Startup Alliance, 15 iunie

0

_________________

Xinrun Zhuang
business growth InnovX
Bălan Monica-Claudia
marketing officer InnovX,
Daniel Dumitrescu
chief innovation officer InnovX

În cadrul evenimentului InnovX -BCR Startup Alliance Demo Day din data de 15 iunie 2022, zece startup-uri și-au prezentat ideile în fața investitorilor și experților de business, finalul acestuia aducând în brațele câștigătorilor premii valoroase care îi vor ajuta să crească mai departe și să se dezvolte pe ceea ce și-au propus fiecare încă de la bun început.

InnovX-BCR are ca misiune dăruirea unei educații de top în business prin mijloace de bază și ajută la crearea de noi conexiuni și oportunități. Este un accelerator dedicat scalării startup-urilor care s-au înscris cu idei inovatoare și care au curajul de a face pași semnificativi prin acest program intens, eficient și provocator. Focusat pe dezvoltarea și unirea inovatorilor cu potențiali clienți, InnovX-BCR reprezintă o verigă importantă în ecosistemul de investiții din centrul și estul Europei.  

Evenimentele din cadrul acestui program au fost planificate în așa fel încât să ofere cele mai valoroase resurse pentru antreprenorii ambițioși din fiecare colț al lumii. InnovX-BCR aduce mai aproape de startup-uri, dar și investitori, șansa la a crea noi conexiuni prin networking, clădind totodată o multitudine de oportunități pentru cei care își doresc cu adevărat succesul.

Programul o să împlinească patru ani în decembrie, cu ajutorul unei echipe deschise și cu minte tânără ce are interesul de a ajuta startup-uri să ajungă la nivel global. În plus, toate eforturile programului nu ar fi atins aceeași magnitudine fără ajutorul partenerilor corporativi precum EY, Globalworth, SeedBlink, Vodafone, Oracle, Colliers, Eleven Ventures sau IBM.

Keynote-ul dat de Mircea Geoană, adjunct al secretarului general și președintele boardului de inovație în cadrul NATO, deschide porțile Demo Day-ului din 15 iunie cu informații mai mult decât fascinante. Este subliniată importanța inovațiilor din perspectiva strategică și defensivă a organizației NATO.

Mircea Geoană sparge gheața aducând o perspectivă de interes masiv printr-un keynote susținut în prima parte a Demo Day-ului din
15 iunie. Adjunct al secretarului general și președinte al boardului de inovație în cadrul NATO, Mircea Geoană subliniază importanța inovațiilor din perspectiva strategică și defensivă a organizației NATO. Conflictul regional dintre Rusia și Ucraina a trezit în rândul oamenilor sentimente de îngrijorare și neîncredere față de capacitatea de apărare pe frontul cibernetic. Așadar, este necesară o dezvoltare considerabilă a inovării în domeniul tehnologiei atât pentru a îmbunătăți metodele de apărare a țărilor membre ale NATO, dar și pentru creșterea economică a țării.

Al doilea discurs a fost ținut de Thomas Kolarik, COO la Banca Comercială Română, având tema „Rolul inovației în lumea de astăzi”. Oportunitățile de creștere în industria de apărare, inovare și tehnologie sunt semnificative, iar cei care inovează și au avantajul tehnologic sunt poziționați bine pentru a ajunge departe. Evenimentele similare cu Startup Alliance Demo Day ajută la creșterea ecosistemului, promovarea inovației și accelerarea firmelor de startup.

Evenimentul a fost împărțit în patru secțiuni, trei paneluri și sesiunea demo pentru startup-uri, care au acoperit diferite subiecte relevante pentru situația curentă și trendurile din industrie la nivel regional.

Panelul 1 – Jobs4UKR

Un proiect de InnovX-BCR Startup Alliance care are ca prioritate relocarea profesională a refugiaților din Ucraina. Panelul a fost format din Roxana Popa, coordonator la Jobs4UKR, Irina Trubnikova, specialist comercial la Internațional Trade Administration, Kateryna Kovalevska, head of supervisory board la HRpro Ukrainian Association, Octavian Pascu, manager tehnologii digitale și emergente la EY România, Andreea Socol, director prevânzări la DRUID și moderat de Ana Maria Crețu, cofondatoare a InnovX-BCR. Scopul acestui proiect este să facă conexiunea între firme și refugiați. Acest proiect, în colaborare cu BCR, este un succes care a ajutat peste 1.000 de candidați prin platforma aplicației.

Panelul 2 – Megatrenduri în tehnologie 

Paneliștii au discutat despre digitalizarea regiunii și trendurile remarcate în ultimul timp. Deși pandemia de COVID-19 a încetinit economia în regiune, a accelerat procesul de inovație și digitalizare. Reprezentanții firmelor respective urmăresc să poată ține în continuare pasul cu schimbările din industrie. Au învățat cum să se adapteze în timpurile de criză și cum pot prelua din nou controlul. Consensul paneliștiilor este că situația pandemică a adus oportunități de creștere și este un moment bun să participe la inovare și investiție. Panelul este format de Daniel Rusen, director marketing și operații la Microsoft România, Karolina Wawrzyniak, manager dezvoltare strategică în ECE la Oracle, Ioan Ovidiu Hotca, lider consultanță la IBM  România și moderat de Adrian Seceleanu, editor business hi-tech la Ziarul Financiar.

Panelul 3 – Investiții pentru scaling-up european

În cadrul celui de al treilea panel s-au discutat oportunitățile de investiții din regiune, cea mai mare provocare fiind existența unui singur antreprenor în firme, reieșind faptul că apare nevoia de a aduna o echipă unică cu aptitudini și competențe complementare cu antreprenorul. Antreprenorul, la rândul său, trebuie să fie capabil să își prezinte viziunile mai întâi echipei, apoi investitorilor. Acest panel a fost format din Pawel Bochniarz, membru al Consiliului de Administrație al MIT Enterprise Forum ECE și partener general al ASI Valuetech Seed Fund, Borys Tomala, director executiv la Lerta, Alin Stanciu, partener la Catalyst România, Mihaela Odica, chief operations officer la Adservio, moderat de Mădălina Hristescu, chief legal officer la InnovX-BCR.

