O mie de active de la Hidroelectrica, evaluate deAppraisal & Valuation

0

Peste 1.000 de active (bunuri imobile și mobile) ale companiei de stat Hidroelectrica vor fi evaluate de Appraisal & Valuation SA (deținătorul brandului NAI Romania și unul dintre liderii pieței de evaluări, indicativ bursier APP), câștigător prin licitație publică al contractului de evaluare ce se va desfășura pe durata a 36 de luni. 

Andrei Botiş, CEO Appraisal & Valuation SA: „Hidroelectrica este cea mai valoroasă companie de stat din România, raportând în primul semestru profituri cu adevărat remarcabile, de aceea suntem onorați să contribuim la dezvoltarea unei companii de succes, de o asemenea mărime. Acest contract reprezintă un plus de credibilitate atât pentru partenerii din țară, cât și pentru marile companii din Europa, pe care le vizăm în viitorul apropiat. Strategia noastră de creștere include extinderea pe piețele internaționale, iar experiența din teren, calitatea serviciilor și timpul excelent de răspuns sunt atuurile noastre de necontestat”.

Appraisal & Valuation SA subliniază că propriile acțiuni „sunt listate, sub simbolul APP, pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (piața AeRO) a Bursei de Valori București. Compania a derulat un plasament privat de acțiuni, care s-a desfășurat cu succes. Plasamentul privat de acțiuni, precum și operațiunile referitoare listării la bursă au fost intermediate de broker-ul TradeVille. Strategia Appraisal and Valuation SA de a performa pe piața de capital include atragerea în echipă a celor mai buni specialiști de pe piață, crearea unor divizii noi, achiziții de companii din același domeniu de activitate și arii conexe, precum și extinderea serviciilor și a platformelor digitale atât la nivel local, cât și international”.

Appraisal & Valuation SA (fondată în 2010) este „deținătorul brandului NAI Romania, fiind unul dintre liderii de piaţǎ pentru servicii de evaluǎri și în același timp, reprezentantul exclusiv al NAI Global în România şi Republica Moldova. NAI Global reprezintǎ o rețea de companii imobiliare comerciale independente și unul dintre cei mai mari furnizori de servicii imobiliare comerciale din întreaga lume, formată din 5.000 de profesioniști și 375 de birouri în 55 de țări din întreaga lume. Portofoliul de servicii al companiei cuprinde: evaluări imobiliare, evaluarea companiilor, evaluarea obiectelor de artă, a terenurilor agricole, a fermelor de producție, a halelor de depozitare și producție, precum și ale echipamentelor tehnice. Appraisal & Valuation SA este membru corporativ al Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați (ANEVAR), organizație profesională de utilitate publică, fără scop patrimonial, din care fac parte evaluatorii autorizați care dobândesc această calitate, în condițiile legii”.

La Pescaderia By Alioli lansează serviciul Pescaderia 90 de minute

0

La Pescaderia by Alioli, una dintre cele mai importante pescării cu livrare rapidă în București și Ilfov, a lansat serviciul de livrare rapidă Pescaderia 90 de minute. Astfel, peste 30 de specii de pește și fructe de mare proaspete, aduse direct din porturile din Spania, Croația, Franța, Maroc și Constanța ajung la clienți în maximum 90 de minute de la plasarea comenzii. Produsele sunt vidate și transportate  în cutii izotermice biodegradabile, iar peștele crud și proaspăt este curățat, porționat și livrat în funcție de preferințele clientului (cu piele, fără piele, eviscerat, fluture pentru cuptor, etc.). Clienții care îl doresc gătit după rețetele deosebite marca Pescaderia by Alioli, au posibilitatea de a-l ridica în regim Take Away sau de a-l consuma pe terasa din locația situată în Pipera Plaza Șoseaua Nordului nr. 14, Voluntari.

“La începutul lui 2020 am fost nevoiți să ne reinventăm din cauza pandemiei. Am închis restaurantul și ne-am concentrat toată atenția asupra pescăriei online, pe care am adaptat-o după modelul de succes din Spania. Clientul nu mai este nevoit să se deplaseze la pescărie și să stea la coadă pentru a-și alege peștele proaspăt, ci intră direct la noi pe site, unde beneficiază de garanția calității și de livrare rapidă. Ne-a ajutat foarte mult și capitalul de încredere dobândit în perioada în care aveam food-truck-uri și restaurantul La Finca by Alioli. Am început să livrăm pește crud și gătit iar în scurt timp, nu mai făceam față comenzilor. Investiția în online și flota de mașini a fost de aproximativ 60.000 de euro. Mult mai importante au fost însă experiența noastră, percepția oamenilor despre noi, dar și recomandările din partea clienților fideli.

Acum, la aproape 2 ani distanță, serviciul Pescaderia 90 de minute este foarte bine pus la punct, acoperim toate sectoarele din București și localitățile din împrejurimi, iar livrările de pește proaspăt se face în maximum 90 de minute de la momentul confirmării acestora. În mai puțin de două ore, produsele sunt pe masa clientului, iar acesta se poate apuca de gătit”, spune Sorin Barbu, fondator La Pescaderia by Alioli.

Oferta La Pescaderia by Aliloli este extrem de variată. Bibanul, barbunul, somonul sălbatic, hamsiile și calcanul sunt peștii preferați ai bucureștenilor, în timp ce la capitolul fructe de mare, stridiile, creveții, midiile și caracatița se numără printre cele mai populare produse. Valoarea medie a comenzii este de 120 de lei, dar în rândul clienților La Pescaderia by Alioli există și preferințe extravagante.

