LIDERUL PIEȚEI DE OFFICE DIN CEE, GLOBALWORTH, SI UNUL DINTRE CELE MAI MARI FESTIVALURI DE MUZICA DIN LUME, UNTOLD, AU BĂTUT PALMA PENTRU UN PARTENERIAT STRATEGIC

0

Unul dintre cele mai mari festivaluri de muzică din lume, UNTOLD, și liderul pieței de office din CEE, Globalworth, au semnat un parteneriat strategic de lungă durată. Una dintre componentele acestui parteneriat privește motivarea și bunăstarea tuturor angajaților companiilor care își au casa în clădirile Globalworth. UNTOLD va aduce vibe-ul de festival în aceste locații și va oferi o fărâmă din magia și povestea celui mai așteptat eveniment muzical din Europa .

Prima petrecere de acest gen va avea loc în data de 28 iunie, când Globalworth și UNTOLD aduc în lobby-ul Globalworth Tower doi DJ care au fost prezenți în line-up-ul festivalului.

DJ Kristian Nairn, care a jucat rolul Hodor în serialul Urzeala Tronurilor, și Spike, unul dintre cei mai îndrăgiți artiști din România, vor aduce o esență din magia UNTOLD. De asemenea, din 15 iulie va fi disponibil pe canalele UNTOLD și Globalworth show-ul de pe Globalworth Tower făcut de DJ Kristian Nairn aka Hodor.

De asemenea, echipa UNTOLD se mută din 2023 în comunitatea Globalworth, într-una din clădirile Green Court. Suprafața închiriată de organizatorii festivalului UNTOLD este de 630 de mp, iar această mutare face parte dintr-un parteneriat mai amplu dezvoltat între cele două companii.

„Suntem încântați să oferim miilor de angajați din spațiile Globalworth o mostră din magia UNTOLD prin evenimentele din această vară. Parteneriatul dintre cele două branduri va clădi fundația unui concept nou de muncă, având ca misiune dezvoltarea unei sinergii proactive între industriile de entertainment și real estate.”, a declarat Bogdan Rădulescu, Head of Partnership & New Business, UNTOLD și Neversea.

„După o pauză de doi ani în care nu am mai putut organiza evenimente pentru comunitatea Globalworth, cea mai mare comunitate de business din România, suntem încântați să sărbătorim întoarcerea la birou prin acest parteneriat. Mai mult, abia așteptăm ca UNTOLD

să se mute la noi acasă și să devină parte din această comunitate. Suntem convinși că ne vom distra împreună și vă așteptăm în data de 28 iunie la o primă petrecere din seriile de surprize pe care le pregătim pentru chiriașii Globalworth și iubitorii UNTOLD”, a adăugat Georgiana Oltenescu, Group Head, Marketing & Communication la Globalworth.

UNTOLD reunește peste 200 de artiști internaționali și DJ-i de top pe durata a 4 zile și 4 nopți, transformând festivalul din centrul orașului Cluj-Napoca într-unul din cele mai așteptate evenimente muzicale ale anului. Cu headlineri celebri, multiple scene, un program eclectic și decoruri spectaculoase, care completează tema fiecărei ediții, UNTOLD atrage sute de mii de persoane din întreaga lume. Peste 375.000 de fani din 100 de țări participă în fiecare an la UNTOLD.

În 2022 festivalul aduce cel mai bun line-up  din Europa care include nume consacrate și o paletă diversă de genuri muzicale: de la live acts la show-uri EDM, pop, house, techno, tech-house, deep house, drum&bass, dubstep, hip-hop, trip-hop, trance, reggae și multe altele. Printre artiștii confirmați se numără David Guetta, Don Diablo, G-Eazy, Kygo, Morten, Above & Beyond, Major Lazer sau Anne-Marie.


 DESPRE GLOBALWORTH

Globalworth este o companie imobiliară activă în Europa Centrală şi de Est, listată la Bursa de Valori de la Londra, în segmentul AIM, care activează în România și Polonia, în ambele ţări devenind principalul investitor pe piața imobiliară de birouri. Globalworth investește, dezvoltă și gestionează direct clădiri de birouri și parcuri industriale și de logistică, în locații premium, care generează venituri din închirierea de spații către companii de top din întreaga lume. Gestionat de peste 240 de profesioniști în Cipru, Guernsey, România și Polonia, portofoliul companiei are o valoare totală de aproximativ 3.2 miliarde de euro, la 31 decembrie 2021. Aproximativ 95,9% din acesta este reprezentat de active producătoare de venit, închiriate către aproximativ 660 de companii naționale și multinaționale. În România, Globalworth este prezentă în Bucureşti, Timişoara, Arad, Oradea, Constanţa şi Piteşti, în timp ce în Polonia proprietăţile se regăsesc în Varşovia, Wroclaw, Lodz, Cracovia, Gdansk şi Katowice.

Pentru mai multe informații, vizitați site-ul www.globalworth.com și urmăriți-ne pe Facebook, Instagram, LinkedIn.

Contact:

Ioana Chereji PR Manager

Ioana.chereji@untold.com

Color Smart a inaugurat un nou showroom în Timișoara, după o investiție de 500.000 euro

0

Compania româneascăColor Smart Distribution, unic importator și distribuitor în România și Republica Moldova al brandurilor premium Novacolor și Pittsburgh Paints, a inaugurat un nou showroom în Timișoara, după o investiție în valoare de jumătate de milion de euro.  

Situat pe strada Carol Davila, nr. 23 A, noul showroom se înscrie în strategia de creștere a companiei într-un ritm anual de 30-50%, similar cu evoluția businessului din ultimii  trei ani.

„Evenimentul de deschidere a showroom-ului din Timișoara vine exact la un an după inaugurarea sediului nostru din București, care a marcat și rebrandingul companiei în Color Smart Distribution. Timișoara este o piață în plină dezvoltare în domeniul amenajărilor interioare și am observat o cerere tot mai mare în zona produselor premium și premium plus, precum și o dorință a beneficiarilor de a obține amenajări de calitate, durabile, realizate cu materiale ecologice, naturale. În plus, prezența noastră în această zonă oferă consumatorilor finali, atât acest tip de produse pe care le caută, cât și consultanță din partea echipei, soluții personalizate și proiecte la cheie, realizate cu echipele noastre de aplicatori”,  a declarat Cătălina Trupșor, fondator și CEO Color Smart Distribution.

