Premieră în industria vinului: GRAMMA Wines lansează etichete noi bazate pe NFT-uri din colecţia „Strămoși“ lansată pe Elrond

0

GRAMMA Wines, producător local de vinuri din Iași, a achiziționat de curând 27 de NFT-uri (non-fungible tokens) din colecţia „Strămoși“ lansată pe Elrond, pe care le-a transformat în etichete fizice într-una dintre edițiile limitate de sticle de vin.

Colecția „Strămoși“ lansată ca NFT pe rețeaua românilor de la Elrond repre­zintă o colecţie de ima­gini inspi­rate din folclorul românesc, iar o parte din fondurile primite din vânzarea colecției vor fi folosite pentru a promova turismul românesc, o componentă pe care și GRAMMA Wines o explorează o dată cu lansarea conceptului de locuire în vie.

„Am integrat desenele achiziționate în eticheta unuia dintre vinurile din ediție limitată. Arta digitală va face parte din viitorul vinului, iar noi facem primii pași în această lume. Colecția pe care am achiziționat-o se potrivește atât cu linia noastră de comunicare vizuală, cât și cu ideea de promovare a turismului local, o inițiativă pe care o explorăm la GRAMMA Wines,” a explicat Marian Olteanu, general manager GRAMMA Wines. 

În acest moment, colecția limitată de vinuri este disponibilă cu patru dintre desenele achiziționate în sistem NFT, iar primii clienți au fost cei din comunitatea pasionată de tehnologie și blockchain.

Marian Olteanu, GRAMMA Wines

„Noi credem foarte tare că GRAMMA este una dintre cramele vizionare din România,  care reușește să se adapteze cerințelor pieței, fie că vorbim de pachete personalizate de autoizolare sau recent lansatele NFTs. Am reușit astfel să aducem ceva din viitor, virtual – un NFT, alături de ceva tradițional – cum este vinul, și să oferim astfel o experiență ca o călătorie în timp. Dacă plasăm în timp cele două elemente, vinul și NFT-urile, ne vom da seama că ele sunt așezate diametral opus, la o distanță de peste 6000 ani, însă ne bucurăm de amândouă acum,” adaugă Marian Olteanu.

Comunitatea crypto a primit cu entuziasm colecția limitată de vinuri GRAMMA x Strămoși, iar până acum, s-a epuizat 20% dintre pachete, ceea ce transformă crama într-una dintre puținele companii care au găsit o utilitate practică a NFT-urilor, dincolo de a fi un early adopter pentru o tehnologie nouă. 

O altă premieră oferită de GRAMMA Wineries este și faptul că începând din 9 decembrie 2021, pachetele ediție limitată GRAMMA X Strămoși vor putea fi cumpărate și de către ceilalți pasionați de vin, din magazinul online al cramei, astfel încât oricine să beneficieze de opțiunea de a avea o lucrare de colecție pe o sticlă de vin în ediție limitată.

În 2021, producătorul a plantat pe lângă Aligote, Fetească Regală şi Fetească Albă, şi Fetească Neagră, Busuioacă de Bohotin, Cabernet Sauvignon sau Sauvignon Blanc. Recolta de anul aceasta a însumat aproximativ 90.000 de litri, echivalentul a 120.000 de sticle, din cele 15 hectare de viță de vie a companiei. 

Până în acest moment, GRAMMA a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de peste 50% față de 2020, când a încheiat cu 1,4 milioane de lei, iar estimările pentru profit se ridică la 300.000 RON. Luna decembrie va aduce o creștere a vânzărilor pe toate canalele companiei, mizând în special pe pachetele corporate, unde se poate personaliza inclusiv eticheta.

Nu în ultimul rând, proiectul dedicat turismului viticol în stil minimalist pentru retragerea din cotidian rămâne o prioritate pentru GRAMMA Wines. Locuințele de tip tiny homes premium vor avea fiecare o suprafață de 24 de metri utili și vor fi așezate în via recent plantată. Proiectul cuprinde în această fază opt tiny homes, cu dotări exclusiviste precum piscină, spațiu de dormit sau cameră de zi și dispune de spații vitrate generoase. Căsuțele sunt izolate una față de cealaltă, ceea ce oferă intimitate, confort și interacțiune minimală între turiști.



GRAMMA Wines este una dintre cele mai importante companii producătoare de vinuri din nord-estul României. Crama mizează pe o cifră de afaceri de peste 350.000 euro pe an. Via deținută de companie produce aproximativ 100.000 de litri de vin pe an. GRAMMA scoate pe piață circa 11 sortimente diferite, dintre care cel mai bine vândut este vinul Aligote. Mai multe detalii despre companie și despre vinurile pe care le produce, puteți găsi pe site și pe pagina de Facebook.

Groupama extinde opțiunea de avizare a daunelor online pentru toate produsele Non-Auto

0

Groupama, unul dintre liderii pieței de asigurări din România, a implementat o nouă soluție online de gestionare a procesului de daune, de la avizare până la închiderea dosarului, pentru produsele din categoria Bunuri, Locuință, Răspundere Civilă, Transport, Agro și Riscuri Speciale. Noua funcționalitate vine în completarea serviciilor online de avizare a daunelor, disponibile pentru asigurarea de locuință cu extra acoperiri și produsele din categoria Auto și Viață (CASCO și asigurarea de răspundere civilă auto RCA, asigurări de viață). 

