Sondaj eToro: Femeile investitor din România controlează finanțele familiei

0

România are cel mai mic procent de femei care investesc raportat la totalul investitorilor, comparativ cu alte țări europene, însă însușirea abilităților financiare a făcut ca multe dintre investitoare să aibă un rol mai mare în gestionarea finanțelor familiilor lor.

Ca parte a mai multor inițiative menite să încurajeze femeile să investească, eToro a întrebat investitoare din 14 țări, inclusiv România, despre obiceiurile lor legate de investiții.

În România femeile reprezintă doar 35% din investitori, țara noastră fiind precedată de Cehia cu 37% și Polonia cu 44%. Deși mai puține comparativ cu bărbații investitori, peste jumătate (65%) dintre româncele care investesc dețin controlul majoritar sau total al finanțelor gospodăriei. 

La întrebarea care este cel mai greu lucru în domeniul investițiilor, 19% dintre femei cred că este să știi în ce să investești, în timp ce 15,6% dintre investitoarele intervievate consideră că cel mai dificil lucru este să găsești informații credibile. Una din trei investitoare din România apelează la prieteni și familie pentru recomandări sau informații, în timp ce 45% citesc buletine de informații și rapoarte de la brokeri. Aceste informații sunt folosite  de marea majoritate pentru a căuta idei noi sau pentru a-și valida opinia.

Discrepanțele de gen în ceea ce privește proporția investitorilor pot fi explicate prin persistența unor inegalități privind sarcinile din gospodărie. Deși România se află pe locul 2 în UE la egalitatea salarială între femei și bărbați (cu o diferență de 2.4% în favoarea bărbaților, față de media europeană de 13%, un studiu realizat de Eurostat a arătat că femeile petrec mai mult timp decât bărbații cu activități legate de gospodărie și familie. În timp ce femeile din România dedică peste cinci ore pe zi, bărbații petrec mai puțin de trei ore. Acest lucru reduce timpul disponibil pentru a învăța o nouă abilitate pentru femei, fiind una dintre cauzele posibile care împiedică mai multe femei să investească. 

De asemenea, datele eToro Female Investor Beat* arată că jumătate dintre femeile investitor consideră că este nevoie de educație financiară în școli, iar 58% cred că mai multă educație pe internet și în social media va contribui la creșterea numărului investitoarelor. De asemenea, femeile consideră că pe măsură ce tot mai multe vor participa la conversație, acest lucru va ajuta și alte femei să investească. 

Sondajul relevă că principalul motiv pentru care trei din patru femei investitor din România au început să investească a fost acela de a genera venituri suplimentare. Printre alte motive care le-au determinat să investească, una din trei femei spune că a vrut să contracareze ratele scăzute ale dobânzilor și tot una din trei că a vrut să fie provocată în a face ceva diferit. Doar 18% au început să investească gândindu-se la securitatea financiară sau la venitul la pensie. Acest lucru este demonstrat și de orizontul de investiții, o treime investind cu un orizont de 1 până la 5 ani și doar 17% investind pentru 11 ani și mai mult. 19% dintre investitoarele din România au un orizont foarte scurt, de sub un an. 

80% din româncele care investesc fac asta cel puțin o dată pe lună, iar 25% dintre acestea investesc o treime sau mai mult din venitul lor și jumătate investesc între 1 și 15% din venitul lunar. Acest lucru arată că, atunci când s-au decis asupra strategiei de investiții, româncele rămân consecvente în a-și crea resursele necesare pentru a investi și pentru a-și atinge obiectivele. Acest angajament față de strategia de investiții  este unul din elementele cheie pentru a deveni un investitor de succes.


*Female Investor Survey este un sondaj realizat de Appinio în perioada 4 februarie – 15 februarie 2022 pe un eșantion de 9.504 femei investitor din 14 țări. 1.000 de investitori individuali femei în : Marea Britanie, SUA, Germania, Franța, Spania și Australia. 500 în următoarele: Italia, Suedia, Țările de Jos, Polonia, România și Republica Cehă, Danemarca (319) și Norvegia (185). Investitorii individuali au fost definiți ca fiind persoane care se administrează singure sau care beneficiază de consiliere și care dețin cel puțin un produs de investiții, inclusiv acțiuni, obligațiuni, fonduri, un ISA (cont individual de economii) pentru investiții sau echivalent.  Nu a fost necesar ca acestea să fie utilizatori eToro. 

Importurile de oțel din Rusia și Belarus – interzise în UE. Cum va fi afectată siderurgia?

_________________

Cosmin Dincă, Manager,
Vamă şi Comerţ Internaţional, EY România

Interzicerea importurilor de produse siderurgice originare din Rusia şi Belarus este una dintre măsurile luate de Uniunea Europeană drept răspuns la criza din Ucraina. O perioadă de tranziție de trei luni este prevăzută, însă, pentru importurile de oțel tranzacționat, în baza unor contracte stabilite înainte de 2 martie 2022, pentru Belarus și 16 martie, pentru Rusia. Oțelul va putea fi importat în continuare în UE doar în acest interval de timp. Ce înseamnă interdicția pentru importatori? Vor aduce restricțiile un deficit de oțel pe piața europeană?

Încă din 2018, importurile de produse siderurgice provenind din anumite țări (printre care și Rusia sau Belarus) sunt supuse în Uniunea Europeană unor măsuri de salvgardare specifice. Mai precis, până recent, produsele din oțel provenite din Rusia sau Belarus puteau fi importate în UE fără plata unei așa-numite „taxe de salvgardare”, stabilită la 25%, prin accesarea de către importatori a unor cote tarifare specifice. În condițiile în care, prin „cotă tarifară” se înțelege un volum de mărfuri, ce poate fi exprimat cantitativ sau valoric, importat în Uniunea Europeană din țări terțe, pentru care nu sunt impuse taxe adiționale.

