Universitatea din București, locul I național în 6 subdomenii ale QS World University Rankings by Subject

0

În ediția 2022 a clasamentului QS World University Rankings by Subject, care include 1.543 de universități, Universitatea din București figurează în trei din cele cinci domenii analizate: Arte și științe umaniste, Științele naturii, Inginerie și tehnologie.

Domeniul Arte și științe umaniste – Universitatea din București este pe primul loc la nivel național și în intervalul 451-500 la nivel mondial. În subdomeniul Lingvistică, se situează în intervalul 201-250 la nivel mondial și este singura universitate din România prezentă în subdomeniu. În subdomeniul Limbi moderne, se situează în intervalul 251-300 la nivel mondial.  

Domeniul Științele naturii – Universitatea din București se situează pe prima poziție la nivel național și în intervalul 451-500 la nivel mondial. În subdomeniile Chimie și Fizică și astronomie (în intervalul 551-600 mondial, singura universitate românească prezentă în top), ocupă primul loc la nivel național. În subdomeniului Matematică, se situează pe a doua poziție la nivel național.  

Domeniul Inginerie și tehnologie – Universitatea din București este prezentă în ierarhia mondială în subdomeniul Informatică și sisteme informaționale.

QS World University Rankings by Subject analizează performanțele universităților pe baza unor indicatori precum reputația academică, numărul de citări pentru lucrările publicate, reputația în rândul angajatorilor, impactul și calitatea lucrărilor publicate de cercetători și cadre didactice (h-index), eficiența colaborărilor interinstituționale (IRN).

 

90 ha de perdele forestiere plantate de Romsilva în campania de primăvară pe autostrada A2

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva anunță că în campania de împăduriri din această primăvară „a plantat 90 de hectare de perdele forestiere în proximitatea autostrăzii A2, la Ocolul Silvic Lehliu din cadrul Direcției Silvice Călărași”.

Lungimea perdelelor forestiere nou plantate este de 30 de kilometri, iar la lucrările de împădurire s-au utilizat circa 450.000 de puieți forestieri.

Romsilva subliniază că între 2014 și 2021, a plantat 142,89 de hectare de perdele forestiere pentru protecția autostrăzii A2, în județele Ialomița, Călărași și Constanța.

Programul actual de înființare a perdelelor forestiere prevede 34 de obiective de investiții, cu o suprafață totală de 650,14 hectare, pentru protecția autostrăzilor și drumurilor naționale din județele Arad, Argeș, Brăila, Buzău, Călărași, Constanța, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Ilfov și Vrancea.

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva reamintește că „administrează 3,13 milioane hectare păduri proprietatea publică a statului, circa 48% din pădurile țării, și asigură servicii silvice pentru circa un milion hectare de păduri aflate în alte forme de proprietate. De asemenea, Romsilva administrează 22 de parcuri naționale și naționale, precum și 12 herghelii de stat.

Din totalul pădurilor proprietatea publică a statului, 80% dețin certificarea managementului forestier în standard internațional”.

Foto: RNP Romsilva

 

Bistromar la Timona, cifră de afaceri cu 22% mai mare în 2021 față de 2020

0

Grupul Bistromar la Timona, care deține Alfredo Seafood, divizia de distribuție și procesare a peștelui și fructelor de mare, anunță că „a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de aproximativ 100 milioane lei. Aceasta depășeste cu 22% valoarea de 82 milioane lei, atinsă în 2020”.

Mihai Cristian Dărmănescu, director general al Bistromar la Timona: „Funcționăm în parametri financiari estimați la începutul anului. Am avut o creștere bună față de 2020 și ne dorim să păstrăm și anul acesta același trend. Am devenit parteneri cu câțiva retaileri online care au o evoluție bună. Canalul online este un domeniu care a explodat în pandemie, iar o parte dintre clienți a rămas în acest mod de a face cumpărături. Un alt domeniu în care am crescut în perioada pandemiei a fost horeca.” 

Bistromar la Timona subliniază că „cele mai recente investiții ale grupului au fost în divizia logistică și tehnologizare. De curând, grupul a achiziționat un nou utilaj, ceea ce a dus la lansarea unei noi game de produse ambalate în termofomare.

În ce privește zona de logistică, 2021 a fost anul în care compania a încheiat o tranzacție cu un jucător important din piață care a crescut numărul de clienți recurenți pe lună pentru Frigonet Logistics la 100. Cu un depozit central de circa 1500 paleți în zona de sud a capitalei și depozite de tip hub în Cluj, Bacău și Constanța, Frigonet poate atinge 3000 de puncte de livrare pe săptămână. Zilnic, mașinile frigorifice transportă 20 de tone de pește și 15 tone de alte produse.

În viitorul apropiat, principalele două preocupări ale Bistromar la Timona sunt creșterea canalului online și dezvoltarea exportului. Acestora li se adaugă și creșterea numărului de angajați cu 10% până la finalul acestui an”.

