Bugetul UE pentru 2023: „finanțare semnificativă” necesară pentru abordarea consecințelor războiului din Ucraina

0

Potrivit Parlamentului European, prioritățile pentru bugetul Uniunii Europene pentru 2023 ar trebui să fie redresarea economică, sănătatea, tineretul și politicile climatice, precum și abordarea impactului invaziei Ucrainei.

Rezoluția adoptată de Parlament marți solicită un buget orientat spre viitor, care să corespundă priorităților politice ale Uniunii de a asigura o uniune a sănătății mai puternică, de a realiza cu succes tranziția verde și cea digitală și de a promova o redresare echitabilă, favorabilă incluziunii, durabilă și rezilientă, inclusiv un sprijin sporit pentru întreprinderile mici și mijlocii.

Cu 463 de voturi pentru, 71 împotrivă și 97 abțineri, eurodeputații solicită investiții pentru promovarea statului de drept, a valorilor UE și a drepturilor fundamentale. Ei doresc, de asemenea, finanțare pentru a crea oportunități mai mari pentru toți, în special pentru tineri, și pentru a asigura consolidarea rolului UE în domeniul politicii externe.

Stimularea economiei UE, programe de sănătate și sprijinirea tinerilor

Eurodeputații constată că, în pofida semnalelor încurajatoare privind continuarea creșterii în 2022, persistă incertitudini în ceea ce privește perspectivele economice, având în vedere factori precum perturbarea lanțului de aprovizionare, prețurile ridicate la energie, creșterea inflației și continuarea pandemiei de COVID-19, precum și consecințele invaziei Ucrainei. Prin urmare, bugetul UE pentru 2023 „va juca un rol important în consolidarea economiei Uniunii”.

Rezoluția afirmă că pandemia de COVID-19 a pus sistemele de sănătate publică „sub o presiune fără precedent și a exacerbat provocările existente”, cauzând, în același timp, „un impact negativ grav asupra tinerilor, a perspectivelor lor de angajare, a condițiilor de muncă și a sănătății mintale”. Eurodeputații salută prioritatea acordată politicii UE în domeniul sănătății și solicită resurse suplimentare și un „accent pe tineret, valorificând impulsul dat de Anul european al tineretului 2022, cu acțiuni și politici concrete”.

Reușita tranziției verzi

Potrivit deputaților, punerea în aplicare a Pactului verde și realizarea neutralității climatice până în 2050, precum și obiectivul ambițios de reducere la zero a poluării vor „necesita investiții publice și private semnificative pentru a reduce decalajul în materie de investiții în tranziția verde și pentru a atinge obiectivele obligatorii ale Acordului de la Paris”. Rezoluția afirmă că, în acest context, „costul inacțiunii ar fi mult mai mare” și subliniază necesitatea unor „resurse ambițioase pentru a sprijini acțiunile în domeniul climei și al biodiversității, precum și protecția mediului”.

Promovarea statului de drept, a valorilor UE, a drepturilor fundamentale și a aplicării acestora

Pentru a asigura utilizarea adecvată a fondurilor UE și protejarea intereselor financiare ale Uniunii, Parlamentul insistă asupra faptului că mecanismul de condiționalitate privind statul de drept ar trebui aplicat „imediat și integral”. Preocupați de „deteriorarea semnificativă a statului de drept, a democrației și a drepturilor fundamentale (…) în unele state membre”, eurodeputații solicită, de asemenea, un „nivel ambițios de resurse” pentru programul „Cetățeni, egalitate, drepturi și valori” și pentru programul „Justiție”.

Invazia Ucrainei

Eurodeputații condamnă „invazia ilegală, neprovocată și nejustificată a Ucrainei” de către Rusia și îndeamnă UE să „garanteze o finanțare semnificativă pentru a face față consecințelor geopolitice ale acesteia, inclusiv sprijin pentru primirea refugiaților”. În concluzie, Comisia și statele membre ar trebui „să mobilizeze toate mijloacele financiare disponibile pentru a sprijini Ucraina”.

Raportorul Nicolae Șefănuță (Renew Europe, România) a declarat: „Războiul din Ucraina a schimbat perspectiva actuală, din ultimul an al pandemiei în primul an de război. Bugetul UE este constrâns de cadrul financiar pe șapte ani care îi stabilește limitele. Acest aspect ar trebui revizuit, astfel încât să existe programe solide la nivel european. UE trebuie să ofere sprijin financiar ambițios pentru a ajuta statele membre și țările care găzduiesc refugiați și pentru a  atenua consecințele războiului asupra energiei, agriculturii, economiei și securității. Acesta va fi rolul meu, de a mă asigura că UE va ajuta cetățenii și statele membre care au cea mai mare nevoie de ajutor.”

Comisia urmează să își prezinte propunerea pentru bugetul 2023 în iunie 2022, care va trebui să fie convenită între Consiliu și Parlament până la sfârșitul acestui an.


Orientările bugetare sunt primul document elaborat de Parlament în cursul procedurii bugetare anuale. Acestea stabilesc direcția solicitată de Parlament atunci când Comisia elaborează propunerea de buget pentru anul următor.

Mai mult de 90% din bugetul UE este alocat cetățenilor, regiunilor, orașelor, fermierilor și întreprinderilor.

Compania de resurse umane Gi Group devine Gi Group Holding

0


Compania de resurse umane Gi Group anunță lansarea Gi Group Holding, cu sublinierea că „noul brand corporate și noua structură de business vor unifica și mai mult abordarea strategică, consolidând astfel poziția de lider mondial și angajator de top al companiei în sectorul de resurse umane. 

