PENNY România a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 5,39 miliarde de lei

0

PENNY România a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 5,39 miliarde de lei, reprezentând un avans de 14% raportat la 2020. În 2021, numărul consumatorilor care au trecut pragul magazinelor PENNY a crescut cu 9,18%. Compania a înregistrat un profit net de 123 milioane de lei în 2021, în creștere cu 44,8% comparativ cu anul anterior. 

În ceea ce privește planurile de viitor, PENNY România își propune să investească 5,128 milioane de lei, echivalentul a peste 1 miliard de euro, până în 2029, în principal prin extinderea rețelei sale până la un total de 619 magazine și 6 centre logistice. Anul acesta, PENNY va deschide 30 de magazine noi în țară și va finaliza procesul de remodelare demarat în 2020.

2021 în cifre

În 2021, PENNY România a investit 542 milioane de lei în modernizarea și extinderea rețelei de magazine și construirea unui nou centru logistic în Filiași, județul Dolj. Mai mult, compania a deschis 25 de magazine în noul format și a încheiat anul cu un total de 301 de magazine

Centrul logistic de la Filiași, clădirea industrială cu cel mai mare punctaj la BREEAM International New Construction 2016

Depozitul inaugurat la finalul anului trecut are o suprafață de 23,000 m2, o înălțime de 13,7 m și o zonă extinsă pentru recepție și expediere cu o înălțime de 6,5 m și un spațiu cu temperatură controlată de 8.600 m2.  Din februarie 2022, centrul logistic PENNY de la Filiași este clădirea industrială cu cel mai mare punctaj BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assesment Methodology) International New Construction 2016. Rezultatul obținut este unul excepțional: Outstanding – 92,89%. Ca urmare a unei investiții de 26 de milioane de euro, depozitul dispune în prezent de numeroase funcționalități care îl fac prietenos cu mediul. 

Magazinul PENNY Otopeni, cea mai sustenabilă clădire din Centrul și Estul Europei în cadrul BREEAM Awards 2021

Potrivit BREEAM Awards, proiectul PENNY Otopeni este cel mai sustenabil proiect din Centrul și Estul Europei. Proiectul a obținut cel mai mare punctaj pe ultima versiune a standardului Outstanding, BREEAM International New Construction: 95,24%, și cel mai mare punctaj din lume, BREEAM International In-Use v6: 99.4%. Magazinul are un spațiu de vânzare de 788 m2 și o echipă de 14 angajați, investiția pentru construirea sa depășind 2.500.000 euro.

Echipa de Management PENNY Romania

Top Employer: PENNY se află printre organizațiile de top care au primit titulatura de Top Employer 2022 în România. Certificarea de Top Employer reflectă grija și angajamentul pentru echipă și performanțele în practicile de resurse umane. 

Daniel Gross, CEO PENNY România, a declarat: „2021 a fost un an al reușitelor, am depășit primul miliard de euro și 300 de magazine, am ajuns la 4 centre logistice și, din nou, pentru al șaptelea an la rând, am înregistrat cea mai mare creștere din grup. De asemenea, a fost și un an în care a fost din nou nevoie să ne adaptăm, să fim flexibili și să rămânem optimiști și cu dorința de a ne duce la capăt planurile curajoase. Succesul PENNY porneste de la oameni, iar rezultatele cu care am încheiat anul se datorează acestei echipe. Le mulțumesc sincer pentru dedicare și implicare tuturor colegilor!”.

Investiție de 150.000 euro în noua identitate a brandului DABO®

0

Compania 100% românească DABO®, lanț de restaurante de tip fast-food în sistem franciză în România și în alte țări din Europa, anunță desfășurarea unui amplu proces de rebranding de la începutul acestui an și deschiderea unui prim restaurant axat pe noul concept „Respectă-ți gustul!”. Restaurantul este situat în Piața Victoriei, la parterul clădirii de birouri America House și este rezultatul unei investiții de 150.000 de euro. 

Dan Paștiu, fondatorul DABO®: „După o perioadă de 9 ani de creștere continuă pentru DABO®, 2022 va fi un an al consolidării. În acest context, am finalizat un proces de rebranding și am inaugurat restaurantul din centrul Bucureștiului, sub noul concept care reflectă planurile noastre ambițioase și întărește promisiunea noastră față de consumatori. DABO® înseamnă fast-food sănătos și autentic românesc, iar prin noua identitate ne dorim să ne diferențiem de brandurile clasice de doner kebab.”

DABO® subliniază că afacerile grupului „au depășit anul trecut o cifră de afaceri consolidată de 22 milioane de euro, ceea ce reprezintă o creștere cu 38% față de anul anterior. Odată cu deschiderea noului restaurant din America House, lanțul DABO® ajunge la 55 de locații în România, Ungaria și Marea Britanie și la peste 600 de angajați. Aceasta este prima dintr-o serie de 11 extinderi planificate pentru anul 2022.

Procesul de rebranding, început în 2022, a venit ca un rezultat natural al evoluției din ultimii ani a companiei și este bazat pe conceptul «Respectă-ți gustul!», care diferențiază DABO® de cele mai întâlnite tipuri de doner kebab și alte produse de acest tip. Noua identitate reflectă valorile și aspirațiile DABO®:  calitate, autenticitate și performanță. Logo-ul DABO® vorbește în limbajul Instagram, păstrând însă convenția culinară – cele 3 linii colorate reprezintă armonia ca rezultat al mixului echilibrat de ingrediente. Spre deosebire de alți competitori, DABO® nu e «cu de toate», ci e «doar cu ce trebuie»”.

