Importurile SUA din China cresc cu 126%, până la 292 miliarde de dolari pe fondul pandemiei

0

Un raport realizat de Bankr indică faptul că importurile SUA din China au crescut cu 126,29%, până la 292,64 miliarde de dolari, între martie și octombrie 2020.

SUA depinde de bunurile ieftine ale Chinei

În octombrie, valoarea importurilor se ridica la 44,83 miliarde USD, cea mai mare cifră din perioada analizată. În septembrie, valoarea s-a ridicat la 41,21 miliarde dolari, o creștere de 0,9% față de 40,82 miliarde dolari din august.

În iulie, valoarea importurilor a fost de 40,66 miliarde dolari, în timp ce în iunie cifra a fost de 37,64 miliarde%. Cifra a reprezentat o creștere de 2,8% față de cifra de mai de 36,6 miliarde de dolari. În aprilie, valoarea s-a ridicat la 31,07 miliarde de dolari, în timp ce în martie, a fost de 19,81 miliarde de dolari.

De asemenea, studiul  a analizat valoarea importurilor Chinei din SUA în aceeași perioadă. Valoarea a crescut cu 84,69% până la o valoare totală de 81,76 miliarde de dolari, care este de cel puțin 3,5 ori mai mică decât importurile SUA din China.

Cea mai mare valoare a importurilor Chinei din SUA a fost în octombrie, la 14,7 miliarde de dolari, o creștere de 27,6% față de 11,53 miliarde de dolari din septembrie. În august, valoarea a fost de 11,03 miliarde USD, o creștere de aproximativ 22% față de cele 9,03 miliarde de dolari din iulie.

În iunie, valoarea era de 9,24 miliarde de dolari, în timp ce în luna mai, cifra se ridica la 9,64 miliarde de dolari. În aprilie, valoarea a fost de 8,6 miliarde de dolari, în timp ce în martie, a fost de 7,97 miliarde de dolari. Observăm creșteri apreciabile de la lună la lună.

Cercetarea Bankr a evidențiat unele dintre motivele care stau la baza dezechilibrului dintre importuri și exporturi între cele două țări.

„În ciuda războaielor comerciale, SUA încă depinde în mare măsură de China pentru furnizarea de bunuri low-cost care permit consumatorilor americani cu venituri limitate să se întrețină. SUA se bazează, de asemenea, pe China pentru a-și sprijini exporturile. China pare a fi principalul partener de export al Statelor Unite ale Americii” se declară în analiza citată.

Articolul complet, statisticile și informațiile pot fi găsite aici.

Românii nu vor să revină la munca față-în-față, ci la calătorii și ieșiri în oraș! De ce le este cel mai dor românilor în contextul pandemiei?

0

Un studiu realizat de Reveal Marketing Research analizează percepția românilor față de revenirea la normal.

Contextul COVID-19 ne-a făcut să ne regândim în profunzime stilul de viață: de la locul de muncă, la hobby-uri și ieșiri cu prietenii. Schimbarea a fost cuvântul-cheie pentru anul 2020, iar acest lucru a declanșat emoții cât mai diverse posibil din partea oamenilor. Reveal Marketing Research a vrut să afle care sunt activitățile care le lipsesc cel mai mult românilor și la care și-ar dori să se întoarcă mai repede.

Studiul derulat ne arată care este atitudinea românilor față de revenirea la normal și care sunt activitățile pe care și-ar dori să le reia cât mai curând.

  • 38% dintre români au declarat că cel mai mult își doresc să revină la normal posibilitatea de a călători.
  • 1 din 4 respondenți își doresc să revină la normal întâlnirile cu familia și prietenii.
  • 19% dintre respondenți au menționat activitățile de recreere.
  • Doar 1 din 10 români a afirmat că și-ar dori să revină fizic la job.

Călătoriile și întâlnirile cu cei dragi:
activitățile de care le este cel mai dor românilor

Călătoriile sunt pe primul loc în preferințele românilor atunci când vine vorba de revenirea la normal, mai ales în rândul celor cu venituri mai ridicate. 38% dintre respondenți își doresc să poată călători din nou ca înainte. 48% dintre familiile moderne, urmate de 46% dintre tinerii profesioniști afirmă că le este dor de călătorii. Aproximativ o treime dintre maturii fără partener a menționat același lucru, potrivit datelor Reveal Marketing Research.

Întrebați ce activități ar dori cel mai mult să revină cât mai repede la normal, românii au selectat în proporție de 25% întâlnirile cu familia și prietenii. Procentele sunt similare pentru toate segmentele analizate: familiile tradiționale sunt la egalitate cu maturii fără partener în privința acestei opțiuni, ambele categorii înregistrând un procent de 27%. Dintre toate segmentele, tinerii au bifat în cea mai mare măsură aceasta opțiune, 40% dintre aceștia afirmând că își doresc să se poată întâlni în condiții normale cu prietenii și familiile lor (milenialii – 20%, tinerii profesioniști – 20%).

Activitățile de recreere sunt și ele printre opțiunile românilor atunci când se gândesc la ce și-ar dori să revină la normal, mai ales pentru persoanele singure. Conform Reveal Marketing Research, 23% dintre maturii fară partener își doresc să poată ieși din nou în oraș ca înainte sau să își poată practica hobby-urile, fiind urmați de mileniali cu un procent de 22%.