Bistromar la Timona se caracterizează ca „o companie deținută de către familia Dărmănescu. Grupul are două divizii – Alfredo Seafood, divizia de procesare și distribuție a peștelui și fructelor de mare și BistroMar, restaurant – pescărie pe bază de pește și fructe de mare, situat în zona Floreasca, din București.

Alfredo Seafood este una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013. Succesul Alfredo Seafood se datorează experienţei şi relaţiilor internaţionale cu marii producători de peşte din lume, a celor trei linii de procesare și ambalare automatizate şi de înaltă productivitate din fabrica situată în Bucureşti și a unui sistem logistic de transport optimizat. Alfredo Seafood distribuie pește și fructe de mare în HoReCa, Traditional Market, Ika și online”.

BistroMar este „un restaurant pe bază de specialități din pește și fructe de mare, deschis la începutul anului 2018. Acesta funcționează într-un concept integrat, fiind și primul magazin fanion de desfacere a produselor marca Alfredo Seafood. Mai multe detalii despre concept, meniu și oferte speciale, pot fi găsite accesând www.bistromar.ro sau www.facebook.com/bistromar.ro/”.

Frigonet „s-a lansat în 2020 sub grupul Bistromar la Timona iar din 2022 este o companie de sine stătătoare, dedicată serviciilor de logistică și transport național al produselor congelate și refrigerate, asigurând transportul pe rute interne și depozitare în hub-urile din București, Cluj-Napoca, Bacău și Constanța”.

Primă anuală de sechestrare forestieră pentru orice pădure nou înființată

0

La propunerea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, guvernul a aprobat ordonanța de urgență pentru aprobarea măsurilor necesare realizării campaniei naționale de împădurire și reîmpădurire prevăzute în  Planul Național de Redresare și Reziliență.

Tánczos Barna, ministrul mediului, apelor și pădurilor: „Ordonanța pe care guvernul a aprobat-o astăzi dă undă verde la extinderea consistentă a suprafeței pădurilor din țara noastră. Până acum nu exista o legislație care să încurajeze proprietarii de terenuri din țară să ia decizia transformării acestora în păduri noi. Asta pentru că legislația nu impulsiona împădurirea oricărui tip de teren, ci mai mult a celor degradate sau înființarea de perdele forestiere de protecție. Cu noul cadru pe care l-am creat, orice teren poate deveni o nouă pădure! În plus, cei care iau decizia de a înființa o pădure de la zero vor primi anual o primă de sechestrare forestieră, timp de 20 de ani. Prima are valoarea de 456 de euro pentru fiecare hectar de pădure nouă și va fi încasată anual de proprietar, pentru rolul pe care îl are pădurea nou înființată în stocarea carbonului. Trebuie să recunoaștem că a lipsit prea mult din legislația țării noastre motivația transformării terenurilor din România în cât mai multe păduri. Iar asta se vede și în cifre: suprafețele terenurilor degradate împădurite a scăzut de la circa 2355 ha în 2014, la doar 200 de ha în 2020. În același timp, România, la fel ca celelalte state ale lumii, este sub imperiul schimbărilor climatice. Pădurea este principalul aliat în domolirea efectelor pe care acestea încep să le aibă în viața noastră. De aceea, aveam nevoie de o legislație care să impulsioneze creșterea suprafeței pădurilor din țara noastră. Noul cadru creat permite înființarea primelor noi păduri din România pe o suprafață de 56.700 de ha. Acestea sunt păduri asumate deja de noi prin PNRR și pentru care avem la dispoziție 730 de milioane de euro. Acești bani pot ajunge atât la proprietarii de stat, cât și la cei privați pentru noi suprafețe de pădure create, inclusiv păduri urbane. Avem o șansă pe care nu ne permitem să o ratăm: mai multe păduri în țara noastră, reconstrucția ecologică prin împădurire a terenurilor puternic afectate de multiple procese de degradare, creșterea cantității de carbon stocate, dar și reducerea gazelor cu efect de seră”.

MMAP subliniază că ordonanța de urgență „pregătește cadrul prin care România să-și ducă la împlinire planurile de împădurire asumate prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Reamintim că până la sfârșitul anului 2023, România are obligația să realizeze lucrări de împădurire și reîmpădurire pe o suprafață de 25.000 ha, iar în perioada 2024-2026 are obligația să realizeze alte 31.700 ha lucrări de împădurire și reîmpădurire, în conformitate cu prevederile PNRR”. 

