Chimcomplex a încheiat contracte de finanțare de 56,7 de milioane de euro cu CEC Bank și Alpha Bank pentru refinanțarea integrală a creditelor existente În cursul lunii octombrie se va adăuga o sumă suplimentară de 33,3 milioane Euro, rezultând o finanțare totală de 90 de milioane euro

0

Chimcomplex SA Borzești a încheiat în data de 30 septembrie 2021 contracte de finanțare de 56,7 de milioane de euro care cuprinde 26,7 de milioane de euro de la CEC Bank și 30 de milioane de euro de la Alpha Bank. Acestea vor fi utilizate pentru refinanțarea integrală a creditelor existente de la VTB și Credit Suisse/Argentum Netherlands BV și pentru continuarea unor proiecte de dezvoltare. În luna octombrie 2021, CEC Bank va suplimenta finanțarea cu suma de 33,3 milioane Euro, negocierile fiind deja încheiate.

Compania are în vedere începerea unor proiecte de investiții cu efect în reducerea amprentei de carbon și creșterea eficienței energetice: construcția unei capacități de cogenerare de înaltă eficiență gaz și hidrogen (putere instalată de 55 MWe 4 turbine); finalizarea noii linii de producție de polioli care va permite dublarea volumelor actuale și modernizarea instalațiilor de electroliză care vor consolida poziția de lider național al companiei în producția de hidrogen din apă. Totodată accentul se pune pe digitalizare și demararea proiectelor de chimie verde prin care se va deschide în portofoliul companiei un nou segment, cu produse sustenabile. De asemenea, Chimcomplex ia în calcul și accesarea altor finanțări de pe piața internațională pentru dezvoltarea de investiții.

După preluarea activelor Oltchim în 2018, Chimcomplex SA Borzești a devenit cel mai mare producător de produse chimice din România și a continuat un proces de transformare și dezvoltare susținută.

„Finalizarea refinanțării este un pas semnificativ pentru Chimcomplex și marchează o nouă eră pentru companie. Este punctul culminant al unor eforturi meticuloase și concentrate din ultimii doi ani jumătate pentru a remodela compania. Le mulțumesc partenerilor Credit Suisse Zurich şi VTB Frankfurt pentru că au fost alături de noi în 2018, într-o tranzacție specială de obținere a creditului de 164 de milioane de euro, pentru achiziția Oltchim.

Mulțumesc reprezentanților CEC Bank și Alpha Bank pentru profesionalism și diponibilitatea de a sprijini o companie antreprenorială românească. Mulțumesc Deloitte, Reff și Asociații și Lazarovici și Asociații pentru că au fost din nou alături de noi.”, a declarat Ștefan Vuza, Președintele Chimcomplex.

Finanțarea acordată de CEC Bank cuprinde o facilitate de credit la termen în sumă de 20 de milioane de euro și o facilitate de credit tip revolving de 6,7 milioane euro care va atinge plafonul maxim de 40 de milioane de euro.

În ceea ce privește finanțarea de 30 de milioane de euro obținută de Chimcomplex SA Borzești de la Alpha Bank Romania, aceasta constă într-o facilitate de credit la termen.

Consultanții Chimcomplex SA Borzești în atragerea finanțării au fost experții Deloitte România din practica de Consultanță Financiară.

După tranzacția din 2018, de finanțare a achiziției Oltchim, suntem onorați că am fost din nou alături de Ștefan Vuza și de Chimcomplex într-un alt proiect de referință. Felicit echipa noastră multidisciplinară de consultanți financiari și avocați, care a lucrat intens și dedicat pentru a structura acest proces competitiv de selectare a finanțatorilor, de-a lungul unui proiect care a durat șapte luni”, a declarat George Mucibabici, Președinte Deloitte România, care a coordonat implicarea echipei Deloitte în această tranzacție.

Asistența juridică pentru negocierea și semnarea documentației de finanțare a fost asigurată de avocații din cadrul Reff & Asociații | Deloitte Legal și Lazarovici și Asociații.

Ne bucurăm că am fost din nou alături de una dintre cele mai mari firme deținute de antreprenor român, într-o finanțare de anvergură. E o confirmare a recunoașterii de care se bucură expertiza noastră în materie de finanțări bancare și o validare a focusului nostru în acompanierea firmelor cu capital românesc în tranzacții complexe, care necesită atât cunoașterea aspectelor juridice locale, cât și a bunelor practici internaționale în materie. Mulțumim Chimcomplex pentru încredere și mult succes în continuare!”, a declarat Andrei Burz-Pînzaru, Partener Reff & Asociații | Deloitte Legal.