“Spre exemplu, i-am livrat unui client foarte special din Pipera tartar de Carabinero (cei mai scumpi creveți din lume, care costă 150 de euro kilogramul), cu pește San Pedro (care ajunge la 80 de euro kilogramul). De asemenea tot in Pipera, cel mai mare și scump pește livrat de noi a fost un Dentex de 11 kilograme care a costat peste 700 de euro.

Acestea sunt însă cazurile speciale. Oricine își poate permite să comande de pe site-ul Pescaderia. Clienții noștri au, în general, venituri medii. Sunt oameni obișnuiți, fie că vorbim despre mame care încep diversificarea pentru copiii lor, familii sau cupluri tinere. Ceea ce îi unește este dorința de a se bucura de pește și fructe de mare proaspete și de calitate”, adaugă Sorin Barbu.

Serviciul Pescaderia 90 de minute este disponibil și pe tazz by eMAG, în categoria „Market”, cu livrare din 5 locații: Băneasa, Pipera, Piața Gemeni, Cobălcescu și Piața Vitan.

„Ne face plăcere să ne alăturam efortuluiLa Pescaderia By  Alioli de a livra la domiciliu pește proaspăt și de cea mai bună calitate. Prin tazz, ne-am propus să oferim mereu experiențe noi și de calitate clienților, iar Pescaderia 90 de minute vine perfect în completarea ofertelor dedicate persoanelor care vor să mănânce bine, direct la ei acasă”, spune Răzvan Acsente, Growth & Strategy Director tazz by eMAG.

Pentru finalul de an, La Pescaderia by Alioli estimează o creștere a comenzilor cu 50%, iar cifra de afaceri estimată pentru 2021 este de 2 milioane de euro. Pentru a face față cererii, în luna noiembrie, o nouă pescărie se va deschide în Corbeanca. Clienții se pot bucura de produsele proaspete și în locațiile din Mega Image de la Piața Gemeni, Vitan, Băneasa și Cobălcescu. De asemenea, în primăvara anului viitor, afacerea se va extinde la nivel național, cu puncte de vânzare în Cluj-Napoca, Iași și Constanța.

Noua OUG 117 din Codul Muncii poate arunca in aer mediul de business local, prin dezechilibrarea pietei muncii

Noua Ordonanta de Urgenta (OUG) nr. 117 din 4 octombrie a.c. care va intra in vigoare incepand cu 20 octombrie stabileste amenzi de la 5.000 lei la 10.000 de lei pentru fiecare angajat  caruia angajatorul a intarziat cu mai mult de o luna plata salariului, iar aceasta masura poate dezechilibra major piata muncii (in contextul actual, in care se resimte o presiune acuta pe forta de munca in piata) si poate incuraja un val de insolvente si falimente in mediul de business, subliniaza casa de avocatura ONV LAW.

Astfel, noua OUG 117/ 4.10.2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 – Codul Muncii, emisa de Guvernul Romaniei si publicata in Monitorul Oficial nr. 951/ 5.10.2021, stabileste la pct. 7 ca se sanctioneaza „incalcarea de catre angajator a obligatiei prevazute la art. 166 alin. (1) cu mai mult de o luna, de la data de plata a salariului, stabilita in contractul individual de munca, in contractul colectiv de munca aplicabil sau in regulamentul intern, dupa caz, cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 de lei pentru fiecare persoana careia nu i s-a platit salariul, cu exceptia situatiei in care angajatorul se afla sub incidenta Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare.” 

„Actuala masura poate declansa un val de efecte negative in economie, printre cele mai importante numarand-se faptul ca acest instrument poate fi cu usurinta folosit abuziv in relatia dintre angajati si angajatori, ca instrument de presiune, accentuand dezechilibrele actuale existente pe piata locala a muncii si poate incuraja un val masiv de insolvente si falimente in mediul de business,” declara Mihai Voicu, Partener ONV LAW si coordonator al diviziei Business Law din cadrul casei de avocatura.

Printre cele mai importante probleme sesizate de specialistii ONV LAW cu privire la modul in care este formulata noua OUG care va intra in vigoare de la 20 octombrie (!) se numara:

  • Sanctiunea nu diferentiaza intre angajatorii corecti, care se confrunta cu probleme legate de intarzierea unor incasari (de exemplu: in cazul industriilor care depind de intarzierea la livrare a unor materii prime, pe fondul perturbarilor pe lanturile de distributie internationale, in contextul pandemic actual; sau orice categorie de business care depinde de un singur partener contractual – ex. companiile – agent sau distribuitor) si cei obisnuiti sa incalce legea si sa nu plateasca la timp salariile angajatilor. 
  • Sanctiunea este disproportionata, prevazand un cuantum al amenzii de aproximativ 1.5 – 3 salarii medii pe economie pentru fiecare angajat, indiferent de domeniul de activitate. Astfel, caracterul de pedeapsa, de instrument de presiune prevaleaza, iar suma este potential atat de mare, incat majoritatea angajatorilor nu ar putea sa o plateasca, subliniaza specialistii ONV LAW. In industriile „labor intensive”, unde cheltuiala cu forta de munca depaseste 50% din venituri, o asemenea sanctiune ar putea echivala cu 1 luna si jumatate de cheltuieli, suficienta pentru declansarea unui faliment!
  • Ofera angajatilor un instrument care poate fi cu usurinta abuzat. Amenintarea cu o amenda de asemenea dimensiuni va fi fara indoiala utilizata abuziv de cptre angajati in situatii de negociere, pentru a forta o anumita actiune din partea angajatorului, considera specialistii ONV LAW. In conditiile unei rate a somajului extrem de reduse la acest moment in piata si a presiunii pe care o semnaleaza majoritatea angajatorilor acum, masura poate arunca in aer piata locala a muncii.
  • Singura protectie pentru angajator prevazuta de legislatia locala, intr-o astfel de circumstanta, este cea a Legii insolventei. „Astfel, efectul acestei sanctiuni va fi sa ii grabeasca pe angajatori sa isi solicite propria insolventa iar odata intrat in insolventa, angajatorul (prin administratorul judiciar) poate inceta cu usurinta orice contract de munca, iar angajatii isi pierd garantiile, aceasta fiind situatia cea mai dezavantajoasa pentru angajati”, comenteaza Mihai Voicu.
  • Dispozitia nu mentioneaza o limita maxima a sanctiunii. De obicei, in cazul amenzilor aplicabile la dreptul muncii, amenda era data sub forma „X RON/angajat fara a depasi suma Y”. Sanctionand fara limita, inseamna ca intarzierea la plata salariului devine cea mai grava contraventie.
  • Noua OUG ofera de asemenea un instrument foarte puternic (un drept exorbitant) autoritatii publice care, in loc sa tinda spre verificare, sprijin si conformare il va utiliza cel mai probabil coercitiv, pentru a strange bani din piata, considera reprezentantii casei de avocatura.

