Tech Radar Thoughtworks: Companiile, tot mai interesate de inovații în logistica software

0

Thoughtworks (NASDAQ: TWKS), o companie globală de consultanţă în tehnologie care integrează strategie, design şi inginerie pentru a stimula inovaţia digitală, a lansat Volumul 26 al raportului Technology Radar. Raportul semestrial are la bază observațiile, discuțiile și experiența directă a Thoughtworks în rezolvarea celor mai dificile provocări din business ale clienților săi. Deși conceptul securizării logisticii software este cunoscut de mai mulți ani, una din temele principale ale raportului este reprezentată de existența unui progres clar în business către securizarea software-ului în faza de producție și logistică.

În mai 2021, Casa Albă din SUA a publicat Ordinul executiv privind îmbunătățirea securității cibernetice la nivel național. Una dintre secțiunile documentului vorbește despre întărirea securității pentru logistica software. Realizând faptul că nu mai este suficient să scrie cod securizat, companiile își extind acum practicile de securitate astfel încât să cuprindă întreg ciclul de dezvoltare logistică din spatele software-urilor, concepte de inginerie responsabilă, validarea și guvernarea dependințelor dintr-un proiect. Verificări și standarde precum SLSA (Supply chain Levels for Software Artifacts) sunt astăzi prezente în această ediție a Technology Radar, demonstrând faptul că acum sunt disponibile instrumente concrete care adresează acest subiect într-un mod practic, nu doar teoretic.  

„O serie de evenimente – fie că sunt cazuri grave de breșe de securitate, cu impact asupra brandurilor sau guvernelor – a sporit accentul pe care companiile îl pun pe conștientizarea complexității și amploarea proceselor implicate în securitatea ecosistemului de software într-un business. În timp ce multe organizații se concentrează pe sistemele aflate în producție, este la fel de important să acordăm aceeași atenție mediilor de testare, sandbox și cloud. Deși este o propunere dificilă, există instrumente concrete și best practices  care ajută companiile să gestioneze și să automatizeze securizarea logisticii software în efortul acestora de a-și securiza sistemele”, a declarat dr. Rebecca Parsons, Chief Technology Officer la Thoughtworks.

”Echipa Thoughtworks România a reușit să pună țara noastră pe harta globală a tehnologiei, contribuind cu 10 blip-uri  la cel mai recent volum Technology Radar. Printre acestea se numără CDKTF, The Composable Architecture, Android Gradle plugin – Kotlin DSL, axate pe dezvoltarea de aplicații mobile și infrastructură software. Blip-ul legat de SBOM (Software Bill of Materials) reprezintă o listă formală ce detaliază cum instrumentele, cadrele și alte componente utilizate în dezvoltarea software sunt interconectate.

Pentru mine, de când a fost lansată suita de librării Jetpack, a devenit o plăcere să lucrez cu anumite componente care anterior erau mai greu accesibile sau chiar indisponibile. 

Echipa Thoughtworks România a fost ghidată în ultimii 17 ani de către cel mai fervent susținător al raportului Tech Radar, Răzvan Lazăr, Head of Technology, a cărui implicare, dedicare și profesionalism exemplar au jucat un rol esențial în includerea blip-urilor propuse de noi în raport,” a spus Mihai Petrescu, Principal Mobile Consultant, Thoughtworks Romania.

 Printre principalele teme incluse în Tech Radar Vol. 26 se numără:

●  Inovații în logistica software – Hackerii profită din ce în ce mai mult de natura asimetrică a atacurilor și folosesc tehnici tot mai sofisticate. Pentru ei este suficient să găsească o singură breșă de securitate, în timp ce companiile trebuie să securizeze întregul ecosistem din jurul unui business. Conștientizarea și îmbunătățirea logisticii software este o parte critică a securității într-un business.

Bazarul Bizar: Schimbarea economiei softurilor open-source – Softul open source îmbunătățește agilitatea dezvoltatorilor și democratizează remedierea erorilor și inovația. Posibilitățile multiple de comercializare ale softului open source și ale mentenanței sale demonstrează complexitatea economică imensă a ecosistemului actual.

De ce continuă dezvoltatorii să implementeze state management in React? – După ce un framework devine popular, apar o sumedenie de instrumente care crează un ecosistem al îmbunătățirilor ce sfârșește prin consolidarea în jurul unui set mic de tool-uri populare. Cu toate acestea, state management in React pare să reziste acestei tendințe.  

Căutarea fără sfârșit – master data catalog – Dorința de a obține o valoare cât mai mare din seturile de date ale companiilor stimulează investiții continue. Interesul pentru big data duce la dezvoltarea permanentă de noi instrumente cu o listă interminabilă de caracteristici care se adresează guvernanței corporative, managementului calității și a publishing-ului. Spre deosebire de această tendință, există, de asemenea, o mișcare din ce în ce mai amplă prin care companiile aleg să se îndepărteze de gestionarea centralizată a datelor (top-down) și se apropie de un management cu o arhitectură de tip data mesh, care permite utilizatorilor finali să acceseze cu ușurință datele.

Voxa țintește o rundă de finanțare de 1 milion de euro pentru 2022

0

Voxa, prima platformă românească de streaming pentru audiobooks și e-books, țintește o nouă rundă de finanțare de 1 milion de euro pentru anul în curs. Start-up-ul de tech a ajuns la o capitalizare de piață de 6 milioane de euro, față de valoarea de 3,9 milioane de euro din noiembrie anul trecut, când a fost înființată compania.

Prin noua finanțare, Voxa vrea să-și consolideze poziția în România și să producă alte 1.000 de audiobook-uri. De asemenea, platforma își propune să se extindă în afara țării, demers pe care deja l-a început. Voxa va intra în al doilea trimestru al anului pe piața din Republica Moldova, unde își propune să devină platforma numărul unu de cărți digitale. Totodată, Voxa are în plan să integreze în platforma sa și un catalog de cărți într-o nouă limbă pe lângă română și engleză, urmând ca în 2023 start-up-ul să intre pe o nouă piață din regiune.

Platforma de streaming lucrează în același timp și la integrarea aplicației sale în pachetele de beneficii oferite de companii angajaților. Start-up-ul își propune ca până la finalul anului să ajungă în peste 100 de companii mari, iar segmentul corporate să reprezinte 30% din business până la finalul acestui an.