Soluția a fost implementată și dezvoltată în Salesforce Service Cloud, lider global în piața soluțiilor de gestionare a relațiilor cu clienții. Aceasta este disponibilă pe site-ul groupama.ro și poate fi accesată de clienții care doresc să deschidă un dosar de daună.  Transmiterea documentelor și a fotografiilor se poate face online, iar comunicarea se realizează prin e-mail, SMS sau apeluri telefonice, reducându-se astfel timpul necesar pentru instrumentarea unui dosar de daună. În medie, durata avizării unei daune în mediul online, prin noua soluție implementată de Groupama, este de 5 minute. 

„Una dintre prioritățile noastre este creșterea eficienței în tot ceea ce ține de procesul de gestionare a daunelor, atât din perspectiva clienților, dar și a echipei noastre. De altfel, Groupama a fost primul asigurător din România care a introdus soluții precum constatarea daunelor la distanță sau opțiunea de notificare a daunelor online, ca modalități de a rămâne aproape de clienții noștri și a le livra produse și servicii simple și predictibile. De data aceasta e vorba despre extinderea opțiunii de avizare a daunelor online pentru toate produsele din categoria Non-Auto. În acest fel, creștem gradul de transparență și reducem timpul de instrumentare a daunelor, iar lucrul acesta vine atât în avantajul clienților noștri, cât și al colegilor noștri care sunt implicați în proces” a declarat Călin Matei, Director General Adjunct Groupama. 

Extinderea opțiunii de avizare a daunelor online pentru toate produsele Non-Auto vine în completarea unor soluții inovatoare introduse de Groupama pe piața din România, în scopul dezvoltării unor servicii cât mai simple, intuitive și ușor de folosit. Printre ele se numără și Video Asist, serviciul de constatare a daunelor și realizare a inspecțiilor de risc de la distanță, semnarea electronică a contractelor de asigurare sau efectuarea plăților online. 

BCR emite o nouă emisiune de obligațiuni în lei cu o valoare totală de 600 de milioane de lei, ajungând la o valoare de 2,7 miliarde de lei în ultimii doi ani

0

Banca Comercială Română (BCR) a emis cu succes o nouă emisiune de obligațiuni în lei din România, în valoare de 600 de milioane de  lei, continuând strategia de extindere a surselor de finanțare și contribuind la dezvoltarea pieței de capital din România.

Banca a lansat în ultimii doi ani emisiuni de obligațiuni în valoare totală de 2,7 miliarde de lei, fiind unul dintre cei mai activi emitenți de pe Bursa de Valori București.

Emiterea include emisiuni de obligațiuni non-preferențiale, cu o maturitate la 7 ani, ce vor fi listate la Bursa de Valori București. Fitch urmează să acorde emisiunii de obligațiuni un rating pe termen lung BBB+.

Procesul de constituire a portofoliului a atras un interes ridicat din partea investitorilor, astfel că tranzacția a fost realizată cu succes la un cupon de 5,98%, reflectând, de asemenea, performanța solidă a băncii. Subscrierile au fost echilibrat distribuite între fonduri de pensii, administratori de active, companii de asigurări, instituții de credit – și au beneficiat de participarea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și a International Finance Corporation (IFC).

„Suntem consecvenți și continuăm angajamentul nostru de a avea emisiuni de obligațiuni recurente. Este a patra noastră emisiune substanțială de obligațiuni în lei, fiind emisă inclusiv o emisiune de obligațiuni verzi, în ultimii doi ani. Piața de capital românească devine din ce în ce mai atractivă pentru investitorii strategici, cu viziune pe termen lung, și vreau să le mulțumesc tuturor celor care au contribuit la această inițiativă pentru că au crezut în viziunea noastră de transformare sustenabilă a economiei”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Emisiunea de obligațiuni a fost un succes de la început, când la finalul primei zile de subscriere, registrul de ordine a fost bine acoperit, depășind de peste două ori suma de 400 de milioane de lei vizată. În cea de-a doua zi, emiterea a fost suprasubscrisă semnificativ, la peste 1 miliard de lei, ceea ce a condus la decizia de a închide registrul de ordine mai devreme și de a majora suma emisă la 600 de milioane de lei.

Cu această emisiune, BCR face un pas înainte și se aliniază la reglementările UE privind capacitatea pe care trebuie să o aibă băncile pentru a absorbi pierderile, cerința minimă de fonduri proprii și datorii eligibile (MREL) și liniile directoare MREL în linie cu strategia de rezoluție pe care o urmărește.

Protejarea societății civile și a democrației

_________________

De Michelle Bachelet, Darren Walker și Mark Malloch-Brown (foto)

SANTIAGO/NEW YORK – Cum liderii mondiali se adună virtual în perioada 9-10 decembrie pentru Summit-ul pentru democrație al președintelui american Joe Biden, aceștia ar trebui să își pună o întrebare simplă: ce putem face pentru a-i ajuta pe cei mai curajoși susținători ai democrației, precum protestatarii care își riscă propriile vieți în Sudan?

