Prime Kapital, contract de închiriere extins în Globalworth Tower

0

Dezvoltatorul, investitorul și operatorul imobiliar Prime Kapital anunță că „și-a prelungit și extins contractul de închiriere în Globalworth Tower, București. Noul contract prevede pentru următorii 5 ani o suprafață extinsă cu 1.941,5 metri pătrați față de suprafața inițială. Astfel, Prime Kapital își desfășoară activitatea în prezent pe o suprafață totală de 3.066,5 mp în prima clădire din sud-estul Europei care a primit LEED Platinum. Înaintea semnării noului contract, compania de real estate avea închiriată o suprafață de 1,125 de metri pătrați”. 

Ema Iftimie, Head of Leasing & Customer Care, Globalworth România: „Ne bucurăm că Prime Kapital se află în comunitatea noastră din 2017. Activăm în aceeași industrie și chiar și în aceeași regiune: Europa Centrală și de Est. Poate și de aceea apreciem foarte mult activitatea lor și ne-am dorit să construim o relație solidă, de durată. Extinderea sediului în clădirea de birouri Globalworth Tower este o confirmare a încrederii lor. Le mulțumim pentru parteneriatul nostru și așteptăm cu nerăbdare să le fim alături în dezvoltarea business-ului în Europa Centrală și de Est”. 

Prime Kapital subliniază că „este condusă de o echipă de management cu o experiență excepțională, care a fondat anterior cea mai mare afacere de investiții imobiliare axate pe retail din Europa Centrală și de Est. Chiriaș al Globalworth, liderul pieței de birouri din România, din anul 2017, Prime Kapital se extinde rapid în întreaga regiune. Echipa este formată din peste 350 de profesioniști, combinând o bază de competențe multidisciplinare: investiții, achiziții, proiectare, management al construcțiilor, leasing, asset & property management, vânzări, marketing și finance”.

Globalworth Tower este a doua clădire de birouri din România ca înălțime:120 m, 26 de etaje. Este încadrată în clasa A, cu o suprafață închiriabilă de 54.000 mp, cu multipli chiriași și accesibilitate excelentă. La finalul anului 2019, a trecut printr-o serie de schimbări inovative. Liderul industriei de office din România a inaugurat aici cel mai inteligent lobby din regiune, care include numeroase premiere tehnologice: cea mai mare podea cinetică din lume într-o clădire de birouri, cel mai lung perete de ecrane din CEE, cel mai mare perete verde natural într-o clădire de birouri din sudul şi estul Europei, un spaţiu de relaxare cu gradene încălzite din marmură, proiectoare Schindler, un proiect pilot în CEE. Toate acestea au transformat Globalworth Tower într-un etalon al inovației și sustenabilității pentru spaţiile de birouri.

Globalworth se definește ca „o companie imobiliară activă în Europa Centrală şi de Est, listată la Bursa de Valori de la Londra, în segmentul AIM, care activează în România și Polonia, în ambele ţări devenind principalul investitor pe piața imobiliară de birouri. Globalworth investește, dezvoltă și gestionează direct clădiri de birouri și parcuri industriale și de logistică, în locații premium, care generează venituri din închirierea de spații către companii de top din întreaga lume. Gestionat de peste 200 de profesioniști în Cipru, Guernsey, România și Polonia, portofoliul companiei are o valoare totală de aproximativ 3.1 miliarde de euro, la 30 iunie 2021. Aproximativ 95,1% din acesta este reprezentat de active producătoare de venit, închiriate către aproximativ 650 de companii naționale și multinaționale. În România, Globalworth este prezentă în Bucureşti, Timişoara, Arad, Oradea, Constanţa şi Piteşti, în timp ce în Polonia proprietăţile se regăsesc în Varşovia, Wroclaw, Lodz, Cracovia, Gdansk şi Katowice.

Pentru mai multe informații, vizitați site-ul www.globalworth.com și urmăriți-ne pe Facebook, Instagram, LinkedIn”.

Federația Silva, protest la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor

0

Federația Sindicatelor din Silvicultură anunță organizarea unei acțiuni de protest la sediul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor miercuri, 8 decembrie 2021, între orele 11.00 și 13.00. Revendicările susținute de silvicultori sunt următoarele: 

„1. Se solicită conducerii Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor să intervină pentru stoparea concedierii colective a unui număr de 415 salariați de la Regia Națională a Pădurilor – Romsilva, din care 192 personal TESA și 223 de muncitori. Această concediere are la bază o Metodologie pentru stabilirea schemelor de personal la nivelul direcțiilor și ocoalelor silvice, document care a fost contestat inclusiv în instanță de către sindicate. Deși Federația Sindicatelor Silva a propus angajatorului un set de măsuri pentru a se evita concedierea colectivă, Romsilva a ignorat aceste propuneri și a decis, acum, în plină iarnă, disponibilizarea acestor salariați, mulți dintre ei fiind unici întreținători de familie. 

2. Se solicită sprijinul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor în vederea acordării alocațiilor prevăzute de Legea nr. 46/2008 – Codul silvic, pentru susținerea activității de administrare a fondului forestier proprietate publică a statului, administrării ariilor naturale protejate, creșterii și ameliorării cailor de rasă, susținerii activităților de împăduriri, precum și pentru menținerea locurilor de muncă la Regia Națională a Pădurilor.

3. Se solicită sprijinul conducerii Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor pentru aplicarea Statutului personalului silvic şi a Contractului Colectiv de Muncă, astfel încât personalul silvic din cadrul Romsilva, care desfășoară activități în locuri de muncă încadrate în condiții speciale, să beneficieze de reglementările legale care îi conferă dreptul de reducere a vârstei standard de pensionare, precum și de majorarea punctajelor lunare de pensie. Silvicultorii au nevoie, mai mult ca oricând, de condiții decente de muncă, de salarizare și de pensionare.