Noua normalitate: telemunca și comenzile online

Interesant este faptul că revenirea la job nu se află în topul dorințele românilor în legătură cu reluarea activităților așa cum erau ele înaintea izbucnirii pandemiei. Doar 1 din 10 români au menționat această opțiune. Dintre segmentele analizate, doar 13% dintre tinerii profesioniști și 8% din familiile moderne au declarat că își doresc să revină la normal mai repede mersul la serviciu. Datele ne sugerează faptul că romanii au reușit să se adapteze noii realității și să își poată îndeplini munca, indiferent de locație. 

Cumpărăturile în magazinele fizice se află printre ultimele opțiuni selectate de respondenți – doar 4% dintre români au bifat aceasta activitate. O explicație ar putea fi faptul că magazinele fizice sunt deschise, în continuare, iar schimbările apărute vizează doar masurile de protecție împotriva răspândirii noului coronavirus. Așadar, românilor nu le este dor să facă cumpărături în magazinele fizice, deoarece aceasta este o activitate pe care o desfășoară și în prezent. Pe de altă parte, observăm și tendința oamenilor de a se îndrepta spre mediul online din ce în ce mai mult. Conform unui studiu anterior Reveal Marketing Research, 43% dintre români afirmă că fac cumpărături online într-o săptămână obișnuită (Vezi aici întreg studiul: https://bit.ly/3kieY1k).

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

ROMÂNIA – 30 de ani, 4 președinți și 25 de prim-miniștri!

Și se pare că nu ne oprim?

De ce România se prezintă după 30 de ani ca o societate oarecum reformată, dar sărăcită și dezorganizată, dezindustrializată, cu o agricultură care abia acum trebuie pusă pe un drum normal de dezvoltare, cu instituții publice având importante și mari carențe, un stat capturat de grupurile de interese interne și externe, exploatat de acestea, incapabil să prevină explozia sărăciei și a corupției?

Costul social este apreciabil: distrugerea fabricilor și pierderea locurilor de muncă, migrația șocantă în Occident, o sărăcie explozivă: 40% DIN SĂRACII EUROPEI SUNT ÎN ROMÂNIA, dar se consolidează și grupuri foarte restrânse dintre politicieni și interlopi, traficanți de droguri și carne vie care afișează o bogație ostentativă.

Rezultatul: populația României este demoralizată și cel mai grăitor exemplu îl constituie faptul că la alegerile parlamentare din 6 decembrie 2020 au luat parte puțin peste 31% din cetățenii cu drept de vot. Acest fapt denotă cu tărie neîncrederea în instituțiile publice și în politicieni și evident, o stare socială deteriorată.

Și te întrebi: Cum să se poată mai bine când în 30 de ani țara a fost administată de 25 de prim-miniștrii și guvernele lor.

Ce ziceţi Domnilor foști și actuali PREȘEDINŢI? Ce ziceți Domnilor foști și actuali lideri ai PARTIDELOR POLITICE PARLAMENTARE ?
PÂNĂ CÂND? Răspunsul vă aparține, dar, vă rog, nu mai întarziați prea mult.

Este adevărat că România este membră a NATO și UE. Dar acolo nu a intrat, ci  a fost băgată din diverse interese pe care nu am știut sau nu am vrut să le folosim și în interes național pentru binele poporului român. Dacă nu este așa, de ce nu se văd efectele?

Dr. ec. Constantin Boștină.
   Președintele ASPES
 Dir. Gen. revista Economistul  
 



Despre ASPES

D
e Asociația pentru Studii și Prognoze Economico-Sociale (ASPES)  România, este o asociație profesională privată, non profit, ne-partizană, dedicată înțelegerii mai bune a economiei și problemelor sale si își orientează activitatea pe linia susținerii interesului național și dezvoltării economiei românești în cadrul UE. De asemenea ASPES este editor al revistei ECONOMISTUL.

 ASPES  se  concentrează  pe:

  • analiza  stadiului  de  dezvoltare  a diferitelor  sectoare, dar și  al  economiei naționale
  •  evaluarea  diferitelor  modele  de  comportament  economic  și  a  efectelor politicilor publice
  • prognoza efectelor propunerilor alternative de politici economice și sociale.

Cercetarea problematicilor economico-sociale și comunicarea rezultatelor desprinse – deopotrivă actorilor privați și autorităților publice responsabile – sunt direcții esențiale ale activității ASPES.

Smart City Industry Awards dă startul înscrierilor pentru ediția a V-a

0

Au început înscrierile pentru cea de-a V-a ediție a Smart City Industry Awards, cel mai important eveniment al anului pentru Industria de Smart City din România! Gala este organizată de Asociația Română pentru Smart City și va fi difuzată online, pe data de 20 decembrie 2020, începând cu ora 20:00.

Ca în fiecare an, evenimentul va premia cele mai bune proiecte tip Smart City implementate la nivel național pe parcursul anului 2020, cât și eforturile susținute ale instituțiilor, companiilor și persoanelor pentru dezvoltarea industriei.

Dacă la ediția a IV-a, Gala Smart City Industry Awards a avut loc într-un cadru spectaculos, la Palatul Parlamentului, alături de 450 dintre cei mai importanți actori din industria Smart City, anul acesta, circumstanțele ne obligă să celebrăm cele mai reușite proiecte de Smart City din România de la distanță, din confortul propriilor case. Astfel, evenimentul va fi difuzat online, pe toate canalele disponibile ale Asociației Române pentru Smart City și ale partenerilor săi.