DABO® este definit ca „un lanț de restaurante de tip fast-food 100% românesc fondat acum 9 ani și care operează în sistem franciză 55 de unități, din care 52 în România, două în Ungaria și una în Marea Britanie. Cele din România se găsesc în 20 de județe și 36 de orașe, acoperind astfel țara într-o mare proporție. Fiecare restaurant are în medie o echipă de 10 persoane, astfel grupul ajunge la o cifră totală de peste 600 de angajați. Materia primă provine de la peste 50 de furnizori locali care asigură prospețimea și calitatea preparatelor servite”. 

Betfair Romania Development vizează mărirea echipei cu 50% până la finalul lui 2023

0

Compania de IT Betfair Romania Development anunță că are în plan ca până la sfârșitul lui 2023 să-și mărească echipa Centrului de dezvoltare software din Cluj-Napoca cu 50% și să ajungă la 1.500 de angajați care dezvoltă produsele globale ale grupului Flutter Entertainment, din care Betfair Romania Development face parte.

Ioana Popa, General Manager Betfair Romania Development: „E un plan ambițios și ritmul de creștere constant pe care l-am avut, inclusiv în ultimii doi ani, ne dă siguranța că este unul realist. Suntem un centru de excelență în software și servicii partajate, cel mai mare al grupului Flutter Entertainment, cu un portofoliu impresionant de produse proprii. Asigurăm un mixt atractiv de proiecte, tehnologii și beneficii pe care specialiștii în IT îl caută pentru o carieră pe termen lung și ne mândrim cu o cultură organizațională care încurajează diversitatea, creativitatea și flexibilitatea. Ne așteptăm să atingem pragul de 1.500 de angajați la sfârșitul anului 2023.”

Compania informează că „are deschise roluri pentru specialiști IT la toate nivelurile de experiență, inclusiv de management, oferind oportunități de dezvoltare pe multiple specializări și tehnologii. Noii angajați vor deveni parte din echipele ce dezvoltă  produse software în șapte arii principale de activitate: Gaming, Infrastructure, Customer Technology, Security, Data, Marketing și Shared Services. Aceștia vor primi pachetul complet de beneficii oferit angajaților, ce include și opțiuni variate legate de locul și programul de muncă. 

În prezent, orice angajat Betfair Romania Development poate să aleagă să lucreze de la distanță, hibrid sau de la birou, în regim full sau part-time. Săptămâna de muncă de 4 zile este o posibilitate pentru cei care preferă un ritm de lucru concentrat. Pentru cei care vor să experimenteze un nou stil de viață, compania oferă posibilitatea ca o parte din zilele lucrătoare să fie realizate din altă țară. Totodată, există și opțiunea unui „concediu sabatic” de până la 3 luni pentru planuri personale mai ample. 

Creșterea numărului de angajați ai companiei vine în contextul în care centrul de excelență din Cluj-Napoca va prelua noi linii de business din cadrul grupului Flutter Entertainment, pentru brandurile PokerStars, FanDuel și SportsBet. Cumulat, brandurile grupului au peste 18 milioane de clienți la nivel global”. 

Betfair Romania Development, companie înființată în 2007, cu sediul în Cluj-Napoca, are peste 1000 de angajați și este recunoscută drept „cel mai mare centru de excelență în software și servicii partajate al grupului Flutter Entertainment, înregistrând în anul 2020 o cifră de afaceri de peste 50 milioane Euro și un profit de peste 5 milioane euro”. 

Donație a Guvernului Japoniei către UNICEF în România pentru copii și familii din Ucraina

0

Guvernul Japoniei donează 1.792.800 de dolari către UNICEF în România pentru a sprijini activitatea UNICEF de susținere a copiilor și familiilor din Ucraina care fug din calea războiului. Ambasadorul Japoniei în România, Hiroshi Ueda, a vizitat centrul Blue Dot din Brașov, împreună cu Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România, care a subliniat în context: „Datorită generoasei contribuții a guvernului japonez, UNICEF și partenerii săi vor putea extinde intervențiile pe teritoriul României și în regiune pentru a sprijini copiii și familiile refugiate din Ucraina. Zeci de mii de copii ucraineni sunt acum în România, din cele peste două milioane de copii care au părăsit Ucraina, iar alte milioane de copiii sunt strămutați pe teritoriul Ucrainei. Copiii care fug din calea războiului au nevoie de protecție și de servicii esențiale acum, dar și pe termen lung. Suntem recunoscători guvernului japonez pentru sprijinul acordat.“

UNICEF reamintește că „Blue Dots (Punctele Albastre) sunt centre de sprijin dedicate copiilor refugiați și familiilor și reprezintă un model integrat care se axează pe nevoile imediate ale copiilor și femeilor. Blue  Dots au la bază sistemul de protecție național al statului și sunt conectate la sistemele și serviciile naționale și locale de referire către sprijin specializat. 

UNICEF lucrează cu Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse prin Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, direcțiile generale de asistență socială și protecția copilului (DGASPC), autoritățile județene și locale, UNHCR și alți parteneri relevanți din domenii strategice și ONG-uri locale pentru a înființa și operaționaliza centrele Blue Dot la punctele de trecere a frontierei și pe traseele fluxurilor principale de refugiați. UNICEF își propune să conecteze centrele Blue Dot deschise în România și în regiune pentru a se asigura că toți copiii pot fi monitorizați și protejați pentru a ajunge în siguranță la destinație și pentru a beneficia de serviciile necesare astfel încât drepturile copiilor să fie respectate.

