FiC: Mai mult de 53% dintre companii au planuri de investiții în anul 2022

0

Ca de fiecare dată în ultimii 7 ani, Consiliul Investitorilor Straini (FIC) face publice rezultatele Business Sentiment Index (BSI) desfășurat în luna septembrie 2021. Acestea rămân optimiste și sunt aliniate cu cele din martie 2021. Indexul arată  un sentiment general pozitiv al mediului de afaceri din România, în linie cu evoluțiile la nivel internațional, mai ales în ceea ce privește performanța viitoare a afacerilor. 80% dintre companii se așteaptă în  continuare la creșterea performanțelor financiare, în special activitatea de pe piața internă. Aproape jumătate (46,7%) se așteaptă ca exporturile să rămână la niveluri similare, un procent asemănător cu cele  observate în 2019, anterior pandemiei. 

Din perspectiva investițiilor, observăm că se păstrează încrederea companiilor în oportunitățile de afaceri,  deoarece pentru următoarele 12 luni, mai mult de 53% dintre companii au planuri de investiții. Aceste  rezultate reprezintă niveluri ridicate pentru BSI, marcând un nou vârf.  

Investițiile de capital planificate pentru anul viitor sunt corelate cu planurile de forță de muncă ale  companiilor: 60% dintre companii caută să angajeze personal în anul următor și doar 11% le vor pune în  așteptare. Intențiile privind planurile de forță de muncă pentru următoarele 12 luni reprezintă un nou vârf  înregistrat de la lansarea BSI. Dar, în timp ce companiile caută forță de muncă, din păcate percepția privind  disponibilitatea personalului adecvat rămâne rezervată, deoarece doar 39% dintre respondenți consideră  că forța de muncă este competitivă, situându-se la un nivel similar cu rezultatele anterioare pandemiei. 

Întrebați despre valul 4 al pandemiei, 60% dintre companii nu așteaptă efecte masive asupra activităților  lor, în timp ce 38% vor fi afectate moderat. Angajații vor continua să lucreze de acasă, 38% dintre companii  estimează că între o pătrime și jumătate din angajații lor vor continua să lucreze de acasă, în timp ce 29%  se așteaptă ca mai mult de jumătate din angajați să continue în regim de telemuncă. Aceste răspunsuri  reprezintă un semnal potrivit căruia companiile au luat toate măsurile sanitare în pregătirea acestui  scenariu și sunt gata să se confrunte cu această situație. 

Veștile proaste rămân în mod constant în legătură cu infrastructura, transparența și coerența aplicării  politicilor publice, reducerea birocrației și a poverii reglementărilor, fiind încă din 2016, domenii  percepute ca foarte slabe și necompetitive de majoritatea respondenților. 

În același timp, membrii FIC consideră că România are o mare oportunitate, de a folosi finanțarea  disponibilă în programul de reformă și reziliență pentru a găsi soluțiile cele mai adecvate pentru a adresa  aceste probleme prin implementarea PNRR. Deși situația politică din ultima lună nu a răspuns nevoii de  predictibilitate pentru mediul de afaceri, aprobarea PNRR reprezintă un moment important pentru acest  proiect de țară, pe care suntem pregătiți să îl susținem în etapa de implementare.  

Rezultatele integrale ale indicatorului FIC Business Sentiment Index, ediția Septembrie 2021 pot fi  consultate aici.

Societatea civilă propune intervenție prin politici publice și bugetare de gen pentru șanse egale dintre femei și bărbați

0

Majoritatea covârșitoare a femeile martore care au depus în scris și și-au susținut public depoziția în cadrul audierii publice „Viitorul Șanselor Egale”, organizată de către Asociația VERTIK pentru Viitor, grup de inițiativă în politici publice, propun să privim toate politicile publice și programele bugetare din perspectiva egalității de gen. Astfel, se dorește ca șansele egale să fie aduse cât mai aproape de prezent prin accelerarea recuperării decalajelor de gen cu ajutorul unor măsuri de intervenție tip hard.

Femeile-martor la audierea publică doresc includerea unor măsuri asiguratorii și sancționatorii și unor termene-limită în toate reglementările și în toată legislația cu impact asupra problematicii egalității de gen, pentru a permite colectarea cuprinzătoare și sistematică a unor date amănunțite privind aceste decalaje, atât în profil teritorial, cât și pe tipuri de activitate economică și socială. 

Conștientizarea impactului diferit al oricărei politici – inclusiv cele bugetare – asupra femeilor și bărbaților va produce pe termen mediu și lung schimbări în bine în structurile și culturile organizaționale ale instituțiilor guvernamentale. Transparentizarea în mod pro-activ a acestor date va permite publicului larg să conștientizeze mai bine problemele generate în societate și în economie de inegalitățile de gen și să pună presiune pe instituțiile publice și pe companii pentru a lua măsuri concrete în direcția reducerii lor accelerate. Existența unor date coerente, consistente și detaliate colectate din sfera problematicii de gen va permite și entităților private – fie ele societăți comerciale sau asociații neguvernamentale – să creeze și să promoveze produse, proiecte și programe destinate accelerării reducerii decalajelor în acest domeniu.

Acest proces de consultare publică a adus în centrul decidenților politici și a opiniei publice că ritmul actual de recuperare a diferențelor și decalajelor de gen înregistrate în România nu este unul satisfăcător, politicile actuale în domeniul egalității de gen, șanse și tratament între femei și bărbați nu sunt suficient de curajoase, inovative și ambițioase. 