De luni de zile, sute de mii de oameni au inundat străzile Sudanului, cerând un guvern responsabil și încetarea guvernării militare, în ciuda faptului că forțele de securitate sudaneze i-au întâmpinat cu gloanțe. Zeci de protestatari au murit.

Curajul lor nu este unic. Din Belarus până în Bolivia și chiar în Regatul Unit și Statele Unite, liderii și organizațiile societății civile sunt în fruntea unor mișcări îndrăznețe pentru a rezista opresiunii structurale, autoritarismului și nedreptății.

Din păcate, efortul lor este mai important ca oricând. Amenințările la adresa liderilor societății civile și a instituțiilor democratice sunt în creștere în întreaga lume. Naționalismul, inegalitatea și polarizarea politică sunt în creștere la nivel mondial, iar restricțiile legate de pandemie privind adunările publice și tehnologia de supraveghere din ce în ce mai avansată au dat și mai multă putere regimurile autoritare.

În Columbia, 65 de activiști de mediu au fost uciși în 2020. Interzicerea guvernului nigerian privind utilizarea internă a Twitter, impusă în iunie anul acesta, rămâne în vigoare. Și în august, guvernul ugandez a suspendat operațiunile a 54 de organizații pentru drepturile omului.

Aceste represiuni, atât în ​​democrații, cât și în statele autoritare, au consecințe de durată. Prin restrângerea libertăților civile – inclusiv libertatea presei, de întrunire și de exprimare – și atacând organizațiile care le apără, statele ne lasă drepturile și instituțiile fără apărare împotriva viitoarelor atacuri.

Acesta este motivul pentru care beneficiarii și partenerii noștri din societatea civilă trag un semnal de alarmă. Organizațiile neguvernamentale care susțin diverse cauze și din diverse țări sunt vizate de strategii similare, inclusiv acuzații de „interferență străină” ori de câte ori lucrează cu organizații internaționale consacrate și instituții filantropice precum cele pe care le conducem.

Aceste atacuri nu trebuie să continue. Ele amenință nu numai viețile și mijloacele de existență a miilor de organizatori și activiști ai societății civile din întreaga lume, ci și democrația însăși. Pe măsură ce lasă aceste grupuri esențiale fără putere de acțiune și perturbă activitatea lor vitală, reprezentanții cinici ai regimurilor autoritare numesc democrația drept „idealistă” și „naivă”.

Respingem în mod fundamental acest punct de vedere. Îmbrățișăm puterea democrației tocmai pentru că necesită întreținere, protecție și participare constantă. Pacea și stabilitatea pe care le promovează sunt câștigate printr-un contract social incluziv și nicidecum printr-o mână de fier.

În acest spirit, Summit-ul lui Biden pentru Democrație își propune să sprijine reînnoirea democratică, participarea civică și colaborarea multilaterală. Întâlnirea reprezintă o oportunitate importantă pentru lideri de a se angaja din nou față de drepturile fundamentale de adunare, asociere, exprimare și informare în țară și de a promova aceste drepturi în străinătate prin diplomație strategică.

Dar doar angajamentele verbale merg atât de departe. Pe măsură ce statele se angajează într-o conversație virtuală în această săptămână, ele trebuie să fie pregătite să treacă dincolo de retorică și să afirme importanța acestor drepturi prin potrivirea cuvintelor cu faptele în lupta pentru spațiul civic. În domeniul drepturilor omului, aceasta înseamnă promovarea protecției internaționale și naționale pentru libertatea de exprimare și libertatea de întrunire, asigurând astfel dreptul fiecărui individ de a exprima disidența în fața autoritarismului. În multe state, asigurarea libertății de exprimare va necesita abrogarea legilor împotriva răzvrătirii și adoptarea de moratoriu privind închiderea internetului. Mai mult, guvernele ar trebui să blocheze exportul și transferul de echipamente de supraveghere către regimurile represive.

Cel mai urgent, liderii globali trebuie să crească substanțial investițiile în organizațiile societății civile care asigură un control critic asupra puterii de stat. Și trebuie să aloce resurse tangibile apărătorilor drepturilor omului, jurnaliștilor locali, serviciilor sociale și centrelor comunitare.

Acest lucru necesită nu numai sprijinirea acestor organizații în vremuri de criză, când se luptă deja să-și servească comunitățile, ci și investiții în creșterea lor pe termen lung – care este o investiție în susținerea unui cetățean activ, pregătit să facă față urgențelor viitoare. De exemplu, liderii democratici ar trebui să extindă mecanismele de protecție care să ofere activiștilor expuși riscului servicii legale, medicale, psihosociale, de securitate digitală și de sprijin pentru relocare – în special acele scheme care funcționează în apropierea locului în care au loc atacuri regionale și naționale asupra societății civile. Acesta este unul dintre cele mai sigure moduri prin care statele îi pot sprijini pe cei care își riscă viața pentru a apăra democrația.

În sfârșit, liderii trebuie să se unească în jurul cauzei democratice comune și să colaboreze strâns în parteneriate multisectoriale, multilaterale. La nivelul guvernului, sectorului filantropic, sectorul privat și societății civile avem ocazia de a construi pe dialogul de la summit și de a ne folosi punctele forte unice pentru a extinde spațiul civic. La urma urmei, cel mai bun protector al spațiului civic este mai mult spațiu civic – populat de cetățeni implicați, conectați, care au resursele, protecția și puterea de a-și susține propriile drepturi și mijloace de trai.