„Finalizarea cu succes a acestui proiect a creat o echipă puternică între mai multe companii de anvergură. Cu toții vom continua să ne inspirăm din reușita Chimcomplex. Lazarovici și Asociații va rămâne în continuare un partener de încredere pentru Chimcomplex.” a declarat Amalia Lazarovici, Partener Lazarovici&Asociații

Nouă campanie națională anti-contrabandă „Contrabanda e boală grea!”

0

A fost lansată campania națională „Contrabanda e boală grea!”, în cadrul unei conferințe de presă care a avut loc la Centrul Vămii Române pentru Formarea Echipelor Canine, recent înființat în Pantelimon.

„Contrabanda e boală grea!”, lansată în parteneriat cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), Direcția Generală a Vămilor (DGV), Poliția de Frontieră, Poliția Română, cu sprijinul JTI România, urmărește informarea publicului referitor la efectele negative ale contrabandei asupra economiei și societății. Prin mesajul puternic ancorat în actualitate, campania își propune să capteze o audiență cât mai largă, contribuind la creșterea gradului de conștientizare a consecințelor contrabandei:  proliferarea criminalității, prejudicierea bugetului de stat, stoparea dezvoltării economice la frontiere.

Campania va fi susținută prin afișaj stradal în județele cele mai afectate de comerțul ilicit, în București și toate zonele de frontieră, precum și pe TVR și online pe www.faracontrabanda.ro și pe www.facebook.com/faracontrabanda.ro.

Limitarea circulației cauzată de pandemie și eforturile conjugate ale autorităților au dus la scăderi istorice ale comerțului ilegal (7,7% în iulie, cel mai mic nivel înregistrat în ultimii 15 ani). Odată cu revenirea la normalitate, trendul se poate, însă, inversa.

Printre cele mai eficiente instrumente de luptă împotriva contrabandei se numără echipele canine mobile. În această toamnă, 19 câini s-au alăturat echipelor canine ale Vămii, fiind deja implicați în stagii de formare.

„Salut inițiativa tuturor celor implicați în lupta împotriva traficului ilicit de produse, și în special de țigarete. Trebuie menționate rezultatele bune ale inspectorilor Direcției Generale a Vămilor în protejarea veniturilor bugetului de stat. Vom implementa cât mai multe măsuri de prevenire și combatere a evaziunii fiscale, pentru că îmi doresc să avem o economie dezvoltată corect și echitabil. Dotarea punctelor vamale din România cu echipamente de scanare performante este vitală, mai ales că beneficiile acestei achiziții vor compensa investițiile. Acest demers trebuie accelerat, de aceea am adăugat în Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și această componentă, de reformă a autorității vamale, în valoare de peste 64,3 milioane euro. Cu toate acestea, indiferent de gradul de sofisticare tehnică, sunt remarcabile abilitățile și devotamentul acestor echipe canine, special antrenate pentru a fi un mijloc eficient de luptă împotriva contrabandei”, a declarat Ministrul Finanțelor, Dan Vîlceanu.

„În 2020, comerțul ilegal cu țigarete a înregistrat un nivel mediu de sub 10%, cel mai mic din ultimii 15 ani. Și în anul în curs, contrabanda cu produse din tutun se menține la cele mai mici niveluri. Direcția Generală a Vămilor va continua să deruleze acțiuni de amploare pentru combaterea traficului ilegal, în strânsă colaborare cu instituțiile abilitate ale statului, precum și cu mediul privat onest. În momentul de față, în punctele vamale din România sunt active, și cu sprijinul JTI, 44 de echipe canine mobile, specializate în depistarea țigaretelor, drogurilor și a numerarului. De asemenea, derulăm de mai bine de zece ani în parteneriat cu JTI campanii publice de conștientizare a efectelor profund negative ale contrabandei cu țigarete asupra economiei și a societății. Comerțul ilegal cu produse accizabile e un fenomen complex, care poate fi combătut doar prin colaborare și parteneriat”, a declarat directorul general al Direcţiei Generale a Vămilor, Marcel Simion Mutescu.

„Combaterea fenomenului contrabandei cu țigarete continuă să reprezinte o prioritate pentru Poliția de Frontieră, sens în care sunt derulate acţiuni în toate zonele de competenţă, independent sau în colaborare cu celelalte instituţii cu atribuţii în domeniu, în domeniul fiscal sau ordine si siguranţă publică. Şi în acest an, eforturile poliţiştilor de frontieră au fost concretizate în capturi aproape zilnice în zona de competenţă. Astfel, în primele nouă luni, polițiștii de frontieră au reţinut în vederea confiscării, aproximativ 2,5 milioane pachete cu ţigări de contrabandă, cu o valoare aproximativă de 30 milioane lei, precum şi importante cantităţi de tutun. De asemenea, prin parteneriate încheiate cu producătorii de ţigarete a fost dezvoltat şi segmentul de prevenire a acestui fenomen care prejudiciază nu doar veniturile la buget, ci reprezintă şi un real pericol pentru societate, alimentând infracționalitatea și crima organizată. De-a lungul anilor, Poliţia de Frontieră Română a colaborat cu JTI Romania într-un cadru mai larg, fiind derulate mai multe campanii publice naţionale şi regionale de conștientizare a efectelor negative ale comerţului ilegal cu ţigarete, care reprezintă o dovadă a efortului comun pe care îl depun instituţiile de aplicare a legii şi producătorii de tutun pentru stoparea traficului ilegal de ţigarete”, a declarat inspectorul general al Poliției de Frontieră, chestor principal de poliţie Liviu Bute.