Comisia de Inițiere a audierii publice din 22 noiembrie a fost compusă din Daniela Șerban, președintele Asociației pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) și inițiator VERTIK, Anca Dragu, Președinta Senatului României, Alexandra Bocșe, Consilier de stat Administrația Prezidențială, Raluca Turcan, Ministrul muncii și protecției sociale și Luminița Popescu, Secretar de stat în Ministerul Muncii și Protecției Sociale și președintele Agenției Naționale pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați. Comisia de Experți a audierii publice a avut următorii membri: Mircea Mitruțiu, expert politici publice și advocacy, Daniela Aldescu, cofondator al grupului de inițiativă pentru politici publice VERTIK și Ioan Baciu, avocat, expert european în achiziții publice și egalitate de gen și expert al Comisiei Europene pentru implementarea politicii de coeziune și dezvoltare urbană și regională. 

Următoarele instituții și organizații reprezentative interesate de problematica dezbătută au prezentat depoziții scrise și verbale: Reprezentanța Comisiei Europene în România, Romanian Diversity Chamber of Commerce, Romanian Women’s Lobby, Reprezentanța grupului Băncii Europene de Investiții în România,  Banca Națională a României, Patronatul Național al Femeilor de Afaceri din IMM-uri, Raiffeisen Bank,  Demos, filiala Cluj Napoca, Dentons Europe – Zizzi-Caradja și Asociații SPARL, Sindicatul Național Finanțe Publice SindFISC. 

Raportul sinteză al audierii publice poate fi consultat AICI.

_________________

Partener principal VERTIK: European Investment Bank. Parteneri eveniment: Dentons. Parteneri strategici: Public Affairs Solutions, RDCC. Parteneri media: Radio Romania Actualitati, Financial Intelligence.ro, Juridice.ro, Mondo TV, Money.ro, Project-E, Klarmedia.

Startup-ul Frisbo, investiție atrasă de două milioane de dolari

0

Startup-ul românesc Frisbo, platforma de e-fulfillment cu cea mai mare prezență în Europa, care preia depozitarea, ambalarea și livrarea comenzilor online, anunță atragerea unei investiții „de două milioane de dolari în cadrul unei runde condusă de fondul de investiții Eleven Ventures, cu participarea GapMinder Ventures, RocaX și Neogen”. 

Bogdan Colceriu

Bogdan Colceriu, fondator al startup-ului Frisbo: „Fondurile atrase în această nouă rundă de finanțare ne vor ajuta în principal să continuăm planurile de extindere în Europa și chiar în afara ei, mai ales într-un moment în care e-commerce-ul la nivel mondial cunoaște o dezvoltare fără precedent. În prezent, suntem cea mai mare rețea europeană de e-fulfillment cu livrare a doua zi și dorim să ne consolidăm această poziție”. 


Valeri Petrov, partener la Eleven Ventures: „Credem că Frisbo a descoperit deja cum arată viitorul logisticii în e-commerce. Rămâne doar să îl execute suficient de repede, iar pentru asta suntem acum alături de ei”. 

Cosmin Ochișor, partener GapMinder Venture Partners: „Dezvoltarea pieței de comerț online nu se poate realiza fără o logistică foarte bine pusă la punct și care să se plieze și pe soluțiile tehnice folosite de magazinele online. Frisbo oferă în primul rând același nivel de flexibilitate în ceea ce privește produsele fizice comercializate, în același fel în care soluțiile de cloud permit dezvoltarea website-urilor magazinelor. Fondatorii Frisbo au realizat acest lucru la momentul potrivit, ceea ce a permis companiei să înregistreze o creștere fulminantă în ultimii patru ani. Ne bucurăm că GapMinder face parte din succesul acestei companii”.

Platforma Frisbo a fost fondată de antreprenorii Bogdan Colceriu, Laura Frîncu și Vlad Târziu. În 2019, a primit o investiție în valoare de 1,2 milioane de euro, într-o rundă condusă de GapMinder Venture Partners, cu participarea ROCA X, Neogen și Mircea Ilea. La acel moment, Frisbo a reușit să-și crească de patru ori valoarea comparativ cu primă rundă de investiții ridicată în 2017 de la omul de afaceri clujean Mircea Ilea. Compania a mai atras investiții în 2018 de la grupul Neogen și fondul Risky Business.

În prezent, în rețeaua Frisbo sunt active peste 20 de centre logistice din România, Republica Moldova, Ungaria, Slovacia, Bulgaria, Polonia, Germania, Cehia și Chile, care deservesc peste 200 de comercianți online, integrându-se cu cele mai populare platforme de e-commerce și marketplace-uri din regiune. Frisbo rezolvă astfel problema scalării internaționale a magazinelor online, făcând accesibilă dezvoltarea pe alte piețe printr-o rețea integrată de hale. 

Printre clienții din portofoliul Frisbo se numără companii precum reprezentantul oficial Xiaomi în România și Ungaria (www.mi-home.ro și www.mi-home.hu), Bitdefender, Aosom, Morphy Richards, foodpanda, Meli Melo sau Intercars. 

Eleven Ventures este caracterizat ca „unul dintre cele mai importante fonduri de capital de risc din Europa de Sud-Est, investind în startup-uri din 2012. Cu 150 de investiții colective în ultimii 9 ani, echipa Eleven a avut un rol esențial în dezvoltarea ecosistemului regional de startup-uri. Eleven sprijină companiile de tehnologie din cinci verticale prioritare – Fintech, Healthcare, Future of Work, Future of Food și Ecomtech. Printre startup-urile pe care Eleven le-a sprijinit se numără Payhawk, Gtmhub, Dronamics, SMSBump, Kanbanize și Nitropack”.