„Anul trecut, când am obținut prin SeedBlink prima rundă de finanțare, promiteam să construim platforma de streaming Voxa, să atragem edituri importante din România, să producem peste 500 de audiobooks și să ajungem la 1000 de abonați. Iată că în doar 6 luni toate planurile noastre s-au concretizat. Suntem dornici să scriem mai departe povestea Voxa și să aducem iubitorilor de cărți conținutul preferat mai aproape!”, a declarat Cătălin Meșter, CEO Voxa.     

Start-up-ul românesc Voxa s-a lansat oficial în luna noiembrie 2021, după ce a reușit să atragă o finanțare în valoare de 540.000 de euro la sfârșitul verii 2021 prin SeedBlink.

Voxa își îndreaptă atenția către fonduri de investiții care să-i susțină mai departe proiectele. Start-up-ul românesc estimează că veniturile lunare recurente vor ajunge la 100.000 de euro în al patrulea trimestru al anului curent. În plus, compania se așteaptă ca până la finalul anului numărul utilizatorilor să depășească numărul de 150.000.

„Atragerea de finanțări pentru antreprenori este, în general, o adevărată provocare. Analizăm mai multe opțiuni, atât în ceea ce privește fondurile de investiții, cât și platformele de crowdfunding. Modelul nostru de business este inovator, fiind la intersecția dintre tech și cultură, ceea ce reprezintă un atu. Tehnologia, care stă la baza platformei noastre, ne oferă un avantaj în fața altor start-up-uri, fiind unul dintre principalele domenii ce atrag atenția investitorilor”, a mai declarat Cătălin Meșter.

Utilizatorii Voxa sunt predominant din categoria 25-45 ani, iubitori de tehnologie și de cărți. Platforma pune la dispoziția utilizatorilor zeci de mii de cărți în format e-book și audiobook în limba română și engleză, cu acces nelimitat, dar și rezumate ale cărților. La cinci luni de la lansare, Voxa a ajuns la peste 50 de mii de utilizatori, 15 mii de audio-books si e-books și 35 de edituri partenere.

Tariful pentru un abonament standard la Voxa, care include acces nelimitat, este de 48 de lei. Aplicația poate fi testată gratuit timp de o săptămână. 

eJobs: 8 din 10 companii continuă recrutările conform planurilor sau chiar au crescut volumul de angajări

0

Conform unui nou sondaj realizat de eJobs, piața muncii e mai efervescentă ca oricând în pofida contextului incert: 8 din 10 angajatori recrutează conform planului de la început de an sau chiar mai intens, 8% dintre companii crescând chiar volumul de recrutări pe care-l aveau previzionat pentru 2022

Efervescența de pe piața muncii e mai intensă ca oricând. Deși aproape 35% dintre angajatori spun că resimt incertitudine în acest moment, planurile de recrutare nu par a fi afectate de acest lucru, ba din contră. Astfel, 8 din 10 companii spun că recrutările continuă conform planurilor sau chiar au crescut volumul de angajări față de ce previzionau pentru acest an, arată datele celui mai recent sondaj eJobs, liderul pieței de recrutare din România. 15,8% spun că anul acesta vor scoate la bătaie mai multe locuri de muncă comparativ cu 2021, în timp ce 8% angajează, în acest moment, peste estimările inițiale pentru acest an. Doar 16% dintre companii spun că și-au pus pe pauză anumite proiecte de recrutare.

Deși nu e un context lipsit de provocări, atât angajatorii, cât și echipele lor reușesc să rămână pe plus. Fiind întrebați care e starea generală pe care o au în această perioadă, 65% dintre respondenți au menționat curajul, optimismul, reziliența și pasiunea față de ceea ce fac ca emoții principale. În ceea ce privește echipele lor, 79% spun că, deși nu trec printr-o perioadă ușoară, se mențin motivați, productivi, optimiști și energici. Sunt însă și 21% dintre companii care spun că angajații lor sunt nesiguri, demoralizați și provocați emoțional în aceste momente.

Roxana Draghici, Head of Sales eJobs

„Cu toate că intensitatea cu care se recrutează în acest moment e una extrem de optimistă, cu mult peste orice așteptări, mai ales dacă ne uităm la context, peste jumătate dintre angajatori sunt totuși precauți când vine vorba de planurile pentru viitor. O treime spun că planifică doar pe perioade scurte și își recalibrează constant agendele la context. Un sfert sunt ceva mai curajoși și au vizibilitate pe termen mediu, însă, cu siguranță, planurile pe termen lung și-au pierdut din popularitate”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales România, cea mai mare platformă de recrutare din țară.

Pentru a echilibra efectele războiului din Ucraina asupra moralului echipelor, o treime dintre angajatori spun că organizează mai des întâlniri 1 la 1, iar circa 27% profită de ridicarea restricțiilor și organizează evenimente interne prin care oamenii se pot reconecta. 12% implică angajații în diverse activități caritabile de grup pentru a menține o stare de spirit mai bună în echipă sau chiar oferă sprijin angajaților care au rude aflate în zonele de conflict. Alți 7,5% se concentrează pe zona de sănătate emoțională și pun la dispoziția angajaților beneficii de tipul psihoterapiei sau țin workshop-uri cu specialiști în wellbeing. 

Pe de altă parte, angajatorii reușesc să aducă la aceeași masă nevoile umanitare ale cetățenilor ucraineni cu nevoile lor de recrutare. Aproape jumătate dintre respondenți spun că sunt dispuși să angajeze cetățeni ucraineni, iar acest lucru se reflectă și în oferta de locuri de muncă: în luna martie, 3,5% din numărul total de joburi de pe eJobs.ro a fost pentru aceștia. Totuși, 9,4% dintre angajatori spun că au renunțat la a mai angaja ucraineni pentru că au fost dați înapoi de formalități.

„La capitolul integrarea ucrainenilor în echipele din România, companiile se arată încrezătoare că acest aspect nu reprezintă o provocare imposibil de trecut. Astfel, 36% dintre acestea spun că va fi dificil, dar au încredere în deschiderea angajaților actuali și răbdarea necesară pentru a-i face parte din echipă. 47% dintre angajatori văd însă integrarea foarte ușoară datorită procedurilor lor interne, în timp ce 17% au o abordare mai pragmatică: atât timp cât se văd rezultatele, e mai puțin important cât de repede se integrează”, mai precizează Roxana Drăghici

În ceea ce privește modul de lucru din acest moment, 60% dintre angajatori spun că-și desfășoară activitatea de la birou, 30% au optat pentru sistemul de muncă hibrid și doar 10% sunt în continuare complet remote. Ce e surprinzător, însă doar la prima vedere, e faptul că 13,2% dintre cei care nu au revenit complet sau deloc la sedii spun că au dorit să o facă, dar semnalele pe care le-au primit de la angajați și candidați i-au făcut să reconsidere decizia și să amâne reîntoarcerea. Acest lucru se reflectă și în oferta de joburi remote, care, în luna martie, a ajuns la un nivel maxim istoric, de 11,9% din numărul total de joburi.