Centrele Blue Dot includ spații dedicate copiilor care oferă servicii integrate, inclusiv reîntregirea familiei și restabilirea legăturilor familiale, birouri de informare și consiliere, înregistrarea celor mai vulnerabili, spații dedicate mamelor și bebelușilor/copiilor de vârste mici, sprijin psihologic și un prim ajutor pentru igienă, sănătate și alimentație, precum și servicii juridice de bază, servicii de trimitere către asistență specializată pentru cazurile de violență sau afecțiuni medicale, etc. În centrele Blue Dot sunt disponibile pături, haine groase, kituri sanitare, jucării, precum și produse de igienă și hrană pentru bebeluși. Intervențiile concepute de UNICEF sunt dedicate și refugiaților care vor rămâne pe teritoriul României pe termen lung și care au nevoie de acces la servicii medicale, de educație, sociale și psihosociale”.

Foto: UNICEF

Radu Puiu, XTB: Criza semiconductorilor va persista până în 2024, iar redresarea nu va fi simultană pentru toți producătorii auto

În 2021, experții au estimat că deficitul global de cipuri s-ar putea tempera treptat în a doua jumătate a acestui an. Totuși, la acel moment conflictul dintre Ucraina și Rusia și noul val epidemic din China nu erau factori de risc ”în peisaj”. 

Cu toate acestea, pe măsură ce evenimentele au început să își facă simțită prezența, în primele trei luni ale acestui an, devine mai evident că sfârșitul crizei semiconductorilor nu pare să mai fie atât de aproape. 

Acest blocaj sincronizat la nivel global, alimentat de un deficit de aprovizionare, este un scenariu care apare pentru prima dată în istoria modernă a industriei auto. 

Pe scurt, ne aflăm într-un context în care principalul catalizator este aprovizionarea și în care consumatorii nu pot obține vehicule la nivel global din cauza limitărilor de producție.

Procesul de revenire la normal a pieței de semiconductori a fost amenințat de conflictul dintre Ucraina și Rusia. 

Deși la prima vedere ne-am putea întreba de ce, cele două state sunt importante pentru producția globală ale acestor componente. 

Astfel, Ucraina produce 90% din neonul care are o calitate potrivită pentru producția de semiconductori din SUA

Pe de altă parte, Rusia exportă peste o treime din paladiul utilizat de SUA în fabricarea semiconductorilor.

Deși companiile au stocuri necesare pentru a satisface producția imediată, există în continuare problema reprezentată de identificarea unor furnizori alternativi, ceea ce face ca întreruperile producției să fie inevitabile. 

În plus, China se confruntă cu cel mai amplu focar pandemic din ultimii doi ani, fapt ce a dus la introducerea unui lockdown extins, care pune presiune asupra economiei sale, dar și asupra lanțurilor de aprovizionare. 

Astfel, potrivit datelor Bloomberg, containerele se adună în Shanghai, cel mai mare port al Chinei, deoarece restricțiile din oraș au dus la o lipsă de camioane necesare pentru a descărca bunurile importate.

Cea mai mare parte a industriei auto la nivel global este afectată din cauza penuriei persistente de cipuri la nivel global. 

Marea Britanie, de exemplu, a înregistrat cel mai scăzut nivel al vânzărilor de mașini noi din ultimele două decenii în luna martie, conform Societății Producătorilor și Comercianților de Automobile (SMMT).

Situația a fost considerată și mai dezamăgitoare întrucât, de obicei, martie este cea mai aglomerată lună a anului în Marea Britanie pentru vânzările de mașini, deoarece este una dintre cele două luni în care sunt emise noi plăcuțe de înmatriculare.

Grupul SMMT a caracterizat vânzările drept „extrem de dezamăgitoare” pentru industrie, care a fost afectată de problemele lanțului de aprovizionare de la începutul pandemiei, inclusiv de lipsa globală de cipuri și probleme mai recente cu aprovizionarea unor piese din Ucraina.

Lipsa de cipuri i-a forțat pe producătorii de automobile din întreaga lume să reducă producția și i-a făcut pe consumatori să aștepte până la un an pentru a intra în posesia unui nou model. 

Lipsa globală de semiconductori a influențat și piața second-hand, conducând prețurile mașinilor second hand peste prețurile modelelor noi pentru prima dată în istorie. 

Această tendință este o urmare a faptului că, în prezent, consumatorul este dispus să plătească în plus (o primă) pentru a intra mai rapid în posesia autoturismului respectiv, punând astfel pe prim plan disponibilitatea lui și nu faptul că este rulat.

Auto Trader, care gestionează cel mai mare magazin auto online din Marea Britanie, estimează că una din cinci mașini second hand care au mai puțin de un an sunt vândute pentru prețuri mai mari decât variantele noi ale acelorași modele. 

Principala problemă este că prognozele devin tot mai puțin credibile în ceea ce privește momentul când situația se va îmbunătăți, deoarece mixul de tensiuni geopolitice, lipsa anumitor materiale precum și restricțiile guvernamentale în anumite regiuni fac aproape imposibilă accelerarea redresării.

Cercetările recente realizate de Bain & Company ofertă o imagine interesantă asupra acestei probleme, chiar dacă mai pesimistă pentru anumite sectoare, dar destul de bune în privința producătorilor auto. 

Astfel, Bain & Company consideră că redresarea după criza cipurilor nu va avea loc simultan pentru toate companiile. Totul depinde de industrie și de tipul de cip pe care îl folosesc.

Analiza prognozează o recuperare completă în 2024 sau chiar mai târziu, ceea ce presupune un orizont de timp destul de îndepărtat. 

Pe de altă parte, unele sectoare industriale își vor începe redresarea încă din 2022, urmând ca totul să accelereze pe parcursul anului 2023.