GapMinder Venture Partners BV este „un fond de capital de risc de 50 de milioane de euro, care investește în companii de tehnologie create în România și Europa Centrală care cresc rapid la nivel internațional, aflate în faza de Seed sau Serie A. Partenerii GapMinder au o abordare directă ca investitori, ajutând companiile să crească prin consultanță strategică și implicare directă în organizarea operațională, guvernanța corporativă și disciplina financiară. Portofoliul GapMinder include companii precum FintechOS, TypingDNA, SmartDreamers, Deepstash, Frisbo sau Planable. GapMinder este co-finanțat în majoritate prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020”. 

Teilor Holding, cel mai mare plasament din piaţa AeRO, asistat de Filip & Company

0

Societatea Teilor Holding a beneficiat de consultanță juridică din partea Casei de Avocatură Filip & Company în legătură cu emisiunea unor obligaţiuni corporative care au atras 45 de milioane de lei de la investitorii BVB: „Obligaţiunile corporative emise în lei au o valoare nominală de 100 lei pe obligaţiune, maturitate la cinci ani şi o rată a dobânzii fixe de 8,25%, cu plata a cuponului semestrială, iar obligaţiunile corporative denominate în euro au o valoare nominală de 100 de euro pe obligaţiune, scadenţă la cinci ani şi o dobândă fixă de 5,75%, plătibilă semestrial. Ambele emisiuni au fost emise la 3 decembrie 2021 şi au data de scadenţă 3 decembrie 2026”.

Cristina Filip (foto), managing partner al Filip & Company: „Teilor este una dintre cele mai dinamice companii și este un  business antreprenorial românesc construit cu pasiune, multă muncă și dedicare intensă pentru fiecare client. În experiența noastră de lucru, în spatele fiecărei mutări a echipei Teilor este o viziune puternică de creștere și diversificare și o cunoaștere aprofundată a tendințelor din piețele țintă. Suntem încântați că am putut să fim alături de grupul Teilor și în acest proiect și ne-a făcut deosebită plăcere să colaborăm cu BT Capital Partners, PwC și Cornerstone Communications în echipa multidisciplinară care a asistat clientul în acest plasament privat reprezentativ”. 

Echipa Filip & Company care a asistat Teilor în acest proiect a fost coordonată de Cristina Filip și le-a implicat pe Olga Niță (partener), Roxana Diaconu (senior associate), Simona Ungureanu (associate) și Daria Olteanu (associate).

Filip & Company ne informează că „s-a implicat cu succes în majoritatea tranzacțiilor reprezentative de pe piața de capital din România, precum și în toate emisiunile de obligațiuni ale statului român pe piețele externe. Avocații Filip & Company sunt clasați pe primul loc în cele mai prestigioase directoare internaționale Chambers and partners, Legal 500 și IFLR în practica de Piețe de capital”.

Filip & Company este caracterizată ca „una din societăţile de avocatură de top din România care furnizează asistenţă de cea mai înaltă calitate în practic toate ramurile de drept relevante pentru afaceri care operează în România sau care vizează România. Specializaţi în proiecte complexe care implică o abordare inovativă, avocaţii Filip & Company au experienţă elocventă în mai multe domenii, cum ar fi infrastructură şi concesiuni, fuziuni şi achiziţii, energie, drept societar, imobiliar, concurenţă, finanţări şi piaţă de capital dar şi dreptul muncii, protectia datelor cu caracter personal, protectia consumatorilor sau a mediului. De asemenea, firma de avocatură asigură asistență și reprezentare în litigii și arbitraje cu implicații semnificative pentru afacerile clienților. Mai multe detalii despre domeniile de expertiză şi echipa Filip & Company găsiți pe www.filipandcompany.com”. 

În atingerea obiectivelor de sustenabilitate, ar fi necesară o creștere de 50% a investițiilor globale în rețele


Autor: Mihai Drăghici (foto), Director, Consultanță, EY România

Piețele din întreaga lume trebuie să își modernizeze și să își extindă infrastructura pentru a susține o tranziție globală lină către energia regenerabilă. Amplasamentele ideale pentru activele generatoare de energie regenerabilă tind să fie diferite de cele ale unităților existente, care folosesc combustibili pentru generarea energiei, potențialul cel mai mare fiind adeseori concentrat în locuri aflate departe de rețeaua energetică, de exemplu în regiunile de coastă sau în zonele rurale. Recurgerea la producția de energie din surse regenerabile și viitoarea extindere a rețelelor trebuie să țină cont și de condițiile meteorologice locale și de tehnologiile și sursele de energie emergente, cum este hidrogenul verde.

Așadar, ar putea fi necesară o creștere de 50% a investițiilor în rețele la nivel global, în următorul deceniu, pentru atingerea obiectivelor de sustenabilitate pe termen lung, potrivit Agenției Internaționale a Energiei. Vor fi cruciale investițiile în cei aproape 7 milioane de kilometri de linii de transport din întreaga lume pentru a susține transportul continuu al cantităților tot mai mari de energie regenerabilă și pentru a gestiona volatilitatea cererii și ofertei.