Studiul a fost derulat în perioada 14 martie – 8 aprilie a acestui an, pe un eșantion de circa 300 de companii, respondenții fiind oameni de HR, manageri și antreprenori. 

Cei mai buni doi șahiști ai României au primit wildcard-uri în primele etape ale turneului internațional Grand Chess Tour™ 2022, fondat de celebrul Garry Kasparov.

0

Organizatorii circuitului internațional de șah Grand Chess Tour, a cărui ediție 2022 va debuta la București, pe 4 mai, anunță șapte wildcard-uri pentru primele două etape din Europa: Superbet Chess Classic România și Superbet Rapid & Blitz Polonia. Printre cei șapte mari maeștri (GM) selectați se află și cei mai buni doi jucători români de șah, potrivit clasamentului FIDE (Federația Internațională de Șah), și anume: Bogdan-Daniel Deac (locul 59 mondial) și Constantin Lupulescu (locul 151 mondial). 

Bogdan-Daniel Deac va juca în etapa de la București, iar Constantin Lupulescu la Varșovia. Tot în Polonia au primit wildcarduri ucrainenii Kirill Shevchenko și Anton Korobov, polonezii Jan-Krzysztof Duda și Radoslaw Wojtaszek, precum și indianul Viswanathan Anand, fost campion mondial.

Începând cu ediția din 2022, Fundația Superbet devine partener strategic al turneului Grand Chess Tour, fondat de cel mai mare jucător de șah al tuturor timpurilor, multiplu campion mondial, Garry Kasparov, împreună cu miliardarul american Rex Sinquefield, supranumit și „mogulul șahului”. Aceasta este cea mai onorantă colaborare internațională a Fundației, care se alătură, astfel, numelor mari care au susținut circuitul de șah GCT în primii săi ani, printre care: Vivendi SA, Saint Louis Chess Club, Tata Steel India, Lohia Foundation sau DeepMind (compania de Artificial Intelligence a Google). 

Augusta Dragic

„Suntem extrem de bucuroși că cei mai buni doi șahiști români, Bogdan Deac și Constantin Lupulescu, joacă din nou în acest prestigios turneu care, pentru al treilea an consecutiv, aduce elita șahului mondial la București. Văzând impactul extraordinar avut asupra comunității autohtone de șah și dorind să facem din acest sport o componentă esențială în educația copiilor și tinerilor, din acest an, organizăm turneul și în Polonia, unde Grupul Superbet are operațiuni directe din 2017. Misiunea Grand Chess Tour este de a duce șahul în toate colțurile lumii, iar noi ne propunem să creștem interesul pentru acest sport, care dintre toate sporturile, este poate cel mai strâns legat de performanța socială și profesională a celor ce-l practică”, a declarat președinta Fundației Superbet, Augusta Dragic.

Împreună cu Grand Chess Tour, căreia i se alătură doi sponsori din România, One United Properties și First Bank, Fundația Superbet va organiza două din cele cinci etape ale turneului mondial: cele de la București și Varșovia. Premiile întregului circuit ajung la suma de 1,4 milioane de dolari, din care 350.000 de dolari pentru etapa de șah clasic și 175.000 de dolari pentru cele de șah rapid and blitz. În fiecare etapă ale acestui turneu se înfruntă zece șahiști – aflați printre cei mai buni din lume. 

„Toate aceste suporturi organizatorice și financiare fac posibilă îndeplinirea misiunii Grand Chess Tour de a populariza șahul în toate colțurile lumii”, a apreciat și directorul executiv al Grand Chess Tour, Michael Khodarkovsky

Cele cinci etape ale circuitului Grand Chess Tour sunt următoarele: Superbet Chess Classic Romania (3-15 mai), Superbet Rapid & Blitz Polonia (17-24 mai), SuperUnited Rapid & Blitz Croatia (18-25 iulie), Saint Louis Rapid & Blitz (24-31 august) și ultima etapă, Sinquefield Cup (31 august-13 septembrie), ce va avea loc chiar în Saint Louis (Missouri, USA). 

Federația Română de Șah este co-organizator și partener al etapei din România. În prezent, România se situează pe locul 27 din 186 de țări, la nivel mondial, în clasamentul FIDE.

Superbet Chess Classic Romania 3-15 mai 2022

#Nume 
ȚarăClasamentFIDE Clasament URS 
1Alireza FirouzjaJoacă tot turneulFRA28042781
2Levon AronianJoacă tot turneulSUA27852776
3Fabiano CaruanaJoacă tot turneulSUA27812793
4Wesley SoJoacă tot turneulSUA27782797
5Shakhriyar MamedyarovJoacă tot turneulAZE27762768
6Ian NepomniachtchiJoacă tot turneulFIDE27732792
7Richard RapportJoacă tot turneulHUN27622775
8Maxime Vachier-LagraveJoacă tot turneulFRA27612751
9Leinier DominguezJoacă tot turneulSUA27562748
10Bogdan-Daniel DeacWildcardROU26562652

Superbet Rapid & Blitz Polonia 17 – 24 mai, 2022

#Nume 
ȚarăClasamentFIDE Clasament URS 
1Levon AronianJoacă tot turneulSUA27852776
2Fabiano CaruanaJoacă tot turneulSUA27812793
3Wesley SoJoacă tot turneulSUA27782797
4Richard RapportJoacă tot turneulHUN27622775
5Kirill ShevchenkoWildcardUKR26522673
6Viswanathan AnandWildcardIND27512751
7Jan-Krzysztof DudaWildcardPOL27502870
8Anton KorobovWildcardUKR26952722
9Radoslaw WojtaszekWildcardPOL 26942710
10Constantin Lupulescu WildcardROU26222638

Bogdan Deac

Despre Bogdan Deac

A obținut titlul de mare maestru internațional la doar 14 ani și 7 luni, devenind la vremea respectivă cel mai tânăr mare maestru din lume. A fost selecționat pentru prima dată în naționala României la numai 14 ani. În iulie 2019 a fost cotat de către FIDE ca fiind al 8-lea junior din lume. Astăzi este cel mai bun șahist al României, cu ELO 2656. La Campionatul European din noiembrie 2021 a reușit a patra cea mai bună performanță ELO la prima masă. 