Sesiunea de pitch pentru startup-uri

Toate startup-urile care au prezentat la Startup Alliance Demo Day au trecut prin următoarele etape din programul de accelerare:

  • faza de selecție, în care din 68 de solicitanți, 16 au fost aleși să participe în program
  • faza de preaccelerare, unde cele 16 firme au fost instruite să își definească ideile, propunerile de afaceri, inovarea technologiei și să ajungă la un Produs Minim Valabil (MVP) în șase săptămâni
  • faza de accelerare, unde 10 firme din etapa anterioară își dovedesc impactul și eficiența produsului sau a serviciilor oferite.
  • Demo Day, unde prezintă în fața unui juriu compus din experți în diverse industrii, reprezentanți de la parteneri corporativi și VC-uri și potențiali investitori. Sesiunea de prezentare a fost moderată de Anca Luca, community manager la
    InnovX-BCR. Rezultatele juriului au fost în următoarea ordine:

Locul I a fost câștigat de Synaptiq.io, ce se concentrează pe crearea de soluții software bazate pe AI pentru îmbunătățirea serviciilor medicale prin combinarea inteligenței artificiale cu analiza medicală. Softul lor reduce semnificativ timpul de procesare necesar imaginilor de investigare. Misiunea lor este să ofere sprijin oncologilor de radiații pentru a salva mai multe vieți.

Pe locul II s-a poziționat Prime Dash, care oferă firmelor și instituțiilor financiare soluții inovative financiare bazate pe învățare automată și învățare artificială. Misiunea lor este să reducă decalajul dintre bănci și IMM-uri cu date de credit în timp real. 

Pe locul III a fost QuickLegal, o platformă care oferă utilizatorilor informații juridice personalizate și facilitează interacțiunea între diverse tipuri de clienți care au nevoie de servicii juridice și avocați specializați disponibili pentru a-și oferi serviciile. Misiunea lor este să revoluționeze piața de servicii juridice.

Qpick este o platformă de marketing Drive-to-Store creată pentru centre comerciale și magazine. Platforma asta interacționează că o punte între spațiul digital și cel fizic pentru clienți și comercianți pentru a conduce vizite în magazine. Misiunea lor este sa reinventeze economia europeană de cumpărături și retail.

Quarks Interactive – misiunea lor este ca aspectul învățării calculului cuantic să vină ușor și natural pentru cel care învață și, prin urmare, ca fiecare ființă umană să cunoască câte ceva despre fizică cuantică. Misiunea lor este introducerea umanității în era calculului cuantic. 

GuidefAI este o companie SaaS care ajută firmele să-și ducă produsele la următorul nivel, dezvoltând un instrument all-in-one menit să atragă publicul, să genereze achiziții și să ofere experiențe plăcute și utile prin intermediul unui cod QR. Misiunea lor este să construiască viitorului instrucțiunilor digitale.

KIM – o companie care are obiectivul de a-și ajuta partenerii să adopte cele mai noi tehnologii IT și procese operaționale pentru a crește agilitatea, transparența și profitabilitatea. Misiunea lor este de a furniza software-uri care servesc cu adevărat oamenii cu liniște și eficiență prin automatizarea proceselor de afaceri pentru a reduce concedierile, a centraliza activitățile și a îmbunătăți eficiența.

RaBit – o platformă de management integrată, cu funcționalități multiple și tehnologii de ultimă generație, care urmărește automatizarea, simplificarea și eficientizarea proceselor de afaceri implicate în viața unei companii. Misiunea lor este digitalizarea industriei românești, to Rise A Bit.

Charger.ro – prima platformă one-stop-shop care integrează produse, echipamente și soluții ce se bazează pe energie electrică și surse de energie regenerabilă. Platforma încorporează experți, furnizori, soluții complete și produse care se adresează pieței soluțiilor „verzi” și inteligente de încărcare și transport. Misiunea lor este de a contribui la îmbunătățirea calității vieții consumatorului final, prin intermediul unor produse sigure și fiabile care sunt fabricate prin tehnologie avansată, ușor de utilizat și ecologice, cu impact pozitiv asupra mediului înconjurător.

BOLD Experience – „moldovenii creativi” în new media art & immersive digital art, așa cum spun mulți, pentru a aduce la viață cele mai scandaloase, îndrăznețe idei și concepte în realitate. Misiunea lor este să ajute firmele să creeze noi produse și servicii care să schimbe atitudinile clienților prin techno-art și creativitate.

Juriul pentru pitch-uri a fost format din:
Ioana Anca Dobre – Strategy Consultant at BCR
Sorin Vișan – Executive Director, IT Solutions, BCR
Valentin Filip – VP Product Investments – Fortech Investments 
Antonela Dragomir – Investment Manager at Catalyst România
Nikola Yanev – Marketing Manager Eleven Ventures
Kamilla Rácz – Investment Analyst at Impact Ventures
Katerina Manley – Investment Manager Seed Starter ČS
Liviu Munteanu – Partner Founders Bridge 
Carmen Sebe – Chief Executive Officer Seedblink
Alexandru Bogdan – Chief Executive Officer RocaX
Petar Tsachev – Investment Analyst at LAUNCHub Ventures
Ivaylo Simov – Founder at Eleven Venture 

Ceremonia de premiere a fost moderată de Diana Dumitrescu, chief executive officer la InnovX-BCR, și Emanuel Cernat – chief internationalization officer la InnovX-BCR.