Întrucât nu va mai exista o cotă de import atribuită în mod specific Rusiei și Belarusului, produsele siderurgice tranzacționate în perioada tranzitorie menționată – 2 martie 2022, pentru Belarus și 16 martie 2022, pentru Rusia, vor putea fi importate accesând doar cotele reziduale (foarte limitate) pentru categoriile de produse respective (i.e. ce rămâne neconsumat în alte țări se transferă în trimestrul următor și de obicei aceste cote sunt foarte rapid epuizate). Drept urmare, în lipsa cotelor reziduale, importurile de oţel din Rusia sau Belarus vor mai putea fi efectuate doar limitat și doar cu achitarea taxei de salvgardare adiționale de 25 %. Ceea ce ar putea genera un deficit de astfel de produse pe piața europeană. 

Prin urmare, pentru a limita apariția unui deficit și a se asigura că utilizatorii produselor siderurgice din Uniunea Europeană pot continua să se aprovizioneze cu aceste volume din alte surse, Comisia a decis să ajusteze funcționarea măsurii de salvgardare. Astfel, Uniunea Europeană a redistribuit proporțional acele volume specifice cotelor tarifare alocate Rusiei și Belarusului către alte țări exportatoare (de ex. Turcia sau India). 

Bunăoară, pentru importurile de foi și benzi laminate la cald, cota tarifară totală specifică alocată inițial importurilor din Federația Rusă pentru perioada aprilie 2022 – iunie 2024 era de 3,4 milioane de tone (produsul putea fi importat fără taxa de 25%, după principiul „primul venit primul servit”). În schimb, această cantitate a fost realocată proporțional către cotele tarifare specifice aferente importurilor din Turcia, India, Republica Coreea, Marea Britanie, Serbia precum și pe cota generală „Alte țări”.

În concluzie, în perioada următoare importurile în UE de produse siderurgice din Rusia și Belarus vor scădea semnificativ și se vor scumpi. Importatorii europeni ce au contracte în derulare cu furnizori din Rusia sau Belarus mai pot importa astfel de produse în UE doar pe durata tranzitorie de 3 luni (până la data de 17 iunie 2022) și în limita cantităților cotei reziduale generale. Mai mult, chiar și în această perioadă tranzitorie ne așteptăm ca importurile de produse siderurgice ce provin din aceste țări să atragă 25% taxe de import.

Stop aruncării uleiului alimentar uzat

0

Asociația Energia Inteligentă lansează proiectul „Stop aruncării uleiului alimentar uzat” prin care își propune sa crească gradul de conștientizare asupra impactului devastator pe care deversarea uleiului alimentar uzat îl poate avea asupra mediului și să contribuie la informarea consumatorilor asupra beneficiilor pe care colectarea lui corectă le poate avea asupra vieții noastre de zi cu zi prin creșterea calității apei potabile și a aerului. Totodată, folosirea uleiului alimentar uzat în producerea de energie din surse regenerabile, va face posibilă îndeplinirea țintelor Uniunii Europene de reducere a emisiilor de carbon.

În contextul necesității îndeplinirii țintelor europene privind producerea de energie din surse regenerabile în mixul energetic al României, precum și a atingerii țintelor privind ponderea de energie din surse regenerabile în sectorul transporturilor, produsele pe bază de ulei alimentar uzat capătă o importanță din ce în ce mai mare. Directivele europene privind energia din surse regenerabile și pachetul legislativ „Fit for 55” prevăd o creștere a volumului de combustibili regenerabili în mixtul energetic în perioada 2021-2030 pentru îndeplinirea noilor ținte de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră. În acest context, uleiurile alimentare uzate reprezintă un excelent conținut de energie din surse regenerabile, fiind o materie primă de importanță crucială pentru producția de biocombustibil și cel mai eficient folosit drept combustibil UCOME (Blend biodiesel pentru motorină) mai ales în sectorul transportului rutier de mărfuri.

Dumitru Chisăliță Președinte Asociația Energia-Inteligentă,
©Asociaţia Energia Inteligentă

„Cifrele pe care le avem la ora actuală sunt îngrijorătoare și reflectă o cantitate foarte mică de ulei alimentar uzat colectat. Schimbarea poare porni de la fiecare dintre noi și suntem cu toții responsabili pentru creșterea calității vieții, dar și pentru atingerea directivelor Comisiei Europene privind reducerea amprentei de carbon. Consider că demararea unor campanii de informare adresate consumatorilor casnici privind pericolele vărsării uleiului alimentar uzat în scurgerile de apă și impactul pe care îl are acest tip de deșeu asupra mediului este foarte importantă. Totodată toți cetățenii trebuie să conștientizeze beneficiile colectării separate a uleiului alimentar uzat care se reflectă cu precădere în creșterea calității apei potabile și eventual în reducerea costurilor de curățare a acesteia, care s-ar putea regăsi în factura de utilități” a declarat Dumitru Chisăliță, Președintele Asociației Energia Inteligentă.