Sunt prevăzute patru categorii de lucrări de împădurire care pot fi realizate în România pentru a realiza țintele din PNRR:

1. împădurirea terenurilor agricole din categoriile de folosință teren arabil, pajiști permanente și culturi permanente 

2. împădurirea terenurilor agricole degradate devenite inapte pentru agricultură dar care pot fi puse în valoare prin plantarea acestora

3. împădurirea terenurilor situate în fondul forestier național, cu o suprafață de cel puțin 0,5 ha, care anterior manifestării incendiilor forestiere, a fenomenelor meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate unei calamități naturale, a infestărilor cu organisme dăunătoare sau a evenimentelor catastrofale au fost acoperite cu pădure și care necesită o refacere a potențialului forestier prin împădurire

4. împădurirea terenurilor agricole expropriate de RNP – Romsilva în vederea realizării perdelelor forestiere de protecție

Piața berii, 272 milioane euro, contribuție la bugetul de stat în 2021

0

Asociația Berarii României, care, prin producători pe care-i reunește, furnizează 85% din cantitatea de bere băută în prezent în România, prezintă date referitoare la piața berii în 2021; reținem:

– volumul pieței – „s-a menținut la nivelul anului anterior; a înregistrat o scădere de -0.7% în volum, ceea ce înseamnă 16,6 milioane hl”

– consum – berea lager domină preferințele de consum, cu „o pondere de 93,6%, în ușoară scădere față de anul anterior. Mixurile de bere și berile aromatizate și-au adjudecat 3,8% din piață, iar berea fără alcool a deținut o pondere de 1,7%. Ultimele două categorii au înregistrat cel mai mare salt anul trecut față de 2020, respectiv 21% în cazul mixurilor și 20% în cazul berii fără alcool. Specialitățile – berea neagră, nepasteurizată, albă, ale, roșie etc. – dețin 0,9% din piață și sunt cele mai afectate de criza Covid-19. Categoria a marcat anul trecut o scădere puternică, de 43% față de anul anterior, continuând trendul descendent înregistrat anul anterior (-28%)”

– ponderea deținută de sectorul horeca în vânzările de bere – „a crescut doar cu un procent față de 2020, la 9% anul trecut, comparativ cu o pondere de 15-20% în anii de dinainte de pandemie”

– ambalaje – ca preferințe, „structura în funcție de ambalaj a pieței berii pe parcursul celui de-al doilea an de criză Covid-19 a reluat tendințele de dinainte de pandemie. Vedeta incontestabilă a anului 2021 a fost sticla, cu o creștere de 4 puncte procentuale față de anul anterior, după un prim an pandemic de scădere. Și doza și butoiul înregistrează creșteri, în cazul berii ambalate la cutie tendința ultimilor ani fiind de avans constant, iar în cazul KEG-ului, mulțumită unor perioade mai îndelungate de funcționare a sectorului Horeca, 2021 a adus o ușoară revenire, fără însă a ajunge la ponderea deținută înainte de criza sanitară. PET-ul este singurul tip de ambalaj care a scăzut anul trecut, cu peste 5 pp. Ponderea pe fiecare tip de ambalaj – sticlă: 31,6%, doză: 24,3%, butoi: 2,6%, PET: 41,5%”

– investiții – 100,5 milioane euro în 2021, în creștere cu aproape 28 milioane euro față de 2020; investițiile cumulate ale membrilor Berarii României de la înființarea Asociației au atins 1,8 miliarde euro

contribuții la bugetul de stat – anul trecut, 272 milioane euro; nivelul contribuției cumulate din partea membrilor Asociației în ultimii 18 ani a depășit 4,4 miliarde euro

– importuri – „piața locală a berii continuă să își păstreze caracterul profund național, ponderea producției locale rămânând de 97% din consumul intern; pe parcursul anului 2021, importurile au cunoscut o ușoară creștere de 0,5 milioane hl, atingând un total de 0,69 milioane hl” 

– exporturi – „au scăzut ușor, cu 0,04 milioane hl față de anul anterior, atingând un total de 0,49 milioane hl

– număr de producători – a crescut la 93, față de 86 în 2020 

Mihai Voicu, președintele Asociației Berarii României: „Venim după un an 2021 complicat, în care vânzările de bere în baruri și restaurante au crescut ușor față de 2020, dar închiderile și restricțiile privind orele de funcționare și numărul de clienți în sectorul horeca, alături de regulile stricte de carantină, au împiedicat revenirea la nivelurile de dinainte de pandemie. 2022 se anunță chiar mai provocator, în special din cauza situației macroeconomice la nivel local și global, a inflației record cu care ne confruntăm, dar și a războiului din Ucraina. În ciuda tuturor acestor constrângeri, acordăm și anul acesta o atenție deosebită activităților de dezvoltare durabilă, sustenabilitate și consum responsabil și sperăm ca piața berii din România să își continue maturizarea.”

Julia Leferman, director general al Asociației Berarii României: „Preferința românilor pentru berea fără alcool sau cu un conținut scăzut de alcool, cum sunt mixurile de bere și berile aromatizate este în creștere, urmând de altfel și tendința europeană de consum. Deși cu o pondere mică din piață, aceste segmente au înregistrat anul trecut creșteri semnificative în România, de aproximativ 20% față de anul anterior. Aceasta confirmă preferințele tot mai variate ale românilor în materie de bere, dorința de a experimenta gusturi noi, speciale, dar și posibilitatea de a savura gustul berii în situații în care consumul de alcool nu este permis.”