Ediția 2020 a galei Smart City Industry Awards va premia acele persoane/ instituții/ companii care au știut să se adapteze contextului pandemic actual, să digitalizeze, să implice cetățenii în rezolvarea problemelor și în actul administrativ și să implementeze tehnologii și soluții inovatoare care să ajute comunitățile să traverseze mai ușor aceste vremuri dificile.

Înscrierea proiectelor în competiție este gratuită și se realizează prin completarea următorului formular, până pe data de 11 decembrie 2020, ora 18:00: Înscrie un proiect aici!

Categoriile Smart City Industry Awards 2020:

  1. Smart Citizen – la această categorie pot fi înscrise proiecte care fac referire sau conțin tehnologii precum: civic engagement, participatory budgeting, information and transparency applications, etc.
  2. Smart Mobility – la această categorie pot fi înscrise proiecte care fac referire sau conțin tehnologii precum: Public Transport Project, Transport infrastructure Project, Smart infrastructure, Ride Sharing Project, Accessibility, Alternative modes of transport, Smart Mobility Project, etc.
  3. Smart Economy – la această categorie pot fi înscrise proiecte care fac referire sau conțin tehnologii precum: innovative banking services, Start-Up, Young Smart Innovator of the Year, etc.
  4. Smart Environment – la această categorie pot fi înscrise proiecte care fac referire sau conțin tehnologii precum: Environment, Waste Management, Water Project, Energy, etc.
  5. Smart Living – la această categorie pot fi înscrise proiecte care fac referire sau conțin tehnologii precum: Safe City, Health, Education, CSR Project, Tourism, Real Estate, etc.
  6. Smart Governance – la această categorie pot fi înscrise proiecte care fac referire sau conțin tehnologii precum: Digital City, Transparency and access to information, Municipal directions and companies, Smart County, etc.

Juriul va fi format din experți din industria Smart City, lideri în domeniile lor de specializare. Conform tradiției, propunerea pentru poziția de președinte al juriului revine marelui câștigător al ediției precedente (Best Smart City Project sau Mayor of the Year).

Criteriile de jurizare:

20% Grad de replicabilitate
20% Funcționalitate și implementare
20% Impact în comunitate
20% Inovație și creativitate
20% Calitate

Cea de-a doua grupă de premii se referă la oamenii, companiile, instituțiile,
profesioniștii care fac ca lucrurile să se întâmple. Asociația Română pentru Smart City va acorda 11 premii speciale în funcție de activitatea din ultimul an a companiilor, instituțiilor dar, mai ales, a persoanelor implicate în dezvoltarea industriei Smart City din România:

  1. Best Smart City Project
  2. Mayor of the Year
  3. Best Smart City Company
  4. Smart Governance
  5. CEO of the Year
  6. Partner of the Year
  7. City Manager of the Year
  8. Smart Real Estate and Residential
  9. Best Romanian Smart City Strategy
  10. Most active member
  11. Smart City Industry Best Mass Media Supporter

Asociația Română pentru Smart City , autoritatea Industriei de Smart City din România, crede cu tărie în capacitățile de dezvoltare inteligentă a comunităților noastre, iar Gala Smart City Industry Awards este aici să recunoască meritele și eforturile susținute ale tuturor actorilor implicați în cele mai ambițioase proiecte Smart City la nivel național.
Pentru informații suplimentare: www.scia.ro

ROCKWOOL anunță obiective ambițioase în materie de decarbonizare globală

0

ROCKWOOL primește aprobare independentă pentru noi obiective de decarbonizare ca urmare a inițiativei Science Based Targets (Obiective bazate pe știință, SBTi), a cărei abordare ne va consolida și mai mult poziția de companie cu emisii negative nete de carbon

ROCKWOOL, cel mai mare producător mondial de produse de tip vată minerală bazaltică, anunță obiective de decarbonizare globale ambițioase, bazate pe știință, care au fost verificate și aprobate de inițiativa Science Based Targets (SBTi).

Elementele-cheie ale planurilor de decarbonizare ale ROCKWOOL includ:

  • Reducerea emisiilor absolute de gaze cu efect de seră din fabrică cu 38% până în anul 2034 (față de anul de referință 2019) [1]
  • Reducerea emisiilor absolute de gaze cu efect de seră care nu provin din fabrică cu 20% până în anul 2034 (față de anul de referință 2019)[2]

Aceste obiective de reducere a emisiilor absolute care completează obiectivele noastre de durabilitate existente, echivalează cu o reducere ambițioasă cu o treime a emisiilor de gaze cu efect de seră pe ciclu de viață ROCKWOOL (Domeniile de aplicare 1, 2 și 3) până în anul 2034, asigurând în același timp reducerea continuă a intensității carbonului (carbon emis pe tonă produsă) a producției noastre.

Directorul General Executiv al Grupului ROCKWOOL, Jens Birgersson, afirmă: „Suntem mândri că suntem printre puținele companii de producție cu consum intensiv de energie ale căror obiective de reducere a emisiilor bazate pe știință au fost verificate și aprobate de SBTi. Aceste noi obiective au ca fundament faptul ca suntem deja o companie cu emisii negative nete de carbon. Deși nu foarte multe companii pot face această afirmație, știm, de asemenea, că nu este suficient, motiv pentru care ne-am asumat acest traseu ambițios de decarbonizare”.

