Ivona Gal, noul CEO al agenției Canopy

0

Ivona Gal este noul CEO al companiei Canopy, una dintre cele mai mari agenții de performance marketing din România. Din conducerea companiei fac parte și Cristian Ignat, fondatorul Canopy, Marian Bârcău, Business Development Director și Ana Roantă, Chief Operating Officer. Bogdan Aron se alătură echipei în calitate de Business Advisor.

Ivona Gal, CEO Canopy

Ivona Gal, CEO Canopy: „Am intrat în Canopy în anul 2018 ca PPC Specialist și am evoluat constant, dezvoltându-mă ca profesionist și ca lider. Am condus echipe de specialiști și am gestionat cei mai mari clienți din Canopy, implicit o mare parte din business. Am încheiat anul 2021 cu peste 200 strategii digitale complexe și campanii și dezvoltăm, în continuare, servicii care să răspundă nevoilor clienților și ale consumatorilor. Acum, din poziția de CEO, am oportunitatea de a contribui și mai mult la implementarea misiunii noastre: să ajutăm companiile să crească și să formăm noi specialiști în online marketing. Este parte din ADN-ul nostru să ne implicăm activ în pregătirea continuă a colegilor noștri, prin traininguri și procese de învățare. Toți colegii care sunt, în prezent, în poziții cheie, au fost promovați din interiorul organizației.  În plus, organizăm programe de internship și mentorat pentru studenți, pentru a-i susține să devină specialiști în online marketing. Astfel, vom consolida un mediu profesional care să țină pasul cu inovația tehnologică.”

Cristian Ignat, Fondator Canopy

Cristian Ignat, fondator Canopy: „Am fondat Canopy din dorința de a ajuta companiile să crească rapid și eficient cu ajutorul mediului online. Ivona este printre cei mai ambițioși și muncitori oameni pe care îi știu, iar promovarea ei în poziția de CEO a venit ca un pas firesc în strategia de dezvoltare pe care o avem pentru acest an. Pentru Canopy, clienții existenți au fost întotdeauna o prioritate, iar focusul nostru rămâne pe retenție. Pentru anul acesta, ne propunem ca business-ul nostru să crească cu 30 de procente și, suntem încrezători că echipa de management, formată din Ivona Gal, Ana Roantă și Marian Bârcău, va eficientiza procesele de lucru și va crește și consolida echipe, prin pasiunea pentru domeniul performance marketing, care se va reflecta dincolo de cifre. Sunt convins că venirea lui Bogdan Aron, ca Business Advisor, va ajuta managementul companiei să definească strategia noastră pentru viitor, astfel încât Canopy să-și consolideze poziția de reper în piața de performance marketing.”

Canopy subliniază că „în cei șase ani de existență pe piață, a devenit una dintre cele mai mari agenții de performance marketing din România, având o echipă de 35 de specialiști și birouri în București, Iași, Cluj și Londra. În anul 2021, Canopy a deschis un birou în Marea Britanie, specializat pe animații video.

Agenția aduce rezultate prin strategii digitale complete, campanii de tip Pay Per Click (Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads, Bing Ads, YouTube Ads etc.), precum și traininguri pentru dezvoltarea echipelor. 

Canopy susține proiectul Atelierul Digital organizat de Google România, în cadrul căruia peste 22.000 de studenți și tineri pasionați de domeniul digital au beneficiat de traininguri. Marian Bârcău, PPC specialist & Team Leader, este unul dintre trainerii Canopy din cadrul acestui proiect. 

Având o experiență profesională de peste 16 ani în digital, tehnologie și eCommerce, la care se adaugă un MBA și Business International School of Management,  Bogdan Aron, în calitate de Business Advisor, va contribui la planificarea pe termen lung și la definirea strategiei Canopy în piața de performance marketing. În plus, Bogdan va oferi suport echipei de management în zonele de financiar, marketing, operațiuni, recrutare și formare specialiști”.   

Canopy este caracterizată ca „una dintre cele mai mari agenții de performance marketing din România. În cei șase ani de existență, Canopy a contribuit semnificativ la dezvoltarea pieței de marketing online din România, prin programe de internship și educare.

