Cunoaștere europeană prin filme de animație

0

Diversitatea culturală în spațiul european își găsește o nouă ocazie de prezentare în fața publicului prin Festivalul Internațional de Film de Animație – ABIFF, 9-11 iulie, în București și în alte peste 30 orașe din țară, organizat de ABI Fundație, organizaţie nonguvernamentală non-profit, care iniţiază şi sprijină proiecte în domeniile cultural, social şi sportiv. Proiectul ABIFF este finanțat prin Granturile SEE 2014-2021 în cadrul Programului RO-CULTURA.  Bugetul total al proiectului este de 943.800 lei (195.492,77 euro), iar valoarea finanțării nerambursabile este de 849.420 lei (175.943,49 euro).  Proiectul se derulează pe o perioadă de 18 luni. 

Valentin Urziceanu

Valentin Urziceanu, președintele ABI Fundație: „ABIFF pornește de la nevoia de cunoaștere a artei filmului de animație, ca instrument de exprimare a diversității culturale, în primul rând europene, și își dorește să devină un veritabil caleidoscop, care integrează autorii români în spațiul creației internaționale și conectează publicul nostru la aceasta. Pe tot parcursul verii, în spații de proiecție din întreaga țară, cei mici au șansa să descopere vastitatea fascinantă a lumii desenului animat, iar cei mari să-și redescopere copilul din sine”.

Organizatorii informează că „pe durata celor 3 zile de lansare, festivalul doreşte să capteze atenţia publicului prin difuzarea a sute de scurtmetraje de animaţie, majoritar europene, alese din peste 40 de țări, proiectate pe 33 ecrane, confirmate până acum. Acestea pot fi văzute în programul Cinema City (Arad, Bacău, Brăila, Baia Mare, Buzău, AFI Cotroceni București, City Park Constanța, Iulius Mall Cluj-Napoca, Deva, Galați, Iulius Mall Iași, Vivo Mall Pitești, Ploiești Shopping City, Piatra Neamț, Rm. Vâlcea, Suceava, Sun Plaza București, Târgu Mureș, Tg. Jiu, Drobeta Turnu Severin, Shopping City Timișoara), Happy Cinema (București, Bacău, Bistrița, Botoșani, Buzău, Sinaia, Pitești), Cinema Muzeul Țăranului din cadrul Muzeului Național al Țăranului Român din București, cinematografele din Reșita, Caransebes, Petroșani și Brașov. 

Filmele de animație din cadrul festivalului sunt destinate deopotrivă copiilor prin prezentarea unor producții haioase, pline de șarm, dar și educative, cât și publicului adult cinefil, pasionat de filmele de animație de autor.

Ca element de noutate absolută, pe 10 iulie, la Cinema Muzeul Țăranului va avea loc Noaptea Albă a Scurtmetrajelor de Animație. Tot în premieră, în cadrul festivalului vor fi lansate două producții românești, un lungmetraj de animație – Se poate și așa și un scurtmetraj de animație – Darul Dragonului, realizate de ABI Fundație și finanțate de Centrul Național al Cinematografiei. 

Lista integrală a orașelor și cinematografelor afiliate festivalului, precum și programul de difuzare a filmelor pot fi găsite pe websiteul festivalului: abiff.ro”.

Cea mai mare ofertă publică inițială de acțiuni din ultimii 4 ani

0

Cea mai mare ofertă publică inițială de acțiuni (IPO) din ultimii patru ani, în valoare de peste 250 milioane RON (una dintre cele mai mari din istoria ofertelor desfășurate în România), a fost realizată de societatea One United Properties. În derularea proiectului, aceasta a beneficiat de consultanța juridică asigurată de casa de avocatură Filip & Company.

Alexandru Bîrsan(foto), partener și coordonator al departamentului de Fuziuni, achiziții și piețe de capital al Filip & Company, subliniază: „One United este una dintre cele mai dinamice companii și este un business care a redefinit sectorul său în România. Fondatorii, Victor Căpitanu și Andrei Diaconescu, sunt leaderi cu o viziune de transformare, creștere și îmbunatățire continuă și care știu să se înconjoare de o echipă excelentă. One United este făcută pentru piața de capital și este minunat că piața noastră a ajuns la momentul în care astfel de businessuri se regăsesc în mod natural pe bursă.  Dimensiunea ofertei și rapiditatea de execuție demonstrează încă o dată creșterea pieței, iar adăugarea unui astfel de leader de sector și mare companie antreprenorială este o veste bună pentru investitori. Mă bucur că am avut din nou ocazia să ajutăm la realizarea unui IPO record și mulțumim pentru încrederea acordată în acest proiect important și pentru colaborarea excelentă”.