Aducând precizări referitor la angajamentul de decarbonizare al ROCKWOOL, Jens Birgersson continuă, „Atingerea acestor obiective de reducere a emisiilor va reprezenta un pas important în realizarea ambiției globale de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră ale societății la zero net până în 2050. Demonstrând că o companie de producție cu consum intensiv de energie poate atinge aceste obiective, sperăm să îi inspirăm pe ceilalți să ia măsuri pentru a contribui la crearea unui viitor mai verde și mai durabil”.

Alberto Carrillo Pineda, Director, Science Based Targets din cadrul CDP, unul dintre partenerii inițiativei Science Based Targets, afirmă, „Felicităm Grupul ROCKWOOL pentru că sunt lideri în sectorul lor prin inițiativa Science Based Targets care aprobă obiectivele lor de reducere a emisiilor! Prin stabilirea unor obiective bazate pe cercetarea climatică, Grupul ROCKWOOL își pregătește succesul în tranziția către o economie netă-zero”.

Noile angajamente de decarbonizare se bazează pe statutul existent al ROCKWOOL în calitate de companie cu emisii negative nete de carbon (CO2e), întrucât, pe durata utilizării sale, produsul de izolare pentru construcții ROCKWOOL vândut în 2019 va economisi de 100 de ori carbonul emis pentru producția sa[3]. Abilitatea de a recicla infinit vata minerală bazaltică fără pierderi în materie de performanță o deosebește, de asemenea, de materialele de construcție nereciclabile care altfel, trebuie incinerate, rezultând emisii la sfârșitul ciclului de viață. Reciclarea vatei minerale bazaltice în cadrul fabricilor noastre contribuie la reducerea emisiilor de carbon aferente producției.

Bazându-ne pe eforturile noastre de zeci de ani de îmbunătățire a eficienței energetice a propriilor operațiuni, reducerea emisiilor directe din producția noastră reprezintă un punct-cheie al inovației noastre tehnologice. De exemplu, dezvoltăm o tehnologie de topire electrică la scară largă, bine adaptată mediului înconjurător în țările în care rețeaua electrică prezintă deja un nivel scăzut de carbon. Din acest motiv, am ales fabrica noastră din Moss, Norvegia, pentru a testa ceea ce va deveni cel mai mare topitor electric din industrie. Odată cu lansarea noului topitor, emisiile de carbon ale fabricii Moss se vor reduce cu aproximativ 80%.

Pe măsură ce continuăm decarbonizarea, numărăm deja beneficiile investițiilor substanțiale în tehnologia de topire flexibilă din punct de vedere al combustibilului care ne permite să trecem de la cărbune la combustibili mai puțin consumatori de carbon precum gazul natural sau biogazul, în unitățile în care această tehnologie este utilizată. Pe lângă adoptarea gazelor naturale în anul 2020 în cazul celor două fabrici daneze și a biogazului certificat neutru pentru climă în anul 2021, vom converti și una dintre fabricile noastre din Polonia la gaze naturale în anul 2021 și vom începe operațiunile la noua noastră unitate în construcții din Statele Unite cu gaze naturale în loc de cărbune. Ne propunem să transformăm alte fabrici folosind această tehnologie de topire flexibilă din punct de vedere al combustibilului de la cărbune la gaz în următorii câțiva ani.

În viitor, aspectele învățate din aceste inovații multiple și eforturile noastre continue de eficiență energetică vor fi aplicate pentru alte unități de operațiuni globale ale ROCKWOOL.


[1] Obiectivul de 38% acoperă emisiile din Domeniile de aplicare 1 și 2

[2] Obiectivul de 20% acoperă emisiile din Domeniul de aplicare 3

[3] Inclusiv emisiile generate în amonte de la extracția și transportul de materii prime și combustibili

UNESCO and GECF sign landmark cooperation agreement

0

Doha, Qatar – 07 December 2020: Marking a victory for science and education, United Nations Educational, Scientific and Cultural Organisation (UNESCO) and the Gas Exporting Countries Forum (GECF) today signed a Memorandum of Understanding (MoU) to bring the benefits of collaboration to the world at large.

The agreement, taking stock of two years of cooperation, was signed by HE Shamila Nair-Bedouelle, the Assistant Director-General for Natural Sciences at UNESCO and HE Yury Sentyurin, the Secretary General of the 20-member coalition of the leading gas exporting countries of the world. The MoU will serve as a gateway of opportunities between the two entities in the areas of struggle against climate change, natural resources management, and positive developments across the globe, particularly in the Africa region. The partnership will further allow the sides to focus on capacity building, technical support, and shared expertise.

Both signatories commended the UNESCO Cluster Office for the GCC and Yemen (accredited to Doha) for facilitating the agreement.

“The mobilisation of science for the benefit of society and the planet is now more urgent than ever. We need science and technology, we need access to science and technology, we need to be able to reduce the knowledge gap between different countries across the world, and therefore this partnership with the GECF is really a beacon of hope and light,” said HE Nair-Bedouelle following the virtual signing ceremony.

“The GECF serves as a platform for the science policy interface, underpinning the importance of the exchange of scientific knowledge, experience, and dissemination of information through research and production of global outlooks and statistical bulletins. We at UNESCO are therefore confident that this partnership will further harness the potential of science and technological cooperation to address global challenges, through advocacy and awareness raising at all levels of society and economic sectors towards achieving the sustainable goals of the 2030 Agenda and beyond,” she added.