Cu sediul central în Milano, Italia, Grupul, activ în 30 de țări din întreaga lume coordonează activitatea a peste 6.000 de angajați și oferă suport partenerilor de business, prin furnizare informațiilor precise cu privire la piața forței de muncă. Noul holding – prin toate mărcile sale cheie – oferă servicii pentru aproximativ 20.000 de companii și generează venituri de 3,3 miliarde de euro, fiind a cincea companie de personal ca mărime din Europa și a 16-a din lume”. 

Gi Group Holding anunță că principalul obiectiv asumat „este de a genera plusvaloare conceptului More than work, sprijinind candidații în viața lor de zi cu zi și promovând medii pozitive și deschise prin reiterarea angajamentului de a crea medii de lucru plăcute și sigure. În același timp, compania oferă locuri de muncă colaborative, unde angajații sunt liberi să se exprime și să propună noi idei și soluții”. 

Stefano Colli-Lanzi

Stefano Colli-Lanzi, CEO Gi Group Holding punctează: „Astăzi este o zi importantă din istoria companiei noastre. Încă din 1998, Gi Group a crescut și a devenit unul dintre liderii industriei de resurse umane datorită contribuției inestimabile a angajaților din întreaga lumea. Grija pentru oameni este laitmotivul companiei noastre, iar odată cu rebranduirea misiunea noastră este și mai clară: să contribuim la dezvoltarea unei piețe sustenabile și să subliniem valoarea personală și socială a muncii.”

Cristian Huzău

Cristian Huzău, Country Manager Gi Group România: „Schimbarea denumirii subliniază performanțele ultimilor ani. Avem un model de business performant, care se bucură atât de un management de calitate cât și de o strategie aplicată pe portofolii. Activitatea noastră se bazează pe o cultură organizațională solidă, astfel că ne dorim să comunicăm ca o singură companie ce are în componență instituții și clienți de top. Odată cu noul rebranding inspirăm echipele, direcțiile de business și comportamentele. În plus, vrem să răspundem nevoilor clienților globali prin constituirea unui avantaj competitiv real care face diferența pentru candidați și susține avantajul competitiv prin intermediul transformării digitale. Noul concept Muncă Sustenabilă, dezvoltat odată cu rebrandingul, vizează oamenii, companiile și instituțiile alături de care colaborăm. Pe scurt, ajutăm oamenii să înțeleagă sensul și valoarea muncii lor, având grijă de bunăstarea fizică și psihică, investind în dezvoltarea abilităților și construind relații profesionale și de leadership. Pentru companii, conceptul se definește atât prin îmbunătățirea rezilienței, privilegierea inovației, crearea valorii și investiția în capitalul uman cât și prin promovarea diversității și incluziunii sociale. De asemenea, instituțiile beneficiază de sprijinirea politicilor active de muncă, lupta împotriva muncii nedeclarate și a evaziunii fiscale, promovarea flexibilității durabile, reducerea nepotrivirii de competențe sau promovarea trainingurilor cu scopul de a crește rata de angajabilitate a oamenilor.”

Obiectivele Gi Group Holding „pe termen mediu și lung, vizează atât consolidarea poziției de lider mondial în sectorul de resurse umane cât și consolidarea poziției de angajator de top și campion al muncii sustenabile. 

În următorii 5 ani, strategia de business a Grupului se va concentra pe consolidarea piețelor, în locațiile în care brand-ul are deja o prezență puternică (Italia, Brazilia, Marea Britanie, Germania, Franța, Polonia, China și Spania) și pe accelerarea dezvoltării pe piețele cu potential mare de creștere, prin dezvoltare organică și posibile achiziții. În plus, Gi Group Holding se va concentra pe consolidarea și îmbunătățirea segmentului de bază, sectorul angajaților temporari. Un alt obiectiv strategic va fi orientarea spre segmentul de personal calificat, cu un potențial considerabil, mai ales prin dezvoltarea relațiilor la nivel corporate.

În centrul strategiei se află promovarea Muncii Sustenabile: un fir roșu care se regăsește în activitatea Grupului și al cărui obiectiv este creșterea standardelor industriei prin promovarea activităților care contribuie la responsabilitatea comună pentru obținerea unor condiții de trai și de muncă benefice angajaților. 

Ecosistemul global integrează serviciile și resursele Gi Group Holding pentru a genera plusvaloare economică și socială sustenabilă și, pentru a dezvolta un mediu de lucru plăcut care se bazează, în același timp, pe conceptul work further. În plus, acesta comunică abilitatea business-ului de a transforma obiectivele și valorile în rezultate concrete. Astfel, prin intermediul sintagmei Changing Lives, brandurile globale și complementare ale Grupului (Gi Group, Gi BPO, INTOO, Wyser, Grafton și TACK/TMI) oferă acum soluții adaptate mediului de business fiind pregătite să facă față noilor provocări. Expertiza vastă a fiecărei echipe este demonstrată prin reducerea timpului de răspuns și prin anticiparea trendurilor globale și regionale ale piețelor. 

Lansarea Gi Group Holding este susținută cu un ecosistem digital, ce include un nou site global (www.gigroupholding.com) și o pagină dedicată de LinkedIn unde știrile, informațiile și elementele de conținut vor fi transmise comunității noastre globale.

Cumulat pe ultimii 5 ani, între 2017 și 2021, Grupul a înregistrat o creștere a veniturilor de 65% (+1,3 miliarde de euro). În cadrul contextului actual, rezultatele pozitive – alături de acest pas important din istoria companiei – subliniază poziția Grupului pe această piață. 