Canopy a fost una dintre primele 10 agenții din Europa care au derulat campanii Huawei Ads. Portofoliul de clienți Canopy include branduri precum Dr.Max, Sensiblu, Sephora, Yves Rocher, Enel, eToro, Nemira, Casa Timiș, Clinica Eliade, Livada cu Ceai, PIATRAONLINE, BestValue, Impact Hub, Provident.

În anul 2021, echipa de 35 de specialiști a gestionat bugete de publicitate în valoare de 17 milioane de euro și a creat peste 300 de animații video de complexitate 2D și 3D.  Agenția a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 1.8 milioane de euro, în creștere cu 57% față de anul 2020.

Canopy deține birouri în București, Iași, Cluj și Londra”. 

Conferința Națională Smart Villages: 200 de milioane de euro pentru proiecte Smart Village

0

Asociația Română pentru Smart City, alături de Consiliul Județean Ilfov și Primăria Comunei Snagov, au organizat prima ediție a Conferinței Naționale dedicată comunităților rurale – Smart Villages, în 17 martie, la Palatul Snagov.

Evenimentul s-a bucurat de prezența a aproape două sute de decidenți interesați de dezvoltarea conceptului Smart Village, experților din industrie, furnizorilor de soluții, operatorilor, transportatorilor, companiilor de tehnologie, dezvoltatorilor de aplicații, tuturor celor care sunt implicați în dezvoltarea mediului rural. ​​Scopul primei ediții a evenimentului a fost prezentarea celor mai noi idei și tendințe de dezvoltare rurală sustenabilă, cu accent pe județul Ilfov.

În cadrul evenimentului, Primăria Snagov a lansat proiectul „Snagov Green&Clean” – un concept complet de dezvoltare a unei comunități rurale, realizat în parteneriat cu Asociația Română pentru Smart City.  Proiectul a parcurs până în prezent mai multe etape, printre care implementarea unui flux automat al proceselor în cadrul primăriei, accesul public la internet prin rețeaua gratuită de wifi, deschiderea unui Centru pentru Incluziune Digitală, în scopul dobândirii de competențe digitale minime și avansate în comunitate, instalarea de stații de monitorizare a calității aerului în școlile din Snagov prin programul City Air, instruirea liceenilor în cadrul competiției Snagov 2030. 

Mihai Anghel
© Asociația Română pentru Smart City

Domnul Mihai Anghel, primarul Comunei Snagov: „Programul Snagov Green&Clean reprezintă o nouă etapă în dezvoltarea localității noastre. Trăim într-o localitate recunoscută pentru mediul înconjurător atractiv, avem asigurată și conectivitatea cu două mari orașe, capitala României și Ploiești-ul. În premieră, pot să anunț că Snagovul va fi unul dintre beneficiarii transportului verde. Cu toții ne dorim să trăim într-un mediu curat și verde. Suntem deschiși și investițiilor imobiliare, dar numai celor responsabile.

Consiliul Județean Ilfov a fost reprezentat de administratorul public al județului, doamna Mihaela Toader. În cadrul intervenției sale, aceasta a anunțat actualizarea strategiei de dezvoltare a județului. Consiliul Județean Ilfov, membru al Asociației Române pentru Smart City, a obținut finanțare prin fonduri europene pentru realizarea două proiecte majore de digitalizare. Primul proiect va asigura furnizarea de servicii digitale pentru cetățeni, iar cel de-al doilea este un proiect pilot, în care Consiliul județean Ilfov este leader, iar DGASP este partener. Proiectul, în valoare de 3 milioane de lei, va fi primul pas spre interoperabilitate cu UAT-urile din județul Ilfov, pentru tot ce înseamnă servicii oferite de DGASPC, oferind posibilitatea de a pune gratuit la dispoziția oricărei primării, modulele realizate în cadrul proiectului.

Mihaela Toader
© Asociația Română pentru Smart City

Doamna Mihaela Toader, administrator public al Consiliului Județean Ilfov: „Din perspectiva noastră, a autorităţilor publice, în dezvoltarea rurală inteligentă soluțiile digitale se construiesc prin adaptarea și adecvarea tehnologiei la nevoile de dezvoltare ale comunității, dar și prin dezvoltarea abilităților și competențelor necesare. Susţinută cu investiţii potrivite destinate transformării digitale a sistemelor de educație, de protecție socială și sănătate, prin îmbunătățirea infrastructurii de bază și dotarea cu echipamente performante, dezvoltarea rurală inteligentă va contribui semnificativ la creşterea calităţii vieţii ilfovenilor.”