Prin noul showroom, Color Smart își propune să fie mai aproape de specialiștii și clienții finali din zona de vest a țării, care au nevoie de suport pe tot parcursul proiectelor. Totodată, Timișoara devine astfel un hub pentru Color Smart, de unde va coordona toate comenzile din vestul României.  În plus, prin această poziționare, Color Smart va reuși să ofere servicii mai bune, termene de livrare extrem de avantajoase, condiții optime pentru alegerea culorilor sau a texturilor necesare unei decorări de vis.

Intrarea pe piața din Timișoara face parte din strategia de extindere teritorială a Color Smart, care este deja prezentă în mai multe orașe importante ale țării.

Compania își propune pentru acest an să-și consolideze o comunitate de specialiști, designeri, aplicatori, dar și consumatori finali atât în Timișoara, cât și în județele din proximitate, și să devină tot mai vizibilă atât în vestul țării cât și la nivel național. De asemenea, Color Smart are în plan să își îmbogățească portofoliul de produse cu noi branduri internaționale.

„Orice intrare pe o piață nouă necesită o perioadă de acomodare, în care să convingem pieța locală de valoarea unică a produselor și serviciilor pe care le oferim, să creștem o echipă nouă de specialiști.

Printre altele vom organiza workshopuri dedicate fiecărei categorii în parte, cursuri în cadrul Academiei Novacolor pentru a forma viitori maeștri, dar și evenimente de networking. Până la finalul anului ne propunem să fim mai aproape de fiecare comunitate în parte, și să fim prezenți în mediile relevante pentru specificul businessului nostru.

Din cifra de afaceri prognozată pentru 2022 doar 5-8%, respectiv 250.000 – 300.000 de euro, se va datora deschiderii noului showroom Color Smart în Timișoara. Ne așteptăm la creșteri cu adevărat spectaculoase din al doilea an de funcționare, respectiv 2023”, a mai declarat Cătălina Trupșor.  

Orientarea Color Smart către zona de vest a țării are la bază și dezvoltarea pieței imobiliare din Timișoara, unde toate segmentele rezidențiale sunt în expansiune. Compania a sesizat că segmentul de design interior evoluează în același ritm cu domeniul imobiliar și are un real potențial de dezvoltare.

În plus, Timișoara se bucură de una dintre cele mai renumite facultăți de arhitectură din țară, astfel că în zona de vest a țării comunitatea de arhitecți și designeri este numeroasă, iar oferta serviciilor de design interior este și ea bogată.

În decizia de extindere, Color Smart s-a bazat și pe faptul că în această zonă clienții finali înțeleg importanța și avantajele de a lucra cu un designer sau arhitect în proiectul de amenajare al casei, țin cont de calitatea materialelor pe care le aleg, de la tipul de pardoseli, până la calitatea vopselelor, și lucrează cu echipe de aplicatori calificați.

Compania oferă pachete personalizate de servicii care pot include: consultanță în alegerea culorii, texturii și finisajelor potrivite, în funcție de specificul proiectului, consultanță în bugetare (estimarea și calcularea bugetului), suport tehnic pentru pregătirea vopselei, consiliere în șantier, precum și recomandări de specialiști cu care companiile pot colabora – arhitecți, designeri, constructori, aplicatori.

CEC Bank și EximBank finanțează RAAL – grup industrial din Bistrița

0

CEC Bank a acordat grupului industrial RAAL din Bistrița, unicul producător de sisteme de răcire local și unul dintre principalii exportatori români, o finanțare de 5 milioane de euro pentru susținerea activității curente, cu garanție emisă de EximBank, în cadrul schemei de ajutor de stat COVID-19, care acoperă 90% din credit.

Cu o tradiție de 40 de ani în domeniul producției de schimbătoare de căldură și privatizat în 1995, grupul RAAL are în prezent peste 2300 de angajați, o cifră de afaceri de circa 325 de milioane de lei și două facilități de producție în România. 

„Suntem mândri să susținem business-uri industriale din România care au o lungă tradiției și continuă să se dezvolte și să inoveze în domenii care generează valoare adăugată pentru economie. Schimbătoarele de căldură sunt folosite în soluții de încălzire și răcire a bateriilor auto pentru mașini electrice, mașinilor agricole, echipamentelor industriale pentru aer comprimat, trenuri, mașini pentru construcții și multe altele. Este un domeniu cu un mare potențial în contextul actual al relocării activităților industriale cât mai aproape de utilizatorii finali, în contextul preocupărilor la nivel global pentru reducerea amprentei de carbon”, declară Bogdan Neacșu, Director General CEC Bank.

Susținerea companiilor care contribuie prin activitatea lor la creșterea eficienței energetice reprezintă o direcție strategică pentru EximBank, mai ales în contextul unui interes crescut pentru implementarea de soluții smart care să permită reducerea consumului de energie. Vom continua să mobilizăm resurse financiare în condiții avantajoase pentru antreprenorii care dezvoltă  tehnologii pentru utilizarea eficientă a resurselor și vom sprijini inițiativele firmelor care contribuie la susținerea atingerii obiectivelor naționale de mediu contribuind astfel la o dezvoltare economică durabilă și asigurarea competitivității pe termen lung a economiei românești”, a spus Traian Halalai, președintele executiv al EximBank.

Grupul RAAL are propria echipă de cercetare și dezvoltare, iar peste 99% din producție este destinată exportului. Printre clienții grupului se numără John Deere – unul dintre cei mai cunoscuți producători de utilaje agricole, Class sau Samsung.

RAAL produce schimbătoare de căldură folosite în instalații industriale și în industria auto – un domeniu cu un potențial foarte mare de creștere în contextul în care tehnologia schimbătoarelor de căldură poate fi utilizată și pentru creșterea eficienței energetice și reducerea consumului și a cheltuielilor de energie.