In concluzie, aceasta dispozitie va avea un efect de bumerang si va polariza si mai mult interesele angajatilor si angajatorilor, fara a acorda sanse de cooperare intre cele doua parti sau intre autoritati si actorii economici. Specialistii ONV LAW mai noteaza, de asemenea, ca rationamentul formulat in preambulul dispozitiei este unul abuziv, nedemocratic conform Constitutiei Romaniei, inlocuind calea fireasca a justitiei cu un instrument sanctionator oferit angajatilor (un instrument social, populist). Astfel, textul preambulului stipuleaza:

Avand in vedere existenta unei situatii socioeconomice dificile generata de pandemie ce s-a resimtit profund atat de catre angajatori, cat si de catre salariati, mecanismul juridic reglementat in prezent in Codul muncii referitor la neplata sau plata cu intarziere a drepturilor salariale este unul complex si anevoios ce implica promovarea unor procese in justitie, astfel ca se impune crearea unei reglementari de natura a asigura protectia sociala a salariatilor in concordanta cu principiile ce guverneaza raporturile de munca.”

„In egala masura, statul pune iar presiune pe angajatorii privati, dar detensioneaza presiunea de pe angajatorii publici. In acest moment, exista posibilitatea esalonarii creantelor salariale pe 5 ani in cazul functionarilor publici. Practic, in cazul autoritatilor plata salariilor restante se poate efectua intr-un termen de 5 ani, iar companiile private au la dispozitie doar 30 de zile sau suporta o sanctiune foarte dura,” conchide reprezentantul casei de avocatura. 

In opinia specialistilor ONV LAW, este obligatorie analiza amanuntita a acestei dispozitii in Parlament, inainte de aprobare.  Trebuie circumstantiata neplata, astfel incat sa nu se inregistreze sanctiuni automate, nerealiste fata de modul in care functioneaza in practica mediul de business si exista anumite modele in legislatie care ar putea folosi drept exemplu pentru circumstantierea masurii.

Decizia corecta si democratica, in opinia specialistilor ONV LAW, pentru inlaturarea dezechilibrului creat de noua OUG, ar fi ca Parlamentul sa respinga textul de la articolul 260 alin.1 lit.s.

ROCA Investments preia integral Sarcom

0

ROCA Investments, parte din Impetum Group, anunță semnarea contractului de vânzare-cumpărare pentru preluarea integrală a companiei Sarcom, unul dintre cei mai mari producători de vopsele și lacuri din România. Prin această tranzacție supusă aprobării Consiliului Concurenței, ROCA își diversifică portofoliul și asigură procesul de succesiune al unei companii antreprenoriale românești condusă timp de 30 de ani de fondatorii săi, doi frați antreprenori români.

Misiunea ROCA este de a amplifica potențialul și accelera creșterea companiilor și brandurilor românești, pentru ca visul multor antreprenori români să devină realitate. Încă de la începutul acestui an am sesizat la nivel antreprenorial o nevoie reală. Generația primilor antreprenori români de după 1989, care au construit branduri românești solide, cu o excelentă reputație, se apropie de vârsta pensionării. O mare parte dintre ei nu și-au asigurat procesul de succesiune, iar în contextul actual un exit către un investitor strategic este foarte dificil. Din acest motiv am adaptat produsul ROCA la o astfel de nevoie, pentru a conserva valoare și a duce mai departe tradiții în business. Ne responsabilizează această moștenire de a fi continuatorii unei astfel de generații de antreprenori,” a declarat Rudi Vizental, CEO ROCA Investments.

Sarcom Vâlcea, producătorul brandurilor de vopseluri Sticky și Coral, este unul dintre cei mai mari jucători din industria de producție de vopsele și lacuri la nivel autohton, cu o istorie de aproape 30 de ani. Compania produce și vinde produsele proprii sub cele două branduri în 31 de județe din România, fiind prezentă atât pe segmentul de piață cu prețuri scăzute și accesibile, cât și în zona premium. Sarcom deține o gamă de 380 de produse precum: vopsea lavabilă, tencuială, vopsea email, diluant, etc. Sarcom are un număr de 116 angajați, iar în anul 2020, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 56,9 milioane de lei, EBITDA de 15,8 milioane de lei și profit net de 12,3 milioane de lei.