Mai exact, companiile de automobile și industriale, care utilizeaza microplăcuțe de siliciu de 6 inchi, 8 inchi și 12 inchi, vor vedea îmbunătățiri în ceea ce privește oferta de cipuri la sfârșitul anului 2022, în principal datorită noilor fabrici care vor deveni operaționale. 

Confuzia este atât de accentuată încât nici marii producători auto nu reușesc să ofere o opinie similară privind orizontul de timp al rezolvării problemei. 

Astfel, CEO-ul BMW a declarat că actuala criză a semiconductorilor ar putea afecta industria auto până anul viitor.

Pe de altă parte, Grupul Volkswagen estimează că deficitul de semiconductori ar putea să continue mai mult decât se aștepta. 

Reprezentanții săi au declarat că livrările de semiconductori nu se vor normaliza până în 2024, moment în care va exista încă o subaprovizionare structurală.

Experiența recentă a acestor deficite de componente îi obligă pe producătorii de automobile să facă un pas contrar direcției în care s-au îndreptat în ultimii 30 de ani când vine vorba de managementul lanțului de aprovizionare. 

Acest lucru înseamnă o poziție contrară celebrei ,,Modalități a Toyota” (Toyota Way), care se baza pe un nivel slab de aprovizionare și deținerea unor stocuri cât mai reduse, pentru a scădea costurile. 

Producătorii de mașini iau în considerare în prezent crearea unor stocuri pentru anumite piese, deoarece, în termeni relativi, costurile de deținere ale acelor componente sunt mult mai mici în comparație cu întreruperea unei întregi linii de producție. 

O oprire a liniei poate duce la costuri de peste 50 de milioane de dolari pe săptămână pentru un producător de echipamente originale (OEM), un rezultat negativ net superior cu deținerea unor stocuri în valoare de 500.000 de dolari. 

De asemenea, criza îi obligă pe OEM să reinterpreteze modul în care gestionează lanțul de aprovizionare. 

De exemplu, apar tot mai multe argumente care susțin ideea ca producătorii de automobile să creeze parteneriate cu companii cu care au avut relații limitate cu doar câteva luni în urmă, fie că este vorba de producători de cipuri sau alte companii care oferă bunuri și servicii critice pentru operațiunile producătorului. 

Acesta este un semn al schimbărilor pe care criza lanțurilor de aprovizionare le-a adus în industria auto.

În ultimii doi ani, industria auto a experimentat un mediu extrem de provocator, de la criza cipurilor și până la pandemia globală care i-au forțat pe producătorii de automobile să reducă producția pe măsură ce cererea a crescut. 

Într-un astfel de scenariu ne-am aștepta ca prețul acțiunilor companiilor auto să fi avut de suferit, presupunere care este corectă. Totuși, aceștia au reușit să gestioneze destul de bine obstacolele întâlnite și să se adapteze noilor condiții.  

Aceste evenimente i-au forțat pe producătorii de automobile europeni precum BMW și Mercedes să majoreze prețurile modelelor lor, obținând profituri record din vânzări în 2021, în ciuda unor volume mai scăzute ale vânzărilor. 

În mod similar, Grupul VW a oferit prioritate vehiculelor premium ale mărcilor Audi și Porsche, care au adus o pondere semnificativă din profitul grupului. 

Potrivit Financial Times, directorii mărcilor Volkswagen Group subliniază că această practică va persista chiar și după rezolvarea problemelor legate de lanțul de aprovizionare.

Această direcție este total contrară abordării fostului director executiv, când Grupul VW „se lupta” cu Toyota și GM pentru a obține prima poziție în ceea ce privește volumul. 

În acest context, mă aștept ca sectorul auto să reușească să depășească potențiale viitoare probleme având în vedere rezistența și adaptabilitatea de care a dat dovadă în ultimii ani. 

Din acest motiv, ar putea rămâne unul dintre sectoarele preferate ale investitorilor. 

Totuși, sectorul auto prezintă o corelație pozitivă cu indicii majori bursieri, fie că vorbim despre S&P 500 în SUA sau Dax în Germania, ceea ce ne sugerează că în cazul unei scăderi pe scară largă, ca urmare a unei perioade de încetinire economică, producătorii auto vor urma direcția de evoluție a pieței largi.

FPPG își consolidează echipa de conducere cu încă trei membri

0

Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG), principala organizație reprezentativă pentru sectorul energetic românesc, își consolidează echipa de conducere prin numirea în Consiliul Director a trei membri noi, profesioniști recunoscuți în industrie, respectiv: Răzvan Popescu – CFO Romgaz, Cristian Hubati – Vicepreședinte Operațiuni în Divizia Explorare și Producție a OMV Petrom și Dorin Tudora – Director General CONPET. 

Răzvan Popescu

Datorită experienței dobândite pe parcursul a aproape nouă ani în Banca Națională a României, Răzvan Popescu s-a remarcat de mai bine de un an în pozitia de CFO al celui mai mare producător de gaze naturale din România – ROMGAZ SA. Domnia sa este implicat încă de la numirea în funcție în procesul de preluare a participației ExxonMobil și crede cu tărie în reușita acestui proiect.  

Cristian Hubati

Cristian Hubati are o vastă experiență în industria de petrol și gaze, cu o expunere integrată în zona de Downstream și în cea de Explorare și Producție, atât la nivel național, cât și internațional, acumulată de-a lungul carierei sale prin numeroase funcții și proiecte în cadrul OMV Petrom, OMV Abu Dhabi și Rompetrol. 