În ceea ce privește utilizarea uleiului alimentar uzat pentru producerea de biocombustibil, România este abia la începutul implementării unui sistem de colectare a uleiului gătit folosit, cantitatea colectată având un potențial de creștere foarte mare, estimat la 40% doar în sectorul profesional. Din datele prezentate de Planul național de gestionare a deșeurilor și Planurile județene de gestionare a deșeurilor reiese că la nivelul României cea mai mare cantitate de ulei alimentar uzat colectată a fost de 25.000 tone (în 2013). Totuși, ea reprezintă doar 15% din totalul uleiului vegetal consumat la nivel național.

Prin acest proiect Asociația Energia Inteligentă își propune să contribuie la crearea unui cadru legislativ care să prevadă măsuri ce privesc monitorizarea, raportarea și răspunderea colectării uleiului alimentar uzat. De asemenea, AEI își dorește să stimuleze valorificarea uleiului alimentar uzat pe plan local prin promovarea beneficiilor pe care această valorificare o poate aduce pentru atingerea țintelor privind producerea de energie din surse regenerabile, reducerea amprentei de carbon și reutilizarea deșeurilor în trecerea către o economie circulară și totodată pentru creșterea securității alimentare a României prin reducerea culturilor folosite în producerea de biocombustibil și utilizarea unor suprafețe considerabile de teren agricol pentru culturi folosite în industria alimentară. Încurajarea colectării uleiului alimentar uzat la nivel local și județean în sistem separat – operatori economici și consumatori casnici, printr-un sistem îmbunătățit urmând modelul altor țări din Uniunea Europeană precum Austriei și Germaniei, este o altă țintă a asociației, pe care sperăm să o atingem prin realizarea acestui proiect.

Analiză OLX: Candidații potriviți, identificați mult mai repede în 2022

0

Datele platformei de recrutare OLX, colectate pentru perioada ianuarie 2021-februarie 2022, arată că timpul mediu de acoperire a locurilor de muncă disponibile pe OLX a scăzut semnificativ în ultimul an, iar angajatorii au găsit mult mai repede în 2022 oamenii potriviți pentru a-și completa organigramele, în aproape toate domeniile de activitate. 

TOP 10 domenii în care joburile disponibile au fost acoperite cel mai repede în ultimul an

Joburile din categoria„Bone – Menajere” au înregistrat cel mai mic timp până la identificare candidaților potriviți dintre toate anunțurile de angajare publicate pe OLX, în ultimele 12 luni, fiecare loc de muncă fiind ocupat, în medie, în 16 zile

Pe locul al doilea se regăsesc ofertele angajatorilor din domeniul „Internship – Muncă temporară – sezonieră”, cu un timp de acoperire de 21,5 zile, la egalitate cu joburile din categoria „Marketing – PR – Media”.

Un timp bun în ceea ce privește identificarea candidaților potriviți l-au înregistrat și categoriile „Alte locuri de muncă”, cu o medie de 22,5 zile, „Educație – Training”, cu o medie de 24 de zile, precum și domeniul „Evenimente și divertisment” – 24 zile.  

În mai puțin de 25 de zile au fost ocupate și joburile publicate de angajatori în categoriile „Locuri de muncă pentru persoane cu dizabilități”, unde un anunț a fost acoperit în 24,6 zile, „IT – Telecomunicații”, cu o medie de 24,9 zile și „Agricultura – Zootehnie” – 24,9 zile.

„Conform datelor pe care le deținem, piața muncii din România a dat semne clare de revenire în 2021 și în primele două luni ale 2022, acest lucru datorându-se, în primul rând, volumelor mari de locuri de muncă scoase pe piață de angajatori, volume care s-au apropiat de nivelurile de dinainte de pandemie. Ne așteptăm ca segmentele blue collar și grey collar să fie într-o creștere constantă pe parcursul acestui an, cu noi moduri de adaptare la cerințele actuale. Așadar, continuăm să investim în optimizarea categoriei OLX – Locuri de muncă, sprijinind candidații aflați în căutarea unui loc de muncă, dar și angajatorii implicați într-un proces de recrutare eficientă”, susține Erol Abdulamit, Product Manager OLX Locuri de muncă.

TOP 10 domenii în care angajatorii au căutat cel mai mult
candidatul potrivit, în ultimele 12 luni

La polul opus, pe platforma OLX, în topul categoriilor în care au fost identificați într-un timp mai mare candidații potriviți, se află domeniul „Casieri – Lucrători comerciali”, unde angajatorii au căutat în medie timp de 37 de zile.

Un timp mare de acoperire s-a înregistrat și în domeniul „Confecții – Croitori”, unde joburile au fost acoperite în peste 35 de zile, iar în categoriile „Paza și protecție” și „Call center – Suport clienți” timpul mediu a fost de 34,8 zile. 

Cu dificultate au fost identificați și candidații la categoriile „Lucrători producție – depozit – logistică”, unde timpul mediu de căutare a fost de 32,5 zile, „Personal hotelier – restaurant”, cu o medie de 32 de zile, precum și pentru joburile din categoriile „Agenți – consultanți vânzări” și „Muncă în străinătate” – 31 zile. Nici pentru joburile din categoriile „Șoferi – Servicii auto – Curierat” și „Ingineri – Meseriași – Constructori” nu s-au găsit cu ușurință candidații potriviți, astfel că timpul mediu de acoperire a fost de 28 de zile.

TOP 3 luni în care angajatorii și-au găsit cel mai repede
candidații potriviți în ultimul an

În medie, un anunț de angajare publicat pe OLX în intervalul ianuarie 2021 – februarie 2022  a fost acoperit în aproximativ 27 de zile, însă au fost și luni în care identificarea candidatului potrivit a durat mai puțin. Astfel că, în ultimele 12 luni, cel mai scurt timp mediu de acoperire a joburilor disponibile s-a înregistrat în luna februarie 2022, când candidații au fost recrutați în 20 de zile. Cel mai scurt timp a fost obținut de categoria „Locuri de muncă pentru persoanele cu dizabilități”, respectiv 11 zile.