Implicare societății civile poate fi transformatoare. În Moldova și Malaezia, de exemplu, organizațiile societății civile au contribuit anul acesta la răsturnarea legilor represive ale „stării de urgență”, prevenind erodarea periculoasă a instituțiilor democratice. Și milioane de oameni au mărșăluit în protestele Black Lives Matter în vara lui 2020, formând probabil cea mai mare mișcare de masă din istoria SUA.

Indiferent de originea luptei sau de distanța pe care o parcurge, atunci când oamenii se unesc în mod pașnic pentru a-și apăra drepturile fundamentale ale omului, ei fac progrese extraordinare către demnitate, echitate și dreptate pentru toți. De la Khartoum la Kuala Lumpur, haideți să protejăm și să avansăm acest progres în cuvânt și faptă și să ne asigurăm că rămâne puternic pentru următoarea generație.


Autorii:
Michelle Bachelet, fost președinte al Chile, este Înaltul Comisar al Națiunilor Unite pentru Drepturile Omului. 
Darren Walker este președintele Fundației Ford. 
Mark Malloch-Brown este președintele Open Society Foundations.

Copyright: Project Syndicate, 2021.www.project-syndicate.org

Traducere, Adaptare și editare: Daniel Apostol, ClubEconomic.ro

Ascendia câștigă un contract în Edulib de peste 3,5 milioane euro pentru a revoluționa educația digitală din România

0

Compania românească de e-learning Ascendia S.A., tranzacționată la Bursa de Valori București (simbol ASC), anunță câștigarea contractului licitației pentru Edulib – platforma digitală națională cu resurse educaționale deschise.

Oferta consorțiului din care face parte compania a fost declarată câștigătoare, iar valoarea contractului pentru Ascendia S.A. depășește 3.5 milioane de euro.

Ascendia produce software educațional de peste 14 ani: cursuri online, lecții digitale interactive și platforme e-learning, pentru varii vârste și în varii limbi, pentru clienți companii (B2B) cât și individuali (B2C). Compania este recunoscută în plan local pentru platforma online de creare de conținut educațional în format digital LIVRESQ, platforma de e-learning pentru companii/instituții Coffee LMS (Learning Management System), pentru cursurile e-learning dedicate educației adulților eJourneys și pentru dezvoltarea de cursuri e-learning la comandă, în funcție de nevoile beneficiarilor.

Cosmin Malureanu, CEO și Co- fondator Ascendia:

Suntem într-un punct pentru care putem spune că ne-am pregătit timp de 14 ani – de când am pus bazele companiei. Edulib va aduce copiilor și cadrelor didactice din România instrumente moderne pentru învățarea online. Prin acest proiect vom avea șansa reală să producem o schimbare la nivel de sistem. Ascendia are experiența multor produse edtech dezvoltate pentru varii clienți și varii grupe de vârsta, iar contribuția noastră în Edulib va fi atât în zona dezvoltării lecțiilor e-learning, cât și a infrastructurii software a sistemului. Știm ce este necesar pentru ca acest proiect să reușească și alături de partenerii din consorțiu vom depune un efort susținut pentru implementarea cu succes a acestuia”.

Platforma LIVRESQ (www.livresq.com), unealtă importantă pentru executarea contractului Edulib, este în prezent folosită de peste 23.400 de profesori din peste 6.100 de instituții educaționale din România și Republica Moldova. Profesorii au dezvoltat până în prezent 13.200 de lecții interactive cu ajutorul LIVRESQ. Dintre acestea, peste 3.600 sunt publice. Lecțiile online sunt oferite gratuit tuturor elevilor, dar și profesorilor interesați, în biblioteca platformei.

Edulib reprezintă promisiunea că educația din România va fi capabilă să evolueze în pas cu vremurile. Principalele rezultate prevăzute oficial prin implementarea proiectului sunt crearea unei platforme digitale cu resurse educaționale deschise și integrarea și valorificarea de resurse digitale de tip resursă educațională deschisă. Totodată, proiectul cuprinde dotarea a 5.400 de școli gimnaziale cu kit-uri multimedia și instruirea indirectă (tip train-the-trainers) pentru 5.400 profesori din toată țara.

Autoritatea contractantă pentru proiectul Edulib este Agenţia de Administrare a Reţelei Naţionale de Informatică pentru Educaţie şi Cercetare (AARNIEC). Procedural, după anunțarea câștigătorului, urmează atribuirea proiectului și apoi implementarea.

La finalul perioadei de implementare, din perspectiva Ascendia, vor exista mai multe elemente software ale Edulib care vor genera impact real în educație. Un exemplu este componenta pentru construcția de conținut educațional în format digital, care va da posibilitatea profesorilor să creeze materiale educaționale digitale adaptive, moderne. Prin intermediul acesteia, se vor putea construi lecții interactive pentru orice dispozitiv inteligent, de la calculatoare la telefoane inteligente. Mai mult, aceste lecții vor putea rula pe cele mai populare browsere și sisteme de operare. 

