Vodafone Business extinde suportul pentru digitalizare oferit IMM-urilor prin intermediul V-Hub cu posibilitatea de a testa gratuit soluțiile digitale

0


  • Platforma V-Hub oferă companiilor mici și mijlocii posibilitatea de a testa gratuit soluțiile digitale pe care doresc să le implementeze;
  • Noua opțiune completează, astfel, celelalte facilități oferite în cadrul platformei, precum posibilitatea de a intra în legătură cu un consultant Vodafone Business pentru sfaturi și mai multe informații legate de digitalizare, gratuit.

Continuând promisiunea de a susține companiile mici și mijlocii în efortul acestora de adopție a noilor tehnologii și soluții digitale, Vodafone Business extinde suportul oferit prin platforma V-Hub, care asigură acum și posibilitatea testării gratuite a acestor soluții. 

Astfel, prin intermediul V-Hub, companiile pot discuta cu un consultant despre soluția digitală și configurația de care au nevoie, iar după activarea soluției au la dispoziție o perioadă de testare gratuită de o lună pentru a se convinge că aceasta corespunde nevoilor de business.

Soluțiile digitale disponibile pentru testare în cadrul V-Hub sunt diverse și acoperă o gamă largă de nevoi de digitalizare pe care le putem întâlni în rândul business-urilor de dimensiuni mici și medii, precum soluții de semnătură digitală, soluții de emitere de facturi și alte documente de plată, soluții de arhivare electronică a documentelor, soluții de securitate, de server virtual oferit ca serviciu, soluții de creare a unui magazin online sau soluții de centrală telefonică virtuală de tip call center.

Susținerea companiilor mici și mijlocii în procesul acestora de transformare digitală și adaptare la un mediu în continuă schimbare este pentru noi un obiectiv major și un angajament pe termen lung, pe care ne propunem să le concretizăm printr-o serie de proiecte și inițiative, care să aducă un sprijin real și tangibil afacerilor din acest segment. Pe lângă consilierea gratuită pe teme de digitalizare oferită prin intermediul consultanților Vodafone Business, posibilitatea de testare a soluțiilor digitale reprezintă, în viziunea noastră, următorul pas prin care putem facilita accesul companiilor mici și mijlocii la ceea ce numim procesul de digitalizare, oferindu-le acestora confortul și garanția că fac o alegere testată și confirmată, care corespunde nevoilor de business. Nu în ultimul rând, este o abordare inovatoare pe care o propunem în procesul de adopție a soluțiilor de business, prin preluarea unui concept care este norma în multe alte domenii”, a spus Mihnea Rădulescu, Director Vodafone Business Unit, Vodafone România.

V-Hub este platforma online dedicată companiilor mici și mijlocii care le oferă acestora acces gratuit la resurse și informații relevante în ceea ce privește digitalizarea, cu scopul de a ajuta IMM-urile să se dezvolte și să opereze cu succes într-o lume digitală. În cadrul platformei, utilizatorii regăsesc materiale și informații practice pentru dezvoltarea afacerii în mediul digital, precum amenințările informatice și cum își pot proteja afacerea împotriva acestora, cum își construiesc o prezență online, cum își creează un website, cum se pot promova utilizând social media sau cum mențin productivitatea într-un sistem de muncă hibrid. O facilitate importantă a platformei V-Hub o reprezintă componenta de consiliere gratuită, companiile având posibilitatea de a intra în legătură cu un consultant Vodafone Business pentru sfaturi și mai multe informații legate de principalele teme ale platformei, oferite gratuit.

Microsoft: 79% din atacurile cibernetice vizează entitățile guvernamentale și companiile

_________________

Tom Burt,
Corporate Vice President, Customer Security & Trust, Microsoft

În ultimul an, 58% din toate atacurile cibernetice ale actorilor statali observate de Microsoft au provenit din Rusia, iar acestea sunt din ce în ce mai eficiente, rata compromiterii cu succes a sistemelor țintă crescând de la 21%, anul trecut, la 32% în acest an. Actorii statali din Rusia vizează din ce în ce mai mult agențiile guvernamentale în scop de colectare de informații, înregistrându-se o creștere de la 3% din țintele vizate, acum un an, la 53%; în mare parte este vorba de agenții implicate în politica externă, securitatea națională sau apărare. Primele trei țări vizate de actorii statali din Rusia au fost Statele Unite, Ucraina și Marea Britanie. 

Acestea sunt doar câteva dintre informațiile din cel de-al doilea Raport anual Microsoft Digital Defense pe care compania l-a lansat ieri și care poate fi vizualizat gratuit aici. Raportul anual Microsoft Digital Defense acoperă perioada din iulie 2020 până în iunie 2021, iar concluziile sale privesc tendințele observate cu privire la activitatea actorilor statali, criminalitatea cibernetică, securitatea lanțurilor de aprovizionare, munca în sistem hibrid și dezinformarea.

Activitatea actorilor statali

Rusia nu este singurul actor statal ale cărui abordări evoluează, iar spionajul nu este singurul scop al atacurilor de anul acesta ale actorilor statali. 