Lucrurile s-au mișcat repede și în luna ianuarie 2022, când timpul mediu de acoperire a unui job, a fost de 22 de zile, iar categoria „Locuri de muncă pentru persoanele cu dizabilități” a înregistrat un timp record de 5 zile.

În lunile mai și octombrie 2021 angajatorii au găsit rapid, de asemenea, oamenii potriviți pentru joburile disponibile, astfel că a fost obținută o medie de 26 de zile. 

Top 3 luni în care este cel mai dificil să identifici candidații potriviți

Datele OLX demonstrează că au existat, însă, și luni în care angajatorii au căutat mai mult timp candidații potriviți pentru oferta proprie de joburi – luna noiembrie 2021, cu o medie de ocupare a unui loc de muncă de 30,6 zile, aceasta fiind, de altfel, și singura lună din intervalul analizat în care a fost depășit pragul de 30 de zile. În lunile martie și aprilie 2021 companiile și-au căutat pe o perioadă de minim 29 de zile viitorii angajați. 

Top 10 domenii în care a scăzut cel mai mult timpul mediu de acoperire în ultimul an (februarie 2022 vs februarie 2021)

Câteva domenii au înregistrat scăderi spectaculoase ale timpului mediu de acoperire a joburilor disponibile pe OLX, în ultimul an. Astfel, în top se află categoria „Call center – Suport clienți”, unde timpul mediu a scăzut cu aproximativ 60 de zile, la 24 de zile, urmată de categoria „Confecții – Croitori”, cu un minus de 26,5 zile și „Paza și protecție”, unde timpul mediu a scăzut cu 25 de zile. 

Reduceri notabile au fost înregistrate și de categoriile „Personal hotelier – restaurant” și „Șoferi – Servicii auto – Curierat” – în scădere cu 17 zile, precum și „Locuri de muncă pentru persoane cu dizabilități” – un minus de 16,5 zile.

Top domenii cu cea mai scurtă durată de acoperire în 2022
(februarie 2022 vs februarie 2021) 

În primele două luni din 2022, timpul mediu de acoperire a ofertelor de muncă disponibile pe OLX a scăzut semnificativ comparativ cu perioada similară din 2021. De exemplu, în februarie 2022 durata medie a fost de 20 de zile, în timp ce în februarie 2021 depășea 30 de zile.

În februarie 2022, cel mai mic timp de acoperire a ofertelor de muncă s-a înregistrat în domeniul „Locuri de muncă pentru persoane cu dizabilități”, unde candidații au fost identificați într-un timp foarte scurt, de doar 11 zile. Spre comparație, în februarie 2021, cel mai repede erau acoperite locurile de muncă din „Marketing – PR – Media”, unde media de timp ajungea la peste 15 zile.

Relativ repede au fost identificați candidați în februarie 2022 și pentru categoriile „Confecții – Croitori”, unde durata medie a fost de 12 zile, „Evenimente și divertisment” și „Bone – Menajere”, cu o medie de 14 zile. 

Top domenii cu cea mai mare durată de acoperire în 2022
(februarie 2022 vs februarie 2021) 

La polul opus, angajatorii caută mai mult timp oamenii potriviți în 2022 pentru categoria „Muncă în străinătate”, unde durata medie în februarie 2022 a fost de 41 de zile. Însă, chiar și cu această cifră, cea mai mare durată de acoperire este de două ori mai mică decât cea din februarie 2021, când angajatorii au căutat mai mult de 83 de zile candidații potriviți pentru posturile disponibile în categoria „Call center – Suport clienți”.

De altfel, următoarele categorii – „Personal medical”, „Lucrători producție – depozit – logistică”, „Finanțe – contabilitate”, „Call center – Suport clienți” și „Resurse Umane” – în funcție de timpul mediu de acoperire a ofertelor de muncă în februarie 2022 sunt mult în urmă, nedepășind pragul de 30 de zile.

ABN Systems propune un dividend de 10,5 bani/acțiune și 13 acțiuni gratuite la 10 deținute

0

Compania ABN Systems Internațional, listată la Bursa de Valori București (BVB) în urma primei oferte publice inițiale de pe piața AeRO și a primului IPO al unei companii de tehnologie din România, anunță că „își propune recompensarea acționarilor cu un dividend de 10,5 bani (0,105 lei) pe acțiune și 13 acțiuni gratuite la fiecare 10 deținute. 

Propunerea Consiliului de Administrație va fi supusă votului acționarilor Adunării Generale Ordinare a Acționarilor (AGOA), din 27 aprilie 2022, iar de dividende și acțiuni gratuite vor beneficia toți acționarii consemnați în Registrul acționarilor, la data de referință 31 mai 2022, iar plata dividendelor se va face la 15 iunie 2022.

Acordarea de dividende, din profitul înregistrat de companie în anul 2021, este aliniată Politicii de dividende, descrisă în Prospectul de emisiune, care a fost prezentat investitorilor înainte de IPO. Pe de o parte, documentul stipulează că «pe viitor, Emitentul intenționează să continue distribuția anuală de dividende», iar pe de altă parte, prevede că «pe lângă distribuirea de dividende sub formă de numerar, societatea are în plan, în cazul în care performanța înregistrată anual o permite, distribuirea dividendelor sub formă de acțiuni gratuite»”.