Rolul investițiilor în rețele, în tranziția energetică globală

Având în vedere dimensiunea extinderii necesare a rețelelor din întreaga lume, va fi de o importanță capitală ca autoritățile de reglementare să revizuiască politicile de autorizare, reglementare și finanțare, astfel încât sistemele de rețele perimate să nu devină un obstacol major în cursa către net zero.

Multe piețe conștientizează deja această necesitate și unele chiar caută soluții în încercarea de a optimiza aceste procese. În contextul în care continuă să crească cererea pentru capacități de producție a energiei regenerabile, va fi nevoie de astfel de eforturi pentru a atrage investițiile necesare și pentru a respecta traseele către net zero indicate de guvernele din toată lumea.

De exemplu, sectorul energiei regenerabile din Africa de Sud a beneficiat de experiența celor aproape 10 ani ai programului de dezvoltare pentru energia regenerabilă, care s-a bucurat de un mare succes. Programul pentru producătorii independenți de energie regenerabilă a atribuit capacități de generare de peste 6.000 MW dezvoltatorilor unei game largi de tehnologii.

Cu toate acestea, piața a început să devină într-o oarecare măsură victima propriului succes din cauza unui blocaj tot mai mare, provocat de lipsa conexiunilor disponibile la rețea. 

În noiembrie 2020, compania de utilități reglementată a Africii de Sud, Eskom, a publicat un Plan de dezvoltare a rețelei de transport (TPD) pentru perioada 2021-2030, care ia în considerare o reducere anticipată a producției de energie pe bază de combustibili și noi capacități de generare propuse de 26,8 GW, dintre care o mare parte va proveni „din resurse de energie regenerabilă situate în zone cu capacitate de rețea limitată”, potrivit Eskom. De fapt, se preconizează că vor fi adăugați 20,4 GW de capacități de generare de energie regenerabilă în perioada de derulare a TPD, iar cheltuielile de capital cu integrarea acestor capacități sunt estimate la 1,6 miliarde de dolari.

Acest lucru arată dorința guvernului de a susține dezvoltarea în continuare a sectorului energiei regenerabile. Cu toate acestea, la fel ca în cazul tuturor piețelor care fac tranziția de la energia pe bază de combustibili la energia regenerabilă, sunt foarte multe eforturi de făcut.   

În mod similar, România, ca stat membru al UE, are acces la o mare varietate de oportunități pentru a-și îndeplini obiectivele de sustenabilitate, inclusiv un sprijin financiar semnificativ, atât pentru dezvoltarea infrastructurii, cât și pentru producția de energie regenerabilă. Având în vedere contextul complicat de pe piața națională și cea regională (pericolul la adresa securității energetice, dezechilibrul dintre cerere și ofertă și reintroducerea combustibililor fosili din cauza creșterii prețurilor), sunt necesare o evaluare riguroasă a capacităților și un sprijin considerabil pentru sectorul energetic și infrastructura aferentă pentru a combate în mod corespunzător schimbările climatice și a realiza tranziția către energie durabilă, curată.

Un singur exemplu din seria de măsuri de care poate beneficia România este reprezentat de Rețelele transeuropene de energie, o politică ce vizează, printre altele, sporirea instalării de rețele inteligente care să ajute la integrarea energiei regenerabile și să permită consumatorilor să își ajusteze mai bine consumul de energie, în același timp contribuind în mod inerent la atingerea obiectivelor UE de reducere a emisiilor. Acest cadru își propune, de asemenea, să integreze regiunile izolate, care nu au acces la piețele energetice europene.

Totodată, prin Planul Național de Redresare și Reziliență se intenționează sprijinirea proiectelor de investiții care vizează reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, inclusiv dezvoltarea unei infrastructuri de distribuție a gazelor regenerabile (prin utilizarea de gaze naturale în combinație cu hidrogen verde), precum și capacități de producție a hidrogenului verde și construirea unei rețele de distribuție a gazelor care să permită transportul de hidrogen verde. Finanțarea necesară pentru un astfel de proiect este estimată la 515 milioane de euro. În timp ce unele proiecte sunt mai ambițioase decât altele, multiplele mecanisme de finanțare ale UE, la care are acces România, vor dezvălui numeroase oportunități pentru țara noastră în ceea ce privește infrastructura și producția de energie regenerabilă, iar actorii de pe piață, privați și publici, sunt foarte interesați să facă acest pas. Rămâne de văzut ce proporție din investițiile locale va fi direcționată către investițiile în rețea. 

În concluzie, investițiile în rețea vor juca un rol semnificativ în tranziția către energia verde, cu condiția aprobării proiectelor de investiții adecvate și asigurării unui nivel ridicat de finanțare. În lumina COP26, adoptarea surselor de energie regenerabilă în întreaga lume și investițiile în infrastructura pentru energia regenerabilă par să fi devenit o condiție prealabilă pentru lupta împotriva schimbărilor climatice.

O treime din incendiile din România sunt determinate de instalații electrice defecte sau improvizate

0

Incendiile care au cauze de natură electrică reprezintă o amenințare ascunsă, dar semnificativă, care este tot mai mult prezentă în atenția publică. În România, anul trecut au fost înregistrate 17.667 de intervenții pentru cauze care au generat incendii, altele decât cele de vegetație, potrivit celui mai recent raport al Departamentului pentru Situații de Urgență. Dintre acestea, cel mai mare procent, de 28,84% (5.095 intervenții), au fost împrejurări determinate de instalații electrice defecte sau improvizate. Următoarele cauze ca număr de intervenții sunt focul deschis (2.624 intervenții, 15% din total) și coșurile, burlanele de fum defecte sau necurățate (2.491 intervenții, 14% din total).