  • După Rusia, cel mai mare volum de atacuri, observat de experții din cadrul Microsoft, a venit din Coreea de Nord, Iran și China; Coreea de Sud, Turcia (o apariție nouă în acest raport) și Vietnam au fost, de asemenea, active, dar reprezintă un volum mult mai mic.
  • În timp ce spionajul este cel mai comun obiectiv pentru atacurile actorilor statali, unele activități ale atacatorilor dezvăluie alte obiective, inclusiv:
    • Iranul, care a vizat de 4 ori mai des Israelul în ultimul an și a lansat atacuri distructive ca parte a tensiunilor sporite dintre cele două țări
    • Coreea de Nord, care a vizat companiile de criptomonede pentru obținere de profit, întrucât economia sa a fost decimată de sancțiuni și de pandemia Covid-19
  • 21% din atacurile provenind de la actorii statali, observate de Microsoft, au vizat consumatori și 79% au vizat entități, cele mai vizate sectoare fiind guvernele (48%), ONG-urile și grupurile de tip think-tank (31%), educația (3%), organizațiile interguvernamentale (3%), IT-ul (2%), energia (1%) și media (1%).

Deși China nu este unică în ce privește scopul urmărit, cel de colectare a informațiilor, Microsoft a remarcat faptul că mai mulți actori statali chinezi au folosit o serie de vulnerabilități neidentificate anterior. Atacurile HAFNIUM care vizează Serverele Exchange locale au fost puternic mediatizate, dar, pe lângă vulnerabilitatea de tip „zero-day” utilizată în acele atacuri, Microsoft a detectat și a raportat un atac Pulse Secure VPN zero-day și un atac SolarWinds zero-day ceva mai devreme în cursul acestui an, ambele fiind exploatate de actori chinezi.

China folosește, de asemenea, colectarea de informații în diverse scopuri. Un actor chinez, CHROMIUM, a vizat entități din India, Malaezia, Mongolia, Pakistan și Thailanda pentru a culege informații sociale, economice și politice despre țările vecine. Un alt actor chinez, NICKEL, a vizat ministere de externe din America Centrală și de Sud și din Europa. Pe măsură ce influența Chinei se schimbă odată cu Inițiativa Națională „Belt and Road”, Microsoft se așteaptă ca acești actori să continue să utilizeze culegerea de informații prin mijloace cibernetice pentru a afla date despre investiții, negocieri și influență. În cele din urmă, actorii chinezi sunt remarcabil de persistenți; chiar și după ce Microsoft a dezvăluit încercările Chinei de a colecta informații cu privire la persoane implicate în alegerile din 2020, actorul său ZIRCONIUM și-a continuat activitatea în Ziua Alegerilor.

În total, Microsoft a notificat de 20.500 de ori în ultimii trei ani clienții despre încercările tuturor actorilor statali de a le sparge sistemele. Pentru claritate, precizăm că Microsoft nu observă fiecare atac cibernetic global. De exemplu, compania are o vizibilitate limitată asupra atacurilor care vizează sistemele locale pe care organizațiile le gestionează singure, cum ar fi atacurile Exchange Server de la începutul acestui an, precum și atacurile care vizează clienții altor furnizori de tehnologie. Compania crede că împărtășirea datelor pe care le avem despre aceste amenințări este utilă pentru clienți, decidenți și comunitatea de securitate extinsă și îi invită și pe alții să împărtășească ceea ce observă din perspectiva lor. Vestea bună este că vizibilitatea sa asupra amenințărilor și capacitatea de a ajuta la oprirea acestora vor continua să crească pe măsură ce mai multe organizații migrează către sisteme de tip cloud.

Criminalitatea cibernetică

Criminalitatea cibernetică – în special de tip ransomware – rămâne o problemă gravă care continuă să se extindă, după cum reiese din Raportul Microsoft Digital Defense din acest an. Dar, în timp ce actorii statali vizează în principal victimele care dețin informații utile, infractorii cibernetici vizează victimele cu bani. Drept urmare, țintele au adesea un profil diferit. Atacurile cibernetice asupra infrastructurilor critice – cum ar fi atacul de tip ransomware asupra Colonial Pipeline – ies adesea în evidență. Cu toate acestea, primele cinci domenii vizate în ultimul an, observate pe baza implicării echipei Detection and Rapid Response Team (DART), din cadrul Microsoft, în cazuri de ransomware, sunt retail-ul (13%), serviciile financiare (12%), industria de producție (12%), autoritățile (11%) și asistența medicală (9%). Statele Unite reprezintă, de departe, cea mai vizată națiune care este țintă pentru de trei ori mai multe atacuri de tip ransomware decât următoarea cea mai vizată țară. Astfel, din acest punct de vedere, SUA sunt urmate de China, Japonia, Germania și Emiratele Arabe Unite. 

În ultimul an, economia „cybercrime-as-a-service” a trecut de la o industrie incipientă, dar cu creștere rapidă, la o industrie matură de natură criminală. Astăzi, oricine, indiferent de cunoștințele tehnice, poate accesa o piață online robustă pentru a achiziționa gama de servicii necesare pentru a executa atacuri în orice scop. Piața are trei componente. În primul rând, pe măsură ce cererea a crescut, infractorii se concentrează din ce în ce mai mult pe crearea de kit-uri specializate de produse pentru infectare gata să fie folosite, precum și pe creșterea automatizării, ceea ce duce la reducerea costurilor și creșterea volumului. Există kit-uri care se vând la prețul de doar 66 USD. În al doilea rând, altă categorie de furnizori pun pe piață credențiale compromise, necesare pentru a accesa sistemele victimă și a implementa kit-urile. De asemenea, experții din cadrul Microsoft au remarcat credențiale care se vând pentru sume de la 1 USD la 50 USD fiecare, în funcție de valoarea percepută a țintei. În al treilea rând, serviciile de escrow cu criptomonede servesc drept brokeri între cumpărători și vânzători pentru a asigura garanții că credențialele și kit-urile au performanțele corespunzătoare ofertei. De asemenea, specialișii au  identificat și kit-uri sofisticate care nu doar că furnizează date despre victimă persoanei care a achiziționat și a implementat kit-ul, ci și furnizează în secret date direct entității care a creat kit-ul.