Magda Pesu
© Asociația Română pentru Smart City

Dezvoltarea durabilă a unei localități depinde în mod direct de modul în care locuitorii pot ajunge rapid și eficient la locurile de muncă sau în zonele de interes pentru aceștia. O componentă importantă în acest sens este transportul public. Astfel, în cadrul evenimentului au fost prezentate două autobuze electrice. „Pentru primării, în mod clar, cel mai rentabil este să achiziționeze autobuze electrice. Accesând fondurile europene, costurile de achiziție devin mult mai ușor suportabile. În plus, datorită eficienței și costurilor reduse de exploatare a autobuzelor electrice, primăria poate obține chiar profituri din această activitate”, a declarat doamna Magda Peșu, Director General, Anadolu Automobil Rom. 

Eduard Dumitrașcu
© Asociația Română pentru Smart City

Interacțiunea cu statul poate deveni accesibilă tuturor este de părere domnul Eduard Dumitrașcu, președintele Asociației Române Pentru Smart City: „7 din 10 români își iau o zi de concediu pentru a rezolva probleme ce țin de interacțiunea cu statul, iar 6 din 10 români consideră că România este excesiv birocratizată. Suntem aici să ajutăm la accelerarea gradului de acces la infrastructura digitală, dar și pentru a oferi competențe digitale pentru comunitate. Proiectul Snagov Green&Clean îmbină cu succes nevoia comunității, deschiderea administrației, sprijinul regional. Este un proiect încă la început, în care credem și ne vom implica în continuare.

Dragoș Preda
© Asociația Română pentru Smart City

Domnul Dragoș Preda, Director General SN Radiocomunicații a subliniat punctele forte, precum și planurile, din punct de vedere al infrastructurii de comunicații: „Lucrurile sunt realizate pentru oameni, pentru a egaliza accesul la oportunități. Indiferent cu ce soluții venim pentru educație sau resursa umană, ele sunt bazate pe infrastructura de comunicații. Există fonduri de 200 milioane de euro alocate pentru smart village. Infrastructura trebuie să fie un bun comun, nu un beneficiu oferit de o localitate. Domnul Dragoș Preda a mai menționat că la nivel național se analizează oportunitatea de a introduce în România quantum key distribution, dar și că în prezent România dispune de infrastructura necesară pentru a beneficia de supraveghere video 4k. 

Cristian David
© Asociația Română pentru Smart City

În cadrul intervenției sale, domnul Cristian David, președintele Institutului pentru Libertate și Democrație, a vorbit despre o provocare întâlnită frecvent de autoritățile locale, „măsura în care  administrația publică dezvoltă competențe digitale la un nivel superior față de cel al comunității locale. Principala provocare este reducerea decalajelor, dobândirea de competențe digitale pentru comunitate, iar fondurile oferite prin PNRR permit egalizarea nivelului de trai între comună și oraș.”  În ceea ce privește Snagov-ul acesta a mai precizat că trebuie privit ca o platformă de excelență, unde se pot dezvolta laboratoare de smart village.

Dan Nicula
© Asociația Română pentru Smart City

Agenția pentru Dezvoltare Regională București-Ilfov, a prezentat Programul Operațional Regional 2021-2027 la nivelul regiunii, cu accent pe oportunităţile de finanţare pentru mediul rural. Domnul Dan Nicula, director general Agenția pentru Dezvoltare Regională București-Ilfov: „Principalul concept al ghidului de finanțare este simplificarea, prin simplificare înțelegând că nu vom solicita decât acele documente absolut necesare, astfel că ar fi ideal ca primăriile să înceapă deja să elaboreze documentațiile”. 

Bogdan Lupu
© Asociația Română pentru Smart City

Domnul Bogdan Lupu, Business Development Manager Cloud NOD,  a vorbit despre evoluție și revoluție în administrația publică locală. Acesta a prezentat soluția City Manager, care oferă acces cetățenilor, centralizat, într-un singur loc, unde se pot face plățile către administrația locală, unde se pot depune sau solicita documente și unde au un istoric al interacțiunilor cu administrația locală. 