Și la nivelul Europei, statisticile arată că sursa a peste 25% din incendii o reprezintă un sistem electric. În Europa, anual sunt raportate 2 milioane de incendii, în urma cărora 4.000 de persoane își pierd viața în fiecare an. Mai mult, 70.000 de europeni sunt spitalizați din cauza unor vătămări grave provocate de incendii. Costurile cu pierderile cauzate de incendii sunt estimate la aproximativ 1% din PIB-ul cumulat al tuturor țărilor pe an.  

Gabriel Tache, General Manager Eaton Electric România.    

Siguranța la incendii reprezintă, de fapt, un ecosistem compus din factori de decizie, industria construcțiilor, arhitecți, ingineri de securitate la incendiu, pompieri, proprietari de clădiri și cetățeni. Cu toții dețin un rol important și depinde de fiecare să acționeze pentru siguranță. Totodată, este nevoie și de actualizări ale normativelor privind protecția împotriva producerii incendiului de către echipamentele electrice, care să reglementeze utilizarea  dispozitivelor pentru detectarea defectelor de arc electric și care să contribuie la reducerea acestor cifre îngrijorătoare”, spune Gabriel Tache, General Manager Eaton Electric România.    

Energia electrică este o cauză de incendiu recunoscută, cu risc crescut de pierderi de vieți, iar defectele de arc electric, ce se produc la nivelul instalațiilor fără a fi văzute, pot da naștere incendiilor și pot provoca daune enorme. Întreruperile în alimentarea cu energie electrică sunt, de regulă, provocate de supracurenții foarte ridicați care distrug cablurile, aparatajul sau barele colectoare. Defectele de arc electric apar când conductoarele sunt defecte sau deteriorate, din cauza influențelor externe sau a îmbătrânirii, ori când conexiunile la borne sunt slăbite. Cauzele cele mai frecvente ale defectelor de arc electric sunt date de: conductoare strivite, tratate neglijent sau tensionate, deteriorări ale izolației firelor provocate de cuie, șuruburi etc., îmbătrânirea instalațiilor, cabluri rupte sau întreruperi ale unui conductor, raze UV, mușcături ale animalelor de companie sau ale rozătoarelor, contacte și conexiuni slăbite, fișe și conductoare îndoite.  

Următorul pas în ceea ce privește protecția: prevenirea incendiilor de natură electrică provocate de arcuri electrice în serie sau în paralel 

Proprietățile și alte bunuri trebuie protejate împotriva incendiilor care au cauze de natură electrică, pentru a preveni daunele, pierderile și consecințele financiare. Noile dispozitive de protecție încorporează beneficiile digitalizării și permit detectarea și deconectarea defectelor ascunse de arc electric care pot provoca daune grave.

Dispozitivele de protecție care pot detecta și deconecta curenții de defect de înaltă frecvență sunt din ce în ce mai importante, pe măsură ce echipamentele având circuite electronice de comandă devin tot mai comune. Mulți curenți de defect sunt detectabili, însă defectele de arc electric serial sau paralel nu puteau fi detectate până la inventarea unui nou tip de dispozitiv de protecție a circuitelor care aplică un algoritm în circuitul electronic integrat ce asigură sensibilitate în detectarea curenților de defect și indică prezența unor defecte de arc electric periculoase. Denumit AFDD, acest dispozitiv contribuie în mod clar și semnificativ la reducerea pierderilor, oferind instalatorilor, pentru prima dată, o soluție compactă unică, ce nu numai că mărește siguranța, ci și reduce riscul de incendiu. 

Consecințele unui arc electric pot fi foarte grave în cazul persoanelor și clădirilor, mai ales în clădirile de locuințe cu grad ridicat de ocupare, precum și în locurile unde copiii, persoanele vârstnice și persoanele cu dizabilități sunt în pericol. Prin urmare, AFDD-urile ar trebui să-i încurajeze pe oameni să se gândească de două ori și să facă alegerea corectă pentru a-și proteja locuințele, valorile și viața cu dispozitive de protecție de ultimă oră. „Misiunea noastră la Eaton este să concepem în permanență dispozitive de protecție noi și inovatoare, deoarece considerăm că utilizarea electricității și operarea instalației electrice nu ar trebui să comporte riscuri pentru oameni sau bunuri. Combinat cu tehnologia digitală de detectare a defectelor de arc electric, AFDD, cea mai recentă invenție din gama Eaton de soluții de protecție a circuitelor, reduce la minimum riscul de incendii care au cauze de natură electrică și asigură protecție împotriva întreruperilor în alimentarea cu energie electrică și a pierderilor de proprietăți, bunuri și vieți omenești”, adaugă Gabriel Tache.

Reff & Asociații | Deloitte Legal dă undă verde înscrierii studenților în „Law is Awesome!”, programul de formare pentru avocaţii viitorului în domeniul afacerilor

0


Reff & Asociații | Deloitte Legal lansează etapa de înscriere în „Law is Awesome!”, un program educațional personalizat, conceput pentru a sprijini studenţii facultăților de drept din anii III și IV care explorează ce opțiuni au pentru a profesa în domeniul juridic și vor să învețe ce implică în concret practicarea avocaturii și consultanței în domeniul afacerilor într-o lume în continuă schimbare. Înscrierile au loc până pe data de 16 ianuarie 2022. De asemenea, participanții au oportunitatea de a fi selectați pentru programul de internship al firmei care va avea loc în vara anului 2022.