Filip & Company accentuează că „oferta publică initială de acțiuni în vederea listării acțiunilor pe Piața Principală a Bursei de Valori București s-a derulat în perioada 22 iunie-2 iulie. Dezvoltatorul a încheiat IPO-ul cu o capitalizare anticipată care se ridică la 2,86 miliarde de lei (peste 580 milioane euro). One United Properties devine astfel a treia cea mai mare companie antreprenorială românească listată la Bursa de Valori București.

Echipa Filip & Company care a asistat One United în acest proiect a fost coordonată de către partenerii Alexandru Bîrsan, Olga Niță și Ioana Roman și i-a implicat pe Roxana Diaconu (senior associate), Anca Bădescu (associate), Andrei Konya (associate), Rareș Crîșmaru (associate) și Daria Olteanu (associate).

În ultimii ani, Filip & Company s-a implicat cu succes în multe dintre tranzacțiile de referință pe piața de capital din România, atât oferte de acțiuni, cât și obligațiuni, precum și în toate emisiunile de obligațiuni ale statului român pe piețele externe. Avocații Filip & Company sunt clasați pe primul loc în cele mai prestigioase directoare internaționale Chambers and partners, Legal 500 și IFLR în practica de Piețe de capital atât la nivel de echipă cât și individual, iar Alexandru Bîrsan este clasat în Hall of fame în această arie de practică de către Legal 500.

Filip & Company este una din societăţile de avocatură de top din România care furnizează asistenţă de cea mai înaltă calitate în practic toate ramurile de drept relevante pentru afaceri care operează în România sau care vizează România. Specializaţi în proiecte complexe care implică o abordare inovativă, avocaţii Filip & Company au experienţă elocventă în mai multe domenii, cum ar fi infrastructură şi concesiuni, fuziuni şi achiziţii, energie, drept societar, imobiliar, concurenţă, finanţări şi piaţă de capital dar şi dreptul muncii, protectia datelor cu caracter personal, protectia consumatorilor sau a mediului. De asemenea, firma de avocatură asigură asistență și reprezentare în litigii și arbitraje cu implicații semnificative pentru afacerile clienților. Mai multe detalii despre domeniile de expertiză şi echipa Filip & Company găsiți pe www.filipandcompany.com”. 

O nouă lege promulgată în Germania ar putea duce la investiții de 415 miliarde de dolari în criptoactive

0

Simon Peters, analist în domeniul pieței criptoactivelor al platformei de investiții eToro:

În Germania a fost promulgată o nouă lege care permite „fondurilor speciale” (Spezialfond) să investească până la 20% din activele lor în criptoactive. 

Legea privind localizarea fondurilor, care a intrat în vigoare joia trecută, ar putea, în teorie, să genereze un flux de investiții de 415 miliarde de dolari în criptoactive, cu condiția ca fiecare Spezialfond să aloce întregul procent de 20%.

Deși este puțin probabil ca această sumă teoretică să intre în totalitate în investiții legate de criptoactive, promulgarea legii este o veste importantă pentru industrie și un vot de încredere pentru criptoactive și potențialul acestora. 

Spezialfonds sunt principalele vehicule de investiții instituționale din Germania. Orice alocare considerabilă în criptoactive ar avea un impact mare, datorită statutului Germaniei de cea mai mare economie din zona euro. 

JP Morgan este optimistă cu privire la actualizările Ethereum care catalizează o industrie de staking cu o miză de 40 de miliarde de dolari

Săptămâna trecută, JP Morgan a afirmat că îmbunătățirile iminente aduse rețelei Ethereum ar putea duce la recompense de 40 de miliarde de dolari pentru staking până în 2025. 

Într-un raport publicat recent, banca a afirmat că, pe măsură ce rețelele blockchain devin mai eficiente din punct de vedere energetic, popularitatea lor crește, iar staking devine tot mai folosit, urmând să crească ca sursă de venit atât pentru investitorii individuali, cât și pentru cei instituționali.

Acest boom va fi determinat în mare parte de trecerea de la proof-of-work la proof-of-stake, care urmează să fie implementată în cadrul lansării Ethereum 2.0, anul viitor. Proof-of-work a fost criticat în trecut pentru procesele sale care necesită multă energie, care validează toate tranzacțiile din rețea. Cu toate acestea, proof-of-stake va oferi scalabilitate și eficiență în cadrul rețelei și va permite investitorilor să își păstreze fondurile în blockchain în schimbul unor recompense financiare.

JP Morgan a subliniat faptul că, în prezent, staking-ul generează în fiecare an circa 9 miliarde de dolari pentru industrie. Cu toate acestea, actualizarea la Ethereum 2.0 și proof-of-stake vor cataliza plățile pentru staking, care vor crește inițial la 20 de miliarde de dolari după lansare și vor ajunge la 40 de miliarde de dolari până în 2025. De asemenea, a precizat că, pe măsură ce volatilitatea criptoactivelor scade, obținerea de randamente pozitive va ajuta și mai mult piața să devină mai mainstream.


eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 20 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.