Sondaj la nivelul UE: În fața războiului din Ucraina, cetățenii sunt uniți în sprijinul UE

0
  • 65% dintre europeni consideră că apartenența la UE este un lucru bun, cel mai mare procent din 2007 
  • Sancțiunile economice ale UE împotriva Rusiei sunt sprijinite de 80% dintre cetățenii UE 
  • 59% afirmă că apărarea libertății și a democrației trebuie să fie o prioritate 
  • În contextul războiului din Ucraina, 61% dintre europeni nu sunt încrezători că viața lor va rămâne neschimbată 
  • Rusia este văzută pozitiv doar de 10% dintre respondenți 

Războiul Rusiei împotriva Ucrainei a consolidat sprijinul public pentru UE, indică sondajul Eurobarometru de primăvară al PE, publicat astăzi.

Aproape două treimi (65%) dintre europeni consideră că apartenența la UE este un lucru bun. Acesta este cel mai bun rezultat din 2007, când a fost de 58%. Apartenența la UE este considerată „un lucru bun” de o majoritate absolută a cetățenilor din toate țările, cu excepția Greciei și a Slovaciei, unde mai mulți respondenți consideră că acest lucru este „nici bun, nici rău”. În comparație cu ultimul sondaj Parlemeter realizat de Parlamentul European la finalul anului 2021, rezultatele au crescut semnificativ în majoritatea țărilor, în special în Lituania (+20 puncte procentuale), Malta (+12 puncte procentuale) și Estonia (+9 puncte procentuale).

În prezent, 52% dintre europeni au o imagine pozitivă despre UE, față de 12% care au o imagine negativă. Acest rezultat reprezintă o creștere cu 3 puncte procentuale a imaginii pozitive începând din noiembrie-decembrie 2021 și, în același timp, este egal cu cel mai bun rezultat măsurat de sondajele Parlamentului European începând din 2007. Rezultatele naționale pentru o imagine pozitivă a UE variază de la 76% în Irlanda la 32% în Grecia. În România, 51% dintre cetățeni au o imagine pozitivă despre UE, cu 9% mai mult decât la finalul anului 2021.

Apreciind rezultatele sondajului, Președinta Parlamentului European, Roberta Metsola, a declarat: „În contextul întoarcerii războiului pe continentul nostru, europenii se simt în siguranță pentru că fac parte din Uniunea Europeană. Cetățenii europeni sunt profund atașați ideii de libertate, sunt pregătiți să ne apere valorile și sunt din ce în ce mai conștienți de faptul că democrația nu mai poate fi considerată de la sine înțeleasă.”

Evenimentele recente au modelat, de asemenea, imaginea europenilor cu privire la alți actori majori de pe scena internațională. Rusia este văzută pozitiv doar de 10% dintre respondenți, în scădere de la 30% cât era în 2018, când această întrebare a fost adresată ultima dată. China este văzută pozitiv de 22% dintre respondenți (-14 puncte procentuale față de 2018). În schimb, europenii au o imagine mai pozitivă despre Regatul Unit (65%, +1 punct procentual), iar 58% dintre cetățenii participanți la sondaj au o imagine pozitivă despre SUA (+13 puncte procentuale).

Majoritatea cetățenilor consideră că războiul din Ucraina presupune o schimbare fundamentală: 61% dintre europeni nu sunt încrezători că viața lor va rămâne neschimbată. Doar aproximativ o treime dintre respondenți (37%) consideră acest lucru. Un sondaj publicat săptămâna trecută de Comisia Europeană arată că opt din zece respondenți (80%) sunt de acord cu impunerea de sancțiuni economice guvernului rus, precum și întreprinderilor și persoanelor fizice ruse. Majoritatea cetățenilor din 22 state membre își declară sprijinul față de răspunsul UE la invazia Ucrainei de către Rusia.

În condițiile în care inflația și costul vieții crescuseră cu mult timp înainte de începerea războiului rusesc din Ucraina, patru din zece europeni afirmă că se confruntă deja cu consecințele războiului asupra nivelului lor de trai (40%). Ca un semn clar al rezilienței și unității europene, 59% dintre europeni consideră că apărarea valorilor europene comune, cum ar fi libertatea și democrația, reprezintă o prioritate, chiar dacă acestea ar afecta prețurile și costul vieții.

Preocupările economice din ce în ce mai mari se reflectă, de asemenea, în prioritățile politice asupra cărora cetățenii doresc ca Parlamentul European să se concentreze mai mult: combaterea sărăciei și a excluziunii sociale este menționată în primul rând (38%), urmată de sănătatea publică (35%), care a scăzut semnificativ cu 7 puncte procentuale în ultimele șase luni, și de democrație și statul de drept (32%), prioritate care a înregistrat o creștere semnificativă cu 7 puncte procentuale.

Percepția războiului și semnificația acestuia pentru Uniunea Europeană devin, de asemenea, vizibile când este vorba despre valorile fundamentale pe care cetățenii le doresc apărate prioritar de Parlamentul European: democrația se află din nou în fruntea listei, cu o creștere de șase puncte comparativ cu toamna anului 2021 (38%, +6 puncte procentuale). Urmează protecția drepturilor omului în UE și în lume, precum și libertatea de exprimare și de gândire, cu 27%.



Sondajul Eurobarometru al Parlamentului European din primăvara anului 2022 a fost realizat între 19 aprilie și 16 mai 2022 în rândul a 26.578 de respondenți din cele 27 de state membre ale UE. Sondajul a fost realizat față în față și completat cu interviuri online, acolo unde a fost necesar. Rezultatele UE au fost ponderate în funcție de dimensiunea populației din fiecare țară.