„Eforturile constante ale Poliției Române, pentru prevenirea și combaterea contrabandei cu țigări, au dus la atingerea acestui nivel minim al pieței negre. Acțiunile susținute ale polițiștilor au demonstrat eficiența lor, atât prin volumul de dosare penale instrumentate, controale efectuate, cât și prin numărul de capturi realizate. Acest demers a putut fi îndeplinit doar prin strânsa colaborare cu partenerii instituționali și reprezentanții mediului privat”, a declarat comisar-șef de poliție Aurel Dobre, Director al Direcției de Investigare a Criminalității Economice, Poliția Română

„Scăderea contrabandei cu țigarete înseamnă creșterea pieței legale, concretizată în încasări mai mari pentru bugetul de stat. În 2020, un an de criză fără precedent, veniturile din acciza la țigarete au fost singurele în creștere, cu 10,9% mai mult decât in 2019. Conform execuției bugetare pe primele opt luni ale anului 2021, veniturile provenite din acciza pe tutun au crescut cu 11,3% față de aceeași perioadă a anului trecut. Aceasta pentru că piața neagră s-a situat în 2020 sub nivelul mediei europene de 10%, tendință menținută și în 2021. Foarte important, politica fiscală a fost predictibilă, iar cadrul de reglementare nu a suferit schimbări radicale și neașteptate. Suntem convinși că aceste campanii anuale de informare a publicului larg despre consecințele comerțului ilegal asupra economiei și societății, desfășurate de-a lungul ultimului deceniu, precum și parteneriatele inițiate cu autoritățile de aplicare a legii încă din 2005, contribuie semnificativ la scăderea pieței negre. Vom continua și pe viitor să fim un contribuabil solid, implicat în rezolvarea problemelor comunității”, a declarat Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications JTI România, Moldova și Bulgaria.

JTI România derulează campanii publice anti-contrabandă în parteneriat cu autoritățile din anul 2010.

Profi sustine a zecea editie NASA Space Apps Challenge

0

Anul acesta, Profi, impreuna cu alti parteneri, sustine spiritul inovator al hackathonului NASA Space Apps Challenge. Competitia va avea loc pe 2 si 3 octombrie, simultan, online, în patru orașe din România (București, Cluj-Napoca, Timișoara și Iași) și în alte sute de locuri din întreaga lume.

„Acest eveniment este un exemplu perfect de ce poate face o comunitate cand lucreaza impreuna. Echipe din intreaga lume lucreaza impreuna pentru a rezolva problemele planetei, pentru a pune inventivitatea, educatia si spiritul de echipa in slujba unui maine mai bun. Suntem mandri si bucurosi sa putem fi alaturi de aceasta actiune si uram mult succes tuturor echipelor, nu doar celor din Romania.” a declarat Pawel Musial CEO Profi, retea de magazine care sustine actuala editie a evenimentului.

Tema evenimentului din acest an este “Puterea lui zece”, prin care NASA aniversează cele zece ediții dedicate până acum inovației, colaborării și comunității.( https://2021.spaceappschallenge.org)

Scopul evenimentului este ca echipe de 4-5 persoane, avand acces la datele libere NASA, sa incerce sa gaseasca soluții ingenioase pentru 28 de probleme reale, de pe Pământ și din spațiu, pregatite si impartite de NASA în 12 categorii: AI/ML, Apps, Data Organization, Game, Hardware, Knowledge, Lunar Surface Operations, Risk, Science Applications, Space Travel.  Echipele sunt invitate sa isi aleaga o provocare pentru care trebuie sa lucreze la o solutie intre 2 octombrie, ora 09:00 si 3 octombrie, ora 12:00. Solutiile gasite, se vor prezenta de către fiecare echipa timp de 3 minute în fața juriului, urmand ca acesta sa aleaga castigatorii (maximum 2 echipe / oraș). Echipele selectate isi vor incarca propunerile pe platforma globala alaturi de celelalte echipe castigatoare din toata lumea, solutii ce vor fi ulterior evaluate de experții agenției spațiale. Acestia vor desemna si câștigătorii de anul acesta la cele zece premii globale si in unele cazuri vor invita echipele sa asiste la lansarea unei rachete chiar de la sediul NASA.