Redresarea economică prinde avânt în SUA, perspectivele din Europa și Japonia se îmbunătățesc și ele, în ciuda amenințării variantei Delta

0

Piețele americane au închis săptămâna trecută la niveluri record, după ce datele privind forța de muncă au arătat că economia a adăugat 850.000 de locuri de muncă în iunie. Această cifră a fost mai mare decât cele 720.000 de locuri de muncă prognozate, însă rata șomajului a înșelat așteptările, după ce a crescut cu 0,1 puncte procentuale până la 5,9%. Economiștii se așteptau ca rata să scadă la 5,6%.

Piețele au considerat cifrele contradictorii privind forța de muncă drept o veste bună și au dat la o parte temerile legate de inflație (și de intervenția Fed), obligațiunile de trezorerie pe 10 ani tranzacționându-se la 1,43%, sub vârful de 1,746% atins în martie. Randamentele mai mici sunt considerate bune pentru acțiunile de creștere, în special din sectorul tehnologic, care depinde de finanțare ieftină pentru a se extinde. Piețele financiare au crezut în mare parte explicația Rezervei Federale cu privire la inflația pe termen scurt cauzată de repornirea economiei, dar analiștii vor urmări săptămâna aceasta publicarea minutelor ședinței Fed pentru a afla dacă politica monetară este pe cale să își schimbe cursul.

De cealaltă parte a Pacificului, un raport al E&Y a îmbunătățit perspectivele economiei japoneze și, în special, ale sectorului de retail, deoarece campania de vaccinare a luat avânt după un început lent. Cu toate acestea, doar 12,65% din populația Japoniei a fost complet vaccinată împotriva Covid, în comparație cu Marea Britanie și SUA, care au vaccinat complet aproape 40% din populație. În ciuda faptului că spectatorilor le-ar putea fi interzis accesul la evenimente, Jocurile Olimpice sunt considerate, de asemenea, un stimulent pentru comerțul cu amănuntul, vânzările de televizoare HD fiind așteptate să crească.

Economia europeană este, de asemenea, văzută ca fiind pregătită pentru o redresare puternică, în ciuda răspândirii variantei delta, deoarece se așteaptă ca vaccinurile să ofere o protecție adecvată împotriva bolilor grave. În Franța, Institutul de Statistică a estimat săptămâna trecută că economia va crește cu 6% datorită unui boom al consumatorilor. Prognoza precedentă era de 5,7% în acest an, potrivit previziunilor de primavară ale Comisiei Europene, care prognozează, de asemenea, o creștere a PIB-ului României de 5,1% în 2021 în termeni reali.

După ce a rămas în urma Statelor Unite în cea mai mare parte a anului, campania de vaccinare din Europa a prins viteză, iar unii membri ai UE, precum Italia, au depășit chiar SUA (56,3% dintre persoane au primit cel puțin o doză în Italia față de 54,45% în SUA). De asemenea, Germania (54,3%) a devansat în ultimele zile SUA în ceea ce privește rata de vaccinare, în condițiile în care obiectivul președintelui Joe Biden de a inocula cel puțin 70% dintre americani până la 4 iulie nu a fost atins iar experții cred că ținta nu va fi atinsă decât în octombrie.

În Europa apare însă o nouă linie de divizare între campaniile de succes din Vest și cele rămase în urmă din Est, cum sunt cele din România (24,65%) și Bulgaria (13,94%) care aproape s-au oprit. Rate mai scăzute de vaccinare înseamnă că este posibil ca unele dintre țările estice să se confrunte cu noi lockdown-uri în cazul unui eventual nou val pandemic provocat de varianta delta, dar, pe de altă parte, ele reprezintă o proporție mai mică din economia europeană.


Atenționare privind exonerarea de răspundere

Această comunicare este doar în scopuri de informare și educație și nu trebuie luată drept sfat pentru investiții sau recomandare personală, ofertă sau solicitare de a cumpăra sau vinde orice instrumente financiare. Acest material a fost pregătit fără a ține cont de vreun obiectiv de investiții anume al destinatarului sau de situația sa financiară și nu a fost pregătit în conformitate cu cerințele legale și de reglementare pentru promovarea cercetărilor independente. Orice referință la performanțele trecute sau viitoare ale unui instrument financiar, indice sau produs de investiții complex nu sunt și nu trebuie considerate a fi un indicator sigur pentru rezultate viitoare. eToro nu își asumă nicio răspundere că informațiile incluse în acest raport sunt în totalitate corecte și complete.


Despre eToro

eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 20 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.

eToro devine partener principal al CFR 1907 Cluj

0

Platforma globală de investiții multi-active eToro și clubul de fotbal CFR 1907 Cluj au plăcerea de a anunța că eToro a devenit partenerul principal al Campioanei României, printr-un contract pe mai mulți ani.