Conferința s-a încheiat în mod festiv, prin premierea liceenilor snagoveni, care au înscris proiectele ce au fost desemnate câștigătoare în cadrul competiției Snagov 2030, unde au prezentat propria viziune pentru dezvoltarea comunității. Programul Snagov 2030 a fost realizat de Asociația Română Pentru Smart City, în parteneriat cu Primăria Comunei Snagov în perioada ianuarie – martie 2022, în unitățile școlare din Snagov, iar sesiunile de mentorat au avut loc în cadrul Centrului de Incluziune Digitală.   

Alături de autobuzele electrice, au fost prezentate soluții dedicate mediului rural, printre acestea fiind soluții de digitalizare a unei primării, sau roboțelul inteligent de tuns iarba. 

Toate imaginile sunt proprietatea Asociației Română pentru Smart City
©Asociația Română pentru Smart City, 2022

Startup-ul românesc Frisbo cucerește Europa

0

Startup-ul românesc Frisbo, platformă de e-fulfillment pentru preluarea depozitarea, ambalarea și livrarea comenzilor online, își anunță extinderea în Marea Britanie, Spania, Italia și Austria în primele luni ale acestui an și țintește operațiuni în aproape toată Europa pentru 2022, pe piețe din Benelux, Estonia, Lituania și Finlanda, estimând o dublare a cifrei de afaceri. Frisbo reamintește că în prezent, cele 25 de depozite pe care le operează se află în Marea Britanie, Austria, Spania, Italia, Germania, Cehia, Polonia, Slovacia, Ungaria, Republica Moldova, România, Bulgaria și Chile, țări în care deservesc peste 200 de comercianți online, integrându-se cu cele mai populare platforme de e-commerce și marketplace-uri din regiune: „Frisbo oferă posibilitatea scalării internaționale a magazinelor online, făcând accesibilă dezvoltarea pe alte piețe atât printr-o rețea integrată de hale, dar și prin posibilitatea de livrare a doua zi în 24 țări europene la acest moment.

Bogdan Colceriu, fondator Frisbo: „Anul acesta, ne propunem să deschidem accesul către mai multe piețe și să le oferim clienților noștri posibilitatea să se extindă și în țări din afara Uniunii Europene, începând cu Marea Britanie. Astfel, cel mai probabil până la finalul lui 2022, vom opera în aproape toată Europa. În ceea ce privește 2021, acesta a fost un an plin de provocări pentru industria de logistică din cauza blocajelor înregistrate în lanțurile de aprovizionare, deși potențialul de creștere la nivelul industriei era unul mare. În multe dintre industrii, termenele de livrare au crescut foarte mult, și cum domeniul vânzărilor online este mai degrabă un business care necesită stocuri de marfă, acest fenomen a afectat multe afaceri.”

Frisbo subliniază că „numărul de clienți a crescut anul trecut cu 70%. În 2022, reprezentanții Frisbo estimează o creștere considerabilă a numărului de clienți, în contextul extinderii pe noi piețe. Printre clienții din portofoliul Frisbo se numără companii precum reprezentantul oficial Xiaomi în România și Ungaria (www.mi-home.ro și www.mi-home.hu), Bitdefender, Aosom, Morphy Richards, Meli Melo, I.D. Sarrieri sau Intercars. 

Printre tendințele estimate la nivel de piață în 2022 se numără modelul de vânzare direct către consumatorul final (D2C), astfel că un număr din ce în ce mai mare de companii vor externaliza acest serviciu către platformele de e-fulfillment. De asemenea, pentru a răspunde cerințelor în creștere ale clienților și pentru protejarea mediului înconjurător, multe companii online, precum și furnizorii de servicii logistice vor face din sustenabilitate o prioritate. Acest lucru ar putea implica utilizarea ambalajelor reciclabile, reducerea emisiilor de dioxid de carbon, folosirea unor echipamente mai eficiente din punct de vedere energetic etc, iar Frisbo are în plan să se adapteze acestor tendințe”.

Frisbo se caracterizează ca „platforma de smart e-fulfillment cu cea mai mare acoperire în Europa, lansată în 2014. Viziunea Frisbo este dezvoltarea la nivel european și apoi global a unui nou standard de procesare distribuită, algoritmică, a comenzilor, contribuind la îmbunătățirea pieței de e-commerce prin susținerea și facilitarea extinderii cross-border a magazinelor online”.