Evenimentul InnovX-BCR Startup Alliance Demo Day a fost un succes cu sprijinul partenerilor noștri corporativi care au adus experți pentru paneluri, juriu și premii speciale cu valoare totală de peste 100.000 euro, acordate de la următorii parteneri și startup-uri:

De la Microsoft – pentru KIM 
De la IBM – pentru Quarks Interactive
De la DLA Piper – pentru KIM 
De la Fortech Investment – pentru Synaptiq.io 
De la Veranda Mall – pentru Qpick
De la Mindspace – pentru Quick Legal
De la Colliers – pentru KIM

Următorii pași pentru startup-uri

Startup-urile care au devenit alumni din cohortele trecute și care au îndeplinit un set de cerințe vor fi invitate să participe alături de echipa InnovX-BCR la conferințe de business internaționale precum SelectUSA, un program organizat în cadrul guvernului din SUA care facilitează investiții și crearea oportunităților de muncă.

InnovX-BCR Investors Bootcamp VCs va fi lansată începând din vara 2022 și va fi primul accelerator din România pentru VC-urile promițătoare din regiunea ECE. Programul durează 14 săptămâni și include educație pe partea de lansare a fondurilor de VC, oportunități de finanțare, acces premium la deal flow validat și selectat în ECE și suport pentru închiderea tranzacțiilor.

În încheiere, echipa InnovX-BCR le mulțumește tuturor startup-urilor care au încheiat programul de accelerare, tuturor partenerilor corporativi care au contribuit la premiile speciale, mentorilor și paneliștilor care și-au împărțit expertiza, întrucât fără aceste contribuții programul nu ar fi fost la fel de reușit. Ne dorim să continuăm împreună să îmbunătățim comunitatea și să inovăm tehnologii noi alături de oameni ambițioși și pasionați!

Conferința Națională de Cercetare în Educație – CERED 2022

0

Universitatea din București invită comunitatea științifică la Conferința Națională de Cercetare în Educație – CERED 2022, lansând următorul apel: 

„În perioada 27-29 octombrie 2022, la Facultatea de Psihologie și Științele Educației a Universității din București, va avea loc, în format fizic, Conferința Națională de Cercetare în Educație – CERED 2022, unul dintre cele mai importante evenimente științifice dedicate cercetării în domeniul educației din România.

Conferința se adresează tuturor cercetătorilor din țară și din diaspora, cadrelor didactice din învățământul universitar și preuniversitar, reprezentanților societății civile, practicienilor și decidenților din domeniul educației din România, precum și studenților interesați de descoperirea noilor perspective în cercetarea educațională.

Conferința CERED 2022 este organizată de către Asociația Română de Cercetare în Educație (ARCE), în colaborare cu Universitatea din București, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, Universitatea de Vest din Timișoara și Unitatea de Cercetare în Educație din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), aflându-se în acest an la cea de-a IX-a ediție.

Tema ediției din acest an a Conferinței CERED 2022, Educația și cercetarea educațională în perioade instabile: influențe și provocări, vizează schimbările și provocările cu care societatea și, în mod special, educația și cercetarea educațională se confruntă. Educația nu poate rămâne indiferentă la instabilitatea acestor perioade, menținând totodată echilibrul în fața schimbărilor și consecvența în mesajul transmis. CERED 2022 își propune să dezvolte un spațiu propice discuțiilor și dezbaterilor care vizează cercetarea educațională și modalitățile în care educația poate răspunde noilor provocări ale momentului. 

Programul conferinței cuprinde sesiuni dedicate prezentării rezultatelor unor cercetări științifice din domeniul educației și o serie de activități pentru comunitatea cercetătorilor tineri. Organizatorii conferinței au pregătit conferințe în plen, lucrări pe secțiuni, prezentări de postere, workshop-uri tematice, mese rotunde și intervenții ale unor personalități marcante ale domeniului cercetării educaționale. Programul detaliat al conferinței poate fi accesat aici sau pe pagina dedicată.

Persoanele interesate să participe la conferință se pot înscrie până cel târziu la data de 5 septembrie 2022, prin intermediul formularului de înscriere.

Contribuțiile acceptate și lista participanților vor fi anunțate până la data de 19 septembrie 2022, urmând ca rezumatele contribuțiilor să fie publicate într-o broșură a conferinței. 

Participarea la CERED 2022 este gratuită și se adresează atât celor care își propun să disemineze rezultatele unei cercetări, cât și celor care doresc să participare fără susținerea unei contribuții. Contribuțiile participanților vor fi împărțite în prezentări și postere. Detalii despre categoriile de contribuții, precum și recomandările pentru realizarea rezumatelor, pot fi accesate aici”.

După cum subliniază Universitatea din București, „Conferința Națională de Cercetare în Educație – CERED este un eveniment anual care promovează schimbul de idei bazate pe dovezi științifice provenite din cercetare, diseminarea rezultatelor cercetării educaționale, facilitarea comunicării și colaborării între cercetători, precum și între aceștia și decidenții și practicienii din domeniul educației. Misiunea CERED este de a aduce împreună cercetători din România și din diaspora, favorizând crearea unei comunități profesionale puternice a specialiștilor în științele educației, în scopul creșterii vizibilității și impactului cercetării educaționale. 

Mai multe detalii despre CERED 2022, precum și despre edițiile anterioare, pot fi accesate pe site-ul conferinței: http://cered.ro/”.