Scientifically-grounded data and insights are championed at the GECF, whose Secretary General emphasised that technology is key to the envisaged energy transition and climate action such as greenhouse gasses (GHGs) emissions mitigation. The Forum’s speaker added, that “education and science-oriented exercises play a great role in environmental protection with a view to raise awareness and cultivate a “culture of energy responsible behaviour” or “energy scholarship.”

“The GECF is developing technologies, including ones in relation to reduction of GHGs emissions through the GECF Gas Research Institute, recently established in Algeria, and fully dedicated to discovering new technologies and innovations to achieve the ambitious sustainable development goals in front of us,” said HE Sentyurin.

“The GECF’s ambition to steward the gas industry into playing a greater role in environmental protection manifests in our Environmental Knowledge and Solutions initiative. This 12-point agenda focuses on many aspects of our activities,” he added, while referring to the 2019 Malabo Declaration adopted by the GECF Heads of State and Government, which calls on the Forum to use natural gas as the core source of energy in the development programmes and climate change policies of developing countries, such as in Africa, to overcome energy poverty and to mitigate CO2 emissions.

The MoU has been signed against a unique backdrop. The world’s overall energy demand is assumed to grow along with the global economy and population growth. The GECF experts forecast that in order to fulfil this increased demand, the world will likely see a symbiosis of conventional and renewable energies to solve climate issues and to meet the needs of nations for affordable energy. Natural gas is expected to shoulder the bulk of this demand on the back of its attributes of being the most environmentally friendly, affordable, flexible, and abundant fossil fuel.

According to the latest available figures from the GECF Global Gas Outlook 2050, natural gas is projected to become the largest source of primary energy by 2050, from currently 23% to 28%. Along the way, natural gas is expected to play a vital role in decarbonisation options including natural gas-based hydrogen, also known as the blue hydrogen, with carbon capture, utilisation and storage (CCUS) technologies.

The Forum’s Secretary General termed the GECF’s sustainability-related efforts as a “duty to the world”, given that its members collectively represent 71% of the world’s proven natural gas reserves and nearly half of its marketed production.

As an observer organisation to the UNFCCC (UN Framework Convention on Climate Change), the GECF actively participates in the conference of parties, with the most recent statements made at COP24 and COP25. The Forum is also a regular contributor to the discussions of the UN Economic Commission for Europe (UNECE) Group of Experts on Gas, where it analyses natural gas’ leading role in attaining the 2030 Agenda for Sustainable Development.

“This is complemented by our rapidly growing relationships with the G20, BRICS, and others in the spirit of joint action as regards to humanity’s shared mission of sustainable development,” concluded HE Sentyurin.

More information about the climate change actions of the GECF is available on www.gecf.org  

Foto: (clockwise from top left/ din stânga sus în ordinea acelor de ceasornic) HE Sentyurin and HE Nair-Bedouelle hold up the signed copies of the MoU as officials from UNESCO regional office and the GECF Secretariat look on

OLX Group achiziționează cu succes KIWI Finance, cel mai mare broker de credite din România

0

OLX Group și ORESA anunță achiziționarea cu succes a KIWI Finance de către OLX Group, după ce tranzacția a primit acordul Consiliului Concurenței. KIWI Finance, cel mai mare broker de credite din România, este adăugat portofoliului local OLX Group, din care fac deja parte OLX, Storia.ro și Autovit.ro.

OLX Group devine unicul acționar al companiei, iar managementul brokerului de credite va rămâne neschimbat, Anca Bidian fiind în continuare CEO-ul KIWI Finance. Tranzacția reprezintă un pas important în evoluția OLX Group, prin adăugarea de servicii de finanțare la portofoliul de operațiuni pe care grupul îl are în România.

Cu ajutorul noului acționar, KIWI Finance își propune să accelereze transformarea digitală a companiei, păstrând aceleași obiective generale de creștere: extinderea geografică la nivel național, eficientizarea proceselor operaționale și extinderea rețelei de parteneri financiari cu care colaborează. KIWI Finance s-a bucurat de o peformanță solidă în primele zece luni ale acestui an, cu o creștere a cifrei de afaceri cu 19% față de aceeași perioadă a anului trecut. În următoarele luni, echipele de management ale OLX Group și KIWI Finance vor lucra îndeaproape pentru a identifica ariile comune de dezvoltare.

„Suntem bucuroși să anunțăm că tranzacția a fost încheiată cu succes și suntem siguri că avem alături partenerul ideal în această nouă călătorie. Achiziția KIWI Finance vine ca rezultat al încrederii OLX Group în perspectivele de creștere a pieței din România și privim cu multă încredere acest parteneriat, care ne va ajuta să dezvoltăm și să extindem serviciile oferite clienților noștri în zona de finanțare”, a declarat Monika Rudnicka, General Manager Real Estate Europe, OLX Group.

„Începem următoarea etapă în dezvoltarea serviciilor KIWI Finance cu accelerarea transformării digitale, dezvoltarea rețelei de brokeri și extinderea parteneriatelor bancare. Suntem foarte încrezători că OLX Group este cel mai bun partener în dezvoltarea brokerajului de credite din România. Cu industria bancară în proces de maturizare și clienți din ce în ce mai sofisticați, KIWI Finance se poziționează ca un integrator de soluții financiare atât pentru piața imobiliară, cât și pentru orice altă nevoie financiară. Creșterea cu 26% a creditelor intermediate de companie față de aceeași perioadă a anului trecut ne arată pe de o parte sustenabilitatea și atractivitatea pieței imobiliare din România și, pe de altă parte, consistența și puterea anticiclică a KIWI Finance într-un an atipic pentru omenire.  Mulțumesc ORESA pentru 13 ani de parteneriat corect și de succes și începem să marcăm următorul stadiu de dezvoltare alături de un grup puternic și reprezentantiv – grupul OLX”, a declarat Anca Bidian, CEO KIWI Finance.