Exersarea abilităților necesare în viitoarele profesii

0

Compania OMV Petrom și organizația Junior Achievement România derulează și în acest an, până în iunie, proiectul „Aptitudini esențiale pentru succesul tinerilor din comunitatea ta”. După cum îl caracterizează inițiatorii, „proiectul urmărește apropierea tinerilor de realitatea economică și familiarizarea lor cu principiile moderne ale antreprenoriatului, cu abilitățile și cunoștințele specifice joburilor actuale și viitoare, ajutându-i să înțeleagă importanța inovației și a comportamentului responsabil față de resurse și mediu și cum pot să contribuie la bunăstarea comunității”. 

Proiectul cuprinde patru părți. Participă aproximativ 500 de elevi de liceu și profesori, care au „oportunitatea de a se implica într-o varietate de experiențe practice de învățare, derulate în format blended learning. Astfel, prin implicarea voluntarilor din mediul de afaceri și sub coordonarea profesorilor, tinerii sunt angrenați în activități ce le permit să dobândească și să pună în practică abilități și cunoștințe necesare tranziției către piața muncii și formării lor ca viitori adulți. 

Pe lângă faptul că îi coordonează pe elevi, profesorii sunt și beneficiari direcți ai proiectului, prin sesiunile de training ce le sunt destinate și special create pentru a veni în sprijinul adaptării lor la un sistem educațional modern, în acord cu nevoile de învățare ale elevilor si cu formatul blended learning.

Celelalte trei componente se adresează în mod special elevilor și constau în: organizarea unei școli de primăvară cu o durată de cinci zile, în cadrul căreia elevii lucrează în echipe și simulează rolul unor antreprenori care găsesc soluții practice pentru o problemă reală dată; derularea alături de voluntarii OMV Petrom a unei serii de activități educaționale ce au ca scop orientarea în carieră și pentru studii a elevilor; sesiuni de mentorat prin care voluntarii încurajează și sprijină dezvoltarea conceptelor de afaceri inițiate de elevi și trecerea de la idee la produs/serviciu sau prototip, urmate de testarea lor pe piața reală. Datorită naturii practice a acestor activități, participanții au posibilitatea de a comunica direct cu profesioniștii din mediul de afaceri”.

Ionuț Ciubotaru, Vice President for Business Development, OMV Petrom: „Educația reprezintă investiția noastră pentru viitor. Prin elevi, dar mai ales prin profesori, avem șansa de a transmite mai departe expertiza și experiența voluntarilor de la OMV Petrom și de a contribui la dezvoltarea societății în ansamblu. Voluntariatul face parte din ADN-ul companiei noastre și aduce împreună specialiști din diferite arii de activitate cu reprezentanții generațiilor viitoare. Am fost plăcut impresionat de abordarea proactivă a elevilor participanți la diferitele activități derulate împreună și de ideile inovatoare pe care am încercat să le dezvoltăm în proiecte reale. Nu în ultimul rând, vreau să menționez colaborarea excelentă cu JAR și să felicit echipele organizatoare din ambele părți (OMVP și JAR).”

Arme economice de distrugere în masă

_________________

De Raghuram G. Rajan

CHICAGO – Războiul este îngrozitor, indiferent cum este purtat. Cu atât mai mult, atacul neprovocat al Rusiei asupra Ucrainei, cu scenele sale cu civili ucraineni uciși sau alungați din casele lor, trebuie să fie respins fără îndoială. Pe lângă furnizarea Ucrainei cu arme militare, guvernele din întreaga lume au desfășurat arme economice împotriva Rusiei. Rusia, un pitic economic în raport cu puterea sa militară, ar putea încă ataca prin extinderea gamei de arme militare pe care le folosește și a teritoriilor pe care le vizează, iar acesta este un risc pe care lumea a trebuit să și-l asume.

În comparație cu bombardamentele fără discernământ ale Rusiei, armele economice nu vor ucide oameni la fel de repede, nu vor crea la fel de multă distrugere vizibilă sau nu vor inspira la fel de multă frică. Cu toate acestea, armele economice fără precedent care au fost desfășurate împotriva Rusiei vor fi fără îndoială dureroase.