In Romania, s-au inscris deja peste 150 de persoane la competitia din acest weekend. Echipele vor primi ajutor și consultanță din partea unor mentori dedicați, iar solutiile pe care le vor prezenta, vor fi jurizate de o echipă de experți din locali.

Protecție în sistemul de calitate european pentru încă un produs Doripesco

0

Încă un produs alimentar al companiei Doripesco din Brașov a obținut recunoaștere la nivel european: denumirea produsului „Salată tradițională cu icre de crap” a dobândit protecția pe sistemul de calitate Specialitate Tradițională Garantată (STG) în baza Regulamentului (UE) nr. 1151/2012 privind sistemele din domeniul calităţii produselor agricole şi alimentare, fiind o rețetă tradiţională, transmisă între generații  de peste 30 de ani.

Ruxandra Coc, director executiv al Doripesco SA: „Produsele realizate de echipa Doripesco și rezultatele obținute sunt o dovadă a pasiunii și responsabilității pe care le așezăm în tot ceea ce facem. Ne place să fim alături de clienții noștri, să dăm viață unor proiecte unice și ne mândrim cu rezultate precum cel anunțat astăzi. Am ales să facem diferenţa pe piaţa românească și vom respecta această promisiune asumată în urmă cu peste 25 de ani”.

Doripesco subliniază că „în vederea dobândirii protecției europene, documentația a fost înaintată Ministerului Agriculturii de către grupul aplicant Asocierea RO Pescador-Doripesco, rețeta fiind inspirată din povestea celor două Delte: Delta Dunării și Delta din Carpați, ce au îmbrățișat mereu aceleași principii și valori: dragostea și respectul față de natură, dar și responsabilitatea față de consumatori”.

Nivelul înalt al certificării este dat de faptul că în septembrie, „în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene a fost publicat Regulamentul de punere în aplicare (UE) 1723/2021 al Comisiei din 22 septembrie 2021 de înregistrare a unei denumiri în Registrul specialităților tradiționale garantate, Salată tradițională cu icre de crap – STG”.

În context, Doripesco reamintește că „de-a lungul celor peste 25 de ani de activitate pe piața românească, Doripesco încurajează o alimentaţie responsabilă, sănătoasă, bazată pe principiile pisciculturii multifuncționale şi garantând siguranţa alimentară. Din respect pentru clienți, compania păstrează valorile de bază ce au stat la consolidarea business-ului: calitatea, prospeţimea produselor, dar și unicitatea pe piaţă. Doripesco a fost prima companie producătoare de peşte şi produse procesate din peşte care a obținut atestat de produse tradiţionale, iar Novacul Afumat din Țara Bârsei a reprezentat primul produs din sectorul piscicol care s-a bucurat de certificarea IGP (Indicaţie Geografică Protejată).

Compania Doripesco s-a aflat într-o continuă evoluție, fapt confirmat și de premiile obținute în cadrul Galei Topul Național al Firmelor – eveniment organizat de către Camera de Comerț și Industrie a României, unde a fost premiată cu locul I pentru trei ani consecutivi la categoria Agricultură, Slivicultură și Pescuit”.

Dorin Crizbășan, director general al Doripesco SA: „Începând de astăzi, vom face parte dintr-un nou proiect de suflet pentru noi și comunitatea brașoveană –  Shopron. Am simțit că misiunea lor se asemănă cu cea a echipei Doripesco: plăcerea și dorința de a oferi clienților produse de o calitate superioară, din materie primă provenită din mediul natural. Așteptăm cu nerăbdare să ne întâlnim clienții începând cu 1 octombrie în cea mai mare piață acoperită din Transilvania @shopronfarmersmarket, să le povestim despre specialitățile noastre pescărești, rețetele inedite și cât de sănătos este să consumăm pește”.

Foto: Doripesco

Echipa Deloitte Corporate Finance a asistat liderul în producția de materiale de construcții Duraziv în vânzarea către Saint-Gobain

0

Echipa Deloitte Corporate Finance a asistat acționarii Duraziv, cel mai mare producător independent de materiale de construcții din România, în vânzarea pachetului integral de acțiuni către liderul mondial Saint-Gobain. Tranzacția a fost finalizată la 30 septembrie 2021, după obținerea aprobărilor din partea autorităților competente.

Deloitte România a structurat și coordonat procesul de vânzare și a asistat fondatorii, Daniel Guzu și Irina Guzu, pe parcursul tranzacției. Duraziv este unul din principalii furnizori de soluții de finisaj din România, cu un portofoliu integrat de adezivi și mortare, vopsele decorative și profile metalice. Fondat în 2003, Duraziv a devenit rapid un jucător consacrat în domeniul materialelor de construcții, ajungând în top cinci producători din România, în strânsă competiție cu companii multinaționale. De asemenea, este prima companie locală care a dezvoltat vopsele ecologice, odată cu lansarea gamei sale inovatoare „Duraziv Fără Miros”.