Fondată în 2007, eToro este cea mai importantă platformă socială de investiții din lume, cu peste 20 de milioane de utilizatori înregistrați la nivel global. Acest acord ilustrează angajamentul eToro față de piața românească, logo-ul companiei urmând să apară pe toate articolele oficiale ale echipei, inclusiv pe tricou.

CFR 1907 Cluj, unul dintre cele mai vechi cluburi de fotbal din România, a dominat Liga 1 în ultimii ani, câștigând patru titluri la rând.

Nir Smulewicz, vicepreședinte de marketing al eToro, a declarat: „România este o piață importantă pentru eToro și prin acest parteneriat sperăm să aducem în atenția și mai multor persoane potențialul de a-și crește veniturile prin investiții. Vom colabora cu clubul pentru a face piețele financiare mai accesibile, pentru a aduce fanii mai aproape de acțiune și pentru a-i educa în ce privește investițiile”.

eToro plănuiește să fie alături de comunitatea din spatele echipei, oferind conținut educațional gratuit fanilor, astfel încât mai multe persoane să învețe cum să investească. 

eToro le oferă utilizatorilor opțiunea de a investi într-o gamă largă de active, de la acțiuni, la mărfuri sau active noi, cum ar fi criptoactivele. Platforma oferă, de asemenea, posibilitatea de a alege cum să investească; utilizatorii pot investi direct, pot copia un alt investitor sau pot investi într-o serie de portofolii inteligente. 

„Suntem extrem de încântați să vă anunțăm că, începând de astăzi, clubul nostru trece la următorul nivel, familia CFR crește! Așa cum mereu am țintit locul 1 și nu ne-am mulțumit niciodată cu mai puțin, și partenerii noștri au fost și rămân cei mai buni în domeniile lor de activitate. eToro este un brand care nu mai are nevoie de prezentare, un brand global, care s-a alăturat proiectului CFR 1907 Cluj în drumul nostru spre performanță!”, a declarat Marius Bilașco, Manager Sportiv CFR 1907 Cluj



eToro are un portofoliu extins de parteneriate la nivel global, care cuprinde mai multe cluburi de fotbal din Premier League, Bundesliga, Ligue 1 și Superliga daneză, precum și alte sporturi, inclusiv Rugby Australia. Fiind unul dintre cei mai mari sponsori din Europa, eToro va continua să își extindă investițiile într-o serie de comunități sportive din întreaga lume în 2021.

CEC Bank lansează SmartPhone POS – o soluție inovativă pentru acceptarea plăților cu cardul direct de pe mobil

0

CEC Bank lansează aplicația SmartPhone POS – o soluție inovativă adresată comercianților, care permite transformarea telefonului mobil în dispozitiv POS pentru acceptarea plăților cu cardul. 

„În contextul în care mobilitatea și soluțiile digitale câștigă din ce în ce mai mult teren în rândul consumatorilor și antreprenorilor, aplicația SmartPhone POS este soluția cu care CEC Bank vine în întâmpinarea comercianților pentru acceptarea plăților cu cardul direct de pe telefonul mobil, fără să fie nevoie de închirierea unor dispozitive speciale, de conexiuni suplimentare dedicate POS-ului și de costuri suplimentare de administrare”, a declarat Mihaela Bujac, Director Carduri în cadrul CEC Bank.

Soluția de acceptare a plăților cu cardul de pe telefon se adresează în principal micilor afaceri și business-urilor pentru care mobilitatea este esențială: servicii de curierat și livrare, comerț stradal, servicii la domiciliu, restaurante, etc. În plus, prin decontarea automată a tranzacțiilor la sfârșitul zilei, micii antreprenori pot avea acces rapid la lichidități. 

Pentru a susține antreprenorii în procesul de digitalizare a afacerilor, CEC Bank oferă soluția SmartPhone POS în mod gratuit business-urilor care încheie contracte până la sfârșitul anului- fără comisioane de instalare, fără comisioane de administrare și fără comisioane la acceptare până la 30 iunie 2022.

Pandemia a accelerat adopția plăților cu cardul. În 2020, la nivelul portofoliul de carduri emise de CEC Bank, s-a înregistrat o creștere a numărului de tranzacții cu peste 35%, mai mare decât creșterea medie la nivelul sistemului bancar – de 20,6%.

Cu soluția de acceptare a plăților cu cardul prin aplicația SmartPhone POS, consumatorii se pot bucura de plăți contactless rapide și în siguranță, inclusiv de pe telefonul mobil, prin portofele electronice precum Google Pay, Apple Pay sau CEC Pay. Plățile se vor face prin simpla apropiere a cardului sau a telefonului clientului de dispozitivul pe care a fost instalată aplicația SmartPhone POS și pe care au fost introduse detaliile de plată. Bonul cu confirmarea plății poate fi trimis clientului pe email, SMS sau Whatsapp. 

Aplicația SmartPhone POS a fost certificată de Visa și Mastercard și respectă cele mai înalte standarde de securitate a datelor.