Programul se va derula în perioada februarie-aprilie 2022 și presupune participarea la două ateliere de grup practice pe săptămână, o sesiune de coaching și o zi de job shadowing. În cadrul atelierelor susținute de avocații din practicile „tradiționale” ale firmei, cum ar fi fuziuni și achiziții, drept imobiliar, drept financiar bancar, proprietate intelectuală etc., printre altele, participanții vor învăța cum să redacteze și să negocieze un contract, cum să lucreze într-un proiect de tip due diligence, care sunt principalele tehnici de descoperire și investigare a fraudelor interne în mediul de afaceri, dar și cum se gestionează proiectele de soluționare a disputelor. Sub îndrumarea avocaților cu pregătire interdisciplinară în drept, tehnologie și business din cadrul practicii de Legal Management Consulting  a Reff & Asociații | Deloitte Legal, participanții se vor familiariza cu trasee profesionale alternative în domeniul juridic, care implică prestarea unor servicii juridice aflate la intersecția consultanței de afaceri cu soluțiile tehnologice de ultimă generație. 

În plus, specialiștii în resurse umane din Deloitte România îi vor sfătui cum să înceapă să își construiască, încă din timpul facultății, un brand personal pe Linkedin, care sunt ingredientele unui interviu de succes și ce competențe îi diferențiază într-un proces de selecție. De asemenea, participanții vor beneficia de ateliere susținute de traineri din rețeaua globală Deloitte Legal, de la care vor învăța cum să redacteze sfaturi juridice în limba engleză, dar și de sesiuni cu alți profesioniști din cadrul Deloitte România, cum ar fi consultanți fiscali, cu care avocații colaborează în echipe multidisciplinare de proiect. 

„Am conceput acest program ca un demers de educare care își propune să contribuie la pregătirea studenților cu perspectiva practică și de actualitate din domeniul avocaturii de afaceri, astfel încât aceștia să-și poată alege un traseu profesional cunoscând cât mai multe dintre opțiunile disponibile. Ajuns la a cincea ediție, programul vine cu o programă de cursuri actualizată, care îi va ajuta pe tineri să se familiarizeze cu cele mai recente provocări ale pieței, modul de lucru hibrid și soluțiile tehnologice de ultimă oră dedicate domeniului juridic. În zilele noastre, avocatul se află la intersecția științei dreptului cu tehnologia și cu ideile de afaceri inovatoare și nu e deloc ușor să țină pasul cu ceea ce se întâmplă în mediul efervescent de afaceri. Deschiderea spre mediul de business, curiozitatea și modul de gândire se cultivă încă de pe băncile facultății. Prin atelierele interactive și exercițiile practice pe care le organizăm, îi ajutăm pe studenți să se orienteze și să învețe ce presupune în concret, la nivelul activităților întreprinse, activitatea unui avocat în domeniul afacerilor, indiferent de aria de specializare. De asemenea, participanții vor avea șansa de a purta discuții cu clienți de-ai firmei, pentru a înțelege ce așteptări are un client de la avocatul său”, a spus Andreea Șerban(foto), Senior Managing Associate la Reff & Asociaţii | Deloitte Legal, inițiatoarea și coordonatoarea programului „Law is Awesome!”.

La edițiile anterioare ale programului au participat în total 130 de studenți, iar mai mulți dintre ei au fost recrutați în cadrul firmei.

Prime Kapital, contract de închiriere extins în Globalworth Tower

0

Dezvoltatorul, investitorul și operatorul imobiliar Prime Kapital anunță că „și-a prelungit și extins contractul de închiriere în Globalworth Tower, București. Noul contract prevede pentru următorii 5 ani o suprafață extinsă cu 1.941,5 metri pătrați față de suprafața inițială. Astfel, Prime Kapital își desfășoară activitatea în prezent pe o suprafață totală de 3.066,5 mp în prima clădire din sud-estul Europei care a primit LEED Platinum. Înaintea semnării noului contract, compania de real estate avea închiriată o suprafață de 1,125 de metri pătrați”. 

Ema Iftimie, Head of Leasing & Customer Care, Globalworth România: „Ne bucurăm că Prime Kapital se află în comunitatea noastră din 2017. Activăm în aceeași industrie și chiar și în aceeași regiune: Europa Centrală și de Est. Poate și de aceea apreciem foarte mult activitatea lor și ne-am dorit să construim o relație solidă, de durată. Extinderea sediului în clădirea de birouri Globalworth Tower este o confirmare a încrederii lor. Le mulțumim pentru parteneriatul nostru și așteptăm cu nerăbdare să le fim alături în dezvoltarea business-ului în Europa Centrală și de Est”. 

Prime Kapital subliniază că „este condusă de o echipă de management cu o experiență excepțională, care a fondat anterior cea mai mare afacere de investiții imobiliare axate pe retail din Europa Centrală și de Est. Chiriaș al Globalworth, liderul pieței de birouri din România, din anul 2017, Prime Kapital se extinde rapid în întreaga regiune. Echipa este formată din peste 350 de profesioniști, combinând o bază de competențe multidisciplinare: investiții, achiziții, proiectare, management al construcțiilor, leasing, asset & property management, vânzări, marketing și finance”.