Din punct de vedere al cifrei de afaceri pentru anul 2020, la nivel național Sarcom se află pe locul 5 în top producători cu capital românesc din domeniu. Atunci când tranzacția va fi finalizată cu succes, unul dintre obiectivele avute în vedere de ROCA este ca Sarcom să devină un brand reprezentativ pentru industria locală, iar în următorii cinci ani compania să ajungă în top trei producători de vopsele și lacuri la nivel național. Totodată, odată cu finalizarea tranzacției, ROCA se va axa pe optimizarea strategiei și structurii de management în cadrul Sarcom, pentru a maximiza potențialul companiei, atât la nivel de brand, cât și comercial și operațional. Acest obiectiv va fi realizat prin facilitarea procesului de succesiune la nivelul conducerii, precum și prin constituirea unui Comitet Consultativ la nivel de companie.

„Un lucru foarte important pentru mine este că această companie va rămâne una românească și că ROCA va continua să o dezvolte, construind în continuare pe fundația solidă pe care împreună cu fratele meu am clădit-o în acești 30 de ani. Am încredere că Sarcom își va atinge potențialul în următorii ani, beneficiind de experiența pe care oamenii din companie o au deja și de entuziasmul și viziunea celor de la ROCA. Dacă nu aș fi fost convins de aceste direcții pentru viitorul companiei, tranzacția nu ar fi avut loc, nu aș fi făcut exitul. Cred însă că această tranzacție reprezintă o filă de istorie pentru antreprenoriatul românesc și mă bucur să contribui la această poveste,” A spus Marinică Potop, fondator Sarcom.

Valoarea pieței de producție pentru vopsele și lacuri din România se ridica la 1,6 miliarde de lei în 2020, cu o rată compusă anuală de creștere (CAGR) de 10%. Piața este în creștere, iar conform estimărilor, în 2024 aceasta va ajunge la 732 miliarde de lei la nivel global și 2,4 miliarde de lei la nivel local.

Industria materialelor de construcție reprezintă un sector strategic pentru ROCA Investments,iar faptul că mai avem și alte companii în portofoliu din acest domeniu ne ajută să-l înțelegem mai bine.Mai mult, ne-am propus să grupăm aceste companii sub umbrela unui holding care să genereze sinergii și o viziune holistică. Echipa ROCApoate aduce background-ul profesional care împreună cu echipa de management din Sarcom Vâlcea să asigure consolidarea în piață a companiei și a brandurilor acesteia,” a adăugat Alexandru Savin, Investment Manager ROCA Investments.

Compania Sarcom a fost fondată și deținută de doi frați de 66 și respectiv 62 de ani. care și-au dorit ca Sarcom Vâlcea să rămână o companie românească, să păstreze cultura și să ducă mai departe viziunea acesteia.

Earnings Report: Cum arata rezultatele financiare pe Pietele externe pentru Trimestrul III 2021

0

Pe data de 28 octombrie, începând cu ora 18:00, va avea loc editia aferenta rezultatelor la 9 luni a evenimentului financiar online Earnings Report, primul eveniment din Romania dedicat rezultatelor financiare pe Pietele externe, organizat de BVBescu.ro cu sprijinul XTB Romania. 

In 2020, Trimestrul III a fost primul de la inceputul pandemiei in care influenta lockdown-ului generat de pandemia de Sars-CoV-2 nu s-a mai facut simtita. O parte importanta dintre industrii au inceput sa isi revina, cererea si productia au tins si ele catre normalitate.  Din aceste motive, sezonul de raportari financiare la 9 luni din acest an are o importanta aparte, dat fiind ca suntem in fata primului trimestru pentru care vom putea face o comparatie adecvata cu perioada similara din anul anterior a datelor financiare. Practic, va fi pentru prima data dupa 6 trimestre consecutive, cand vom putea sa vedem cu adevarat cum au evoluat companiile listate.

In aceasta perioada, timp de o luna, cele mai multe dintre companiile importante listate pe pietele externe isi vor publica raportarile financiare la 9 luni. Cateva dintre ele, printre care Adobe, Nike, Micron Technology sau PepsiCo au „furat startul” zilele trecute. Pana in prezent, rezultatele au fost majoritar in linie cu asteptarile, Tesco fiind singura societate importanta care a publicat date dezamagitoare: Cifra de afaceri cu -4% mai mica fata de asteptarile analistilor si un EPS de doar 0,11#, cu -98% mai mic decat previziunile.

Sezonul de raportari a inceput cu date din domeniul bancar, unele dintre cele mai importante societati listate publicandu-si rezultatele la sfarsitul saptamanii trecute. Astfel, JP Morgan, Wells Fargo & Co., Citigroup, Bank of America, Morgan Stanley si Goldman Sachs au raportat o cifra de afaceri aporpiata de estimarile analistilor insa, in termeni de EPS, surprizele au fost placute.

In medie, castigurile per actiune au fost cu +20% mai mari fata de asteptari, Goldman Sachs raportand un EPS cu +47,68% peste asteptari.

Veti afla de la Claudiu Cazacu  (Consulting Strategist XTB Romania) cum arata rezultatele financiare pe primele 9 luni din 2021 si indicatorii importanti din raportari, ce sectoare ar putea intra in atentia investitorilor in perioada urmatoare si de ce, cum se prezinta situatia economica internationala si care sunt scenariile cu care sa lucrati.

Alexandra Smedoiu, CFA, Partener Deloitte Romania va discuta despre cum citim raportarile financiare ale unei companii listate, care sunt principalii indicatori pe care ar trebui urmariti in raportarile companiilor listate pe pietele externe, cum se face taxarea dividendelor si a profitului obtinut din tranzactiile pe Pietele de capital externe.

