În perioada stării de urgență, tinerii au renunțat la distracție, și-au făcut cumpărăturile online și au devenit mai conștiincioși cu gestionarea banilor

Studiul Insights PulzeZ este util companiilor care vor să înțeleagă mai bine comportamentele de consum ale tinerilor din generația Z, care le sunt clienți sau angajați

Echipa Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) și Insights, din cadrul Romanian Business Leaders, anunță rezultatele celei de-a doua părți a studiului Insights PulseZ, care prezintă atitudinile tinerilor legate de comportamentul de consum din perioada stării de urgență și după, dar și gestionarea și atitudinea lor față de bani.

Comportamentul de consum al tinerilor a determinat o relocare o veniturilor în perioadă stării de urgență, ca o consecință firească a limitărilor din acea perioadă. Astfel, tinerii au renunțat la distracție, și-au făcut cumpărăturile online și au devenit mai conștiincioși cu gestionarea banilor. Din punct de vedere psihologic, creșterea consumului de produse precum dulciuri și snacksuri sau jocuri a fost o justificată în condiții de restricții externe, aceasta fiind considerată o soluție pentru reducerea nivelului de stres.

Peste 40% dintre respondenții studiului au renunțat, în perioada stării de urgență, la achiziția de pachete de călătorii, echipamente sportive, produse IT&C și gadget-uri, dar și la mâncarea comandată de pe platformele de delivery, îndreptându-și atenția cu prioritate către produse sanitare și de igienă personală, reflectând interesul și grija pe care au avut-o pentru sănătate și siguranță. Între 20% – 30% dintre tineri au renunțat la distracție (Netflix, jocuri online, etc.), dar și la cărți, audibooks sau cursuri online.

Întrebați despre produsele pe care le achiziționează, 46% dintre tinerii români au declarat că pentru ei contează proveniența locală a ingredientelor, produsele Made in Ro, în decizia lor de cumpărare, iar pentru peste 60% dintre tineri contează ca produsul să fie sustenabil. Perspectiva de cetățean global și grija față de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri față de produsele eco-friendly.

Pandemia a forțat creșterea cumpărăturilor online, perioada prin care trecem a schimbat comportamentul general de cumpărare al românilor, orientându-l spre online. Aceeași tendință a apărut și în studiul Insights PulseZ, 1 din 3 tineri români și-a manifestat interesul de a cumpăra online în perioada următoare.

Percepția și atitudinea tinerilor față de bani este relativ echilibrată, 1 din 2 tineri intenționează să fie mai atent la cheltuieli, să economisească mai mult, în timp ce doar 1 din 3 tineri intenționează să facă demersuri pentru a câștiga mai mulți bani.

În ceea ce privește modalitatea de plată, întrebați câte plăți au efectuat în medie săptămânal, în perioada stării de urgență #staiacasă, tinerii și-au declarat preferința pentru plățile online, peste 50% dintre ei efectuând un maximum de 4 tranzacții pe săptâmâna.

,,Studiul Insights PulseZ este un barometru național menit să radiografieze modul în care tinerii se poziționează față de provocările acestei perioade de criză din sănătate, economie și oferă o bază excelentă de analiză decidenților din business. În același timp, studiul ajută organizațiile care lucrează cu tineri să înțeleagă mai bine care sunt nevoile și motivațiile generației Z. Informațiile obținute sunt foarte importante întrucât permit dezvoltarea și adaptarea programelor conform nevoilor actuale și, totodată, permit companiilor care au tineri din generația Z ca și clienți sau angajați să le înțeleagă mai bine comportamentele de consum,” a declarat Alin Claudiu Apostu, coordonator Insights.

Studiul Insights PulseZ a fost realizat pe un eșantion de 1115 tineri cu vârsta între 16-24 de ani și este reprezentativ la nivel național din punct de vedere al distribuției pe sexe, regiunii și mediului urban-rural. Pe langă informații despre comportamentul în online și de consum al tinerilor din perioada stării de urgență, studiul mai cuprinde informații și despre:

  • starea emoțională și activitățile tinerilor
  • preferințele și atitudinile tinerilor cu privire la consum, școală și antreprenoriat
  • ce îi motivează și ce își doresc tinerii în viața personală și profesională.

Raportul complet poate fi descărcat gratuit de pe pagina https://vsfa.ro/studiu.

Studiul Insights PulseZ a fost făcut de echipa Vreau să fiu Antreprenor și Insights din cadrul Romanian Business Leaders, cu sprijinul partenerilor D&D Research, Oxygen, Loopaa Marcom, Brandocracy și Wisemetry Research.


Despre Vreau să fiu Antreprenor

VSFA este un program național prin care ne propunem să promovăm gândirea și acțiunea antreprenorială în rândul tinerilor din România. Desfășurăm conferințe în țară (peste 220 evenimente până acum începând din 2013), avem 10 comunități locale de tineri care creează și implementează proiecte locale iar impactul lor a depășit 27.000 de tineri.

Despre Insights

Misiunea Insights este aceea de a sprijini organizațiile să se dezvolte prin potențialul și creativitatea unora dintre cei mai antreprenoriali și inovativi tineri din România. Sprijinim astfel atât dezvoltarea tinerilor și apropierea lor de mediul de business în timp ce aducem plus valoare firmelor românești de toate dimensiunile pentru a susține dezvoltarea economică. Am organizat 8 bootcampuri până acum iar proiectul a primit anul trecut premiul pentru Top 10 programe globale pentru dezvoltare ecosistem de inovație de la ITU, Agenția Națiunilor Unite pentru Informații și Telecomunicații.