Dorin Tudora

Dorin Tudora se află la al doilea mandat în funcția de Director General al CONPET, unde anterior a ocupat diverse funcții de conducere – Manager HSEQ, Șef Biroul Siguranță Conducte și Instalații, Responsabil cu activitățile privind securitatea infrastructurilor critice ale Sistemului Național de Transport prin Conducte, Responsabil cu activitățile de protecție a mediului. 

„Sectorul energetic românesc va trece prin transformări fără precedent, pentru a ține pasul cu schimbările majore ce au loc la nivel european, în principal ca urmare a politicilor de mediu, a revoluției digitale și a noilor provocări de securitate a aprovizionarii cu energie. Energia reprezintă coloana vertebrală pentru orice economie, așa că vocea profesioniștilor în domeniu trebuie să fie mai ascultată ca oricând. De aceea, ne bucurăm să anunțăm consolidarea echipei noastre de conducere cu experți ale căror rezultate vorbesc de la sine. Le urăm tuturor bun-venit!”, declară Franck Neel, președintele Consiliului Director al FPPG.



Fondată în anul 1991, Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG) reprezintă cadrul de dezvoltare, dialog și gestionare eficientă a resurselor din sectorul energetic din România. În cadrul FPPG activează o echipă consolidată de profesioniști, care au obținut recunoaștere atât pe plan intern, cât și la nivel internațional, ce demonstrează că Federația este un pilon al sistemului energetic românesc.

Zece căi prin care companiile își pot reduce costurile cu energia și gazele naturale. Care sunt scutirile și exceptările de la plata accizelor pe care le pot aplica

Autori: Mihai Petre, Director, Consultanţă Vamală
Daniela Neagoe, Senior Manager, Comerţ Internaţional, EY România

Inflația a atins, mai devreme decât se estimase, două cifre – 10%, gazele scumpindu-se cu 46%. Presiunea pe costuri, atât pentru agenții economici, cât și pentru consumatorii finali este din ce în ce mai mare. Cu alte cuvinte, este momentul să reamintim agenților economici că există anumite situații prevăzute clar atât de normele europene – Directiva de accize, dar și de legislația noastră (Codul Fiscal), în care pot aplica pentru exceptări sau scutiri de la plata accizelor pentru produse energetice (motorină, benzină), gaze, energie electrică și, astfel, își pot optimiza costurile. Care sunt acestea și cum trebuie să procedeze companiile?

Codul Fiscal prevede, cum spuneam, situații în care companiile pot apela fie la scutirea directă sau indirectă (mai întâi, compania plătește accizele, care sunt restituite ulterior) la plata accizelor. Iată, în continuare, care sunt cazurile concrete:

1.dacă agenții economici folosesc produsele energetice, gazele sau energia electrică pentru producția de energie electrică sau pentru menținerea capacității de a produce energie electrică

2.dacă utilizează produsele energetice, gaze sau energie electrică pentru producția combinată de energie electrică și energie termică 

3.dacă injectează gaze sau produse energetice în furnale sau în alte agregate industriale în scop de reducere chimică, ca aditiv la cocsul utilizat drept combustibil principal.

În aceste situații, companiile pot aplica scutirea directă de la plata accizelor, cu respectarea mai multor condiții, între care, cea mai importantă, presupune ca beneficiarul scutirii să solicite eliberarea unei autorizații de utilizator final.

4.dacă utilizează produsele energetice, gazele sau energia drept combustibil pentru încălzire de către spitale, sanatorii, aziluri de bătrâni, orfelinate și alte instituții de asistență socială, instituții de învățământ și lăcașuri de cult. În această situație, companiile trebuie să știe că, pentru a putea beneficia de scutirea directă de la plata accizelor, este necesar să notifice autoritatea vamală teritorială, notificare ce va fi ulterior transmisă și furnizorilor

5.dacă energia electrică este produsă din surse regenerabile de energie (de exemplu, eoliană, solară, geotermală).

Scutirea, în această situație, ca și în cele prezentate la punctele următoare mai jos, se acordă tot în baza notificării transmise de producătorul de energie electrică la autoritatea vamală teritorială. Consumatorii casnici producători de energie electrică nu au obligația de a notifica autoritatea vamală teritorială pentru a beneficia de scutire.

6.utilizează gazele și energia în alte scopuri decât în calitate de combustibil pentru motor sau combustibil pentru încălzire

7.dacă există utilizare duală – atât în calitate de combustibil pentru încălzire, cât și în alte scopuri decât pentru motor sau pentru încălzire. Utilizarea produselor energetice pentru reducerea chimică și în procesele electrolitic și metalurgic se consideră, de pildă, a fi utilizare duală

8.dacă utilizează energia electrică în principal în scopul reducerii chimice și în procesele electrolitice și metalurgice

9.dacă utilizarea energiei electrice reprezintă mai mult de 50% din costul unui produs

10.dacă utilizează gazele sau energia în procese mineralogice (de exemplu fabricarea sticlei, cimentului, varului și ipsosului).

Recomandăm agenților economici care au utilizări de energie electrică și gaze naturale ce se regăsesc în descrierile de mai sus să analizeze și să ia în considerare implementarea acestei facilități. Faptul că ele există, că sunt prevăzute atât la nivel național, cât și european, înseamnă că acestea pot sau au fost deja implementate de alți jucători de pe piață. Neutilizarea acestora poate provoca dezavantaje financiare pentru agenții economici care nu le folosesc. 