Atacurile tip ransomware continuă să fie una dintre cele mai mari amenințări de criminalitate cibernetică și, în ultimul an, au continuat să evolueze și au devenit și mai disruptive. În loc să se concentreze asupra atacurilor automate care se bazează pe volum și cereri de valoare redusă pentru a genera profit, ransomware-ul cu operare umană folosește informații obținute din surse online, sustrage și studiază documentele financiare și de asigurare ale victimei și cercetează rețelele compromise pentru a selecta țintele și a stabili cereri de răscumpărare de valoare mult mai ridicată.

Combaterea criminalității cibernetice în mediul de lucru de tip hibrid

Pe măsură ce amenințările online cresc în volum, grad de sofisticare și impact, cu toții trebuie să luăm măsuri pentru a consolida prima linie de apărare. Implementarea de măsuri fundamentale de „igienă” cibernetică – asemenea periatului dinților pentru a vă proteja împotriva cariilor sau cuplării centurii de siguranță pentru a vă proteja viața – sunt pași de bază pe care trebuie să-i facem cu toții.

Mai puțin de 20% dintre clienții Microsoft utilizează funcții puternice de autentificare, cum ar fi multi-factor authentication (MFA). Compania oferă această funcție gratuit, iar organizațiile o pot activa ca mod de lucru prestabilit pentru utilizatorii lor. De fapt, dacă organizațiile doar ar aplica MFA, ar folosi sisteme anti-malware și și-ar menține sistemele actualizate, ar fi protejate de peste 99% din atacurile pe care le vedem astăzi.

Desigur, companiile de tehnologie precum Microsoft joacă un rol important în dezvoltarea de software securizat, implementarea de produse și servicii avansate de securitate cibernetică pentru acei clienți care doresc să le implementeze și detectarea și oprirea amenințărilor. Însă organizațiile care iau măsuri de bază pentru a se proteja vor merge mai departe decât cele mai sofisticate măsuri pe care companiile tehnologice și autoritățile le-ar putea adopta pentru a proteja. Vestea bună este că, în ultimele 18 luni, s-a văzut o creștere cu 220% a utilizării de mijloace puternice de autentificare, deoarece companiile s-au preocupat să își sporească securitatea pentru lucrul la distanță. Vestea proastă este că mai avem un drum lung de parcurs. O parte a soluției trebuie să fie formarea mai multor profesioniști în domeniul securității cibernetice, care pot ajuta organizațiile de toate tipurile să rămână în siguranță, și compania va avea mai multe de împărtășit despre munca noastră în acest domeniu în următoarele săptămâni

Există trei tendințe care ne oferă, de asemenea, speranță:

În primul rând, guvernul SUA a luat măsuri fără precedent pentru a face pași în ce privește securitatea cibernetică folosind legi și reglementări deja finalizate. Ordinul executiv anunțat în luna mai a ajuns la un nivel de reglementare ridicat pentru a face guvernul federal al SUA, și cei cu care lucrează, un mediu mai sigur, iar Casa Albă (care a preluat conducerea în a stabili un parteneriat cu sectorul privat în mijlocul atacurilor Exchange Server, efectuate de HAFNIUM anul acesta), a stabilit un nou standard pentru colaborarea legată de incidente.

În al doilea rând, autoritățile din întreaga lume introduc și adoptă noi legi care impun cerințe precum raportarea obligatorie atunci când organizațiile descoperă atacuri cibernetice, astfel încât agențiile guvernamentale competente să înțeleagă natura problemei și să poată investiga incidentele folosindu-și resursele.

În al treilea rând, atât autoritățile, cât și companiile comunică în mod voluntar atunci când sunt victime ale unor atacuri. Această transparență îi ajută pe toți să înțeleagă mai bine problema și permite un angajament sporit din partea autorităților și a celor care au competența de a oferi un prim răspuns la incidente.

Tendințele sunt clare: actorii statali folosesc din ce în ce mai mult și vor folosi în continuare atacuri cibernetice pentru orice obiective politice ar avea, indiferent că este vorba despre spionaj, perturbarea activității sau distrugere. Microsoft anticipează că mai multe țări se vor alătura listei celor care se angajează în operațiuni cibernetice ofensive și că acestea vor deveni mai îndrăznețe, persistente și dăunătoare, cu excepția cazului în care ar exista consecințe mai grave. Și piața criminalității cibernetice va continua să devină mai sofisticată și mai specializată, cu excepția cazului în care ne concentrăm cu toții eforturile pentru a o opri. Se lucrează mai mult ca niciodată pentru a contracara aceste preocupări, dar va trebui să ne asigurăm că ele vor rămâne în topul priorităților pe agendele naționale și internaționale în următorii ani.

Parlamentul European solicită un parteneriat între egali cu SUA pentru a aborda provocările globale

0

Eurodeputații susțin autonomia strategică a UE și solicită o mai bună coordonare UE-SUA cu privire la China pentru a evita tensiunile precum cele cauzate de acordul AUKUS.

Într-o rezoluție referitoare la viitoarele relații UE-SUA, eurodeputații salută sprijinul SUA pentru multilateralismul bazat pe norme, deoarece acest lucru oferă o ocazie importantă de a relansa dialogul cu SUA, în calitate de parteneri egali.

Raportul subliniază că, în ceea ce privește aprofundarea cooperării transatlantice, UE ar trebui să depună eforturi pentru a acționa alături de SUA, promovând în același timp autonomia sa strategică în materie de apărare și relații economice, ca mijloc de a-și urmări propriile interese legitime diplomatice, de securitate și economice.