Despre Romanian Business Leaders

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizație apolitică, neguvernamentală și non-profit care oferă o platformă de acțiune și implicare socială pentru antreprenorii și șefii de companii din mediul de business privat.

RBL face România o țară mai bună pentru business și pentru români, prin proiecte care îmbunătățesc educația, antreprenoriatul și buna guvernare în România. Proiectele RBL sunt inițiate și dezvoltate pe bază de voluntariat de cei peste 200 de membri, antreprenori și executivi de top din România.

ANALIZĂ KEYSFIN: CE DOMENII MAI FUNCȚIONEAZĂ ÎN ROMÂNIA?

0

Analiștii de la KeysFin lanseaza studiul analizează ce domenii mai funcționează în românia și realizează topul acestora în funcție de numărul de firme înființate în primele 7 luni ale anului.

Numărul companiilor înființate în sectorul energiei și al gazelor a crescut cu 51% în primele șapte luni ale anului, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit celei de-a doua ediții a raportului KeysFin Macro Update. O creștere, dar mai mică, a înregistrat-o și domeniul transport&depozitare care a avansat cu 1,7% în ceea ce privește numărul de companii înființate în acest sector.

Deși procentual valoarea este mai mare în cazul sectorului energiei și al gazelor, numeric, balanță înclină de partea transportului și depozitării, cu 6.534 companii nou înființate, față de cele 70 companii noi în domeniul energiei.

În primele 7 luni ale anului au fost înființate 60.634 companii, cu 31% mai puține față de aceeași perioadă din 2019, însă scăderea s-a temperat de la minus 47% și 29.780 de companii nou-înființate în primele 4 luni din 2020.

„Noua ediție a raportului KeysFin Macro Update, o sinteză a mediului economic și de business local extrem de utilă partenerilor noștri, revine cu noi informații interesante, agregate și interpretate de analiștii noștri. Chiar dacă efectele seismului cauzat de pandemia de Coronavirus încă se simt, cele mai recente date arată că economia începe să își revină, iar antreprenorii și investitorii sunt mereu atenți la ceea ce funcționează și generează venituri și profit, dovadă fiind orientarea rapidă a acestora spre sectorul energiei, pe fondul liberalizării recente a pieței gazelor, precum și spre transport și depozitare, în contextul creșterii comenzilor online. Totodată, ne bucură să vedem că experiența noastră ne permite să intuim atât de prompt tendințele din mediul de business local, având în vedere că unele din cele mai recente analize ale noastre au fost dedicate tocmai acestor sectoare, și vom depune toate eforturile ca și pe viitor să oferim atât informații de business puse în contextul corect, cât și predicții susținute de analize riguroase.” adeclarat Roxana Popescu, Managing Director KeysFin, unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.

Din punct de vedere geografic, cele mai multe companii au fost înființate în București (9.810 companii, cu 7,5% mai puține decât în primele 7 luni din 2019), Cluj (3.116 companii, cu 23% mai puține decât în aceeași perioadă din 2019) și Ilfov (2.878 companii, respectiv cu 5% mai puține înmatriculări decât în primele luni din 2019 și totodată cea mai mică scădere procentuală județeană). De cealaltă parte, Argeș, Dâmbovița și Gorj au înregistrat cele mai ample scăderi procentuale, cuprinse între 45% și 48%.

La polul opus, scăderi de peste 50% a numărului de înființări de firme noi se remarcă în agricultură, cultură&divertisment și industria prelucrătoare (62,6%, 60,7% și respectiv 52,4%).

TEMPERAREA RITMULUI DE CREȘTERE A RATEI ȘOMAJULUI

Numărul companiilor suspendate a scăzut cu 30% în primele 7 luni din 2020 față de aceeași perioadă din 2019, la 6.177 de companii. De asemenea, numărul companiilor care au intrat în insolvență a scăzut și el cu 15% în perioada ianuarie-iulie 2020, față de aceeași perioadă din 2019, la 3.179 de companii.

Radierile și dizolvările s-au redus cu mai mult de o jumătate, respectiv cu 53% în primele 7 luni din 2020 față de aceeași perioadă din 2019, la 42.802, iar numărul entităților active (PFA și persoane juridice) a crescut în acest an cu 4%, la 1.398.611 la 31 iulie 2020. Dintre entitățile active 27,7% au fost PFA. Mai mult, analiștii KeysFin atrag atenția asupra depășirii nivelului de un milion de persoane juridice active la sfârșitul lui iulie 2020.

Companiile par hotărâte să reziste provocărilor pandemiei și încearcă să-și păstreze forța de muncă. Numărul de șomeri (15-74 ani) a crescut în iulie la 484.000, rata șomajului majorându-se cu doar 0,1 puncte procentuale față de iunie, la 5,4% (cel mai ridicat nivel din octombrie 2016). Oricum rata șomajului din România este cu aproape 2 puncte procentuale sub media Uniunii Europene și este aproape de jumătatea celei înregistrate în Statele Unite.

Numărul locurilor de muncă vacante a fost 34,2 mii în trimestrul al II-lea, în scădere cu 7,6 mii față de trimestrul anterior. Rata locurilor de muncă vacante a fost 0,71%, în scădere cu 0,13 puncte procentuale față de trimestrul precedent. Comparativ cu același trimestru al anului 2019, rata locurilor de muncă vacante a scăzut cu 0,4 puncte procentuale, iar numărul locurilor de muncă vacante a scăzut cu 20,8 mii.

COMERȚUL ȘI CONSTRUCȚIILE, MOTOARELE ROMÂNIEI

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut în primul semestru din 2020 ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 0,3% față de aceeași perioadă din 2019.

Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), a crescut în termeni nominali în primele 6 luni din 2020 ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 2,2% față de aceeași perioadă din 2019.

Totodată, volumul lucrărilor de construcții (ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate), a crescut, per total, în primele 6 luni cu 21% față de aceeași perioadă din 2019, avans reflectat în lucrările de întreținere și reparații curente (+56,8%), lucrările de reparații capitale cu (+44,7%) și lucrările de construcții noi (+8,9%).

Potrivit datelor Ministerului de Finanțe, aproximativ 222 mii de companii (30% din total) care și-au raportat rezultatele la 2018 au avut ca principal domeniu de activitate unul dintre codurile CAEN aferente comerțului (cu amănuntul și cu ridicata) și au înregistrat cumulat o cifră de afaceri de 597 de miliarde de lei (39% din total). De asemenea, aproximativ 75 mii de companii (10% din total) care și-au raportat rezultatele la 2018 au avut ca principal domeniu de activitate unul dintre codurile CAEN aferente sectorului de construcții și au înregistrat o cifră de afaceri de 84 miliarde de lei (5% din total).

FINANȚAREA DEFICITELOR GEMENE (BUGETAR ȘI COMERCIAL), PRINCIPALELE RISCURI MACROECONOMICE PE TERMEN SCURT… DUPĂ IMPREDICITIBILITATEA AFERENTĂ ANULUI ELECTORAL

Creditul guvernamental s-a majorat în iulie 2020 cu 1,6% față de iunie 2020, la 133,5 miliarde de lei. În raport cu iulie 2019, creditul guvernamental s-a majorat cu 29,5% (26% în termeni reali).

Comparativ cu aceeași perioadă a lui 2019, creditul neguvernamental a înregistrat o creștere de 3,6% (0,8% în termeni reali), pe fondul majorării cu 6,1% a componentei în lei (3,2% în termeni reali) și a scăderii cu 1,3% a componentei în valută exprimată în lei (exprimat în euro, creditul în valută a scăzut cu 3,3%).

Depozitele rezidenților clienți neguvernamentali s-au majorat în iulie cu 0,4% față de luna iunie 2020, la nivelul de 383,7 miliarde de lei și au crescut cu 13,6% (10,5% în termeni reali) față de iulie 2019.

În perioada ianuarie-iunie 2020, contul curent al balanței de plăți a înregistrat un deficit de 3,5 miliarde de euro, comparativ cu 4,4 miliarde de euro în perioada ianuarie-iunie 2019.

În structură, balanța bunurilor a consemnat un deficit mai mare cu 1,1 miliarde de euro, balanța serviciilor a înregistrat un excedent mai mare cu 376 milioane euro. Potrivit analiștilor KeysFin, perspectiva unei contracții mai ample a activității economice a partenerilor externi față de cea proiectată în cazul României este de așteptat a rezulta într-o ușoară deteriorare pe ansamblul anului curent a deficitului de cont curent, acesta urmând să înregistreze pentru al treilea an consecutiv o valoare de peste 4% din PIB.


DESPRE KEYSFIN

KeysFin oferă soluții de reducere a riscului comercial utilizând date despre companiile din România și din străinătate prin intermediul unor instrumente dedicate. Cu un portofoliu de peste 500 de clienți, KeysFin este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România. KeysFin deţine şi aplicaţia KeysFinder, prin intermediul căreia utilizatorii pot accesa ușor şi rapid situaţii financiare, indicatori şi informaţii juridice de la peste 4 milioane de entități economice din România.

Încă un milion de metri cubi lemn de foc, pus la dispoziție de Romsilva

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva anunță că pune la dispoziție până la finalul anului peste un milion de metri cubi de lemn pentru foc, pe lângă cei 748.422 metri cubi livrați până în prezent, în cursul acestui an.

Făcând recomandarea către populație de aprovizionare din timp cu lemnele pentru sezonului rece, Romsilva precizează că în acest moment, în depozitele proprii „există un disponibil de 247.791 metri cubi lemn pentru foc, iar până la finalul anului, în urma lucrărilor silvice, vor mai fi oferiți populației alți circa 800.000 metri cubi. Prețul mediu de vânzare a lemnului pentru foc este de 175 lei pe metrul cub, fără taxa pe valoare adăugată, și diferă în funcție de specie, sortiment și condițiile de livrare. Costul transportului nu este inclus în acest preț, dar numeroase ocoale silvice din cadrul Romsilva oferă, contra cost, și serviciul de transport al lemnului pentru foc. Volumul disponibil și prețurile de vânzare a lemnului pentru foc sunt afișate la sediile ocoalelor silvice din cadrul Romsilva și centralizat, în format electronic, pe pagina de internet www.rosilva.ro, în secțiunea Lemn pentru foc – de vânzare, informațiile fiind actualizate periodic”.

În context, Regia Națională a Pădurilor – Romsilva reamintește că „administrează 3,13 milioane hectare păduri aflate în proprietatea publică a statului român, aproximativ 48% din totalul pădurilor la nivel național”.

Foto: Romsilva

Problema cronică a mediului de afaceri din România – activul net negativ. Noi măsuri și implicațiile lor fiscale

0

Material de opinie de Elena Geageac, Senior Manager Taxe Directe, și Raluca Dana, Consultant Taxe Directe, Deloitte România (foto)

După lansarea oficială a Planului Național de Investiții și Relansare Economică, Guvernul României vine cu măsuri concrete pentru punerea lui în aplicare. Printre acestea se numără și aprobarea ordonanței de urgență prin care se intenționează acordarea de bonificații companiilor care își majorează și/sau îmbunătățesc capitalurile proprii. Măsura este binevenită și poate reprezenta un punct de pornire în stimularea societăților comerciale să se alinieze la normalitate și să se conformeze reglementărilor legale în vigoare. În plus, proiectul prevede și o modificare importantă cu privire la termenul de declarare și plată a impozitului pe profit anual.