4. Se solicită conducerii Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor să inițieze o Ordonanță de urgență prin care statul să asigure un venit de completare, suplimentar indemnizației de șomaj, în cazul persoanelor disponibilizate prin concedieri colective, ca efect al reducerii activităților de producție din sectorul silvic. Un astfel de venit suplimentar ar reprezenta o măsură de protecție și de responsabilitate socială pentru lucrătorii afectați de desființarea locurilor de muncă.   

5. Se solicită intervenția conducerii Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor în vederea asigurării în Bugetul de Venituri și Cheltuieli al Regiei Naționale a Pădurilor pentru anul 2022 a fondurilor necesare la pentru dotarea personalului silvic cu uniformă de serviciu, cu echipamente de protecție, cu armament de serviciu, cu mijloacele necesare pentru apărare și intervenție, cu mijloace de comunicație și de deplasare, așa cum sunt prevăzute de Statutul personalului silvic și Codul Silvic. Printr-o decizie aberantă a Guvernului (H.G nr. 11/2018), a fost interzisă utilizarea anumitor categorii de armament, între care și cel cu care era dotat personalul silvic din România, iar în prezent, doar jumătate dintre silvicultorii care apără pădurile statului sunt dotați cu armament de serviciu. În lipsa armamentului, silvicultorii pot oricând cădea victime ale infractorilor sau ale atacurilor animalelor sălbatice. Pe fondul înmulțirii alarmante a urșilor, au fost semnalate tot mai des atacuri asupra oamenilor, iar personalul silvic este, și din acest punct de vedere, în prima linie. Nu trebuie uitat niciodată faptul că, în ultimii ani, 6 pădurari au fost uciși, iar peste 700 de silvicultori au căzut victime ale violenței infractorilor surprinși în timp ce tăiau ilegal arbori, sustrăgeau lemn din păduri sau se aflau la braconaj.

6. Se solicită conducerii Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor corectarea informațiilor transmise în spațiul public de către anumiți reprezentanți ai autorității publice, urmare a interpretării eronate a datelor din Inventarul Forestier Național, prin care s-a lansat teoria, total falsă, că din pădurile României dispar ilegal, anual, 20 mil. mc de lemn.

7. Se solicită conducerii Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor sprijinul pentru reconsiderarea rolului pe care îl au administratorii de păduri și personalul silvic în apărarea și paza pădurilor, pentru întărirea autorității silvicultorilor în exercitarea atribuțiilor de serviciu, precum și pentru stoparea campaniei de denigrare a activităților și a lucrătorilor din sectorul silvic, susținută de unele grupuri de interese, care urmăresc accesul la administrarea pădurilor statului și achiziționarea pădurilor particulare la prețuri de nimic.

8. Se solicită sprijinul conducerii Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor pentru înființarea unei comisii, la nivelul Parlamentului României, care să analizeze toate cazurile de retrocedări de păduri pentru care există suspiciuni cu privire la legalitatea stabilirii dreptului de proprietate. 

9. Se solicită conducerii Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor elaborarea și adoptarea de acte normative coerente și aplicabile, conforme cu realitățile și necesitățile sectorului silvic. Sectorul silvic din România are nevoie, mai mult ca oricând, de o legislație suplă și eficientă pentru restabilirea echilibrului între cele trei funcții ale pădurilor – funcția socială, funcția economică și funcția ecologică.

10. Se solicită Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor consultarea partenerilor sociali – sindicate și patronate – la elaborarea actelor normative cu impact asupra sectorului silvic, în conformitate cu prevederile Legii nr. 62/2011 a dialogului social și ale Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică”.

Federația Sindicatelor din Silvicultură Silva accentuează că revendicările pe care le susține „au ca scop asigurarea unei gestionări durabile a pădurilor, indiferent de forma de proprietate, consolidarea activității administratorilor de fond forestier, menținerea locurilor de muncă în sectorul silvic, precum și reconsiderarea rolului silvicultorilor în societate”.

Mastercard și Europol au încheiat un parteneriat pentru combaterea criminalității cibernetice la nivel european

0


Mastercard Europe și Agenția Uniunii Europene pentru cooperare și formare în materie de aplicare a legii (Europol) au semnat un parteneriat pentru combaterea criminalității cibernetice la nivel european. Prin acest acord, cele două organizații vor lucra împreună pentru a împărtăși informații și pentru a identifica activități cheie unde pot coopera pentru a consolida reziliența cibernetică a regiunii.

Cu sediul la Haga, Țările de Jos, Europol este agenția Uniunii Europene de aplicare a legii. Aceasta sprijină cele 27 de state membre ale UE în lupta împotriva terorismului, criminalității cibernetice, precum și a altor forme grave și organizate de criminalitate, cu scopul de a contribui la o Europă mai sigură pentru toți cetățenii UE. Ca parte a acestui acord, Mastercard Europe și Europol vor colabora pentru a consolida rezistența regiunii împotriva criminalității cibernetice în fața amenințărilor tot mai complexe.

„Alături de toate celelalte schimbări și provocări, anul trecut s-a observat o creștere semnificativă a criminalității cibernetice, în 2020 fiind înregistrate mai multe scurgeri de date decât în ultimii 15 ani cumulat”, a spus Mark Barnett, Președinte Mastercard Europe. „Este clar că va fi nevoie de un efort comun și unit la nivelul întregii regiuni pentru a lupta împotriva fraudatorilor și hackerilor. Parteneriatul nostru cu Europol este un semnal important de unitate care ne va permite să dezvoltam imaginea de ansamblu, să ne folosim la comun resursele și să găsim cele mai eficiente modalități de a lupta împreună împotriva criminalității cibernetice.” 

