% energie verde.

De când a fost introdus indicele PPA (Power Purchase Agreement) în cadrul RECAI, în urmă cu șase luni, piața PPA-urilor a continuat să se extindă. Prețurile excepțional de ridicate și foarte volatile de pe piața energiei electrice îi determină pe cumpărători să își fixeze prețul energiei electrice pentru cât mai mult timp posibil, în timp ce companiile se străduiesc să își respecte angajamentele luate la COP26 de a-și decarbona operațiunile și lanțul de aprovizionare. Cererea de PPA-uri a crescut semnificativ și nu dă semne de încetinire.

Mihai Draghici, EY Romania

Mihai Drăghici, Director, Consultanţă, EY România: „România s-a calificat în topul primelor 30 de companii din indexul PPA (Corporate Power Purchase Agreement) în urma unei evaluări cuprinzătoare a 12 parametri cheie, care acționează ca un indicator al potențialului PPA al companiilor. Raportul reprezintă o recunoaștere a potențialului pieței locale pentru astfel de instrumente care pot contribui la reducerea costurilor cu energia și la stabilitatea prețurilor pe termen lung pentru companiile mari consumatoare de energie, oferind în același timp contractele pe termen lung solicitate de dezvoltatori pentru a finanța noi investiții.”

Pentru clasamentul complet al primelor 40 de țări, precum și pentru o analiză a celor mai recente evoluții în domeniul energiei regenerabile din întreaga lume, vizitați ey.com/recai.

Platformă de e-learning generatoare de conținut educativ cu ajutorul inteligenței artificiale

0

Impusă de condițiile activității desfășurate online, platforma de e-learning mindclass este o creație a companiei Htss, specializate în soluții software de business. Platforma se adresează companiilor și universităților, generând conținut video educativ cu ajutorul inteligenței a rtificiale. 

La utilitatea platformei pentru formarea universitară și pentru formarea continuă se referă Bogdan Dumitrescu, CEO High-Tech Systems & Software: „Cele mai mari companii din lume au înțeles importanța educației continue și investesc masiv în pregătirea proprilor angajați. Din acest punct de vedere, România are mult teren de recuperat, însă lucrurile se schimbă și aici, mai ales prin intermediul culturii organizaționale a multinaționalelor care activează pe piața noastră. Deopotrivă angajații și managerii români din aceste companii au descoperit pe propria piele importanța educației continue, iar astfel de experiențe vor fi căutate în continuare, chiar și la viitoarele locuri de muncă. 

Bogdan Dumitrescu, CEO High-Tech Systems & Software

Pe de altă parte, în România, educația formală este unul dintre cele mai puțin digitalizate domenii. Am văzut cu toții, în pandemie, câte bariere sistemice există și cât de greu se depășesc. Credem însă că un stat performant se clădește pe structura unui sistem educațional dinamic, updatat constant cu cele mai noi descoperiri și trenduri internaționale și, totodată, raliat la nevoile reale de pe piața muncii. Or, este evident că manualele românești, unele dintre ele vechi de peste 20-30 de ani, nu reușesc să ofere studentului acel update la zi al informațiilor necesare. Din toate aceste motive am decis să dezvoltăm mindclass, o platformă software de e-learning destinată atât companiilor, cât și universităților. Mindclass este un produs software cu aplicabilitate internațională. Vom promova această platformă atât în cele 11 țări în care suntem deja prezenți cu produsele noastre, precum și pe alte piețe noi în care ne pregătim să intrăm. Însă, unul dintre obiectivele la care ținem cel mai mult este ca mindclass să ofere un suflu nou educației din România, atât celei corporate cât și celei din mediul universitar. Platforma mindclass poate fi accesată rapid, de pe orice dispozitiv cu conexiune la internet, iar cu ajutorul cursurilor interactive ne dorim să îi ajutăm pe clienții noștri să descopere acea bucurie de a învăța, născută din curiozitate sinceră, un sentiment complet diferit de obligația de a învăța, cu care, din păcate, cei mai mulți dintre noi am fost obișnuiți de-a lungul anilor.”

Conținut educativ creat la cerere

Creatorii ei subliniază că „platforma mindclass este gândită pentru a fi gata de funcționare în doar câteva minute de la instalare. Astfel, conturile destinate studenților unei universități sau angajaților unei companii pot fi create manual, rapid și intuitiv, sau, în cazul companiilor, ele pot fi generate automat, prin importarea informațiilor necesare din softul de gestiune folosit de acestea. 