Membrii Asociației Berarii României sunt: Bergenbier SA, Heineken România SA, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries, Martens, microberăriile Clinica de bere, Scorilo, reprezentanți ai producătorilor de materii prime Souflet Malț România, Asociația Producătorilor de Hamei din România.

Connections anunță înființarea filialei sale din Virginia, SUA

0

Connections Consult (CC) anunță înființarea filialei sale americane, Connections Consult USA LLC (CC USA), în Fairfax, Virginia, deținută integral de compania românească. CC USA se va concentra pe transformarea digitală și furnizarea de soluții software pentru clienții din sectorul public și privat din Statele Unite ale Americii.  Localizarea CC USA în Virginia de Nord, parte a zonei metropolitane Washington DC, oferă acces la o bază largă de clienți publici și privați, precum și la o piață extinsă de personal cu specializare în tehnologie. Zona metropolitană DC este cea mai concentrată piață a specialiștilor în tehnologie din SUA, după San Francisco. În același timp, pe lângă faptul că aici se află sediul principal al guvernului federal al SUA, numeroase corporații globale, cum ar fi Volkswagen Group, Hilton Worldwide, Lockheed Martin, Verisign, Nestlé USA și Airbus au sediul în zona metropolitană Washington DC.

„Suntem mândri să anunțăm că, din această lună, Connections Consult este prezentă pe piața din SUA. După o consolidare susținută în piața românească, am reușit să facem un pas extrem de important pentru business-ul nostru. SUA este cea mai mare economie a lumii și un promotor de vârf al industriei IT&C. Deși aici competiția este mult mai puternică, mizăm pe referințele clienților actuali și pe reputația construită până acum. În același timp, credem că statutul de companie publică este un punct forte și ne poate ajuta din punct de vedere al transparenței și al unei încrederi sporite a clienților în capacitatea de livrare și în asumarea înțelegerilor contractuale”, declară Bogdan Florea, CEO Connections Consult SA.

Connections Consult se angajează să respecte planurile prezentate investitorilor în momentul listării la BVB în 2021, planuri care au inclus lansarea unei filiale americane.  CC USA va fi condusă de Bogdan Florea în 2022, iar rezultatele sale financiare vor fi incluse în rezultatele anuale ale grupului Connections Consult.

Connections, lider pe piața de transformare digitală din România, are ca țintă pentru următorii 3-5 ani extinderea pe piețe mature și avansate tehnologic, precum și pe piețe în dezvoltare cu potențial foarte mare: printre zonele țintite de companie, încă de anul trecut, se numără Europa de Nord și Orientul Mijlociu. Investițiile pentru intrarea pe astfel de piețe pot varia de la câteva sute de mii de euro până la un milion de euro, în funcție de oportunitățile identificate în primul an de funcționare.

”A deschide un birou într-o nouă regiune presupune selecția de personal calificat pentru dezvoltarea business-ului, acoperirea rapidă a diferențelor culturale și integrarea noilor veniți în cultura companiei. Pe lângă armonizări de legislație, elemente comerciale și legate de dreptul muncii, pot apărea și dificultăți în înțelegerea culturii de business, a mecanismelor de funcționare a companiilor client și, evident, depășirea barierelor competiționale. Condiția esențială pentru a beneficia pe termen lung de o poziție privilegiată este dezvoltarea continuă și avansul tehnologic. Practic, o companie trebuie să parieze mereu pe tehnologii emergente care vor putea să devină standard abia în 3-5 ani”, declară Bogdan Florea.

Digitalizarea este unul dintre domeniile care beneficiază cel mai mult de delocalizare. Conform studiului “Top Strategic Technology Trends for 2021” publicat de compania de consultanță Gartner, direcțiile în care se dezvoltă industria în următorii ani sunt: IoT, experiența digitală a consumatorilor, protecția datelor, procesarea datelor și rularea aplicațiilor în cloud, provocările de securitate cibernetică, AI, hiperautomatizare. Aceste trenduri sunt deja vizibile la nivel global.

Husqvarna anunță noi tehnologii în industria produselor de întreținere robotizată a gazonului

0

Subsidiara locală a producătorului suedez de utilaje destinate întreținerii spațiilor verzi – Husqvarna – a raportat afaceri de 24 de milioane de euro în 2021, în creștere cu 13% față de 2020. Până la finele anului, compania estimează afaceri de 25,5 milioane de euro în România, iar printre planurile companiei din acest an se numără inaugurarea a trei noi magazine tip concept store în Cluj, Brașov și Constanța. Este vorba despre investiții care se ridică la circa 1,8 milioane euro.