George Barbu (foto), președinte al Consiliului de Administrație, ABN Systems International: „Atingerea obiectivului nostru strategic, de a deveni prima companie IT&C din România listată în urma unui IPO, nu ar fi fost posibilă fără încrederea a peste 850 de investitori, pe care îi dorim aproape de noi și pe viitor. Recompensarea și motivarea investitorilor sunt aspecte esențiale pentru succesul unui emitent pe piața de capital, pe care le-am avut în vedere încă de la redactarea Prospectului de emisiune. Acum a venit momentul să urmăm Politica de dividende asumată înainte de listare, propunând acordarea de dividende în numerar și acțiuni gratuite, în condițiile în care, în anul 2021, am înregistrat rezultate în creștere, atât în ceea ce privește cifra de afaceri, cât și profitul companiei.” 

ABN Systems International reamintește că „la începutul acestui an, a încheiat prima Ofertă Publică Inițială de pe piața AeRO a Bursei de Valori București, în urma căreia a atras 5,48 milioane de lei (1,10 milioane de euro), sumă care va fi utilizată la consolidarea poziției pe piețele externe unde înregistrează deja vânzări, precum și pentru accesarea de noi piețe”.
Fondată în 2002, ABN Systems International, listată sub simbolul ABN pe piața Aero a Bursei de Valori București, este „deţinătoarea brandului Tellur şi unul dintre liderii pieţei de distribuție a produselor şi accesoriilor IT&C din România, oferă soluţii integrate de mobilitate, infrastructură IT şi de stocare, sisteme de supraveghere video, echipamente şi automatizări industriale. Compania a investit intensiv în automatizarea proceselor, transferul electronic de date, trasabilitatea stocurilor, mărirea capacității de depozitare și întărirea echipei, ceea ce i-a permis, alături de expertiza acumulată în cei peste 19 ani de activitate, să dezvolte parteneriate valoroase cu jucători globali de referință. Cu un portofoliu de peste 30.000 de produse și accesorii IT&C, ABN Systems este prezentă deja pe piețe din circa 30 țări, de pe 4 continente, și își propune o extindere accelerată a canalelor de vânzare externe, atât prin intrarea pe noi piețe, cât și prin consolidarea celor actuale”.

Accace România, afaceri de 15 milioane de lei în 2021

0

Compania de consultanță de afaceri și externalizare de servicii Accace România anunță că „a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de 15 milioane lei, în creștere cu 5% față de anul precedent. Pentru anul în curs, compania își propune o creștere de 15% a veniturilor, diversificarea serviciilor oferite prin magazinul online de teleconsultanță și lansarea serviciilor de consultanță juridică prin societatea de avocatură asociată. 

Pe parcursul anului trecut, principalele investiții făcute de Accace România au vizat zona de tehnologie, susținând activități precum migrarea în cloud Microsoft Azure a datelor și documentelor, dar și implementarea unor instrumente software pentru automatizarea proceselor de contabilitate și de salarizare. De asemenea, investițiile în dezvoltarea tehnologică vor fi principala direcție a companiei și în 2022.

În ceea ce privește obiectivele de business pe care Accace România și le propune pentru anul acesta se numără creșterea și diversificarea serviciilor companiei, dezvoltarea continuă a competențelor tehnice ale membrilor echipei prin noi certificări, cursuri sau workshop-uri, precum și atragerea de noi membri în echipa Accace, a cărei cultură organizațională este bazată pe inovare, autonomie și performanță, inclusiv în contextul modelului de lucru hibrid.  

Laura Ștefan (foto), Managing Director Accace România: „Anul acesta mizăm pe o creștere de 15% a cifrei de afaceri susținută în principal de diversificarea portofoliului de servicii al companiei și de creșterea impactului acestora, prin implicarea în proiecte care să aducă valoare adăugată companiilor. De asemenea, ne propunem să dezvoltăm echipe noi în cadrul companiei, orientate către consultanță, automatizarea și eficientizarea proceselor de business, precum și implementarea unui sistem de încurajare a inovării și experimentării ideilor noi.”

Accace România subliniază că „în topul celor mai solicitate servicii de către clienți anul trecut s-au aflat cele de consultanță și serviciile de salarizare și administrare de personal. Totodată, la începutul acestui an reprezentanții Accace au observat o creștere a solicitărilor pentru serviciile de înființare de noi companii. 

Tot din datele Accace România, serviciile cu cea mai mare creștere a cererii în 2021 comparativ cu anul anterior au fost cele legate de salarizare, administrare de personal, dar și consultanță corporate și fiscală. Pentru 2022, compania estimează o creștere a solicitărilor în rândul serviciilor de consultanță. 

În topul industriilor care au solicitat cel mai mult serviciile Accace România anul trecut s-au numărat: retail, IT, producție, eCommerce sau servicii”. 

Cu o experiență vastă în externalizare și consultanță acumulată în cei 15 ani de la înființare, Accace reamintește că „oferă aceste servicii la nivel mondial, prin intermediul celor 9 sucursale proprii în Europa și Africa, inclusiv 2 asocieri de tip joint venture în Africa de Sud și Marea Britanie. La nivel de grup, compania dispune de experiența a peste 700 de specialiști în gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scară mică și mare.