O companie slab capitalizată nu are puterea financiară necesară pentru a se dezvolta pe cont propriu, cu atât mai puțin în situații de criză, și în același timp nu are acces la finanțare externă, având în vedere că stabilitatea financiară reprezintă un criteriu esențial al instituțiilor financiare, și nu numai, în acordarea de împrumuturi. În condițiile în care, în România, potrivit datelor oficiale, aproximativ 280.000 de societăți comerciale (în jur de 40% din total) au capitaluri proprii negative, programe de finanțare de tipul IMM Invest nu își pot dovedi eficiența deoarece, dincolo de faptul că împrumutul este garantat de stat în cea mai mare parte, iar dobânda este subvenționată, situația financiară a unui debitor cu datorii mai mari decât fondurile proprii este una precară și nu poate garanta rambursarea împrumutului. Mai mult decât atât, o companie cu acces limitat la finanțare de regulă apelează excesiv la creditul furnizor (întârzie plata facturilor către furnizori), practică ce poate duce la blocaje în lanț și chiar la insolvențe sau falimente.

Capitalul propriu pozitiv, condiție de bază
pentru accesarea de bonificații pentru impozite

Potrivit proiectului de ordonanță, societățile comerciale care își vor menține capitalul propriu pozitiv și la un nivel de cel puțin jumătate din capitalul social vor beneficia de o reducere a impozitului pe profit sau pe venit, în cazul microîntreprinderilor, ori a impozitului specific, în cazul companiilor din industria ospitalității, de 2% anual. În plus, companiile vor putea beneficia de o bonificație cuprinsă între 5% și 10% din impozitul pe profit datorat, pentru majorarea anuală a capitalului propriu, în funcție de evoluția față de anul precedent (de la 5%, la peste 25%). Pe o perioadă de trei ani consecutivi, începând cu anul 2022, proiectul prevede și o reducere de 3% din impozit în funcție de procentul minim de creștere a capitalului propriu față de nivelul raportat prin situațiile financiare anuale pentru anul 2020.

Este important de menționat faptul că reducerea totală de impozit de care poate beneficia o companie se stabilește prin cumularea procentelor menționate, pe măsură ce criteriile necesare sunt îndeplinite. Perioada de aplicare a măsurii este 2021-2025.

Raportat la așteptările create prin introducerea măsurii în Planul Național de Investiții, se observă o diversificare binevenită a bonificațiilor aplicabile, reducerea de impozit fiind direct proporțională cu cota de creștere a capitalurilor proprii înregistrată de societate.

În plus, proiectul de ordonanță propune un mod specific de calcul al capitalurilor proprii, diferit de definiția contabilă. Notabil este că rezervele din reevaluare aferente activelor imobilizate (în principal imobiliare) nu intră în calculul capitalului propriu ajustat folosit în aplicarea bonificațiilor fiscale.

Această „recompensă” reprezintă, în fapt, un instrument de stimulare a îmbunătățirii lichidității la nivelul societăților, care, implicit, ar trebui să conducă și la o structură financiară mai sănătoasă pentru mediul de afaceri. Măsuri similare sunt în vigoare și în alte state ale Uniunii Europene, sub denumirea de „deducere a dobânzii noționale”, și permit societăților care aplică regimul de impozit pe profit să deducă o dobândă valabilă la nivel națională calculată în funcție de creșterea capitalurilor proprii.

Schimbări preconizate ale termenului
de declarare și plată a impozitului

O modificare notabilă cuprinsă în proiectul de act normativ, derivată din nevoia de a determina capitalurile proprii anuale, este cea referitoare la termenele de depunere a declarațiilor și de plată a impozitelor vizate, pe perioada aplicării acestor facilități. Astfel, termenele consacrate (în majoritatea cazurilor, 25 ianuarie și, respectiv, 25 martie) vor fi extinse până la 25 iunie, termen care, de cele mai multe ori, este ulterior datei de încheiere a bilanțului contabil și, tocmai de aceea, cu atât mai potrivit.

În concluzie, acordarea de reduceri de impozite pentru majorarea capitalurilor proprii este o măsură care ar putea avea efecte benefice asupra companiilor, individual, dar și asupra mediului economic în general, pentru că o companie solidă din punct de vedere financiar conferă încredere partenerilor de afaceri și dă dovadă de seriozitate în privința onorării obligațiilor comerciale. Însă măsura va fi analizată de fiecare companie în parte și va fi accesată în funcție si de interesele acționarilor sau asociaților, de la caz la caz.

Mai multe informații și recomandări pentru companii legate de modul în care se pot pregăti în contextul pandemiei de COVID-19 sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul Deloitte România.

Pentru cele mai recente modificări legislative adoptate în contextul coronavirus, experții Reff & Asociații | Deloitte Legal actualizează în permanență o secțiune dedicată, disponibilă aici.

Delta Studio, deschis și duminica

0

Compania cu capital integral românesc Delta Studio, lider pe piața internă de lifestyle, amenajări interioare și desing, anunță că  showroom-ul  principal – din București, Strada Progresului, nr. 1-3 (intersecția Răzoare), sector 5 – este deschis și duminica, din 6 septembrie. Programul, pentru vizită și informare, este între orele 10 și 14. Sâmbăta, publicul este așteptat între orele 10 și 14 pentru consiliere și între orele 14 și 16, pentru vizită. În celelalte zile, programul este 9-18.