Constantin Lupulescu

Despre Constantin Lupulescu

Este al doilea cel mai bun șahist al României, la ora actuală, mare maestru internațional, ELO 2622. Multiplu Campion Național al României de seniori, în 2011 a pătruns pentru prima data în Top 100 mondial. A fost egalul campionului mondial, Magnus Carlsen, la Olimpiada de la Baku din 2016, reușind o remiză, iar astfel echipa României a învins naționala Norvegiei. A câștigat puternicul turneu de la Reykjavik în 2019, unde l-a învins pe unul dintre cei mai promițători juniori ai lumii, Alireza Firouzja. S-a născut în Buftea, în 1984, și a fost inițiat în tainele șahului, la doar 8 ani, de către bunicul său.

Raport Deloitte-PWNR: 62% dintre companiile listate la BVB au femei in consiliile de administratie, iar 65% dintre ele, in comitetele executive

0

Conform unui raport Deloitte – PWNR, România progresează în privința echilibrului de gen în echipele de management. 62% dintre companiile listate la BVB au femei în consiliile de administrație, iar 65% dintre ele, în comitetele executive.

Ponderea femeilor cu funcții de conducere a crescut în România în ultimii ani, numărul companiilor listate pe piața reglementată a Bursei de Valori București (BVB) care au cel puțin o femeie într-o poziție de conducere ajungând la 62%, în creștere cu aproape 20% față de 2015, potrivit celor mai recente date disponibile, arată raportul „Women on Boards”, realizat de Deloitte România în colaborare cu Professional Women’s Network România (PWNR), organizația care sprijină accesul femeilor în poziții de management pentru a contribui la atingerea echilibrului de gen în structurile de conducere. În ceea ce privește componența consiliilor de administrație în rândul companiilor listate, ponderea femeilor în consiliile de administrație a ajuns la 20%, în creștere cu 5 procente față de 2015. De asemenea, raportul evidențiază progres în ceea ce privește ponderea companiilor care au femei în comitetele executive, aceasta ajungând la 65% în rândul companiilor listate la BVB, în creștere cu 12 procente față de 2015. 

Pe de altă parte, raportul subliniază faptul că numărul companiilor care au o femeie în poziția de președinte al consiliului de administrație sau de director general a rămas constant în perioada analizată. Doar opt din cele 84 de companii analizate aveau consilii de administrație prezidate de o femeie în 2020, similar cu șase din 70, în 2015. În ceea ce privește companiile care au o femeie în poziția de director general sau de membru al directoratului, doar 12% din totalul companiilor românești listate pe piața reglementată a BVB se încadrează în această categorie, față de 11%, în 2015.

„Cele mai recente date disponibile arată că ponderea medie a femeilor care ocupă funcții în consiliile de administrație din cadrul marilor companii din UE este de aproximativ 60%, semnificativ mai mare decât în România. Din acest moment, tendința nu poate să fie decât ascendentă, așadar femeile sunt încurajate să preia conducerea și să investească în dezvoltarea lor”, a spus Alexandra Smedoiu, Partener, Deloitte România, și coordonatoarea programului SheXO Club.

„În ultimii ani, am observat un progres cu privire la echilibrul de gen în cadrul consiliilor de administrație ale companiilor din România. Încă există mult loc de îmbunătățire în viitor și suntem încântați de recenta abordare a statelor membre UE privind propunerea directivei care vizează consolidarea echilibrului de gen în consiliile de administrație ale companiilor, ceea ce va permite unui număr cât mai mare de femei din Europa să își valorifice potențialul”, a declarat Ileana Botez, Președinte Interimar, PWN România. 

Raportul subliniază, de asemenea, că procentul femeilor din consiliile de administrație a crescut în industriile care pot sunt considerate ca fiind dominate de bărbați. Șase din cele șapte sectoare analizate arată o creștere a numărului de femei care ocupă o poziție în consiliile de administrație, sectorul sănătății fiind singurul care a înregistrat o scădere. Cele mai mari creșteri sunt înregistrate de sectorul imobiliar și construcții, unde 45% dintre pozițiile din consiliile de administrație sunt deținute de femei, în creștere de la 32% în 2015, urmate de serviciile financiare (19%, conform ultimelor date, față de 9%, în 2015). 

Raportul „Women on Boards” a fost realizat analizând cele mai recente date publice din rapoartele anuale ale companiilor pentru anul 2020, site-urile oficiale ale companiilor și baza de date a Bursei de Valori București. Datele au fost comparate cu rezultatele raportului „Women on Boards”, realizat în 2015 de Deloitte România și PWN România.

Programul SheXO Club, o inițiativă globală a Deloitte lansată în România în 2012, își propune să construiască o comunitate de femei de afaceri care să fie conectată, să crească și să prospere prin crearea unei platforme dedicate schimbului de experiențe. Prin intermediul întâlnirilor, cercetărilor și analizelor destinate clubului, membrele acestuia își vor putea extinde cunoștințele în domenii precum leadership, economie, tendințe globale și modele de afaceri, împărtășind în același timp cele mai bune practici în domeniul diversității și incluziunii.

Siguranța aviației: 20 companii aeriene rusești adăugate pe Lista UE a transportatorilor aerieni care nu îndeplinesc standardele de siguranță

0

Comisia Europeană a actualizat pe 11 aprilie, Lista UE a transportatorilor aerieni care nu îndeplinesc standardele de siguranță, adică cei care fac obiectul unei interdicții de exploatare sau al unor restricții operaționale pe teritoriul Uniunii Europene deoarece nu respectă standardele internaționale de siguranță. În urma acestei actualizări, 21 de companii aeriene certificate în Rusia sunt incluse în prezent pe Lista UE a transportatorilor aerieni care nu îndeplinesc standardele de siguranță. Această situație reflectă îngrijorări grave în materie de siguranță cauzate de reînmatricularea forțată de către Rusia a unor aeronave aflate în proprietate străină, permițând operarea acestora cu bună știință fără certificate de navigabilitate valabile. Acest lucru încalcă standardele internaționale de siguranță a aviației.

Comisarul pentru transporturi, Adina Vălean, a declarat: „Agenția Federală Rusă de Transport Aerian a permis companiilor aeriene rusești să opereze sute de aeronave deținute de proprietari străini fără un certificat de navigabilitate valabil. Companiile aeriene rusești în cauză au făcut acest lucru cu bună știință, încălcând standardele internaționale de siguranță relevante. Aceasta nu reprezintă doar o încălcare clară a Convenției privind aviația civilă internațională (Convenția de la Chicago), ci și o amenințare imediată la adresa siguranței. Trăim în contextul agresiunii militare neprovocate și nejustificate a Rusiei împotriva Ucrainei. Cu toate acestea, doresc să fac foarte clar faptul că această decizie nu reprezintă o altă sancțiune împotriva Rusiei; ea a fost luată exclusiv pe baza unor motive tehnice și de siguranță. Nu amestecăm siguranța cu politica.”