Saint-Gobain este o companie multinațională franceză cu venituri de 38 de miliarde de euro în 2020, cu o vastă experiență și capacitate de inovare. Această tranzacție va crește cota de piață a companiei și va îmbogăți oferta către clienții din domeniul construcțiilor.

„În ultimii ani am avut câteva tentative de vânzare a companiei care au eșuat. Abia după colaborarea cu doamna Iulia Bratu și echipa Deloitte România, cărora le mulțumesc și pe care îi felicit, am înțeles cum se abordează profesionist o tranzacție și cât de departe eram de ce ne propuneam fără suportul lor. Sunt mulțumit că fabrica pe care am creat-o ajunge sub managementul unui lider mondial, care poate să facă din ea un jucător important pe piața europeană, oamenii cu care am lucrat având posibilitatea unor culmi pe plan profesional”, a declarat Daniel Guzu, fondator al Grupului Duraziv.

Irina Guzu, fondatoare a Grupului Duraziv, a adăugat: „Dincolo de succesul afacerii noastre, această tranzacție nu s-ar fi încheiat în aceste condiții foarte bune fără contribuția doamnei Iulia Bratu și a echipei Deloitte România. A fost un privilegiu pentru noi să lucrăm cu adevărați profesioniști și să cunoaștem oameni minunați”.

Tranzacția a fost coordonată de către Iulia Bratu, Director Corporate Finance, Deloitte România, iar echipa de proiect a fost formată din Marina Nicola, Deputy Director, Cristina Ifrim, Senior Associate, Răzvan Cebuc, Associate, și Sabina Preda, Associate.

Iulia Bratu, Deloitte Romania

„Suntem onorați să fi fost încredințați de către vânzători cu această tranzacție de referință, care marchează cea de-a doua vânzare a unui campion de piață dezvoltat de clienții noștri, către un lider mondial în domeniul materialelor de construcții. Această realizare a fost susținută de un proces complex gestionat de o echipă experimentată și dedicată”, a declarat Iulia Bratu, Director Corporate Finance, Deloitte România.

Deloitte Romania coordonează o practică M&A multidisciplinară, cu o abordare holistică, ce include Consultanță M&A, Servicii due diligence, Consultanță Fiscală și Consultanță Juridică. De asemenea, rețeaua globală Deloitte facilitează accesul la un spectru larg de investitori și cunoștințe specifice de industrie.

Integrarea tinerilor NEET prin antreprenoriat

0

Integrarea economică și socială a tinerilor europeni care nu sunt încadrați profesional și nu urmează niciun program educațional sau de formare (NEETs) a făcut obiectul conferinței virtuale care a marcat încheierea proiectului „NEETs in Entrepreneurship”, finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin EEA and Norway Grants Fund for Youth Employment.

Gian Luca Bombarda, directorul Oficiului Mecanismului Financiar, a deschis conferința în numele EEA Norway Grants și a subliniat importanța proiectului pentru atingerea obiectivelor strategice ale EEA Norway Grants Fund for Youth Employment. Youth Employment Fund va continua până în anul 2024, ducând mai departe obiectivele acestui proiect, cum sunt sporirea oportunităților pentru tineri și importanța măsurilor de reducere a numărului de tineri incluși în categoria NEET.

Salvatore Nigro, CEO al Junior Achievement (JA) Europe: „Pentru JA Europe, oferirea de oportunități concrete tinerilor care nu au resurse, relații sau posibilități este o prioritate strategică în anii care vor urma. Împreună cu partenerii noștri de afaceri vom crește capacitatea organizației noastre de a veni în întâmpinarea acelor tineri europeni care au atâta nevoie de competențele antreprenoriale, de angajare sau financiare dobândite prin intermediul programelor noastre“.  

Isabel Benjumea, membră a Parlamentului European: „Este datoria noastră să creăm oportunități pentru tinerii din Europa, care au avut de suportat nu doar consecințele pandemiei actuale, ci și crizele economice anterioare”.

Obiectivul, îndeplinit, al proiectului a fost ca cel puțin 1.600 de tineri din 4 țări europene să beneficieze de diferite activități de dezvoltare a capacităților, în ciuda contextului dificil creat de pandemia globală de Covid-19: „Organizațiile Junior Achievement care au implementat programul au explicat care au fost factorii de succes prin care au reușit să atragă tinerii NEET din țările lor în ultimii trei ani. În Spania de pildă, o scădere dramatică a locurilor de muncă din sectorul turismului a făcut ca numărul posibilităților de educaţie şi formare profesională să fie mai mic decât cel al tinerilor care au nevoie de acestea. Această situație are ca rezultat un risc sporit de creștere a numărului tinerilor care nu au un loc de muncă, nu sunt înscrişi într-un program de învăţământ şi nu urmează un program de pregătire profesională. Emanuele Odazio, People & Culture Director Europa de Sud și de Est la ManpowerGroup, a subliniat că pentru a aborda această problemă este nevoie de soluții concrete la nivel local. Mai mulți participanţi prezenți la conferință au remarcat necesitatea sporirii resurselor destinate unor astfel de inițiative de sprijinire a tinerilor fără soluții sau oportunități. 