La nivelul comercianților, aplicația SmartPhone POS poate fi utilizată de pe orice dispozitiv – telefon, tabletă – cu sistem de operare Android (versiunea 5.0 sau mai recentă), echipat cu NFC și cu conexiune la Internet. Aplicația poate fi activată imediat pe baza codurilor SMS generate după semnarea contractului cu CEC Bank.


Despre CEC Bank

CEC Bank este instituția financiară cu cea mai lungă tradiție din România. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă rețea națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale și cu active de peste 41,25 miliarde lei, la sfârșitul lui 2020.

CEC Bank este o bancă universală de top pe piața românească și oferă o gamă completă de produse și servicii persoanelor fizice, IMM-urilor și corporațiilor mari, prin multiple canale de distribuție: unități bancare, rețele de ATM, internet banking (CEConline), mobile banking și phone-banking (Tele CEC).

Fabrică eco-inteligentă de oțel-beton și sârmă laminată unică în Europa

0

În România se va construi o fabrică eco-inteligentă de oțel-beton și sârmă laminate, investiție de 300 de milioane de euro a AFV Beltrame Group, unul dintre cei mai mari producători de bare din oțel şi oţeluri speciale din Europa. Proiectul este prefigurat ca „primul proiect greenfield din Europa în ultimele decenii în producţia de oţel şi va stabili un nou standard pentru industria siderurgică privind reducerea emisiilor poluante”.

Carlo Beltrame, CEO Donalam

Carlo Beltrame, Country Manager AFV Beltrame în Franța și România, Group Business Development: „Provocarea industriei siderurgice este să se alinieze obiectivelor de mediu stabilite prin Pactul Verde European, cu toate că targetul de emisii zero sau, altfel spus, producerea de «oţel verde» este imposibil de atins cu tehnologia existentă. Cred că astăzi greenwashing-ul este un fenomen foarte comun, care conduce la exagerarea termenilor «verde» şi «emisii zero». Proiectul dezvoltat de Beltrame Group va stabili un progres fără precedent în sectorul siderurgic datorită proiectării şi tehnologiilor inovatoare prevăzute, care fac posibilă reducerea la minimum a emisiilor poluante generate în activitatea de producţie. Este un proiect în care am investit multă muncă, dedicare și timp, iar prin această investiţie, grupul îşi demonstrează angajamentul față de atingerea țintelor de mediu şi de valorificarea resursele locale”.

După cum anunță investitorii, „unitatea de producţie va include o oţelărie şi un laminor, dar și un parc fotovoltaic cu o capacitate de 100 MW. În prezent compania are în vedere mai multe locații pentru construcţia acestia.  

Fabrica eco-inteligentă va avea cel mai scăzut nivel al emisiilor generate de o unitate de producție a oțelului la nivel mondial, atât în ce priveṣte gazele cu efect de seră, cât ṣi pulberile în suspensie (praf). De asemenea, consumul de apă va fi unul minim, prin tratare ṣi recirculare, asigurând cel mai înalt nivel de economie circulară. Noua tehnologie inovatoare, gândită și dezvoltată în ultimii doi ani, are potenţialul de a situa România în fruntea inovaţiei în sectorul siderurgic. Combinatul va avea o capacitate de producție de aproximativ 600.000 tone/an de oțel – beton și sârmă laminată. Investiţia grupului Beltrame va contribui la crearea a aproximativ 250 de noi locuri de muncă directe la nivel local, precum și la aproape 1000 de locuri de muncă indirecte, dintre care cel puţin 800 în faza de construcţie ṣi circa 150 în faza de producţie.  

În sectorul construcţiilor, consumul intern de oţel-beton ṣi sârmă este de circa 1,4-1,5 milioane tone pe an. Acesta este estimat să crească în următorii cel puţin 10 ani, în special datorită investiţiilor guvernamentale în infrastructura publică, dar ṣi a investiţiilor private. În prezent, România importă aproape în totalitate cantitatea de oțel-beton necesară. Producția internă de oțel-beton și sârmă poate deveni un pilon de susţinere pentru economia românească, deoarece elimină necesitatea exportului de fier vechi și a importului produselor finite. Aceasta ar contribui la îmbunătăţirea balanței comerciale a României și, de asemenea, la reducerea substanțială a emisiilor de domeniul 3 (Scope 3) generate indirect de activitățile de logistică, precum transportul materiilor prime și al produselor, eliminarea deșeurilor etc.”  

Grupul Beltrame subliniază că „deține în România combinatul siderurgic Donalam, specializat în producția de bare de oţel laminate la cald şi oţeluri speciale, cu utilizări în diverse industrii, de la petrol și gaze, auto, echipamente mecanice mari și hidraulice, la maşini şi echipamente agricole. Compania are peste 270 de angajați și exportă anual circa 180.000 tone de produse pe piața europeană. Pentru acest an, Donalam estimează o cifră de afaceri de peste 130 milioane euro, cu o creștere mai mult decât dublă faţă de cea înregistrată anul trecut”.

