Catherine Russell, noul director executiv al UNICEF

0

Catherine Russell (foto) a preluat responsabilitățile de director executiv al UNICEF. Este a patra femeie care conduce organizația în cei 75 de ani de la înființare. 

La preluarea funcției, noul director executiv a subliniat: „Este o onoare și un privilegiu să mă alătur UNICEF și să contribui la conducerea acțiunilor remarcabile pe care le desfășoară în beneficiul copiilor în aceste momentele cruciale. Într-o perioadă în care milioane de copii din întreaga lume resimt încă șocul provocat de pandemia de Covid-19 și de alte crize, UNICEF este principalul promotor al mobilizării în vederea protecției drepturilor și viitorului acestora. Sunt nerăbdătoare să îmi încep activitatea”.

UNICEF informează că „în perioada 2020-2022, dna Russell a lucrat în guvernul SUA ca asistentă a președintelui și directoare a Biroului pentru personal prezidențial al Casei Albe. Între 2013 și 2017, în cadrul Departamentului de Stat al SUA, a fost ambasadoare itinerantă pentru probleme globale legate de situația femeilor. În acest post, a integrat aspecte legate de situația femeilor în toate elementele politicii externe a SUA, a reprezentat Statele Unite în peste 45 de țări și a conlucrat cu guverne străine, organizații multilaterale și societatea civilă. A fost principala arhitectă a inovatoarei Strategii globale a SUA pentru împuternicirea adolescentelor. Anterior, dna Russell a ocupat funcții ca asistentă adjunctă a președintelui la Casa Albă, în mandatul președintelui Barack Obama, consilier superior pentru probleme legate de situația femeilor la nivel global în cadrul Comisiei pentru relații externe a Senatului, procuror general adjunct asociat la Departamentul de Justiție și director de personal al Comisiei juridice a Senatului. Înainte de a reveni în administrație, în 2020, a predat la Harvard Kennedy School în calitate de membră asociată a Institutului de Studii Politice. De asemenea, a fost copreședintă a consiliului de administrație al rețelei Women’s Foreign Policy Group, membră a consiliului de administrație al organizației Women for Women International, membră a comitetului consultativ al Sesame Street, membră a organizației nonprofit KIVA Advisory Council și membră a inițiativei Trust Women a Fundației Thomson Reuters.

Dna Russell a obținut licența în filosofie cu titlul magna cum laude la Boston College și diploma de doctor în drept la Facultatea de Drept din cadrul Universității George Washington. Dna Russell este cel de-al optulea director executiv al UNICEF, în care lucrează 20.000 de persoane”.

Foto: UNICEF

Produs financiar pentru achiziția de case verzi

0

Garanti BBVA, parte a Grupului Garanti BBVA Romȃnia, unul dintre cele mai dinamice grupuri financiare de pe piața locală, anunță că a devenit membru Platinum al Romania Green Building Council (RoGBC): „Garanti BBVA, în colaborare cu RoGBC, a lansat un produs financiar inovator – Casa Eco, un credit verde acordat persoanelor fizice pentru achizitionarea imobilelor rezidențiale ecologice, certificate ca atare de RoGBC. În viitor, Garanti BBVA va continua să se concentreze pe finanțarea ecologică, în conformitate cu angajamentul său, asumat la nivel de grup financiar, față de sustenabilitate”.

Anca Motcă, director general adjunct la Garanti BBVA România: „Pentru Garanti BBVA Romȃnia, sustenabilitatea este una dintre prioritățile noastre strategice, deoarece credem cu tărie că, acționând în acest mod, oferim premisele succesului pe termen lung al unei companii, dar și o contribuție notabilă la protejarea mediului înconjurător. Astfel, parteneriatul cu RoGBC a reprezentat pasul potrivit pentru noi,  deoarece ne oferă sprijinul necesar pentru a  ne  extinde expertiza în domeniul clădirilor verzi, un sector de interes pentru Garanti BBVA. Mai mult decât atât, colaborarea cu RoGBC ne permite să încurajăm clienții noștri să facă alegeri sustenabile, iar creditul nostru  dedicat acestui demers este deja disponibil”.

Dr. ec. Monica Ardeleanu, director executiv, Romania Green Building Council: „Suntem bucuroși că Garanti BBVA Romȃnia s-a alăturat programului Green Homes & Green Mortgage din cadrul inițiativei internaționale Smarter finance for families, pentru a sprijini construcția de locuințe sustenabile, cu un impact pozitiv asupra planetei și generațiilor viitoare”.  

Consiliul Clădirilor Verzi din România subliniază că „a dezvoltat o certificare low-cost, dar cuprinzătoare, Green Homes, pentru a evalua și recunoaște cele mai performante proiecte rezidențiale care utilizează principii sustenabile în construcții. Peste 50 de proiecte rezidențiale cu peste 10.000 de unități locative din România, în valoare de aproape 2 miliarde de euro, au fost certificate sau sunt în curs de obținere a certificării Green Homes”.

Garanti BBVA este cunoascută ca „o bancă universală, cu o strategie orientată către client și un accent puternic pe digitalizare și sustenabilitate. Prezentă în România din 1998, Garanti BBVA se concentrează pe creșterea și calitatea portofoliului, iar astăzi este una dintre cele mai sănătoase instituții financiare de pe piața locală. Banca se bucură de un portofoliu solid de clienți, extinzându-și canalele digitale și gama de produse și servicii bancare de calitate pentru toate segmentele de business: Retail, IMM-uri și Corporate. Garanti BBVA face parte din Grupul Garanti BBVA Romȃnia, împreuna cu Garanti BBVA Leasing și Garanti BBVA Credite de Consum, care completează oferta băncii cu produse specifice de leasing, servicii de management al flotei, precum și credite de consum. În 2021, Garanti BBVA România a fost declarat Superbrand, pentru a treia oară în ultimii cinci ani, fiind seletată dintr-o listă de peste 1.800 de mărci analizate de Superbrands România. Garanti BBVA Romania este deținută de Garanti BBVA Turcia (TGB), a doua cea mai mare bancă privată din Turcia. Acționarul majoritar al Garanti BBVA Turcia este grupul financiar spaniol Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA). 