O mai bună coordonare și consultare cu privire la China

Potrivit eurodeputaților, UE și SUA trebuie să exploreze domenii de convergență, posibila cooperare și o mai bună coordonare și consultare cu privire la China, pentru a evita tensiunile transatlantice, precum cele care au urmat adoptării acordului trilateral de securitate SUA – Regatul Unit – Australia, cunoscut sub numele de AUKUS, încheiat fără consultarea aliaților din UE.

Salutând progresele recente privind Strategia indo-pacifică a UE, Parlamentul precizează că coordonarea cu SUA cu privire la China ar trebui să se axeze pe protejarea drepturilor omului și ale minorităților și pe dezamorsarea tensiunilor din Mările Chinei de Sud și de Est, Hong Kong și strâmtoarea Taiwan.

Este pozitiv faptul că reuniunea inaugurală a Consiliului UE-SUA privind comerțul și tehnologia a avut loc la 29 septembrie la Pittsburgh conform planificării, în ciuda motivelor de tensiune care trebuie discutate pe față și sincer, observă eurodeputații.

Învățăminte desprinse din misiunea din Afganistan și un angajament sporit în cadrul Parteneriatului estic și al Balcanilor de Vest

Deplângând preluarea violentă de către talibani a Afganistanului în urma retragerii forțelor americane și europene, Parlamentul solicită o reflecție transatlantică profundă asupra învățămintelor desprinse din misiunea din Afganistan pentru a promova stabilitatea, securitatea și buna guvernanță în lume. Partenerii transatlantici trebuie să colaboreze cu toți vecinii Afganistanului, solicită PE, având în vedere situația dificilă a afganilor care s-au refugiat acolo și au nevoie de ajutor.

Deputații consideră că UE ar trebui să colaboreze mai mult cu SUA pentru a reînnoi parteneriatul strategic cu țările din cadrul Parteneriatului estic și cu țările din Balcanii de Vest.

Aceștia solicită coordonarea cu privire la acest aspect și la alte chestiuni de politică externă, și sugerează crearea unui Consiliu politic transatlantic (TPC) condus de Înaltul Reprezentant al UE și de secretarul de stat al SUA și susținut prin contacte periodice cu directorii politici.

Raportorul Tonino Picula (S&D, Croația), a declarat: „Acest raport nu a putut veni într-un moment mai oportun. Avem nevoie de un parteneriat transatlantic reînnoit și consolidat pentru a aborda provocările comune cu care ne confruntăm. Unele dintre acestea ne-au fost bine cunoscute de zeci de ani, dar unele fac parte din dinamica mondială mai recentă. Fără îndoială, SUA rămâne cel mai apropiat și cel mai important partener strategic al UE. Și cred că o Uniune autonomă din punct de vedere strategic ar fi cel mai bun partener pentru Statele Unite!”

Rezoluția a fost adoptată miercuri, cu 550 voturi pentru, 83 împotrivă și 55 abțineri.

Holcim va pregăti și angaja 20 de tineri în industria de construcții

0

Holcim începe cursurile Școlii Tehnice de la Aleșd. Programul, care se va desfășura pe o perioadă de 2 ani, urmărește formarea de noi specialiști în industria construcțiilor. 20 de tineri absolvenți de liceu vor avea posibilitatea, după finalizarea studiilor, să se angajeze în grupul Holcim Romania. 

Școala Tehnică Holcim este un program gratuit pentru tinerii cu vârste între 18-25 de ani, desfășurat în parteneriat cu Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd și are o programă recunoscută de către Ministerele Muncii și al Educației. Pe lângă baza teoretică solidă pe care o  vor obține, tinerii vor avea parte de o serie variată de sesiuni practice, care sunt asigurate de specialiștii în industria construcțiilor din cadrul Holcim și Somaco. La finalul celor 2 ani de școlarizare, absolvenții vor deveni tehnicieni în industria cimentului. 

„Școala Tehnică este pentru noi un proiect de suflet, deoarece reprezintă unul dintre modurile prin care Holcim se implică direct în educația tinerilor și pregătirea profesioniștilor de mâine din industrie”, a declarat Florina Rusneac, Manager Resurse Umane, Holcim Aleșd și Turda.

Compania a anunțat demararea acestui proiect în luna mai a.c., pornind un amplu proces de atragere a absolvenților de licee tehnice în program. Procesul a fost unul complex, ce a presupus o serie de acțiuni pe mai multe planuri, direcționate atât către elevi, cât și către părinți și cadre didactice. 

„În condițiile în care majoritatea absolvenților de liceu se îndreaptă către facultăți sau își doresc să plece în străinătate, a fost cu adevărat o provocare sa găsim tineri interesați de domenii tehnice. Însă, ceea ce am reușit să facem a fost să le punem în perspectivă beneficiul major al unui astfel de program, anume că le va asigura o trecere mai lină în câmpul muncii și că vor avea un loc de muncă asigurat. Considerăm că este foarte important ca mediul privat, indiferent de industrie, să se implice activ în formarea următoarelor generații, dacă ne dorim profesioniști cu adevărat pregătiți, mai ales într-un sector atât de dinamic precum cel al construcțiilor” a adăugat Florina Rusneac.

Tinerii care încep cursurile Școlii Tehnice Holcim vor studia: tehnologia de fabricare a cimentului, mentenanță mecanică, preventivă, electrică, calitate, tehnologia prefabricatelor, sănătate și securitate în muncă, protecția mediului. Ei vor avea parte și de ore de teorie pentru materii precum: matematică, fizică, chimie, engleză, desen tehnic, IT.