Reprezentanții tinerilor au oferit câteva exemple privind impactul pe care proiectul „NEETs in Entrepreneurship“ l-a avut asupra parcursului lor antreprenorial și profesional:

  • Start-up-ul italian Marbo oferă accesorii de modă create în atelier, iar clienții le pot cumpăra foarte ușor prin intermediul magazinului online
  • Un antreprenor bulgar a avut curajul să lanseze o afacere datorită îndrumării primite și competențelor dobândite pe parcursul proiectului 
  • O afacere socială din Spania, Hera Technology, care activează în domeniul sănătății mintale a primit un sprijin concret în ceea ce privește modalitățile de creare a unui prototip și de rezolvare a aspectelor legale
  • O afacere în agricultură din România a reușit să se dezvolte datorită ajutorului obținut prin intermediul proiectului”

Pentru informații suplimentare, accesați: https://neets-entrepreneurship.org/ 

Sănătatea digestivă, beneficiu pentru imunitate

0

Patru din cinci consumatori la nivel global „înțeleg că îmbunătățirea sănătății digestive este un beneficiu pentru imunitate și 75% sunt de acord că are un efect pozitiv asupra bunăstării mintale”, arată cercetarea de piață Taste Tomorrow 2021, efectuată în 44 de țări, inclusiv în România, comandată de grupul belgian Puratos, definit ca „unul dintre cei mai importanți producători globali de materii prime inovative pentru industria de panificaţie, patiserie şi ciocolaterie”. Rezultatele au fost prezentate la noi de Puratos România, parte a grupului belgian.

Gabriela Bereș director regional pentru Europa Centrală și de Est: „Taste Tomorrow este la a zecea aniversare și azi, mai mult ca oricând, în această perioadă în care viteza de reacție este crucială, este important să înțelegem așteptările, temerile, nevoile și comportamentele consumatorilor. Parte din misiunea noastră de a-i ajuta să-și dezvolte afacerile, le oferim producătorilor din industrie informații utile despre tendințe, atitudini și obiceiuri de consum pe care să le traducă mai departe în produse inovatoare, la nivelul așteptărilor consumatorilor. Încercăm să anticipăm toate aceste tendințe la nivel global și tocmai de aceea efectuăm acest studiu în 44 de țări, cu regularitate la fiecare trei ani”.

Andreea Ciocănescu, marketing manager la Puratos România: „Taste Tomorrow nu este doar despre a observa evoluția tendințelor din piața de panificație. Ne asumăm rolul de a traduce mai departe aceste așteptări ale consumatorilor în soluții și ingrediente inovatoare în domeniul panificației și al cofetăriei. Iar modul prin care am înțeles tendințele anul acesta este și el unul inovator. Am adăugat metodologiei standard de cercetare, tehnici de inteligență artificială semantică. Observăm și analizăm continuu, cu ajutorul algoritmilor de AI, o multitudine de cuvinte cheie apărute în spațiul online, tocmai pentru a putea anticipa și cuantifica viitoare noi atitudini și comportamente de consum”.

Nanno Palte, group marketing intelligence manager la Puratos: „În mod deloc surprinzător, pandemia a avut consecințe semnificative asupra industriei noastre, dar nu este singurul factor care modelează conversațiile și comportamentele. Deși nu mai este o noutate coronavirusul, asta nu înseamnă că tendințele pe care le împărtășim săptămâna aceasta vor deveni foarte rapid istorie”.

Reținem informații referitoare la primele cinci tendințe evidențiate prin ediția 2021 a cercetării:

1. Sănătate holistică și hiper-personală – Căutarea unei alimentații mai sănătoase continuă, iar cercetările Puratos evidențiază strategiile pe care consumatorii le urmează pentru obținerea ei. Ingredientele-vedetă, care nu numai că sunt sănătoase, ci și augmentează gustul, sunt în creștere, la fel ca și familiaritatea cu fibrele dietetice și impactul acestora asupra digestiei (până la 87% în Asia Pacific) și a sănătății digestive generale. Astăzi consumatorii așteaptă din ce în ce mai mult oferte hiper-personalizate; 63% caută alimente adaptate stilului lor de viață individual. Când vine vorba de panificație, aproape două treimi dintre respondenți ar aprecia o pâine adaptată nevoilor lor nutriționale personale, de exemplu. Odată cu creșterea numărului de consumatori care sunt de acord că ingredientul cacao are o valoare nutritivă ridicată și un rol în reducerea anxietății, există o «oportunitate clară de a scrie un nou capitol în rolul pâinii, al patiseriei și al ciocolatei în societate», potrivit lui Sophie Blum, chief marketing officer al grupului Puratos.