În România grupul are birouri în București (sediul central), Arad, Brașov, Cluj-Napoca, Iași, Oradea, Pitești și Timișoara și oferă servicii prin intermediul a 4 divizii (Gi Group, Grafton, Gi BPO, TACK/TMI și Wyser) care plasează peste 5000 de candidați pe an în piața muncii”. 

Gi Group Holding a fost fondat în 1998 în Milano, Italia și este caracterizat ca „unul dintre liderii mondiali de servicii pentru dezvoltarea pieței muncii. Prin intermediul unui ecosistem global de personal și recrutare din care fac parte șase branduri individuale, dar complementare (Gi Group, Gi BPO, INTOO, Wyser, Grafton, Tack/TMI), grupul pune la dispoziție o gamă de oferte de 360 de grade ce generează soluții relevante și de impact.  Gi Group Holding promovează o piață globală sustenabilă, fluidă și plină de bucurie pentru candidați și companii, ce reflectă nevoile în continuă schimbare de pe piața muncii. Compania are peste 6.000 de angajați și, datorită prezenței directe și a parteneriatelor strategice, este activă în peste 100 de națiuni din Europa, APAC, cele două Americi și Africa. Oferind servicii către mai mult de 20.000 de companii și generând venituri de 3,3 miliarde de euro (în 2021) Gi Group Holding este pe locul 5 în topul celor mai mari companii de personal din Europa și pe poziția a 16-a în lume (potrivit  Staffing Industry Analysts). ”

Andreea NEGRU, Președinte ADAA: „Un nou model de educație civică centrat pe dezvoltare sustenabilă și schimbări climatice este necesar în școli”

0

„România se va confrunta cu numeroase provocări în sectorul energetic în următorii zece ani, dar încă suntem în momentul în care ne putem pregăti. Va depinde de noi să ne asumăm angajamentele necesare pentru o tranziţie energetică de succes. Ne revine tuturor – întreprinderi și indivizi – sarcina de a ne juca rolul în abordarea provocărilor care amenință viitorul planetei noastre și calitatea vieții oamenilor din întreaga lume”, a declarat Președintele Asociației pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton – ADAA, Andreea Negru.  Domnia sa crede că strategia globală ne va ajuta să facem diferența, precum și să mobilizam date și tehnologie în sprijinul atingerii acestor obiective.

„În acest sens, cred că trebuie să luam modelul Italiei și să introducem studiului schimbărilor climatice în scoli, astfel încât o oră pe săptămâna să fie alocată pentru studiul sustenabilității și chestiunilor legate de schimbările climatice. Cred ca educația civică, materie predată în prezent în școli, poate fi regândită drept un nou model centrat pe dezvoltarea sustenabilă și schimbare climatică. Astfel,  fiecare generație va putea să conștientizeze importanța celor  17 obiective de dezvoltare sustenabilă ONU, inclusiv cele legate de felul în care indivizii pot trăi într-un mod mai sustenabil, cum pot combate poluarea și cum pot aborda problema sărăciei și a injustiției sociale”, a concluzionat președintele ADAA.

„Tranziția către o economie durabilă și neutră din punct de vedere climatic trebuie să aibă loc în mod echitabil, fără a lăsa pe nimeni în urmă. Unele tari care depind în mare măsură de industriile extractive și de producția de energie asociată, precum și de industriile cu emisii ridicate de dioxid de carbon, vor trebui să își restructureze și/sau să își diversifice economia, să mențină coeziunea socială și să îi formeze sau să îi reconvertească profesional pe lucrătorii afectați și pe tineri, astfel încât aceștia să fie pregătiți pentru viitoarele locuri de muncă”, se menționează într-o analiză efectuată de Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton – ADAA. Lucrătorii disponibilizați vor avea nevoie de sprijin, formare și recalificare pe parcursul tranziției. 

Președintele ADAA, Andreea Negru, a declarat: „Mediul de afaceri ar trebui să-și ajusteze modelele de afaceri pe măsură ce condițiile se schimbă și apar oportunități: să integreze factorii legați de climă în procesele de luare a deciziilor pentru strategie, finanțare și planificare a capitalului. Instituțiile financiare, în special, au un rol esențial de jucat în sprijinirea realocării la scară largă a capitalului, chiar dacă își gestionează propriile riscuri și oportunități.”

Domnia sa este de părere că, Guvernul și instituțiile de stat ar putea folosi instrumentele politice, de reglementare și fiscale pentru a stabili stimulente, a sprijini părțile interesate vulnerabile și a încuraja acțiunea colectivă. „Ritmul și amploarea tranziției înseamnă că multe dintre instituțiile actuale ar trebui reînnoite și, de asemenea,  create altele noi pentru a disemina cele mai bune practici, a stabili standarde și mecanisme de urmărire, a conduce la desfășurarea capitalului la scară larga, a gestiona impacturile inegale și a sprijini coordonarea ulterioară a eforturi”, încheie Andreea Negru.

ASE împlinește 109 ani

0

Cea mai bună universitate economică din România împlinește 109 ani de la înființarea sa, prin  Decret Regal, la 6 aprilie 1913, cu denumirea inițială de Academia de Înalte Studii Comerciale și Industriale (AISCI). 

Academia de Studii Economice din București sărbătorește în această săptămână, printr-o serie de  manifestări, anunțate pe site-ul său instituțional www.ase.ro și pagina oficiala de Facebook, cei 109 ani de prestigioasă existență ca lider al învățământului superior economic și de administrație  publică din România. După doi ani de activitate desfășurată integral online, ASE a revenit în  campus și toate evenimentele se desfășoară în universitate, cu prezența fizică. 