Restricțiile asupra băncii centrale a Rusiei au contribuit deja la prăbușirea rublei, iar noile limitări ale plăților și finanțării transfrontaliere au avut un impact imediat, slăbind încrederea în băncile rusești. Deși sancțiunile comerciale (restrângerea exporturilor de produse cheie, cum ar fi piese de avioane în Rusia, precum și achizițiile din Rusia) și exodul corporațiilor multinaționale din Rusia vor avea un efect mai puțin imediat, ele vor reduce creșterea economică și, în timp, vor crește semnificativ șomajul. Dacă aceste măsuri nu sunt inversate, ele se vor traduce în cele din urmă în standarde de trai mai scăzute, sănătate mai precară și mai multe decese în Rusia.

Va încetini războiul lui Putin creșterea Chinei?

_________________

De Nancy Qian

CHICAGO – Pe 5 martie, China anunța o țintă de creștere a PIB-ului pentru acest an de aproximativ 5,5%, cea mai scăzută țintă din 1991. Dar asta nu ar trebui să fie o surpriză. În 2013, economiștii Băncii Mondiale și Consiliul de Stat chinez au estimat că rata anuală de creștere a Chinei va scădea la 5% până în 2030. Aceasta poate fi încă o supraestimare, având în vedere că ratele de creștere în perioada 2010-2016 s-au dovedit a fi umflate cu 1,8 puncte procentuale iar creșterea medie în economiile OCDE este de aproximativ 3%.

Pe atunci, economiștii și factorii de decizie politică au prezis, de asemenea cu exactitate, principalele provocări pentru creșterea pe termen lung în China, inclusiv creșterea inegalității, corupția, îmbătrânirea populației, ineficiența companiilor mari și adesea deținute de stat și poluarea. Dar nimeni nu ar fi putut prevedea incertitudinea economică semnificativă suplimentară care decurge din pandemia COVID-19 și acum din invazia Ucrainei de către Rusia.

Pandemia a perturbat grav lanțurile de aprovizionare și a crescut prețurile peste tot. China este deosebit de îngrijorată de creșterea prețurilor la alimente, deoarece țara este un importator net de alimente, factura totalizând 133 de miliarde de dolari în 2019. Problemele de aprovizionare și vremea nefavorabilă au făcut ca prețul legumelor din orașele chineze să crească cu 30,6% în Noiembrie 2021 față de Noiembrie 2020. Prețul ouălor, o sursă majoră de proteine ​​pentru clasa de mijloc, a crescut cu 20,1% în aceeași perioadă.

Pot funcționa fără China sancțiunile împotriva Rusiei?

_________________

De Shang-Jin Wei

NEW YORK – Acum că puterile occidentale au impus sancțiuni economice și financiare drastice Rusiei în urma invaziei Ucrainei, mulți se întreabă dacă neparticiparea Chinei le va submina eficacitatea. De asemenea, ar trebui să ne întrebăm dacă țările bogate pot face mai mult pentru oamenii săraci din multe țări în curs de dezvoltare, care sunt pagubele colaterale ale războiului și ale sancțiunilor.

Pe baza datelor din 2019 (ultimul an complet înainte de pandemie), China este cel mai mare partener comercial al Rusiei, reprezentând aproximativ 14% din exporturile Rusiei și 19% din importurile acesteia. Acest lucru pare să sugereze că participarea Chinei la sancțiuni ar putea face o mare diferență. Dar două considerații suplimentare califică această concluzie în mod semnificativ.

În primul rând, peste 60% din exporturile rusești către China sunt țiței și petrol rafinat, care – cel puțin pentru moment – ​​sunt scutite de sancțiunile Uniunii Europene. Deci, o decizie a Chinei de a adera la regimul de sancțiuni ar bloca mai puțin de 40% din exporturile Rusiei către țară sau mai puțin de 6% din totalul exporturilor rusești.

În al doilea rând, comerțul Rusiei cu Europa în ansamblu este de multe ori mai mare decât comerțul său cu China. De exemplu, exporturile combinate (pre-sancțiuni) ale Rusiei către Țările de Jos și Germania au depășit doar exporturile sale către China. Și asta sugerează că nu ar trebui să supraestimăm contribuția potențială a Chinei la eficacitatea generală a regimului de sancțiuni.

