EY a asistat Ford Otosan în achiziţia Ford Romania SA

0

 

Echipa de Strategie și Tranzacții a EY România, în colaborare cu EY Turcia, a oferit Ford Otosan servicii de due diligence financiar și fiscal și asistență în structurare fiscală și contabilă. 

Ford Otosan (Ford Otomotiv Sanayi A.Ș) împreună cu Ford Otosan Netherlands B.V. au semnat la 14 martie 2022 contractul de achiziție a facilităților de producție ale Ford România SA, iar închiderea financiară a avut loc la 1 iulie 2022. 

Valoarea tranzacției este de 625 de milioane de euro, la care se adaugă o sumă de 140 de milioane de euro în 2028, condiționată de utilizarea capacității uzinei din România în perioada 2028-2034. Achiziția face parte din strategia Ford Otosan de a deveni un producător auto global și de a ajunge la o capacitate de producție de peste 900.000 de vehicule până în 2025. Ford Otosan va produce în România următoarea generație a versiunilor van și kombi ale Courier și va continua să producă Ford Puma, cel mai bine vândut autoturism Ford în 2021, la care se va adăuga o versiune complet electrică în 2024. 

Echipa românească de consultanță financiară, fiscală și contabilă care a furnizat serviciile de consultanță în numele EY a fost coordonată de Liliana Bușoiu și Alexandru Onțică, pentru asistența financiară și de Miruna Enache și Răzvan Un

Ilie Năstase, Brand Ambassador al brandului Admiral

0

Ilie Năstase a devenit, în ziua când a împlinit 76 de ani, 19 iulie și în contextul marcării a 50 de ani de la câștigarea titlului la US Open în 1972, Brand Ambassador și principalul vector de imagine al brandului Admiral, unul dintre cei mai mari operatori de jocuri de noroc de pe piață.  

Parteneriatul dintre Admiral și Ilie Năstase include „atât sistemul land-based, sălile de jocuri fizice, cât și platforma online, simbolizând sinergia dintre cele două. Astfel, clienții Admiral au parte de experiențe complete și de cel mai ridicat nivel de calitate, oricare ar fi preferințele de joc”.

Ilie Năstase: ,,Decizia de a mă alătura brand-ului Admiral a fost simplă și rapidă: suntem campioni și vreau să împărtășim victoriile împreună! Mă bucur foarte mult că fac parte din familia Admiral și țin să le mulțumesc că m-au primit atât de călduros în echipa lor. Am ales să mă implic în acest proiect pentru că avem lucruri în comun: de la mentalitatea de învingător, până la responsabilitatea față de cei din jurul nostru. Apreciez că valorile acestui brand îndeamnă către un joc responsabil, ca modalitate de entertainment – acesta este un aspect foarte important. Admiral este un brand puternic și sunt convins că împreună vom reuși să ne dezvoltăm și mai mult, ca adevărați campioni.”, a declarat 

Valentin-Adrian Georgescu, CEO Novomatic România: ,,Suntem onorați să avem alături de noi un nume atât de apreciat al sportului mondial, așa cum este Ilie Năstase. Ne bucurăm că ne-a acceptat invitația de a intra în echipa noastră și sunt convins că vom realiza lucruri uimitoare împreună. Am admirat întotdeauna spiritul de învingător și calitățile sportive și umane ale lui Ilie Năstase și cred că se completează perfect cu valorile Admiral. Ne dorim o discuție deschisă cu clienții noștri și, în același timp, să fim alături de modelele sportului românesc, iar asta mă determină să cred că am luat, împreună cu echipa mea, cea mai bună decizie prin intermediul acestui parteneriat.”