De asemenea, va exista componenta de bibliotecă virtuală, care va fi un adevărat sistem de management a conținuturilor și a procesului de învățare. Această componentă va asigura trasabilitatea conținutului educațional digital. Numărul mare de lecții în format digital dezvoltate prin proiect va oferi profesorilor care accesează sistemul o bună bază de plecare pentru folosirea lui, iar copiilor un motiv pentru care să le placă materiile respective.

O altă tehnologie care înglobează tendințele actuale din industrie este componenta de învățare adaptivă. Aceasta va permite adaptarea conținutului în funcție de nevoile elevului care accesează acest conținut. Pentru aceasta componentă se va folosi machine learning și artificial intelligence.

Agenții din turism cer reviziuirea regulilor de intrare în România

0

Regulile recente adoptate de Executiv aplicabile persoanelor sosite pe teritoriul României provoacă o serie de nemulțumiri la nivelul profesioniștilor în domeniul turismului. În calitate de vicepreşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea semnalează că, potrivit noilor reguli, „turiştii vaccinaţi care vin din ţări non-UE trebuie să facă test” și, pe această bază, se întreabă și comentează: „Atunci, ce avantaj mai are turistul vaccinat? Până acum trebuia să sprijinim vaccinarea sau cel puţin cei care erau vaccinaţi să aibă un avantaj. Eu sunt un adept al vaccinării ca o parte din soluţia de rezolvare a acestei mari probleme, care văd că nu se mai termină. În acest moment, cei care se vaccinează nu mai au niciun avantaj. Asta înseamnă că acolo pe unde sunt trebuie să-şi facă teste. Gândiţi-vă că un test în Antalya, în Istanbul, în Turcia este 15 euro, îl faci în trei minute şi îţi iei rezultatul a doua zi. Dar sunt ţări exotice, gen Maldive sau Mauritius, unde testul este 150 de euro, deci nişte sume extrem de mari. Noi am plătit pentru oameni avansuri, pentru că nu ne ţine nimeni de Revelion locuri garantate cu o lună înainte. Se trezesc în faţa unor costuri foarte mari”.

Referitor la condițiile de intrare pe teritoriul României, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) le adresează o scrisoare deschisă prim-ministrului și ministrului sănătății: 

Către: Guvernul României 

Ministerul Sănătății 

În atenția: Domnului Prim-ministru Nicolae CIUCĂ 

Domnului Ministru Prof. Univ. Dr. Alexandru RAFILA 

Ref. la: condiții de intrare pe teritoriul României 

Stimate Domnule Prim-ministru, 

Stimate Domnule Ministru, 

Folosim acest prilej pentru a vă transmite felicitările noastre pentru preluarea mandatelor și pentru  a vă asigura de susținerea noastră în aplicarea unor măsuri benefice pentru turismul românesc,  industrie cu un potențial fantastic și, mai ales, rapid de creștere și de atragere de venituri la bugetul  de stat. 

Acestea fiind zise, am observat cu tristețe cum în ultimele două zile, eforturile de redresare ale  industriei au fost zădărnicite de adoptarea noilor reguli privind intrarea pe teritoriul României, care  nu numai că aruncă în aer orice predictibilitate, și așa precară, pe care o oferea lista semafor, dar  lovește nemilos și cetățenii români care au înțeles importanța vaccinării și au contribuit până în acest  moment la reducerea efectelor pandemiei, prin respectarea tuturor recomandărilor autorităților sanitare. 

Lista semafor și-a demonstrat eficacitatea până în prezent, asigurând un echilibru funcțional între  măsurile de prevenție și reducere a efectelor pandemiei și redeschiderea ramurilor economice cele  mai afectare de restricțiile impuse de autoritățile sanitare. NU considerăm oportună tranziția de la  lista semafor la împărțirea țărilor în funcție de poziționarea lor geografică, respectiv state UE versus  state non-UE, acest lucru fiind pe de o parte profund discriminatoriu și pe de altă parte irelevant în  contextul în care noua tulpină Omicron deja nu mai este endemică statelor Africane în care și-a avut  originea. 

Înțelegem cu toții situația prin care trece România și întreaga lume și am fost mereu susținătorii unor măsuri benefice deopotrivă pentru sănătatea publică și pentru economie, întrucât cele două nu pot fi deconectate pentru perioade lungi de timp, așa cum s-a văzut, cu consecințe dureroase, în cei aproape doi  ani de pandemie. Totuși, o analiză mai atentă a consecințelor unor decizii pripite, cum sunt cele privind  modificarea condițiilor de intrare pe teritoriul României, fără a mai ține cont de situația epidemiologică din  statele de origine sau de situația particulară a persoanelor care doresc să intre pe teritoriul național, ar  putea limita pierderile suplimentare provocate în economie de aceste decizii, pierderi înregistrate tot de  industriile cele mai lovite de la începutul pandemiei și în sprijinul cărora statul a venit târziu și într-o  proporție extrem de mică față de alte state europene de la care, doar în ceea ce privește măsurile  restrictive sau punitive, luăm adesea exemplu. 