Lipsa rapoartelor de lucrări și existența unui departament propriu de vânzări nu influențează tratamentul fiscal al unor servicii suplimentare de vânzări

0

 

Formalismul excesiv al ANAF invalidat de Înalta Curte de Casație și Justiție. Lipsa rapoartelor de lucrări și existența unui departament propriu de vânzări nu influențează tratamentul fiscal al unor servicii suplimentare de vânzări

Rapoartele de lucrări nu sunt obligatorii, chiar dacă au fost prevăzute prin contract, în condițiile în care contribuabilul probează prin mijloace de probă efectivitatea prestării serviciilor, a stabilit Înalta Curte de Casație și Justiție. Decizia definitivă favorabilă a fost obținută de echipa de avocați a Băncilă, Diaconu și Asociații, compusă din Emanuel Băncilă și Andrei Boian. Aceștia au reușit să demonstreze că nu există o situație de dublare a serviciilor atunci când au fost angajați prestatori de servicii suplimentari în condițiile în care contribuabilul avea deja un departament propriu de vânzări. Printr-un raport de expertiză administrat în cauză s-a dovedit legătura de cauzalitatea între serviciile de vânzări prestate suplimentar si creșterea cifrei de afaceri. 

Un operator important din industria materialelor de construcții care avea departament propriu de vânzări a procedat și la angajarea de subcontractori, pentru a-și asigura creșterea cifrei de afaceri în relația cu anumiți distribuitori – fără a desființa departamentul de vânzări intern al companiei. 

Organele fiscale, cu ocazia desfășurării inspecției fiscale, au refuzat recunoașterea caracterului deductibil al acestor cheltuieli legate de prestarea unor servicii suplimentare de vânzări în afara departamentului propriu de vânzări al Societății și a TVA aferentă, motivat de faptul că deja exista un departament propriu de vânzări, și nu se poate determina dacă creșterea cifrei de afaceri în relația cu distribuitorii, pentru care au fost angajați prestatori de servicii suplimentari a fost generată de serviciile prestate de către aceștia din urma sau de către angajații din propriul departament de vânzări. Mai mult, conform contratului de prestări servicii, se indica în mod clar obligativitatea întocmirii unor rapoarte de lucrări pentru decontarea serviciilor, ceea ce nu s-a întâmplat. 

Atât în cadrul inspecției fiscale, cât și în cadrul contestației, Societatea a prezentat suficiente documente care probau, pe de o parte, faptul că serviciile au fost efectiv prestate, iar pe de altă parte, faptul că în relația cu distribuitorii pentru care s-a dispus externalizarea parțială a departamentului de vânzări a fost înregistrată creșterea cifrei de afaceri tocmai datorită acestei externalizări parțiale, totuși organele fiscale și-au menținut poziția în ceea ce privește refuzul recunoașterii caracterului deductibil al cheltuielilor și a TVA aferentă.

În același timp, referitor la susținerile organelor fiscale conform cărora compania avea un departament de vânzări intern, Curtea de Apel București a accentuat obligația organelor fiscale de a respecta principiului libertății de gestiune care acordă companiei dreptul de a decide în privința raporturilor contractuale pe care le angajează. 

Emanuel Băncilă – Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL

Formalismul excesiv al ANAF continua să piardă teren prin soluțiile succesive date de instanțele de judecată în favoarea contribuabililor. Cu toate acestea, nu se observă o schimbare de optică în abordarea echipelor de inspecție fiscală pe această temă”– a declarat Emanuel Băncilă, partenerul coordonator al departamentului de Controverse și Inspecții Fiscale al Băncilă, Diaconu și Asociații. 

Cooperare economică româno-ucraineană

0

Președintel Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB), Iuliu Stocklosa, a avut o întrevedere cu Anna Honcharova, secretar I, coordonator al Secției comercial economice a Ambasadei Ucrainei în România și Oleg Balika, secretar II. La întâlnirea care a avut loc la sediul CCIB, au participat oameni de afaceri din domeniul infrastructurii portuare și agriculturii.

CCIB informează că „principalul obiectiv al întrevederii a vizat identificarea unor modalități concrete de colaborare între cele două comunități de afaceri, în contextul dificultăților generate de conflictul din Ucraina pe lanţurile de aprovizionare şi de distribuţie.

În deschiderea întâlnirii, Iuliu Stocklosa a facut o prezentare succintă a potențialului economic al Capitalei și a strategiei Camerei bucureștene în domeniul relațiilor externe. subliniind importanţa acordată dezvoltării relaţiilor economice şi comerciale cu Ucraina. În context, președintele CCIB a exprimat interesul de reluare a colaborării cu CCI teritoriale din țara vecină, cu sprijinul Ambasadei. 

Totodată, Iuliu Stocklosa a vorbit despre posibilitatea identificării unor rute alternative pentru transportul cerealelor exportate de Ucraina utilizând infrastructura portuară (fluvială și maritimă) din țara noastră. De exemplu, președintele CCIB a apreciat că Sulina, cu anumite investiții, poate deveni în viitorul apropiat un punct de operare interesant pentru transferul cerealelor din barje în nave maritime, preluând asfel o parte din cantitățile de cereale ce ar urma sa fie încărcate în portul Constanța (deosebit de aglomerat). În opinia președintelui CCIB, la Sulina pot opera chiar firme ucrainene specializate, posesoare a echipamentelor specifice, a căror activitate în porturile de la Marea Neagră din țara vecină este blocată din cauza războiului.

Propunerea președintelui Camerei bucureștene a fost primită cu interes de diplomații ucraineni, care au exprimat întreaga deschidere pentru a promova acest proiect în mediul de afaceri din țara lor. Totodată, au exprimat dorința de a identifica, prin intermediul CCIB, firme care operează în construcții, în vederea participării acestora la procesul de reconstrucție a infrastructurii, obiectivelor industriale și civile distruse de la începutul acțiunilor militare”.

CCIB subliniază că „în anul 2021, schimburile comerciale bilaterale au înregistrat un volum record, de 2,4 miliarde USD, în creștere cu 40,5% față de anul anterior, din care importul din Ucraiana a fost în valoare de 1,6 miliarde USD (+50%), iar exportul a fost de 0,8 miliarde USD (+25,5%% faţă de anul 2020). În primele 3 luni ale anului 2022, volumul total al schimburilor a fost de 0,6 miliarde USD (+2,3% față de perioada similară din 2021), din care exportul românesc a fost de 0,2 miliarde USD (-20%), iar importul din Ucraina a fost de 0,4 miliarde USD (+15%)”.