Prezentă pe piața locală începând cu anul 2007, compania a înțeles nevoia clienților de a avea toate procesele interne gestionate sub o singură umbrelă, devenind un furnizor complet și inovator de consultanță și externalizare servicii. În prezent, Accace România oferă servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum și consultanță fiscală, corporate și juridică, prin intermediul unui cabinet de avocatură afiliat. În plus, Accace pune la dispoziția clienților soluții tehnologice noi pentru a susține și a îmbunătăți aceste servicii, soluții dezvoltate la nivel global și adaptate în funcție de specificul clienților locali.

Accace operează pe plan internațional ca Accace Circle, o comunitate de business formată din consultanți și furnizori de servicii BPO, care asigură clienților săi o experiență unificată, personalizată și de înaltă calitate. Acoperind aproape 40 de locații prin intermediul celor peste 2.000 de profesioniști, comunitatea sprijină peste 10.000 de clienți, în mare parte companii locale și internaționale din topul Fortune 500 și procesează cel puțin 170.000 de fluturași de salariu pe lună la nivel global”.

Conștientizare asupra unei afecțiuni cu impact economico-social

0

Creșterea gradului de conștientizare asupra epilepsiei și a provocărilor cu care se confruntă persoanele cu epilepsie și aparținătorii lor reprezintă obiectivul Zilei Mondiale a Epilepsiei (Purple Day), celebrate în fiecare an la 26 martie.

Asociația Pacienților cu Epilepsie din România (ASPERO) militează pentru „acces echitabil la diagnosticare, tratament și îngrijire medicală, pentru o legislație adecvată care să garanteze drepturile omului și pentru a combate stigma asociată acestei boli, încurajând persoanele cu epilepsie să trăiască la potențialul lor maxim”.

Din datele furnizate în context, reținem estimarea că „aproximativ 1 din 26 de persoane va dezvolta epilepsie la un moment dat în timpul vieții, cu un total de peste 65 de milioane de oameni afectați la nivel global” și că „în România numărul persoanelor cu epilepsie aflate în evidența INSP în anul 2020 este de 124.326 persoane, număr aflat în scădere cu 1% față de creșterea medie înregistrată în ultimii 3 ani (2017-2019) de 12%. Totalul deceselor în 2020 a fost de 349 persoane, în creștere cu 61 persoane față de anul precedent. Cu toate acestea în anul pandemiei au fost 12.895 de cazuri de epilepsie nou diagnosticate, în scădere cu 2.409 persoane față de media ultimilor 3 ani. În realitate numărul persoanelor cu epilepsie din țara noastră este mult mai mare, multe persoane fiind nediagnosticate”. 

Ileana Ștefan, director executiv al ASPERO: „Epilepsia este o afecțiune care poate fi tratată: persoanele cu epilepsie din România au acces la asistență medicală primară și medicamente adecvate, chiar dacă nu beneficiază de medicamentele inovative disponibile la nivel european. În caz de rezistență la tratamentul medicamentos, există opțiunea de intervenție chirurgicală cu rezecția focarului epileptic sau de implantare intracerebrală de electrozi pentru delimitarea și ablația focarului. Un serviciu de îngrijire a epilepsiei funcțional și o diagnosticare corectă reprezintă o oportunitate rentabilă pentru gestionarea îngrijirii epilepsiei. Asociația Pacienților cu Epilepsie din România militează pentru adoptarea și implementarea proiectului Planului de acțiune globală intersectorial privind epilepsia și alte tulburări neurologice de către Organizația Mondială a Sănătății (WHO), pentru a obține îmbunătățiri semnificative în îngrijirea epilepsiei la nivel mondial dar și în țara noastră.

Dr. Ioana Mîndruță, medic primar neurolog – epileptologie generală și evaluare prechirurgicală în Unitatea de Monitorizare a Epilepsiei și Somnului, Laboratorul de Neurofiziologie Clinică, Spitalul Universitar de Urgență București: „Epilepsia este una dintre bolile în care diagnosticul se bazează în primul rând pe o poveste. Rareori medicul are luxul să examineze un pacient aflat în criza, de cele mai multe ori pacientul relatează evenimente pe care chiar el și le aduce aminte vag. Pentru un diagnostic corect se crează un parteneriat între pacient și medic. Pacientul ajută cu cât mai multe informații, descrieri de la martori, circumstanțele întâmplării etc., iar medicul este suficient de abil să strângă cât mai multe dovezi indirecte și să le interpreteze corect. De multe ori acest proces poate dura luni, ani, dar nu trebuie să abandonăm. Ajută-ți medicul să pună diagnosticul corect, oferă cât mai multe informații despre crizele de care suferi și participă activ la diagnosticarea bolii tale! Un diagnostic corect este cel mai scurt drum către soluția terapeutică, pentru o viață de calitate.”

Dr. Cristina Pomeran, medic neurolog pediatru la Spitalul Clinic de Psihiatrie Prof. dr. Al. Obregia: „Epilepsia, cu toate formele ei, nu este rară: în medie, un copil din 200 primește acest diagnostic. Între mituri și realitate, trebuind să facă față în permanență situațiilor noi și neașteptate, unele reale, altele create artificial, drumul părintelui de copil cu epilepsie nu este niciodată ușor. În postura de neurologi pediatri facem echipă cu acești părinți și copii. Dincolo de diagnostic și tratament, rolul nostru este de a-i “înarma” cu informații corecte și de a găsi împreună o modalitate de trai în prezența acestui dușman comun. Căutăm, alături de ei, drumul spre o viață cât mai apropiată de cea normală.