În condițiile în care, spre exemplu, Egiptul are 6 infectări la 100.000 de locuitori în ultimele 7 zile, iar  Belgia 1095, întreaga argumentație în favoarea schimbării listei semafor și a trecerii la restricționarea călătoriilor în funcție de regiunea geografică nu poate rămâne în picioare. 

Mai mult decât atât, în condițiile în care în România conformarea voluntară în ceea ce privește  vaccinarea este la un nivel redus, adăugarea de restricții pentru persoanele vaccinate nu va rezulta  decât într-un declin și mai accentuat al campaniei de vaccinare, precum și în descurajarea persoanelor  deja vaccinate să facă doza booster. 

Dincolo de industria turismului, care va suferi noi pierderi semnificative, dat fiind momentul în care sunt  impuse aceste restricții, cei mai afectați vor fi oamenii care și-au dorit să călătorească sau să vină  acasă de sărbători. Impactul asupra lor va fi unul dublu, pe de o parte nu își vor putea recupera sumele  achitate pentru călătorii, deoarece anulările făcute în această perioadă sunt supuse penalizărilor  contractuale, iar pe de altă parte vor fi nevoiți să își petreacă sărbătorile fie în izolare, fie departe de cei  dragi. Pentru cei mai ghinioniști dintre ei, vacanța de sărbători se poate prelungi, tot pe banii lor, cu o  carantină în străinătate, deoarece noile reguli impun testarea înainte de întoarcerea în România și nu la  intrarea în țară, așa cum ar fi normal și cum se întâmplă în alte state europene.  

În acest moment România se află într-un context epidemiologic favorabil comparativ cu alte state  europene în ciuda ratei scăzute de vaccinare și, deși este nevoie în continuare, în mod evident, de  precauție, ne dorim să reanalizați restricțiile privind accesul pe teritoriul României în perioada  imediat următoare, să dați posibilitatea cetățenilor români să petreacă măcar aceste sărbători în liniște și  să reveniți la utilizarea listei semafor, care are mult mai mult sens din punct de vedere sanitar și  poate oferi predictibilitate și siguranță oamenilor și economiei deopotrivă. 

Vă rugăm, de asemenea, să restabiliți criteriile de intrare în România pentru cetățenii care au  schema completă de vaccinare, întrucât impunerea de restricții suplimentare pentru aceștia este un  factor ce demotivează și poate întârzia sau chiar anula decizia de a se vaccina pentru persoanele care încă nu au făcut-o.  

Vă rugăm, și pe această cale, să fiți de acord cu înființarea de puncte de testare în frontieră, pe fluxul  de intrare în țară, în așa fel încât călătorii să nu mai fie obligați să facă testul în străinătate, ci la  intrarea în România. Pentru a facilita cât mai mult întregul proces, testarea inițială ar trebui să se facă cu teste antigen, urmând ca un eventual rezultat pozitiv să fie confirmat cu test PCR în  următoarele 24 de ore, timp în care persoana testată pozitiv ar face carantină la domiciliu. Testele  rapide tip antigen sunt deja aprobate spre a fi folosite pentru depistarea elevilor pozitivi în școli,  astfel că proiectul pilot ar putea fi extins și pentru accesul pe teritoriul României. 

Această măsură ar aduce numai avantaje tuturor părților implicate, inclusiv statului român. În primul rând,  este o problemă și un disconfort pentru persoanele aflate în vacanță să fie obligate să facă testul înainte de  întoarcerea în țară. Programele de vacanță trebuie întrerupte pentru efectuarea testelor, iar costurile testării  sunt, și ele, de regulă, mai mari decât în România. În al doilea rând, persoanele care obțin un rezultat  pozitiv la testele efectuate în străinătate sunt obligate să efectueze carantina acolo, cu costuri ridicate, în  locații pe care nu le cunosc și, adesea, de o calitate îndoielnică. 

Pentru statul român exista două tipuri de avantaje. Pe de o parte, se diminuează cheltuielile cu  asigurările sociale de sănătate, pentru că perioada de carantină este acoperită de un concediu medical  decontat de stat. Limitarea numărului de persoane obligate să intre în carantină numai la cele care chiar  sunt testate pozitiv, ar duce la scăderea considerabilă a acestor cheltuieli de la bugetul statului.  

Pe de altă parte, veniturile generate de efectuarea acestor teste pe teritoriul României, de către  clinici/operatori economici cu domiciliu fiscal în România, aduc plus valoare pentru economia națională  și încasări suplimentare la buget din taxe și impozite

Vă rugăm, de asemenea, să modificați reglementarea privind programul restaurantelor în perioada  sărbătorilor pentru ca românii să poată sărbători revelionul la ora 24.00, atunci când vine Anul Nou și nu la ora 21.00. 

Sperăm ca aceste soluții să fie agreate de către Dumneavoastră, astfel încât să putem avea sărbători de  iarnă într-o stare cât mai aproape de normalitate”.

Scrisoare oficială poate fi regăsită aici.

Scheme de ajutor de stat pentru sectorul cultural

0

Cuprinderea în buget a schemelor de ajutor de stat pentru sectorul cultural, operaționale de anul viitor, constituie o prioritate, a anunțat ministrul culturii, Lucian Romașcanu (foto). În contextual pregătirii bugetului de stat pentru anul 2022, ministrul și-a exprimat dorința de a obține o alocare de 0,1% din PIB pentru domeniul cultural, cu obligativitatea identificării unor soluții creative pentru atragerea de noi resurse la buget.