După actualizarea de astăzi, 117 companii aeriene sunt interzise în spațiul aerian al UE:

  • 90 de companii aeriene certificate în 15 state[1], din cauza unei supravegheri inadecvate a siguranței aviației din partea autorităților aeronautice din respectivele state;
  • 21 de companii aeriene certificate în Rusia, precum și 6 companii aeriene individuale din alte state, pe baza unor deficiențe grave de siguranță identificate: Avior Airlines (Venezuela), Blue Wing Airlines (Suriname), Iran Aseman Airlines (Iran), Iraqi Airways (Irak), Med-View Airlines (Nigeria) și Air Zimbabwe (Zimbabwe).

Alte două companii aeriene fac obiectul unor restricții operaționale și pot efectua zboruri spre UE doar cu anumite tipuri de aeronave: Iran Air (Iran) și Air Koryo (Coreea de Nord).


[1] Afganistan, Angola (cu excepția a 2 companii aeriene), Armenia, Congo (Brazzaville), Djibouti, Eritreea, Guineea Ecuatorială, Kârgâzstan, Liberia, Libia, Nepal, Republica Democratică Congo, São Tomé și Príncipe, Sierra Leone și Sudan.

BestJobs: Aproape 8 angajați din 10 ar vrea să lucreze doar 4 zile pe săptămână, dar mai mult de jumătate dintre ei se tem de un program zilnic de 10 ore

0

Săptămâna de lucru de 4 zile, prevăzută într-o nouă propunere de lege pentru piața muncii, se conturează drept o posibilă soluție de flexibilizare a muncii și de facilitare a tranziției la munca de la birou, în contextul revenirii tot mai multor angajați la modul de lucru pre-pandemic. Astfel, 78% dintre angajați sunt deschiși să lucreze doar 4 zile pe săptămână și cred că acesta este un moment foarte bun pentru adoptarea săptămânii mai scurte de lucru, arată un sondaj realizat de platforma de recrutare BestJobs. Deși părerile privind efectele acestei inițiative sunt împărțite, 55% dintre angajați se tem însă de mărirea zilei de lucru de la 8 la 10 ore, impusă în acest scenariu.

Aproape 71% dintre angajați consideră că săptămâna de lucru de 4 zile s-ar potrivi locului de muncă pe care îl au în prezent și activității lor. Cu toate acestea, 41% consideră că principalul dezavantaj constă în volumul mai mare de muncă din cele 4 zile, ca urmare a extinderii orelor de program, iar 45% simt că, în eventualitatea în care va fi adoptat un astfel de mod de lucru în compania pentru care lucrează, va exista o presiune mai mare asupra lor de a termina totul mai repede.  

Chiar dacă 3 din 4 angajați înclină să creadă că angajatorul lor nu ar permite un astfel de program, ei văd și multe avantaje pentru starea lor de bine, cum ar fi îmbunătățirea echilibrului dintre viața profesională și cea privată (70%), mai mult timp liber pentru a prioritiza sănătatea psihică și fizică (68%), creșterea nivelului de productivitate atunci când sunt la job (29%) și diminuarea riscului de a ajunge la epuizare (25%). 

„Piața muncii este într-un punct în care, mai mult decât oricând, sănătatea mintală a angajaților este pe primul loc, iar angajatorii sunt deschiși să abordeze soluții de flexibilizare a muncii, urmând modelul altor țări europene. După ce am experimentat cu toții modelul de lucru de la distanță și am văzut că funcționează, ne aflăm acum la un pas de a testa și săptămâna de lucru de 4 zile, care le-ar aduce angajaților o zi liberă în plus, chiar dacă, în forma actuală, nu le-ar schimba volumul de muncă. Avantajele par să îi convingă chiar și pe cei mai reticenți dintre angajați, în timp ce companiile rămân încă rezervate”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs.  

Potrivit sondajului realizat de platforma de recrutare BestJobs, principalul lucru pe care respondenții l-ar face în ziua liberă, dacă s-ar adopta săptămâna de lucru de 4 zile ar fi petrecerea timpului cu cei dragi, făcând activități în familie (58%). Odihna ocupă de asemenea un loc important pentru 42% dintre respondenți, iar topul activităților pe care  angajații le-ar face în ziua liberă, dacă s-ar adopta săptămâna de lucru de 4 zile, este completat de activitățile recreative. Alți 47% spun că în ziua liberă ar rezolva sarcini administrative de care nu se pot ocupa în timpul zilelor de lucru. 

Jumătate dintre angajatori ar vedea posibilă funcționarea companiei lor cu un program de 4 zile pe săptămână în forma propunerii legislative (10 ore/zi) și 60% sunt de părere că acest moment este unul bun pentru trecerea la săptămâna de lucru de 4 zile. Chiar și așa, părerile sunt împărțite privind efectele. Astfel, 25% consideră că ar scădea costurile de funcționare ale companiei, însă tot atâția văd riscul de a scădea și volumul de muncă realizat. 

Cu privire la efectele asupra angajaților, 1 din 4 angajatori consideră că aceștia ar fi mai fericiți datorită zilei libere în plus, dar 12% se tem că acest program ar putea conduce rapid la extenuare, din cauza volumului crescut de muncă într-o zi de lucru. 


Sondajul a fost efectuat în perioada 02 – 24 martie pe un eșantion de 1.113 utilizatori de internet din România.

Integrisoft Solutions, cifră de afaceri mai mare cu 39% în 2021 față de 2020

0

Compania Integrisoft Solutions, cel mai mare producător și implementator de aplicații software pentru administrația publică, anunță că „a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 24,9 mil RON în anul 2021, majorată cu 39% comparativ cu anul precedent. Rezultatul s-a datorat unei creșteri a numărului de instituții și de utilizatori care au implementat soluțiile digitale integrate Avansis (17 mii de conturi înrolate), dezvoltate de companie, trend care continuă și în acest an.

O parte semnificativă din veniturile obținute în 2021 de Integrisoft Solutions a fost generată de aplicațiile de digitalizare lansate în perioada pandemiei, cu scopul de a facilita relația dintre instituții și contribuabili, precum Avansis Online – o platformă care permite cetățenilor accesul facil la serviciile disponibile până acum doar la ghişeu și Avansis Mobile – aplicaţie mobilă care facilitează interacţiunea cetăţenilor cu instituţiile publice. 