Mai apoi, utilizatorii vor avea acces instant atât la materialele încărcate de companie/universitate, cât și la o bibliotecă amplă de conținut în diferite formate electronice: fișiere video și audio, cursuri interactive și chiar jocuri educative. Mai mult decât atât, experții mindclass pot crea conținut educativ la cerere, axat pe nevoile și obiectivele clientului. Un diferențiator important al platformei este reprezentat de capacitatea acesteia de generare a conținutului video educativ cu ajutorul inteligenței artificiale”. 

Nu în ultimul rând, mindclass permite crearea de testări care vor evalua cunoștințele dobândite de membrii organizației, precum și recomandarea altor cursuri relevante, în funcție de abilitățile, nivelul de cunoștințe și ritmul de învățare al fiecăruia”. 

 

Asigurare de șomaj, invaliditate, concediu medical prelungit lansată de ING Bank România

0

ING Bank România a lansat în parteneriat cu NN România asigurarea ING Salary Protect, produs disponibil 100% online, care „oferă un plan de rezervă în eventualitatea unui incident neașteptat și acoperă situațiile în care un client își poate pierde veniturile lunare: șomaj, invaliditate totală și permanentă ca urmare a unei boli, invaliditate totală și permanentă ca urmare a unui accident, incapacitate temporară de muncă (concediu medical prelungit/ITM)”.

ING Bank România precizează că „asigurarea poate fi încheiată pe o perioadă de 12 luni, cu reînnoire anuală automată, și costă 15, 30 sau 45 de lei. În caz de șomaj sau de concediu medical prelungit, suma asigurată este de 500, 1.000 sau 1.500 de lei pe lună, timp de până la 6 luni, în funcție de pachetul ales. Pentru invaliditate ca urmare a unei boli, clienții pot primi 12.000, 24.000 sau 48.000 de lei, iar în cazul invalidității ca urmare a unui accident, indemnizația de asigurare este de 120.000, 240.000 sau 480.000 de lei, în funcție de nivelul de protecție ales. 

În plus, toate pachetele de asigurare ING Salary Protect includ Back2Work –  Serviciul de Asistență în Șomaj. Acest serviciu asigură clienților asistență și consiliere gratuită pentru pregătirea CV-ului și îi ajută să își maximizeze șansele de a-și găsi un nou loc de muncă.

Asigurarea ING Salary Protect este disponibilă 100% online, direct din aplicația ING Home’Bank, sau în locațiile fizice din rețeaua ING Office. Accesarea acesteia în aplicația de internet și mobile banking a băncii se realizează din meniul Produse > Asigurări NN, prin parcurgerea pașilor indicați. ING nu solicită documente medicale justificative pentru încheierea asigurării, ci o declarație a clientului prin care oferă detalii generale despre starea sa de sănătate”.

FIA Nova Protect Fond, fond de investiții pentru profesioniști din MAI, administrația penitenciarelor, poliția locală

0

Fondul de investiții alternative FIA Nova Protect Fond, destinat exclusiv pompierilor, jandarmilor, polițiștilor și celorlalți profesioniști din MAI, din administrația penitenciarelor și din poliția locală, precum și pensionarilor acestor sisteme, a devenit operațional. FIA Nova Protect Fond este autorizat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) și administrat de Nova Vision Investments AFIA. Este singurul fond din România care are și o componentă de asigurare. 

Dana Jeaninne Lazăr (foto), președinte-director general al Nova Vision Investments AFIA: „FIA Nova Protect Fond a negociat prin intermediul partenerilor săi o asigurare pentru 24 de ore din 24, 7 zile din săptămână și pentru accidente produse oriunde în lume. În această poliță de asigurare, partea contractantă este FIA Nova Protect Fond, prin administratorul Nova Vision Investments AFIA, iar beneficiarii poliței sunt investitorii FIA Nova Protect Fond. Dacă nu ești investitor, nu poți fi asigurat.”

Pentru cei care doresc să investească în acest fond, administratorul a lansat platforma MyNova, platformă digitală ce oferă posibilitatea de a face subscrieri și răscumpărări prin proceduri complet digitalizate.