Delta Studio se caracterizează prin aceea că „reflectă pasiunea pentru arta locuirii printr-o ofertă amplă de produse de înaltă calitate. Colaborarea cu furnizori de top din întreaga lume asigură o permanentă aliniere la tendințele globale în amenajări interioare, iar atenția față de spiritul românesc se manifestă prin parteneriate cu profesioniști locali și dezvoltarea de noi capacități de producție. În cei peste 20 de ani de la înființare, Delta Studio s-a implicat în mii de proiecte de design interior, imprimându-și de fiecare dată entuziasmul pentru detalii și execuții impecabile”. Top of Form

Foto: amenajare living Sleek Dining, arhitect Echipa Delta Studio  

Top of Form

Signal Iduna România, creștere cu 44% a cifrei de afaceri în prima jumătate a anului

0

Compania de asigurări Signal Iduna România – lider în asigurări de sănătate aferente activității de asigurări de viață – anunță că „a încheiat primele șase luni ale anului 2020 cu o cifră de afaceri de peste 57,4 milioane de lei, ceea ce reprezintă o creștere cu 44% față de aceeași perioadă a anului trecut. Numărul de asigurați raportat la finalul primelor șase luni din 2020 se ridică la peste 180.000 de persoane, în creștere față de aceeași perioadă a anului trecut cu 64%, dintre care 88% sunt contracte corporate, restul fiind asignate segmentului de retail. Rezultatele realizate în prima jumătate a acestui an se bazează și pe parteneriatele solide cu brokerii, o relație care aduce plus-valoare business-ului”.

Tiberiu Maier (foto), CEO al Signal Iduna România, subliniază: „Cu siguranță contextul actual a modificat profilul clientului de asigurări, deoarece apariția unei situații neprevăzute și conștientizarea acestui fapt este acum o realitate pentru mulți dintre noi. Observăm o creștere a nivelului de interes din partea clienților noi, dar și o dorință din partea celor existenți de a solicita dezvoltarea pachetelor adăugând beneficii suplimentare, mai ales pe zona de asigurări corporate. Am înțeles, astfel, că așteptările clienților de la o asigurare de sănătate păstrează în continuare un trend ascendent pe zona de servicii. De aceea, am pus accentul pe dezvoltarea soluțiilor digitale de accesare a produselor noastre, continuând să oferim o experiență 100% digitală. Aproape o treime din asigurații Signal Iduna folosesc în prezent serviciile noastre prin intermediul aplicației de mobil Signal Care Assistant, iar numărul este în creștere”.

Signal Iduna accentuează că în contextul actual, „încă de la începutul lunii aprilie, asigurații au avut posibilitatea de a beneficia de consultații de telemedicină. În plus, gradul ridicat de digitalizare pentru majoritatea proceselor a permis angajaților să se adapteze rapid la situația de lucru de acasă pentru continuarea desfășurării activităților. În ceea ce privește operațiunile adresate clienților, a fost simplificat procesul de rambursare pentru asigurați, fiind necesar un număr mai redus de documente, iar actele corespunzătoare contractelor de asigurare au fost distribuite integral în format electronic. Serviciul de consiliere medicală la distanță, aplicația de mobil Signal Care Assistant și serviciul de Call Center au asigurat un flux neîntrerupt pentru recepționarea și răspunsul la solicitările clienților”.

Produselele Signal Iduna includ: asigurări de sănătate private pentru familie și pentru companii, asigurări de viață, asigurări de accident. Signal Iduna oferă soluții de reasigurare, analiză și servicii de consultanță în ceea ce privește subscrierea riscului pentru gestionarea optimă a asigurărilor de sănătate. Expertiza Signal Iduna este susținută de acoperire la nivel național și de o experiență 100% digitală pentru clienți. În plan european, este prezentă în Germania, Polonia, Ungaria, Elveția și România.

Instrument online de informare la începerea anului de învățământ

0

Ministrul educației și cercetării, Monica Anisie, a anunțat lansarea portalului educatiacontinua.edu.ro, instrument online de informare privind reluarea activității în sistemul național de învățământ: „Așa cum am promis, în această perioadă am elaborat ghidurile metodologice, ghiduri pentru organizarea și desfășurarea activităților în cadrul unităților de învățământ. Aceste materiale au fost concepute pentru fiecare nivel de învățământ, prin raportare la particularitățile acestora. Astfel, Ministerul Educației și Cercetării pune la dispoziție ghiduri pentru: educație timpurie, învățământ preșcolar, învățământ primar, gimnazial și liceal, dar și pentru învățământ vocațional, profesional și tehnic și, nu în ultimul rând, pentru învățământul special. Toate aceste materiale-suport sunt publicate pe educatiacontinua.edu.ro”.

Portalul facilitează accesul direct la informare pentru actorii din sistemul național de învățământ: elevi, studenți, părinți, cadre didactice, precum și pentru alte categorii de public. Acesta va cuprinde toate documentele emise de către Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Sănătății pe această temă: norme, ghiduri, regulamente, metodologii, dar și alte documente din același spectru tematic, grupate pe arii de interes, respectiv cicluri de învățământ.

Prime apariții de interes larg pe portal sunt ghidurile privind organizarea și desfășurarea activităților în cadrul unităților de învățământpentru anul școlar 2020-2021, în contextul epidemiei de Covid-19.