Pentru mai multe informații și pentru a rămâne la curent, vă rugăm să vizitați www.garantibbva.ro și să urmăriți facebook.com/GarantiBBVARomania,  linkedin.com/company/garanti-bbva-romania  și instagram.com/GarantiBBVARomania”.

Romania Green Building Council (RoGBC) este „o asociație non-profit și non-politică, cea mai importantă organizație care promovează responsabilitatea față de mediu și eficiența energetică în proiectarea, construcția, operarea și demolarea clădirilor din România. RoGBC sprijină dezvoltarea unor condiții de reglementare adecvate care promovează construcțiile durabile, asigurând în același timp profituri atractive ale investițiilor și dezvoltă și implementează un standard național privind clădirile verzi și un sistem de certificare a acestora”.

ASPES a lansat lucrarea „Modelul economic românesc în UE România – Orizont 2040”

0

Asociația pentru Studii și Prognoze Economico-Sociale (ASPES) a lansat  lucrarea Modelul economic românesc în Uniunea Europeană România – Orizont 2040, Editura Economică, București, 2021, 668 de pagini, inițiativă proprie, elaborată sub egida Academiei Române – Secţia de Ştiinte Economice, Juridice şi Sociologie, preşedinte acad. Mugur Isărescu.

Lucrarea beneficiază de coordonarea asigurată de dr. ec. Constantin Boștină – președinte al ASPES, de prof. univ. dr. Nicolae Istudor – rector al Academiei de Studii Economice din București și de regretatul profesor Gheorghe Zaman (1942-2021), membru corespondent al Academiei Române.

Lucrarea partă supratitlul „Să gândim dincolo de azi”, exprimând esența modului de abordare și caracterizând în același timp unitatea tematică generatoare a unei viziuni de ansamblu care își dezvoltă prin conținut fundamentarea și își susține utilitatea prin argumente. 

În lucrare se regăsesc rezultate de cercetare, idei, reflecții, experiențe practice sintetizate din mediul academic, universitar și de cercetare, din mediul de afaceri și din cel financiar‐bancar, din societatea civilă, din lumea tinerilor întreprinzători, studenți și elevi.

Parteneri la elaborarea lucrării au fost Asociația Generală a Economiștilor din România (AGER), Asociația Facultăților de Economie din România (AFER), Academia de Studii Economice (ASE) din București, Institutul Național de Cercetări Economice „Costin C. Kirițescu” (INCE) al Academiei Române, Academia de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu Șișești” (ASAS), România Durabilă, Societatea Academică de Management din România (SAMRO), Asociația Confederațiilor Patronale din România (ACPR), Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR), Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR).

În contextul evenimentului de lansare, dr. ec. Constantin Boștină a subliniat că lucrarea își propune să ofere „o imagine a economicului, a socialului și a educației din România de azi și, pe această bază, să prezinte de pe poziție științifică c ear trebui să se întâmple în România de acum în colo, încât să așezăm economia, cercetarea, educația, societatea în ansamblu pe coordonatele unei evoluții de substanță în orizontul următoarelor decenii; să gândim la un model românesc deschis, în care potențialul economic, resursele naturale, educaționale, creatoare să fie valorificate în primul rând în folosul național”.

Caracterizată cu ocazia lansării ca primul demers de asemenea amploare și profunzime a abordării finalizat după 1990, lucrarea Modelul economic românesc în Uniunea Europeană România – Orizont 2040 propune ca abordare și premise cunoaștere obiectivă, informație, studiu, cercetare, condiții pentru transpunere în realitate, stăpânire a unor domenii datorată științei de carte și exercitării practice. Este utilă ca resursă documentară și de idei, adresată profesioniștilor într-o diversitate de domenii, ca și publicului interesat de analiză și argumentație sub semnul relevanței echilibrate. Dincolo de toate, Modelul economic românesc în Uniunea Europeană România – Orizont 2040 propus de ASPES este oferit ca reper decidenților asupra drumului pe care-l deschid generațiilor care vin.

eJobs: Creștere a ofertei de joburi, cu 61% mai multe față de ianuarie 2021

0

eJobs România anunță un record absolut pe piața de recrutare, compania închide 2021 cu o cifră de afaceri de 12M euro, menținându-și poziția de lider. Doar în ianuarie 2022 au fost publicate peste 37.000 de joburi noi, cu 61% mai multe față de ianuarie 2021.

Anul 2022 a debutat la o intensitate record pentru piața de recrutare. Doar în ianuarie au fost publicate peste 37.000 de joburi pe eJobs.ro, în creștere cu 61% față de ianuarie 2021. De asemenea, se înregistrează o creștere de 29% a ofertei de joburi și față de ianuarie 2020, perioadă încă pre-pandemică și extrem de efervescentă pentru piața muncii. 

Domeniile care au scos la bătaie cele mai multe locuri de muncă în ianuarie 2022 au fost Retail, Prestări servicii, Transport/Logistică, Producție, Call-center/BPO și IT&C. Cele mai multe oferte de angajare în ianuarie au venit de la companiile din Capitală, cu peste 16.000 de joburi. Următoarele clasate în topul orașelor cu cea mai generoasă ofertă de muncă sunt Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov, Iași, Constanța și Sibiu. 82% dintre joburile disponibile în ianuarie 2022 au fost full time, 15% part time, în timp ce locurile de muncă în sistem freelance/project based și voluntariat/internship au totalizat 3% din ofertă.