Astfel, în 2021, compania a implementat aproximativ 20 de proiecte Avansis Online și 15 proiecte Avansis Mobile în cadrul instituțiilor de administrație publică din țară, valoarea totală a proiectelor ridicându-se la peste 3.5 milioane de lei”.

Simona Ilie

Simona Ilie, director de dezvoltare al Integrisoft Solutions: „Prin soluțiile Avansis Online și Mobile, cetățenii pot consulta situația privind taxele și impozitele (vizualizare plăți efectuate, declarații etc.), pot depune online acte, își pot elibera documentele electronice (certificat fiscal, decizii de impunere, certificate de urbanism, autorizări de construire etc.) și pot comunica online cu funcționarii publici. Aceste platforme de servicii online și mobile oferă cetățenilor un instrument ușor accesibil de la distanță, eliminând astfel timpul alocat cozilor la ghișeu și proceselor birocratice complicate, în beneficiul societății.”

Cristian Trestianu

Cristian Trestianu, CEO Integrisoft Solutions: „Evoluția pozitivă a Integrisoft în 2021 ne demonstrează faptul că tot mai multe instituții înteleg și acceptă procesul de transformare digitală și suntem onorați să le putem furniza soluții integrate și personalizate pentru eficientizarea activității și a oferi publicului servicii rapide și de calitate. Referitor la planurile pentru 2022, ne vom folosi know how-ul acumulat pentru dezvoltarea unui nou produs, CARES, software și aplicație care acoperă complet activitățile de resurse umane și salarizare, soluție ce poate fi implementată atât în administrația publică locală/centrală, cât și în mediul privat. În prezent, soluția CARES este implementată la aproximativ 50 clienți, administrând peste 5.500 de angajați. De asemenea, suntem singurii de pe piață care dețin soluții integrate cu bază unică de date ce poate acoperi toate departamentele unei instituții publice, ceea ce ne califică pentru implementarea Cloud-ului Guvernamental. Este vorba despre sistemul integrat modular Avansis, care folosește cea mai nouă tehnologie.”

Integrisoft Solutions accentuează că „una dintre reușitele importante ale companiei în 2021 a fost finalizarea proiectului de digitalizare a Primăriei Municipiului Călărași, câștigat de Integrisoft în 2019, finanțat prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă (POCA). Valoarea totală a proiectului a fost de peste 2,9 mil. lei. În urma implementării soluțiilor digitale în cadrul Primăriei Călărași, instituția a primit Premiul de Excelență în Digitalizare la Gala AMR 2021. În ultimii doi ani, Integrisoft Solutions a implementat mai multe proiecte de digitalizare finanțate din fonduri europene, având o contribuție majoră la debirocratizarea sistemului administrativ pentru cetățenii din mai multe orașe și municipii.

Odată cu acomodarea cetăţenilor cu platformele online de relaționare cu instituțiile publice, interesul pentru alternativele digitale este în creștere. O treime din municipii și 5 primării de sector din București folosesc module Avansis. Modulele sistemului integrat Avansis sunt folosite de peste 6000 de utilizatori din peste 400 de instituții și gestionează 25% din obligațiile de plată ale contribuabililor la nivel național. 

Pentru 2022, Integrisoft estimează o creștere de 15% a cifrei de afaceri. Compania operează cu două sedii în Bucureşti şi Târgu-Jiu, având peste 130 de angajaţi”. 

Integrisoft Solutions este „cel mai mare producător de aplicații software pentru administrația publică locală, cu peste 600 de implementări în 400 de instituții, 6000 de utilizatori și singurul furnizor de servicii și soluții integrate din România. Sistemul integrat AVANSIS dezvoltat de Integrisoft este utilizat în peste 40% din orașe și în peste 33% din orașele municipii reședinte de județ. Grupul Integrisoft aduce împreună know how-ul și cele mai bune practici din diverse sectoare pentru a soluționa provocările de business din domeniile sofware development, internet și mobile, în cel mai inovator și cuprinzător mod”. 

Ocuparea forței de muncă și inovarea socială: 4,65 milioane euro pentru sprijinirea antreprenoriatului și a creării de locuri de muncă în comunitățile de romi

0

Fondul European de Investiții (FEI) a semnat un acord de garantare cu REDI Economic Development S.A. (REDI), care va pune la dispoziție 4,65 milioane EUR pentru a îmbunătăți accesul la finanțare pentru antreprenorii care își desfășoară activitatea în comunitățile de romi din România, Bulgaria, Serbia și Macedonia de Nord.

Această inițiativă, susținută de Uniunea Europeană și prevăzută în Programul UE pentru ocuparea forței de muncă și inovare socială (EaSI), va avea un impact puternic asupra comunităților de romi, asigurând finanțare unui număr de peste 300 de întreprinderi mici și crearea a cel puțin 1.000 de locuri de muncă. Fondurile vor fi disponibile pentru microîntreprinderile active în comunitățile rome marginalizate, acestea putând contracta împrumuturi de până la 25.000 EUR.

Pe lângă sprijinul financiar, REDI le va oferi și asistență tehnică antreprenorilor, cu scopul de a sprijini informarea acestor comunități de romi și de a înțelege nevoile lor specifice de dezvoltare a întreprinderilor. Este primul instrument financiar al UE destinat în mod specific comunităților de romi, care va asigura oportunități de angajare favorabile incluziunii și dezvoltarea de produse și servicii financiare specifice pentru acest grup.

Comisarul pentru locuri de muncă și drepturi sociale, Nicolas Schmit, a declarat: „UE este o uniune a egalității: aceasta promovează în mod activ incluziunea socială și economică a persoanelor marginalizate din societățile noastre. Al treilea principiu al Pilonului european al drepturilor sociale este dreptul la șanse egale, un element esențial al unei economii sociale de piață. Programul EaSI finanțat de UE va contribui la abordarea discriminării care persistă în Uniunea Europeană și le va permite antreprenorilor din comunitățile rome marginalizate să își îndeplinească ambițiile în materie de afaceri.”

Comunicatul de presă al FEI este disponibil aici.

S-a lansat Platforma de mediu pentru București

0

Fundația Comunitară București (FCB) și ING Bank România au lansat „Platforma de mediu pentru București – Intervenție pentru un oraș bun de trăit” . Platforma de mediu pentru București este caracterizată ca „un program dezvoltat în parteneriat cu ING Bank și este deschis implicării tuturor companiilor care vor să participe. Participarea se poate face prin contribuirea la fondul comun al Programului, din care apoi sunt lansare finanțări pentru proiecte pe care participanții pe Platforma de mediu le consideră prioritare, prin finanțarea unor proiecte ale ONG-urilor  și/ sau ale autorităților care iau parte la Platformă, precum și prin expertiză”.