„Deschiderea Școlii Tehnice Holcim din Alesd reprezintă o investiție importantă pentru viitor și un exemplu minunat de proiect public-privat în educație care servește drept model pentru multe alte industrii din țară. Nu în ultimul rând, acest proiect reprezintă o garanție a unui viitor de succes pentru industria construcțiilor. Cu oameni bine pregătiți, contribuim la un viitor de succes”, a declarat Excelența Sa, ambasadorul Confederației Elvețiene în România, domnul Arthur Mattli, prezent la evenimentul de deschidere.

Pe tot parcursul celor 2 ani de studii, toate cheltuielile vor fi suportate de către Grupul Holcim Romania (mese, cazare, transport, toate materialele necesare studiului). De asemenea, se vor acorda și burse de merit, în funcție de performanțele individuale.

Mai multe detalii despre program și testimoniale ale foștilor absolvenți se pot găsi pe: https://www.holcim.ro/ro/dezvoltare-durabila/proiecte-educationale/scoala-tehnica-holcim 

Studiu UNSAR-IRES: 89% dintre români cred în realitatea schimbărilor climatice

0

Aproape 9 din 10 români consideră că schimbările climatice sunt reale, conform unui nou sondaj sociologic realizat de UNSAR împreună cu IRES. Rezultatul este similar cu cele din ultimii 2 ani, semn că românii sunt conștienți și continuă să fie preocupați de schimbările climatice și de efectele acestora.

Fenomenele naturale extreme cauzate de schimbările climatice se numără printre riscurile de care majoritatea românilor se teme cel mai mult. Astfel, îngrijorările din acest an sunt legate de: furtunile violente (32%, +3 pp. față de 2020), valurile de căldură (20%, +6 pp.), topirea ghețarilor (10%, -5 pp.), incendiile de vegetație (7%), seceta (7%), inundațiile (7%).

O schimbare importantă în acest top al riscurilor o reprezintă creșterea importanței acordate valurilor de căldură (+6 pp.), ceea ce reflectă o modificare a provocărilor pe care românii le-au întâmpinat în trecutul apropiat.

În același timp, riscul de furtună rămâne pe primul loc în clasamentul amenințărilor percepute de români. Episoadele de furtuni sunt tot mai prezente în țara noastră, iar daunele achitate de asigurători ca urmare a producerii acestui risc acoperit prin polițele de asigurare facultative a locuinței confirmă această realitate. Mai exact, în 2020, ca urmare a furtunilor, au fost deschise 4.491 dosare de daună, în creștere cu 32% față de 2019 și au fost plătite despăgubiri de peste 13,3 milioane lei, conform datelor colectate la nivelul Membrilor UNSAR.

„Schimbările climatice intensifică severitatea anumitor fenomene meteorologice. Considerăm că, printr-o informare mai bună a populației și prin eforturi susținute, putem avea o societate mai pregătită în fața acestor riscuri. Polițele de asigurare sunt un instrument adecvat de protecție în fața pierderilor financiare, însă prevenția și sustenabilitatea devin, în egală măsură, priorități pentru întreaga noastră societate”, a precizat Adrian MARIN, Președinte UNSAR.

Soluțiile de protecție a locuințelor disponibile în industria de asigurări se adresează unei game extinse de riscuri, printre care și cele determinate de fenomenele meteo extreme. Polițele facultative de locuințe oferă o acoperire completă, pentru întreaga valoare a unui imobil și pot fi emise în baza unei asigurări obligatorii PAD care acoperă 3 riscuri catastrofale – cutremur, inundații și alunecări de teren – până la limita de 20.000 EUR / 10.000 EUR, în funcție de tipul construcției.

„Este important ca românii să ia decizii informate, în cunoștință de cauză – având în vedere riscurile prezentului. Deși pericolele devin tot mai vizibile, doar una din cinci locuințe din România beneficiază de protecția financiară oferită de o asigurare”, a declarat Alexandru CIUNCAN, Director General al UNSAR.

Formare de mediatori culturali în colaborare cu Muzeul Luvru

0

În contextul Programului Cultural Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii, se desfășoară două sesiuni de formare vizând constituirea unui „corp de experți în mediere culturală capabili să creeze dispozitive de mediere culturală și jocuri care să apropie un public nou de colecții artistice importante ale orașului Timișoara”. Sesiunile au la bază un parteneriat între Muzeul Național de Artă din Timișoara, Institutul Francez din România la Timișoara Muzeul Luvru și Fundația Interart Triade. Proiectul este inclus în programul cultural prioritar TM2023 Restart al Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara, realizat cu sprijinul Primăriei Municipiului Timişoara şi al Consiliului Local Timişoara. Participă artiști, mediatori culturali, educatori și profesori, reprezentanți ai mediului asociativ.

Organizatorii anunță că, „având ca punct de plecare practici de mediere culturală și proiecte ludice dezvoltate de Muzeul Luvru, proiectul își propune să reunească un grup de mediatori care să rămână implicat și activ pe termen lung și care să pregătească o strategie și proiecte de mediere pentru anul 2023, dar și ulterior. În această primă etapă se vor dezvolta, testa și îmbunătăți metode, tehnici și instrumente practice de dezvoltare a publicului în jurul unor colecții ale Muzeului de Artă și al Colecției muzeale de artă Jecza și al relaționării acestora cu spațiul urban.