Miercuri, 6 aprilie, începând cu ora 10.00 are loc în Aula Magna din Palatul ASE Adunarea festivă,  dedicată aniversării. În deschidere va fi vernisată, după restaurarea completă, celebra pictură murală din Aula Magna – „Istoria Negoțului Românesc”, pictată de Cecilia Cuțescu Storck, în  prezența sponsorului integral al restaurării, One United Properties, partenerul platinum al ASE. În  cadrul adunării festive vor fi acordate diplomele Meritul Universitar „Virgil Madgearu” și titlul onorific de Profesor Emerit unor cadre didactice ale ASE, în semn de recunoștere a activității. Programul complet al manifestărilor este anunțat pe site-ul instituţional www.ase.ro. 

Joi, 7 aprilie, va avea loc ceremonia de acordare a titlului Doctor Honoris Causa domnului  academician Mircea Dumitru, președinte al Secției de Filosofie, Psihologie, Teologie și Pedagogie  a Academiei Române, director al Institutului de Filosofie și Psihologie „Constantin Rădulescu Motru” al Academiei Române, membru al Academiei Europaea, profesor universitar doctor,  Universitatea din București. 

Manifestările includ momente de omagiu și depunere de flori la mormintele personalităților din  istoria ASE, lansări de cărți, concursul interdisciplinar Elevii de astăzi, profesioniștii de mâine,  Zilele porților deschise, Sesiunea științifică anuală a studenților ASE, numeroase competiții ale  Clubului Sportiv Universitar ASE. 

Prin activitatea lor, membrii comunității universitare au făcut ca, în pofida presiunii pandemice din  ultimii doi ani, Academia de Studii Economice din București să obțină rezultate remarcabile atât  pe plan național, cât și internațional, cu prezență bună în clasamente de prestigiu: 

locul I în România, conform prestigiosului Times Higher Education World University Rankings,  ediția 2022, și prima universitate din țară care intră în top 600 în lume într-un ranking  universitar de notorietate; 

locul I la nivel național în domeniul Științe Sociale (Social Sciences) în clasamentul Times  Higher Education World University Rankings by Subject 2022;

primul loc între universitățile românești în clasamentul Times Higher Education Emerging  Economies Universities Rankings 2022, iar la nivel internațional urcă pe locul 157; – primul loc în România în clasamentul THE Emerging Economies Universities Rankings 2021  și în segmentul 201-250 la nivel internațional

– cea mai bună universitate din România în domeniul Economie și Econometrie, conform QS  World University Rankings by Subject 2021, și pe locul al doilea în România în subdomeniul  Business și Management

Cu o admitere foarte bună în 2021, ASE a primit în rândul comunității de studenți un număr de  peste 9.200 de boboci la toate cele trei cicluri de învățământ: licență, masterat și doctorat.  

Pentru acest an, ASE scoate la concurs peste 11 000 de locuri la toate programele sale universitare,  dintre care aproape jumătate sunt la forma de finanţare la buget. Mai multe detalii despre concursul  de admitere 2022 se regăsesc pe admitere.ase.ro. 

Cu o tradiție de 109 ani și peste 300 000 de absolvenți, Academia de Studii Economice din  București este o universitate dinamică, într-o adaptare permanentă la cerințele economiei de piață,  în strânsă legătură cu cerințele mediului de afaceri, oferind mereu noi oportunități studenților săi. 

Vivat, crescat, floreat!

Elevii BakerySchool au început practica la Carrefour România: Ce învață și ce oportunități au

0

Cei 15 elevi ai BakerySchool din clasa a X-a au început practica la Carrefour România. Parteneriatul dintre instituția de învățământ, înființată de Puratos România, parte a grupului belgian Puratos, unul dintre cei mai importanți producători globali de materii prime inovative, și Carrefour România, parte grupul francez Carrefour, unul dintre cei mai mari retaileri la nivel mondial, are darul de a-i ajuta pe elevi să-și dezvolte noi abilități și să deprindă noi cunoștințe. Sub supravegherea și îndrumarea unui coordonator BakerySchool, elevii fac practică în cadrul raioanelor brutărie și patiserie. Unii se ocupă de împachetarea și ambalarea produselor, alții de partea de vânzare. Conceptele teoretice și practica din laborator i-au ajutat deja pe elevi în momentul în care au pregătit diverse produse de patiserie și cofetărie, cum ar fi gogoșile sau bezelele. Stagiul de practică comasată durează șapte săptămâni, perioadă în care tinerii vor învăța și vor căpăta experiență. Pentru a oferi elevilor cele mai bune oportunități de studiu și pentru a-i ajuta să aplice cunoștințele deprinse la școală, Puratos România încurajează producătorii și distribuitorii din industria de panificație, patiserie, ciocolaterie să se alăture inițiativei companiei și să ofere stagii de practică elevilor săi.

BakerySchool este prima școală în sistem dual din România dedicată industriei de brutărie, patiserie, ciocolaterie. Înființată din resurse exclusiv private de Puratos România, parte a grupului belgian Puratos, școala în sistem dual deschisă în Tărtășești, județul Dâmbovița, are 24 de elevi în clasa a IX-a și alți 15 elevi în clasa a X-a. Cele două clase sunt parte din proiectul amplu BakerySchool pe care Puratos România l-a lansat în 2020, prin care dorește să demareze investiții de aproape jumătate de milion de euro în următorii trei ani, în dezvoltarea a trei școli în sistem dual pentru această industrie în județele Cluj, Iași și Dâmbovița. Dascălii care predau la BakerySchool sunt: Corina Elena Gheorghe – profesor teorie Industrie alimentară (Brutărie), Ruxandra Proca – profesor teorie Alimentație publică (Cofetărie), Ana Mușat – Maistru instructor (Tutore) practică Brutărie, Cristina Stancu – Maistru instructor (Tutore) practică Cofetărie.