Accentuând că, în calitate de Brand Ambassador, Ilie Năstase „va fi în centrul proiectelor pe care compania le va demara în viitorul apropiat”, Admiral România accentuează că „face parte din Grupul Novomatic – numărul 1 în Europa în materie de jocuri de noroc, cu peste 1,500 de săli de jocuri de noroc la nivel global. Începând cu anul 2000, brandul Admiral România a continuat să se dezvolte, iar astăzi numără peste 80 de săli de jocuri la nivel național. Experiența jucătorilor este completată de platforma online admiral.ro, care a fost lansată în 2017, urmând ca din 2020 să fie preluată și operată de Novomatic România. Misiunea brandului Admiral este de a oferi jucătorilor un mediu de divertisment calitativ și sigur”.

56.000 ha, împăduriri până în 2026

0

Până în 2026, se anunță împădurirea a 56 000 de hectare, prin Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Ministrul mediului, apelor și pădurilor, Barna Tánczos, a prezentat ghidurile de finanțare pentru împăduriri și reîmpăduriri, lansate în consultare publică.

Măsura de investiții din PNRR este „Investiții în noi suprafețe ocupate de păduri, inclusiv în păduri urbane și reîmpăduriri”, cu un buget de 730 milioane de euro. Vizează realizarea a 56 000 ha de noi păduri și suprafețe cu vegetație forestieră în zonele vulnerabile la schimbările climatice, precum și lucrări de împădurire și lucrări de îngrijire a plantațiilor și creștere a suprafeței cu vegetație forestieră în lungul căilor de comunicație, în interiorul aglomerărilor urbane (păduri urbane, inclusiv de tipul mini-pădurilor) în jurul localităților și între câmpurile cu culturi agricole, precum și alte categorii de perdele forestiere de protecție.

Primul ghid de finanțare pentru împăduriri este obiectul schemei de ajutor de stat „Sprijin pentru Investiții în noi suprafețe ocupate de  păduri”, cu o valoare totală estimată la 500 de milioane de euro. Schema vizează înființarea de trupuri de pădure, cu suprafața minimă de 0,5 ha și perdele forestiere de protecție, cu suprafața minimă de 0,1 ha. Beneficiarii acestei scheme pot fi deținătorii publici sau privați de teren pretabil pentru împădurire, precum și formele asociative ale acestora.

Ministrul Barna Tánczos: „Schimbările climatice pot fi prevenite și acest fenomen poate fi încetinit doar dacă acționăm pe cele două planuri: reducem emisiile și creștem capacitatea de sechestrare a carbonului la nivel mondial. De aceea, lansarea celor două ghiduri  pentru împăduriri și reîmpăduriri, vine în sprijinul luptei împotriva schimbărilor climatice și, totodată, în sprijinul celor care vor să înființeze suprafețe noi împădurite. Aceste două ghiduri care stau la baza absorbției celor 730 de milioane de euro din PNRR, conțin regulile de cheltuire a fondurilor disponibile pentru împăduriri și reîmpăduriri. Pentru împăduriri, avem un buget de 500 de milioane de euro, ghidul se bazează pe o schemă de ajutor de stat care a fost aprobată de Comisia Europeană, acest buget va fi la dispoziția beneficiarilor publici și privați, indiferent de tipul de proprietate a terenului pe care se face plantarea noii păduri, se pot finanța aceste investiții. În ceea ce privește al doilea ghid de finanțare lansat astăzi în dezbatere publică, finanțăm refacerea suprafețelor forestiere acolo unde fondul forestier a fost afectat de factori biotici, abiotici, de fenomene meteo, furtuni, doborâturi, cu un buget de 100 milioane de euro. Este un nou început pentru pădurile din România, cu un buget fără precedent, care permite ca județele care au suprafețe foarte mici de pădure, să beneficieze de aceste scheme de finanțare, să refacă ecosistemele, să refacă echilibrul natural, ecologic în acele județe. Și celelalte județe care sunt la 10, 20, 30% suprafață forestieră pot fi beneficiare și astfel gama completă de beneficiari este asigurată: persoane fizice, persoane juridice, persoane juridice de drept privat sau de drept public.”