Sublinierea ministerială este că „ghidurile au fost concepute pentru toate nivelurile de învățământ, prin raportare la particularitățile fiecăruia în parte: învățământ preșcolar, învățământ primar, gimnazial și liceal, învățământ vocațional, învățământul special, respectiv învățământ profesional și tehnic. Prin intermediul acestor ghiduri, Ministerul Educației și Cercetării vine însprijinul decidenților de la nivel local/județean și al cadrelor didactice, în vederea planificării deschiderii anului școlar 2020-2021 în condiții de siguranță pentru toți preșcolarii, elevii și pentru întregul personal al unităților de învățământ. În același timp, ghidurile propun repere pentru crearea, în unitățile de învățământ preuniversitar, a unui mediu sigur și favorizant pentru învățare relevantă și oferă modalități de colaborare la nivelul comunității locale, pentru a găsi soluții dinamice de lucru în acord cu provocările contextului pandemic. Materialele prevăd recomandări de selectare și organizare a scenariilor, de aplicare a acestora, precum și de organizare a orarului. Fiecare scenariu posibil este prezentat din perspectiva măsurilor necesare și a impactului asupra curriculumului, a resurselor, a orarului, a evaluării, a modului de colaborare în echipa pedagogică, a interacțiunii cu profesorii, cu elevii și părinții și măsuri destinate siguranței sanitare”

  • Ghid pentru învățământ preșcolar
  • Ghid pentru învățământul primar
  • Ghid pentru învățământul gimnazial și liceal
  • Ghid pentru învățământul profesional și tehnic
  • Ghid pentru învățământul special
  • Ghid pentru învățământul vocațional

Ministerul Educației și Cercetării precizează că „recomandările incluse în cuprinsul acestor documente de lucru vizează modalități de abordare a activității cu preșcolarii și elevii, în contextul epidemiei de Covid-19, respectând măsurile de siguranță specifice celor trei scenarii. De asemenea, acestea au fost formulate în raport cu particularitățile de vârstă ale elevilor, cu obiectivele activității educaționale și elementele de curriculum specifice fiecărui nivel”.

Xiaomi prezintă a 3-a generație de cameră under-display

0

Xiaomi a anunțat oficial că va începe de anul viitor producția în serie a telefoanelor inteligente echipate cu a 3-a generație de cameră under-display. Acest lucru marchează cel mai recent pas strategic al Xiaomi către segmentul telefonelor inteligente de înaltă calitate, susținut de inovația tehnologică continuă a companiei.

Xiaomi a prezentat recent raportul financiar pentru prima jumătate a anului, care demonstrează performanța semnificativă a companiei pe piața telefoanelor inteligente premium. În al doilea trimestru din 2020, prețul mediu de vânzare al telefoanelor inteligente Xiaomi a crescut cu 11.8% față de anul precedent. Noile flagship-uri, inclusiv seria Xiaomi Mi 10 și noul Mi 10 Ultra, au preluat conducerea și au consolidat poziția brandului pe piața premium.

În al doilea trimestru din 2020, livrările de telefoane premium Xiaomi pe piețele externe, respectiv telefoane cu preț mai mare de 300 de euro, au crescut cu 99.2% față de anul trecut. Potrivit raportului Canalys, livrările Xiaomi în Europa au crescut cu 64.9% în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, asigurând o cotă de piață totală de 16.8% și clasând compania în top 3 jucători din piață, pentru prima dată în istorie. În Europa de Vest, livrările de telefoane Xiaomi au înregistrat o creștere anuală de 115.9%, asigurând o cotă de piață de 12.4%.

Strategia Xiaomi pentru produsele premium are la bază investiția în tehnologie. La scurt timp după ce a început producția în masă a bateriei de 120W cu grafen pentru telefonul Mi 10 Ultra, pe 28 august, Xiaomi a introdus o altă tehnologie de ultimă generație cu potențial de producție în serie, respectiv a 3-a generație de cameră under-display. Folosind o tehnologie nouă, camera frontală se ascunde perfect sub ecranul telefonului și, pentru că este practic invizibilă, utilizatorii se pot bucura de un ecran edge-to edge perfect.

Începând cu prima generație de cameră under-display care a rămas la nivel de proiect, și continuând cu a doua generație, care a fost oficial introdusă publicului, Xiaomi a continuat să caute soluții și mai eficiente. În a 3-a generație de cameră under-display, Xiaomi a îmbunătățit semnificativ efectul full-screen prin aranjarea pixelilor și prin optimizarea algoritmului camerei, ceea ce i-a permis acesteia să aibă aceeași performanță ca o cameră frontală convențională. Aceste descoperiri au făcut posibilă începerea producției în serie.

Modul de aranjare a pixelilor folosit în a 3-a generație de cameră under-display, permite luminii să treacă prin ecran, prin golurile dintre pixeli, în timp ce fiecare pixel reține culorile (RGB), fără ca ecranul să piardă din densitate. În comparație cu alte soluții de pe piață, Xiaomi a dublat numărul de pixeli orizontali și verticali și a reușit să obțină aceeași densitate a pixelilor deasupra camerei, ca și în restul zonei de afișare. Astfel, zona de deasupra camerei integrate are aceeași luminozitate, gamă de culori și acuratețe a culorilor ca restul display-ului.

Pe baza noii soluții de aranjare a pixelilor, a 3-a generație de cameră under-display Xiaomi, adoptă un design special al circuitelor pentru a ascunde și alte componente sub pixelii RGB, fapt ce permite și mai mult luminii să ajungă la camera under-display. În combinație cu algoritmul de optimizare dezvoltat de Xiaomi, noua cameră under-display oferă o experiență de fotografie identică cu experiența camerelor frontale convenționale.