Ministrul culturii a evidențiat și asumarea unor obiective cuprinse în Programul Național de Redresare și Reziliență, cum sunt reforma sistemului de finanțare în sectorul cultural, dezvoltarea unui sistem electronic pentru acordarea finanțărilor, creșterea accesului la cultură în localitățile dezavantajate.

Pe plan legislativ, ministrul culturii a amintit că există în lucru proiecte precum Codul Patrimoniului, statutul lucrătorului cultural, legea voucherelor culturale, modificarea OUG 189/2008 privind privind managementul instituţiilor publice de cultură.  

Pornind de la prioritatea pe care o reprezintă Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023, ministrul Lucian Romașcanu a schițat perspectiva unui program național Orașe Culturale în România, care „ar încuraja administraţiile locale să promoveze cât mai multe zone și culturi ale țării”. 

EximBank, susținere pentru exporturile companiei DMT Marine Equipment

0

EximBank anunță încheierea cu compania DMT Marine Equipment, specializată în producția de echipamente navale, a unui acord „pentru emiterea de scrisori de garanție bancară în valoare de 1,5 milioane de euro ce vor fi utilizate cu preponderență în relația cu partenerii externi ai societății”. 

Piet Ter Schure, CEO DMT Marine Equipment: „Cred în producția noastră din Europa și în necesitatea de a fi independenți în această parte a lumii. Pentru a ne asigura un avantaj competitiv trebuie să ne diversificăm permanent portofoliul de produse şi să facem investiţii strategice în producţie, echipamente tehnice şi inovare. Cred cu convingere că, prin efortul întregii noastre echipe, ar putea fi posibilă, într-un timp foarte scurt, dezvoltarea, proiectarea și producția proprie completă a celor mai complexe echipamente. Acest lucru, alături de suportul EximBank, ne va permite să ne extindem portofoliul de clienți și să ne consolidăm poziția pe piața pe care activăm”. 

DMT Marine Equipment, societate cu acționariat majoritar olandez, este caracterizată prin deținerea în România a „trei hale de producție, în județul Galați, toate echipamentele fabricate aici fiind destinate exportului. Societatea produce vinciuri (vinciuri de remorcă, ancoră și remorcă, ancoră și manevră, utilitare, de stocare), echipamente de punte, soluții pentru nave de pescuit sau de cercetare, echipamente pentru yachturi, stații electrice și hidraulice. DMT Marine Equipment are peste 200 de angajați și a înregistrat în 2020 o cifră de afaceri de aproape 108 milioane de lei. Alături de România, compania activează și în Rusia, Ucraina, China, Turcia, Olanda, având reprezentanțe și în USA, Italia, Singapore, Belgia, Egipt, India, Australia, Brazilia, UAE. De la înființare și până în prezent, compania a echipat peste 2.700 de nave, poziționându-se astfel printre furnizorii de top din lume”. 

EximBank este recunoscută ca „o instituţie specializată ce se implică activ în susţinerea şi promovarea mediului de afaceri românesc. Instrumentele sale financiare sunt dedicate exclusiv segmentului corporate și pot fi accesate în condiții avantajoase de orice tip de societate comercială, fie că este IMM sau companie mare, derulează tranzacţii internaţionale, ori se adresează pieţei interne. Companiile au la dispoziție și un portofoliu competitiv de produse de trezorerie, cash management, trade finance și factoring, ce întregesc oferta de finanțare și garantare. Totodată, pentru că acţionează ca agent al statului pe piaţa de garanţii şi asigurări, EximBank este unul dintre instrumentele prin care fondurile publice, puse la dispoziție de statul român, susțin dezvoltarea durabilă a economiei”. 

Propuneri ale IMM-urilor de priorități guvernamentale în 2022

0

Consiliul Naţional al Întreprinderilor private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) a efectuat o analiză asupra măsurilor de spijinire a antreprenoriatului şi a IMM-urilor în special, cuprinse în Programul de guvernare 2021-2024. Președintele CNIPMMR, Florin Jianu, a apreciat ca pzitivă preluarea la nivel guvernamental a multor măsuri provenite din mediul de afaceri.

CNIPMMR subliniază că „susţine necesitatea implementării măsurilor din Programul de guvernare 2021-2024 pentru susţinerea întreprinderile mici şi mijlocii, astfel încât acestea să beneficieze de un mediu de afaceri prietenos şi predictibil” și solicită cu prioritate pentru 2022 „adoptarea de măsuri care să asigure în special finanţarea:

a) Programului România Tech Nation

Înfiinţarea a cel puţin unui laborator de robotică şi makerspace în fiecare judeţ, în care să se asigure programe de training pentru a începe, creşte şi dezvolta o companie în domeniul digital. 