Platforma pornește de la Raportul de cercetare privind starea mediului în București, cercetare elaborată la cererea FCB de prof. univ. dr. Cristian Iojă, de la Facultatea de Geografie a Universității din București, expert independent. 

Alina Kasprovschi, director executiv, Fundația Comunitară București: „Raportul de cercetare ne arată că Bucureștiul se autodistruge prin intoxicare, din cauza gravității și a complexității urgențelor de mediu. Sănătatea oamenilor, dezvoltarea economică a companiilor și a întregului oraș, calitatea vieții fiecăruia dintre noi sunt direct afectate de problemele de mediu din Capitală. Factorul agravant care face ca această situație să capete dimensiunea unei urgențe maxime este că nu există o abordare trans-sectorială și o colaborare între actorii direct interesați. Autorități, ONG-uri, companii, cetățeni acționează individual sau în parteneriate limitate, iar aceste acțiuni nu au decât un efect limitat. De aceea este nevoie de o intervenție de urgență, pentru a aduce toți actorii interesați la aceeași masă, ca să tăiem răul de la rădăcină și să rezolvăm împreună problemele de mediu. Doar așa putem avea o abordare strategică, pe termen lung și să transformăm Bucureștiul dintr-un oraș sufocant din cauza poluării, într-un Oraș Bun de Trăit. Acesta este scopul Platformei de Mediu.”

Prof. univ. dr. Cristian Iojă: „Nicio autoritate nu poate rezolva singură problemele de mediu ale Capitalei, însă împreună, printr-o colaborare între autorități, ONG-uri, companii și cetățeni, precum și prin schimbarea modului de lucru de până acum și a unor obișnuințe de trai și de consum, putem să ajungem să trăim mult mai bine în București. Acest lucru este evident din rezultatele analizei problemelor de mediu ale Capitalei. Din cele șase domenii – Calitatea aerului; Deșeuri & economie circulară; Mobilitate urbană; Natură urbană; Schimbări climatice; Infrastructura gri – au rezultat de fapt 10 mari probleme de mediu ale Bucureștiului, care sunt interconectate și care nu pot fi rezolvate de actori individuali.”

Alexandra Maier, manager sustenabilitate, ING Bank România: „Eforturile din ultimii ani ne permit ca azi să venim constant cu acțiuni concrete prin care sprijinim tranziția către economia verde, acolo unde avem cel mai mare impact: portofoliul nostru. Și continuăm să construim parteneriate pentru sustenabilitate alături de clienții noștri, de întreaga echipă ING, dar și de societatea civilă. Un pas foarte important pentru noi atunci când stabilim direcțiile pentru implicare în comunitate este să ascultăm. Să ascultăm clienții și să ascultăm societatea civilă. Iar nevoia unui facilitator este printre temele comune pe care le-am avut în aceste discuții. De aceea, ne bucurăm că alături de Fundația Comunitară București creăm premisele pentru acțiune colaborativă în societatea civilă, alături de un fond de finanțare care să sprijine continuarea unor inițiative valoroase. Platforma vine cu un cadru bazat pe date concrete în care putem aduce laolaltă inițiative lansate de ONG-uri, companii și aliați importanți, prin care noi toți să trăim într-un mediu mai bun.”

Inițiatorii subliniază că „platforma își propune ca până în 2024 Bucureștiul să devină o comunitate capabilă să producă impactul colectiv de care este nevoie pentru a-și rezolva problemele de mediu.  Acest lucru se va face prin realizarea de proiecte pilot și consultări pentru stabilirea priorităților de acțiune, care vor fi dezvoltate pornind de la concluziile și constatările raportului de cercetare,  cu contribuția actorilor relevanți – autorități, ong-uri, companii, experți. 

Primele inițiative cu care a pornit Platforma de mediu sunt Raportul de Cercetare privind Starea Mediului în București și proiectele pilot legate de Parcul Natural Văcărești, Aerlive și Verde citadin, care au fost finanțate încă din 2021 și care urmează să fie dezvoltate în continuare într-o formă colaborativă.

Pentru stabilirea priorităților de acțiune pentru 2022-2024 și 2024-2028, precum și pentru derularea proiectelor de mediu necesare remedierii problemelor identificate, Fundația Comunitară București invită reprezentanții autorităților, ONG-urilor, companiilor, precum și experții sau simplii cetățeni să se implice. Cei care vor să se implice, sunt rugați să completeze formularul de la acest link”.

Raportul de cercetare privind starea mediului în București identifică 10 probleme de mediu ale Bucureștiului și principalele direcții de acțiune pentru a le rezolva:

  • Bucureștiul a devenit un oraș sufocat de construcții, ceea ce contribuie la poluarea aerului, zgomot, stres, fenomenul insulă de căldură (zone cu temperaturi mai înalte), reducerea oportunităților turistice și economice, pentru sectorul serviciilor și pentru investitori, reducerea atractivității și a calității vieții pentru proprii lui cetățeni. Deseori, ponderea suprafețelor verzi, racordarea la rețeaua de canalizare, regimul de înălțime și volumetria nu respectă reguli urbanistice minimale. 

Direcția de acțiune recomandată: Bucureștiul are nevoie de o mai bună organizare și planificare a spațiului construit. 

  • Bucureștiul este un oraș sufocat de mașini. Numărul foarte mare de autovehicule din București și mobilitatea urbană dominată de autovehiculul personal, concomitent cu absența unor spații de parcare adecvate, duc la poluare, zgomot, risc de accidente, salubrizare defectuoasă, degradarea spațiilor verzi, degradarea trotuarelor și a spațiilor de circulație personală. Mobilitatea urbană, dominată de autovehiculul personal, contribuie semnificativ la afectarea calității vieții. 

Direcția de acțiune recomandată: Bucureștiul are nevoie de reinventarea mobilității urbane, cu accent pe eficientizarea transportului în comun, pe extinderea pistelor de biciclete și pe rezolvarea problemei parcărilor.

  • Bucureștiul este un oraș sufocat de mizerie. Problema este atât de complexă, încât începe de la managementul deșeurilor și ajunge până la mizeria din spațiile publice: clădiri și terenuri abandonate, murdărirea spațiilor verzi și a apelor, intervenția foarte lentă în repararea infrastructurilor publice, intensificarea fenomenului de murdărire a clădirilor, lipsa toaletelor publice în zonele circulate, parcările improvizate. Orașul este aproape imposibil să fie curățat. 