Accelerare și finanțare de 20.000 de euro pentru inovații tehnologice care îmbunătățesc viețile copiilor

0

Cea de-a patra ediție a programului Innovators for Children deschide înscrierile pentru proiecte și soluții tehnologice inovatoare, care aduc un impact pozitiv calității vieții copiilor și adolescenților din România. Programului de accelerare, inițiat în 2019 de către Impact Hub Bucharest și Impact Hub Basel, se alătură în 2022 și UiPath Foundation, în calitate de Partener Strategic, și BRD și Mastercard, în calitate de sponsori ai programului.

Innovators for Children 2022 caută startupuri și antreprenori sociali care dezvoltă cu ajutorul tehnologiei soluții pentru sănătatea fizică și emoțională a copiilor, educație, nutriție și alimentație, siguranță, drepturile copiilor în era digitală și alte domenii care ar putea contribui la o viață mai bună pentru copiii și adolescenții cu vârsta între 0-18 ani. 

„Suntem foarte entuziasmați să cunoaștem o nouă serie de soluții cu sens și impact pentru copiii și adolescenții din România, mai ales că experiența primelor trei ediții a arătat cât de frumos se pot dezvolta astfel de proiecte atât în timpul, cât și după încheierea programului. Suntem de asemenea recunoscători partenerilor și sponsorilor cu care pornim la drum anul acesta și care ni s-au alăturat în misiunea de a susține împreună acele inițiative care contribuie la un viitor mai bun pentru generațiile următoare”, spune Irina Simulescu, Incubation Manager Impact Hub Bucharest.

„Ne-am alăturat cu foarte multă încredere acceleratorului Innovators for Children al Impact Hub Bucharest. Împărtășim o viziune comună privind nevoia reală de a găsi și de a susține acele startupuri și ONG-uri care dezvoltă soluții tehnologice inovatoare și scalabile, care pot genera un impact semnificativ în educația, sănătatea și siguranța tuturor copiilor și adolescenților din România, incluzându-i pe cei mai vulnerabili în acest proces”, declară Raluca Negulescu-Balaci, Director Executiv, UiPath Foundation.

Programul este structurat în două etape principale. Astfel, în primele 2 luni, între 10 și 15 startupuri selectate vor trece printr-un proces de accelerare, în care se vor concentra pe construirea și validarea unui model de afacere și vor beneficia de sesiuni de training, mentorat, consultanță și întâlniri de feedback, urmând ca apoi să participe la o conferință online de networking cu specialiști, antreprenori și ONG-uri relevante din domeniul wellbeing-ului copiilor din România și Elveția.  

După această etapă, participanții își vor prezenta soluțiile în cadrul Pitch Day, eveniment public în urma căruia vor fi selectați finaliștii. Apoi, aceștia vor intra într-o etapă de trei luni de dezvoltare a soluțiilor și vor avea acces la finanțare nerambursabilă în valoare totală de 20.000 euro și la o campanie de imagine cu apariții relevante în media.

Până pe 12 iunie se pot înscrie în program ONG-uri, antreprenori sociali și startupuri tech din toată țara care au o idee, sunt în stadiul de prototip sau au, de maximum 1 an, o soluție disponibilă comercial pe piață la data finalizării perioadei de înscriere. Sunt căutate în special soluții tehnologice scalabile.

Înscrierea proiectelor se face prin completarea formularului de pe site-ul www.innovatorsforchildren.org, iar participarea este gratuită, în baza confirmării din partea organizatorilor. 

Echipa de mentori de anul acesta este formată din: Adina Crețu, Director programe Impact Hub Bucharest, Diana Certan, Director Executiv Organizația Umanitară CONCORDIA, Raluca Negulescu-Balaci, Director Executiv  UiPath Foundation, Horia Velicu, Head of Innovation Lab BRD și Mădălina Putineanu, Managing Director Parenting Ads.

De la începutul programului, în cele trei ediții de până acum, 12 proiecte câștigătoare au fost susținute și au primit o finanțare totală în valoare totală de 231.000 euro, iar toți participanții din cadrul acceleratorului au beneficiat de peste 150 de ore de mentorat și training. Suma totală a investițiilor și finanțărilor primite de aceștia după încheierea programului depășește 3,8 milioane de euro. 

Reff & Asociații | Deloitte Legal, confirmată din nou de EMEA Legal 500 între liderii societăților de avocați în nouă arii de practică

0

Reff & Asociații | Deloitte Legal a fost desemnată din nou drept unul dintre liderii societăților de avocați de către publicația independentă internațională Legal 500 în nouă arii de practică: imobiliare și construcții, financiar-bancar, drept comercial și fuziuni și achiziții, dreptul muncii, fiscalitate, litigii, concurență, PPP și achiziții, tehnologie, media și telecomunicații. Clasamentul evaluează societățile de avocați din peste 150 de jurisdicții pe baza opiniilor a 300.000 de reprezentanți ai departamentelor juridice ale companiilor, a informațiilor din formularele de înscriere trimise de firmele de avocați și a interviurilor cu clienți și profesioniști în domeniu.

Echipa Reff & Asociații | Deloitte Legal specializată în domeniul imobiliar și al construcțiilor a fost confirmată ca făcând parte din categoria celor de top (Tier 1) pentru al cincilea an consecutiv. Echipa, apreciată de clienți drept „foarte profesionistă”, oferă clienților locali și internaționali servicii complete și este extrem de activă atât în tranzacții, cât și în proiecte de dezvoltare. Liderul practicii, Irina Dimitriu, Partener, descrisă de clienți ca fiind „un avocat de primă clasă care posedă excelente abilități tehnice și de negociere”, este inclusă și anul acesta în topul Legal 500 al celor mai buni avocați în domeniu („Leading Individual”). Simona Iacob și Larisa Popoviciu, Senior Managing Associates, se află, de asemenea, printre avocații recunoscuți individual de către clasament. 