Grupul Puratos este unul dintre cei mai importanți producători globali de materii prime pentru industria de panificaţie, patiserie şiciocolaterie. Compania a fost fondată în Belgia în 1919, cu sediul central la Bruxelles, are peste 9.000 de angajaţi în 71 de ţări, deține 63 de unităţi de producţie şi 88 de centre de inovaţie, oferind clienților ingrediente calitative și nutritive adaptate cerințelor locale. Produsele Puratos sunt comercializate în peste 100 de ţări.

Puratos România oferă materii prime pentru sectorul alimentar şi servicii specializate clienților săi din sectorul industrial, artizanal și retail printr-o reţea de 10 filiale la nivel național şi prin cele două centre de inovație, din București și Cluj-Napoca, destinate testării de produse și ingrediente inovatoare. Compania a fost înființată în anul 1995, în București, având în prezent o unitate de producție în județul Ilfov, cu trei linii de producţie distincte (linie de margarină, linie de mixuri pentru patiserie şi brutărie, respectiv o linie pentru umpluturi cu fructe, creme pe bază de apă și glazuri) şi 150 de angajaţi. Puratos România este unul dintre principalii jucători din sectorul de ingrediente pentru industria alimentară, având un portofoliu extins de produse, printre care maiele active și inactive, cereale încolțite și infuzate în maia lichidă, ciocolată belgiană Belcolade, umpluturi cu fructe, glazuri, creme fine pentru deserturi.

Studiu Reveal Marketing Research: Românii îngrijorați de o criză economică, creșterea prețurilor și războiul de la granițele României

0

Dacă în primăvara anului 2020 doar 21% dintre români se simțeau energici și motivați, iar procentul acestora a scăzut până la 16% în aceeași perioadă a anului 2021, în această primăvară, 40% dintre români declară că cele mai puternice sentimente resimțite sunt pozitive.

Conform celui mai nou studiu Reveal Marketing Research, și percepția sentimentelor negative a scăzut la nivel general – doar 38% dintre români declară că resimt o stare de furie, comparativ cu 60% la începutul pandemiei (martie 2020). Așadar, ieșirea din pandemie și eliminarea restricțiilor impuse în starea de alertă generează creșterea satisfacției cu privire la starea de spirit, întrucât oferă posibilitatea de întoarcere la normalitate.

De asemenea, și nivelul de optimism cu privire la viitor este în creștere, românii considerând că anul viitor va fi cu 5 procente mai mulțumitor decât anul curent. Cei mai optimiști cu privire la viitor sunt tinerii cu vârste până în 35 ani.

Ce îi îngrijorează cel mai mult pe români?

Nivelul general de îngrijorare al românilor în 2022 este în creștere comparativ cu anul trecut (12%), revenind la aceeași pondere de 18% ca în primăvara anului 2020, moment marcat de începutul pandemiei.

Îngrijorarea legată de un nou val al pandemiei Covid-19 scade, doar 33% dintre români menționând că acest aspect le mai cauzează îngrijorare în acest moment.

De altfel, principalele aspecte care îi preocupă astăzi pe români sunt prefigurarea unei crize economice și creșterea prețurilor pentru bunurile de consum larg, semnalate de 72% dintre români, dar și războiul de la granițele României, aspect de îngrijorare pentru 66% dintre români.

Așadar, noul context socio-economic generat de conflictul ruso-ucrainean îi determină pe români să aibă mai multă încredere în instituțiile de apărare, respectiv NATO (40%), Armata (38%) și Ministerul Apărării (29%). Aceste trei instituții situându-se în top 5 instituții în care romanii au încredere, alături de Uniunea Europeană (37%) și Biserica (33%).

Românii consideră că instituțiile cele mai responsabile de modul în care decurg lucrurile în România sunt cele cu putere de decizie la cel mai înalt nivel (Guvernul României – 72%, Parlamentul României – 64%, Partidele Politice – 62%), în timp ce doar 1 din 3 români consideră responsabilitatea individuală un factor importat în modul cum decurg lucrurile în țară.

Evoluția consumului la români

Pandemia i-a constrâns pe români să cheltuie mai puțin iar produsele și serviciile ce răspund nevoilor de bază (produse alimentare, de igienă, de curățare a casei, medicamente, utilități etc.) sunt principalele destinații ale cheltuielilor efectuate de aceștia. Acestea au fost indicate de un procent de 70% de români pe parcursul ultimilor 3 ani.

Comparativ cu anul 2021, primăvara anului 2022 înregistrează o scădere a cheltuielilor pentru casă (eletrocasnice, mobilier, decorațiuni) de la 30% la 19 % și o creștere a cheltuielilor pe achizițiile ce țin de dezvoltare personală și experimentare de lucruri noi (călătorii/ vacanțe, ieșiri în oraș) de la 22% la 26%.

Pe fondul evoluției comportamentului de consum, se poate observa o descreștere ușoară a numărului de persoane care reușesc să economisească în 2022, comparativ cu cei doi ani precedenți (2021 și 2020).

De asemenea, se poate observa o ușoară descreștere a numărului de persoane care economisesc în 2022, comparativ cu 2021. Dacă în 2021, 20% dintre români declarau că economisesc, în 2022 procentul a scăzut până la 18%.