FIA Nova Protect Fond este caracterizat ca „un fond de investiții alternative de tip deschis, destinat exclusiv următoarelor categorii profesionale, cu grad ridicat de risc: pompieri și angajați în cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (IGSU), jandarmi, polițiști, precum și alți angajați din cadrul Poliției Române, Poliției de Frontieră, Administrația Penitenciarelor și Poliție Locale. De asemenea, în FIA Nova Protect Fond pot investi și pensionari din cadrul acestor structuri, dacă la data subscrierii au vârsta maximă de 55 de ani, indiferent dacă mai activează sau nu în structurile de unde s-au pensionat sau lucrează în mediul privat”.

Noutatea absolută cu care vine FIA Nova Protect Fond în piața din România este aceea că, pe lângă componenta investițională, acesta are și o componentă de asigurare, care se poate activa în mod opțional. De exemplu, prin simpla subscriere a sumei lunare de minimum 50 de lei, investitorii FIA Nova Protect Fond au acces la două tipuri de servicii: 

  • Componenta investițională, cu plasamente în instrumente financiare care sunt accesibile, în mod individual, investitorilor cu venituri medii. 
  • Componenta de asigurare, prin intermediul căreia investitorii devin și beneficiari ai unei polițe de asigurare de asigurare de viață de grup, care acoperă spitalizarea, intervențiile chirurgicale, invaliditatea totală permanentă, fracturile și arsurile produse ca urmare a unui accident, inclusiv reabilitarea, precum și decesul din accident sau boală.

Asigurătorul FIA Nova Protect Fond este Allianz-Țiriac Asigurări SA, depozitarul și custodele FIA Nova Protect Fond este BRD Groupe Societe Generale, iar Brokerul de asigurare este compania Insurer Broker de Asigurare și Reasigurare împreună cu RMN 360. 

FIA Nova Protect Fond este autorizat în calitate de Fond de Investiții Alternative destinat investitorilor de retail (FIAIR), specializat în investiții în valori mobiliare, depozite bancare, instrumente ale pieței monetare și în alte investitorii pot face subscrieri active lichide, conform prevederilor legale în vigoare.

Investitorii FIA Nova Protect Fond au la dispoziție platforma online MyNova care le oferă acestora posibilitatea de a face subscrieri și răscumpărări prin proceduri complet digitalizate. Investitorii FIA Nova Protect Fond nu vor depune niciun document în format fizic, ci vor încărca în aplicație toate actele necesare pentru a deveni investitori și pentru a beneficia de asigurare. Platforma va trimite securizat, către investitori, documentele rezultate ca urmare a subscrierii sau răscumpărării unităților de fond.

Semnarea contractelor este integral digitalizată, iar securitatea datelor personale este asigurată de Nova Vision Investments AFIA, care deține drepturile de autor pentru aplicație, și echipa Plant an App România, care a creat platforma și se ocupă de mentenanța acesteia.

După finalizarea procedurii de subscriere, investitorul intră în modulul de asigurare ce realizează legătura cu platforma brokerului de asigurare. Toate documentele de asigurare sunt semnate digital (cu mouse-ul, în cazul utilizării unui computer sau cu degetul, pe mobil).

Analiza de piață realizată de Nova Vision Investments AFIA indică un număr total de aproximativ 245.000 de potențiali investitori, cât însumează categoriile profesionale cărora li se adresează Fondul, iar planul de business elaborat de administratorul de fond mizează pe un număr între 3.000 și 10.000 de investitori la lansarea FIA Nova Protect Fond, cu o creștere treptată până la 42.000 de investitori, la finalul anului 2022. Ținta fixată pentru 31 decembrie 2023 este de 60.000 de investitori FIA Nova Protect Fond”.

NOVA Vision Investments AFIA SA, înființată în 1995, este caracterizat ca „o societate autorizată de ASF în calitate de administrator de fonduri de investiții alternative, care funcționează cu o echipă de profesioniști cu o vastă experiență pe piața de capital. Nova Vision Investments AFIA SA administrează fonduri de investiții alternative de tip deschis, destinate investitorilor de retail”.

Polița de asigurare „a fost negociată de Insurer Broker de Asigurare-Reasigurare, în parteneriat cu Risk Management Network 360 (RMN360), ambele cu o experiență profesională de peste 20 de ani în domeniul asigurărilor, produselor de mass market, corporate si retail. Acestea gestionează produsul de asigurare contractat de către NOVA Vision investment AFIA pentru FIA Nova Protect Fond”.