Xiaomi își propune să introducă noua cameră under-display începând cu anul viitor

„Nu te opri niciodată din a explora și a inova” este primul dintre cele trei principii după care Xiaomi se ghidează. Xiaomi caută permanent noi posibilități de a introduce tehnologii avansate. Investițiile în Research & Development ale companiei au crescut semnificativ de la an la an, iar rezultatele și-au dovedit impactul în piață. Noul Mi 10 Ultra prezintă multe dintre tehnologiile de vârf: încărcare dublă ultra-rapidă de 120W prin cablu + 50W wirless; super zoom de 120x AI și Iso-ul Dual care oferă o experiență fotografică excelentă și plasează telefonul în topul ierarhiei DXOMARK. Astfel, camera under-display face posibilă o experiență full-screen completă. În spatele acestor inovații nu se află doar dorința Xiaomi de a atinge excelența în tehnologie, ci și dedicarea companiei pentru cercetare și dezvoltare.

Piața telefoanelor mobile premium este locul pentru tehnologiile de vârf și necesită o capacitate de inovare continuă, astfel limitând numărul de jucători. Până acum, Xiaomi a dezvoltat avantaje tehnologice unice în privința încărcării rapide, a calității imaginii, a display-ului și nu numai, iar explorarea și dezvoltarea continuă a acestor avantaje plasează telefoanele mobile Xiaomi în centrul pieței premium.

Te-ai săturat să lucrezi de-acasă? Impact Hub lansează pachete flexible, cu birouri private pentru companii

0
  • Corporațiile și IMM-urile vor avea la dispoziție 46 de spații dedicate, la prețuri cu discount;
  • Clienții Impact Hub vor beneficia de un nou tip de abonament, Flexi Pass, ce oferă o flexibilitate mai mare în a accesa spațiile de co-working;
  • La 100 de intrări folosite, membrii Impact Hub pot beneficia de locuri în birouri private.

Impact Hub Bucharest vine în întâmpinarea angajaților și angajatorilor din România a căror activitate a fost afectată de pandemie și lansează un nou pachet de servicii și tarife.

Pentru echipe din corporații, IMM-uri, startup-uri, pentru profesioniști, antreprenori, Impact Hub Bucharest oferă acces la o rețea de spații dedicate birourilor, situate în trei zone cheie ale Bucureștiului – Floreasca, Timpuri Noi și Universitate. Birourile private sunt dotate cu o infrastructură de lucru de ultimă generație, au acces la spații verzi și respectă toate normele Covid-19 pentru siguranța utilizatorilor.

Ultimele luni au demonstrat că munca de acasă reprezintă un compromis contextual și nu o soluție viabilă pe termen lung pentru marea majoritate a angajaților și angajatorilor din România. Constrângerile impuse de noul coronavirus determină companiile să prelungească perioada de telemuncă, să reunească temporar la birou echipe restrânse de lucru. Impact Hub vine cu noi soluții pentru acestea, oferind spații dedicate, generoase ca suprafață și mai aproape de casele angajaților. În plus, noile pachete flexible generează economii de până la 15% în bugetele firmelor în comparație cu chiriile lunare pentru birouri”, a declarat Vlad Craioveanu, cofondator Impact Hub Bucharest.

Pentru spațiile comune de co-working, pe lângă ofertele Standard, membrii comunității Impact Hub și noii clienți pot beneficia acum de Abonamentul Flexi Pass care permite o libertatea mai mare în ceea ce privește accesul și tarife substanțial reduse. Noul pachet conține acces nelimitat pentru de o zi întreagă la prețul de 15 Euro, acest cost mergând până la 10 Euro/zi în cazul achiziționării a peste 20 de intrări zilnice/lună.

Abonamentul Flexi Pass nu este nominal, astfel încât el poate fi folosit de oricare din membrii unei echipe, oricând, în oricare locație Impact Hub din București. Pentru companii care achizitionează cel puțin 100 de accese zilnice, Impact Hub le poate pune la dispoziție birouri private, pentru mai mare securitate și confidențialitate.

“Cred cu tărie că, pe termen lung, conceptele precum Impact Hub, vor deveni o componentă mai mare în piața de birouri la nivel local și global. Comunitatea este, până la urmă, cea care ne definește și care ne inspiră. “Munca în echipă” la care s-a lucrat ani de zile e amenințată în lipsa unei interacțiuni fizice între angajați. Iar spațiile de co-working sunt locurile ideale pentru comunități, colaborare și inovare. Pe lângă flexibilitatea contractuală și un control mai bun al costurilor, clienții noștri au posibilitatea de a le oferi acces angajaților lor la spații de lucru și întâlniri cât mai aproape de casa lor”, a explicat Vlad Craioveanu.

Impact Hub pune la dispoziția clienților o suprafață totală de 6,500 metri pătrați în cele trei sedii din Capitală: Impact Hub Floreasca, Impact Hub Universitate și Impact Hub Timpuri Noi. Acestea dispun de peste 150 de birouri în spațiile comune de co-working, de 46 de spații dedicate, 12 săli de conferințe, 3 locuri de luat masa și de o terasă în aer liber (Timpuri Noi).

Încă de la relaxarea restricțiilor impuse de noul coronavirus, Impact Hub Bucharest a luat toate măsurile pentru ca întreaga comunitate să fie în siguranță. Spațiile sunt dezinfectate periodic, dotate cu termoscanere la intrare, există culoare speciale de acces, birourile sunt așezate la distanțe de 1,5 metri iar fiecare membru primește un kit cu produse de dezinfectare.

Toate informațiile pot fi găsite pe www.impacthub.ro

EY România caută investitor strategic pentru Ascendia

0

Ascendia anunță începerea colaborării cu EY România pentru a identifica și selecta unul sau mai mulți investitori strategici pentru a extinde internațional noua linie de business a companiei – LIVRESQ (www.livresq.com).