În continuare familiile cu copii economisesc cel mai mult (26%), în timp ce procentul tinerilor cu vârste cuprinse între 25 și 35 de ani a scăzut cu 5 procente (19%) iar ponderea persoanelor vârstnice cu comportament de economisire a crescut cu 10 procente (20%) față de anul 2021.



Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 28.03-01.04.2022, pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban. Mărimea eșantionului a fost de 1003 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.  Romanii AZI este un studiu ce are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp.

30.000 de experți contabili și contabili autorizați se opun reorganizării și restrângerii independenței profesiei

0

Luni, 4 aprilie, s-au desfășurat lucrările Conferinței Naționale a CECCAR, forul superior de conducere al corpului profesional. Au fost reprezentați toți cei 30.000 de experți contabil/contabili autorizați cu drept de vot, prin mandatele de reprezentare acordate în cadrul adunărilor generale ale celor 42 de filiale  din țară.

La lucrările Conferinței Naționale CECCAR au fost invitați să participe ministrul Finanțelor și parlamentari, membrii Comisiei de buget, finanțe și bănci din Camera Deputaților. Au dat curs invitației doar doi parlamentari.

Pe Ordinea de zi a fost dezbătută și votată poziția membrilor CECCAR legată de amendamentele la Plx 596/2018, proiectul de lege care vizează reorganizarea activităţii de expertiză contabilă şi a contabililor autorizaţi.

Astfel, referitor la:

  1. Restrângerea nejustificată a competențelor experților contabili judiciari  în materie de expertiză contabilă judiciară care vizează și aspecte fiscale:
    • Vot în unanimitate (100%) pentru respingerea propunerii. Este  necesară păstrarea acestei competențe pentru expertul contabil judiciar, fără a fi condiționată în mod arbitrar deținerea calității de consultant fiscal. Aceasta corespunde jurisprudenței – Decizia nr. 6457/2019 a Înaltei Curți de Casație și Justiție – Secția de Contencios Administrativ și Fiscal.
  2. Modificarea sistemului actual de organizare și conducere:
    • Vot în unanimitate (100%) pentru respingerea propunerii și păstrarea sistemului actual de organizare și conducere, întrucât acesta acordă independență lărgită în deciziile filialelor. 
  3. Instituirea unui sistem de supraveghere suplimentară care în fapt, așa cum este definit în amendamente, este un sistem de control și subordonare:
    • Vot în unanimitate (100%) pentru respingerea propunerii. Votul reprezintă un mandat pentru păstrarea sistemului actual de supraveghere. Sistemul actual de supraveghere este similar cu cel aplicat Camerei Consultanților Fiscali.
  4. Reorganizarea și divizarea patrimoniului la nivel teritorial prin acordarea de personalitate juridică filialelor:
    • Vot în majoritate (97,5%) pentru respingerea propunerii și păstrarea actualului sistem având în vedere că măsura ar fi una care ar induce sarcini administrative nejustificate. Sistemul actual acordă o largă autonomie decizională la nivelul filialelor. Singurii care au avut o altă opinie și au votat pentru reorganizare, sunt reprezentanții filialei din Constanța.
  5. Reorganizarea sistemului de gestiune financiară:
    • Vot în majoritate (97,5%) pentru respingerea propunerii și păstrarea actualului sistem de gestiune financiară. Acesta asigură finanțarea sustenabilă corespunzătoare pentru toate filialele. Singurii care au avut o altă opinie și au votat pentru reorganizare sunt reprezentanții filialei din Constanța.

S-a constatat incompatibilitatea președintelui Consiliului superior ales, Ștefan Mihu, având în vedere că acesta a ocupat, începând cu decembrie 2021, o funcție politică de conducere în PSD Constanța. S-a constatat încălcarea prevederilor art. 32, alin. (5) din OG nr. 65/1994, precum și a reglementărilor CECCAR care impun neimplicarea în funcții politice.

Drept urmare, potrivit reglementărilor CECCAR s-a procedat la revocarea mandatului său prin vot secret, rezultatul fiind pentru revocare în proporție de 91,13%.

A fost ales noul președinte al Consiliului superior prin vot secret, cu un procent de 95,5%.

Cazacu, XTB: Top 10 acțiuni de urmărit pe termen lung de investitorii români

0

Din nou în lumina reflectoarelor: Elon Musk a surprins deosebit de favorabil (dacă ne uităm la trendul acțiunii) investitorii Twitter. Prin preluarea unei participații de 9,2% din acțiunile cunoscutului nume din social media, Musk a devenit cel mai mare acționar individual al Twitter

Acțiunile au câștigat 27,13% în sesiunea de luni, o performanță cu atât mai notabilă cu cât, în urma unui trend descendent, din iulie 2021 până în martie anul curent, acestea înregistraseră o pierdere de peste 50%. 

În maniera deja cunoscută, Musk presărase indicii despre o intrare în domeniul social media. În trecut, criticile sale la adresa platformei au fost atât directe, cât și indirecte, pe seama a ceea ce el numea lipsa libertății de exprimare pe platformă. 

Pe 24 martie a postat un sondaj întrebând dacă algoritmul Twitter ar trebui să fie deschis (open source, însemnând liber pentru vizualizare), 82,7% au răspuns da. Întrebarea dacă Twitter aderă riguros la principiile liberei exprimări a primit un răspuns negativ în proporție de 70,4%. 