Globalworth Tower este a doua clădire de birouri din România ca înălțime:120 m, 26 de etaje. Este încadrată în clasa A, cu o suprafață închiriabilă de 54.000 mp, cu multipli chiriași și accesibilitate excelentă. La finalul anului 2019, a trecut printr-o serie de schimbări inovative. Liderul industriei de office din România a inaugurat aici cel mai inteligent lobby din regiune, care include numeroase premiere tehnologice: cea mai mare podea cinetică din lume într-o clădire de birouri, cel mai lung perete de ecrane din CEE, cel mai mare perete verde natural într-o clădire de birouri din sudul şi estul Europei, un spaţiu de relaxare cu gradene încălzite din marmură, proiectoare Schindler, un proiect pilot în CEE. Toate acestea au transformat Globalworth Tower într-un etalon al inovației și sustenabilității pentru spaţiile de birouri.

Globalworth se definește ca „o companie imobiliară activă în Europa Centrală şi de Est, listată la Bursa de Valori de la Londra, în segmentul AIM, care activează în România și Polonia, în ambele ţări devenind principalul investitor pe piața imobiliară de birouri. Globalworth investește, dezvoltă și gestionează direct clădiri de birouri și parcuri industriale și de logistică, în locații premium, care generează venituri din închirierea de spații către companii de top din întreaga lume. Gestionat de peste 200 de profesioniști în Cipru, Guernsey, România și Polonia, portofoliul companiei are o valoare totală de aproximativ 3.1 miliarde de euro, la 30 iunie 2021. Aproximativ 95,1% din acesta este reprezentat de active producătoare de venit, închiriate către aproximativ 650 de companii naționale și multinaționale. În România, Globalworth este prezentă în Bucureşti, Timişoara, Arad, Oradea, Constanţa şi Piteşti, în timp ce în Polonia proprietăţile se regăsesc în Varşovia, Wroclaw, Lodz, Cracovia, Gdansk şi Katowice.

Pentru mai multe informații, vizitați site-ul www.globalworth.com și urmăriți-ne pe Facebook, Instagram, LinkedIn”.

Federația Silva, protest la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor

0

Federația Sindicatelor din Silvicultură anunță organizarea unei acțiuni de protest la sediul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor miercuri, 8 decembrie 2021, între orele 11.00 și 13.00. Revendicările susținute de silvicultori sunt următoarele: 

„1. Se solicită conducerii Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor să intervină pentru stoparea concedierii colective a unui număr de 415 salariați de la Regia Națională a Pădurilor – Romsilva, din care 192 personal TESA și 223 de muncitori. Această concediere are la bază o Metodologie pentru stabilirea schemelor de personal la nivelul direcțiilor și ocoalelor silvice, document care a fost contestat inclusiv în instanță de către sindicate. Deși Federația Sindicatelor Silva a propus angajatorului un set de măsuri pentru a se evita concedierea colectivă, Romsilva a ignorat aceste propuneri și a decis, acum, în plină iarnă, disponibilizarea acestor salariați, mulți dintre ei fiind unici întreținători de familie. 

2. Se solicită sprijinul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor în vederea acordării alocațiilor prevăzute de Legea nr. 46/2008 – Codul silvic, pentru susținerea activității de administrare a fondului forestier proprietate publică a statului, administrării ariilor naturale protejate, creșterii și ameliorării cailor de rasă, susținerii activităților de împăduriri, precum și pentru menținerea locurilor de muncă la Regia Națională a Pădurilor.

3. Se solicită sprijinul conducerii Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor pentru aplicarea Statutului personalului silvic şi a Contractului Colectiv de Muncă, astfel încât personalul silvic din cadrul Romsilva, care desfășoară activități în locuri de muncă încadrate în condiții speciale, să beneficieze de reglementările legale care îi conferă dreptul de reducere a vârstei standard de pensionare, precum și de majorarea punctajelor lunare de pensie. Silvicultorii au nevoie, mai mult ca oricând, de condiții decente de muncă, de salarizare și de pensionare.

4. Se solicită conducerii Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor să inițieze o Ordonanță de urgență prin care statul să asigure un venit de completare, suplimentar indemnizației de șomaj, în cazul persoanelor disponibilizate prin concedieri colective, ca efect al reducerii activităților de producție din sectorul silvic. Un astfel de venit suplimentar ar reprezenta o măsură de protecție și de responsabilitate socială pentru lucrătorii afectați de desființarea locurilor de muncă.   

5. Se solicită intervenția conducerii Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor în vederea asigurării în Bugetul de Venituri și Cheltuieli al Regiei Naționale a Pădurilor pentru anul 2022 a fondurilor necesare la pentru dotarea personalului silvic cu uniformă de serviciu, cu echipamente de protecție, cu armament de serviciu, cu mijloacele necesare pentru apărare și intervenție, cu mijloace de comunicație și de deplasare, așa cum sunt prevăzute de Statutul personalului silvic și Codul Silvic. Printr-o decizie aberantă a Guvernului (H.G nr. 11/2018), a fost interzisă utilizarea anumitor categorii de armament, între care și cel cu care era dotat personalul silvic din România, iar în prezent, doar jumătate dintre silvicultorii care apără pădurile statului sunt dotați cu armament de serviciu. În lipsa armamentului, silvicultorii pot oricând cădea victime ale infractorilor sau ale atacurilor animalelor sălbatice. Pe fondul înmulțirii alarmante a urșilor, au fost semnalate tot mai des atacuri asupra oamenilor, iar personalul silvic este, și din acest punct de vedere, în prima linie. Nu trebuie uitat niciodată faptul că, în ultimii ani, 6 pădurari au fost uciși, iar peste 700 de silvicultori au căzut victime ale violenței infractorilor surprinși în timp ce tăiau ilegal arbori, sustrăgeau lemn din păduri sau se aflau la braconaj.