Echipa specializată în domeniul financiar-bancar este recunoscută pentru „foarte buna cunoaștere a industriei și a pieței (atât în România, cât și la nivelul UE) și pentru experiența sa în finanțări, tranzacții cu portofolii de credite, fuziuni și achiziții în sectorul financiar, aspecte legate de reglementare, fintech și servicii de plată. Andrei Burz-Pînzaru, Partener și liderul practicii, este considerat un „profesionist excelent, capabil să ofere soluții chiar și în cele mai complicate spețe”, iar Andreea Șerban, Senior Managing Associate, este recomandată drept „Rising Star” în domeniu.

Practica de drept comercial și fuziuni și achiziții oferă o „experiență excelentă” clienților, care apreciază „etica de care dă dovadă atunci când interacționează cu clienții, dar și cu celelalte părți”, precum și impactul pozitiv general asupra tuturor proiectelor de drept comercial și de fuziuni și achiziții în care este implicată. Echipa este recomandată ca fiind foarte experimentată în asistența acordată companiilor și fondurilor de capital privat și pentru implicarea în tranzacții majore din domeniile transport, producție, retail și IT. De asemenea, avocații din această practică oferă asistență în proiecte majore și complexe de reorganizare de grup și de guvernanță corporativă, iar clienții apreciază beneficiile abordării multidisciplinare, care conferă Reff & Asociații | Deloitte Legal caracteristici unice în rândul furnizorilor de servicii juridice pe această piață. Georgiana Singurel, Partener și liderul echipei, este recomandată pentru serviciile personalizate pe care le asigură, iar Diana Fejer, Senior Managing Associate, este descrisă drept unul dintre avocații cheie în acest domeniu.

Echipa Reff & Asociații | Deloitte Legal specializată în dreptul muncii este recunoscută de Legal 500 pentru capacitatea  de a oferi asistență valoroasă în chestiuni care țin de acest domeniu atât la nivel național, cât și transfrontalier, pentru spiritul de inițiativă și nivelul ridicat de cunoștințe. Practica este experimentată și în negocieri colective cu sindicate, proceduri de concediere, strategii care țin de forța de muncă și integrări și reorganizări în urma unor tranzacții. Florentina Munteanu, Partener și liderul practicii, este recunoscută pentru experiența sa vastă, iar Gabriela Ilie, Senior Managing Associate, este recomandată drept „Rising Star” și unul dintre avocații cheie specializați în acest sector în România.

Echipa specializată în controverse și dispute fiscale, care a fost recent implicată în cazuri importante pentru unii dintre liderii de piață în energie și servicii financiare, este descrisă drept o „practică puternică” și este recomandată pentru proiectele sale internaționale, care beneficiază de apartenența la rețeaua Deloitte, pentru experiența în domeniul taxelor directe și indirecte, precum și în domeniul prețurilor de transfer, în taxe vamale, de mediu și de tip claw-back. Liderul practicii este Mihnea Galgoțiu-Săraru, Partener. Bogdan Mărculeț, Senior Managing Associate, este recunoscut pentru „vasta sa experiență” și recomandat drept „Rising Star” și unul dintre avocații cheie în domeniu, iar Laura Epure (Spiridon), Senior Associate, este printre avocații recunoscuți individual de către clasament.

Reputația în creștere a practicii Reff & Asociații | Deloitte Legal de soluționare a disputelor (litigii) comerciale și administrative este recunoscută prin avansarea acesteia în categoria de nivel 3 (Tier 3). Echipa este descrisă ca fiind o practică „mare și experimentată”, recunoscută pentru abordarea sa multidisciplinară, bazată pe „colaborarea strânsă cu alte departamente din firmă sau din Deloitte”. Clienții remarcă, de asemenea, capacitatea echipei de a gestiona o gamă largă de tipuri de litigii, inclusiv arbitraj internațional și procese administrative, precum și dispute în materie de concurență și acțiuni comerciale mai ample, cum ar fi litigiile corporative și privind acționarii. Mihnea Galgoțiu-Săraru, Partener și liderul practicii, este apreciat de clienți pentru concentrarea pe strategia de ansamblu și obiectivele lor comerciale și pentru experiența sa vastă, iar Alina Stan și Ana Galgoțiu-Săraru, Managing Associates, sunt menționate printre avocații recunoscuți individual de către clasament pentru contribuția lor, care a adus la rezultate foarte bune în cazuri cu miză mare.

Echipa specializată în domeniul legislației la nivelul UE și al concurenței reprezintă clienți din industrii puternic reglementate, cum ar fi cea farmaceutică și a serviciilor financiare, și este apreciată pentru „atitudinea sa extrem de profesionistă și colaborarea excelentă” și pentru succesele notabile din ultimul an. Echipa oferă, de asemenea, asistență cu privire la decizii strategice, inclusiv proceduri de notificare a concentrărilor economice aferente tranzacțiilor de tip fuziuni și achiziții, implementarea unor programe de conformare internă sau structurarea acordurilor de distribuție și comercializare. Florentina Munteanu, Partener și liderul practicii, are aproape 20 de ani de experiență în domeniu, iar Andrea Grigoraș, Senior Managing Associate, este recomandată drept unul dintre avocații cheie în domeniu.