Piața utilajelor de îngrijire a spațiilor verzi este foarte dinamică și orientată către noi tehnologii. „Observăm o accelerare a tendințelor de upgrade și o schimbare de  atitudine cu accent pe autonomia utilajelor și trecerea la acumulatori”, explică Emil Țînț, CEO-ul Husqvarna România. Conform spuselor sale,  la nivel de grup, politica Husqvarna de a contribui activ la un viitor sustenabil, se traduce prin linii de producție regândite pentru limitarea amprentei de carbon și game de produse cu niveluri reduse de emisii sau chiar zero emisii directe, cum este cazul roboților de tuns gazon Automower.

La nivel mondial trecerea la utilaje pe acumulatori pentru întreținerea spațiilor verzi urbane este susținută prin legislație. De pildă, adaugă Emil Țînț, în unele țări, primăriile sunt obligate să facă întreținerea spațiilor verzi publice  – parcuri, grădini, cimitire sau terenuri de sport, exclusiv cu antreprize de peisagistică ce folosesc flote de utilaje alimentate cu acumulatori.

„Acesta este un segment aproape inexistent în România, fiind o breșă de piață pe care este foarte mult loc de creștere. Populația noastră urbană este sensibilă la subiectul poluării nu doar cu noxe, ci și fonică, iar această categorie de produse  profesionale cu baterii a fost creată de Husqvarna tocmai pentru utilizare în zonele rezidențiale fiind nepoluante și mai silențioase decât motoarele pe benzină”, continuă el.

Investiții de 166 milioane euro în cercetare și dezvoltare, la nivel de grup

Pionier și lider mondial în tunderea robotizată a gazonului, Husqvarna a investit la nivel de grup doar în 2020 aproximativ 166 de milioane de euro în cercetare și dezvoltare. Sumă alocată cu precădere dezvoltării serviciilor digitale și produselor automatizate cu acumulatori.

În cadrul celei mai recente conferințe internaționale organizate de către Husqvarna anul acesta, compania a anunțat că este pregătită să lanseze prima sa mașină autonomă de tuns gazon cu zone de lucru delimitate virtual, pentru grădini private.

La ora actuală, compania se află în plin proces de dezvoltare a acestei tehnologii pe care deja o furnizează în gama produselor profesionale prin soluția EPOS (Sistem de operare cu poziționare exactă). Astfel, viitorul robot de tuns iarbă va putea face mai mult decât să întrețină gazonul în stare excelentă. „O asemenea mașină practic ar transforma Automower® într-un fel de grădinar privat. Acesta va fi condus de inteligență artificială, facilitând protejarea sănătății grădinii și a biodiversității, adaptându-se perfect nevoilor personale ale proprietarului”.

Ce specificații are prima mașină autonomă de tuns gazon cu limite virtuale pentru grădini private

Viitoarea mașină robotizată de tuns gazon va folosi cloud computing și AI pentru a simplifica modul în care clientul interacționează cu grădina sa, gestionând gazonul cu intervenții umane minime.

Interacționând cu alte aparate și senzori inteligenți din jurul casei, de exemplu cu sistemele de irigare de la Gardena, mașina de tuns gazon poate optimiza starea de bine a gazonului, la fel cum o face și un grădinar.

De pildă, își poate adapta rapid comportamentul la date colectate punctual în timp real – cum ar fi prognoza meteo pentru zona respectivă. De asemenea, prin utilizarea datelor publice, capabilitățile de navigare ale robotului se vor extinde cel mai probabil și în zonele din afara grădinii. Acest lucru va simplifica procesul de tundere a al ierbii în zone adiacente.

Husqvarna anticipează, de asemenea, că noua tehnologie va putea permite Automower® să stimuleze biodiversitatea locală în grădinile urbane. Prin capacitățile sporite de analiză a datelor din surse din afara grădinii precum și prin utilizarea senzorilor care măsoară factorii cheie de mediu din grădină, mașina de tuns gazon ar putea optimiza cosirea și oferi recomandări despre cum se susține cel mai bine biodiversitatea zonei gestionate.

„Estimăm că această nouă tehnologie va fi disponibilă pentru piața din România în circa 2 ani”, spune Emil Țînț.  De asemenea, el menționează că, pe plan local, din datele companiei pe care o conduce, s-a sesizat o creștere a cererii pe segmentul mașinilor automate de tuns gazon Automower, ale căror beneficii în termeni de timp liber și efort au fost foarte bine percepute și primite de către clienți. Mulți dintre ei căutând modele cu dotări complexe și tehnologii de ultimă oră.  „Este o tendință firească, dacă ținem cont de faptul că investiția într-un robot de tuns gazon se dovedește a fi una avantajoasă pe termen lung și cu beneficii multiple pentru întreaga familie. Automower au zero emisii directe, sunt foarte silențioase, lucrează autonom putând fi setate și controlate de pe smartphone, nu mai există iarbă de colectat și nu mai e nevie de personal angajat la fiecare două săptămâni pentru tunderea ierbii. Se încarcă automat și pot gestiona peluze de la 600 la 3500 mp” conchide CEO-ul subsidiarei locale Husqvarna.