AFV Beltrame Group, înființat în 1896, este definit ca „în prezent unul dintre cei mai mari producători de bare din oțel şi oţeluri speciale din Europa. Grupul deţine 6 fabrici în Italia, Franţa, Elveţia şi România, cu un total de peste 2.000 de angajați, peste 2 milioane de tone vândute anual și activități comerciale în peste 40 de țări”. 

Donalam, cu sediul în Călărași, este „unul dintre principalii jucători din industria barelor de oţel laminate la cald și oțeluri special din Europa. Compania a fost înfiinţată de către AFV Beltrame Group în 2006, iar un an mai târziu, în 2007, a achiziționat un laminor pe platforma fostului combinat siderurgic Siderca, de la Tenaris. Compania deține peste 270 de angajați și vinde anual aproximativ 120.000 tone de bare de oțel”. 

Clubul Fermierilor Români propune elaborarea și aplicarea unei strategii naționale de gestiune integrată a apei pentru agricultură

0

Clubul Fermierilor Români consideră că elaborarea și punerea în aplicare a unei Strategii naționale de gestiune integrată a apei pentru agricultură va asigura cadrul pentru un program multianual de investiții publice în vederea modernizării sistemului național de irigații și susținerea programului care vizează proiectele locale de irigații

Realizarea și implementarea unei strategii integrate a apei pentru agricultură reprezintă singura cale pentru armonizarea măsurilor de asigurare a funcționării și extinderii infrastructurii de îmbunătățiri funciare cu respectarea noilor prevederi europene privind agricultura (Reforma PAC), de mediu și climă (Pactul Ecologic European și Strategiile subsecvente – Biodiversitate și Farm to Fork). 

Strategia urmează să asigure un cadru de convergență și coerență pentru toate măsurile și proiectele care privesc gestiunea apei și solului pentru agricultură, printr-o coordonare care să asigure în mod eficient, responsabil și sustenabil echilibrul între nevoia asigurării securității alimentare a României și realizarea obiectivelor necesare în zona de mediu și climă. 

Clubul Fermierilor Români propune valorificarea analizelor, evaluărilor și proiectelor privind reforma sistemului de gestiune a apei pentru agricultură cuprinse în propunerea de reformă făcută recent de MADR în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, precum și realizările din cadrul Planului național de reabilitare a infrastructurii principale de irigații.   

Succesul strategiei depinde de asigurarea unei cooperări eficiente guvernamentale inter-instituționale (Guvern – MADR, MMAP, MDLPA, MFP) și multi-parteneriale (public-privat-neguvenamental), pentru o planificare financiară multi-anuală și multi-sursă coerentă a măsurilor de modernizare a infrastructurii, astfel încât să fie realizat echilibrul între noile condiții de mediu și climă și asigurarea competitivității fermelor din România. 

În mod concret, soluționarea problemelor existente de îmbunătățiri ecosistemice și funciare poate fi realizată în noul context european al Politicii Agricole Comune printr-o abordare integrată a gestiunii resurselor sol – apă – aer, pentru o productivitate optimă și sustenabilă, care să țină cont în egală măsură de protecția mediului și de competitivitatea fermierilor.

Refacerea sistemului de irigații reprezintă o problemă pe care România n-o mai poate amâna. Diminuarea producției agricole din ultima perioadă, datorată lipsei de precipitații, a condus la realizarea unui randament scăzut a celor mai importante culturi agricole la nivel național. Întregul spațiu comunitar beneficiază în mod direct de materia primă oferită de țara noastră, iar o diminuare a acesteia va conduce la o instabilitate a securității alimentare, un aspect extrem de important în această perioadă.

Modernizarea și extinderea îmbunătățirilor ecosistemice și funciare se poate realiza la cele mai noi standarde, utilizând cele mai noi tehnologii în domeniu, astfel încât impactul aplicării Strategiei integrate de gestionare a apei să conducă la:

  • asigurarea siguranței producției, cu impact direct asupra securității alimentare a României;
  • creșterea nivelului de reziliență a fermelor, care presupune stabilitate financiară și dezvoltare rurală;
  • creșterea producției naționale și a productivității fermelor, în condițiile în care România este un jucător major pe piața cerealelor la nivel mondial;
  • protejarea investițiilor fermierilor, realizate în ultimii 30 de ani;
  • siguranța Uniunii Europene privind accesul la cereale, având în vedere că România este considerată un rezervor de porumb și floarea-soarelui.

În acest sens, Clubul Fermierilor Români propune:

  1. Crearea la inițiativa MADR a unui Consiliu inter-ministerial cu participarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Ministerului Cercetării și Digitalizării, Ministerului Finanțelor Publice și multi-parteneriate (inclusiv mediul universitar și asociații) pentru elaborarea Strategiei naționale integrate de gestiune a apei pentru agricultură, a Planului de acțiune privind implementarea Strategiei, inclusiv estimări bugetare, termene și responsabilități în program.