Acțiuni răscumpărate de Grupul Maschio Gaspardo

0

Maschio Gaspardo S.p.A a răscumpărat integral cele 132.744 de acțiuni deținute de finanțatorii regionali Friulia S.p.A. și Veneto Sviluppo S.p.A și a achziționat 68.326 de acțiuni de la Veneto Sviluppo S.p.A., astfel întregul capital revenind pe numele fraților Andrea și Mirco Maschio, președinte al Holdingului Maschio, respectiv, președinte al Maschio Gaspardo. 

Luigi De Puppi, administrator: „Finalizarea acestei operațiuni reprezintă consecința unei îmbunătățiri continue a principalilor indicatori economici și patrimoniali, confirmarea validității strategiei întreprinse și a capacității societății de a răspunde de o manieră eficace la provocările pe care le ridică contextul actual. Suntem foarte mulțumiți de atingerea obiectivului, aceasta fiind și rodul unei administrări stabile și a muncii întregii echipe a angajaților Maschio Gaspardo din diferitele zone geografice, concentrați pe aplicarea programelor noastre pentru a deveni o societate inovatoare și sustenabilă.”

Mirco Maschio, președintele societății Maschio Gaspardo S.p.A.: „Grupul Maschio Gaspardo s-a întors în mâinile familiei Maschio, iar rezultatele economice sunt optime. În acest proces are un rol fundamental tranziția spre o agricultura sustenabilă, pe care o punem în aplicare de ani de zile. Obiectivul este de a îmbina profitabilitatea pe termen lung, introducerea de noi tehnologii inovatoare și atenția acordată mediului. Pentru acest lucru doresc să le mulțumesc tuturor angajaților deoarece au contribuit prin munca lor zilnică la atingerea rezultatelor societății, precum și pentru angajamentul constant manifestat în depășirea situațiilor imprevizibile survenite pe parcursul ultimilor ani. Angajații noștri sunt resursa noastră cea mai importantă.”

Luigi De Puppi – CEO
Mirco Maschio – Președinte Maschio Gaspardo și
Andrea Maschio – Președinte Maschio Holding

Andrea Maschio, președintele societății Maschio Holding S.p.A.: „Această operațiune este rezultatul unei munci excelente. În ceea ce privește produsul, am acționat aducând o îmbunătățire a vitezei de răspuns față de cerințe și tendințele pieței, datorită unei mai ample segmentări a departamentului de Cercetare și Dezvoltare asupra produsului cât și a introducerii de noi resurse și competențe. Cercetarea continuă a îmbunătățirii proceselor interne, prin consolidarea structurii organizaționale, dezvoltarea abilităților tehnice și a produsului, atenția acordată evoluției digitate, au adus beneficii semnificative. Am îmbunătățit designul produsului datorită colaborării cu Scuola Italiana di Design (SID din Padova) și randamentul echipamentelor, inclusiv prin schimbul continuu cu universitatea, cu institute de cercetare și printr-o mai bună integrare a departamentelor mai îndepărtate de Cercetare și Dezvoltare, mai ales din India.”

Maschio Gaspardo subliniază că, „după preluarea integrală a acțiunilor, frații Andrea și Mirco Maschio au decis să accepte o intervenție a finanțatorului instituțional Friulia S.p.A la capitalul societății Maschio Gaspardo, prin achiziționarea a 27.020 acțiuni de către Maschio Holding S.p.A deținute la aceasta.

La finalul acestor operațiuni, proprietatea asupra capitalului societății Maschio Gaspardo S.p.A. este împărțită astfel:

  • 60,35% în proprietatea societății Maschio Holding S.p.A.
  • 32,94% în proprietatea societății Maschio Gaspardo S.p.A.
  • 6,71% în proprietatea societății Friulia S.p.A.

De fapt, în ciuda persistenței pandemiei de Covid-19, într-un context puternic influențat de impactul negativ al inflației asupra materiilor prime și marcat de complexitatea contextului macroeconomic mondial, Grupul și-a confirmat propriul trend de creștere și ulterior și-a îmbunătățit în mod decisiv poziția financiară.

Aceasta s-a întâmplat și datorită tendinței pozitive de pe piața mașinilor agricole care în anul 2021 a demonstrat o creștere semnificativă în volume și tehnologie atât la nivel național cât și internațional, mai ales european, datorită posibilității de a beneficia de stimulente prin măsura „Agricultura 4.0”. Vânzările realizate pe piețele din străinătate au o cotă de 85% din cifra de afaceri totală și datorită identificării zonelor și produselor cu potențial ridicat în condiții de piață ce nu sunt pe deplin reglementate”.