• Tech Tour Trucks – campanii de promovarea a educaţiei tech în comunităţi 

• Tech Capital of the Year – prin care să fie desemnat un oraş drept capitală a tehnologiei în urma unui concurs în care să participe întrepinzătorii sau adminsitraţiile locale care folosesc/implementeză/desfăşoară activităţi în cele mai noi domenii ale tehnologiei şi ştiinţei

• Cloud first policy – strategie care vizează adoptarea de soluţii cloud pentru autorităţile publice, respectiv dotarea acestora cu instrumentele şi cunoştiinţle necesare pentru a se muta în cloud

b) Programul IMM Prod 

– Garanții guvernamentale de până 100% acordate companiilor, prin FNGCIMM, FGCR, pentru creșterea capacității de producție, reconversia de la intermediere la producție, finanțare investiții

c)  Programul Rural INVEST 

–  Garanții guvernamentale de până la 100% acordate companiilor, prin FNGCIMM, FRC și FGCR, care își localizează producția în mediul rural și urban-mic

d) Programul Garant Construct 

– Garanții guvernamentale acordate companiilor din Construcții, prin sistemul bancar, FNGCIMM și FRC, pentru asigurarea lichidităților și finanțarea investițiilor

e) Granturi pentru digitalizare și comerț online (pentru IMM) 

●Granturi între 50.000 și 200.000 € pentru firmele cu cifra de afaceri mai mică de 1 mil. €, pentru software certificat de e-commerce și de administrare a unei firme (de tip ERP) 

● Schemă de ajutor de stat pentru retehnologizarea companiilor locale 

●Schemă pentru sprijinirea transferului de tehnologie 

f) Pachetul de stimulare economică pentru companiile mari

– Instituirea de urgență a unui mecanism de infuzie de capital în firmele românești aflate în dificultate, prin cumpărare de acțiuni de către stat și majorare de capital, cu obligația înstrăinării acțiunilor după o perioadă (5 ani), cu dreptul de preempțiune a celorlalți acționari

– Pregătirea documentației, inclusiv a legislației pentru înființarea unui fond suveran de investiții și salvgardare, al cărui capital să fie constituit exclusiv prin alocări de la bugetul de stat

g) Operaţionalizarea Fondului de formare profesională pentru angajați implementat de partenerii sociali

h) Implicarea partenerilor sociali în implementarea PNRR

i) Operaţionalizarea Fondului pentru creșterea capacității instituționale a partenerilor sociali

PNRR, oportunitate pentru susținerea drepturilor copiilor

0

Lipsa forței de muncă de calitate reprezintă una dintre problemele resimțite la nivelul economiei cu precădere în perioada pandemiei – aceasta este o idee majoră reliefată în contextul evenimentului „Toți copiii au drepturi, să-i ajutăm să le cunoască!”, organizat de Asociația Valentina România, Ambasada Franței și Institutul Francez din România, eveniment component al proiectului „Toți copiii au drepturi: să-i ajutăm să le cunoască!”

Asociația Valentina România implementează și dezvoltă din anul 2002 proiecte în favoarea copiilor din Ferentari, care le oferă o șansă reală la o viață mai bună. Anual, 100 de copii cu vârste cuprinse între 3 și 18 ani sunt ajutați să aibă acces la educație, servicii medicale de bază, consiliere educațională și vocațională sau despre integrarea pe piața muncii.

Evenimentul actual, cofinanțat de Ambasada Franței și Institutul Francez din România, a reunit online reprezentanți ai autorităților publice și ai unor organizații nonguvernamentale, „cu scopul de a identifica soluții pentru a apăra drepturile la sănătate și educație ale copiilor”.

Dezvoltarea învățământului profesional dual, integrarea eficientă pe piața muncii, școlarizarea și preșcolarizarea în ansamblu au fost reiterate ca stringențe ale creșterii și educației copiilor și tinerilor.

Excelența sa, doamna Laurence Auer, ambasador al Republicii Franceze în România, a subliniat că „politicile europene vizează un obiectiv ambițios, acela de a crea cadrul necesar pentru ca 96% din copiii cu vârste de peste 3 ani să fie pre-școlarizați, în timp ce în România, în prezent, doar 78% din copiii cu vârste între 3-6 ani sunt pre-școlarizați. Riscul de a nu beneficia de educație timpurie este mai mare în rândul copiilor proveniți din mediile defavorizate și în special din rândul populației minoritare rome”. 

Ligia Deca, consilier de stat în cadrul Departamentului de educație și cercetare al Administrației Prezidențiale: „Școala online nu a fost posibilă pentru toți copiii, ea a asigurat un minim de conectare la educație, însă apox 40% dintre elevi nu au avut acces la învățământ online”. 

PNRR a fost evidențiat ca „o oportunitate care trebuie fructificată, dat fiind că de 5% din fondurile alocate României ar trebui sa beneficieze copiii. Este important ca aceste fonduri să fie alocate în funcție de priorități și în baza unor indicatori. Stabilirea unui plan de acțiuni coerent este esențială, iar conlucrarea între instituțiile statului și ONG-uri este necesară pentru a asigura o absorbție eficientă a acestor fonduri”.

În ansamblu, concluzia reuniunii a fost aceea de „responsabilizare a tuturor părților implicate (familie, școală, instituții de învățământ și spitalicești, societate civilă, comunitate și autorități publice), evenimentul fiind parte a unui demers comun de sensibilizare și conștientizare al tuturor părților implicate cu privire la drepturile fundamentale ale copiilor”.