Colaborarea va reprezenta o fundație importantă, pe care ambele organizații se vor putea baza pentru a explora și discuta despre amenințările cibernetice noi sau emergente, a coordona grupuri de lucru centrate pe anumite probleme pentru abordarea unor riscuri specifice și a furniza previziuni privind amenințările pentru susținerea eforturile de reziliență în cadrul ecosistemului financiar european, toate cu obiectivul de a sprijini un viitor mai sigur pentru regiune.

Parteneriatul cu Europol consolidează angajamentul Mastercard Europe față de eforturile de protejare a regiunii împotriva criminalității cibernetice, alăturându-se parteneriatelor existente cu Euro Cyber Resilience Board prezidat de BCE și inițiativa lor Cyber Information & Intelligence Sharing. De asemenea, Mastercard Europe lucrează îndeaproape și cu Banca Națională a Belgiei, Grupul european de specialiști în investigarea infracțiunilor cibernetice și a fraudelor, din cadrul Europol, precum și cu Agenția Națională a Criminalității și Centrul Național de Securitate Cibernetică, din Marea Britanie.

Anul trecut, Mastercard Europe a lansat Cyber Resilience Center în Waterloo, Belgia. Centrul acționează ca un hub central la nivel european, prin care Mastercard Europe stimulează colaborarea între autoritățile de reglementare și companii din mediul privat și sectorul public. Noul centru permite, de asemenea, ca Mastercard Europe să colaboreze îndeaproape cu organele de aplicare a legii – precum Europol – și să crească eficiența în timpul evenimentelor globale, dezastrelor naturale, serviciilor și incidentelor de securitate.

Sondaj eJobs: 77% dintre companii își recompensează angajații la final de an

0

Pandemia a schimbat trendurile în ceea ce privește beneficiile extrasalariale. O parte dintre ele au dispărut complet în ultimul an și jumătate, în timp ce altele noi au fost introduse în pachetul oferit de companii. Vestea bună este că 87% dintre angajatori oferă în continuare beneficii salariaților și doar 3% au renunțat la ele odată cu declanșarea pandemiei. 10% dintre respondenți recunosc că nu oferă beneficii angajaților în prezent și că nu o făceau nici înainte de pandemie. 

Finalul acestui an se arată însă optimist pentru 77% dintre companii, care vor recompensa angajații de sărbători, arată datele celui mai recent sondaj eJobs, liderul pieței de recrutare din România. 28% dintre acestea vor acorda prime de Crăciun, 18% vor oferi zile libere suplimentare, 16% spun că vor recompensa angajații cu pachete de sărbători, în timp ce 15% vor acorda unul dintre următoarele beneficii: al 13-lea salariu, bonus de performanță, teambuilding sau tombole cu premii. Pe de altă parte, 12% vor organiza totuși petreceri de Crăciun în acest an, în timp ce 11% dintre angajatori nu vor oferi niciun beneficiu suplimentar la final de 2021.

La capitolul planuri pentru 2022, aproape o treime dintre companii își propun să ofere beneficii extrasalariale cu valori cuprinse între 200 și 400 de lei per angajat, 24% vor să investească între 400 și 600 de lei pentru fiecare persoană și aproape 20% își propun să ofere beneficii extrasalariale de peste 1.000 de lei per membru în 2022. 

Tichetele de masă rămân, în continuare, în topul celor mai populare beneficii extrasalariale și în 2022, având în vedere că 20% dintre angajatori le vor oferi și anul viitor. Interesul pentru zona de sănătate, de asemenea, este unul ridicat: 19% dintre managerii de resurse umane participanți la sondaj au menționat că vor acorda și în 2022 abonamente la clinici private, în timp ce 3% pun pe listă consilierea psihologică. 

„Pe lângă beneficiile acestea, angajatorii investesc din ce în ce mai mult în dezvoltarea și perfecționarea angajaților. Aproape un sfert organizează training-uri profesionale, cursuri de dezvoltare personală și cursuri de limbi străine pentru angajați. De asemenea, tot mai multe companii vor fi preocupate de zona de sănătate emoțională a angajaților în 2022, sector ce a cunoscut un avânt excepțional în ultimul an și jumătate”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales la eJobs România, cea mai mare platformă de recrutare din țară. 

Dacă ar fi puși în postura de a-și configura pachetul ideal de beneficii, fără o limită de buget, 43% dintre angajatori spun că ar extinde beneficiile către membrii familiei angajaților, incluzând aici decontarea cheltuielilor pentru grădinițele sau creșele copiilor. Aproape o treime ar scurta la patru zile săptămâna de lucru, iar 11% ar asigura angajaților o menajeră, un bucătar sau un șofer personal dacă ar avea buget nelimitat de beneficii extrasalariale.

În acest moment, 45% dintre companiile participante la sondaj spun că lucrează hibrid, și de la birou, și de acasă. 44% spun că angajații lor vin în fiecare zi la birou și doar 11% lucrează exclusiv remote. Nevoia de interacțiune față-n față se resimte însă pregnant: aproape 65% dintre oamenii de HR spun că pentru anul viitor doresc să organizeze mai multe evenimente cu toată echipa în format fizic, fie că e vorba de teambuilding-uri, ieșiri, training-uri la birou sau evenimente la nivel de departament.

„Se simte o nevoie tot mai mare atât din partea companiilor, cât și a echipelor, de a se reuni în format fizic. Munca remote înainte de pandemie era un beneficiu râvnit de majoritatea angajaților, astăzi însă tot mai mulți doresc să revină măcar câteva zile pe lună la birou, unde să poată discuta în persoană proiectele și task-urile pe care le au de realizat. În măsura în care pandemia va permite, în 2022 companiile vor încerca să aducă din nou împreună oamenii, însă munca remote va rămâne în continuare o opțiune pentru angajații care preferă acest mod de lucru”, mai spune Roxana Drăghici. 