Earnings Report: Primul eveniment din Romania dedicat rezultatelor financiare pe Pietele externe

Earnings Report este primul eveniment din Romania dedicat rezultatelor financiare pe Pietele externe. A treia editie din acest an a evenimentului online va avea loc pe data de 28 octombrie 2021, incepand cu ora 18:00, si se adreseaza investitorilor individuali din Romania si celor interesati sa investeasca pe Pietele externe.

Evenimentul Earnings Report este organizat cu sprijinul XTB Romania, Evisara (partener tehnic), Financial Intelligence, Finzoom, InvestTenergy, Economistul.ro, Club Economic, Romania Durabila, Bucuresti Business, Prahova Business si Reusita TV (Parteneri media).

Accesul la eveniment este GRATUIT, dar necesita inscriere si confirmare din partea organizatorilor.

Care este tema evenimentului „Earnings Report – Cum arata rezultatele financiare pentru Trimestrul I pe Pietele externe”

Analizam companiile relevante listate pe Pietele externe pentru a afla:

  • cum arata rezultatele financiare pe primele 9 luni din 2021 si indicatorii importanti din raportari;
  • ce sectoare ar putea intra in atentia investitorilor in perioada urmatoare si de ce;
  • cum se prezinta situatia economica internationala si care sunt scenariile cu care lucram;
  • cum citim raportarile financiare ale unei companii listate, care sunt principalii indicatori pe care ar trebui sa ii urmarim, cum se face taxarea dividendelor si a profitului obtinut din tranzactiile pe Piatele de capital externe;
  • care este viziunea asupra evolutiei pietei, din perspectiva investitorilor individuali.
  • care este viziunea asupra evolutiei pietei, din perspectiva investitorilor individuali.

Programul evenimentului „Earnings Report – Cum arata rezultatele financiare pentru Trimestrul I pe Pietele externe”:


17:50 – 18:00 – Accesul participantilor la evenimentul online

18:00 – 19:00 – Cum arata rezultatele financiare la 9 luni pe pietele externe, companiile si sectoarele interesante pentru investitori – Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB Romania

19:00 – 20:00 – Cum citim raportarile financiare ale unei companii listate, care sunt principalii indicatori pe care ar trebui sa ii urmarim in raportarile companiilor listate pe pietele externe, cum se face taxarea dividendelor si a profitului obtinut din tranzactiile pe Pietele de capital externe – Alexandra Smedoiu, CFA, Partener Deloitte România

20:00 – 20:30 – Discutie libera & Sesiune Q&A

Prețul Bitcoin se apropie de maximul istoric

0

Bitcoin a crescut săptămâna trecută, apropiindu-se din nou de maximul său istoric, deoarece investitorii s-au bucurat de vestea apariției unui nou ETF pentru Bitcoin.

După confirmarea unui ETF pentru bitcoin de către Comisia pentru Valori Mobiliare și Burse din SUA (SEC), prețul a început să explodeze. În timp ce miercuri s-a tranzacționat la un minim de 54.611 dolari, BTC a urcat cu 14%, atingând un maxim de 62.516 dolari.  La momentul redactării acestui articol, criptoactivul se tranzacționează în jurul valorii de 61.800 de dolari.

În urma acestei reveniri, BTC s-a apropiat de precedentul maxim istoric – 63.569 de dolari – stabilit pe 14 aprilie anul acesta. Investitorii vor urmări acum cu atenție evoluția criptoactivului pentru a vedea dacă creșterea de la începutul acestei săptămâni se va menține pentru a depăși acest prag.  

Între timp, Ethereum a înregistrat câștiguri similare, deși este încă puțin mai departe de maximul său istoric. Luni, ETH s-a tranzacționat până la 3.419 dolari, înainte de a crește pe parcursul săptămânii până la un maxim de 3.957 dolari. Precedentul maxim istoric al ETH a fost atins pe 12 mai, când a ajuns la 4.177 de dolari. În prezent se tranzacționează în jurul valorii de 3.820 de dolari. 

Grayscale sugerează transformarea fondului de bitcoin în ETF 

Firma de management a criptoactivelor Grayscale a dat cel mai mare indiciu de până acum că intenționează să își transforme fondul său de bitcoin într-un fond tranzacționat la bursă (ETF) cu decontare fizică. 

Deși intenția nu a fost confirmată pana la momentul redactării acestui articol, directorul executiv Barry Silbert a dat de înțeles, într-un tweet scurt, că firma ar putea trece în curând de la structura actuală la o structură de tip ETF. Vestea vine după ce directorul general a criticat ETF-urile bitcoin susținute de contracte futures, spunând: „Prietenii nu-și lasă prietenii să cumpere și să dețină ETF-uri bazate pe contracte futures”.

Tweet-ul lui Silbert vine după aprobarea ETF-ului ProShares – care este un fond bitcoin bazat pe contracte futures. Anunțul a impulsionat prețul bitcoin, deoarece investitorii consideră că sprijinul acordat de autoritățile de reglementare fondurilor bazate pe criptoactive reprezintă o confirmare a activităților acestora. 

Putin aprobă criptoactivele

Președintele rus, Vladimir Putin, a adoptat o poziție favorabilă față de criptoactive. Deși nu s-a declarat un entuziast, liderul rus și-a exprimat joia trecută, în cadrul unui interviu pentru CNBC, o relativă disponibilitate față de criptoactive. 

Putin a declarat despre criptoative ca acestea „au dreptul de a exista și pot fi folosite ca mijloc de plată”. De asemenea, el a adăugat că este prea devreme pentru a discuta despre ideea de a tranzacționa petrol și alte mărfuri prin intermediul criptoactivelor, aceste resurse reprezentând o mare parte din baza de export a Rusiei. 