Atelierele de formare se vor desfășura în limba franceză cu interpretare în limba română după cum urmează:

15 octombrie, în intervalul orar 09.30-12.30, „Atragerea de noi audiențe: de ce? cum?” – online, pe platforma Teams; în cadrul sesiunii, Françoise Feger va prezenta diverse dispozitive de mediere culturală dezvoltate de muzeu și testate cu publicul. Acestea pot servi de inspirație pentru crearea unor dispozitive de mediere culturală la Timișoara. În vederea participării la formarea online, este necesară o conexiune stabilă la Internet și acces la platforma Teams.

28-29 octombrie, „Metode de mediere ludice în serviciul practicilor culturale în spațiul urban” – față în față, la sediul Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara)

Sesiunea de formare co-animată de Françoise Feger va fi una aplicată, urmărind să creioneze proiecte de mediere care să fie dezvoltate pe termen lung și să pună în dialog trei colecții muzeale cu spațiul urban.

Participarea este liberă și gratuită, în limita locurilor disponibile. Înscrierea se face prin completarea formularului disponibil aici, până cel târziu 10 octombrie 2021”.  

Concept unic de magazine în România

0

Agroland MEGA este un concept unic în România, concretizat prin „magazine specializate, cu produse dedicate grădinăritului, îngrijirii animalelor de companie și hobby farming-ului, având o suprafață mai mare cu 300% decât magazinele Agroland tradiționale”. La noi, reprezintă investiția Grupului Agroland (simbol bursier AG). Cea mai nouă realizare de acest fel este Agroland Sibiu, primul magazin MEGA din oraș, investiție de 200.000 de euro, situat în nordul orașului, în incinta noului parc comercial Prima Shopping Center.

În contextul inaugural, Horia Cardoș, fondator și director general al Agroland, a subliniat: „Suntem încântați că am deschis al zecelea magazin Agroland MEGA, din 2021, și că această inaugurare a avut loc în Sibiu, un oraș cu un potențial ridicat pentru business-ul nostru. Ne doream de mai mult timp să ajungem aici, dar acum ni s-a oferit oportunitatea, prin colaborarea cu dezvoltatorul Oasis Retail Development. Am convingerea că sibienii vor adopta foarte rapid conceptul Pet & Garden, pe care ne concentrăm acum, la fel cum s-a întâmplat și în cazul celorlalte magazine MEGA pe care le-am deschis anul acesta. Acest concept este cel mai dinamic în Europa de Vest, la nivelul retailului specializat, iar obiectivul nostru este ca, până la finele lui 2022, să atingem numărul de 30 de magazine MEGA deschise, iar astfel să devenim cel mai important jucător din regiune”.

Magazinul de la Sibiu este al zecelea magazin MEGA inaugurat de Agroland în 2021. Proiecția este ca până la sfârșitului acestui an, să mai fie deschise două unități MEGA, la Bârlad (Vaslui) și Balș. Grupul Agroland accentuează că noua identitate vizuală prezentată acum la Sibiu va fi prezentă curând în toate magazinele MEGA din țară.

Foto: Agroland

Xiaomi lansează în România Xiaomi Pad 5, Mi Electric Scooter 3 și noi produse AIoT pentru o viață inteligentă

0

Xiaomi a lansat în România noua sa tabletă, Xiaomi Pad 5, noul Mi Electric Scooter 3, Mi 2K Gaming Monitor 27’’, precum și două produse AIoT de top care vor extinde oferta de dispozitive inteligente pentru locuință și din segmentul wearable, Redmi Buds 3 Pro și Mi Smart Air Fryer. Toate aceste produse reprezintă pentru utlizatorii din România noi variante inteligente de a-și face viața de-acasă mai confortabilă.

Prețuri și disponibilitate:

Xiaomi Pad 5 va fi disponibil în România în varianta de stocare 6GB+128GB și cu două opțiuni de culoare: Cosmic Gray și Pearl White, cu un preț recomandat de vânzare de 1.799 lei, în rețeaua partenerilor autorizați. Pentru comenzile înregistrate în perioada 7-9 octombrie 2021, cumpărătorii vor putea achiziționa Xiaomi Pad 5 la prețul special de 1.499 lei.

Mi Electric Scooter 3 va fi disponibil cu prețul recomandat de vânzare de 2,099.99 lei, în rețeaua partenerilor autorizați Xiaomi din România.

Mi 2K Gaming Monitor 27’’ va avea un preț recomandat de vânzare de 2,199.99 lei, în rețeaua partenerilor autorizați.

Căștile Redmi Buds 3 Pro vor fi disponibile la un preț recomandat de vânzare de 299.99 lei.

Mi Smart Air Fryer are prețul recomandat de vânzare de 399.99 lei.

Xiaomi Pad 5: Joacă-te cu spor, lucrează inteligent

Xiaomi Pad 5 este un produs versatil atât pentru serviciu sau școală, cât și pentru divertisment, cu specificații premium. Dotat cu un display WQHD+ de 11 inci și o rată de refresh de 120Hz, cu suport pentru Dolby Vision®, Xiaomi Pad 5 aduce conținutul la viață prin imagini elaborate și culori mai calde și naturale pline de detalii. De asemenea, oferă o acustică imersivă datorită difuzoarelor quad cu tehnologie Dolby Atmos®.

Xiaomi Pad 5 are și specificații care vor spori productivitatea. Se pot scana documente prin folosirea camerei de 13MP, care mai apoi pot fi trimise ușor către colegii de birou sau de clasă. Pentru o experiență a scrisului naturală, Xiaomi Smart Pen1 cântărește doar 12.2g, are 4096 de niveluri de sensibilitate la presiune și o rată de răspuns la atingere de 240Hz. Pentru a asigura toate cerințele studiului, muncii, divertismentului și altor activități conexe, Xiaomi Pad 5 este echipat cu un procesor de mare performanță Qualcomm® Snapdragon™ 860 construit pe 7nm, ce asigură viteze de până la 2.96Ghz. Și pentru ca utilizatorii să rămână tot timpul conectați, Xiaomi Pad 5 este dotat cu o baterie cu o capacitate de 8,720mAh (typ).