Gebrüder Weiss România, investiții în digitalizare

0
Viorel Leca – Gebruder Weiss

La un an de la lansare, în iunie 2021, compania de transport și soluții logistice Gebrüder Weiss România își reafirmă continuarea strategiei de digitalizare a serviciilor puse la dispoziție clienților. În acest sens, directorul general Viorel Leca subliniază: „Primul an de funcționare a portalului myGW s-a dovedit a fi un real succes. Doar în primele 3 luni de la lansare, au fost gestionate peste 30.000 de transporturi și am avut o rată foarte bună de adopție ce depășește acum 400 de utilizatori. Începutul acestui an ne-a confirmat, o dată în plus, importanța investițiilor pe care le derulăm în digitalizare. Astfel, în primele cinci luni din 2022 prin myGW au fost gestionate aproximativ 160.000 de transporturi și au fost plasate peste 26.000 de comenzi.”

Cele mai accesate servicii prin platforma myGW au fost cele de track&trace, managementul documentelor și ebooking. Feedback-ul din partea utilizatorilor arată că „myGW a prezentat un real interes din perspectiva accesului la informații în timp real, a disponibilității 7/7, 24h/zi și a accesibilității de pe orice dispozitiv. În plus, platforma este considerată intuitivă, cu informații centralizate despre fluxul de mărfuri pentru transporturi terestre, transport aerian și maritim și logistica depozitării, asigurând totodată un grad maxim de transparență. Acest lucru este validat și de faptul că, la nivel global, soluția myGW este folosită în 25 de țări de peste 6.000 de clienti și 16.000 de utilizatori”.

Gebrüder Weiss România anunță că volumul de investiţii în digitalizare alocat în ultimii 2 ani „a fost în linie cu creşterea interesului pentru soluţii tech şi digitalizare. Compania este într-un proces de transformare digitală, cu investiții direcționate pe mai multe tronsoane astfel încât să acopere partea de echipamente ce permit transfer electronic de date, portalul digital myGW, programe de planificare a mărfurilor și rutelor și optimizarea de fluxuri pentru bunuri și resurse. 

Portalul myGW asigură acces permanent la serviciile companiei, autonomie operațională și furnizează date complexe, dovedindu-se o soluție inteligentă care salvează timp și fluidizează procesele și operațiunile. Pentru clienții companiei, myGW înseamnă flexibilitate: toate documentele relevante, cum ar fi facturile sau dovezile de livrare, sunt stocate online, comenzile pot fi plasate electronic sau prețurile de transport pot fi stabilite în scurt timp, cu un singur click. Un alt avantaj decisiv este că mai mulți reprezentanți ai unui client Gebrüder Weiss comunică online prin intermediul aceluiași instrument și pot monitoriza procesele în mod transparent, în orice moment”.

 

OTP Bank România se alătură programului Start-up Nation 2022

0

OTP Bank România a fost selectată de stat pentru a se alătura programului Start-up Nation 2022 implementat prin Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat. Programul prevede acordarea unui ajutor financiar nerambursabil din partea statului în limita maximă a 200.000 lei, pentru fiecare startup înființat după data de 1 ianuarie 2020, care îndeplinește criteriile de eligibilitate menționate în cadrul programului.   

Ca un partener activ în proiecte semnificative pentru antreprenori, OTP Bank România prin alăturarea în programul guvernamental propune beneficiarilor o serie de avantaje la accesarea serviciilor și produselor băncii. Astfel că, după acceptarea în programul de stat, antreprenorii pot deschide un cont dedicat de grant și solicita o finanțare punte de 100% din ajutorul financiar nerambursabil, garantat în procent de până la 80% din valoarea creditului de către FNGCIMM. În plus, au acces la un pachet dedicat de cont curent cu comisioane zero la operațiuni și încasări, administrare card și Internet banking, în funcție de specificul fiecărui pachet și de activitatea tranzacțională a fiecărui client. 

„În ultimii doi ani, marcați de pandemie, am constatat agilitatea, reziliența și spiritul antreprenorial de care au dat dovadă start-up-urile din România. Accesarea diferitelor instrumente guvernamentale în perioada următoare devine o necesitate nu doar pentru capitalul românesc, dar mai ales pentru facilitatea creșterii mediului antreprenorial. Acum, mai mult ca niciodată, dorim sa fim alături de sectorul antreprenorial, iar implicarea în programul Start-up Nation este un punct de sprijin pentru inițiativele antreprenoriale locale și, implicit, pentru stimularea creșterii economice prin încurajarea înființării de firme noi. Ne așteptăm la o performanță bună a programului și punem la dispoziția beneficiarilor un cost de finanțare bun și accesibil, dar mai ales o experiență cuprinzătoare pentru clienți”, a declarat Gyula Fatér, Director General OTP Bank România.

Antreprenorii se pot înscrie în programul Start-up Nation 2022 în perioada 19 iulie – 1 septembrie, pe site-ul Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

Detalii despre produsele OTP Bank România pot fi consultate aici.

Transilvania Investments regenerează situl industrial din centrul istoric al Sibiului

0

Situl industrial Independența Sibiu va fi reintegrat în viața comunității, printr-o inițiativă a fondului de investiții Transilvania Investments, care deține pachetul majoritar al companiei care administrează zona.

Inițiatorii subliniază că „peste 8 hectare de teren, situate adiacent zonei centrale a orașului, așteaptă idei din partea comunității pentru ceea ce poate deveni unul dintre cele mai mari proiecte de regenerare a unui sit industrial din România.

Prin Casa Albă Independența, compania ce deține terenul de 8.75 hectare de pe fosta platformă industrială, Transilvania Investments a demarat un proces de consultare publică la care a invitat autorități locale, oameni de cultură și de afaceri, arhitecți, organizații din zona de mediu și patrimoniu, proprietari din imediata vecinătate. Scopul final al întregului proces este de a afla ce-și dorește comunitate locală să regăsească în această zonă cheie a orașului și de a defini împreună identitatea unui spațiu care, în acest moment, nu este utilizat decât într-o proporție foarte redusă”.