Foto: ©CCIB

Dai-Tech vizează extinderea vânzărilor în nordul Africii şi Orientul Mijlociu

0

Compania Dai-Tech SA, deținătoarea brandului românesc nJoy de echipamente şi soluţii IT&C de protecţie a echipamentelor electrice şi electronice, lider pe piaţa autohtonă de UPS (sisteme neîntreruptibile de alimentare cu energie), își propune „extinderea vânzărilor pe noi pieţe externe, vizând Nordul Africii și Orientul Mijlociu. Compania înregistrează deja vânzări în Tunisia şi Liban şi a început demersurile necesare pentru a intra pe piaţa din Egipt, fiind prezentă şi în alte 13 ţări din Europa”. 

Dai-Tech SA informează că „profitul net al companiei a crescut cu 44% în 2021, faţă de 2020, ajungând la 3,6 milioane de lei (730.000 de euro). De asemenea, EBITDA a urcat cu aproape 50% în 2021, comparativ cu anul anterior, ajungând la 4,3 milioane de lei (870.000 de euro). În același interval, cifra de afaceri a companiei a urcat cu 47%, ajungând la 25,15 milioane de lei”.

Adorian Demeter, Fondator și General Manager, Dai-Tech

Adorian Demeter, fondator şi General Manager al Dai-Tech: „Experienţa acumulată în două decenii pe diferite pieţe externe şi rezultatele foarte bune pe care le-am obţinut până acum în ţările unde suntem prezenţi ne fac încrezători în planurile noastre de dezvoltare şi extindere în aceste două mari zone ale lumii: Nordul Africii și Orientul Mijlociu. Vindem pe 15 pieţe, produsele nJoy sprijină infrastructuri electrice complexe din Portugalia şi până în Liban, iar acum ne pregătim să intrăm şi în Egipt. Totodată, vrem să ne dezvoltăm în sfera energiei verzi, unde vizăm lărgirea portofoliului nJoy cu noi produse inovatoare şi performante menite să aducă beneficii pe mai multe planuri companiilor. De asemenea, ne dorim să îmbunătăţim experienţa utilizatorilor şi să eficientizăm procesele de lucru, oferind noi opţiuni pentru produsele noastre, cum ar fi mentenanţă periodică sau service on-site. Acţionăm pe un segment de nişă pe care îl cunoaştem foarte bine, am identificat mai multe nevoi şi direcţii unde putem aducem un spor de valoare şi suntem ferm convinşi că prin, implementarea planurilor noastre, vom înregistra creşteri consistente în viitor.”

Dai-Tech subliniază că strategia de dezvoltare include și „diversificarea portofoliului nJoy cu noi categorii de produse, pentru care piața prezintă interes în creștere, precum sistemele de captare a energiei solare pentru back-up electric. Aceste noi sisteme solare reprezintă o alternativă verde pentru asigurarea unei rezerve de energie electrică. Într-o primă etapă, produsele nJoy din această categorie vor fi destinate consumatorilor rezidenţiali.

Altă direcție strategică va consta în dezvoltarea ofertei de servicii, prin adăugarea de noi opțiuni produselor aflate în portofoliul său, cum ar fi: instalarea de echipamente, mentenanţa periodică sau la cerere, service premium pentru produsele vârf de gama sau service on-site. Compania realizează întregul proces de dezvoltare a unei soluții de back-up electric, de la ideea inițială, susţinând procesul de producţie şi până la implementarea, finalizarea şi integrarea ei într-o structură deja existentă. La aceste soluţii contribuie şi serviciile adiţionale ulterioare legate de punerea în funcţiune, asistenţă şi garanţia sistemului. Astfel că, Dai-Tech asigură soluţii, produse şi servicii la standarde de calitate înalte, eficiente şi capabile să sprijine orice tip de infrastructură electrică, indiferent de gradul de complexitate al acesteia. 

Nu în ultimul rând, compania își propune crearea de noi verticale de business pe nişa produselor de tip industrial, în direcții adiacente business-ului actual, precum integrarea de sisteme IT, proiectarea de clădiri (subdiviziunea de integrare electrică), iluminatul, securitatea fizică (ansamblul de echipamente de.securitate, supraveghere, monitorizare) și energie solară.

Pentru a-şi finanța strategia de extindere pe pieţele externe și de dezvoltare a unor noi produse, într-un ritm accelerat, Dai-Tech este deschisă la accesarea de noi surse de finanțare, fie de tip private equity, fie prin listarea pe Bursa de Valori București”.
Dai-Tech este „o companie cu sediul în Timişoara, care deţine brandul de echipamente şi soluţii de infrastructură electrică și securitate, nJoy, din 2010. Până în prezent, Dai-Tech a lansat peste 500 de produse nJoy – UPS, baterii, AVR-uri (stabilizatoare de tensiune) și surse de alimentare. Produsele sale se vând în 15 ţări: Armenia, Bulgaria, Cehia, Grecia, Italia, Kosovo, Liban, Macedonia de Nord, Portugalia, România, Rusia, Serbia, Tunisia, Ucraina și Ungaria. Dai-Tech este certificată la standarde internaționale pentru managementul calității prin ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, emise de TUV Austria, iar produsele sale trec cu brio certificările de performanță IEC-62040-3, plasând compania între jucătorii de top pe plan global”.

Creștere de 3,3 ori a activelor în fonduri de investiții, în 10 ani, în România

0

În ultimii 10 ani, în România, s-a înregistrat o creștere de 3,3 ori a activelor în fondurile de investiții, a anunțat Asociația Administratorilor de Fonduri (AAF) din România, în contextul unei dezbateri organizate împreună cu Bursa de Valori București. În ultimul an, „40 de fonduri deschise au investit majoritar în acțiuni minimum 50% din totalul banilor aflați în administrare, ceea ce reprezintă active nete de 3,57 mld lei și un număr de investitori de 101.363 de investitori în plus”.