Vedeți filmul 3D despre viitorul robot de tuns gazon: Husqvarna Presents The Future of Lawn Care – YouTube

OTP Group integrează FLOWX.AI, noul motor de orchestrare a experiențelor digitale bancare

0

OTP Group, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii financiare din Europa Centrală, anunță parteneriatul cu FLOWX.AI, platforma low-code/no-code care se adresează mediului de afaceri, pentru accelerarea și reconfigurarea experiențelor digitale ale băncii pentru clienții și angajații săi. OTP Group activează în 11 țări, având peste 16 milioane de clienți prin rețeaua formată din 1.500 de sucursale și 40.000 de angajați. 

În cadrul programului său de creștere, OTP Group se concentrează pe inovație și pe creșterea cotei de piață prin rapiditate operațională, experiența oferită clienților și prin atragerea și reținerea celor mai buni angajați din Europa Centrală și de Est. FLOWX.AI, platforma de dezvoltare digitală bazată pe low-code/no-code, contribuie la construirea unor experiențe relevante pentru angajații și clienții companiilor din domeniul serviciilor financiare în doar câteva săptămâni, precum: onboarding pentru operațiunile din zonele de Retail și Corporate, creditele imobiliare sau împrumuturi negarantate.

Platforma joacă un rol-cheie în transformarea ecosistemului de servicii financiare, într-un context în care 7 din 10 organizații nu au în plan să înlocuiască sistemele de bază în procesul de transformare digitală.[1] FLOWX.AI se integrează cu sistemele existente pentru a extinde rapid capabilitățile în ceea ce privește interacțiunea directă cu clienții, datele, integrarea și migrarea în cloud.

“În 10 ani, domeniul serviciilor financiare ar putea arăta cu totul diferit. Astfel, ca grup, am ales abordarea de a ne uita la cum putem să ne îmbunătățim capabilitățile în interiorul companiei pentru a ne deservi clienții acum. Viteza, ritmul schimbării și o experiență excelentă a utilizatorilor reprezintă cheia din perspectiva noastră. Alegerea unui partener precum FLOWX.AI contribuie la realizarea acestor obiective și la transformarea tehnologiei dintr-un punct nevralgic într-un avantaj”, a declaratZoltán Kaszás – MD and Group IT Strategy, OTP Group.

“Suntem încântați să fim parteneri cu FLOWX.AI, în calitate de platformă de orchestrare a experiențelor digitale. Această colaborare ne va permite să acoperim multiple piețe rapid și, în același timp, să livrăm soluții adaptate la nivelul fiecărei piețe, dar și de a alinia implementarea tehnică cu nevoile de business. Prin utilizarea unei platforme avansate, dar și prin migrarea către o arhitectură modernă, în cloud, construim o cultură internă bazată pe inovație, un real avantaj și pentru atragerea talentelor. Pe scurt, este o formulă de succes pentru noi”, a precizat șiConstantin Mareș, DCEO, Divizia Digitală, OTP Bank România.

Platforma FLOWX.AI vine cu avantajul rapidității în dezvoltare, cu o soluție livrată în maxim 10 săptămâni, precum și al scalabilității și stabilității, devenind platforma potrivită pentru volume mari și implementarea simultană în mai multe țări. Este concepută pentru a concentra implementarea digitală într-un timp foarte scurt, pentru creșterea profitabilității și a cifrei de afaceri din dezvoltările digitale și pentru accelerarea inovației. Aceste capabilități sunt posibile printr-o nouă paradigmă de dezvoltare software bazată pe AI și printr-o nouă abordare a arhitecturii, care ajută echipele tehnice să se concentreze pe task-uri complexe, eliminând activitatea redundantă sau pe cea de scriere de cod, fără valoare adăugată.

“Suntem entuziasmați de parteneriatul cu OTP Bank, a cărei viziune se aliniază perfect cu ideea pe care am avut-o când am dezvoltat FLOWX.AI: aceea de a aduce împreună echipe mixte de business și tehnologie pentru a dezvolta experiențe și produse digitale intuitive în săptămâni, nu în ani. Platforma noastră împlinește atât exigențele de fiabilitate, necesare în medii cu o asemenea complexitate și reglementare, cât și pe cele de rapiditate pe care clienții și angajații le doresc astăzi”, a concluzionatIoan Iacob, CEO și cofondator at FLOWX.AI.

Echipe mixte de consultanți și ingineri vor lucra împreună la implementarea soluțiilor pentru a se concentra atât pe customer experience, cât și pe tehnologie. Soluția FLOWX.AI este cloud-native și va fi dezvoltată pe o platformă cloud de business, infrastructură care va permite OTP Group dezvoltări ulterioare agile, care vor putea fi aliniate cu feedback-ul, nevoile și cerințele clienților.