Radu Roșca, președintele Transilvania Investments: „Potențialul acestui spațiu este foarte mare, iar responsabilitatea noastră ca principal acționar este de a ne asigura că destinația finală va fi în acord cu ceea ce sibienii își doresc. Situl Independența este o parte importantă din istoria Sibiului. Împreună putem să-i conferim un statut definitoriu pentru viitorul economic, cultural și social al orașului.”

A doua sesiune de întâlniri cu comunitatea în cadrul ansamblului industrial Independența are loc la 27 iulie a.c.: „Consultările sunt structurate sub forma unui proces iterativ compus dintr-o serie de patru ateliere, care conduce către formularea unei soluții optime. Toți cei invitați își expun propriile idei asupra temelor puse în discuție.”

Maria Gavozdea, arhitect în cadrul A. Plan, compania desemnată pentru coordonarea procesului: „Rezultatele procesului de planificare participativă se vor regăsi atât în proiectul de plan urbanistic zonal pe care îl vom înainta autorităților, cât și într-un set suplimentar de recomandări pentru un masterplan al zonei. Viitorul acestui sit trebuie gândit dincolo de normele rigide ale unui PUZ, iar efortul făcut de proprietar sperăm să consolideze acest mod nou de abordare a reintegrării urbane a siturilor industriale din România și nu numai, cu implicarea prealabilă a comunității”.

Inițiatorii demersului accentuează că „terenul de pe fosta platformă industrială este deținut de Casa Albă Independența și este utilizat, în prezent, doar în proporție de sub 10%, prin spațiile ocupate aici de Tribunalul Sibiu și centrul de afaceri dezvoltat de companie în fostul corp administrative”.
 

Lansarea campaniei de prevenire a traficului de persoane

0

Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane lansează campania națională „Închisoarea nu este doar între gratii! Libertatea unei victime a traficului de persoane depinde de alegerile tale!” Campania face parte din proiectul „Continuarea consolidării capacității de combatere a traficului de persoane cu accent pe prevenire, cooperare și recuperarea produselor infracțiunii”, finanțat de Comisia Europeană.

Scopul campaniei îl constituie „prevenirea traficului de persoane prin creșterea gradului de conștientizare a opiniei publice cu privire la rolul cererii în mecanismul traficului de persoane”. 

După cum subliniază inițiatorii, campania „răspunde necesității abordării cererii care favorizează traficul de persoane și include demersuri pentru diminuarea acesteia, contribuind astfel la atingerea obiectivelor stabilite la nivel european, prin Convenția Consiliului Europei și Directiva 36/2011 care prevăd măsuri exprese pe care statele trebuie să le ia pentru reducerea și descurajarea cererii.

Campania se va derula pe o perioadă de 6 luni, până în luna decembrie 2022 și cuprinde activități specifice derulate în mediul outdoor și online, iar promovarea campaniei va fi susținută de două persoane publice, cu mare notorietate în ceea ce privește publicul țintă, Dorian Popa și vloggerul Zaiafet”. 

Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane accentuează: „Ne dorim ca prin materialele realizate cu sprijinul celor două celebrități să putem accesibiliza și promova mesajele antitrafic destinate descurajării cererii în rândul cetățenilor români și astfel să putem contribui la popularizarea unui trend de conștientizare și denunțare a comportamentelor care conduc la exploatarea persoanelor vulnerabile.

Materiale care vor susține campania outdoor sunt diversificate și adaptate publicului targetat și vor contribui în egală măsură la promovarea numărul TelVerde  0800 800 678 și al site-ului ANITP, în vederea accesării acestor canale de comunicare pentru informații suplimentare.” 

Delegație a Camerei de Comerț și Industrie Çorlu la sediul Camerei bucureștene

0

Camera de Comerţ și Industrie a Municipiului Bucureşti informează că președintele Camerei, Iuliu Stocklosa, a avut o întâlnire, la sediul CCIB, cu o delegație a Camerei de Comerț și Industrie Çorlu, condusă de Izzet Volkan, președinte, din care au mai făcut parte Umut Güngör, vicepreședinte și İbrahim Karağöz, secretar general, evenimentul fiind onorat de prezența consilierilor economici și comerciali din cadrul Ambasadei Republicii Turcia Sude Gürcan și Naci Akdogan: „În deschidere, președintele CCIB a vorbit despre potențialului economic al Capitalei, precum și despre activitatea CCIB, cu accent pe gama largă de servicii oferite companiilor, inclusiv celor străine, și pe strategia de relaţii externe. În acest context, Iuliu Stocklosa a exprimat interesul privind dezvoltarea relaţiilor economice şi comerciale cu Republica Turcia, o dovadă în acest sens fiind cele şapte acorduri de cooperare încheiate de CCIB cu organizaţii similare din această ţară, dar şi buna colaborare cu Asociaţia Oamenilor de Afaceri Turci din România. 

Președintele Camerei bucureștene a apreciat că este nevoie de o mai bună cunoaștere a oportunităților de afaceri și investiționale oferite de cele două țări și a subliniat întreaga deschidere în ceea ce privește implicarea în organizarea unor evenimente dedicate impulsionării colaborării bilaterale și creșterii nivelului schimburilor comerciale.

În deschiderea intervenției sale, președintele CCI Çorlu, Izzet Volkan, a exprimat interesul pentru dezvoltarea relaţiilor economice şi de cooperare cu parteneri din România, precum şi disponibilitatea pentru asigurarea unui schimb constant de informaţii de afaceri, în beneficiul celor două comunităţi. În acest context, a vorbit despre: poziția geo-strategică a orașului Çorlu, situat în Districtul cu același nume din Provincia Tekirdag, la circa 150 km de granițele cu Bulgaria și Grecia, dar și de Istanbul, la infrastructura bine dezvoltată (autostrăzi, căi ferate, acces la 3 unități portuare de încărcare-descărcare la Marea Marmara, aeroport) și despre potențialul industrial deosebit (839 capacități de producție organizate în 5 zone industriale), îndeosebi în industria textilă (274 producători), industria chimică (149 firme producătoare) și automotive (133 societăți). Totodată, oaspetele turc a adresat conducerii CCIB invitația de a vizita, cu o misiune economică, Camera de Comerț și Industrie Çorlu”.