În domeniul parteneriatelor public-private (PPP) și al achizițiilor publice, firma are experiență vastă în proiecte publice și proceduri de achiziții publice și colaborează atât cu jucători tradiționali din sectorul privat, respectiv societăți de construcții, cât și cu instituții financiare internaționale, cum ar fi Banca Mondială, și cu organizații non-profit, precum Asociația Dăruiește Viață. Practica Reff & Asociații | Deloitte Legal este implicată constant în proiecte-cheie din domeniile sănătate, petrol și gaze și utilități. Georgiana Singurel, Partener, conduce echipa.

Practica specializată în tehnologie, media și telecomunicații (TMT) este descrisă de clienți ca fiind „foarte talentată, dedicată și concentrată pe găsirea celor mai bune soluții” și este recunoscută pentru implicarea sa în proiecte de digitalizare din domeniul serviciilor financiare, inclusiv pentru consultanța privind aspectele legate de reglementare și asistența în domenii precum comerț electronic, conformare și confidențialitatea datelor. Clienții apreciază în mod deosebit oferta inovatoare de servicii juridice în domeniul TMT, diversificată prin afilierea la rețeaua Deloitte, precum și cunoștințele juridice, abordarea profesionistă, comunicarea continuă și sprijinul oferit. Georgiana Singurel, Partener, conduce această echipă, care oferă consultanță companiilor mari din domeniile retail, telecomunicații și energie, iar Silvia Axinescu, Senior Managing Associate, este printre avocații recunoscuți individual de către clasament pentru „spiritul de inițiativă și modul în care interacționează și comunică clienților aspectele juridice esențiale pentru proiect”.

BCR lansează chatbot-ul ADA

0

Banca Comercială Română (BCR) lansează chatbot-ul ADA, asistentul virtual care oferă informații corecte și rapide, atât pe zona de activitate de retail, cât și pe cea corporate. ADA reprezintă o schimbare pentru asistența virtuală bancară, fiind primul chatbot din România care asigură și suport pe programe de finanțare și răspuns instant antreprenorilor în legătură cu fondurile europene și naționale relevante pentru afacerea lor. În plus, chatbot-ul BCR oferă asistență generală, dar și informații personalizate despre produsele sau serviciile deținute de clienții persoane fizice.

ADA se alătură echipei BCR, ca parte integrantă din ecosistemul digital George. Colegii noștri au construit un chatbot cu adevărat inteligent din dorința de a răspunde clienților mai bine, mai rapid, cu un grad mare de acuratețe. ADA este rezultatul modului de lucru agil din BCR, dar și a felului în care putem utiliza transformarea digitală, ca să fim mai eficicienți și mai receptivi la nevoile clienților. Punem clientul în centrul tuturor proiectelor pe care le dezvoltăm și țintim să oferim interacțiuni care să-i asigure cea mai bună experiență bancară și soluții pentru alegeri financiare inteligente”, a declarat Cristian Mustață, Director Executiv Adjunct, Distribuție Retail BCR.

ADA poate prelua un număr mare din solicitările venite către platformele BCR de interacțiune cu clienții. Este un sistem evolutiv, care învață și se perfecționează cu ajutorul fiecărei conversații, după ce în perioada de implementare și testare a fost expus la peste 25.000 de posibile întrebări. Pentru antreprenori oferă, în mai puțin de 10 minute, informații cu privire la opțiunile de dezvoltare a unei afaceri sau de accesare a unor finanțări din fonduri europene și naționale. 

ADA reprezintă o premieră pentru industria bancară din România, fiind primul chatbot care oferă informații despre programele de finanțare disponibile, atât europene, cât și naționale. Prezintă variantele potrivite, în funcție de profilul și sectorul de activitate al firmei, și ne ajută în activitatea de consiliere a clienților. Toate aceste informații, disponibile în orice moment al zilei, și răspunsurile simple la preocupările companiilor sunt un alt pas important pe care îl facem pentru dezvoltarea mediului antreprenorial și susținerea absorției de fonduri nerambursabile”, a declarat Oana Bâra, Coordonator Programe de Finanțare BCR.

ADA are la bază platforma conversaționala Druid, care oferă instrumente bazate pe inteligență artificială, ceea ce permite oferirea de noi experiențe digitale. În următoarea perioadă, ADA va învăța să ajute clienții cu operațiuni de tip self service și, bineînțeles, cu răspunsul pentru orice întrebare pe care o vor adresa.

Pentru persoane fizice, ADA este disponibilă pe site-ul BCR www.bcr.ro și răspunde la întrebările cu răspunsuri predefinite, precum și la opțiunile de tip self-service prin care oferă detalii despre soldul conturilor, despre produsele de economisire, credite și carduri de credit, precum și despre operațiunile de management card, precum blocări de card sau regenerări.

Pentru un dialog eficient cu ADA pe zona de programe de finanțare, antreprenorii trebuie să ofere informații legate de:

  • Firma pentru care doresc să obțină finanțarea – dacă este una care funcționează deja sau are în vedere să deschidă un nou business?
  • Dimensiunea întreprinderii – microîntreprindere, IMM sau întreprindere mare. Dacă nu cunosc categoria întreprinderii, ADA îi va ajuta pe antreprenori să afle în ce categorie se încadrează întreprinderea utilizând mai mulți indicatori financiari
  • Localizarea sediului firmei și a investiției pentru care doresc finanțare nerambursabilă
  • Domeniul de activitate în care activează firma și cel pentru care caută finanțare
  • Descrierea sumară a proiectului pentru care doresc să obțină finanțarea
  • Informații cu privire la alte finanțări europene sau naționale obținute în trecut de către afacerea antreprenorului

Mai multe detalii despre ADA pot fi găsite la www.bcr.ro/ro/ada și www.bcr.ro/ro/business/ada