LIVRESQ este o platformă de creare de conținut educațional digital interactiv. Ea poate fi folosită fără a avea cunoștințe de programare, iar pachetele rezultate sunt conforme cu standardele eLearning internaționale. De la lansare, în mai puțin de un an, s-a consacrat ca fiind o unealtă eficientă atât pentru zona corporate, cât și pentru învățământul de masă. Are cea mai mare bibliotecă de resurse educaționale create de profesori din România și Republica Moldova, cu peste 2.400 de lecții digitale, din care 1.200 publice. Numărul acestora este în continuă creștere.

Principalele profile de utilizatori ai editorului LIVRESQ sunt:

  1. Companiile medii și mari ce caută să dezvolte cursuri eLearning
  2. Companiile de training ce doresc să mute cursurile clasice în online
  3. Profesorii ce doresc să dezvolte lecții interactive
  4. Editurile de carte ce caută să digitalizeze manualele școlare

De la începerea pandemiei, peste 6.000 de cadre didactice au beneficiat de training pentru folosirea LIVRESQ, compania organizând numeroase webinarii publice, gratuite, dar și cursuri online cu plată.

„Credem că Ascendia se află acum într-un moment foarte important. Educația digitală, eLearning-ul, atât pentru marile companii, cât şi pentru educaţia de masă, publică, a devenit de interes strategic la nivel global. Suntem încrezători că într-un timp scurt vom găsi unul sau mai mulți investitori conform profilelor dorite de către companie”, a declarat Florin Vasilică, Partener Strategii și Tranzacții, EY România.

Valoarea investiției dorite este de peste 1 milion de euro, Ascendia urmând a folosi fondurile pentru promovarea LIVRESQ pe piețele externe.

„Companiile de tip edTech se bucură de un interes mare din partea investitorilor, educația fiind unul dintre cele mai importante domenii pentru viitor. Ascendia dezvoltă software educațional de 13 ani, iar LIVRESQ este cea mai importantă unealtă creată de companie, fiind adoptată în cele circa 5 luni de la începerea pandemiei de profesori din peste 4.000 instituții educaționale din România și Republica Moldova, piețele pe care le-am adresat pentru început. Având un răspuns atât de bun, am decis să căutăm activ unul sau mai mulți investitori pentru a promova LIVRESQ la nivel zonal, apoi internațional. EY România este în măsură să ne ajute să identificăm rapid cele mai potrivite variante pentru finanțarea acestui demers. Fondurile pe care le vom atrage vor fi direcționate în mare parte către diviziile de Vânzări și de Marketing, pe care dorim să le dezvoltăm, partea tehnică a produsului fiind suficient de matură pentru a aborda piața internaționalăa declarat Cosmin Mălureanu, CEO Ascendia S.A.

Despre Departamentul de Strategie şi Tranzacţii al EY România

Cu o echipă de 42 de specialiști, departamentul de strategie și tranzacții oferă servicii integrate pentru creșterea și dezvoltarea companiilor, pornind de la asistență în strategia de dezvoltare prin achiziții, asistență pentru atragerea de capital și continuând cu integrarea post-achiziţie sau vânzarea afacerii.

Răspunzând nevoilor din piață, prin serviciile EY de strategie și tranzacții se acordă sprijin companiilor pentru dezvoltarea și convertirea viziunii strategice ale acestora în planuri concrete, pe care echipele din întreaga organizației EY le pot ajuta să le pună în practică. Combinația dintre datele de ultimă oră, soluțiile tehnologice şi accesul la o bază largă de investitori şi soluţii de finanţare, corelate cu informațiile strategice furnizate de echipele EY, vor sprijini companiile să abordeze aspecte complexe, ajutându-le să își redefinească ecosistemele, să își remodeleze portofoliile și să se reinventeze pentru un viitor mai bun.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 284.000 de angajați în peste 700 de birouri în 150 de ţări şi venituri de aproximativ 36,4 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2019.


Prezentă în România din anul 1992, EY este liderul de pe piaţa serviciilor profesionale. Prin intermediul birourilor din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Chişinău si cu ajutorul celor  peste 800 de angajaţi din România şi Republica Moldova, EY furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, asistenţă în tranzacţii şi servicii de asistenţă în afaceri către companii multinaţionale şi locale.

Contact EY: [email protected]

Despre Ascendia

Ascendia este prima companie de eLearning din România listată la Bursa de Valori București (simbol de tranzacționare ASC), cu o experiență de peste 13 ani în crearea de conținut educațional interactiv. Este cunoscută pentru platforma de invățare pentru companii CoffeeLMS și pentru editorul eLearning LIVRESQ.

Despre LIVRESQ (www.livresq.com)

LIVRESQ este un editor de conținut educațional. Este folosit de către profesori pentru a realiza lecții interactive și de către companii medii și mari pentru a realiza cursuri eLearning. Planurile companiei sunt să continue dezvoltarea editorului de software educațional LIVRESQ, oferind unelte noi pentru creatorii de conținuturi. Una din dezvoltările importante aflate în lucru este posibilitatea de a adăuga lecțiilor ghizi virtuali – avataruri dotate cu abilitatea de a transforma textul în vorbire, precum și inteligență artificială, pentru a putea interacționa contextual cu cursanții. Pe plan extern compania discută posibilitatea utilizării LIVRESQ în mai multe proiecte de anvergură, editorul fiind în acest moment funcțional în limbile română, engleză, portugheză, chineză, arabă și coreeană.

Contact agenție:

Ștefania Apachiți, [email protected];