Elaborarea și implementarea Programului național privind dezvoltarea proiectelor locale de irigații (ca parte a Strategiei) vizează următoarele direcții:

  • simplificarea și armonizarea legislativă care să încurajeze proiectele locale de irigații;
  • coordonare inter-agenții din cadrul MADR și MMAP pentru eficientizarea investițiilor, reducerea birocrației și încurajarea proiectelor locale cu finanțare privată;
  • facilități fiscale pentru investițiile (private/fermieri) în proiectele de irigații locale.

Elaborarea unui Ghid de bune practici și proiecte în domeniul gestionării integrate a apei pentru agricultură, care să țină cont de:

  • armonizarea cu legislația europeană referitoare la problemele de mediu, climă și agricultură;
  • modele de proiecte (tipologie) în acord cu reglementările europene de mediu și dezvoltare durabilă (pe tipuri de ferme/culturi; zone geografice; specificitatea reliefului);
  • identificarea surselor de finanțare complementare pentru susținerea investițiilor în proiectele de irigații locale.

Coordonarea măsurilor specifice unui sistem integrat de gestiune eficientă a apei în agricultură cu cele cuprinse în strategiile locale pentru dezvoltare durabilă (implicarea dimensiunii regionale și locale în susținerea aplicării Strategiei).

În data de 23 iunie 2021, Clubul Fermierilor Români a prezentat propunerea privind elaborarea Strategiei integrate de gestiune a apei pentru agricultură în cadrul întâlnirii cu conducerea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, la care au participat fermieri membri în Club (în particular din regiunea Dobrogea) și reprezentanți ai Consiliului Director al Clubului. Întâlnirea de la MADR este prima dintr-o serie de reuniuni inițiate de Club pentru promovarea către ministerele responsabile din Guvern a propunerii de elaborare a Strategiei.

„Inițiem această acțiune în consens cu membrii noștri, în principal cu fermierii din zonele afectate de secetă, inclusiv cei care dețin ferme în ariile de acoperire ale sistemelor de irigații și desecare. Dorim să fim un contributor activ la elaborarea Strategiei, prin punerea la dispoziție a unor experți consultanți români și străini. De asemenea, lansăm invitația către universități și institute de cercetare din România de a participa la proiectul coordonat de Club pentru elaborarea unor analize tehnice, economice și de mediu privind modernizarea și extinderea funcționării unei infrastructuri de gestiune a apei pentru agricultură, care sa fie armonizat cu noile prevederi europene privind mediul și clima, inclusiv cele care vor deveni operaționale odată cu Pactul Ecologic European și strategiile subsecvente”, declară Florian Ciolacu, director executiv Clubul Fermierilor Români.

„Clubul Fermierilor Români își exprimă interesul și disponibilitatea de a contribui activ, alături de celelalte părți implicate, la stabilirea și prioritizarea acțiunilor care vizează implementarea cu succes a proiectelor de îmbunătățiri ecosistemice și funciare la nivel național. Clubul urmărește să asigure colaborarea cu alți actori inter-guvernamentali și organizații internaționale (precum Banca Mondială sau BERD), din domeniul educației și cercetării (universități) și organizații neguvernamantale cu activitate, expertiză și capacitate pentru elaborarea și punerea în aplicare a strategiei integrate de gestionare a apei”, declară Dan Hurduc, reprezentantul Consiliului Director al Clubului. 


Despre Clubul Fermierilor Români 

Clubul Fermierilor Români pentru Agricultură Performantă este o asociație non-profit și neguvernamentală a fermierilor din România. Membrii asociației sunt fermieri performanți care au modele de afaceri bazate pe inovație, tehnologie și bunele practici în agricultură, pentru creșterea competitivității și a valorii adăugate create în acest domeniu. 

Obiectivul principal al Clubului Fermierilor Români este să asigure implicarea activă a membrilor săi în procesul de consultare și elaborare a reglementărilor europene și naționale în domeniul agricol, cu scopul de a crește performanța fermierilor din România.

Activitatea asociației este organizată pe proiecte, bazate pe nevoile fermierilor, aprobate de Consiliul Director și puse în practică de unitatea executivă a Clubului. Proiectele vizează domeniile legislativ, fiscal, tehnologie și resurse umane și își propun să identifice soluții care să răspundă în mod real, concret, problemelor cu care se confruntă fermierii.

Clubul Fermerilor Români lansează și derulează programe și proiecte concrete pe patru direcții strategice de acțiune: reprezentare, consiliere și consultanță, formare și leadership, informare și comunicare.

Turismul renaște în România în primele 5 luni din 2021

0

Turismul a fost cel mai afectat sector de pandemia de Coronavirus, însă datele statistice oferă o privire de ansamblu pozitivă în ceea ce privește revenirea către normalitate a segmentului turistic din România.