Mi Electric Scooter 3: Un pas înainte pentru cei aflați în permanentă mișcare

Mi Electric Scooter 3 este un nou companion urban stilat pentru cei care parcurg distanțe scurte, ce asigură experiențe îmbunătățite și are dotări de siguranță suplimentare. Mi Electric Scooter 3 este disponibil în două variante de culoare, Onyx Black și Gravity Grey. Are și o greutate redusă și practică, precum și un sistem upgradat de pliere în 3 pași, devenind astfel mai ușor de ridicat, depozitat și transportat în portbagajul mașinii, în autobuz sau în tren. 

Cu o viteză de până la 25km/h și cu o putere maximă a motorului de 600W, Mi Electric Scooter 3 trece ușor peste pante și denivelări în timpul deplasărilor scurte din oraș. De asemenea, are și noi elemente de siguranță. Acestea includ un sistem de frânare antiblocare regenerabil E-ABS și un nou disc cu două plăcuțe de frână pe spate. 

Mi 2K Gaming Monitor 27’’: Un nou produs pentru gameri

Xiaomi a lansat pe piața din România și un produs pe care gamerii îl vor iubi. Noul Mi 2K Gaming Monitor 27’’ prezintă cu acuratețe fiecare detaliu datorită rezoluției 2560 x 1440 QHD și a ratei înalte și fluide de refresh de 165Hz. Acestea vor fi pe placul oricărui gamer și chiar îi vor aduce avantaje în timpul jocurilor. De asemenea, Mi 2K Gaming Monitor 27’’ este certificat VESA Display™ 400 și are 95% din gama de culori DCI-P3. Astfel, display-ul are culori strălucitoare și vibrante și redă elemente grafice incredibile ale jocurilor și chiar conținut vizual avansat.   

Redmi Buds 3 Pro: Companionul perfect din timpul deplasărilor

Redmi Buds 3 Pro asigură o experiență imersivă a sunetului prin ANC hibrid și moduri transparency2. De asemenea, Redmi Buds 3 Pro au Bluetooth 5.2 pentru o conectivitate stabilă dual-device, ceea ce înseamnă că utilizatorii pot schimba fără efort dispozitivul, spre exemplu atunci când urmăresc un film pe laptop și sunt apelați pe smartphone, fără a mai fi nevoie să își reconecteze dispozitivele. 

Atunci când utilizatorii se deplasează, Redmi Buds 3 Pro le asigură 6 ore de folosire doar a căștilor sau pot ajunge la 28 de ore a timpului de playback, în momentul în care sunt încărcate în cutie. La o încărcare de doar 10 minute în cutie, utilizatorii beneficiază de 3 ore de playback de muzică3. În plus, Redmi Buds 3 Pro sunt compatibile și cu încărcarea wireless.

Un stil mai smart și mai sănătos de a găti

Mi Smart Air Fryer 3.5L: Un stil de viață inteligent începe cu bucătăria. Mi Smart Air Fryer 3.5L se adresează oamenilor extrem de ocupați, dar care nu sunt dispuși să facă compromisuri în privința unui stil de viață mai sănătos. Mi Smart Air Fryer 3.5L îi ajută să gătească acasă simplu și sănătos – fără a folosi ulei. 

Compatibil cu aplicația Mi Home, dispozitivul poate fi ușor controlat remote și poate fi setat la orice temperatură între 40°C și 200°C. Aplicația oferă și peste 100 de idei de rețete de preparate rapide ce se pot face în fiecare zi cu Mi Smart Air Fryer 3.5L4

Cu ajutorul Mi Smart Air Fryer 3.5L, utilizatorii pot programa un preparat în avans cu până la 24 de ore. Acest lucru oferă posibilități nelimitate, fie că este vorba despre fermentarea lactatelor sau deshidratarea hranei pentru animalele de companie. Atunci când mâinile nu pot fi folosite, comenzile

vocale asigurate de Google Assistant și Amazon Alexa pot porni, pune pe pauză sau verifica timpul rămas pentru preparare5. Display-ul OLED afișează timpul și temperatura.   

NEPI Rockcastle lansează SPOT, aplicația mobilă de loialitate cu beneficii în 15 centre comerciale din România

0

Ca parte a strategiei de inovație digitală a grupului, NEPI Rockcastle, cel mai mare investitor și dezvoltator de centre comerciale din zona Europei Centrale și de Est, anunță în premieră pe piața locală dezvoltarea și implementarea aplicației mobile de loialitate SPOT. Aplicația permite clienților utilizarea beneficiilor acumulate în oricare dintre cele 15 centre comerciale* din România – în mod personalizat, în funcție de preferințele de cumpărături.   

Noua aplicație, unică în piața de retail din România, dar și în Europa, își propune să ofere clienților acces la beneficii în centrele comerciale din portofoliul grupului la nivel local și european. România este prima țară în care compania a lansat aplicația mobilă, urmând ca în viitorul apropiat SPOT să fie implementat și în restul celor opt piețe în care compania activează.