6. Se solicită conducerii Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor corectarea informațiilor transmise în spațiul public de către anumiți reprezentanți ai autorității publice, urmare a interpretării eronate a datelor din Inventarul Forestier Național, prin care s-a lansat teoria, total falsă, că din pădurile României dispar ilegal, anual, 20 mil. mc de lemn.

7. Se solicită conducerii Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor sprijinul pentru reconsiderarea rolului pe care îl au administratorii de păduri și personalul silvic în apărarea și paza pădurilor, pentru întărirea autorității silvicultorilor în exercitarea atribuțiilor de serviciu, precum și pentru stoparea campaniei de denigrare a activităților și a lucrătorilor din sectorul silvic, susținută de unele grupuri de interese, care urmăresc accesul la administrarea pădurilor statului și achiziționarea pădurilor particulare la prețuri de nimic.

8. Se solicită sprijinul conducerii Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor pentru înființarea unei comisii, la nivelul Parlamentului României, care să analizeze toate cazurile de retrocedări de păduri pentru care există suspiciuni cu privire la legalitatea stabilirii dreptului de proprietate. 

9. Se solicită conducerii Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor elaborarea și adoptarea de acte normative coerente și aplicabile, conforme cu realitățile și necesitățile sectorului silvic. Sectorul silvic din România are nevoie, mai mult ca oricând, de o legislație suplă și eficientă pentru restabilirea echilibrului între cele trei funcții ale pădurilor – funcția socială, funcția economică și funcția ecologică.

10. Se solicită Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor consultarea partenerilor sociali – sindicate și patronate – la elaborarea actelor normative cu impact asupra sectorului silvic, în conformitate cu prevederile Legii nr. 62/2011 a dialogului social și ale Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică”.

Federația Sindicatelor din Silvicultură Silva accentuează că revendicările pe care le susține „au ca scop asigurarea unei gestionări durabile a pădurilor, indiferent de forma de proprietate, consolidarea activității administratorilor de fond forestier, menținerea locurilor de muncă în sectorul silvic, precum și reconsiderarea rolului silvicultorilor în societate”.

Mastercard și Europol au încheiat un parteneriat pentru combaterea criminalității cibernetice la nivel european

0


Mastercard Europe și Agenția Uniunii Europene pentru cooperare și formare în materie de aplicare a legii (Europol) au semnat un parteneriat pentru combaterea criminalității cibernetice la nivel european. Prin acest acord, cele două organizații vor lucra împreună pentru a împărtăși informații și pentru a identifica activități cheie unde pot coopera pentru a consolida reziliența cibernetică a regiunii.

Cu sediul la Haga, Țările de Jos, Europol este agenția Uniunii Europene de aplicare a legii. Aceasta sprijină cele 27 de state membre ale UE în lupta împotriva terorismului, criminalității cibernetice, precum și a altor forme grave și organizate de criminalitate, cu scopul de a contribui la o Europă mai sigură pentru toți cetățenii UE. Ca parte a acestui acord, Mastercard Europe și Europol vor colabora pentru a consolida rezistența regiunii împotriva criminalității cibernetice în fața amenințărilor tot mai complexe.

„Alături de toate celelalte schimbări și provocări, anul trecut s-a observat o creștere semnificativă a criminalității cibernetice, în 2020 fiind înregistrate mai multe scurgeri de date decât în ultimii 15 ani cumulat”, a spus Mark Barnett, Președinte Mastercard Europe. „Este clar că va fi nevoie de un efort comun și unit la nivelul întregii regiuni pentru a lupta împotriva fraudatorilor și hackerilor. Parteneriatul nostru cu Europol este un semnal important de unitate care ne va permite să dezvoltam imaginea de ansamblu, să ne folosim la comun resursele și să găsim cele mai eficiente modalități de a lupta împreună împotriva criminalității cibernetice.” 

Colaborarea va reprezenta o fundație importantă, pe care ambele organizații se vor putea baza pentru a explora și discuta despre amenințările cibernetice noi sau emergente, a coordona grupuri de lucru centrate pe anumite probleme pentru abordarea unor riscuri specifice și a furniza previziuni privind amenințările pentru susținerea eforturile de reziliență în cadrul ecosistemului financiar european, toate cu obiectivul de a sprijini un viitor mai sigur pentru regiune.

Parteneriatul cu Europol consolidează angajamentul Mastercard Europe față de eforturile de protejare a regiunii împotriva criminalității cibernetice, alăturându-se parteneriatelor existente cu Euro Cyber Resilience Board prezidat de BCE și inițiativa lor Cyber Information & Intelligence Sharing. De asemenea, Mastercard Europe lucrează îndeaproape și cu Banca Națională a Belgiei, Grupul european de specialiști în investigarea infracțiunilor cibernetice și a fraudelor, din cadrul Europol, precum și cu Agenția Națională a Criminalității și Centrul Național de Securitate Cibernetică, din Marea Britanie.

Anul trecut, Mastercard Europe a lansat Cyber Resilience Center în Waterloo, Belgia. Centrul acționează ca un hub central la nivel european, prin care Mastercard Europe stimulează colaborarea între autoritățile de reglementare și companii din mediul privat și sectorul public. Noul centru permite, de asemenea, ca Mastercard Europe să colaboreze îndeaproape cu organele de aplicare a legii – precum Europol – și să crească eficiența în timpul evenimentelor globale, dezastrelor naturale, serviciilor și incidentelor de securitate.