Pregătirea economiei Europei pentru război

_________________

De Lucrezia Reichlin

LONDRA – Uniunea Europeană a arătat o unitate politică remarcabilă – și, pentru mulți oameni, surprinzătoare chiar – în răspunsul la invazia Rusiei asupra Ucrainei. De la suspendarea gazoductului Nord Stream 2, la excluderea unor bănci rusești din sistemul de mesagerie financiară SWIFT pentru plățile bancare internaționale și până la revocarea statutului comercial al Rusiei de „națiune cea mai favorizată”, membrii UE au luat măsuri decisive pentru a constrânge Rusia din punct de vedere economic. Dar Europa nu a luat încă măsuri adecvate pentru a-și proteja propria economie de consecințele războiului președintelui rus Vladimir Putin.

La o recentă întâlnire informală la Versailles, președintele francez Emmanuel Macron i-a îndemnat pe colegii săi lideri din UE să se concentreze mai întâi pe ceea ce trebuie să facă și să amâne pentru mai târziu discuțiile despre cum anume să o facă. A fost o sugestie înțeleaptă din partea unui lider care înțelege că noile instrumente de politică, care pot implica o mai mare împărțire a sarcinilor între statele membre, tind mai mult să dividă decât să unească.

EDUCAȚIA FINANCIARĂ, CELEBRATĂ DE ASF ÎN CADRUL GLOBAL MONEY WEEK

0

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) va organiza, în perioada 21-27 martie 2022, cu ocazia Global Money Week (GMW), o serie de acțiuni dedicate promovării educației financiare în rândul copiilor și tinerilor.
Evenimentele, care vor fi derulate în cadrul GMW, urmăresc, în principal, creșterea nivelului de conștientizare cu privire la importanța educației financiare atât la nivelul corpului didactic, cât și la nivelul elevilor și studenților, precum și îmbunătățirea accesului copiilor și tinerilor la noțiuni și informații de educație financiară.


Global Money Week este un prilej pentru A.S.F. de a lansa un nou program de educație financiară, Start4Life, destinat copiilor și tinerilor aflați în centre de plasament. În cadrul programului, tinerii vor beneficia de lecții de educație financiară și de economie generală, care vor fi utile pentru a se adapta cât mai bine din punct de vedere financiar, în momentul în care vor fi nevoiți să părăsească centrele de plasament. Programul se va adresa, într-o primă etapă, tinerilor cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani, iar pe parcurs acesta va acoperi toate categoriile de vârstă. Acestui program i se vor alătura voluntar lectori ai entităților din toate cele trei piețe financiare reglementate, iar Institutul de Studii Financiare va oferi, în mod gratuit, unora dintre tineri, cursuri de formare profesională care să îi ajute la integrarea pe piața muncii.

Educația financiară este, așa cum am spus de mai multe ori, o misiune strategică a Autorității de Supraveghere Financiară. Vom continua să desfășurăm  programe și proiecte dedicate elevilor, studenților și publicului larg, întrucât prin educație vom putea contribui la dezvoltarea piețelor financiare și a economiei României”, a declarat Președintele Autorității de Supraveghere Financiară, domnul Nicu Marcu.

Global Money Week este un eveniment internațional desfășurat sub patronajul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), în cadrul căruia comunități întregi își unesc eforturile pentru a stimula o mai bună cunoaștere a mediului financiar, pentru înlăturarea politicilor financiare depășite și pentru a oferi tinerilor instrumentele și inspirația necesare pentru a-și modela propriul viitor. Această inițiativă reunește organizații din aproape 170 de țări și implică anual peste 40 de milioane de copii și tineri.

Evenimentele organizate de ASF în săptămâna GMW pot fi consultate AICI.

În prima lună de la lansarea programelor guvernamentale IMM INVEST și AGRO IMM INVEST ediția 2022, s-au acordat 2.016 garanții, în valoare de peste 1 miliard de lei.