Studiul a fost derulat în perioada 11 noiembrie-2 decembrie a acestui an, pe un eșantion de circa 350 de companii, respondenții fiind oameni de HR, manageri și antreprenori.  

În acest moment, peste 27.672 locuri de muncă pentru România și străinătate sunt disponibile pe www.ejobs.ro.

Donație de la Donalam pentru reducerea abandonului școlar

0

Producătorul de bare din oțel Donalam Călărași, parte a grupului italian Beltrame, unul dintre cei mai importanți jucători europeni de profil, a donat 10.000 de euro pentru proiectul Crucii Roșii Române din cadrul evenimentului „Licitația de Fapte Bune”, având ca obiectiv „reducerea abandonului școlar și asigurarea unei mese calde pentru copiii defavorizați din Valea Jiului, unde rata șomajului și a neșcolarizării este printre cele mai ridicate din sud-estul Europei”.

Carlo Beltrame, CEO al companiei Donalam: „Suntem onorați să putem ajuta Crucea Roșie Română să ducă binele mai departe, oferindu-le copiilor din cele mai sărace zone din țară șansa la educație și la o masă caldă. Ne implicăm cu dedicare ori de câte ori avem ocazia să aducem o schimbare pozitivă atât în comunitatea din care facem parte, cât și în alte zone defavorizate din România”.

Evenimentul caritabil „Licitația de Fapte Bune” reunește în premieră la noi șase fundații caritabile, al căror obiectiv vizează cauze umanitare. Evenimentul-bilanț al carității are loc pe 8 decembrie, online, pe platforma Artmark Live.

Crucea Roșie Română a pus bazele a patru centre de zi – E.G.A.L, în cele mai sărace zone din țară. Scopul proiectului este îmbunătățirea situației sociale, școlare și, nu în ultimul rând, emoționale a unui număr cât mai mare de copii și tineri marginalizați. 

Programele de sponsorizări realizate de Donalam în România vizează multiple sectoare, precum cel medical, educațional, sportiv și social, compania implicându-se recent în dotarea cu echipamente și consumabile medicale în valoare de peste 150.000 euro a spitalului Municipal din Călărași, precum și sponsorizarea în valoare totală de peste 47.000 de lei pentru dotarea laboratoarelor din liceele din Călărași și finanțarea educațională a tinerilor.

Donalam Călărași produce și comercializează profile rotunde de oțel laminate la cald şi oţeluri speciale, fiind singurul combinat din țară specializat în acest tip de produse. Acestea au utilizări în diverse industrii, de la petrol și gaze, auto, echipamente mecanice mari și hidraulice, la maşini şi echipamente agricole. Compania este unul dintre principalii jucători din industria barelor de oţel laminate la cald și oțeluri special din Europa, înfiinţată de AFV Beltrame Group în 2006. În 2007, a achiziționat un laminor pe platforma fostului combinat siderurgic Siderca, de la Tenaris. Compania deține peste 300 de angajați și vinde anual aproximativ 120.000 tone de bare de oțel. În 2020, Donalam a înregistrat o cifră de afaceri de peste 290 milioane de lei.



FAN Delivery, aplicație și platformă cu livrare în 45-60 de minute

0

Livrarea în 45-60 de minute a produselor cumpărate online este posibilă odată cu lansarea platformei FAN Delivery de către FAN Courier, liderul pieței locale de curierat.

Adrian Mihai, președintele Consiliului de Administrație al FAN Delivery, unul dintre fondatorii FAN Courier: „FAN Delivery este o soluție care răspunde unei cereri nou apărute în piața din România – livrarea în aceeași zi, o rezultantă a creșterii apetitului pentru cumpărături online pe fondul diversificării cererii. FAN Delivery este o platformă independentă de FAN Courier, care beneficiază de know-how-ul pe care l-am acumulat în FAN Courier, dar are o abordare proprie, perfect adaptată noilor nevoi ale clienților. Este o companie cu propria strategie de dezvoltare, cu obiective clare pe termen scurt și lung”. 

Dragoș Arnăutu, CEO FAN Delivery: „FAN Delivery este un brand pe care ne propunem să îl ducem către toți clienții interesați de cumpărături online urgente și importante, care pot fi livrate foarte rapid. Platforma și aplicația de personal shopping îi ajută pe oameni să câștige timp, aplicația disponibilă și pe telefon putând ajuta la organizarea eficientă a acestuia. Echipa noastră ajută consumatorul să primească rapid, acolo unde dorește, produsele de care are nevoie, pe care le găsește în lista produselor magazinelor înrolate. Oferim un serviciu rapid, perfect pliat pe nevoia punctuală a clientului, iar până în prezent, în aplicație s-au înscris peste 30 de vendori din categoriile Supermarket, Local & Sănătos, categorie în care intră produse bio sau din piețe, Florărie, Beauty & Care, Party Shop, Delicatese, Books & Gifts și Electronice. Mai exact, orice magazin ne poate deveni partener, accesând secțiunea Înrolare vendor direct în website. Odată cu lansarea platformei, anunțăm și parteneriatul cu Auchan România. Pe măsură ce ne vom extinde în țară, colaborarea cu Auchan se va aplica în fiecare oraș în care compania deține magazine”.

Auchan este primul mare retailer din România care se alătură altor peste 30 de furnizori de produse care s-au înrolat deja.

Laurențiu Furtună, director e-commerce & digital, Auchan Retail România: „Ne bucurăm să fim alături de partenerul nostru FAN Courier încă de la lansarea noului proiect, listarea în FAN Delivery reprezentând o extensie a serviciilor noastre de livrare express în completarea opțiunilor deja oferite de noi clienților. Prin FAN Delivery, Auchan România pune la dispoziția utilizatorilor platformei peste 7.000 de articole din hipermarketurile noastre, de la gusturi tradițional românești la branduri consacrate, de la produse proaspete (inclusiv brutărie, patiserie) la legume, fructe sau produse nealimentare”. 