„Punctele forte ale KIWI Finance – rețeaua de brokeri, parteneriatele și colaborarea cu instituții financiare și cu dezvoltatori – vor putea fi consolidate de prezența online și competențele digitale ale Grupului OLX. Îi mulțumim CEO-ului Anca Bidian și echipei sale pentru munca extraordinară depusă în acești ani și le dorim succes în a duce KIWI Finance la următoarea etapă împreună cu noii acționari”, a declarat Cornel Marian, partener ORESA.



Despre KIWI Finance

KIWI Finance este cel mai mare broker de credite din România, fondat de către Anca Bidian în 2003. În 2007, ORESA, fond de investiții suedez, a devenit acționarul principal al companiei. În cei 17 ani pe piață, KIWI Finance a intermediat credite de peste 1,35 miliarde EUR. În prezent, compania este activă în 35 de orașe din țară, unde colaborează cu peste 200 de brokeri pentru a găsi cele mai bune oferte de creditare pentru clienții săi.

Despre OLX Group

OLX Group deține rețeaua de platforme de anunțuri cu cea mai rapidă creștere din lume și ajută, în fiecare lună, peste 300 de milioane de oameni în peste 30 de țări din întreaga lume să cumpere și să vândă mașini, locuințe, articole de uz casnic, să obțină noi locuri de muncă și multe altele. Cu peste 20 de mărci, printre care Avito, OLX, Autovit.ro și Property24, toate platformele grupului au fost create pentru a fi soluții sigure, inteligente și convenabile pentru clienții săi.

OLX Group este o divizie a Prosus, un grup global de servicii pe Internet pentru consumatori și unul dintre cei mai mari investitori în tehnologie din lume. 

Despre OLX Group în România

În România, grupul are o echipă de peste 100 de angajați care lucrează pentru brandurile OLX, Storia.ro şi Autovit.ro. OLX este una dintre cele mai mari platforme locale de anunțuri generaliste, cu peste 4 milioane de anunțuri active și o medie lunară de peste 12 milioane de vizitatori, potrivit SATI. Storia.ro este o platformă dedicată de imobiliare cu peste 200.000 de anunțuri și este folosită lunar de aproape 2 milioane de utilizatori aflați în căutarea unei locuințe. Autovit.ro este una dintre cele mai mari platforme online din România destinată vânzării și cumpărării de mașini noi și second-hand, accesată lunar de peste 3 milioane de utilizatori și 1.000 de dealeri auto profesioniști.

Despre ORESA

ORESA este o companie de investiții tip Private Equity, cu origini suedeze, activă în România din 1997. Strategia de investiții a companiei ORESA este de a dezvolta, împreună cu antreprenori puternici și echipe de management, companii de top în sectoare cum ar fi serviciile de business, serviciile financiare, materialele de construcții, FMCG sau retail-ul și distribuția. În portofoliul actual al ORESA mai sunt La Fântâna și Romanian Business Consult, două companii care sunt lideri de piață în sectoarele lor. ORESA a deținut în trecut firme precum Fabryo-Atlas, Somaco, Duraziv, Motoractive, Credisson, Flanco, Brewery Holding (Ciuc) și Medicover.

Mastercard și TransferGo anunță lansarea unui parteneriat ce permite plăți transfrontaliere rapide, simple și sigure

0

Noul parteneriat permite transferuri internaționale între orice card de plată sau cont bancar către carduri Mastercard

Mastercard și TransferGo au anunțat un parteneriat prin care permit clienților din 20 de țări europene, inclusiv din România, să facă transferuri internaționale de bani de pe orice card sau cont bancar direct pe un card de debit sau credit Mastercard.

Cu ajutorul soluției Mastercard SendTM, utilizatorii TransferGo pot transfera acum bani în timp real[1] către posesorii de carduri Mastercard din Austria, Bulgaria, Cehia, Danemarca, Estonia, Germania, Grecia, Letonia, Lituania, Polonia, Regatul Unit, România, Rusia, Slovacia, Spania, Suedia, Turcia, Ucraina și Ungaria. Plata se poate realiza folosind orice card sau cont bancar direct pe un card Mastercard emis în aceste țări, utilizatorii beneficiind de o experiență de plată simplă, rapidă și convenabilă.

Mastercard SendTM permite transferuri de bani sigure, aproape în timp real, către și de la miliarde de carduri, conturi bancare și digitale din întreaga lume, și este o platformă globală interoperabilă care permite oamenilor și companiilor să trimită și să primească bani oricând, oricum și oriunde doresc.

Parteneriatul dintre TransferGo și Mastercard vine într-un moment în care necesitatea unor sisteme puternice de plăți digitale internaționale este tot mai pronunțată, nevoia fiind accentuată exponențial în perioada pandemiei. Vom continua să sprijinim puternic nevoile clienților noștri, atât a celor noi, cât și a celor existenți, pe măsură ce dezvoltăm și implementăm o nouă tehnologie care ne permite să reacționăm rapid, să facem față noilor provocări și să obținem rezultate”, a declarat Daumantas Dvilinskas, CEO & Co-founder TransferGo.