Horia Gustă, preşedintele Consiliului Director AAF: „Veștile foarte bune sunt că, dacă activele aflate în administrare au fost în scădere, din perspectiva numărului de investitori vedem creșteri pe toate palierele. De departe cea mai mare creștere o au fondurile de acțiuni. La finalul trimestrului 1, observăm că avem 46.493 de investitori noi și pot să vă confirm că și la finalul lunii aprilie numărul este în creștere, cu alți 2.000 de investitori, deci avem peste 48.000 de investitori. Cel mai mare număr de investitori este în fondurile de obligațiuni și cu venit fix, în scădere față de finalul trimestrului patru din 2021, dar fondurile de multiactive, respectiv cele de acțiuni, sunt în continuă creștere și au depășit pragul de 100.000 de investitori la finalul lunii aprilie 2022. Poate părea un paradox – s-a redus ponderea activelor aflate în administrare dar numărul de investitori este în creștere însă această dinamică indică încrederea investitorilor în administratorii de fonduri. Industria de asset management beneficiază de încrederea a peste 456.000 de persoane care și-au încredințat resursele către profesioniști mizând pe expertiza echipelor de management. Industria noastră este o industrie care funcționează după legislația europeană și românească, este supravegheată de ASF și beneficiază de sprijinul băncilor custode cu depozitarea, cu echipe profesioniste – cu alte cuvinte este o industrie care transferă încredere investitorilor și vă felicit pentru asta.” 

Adrian Tănase, director general al Bursei de Valori Bucureşti: „Din punctul de vedere al investitorilor cu investiții directe pe Bursa de Valori București, vedem același trend de creștere. Conform datelor publicate de Fondul de Compensare a Investițiilor, acesta a crescut cu vreo 25% în ultimul an, la aproape 90.000 de investitori. Sperăm să avem în continuare o accelerare a participării românilor pe piața de capital atât prin investiții directe cât și prin fonduri deschise. Un alt eveniment care s-a întâmplat recent a fost promulgarea de către președintele României a legii în ceea ce privește reținerea la sursă a impozitelor, astfel că, de la 1 ianuarie 2023, toate impozitele generate de investițiile pe piața de capital vor fi reținute la sursă. Aceasta este o măsură foarte importantă pe care am susșinut-o în sensul simplificării procedurilor fiscale pentru orice investitor pe piața de capital.” 

Adrian Cojocar, CFA, director general adjunct Patria Asset Management: „Un factor important pentru performanța mai bună a pieței de capital românești față de bursele din regiune a fost acela că economia României a fost mai puțin afectată în anul pandemic 2020 decât celelalte economii din Europa, iar revenirea economică a fost mult mai rapidă față de alte state. De asemenea, rezultatele bune din ultimul an și jumătate se datorează faptului că pe bursă există un nucleu de companii din sectorul energetic ce au performat foarte bine și au impulsionat piața, iar investitorii au apreciat performanțele companiilor românești.” 

Alexandru Ilisie, director de investiții OTP Asset Management: „Acest puseu inflaționist a fost declanșat de criza Covid, care a rupt lanțurile de distribuție și de producție, a redus stocurile la minime istorice, iar refacerea lor a dus la cerere ridicată de materii prime, care, împreună cu criza forței de muncă a generat creșteri de prețuri și inflație. Criza gazelor a avut, de asemenea, un impact ridicat asupra inflației în condițiile în care de la un consum extrem de scăzut în 2020, reluarea activității industriale după pandemie a indus o cerere ridicată de gaze. Criza provocată de cererea mai mare a fost acutizată însă de Rusia, care nu mai livrează aceleași cantități de gaze spre Europa, ceea ce a făcut ca prețul să explodeze la începutul anului.” 

Aurel Bernat, director general BT Asset Management: „Recomand românilor să investească în acțiuni și cred că acțiunile românești sunt un remediu împotriva inflației, dacă există un plan, dacă investițiile sunt recurente și dacă investitorii nu cedează în fața volatilității actuale. Sunt și scăderi, dar acestea trebuie privite ca oportunități de investiții. Privind în ansamblu, România trăiește momentele sale de glorie în ultima vreme, inclusiv în ceea ce privește conflictul din Ucraina. Are o poziționare geografică extraordinară, are ieșire la Marea Neagră, am preluat exporturile din Ucraina, suntem una dintre cele mai pro-europene națiuni din Europa, militar suntem o țară reprezentativă pentru conflictul ucrainean, suntem a doua țară ca populație, după Polonia, în Europa de est. Trebuie să luăm în considerare toate aceste atribute pozitive pe care le avem ca țară și să valorificăm acest val de oportunitate. Aceste atuuri pe care le are România în actualul context geo-politic se vor transfera și către companiile listate, care vor performa. Nu depindem energetic de Rusia, avem listate pe bursă companii energetice care produc și care au performat excelent ca urmare a creșterii prețurilor pe piața internațională. Văd lucruri pozitive în ceea ce privește România, iar piața locală are toate șansele să performeze peste medie și în viitor.”

Milan Prușan, Managing Director NN Investment Partners: „Probabil că vom asista la o încetinire a activității economice, într-un orizont de 12-18 luni, după câțiva ani foarte buni pentru economie. Previziunile sunt de creștere și în 2022, chiar dacă se estimează o creștere mai mică față de anul anterior. În această perioadă trebuie să vedem și oportunitățile. Toată lumea vorbește despre scumpiri și volatilitate, dar acest lucru înseamnă discounturi pe piețele de capital, ar trebui să profităm de acest lucru. Pe de altă parte, volatilitatea începe să scadă, se văd ajustări de prețuri de metale și mărfuri, ceea ce este un semnal foarte bun pentru inflația pe care o importăm.”

Alexandru Voicu, CEO SAI Certinvest: „Factorii care au determinat ca indicii Bursei de Valori București să se situeze mai bine decât cei regionali sunt mixul sectorial și supraexpunerea pe acțiuni energetice. De asemenea, am beneficiat și de indicatori de evaluare mult mai raționali decât alte piețe vestice, iar gradul ridicat de dividende a susținut foarte mult prețul acțiunilor. Nu în ultimul rând, comportamentul investitorilor români, care au încredere în țară, reprezintă un alt factor important. România are premise foarte bune de creștere, are acțiuni la Bursă foarte ieftine, iar acestea reprezintă un instrument foarte bun de economisire.”

