Euler Hermes, lider mondial în asigurarea creditelor comerciale, devine Allianz Trade

0

Euler Hermes, lider mondial în asigurarea creditelor comerciale, deschide un nou capitol în istoria asigurărilor, devenind de astăzi Allianz Trade. Încă din 2018, compania este parte a Grupului Allianz, astfel că noua identitate subliniază performanțele grupului și constituie un avantaj major în susținerea planului strategic pe următorii trei ani, consolidând poziția ca jucător global. 

Rebrandingul reiterează ambiția Grupului de a se dezvolta în toate domeniile de activitate și zonele geografice în care operează, bazându-se pe trei piloni importanți: extinderea activităților, a motoarelor de creștere și pregătirea pentru o nouă lume. 

„De astăzi suntem Allianz Trade. Ce înseamnă aceasta pentru compania noastră, pentru clienții noștri și pentru angajații noștri? Într-un cuvânt: înseamnă mai mult. Mai multă expertiză și cunoștințe globale care generează mai multe soluții locale. Mai multă încredere în ziua de mâine, mai multe oportunități de a ajuta companiile să se dezvolte. Mai multă capacitate de anticipare și mai multe servicii personalizate. Mai multă abilitate în a ține pasul cu transformările tehnologice. Mai multă vizibilitate care să atragă noi talente și mai multe oportunități de carieră pentru angajații noștri. Sunt multe motivele de entuziasmare, și de abia am început să explorăm posibilitățile”, spune Clarisse Kopff, CEO Allianz Trade.

Urmărind extinderea avantajului competitiv prin furnizarea de servicii de cel mai înalt nivel, în toate segmentele de piață și bazându-se pe instrumente de asigurare contra riscurilor, pe abilitățile dobândite și pe infrastructura dezvoltată, Allianz Trade va continua dezvoltarea strategiei, în linie cu obiectivele Grupului.

Un alt obiectiv al companiei Allianz Trade îl reprezintă extinderea motoarelor de creștere, prin dezvoltarea soluțiilor de garanție și de specialitate (Transactional Cover Unit & Excess of loss) precum și prin noi investiții care vizează  majorarea rapidă a cotelor de piață. Viziunea pe termen lung, urmărește pregătirea pentru o nouă lume a comerțului, astfel încât compania să rămână în fruntea jocului odată cu mutarea comerțului B2B în online.

„Creșterea se află în centrul noii noastre strategii. Ne străduim să găsim soluții pentru clienții activi în economiile naționale și globale, deoarece creditul comercial asigură legitimitatea și executarea cu succes a tranzacțiilor comerciale. Rămânem ferm dedicați misiunii noastre de a furniza informații corecte și la timp și servicii prudente, stabile și bazate pe experiență. Intrăm într-o fază nouă și interesantă în devenirea companiei noastre și sunt încântată să pornesc în această călătorie, acum că am devenit Allianz Trade”, spune Clarisse Kopff.

Pășim cu încredere în ziua de mâine,
rămânând fideli identității proprii

De peste 100 de ani, Euler Hermes oferă tuturor companiilor instrumente puternice, care contribuie la extinderea afacerii și protejarea activelor prin asigurări de credit comercial și garanții. Principalul obiectiv al companiei a fost, întotdeauna, anticiparea și atenuarea riscurilor prin furnizarea de informații economice care permit firmelor cliente să tranzacționeze cu încredere. Cunoștințele aprofundate despre piețe și cicluri economice, combinate cu analiza predictivă aplicată celui mai mare set de date ale companiei, permit poziționarea clienților cu un pas înainte.

Chris Townsend, membru al Consiliului de Administrație al Allianz SE, adaugă: „Suntem încântați că Euler Hermes devine Allianz Trade și suntem convinși că schimbarea va aduce multe beneficii în ceea ce privește conștientizarea, dezvoltarea afacerii, creșterea și inovarea. Allianz Trade este o societate unică, bazată pe date și pe tehnologie, de care suntem extrem de mândri.”

Biofarm țintește o cifră de afaceri în creștere cu 16% în 2022

0

Biofarm, unul dintre cei mai importanți producători de medicamente din România, estimează pentru acest an o cifră de afaceri în creștere cu 16%, după ce în 2021 a înregistrat o valoare de 239 milioane lei și o EBITDA de aproximativ  82 milioane lei, iar pentru 2022 își propune o creștere de 15% comparativ cu anul încheiat. 

Cătălin Vicol

„Am încheiat anul 2021 cu rezultate foarte bune și suntem încrezători că investițiile bugetate pentru acest an vor contribui la creșterea vânzărilor. Echipamentele de ultimă generație ne permit să creștem producția și să ne extindem pe noi piețe. Avem premise puternice pentru îndeplinirea obiectivelor, în ciuda provocărilor create de creșterea costurilor de producție determinate de variațiile de cost estimate pentru aprovizionarea cu materii prime, utilități. Chiar și în acest context, sunt încrezător că, la finalul anului, ne vom consolida cota de piață și vom continua să fim unul dintre principalii jucători din industria farmaceutică locală în categoria Consumer Healthcare (CHC), a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

Potrivit rezultatelor financiare, în anul 2021, situația Biofarm a fost una foarte bună, stabilă din punct de vedere economic, rezultând o marjă EBITDA de 34%. Având în vedere faptul că piața farmaceutică se află pe un trend ascendent, compania țintește anul acesta un profit cu 10% mai mare comparativ cu anul precedent. Aceste estimări se bazează pe o strategie bine conturată care este susținută de trei obiective: creșterea vânzărilor produselor din portofoliu, lansarea de produse noi și extinderea pe piețe noi. 