Institutul Național de Statistică oferă un set de date comparative a turismului românesc din perioada ianuarie-mai 2020, respectiv ianuarie-mai 2021. Astfel, sosirile înregistrate în structurile de primire turistică pentru perioada de referință în anul 2021 au însumat un total de circa 2500 mii, procentul fiind mai ridicat cu 36,1% faţă de perioada 1.01.-31.05.2020 ( puțin peste 1800 mii). În ceea ce privește înnoptările înregistrate, în perioada ianuarie-mai 2021 numărul total a fost de aproximativ 4700 mii de turiști, în creștere cu 31,9% comparativ cu perioada de referință pentru anul 2020 ( aproape 3600 mii de turiști).

Dacă privim indicii turiștilor străini care au ales să viziteze țara noastră în anul 2021, procentul este în scădere, întrucât față de perioada ianuarie-mai 2020, anul curent a suferit o scădere de 26,9 % cu un total de aproximativ 1700 mii de turiști. Acest procent a fost într-o continuă scădere, față de cifrele anterioare pandemiei care erau de 7 ori mai mari ca pondere în totalul turiștilor.

Județul Prahova a înregistrat o ascensiune, deoarece județul a fost vizitat De aproape 150000 de turiști de la începutul anului până în luna mai, dintre care puțin peste 3200 de turiști străini. 

Deși am traversat o perioadă foarte dificilă, iată că se întrezăresc semne că turismul din România este în plină ascensiune, iar odată cu venirea verii turiștii încep să opteze tot mai mult atât pentru stațiunile turistice montane, cât și pentru plajele de la malul mării.

O treime din românii din diaspora cer preponderent informații despre locuri de muncă în țară

0

În proporție de peste 33%, românii din afara granițelor se declară interesați de locuri de muncă și oportunități de afaceri din România, rezultă din cercetarea sociologică intitulată „Comunicarea cu românii de pretutindeni”, sondaj realizat de platforma de inspirație și informație RePatriot, proiect al Romanian Business Leaders (RBL), „care își propune să faciliteze accesul românilor din străinătate la oportunitățile din țară”. Inițiator al Repatriot, Marius Bostan răspunde față de acest interes: „Am creat deja punţi de legătură solide care stimulează repatrierea mai multor români pentru fructificarea unor oportunități de afaceri în țară. Legătura mai bună a diasporei cu țara ajută și companiile românești să pătrundă mai ușor în piețele internaționale și ne poate da un imbold de neprețuit pentru creșterea turismului românesc. Repatriot Summit este despre gândire strategică și acțiune inspirațională pentru o Românie mai bună pentru noi și copii noștri, o Românie în care vrei să revii cu drag și din care nu dorești să pleci pentru totdeauna”.

Summitul Repatriot 2021 „Credem în România” se va deschide la 30 septembrie la Palatul Parlamentului, iar sesiunile și gala „Top 100 Români de Pretutindeni” vor avea loc la Sinaia în perioada 1-3 octombrie.

Cele mai dorite informații din țară rezultă a fi cele despre locuri frumoase din România care ar merita vizitate – 54% pondere a interesului exprimat în acest sens. În calitate de coordonator al Repatriot Turism, Dragoș Anastasiu, apreciază că „fiecare român din străinătate e un ambasador și poate promova România. Haideți să fiți turiști în România împreună cu prietenii din țara în care locuiți acum! Avem o țară minunată!”

Un prilej de cunoaștere în acest sens este evenimentul „Hai în Oltenia”, din seria Repatriot Turism Talks, din 6 iulie, la ora 19.00, recomandat de Hilde Brandl, fondator al UNITH2B, voluntar al Repatriot și Antreprenorești: „Invităm alături de noi toți românii din diaspora care vor să redescopere România autentică. Evenimentul va reuni antreprenori și profesioniști în turism din Oltenia, alături de autorități locale, pentru a discuta despre potențialul turistic al acestei regiuni”.

În ansamblu, comunicarea cu țara de origine este dorită, cu cerințe îmbunătățire, sondajul dovedindu-se relevant în acest sens, prin participarea unui eșantion de 1.141 de români care trăiesc în afara granițelor, în țări precum Germania, Spania, Italia, UK, Irlanda, SUA, Franța, plecați din aproape toate județele României.

Preot dr. Nicolae Dascălu, consilier patriarhal coordonator al Centrului de Presă Basilica al Patriarhiei Române, subliniază: „Aceasta cercetare arată faptul că implicarea Bisericii alături de antreprenorii buni, alături de funcționarii buni și onești ar putea reprezenta baza unei acțiuni de mai bună conectare și comunicare cu românii de pretutindeni. Pentru ca o astfel de inițiativă să aibă succes este nevoie de multă diplomație și înțelegere a slăbiciunilor existente alături de o dorință de acțiune și inteligență luminată”. 

Sondajul integral se poate descărca de aici

Foto: RBL