Până la finalul anului, toate comenzile vor beneficia de transport cu cost unic: 1 leu.  

Platforma FAN Delivery anunță că „este funcțională din această lună și va fi dezvoltată în mai multe etape. Pentru început, opțiunea de livrare va fi valabilă doar în București, livratorii vor fi disponibili la orice oră (în funcție de programul magazinelor – n.n.) iar livrarea se va efectua în maximum 60 de minute de la momentul finalizării comenzii. În cea de-a doua etapă, compania își propune să se extindă în mediul urban relevant din România, în 2022 obiectivul fiind să acopere primele 10 orașe mari din țară. Platforma de personal shopping își propune ca, în primele 12 luni de activitate, să depășească 10 milioane de lei și o medie zilnică de 350 de comenzi. Începând cu trimestrul al doilea din 2022, FAN Delivery țintește extinderea în cele mai mari cinci orașe din țară, iar până la finalul anului viitor își propune să fie prezentă în 10 orașe. 

Echipa de start a FAN Delivery numără peste 50 de livratori care își vor desfășura activitatea într-o variantă hibrid, beneficiind și de ajutorul curierilor FAN, atunci când va fi necesar. Pentru livrare, FAN Delivery va folosi o flotă care include parțial vehicule FAN Courier, dar și vehicule de la subcontractori. Livratorii FAN Delivery se vor deplasa cu biciclete, scutere și autovehicule.

FAN Delivery este o platformă accesibilă tuturor companiilor, mari și mici, care oferă produse și servicii incluse în categoriile listate: Supermarket, Local & Sănătos, Florărie, Beauty & Care, Party Shop, Delicatese, Books & Gifts și Electronice. În lista serviciilor nu va fi inclus serviciul de livrare produse preparate gătite – mâncare, patiserie sau cofetărie.

Pentru a deveni vendor în aplicație, o companie trebuie să acceseze secțiunea Înrolare vendor pe platforma www.fandelivery.ro.

Clienții interesați să folosească serviciile FAN Delivery pot vedea lista vendorilor și, implicit, a produselor ce pot fi livrate rapid după înregistrarea pe platformă sau din aplicația mobilă. FAN Delivery este o platformă care acceptă plata online a serviciilor. 

Persoanele care doresc să colaboreze cu compania din poziția de livratori se pot înrola, de asemenea, direct din platformă, înregistrându-se în secțiunea Înrolare livrator”.

Consolidarea dezvoltării companiei partnerg-i, prin cooptarea unui experimentat Consultant Senior

0

Planurile de dezvoltare a companiei noastre, care implică progresul în ceea ce privește calitatea și aplicabilitatea soluțiilor existente, dar și diversificarea ariilor de activitate, ne-au condus către cooptarea lui Artur Stratan, care devine astfel primul nostru Consultant Senior.

Artur Stratan are o experiență de peste 30 de ani în sectorul energetic, activând în România, India, Kazahstan și Austria. În cea mai recentă experiență a sa, a gestionat achiziția de energie electrică și de gaze naturale pentru 2 dintre cele mai mari combinate chimice din România, din poziția de Director de Achiziții Strategice al Chimcomplex. Aceasta este dublată de cea acumulată anterior în zonele comercial, dezvoltare afaceri și negocieri complexe, punându-și amprenta pe multe parteneriate strategice locale și internaționale.

Theodor Livinschi, Director General și Fondator: „Începând cu al III-lea an de activitatea, respectiv din aprilie 2022, vom putem răspunde și mai facil, dar și mai aplicat nevoilor clienților noștri. O parte dintre serviciile și operațiunile, care vor fi optimizate, vor fi integrate și într-o soluție de centralizare și de vizualizare personalizată în mediul online, a datelor esențiale pentru fundamentarea deciziilor informate privind achiziția de energie. Aceasta reprezintă doar un fragment din noutate, noțiunile «regenerabil» și «formare», referitoare tot la cumpărarea energiei și gestionarea acestor costuri, adăugându-se de anul viitor la cele care ne definesc astăzi, «consultanță» și «reprezentare».
Artur Stratan ni se alătură într-un moment important și am încredere că experiența și expertiza sa vor fi ingrediente esențiale în dezvoltarea partnerg-i”.

Artur Stratan, Consultant Senior: „Furtuna actuală din piața de energie, care impactează negativ bilanțurile multor companii din România, a intensificat nevoia de restructurare și optimizare a costurilor energetice. Sprijinul extern, prin consultanța în achiziția energiei, facilitează înțelegerea fenomenelor din piață, mai ales atunci când 2 + 2 nu mai fac 4, ci 22. Contactul cu realitățile actuale ale pieței de energie poate fi foarte dur și greu de suportat financiar, dar rolul nostru este să vă prezentăm alternativele care pot îndulci această stare de fapt. Piața, împreună cu toate elementele ei, este într-o continuă mișcare și de foarte multe ori informații aparent fără importanță reușesc să miște piața la un nivel nesperat și neașteptat. De aceea, nicio informație nu trebuie ignorată și trebuie integrată în întregul informațional care este definitoriu pentru acțiune în relația cu piața energetică românească și europeană”.

partnerg-i este prima companie românească activă și cu o evoluție dinamică, specializată în consultanța completă și reprezentarea consumatorilor industriali de energie electrică și de gaze naturale în achiziția și gestionarea costurilor cu cele 2 comodități. În prezent, totalul cheltuielilor anuale cu energia electrică și cu gazele naturale, ale clienților noștri, se apropie de 1 miliard de euro.