Mihaela, pacientă cu epilepsie: „Mă consider o persoană norocoasă pentru că în urmă cu 25 de ani, atunci când am fost diagnosticată, când cădeai pe stradă în timpul unei crize, oamenii din jur chemau ambulanța! În zilele nostre cei de pe stradă, martori ai unei crize întâmplate de față cu mine spuneau: «Dă-i pace, nu vezi câte droguri a luat de se scutură toată?» sau «Îi după băutură și nu mai are bani de stat în club» M-am angajat și am fost concediată când «am fost prinsă», căci nu declarasem diagnosticul. Mințeam la angajare că sunt sănătoasă, ca să primesc un loc de muncă. Uneori încercam să ajung la baie ca să-mi ascund criza, dar după 3-4 luni se întâmpla să fac crize și totul se năruia. Acum lucrez cu normă parțială și de 4 ani am fost înțeleasă. Încerc să văd jumătatea plină a paharului, să-mi urmez tratamentul, să merg la consultații neurologice și să aflu noutăți despre epilepsie.”

Cu ocazia Purple Day 2022 ASPERO organizează un eveniment online gratuit, transmis live pe pagina de Facebook a asociației, vineri 25 martie 2022, începând cu ora 11:00. La eveniment participă patru neurologi de top din domeniul epileptologiei, atât pentru adulți cât și pentru copii, un psiholog și un reprezentant al asociației de pacienți. Se va discuta despre viața cu epilepsie și se va răspunde deschis la întrebările pacienților și aparținătorilor. Temele abordate în cadrul webinarului dedicat informării și educării despre epilepsie:

  • Întreabă-ți doctorul de ce faci crize! Despre importanța diagnosticului de cauză în epilepsie – dr. Ioana Mîndruță, medic primar neurolog – epileptologie generală și evaluare prechirurgicală în Unitatea de Monitorizare a Epilepsiei și Somnului, Laboratorul de Neurofiziologie Clinică, Spitalul Universitar de Urgență București
  • Epilepsia la copil: ce trebuie să știm? – dr. Cristina Pomeran, medic primar neurologie pediatrică, Spitalul Clinic de Psihiatrie Prof. dr. Alexandru Obregia
  • Impactul epilepsiei asupra abilităților școlare – psiholog Monica Bolocan, psiholog clinician specializat în evaluare neuropsihologică, doctorand și cadru didactic asociat la Facultatea de Psihologie și Științele Educației a Universității din București
  • Epilepsia și sarcina – dr. Irina Oane, medic neurolog specializat în epileptologie, Spitalul Universitar de Urgență București
  • Provocări în tratamentul individualizat în epilepsie – dr. Andrei Dăneasa, medic neurolog specializat în epileptologie, Spitalul Universitar de Urgență București

ASPERO anunță că „pentru a-i face pe cei afectați de epilepsie, pacienți și aparținători, să împărtășească momentele prin care trec, pentru a-i ajuta pe cei nou diagnosticați sau pe cei care nu acceptă diagnosticul să treacă mai ușor peste crizele asociate bolii și să comunice despre ea, dar și să ajute la schimbarea percepției populației generale asupra bolii și a combaterii stigmei, organizează în acest an concursul Purple Day Romania 2022, cu premii constând în tricouri personalizate cu ocazia acestei zile. Dacă și tu te confrunți cu epilepsia sau numeri secundele din timpul crizelor celor dragi, răspândește un mesaj de suport și de conștientizare a epilepsiei, sub forma unei povești sau experiențe reale. Purple Day este motivul pentru care inimile noastre devin violet, pentru toți cei care se confruntă cu epilepsia. Este timpul să scoatem #epilepsia din umbră și să creștem gradul de conștientizare! Alătură-te și tu demersului nostru! Detalii regulament participare găsești aici: https://forms.gle/DHM3pdM5QmiN9y969”.

Mai multe detalii: www.aspe.ro

https://www.facebook.com/Asociatia-Pacientilor-cu-Epilepsie-din-Romania-2272905252974926/

„Credite inteligente” prin alegeri financiare responsabile

0

Proiectul de educație financiară „Credite inteligente” își derulează a cincea ediție, organizată de Junior Achievement România, în parteneriat cu Kruk România, companie membră a Grupului Kruk, liderul pieței de management al creanțelor din zona Europei Centrale.

Participă peste 1.500 de elevi din 60 de licee din întreaga țară, care „sunt ajutați să își dezvolte abilități responsabile privind gestionarea eficientă a bugetului personal, în special a cheltuielilor și a datoriilor. Ei se vor concentra și asupra construirii  unei atitudini pozitive față de planificarea finanțelor proprii. 

Elevii și profesorii participanți la ediția din acest an au acces gratuit, prin platforma JA Inspire™, la modulul digital interactiv Credite inteligente care include exerciții sau studii de caz. Totodată, pot urmări o serie de clipuri realizate de voluntarii KRUK România și descoperi, astfel, importanța diferențierii nevoilor de dorințe la solicitarea unui credit. Ei vor afla și cum să-și gestioneze mai bine resursele de care dispun, cum funcționează un credit și care sunt responsabilitățile asociate, dar și despre necesitatea planificării financiare încă de la primul salariu. 

Pentru a aduce noțiunile financiare cât mai aproape de elevi, experiențele de educație financiară din cadrul proiectului Credite inteligente sunt completate, în perioada martie-mai, de o serie de sesiuni online susținute cu participarea voluntarilor Kruk România. Aceștia le vor prezenta liceenilor din experiența şi cunoștințele lor de lucru și vor răspunde la întrebări pe temele alese de elevi”. 