Relativa disponibilitate a lui Putin față de criptoactive vine probabil în contextul în care Rusia se confruntă cu dificultăți în accesarea capitalului internațional sub formă de dolari americani. Națiunea eurasiatică a fost lovită de sancțiuni după invadarea Crimeei în 2014.

FMI este îngrijorat de lipsa vaccinurilor Covid și de expunerea excesivă la criptoactive în țările în curs de dezvoltare

0

Trăim într-o lume care se luptă în acest moment cu multiple crize: pandemie, inflație, energie, lanțuri de aprovizionare întrerupte, lipsa forței de muncă, penuria cipurilor, etc. 

Fondul Monetar Internațional, în cel mai recent raport privind stabilitatea financiară, a redus ușor perspectivele de creștere economică mondială pentru 2021 față de previziunile sale din iulie, dat fiind că ritmul de redresare a încetinit. FMI a avertizat că economiile lumii se redresează în ritmuri diferite în principal datorită „marelui decalaj” generat de disponibilitatea vaccinului împotriva Covid-19. FMI a menționat, de asemenea, progresele înregistrate de criptoactive, dar și-a exprimat îngrijorarea cu privire la riscurile pe care acestea le pot aduce atât piețelor financiare cât și investitorilor. 

FMI a prognozat recent o creștere a PIB-ului mondial de aproape 5,9% în acest an și de 4,9% anul viitor. Chiar dacă prognoza a fost revizuită în scădere cu 0,1% față de estimările din iulie, creșterea este aproape dublă față de media din ultimul deceniu. 

În timp ce fondul așteaptă ca producția economică din țările avansate să revină în 2022 pe traiectoria dinaintea pandemiei și chiar să o depășească cu 0,9% în 2024, perspectivele pentru economiile emergente și în curs de dezvoltare, în afara Chinei, sunt mult mai proaste. FMI estimează că în 2024 economia va evolua cu 5,5% sub previziunile prepandemice. 

Un motiv important de îngrijorare este reprezentat de divergența perspectivelor economice pe fondul disparităților în materie de vaccinuri. Aproximativ 96% din populația din țările cu venituri mici rămâne nevaccinată, în timp ce în multe economii avansate aproape 60% din populație este complet vaccinată și începe să primească rapeluri. Acest lucru permite țărilor avansate să continue redeschiderea economiilor lor la nivelurile înregistrate înainte de pandemie. 

Deși nu duce lipsă de vaccinuri, România se află pe penultimul loc la rata de vaccinare din Europa. Ne aflăm în mijlocul celui de-al patrulea val, cu peste 15.000 de cazuri noi pe zi și cel mai mare număr de decese Covid 19 din Europa raportat la mărimea populației. Conform indicelui Oxford „Stringency”, care măsoară gradul de restricții la nivel global, România se află pe locul 55, în scădere față de maximul de 87 din primul val, dar la mare distanță de nivelul zero de dinaintea pandemiei, ceea ce reprezintă o amenințare la adresa redresării economice în viitorul apropiat. 

Creșterea prețurilor provoacă și ea îngrijorări, însă FMI se așteaptă ca inflația pentru economiile avansate și emergente să revină la nivelurile de dinaintea pandemiei până la jumătatea anului 2022. Există și o incertitudine creată de lipsa forței de muncă, chiar și în condițiile în care oamenii sunt în șomaj. Există porturi care nu pot descărca containere, magazine care nu găsesc mijloace de transport pentru a fi aprovizionate cu mărfuri, o presiune constantă asupra disponibilității transporturilor navale. Gita Gopinath, economistul-șef al FMI, a subliniat recent necesitatea de a fi „deosebit de vigilenți la șocurile venite din partea ofertei”, astfel încât acestea să nu declanșeze o spirală a presiunilor salariale. „Băncile centrale ar trebui să fie pregătite să reacționeze rapid dacă riscurile se materializează pe parcursul acestui proces de redresare economică fără precedent”, a declarat Gopinath. 

FMI: Expunerea excesivă la criptoactive
ar putea destabiliza piețele emergente

Fondul Monetar Internațional face, de asemenea, o analiză a criptoactivelor, considerând că acestea au evoluat pentru a răspunde unor nevoi variate de investiții speculative, de stocare a valorii, de conversie monetară și de plăți. Provocările pe care le ridică ecosistemul includ riscurile de integritate operațională și financiară din partea furnizorilor de criptoactive, riscurile legate de protecția investitorilor cu privire la criptoative și finanțele descentralizate (DeFi), precum și rezervele și raportările netransparente pentru unele stablecoins.

FMI este preocupat și de faptul că adoptarea criptoactivelor în unele piețe emergente și economii în curs de dezvoltare a depășit-o pe cea a economiilor avansate. Unul dintre cele mai mari riscuri legate de criptoactive pe piețele emergente este eludarea restricțiilor legate de schimbul valutar și a celor de control a circulației capitalului. Creșterea tranzacțiilor de criptoactive în aceste economii ar putea duce la destabilizarea fluxurilor de capital. FMI îndeamnă factorii de decizie politică să implementeze standarde globale pentru criptoactive și să își îmbunătățească capacitatea de a monitoriza ecosistemul cripto.

UniCredit Bank continuă să dezvolte aplicația Mobile Banking prin includerea modulului ShopSmart, un program de cashback cu oferte pentru clienți

0

Ca parte a strategiei de promovare a digitalizării și din dorința de a oferi clienților o experiență digitală îmbunătățită, UniCredit Bank extinde funcționalitățile aplicației Mobile Banking cu un nou modul, prin intermediul căruia clienții persoane fizice care dețin un card de credit sau de debit de la UniCredit au acces la un program de cashback dedicat

ShopSmart, numele sub care a fost lansat programul, este dezvoltat de bancă în parteneriat cu Dateio, o companie specializată în administrarea uneia dintre cele mai mari platforme de card-linked marketing din regiune, și pune la dispoziția clienților UniCredit care se înrolează numeroase oferte. În prezent, în modulul ShopSmart din aplicația Mobile Banking UniCredit se găsesc circa 100 de oferte de cashback de la comercianți din mediul online și offline. 