Sectorul tutunului a virat la buget peste 17,5 miliarde lei într-un an de criză

0

Conform raportărilor financiare finale, peste 17,54 miliarde de lei au fost virați la bugetul statului român în 2020 de companiile BAT, JTI, PMI și Imperial Tobacco, care dețin peste 90% din piața legală a țigaretelor. Suma reprezintă accize, TVA și alte taxe și contribuții, sectorul tutunului devenind cel mai solid contribuabil în perioada pandemiei, în condițiile scăderii veniturilor provenite din sectorul energetic.

„Cele aproape 10 miliarde de lei plătite de BAT la bugetul de stat într-una dintre cele mai incerte perioade din istoria recentă sunt cea mai bună dovadă a contribuției BAT la economia României. Ne dorim să consolidăm acest parteneriat și să creăm un viitor mai bun pentru toți și de aceea vom continua să oferim consumatorilor români produse cu risc redus și să investim în dezvoltarea celor peste 3.000 de colegi din România, a fabricii noastre de la Ploiești, a doua cea mai mare a grupului din Uniunea Europeană. De asemenea, le rămânem alături celor peste 30.000 de parteneri comerciali din HoReCa și retail, dar și celor din mediul cultural, prin susținerea evenimentelor de anvergură derulate de aceștia. Pentru a reuși este însă nevoie de un cadru fiscal echilibrat pentru toate categoriile de produse cu nicotină, care poate genera acea predictibilitate atât de necesară unei dezvoltări economice solide”, a declarat Ileana Dumitru, Director Juridic și Relații Publice al Ariei Europa Centrală și de Sud în cadrul BAT.

Într-o perioadă în care multe sectoare ale economiei au fost afectate grav, noi am continuat să muncim, să plătim taxele, să investim și să susținem comunitatea. Fabrica JTI din București investește 60 de milioane de euro în următorii trei ani pentru modernizarea capacităților de producție. Din 2010, inițiem anual campanii publice anti-contrabandă, în parteneriat cu autoritățile. Recent, am lansat o nouă campanie, cu mesajul „Contrabanda e boală grea!”, care se derulează în regiunile de frontieră și în București, în outdoor, online și la TV, în parteneriat cu Vama, Poliția de Frontieră și Poliția Română. De asemenea, vom continua programele sociale și culturale, pe care le susținem de mai bine de 20 de ani în România, indiferent de contextul economic sau dificultățile cu care ne-am confruntat în planul reglementării”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications, JTI Romania, Moldova și Bulgaria.

„Într-un an fără precedent, caracterizat de criză și incertitudini, am demonstrat că suntem o industrie puternică și adaptabilă, pe care statul s-a putut baza. Am continuat să ne desfășurăm activitatea, punând oamenii și siguranța lor pe primul loc, și doar în ultimul an investițiile Philip Morris International au ajuns la aproape 100 de milioane de dolari. Philip Morris și-a luat un angajament față de România și ne dorim să-l menținem pe termen lung. Din 2017, până în prezent, 500 de milioane de dolari au fost investiți în fabrica noastră din Otopeni. În perioada 2022-2023, PMI va mai investi peste 100 de milioane de dolari și va continua să dezvolte capacități de producție pentru a acoperi piața internă și externă, dar și pentru a avea un impact cât mai redus asupra mediului. Pentru a continua aceste investiții și a avea o evoluție ascendentă a pieței legale, este însă nevoie de predictibilitate fiscală și de un cadru de reglementare corect pentru toți actorii economici”, a declarat Dragoș Bucurenci, Director External Affairs, Philip Morris România.

„România este o piață importantă pentru Imperial Tobacco. Astfel, compania investește, an după an, cu o rată mai mare decât rata creşterii afacerii în sine. Avem planuri ambiţioase de dezvoltare și pentru anii care urmează. Pentru ca acestea să se materializeze, avem convingerea că politicile fiscale trebuie să aibă în vedere atât bugetul de stat, cât şi situaţia economică generală, pentru a evita şocurile din piaţă. O agendă clară din partea autorităților – în termeni de stabilitate, predictibilitate si coerență – dublate de măsuri coordonate de reducere a comertului ilicit pot genera venituri bugetare superioare, atât de necesare în această perioadă”, a declarat Adrian Pirau, Market Manager, Imperial Tobacco Distribution Romania.

Pe plan local BAT, JTI, PMI și Imperial Tobacco angajează direct aproape 5.000 de salariați, având în România trei fabrici. România este al treilea producător european de țigarete, după Germania și Polonia. Potrivit INS, în 2020 totalul exporturilor a fost de peste 1,3 miliarde euro, contribuția pozitivă a tutunului la balanța de plăți fiind de circa un miliard de euro. Pentru primul semestru din 2021, datele MADR transmise presei arată că produsele din tutun se află în topul exporturilor agro-alimentare, pe locul al doilea, după porumb, cu aproape 595 milioane de euro.

Cele circa 3,7 miliarde de euro (calculat la rata de schimb leu/euro pentru acciza anului 2020, stabilită de Banca Centrală Europeană la 1 octombrie 2019) plătite bugetului de stat de către industria tutunului în 2020 reprezintă echivalentul a peste 10% din cuantumul PNRR. Pentru a putea continua în același ritm, producătorii solicită asigurarea predictibilității fiscale pe termen mediu, prin adoptarea din vreme a unui nou calendar de accizare.

Într-un scenariu optimist luat în calcul de ASPES (Asociația pentru Studii și Prognoze Economico-Sociale), sectorul tutunului ar putea contribui la economia românească în viitorul apropiat cu 5,7 miliarde de euro anual, ceea ce ar însemna 2,56% din Produsul Intern Brut (PIB), dacă nu ar mai fi introduse noi restricții pentru piața legală, cadrul fiscal ar fi predictibil, iar comerțul ilegal nu ar depăși 10%.