Oferirea de alternative reprezintă fundamentul activității noastre în cadrul Mastercard. Fie că vorbim despre plăți domestice sau internaționale, ne dorim ca toți clienții să aibă posibilitatea de a alege metoda de plată care se pliază cel mai bine pe nevoile lor, la un anumit moment”, a declarat Milan Gauder, Executive Vice President, Products & Innovation, Mastercard Europe. „În acest sens, suntem încântați să colaborăm cu o companie inovatoare, precum TransferGo, care ne permite să ajungem la milioane de oameni din întreaga lume pentru a le oferi o soluție rapidă și sigură pentru plăți internaționale”, a adăugat Milan Gauder.

Odată cu acest parteneriat, clienții care doresc să efectueze transferuri internaționale vor beneficia de cele mai înalte standarde de securitate, furnizate atât de Mastercard, cât și de TransferGo. În calitate de companie de plăți autorizată în Marea Britanie, TransferGo respectă standarde de securitate foarte stricte, inclusiv pe cele care țin de siguranța datelor personale ale utilizatorilor, cu ajutorul tehnologiei moderne de securitate, inclusiv prin intermediul protocolului SSL (Secure Socket Layers) de criptare a datelor, între serverele companiei și browser-ul fiecărui utilizator. În același timp, instrumentele și capabilitățile de securitate de top, oferite de Mastercard, oferă un nivel suplimentar de securitate pentru gestionarea riscurilor financiare, de reglementare și fraudă.

Parteneriatul dintre TransferGo, una dintre companiile de plăți cu cea mai rapidă creștere din lume, și Mastercard reprezintă o continuare a demersului companiei în direcția inovației – ascultarea clienților și găsirea de modalități care pot contribui la furnizarea de soluții de plată rapide și eficiente din punct de vedere al costurilor, atât pentru persoanele care călătoresc în interes de serviciu, cât și a companiilor. Serviciul simplifică experiența de plată, evitând serviciile bancare online complexe sau eliminând nevoia de a facilita detalii care, de multe ori, nu sunt la îndemână, cum ar fi IBAN-ul destinatarului. În doar două luni, septembrie și octombrie, TransferGo și-a dublat volumul de tranzacții în Ucraina și Rusia, în cazul transferurilor directe pe un card bancar.


[1] Timpul necesar finalizării tranzacției diferă, în funcție de procesarea de către instituția emitentă a cardului.

Nova Power & Gas și Electrogrup construiesc prima centrală electrică pe bază de gaze naturale, în Câmpia Turzii, într-un proiect în valoare de 7 milioane euro

0

  • Investiția în centrala de 13,4 MW este realizată de Nova Power & Gas
  • Electrogrup va asigura execuția lucrărilor, pe parcursul următoarelor cinci luni
  • Nova Power & Gas vizează și construcția unei centrale de peste 100 MW, în Câmpia Turzii

Nova Power & Gas și Electrogrup, companii membre ale grupului E-INFRA, anunţă începerea lucrărilor la prima centrală electrică pe bază de gaze naturale din Câmpia Turzii, judeţul Cluj, într-un proiect în valoare de 7 milioane euro.

Proiectul de la Câmpia Turzii este prima noastră investiție în centralele electrice pe bază de gaze naturale, de ultimă generaţie, cu o eficienţă crescută şi o ridicată flexibilitate operaţională. Centrala va dezvolta o putere de 13,4 MW, iar acesta este doar primul nostru pas – tot în Câmpia Turzii intenționăm să ridicăm și o centrală electrică pe bază de gaze naturale, cu o capacitate de peste 100 MW. Și nu ne oprim aici, pentru că în viitorul apropiat ne vom extinde semnificativ producția în domeniul energiei fotovoltaice, pentru un plus de sustenabilitate și un impact minim asupra mediului înconjurător”, declară Mircea Bica, CEO Nova Power & Gas.

Proiectul privat de generare de electricitate include realizarea unui ansamblu electroenergetic format din două centrale electrice dotate cu grupuri generatoare cu motoare pe gaz, cu o capacitate individuală de 6.72 MW, şi extinderea reţelei de distribuţie 20kV.

„Construim de la zero un proiect care reprezintă viitorul și care va contribui la o mai bună stabilitate a sistemului energetic din Câmpia Turzii. Asigurarea unei infrastructuri moderne şi eficiente reprezintă un pilon important în această zonă industrială aflată în plină dezvoltare, iar noi, la Electrogrup. suntem mândri că vom contribui la această dezvoltare. Discutăm de un proiect realizat 100% intra-grup, proiect cu care facem pași înainte în strategia E-INFRA de a investi în dezvoltarea infrastructurii critice din România, cu unul dintre cele mai importante proiecte private de generare de electricitate construite de la zero din Transilvania”,  adaugă  Adrian Florea, CEO Electrogrup.

Electrogrup a demarat etapa de execuție la începutul lunii decembrie, iar durata lucrărilor va fi de cinci luni. Centrala va fi localizată în Parcul Industrial Reif, în apropierea parcului fotovoltaic cu capacitate de 6MW, deținut de Nova Power & Gas, care alimentează în prezent consumatorii din zona.



Despre Electrogrup

Activ din 1997, Electrogrup este unul dintre cei mai renumiți constructori de infrastructură din România. Dincolo de prezența puternică permanentă în marile proiecte naționale de infrastructură energetică, compania este și unul dintre cei mai activi dezvoltatori de infrastructură de telecomunicații, Smart City și construcții civile și industriale.