Programul de loialitate SPOT a fost dezvoltat în baza rezultatelor unui studiu de piață complex derulat de companie în rândul clienților centrelor comerciale. Potrivit acestora, cele mai importante aspecte pentru ei sunt accesul la beneficii personalizate în funcție de nevoile și preferințele de cumpărături, diferențierea recompenselor pe bază de statut – în funcție de numărul punctelor acumulate – și o experiență de recompensare direct în aplicație.

Astfel, prin accesarea aplicației SPOT, fiecare sesiune de cumpărături dintr-un centru comercial le va aduce utilizatorilor puncte de loialitate, cu ajutorul cărora aceștia vor avea acces la oferte și beneficii exclusive în oricare dintre cele 15 centre comerciale NEPI Rockcastle din țară, în funcție de statutul atins în programul de loialitate. Utilizatorii vor beneficia de reduceri, experiențe personalizate, recompense și cadouri sau vouchere de cumpărături aplicabile unei selecții de magazine partenere.  

,,Aplicația SPOT face parte din strategia grupului de a crește investițiile în tehnologie, consolidând și mai mult piața de retail, unde dispunem de expertiză și putem aduce inovații în zona de experiențe de cumpărături. Ne-am asumat accelerarea procesului de digitalizare și a inițiativelor de tip omnichannel, ceea ce presupune regândirea și repoziționarea companiei la nivel de experiență oferită clienților și chiriașilor. România, ca primă piață de implementare și lansare a aplicatiei SPOT, a fost o alegere naturală, unde ritmul de adopție a tehnologiilor noi este mai rapid ca niciodată. Ce ne dorim este să fim în continuare alegerea principală pentru consumatorii moderni, printr-o serie de oportunități și beneficii gândite strategic”, a declarat Alex Morar, CEO NEPI Rockcastle. 

Cum se pot înrola clienții în programul de loialitate al aplicației mobile Spot?

După descărcarea aplicației, utilizatorii trebuie să își creeze un cont și să se autentifice. Pentru a obține punctele de loialitate, aceștia trebuie doar să scaneze bonul aferent fiecărei sesiuni de cumpărături. Odată cu acumularea punctelor, statutul din aplicației se schimbă, clienții putând accesa 3 niveluri: Select Spot (obținut implicit la autentificare), Premium Spot și Elite Spot. Odată ce utilizatorul atinge un nou statut în aplicație, acesta este valabil timp de 1 an și poate fi accesat în toate cele 15 centre comerciale din portofoliul NEPI Rockcastle din România înrolate în aplicație.

Clienții au posibilitatea de a-și folosi punctele de loialitate pentru a activa o gamă complexă de recompense și premii speciale ce pot fi accesate în aplicație. Totodată, au opțiunea de a selecta în aplicație mall-ul principal pe care îl vizitează în mod frecvent, dar și posibilitatea de a folosi beneficiile acumulate în oricare alt centru comercial NEPI Rockcastle.

Aplicația poate fi descărcată gratuit din Google Play și App Store.

OTP Bank oferă finanțare și consiliere financiară agricultorilor și investitorilor din mediul rural prin parteneriatul încheiat cu AFIR pentru absorbția de fonduri europene

0

OTP Bank România și Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) au semnat parteneriatul pentru facilitarea procesului de absorbție a fondurilor europene alocate pentru sectorul agricol și antreprenorii rurali prin Fondul European pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală (FEADR) în perioada de tranziție 2021 – 2022.

În cadrul parteneriatului, OTP Bank România pune la dispoziția solicitanților de finanțare nerambursabilă și a beneficiarilor semnatari ai contractelor de finanțare, care urmează a se încheia cu AFIR în Perioada de Tranziție 2021-2022,  produse de finanțare adaptate, identifică soluții pentru absorbția fondurilor, facilitează accesul la finanțare și oferă consultanță financiară pentru fiecare etapă a proiectelor derulate de către clienți.

„Sectorul agribusiness a avut o evoluție ascendentă în ultimii ani, iar noi ne-am implicat în mod activ în susținerea antreprenorilor români prin acces la finanțare și consultanță specializată. Parteneriatul cu AFIR ne permite să continuăm în această direcție și să contribuim la absorbția fondurilor nerambursabile, destinate agriculturii românești, prin produse adaptate și creșterea accesului la finanțare, pentru dezvoltarea agriculturii și mediului rural”, a declarat Roxana Hidan, Director General Adjunct OTP Bank România, Divizia Afaceri.

În plus, venim în sprijinul clienților prin oferirea de consultanță și îndrumare financiară specializată, încă din etapa de verificare gratuită a eligibilității solicitanților și a viabilității investiției propuse. Procedura este realizată gratuit de către echipa de consultanți ai OTP Consulting Romania, care oferă consiliere în optimizarea investiției pentru multiplicarea șanselor privind obținerea finanțării nerambursabile.

Mai mult, OTP Consulting oferă și un discount clienților OTP Bank România privind serviciile de consultanță pentru elaborarea și depunerea cererii de finanțare și asistență profesională până în momentul finalizării monitorizării proiectului.

Prin acest protocol sunt vizați solicitanții de finanțare nerambursabilă prin PNDR, precum și beneficiarii cu contracte de finanțare încheiate cu AFIR în Perioada de Tranziție 2021-2022. Sunt incluși în aceste categorii fermierii locali, cooperativele agricole, organizații de producători, dar și companii micro, mici, mijlocii și mari din spațiul rural.

OTP Bank propune soluții pentru cofinanțarea cheltuielilor eligibile aferente proiectelor finanțate de AFIR, credite pentru prefinanțarea împrumutului nerambursabil aferent proiectului până la încasarea grantului, credite pentru finanțarea cheltuielilor neeligibile sau credite punte pentru prefinanțarea împrumutului nerambursabil.