CCIB subliniază că, „după volumul schimburilor comerciale, Turcia este principalul partener al României din afara UE, prima piață pentru export și a doua, după China, pentru produsele importate din zona necomunitară. Trendul de majorare a schimburilor comerciale româno-turce înregistrat în 2021 s-a menținut și în primele patru luni ale anului 2022 (cele mai recente date disponibile). Astfel la 30 aprilie 2022, volumul total al schimburilor comerciale bilaterale a fost de 3,2 mld USD (+22% față de perioada similară a anului trecut), din care exportul a fost de 1 mld. USD (-1,2%) și importul de 2,2 mld. USD (+37,3%). La 31 mai 2022, în România erau înregistrate 17.075 societăţi comerciale cu capital turc (locul 3 cu o pondere de 7,1%) valoarea capitalului social subscris fiind echivalentul a 0,91 mld. USD (locul 15 cu 1,45% din totalul investițiilor străine)”.

Foto: CCIB

Cea mai mare despăgubire plătită anul trecut pe o poliță CASCO a depășit 500.000 lei

0

Valoarea celor mai mari 10 daune plătite în 2021 de către asigurătorii din România în baza polițelor facultative CASCO a depășit 5 milioane de lei (circa 1 milion EUR), potrivit unei analize realizate la nivelul membrilor UNSAR.

Dintre acestea, cea mai mare despăgubire plătită a fost de peste 500.000 lei – și a fost achitată în urma unui accident rutier. Din Top 10 al celor mai mari despăgubiri plătite în baza acestui tip de asigurare, 6 au fost achitate ca urmare a producerii unor accidente rutiere, 3 din cauza unor incendii și 1 din cauza unei inundații.

La nivelul întregii piețe, despăgubirile totale plătite în baza polițelor CASCO s-au ridicat la peste 2 miliarde lei (aproximativ 410 milioane EUR), în creștere cu circa 10% față de anul anterior, arată datele oficiale ale ASF. În România, erau în vigoare la finele anului trecut puțin peste 1 milion de polițe facultative CASCO. 

„În ciuda speculațiilor unei asociații care nu are competențe de specialitate și care pare a urmări să inducă un sentiment de neîncredere la nivelul societății vizavi de conceptul de asigurare, sistemul de asigurări auto este alături de români atunci când neprevăzutul se produce. Statisticile arată că asigurătorii din România au achitat, în medie, în fiecare zi a anului trecut, despăgubiri de peste 1 milion EUR pentru daunele CASCO și aproape 2 milioane EUR pentru daunele aferente polițelor RCA”, au declarat reprezentanții UNSAR.

Subliniem, așadar, încă o dată, faptul că orice fel de dezbatere publică cu privire la sectorul asigurărilor auto și la funcționarea instituțiilor asociative ale acestuia ar trebui să plece de la datele oficiale ale autorităților publice care au atribuții cu privire la piața asigurărilor, și nu de la speculațiile unor entități private interesate care pot induce opinia publică în eroare.

În acest context dificil pe care îi traversăm, trebuie să dăm cu toții dovadă de responsabilitate. O asigurare este cu atât mai importantă acum”, au declarat reprezentanții UNSAR.

Soluții digitale pentru servicii medicale mai bune

0

Compania Novartis, prin intermediul rețelei proprii de centre de inovare BIOME și organizațiile din rețeaua EIT Hub Israel și EIT Health InnoStars conlucrează pentru noi soluții digitale de îmbunătățire a serviciilor medicale din România și din întreaga Europă. 

Programul ChallengEIT „își propune să identifice start-up-uri, spin-off-uri sau întreprinderi mici și mijlocii care au soluții funcționale pe care doresc să le dezvolte și să le introducă pe piețele europene în care Novartis activează. În momentul de față, compania Novartis este prezentă în 34 de țări din Europa Centrală și de Sud-Est și în Israel, grație centrului său de inovare – BIOME. ChallengEIT caută idei noi pentru îmbunătățirea serviciilor medicale oferite pacienților, printr-un acces optimizat la servicii de sănătate, diagnostic precis și la timp și un răspuns mai bun la tratament”. 

Adi Barel, directorul EIT Hub în Israel: „Acesta este primul proiect de inovație digitală în domeniul sănătății, dezvoltat între Israel și regiunile Europei Centrale și de Sud-Est, inclusiv România. Aplicând principiile open innovation, ne propunem să selectăm și să validăm soluții digitale ce pot îmbunătăți serviciile de sănătate oferite pacienților. Idei inovatoare sunt peste tot; indiferent dacă s-au născut la Bucuresti, Praga, Varșovia, Atena sau Tel Aviv, iar noi avem instrumentele potrivite pentru a le găsi și a le introduce pe piață, astfel încât oamenii să poată avea în măsură egală accesla inovație.”

Tal Vardi, BIOME Lead pentru Europa Centrală și de Sud-Est: „La Novartis, obiectivul nostru este acela de a contribui la reinventarea medicinei într-un mod activ. Ne aflăm într-un moment unic, în care știința, tehnologia și datele converg în moduri noi, palpitante pentru a ne ajuta nu numai să dezvoltăm noi medicamente și să le aducem pe piață mai rapid, ci și să lucrăm mai inteligent și mai eficient, să oferim clienților o experiență mai relevantă, cu rezultate mai bune pentru pacienți. Ne dam seama insa că nu putem și nu vrem să facem asta de unii singuri.