Societatea Maschio Gaspardo reamintește că „a început ca o companie de familie, fiind fondată în 1964 de Egidio Maschio, în localitatea Campodarsego, în provincia Padova, pentru a produce utilaje pentru lucrări agricole.

De la Padova, compania s-a extins treptat mai întâi la regiunea Friuli Venezia Giulia, prin achiziționarea în 1993 a societății Gaspardo Seminatrici din localitatea Morsano al Tagliamento, pentru ca apoi să urmeze regiunea Emilia Romagna în anul 2012, prin achiziționarea Unigreen, societate specializată în producția de atomizoare și pulverizatoare. De asemenea, în anul 2014 Maschio Gaspardo a finalizat achiziționarea Officine Meccaniche Ing. A. Feraboli S.p.A., o veche societate din Cremona specializată în producția echipamentelor pentru cosit si recoltat. În anul 2017 Grupul a achiziționat Moro Pietro Meccanica, o societate specializată în producția de pluguri din localitatea Concordia Sagittaria (Venezia), care devine Maschio Aratri.

Această creștere i-a permis societății Maschio Gaspardo să concureze în domeniul utilajelor agricole cu o gamă completă de produse în măsură să satisfacă exigențele tuturor agricultorilor și să intre pe piețele din 114 țări din toată lumea, având 13 filiale proprii.

Grupul a atins cifra de afaceri de 300 milioane de euro în anul 2015, an în care s-a stins Egidio Maschio, un întreprinzător vizionar și foarte îndrăgit pentru concretețea și simplitatea sa, cât și pentru acel pragmatism venețian care a scos în evidență bine-cunoscuta productivitate din nord-estul Italiei.

Importantele achiziții strategice pentru completarea ofertei comerciale au angajat societatea din punct de vedere financiar. În anul 2015 s-a produs un transfer între generații și au intrat ca asociați fii lui Egidio Maschio, Andrea și Mirco Maschio. Cei doi au investit pentru a prelua 41% din acțiunile societății Maschio Gaspardo S.p.A. deținute de unchiul Giorgio Maschio, deoarece au crezut cu putere în potențialul de dezvoltare a societății.

Au urmat șase ani de muncă asiduă și o strategie focalizată complet pe afacerea principală a societății, cu demersuri care au permis relansarea unei noi faze de dezvoltare a societății Maschio Gaspardo, conduse de administratorul Luigi De Puppi, alături de moștenitorii lui Egidio.

Astfel societatea Maschio Gaspardo a realizat în anul 2021 o cifră de afaceri de 390 milioane de euro și, în ciuda problemelor generate de pandemie, a încheiat anul cu o îndatorare financiară netă inferioară valorii de 70 milioane di euro.

Acest rezultat extraordinar a fost atins prin eficientizarea proceselor de supply chain (lanțurile de aprovizionare), optimizarea capacității de producție și reducerea Capitalului Circulant Net datorită implementării lean production (producție suplă) și a eficientizării activității comerciale, prin dezvoltarea pe noi piețe internaționale și cu potențial ridicat.

Relansarea Grupului Maschio Gaspardo s-a realizat și cu sprijinul strategic al finanțatorilor Regionali Friulia, Veneto Sviluppo și Finest, care au intervenit cu obiectivul de a sprijini Grupul, un activ prețios care funcționează în cele două regiuni, care asigură locuri de muncă pentru circa 2.000 de persoane.

Între timp cei doi frați au hotărât să răscumpere cotele deținute de investitorii instituționali”.

Maschio Gaspardo este recunoscut ca „un competitor la nivel mondial în producția de utilaje pentru lucrări agricole, însămânțare, fertilizare, tratarea culturilor, întreținerea spațiilor verzi, cosit si recoltat. Fondată în localitatea Campodarsego (PD) în anul 1964 de frații Egidio și Giorgio Maschio, Maschio Gaspardo are 2000 de angajați în întreaga lume în 8 unități de producție, din care 3 aflate în străinătate – China, India și Romania – și în 13 filiale comerciale (Italia, Franța, Spania, Germania, Polonia, Ucraina, Turcia, Rusia, America de Nord, Africa de Sud, China, India și România)”.