[1] The End of Digital Transformation in Banking, Ron Shevlin, Forbes, ianuarie 2022

IVECO România raportează o creștere cu 33% a cifrei de afaceri în 2021 și cea mai mare cotă de piață pentru vehicule sustenabile

0

IVECO România, pionier și lider al industriei automotive în domeniul mobilității alimentate cu combustibili alternativi, raportează o creștere de 33% a cifrei de afaceri pentru 2021 și 90% cotă de piață în domeniul vehiculelor comerciale sustenabile din categoriile medie și grea.

Anul trecut au fost înmatriculate pe piața din România 14.796 de vehicule, în creștere cu 24% comparativ cu anul anterior, dintre care 8.316 vehicule ușoare (+17%) și 6.480 vehicule de categorie medie și grea (+35%). Cele mai multe înmatriculări de vehicule au avut loc în județele Timiș (876), Cluj (836), Argeș (794), București și Ilfov (754), iar județele cu cele mai mari creșteri ale numărului de înmatriculări la nivel național sunt Arad (+105%), Caraș-Severin (+88%) și Dolj (+84%).

„În ciuda crizei semiconductorilor și a blocajelor din sectorul logistic, generate de pandemie, anul trecut ne-a arătat că piața automotive este una puternică și rezilientă, iar transporturile terestre rămân în topul preferințelor operatorilor români din lanțul logistic. Numărul în creștere al înmatriculărilor înseamnă că ne îndreptăm tot mai mult spre achiziția de vehicule noi, mai puțin poluante, însă nu într-un ritm suficient de rapid și, mai ales, orientat spre sustenabilitate. Procentul vehiculelor sustenabile din piață rămâne încă foarte mic, însă sperăm ca pe viitor, prin PNRR și prin inițiativele generate de mediul privat să încurajăm tot mai mult achiziția de vehicule nepoluante, alimentate cu CNG și LNG, în transportul comercial din țara noastră”, susține Andrei Gagea, Director General IVECO România.

Cu o cotă de piață de 25.6% și înmatricularea a 2.607 vehicule de categorie ușoară (3,5-7,49 t), IVECO își confirmă poziția de lider în această categorie pe anul 2021. În ceea ce privește preferințele clienților, cele mai căutate vehicule ușoare au fost cele cu șasiu și prelată (32,6%), cele cu șasiu și obloane rabatabile (14,7%), utilizate mai ales pentru transportul de mărfuri în general și în sectorul construcțiilor, și vehiculele cu șasiu cu temperatură controlată (14,6%), utilizate în distribuția de alimente sau medicamente.

În topul vehiculelor de categorie grea selectate de clienți, 61% dintre vânzări au fost reprezentate de autotractoare, folosite pentru transportul general de mărfuri, basculantele, folosite în construcții (13,5%), iar 6,6% au reprezentat vehiculele speciale și mașinile destinate activităților de salubrizare.

Pentru primul trimestru al anului 2022, IVECO își menține poziția de lider de piață pe segmentul de vehicule ușoare, cu o cotă de 26,3%, o creștere de 0.9% față de aceeași perioadă a anului anterior, deși piața a resimțit o ușoară contractare (de aproximativ 11%). În ceea ce privește gama de vehicule grele, piața a resimțit o creștere cu aproximativ 25% față de aceeași perioadă a anului anterior, iar IVECO a câștigat în plus 0,4% cotă de piață. 

Situația vehiculelor alimentate cu combustibili alternativi (CNG/LNG) în România

Sustenabilitatea a devenit politica principală asumată atât de companii, cât și de statele membre ale Uniunii Europene, în contextul Green Deal. Conform datelor transmise de Comisie, 25% din emisiile de carbon la nivel european sunt produse de sectorul transporturilor. Statele membre și-au propus ca până în 2050 să elimine 90% din emisii.

În ceea ce privește vehiculele alimentate cu combustibili alternativi, acestea necesită stații speciale de încărcare cu Gaz Natural Comprimat (CNG) și Gaz Natural Lichefiat (LNG), pentru a face acest obiectiv realizabil. La sfârșitul anului 2020 existau peste 4.000 de stații CNG și 400 de stații LNG în Europa, iar în România există numai 3 stații CNG și nicio stație LNG.

Piața românească de vehicule alimentate cu combustibili alternativi, precum CNG și LNG a reprezentat în 2021 numai 2,6% din totalul pieței de vânzări vehicule de categorie medie și grea (192), iar procentul vehiculelor ușoare comercializate nu atinge nici măcar 1%.