Drept urmare, suntem hotărâți să colaborăm cu ecosistemul IT din întreaga lume pentru a accelera inovarea, astfel ca împreună să putem găsi noi modalități de a îmbunătăți calitatea vieții și de a extinde viața pacienților prin valorificarea datelor digitale.”

Inițiatorii anunță că „până la 6 proiecte vor fi selectate in cadrul ChallengEIT, acestea urmând a participa la competiția finală. Câștigătorul va fi anunțat la sfârșitul anului 2022, iar lansarea proiectului ar putea avea loc la începutul lui 2023. 

Participanții selectați vor beneficia de servicii personalizate, printre care se numără: conectare cu mentorii EIT și Novartis, acces la rețeaua EIT de alumni și date, cu rolul de a valida și a îmbunătăți conceptul, produsul și soluția de afaceri. În plus, echipa câștigătoare va avea șansa de a obține finanțare și de a lucra cu BIOME pentru a-și șlefui proiectul de tip proof of concept”.  

Programul este deschis tuturor start-up-urilor si IMM-urilor care se pot inscrie aici până pe 15 august 2022. Proiectele depuse trebuie să răspundă uneia dintre următoarele patru provocări:

1. Schimbul de informații între medici (peer-to-peer) în mediul digital: cum se pot purta conversații în mediul online între medici din diferite țări, cum se poate intensifica schimbul de experiență și cum se poate îmbunătăți comunicarea cu privire la experiența și cazuistică în rândul profesioniștilor din domeniul sănătății, pentru a îmbunătăți serviciile oferite pacienților.

2. Ghidarea pacientului în procesul de tratament: cum pot fi sprijiniți pacienții pentru a gestiona complexitatea bolii și procedurile de tratament; cum pot fi îmbunătățite rezultatele obținute de pacienți în urma unui management mai bun al planului de tratament, fără ca aceștia să apeleze la „Dr. Google”.

3. Medicină de precizie și îngrijire personalizată: cum putem să anticipăm mai bine răspunsul la tratament și să evaluăm profilurile de risc ale pacienților printr-o îngrijire personalizată, eficientă.

4. Provocarea EUnite Movement – Accesul la servicii medicale: solidaritatea este una dintre pietrele de temelie ale politicii UE în domeniul sănătății. Cum putem îmbunătăți accesul la servicii medicale și ce sprijin putem oferi față de provocările apărute în contextul migrației, oferind acces eficient la cea mai bună îngrijire disponibilă, în special în perioade de criză”.

Institutul European de Inovare și Tehnologie (EIT) este „un organism înființat de Uniunea Europeană și Programul Orizont 2020 pentru a consolida capacitatea de inovare a Europei. EIT încurajează aceasta sprijinind antreprenorii, inovatorii și studenții în a-și transforma cele mai bune idei în realitate. EIT facilitează încheierea de parteneriate transfrontaliere dinamice numite Comunități de cunoaștere și inovare (CCI): EIT Food, Climate-KIC, EIT Digital, EIT InnoEnergy, EIT Health, EIT Raw Materials, EIT Manufacturing și EIT Mobility.

EIT Hub Israel este centrul satelit al Institutului European de Inovare și Tehnologie (EIT). Acest hub creează sinergii între Comunitatea EIT și ecosistemul de inovare israelian pentru a sprijini dezvoltarea start-up-urilor inovatoare și a crește numărul proiectelor de colaborare între UE și Israel și a celor din cadrul CCI. EIT Hub Israel face parte dintr-un proiect de cooperare internațională, precum și dintr-un hub omolog din Silicon Valley. Acest lucru înlesnește accesul EIT la cele mai recente descoperiri și cele mai bune talente din întreaga lume, creând oportunități de afaceri pe noi piețe. Pentru mai multe informații, vizitați: www.go-eit.eu”.

EIT Health este caracterizat ca „unul dintre cele mai importante parteneriate europene public-privat pentru inovarea în domeniul serviciilor de sănătate și una dintre Comunitățile de cunoaștere și inovare ale EIT. Numărând aproximativ 150 de parteneri, EIT Health este o rețea europeană unică de companii, universități, centre de cercetare, dezvoltare și spitale și institute de top. Rolul EIT Health este de a construi un ecosistem care să permită dezvoltarea serviciilor medicale pentru viitor, astfel încât cetățenii europeni să se bucure de vieți mai lungi și mai sănătoase. EIT Health contribuie la îmbunătățirea abilităților profesioniștilor din domeniul sănătății din întreaga Europă, investind în cele mai bune talente regionale și facilitează comercializarea de produse/soluții de sănătate inovatoare în cadrul UE. Grupul InnoStars este una dintre cele șapte regiuni geografice ale EIT Health. Acesta acoperă jumătate din Europa, inclusiv Polonia, Ungaria, Italia și Portugalia, precum și alte regiuni incluse în Schema Regională de Inovare a EIT – Statele Baltice, Croația, Slovacia, Republica Cehă, Slovenia, Grecia și România. Țările din acest grup s-au calificat pe poziții de inovare moderată conform Tabelei europene a inovației (TEI). Pentru mai multe informații, vizitați: www.eithealth.eu”. 