XTB: Bitcoin, încă în zona vulnerabilă, nu convinge decât dacă revine spre 60.000 la finele anului


Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB (foto), brokerul de burse internaționale listat pe Bursa de la Varșovia, explică și că sunt șanse ca Bitcoin să scadă în continuare sub pragul de 42.000 de dolari până la sfărșit de 2021 .

Criptomonedele trec, în prezent, printr-o perioadă de ajustări. După un vârf de aproape 3 trilioane de dolari atins pe 10 noiembrie, capitalizarea totală a proiectelor de criptomonede (peste 15.000 potrivit Coinmarketcap) a intrat în tendință descendentă. Pe seama datelor de luni, ora 12.45, capitalizarea ajunsese la 2.18 trilioane USD, o scădere de aprox 793 mld. dolari sau 26.64% în mai puțin de o lună. Din această valoare totală, Bitcoin reprezenta 41.2% și ethereum 21.5%, explică Claudiu Cazacu, Consulting Strategist pentru brokerul de burse internaționale XTB România, companie listată pe Bursa de la Varșovia.

Piața monedelor virtuale rămâne una foarte concentrată, în care primele 2 proiecte reprezintă aproape două treimi din valoarea totală, pe baza prețurilor de tranzacționare actualizate, cu toate că nume noi au apărut pe radar și unele au avut creșteri spectaculoase.

Bitcoin a coborât de la aproximativ 69.000 dolari la un minim de 42.333 dolari pe bursa americană Coinbase, un declin de 38.6%. 

Sesiunea de sâmbătă (spre deosebire de bursele obișnuite, tranzacționarea criptomonedelor continuă în weekend) a fost în mod special electrizantă, cu scăderi de peste 20% în interiorul zilei, pe seama unor lichidări de poziții probabil forțate, dar și cu o recuperare care a dus sesiunea pe minus de „doar” 8.2%. 

Ethereum a avut o scădere temporară asemănătoare: un minim la -17.8%, dar minus de numai 2.3% la închidere. 

O teorie interesantă leagă participarea instituțională și a marilor investitori de o corelație mai mare cu piețele tradiționale, cum ar fi cea bursieră (pe acțiuni) și cea de obligațiuni. Așa s-ar putea asocia tendința de scădere din piața bursieră cu cea a Bitcoin, iar datele foarte slabe din piața muncii din SUA de vineri ar deveni unul dintre factorii declanșatori ai scăderilor. 

Nevoia de lichiditate în condițiile unor îngrijorări vizavi de noua variantă a virusului poate contribui la dinamica actuală, la fel și temperarea valului optimist susținut mai ales de investitori noi, unii dintre ei operând emoțional. 

Operatori cu un istoric de tranzacționare îndelungat au decis să pună la adăpost o parte din câștigurile marcate. Nivelul de risc asociat unor reglementări suplimentare e de asemenea luat în calcul mai ales la nivel instituțional. 

Este interesant, totuși, că mișcarea actuală se suprapune cu o creștere a tensiunilor în zone precum Taiwan sau Ucraina, diminuând imaginea Bitcoin ca scut față de turbulențele geopolitice. În fapt, însă, o astfel de evaluare se poate face pe un orizont de timp mult mai îndelungat, la fel cum evaluarea unor active de protecție față de inflație au nevoie de a parcurge cel puțin un ciclu întreg, incluzând un episod cu valori mari ale inflației. 

Pe termen scurt, piețele ar putea urmări cu mare atenție zona imediat de sub minimele atinse recent, 41-42.000 dolari/Bitcoin, sau 3.400-3.500 dolari/Ether; alunecări sub acest palier ar da semne de vulnerabilitate nu doar pentru Bitcoin și Ethereum, ci și pentru o mare parte dintre celelalte criptomonede.

Deși în unii dintre anii anteriori perioada sărbătorilor de iarnă oferea interes, volume și cotații  în creștere, în special din partea segmentului de retail, anul acesta ar putea fi atipic. 

Un moment interesant, cu variații procentuale ample ar putea fi debutul anului viitor. 

Pare mult prea devreme pentru a face estimări direcționale precise, având în vedere impredictibilitatea tiparului de evoluție al noii tulpini a virusului. 

Un episod de revenire ar fi, însă, neconvingător, dacă nu ar duce cotațiile Bitcoin cel puțin în apropierea pragului de 60.000 înainte de finele anului. Pe termen mediu, căutarea unor noi nume câștigătoare, cu soluții tehnice inovative ar putea deschide o nouă cursă, cu accente speculative, însă e probabil ca până atunci să fie nevoie de o perioadă de reașezare a pieței.

Cadourile de Crăciun – între tradiție și fiscalitate

0

Autori: 

Simona Tudor, HR & Payroll Manager, Global Compliance and Reporting, EY România
Stela Andrei, Partener Asociat, Impozit pe venit și contribuții sociale, EY România
Răzvan Ungureanu, Director, Business Tax Advisory (BTA), EY România
Florina Parîng, Senior Manager, Taxe Indirecte, EY România












Prin tradiție, decembrie este luna bilanțurilor, a pregătirilor de sărbători sau a planurilor pentru un nou an. Dar decembrie este și luna recunoștinței. Și, chiar dacă indicatorii economici, în unele cazuri, ar putea să nu arate așa cum au fost estimați, companiile vor în continuare să își manifeste recunoștința față de parteneri și clienți, pentru încredere și colaborare, față de angajați, cărora vor să le mulțumească pentru un an greu și, nu în cele din urmă, să-i bucure pe copiii care au nevoie de ajutor. Dar care sunt acele cadouri ce pot fi oferite de către companii, care pot beneficia de facilități fiscale sau deduceri: tichete cadou, cadouri sau sume de bani? La ce aspecte fiscale trebuie să fie atente companiile?