Eaton își extinde colaborarea cu Microsoft pentru tehnologia UPS

0

Compania Eaton de gestionare inteligentă a energiei electrice, anunță că „își extinde colaborarea cu Microsoft, pentru a accelera aplicațiile tehnologiei sale de sisteme de alimentare neîntreruptibilă (UPS), EnergyAware, în segmente cheie din întreaga lume. Extinderea face parte dintr-un nou cadru strategic dintre Eaton și Microsoft, menit să gestioneze dezvoltări majore din industrie, inclusiv transformarea digitală, sustenabilitatea și tranziția energetică.

Un element cheie al contractului cadru strategic este includerea tehnologiei Eaton EnergyAware UPS în proiectele Microsoft. Funcția principală a unui UPS este asigurarea protecției cu alimentare de rezervă pentru aplicații și facilități critice și protejarea acestora asupra întreruperilor din rețea sau problemelor legate de calitatea energiei. Printr-o strânsă colaborare pe parcursul mai multor ani, Eaton și Microsoft au adăugat capabilități digitale tehnologiei UPS, ceea ce permite utilizarea acesteia ca resursă distribuită de energie (RDE), pentru sprijinirea rețelelor cu niveluri ridicate de generare a energiei regenerabile variabile.

Aceasta va permite unei noi generații de centre de date care interacționează cu rețeaua, inclusiv cele operate de Microsoft, să sprijine operatorii de rețea prin furnizarea unor servicii de flexibilitate critică. Includerea flexibilității în rețea reprezintă o oportunitate pentru centrele de date să valorifice activele insuficient utilizate, de exemplu, prin asigurarea stocării energiei și furnizarea serviciilor de răspuns rapid la frecvență ridicată de care operatorii de rețea vor avea nevoie din ce în ce mai mult, pe măsură ce capacitatea regenerabilă crește, iar rețeaua pierde inerția asociată generării pe bază de combustibili fosili”.

Craig McDonnell, vicepreședinte și director general al Diviziei de tranziție energetică și digitalizare de la Eaton: „O tehnologie UPS care interacționează cu rețeaua contribuie la decarbonizarea energiei la nivelul rețelei, ceea ce înseamnă că sustenabilitatea sa generează beneficii ce se extind dincolo de centrul de date. Aceasta schimbă regulile jocului din punctul de vedere al gestionării energiei în profilul general al impactului asupra mediului al centrelor de date.”

Sean James, directorul Departamentului de cercetare pentru centrele de date de la Microsoft: „Un centru de date care interacționează cu rețeaua este acela în care sistemul său electric extins funcționează nu numai pentru a proteja datele și aplicațiile IT ale utilizatorului, ci și pentru a oferi servicii electrice valoroase operatorului sistemului de transport al energiei electrice și rețelei. Aceste servicii auxiliare vor fi din ce în ce mai importante pentru a sprijini rețeaua să facă față nivelurilor ridicate de energie regenerabilă variabilă.”

Eaton este „o companie de gestionare inteligentă a energiei electrice, dedicată îmbunătățirii calității vieții și protejării mediului pentru oamenii de pretutindeni. Suntem ghidați de angajamentul nostru de a face afaceri corect, de a opera în mod durabil și de a ne ajuta clienții să gestioneze energia ─ astăzi și în viitor. Prin valorificarea tendințelor globale de creștere a electrificării și digitalizării, accelerăm tranziția planetei către energia regenerabilă, ajutând la rezolvarea celor mai urgente provocări de gestionare a energiei din lume, în beneficiul părților interesate și al societății în general.

Înființată în 1911, Eaton este listată la NYSE de aproape un secol. În 2021, veniturile noastre s-au ridicat la 19,6 miliarde de dolari SUA și deservim clienți din peste 170 de țări. Pentru informații suplimentare, accesați www.eaton.com. Urmăriți-ne pe Twitter și LinkedIn”.

Cabinet imagistic pe roți creat de compania Deltamed pentru screening de cancer mamar

0

Compania Deltamed, cel mai mare producător din Europa de Est de vehicule pentru intervenții speciale, a livrat Institutului Regional de Oncologie (IRO) Iași, la sfârșitul lunii mai, o unitate mobilă de screening de cancer mamar: „Unitatea, realizată de companiile Deltamed și Medist Imaging & POC, a fost prezentată public, marți, 21 iunie, de IRO Iași, beneficiarul comenzii, ce o va folosi pentru a efectua mamografii în cadrul proiectului ONCOFEM – Fii responsabilă de sănătatea ta! Prevenție, depistare, diagnostic și tratament precoce al cancerului de sân, Cod SMIS: 136664, proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020”. 

După cum anunță Deltamed, „cabinetul imagistic pe roți” pe care l-a creat „va fi utilizat pentru testarea femeilor din regiunile Nord-Est și Sud-Est (12 județe), care au acces limitat la servicii medicale de specialitate. 

Programul ONCOFEM are ca obiectiv testarea a 30.000 de femei, cu vârsta între 50-69 ani fără o zi, din Regiunile Nord-Est și Sud-Est, cu ajutorul unității mobile, ce reprezintă un veritabil cabinet de imagistică pe roți, cu echipamente de înaltă tehnologie medicală ce vor permite realizarea de mamografii digitale 3D. Unitatea Mobilă de Screening de cancer mamar, proiectată și realizată de compania Deltamed, a fost achiziționată de IRO Iași în cadrul proiectului ONCOFEM și a costat 2,572,601.50 lei, TVA inclus”.

Economist Mirela Grosu, managerul Institutului Regional de Oncologie Iași: „Aceste cabinete medicale mobile pot contribui la reducerea inegalităților dintre rural și urban, prin îmbunătățirea accesului populației din rural la servicii medicale, în condițiile în care România are mari probleme la acest capitol, cum avertiza și Comisia Europeană. Nevoia de investigații medicale este uriașă în sate și comune, dacă luăm în considerare că un sondaj de anul trecut arăta că peste 26% din locuitorii orașelor nu și-au făcut niciodată un set banal de analize de sânge. De aceea, posibilitatea de a efectua mamografii în zone din mediul rural ce se confruntă chiar și cu deficit de medici de familie, este o realizare deosebită și ne va ajuta să salvăm numeroase vieți.” 