Despre Nova Power & Gas

Companie românească, activă pe piaţa de energie electrică şi gaze naturale încă din 2007, Nova Power & Gas este furnizor de energie electrică și gaze naturale, producător de energie verde și distribuitor de gaze naturale. Nova furnizează energie pentru clienți casnici și industriali în piața liberă de energie și este unul dintre cei mai activi investitori în proiecte de dezvoltare de infrastructură energetică.

Despre E-INFRA

Nova Power & Gas și Electrogrup fac parte din E-INFRA, grup de companii active în domeniul infrastructurii de energie și telecomunicații, alături de Netcity Telecom și Direct One, cu peste 500 de angajați și o cifră anuală de afaceri de peste 100 milioane de euro. Mai multe informații sunt disponibile pe www.vreaulanova.ro, www.electrogrup.ro și www.e-infra.ro.

Ţiriac Imobiliare a desemnat compania Cushman & Wakefield Echinox ca Property Manager pentru administrarea clădirii de birouri Ţiriac Tower din Bucureşti

0

Compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox a fost desemnată să administreze clădirea de birouri Ţiriac Tower, unul dintre imobilele emblematice din centrul de afaceri al Bucureștiului (Central Business District), începând cu luna octombrie.

Ca urmare a acestei decizii, Cushman & Wakefield Echinox va avea atribuţii ȋn gestionarea activităţii administrativ – operaţionale de zi cu zi ȋn cadrul proiectului, printr-o echipă de specialişti atât on-site, cât şi la sediul central, coordonaţi de către Mihaela Petruescu, Partner Asset Services.

Ţiriac Tower este o clădire de birouri de clasa A, situată pe strada Buzeşti, în zona Piaţa Victoriei, având o suprafaţă ȋnchiriabilă de 16.500 de metri pătraţi. Zona subterană cu 5 niveluri a fost construită folosindu-se tehnologia top-down şi adăposteşte 259 de locuri de parcare, 48 de standuri pentru biciclete, vestiare şi staţii de alimentare pentru maşinile electrice. Cu un regim de înălţime ce combină eficient volumetrii distincte, 5S+P+5E/8E/12E, cu 700 de metri pătraţi de terase, imobilul va fi deservit de 8 lifturi. Clădirea aflată în portofoliul Ţiriac Imobiliare va fi dată în folosinţă în Q1 2021.

Mihaela Petruescu Partner Asset Services Cushman & Wakefield Echinox

Mihaela Petruescu, Partner Asset Services, Cushman & Wakefield Echinox: „Suntem mândri să fim parte din acest proiect prin furnizarea serviciilor de property management. Țiriac Tower este o clădire de birouri care va pune la dispoziția chiriașilor cele mai noi tehnologii și ne bucurăm că vom putea astfel asigura tot confortul de care  beneficiarii au nevoie, mai ales într-o perioadă plină de provocări.”

Cătălin Constantinescu, Project Director, Ţiriac Imobiliare: „Proiectul Tiriac Tower remodelează prin prezenţa sa zona centrală a Bucureştiului, aducând modernitate şi eleganţă. O astfel de clădire trebuie să ofere, pentru chiriaşii săi, condiţii şi servicii la cele mai înalte standade, astfel că, în urma unui proces riguros de selecţie, am ales echipa de profesionişti Cushman & Wakefield Echinox să ne fie alături, ca parteneri.”

Ţiriac Imobiliare este o companie înființată în 1994, cu capital integral românesc, care gestionează întreg portofoliul de real estate al Țiriac Group. Cu peste 4,7 milioane de metri pătrați de teren și mai mult de 440.000 de metri pătrați construiți, Țiriac Imobiliare, prin intermediul a 29 de companii constituente, administrează un mix de clădiri de birouri, rezidențial, retail și show-room-uri auto în întreaga țară. Cu o strategie de business focusată pe investiții și dezvoltări sustenabile, de referință, Țiriac Imobiliare s-a dovedit a fi în cei peste 25 de ani de activitate unul dintre principalii jucători în piața de profil. În prezent Țiriac Imobiliare are în faza de dezvoltare trei proiecte în zona de office, rezidențial și retail. www.tiriacimobiliare.ro

Cushman & Wakefield Echinox este o companie de consultanţă imobiliară de top pe piaţa locală şi afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deținut și operat independent. Departamentul de administrare a proprietăţilor din cadrul  companiei gestionează cel mai extins portofoliu de proprietăţi din România, asigurând servicii de administare pentru clădiri de birouri, parcuri industriale şi proiecte de retail, însumând peste 410,000 mp, atât în Bucureşti, cât şi în principalele oraşe din ţară. Echipa de peste 60 de profesioniști și colaboratori oferă o gamă completă de servicii investitorilor, dezvoltatorilor, proprietarilor și chiriașilor. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul companiei www.cwechinox.com

Cushman & Wakefield, unul dintre liderii globali în domeniul serviciilor imobiliare comerciale, cu 53.000 de angajați în peste 60 de țări, ajută chiriașii, proprietarii și investitorii în optimizarea valorii activelor. Cu venituri de 8,8 miliarde de euro, serviciile principale ale companiei sunt: consultanță în gestionarea activelor şi investițiilor, piețe de capital, închirieri, administrarea proprietăților, reprezentarea chiriașilor, servicii de proiect și evaluare. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul companiei www.cushmanwakefield.