Investițiile în reîmpăduriri sunt obiectul schemei de ajutor de stat „Sprijin pentru refacerea potențialului forestier afectat de incendii, de fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate unei calamități naturale, de infestări ale plantelor cu organisme dăunătoare și de evenimente catastrofale”, cu o valoare totală estimată la 100 de milioane de euro. Schema a fost aprobată de CE.

Foto: MMAP

Mircea Stoica, SanoVita: noi am introdus müsli pe piața din România

0

Într-o țară consumatoare de carne, piața produselor vegetale s-a dezvoltat mult în ultimii ani, oamenii fiind tot mai atenți la ceea ce mănâncă. Compania românească SanoVita este pionier pe piața produselor de müsli și leader la această categorie. Într-un interviu acordat revistei FoodBiz.ro, Mircea Stoica, CEO-ul SanoVita, ne-a vorbit despre succesul acestui brand.

 

„SanoVita a luat naștere acum 27 de ani, a fost cumva o consecință a unei filozofii de viață sănătoasă și, întrucât alimentația face parte din viața sănătoasă automat, s-a născut SanoVita. Este o firmă românească, fondatorii sunt români și sigur a fost dificil să vii pe piață, în 1995, cu produse de origine vegetală, la vremea aceea foarte puțin știau că fulgii de ovăz sunt și pentru consumul uman. SanoVita este compania care a introdus müsli pe piața românească”, a declarat CEO-ul SanoVita pentru FoodBiz.ro.

Deși contextul pandemic a fost unul dificil pentru toată lumea, consumul de produse vegetale a crescut, astfel că în 2020 vânzările s-au majorat cu 10% față de 2019, iar în 2021 față de 2020 cu încă 10%, închizând anul trecut cu o cifră de afaceri 85 milioane de lei.

„SanoVita are un portofoliu bogat de peste 200 de articole pentru că ne-am dorit să acoperim cam toate ocaziile de consum, de la mesele principale, mic dejun, prânz, dar și produse on-the-go. Categoria cu care ne mândrim și care este vârful de lance al produselor noastre este müsli, unde suntem pioneri și avem cea mai mare expertiză, în care inovăm constant. Dar pe lângă produsele pentru micul dejun, mai avem și altele în focus, sunt cele cu valoare nutritivă ridicată gen chia, quinoa cărora noi le spunem intern super alimente. De asemenea, mai avem categoria de rondele, în care ne mândrim că avem o gamă de rondele cu glazuri, iar începând de anul acesta avem glazuri fără zahăr, după cum știți zahărul este o barieră de consum”, a explicat Mircea Stoica.

Produsele se adresează tuturor tipurilor de consumatori, însă în general există un profil major conturat, persoane cu educație peste medie care acordă atenție ingredientelor listate pe etichetă, preponderent femei cu vârstele cuprinse între 25-45 de ani din mediul urban, care au venituri peste medie.

Articol preluat de pe FoodBiz.ro

Nu există decarbonizare fără democratizare

0

_________________

HÉLÈNE LANDEMORE (foto)
Profesor de științe politice
la Universitatea Yale

Un an mai bun pentru democrație?

0

PS Quarterly va conține în mod regulat o colecție de predicții de la unele dintre cele mai importante minți ale lumii, pe un subiect de interes global. În această ediție inaugurală, comentatorii au răspuns la următoarea propunere:

„După ani de aparent regres în întreaga lume, 2022 se dovedește a fi un an mai bun pentru societățile deschise și democratice. Sunteți de acord sau nu?”

Criza energetică de tip nou

0

_________________

În conversație cu
DANIEL YERGIN (foto)
Vicepreședinte al S&P Global

Noul risc energetic

0

_________________

KAREN KARNIOL-TAMBOUR (foto)
Șef cercetare de investiții
la Bridgewater Associates

Șocul energetic rusesc asupra Germaniei

0

_________________

HELEN THOMPSON (foto)
Profesor de economie politică
la Universitatea din Cambridge

O lume a insecurității alimentare

0

_________________

AGNES KALIBATA (foto)
Președintele AGRA