Obiectivele 2022 – Consolidarea poziției și dezvoltarea rețelei de servicii

În prezent, IVECO România beneficiază de o rețea de 21 de puncte de vânzare și 24 de ateliere, în 22 de orașe din țară, iar în 2022 vizează extinderea în noi locații prin parteneriatele cu dealerii. Totodată, compania intenționează să continue creșterea din anii precedenți și să-și extindă activitățile de post-vânzare, vizând creșterea cotei de piață. Câteva dintre avantajele pe care IVECO își propune să le ofere și anul acesta clienților săi sunt intervențiile rapide de service, oferite prin asigurarea de stocuri mari de piese de schimb, dar și contracte avantajoase de întreținere și reparații, la prețuri avantajoase, care încep de la 3 euro/lună.

În plus, compania are în plan realizarea unei campanii interne de training a angajaților, pentru extinderea competențelor atât în ceea ce privește vehiculele convenționale, cât și pentru vehiculele alimentate cu combustibili alternativi, iar în pasul următor pentru cele electrice, într-o strategie integrată de creștere a competențelor tehnice ale întregului personal.

În 2021, activitățile post-vânzare au crescut pentru IVECO cu 20% față de anul precedent, clienții orientându-se mai mult către rețeaua autorizată, datorită promptitudinii și calității asigurate.

Elevii Bakery School au început practica la Carrefour România: Ce învață și ce oportunități au

0

Cei 15 elevi ai Bakery School din clasa a X-a au început practica la Carrefour România. Parteneriatul dintre instituția de învățământ, înființată de Puratos România, parte a grupului belgian Puratos, unul dintre cei mai importanți producători globali de materii prime inovative, și Carrefour România, parte grupul francez Carrefour, unul dintre cei mai mari retaileri la nivel mondial, are darul de a-i ajuta pe elevi să-și dezvolte noi abilități și să deprindă noi cunoștințe. Sub supravegherea și îndrumarea unui coordonator Bakery School, elevii fac practică în cadrul raioanelor brutărie și patiserie. Unii se ocupă de împachetarea și ambalarea produselor, alții de partea de vânzare. Conceptele teoretice și practica din laborator i-au ajutat deja pe elevi în momentul în care au pregătit diverse produse de patiserie și cofetărie, cum ar fi gogoșile sau bezelele. Stagiul de practică comasată durează șapte săptămâni, perioadă în care tinerii vor învăța și vor căpăta experiență. Pentru a oferi elevilor cele mai bune oportunități de studiu și pentru a-i ajuta să aplice cunoștințele deprinse la școală, Puratos România încurajează producătorii și distribuitorii din industria de panificație, patiserie, ciocolaterie să se alăture inițiativei companiei și să ofere stagii de practică elevilor săi.

Bakery School este prima școală în sistem dual din România dedicată industriei de brutărie, patiserie, ciocolaterie. Înființată din resurse exclusiv private de Puratos România, parte a grupului belgian Puratos, școala în sistem dual deschisă în Tărtășești, județul Dâmbovița, are 24 de elevi în clasa a IX-a și alți 15 elevi în clasa a X-a. Cele două clase sunt parte din proiectul amplu Bakery School pe care Puratos România l-a lansat în 2020, prin care dorește să demareze investiții de aproape jumătate de milion de euro în următorii trei ani, în dezvoltarea a trei școli în sistem dual pentru această industrie în județele Cluj, Iași și Dâmbovița. Dascălii care predau la Bakery School sunt: Corina Elena Gheorghe – profesor teorie Industrie alimentară (Brutărie), Ruxandra Proca – profesor teorie Alimentație publică (Cofetărie), Ana Mușat – Maistru instructor (Tutore) practică Brutărie, Cristina Stancu – Maistru instructor (Tutore) practică Cofetărie.

Despre Puratos

Grupul Puratos este unul dintre cei mai importanți producători globali de materii prime pentru industria de panificaţie, patiserie şi ciocolaterie. Compania a fost fondată în Belgia în 1919, cu sediul central la Bruxelles, are peste 9.000 de angajaţi în 71 de ţări, deține 63 de unităţi de producţie şi 88 de centre de inovaţie, oferind clienților ingrediente calitative și nutritive adaptate cerințelor locale. Produsele Puratos sunt comercializate în peste 100 de ţări.

Puratos România oferă materii prime pentru sectorul alimentar şi servicii specializate clienților săi din sectorul industrial, artizanal și retail printr-o reţea de 10 filiale la nivel național şi prin cele două centre de inovație, din București și Cluj-Napoca, destinate testării de produse și ingrediente inovatoare. Compania a fost înființată în anul 1995, în București, având în prezent o unitate de producție în județul Ilfov, cu trei linii de producţie distincte (linie de margarină, linie de mixuri pentru patiserie şi brutărie, respectiv o linie pentru umpluturi cu fructe, creme pe bază de apă și glazuri) şi 150 de angajaţi. Puratos România este unul dintre principalii jucători din sectorul de ingrediente pentru industria alimentară, având un portofoliu extins de produse, printre care maiele active și inactive, cereale încolțite și infuzate în maia lichidă, ciocolată belgiană Belcolade, umpluturi cu fructe, glazuri, creme fine pentru deserturi.