Oferirea de tichete cadou sau cadouri în natură, cu ocazia Crăciunului, este o formă foarte des folosită de către companii cu scopul de a le mulțumi angajaților pentru anul care se apropie de sfârșit și, de asemenea, pentru a-i bucura pe copiii acestora cu un dar în plus în sacul Moșului. Sigur, companiile pot oferi tichete cu valori mai mari, în funcție de cât de generoși își doresc sau își permit să fie, totuși doar valoarea de până în 150 lei de beneficiar este scutită de la plata impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale. Nimic nu-i poate împiedica pe angajatori să le ofere salariaților și o sumă de bani, pentru că și în acest caz se va aplica aceeași facilitate fiscală. Dar, pentru că „forma” se pare că este în continuare destul de importantă (deși se tot discută de „substanța” care ar trebui să prevaleze), angajatorii trebuie să fie atenți și să prevadă acest gest de recunoștință fie în contractul colectiv de muncă, fie în regulamentul intern. Prevederea lui în contractul individual de muncă este mai rar întâlnită. 

Inutil de precizat că pentru ce depășește limita de 150 de lei pentru fiecare angajat și copil al acestuia, societățile vor datora contribuții sociale și impozit pe venit. Din punctul de vedere al impozitului pe profit, cadourile oferite angajaților și copiilor acestora, indiferent de forma în care sunt acordate, sunt considerate cheltuieli sociale, care sunt deductibile în limita a 5% din costurile cu salariile. De asemenea, compania va trebui să aibă în vedere și costul cu TVA pe care îl va suporta pentru cadourile acordate angajaților sau copiilor acestora, care nu prezintă nicio legătură cu desfășurarea activității economice în condiții optime.

Ce se întâmplă din punct de vedere fiscal cu cadourile oferite de Crăciun altor persoane decât salariații proprii și copiii acestora? În ceea ce privește acțiunile de protocol, pentru tichetele cadou acordate, societățile vor datora doar impozit pe venit, acestea fiind încadrate la venituri din alte surse.  E de avut în vedere forma și aici – în privința evidenței nominale a beneficiarilor care trebuie să cuprindă o serie de informații personale pentru care GDPR-ul este extrem de important. 

Pe de altă parte, în cazul cadourilor în natură – cum ar fi coșurile de Crăciun cu bunătăți – având în vedere că nu sunt prevăzute în mod expres în Codul fiscal la vreo categorie de venit, ca fiind impozabile sau neimpozabile, logica și practica ne pot spune că acestea nu se impozitează. Totuși, nu este exclus ca surprizele să apară, în cazul unui control fiscal, iar aceste cadouri să fie reconsiderate, în categoria de venituri impozabile ca fiind venituri din alte surse. Totuși, sperăm că ANAF să fie diligentă și să-și facă cunoscută interpretarea, în cazul în care este una nefavorabilă contribuabililor, solicitând de asemenea legiuitorului clarificări legislative viitoare. În acest fel, avem convingerea că autoritățile fiscale vor reuși să dea dovadă de interes în dezvoltarea unei relații bazată pe încredere și credibilitate cu contribuabilii.   

În ceea ce privește impozitul pe profit, în cazul cadourilor oferite partenerilor de afaceri, sub forma tichetelor cadou sau a cadourilor în natură, acestea sunt considerate cheltuieli de protocol, care sunt deductibile în limita a 2% din profitul contabil al companiei. Dacă TVA a fost dedusă la achiziția cadourilor acordate în cadrul acțiunilor de protocol, atunci compania va suporta un cost cu TVA pentru suma care depășește pragul de 100 lei/cadou.

În ceea ce privește donațiile ce se pot face mai ales în astfel de zile către copiii în nevoie, în mare, ele sunt nedeductibile. Astfel, din punctul de vedere al impozitului pe profit, aceste cheltuieli sunt nedeductibile, dar, în măsura în care se acordă sub formă de sponsorizări (către un ONG, de pildă, sau unei unități de cult, dar este important ca acestea să fie înscrise într-un Registru special), pot fi scăzute în limita a 20% din impozitul pe profit datorat, dar nu mai mult de 0,75% din cifra de afaceri a companiei. Aceeași facilitate fiscală este aplicabilă și în cazul micro-întreprinderilor, care sunt plătitoare de impozit pe venit, în limita a 20% din acesta.  Din perspectiva TVA, dacă donațiile se fac în bunuri, TVA aferentă va fi nedeductibilă (cost la nivelul companiei), dar dacă bunurile sunt acordate sub forma unei sponsorizări, costul cu TVA va fi înregistrat pentru ceea ce depășește, la nivelul unui an, pragul de trei la mie din cifra de afaceri. Din perspectiva impozitului pe venit și a contribuțiilor sociale, donațiile și sponsorizările primite, conform legii, de către persoanele fizice, nu reprezintă venituri impozabile. 

Subiectul tichetelor cadou, care sunt oferite în alte scopuri și care ar putea fi subiect de reclasificare, rămâne în continuare controversat. Șansa primirii din partea autorităților fiscale a unui cadou plăcut, cu ocazia sărbătorilor, este relativ redusă pentru companiile vizate de o astfel de inspecție. Dar luna decembrie este luna surprizelor și rămâne să vedem ce ne mai rezervă.

În concluzie, rămânând atenți la partea fiscală, recomandăm tuturor să se bucure de spiritul sărbătorilor, să fie generoși atât la suflet cât și prin oferirea de cadouri celor din jur pe care ii apreciază și/sau pe care vor să-i ajute.