Începutul lui 2022 continuă trendul ascendent resimțit și în 2021. Astfel, eJobs România a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de circa 12 milioane de euro, în creștere cu 78% față de 2020. De asemenea, liderul pieței de recrutare a înregistrat o creștere de 20% și față de 2019, primul an în care cifra de afaceri a depășit valoarea de 10M euro, o premieră pe piața românească. Totodată, ianuarie 2022 este cea mai bună lună din istoria de peste 22 de ani a eJobs România din punctul de vedere al veniturilor și prima în care s-a depășit numărul de peste 1.000 de companii noi într-o singură lună, 89% dintre acestea fiind IMM-uri.

„Anul trecut a fost unul extrem de prolific pentru industrie, deci și pentru noi. În 2021, eJobs și-a crescut și cota de piață, ajungând să dețină peste 60% din piața locală de recrutare online. 2022 a debutat și el la cote istorice. Putem spune cu certitudine că ne aflăm în fața unuia dintre cei mai efervescenți ani de pe piața muncii din România. Deși am avut o creștere fabuloasă a cifrei de afaceri anul trecut, de 78%, avem semne incredibil de optimiste din piață și pentru anul acesta. Pentru 2022, țintim o creștere de 20% a cifrei de afaceri”, spune Bogdan Badea(foto), CEO eJobs, cea mai mare platformă de recrutare din România. 

O altă creștere semnificativă în luna ianuarie a acestui an se constată și în ceea ce privește numărul joburilor remote. Astfel, din totalul locurilor de muncă noi disponibile în ianuarie pe eJobs.ro, 9,4% au fost remote, în creștere față de perioada similară a anului trecut, când reprezentau doar 4,2%. În același timp, procentul aplicărilor pentru joburile remote în ianuarie 2022 a fost de 11,7%. Acest lucru marchează o nouă premieră: cea mai mică diferență procentuală între cererea și oferta de joburi remote – până acum procentul aplicărilor pentru joburile remote, de la lună la lună, era aproape dublu față de oferta de joburi; acum acestea sunt mult mai aproape de echilibru.

„În ceea ce privește numărul de aplicări, observăm și aici o revenire la nivelul pre-pandemic. Am închis luna ianuarie 2022 cu 1 milion de aplicări, în scădere față de anul trecut, dar totuși peste ianuarie 2020, când încă nu izbucnise pandemia. E absolut clar că lupta pentru talente se adâncește tot mai mult, că nu mai sunt suficiente instrumentele clasice de recrutare și vom vedea tot mai multe companii care apelează la recrutare inteligentă și campanii complexe de recrutare pentru a atrage candidații. Totodată, e din ce în ce mai clar că, deși salariul și beneficiile extrasalariale rămân principalul criteriu care determină românii să-și schimbe jobul, acestea nu mai constituie un diferențiator, căci vom vedea creșteri salariale pe aproape toate domeniile și industriile în acest an. E nevoie de orientare mult mai clară către candidat, de campanii complexe și complete de employer branding”, mai spune Bogdan Badea. 

În acest moment, peste 35.396 de locuri de muncă pentru România și străinătate sunt disponibile pe www.ejobs.ro.

SeedBlink a susținut startup-urile să atragă 38 de milioane de euro în primii doi ani de la lansare

0

În 2022, platforma vrea să-și accelereze extinderea în Europa în baza reglementărilor UE privind finanțarea participativă 

SeedBlink, platforma online de investiții pentru startup-uri la nivel european, a atras fonduri de aproximativ 37,8 de milioane de euro pentru cele 56 de startup-uri care au desfășurat campanii de la lansarea platormei la începutul lui 2020.  

Suma reprezintă finanțări atrase de la investitorii SeedBlink (15 milioane de euro), iar restul de aproape 23 de milioane de euro sunt sume atrase prin lead investori. 

SeedBlink este o platformă specializată exclusiv pe startup-uri tech europene, de la stadiul de pre-seed până la Seria B, iar până acum a atras 9.000 de investitori din 50 de țări (cu un procent de 15% dintre investitori din străinătate). Platforma a fost lansată ca una de equity crowdfunding la începutul anului 2020, iar în prezent aduce împreună investițiile private și strângerea de capital prin valorificarea tehnologiei, aplicarea expertizei și construirea de comunități puternice.  

În timp ce peste 1.500 de startup-uri au fost analizate, 60 dintre ele, originare din șapte țări, și-au lansat runde de finanțare pe SeedBlink. Printre cele mai notabile runde de finanțare amintim FlowX cu 1,6 milioane euro (rundă de 7,3 milioane), Dronamics cu 950.000 de euro (rundă de 3 milioane) și campania proprie SeedBlink cu 1,1 milioane (rundă de 3 milioane).  

Platforma a facilitat deja cinci runde ulterioare în care investitorii și-au putut exercita drepturile de preempțiune asupra startup-urilor cu rezultate de succes. Primul eveniment de lichiditate cu un MOIC (Multiple on Invested Capital) brut de 4x va fi anunțat public în curând. 

Cu sprijinul unei runde de Seria A de 3 milioane de euro încheiată în iulie 2021, SeedBlink a investit resurse în expansiunea europeană, atât în ceea ce privește investitorii, cât și startup-urile, diversificându-și oferta, simplificând procesul investițional, facilitând smart money și demarând parteneriate active cu actorii ecosistemului și investitorii instituționali. 

Echipa de management Seedblink_aniversare 2 ani

Pentru noi acești doi ani au fost plini de satisfacții. În ciuda pandemiei, startup-urile tehnologice europene au dat dovadă de multă rezistență, au inovat pentru a supraviețui și a prospera. Vreau să le mulțumesc echipei, acționarilor, antreprenorilor și investitorilor platformei, care ne motivează zilnic să îi deservim și să dezvoltăm această comunitate”, a declarat Andrei Dudoiu, Managing Partner și co-fondator al SeedBlink, companie care numără în prezent 38 de angajați.   

Printre prioritățile SeedBlink în 2022 se numără accelerarea expansiunii în Europa cu birouri locale in CEE, autorizarea platformei conform reglementărilor EU privind finanțarea participativă si dezvoltarea unei piețe secundare pentru investitori.  

Dezvoltarea noastră europeană va fi ghidată de reglementările UE privind finanțarea participativă. Ne propunem să fim printre primele platforme din UE care vor fi autorizate prin acest regulament. Avem deja sprijinul ASF și ne dorim să avem cât mai curând o lege locală pentru a ne remarca pozitiv la nivelul UE.”, a adăugat Andrei Dudoiu

SeedBlink a publicat un raport de activitate de 2 ani care include câteva dintre lecțiile învățate din parcursul investitorilor și fondatorilor, precum și perspective asupra verticalelor tehnologice europene. Puteți descărca raportul de aici

FREE NOW estimează o dublare a operațiunilor în România în 2022, pe fondul evoluției dinamice a ride hailing-ului

0

FREE NOW, lider european de servicii multimodale de mobilitate, a înregistrat o evoluție favorabilă a curselor de tip ride hailing și a observat o redresare dinamică în acest sector după pandemie, estimând o dublare a operațiunilor brand-ului pe plan local în 2022. FREE NOW rămâne în continuare platforma de multi-mobilitate care oferă șoferilor cel mai mic comision de pe piață, fiind astfel cea mai convenabilă opțiune pentru parteneriat.

Conform statisticilor de pe platforma FREE NOW, numărul total de utilizatori din toate țările în care operează a ajuns la 54 de milioane. Dintre toate cele 170 de orașe europene în care funcționează aplicația, Bucureștiul s-a clasat pe locul opt în 2021 în ceea ce privește numărul de curse, în timp ce o distanță totală de aproape 24 de milioane de kilometri a fost parcursă în România, echivalentul a 62 de ori distanța dintre Pământ și Lună. Valoarea medie a unei călătorii a fost de aproximativ 17 lei, iar distanța medie a fost de puțin peste 5 km.

FREE NOW lansează Raportul Mobilitatea ca Serviciu (MaaS)

Cu ajutorul datelor din studii externe, sondaje interne și a statisticilor de pe platformă, FREE NOW a realizat Raportul Mobilitatea ca Serviciu (MaaS), prin care analizează bilanțul anului trecut, dar și perspectivele și tendințele industriei de multi-mobilitate pentru anul 2022. 

Potrivit raportului, în 2021, FREE NOW a înregistrat o cerere ridicată pentru opțiuni de mobilitate mai ecologice și a observat tendința utilizatorilor de a renunța la motoarele tradiționale cu combustie. Numărul de curse efectuate cu ajutorul vehiculelor electrice a crescut semnificativ în Europa, cu 79%. Astfel, numai în România, numărul mediu de curse cu vehicule electrice a crescut în 2021 cu 15% față de 2020.

Raportul evidențiază și o creștere a Mobilității ca serviciu (MaaS) și nevoia pasagerilor de a avea o „Super-Aplicație de multi-mobiliate”, care să le ofere acces ușor la toate opțiunile de mobilitate la cerere și arată evoluția FREE NOW de la o aplicație de taxi la o platformă de multi-mobilitate, pe măsură ce și-a extins rețeaua de parteneri la nivel global, integrând opțiuni de multi-mobilitate și operatori de car sharing. În Germania, de exemplu, FREE NOW are disponibile toate opțiunile de multi-mobilitate, precum trotinete și scutere electrice, car sharing și biciclete, și se dezvoltă deja ca o Super Aplicație și în alte țări europene. 

„Oamenii doresc să ajungă cu ușurință de la A la B oricând au nevoie. Prin integrarea perfectă a mai multor mărci de mobilitate și a diferitelor opțiuni de vehicule care pot fi comandate în cadrul unei singure aplicații, venim în întâmpinarea tendinței de servicii la cerere. Flexibilitatea și disponibilitatea aproape necondiționată sunt factorii decisivi pentru serviciile din secolul XXI, dar și pentru mobilitatea urbană sustenabilă. Vedem un potențial uriaș pentru piața europeană de multi-mobilitate. Anul 2022 va fi anul în care multi-mobilitatea va deveni un stil de viață obișnuit și va ajunge la un public mai larg”, spune Marc Berg, CEO FREE NOW

Pentru 2022, FREE NOW estimează că ride hailing-ul se va redresa și va reveni rapid la nivelul pre-pandemic. În plus, tot mai mulți utilizatori optează pentru soluții care contribuie la reducerea emisiilor de CO2, indicând tranziția către vehicule electrice în flota de taxiuri și de ride hailing. 

O altă tendință menționată în raport descrie faptul că orașele trebuie să ofere acces la opțiuni de multi-mobilitate performante, cu accent pe transportul ecologic în detrimentul mobilității individuale, deci colaborarea cu platformele MaaS va fi esențială. Se observă, de asemenea, și înclinarea oamenilor pentru a folosi o singură aplicație pentru toate opțiunile de mobilitate, de aici și nevoia de dezvoltare a unei „Super-Aplicații de multi-mobilitate”. 

„Privind spre viitor, știm că totul se referă la mobilitate, ceea ce nu include doar mașinile. Viitorul mobilității funcționează în cadrul unui ecosistem holistic, cu o bună colaborare și parteneriate puternice, în special în zonele urbane. Credem că putem oferi utilizatorului cea mai intuitivă experiență în diverse arii, care include factori externi, cum ar fi vremea sau serviciile care au loc înainte și după călătorii, precum disponibilitatea cazării, datele de zbor și opțiunile privind mâncarea”, continuă Marc Berg. 

În România, FREE NOW oferă servicii de ridesharing și taxi, din 27 noiembrie 2019. În prezent, aplicația este disponibilă pasagerilor din 9 orașe: București, Cluj, Brașov, Iași, Constanța, Sibiu, Oradea, Timișoara și Târgu Mureș. 

Raportul complet conținând prezentarea celor mai importante tendințe în materie de multi-mobilitate pentru 2022 poate fi descărcat de AICI

Leonardo Badea (BNR): Ulterior atenuării intensității pandemiei, PNRR și Planul de adoptare a monedei euro trebuie să devină ancore ale politicii economice în România

Recent, numeroși specialiști în epidemiologie conturează așteptări cu privire la diminuarea în viitorul apropiat, poate chiar în decursul acestui an, a intensității amenințării pe care virusul SARS-Cov2 o reprezintă pentru sănătatea oamenilor și pentru funcționarea sistemelor medicale. Sperăm cu toții ca ele să devină realitate. Din păcate, nu putem avea aceleași așteptări și în privința efectelor negative ale transformărilor induse de pandemie la nivel economic. Acestea vor persista probabil încă o perioadă de timp, atât la nivel mondial, cât și în cazul României, mai ales că ele au agravat dezechilibre pre-existente.

Guvernele și mediul de afaceri se confruntă cu o lume care a fost schimbată radical de COVID-19, iar redresarea va fi probabil marcată de dificultăți economice, dar și de inovație și adaptare la noile cerințe ale societății. Pentru România, este prioritar să identificăm industriile așa numite campioane la nivel național, care trebuie sprijinite și încurajate prin măsuri dedicate, lucru care ar putea stimula inovația și dezvoltarea sectorului privat prin adaptare la noile condiții. O serie de demersuri din ultimii ani ale Comitetului Național pentru Supravegherea Macroprudențială subliniază importanța firmelor/industriilor campioane (de exemplu, în domeniul agro-industrial sau al finanțărilor verzi) pentru ameliorarea unor dezechilibre structurale de importanță, inclusiv pentru stabilitatea macro-financiară a țării.

Sprijinul acordat întreprinderilor mici și mijlocii, care au fost puternic afectate de pandemie, reprezintă, de asemenea, un punct important pentru a se putea cataliza redresarea economică. Drumul către redresare are aceleași repere cunoscute, amintind ca fiind importante în momentul actual măsurile pentru creșterea veniturilor la nivel bugetar și pentru optimizarea cheltuielilor publice, încurajarea inovației și a dezvoltării noilor afaceri, sprijinirea pregătirii continue a forței de muncă și sprijinirea creșterii rezilienței economiei locale în fața rupturii lanțurilor de aprovizionare prin dezvoltarea producției de proximitate.

Problema preocupantă a inflației, vizibilă în foarte multe dintre economiile lumii, atât dezvoltate cât și emergente, este în parte amplificată de dezechilibrele pe care efectele directe și indirecte ale pandemiei le-au produs, atât pe partea cererii, cât și a ofertei de bunuri și servicii. Desigur că există și alte cauze, precum și elemente specifice fiecărei economii care fac ca amplitudinea și combinația dintre factorii cu influență tranzitorie și respectiv persistentă să fie diferite de la o monedă la alta.

Această situație de criză economică complexă, în care atât cererea cât și oferta sunt afectate, are numeroase alte efecte negative, iar pentru depășirea lor și fructificarea oportunităților de transformare și creștere a robusteții avem nevoie de coordonarea tuturor politicilor publice.

Din păcate, în ultimii doi ani în care lumea întreagă a fost concentrată în principal pe contracararea proliferării virusului, o serie de probleme globale s-au acutizat și rivalizează pentru a ocupa primele locuri în agenda preocupărilor și a riscurilor la nivel planetar.

Mă refer aici nu doar la problema climatică și la accentuarea caracterului limitat al resurselor naturale strategice, ce sunt desigur în gândul tuturor, dar și la explozia decalajului de dezvoltare și prosperitate între țări și în interiorul țărilor, la nivel regional și între oameni.

Creșterea inegalității, șubrezirea și subțierea clasei de mijloc, precum și amplificarea numărului de oameni aflați în sărăcie reprezintă tendințe nefaste care s-au accelerat și a căror combatere cred că trebuie să ne preocupe în aceeași măsură în care ne preocupă orientarea către o economie ce nu trebuie să mai degradeze mediul natural.

Din punctul meu de vedere, aceste două mari provocări nu sunt pentru noi românii niște simple teme de dezbatere intelectuală cu privire la lucruri care li se întâmplă altora, ci realități din mijlocul nostru pe care trebuie să le adresăm cu toată seriozitatea și priceperea noastră de acum înainte. Toate aceste teme și multe altele conexate necesită acțiuni atent dozate și o bună coordonare între politicile economice.

Soluția pentru atingerea obiectivelor României de redresare, dezvoltare și creștere a rezilienței, precum și pentru a potența rolul economic pe care îl avem deja în cadrul Uniunii Europene este să acționăm cu fermitate astăzi, pentru a transforma în realitate programele asumate în prezent, așa cum este cazul Planului Național de Redresare și Reziliență, dar și al Planului Național de adoptare a monedei euro, care este, în opinia mea, la fel de important. În același timp însă, soluția implică și ajustarea în dinamică a acțiunii instrumentelor specifice obiectivelor politicilor menționate, pentru că ne confruntăm în continuare cu multă incertitudine, iar decidenții de politici sunt obligați la un balans permanent.

De aceea, dialogul între cercetători și dezbaterea pe teme economice cu participarea specialiștilor și a tuturor părților implicate, fără constrângeri ideologice, trebuie să se mențină la un nivel ridicat și în viitor. Trebuie să continuăm dezbaterile libere de idei pentru a explora tendințele și soluțiile necesare, dar mai ales pentru a contribui la menținerea pe agenda economică și socială a unor teme strategice de importanță vitală pentru viitorul țării și pentru creșterea rolului ei în Uniunea Europeană, dincolo de orice ciclu electoral sau de turbulențele pe care le aduc evoluțiile din prezent.

Concursul internațional Data Science WiDS Datathon, sub egida Stanford University, debutează în România!

0

România va găzdui, în premieră, pe 5 februarie 2022, începând cu ora 9.00, concursul academic de anvergură internațională în domeniul „data science” – „Women in Data Science (WiDS) Datathon Workshop” – organizat de Think Thank 360 sub egida Stanford University SUA. Concursul precede Conferința mondială „Women in Data Science” (WiDS) din data de 7 martie 2022, și va aduce în prim plan echipe care doresc să își perfecționeze abilitățile în domeniul științei datelor, la nivel mondial această comunitate ajungând la peste 100.000 de pasionați de date din peste 85 de țări. 

Concursul este susținut de Wolters Kluwer România, partener strategic, în colaborare cu Academia de Studii Economice București, partener academic și Universitatea Forțelor Terestre Sibiu, partener academic Regiunea Centru, susținut de Ambasada Statelor Unite ale Americii în România.

În cadrul competiției de la București vor participa echipe românești din mediul academic,  privat și  guvernamental care vor concura, la nivel internațional, cu echipe de profesioniști cu tradiție în domeniul data science. Tema de anul acesta a concursului o reprezintă schimbările climatice și energia verde, iar datele puse la dispoziția concurenților au fost adunate cu aportul experților Climate Change AI (CCAI), Lawrence Berkeley National Laboratory (Berkeley Lab), US Environmental Protection Agency (EPA) și MIT Critical Data. Câștigătorii acestui concurs internațional, dar și clasamentul național vor fi anunțați la Conferința WiDS „Women in Data Science” Romania, din 7 Martie.

„Suntem recunoscători Think Tank 360 și partenerilor lor pentru că au adus WiDS Datathon în România”, a declarat Judy Logan, Co-Director al Inițiativei Women in Data Science (WiDS) de la Universitatea Stanford. „WiDS Datathon permite participanților să-și perfecționeze abilitățile în știința datelor răspunzând astfel provocărilor de atenuare a impactului negativ produs de  schimbările climatice”, a concluzionat Judy Logan.

La rândul său, Mariana Ungureanu, fondator Think Thank 360, a declarat: „Este o adevărată onoare și un privilegiu să organizăm acest concurs internațional la București. Astfel, punem România pe harta avangardei mondiale în data science și arătăm potențialul pe care țara noastră îl are în acest domeniu. Tema de anul acesta este de mare actualitate și importanță, pentru că schimbările climatice globale și impactul lor asupra vieții au devenit una dintre cele mai mari provocări ale generației noastre”.

Schimbările climatice reprezintă una dintre cele mai mari provocări ale erei noastre din cauza pericolului pe care îl reprezintă pentru întreaga planetă, iar cercetarea volumelor mari de date este o mare oportunitate în identificarea de soluții care să faciliteze managementul științific al problemelor climatice. 

Sponsorii principali ai evenimentului sunt: OMV Petrom, Banca Comercială Română, Google Romania, Adobe Romania, eMAG, UNIQA, MHS Trucks și Data Booster. La categoria parteneri amintim: Automobile Bavaria (BMW), Aerotravel, Lotus Cosmetics, Radiocom, Adara Spa, Starbucks și entitățile patronale: Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin CONAF și Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton ADAA. 

Alina Popa, CFO OMV Petrom, susține: „Noile tehnologii și digitalizarea sunt fundamentale pentru progresul și dezvoltarea sectorului energetic. Credem că drumul către o energie curată începe cu procesul de inovare și digitalizare, factori cheie ai strategiei noastre de dezvoltare pentru 2030”. 

La rândul său, Thomas Kolarik, Vicepreședinte Executiv Operațiuni & IT Banca Comercială Română a declarat: „Conversațiile despre influența științei datelor asupra progresului societății sunt o necesitate, iar proiectele precum WiDS Datathon, care aduc împreună nevoile comunității, rolul inovației și tehnologiei și egalitatea de gen, ne ajută să stabilim o conexiune și un plan de acțiune, cu măsuri concrete, pentru a face o schimbare în societate”.

Evenimentul va putea fi accesat gratuit pe platformele Wolters Kluwer România, Think Thank 360 și pe pagina de internet a ASE București, fiind dedicat tuturor celor interesați de data science, în special în domeniul schimbărilor climatice.

Printre speakerii evenimentului se numără:
Ligia Deca, consilier prezidențial Administrația Prezidențială,
Pamela Ward, Ambasada SUA, reprezentant al departamentului comercial pentru Europa de Est,
Prof. Univ. Dr. Dorel Paraschiv, Prorector ASE București,
Prof. Univ. Dr. Ghiță Bârsan, Rector al Academiei Forțelor Terestre Sibiu,
Doctor Chang Sun, Institutul de Data Science al Universității din Maastricht,
Szep Robert Secretar de stat, Ministerul Mediului,
Liviu Rogojinaru, Consilier Ministru, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului,
Alina Popa, CFO OMV PETROM,
Thomas Kolarik, COO Banca Comercială Română,
Răzvan Nicolescu, membru al Consiliului de conducere al Institutului European de Inovare și Tehnologie,
Marina Bârlescu, Cognitive & Analytics leader IBM Romania,
Remus Racolță, Data& Analytics ING Bank.

Platformă de consultanță în branding și marketing strategic

0

Platforma Brandocracy, de consultanță în branding și marketing strategic, fondată în 2017 de Anca Rarău (foto), anunță că „și-a triplat veniturile în ultimii doi ani, încheind anul 2021 cu o cifră de afaceri de 1,3 milioane de lei. Proiectele nou-intrate în portofoliul platformei au generat anul trecut un avans al afacerilor de 58%. Pentru 2022, fondatorul Brandocracy estimează un nivel cu 30% mai mare al veniturilor, față de 2021, și continuarea dezvoltării echipei de consultanți parteneri, experți pe domeniile lor de activitate. Din acest, an, Oltea Belciuganu, Chartered Marketer, cu o  experiență profesională de peste 20 de ani în management de brand, marketing strategic și operațional, se alătură echipei de consultanți parteneri ai Brandocracy, formată acum din 11 profesioniști independenți”.  

Anca Rarău(foto), fondator al platformei Brandocracy: „Noi spunem mereu că în spatele oricărui brand sunt oameni și ne bucurăm să descoperim că tot mai mulți antreprenori și executivi români înțeleg valoarea dată de conexiunile dintre cultura organizațională și puterea brandului, dintre o strategie de marketing bine lucrată și poziționarea companiei în piață. Pentru noi, 2021 a fost un an extraordinar, în care ne-am triplat afacerile față de acum doi ani. Practic, perioada 2020-2021 a fost cu creșteri pe toate planurile – atât ca număr de clienți, cât și ca echipă. Mă aștept ca și acest an să fie la fel de bun, având în vedere proiectele de amploare, cu companii și branduri naționale puternice pentru care echipa Brandocracy lucrează. Mă refer atât la clienți care sunt cu noi de doi-trei ani deja, dar și la colaborări pe care le-am demarat chiar la începutul acestui an. Companiile au înțeles importanța brandingului strategic și vin spre noi, iar noi ne mărim constant echipa cu cei mai buni specialiști în marketing, cultură organizațională, social media, design, PR și comunicare, pentru a oferi clienților noștri un pachet complet de servicii, care să-i poziționeze cât mai bine în piață”.

Oltea Belciuganu, parte din echipa Brandocracy: „Lucrăm cu plăcere alături de clienții cărora le pasă de angajații lor, de partenerii de afaceri și comunitățile din care fac parte. Ne este drag să lucrăm cu acele companii care înțeleg cât de importanți sunt oamenii din organizațiile lor și care știu să îi prețuiască. Fiecare proiect înseamnă în primul rând formarea unei echipe în care aducem acele competențele ale experților noștri care sunt relevante în atingerea obiectivelor clientului. În același timp, în fiecare proiect implicăm direct echipa companiei pentru care lucrăm. Pornind de la obiectivele de business, setăm obiectivele de brand și de marketing, lucrăm cu punctele forte și diferențiatorii businessului și, astfel, construim alături de antreprenor și echipa sa un brand cu o poziție bine definită în piață. Este o abordare complexă, integrată în strategia de dezvoltare a companiei.”

Brandocracy subliniază că „prin startup-ul lansat în 2017, Anca Rarău și-a propus să contribuie la dezvoltarea businessurilor românești, ajutând antreprenorii români să înțeleagă importanța brandingului și a marketingului, construind și dezvoltând branduri solide, cu mesaje clare, coerente și poziționare corectă în piață. În același timp, Brandocracy vine cu module de training în zona de strategie, digital marketing, employer branding, prin care asigură creșterea nivelului de profesionalizare pentru echipele din cadrul companiilor, cu ajutorul trainerilor specializați – profesioniști pe respectivele domenii de activitate. Zona de traininguri și consultanță pentru echipele de marketing este al doilea pilon al Brandocracy, este partea care vine să susțină implementarea direcțiilor ce rezultă din zona de strategie. În primii patru ani de activitate, Brandocracy a ajutat peste 40 de companii antreprenoriale românești să dea valoare și mai mare businessurilor create, să accelereze procesele de dezvoltare și să-și atingă obiective strategice precum creșterea cotei de piață, a cifrei de afaceri, atragerea de investitori, identificarea unor noi nișe de  piață sau redesenarea modelului de business, pentru a face față crizei generate de pandemie. 

Printre companiile aflate în portofoliul Brandocracy, începând din 2017 se numără : Regina Maria, TeraPlast, Vetro Solutions, Asociația Administratorilor de Fonduri din România, ROMBAT, Trend Furniture, Salina Turda, Bosch, Oral Design Clinic, Golden Tulip Hotel, ARCADIA – Spitale și Centre Medicale, EMS Floor Group, Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România, DigiRay, Școala Informală de IT etc.

În acest an, echipei Brandocracy i s-a alăturat Oltea Belciuganu, Chartered Marketer, absoventă CIM, cu o experiență profesională de peste 20 de ani în strategie de marketing și management de brand, cercetare de piață, digital marketing, social media, comunicare internă, CSR și PR. În parcursul profesional de până acum, Oltea Belciuganu a dezvoltat strategii de marketing și a coordonat echipe de proiect în industrii precum banking, comerț exterior (proiecte industriale), IT&C sau e-commerce.    

Echipa Brandocracy numără în prezent experți independenți, cu diferite specializări și certificări internaționale, care au lucrat pentru companii multinaționale sau antreprenori aflați în diferite etape de dezvoltare a businessurilor, dar au și experiența proprie a antreprenoriatului”. 

Brandocracy se caracterizează ca „o platformă ce reunește profesioniști care asigură consultanță în construcția de brand, marketing strategic, identitate vizuală, web design, customer experience și employer branding, pentru firme din diverse domenii de activitate, cu expunere națională și internațională. Brandocracy este conceptul prin care sunt aduse împreună acele persoane, percepții și decizii care dau forță unui brand. În procesul de consultanță sunt integrate obiectivele de business cu cele de brand, iar strategia de marketing e construită având permanent în atenție cultura organizațională, un leadership autentic și experiența clienților. În portofoliul de clienți al Brandocracy se numără companii din domeniile: medical, IT, construcții, financiar, HoReCa, educație, turism, juridic, arhitectură, distribuție, producție materiale de construcții, cultural, media, precum și clienți individuali – pentru zona de personal branding”. 

Anca Rarău, fondator Brandocracy, este „brand & marketing strategist, cu o experiență de peste 20 de ani în construcția de brand, marketing strategic și operațional, customer experience, employer branding, research și PR. Timp de mulți ani, Anca Rarău a coordonat  proiecte de referință din poziția de director de marketing al celor mai mari două bănci din România: Banca Transilvania și, apoi, BCR/Grupul Erste. Anca Rarău este licențiată a Facultății de Științe Economice, secția Management, a Universității Babeș-Bolyai din Cluj, are un Master la ASE București și a absolvit în 2007 programul EMBA al CNAM Paris.  În 2021, juriul Business Review a nominalizat-o între finaliștii pentru titlul de Antreprenorul Anului.  Anca Rarău este membru Romanian Business Leaders (RBL), fiind mentor pentru tineri care încep o afacere, în cadrul programului Vreau să Fiu Antreprenor, al RBL, dar și în proiecte cum sunt Futures Makers – dedicat start-upurilor, respectiv Merito și Antreprenorești – un proiect RBL dedicat dezvoltării antreprenoriatului la sate, în cadrul căruia, Anca Rarău a coordonat crearea primului brand rural, pentru comuna Bobâlna, din Cluj”.  

 

Suport prin teleconsultanță acordat companiilor pentru intrarea pe noi piețe

0

Compania de consultanță de afaceri și externalizare de servicii Accace România, cu poziție de top în Europa Centrală și de Est, ne informează că pe platforma online de achiziții, cel mai solicitat serviciu în 2021 a fost cel de suport pentru intrarea entităților juridice pe noi piețe. Echipa Accace subliniază că prin acest serviciu, oferit gratuit, „și-a propus să sprijine activ prin consultanță de specialitate investitorii în procesul de extindere a operațiunilor pe noi piețe locale”.

Laura Ștefan (foto), Managing Director Accace România: „Expansiunea pe care a cunoscut-o în ultimii doi ani segmentul achizițiilor online s-a dovedit a fi un catalizator în ceea ce privește transformarea digitală, dar și schimbarea modelelor de business. Similar cu alte sectoare industriale, și în cazul nostru, clienții au devenit mult mai interesați să opteze pentru accesarea de servicii de consultanță online. Prin intermediul sesiunilor de teleconsultanță, obiectivul nostru este să construim o interacțiune virtuală între clienți și echipa de specialiști Accace la același nivel de confort și la aceleași standarde de calitate precum cele față în față”.

Accace ne oferă următoarele detalii: „Accesând magazinul online Accace, lansat de companie în 2020, clienții pot comanda servicii sau pot rezerva sesiuni de teleconsultanță în diverse domenii. Sesiunile de teleconsultanță sunt susținute de echipa de specialiști a Accace în diverse domenii care variază de la suport pentru intrarea pe noi piețe, contabilitate și finanțe, corporate, la impozitare și tranzacții. Portalul facilitează prezentarea serviciilor și a prețurilor specifice, oferind o experiență personalizată și opțiuni individuale de cercetare înainte de cumpărare, dar și un proces facil și rapid de checkout. 

Majoritatea solicitărilor pentru teleconsultanță au provenit din partea companiilor. Astfel, peste 60% dintre comenzile înregistrate de Accace în 2021 au provenit de la entități juridice, însă a existat și un procent semnificativ reprezentat de antreprenori sau persoane fizice cu spețe particulare. 

Din datele companiei, sesiunile de teleconsultanță înregistrate de Accace România pe parcursul anului trecut au fost solicitate de clienți din 38 de țări. Cei mai mulți dintre aceștia au preferat desktop-ul ca suport pentru desfășurarea sesiunilor online, în proporție de 86%, în timp ce restul au ales dispozitivele mobile.  

Pentru anul în curs, Accace România estimează o creștere a volumului de clienți care vor prefera să achiziționeze sesiuni de teleconsultanță pentru diverse servicii, pe măsură ce segmentul de achiziții online se află în plină expansiune. Potrivit companiei, acest lucru se întâmplă datorită faptului că noua generație de mileniali devine tot mai implicată în luarea deciziilor din companii, iar aceștia optează mai degrabă pentru achizițiile online în detrimentul celor telefonice.

Conform reprezentanților companiei, interacțiunile virtuale între specialiștii Accace și clienți aduc o serie de beneficii importante precum economisirea timpului, evitarea comunicării inutile, transparență în ceea ce privește prețurile, dar și eliminarea unor pași administrativi pentru echipa de specialiști, oferindu-le acestora posibilitatea de rezerva direct în calendarele lor intervalele de timp solicitate.” 

Accace deține „o experiență vastă în externalizare și consultanță acumulată în cei 15 ani de la înființare” și „oferă aceste servicii la nivel mondial, prin intermediul celor 9 sucursale proprii în Europa și Africa, inclusiv 2 asocieri de tip joint venture în Africa de Sud și Marea Britanie. La nivel de grup, compania dispune de experiența a peste 700 de specialiști în gestionarea proiectelor de BPO multi-country la scară mică și mare.

Prezentă pe piața locală începând cu anul 2007, compania a înțeles nevoia clienților de a avea toate procesele interne gestionate sub o singură umbrelă, devenind un furnizor complet și inovator de consultanță și externalizare servicii. În prezent, Accace România oferă servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal, precum și consultanță fiscală, corporate și juridică, prin intermediul unui cabinet de avocatură afiliat. În plus, Accace pune la dispoziția clienților soluții tehnologice noi pentru a susține și a îmbunătăți aceste servicii, soluții dezvoltate la nivel global și adaptate în funcție de specificul clienților locali.

Accace operează pe plan internațional ca Accace Circle, o comunitate de business formată din consultanți și furnizori de servicii BPO, care asigură clienților săi o experiență unificată, personalizată și de înaltă calitate. Acoperind aproape 40 de locații prin intermediul celor peste 2.000 de profesioniști, comunitatea sprijină peste 10.000 de clienți, în mare parte companii locale și internaționale din topul Fortune 500 și procesează cel puțin 170.000 de fluturași de salariu pe lună la nivel global”.