Programul ShopSmart este accesibil clienților persoane fizice cu vârsta peste 18 ani. Astfel, pentru tranzacțiile realizate în cadrul programului folosind un card principal de debit sau credit emis de UniCredit Bank atașat unui cont curent în lei, euro, dolari sau lire sterline, clienții acumulează în cont cashback. Persoanele care au un cont curent în lei deschis la UniCredit Bank pot folosi în programul ShopSmart inclusiv cardul de masă Card Meniu. Pentru plățile realizate cu un card de credit primar emis de UniCredit Consumer Financing, clienții acumulează puncte de loialitate care pot fi preschimbate ulterior în bani (1 punct = 1 leu). Informațiile privind sumele acumulate în cont din cashback sau din puncte de loialitate sunt actualizate periodic în aplicația Mobile Banking, iar sumele aferente cumpăraturilor efectuate sunt creditate în conturile asociate cardurilor în luna următoare efectuării cumpărăturilor (în cazul cardurilor emise de UniCredit Bank) sau pot fi răscumpărate conform prevederilor Programului de loialitate disponibil pe www.ucfin.ro (în cazul cardurilor emise de UniCredit Consumer Financing). 

Antoaneta Curteanu, Vicepreședinte Executiv Divizia Retail în cadrul UniCredit Bank„Ne respectăm promisiunea pe care am făcut-o clienților noștri în toamna anului trecut, atunci când UniCredit Bank a lansat noua versiune a aplicației Mobile Banking, de a le oferi o aplicație de top, modernă, cu funcționalități și beneficii care să conteze cu adevărat pentru ei. Transformarea digitală este pentru noi o direcție strategică, iar aplicația Mobile Banking un instrument digital central, care permite clienților noștri să intercaționeze eficient cu banca, să realizeze operațiuni de la distanță și, de acum, să se bucure de oferte speciale”. 

De la momentul lansării noii versiuni a aplicației Mobile Banking au fost dezvoltate și adăugate numeroase funcționalități, precum „Adaugă bani”, care permite clienților să transfere la UniCredit Bank sume din conturile deținute la alte bănci utilizând un card de debit sau de credit emis de acestea, retrageri de numerar de la bancomatele băncii fără a utiliza cardul (funcționalitatea mCash) și, nu în ultimul rând, posibilitatea de actualizare a cărții de identitate prin încărcarea direct în aplicație. 

În prezent, programul ShopSmart include parteneriate cu comercianți din toate domeniile importante, precum supermarket-uri, benzinării, farmacii, Electro-IT sau fashion, care sunt disponibile alternativ clienților UniCredit.  


De la tractoare, la echipamente de irigații

0

În ultimii ani efectele încălzirii globale și ale schimbărilor climatice afectează tot mai mult agricultura din România. Creșterea temperaturilor, efectul de deșertificare și lipsa precipitațiilor, coroborate cu dispariția perdelelor forestiere și negospodărirea infrastructurii de irigații își pun amprenta an de an supra recoltelor fermierilor români.

IPSO Agricultura a venit in intampinarea acestor probleme si in ajutorul agricultorilor prin infiintarea in anul 2017 a unui Departament de Irigatii.

„O poveste de succes este infiintarea departamentului nostru de irigatii. Totul a inceput ca o nevoie a fermierilor de completare a parcului de echipamente, dupa care ne-am dat seama ca lucrurile sunt mult mai ample si mai importante, fapt pentru care am investit constant prin training-uri, aducerea partenerilor nostri ca si echipamente de irigat. In acelasi timp, sunt de succes toate parteneriatele pe care le avem cu fermierii, indiferent daca vorbim de un tambur sau de zece pivoti, este un proiect de succes care aduce liniste unui fermier, care stie ca are siguranta zilei de maine”, a declarat pentru FoodBiz Andrei Ticau, coordonatorul departamentului de irigatii din cadrul Ipso.

Concret, se incearca oferirea de solutii complet personalizate conform conditiilor din teren, consultanta in ceea ce priveste alegerea echipamentelor potrivite in functie de cerintele si nevoile partenerilor, configurarea, asamblarea, punerea in functiune si asigurarea parametrilor de lucru astfel incat echipamentele sa functioneze cu randament maxim, proiectarea de sisteme de irigatii complete cuprinzand statii de pompare, retele de alimentare si echipamente de irigat.

„Noi venim cu echipamente importante care sa ne ajute sa facem economii de apa si de energie in acelasi timp, astfel incat sa aplicam plantei cantitatea exacta de apa si in perioada optima, eliminand surplusurile de consum in acest fel. Prin ultimul pact, stim ca la nivelul Romaniei se doreste reimplementarea perdelelor forestiere care au rolul de a mentine si de a atrage precipitatiile, in acest fel, este posibil ca in timp echipamentele de irigat sa ofere o cantitate mai mica de apa si sa beneficiem mai mult pe partea de precipitatii”, a mai precizat Ticau.

Ipso Agricultura este importator unic autorizat al masinilor si utilajelor John Deere, cel mai mare producator de utilaje agricole la nivel mondial. Pe plan local, Ipso Agricultura este lider pe piata tractoarelor.