2. Consumatorul conștiincios – În 2021, consumatorii sunt mai conștiincioși ca oricând cu privire la ceea ce mănâncă și la modul în care acest lucru le influențează propria sănătate și pe cea a planetei, determinându-i să facă alegeri mai informate. Astăzi, două treimi dintre ei vor să știe de unde provin mâncarea lor și cum este preparată. Schimbarea priorităților, alături de educație sporită și accesul îmbunătățit la informații, determină alegerile și obiceiurile alimentare de astăzi. În consecință, numărul consumatorilor care cumpără produse pe bază de plante s-a dublat la 60%, devenind cea mai mare tendință alimentară din lume, potrivit datelor Ipsos. Pentru prima dată, problemele de mediu și de sănătate sunt ponderate în mod egal în ochii consumatorilor; 56% dintre respondenți sunt de acord că alimentele pe bază de plante sunt mai sănătoase decât cele pe bază de animale, în creștere cu 47% din 2018. Șase din zece sunt de asemenea de acord că are un impact pozitiv asupra mediului – o creștere de o treime față de 2018.

3. Gust – În ciuda Covid-19, gustul rămâne principala prioritate pentru consumatorii de astăzi. Dar acum, datorită creșterii cumpărăturilor online și prezenței în creștere a rețelelor sociale – în special în rândul generațiilor mai tinere – imaginea devine rapid la fel de importantă. 59% dintre consumatori sunt de acord că și mâncarea care arată bine este gustoasă. Gustul se schimbă, de asemenea: pandemia a generat nostalgie pentru mulți oameni, declanșând întoarcerea la rețetele tradiționale pentru trei din patru consumatori. Cu toate acestea, cu ingrediente cheie de negăsit pe rafturile magazinelor, planuri de călătorie în așteptare și o influență tot mai mare a rețelelor sociale, consumatorii s-au bucurat, de asemenea, să experimenteze diferite ingrediente și să încerce alimente noi, pentru a-și satisface curiozitatea și gustul aventurii. 60% ar dori să încerce gusturi exotice din alte părți ale lumii. Și aceasta este o oportunitate interesantă pentru brutarii, patiserii și ciocolaterii agili și creativi, potrivit lui Nanno

4. Confort maxim – «Ceea ce a început ca o evoluție, a devenit o revoluție» atunci când vine vorba de comoditate, conform concluziilor Taste Tomorrow. Adoptarea cumpărăturilor online a crescut exponențial; după ani de creștere lentă și constantă, cumpărăturile săptămânale de produse alimentare online s-au dublat în doar trei ani, iar 17% dintre consumatori comandă acum online mâncare gătită cel puțin o dată pe săptămână. Cu o creștere accentuată a achizițiilor online de produse de panificație, patiserie și ciocolată, companiile mari și mici trebuie să își adapteze prezența digitală pentru a avea succes. Consumatorii se așteaptă, de asemenea, la o comunicare mai bună atât în ​​magazin, cât și online, pentru a rămâne bine informați și a avea încredere în deciziile lor de cumpărare.

5. Experiență de nivel următor – Deși pandemia a contribuit la creșterea cumpărăturilor online, magazinele fizice sunt încă o prioritate pentru majoritatea oamenilor. 77% dintre consumatori nu doresc ca magazinele să dispară. Experții Taste Tomorrow au identificat necesitatea unei experiențe «figitale» fără probleme în viitor, combinând avantajele canalelor online și offline. Noile tehnologii, precum inteligența artificială și tehnologia smart, vor contribui la furnizarea de recomandări mai bune și mai personalizate consumatorilor – ajutându-i să facă alegeri alimentare mai bune în magazin și online”.

Puratos România ne informează că „evenimentul global Taste Tomorrow 2021 a avut loc, pentru prima dată, în mediu online, în condițiile în care Puratos marchează aniversarea de 10 ani a propriului program de cercetare. Tema evenimentului din această lună a fost Food Beyond Nutrition, un concept care cuprinde nouă tendințe clare care au impact asupra industriei alimentare de astăzi și de mâine”.

Taste Tomorrow se caracterizează prin aceea că, „bazându-ne pe monitorizarea globală continuă, permanentă, prin tehnologii digitale avansate și tehnici de inteligență artificială semantică, sondaje online în 44 de țări și conversații calitative cu pasionați de arta culinară din șapte orașe trend-setter de pe tot globul, acoperirea, profunzimea și actualitatea garantate de Taste Tomorrow sunt de neegalat. Programul și evenimentele sale asociate au ca scop îmbunătățirea cunoștințelor clienților despre subiecte actuale și viitoare și oferă inspirație pentru dezvoltarea de produse inovatoare. Ediția 2021 reunește 12 speakeri experți și specialiștii Puratos pentru a oferi o agendă cuprinzătoare și cunoștințe valoroase pentru clienții săi din întreaga lume. Pentru mai multe informații despre Taste Tomorrow, vizitați https://www.tastetomorrow.com/”.