Dan Gorgan, fondatorul și acționarul majoritar al companiei Deltamed. „Am achiziționat un camion ce avea doar cabină și am instalat pe structura din spate, de la zero, toate instalațiile și echipamentele necesare, pe care le-am conceput astfel încât să transformăm camionul  într- un cabinet de imagistică modern, dar pe roți. Unitatea mobilă de screening mamar înseamnă o încăpere principală protejată împotriva razelor X și în care se află mamograful Senographe Pristina, un al doilea spațiu mai mic unde se pregătește pacienta, o zonă de recepție și o zonă de lucru unde se analizează și se stochează temporar imaginile achiziționate. Toate aceste zone sunt alimentate cu energie electrică și stabilizate termic astfel încât Unitatea să aibă autonomie suficientă pentru o zi de lucru, iar personalul să poată realiza mamografii chiar și în  spații deschise, în câmp, de exemplu.”

Unitatea a fost livrată de către compania compania Medist Imaging & POC în parteneriat cu compania Deltamed, principalul producător de ambulanțe și vehicule speciale din Europa de Est.

Mamograful este digital și a fost produs de General Electric Healthcare, fiind furnizat de compania Medist Imaging & POC, liderul asocierii ce a câștigat licitația organizată de Institutul Regional de Oncologie Iași. Spre deosebire de mamografia analogică, cea digitală se obține mult mai rapid, oferă o mai mare acuratețe imaginilor obținute în urma scanării, reducând astfel riscul de a repeta investigația, deci, implicit, timpul de expunere la raze X. Echipamentul permite, totodată, transmiterea datelor brute și a imaginilor către baza de date a spitalului și medicul oncolog specialist. Primul mamograf de acest tip a fost livrat în septembrie 2021 Centrului Regional din Cluj pentru Prevenirea și Controlul Cancerului. 

Bogdan Niculescu, General Manager Medist Imaging&POC: „Este cel de-al doilea proiect de acest tip realizat la noi în țară, la care ne aducem contribuția. Interesul factorilor de decizie din sănătate pentru a facilita implementarea și dezvoltarea unor astfel de soluții pentru imagistica sânului, pentru sănătatea femeilor, în general, este de bun augur. Ne bucurăm să fim parte din acest demers pentru că și în acest fel ne facem datoria de companie românească dedicată dezvoltării domeniului medical din România. Proiectul în sine a necesitat multe ore de lucru, logistică, service, tehnic și nu este încheiat: specialiștii noștri aplicaționiști și reprezentanții medicali din biroul nostru de la Iași vor fi în continuare alături de beneficiar pentru susținerea instruirilor tehnice și clinice și pentru suportul after-sales specializat.” 

Deltamed este caracterizat drept „cel mai mare producător de ambulanțe din Europa de Est, este o companie de tehnologie centrată pe inovație ce oferă soluții integrate în cazul vehiculelor destinate intervențiilor speciale pentru salvarea de vieți, fie că este vorba despre ambulanțe, autospeciale pentru descarcerare sau pentru stingerea incendiilor. Cu o experiență de 25 de ani în domeniu, Deltamed este o companie cu capital 100% românesc ce oferă proiecte adaptate nevoilor beneficiarilor și concepute specific de echipa sa de profesioniști. Echipamentele instalate pe ambulanțele și autospecialele Deltamed fac parte din gama de tehnologii de vârf ale unor companii de top, la nivel global, pe segmentul lor de activitate.  Unitatea de producție a Deltamed este situată în localitatea Gilău județul Cluj, pe o suprafață cumulată de aproape 15.000 mp ce conține șapte hale de producție propriu-zisă, precum și departamentele de Cercetare & Proiectare și de Control al Calității și After Sales dedicate. Deltamed a înregistrat o cifră medie anuală de afaceri de peste 35 de milioane de euro, în ultimii trei ani”.

Medist Imaging „face parte din grupul firmelor MEDIST alături de Medist Life Science și de Medist Solutions, cunoscut pe piața furnizorilor de echipamente medicale din România încă din 1994. Este o companie dedicată susținerii sectorului imagistic și de Point of Care din România, atât uman, cât și veterinar, prin furnizarea de echipamente specializate de la cei mai importanți producători din lume. Echipa oferă  consultanță pentru implementarea unor proiecte complexe, integrate, de la gândirea soluțiilor potrivite nevoilor, amenajarea optimă a spațiilor, instalarea echipamentelor din portofoliu, pâna la instruirea specializată, atât tehnică, cât și clinică, a personalului medical”.

Unitatea Mobilă de Screening de Cancer Mamar pusă la dispoziție de Institutul Regional de Oncologie Iași pentru implementarea proiectului ONCOFEM – Fii responsabilă de sănătatea ta! Prevenție, depistare, diagnostic și tratament precoce al cancerului de sân are:

  • instalație radiologică digitală fixă pentru mamografie cu tomosinteză tip: Senographe Pristina 3D TM Mobile
  • stație post procesare
  • 11,6 metri lungime, 2,5 metri lățime și 3,5 metri înălțime
  • masă: 10 tone
  • vestiar pentru femeile care vin pentru mamografie
  • cameră pentru personalul medical
  • rampă pentru persoane cu dizabilități, care poate fi coborâtă la nevoie

    Unitatea Mobilă de Screening de Cancer Mamar, realizată de compania Deltamed și livrată de către Medist Imaging & POC, a fost achiziționată de IRO Iași în cadrul proiectului ONCOFEM și a costat 2,572,601.50 lei, TVA inclus. Examinarea gratuită constă în efectuarea unei mamografii digitale cu dublă citire. Pentru a merge cu Unitatea Mobilă de Screening de Cancer Mamar în localitățile din județele vizate de proiect – Iași, Bacău, Vaslui, Botoșani, Neamț, Suceava, Galați, Brăila, Constanța, Vrancea, Tulcea, Buzău – avem nevoie de sprijinul autorităților locale, al medicilor de familie și al asistenților medicali comunitari. 

Proiectul ONCOFEM: