Serate muzicale la Palatul Camerei de Comerț și Industrie București

0

Palatul Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București din strada Ion Ghica nr 4 își oferă sălile pentru seria de evenimente „Serate muzicale în București”, organizate de Lanto Communication împreună cu CCIB.

Evenimentul inaugural are loc miercuri, 27 octombrie, la ora 18.00: recital de pian „De la clasic la jazz” susținut de Mădălina Pașol și vernisaj de pictură  Ava Pașol. Organizatorii anunță că „toate manifestările culturale se vor desfășura conform normelor în vigoare, la capacitatea permisă desfășurării în siguranță și cu validarea certificatelor verzi pentru toți participanții” și ne oferă informații în avanpremiră despre eveniment: „Cu o experiență vastă în domeniul organizării de concerte de mare calitate, Lanto Communication are în vedere reunirea unui public variat pentru a asculta muzică bună și a admira artă de calitate în centrul istoric al Capitalei, la Palatul Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București, edificiu de prestigiu al arhitecturii bucurestene a începutului de secol XX. Recitalul pianistei Mădălina Pașol cuprinde lucrări de Mozart cu Alla turca și variațiuni de jazz pe o temă de Mozart Ah vous dirais-je, Maman cu un aranjament al artistei. În program va fi și D. Marinelli – Pride and prejudice, George Gershwin – 3 Prelude și A. Piazzolla – arr. M. Paşol – Libertango, precum și Concertul în Do major pentru violoncel și Orchestră RV 399, interpretat alături de Ava Pașol la violocel.

Provenind dintr-o familie de muzicieni, pianist Mădălina Pașol a primit primele lecții de pian de la bunicul său, solist al Orchestrei Radio din România, iar la vârsta de 9 ani a debutat cu Orchestra de Camera Sinfonietta, la Ateneul Român. Artista a urmat cursurile Universității de Arte din Berlin. În turneele sale, Mădălina Pașol a concertat ca solistă, sau în formații camerale împreună cu soliști și artiști de renume mondial, activitatea sa artistică fiind recunoscută prin premii, burse și diplome la concursuri naționale și internaționale. Din anul 2014 Mădălina Pașol s-a dedicat promovării tinerelor talente, a artiștilor români și valorilor culturale naționale, pe plan regional și internațional în cadrul Institutul de Arte, având rolul de președinte al acestei Instituții”.  

Dorin Ioniță, coordonatorul proiectului: „În aceste vremuri grele este important să fim împreună în condiții de siguranță. Ne dorim ca acest nou proiect Serate muzicale în București să reunească o comunitate culturală extinsă prin implicarea artiștilor, a mediului privat din companii și Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București, precum și a mediului public pentru a pune în valoare clădirea istorică din centrul Capitalei, dar și marii artiști pe care îi avem. Vă invit astfel alături de noi să petrecem Serate muzicale în București la Palatul Camerei de Comerț și Industrie a Capitalei. Țin să afirm că acesta este rolul muzicii: de a ne ajuta să trecem cu bine în orice perioadă dificilă. Vă așteptăm la Seratele muzicale!” 

Iuliu Stocklosa, președintele CCIB: „Rolul Seratelor muzicale este de a contribui la educarea societății prin transmiterea valorilor și asigurarea accesului la muzică clasică, artă, cultură – pentru a crește o nouă generație cu educație prin cultură. Invităm astfel publicul la activități recreative alături de familie, de copii, de parteneri în comunitatea pe care o formăm împreună cu garanția respectării măsurilor de siguranță. Pe lângă programul cultural, veți avea prilejul să vizitați și să aflați povestea Palatului Camerei de Comerț și Industrie, construit între anii 1907 și 1911, după planurile arhitectului Ștefan Burcuș. Ne deschidem porțile către publicul larg, nu numai către oamenii de afaceri, așa cum în perioada antebelică au făcut-o înaintașii noștri, care au sprijinit material și logistic evenimente importante de cultură bucureşteană, precum şi artişti români ai momentului”.

Serie de evenimente va continua cu prezența unor artiști de marcă, programul Seratelor Muzicale în București va fi publicat pe www.lanto.ro www.ccib.ro. Biletele pentru concertele din cadrul Seratelor muzicale în București sunt disponibile pe www.lanto.ro, www.bilete.ro. Toate evenimentele se vor desfășura de la ora 18:00, cu o introducere în tema serii.

Lanto Communication reamintește că „a apărut acum aproape un deceniu. Încă de la început, inițiatorul său, Dorin Ioniță, şi-a propus ca unic scop să arate lumii că România, prin tinerii ei, a păstrat intactă sclipirea diamantină a geniului muzical al locuitorilor acestor locuri străvechi. Compania a organizat 10 ediții ale Festivalului Vara Magică și peste 100 de concerte oferite publicului român în sezonul estival, precum și 12 ediții ale concertelor exclusiviste Iarna Magică.

Apariția Asociației Lanto Magia Muzicii a adus un spor substanțial de calitate și a înlesnit crearea unor parteneriate benefice culturii naționale. Asocierile cu mediul de afaceri, cu entități instituționale – fie ele locale sau guvernamentale, în cele din urmă cu oameni care au același scop al promovării binelui și frumosului, au adus tuturor celor implicați notorietate și respect. 

Proiectele artistice ale Lanto Communication și Lanto Magia Muzicii constituie, în egală măsură, garanția unui act artistic de calitate, dar și a unei vizibilități social-culturale și comunitare ridicate. Mai multe detalii și datele următoarelor concerte din cadrul festivalului Vara Magică le puteți consulta la: https://lanto.ro/ precum și pe pagina de Facebook: https://www.facebook.com/FestivalulVaraMagica/

CCIB, „cu o tradiţie de peste 150 de ani în reprezentarea mediului de afaceri şi în derularea de parteneriate cu autorităţile, se bucură de o largă recunoaştere în țară și străinătate. Camera bucureșteană conlucrează cu peste 100 de organizaţii similare de pe toate continentele și, pe plan intern, cu mai mult de 40 de organizaţii profesionale, patronale, instituţii ale mediului academic şi reprezentanţi ai comunităţii de afaceri.

CCIB oferă membrilor săi, dar şi comunităţii de afaceri bucureştene, o gamă largă de servicii: de la arbitraj comercial și mediere, înfiinţări de firme, sucursale, filiale, servicii personalizate de promovare a produselor şi serviciilor, inclusiv prin intermediul reprezentanţelor sale din străinătate, eliberare de certificate de origine sau de atestare a situației de forță majoră, şi până la servicii organizare de evenimente. Potrivit statutului CCIB, membrii săi beneficiază de o serie de facilităţi.

CCIB pune la dispoziția comunității de business, dar și a celei locale, în sediul său istoric din Str. Ion Ghica nr 4, un Centru de conferințe modern, cu săli cu capacitate maximă de 150 persoane. În aceste spații elegante, rafinate și încărcate de istorie, dar care răspund celor mai exigente cerințe în domeniu, organizăm evenimente de înaltă ținută: conferințe, mese rotunde, workshop-uri, evenimente culturale și științifice, lansări de carte și de produs, cursuri”.

Strategia ANAF în plină criză sanitară – transformările așteptate în privința inspecțiilor fiscale

0


Material de opinie de Victoria Dobre, Senior Manager, Cezara Dumitrescu, Senior Consultant, Taxe Indirecte, Deloitte România, și Luiza Ionescu-Donoiu, Senior Managing Associate, Reff & Asociații | Deloitte Legal

Acțiunile asumate de România în domeniul fiscal pentru următorii ani, inclusiv cele cuprinse în strategia Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) până la finalul anului 2024, ridică o serie de întrebări cu privire la impactul pe care implementarea lor îl va avea asupra mediului de afaceri. Doar modificările fiscale adoptate anul acesta indică iminența unor schimbări și în privința inspecțiilor fiscale, mai exact în frecvența acestora, eficiența și modul lor de desfășurare.

Reforma administrației fiscale, prevăzută inclusiv în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), presupune, în principal, îmbunătățirea serviciilor digitale oferite de autorități contribuabililor și optimizarea schimbului de informații cu scopul final de a accelera ritmul de încasare a veniturilor la bugetul de stat. Printre altele, planul prevede creșterea numărului de inspecții fiscale cu 10% până la finalul anului 2025, față de cel din prezent, și majorarea ponderii auditurilor documentare la 30% din totalul auditurilor efectuate, până la sfârșitul anului 2022, de la aproape zero în prezent. 

În acest context, măsurile care urmează să fie luate de autoritatea fiscală vizează optimizarea controalelor fiscale și creșterea capacității de analiză a acesteia și sunt așteptate odată cu implementarea sistemului de raportare SAF-T (Standard Audit File for Tax), care va deveni obligatoriu de la 1 ianuarie 2022 pentru marii contribuabili și ulterior pentru ceilalți. 

Modernizarea ANAF este cu atât mai importantă cu cât, în perioada următoare, marcată de criza sanitară cu impact negativ puternic asupra societății și economiei în ansamblul său, rolul ANAF în redresarea post-pandemie devine unul foarte important, iar transparența și comunicarea cu mediul de afaceri și cu cetățenii dobândește o semnificație deosebită. 

Corectitudinea datelor raportate,
esențială în cazul unui control ulterior 

În prezent, ca parte a transformării digitale a activității ANAF, asistăm deja la impunerea Spațiului Privat Virtual (SPV) ca modalitate principală de interacțiune cu contribuabilii și, pe de altă parte, apar primele măsuri concrete în prevenirea și combaterea evaziunii fiscale. Introducerea sistemului de raportare SAF-T, una dintre cele mai importante modificări fiscale ale anului 2021, va optimiza schimbul de informații între ANAF și contribuabili, astfel încât comportamentele incorecte vor fi mai rapid identificate și combătute. Această raportare va avea caracterul unei declarații informative, însă va constitui totodată o radiografie a situației fiscale a contribuabililor.

Prin introducerea acestei noi obligații de raportare, autoritatea fiscală va avea acces facil la un volum ridicat de informații fiscale și contabile (pentru că sunt transmise de contribuabili într-un format standardizat), iar controlul efectiv derulat de ANAF va deveni mai eficient.

În aceste condiții, pregătirea pentru SAF-T nu trebuie să se limiteze la simpla extragere a datelor din sistemul contabil și transmiterea acestora către ANAF în formatul solicitat, ci presupune o etapă pregătitoare, în care contribuabilii trebuie să verifice acuratețea și integritatea informațiilor pe care urmează să le raporteze, pentru că de corectitudinea datelor furnizate va depinde inițierea de către ANAF a unor controale ulterioare și, implicit, riscul unor penalități.

Așadar, inspecțiile fiscale se vor înmulți în viitorul apropiat, ca urmare a strategiei ANAF de eficientizare a colectării veniturilor la bugetul de stat, astfel încât indicatorul privind gradul de conformare la declarare și plată să revină la nivelul înregistrat în anul 2019, ca urmare a implementării SAF-T și a acțiunilor comune ale structurilor de inspecție fiscală și antifraudă.

În același timp, însă, datorită schimbărilor digitale ce vizează atât structura, cât și modul de desfășurare a controalelor, inspecțiile fiscale vor deveni mai puțin împovărătoare, dar contribuabilii vor fi nevoiți să se conformeze în timp real tuturor cerințelor inspectorilor fiscali cu privire la evidența și raportarea informațiilor. Or, din practică constatăm că, pentru contribuabilii din România care activează într-un mediu fiscal imprevizibil, o astfel de conformare este o sarcină dificilă, în general, și, cu atât mai mult, în contextul crizei acute de personal specializat, cu care se confruntă companiile în prezent, la care se adaugă tema tot mai presantă a reorganizărilor de afaceri. 

În aceste condiții, contribuabilii trebuie să se pregătească intens pentru noile raportări și să acorde o atenție sporită corectitudinii datelor transmise la ANAF, astfel încât să își poată desfășura activitatea în parametri optimi înaintea, în timpul și după o acțiune de inspecție fiscală.

PwC Net Zero Economy Index: Rata de reducere a emisiilor de carbon la nivel global a ajuns la 2,5% în 2020, încă departe de obiectivul Acordului de la Paris

0

Rata de reducere a emisiilor de carbon la nivel global a ajuns la 2,5% în 2020, în creștere ușoară comparativ cu nivelul din 2019, de 2,4%, pe fondul reducerii cererii de energie din primul an marcat de pandemie, arată cel mai recent raport PwC Net Zero Economy Index. Cu toate acestea, statele sunt încă departe de progresul necesar pentru limitarea creșterii temperaturii globale cu cel mult 1,5°C, așa cum a fost convenit prin Acordul de la Paris.

Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner, PwC România

Cele mai mari 30 de economii la nivel mondial au alocat 4,8 trilioane de dolari, însemnând aproape o treime din totalul sumelor pe care le-au lăsat în economie prin stimuli fiscali, anul trecut, pentru a sprijini  politicile de mediu, în principal prin măsuri de eficiență energetică, cum ar fi soluții de încălzire cu energie verde a locuințelor sau achiziția de vehicule electrice. Astfel de investiții pot oferi un impuls pe termen scurt economiei, oferind în același timp noi locuri de muncă, un acces mai larg la energie, creștere economică, dar contribuie și la reducerea emisiilor pe termen lung”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner, PwC România.

Indicele PwC arată că rata de decarbonare ar trebui să ajungă la 12,9% anual, de peste cinci ori mai mare decât în 2020, astfel încât emisiile să scadă la jumătate până în 2030 și să ajungă la zero până în 2050. Doar două state la nivel mondial, Mexic și Indonezia, au înregistrat rate de decarbonare de două cifre, de 12,4% și, respectiv, 10,6%, ca urmare a restricțiilor economice impuse de pandemie. Aceste rezultate sunt o situație izolată, mai degrabă decât o dovadă a unei tendințe pe termen mai lung, având în vedere că ambele țări au anunțat în 2021 planuri de investiții în producția de combustibili fosili.

Cererea globală de energie a scăzut cu 4,3% în 2020, ducând la o scădere a emisiilor globale totale, însă estimările arată o creștere cu 4,6% în 2021, condusă de piețele emergente și economiile în curs de dezvoltare.

În timp ce impactul COVID-19 continuă să fie resimțit în întreaga lume, multe țări au ridicat restricțiile ceea ce a dus la o revigorare atât de necesară a activității economice, dar și o revenire a emisiilor. 

În ultimii zece ani, PwC Net Zero Economy Index a modelat datele privind creșterea economică și emisiile de CO2 legate de energie, în raport cu ratele necesare pentru atingerea obiectivelor Acordului de la Paris. Raportul urmărește modul în care economiile fac progrese în procesul de reducere a dependenței dintre creșterea economică și cea emisiilor de carbon.

Lobby reamenajat în Tower Center International, Globalworth

0

Lobby-ul clădirii TCI – Tower Center International a companiei Globalworth, liderul pieței de birouri din România, se prezintă complet reamenajat. În clădirere își desfășoară activitatea companii precum Mindspace, Tradeshift, Cegeka, E&Y, Hidroelectrica, Deutsche Bank, Anima.

Raluca Ghica, Head of Globalworth Workplaces Romania: „Ne bucurăm că am finalizat procesul de reamenajare TCI care a presupus ca lucrările să se desfășoare mai ales pe perioada de noapte pentru a nu deranja comunitatea noastră de business. Întregul proiect a reprezentat pentru echipa Workplaces a Globalworth un act de curaj. Atât prin materialele utilizate, cât mai ales prin deschiderea de a transforma un lobby într-un loc confortabil, care ne amintește de lobby-urile hotelurilor în care mergem în vacanță. Așadar, noul lobby TCI asta își dorește să ofere: o pauză ca o vacanță în timpul programului de muncă”. 

Noua realizare este descrisă astfel: „Urmând pilonul strategic de poziționare Globalworth, Place to Grow, schimbările de design au adus o nouă experiență de lucru comunității de business și au aliniat clădirea la cele mai înalte standarde de sustenabilitate și eficiență. Toate acestea conduc la respectarea promisiunii Globalworth de a păstra întregul portofoliu de clădiri premium încadrate în clasa A. Sub coordonarea echipei Globalworth și a arhitectului Alin Dobrescu, în perioada iunie-septembrie 2021 au avut loc lucrări de reorganizare a zonelor din cadrul recepției, refacerea finisajelor interioare, reparații de modernizare a instalațiilor, precum și dotarea spațiului cu mobilier și decorațiuni interioare și exterioare.

Principala direcție arhitecturală a presupus crearea unei atmosfere calde, în care cei 1.700 de angajați ai chiriașilor să se simtă bine veniți atunci când ajung la birou și să se poată deconecta când doresc o pauză de la munca de zi cu zi. Astfel, suprafețele de 300 de metri pătrați la interior și cea de 150 de metri pătrați la exterior au trecut printr-o metamorfoză ce a rezultat într-un spațiu inovator, inspirat din domeniul hotelier. 

Lobby-ul TCI are acum un perete verde cu mușchi stabilizați și jardiniere cu plante naturale, un ecran cu 6 led-uri de ultimă tehnologie și turnicheți superiori tehnologicși estetic, care permit și accesul persoanelor cu dizabilități de mobilitate. De asemenea, s-a adăugat și automatizarea electronică pentru ușa rotativă de la intrarea principală.  Atmosfera caldă a fost întărită de mobilierul confortabil cu forme organice și iluminarea spectaculoasă prin corpuri de iluminat locale, cât și corpuri suspendate și lampadare în zonele de așteptare. Unul dintre elementele principale pentru procesul de amenajare a constat în gândirea unei cafenele, delimitată ca spațiu de socializare”.
Tower Center International este caracterizată ca „o clădire de birouri de clasă A situată în inima Bucureștiului, în Piață Victoriei, foarte aproape de Kiseleff și Parcul Herăstrău. A patra cea mai înaltă clădire de birouri din București, ea beneficiază de parcare subterană și transport public excelent, cu acces facil la orice punct din oraș. Clădirea deține certificarea verde BREEAM Very Good”.

Foto: Globalworth

Ferma ecologică Moșia Chindia lansează produse pentru copii

0

Moșia Chindia, prima fermă multispecie de animale crescute prin pășunare, proprietari tenorul Vlad Miriță și antreprenorul Dan Cîrstea, anunță lansarea gama de produse „Favoritele copiilor”. Sunt produse pregătite după rețete perfect naturale, curate, adaptate particularităților organismului copiilor.

Vlad Miriță, fondator al fermei Moșia Chindia: „Produsele marca Moșia Chindia nu conțin aditivi și nu sunt adăugate niciun fel de chimicale, începând de la creșterea animalului, până la sacrificare și procesare. În plus, carnea din gama pentru copii este porționată în bucăți suficient de mici, încât să poată fi pregătită ușor și pentru bebelușii de șase luni, care abia au început diversificarea, și copiii foarte mici. Avem și bucăți de 30 – 50 de grame, care sunt ideale pentru primii ani de viață, pentru ca cel mic să poată avea carne proaspătă la fiecare masă. De asemenea, conținutul de sare și condimente este foarte redus, așa cum este recomandat pentru vârstele mici. Suntem foarte bucuroși că am reușit să lansăm pe piață această gamă, atât de curând de la demararea proiectului Moșia Chindia. Ne-am propus să aducem pe mesele clienților cea mai curată și gustoasă carne de pe piața locală, dar concentrarea noastră este pe familiile cu copii, așadar nu întâmplător am ales ca această gamă să fie prima pe care o facem cunoscută!”

Prroprietarii fermei subliniază că „printre beneficiile pe care le aduce o gamă care se adresează în special copiilor, se numără: porționarea care include și bucăți foarte mici, precum și prețurile mai scăzute, care vin odată cu gramajul redus. Astfel, crenvurștii din carne de pui sau curcan, care conțin doar carne, pot fi achiziționați cu prețuri de aproximativ 21 lei, pentru un pachet de 250 de grame, iar ficățeii de pui, cu 14 lei, pentru pachetul de 250 grame. Toate produsele folosesc exclusiv carne foarte sănătoasă produsă în ferma Moșia Chindia și care nu este trecută prin procesări nesănătoase dar larg folosite în industrie – de exemplu injectarea cu soluții saline sau săruri nitrice. 

Printre Favoritele Copiilor, în topul vânzărilor realizat la câteva săptămâni de comercializare a gamei, se află: crenvurștii de pui și crenvurștii de curcan, ficățeii de pui, pieptul de pui tranșat pentru copii și ciocănelele de pui, pieptul de curcan tranșat pentru copii și Rulada coaptă de pui. Sunt de asemenea căutate de către familiile cu copii și carnea de curcan (in diverse tranșări), puiul tranșat pentru copii și chiar mușchiulețul de porc”. 

Ținta vânzărilor este de circa 100.000 lei în primele 12 luni de la lansarea gamei. Dan Cîrstea, fondator al fermei Moșia Chindia: „Segmentul alimentelor bio cred că își va încetini puțin creșterea în următoarele luni, în contextul actual. Pe de o parte, pe fondul noului val al pandemiei, oamenii redevin mult mai atenți cu cheltuielile, iar pe de alta, asistăm și la o ușoară scădere a puterii de cumpărare, odată cu majorarea prețului la utilități. Totuși, estimez că piața alimentelor pentru copii va rămâne constantă, pentru că părinții vor face întotdeauna o prioritate din a le oferi copiilor hrană de calitate. Vorbesc din experiența noastră de părinți, a mea și a partenerului meu, precum și a multor prieteni și cunoscuți. De fapt, acesta a fost unul dintre motivele importante pentru care am fondat ferma. Ne-am dorit să le oferim o opțiune sănătoasă părinților care căutau carne pentru copii și care se plângeau că găsesc cu mare greutate surse de încredere”. 

Produsele din noua gama pentru copii pot fi găsite pe https://mosiachindia.ro/product-category/ favoritele-copiilor, iar promoțiile care urmează lansării oficiale vor fi anunțate în curând, pe site. 

Moșia Chindia se prezintă astfel: „Fondată în 2010 ca gospodărie care să acopere necesitățile familiei Miriță, interesul tot mai mare pentru produsele din carne provenită de la animale crescute prin pășunat a deschis oportunitatea ca Moșia Chindia să devină o fermă de animale multispecie. Antreprenorii, Vlad Miriță și Dan Cîrstea, își asumă misiunea de a oferi familiilor din România cea mai curată și sănătoasă carne. Prin Creșterea prin Pășunare, la Moșia Chindia animalele au condiții de viață ideale, își manifestă liber comportamentele instinctive specifice fiecărei specii, toate acestea având un impact regenerativ asupra mediului”. 

Să crezi, să știi, să poți – Cum vrei să arăte România ta în 2050? #rethinkRomania

0
  • 36 din 42 de județe au mai mulți pensionari decât tineri
  • În mediul rural, 2 din 3 tineri nu merg la școală
  • În fiecare an, populația României scade în medie cu 140.000 de locuitori prin deces și emigrare
  • În acest ritm, în 2050, populația României va ajunge la 15,5 milioane de persoane
  • România îmbătrânește,  vârsta medie a populației în România este de 42 de ani
  • Peste 100.000 de copii au cel puțin un părinte plecat la muncă în străinătate. 32% dintre ei își văd părinții doar o dată pe an
  • Numărul românilor care au cel puțin o facultate și care trăiesc în alt stat a crescut cu 144% față de 2008
  • România pierde cca. 50.000 de dolari pentru fiecare absolvent de studii superioare care părăsește țara

De aici plecăm. Dar știm unde vrem să ajungem?
Cum vrem să arate România în 2050?

Cu această întrebare în minte, marți, 19 octombrie 2021, s-a lansat rethink Romania, un think tank care își propune să deseneze traseul de care România are nevoie pentru a parcurge corect drumul către 2050. rethink Romania este o iniţiativă a unor antreprenori care cred că, în ultimii 30 de ani, România nu şi-a atins potenţialul şi care s-au hotărât să schimbe acest model de funcționare, împreună cu toți cei care împărtășesc aceeași viziune. Pentru că următorii 30 de ani ne vor defini următorii 100.

rethink România este o platformă incluzivă de dialoguri structurate, pe probleme de importanță strategică națională, legate de oameni, precum: educație, depopulare, standarde de viață, mentalitate, fericire. 

Într-o Românie marcată de un deficit major de încredere, membrii rethink România își propun să adune la aceeași masă, într-un efort unic de integrare, vocile și perspectivele comunității de business, ONG-urilor, mediului academic și cultural, mass media, partidelor politice, Guvernului și Parlamentului. 

În cadrul evenimentului de lansare, fondatorii rethink au detaliat care sunt valorile pe baza cărora a fost construit acest think tank: 

  • Încredere în potențialul României
  • Impact pozitiv pe termen lung
  • Colaborare (încredere, respect, integritate, bunăvoință, empatie, grijă, implicare, diversitate)
  • Spirit antreprenorial (autonomie, libertate, curaj, creativitate, acțiune, perseverență, inițiativă, agilitate)
  • Excelență (cunoaștere, curiozitate, competență, profesionalism, știință, cercetare, dezvoltare personală)

„Sunt multe de făcut pentru a repara România. Dar pentru asta e nevoie de mai mulți. Împreună plecăm de la ce ne unește. Credem că România poate avea o altă traiectorie, mai bună. Știm de ce are nevoie România: de idei pentru mâine. Putem să aducem împreună mințile vizionare ale României pentru a contribui cu răspunsuri și soluții la întrebarea care ne preocupă pe toți: cum va arăta România în 2050? Cu această întrebare în minte, lansăm un proces deschis de reflecție despre cum vor arăta următoarele 3 decenii pentru noi și pentru cei care vin după noi. Acum mai bine de 30 ani în România a avut loc o Revoluție a Libertății. Astăzi este nevoie de o nouă Revoluție – a Mentalității. Pentru 30 de ani mai buni”, a declarat Dragoș Anastasiu, președinte rethink Romania.

Think tank-ul este structurat în 4 grupuri de lucru: Educație, Demografie, Digitalizare și Mentalitate. Pe lângă acestea, există un grup dedicat elaborării unor ample studii sociologice, aflate deja în lucru. Acestea vor fi urmate de recomandări de direcții strategice și politici publice care să ajute la crearea unor viziuni de dezvoltare pe termen lung pe direcțiile mai sus enunțate.

„Suntem realiști: nici o schimbare majoră nu poate fi eficientă, peste noapte. Avem o viziune pe termen lung, pentru următorii 30 de ani. Ne fundamentăm abordarea pe cercetarea interdisciplinară, agregarea datelor, analize și strategii co-create, cu scopul de a propune direcții de transformare pentru România, prin contribuții la politici publice relevante”, a precizat Corina Puiu, CEO rethink Romania.

​„Educația este un subiect critic, aflat prioritar pe agenda noastră. Ne-am uitat care e starea de sănătate a profesorilor pentru că ei sunt cei care influențează viitorul. Am pornit un studiu bazat pe o metodologie a Universității Harvard. Am chestionat 5.227 de profesori și am vrut să înțelegem detalii despre nivelul lor de fericire, sănătate mentală și fizică, cum își percep misiunea,  care sunt virtuțile lor și cum sunt afectați de acești indicatori. Colectând date, vom putea ști ce putem îmbunătăți, ce programe sunt necesare pentru a sprijini profesorii”, a adăugat Simona Baciu, co-fondator rethink Romania și coordonator al Grupului de lucru Educație.

„Am demarat și un alt studiu – un index al fericirii românilor. Vrem să înțelegem ce trebuie să se schimbe la nivel sistemic astfel încât românii să nu mai simtă nevoia să plece din țară, dacă își doresc să atingă anumite standarde de împlinire personală” a menționat Felix Pătrășcanu, co-fondator rethink Romania și coordonator al Grupului de lucru Demografie.

„Este obligatoriu ca România să se schimbe. Avem mult de recuperat înainte să începem să vedem un progres. Soluțiile bune la probleme complexe vin într-un timp foarte lung. Trebuie să ajungem la cauzele problemelor, nu doar la efectele lor. Și asta ne propunem în această fază”, a declarat Ciprian Stănescu, co-fondator rethink Romania.  

rethink Romania reuneşte antreprenori, profesioniști, inovatori, entuziaști și învingători în domeniile lor de activitate:

Andy Szekely (Bootcamp University), Avi Cicirean (BrandMinds), Bogdan Rădulescu (Untold Festival), Cristina Chiriac (Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin), Cristina Gheorghe (Institutul Dezvoltării Personale), Călin Ile (Federația Industriei Hoteliere din România), Daniela Nemoianu (Nemoianu Consulting), Dorin Bodea (Result Development), Dragoş Petrescu (City Grill), Elena Lotrean (Școala Finlandeză din Sibiu), Florin Jianu (CNIPMMR), Felix Tătaru (GMP Group), Felix Pătrăşcanu (FAN Courier), Marius Ghenea (Catalyst Romania), Ovidiu Şandor (Mulberry Development), Simona Baciu (Transylvania College), Virgil Stănescu (SportsHub), George Leca (Asociația Pentru Valori în Educație), Dragoş Anastasiu (Eurolines Group și Președinte rethink Romania) și mulţi alții.

Raportarea la România anului 2050 este imposibilă fără a acorda o atenție specială tinerilor. rethink Romania Young este o comunitate de tineri cu potențial demonstrat de implicare civică, ce produce idei transformatoare care pot fi transpuse în inițiative sau direcții strategice pentru România. Membrii tineri sunt mentorați de membrii fondatori și participă la grupurile de lucru ale think tank-ului. Aripa Young a think tank-ului este coordonată de Roxana Chirițoiu și îi are în componență pe Alexandra Diala, Andreea Ciora, Laura Mîrza, Cătălina Uruc și Ștefan Matei.

ARIR PREMIAZĂ PERFORMANȚA ȘI COMUNICAREA CU INVESTITORII ÎN CADRUL GALEI ARIR DIN 13 NOIEMBRIE

0

Investitorii individuali sunt invitați să voteze cea mai bună companie în Relația cu Investitorii

București, 20 Octombrie 2021 – Bursă din România (ARIR) premiază cele mai bune companii listate la Bursa de Valori București și profesioniștii în comunicarea cu investitorii pentru a treia oară în cadrul Galei ARIR din 13 noiembrie 2021. Premiile pentru cele 8 categorii vor fi acordate în baza evaluărilor investitorilor instituționali, ai celor individuali și ai specialiștilor din piața de capital. 

Daniela Serban, Presedinte ARIR

Daniela Șerban, Președinte și Co-fondator ARIR:

„Anual recunoaștem performanța companiilor listate și aplaudăm cei mai buni profesioniști în relația cu investitorii și rapoartele de sustenabilitate. Cu ocazia aniversării a 3 ani de ARIR le mulțumim tuturor celor 35 de membri, companii preocupate de cele mai bune practici în comunicarea cu investitorii”.

Categoriile premiate la GALA ARIR din 2021 sunt:

A. Clasamente realizate de către investitorii instituționali din întreaga lume, activi în piața de capital din România, prin intermediul platformei Institutional Investor.

  • Cel mai bun Director General (CEO)
  • Cel mai bun Director Financiar (CFO)
  • Cea mai bună Companie din perspectiva activității în Relația cu Investitorii
  • Cel mai bun profesionist în Relația cu Investitorii

B. Clasament realizat de către investitorii individuali, invitați să voteze în perioada 20 octombrie – 5 noiembrie 2021 compania cu care au comunicat cel mai bine în ultimul an, prin intermediul website-ului ARIR (www.ir-romania.ro/gala-2021). Încurajăm investitorii să puncteze transparența companiilor, calitatea raportărilor, comunicarea din perspectiva disponibilității și proactivității echipei pentru Relația cu Investitorii.

  • Cea mai bună Companie din perspectiva activității în Relația cu Investitorii 

C. Clasament realizat de către un juriu specializat, independent, în baza unui set de criterii definite împreună cu specialiști de top din piață – mai multe detalii aici

  • Cel mai bun Raport de Sustenabilitate.
    Companiile listate vor putea aplica printr-un reprezentant pentru această evaluare, solicitarea va fi transmisă către ARIR (contact@ir-romania.ro) până la data de 30 octombrie 2021 și va include link-ul către raportul de sustenabilitate.

Juriul este format din Adina Ardeleanu – Co-Fondator Financial Intelligence, Adrian Codîrlașu – Vicepreședinte CFA România, Cristian Petre, Manager Investiții – NN Pensii, Mihaela Stoica – Director General Intercapital Invest și Mugur Popescu – Director Direcția Investiții BCR Pensii.

D. Premii speciale

  • Premiul „Creating history” împreună cu Bursa de Valori București
  • Premiul „Best Board Design” împreună cu ENVISIA – Boards of Elite

Gala ARIR este organizată cu sprijinul partenerilor evenimentului IMPACT Developer & Contractor (dezvoltator rezidențial de top din România, membru asociat ARIR) și Purcari (unul dintre cei mai importanți producători de vin din Europa de Est și Centrală, membru asociat ARIR). Partenerii strategici sunt Bursa de Valori București (organizează și gestionează piețele reglementate de instrumente financiare, membru fondator ARIR), Banca Transilvania (cea mai mare bancă din Europa de Sud-Est, membru asociat ARIR), TeraPlast (compania-mamă a Grupului TeraPlast, cel mai mare producător român de materiale de construcții, membru fondator ARIR), ALRO (unul dintre cei mai mari producători de aluminiu integrați pe verticală din Europa, după capacitatea de producție, membru fondator ARIR). Parteneri instituționali ai evenimentului sunt  ENVISIA (prima Școală de Afaceri din România pentru Membri în Consilii de Administrație, membru afiliat ARIR) și Institutional Investor (lider al industriei de cercetare și analiză comparativă a companiilor).

Partenerii media sunt: Radio România Actualități, Money.ro, Financial Intelligence, The Diplomat, JURIDICE.ro, PIAȚA FINANCIARĂ, The Romania Journal, clubantreprenor.ro, Economistul, Club Economic, România Durabilă.

Partenerii de monitorizare sunt Klarmedia, Issue Monitoring.

Sorin Burlea, Valinst: Piața locală a irigațiilor are o dezvoltare fulminantă

0

Sorin Burlea, Business Development Manager Valinst, apreciază că piața locală a irigațiilor se ridică la 40-50 milioane euro pe an, în condițiile în care capacitatea de irigare în momentul de față la nivel național nu depășește 15%.

Chiar și așa, vorbim de piață mai mult decât interesantă, cu un ritm de dezvoltare fulminant, după cum a declarat într-un interviu acordat FoodBiz Sorin Burlea.

„Piața locală din punct de vedere al irigațiilor este o piață tânără pentru moment în România, este dinamică, în dezvoltare, pe creștere și pe fondul schimbărilor climatice din ultima perioadă are o dezvoltare chiar fulminantă. Este un pic dezavantajată, pentru că fiind o piață târzie nu a reușit să se dezvolte odată cu tehnologia, cum s-a întâmplat în piețele din Vest și în SUA, considerată cea mai dezvoltată piață de irigații, și ne-am văzut deodată puși în fața celor mai noi tehnologii fără a fi neapărat pregătiți pentru ele”, a precizat pentru FoodBiz Sorin Burlea.

El spune că, în prezent, se irigă foarte puțin în România, sub 10% din suprafețe, dacă ne raportăm la cele pentru care s-a contractat apă.

În schimb, la nivel statistic, piața are o capacitate de absorbție de 40-50 milioane euro pe an. (….) capacitatea de irigare din momentul de față la nivel național nu depășește 15%, dar dacă este să luăm doar suprafețele pentru care s-a contractat apă ele sunt sub 10%. Reușim totuși pe piața aceasta să ne zbatem, să ne menținem lideri de piață și până una – alta să ne apropiem de un 70% cotă de piață la momentul actual”, a mai spus Burlea.

Valinst Agriculture este reprezentantul exclusiv în România al grupului american Valmont Irrigation. Ulterior, a devenit și distribuitorul autorizat al OCMIS Italia pentru instalații de irigat tip tambur, SCOVA Italia pentru pompe și motopompe, CAPRARI Italia pentru electropompe, iar gama crește de la an la an.

Preluat de pe FoodBiz.ro

eToro adaugă ATOM, GRT, CRV și 1INCH pe platforma sa

0

eToro, platforma globală de investiții multi-active, a adăugat încă patru criptoactive la oferta sa(1).

Cosmos (ATOM), The Graph (GRT), Curve (CRV) și 1inch (1INCH) sunt disponibile acum pe platforma de investiții eToro, ceea ce înseamnă că oferta platformei cuprinde acum 36 de criptoactive(2).

Cosmos este un ecosistem de blockchains creat ca un „internet al blockchains”. Investitorii în tokenul ATOM dețin servicii sigure pe platforma Cosmos, pentru care sunt recompensați cu plăți de comisioane de tranzacție și alte recompense distribuite pentru deținerea în portofele cripto (staking).

GRT este un criptoactiv care stă la baza unui protocol de indexare conceput pentru a organiza datele de tip blockchain și a le face mai ușor accesibile utilizatorilor. Cei care folosesc platforma trebuie să fie deținători de token-uri GRT, deoarece criptoactivul asigură integritatea datelor organizate pe platformă. În schimb, aceștia câștigă o parte din comisioanele rețelei.

CRV este un token bazat pe Ethereum care alimentează bursa descentralizată (DEX) Curve.fi. Protocolul DEX facilitează schimbul de token-uri ERC-20 între deținători, cum ar fi stablecoins. 

Rețeaua 1inch Network este, de asemenea, un DEX care reunește lichidități și oferă cea mai bună rată posibilă pentru o serie de schimburi de token bazate pe blockchain. Deținătorii token-ului pot participa la guvernanța rețelei și la dezvoltarea ulterioară a bursei. 

Doron Rosenblum, VP Business Solutions la eToro, a declarat „Criptoactivele merg din ce în ce mai bine în acest moment, pe măsură ce piața crește și noi idei și token-uri ajung în prim plan. Observăm un interes tot mai mare din partea investitorilor individuali pe platforma noastră, investitori care cred în potențialul pe termen lung al acestor proiecte.

Suntem hotărâți să continuăm să ne actualizăm oferta pentru utilizatori pentru a contribui la diversificarea portofoliilor lor cu o gamă mai largă de criptoactive. Vom continua să ne extindem gama de criptoactive cu mai multe monede în curând. 

Ca întotdeauna, îi îndemnăm pe investitori să se documenteze. Toate criptoactivele au whitepaper-uri care detaliază cazul lor de utilizare. Îi încurajăm cu tărie pe utilizatorii noștri să fie prudenți și să nu uite că, atunci când investesc, este înțelept să diversifice și să investească doar în piețe și instrumente cu care sunt familiarizați.” 

eToro oferă clienților săi individuali acces la piețele cripto încă din 2013. Utilizatorii eToro pot cumpăra, deține și vinde cu ușurință activele reale de bază ale tuturor celor patru token-uri pe platformă, folosind moneda tradițională. 

Acestea sunt cele mai recente monede care s-au alăturat ofertei de criptoactive a eToro, după ce în octombrie au fost adăugate Solana (SOL), Polkadot (DOT) și Filecoin (FIL); Enjin (ENJ), Maker (MKR) și Shiba Inu (reprezentat pe eToro ca SHIBxM) în iulie, iar Chainlink, Dogecoin, Uniswap, Aave, Compound, Yearn.Finance, Decentraland, Algorand, Polygon și Basic Attention Token la începutul anului 2021. Cele patru token-uri nu vor fi disponibile deocamdată pentru utilizatorii din SUA.

(1) Deocamdată, Cosmos (ATOM), The Graph (GRT), Curve (CRV) și 1inch (1INCH) nu vor fi disponibile pentru utilizatorii din SUA.

(2) eToro oferă 27 de monede pentru utilizatorii americani ai platformei.

Studii Deloitte: companiile au un fals sentiment de siguranță cibernetică cauzat de supraevaluarea propriilor capacități și de lipsa măsurilor de apărare de bază

0

Aproximativ trei sferturi dintre companiile din domeniul financiar și al produselor de larg consum au un fals sentiment de siguranță cibernetică cauzat de supraevaluarea propriilor capacități și de lipsa măsurilor de apărare de bază, potrivit celor mai recente studii efectuate de Deloitte în domeniul securității cibernetice pentru sectorul financiar și cel al produselor de larg consum. Pe o scară de maturitate de la zero la zece, peste 70% dintre respondenți și-au evaluat nivelul de securitate cibernetică pe poziția șapte sau chiar mai sus și numai 9% dintre companiile din sectorul financiar au afirmat că au implementat toate cele patru măsuri de bază în materie de securitate cibernetică, și anume pregătirea planurilor de răspuns, de autoapărare, cursuri de securitate cibernetică și de igienă cibernetică (cyber hygiene). De asemenea, doar patru din zece companii din industria produselor de larg consum au o strategie de apărare cibernetică, măsurile de apărare de bază fiind implementate integral sau parțial. 

Desfășurarea activității în contextul acestui fals sentiment de siguranță cibernetică reprezintă un risc pentru companii, având în vedere că peste 70% dintre respondenții din domeniul financiar (72%), al produselor de larg consum (72%) și al energiei, resurselor și producției industriale (79%) percep o creștere a amenințărilor cibernetice în ultimii doi ani, subliniază studiile. În plus, sectorul financiar are o pondere mai mare de respondenți care afirmă faptul că nivelul de amenințare a rămas neschimbat în ultimii doi ani (28%) în comparație cu sectorul produselor de larg consum (24%) și al energiei, resurselor și producției industriale (21%), companiile din domeniul financiar fiind expuse amenințărilor cibernetice de mai mult timp decât celelalte domenii, ceea ce explică abordarea mai matură a pericolelor cibernetice.    

Studiul arată că tentativele de tip phishing/malware sunt considerate cel mai mare risc cibernetic din sectorul financiar, după cum indică jumătate dintre respondenți. Al doilea cel mai mare risc este reprezentat de vulnerabilitățile tehnice ale aplicațiilor și infrastructurii, iar al treilea este scurgerea de date/integritatea datelor. În ceea ce privește companiile din domeniul energiei, resurselor și producției industriale, lipsa de securitate din interiorul lanțului de aprovizionare este menționată ca fiind cea mai mare amenințare de către 63% dintre respondenți. Această tendință se menține și în rândul companiilor din sectorul produselor de larg consum.

„În ultimii doi ani, activitățile de tip malware și phishing au ajuns în primele trei cele mai frecvente amenințări din Uniunea Europeană, ținând cont de faptul că 71% dintre organizații și companii s-au confruntat cu activități de tip malware, iar rata fraudelor cauzate de tentativele de phishing a crescut cu 667% în doar o lună în timpul pandemiei de COVID-19, potrivit datelor publice. În contextul creșterii amenințărilor cibernetice, companiile ar trebui să ia în considerare derularea de simulări complexe și să nu se bazeze doar pe efectuarea unor teste de penetrare sau scanări ale vulnerabilităților. Printre eforturile suplimentare pe care ar trebui să le aibă în vedere industria bancară se numără cadrul de testare a rezistenței cibernetice TIBER-UE (Threat Intelligence-Based Ethical Red-teaming-European Union) publicat de Banca Centrală Europeană, care își propune să organizeze teste similare unui atac real – implicând acțiuni ale echipelor roșii (Red Teaming), bazate pe evaluări anterioare ale informațiilor de amenințare, și ale echipelor albastre (Blue Teaming) sau violet (Purple) –, exerciții comune de apărare cibernetică care implică noi sisteme cibernetice și elemente tehnice și strategice integrate. Aceste aspecte permit companiilor să implice întregul lanț de comandă în simulările de atac cibernetic la scară largă”, a declarat Andrei Ionescu (foto), Partener coordonator, Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România.

Studiile arată, de asemenea, modul în care conducerea companiilor din sectorul financiar, al produselor de larg consum și al energiei, resurselor și producției industriale abordează subiectele legate de securitatea cibernetică. Echipele de top management din sectorul financiar sunt mai concentrate pe astfel de aspecte decât cele din alte sectoare, subliniază studiile, 42% dintre respondenți indicând faptul că securitatea cibernetică se află pe agenda liderilor cu o frecvență lunară sau mai des, comparativ cu 37% dintre respondenții din sectorul produselor de larg consum și doar 30% dintre companiile din domeniul energiei, resurselor și producției industriale.

Echipa Deloitte România de consultanță în risc cibernetic este specializată în strategie cibernetică, verificări de securitate, detectarea și gestionarea amenințărilor cibernetice, evaluarea vulnerabilităților, teste de penetrare, revizuire de coduri sursă, red-team testing (TIBER-EU), procese și tehnologii de gestionare a incidentelor de securitate. În plus, echipa oferă cursuri și certificări recunoscute internațional prin intermediul Deloitte Academy. Deloitte este și centru oficial autorizat de training (Authorized Training Center – ATC) pentru EC-Council în România și una dintre puținele organizații din sectorul privat invitate să participe la exercițiile cibernetice anuale, cum ar fi cel în cadrul Cyber Coalition organizat de NATO și cele naționale ca parte a echipelor ofensive.