0

De la operaționalizarea Programului IMM INVEST ROMÂNIA și a subprogramului AGRO INVEST, prin adoptarea de către Guvernul României a HG nr. 206/14.02.2022, folosirea instrumentelor financiare de tipul garanțiilor de stat aferente Programelor IMM Invest si Agro IMM Invest, se dovedesc a fi cele mai de succes măsuri de susținere a mediului antreprenorial în perioade de criza. FNGCIMM a aprobat un număr de 2.016 garanții, în valoare de 1.011.112.670 lei, ce au susținut credite acordate de cele 20 de instituții financiare partenere, în valoare de 1.219.051.695 lei, în doar o lună de la relansarea programului. 

„IMM INVEST reprezintă cel mai eficient program guvernamental care atestă că intervenția guvernului în economie este benefică și necesară, iar prin astfel de instrumente se asigură IMM-urilor accesul rapid la finanțare, fiind un program extrem de util pentru companiile din toate domeniile de activitate. Facilitățile de garantare și subvenționarea costurilor finanțării, reprezintă argumente puternice pentru a apela la un credit prin acest program guvernamental. Monitorizarea constantă a Programelor guvernamentale de garantare, pe care o facem pentru a ne asigura de calibrarea corectă a măsurilor pe care le implementăm, ne indică acest lucru și ne arată că există o cerere consistentă pentru finanțările cu garanții de stat”, a declarat Adrian Câciu, ministru, Ministerul Finanțelor. 

Programul IMM INVEST ROMÂNIA rămâne în continuare cel mai accesat program guvernamental dedicat mediului antreprenorial. Un număr de 1.649 garanții au fost înregistrate într-o singură lună, pentru a se asigura finanțarea rapidă a unor domenii vitale ale economiei românești, valoarea totală a creditelor pentru capital de lucru sau pentru investiții, fiind în valoare de 996.709.354 lei.

Cele mai multe garanții au fost accesate de către antreprenorii din domeniul transporturilor rutiere de mărfuri, Cod CAEN 4941, urmate de cei din construcții, Cod CAEN 4120, IMM-urile din sectoarele Comerț cu ridicata al materialului lemnos, a materialelor de constructie și a echipamentelor sanitare, cod CAEN 4673, Comerțul cu amănuntul – Cod CAEN 4711 și Comerțul cu autoturisme și autovehicule – Cod CAEN 4511.

Subprogramul  AGRO IMM INVEST, a înregistrat un număr de 322 de garanții, în valoare de 182.440.034 lei,  cele mai multe solicitări venind din sectorul primar al Cultivării cerealelor, Cod CAEN 0111, urmat de procesare, respectiv Fabricarea produselor lactate și a brânzeturilor – Cod CAEN 1051, Activități în ferme mixte – Cod CAEN 0150, Creșterea păsărilor – Cod CAEN  0147 și Fabricarea produselor din carne – Cod CAEN 1013.

Pentru anul 2022, plafonul total alocat FNGCIMM este în valoare de 7,5 miliarde lei, din care 2,5 miliarde lei este alocat programului AGRO IMM INVEST. Perioada până la care se pot face înscrieri este 30 Iunie 2022.

În anul 2020 IMM INVEST ROMANIA a fost accesat de peste 25.000 de companii românești, care au accesat credite de circa 15 miliarde lei, iar în anul 2021 au fost acordate alte 17.000 de credite garantate, în valoare de peste 12,8 miliarde lei. Subprogramul AGRO IMM Invest, lansat în anul 2021 este primul program guvernamental adaptat nevoilor specifice IMM-urilor din sectorul agricol, pescuit, acvacultură și din sectorul alimentar. De la lansarea sa, în luna aprilie 2021, prin subprogramul AGRO Invest au fost acordate 2.500 de credite/garanții solicitate de IMM-uri, valoarea totală a solicitărilor de garantare aprobate de FNGCIMM depășind 2,1 miliarde lei, cu o valoare a finanțării de peste 2,6 miliarde lei.

IMM-urile care nu sunt eligilibile în programele IMM INVEST și AGRO INVEST, pot accesa garanții din surse proprii FNGCIMM, care se acordă atât pentru credite de investiții, cât și pentru credite pentru capital de lucru, valoarea maximă a garanției, în funcție de finanțator poate fi între 1,6 mil. lei și 2,4  mil. lei. Perioada maximă de garantare este de 36 luni, cu posibilitate de prelungire pe perioade consecutive de 36 luni în cazul  creditelor pentru capital de lucru.