Musk are în prezent un pachet de acțiuni de aproape 4 ori mai mare decât cel al fondatorului Jack Dorsey. Spre deosebire de alți fondatori precum cei ai Facebook sau Google, acesta nu a creat o structură cu acțiuni preferențiale cu drept de vot mărit astfel încât să rețină controlul chiar și dacă acțiunile comune sunt acumulate de o singură persoană. 

Dorsey, cunoscut pentru un stil de viață care include trezit la 5, o oră de meditație și duș rece în fiecare dimineață, și-a concentrat atenția în ultimii ani asupra Square, o firmă de plăți și servicii financiare. Un produs al său permite atașarea unui echipament pentru a realiza încasări prin telefoane mobile. 

Acțiunile Square au urmat un trend puternic ascendent în pandemie, odată cu transformările induse în economie și migrarea spre online, cu creșteri de peste 3,4 ori între 3 ianuarie 2020 și 6 august 2021. De la vârf, însă, cotațiile au pierdut aproape 47%, în parte în urma redeschiderii economiei și pierderii interesului pentru titlurile fanion ale perioadei, și în parte din cauza anunțului Apple că telefoanele sale vor putea fi folosite drept POS-uri mobile.

Deși concurența se anunță acerbă, și nu doar dinspre Apple, Square și-a câștigat o bază de clienți, în special din zona companiilor mici, și are șanse de a păstra o „felie” semnificativă din „prăjitura” în creștere a pieței plăților mobile.

Tesla a reușit să vândă 2,6 mil de unități, fără a cumpăra efectiv publicitate. Tehnicile de PR și marketing ale CEO-ului au economisit sume uriașe, și au permis dezvoltarea rapidă de linii noi de produse. 

Investitorii în Twitter, după o perioadă de trend descendent, au salutat cel mai probabil șansa de schimbare a politicii firmei, în același timp vâzând potențialul de creștere a interesului pentru platformă prin puterea influenței lui Musk. Acesta are 80,2 mil. de urmăritori pe Twitter.

Dacă Tesla este deja o acțiune cu un brand foarte cunoscut, speranța răsfrângerii imaginii prin reflectorul mesajelor, deseori controversate, ale lui Musk, pot justifica într-o măsură reacția acțiunilor. 

Lupta în domeniul online și social media este, însă, intensă, și investitorii vor dori să vadă rezultate înainte de a acorda susținere sporită. Cu toate acestea, Twitter ar putea beneficia de interesul pieței pe termen lung, dincolo de inevitabile episoade de fluctuații, mai ales având în vedere profilul volatil al firmei.

În domeniul gazului natural și al variantei sale lichefiate (LNG), EQT a beneficiat de contextul actual, cu acțiunile sale înregistrând un plus de 66% anul acesta. Firma extrage gaze naturale din munții Apalași, având rezerve de peste 700 mld de metri cubi. Dacă ar fi o țară, ar fi al 12-lea producător global. Planul său este de a-și cvadrupla posibilitatea de export LNG la 1,5 mld mc în 2030.

Cheniere Energy este cel mai mare producător de LNG din SUA și al patrulea din lume, operând două facilități în zona Gulf Coast a SUA. Europa intenționează diversificarea aprovizionării cu gaze naturale, Qatar și SUA fiind între statele care ar putea oferi cantități suplimentare de gaz natural lichefiat. 

Equinor, din Norvegia, al doilea mare furnizor de gaz pentru Europa, este un beneficiar net al condițiilor actuale de piață, cu estimări de profit cu peste 15% mai mari față de anul anterior (Bloomberg), însă acțiunea a înregistrat deja un avans de 41% anul acesta.

Creșterea petrolului a adus un plus de 52,2% pentru Marathon Oil anul acesta. 

Occidental Petroleum a avansat cu 86%, ajutat și de anunțul preluării unei participații de către Warren Buffet. 

Devon Energy a avansat cu „doar” 33,5%, dar oferă un randament al dividendului de 6,57%. În eventualitatea prelungirii conflictului din Ucraina sau intensificării sancțiunilor, limitând suplimentar exporturile Rusiei, acțiunile producătorilor de petrol ar putea fi susținute suplimentar.

Deere & Company a înregistrat un avans de 19,2% anul acesta, atingând o capitalizare de 128 mld dolari. Producătorul de utilaje agricole ar putea beneficia într-o anumită măsură de prețurile mai mari ale mărfurilor agricole, deși, pe de altă parte, se confruntă cu presiuni pentru propriile materii prime preluate pentru procesare. 

Vestas, producător de turbine eoliene, este văzut de analiști (date agregate Bloomberg) a înregistra venituri în scădere cu 6% de la 18,4 mld. dolari. Cu toate acestea, și în ciuda prețurilor mari pentru metalele industriale, pe termen lung interesul mare pentru energie regenerabilă ar fi un factor favorabil companiei, mai ales dacă prețurile energiei rămân ridicate.

BestJobs: Piața muncii atinge noi recorduri. 40.000 de joburi active în luna martie, cel mai mare volum de oferte de muncă noi din ultimii doi ani

0

Luna martie a adus un nou record al numărului de oferte din piața muncii, platforma de recrutare BestJobs atingând pragul de 40.000 de poziții deschise de către companii. Astfel, oferta de joburi de luna aceasta a depășit toate datele înregistrate până acum, cel puțin de când a apărut criza sanitară în România. Mai mult, statisticile primului trimestru din 2022 indică faptul că oferta de joburi a crescut cu aproape 50% față de același trimestru al anului trecut și arată o creștere semnificativă a activității pe piața muncii, pe fondul ridicării restricțiilor și revenirii la ritmul de lucru specific perioadei pre-pandemice. 