Novartis „reinventează medicina pentru a îmbunătăți și a prelungi viața oamenilor. În calitate de companie farmaceutică globală de top, Novartis folosește inovația științifică și tehnologia digitală pentru a crea tratamente revoluționare în domeniile medicale în care există cea mai mare nevoie. Deoarece căutam constant noi medicamente, ne clasăm în mod constant, la nivel global, printre companiile de top în ceea privește investiția în cercetare și dezvoltare. Produsele Novartis au ajuns la peste 800 de milioane de oameni din întreaga lume și găsim mereu modalitați inovative care să permită accesul la cele mai noi tratamente. Aroximativ 108.000 oameni, de 140 de naționalități lucreaza pentru Novartis, în intreaga lume. Compania Novartis este prezentă în România prin Novartis Pharma Services Romania SRL, ce reprezintă aria medicamentelor inovatoare și Sandoz SRL, având împreună peste 650 de angajați dedicați susținerii sistemului de sănătate din țara noastră. Raportat la numărul de studii clinice inițiate în ultima decadă în România, Grupul Novartis este în topul companiilor care investesc în cercetare și dezvoltare, la nivel local. Fabrica Sandoz din Târgu-Mureș produce medicamente care sunt comercializate în România și alte 60 de țări din Europa, America de Nord și alte regiuni. Grupul Novartis ofera un portofoliu vast de medicamente inovatoare, generice și biosimilare, care acoperă arii precum: oncologie, boli cardiovasculare, imunologie, dermatologie, neurologie, oftalmologie, boli respiratorii și altele. Descoperă mai multe pe www.novartis.com și pe www.novartis.com.ro. Urmărește Novartis Romania si pe LinkedIn, aici www.linkedin.com/company/novartis-romania”.

Novartis BIOME accentuează că „tehnologia și datele se împletesc în moduri noi, palpitante pentru a contribui nu numai la dezvoltarea de noi medicamente și aducerea acestora pe piață mai rapid, ci și la crearea unui mod de lucru mai inteligent și mai eficient, oferind clienților experiențe mai relevante și, în cele din urmă, obținând rezultate mai bune pentru pacienți.

Așa a fost creat Novartis BIOME – o rețea de centre de inovare din întreaga lume cu rolul de catalizator pentru colaborări digitale de impact, ce permite echipelor să se asocieze și să se dezvolte cu succes în ecosistemul tehnologic, aducând laolaltă tot ceea ce este mai bun din știință și tehnologie, pentru a crea soluții mai bune de asistență medicală și experiențe cât mai line pentru pacienți și îngrijitori, la scară largă.

Centrul BIOME din Europa Centrală și de Est, amplasat virtual în Israel, valorifică diversitatea a > 30 de țări, creând o punte între cele mai inovatoare ecosisteme prin valorificarea experiențele din întreaga Europă. Acesta deservește piețe importante precum Rusia, Polonia, Israel, Grecia, Ungaria, România și Țările Baltice, axându-și eforturile pe o gamă largă de domenii asociate îngrijirii bolilor cronice și tratării cancerului. Pentru mai multe informații despre Novartis Biome, vizitați: biome.Novartis.com #novartisbiome”.

Incendii în fondul forestier administrat de Romsilva

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva anunță că numărul incendiilor produse în fondul forestier pe care-l administrează „a crescut semnificativ în prima jumătate a anului, fiind înregistrate 711 incendii, față de 98 de incendii înregistrate în perioada similară a anului trecut.

Majoritatea acestor incendii, 693 din 711, s-au înregistrat în zone de deal și de câmpie, principala cauză fiind extinderea incendiilor de vegetație produse în proprietățile agricole vecine fondului forestier, în urma arderii miriștilor și a vegetației uscate.

Incendiile au afectat 10.304 hectare, din care 10.191 hectare au fost incendii de litieră, iar 98,93 hectare sunt suprafețe regenerate recent, 285.041 de puieți forestieri fiind distruși. De asemenea, în incendii au fost distruși și 1.129 metri cubi de lemn. 

Valoarea totală a pagubelor provocate de aceste incendii în fondul forestier administrat de Romsilva, în primele șase luni ale anului, este de 951.302,64 lei. 

Cele mai multe incendii s-au înregistrat în fondul forestier administrat de direcțiile silvice Gorj, cu 124 incendii, Sibiu, cu 73 incendii, Caraș-Severin cu 48 de incendii și Mehedinți cu 44 incendii în fondul forestier administrat”.  

Dată fiind situația creată, Romsilva lansează următorul apel: „Având în vedere că marea majoritate a acestor incendii din fondul forestier au fost provocate de extinderea celor din proprietățile agricole învecinate, facem un nou apel la cetățeni să fie responsabili, să nu incendieze resturile vegetale și să nu lase focul nesupravegheat în apropierea pădurilor. De asemenea, rugăm turiștii care aleg să petreacă timpul liber în natură să nu aprindă focul decât în locurile special amenajate și să nu lase focul nesupravegheat.

Pentru a preveni și a stinge incendiile din fondul forestier administrat, Regia Națională a Pădurilor – Romsilva a adoptat o serie de măsuri suplimentare, având în vedere riscurile sporite de producere a acestora, pe fondul caniculei și secetei prelungite, a creșterii activității turistice și a intensificării activităților agricole pe terenurile limitrofe fondului forestier. Între aceste măsuri suplimentare se numără sporirea acțiunilor de patrulare și supraveghere a fondului forestier și a lizierelor pădurilor, în special a zonelor cu risc de producere a incendiilor și a traseelor frecventate de turiști, precum și întreținerea liniilor izolatoare, colnicelor și șanțurilor de minim sanitar.

Menționăm că toate suprafețele de fond forestier administrate, afectate de incendii, sunt refăcute de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva, prin lucrări de regenerare a pădurilor”. 

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva subliniază că „administrează 3,13 milioane hectare păduri proprietatea publică a statului, circa 48% din pădurile țării, și asigură servicii silvice pentru circa un milion hectare de păduri aflate în alte forme de proprietate. De asemenea, Romsilva administrează 22 de parcuri naționale și naționale, precum și 12 herghelii de stat.

Din totalul pădurilor proprietatea publică a statului, 80% dețin certificarea managementului forestier în standard internațional”.

Foto: Romsilva