Direcția de acțiune recomandată: Bucureștiul are nevoie de dezvoltarea unor politici publice pentru îmbunătățirea  salubrizării, care să coreleze acțiuni și actori interesați, astfel încât să permită o intervenție concertată pentru curățenia publică.

  • Bucureștiul devine un oraș sufocat de lipsa de verdeață și deconectat de la natură, ceea ce contribuie la poluare, stres, creșterea temperaturii, spațiu restrâns pentru recreere și sport. Bucureștiul are puține spații verzi, neîngrijite și adesea inaccesibile, sub limita de 26 m2/locuitor impusă de legislația din România, ceea ce afectează dramatic calitatea vieții. Chiar și atunci când sunt bine îngrijite, costurile de întreținere ale spațiilor verzi sunt mult mai mari decât în orașele din vestul Europei. Zonele periferice ale orașului, inclusiv cele unde sunt proiecte rezidențiale noi, au o accesibilitate foarte redusă la spații verzi.

Direcția de acțiune recomandată: Bucureștiul are nevoie ca protejarea și dezvoltarea naturii urbane să devină o prioritate pentru autorități, iar societatea civilă, companiile și cetățenii să contribuie la implementarea proiectelor aferente acesteia. Valorificarea potențialului existent – zone umede, parcuri, spații verzi printre blocuri, Dâmbovița, copacii de pe străzi -, preluarea unor modele de succes din străinătate, impunerea unor reguli de urbanism pentru noile construcții rezidențiale pot ajuta la remedierea acestei probleme.

  • Bucureștiul este un oraș care se sufocă în propriul său aer, din cauza poluării, cu un cost îngrijorător pentru sănătatea oamenilor și calitatea vieții. Traficul rutier, producerea de energie electrică și termică, activitățile industriale, activitățile ilegale, șantierele și salubrizarea deficitară a orașului sunt sursele cele mai importante cauzate de activitatea umană. Sistemele de monitorizare existente — atât cel public, cât și cele promovate de societatea civilă — arată probleme evidente în privința particulelor în suspensie și a dioxidului de azot, mai ales în timpul iernii.

Direcția de acțiune recomandată: Bucureștiul are nevoie ca reducerea poluării aerului să devină un obiectiv prioritar pentru autorități, societatea civilă, companii și cetățeni, pornind de la înțelegerea faptului că nu există un singur factor care duce la această problemă. Politici publice corelate între ele trebuie dezvoltate în mai multe domenii, pentru a corecta cauzele fenomenului și pentru reuși atingerea acestui obiectiv, dublate de campanii de conștientizare și educare, precum și de o colaborare autentică între autorități/ instituții responsabile, companii, ONG-uri.

  • Bucureștiul devine un oraș sufocat de căldură și de schimbări climatice. Impactul schimbărilor climatice asupra orașului este într-o continuă creștere, în special în anotimpul cald, când temperaturile devin insuportabil de ridicate. Valurile de căldură și episoadele cu vânturi puternice și/sau cu precipitații ridicate pe o perioadă scurtă de timp sunt tot mai dese, generează pagube tot mai mari și afectează mai ales categoriile vulnerabile de locuitori.

Direcția de acțiune recomandată: Bucureștiul are nevoie să se pregătească și să acționeze pentru a reduce riscul fenomenelor meteo extreme. 

  • Bucureștiul este un oraș sufocat de gunoaie. Depozitarea necontrolată rămâne o problemă frecventă, iar colectarea selectivă a deșeurilor este complet ineficientă, oglindindu-se într-o rată de reciclare redusă. Bucureștiul produce volume uriașe de deșeuri, ce depășesc 1 milion de tone pe an, care sunt în continuare eliminate la rampele de deșeuri. Un factor agravant este că economia locală și regională nu are capacitatea de a reintegra circular nici măcar puținele deșeuri colectate selectiv.

Direcția de acțiune recomandată: Bucureștiul are nevoie de legislație și politici publice care să ducă la îmbunătățirea managementului deșeurilor și la implementarea unei economii circulare. Domeniul este unul în care colaborarea dintre autorități locale și centrale, precum și colaborarea între stat și societate sunt decisive pentru remedierea problemelor.

  • Un oraș sufocat în incapacitate administrativă. Capacitatea instituțiilor publice de a gestiona problemele de mediu trebuie să se îmbunătățească rapid. Fonduri și resurse de competențe există, la nivel local și european, dar este important ca acestea să fie valorificate prin dialog interinstituțional și cu ONG-urile. 

Direcția de acțiune recomandată: Bucureștiul are nevoie de o intervenție colaborativă de urgență pentru remedierea problemelor de mediu, la care să contribuie în mod coordonat autoritățile – indiferent de culoarea politică -, societatea civilă, companiile, cetățenii. Simplificarea unor proceduri, planificarea strategică și cooperarea interinstituțională ar contribui decisiv la rezolvarea acestei probleme.

  • Bucureștiul se sufocă și din cauza modului în care se face  alimentarea cu apă. Lipsa de încredere a populației în calitatea apei potabile este evidentă: doar 36% din populație o foloseşte pentru băut.

Direcția de acțiune recomandată: Bucureștiul are nevoie de reconfigurarea și extinderea rețelei de monitorizare a calității apei. Este nevoie de crearea de noi puncte de măsurătoare și de completarea listei de substanțe analizate (de exemplu, dezinfectanți, microplastic). 

  • Bucureștiul se sufocă și din cauza managementului neunitar al spațiilor verzi. În prezent, gestionarea spațiilor verzi e divizată între Primăria Generală a municipiului București prin Administrația Lacuri, Parcuri și Agrement sau recent înființata Administrație a Parcului Natural Văcărești și primăriile de sector prin Administrațiile Domeniului Public, iar cimitirele sunt administrate de Administrația Cimitirelor sau de către diferite culte religioase. Această situație duce la o gestionare neunitară și defectuoasă a spațiilor verzi, lipsa unei viziuni integrate; calitate redusă a spațiilor verzi; calitate scăzută a vieții cetățenilor (aer, recreere, stres, sport).

Direcția de acțiune recomandată: Bucureștiul are nevoie de un management unitar al spațiilor verzi și al celor acvatice, care să ducă la creșterea calității acestora și la o abordare integrată. Este și un domeniu în care colaborarea cu societatea civilă poate să aducă o reală plus valoare.