În plus, tot ca o caracteristică a pieței muncii post-pandemie, joburile remote și hibrid câștigă teren în oferta companiilor și înregistrează o pondere tot mai mare în raport cu volumul total de joburi. Astfel, numai în luna martie, 10% din totalul joburilor publicate pe BestJobs au fost remote, în timp ce alte 14% permit un mod de lucru flexibil, cu împărțirea activității între casă și birou. 

Modul de lucru hibrid se conturează tot mai clar în tendințele actuale de muncă, întrucât numărul de joburi parțial remote s-a triplat în ultimele 6 luni, în timp ce ofertele remote au menținut o creștere constantă, de 10% comparativ cu începutul anului. Cele mai multe joburi remote sau parțial remote se regăsesc în IT/Telecom, Management,  Vânzări, Marketing sau BPO.

Ana Visian, Marketing Manager BestJobs

„Pe măsură ce activitatea oamenilor pare să reia cursul pre-pandemic, și companiile își reiau planurile amânate în ultimii doi ani, lucru care se deduce din accelerarea căutărilor de noi candidați pe platforma BestJobs. S-a atins în premieră pragul de 40.000 de joburi active și s-a înregistrat cel mai mare volum de oferte de muncă noi, semn că angajatorii au prins încredere să își pună planurile în acțiune. În plus, și revenirea angajaților la birou contribuie la o mai mare siguranță pe termen lung, chiar dacă se face treptat, angajatorii fiind receptivi la nevoile actuale ale candidaților”, spune Ana Vișian, Marketing Manager la BestJobs. 

Creșterea de activitate din luna martie se observă și de partea candidaților, care explorează cu mai mult interes noile joburi apărute pe piața muncii. S-au înregistrat în platformă cu 14% mai multe aplicări la ofertele de joburi față de luna anterioară. Cel mai mare interes din partea candidaților s-a înregistrat în Vânzări, cu peste 89.000 de aplicări, în Management, cu peste 62.000 aplicări și în Financiar / Contabilitate, cu peste 46.000 de aplicări. 

Topul județelor cu cel mai mare volum de aplicări se păstrează în aceeași formulă de la începutul anului: București și Ilfov, cu aproximativ 232.500 de aplicări, urmat de Timiș, cu aproape 59.500 de aplicări și de Cluj, cu peste 38.000 de aplicări.

ASF testează tehnologia blockchain pentru îmbunătățirea fluxurilor de colectare și de raportare a datelor și informațiilor

0

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) și-a asumat, începând cu jumătatea anului 2020, un obiectiv important referitor la accelerarea digitalizării activității instituției pentru a veni atât în sprijinul entităților din piață, cât și al consumatorilor.

Un prim proiect dezvoltat în acest sens este implementarea portalului de autorizări, un instrument online care facilitează procesul de autorizare pe piața financiară non-bancară. Astfel, persoanele și entitățile care vor să depună un dosar în vederea autorizării nu mai sunt nevoite să se deplaseze la sediul Autorității, iar volumul de documentație letrică este diminuat. Prin implementarea acestui proiect au fost urmărite simplificarea și eficientizarea tuturor activităților de autorizare derulate de către A.S.F.

De asemenea, Autoritatea a derulat un proiect pilot de testare a tehnologiei blockchain cu scopul îmbunătățirii proceselor de lucru și reducerii volumului de date și informații prelucrate manual, în interacțiunea cu entitățile raportoare din piața de capital. În urma acestui demers, a fost constatat faptul că procesele de raportare și colectare de date, existente la nivelul instituției, pot fi îmbunătățite, digitalizate și securizate cu succes folosind tehnologia blockchain. Soluția informatică dezvoltată are drept scop reformarea modului de lucru în cadrul A.S.F., reinventarea strategică a proceselor interne ale instituției, precum și eficientizarea semnificativă a colaborării și a comunicării inter-instituționale.

Accelerarea procesului de digitalizare la nivelul activității Autorității de Supraveghere Financiară reprezintă unul dintre obiectivele majore ale instituției. În secolul XXI nu mai putem fi eficienți și nu mai putem răspunde prompt nevoilor pieței și ale cetățeanului dacă nu utilizăm tehnologia în tot ceea ce facem zi de zi. Digitalizarea îmbunătățește substanțial procesele de lucru și aduce beneficii cuantificabile pentru entitățile din piața financiară non-bancară și pentru consumatori”, a declarat domnul Nicu Marcu, Președintele Autorității de Supraveghere Financiară.

Tehnologia blockchain s-a evidențiat în ultimii ani printr-o serie de beneficii tehnice și conceptuale care se dovedesc a avea un impact major în ceea ce privește guvernarea interacțiunii utilizatorilor și organizațiilor cu produsele software și securitatea datelor pe care aceștia le operează.

Beneficiile potențiale ale blockchain-ului se referă la îmbunătățirea transparenței și trasabilității tranzacțiilor, creșterea nivelului de încredere a participanților într-o anumită piață, întărirea conformității cu reglementările, dar și reducerea costurilor de tranzacție între părți, prin eliminarea necesității de a deține documente pe suport de hârtie. Totodată, această tehnologie consolidează imuabilitatea și securitatea datelor și funcționează ca un instrument de prevenție. Datorită acestor caracteristici, tehnologia blockchain ar putea promova un comportament responsabil în afaceri.

Tehnologiile inovative schimbă treptat interacțiunea cu piețele financiare, remodelează domenii, precum economia, finanțele, asigurările sau valorile mobiliare și modifică modul de raportare la acestea.