Înțelegând stilul de viață și contextele sociale ale angajaților, compania se angajează să răspundă nevoilor lor. Astfel, creșterea cheltuielilor aferente salariilor pentru anul 2022 reprezintă unul dintre eforturile companiei de a-și manifesta grija față de aceștia. 

Inovația face parte din ADN-ul companiei Biofarm, fiecare membru al echipei lucrând zi de zi, oră de oră, pentru oameni și pentru sănătatea lor. Biofarm certifică și recertifică periodic la cel mai înalt standard internațional toate sistemele, liniile de producție și orice alt aspect care ține de promisiunea companiei de a oferi produse sigure și de cea mai bună calitate. 

În prezent, Biofarm este cel mai important producător român de capsule gelatinoase moi, între primii trei producători români de soluții și suspensii pentru administrare orală și unul dintre cei mai mari fabricanți de comprimate și drajeuri din România. Produsele Biofarm ajung, în prezent, în 12 țări din întreaga lume, iar în viitor, conform planurilor de dezvoltare pe termen lung a business-ului Biofarm, acestea se vor regăsi pe rafturile farmaciilor din mai multe țări din Europa de Sud Est, Asia Centrală și de Sud Est, Africa și zona Arabă.

Studiu EY România: 90% dintre liderii de companii din România spun că provocările geopolitice determină ajustări în investițiile strategice

Elaborarea și punerea în aplicare a unei strategii care să optimizeze valoarea pentru toate părțile interesate nu a fost niciodată mai dificilă. Sub presiunea pandemiei și a tensiunilor economice generate de criza din Europa, directorii generali (CEO) din România trebuie să găsească modalitățile de a-și ține în echilibru companiile, de la remodelarea portofoliilor, la redefinirea întregului ecosistem al organizației lor. Cum reacționează companiile la acest context și ce măsuri adoptă liderii pentru a asigura creșterea companiei în viitor, sustenabilitatea afacerii și crearea de valoare pe termen lung?

Riscurile exogene, precum tensiunile geopolitice, au fost principalele preocupări ale directorilor generali din marile companii din România (20%), încă de dinainte de războiul din Ucraina, potrivit noii ediții a EY CEO Imperative Series – EY 2022 CEO Outlook Survey. Un procent de 90% dintre liderii intervievați spun că tensiunile geopolitice îi determină să ajusteze investițiile strategice. Presiunile resimțite de executivii locali îi pun în opoziție cu tendințele globale – care au manifestat intenţia de ajustare a investițiilor lor strategice doar în proporție de 55%. 

Mai mult, 59% dintre respondenţii locali spun că au amânat o investiție transfrontalieră planificată până la clarificări suplimentare, 22% că au oprit o investiție transfrontalieră planificată în ultimele 12 luni, în timp ce 19%, dimpotrivă, declară că au accelerat investițiile transfrontaliere. Investiţiile din Marea Britanie sunt cele care au fost cel mai mult afectate de provocările geopolitice, conform răspunsurilor a 29% dintre respondenţi la nivel local şi a 22% la nivel global.

Directorii generali vor trebui să privească riscul într-un mod diferit și să fie pregătiți să accepte și să gestioneze niveluri mai înalte decât ar fi fost confortabil în trecut. 

„Companiile îşi resetează sistemele de identificare a riscurilor pentru a lua în calcul noile realități. Liderii organizaţiilor analizează impactul acestor probleme interconectate şi construiesc, pas cu pas, o strategie flexibilă și cu o capacitate crescută de adaptare pentru un viitor care se arată mai dinamic, în care agilitatea, rezilienţa și asumarea de riscuri sporite vor fi esențiale pentru a valorifica noi oportunități”, explică Bogdan Ion(foto), Country Managing Partner, EY România și Moldova și Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale.

Cum evenimentele din ultimii doi ani au demonstrat modul în care securitatea aprovizionării poate reprezenta un avantaj competitiv, liderii locali îşi reconfigurează lanțurile de aprovizionare, pentru a reduce costurile și pentru a minimiza incertitudinea. Astfel, 46% dintre executivii locali spun că și-au ajustat lanțurile de aprovizionare pentru a gestiona riscurile geopolitice, 32% au crescut numărul de furnizori, pentru a crește reziliența, 16% și-au ajustat lanțurile de aprovizionare, pentru a reduce costurile logistice și incertitudinea, în timp ce 5% au redus numărul de furnizori, pentru a îmbunătăți relațiile critice de aprovizionare. Aceste rezultate au fost înregistrate înainte de debutul conflictului de la granița țării noastre, ceea ce implică posibilitatea unor noi ajustări planificate sau deja demarate.

Mai mult de jumătate dintre respondenți (54%) vor acorda prioritate investițiilor în afacerile existente și transformării digitale, potrivit companiilor intervievate din România. Cu toate acestea, planurile de investiții ale liderilor locali ar putea fi date peste cap din cauza riscurilor externe la adresa afacerilor lor. Cei mai mulți dintre executivii intervievați par îngrijorați de creșterea prețurilor și identifică tensiunile comerciale și sancțiunile (20%), impactul schimbărilor climatice (19%) și gestionarea cererilor contradictorii din partea diferitelor grupuri de părți interesate (17%) ca fiind riscurile critice pentru creșterea viitoare a afacerilor lor.

Pandemia a fost un semnal de alarmă pentru mulți dintre respondenţi, iar imperativul transformării este acum mai clar ca niciodată. Mulți dintre lideri își reconfigurează în mod activ companiile, pentru a fi reziliente, iar fuziunile și achizițiile sunt încă pe agenda consiliilor de administrație.

42% dintre liderii de companii din România au declarat că urmăresc realizarea unor fuziuni și achiziții în următoarele 12 luni, faţă de 59% la nivel global. 85% dintre respondenţii locali au declarat că au luat decizia de a anula o achiziţie în ultimul an din cauza pandemiei, comparativ cu 44% din respondenţi la nivel global. În acelaşi timp, 40% dintre respondenţii din România  consideră că ratingurile factorilor de mediu, sociali şi de guvernanţă (ESG) sunt importante pentru atragerea investitorilor, iar fuziunile și achizițiile reprezintă o cale esențială pentru creșterea scorurilor ESG.



Între noiembrie și decembrie 2021, Thought Leadership Consulting a chestionat, în numele organizației globale EY, un panel de peste 2.000 de directori generali din 53 de țări și din 14 sectoare. Respondenții au reprezentat următoarele sectoare: servicii financiare, telecomunicații, produse de consum și comerț cu amănuntul, tehnologie, media și divertisment, științele vieții, furnizori de servicii spitalicești și de îngrijire a sănătății, industria auto și transporturi, petrol și gaze, energie și utilități, minerit și metale, producție avansată și imobiliare, ospitalitate și construcții.

În România, au fost intervievate 30 de companii, cu venituri globale anuale după cum urmează: mai puțin de 250 milioane USD- 500 milioane USD (57%) și mai mult de 500 milioane USD (43%).

Efectivele globale ale companiilor chestionate în România au fost următoarele: mai puțin de 1.000 de angajați (3%), 1.000 – 5.000 (87%), mai mult de 5.000 (10%).

Bitcoin trece de pragul său cheie de rezistență

0

Bitcoin a depășit săptămâna trecută un prag cheie de rezistență – prețul pe care participanții de pe piață nu sunt dispuși să îl depășească – , valoarea sa crescând în noaptea de duminică spre luni.

Cel mai mare criptoactiv din lume și-a revenit în luna martie, tokenul începând săptămâna trecută sub 41.000 de dolari, pentru a se tranzacționa acum în jurul valorii de 46.400 de dolari – o creștere de peste 13%. 

Tokenul a depășit aseară nivelul cheie de rezistență, după ce s-a tranzacționat în jurul valorii de 44.000 de dolari în cea mai mare parte a săptămânii. Acum a atins un maxim al ultimelor trei luni și este aproape de a-și recupera toate pierderile din 2022. Cu prețul BTC trecând de 45.000 de dolari, toți ochii vor fi ațintiți asupra intervalului în care acesta va evolua în această săptămână. 

Între timp, valoarea Ether a crescut și ea. După o săptămâna sub 2.900 de dolari, acesta s-a tranzacționat până la aproximativ 3.100 de dolari duminică.  Dar peste noapte a crescut și el, tranzacționându-se acum puțin sub 3.300 de dolari.

Revenirea puternică a majorității principalelor criptoactive este deosebit de încurajatoare în acest moment, în contextul creșterii ratelor dobânzilor și al incertitudinii geopolitice globale – ambele având tendința de a îndepărta investitorii de activele de risc și de a-i îndrepta spre paradisuri sigure.

Ratele dobânzilor, în special, pot avea ca efect scurgeri de capital din piețe, astfel încât să vedem cum criptoactivele au performanțe puternice în ciuda acestui fapt este încă o dovadă a încrederii investitorilor în viitorului cripto.

În 2021, doar prin intermediul HartaEdu.ro, Narada a generat soluții cu impact în educație în valoare de peste 1,5 milioane de lei

0

Dacă  în  anul 2020, odată cu debutul pandemiei de coronavirus, Narada a reușit să facă auzită vocea profesorilor pe platformele sale și copii din zeci de comunități defavorizate din țară au fost reconectați la școală, 2021 a fost anul când, prin intermediul noilor platforme, acțiunile Narada au ajuns să aibă acoperire națională, iar organizația s-a transformat într-o punte de legătură între mediul de business și educație. Antreprenorilor le-a fost evidențiat faptul că susținerea învățământului este de fapt o investiție în viitor, în timp ce copiii care au învățat pe platformele Narada au descoperit că școala poate fi pe lângă instructivă și foarte distractivă, dacă e adaptată condițiilor secolului 21. 

În 2021, am știut din capul locului că, în context pandemic, intervențiile Narada în educație se vor face într-un climat de incertitudine. Ne-am asumat aceasta si nu am așteptat condiții perfecte de drum”, spune Andra Munteanu, fondator Narada. „În acest context dificil, am avut o singură certitudine și un singur obiectiv –  să oferim sprijin tuturor copiilor care au nevoie de ajutor ca să aibă acces la educație. 2021 a fost un an care a demonstrat că solidaritatea pentru educație de calitate este posibilă în România. Am făcut astfel primii pași către o Românie în care resursele necesare pentru o școală adaptată timpului actual pot fi accesate și altfel decât prin hățișurile complicate ale fondurilor publice. Astfel, cei peste 300.000 de elevi din mediile vulnerabile ale României vor avea șansa de a trăi într-o lume în care accesul la educație de secol 21 să fie mai mult o normalitate decât un privilegiu”, mai spune fondatorul Narada. 

Platforma de educație remedială Naradix folosește un sistem inteligent de motivare. Fiecare copil înțelege concret că învață în folosul propriu

Naradix.ro, platforma de educație remedială pusă la dispoziția elevilor și profesorilor de Narada în mod gratuit, a fost creată în 2021, în doar câteva luni. Cu ajutorul unui număr de 50 de profesori şi 80 de voluntari, materia școlară esențială pentru clasele 0 – 8 a fost digitalizată și transmisă elevilor sub forma unui instrument care să-i ajute să recupereze lecțiile pierdute în pandemie și să îşi îmbunătăţească suplimentar cunoştinţele. 

Sondajele realizate de Narada au evidențiat faptul că cea mai mare parte dintre elevii care au învățat cu Naradix apreciază interactivitatea lecțiilor și folosirea elementelor de joc în scop didactic. Propriu-zis, elevii învață fără efort, interesul pentru lecții fiindu-le stimulat prin joc. Nu în ultimul rând, prin modul cum este conceput, Naradix demonstrează concret fiecărui copil că efortul depus pentru învățare îi aduce beneficii. Copiii cu rezultatele cele mai bune la testări au primit premii în valoare de peste 120.000 lei.

În 2021:

  • 18.396 de elevi au folosit platforma Naradix ca să recupere materie
  • 1.717 de profesori au folosit Naradix ca suport digital pentru lecții
  • Naradix a pus la dispoziție 4.672 lecții în format digital
  • Naradix a fost utilizat în proporție de 93% de elevi din România, iar 7% dintre utilizatori au fost copii români din 128 de țări
  • Naradix a pus la dispoziție 1008 teste și 370 de cursuri interactive
  • Naradix a oferit 565 de premii, în valoare de peste 120.000 lei elevilor proactivi, cu rezultate fooarte bune la testări
  • Au fost organizate 138 de ore live de către 12 profesori voluntari
  • 7663 elevi s-au înscris la webinarii pe timpul verii
  • 50 voluntari, elevi și studenți au oferit suport pe chat elevilor și profesorilor care utilizau platforma 

HartaEdu.ro – platforma care reflectă situația reală a sistemului de învățământ din România, de la dotări cu tehnologie, la infrastructură

        În 2021, peste 1.2 milioane de elevi au învățat în școli cu infrastructură inadecvată, o situație perpetuată de la o generație la alta. Sunt școli cu toalete în curte, fără alimentare cu apă, fără laboratoare sau biblioteci, lipsite de mobilier sau device-uri necesare actului didactic. HartaEdu.ro reprezintă soluția Narada pentru toate aceste situații. Platforma creată de organizație oferă instituțiilor și celor care au contact cu sistemul de învățământ posibilitatea de a semnala necesitățile pe o hartă a urgențelor din educație. Narada a gândit HartaEdu.ro ca o punte de legătură între mediul antreprenorial și domeniul educației. IMM-urile și societatea civilă primesc prin intermediul platformei, informații despre necesitățile din educație – de la solicitări ale școlilor, până la nevoi ale profesorilor și elevilor – și pot răspunde în cel mai scurt timp acestora. 

Funcţionând ca o platformă-voce a tuturor şcolilor din România, HartaEdu.ro a înregistrat în 2021 următoarele rezultate: 

  • 561 alerte, care reprezintă necesitățile a 109.477 elevi au fost înscrise pe HartaEdu în cele două luni de funcționare din 2021
  • 93 alerte, cu un impact asupra a 10.000 de elevi au fost rezolvate 
  • 1.481.182 lei reprezintă valoarea investiției pentru rezolvarea alertelor
  • 1.187 profesori și-au făcut conturi pe platformă
  • 16 companii și organizații s-au implicat în soluționarea alertelor în 2021
  • 71 de școli au fost echipate cu tehnologie modernă de studiu
  • 11 școli au fost dotate cu rechizite și materiale didactice
  • 8 săli de clasă, 2 curți ale școlilor au fost reamenajate și a fost oferit 1 autobuz pentru transportul elevilor

Deși credeam că am lăsat în urmă ce era mai greu, 2022 ne așază în față noi provocări, poate mai complicate decât cele prin care am trecut deja. Iată că la început de an a trebuit să ne reconsiderăm rapid prioritățile pentru a veni în sprijinul copiilor ucraineni sosiți la noi în țară. Pentru aceștia, mersul la școală reprezintă singura activitate care le aduce aminte de viața pe care au lăsat-o în urmă, singurul lucru care le asigură un echilibru atât de necesar în condițiile dificile în care se află. Însă, cu toată empatia pe care o avem pentru ei, pe lângă ajutorul pe care îl acordăm copiilor ucraineni, concretizat prin strângerea unui Fond de Rezilienţă pentru Educaţie, nu uităm că educația românească are nevoie de prim ajutor. În 2022, eforturile noastre de a aduce educația din România la nivelul secolului 21 se vor intensifica, iar Narada va interveni anul acesta prin proiectele sale, în mult mai multe zone, la nivel național,”, spune Andra Munteanu, co-fondator Narada.

Cu ajutorul partenerilor săi, Narada a reușit să găsească soluții care funcționează rapid pentru a rezolva problemele din educație, întreaga activitate fiind disponibilă în raportul organizaţional 2021. Există însă multe alte solicitări care își așteaptă soluționarea. Doar pe HartaEdu sunt înscrise în acest moment alerte ce vizează peste 180.000 de elevi. Aceștia pot fi ajutați foarte simplu, prin transmiterea unui SMS la 8845 cu textul „ELEV”, în valoare de 2 euro sau prin plata cu cardul pe site-ul organizației. 

SeedBlink deschide în Bulgaria prima sa filială în afara României

0

Platforma de investiții intenționează să își accelereze extinderea în Europa în 2022

Platforma europeană de investiții pentru companii de tehnologie, Seedblink, a deschis un birou în Sofia, Bulgaria, pentru a complementa planurile companiei de extindere și pentru a-și continua creșterea accelerată.

După ce a susținut startup-urile în a strânge 45 de milioane de euro în primii doi ani de la lansare, SeedBlink își propune să își accelereze extinderea în Europa în 2022. Condus de Angel Hadjiev, nou numit în funcția de Country Manager, biroul recent deschis în Sofia va oferi o gamă de instrumente pentru investiții și oportunități de startup-uri tehnologice, precum și acces de piață pentru investitori, startup-uri și parteneri locali.

„Bulgaria are o reputație ascendentă în Europa Centrală ca hub de tehnologie, cu un ecosistem tehnologic în creștere, investitori vizionari și o comunitate de startup-uri în plină dezvoltare. Suntem entuziasmați să aducem în Bulgaria cel mai bun know-how de investiții și să extindem oferta de oportunități tehnologice de investiție europene cu bilete accesibile, oferind bulgarilor posibilitatea de a-și diversifica portofoliile. Aceasta este o oportunitate și pentru startup-uri de tehnologie locale, pentru a lansa campanii de finanțare participativă, pentru a fi sustinuți de persoane cu o avere netă semnificativă și pentru a scala mai bine”, spune Andrei Dudoiu, Managing Partner și Co-fondator SeedBlink.

Angel Hadjiev, în noua funcție de Country Manager în Bulgaria, are peste 15 ani de experiență internațională în industria serviciilor financiare, cu accent pe fuziuni și achiziții, strângeri de capital și restructurări. Înainte de a se alătura SeedBlink, a fost director adjunct în cadrul Departamentului de Finanțe Corporative al Deloitte și manager de fond la Capital Investments Fund.

„Știm cât de mult apreciază investitorii noștri expertiza piețelor locale, deci sunt încântat că Angel Hadjiev ni s-a alăturat și va conduce noua filială înființată în Bulgaria”, afirmă Laurențiu Ghenciu, Chief Business Officer la SeedBlink.

Angel Hadjiev, Seedblink, Country Manager, Bulgaria

Angel Hadjiev spune că, în ciuda faptului că munca adevărată de abia acum începe, echipa deja este mândră că a realizat o reușită importantă în strategia de creștere a SeedBlink – campania de succes Dronamics de la finalul anului trecut. „Nu începem de la zero. Le mulțumim investitorilor privați bulgari, CEO Angels Club Sofia, Eleven VC, LaunchHub și Endeavour pentru încrederea și susținerea imensă pe care ne-au acordat-o până acum”, afirmă Angel.

Reprezentanții Eleven Ventures, Dronamics și Sofia Angel Ventures și-au exprimat recunoștința cu privire la sprijinul valoros venit din partea SeedBlink.

„Este o reală plăcere să lucrăm cu echipa energică SeedBlink, cu care împărtășim încrederea în potențialul antreprenorilor din Europa de Est. Datorită acestui parteneriat, campania Dronamics a atins cu succes o audiență internațională de investitori”, afirmă Daniel Tomov, Partener în cadrul Eleven Ventures.

„În calitate de adepți fermi ai procesului de democratizare a accesului la capital și oportunități, ne-au plăcut în mod particular profesionalismul echipei SeedBlink și platforma pe care aceștia au creat-o. Au făcut ca derularea campaniei să fie promptă și ușoară”, a afirmat Svilen Rangelov, Co-fondator și CEO Dronamics.

„SeedBlink este o platformă minunată de investiții care democratizează investițiile de tip angel, făcându-le accesibile unei părți mari din societate prin eficiența tehnologiei și targetarea inteligentă a mulțimilor”, spune Milen Ivanov, fondator al Sofia Angels Ventures.

Cuprinzând ecosistemul investițiilor în startup-uri în Bulgaria, noua filială va lucra direct cu grupuri angel locale, VC-uri și investitori locali pentru a-i asista în diversificarea portofoliilor, pentru a se ocupa de nevoi de definitivare și sindicalizare, și pentru a susține startup-urile locale în accesarea de capital și de sprijin pentru scalare.

SeedBlink este o platformă specializată exclusiv în startup-uri de tehnologie europene, de la faza de precapital inițial până la Seria B. Până acum, a atras 10.000 de investitori din 50 de țări. Platforma a fost lansată în prima parte a anului 2020 ca o soluție echitabilă de finanțare participativă și acum unește investițiile private și creșterea de capital prin folosirea tehnologiei, expertizei și prin construirea comunităților puternice.

Peste 1.700 de startup-uri au fost evaluate, iar 60 dintre acestea, din opt țări, au lansat runde de finanțare pe SeedBlink. Printre cele mai mari runde de finanțare se numără FlowX, cu 1.6 milioane de euro (rundă de 7.3 milioane), Dronamics cu 950.000 de euro (rundă de 3 milioane), și SeedBlink, cu auto-listare, cu 1.1 milioane (rundă de 3 milioane).

Salon cultural la Palatul Brătianu, organizat de UZPR

0

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România și Fundația Ion I. Brătianu organizează ediția 2022 a salonului de carte al fundației, în perioada 30 martie-2 aprilie, la Palatul Brătianu, Strada Visarion nr. 4. Ediția este dedicată Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România, cu peste 150 de autori înscriși, care prezintă cărțile apărute la Editura UZP, publicațiile proprii, cărțile membrilor UZPR apărute sub egida altor edituri. Se anunță un eveniment cultural complex, care cuprinde și o expoziție de pictură, sculptură și caricatură, în cadrul căreia vor fi expuse și două retrospective: Rudolf Schweitzer-Cumpăna și Tia Peltz.

Din programul oferit de UZP, estimat a cuprinde 15 lansări de carte, reținem: 

„Gazda evenimentului, Ion I. Brătianu, președintele fundației cu același nume, va face deschiderea Salonului cu lansarea a trei cărți: În așteptarea eternității, Seniorii literaturii noastre și Contribuția lui Ion C. Brătianu la revoluția pașoptistă din Țările Române și cugetările sale despre această revoluție. Aceasta din urmă este o carte bilingvă (română-franceză), a apărut la Paris la Editura Laumond și este prezentată pentru prima dată în România.

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România, pe lângă expunerea celor peste 100 de titluri apărute la Editura UZP, va avea și patru lansări editoriale.

Una este cartea intitulată Ideile fundamentale ale dreptului Presei de Dimitrie Gusti, lucrare apărută la Berlin în 1908 și publicată pentru prima dată în românește în 1969. Și republicată, iată, de Editura UZP, la inițiativa regretatului Doru Dinu Glăvan (care are și cuvântul de încheiere al cărții), sub îngrijirea lui Ioan C. Popa, Mihai Milca și (de asemenea regretatul) Neculai Trandafir.

O altă lansare va fi cea a cărții lui Adrian Fetecău, Tokyo 2020. Jurnalist în pandemie dedicată lui Doru Dinu Glăvan, cel care l-a provocat pe autor să devină corespondent al UZPR din Japonia, la Jocurile Olimpice din 2020. Cartea este recompusă din corespondența către UZPR a lui Adrian Fetecău, publicată zilnic, la momentul acela, pe site-ul Uniunii. 

O a treia lansare va fi una de-a dreptul spectaculoasă, căci e vorba de un best-seller apărut de curând înTurcia, unde a luat unul dintre cele mai mari premii pentru literatură, The best of Time. Spectaculozitatea vine din faptul că autoarea e o româncă din Teleorman, iar cartea se numește Elena, fata de ghiaur. Este povestea autobiografică a Elenei Mantu, o fată crescută într-un mediu ostil, respinsă de familie (pentru că n-a fost băiat!), cu o mamă care s-a sinucis când fetița avea doar cinci ani, cu un tată care a murit bolnav, cu o soră și restul familiei care au izgonit-o, pur și simplu, de acasă. Obligată de context să se întrețină singură, fata apucă pe căi greșite și ajunge în cele din urmă în Turcia, unde are norocul să cunoască un turc care se îndrăgostește de ea și o ia de nevastă. Au împreună doi copii frumoși, un băiat și o fată. 

Toată experiența ei începută dramatic și terminată oarecum bine (chiar dacă soțul ei a decedat) este expusă în cartea Elena, fata de ghiaur, care are acum, în Turcia, un succes fulminant, obținând, din partea instituțiilor culturale, cele mai înalte distincții și premii. Cartea apare acum în limba română, cu același titlu din limba turcă, la Editura UZP.

Ion Văduva își va lansa ultimul său volum, intitulat Literatură și atitudine, o carte de interviuri realizate cu mari personalități ale literaturii și culturii române.

De asemenea, la sala de festivități a Palatului Brătianu, va avea loc și lansarea volumului 2 al Antologiei Certitudinea, apărută recent la Editura Uranus.

Printre cei peste 150 de autori de carte se află și jurnalistul/scriitorul Mihai Traistă de la comunitatea ucrainenilor din România din partea căreia vor expune și alți autori. Tot din partea ucrainenilor va prezenta unu sau mai multe momente artistice violonista prim-concertistă Natalia Pancec Colotelo de la Filarmonica din București.

Un alt moment artistic va fi susținut și de cunoscutul violoncelist Adrian Naidin, care va avea și lansare de album.” 

Organizatorii anunță că participarea publicului este gratuită, limitată de capacitatea spațiului alocat și de evoluția situației sanitare.

 

Un nou showroom CarNext by LeasePlan

0

LeasePlan România, concretizarea autohtonă a liderului global în domeniul Car-as-a-Service, și-a deschis noul Showroom CarNext by LeasePlan dedicat autovehiculelor rulate, în București, pe bulevardul Theodor Pallady, nr. 107. Momentul inaugural a fost, în egală măsură, și aniversar: 15 ani de activitate cu succes derulată de LeasePlan în țara noastră.


Sinteza evoluției în acești ani ne-a fost oferită de Bogdan Apahidean, directorul general al LeasePlan România: „În 2007, am intrat pe piață cu șapte angajați și într-un an, am livrat 70 de autovehicule; în cinci ani, am ajuns numărul unu pe piață; la finalul lui 2021, suntem în continuare lideri, cu 70 de angajați și peste 14.000 de autovehicule în administrare.”

Evoluția, subliniază interlocutorul, se datorează oamenilor, „o echipă de oameni ambițioși și bine pregătiți, unii, cu mai mult de zece ani în poziții-cheie”.  

Referitor la activitatea actuală a companiei, Bogdan Apahidean spune: „Pandemia nu a schimbat cu nimic serviciile pe care le promovăm în România. Din punctul de vedere al mobilității, oferim în continuare soluții pentru orice fel de nevoi – de la o zi la 57 de luni de contract. Observăm întoarcerea spre normalitate în ceea ce privește gradul de utilizare a vehiculelor (parcurs, mentenanță, daune etc). Din punct de vedere al sectoarelor de business, cererea de leasing operațional a rămas constantă. Ponderea vehiculelor electrice în flota LeasePlan România este în linie cu dezvoltarea acestui segment în piața auto locală. Considerăm că acest segment va urma un trend ascendent depinzând de subvențiile acordate sub formă de ecotichete și investițiile în dezvoltarea infrastructurii stațiilor de încărcare. Clienții au la îndemână aplicația MyLeasePlan, prin intermediul căreia pot să programeze cu ușurință operațiunile de întreținere și reparații la partenerii agreați, să genereze rapoarte financiare pentru fiecare autovehicul, să printeze RCA-ul și CIV-uri, să deschidă dosare de daună. Clienții potențiali pot achiziționa online autovehicule rulate prin intermediul site-ului carnext.com sau să opteze pentru leasing la un autovehicul nou prin DigitalShowroom.”

Daniel Ciochină, Car Remarketing Manager, LeasePlan România: „În prezent, interesul pentru autovehicule rulate este în creștere având în vedere termenele de livrare pentru autovehicule noi. Credem că migrarea clienților dinspre zona de autovehicule noi către cele rulate în căutarea unor soluții de mobilitate imediată va presupune ridicarea standardelor în piața de autovehicule second hand, ajutând și mai mult la cizelarea acesteia. CarNext by LeasePlan răspunde acestor nevoi prin respectarea standardelor înalte și cu o gamă largă de modele ce poate fi livrată către clienții B2C imediat.”

Foto: LeasePlan România 

Manuscrise de Emil Cioran și Mircea Eliade, achiziționate de Ministerul Culturii

0

Ministerul Culturii și-a exercitat dreptul de preemțiune și negociere pentru cinci bunuri culturale mobile, manuscrise, clasate în patrimoniul cultural național, categoria juridică „Tezaur”, scoase la vânzare prin Casa de Licitații Historic. Ministrul culturii, Lucian Romașcanu, a semnat contractul de achiziție a manuscriselor lui Emil Cioran și Mircea Eliade:

  1. Manuscrisul original – 154 pagini, intitulat „Aveux et anathemes”, autor Emil Cioran, datare 1986, exemplar unic
  2. Manuscrisul original – 25 file, intitulat „Note pentru 1935-1936”, Mircea Eliade, datare 1935-1936, exemplar unic ce cuprinde schițele autorului în creion pentru cursul „Problema răului în filosofia indiană”
  3. „Manuscrisul original al unui curs de istorie a filosofiei medieval – 15 file redactate recto”, intitulat „Despre filosofia medievală”, autor Mircea Eliade, datare cca 1925, exemplar unic
  4. Manuscrisul original – 20 file, intitulat „Schițe și note asupra filosofiei yoga”, autor Mircea Eliade, datare cca 1930, exemplar unic
  5. Manuscrisul original – 10 pagini, redactate cu cerneală neagră, intitulat „Povestea unui om nenorocit”, autor Mircea Eliade, exemplar unic, scriere din tinerețea autorului – lucrare publicată în „Cum am găsit piatra filosofală”

Comisia constituită la nivelul Ministerului Culturii a analizat ofertele de vânzare, precum și documentațiile aferente și a constatat că documentația este completă în toate cele cinci cazuri. Experții au stabilit că bunurile culturale mobile menționate au certă valoare științifică și au propus Ministrului Culturii achiziționarea acestora, prin exercitarea dreptului de preemțiune al statului român prin Ministerul Culturii.

Lucian Romașcanu, ministrul culturii: „Scriitorul și istoricul religiilor Mircea Eliade a lăsat în urmă o moștenire culturală impresionantă, care cuprinde și o colecție de manuscrise, încă o amprentă incontestabilă a geniului său. În manuscrisele pe care statul român avea datoria morală de le a păstra în patrimoniul său, se poate vedea profunzimea cunoașterii altor civilizații ale căror taine erau atât de frumos prinse în cuvinte de Universalul Eliade, dar și finețea filosofului și eseistului Emil Cioran. Nu traversăm un moment economic deloc mulțumitor, însă cu puțin efort și negocieri pe măsură am reușit să păstrăm acasă averea culturală a unor români care au schimbat lumea. Totodată, vreau să îi mulțumesc secretarului de stat Diana Baciuna, președintele Comisiei, care s-a implicat în procesul de negociere!”

Cele cinci manuscrise vor fi date după cumpărare în custodia Bibliotecii Naționale a României.

Ministerul Culturii accentuează că „achiziția celor cinci bunuri culturale mobile este prima realizată după 2008. Mai mult, prima exercitare a dreptului de preemțiune pentru un monument istoric, în ultimii 10 ani, s-a realizat tot sub semnătura ministrului Lucian Romașcanu, în anul 2017. Drept urmare, Vila Florica a trecut în administrarea Ministerului Culturii care a înființat în localitatea Ștefănești, județul Argeș, Muzeul Național Brătianu”.

Evergent Investments, 19,4% creștere a averii acționarilor în 2021

0

Compania Evergent Investments anunță hotărârea Consiliului de administrație de a convoca adunarea generală extraordinară și adunarea generală ordinară ale acționarilor la 28/29 aprilie 2022. Cele mai importante puncte de pe ordinea de zi care vor fi supuse votului acționarilor sunt: aprobarea unui nou program de răscumpărare a propriilor acțiuni, repartizarea unui dividend cu un randament de 5,39% din rezultatul net al exercițiul financiar încheiat la 31 decembrie 2021, aprobarea rapoartelor financiare individuale și  consolidate aferente exercițiului financiar încheiat la 31 decembrie 2021.

Evergent Investments continuă să returneze valoare acționarilor săi și propune acordarea de dividende în valoarea de 62,3 milioane de lei, cu o valoare a dividendului de 0,065 lei/acțiune, un randament de 5,39% și payout de 41,7%. Ratele de distribuire ale dividendelor din ultimii ani demonstrează atât predictibilitatea acordării de dividende acționarilor pe o baza consistentă, cât și stabilitatea fluxurilor de numerar ale companiei, implicit poziția financiară puternică pe piață. 

Evergent Investments subliniază că „menține politica de remunerare a acționarilor printr-un mix optim între o politică predictibilă de dividend și programe anuale de răscumpărare. Astfel, propune un nou program de răscumpărare a maximum 28.025.000 acțiuni, reprezentând 2,856% din capitalul social, din care maximum 19.625.000 acțiuni vor fi răscumparare la un preț maxim per acțiune de 2,2 lei în scopul reducerii capitalului social, prin anularea acțiunilor și maximum 8.400.000 acțiuni prin operațiuni în piață, în vederea distribuirii către angajații, administratorii și directorii societății, în cadrul unor programe de tip stock option plan”.

Claudiu Doros, președinte-director general: „Anul 2021 a fost un an deosebit de dinamic și plin de provocări pentru toate sectoarele de activitate, dar noi am continuat implementarea strategiei pe termen lung, aspect care ne definește. Am depășit astfel pragul de semnificație de 500 milioane euro (2,553 miliarde lei) la 31 decembrie 2021, însemnând o creștere cu 19,4% a averii acționarilor noștri. De asemenea, am generat un rezultat net de 149,3 milioane lei, cu 102% mai mare față de valoarea bugetată. Rezultatul net este compus din profitul net de 46,4 milioane lei și câștigul net din vânzarea activelor financiare în valoare de 102,9 milioane lei. Acest rezultat ne permite să plasăm capital în noi investiții, în timp ce continuăm politica predictibilă de remunerare a acționarilor prin dividend și programe de răscumpărare pentru a returna valoare acționarilor noștri. 

Deși economia a continuat să se redreseze în 2021, ineficiențele determinate de pandemie au pus o presiune enormă pe lanțurile de aprovizionare, contribuind substanțial la creșterea inflației. În 2022, observăm conturarea unei perioade de incertitudine, și din cauza conflictului din Ucraina cu implicații și modificări structurale ale economiei globale.

Așadar, activăm într-un domeniu în care singura constantă este schimbarea, însă nu este o misiune ușoară să livrezi performanță în mod continuu. Printr-o abordare activă bazată pe expertiza și experiența echipei, dar și adaptabilitatea strategiei, deciziile noastre de investiții generează valoare pentru întreg spectrul stakeholderilor.”