Cosmina Marinescu, director general Kruk România: „Pentru noi, colaborarea cu Junior Achievement Romania este fundamentală în atingerea obiectivelor noastre de business. De anul acesta, am alocat resurse cât mai din timp, pentru ca toți cei care urmează să intre în circuitul financiar în viitorul apropiat să aibă acces nemijlocit la expertiză și să decidă cum își cheltuiesc banii, într-un mod cât mai avizat. Educația financiară este cu atât mai importantă cu cât începe mai devreme. Le mulțumim tuturor participanților pentru contribuția adusă la un mediu financiar responsabil.” 

În cadrul celor cinci ediții Credite inteligente dezvoltate prin parteneriatul dintre JA România și Kruk România, peste 6.700 de elevi, alături de profesorii lor, au beneficiat de educație financiară prin metode interactive și learning by doing.

Depozitul PLUS cu dobânzi de până la 5% la Banca Românească

0

Banca Românească anunță că „a lansat Depozitul PLUS, cu plata dobânzii la scadență, un produs care se adresează persoanelor fizice care doresc să beneficieze de dobânzi atractive, care ajung până la 5%, pentru depozitele constituite din fonduri noi.

Depozitul PLUS se poate constitui pe perioade de 4, 6 , 12, 18 sau 24 luni, cu dobânzi de 4.25%, 4,50%, 4,75%, 4,85, respectiv 5,00% pe an pentru sumele în lei, rata dobânzii fiind fixă pe întreaga perioadă a depozitului.

Perioada depozit Dobândă/an
4 luni 4.25%
6 luni 4,50%
12 luni 4,75%
18 luni 4,85%
24 de luni 5,00%

Produsul este disponibil până la data de 13 mai 2022, pentru depuneri de minimum 5.000 de lei și se constituie fără prelungire automată la scadență, iar banca nu percepe comision la retragerea de numerar la scadență.

Sumele necesare constituirii unui Depozit PLUS trebuie să fie noi, acestea reprezentând diferența dintre fondurile disponibile ale clientului (conturi curente, conturi de economii, depozite la termen) la data solicitării deschiderii Depozitului PLUS și soldul depozitelor la termen ale acestuia la 18 februarie 2022. 

Mai multe detalii despre Depozitul PLUS sunt disponibile pe site-ul bancii Depozitul PLUS > Avantaje – Banca Romaneasca (banca-romaneasca.ro)”.

Banca Românească, cu 30 de ani de experiență pe piața bancară, reamintește că „se poziționează prin soluțiile diversificate pe care le propune persoanelor fizice și juridice ca instituție financiar-bancară de top din punctul de vedere al accesibilității și competitivității. Banca Românească operează o rețea națională de distribuție de aproape 85 de unități, rețea care îi permite să fie aproape de clientela de retail și corporate și să participe la diferite programe de dezvoltare românești și europene. În prezent, Banca Românească este în proces de fuziune prin absorbție cu EximBank, până la finalizarea acestuia cele două bănci având activitate separată”.

Parlamentul european cere măsuri UE pentru a asigura aprovizionarea cu alimente

0

Parlamentul European solicită ajutor alimentar imediat și substanțial pentru Ucraina și ca UE să devină mai independentă în producția sa de alimente.

O rezoluție referitoare la necesitatea unui plan de acțiune urgent al UE pentru a asigura securitatea alimentară în interiorul și în afara UE în urma invaziei Ucrainei de către Rusia a fost adoptată joi, cu 413 voturi pentru, 120 împotrivă și 49 abțineri. În text, eurodeputații solicită ajutor imediat sub forma aprovizionării cu alimente pentru Ucraina și o relansare a strategiei UE privind producția de alimente.

Ajutor alimentar pentru poporul ucrainean

Având în vedere impactul grav pe care atacul rus asupra Ucrainei îl va avea asupra securității alimentare a ucrainenilor, Parlamentul solicită un ajutor alimentar umanitar solid pe termen lung pentru Ucraina, atât din partea UE, cât și la nivel internațional. De asemenea, UE ar trebui să deschidă coridoare alimentare către și dinspre Ucraina, ca alternativă la porturile închise de la Marea Neagră. Fermierii ucraineni ar trebui, de asemenea, să beneficieze de semințe, îngrășăminte și carburanți.

O Uniune Europeană mai independentă

Eurodeputații afirmă că pandemia de COVID-19 și războiul din Ucraina au arătat că UE trebuie să își reducă dependența de importurile provenite de la un număr prea redus de furnizori. Aceștia solicită o diversificare a ofertei din țări terțe și cer Comisiei să evalueze pe termen scurt modul cum poate fi atenuat impactul prețurilor ridicate ale îngrășămintelor asupra fermierilor. Pentru a reduce dependența de importurile de îngrășăminte pe termen lung, Parlamentul propune trecerea la surse organice alternative de îngrășăminte și sprijinirea inovării în agricultură.

Creșterea producției UE și ajutorul acordat fermierilor

Având în vedere perturbarea importurilor agricole, eurodeputații solicită creșterea producției interne de alimente. Terenurile agricole ar trebui utilizate numai pentru producția de alimente și furaje. Pentru a răspunde nevoilor imediate, eurodeputații doresc ca fermierii să poată utiliza pârloage pentru producția de culturi proteice în 2022. Comisia ar trebui, de asemenea, să ofere sprijin celor mai afectate sectoare și ar trebui să mobilizeze rezerva pentru situații de criză în valoare de 479 de milioane EUR. Statele membre ar trebui, de asemenea, să fie autorizate să acorde ajutoare de stat ample, rapide și flexibile operatorilor de pe piața agricolă.