Articol preluat de pe FoodBiz.ro

IBM va îmbunătăți competențele a 30 de milioane de oameni la nivel global până în 2030

0

  • Compania anunță peste 170 de noi parteneriate și extinderi de programe în peste 30 de țări din America, Asia Pacific, Europa, Orientul Mijlociu și Africa.
  • În România, IBM lansează parteneriate cu Asociația „Viitor Plus” și Asociația Pro Artă Dezvoltare și Cunoaștere. 

IBM a anunțat astăzi un angajament fără precedent de a oferi, până în 2030, pentru 30 de milioane de oameni de toate vârstele posibilitatea de a-și îmbunătăți competențele necesare pentru locurile de muncă ale viitorului. În sprijinul acestui obiectiv, IBM anunță o foaie de parcurs cu peste 170 de noi parteneriate academice, dar și cu alți jucători din industrie, ceea ce va duce la o valorificare a programelor IBM și platformelor de dezvoltare a carierei pentru a extinde accesul la educație și la cele mai căutate joburi din domeniul tehnologiei.

„Talentul este pretutindeni; dar oportunitățile de formare nu sunt”, a declarat Arvind Krishna, Președinte și CEO IBM. „Acesta este motivul pentru care trebuie să luăm măsuri importante și îndrăznețe pentru a extinde accesul la competențele digitale și la oportunitățile de angajare, astfel încât mai mulți oameni – indiferent de experiența lor – să poată profita de economia digitală. Astăzi, IBM se angajează să ofere noi competențe pentru 30 de milioane de oameni până în 2030. Acest lucru va ajuta la democratizarea oportunităților, va reduce decalajul competențelor și va oferi noilor generații de lucrători instrumentele de care au nevoie pentru a-și construi un viitor mai bun pentru ei și pentru societate.” 

Angajatorii din întreaga lume subliniază importanța – și dificultatea – de a găsi lucrători calificați, reprezentând un obstacol semnificativ în calea creșterii economice. Potrivit Forumului Economic Mondial, reducerea decalajului global de competențe ar putea adăuga 11,5 trilioane USD la PIB-ul global până în 2028, însă sistemele de educație și formare ar trebui să țină pasul cu cerințele pieței. Pentru a contribui la acest lucru, potrivit FEM, sectoarele publice și private trebuie să colaboreze în ceea ce privește educația și formarea care să țină pasul cu cerințele pieței, schimbările demografice și progresul tehnologic.

Un program pentru toată lumea

Portofoliul educațional IBM este unic datorită ofertei diverse și adaptabile. De la școli fizice pentru adolescenți și stagii de ucenicie, până la mentorat de-a lungul carierei și la programe online gratuite și personalizabile, IBM își demonstrează înțelegerea că o abordare unică pentru toți, pur și simplu nu funcționează în educație. Acestea pot varia de la un program educațional tehnic pentru adolescenții din școlile și universitățile publice extinzându-se până la stagii și mentorat plătit. Programele de educație și competențe ale companiei combină mentoratul oferit de IBM alături de cursanți și oferă programe gratuite online personalizabile pentru profesioniștii aspiranți.

Planul IBM de a educa 30 de milioane de oameni se bazează pe portofoliul său larg de programe și include colaborări cu autorități guvernamentale cheie (inclusiv agenții de ocupare a forței de muncă), universități, ONG-uri (în special cu cele care se concentrează pe tinerii defavorizați, femei, veterani militari, printre alții) și companii private din întreaga lume care vor extinde și deschide noi oportunități pentru comunitățile subreprezentate și dezavantajate din punct de vedere istoric.

Martin Sundblad, Director de cercetare și Co-Lead, European Skills Practice la IDC, „Transformarea digitală a ajuns la un punct în care ajunge în toate procesele, funcțiile și rolurile de muncă din întreprinderi și organizații, iar nevoia de formare devine imperativă pentru societăți ca să se adapteze. Dezvoltarea competențelor digitale, deși în scară și formă diferite, este acum necesară în întregul sistem educațional, în majoritatea funcțiilor de afaceri și în cadrul comunității profesionale IT pentru a nu pune în pericol investițiile făcute. Programul IBM are dimensiunea și acoperirea care vor sprijini această tranziție.”

 „Asociația Pro ADC împreună cu IBM România a derulat în ultimii 2 ani programe educaționale de succes adresate elevilor și profesorilor din România. Dedicați educației digitale, ne-am pus laolaltă cunoștințele și experiența pentru a contribui la dezvoltare competențelor digitale ale acestora. Numărul mare de participanți și interesul ridicat față de conținutul educațional de pe platforma SkillsBuild ne-au determinat să continuăm colaborarea. Vom lansa programe la fel de atractive ca Școala Altfel cu IBM sau Tabăra IBM de Antreprenoriat și Freelancing”, a declarat Lucia Panea, Manager de Proiect Pro ADC.

„Educația este unul dintre pilonii cei mai importanți care contribuie la dezvoltarea durabilă  societății. Programul nostru Eco Provocarea asigură echilibrul dintre teorie și practică, încurajând tinerii spre a fi lideri și spre a prelua inițiativa dezvoltării lor și a mediului din care fac parte. Evident, o astfel de abordare hibridă, adaptată  generațiilor Z și alpha, este cheia spre un impact educațional cât mai mare. Astăzi, ne bucurăm să demarăm un parteneriat cu IBM și să folosim platforme online de e-learning și unelte care facilitează procesul de învățare auto direcționat, dar corelat cu practica în realitatea curentă a tinerilor. Astfel contribuim la formarea unor competențe trans disciplinare indispensabile momentului în care vor deveni adulți”, Tiberiu Andrei, Manager program Eco Provocarea.

Aflați mai multe despre acest angajament al IBM și despre programele de dezvoltare a competențelor și poveștile participanților aici.