Puratos se recomandă astfel: „Un grup internațional care oferă o gamă completă de soluții și ingrediente inovatoare și expertiză în aplicații finite pentru artizani, industriali, retaileri sau food – din domeniul panificație, patiseriei-cofetăriei și ciocolateriei. Sediul central este situat în Bruxelles, Belgia, unde a fost fondată compania în 1919. Puratos are peste 9.000 de angajați, iar produsele și serviciile sale sunt disponibile în peste 100 de țări din întreaga lume. În multe cazuri, acestea sunt produse locale de filialele noastre. Mai presus de toate, ne propunem să fim parteneri de încredere în inovare pe tot globul pentru a ne ajuta clienții să ofere produse finite nutritive și gustoase comunităților locale”. 

Foto: Puratos România

Descoperitorul prafului ascuns din casă

0

A fost lansat în premieră, inclusiv în România, un detector – i se poate zice și detectiv, pentru că e dotat cu inteligență, chit că e artificială – al prafului celui mai fin, ascuns și nevăzut, din locuințe: Dyson V15 Detect Absolute, pe numele lui complet. Este, după cum îl caracterizează creatorii lui, compania de tehnologie Dyson, „un aspirator conceput pentru a detecta praful ascuns cu dimensiuni de până la 10 microni și echipat cu un senzor piezo acustic care oferă dovada științifică a ceea ce a fost aspirat”.  

James Dyson, inginer-șef și fondator: „În calitate de ingineri, responsabilitatea noastră este să rezolvăm probleme zilnice, iar ultimele luni au creat o mulțime de probleme noi pe măsură ce am petrecut mai mult timp în interior. Cu toții facem curățenie mai frecvent, încercând să îndepărtăm praful în plus din casă și vrem să obținem sentimentul de liniște că locuințele noastre sunt cu adevărat curate.
Cele mai noi aspiratoare ale noastre folosesc tehnologia laser adaptată pentru a detecta praful ascuns, integrând un laser cu diodă în capătul de curățare, care este poziționat precis la un unghi de 1,5 grade, la 7,3 mm de sol pentru a crea cel mai bun contrast între praf și podea. Nu credem că detectarea este suficientă, așa că eliminăm, măsurăm și numărăm meticulos particulele de 15.000 de ori pe secundă, folosind un senzor piezo acustic care convertește vibrațiile în semnale electrice, afișând cu precizie dimensiunea și numărul de particule aspirate pe un ecran LCD la spatele aspiratorului. Dyson V15 Detect Absolute este atât puternic, cât și inteligent, oferind asigurarea supremă –  dovada științifică a unei locuințe igienice și mai curate”.

Ca la carte, absolut noul aspirator este definit astfel de realizatorii lui: „Dezvoltat de o echipă de 370 de ingineri la nivel global, Dyson V15 Detect Absolute are un motor Dyson Hyperdymium care generează până la 240 de wați putere de aspirare și filtrare în 5 trepte,  captând 99,99% din particulele de praf de până la 0,3 microni pentru o curățare puternică în profunzime. Parte dintr-o gamă complet nouă de aspiratoare care acoperă diferitele nevoi de curățare ale fiecărei gospodării, Dyson V15 Detect Absolute ajută la igienizarea locuinței în contextul în care 60% dintre oameni fac curățenie mai mult decât oricând, potrivit Dyson Global Dust Study 2021. Studiul mai arată că majoritatea oamenilor sunt îngrijorați de nivelul de praf din casele lor, iar 76% sunt conștienți de legătura dintre praful din casă și boli precum astmul sau alergiile. Într-o perioadă în care igiena a devenit o prioritate, oamenii tind să fie de acord că a avea mai puțin praf în casă creează un mediu mai sănătos (77%), potrivit aceluiași studiu.

Detecția cu laser a prafului  

Dyson a integrat tehnologia cu laser pentru praf pe capătul de curățare Fluffy, pentru a oferi garanția unei experiențe de curățare în profunzime acasă. Detectarea cu laser a prafului dezvăluie particulele care în mod normal nu pot fi văzute cu ochiul liber, laserul fiind poziționat cu precizie în capătul de curățare. Inginerii Dyson au integrat o diodă verde cu laser – aleasă pentru capacitatea sa de a oferi cel mai bun contrast – în capătul de curățare Slim Fluffy, poziționând-o exact la un unghi de 1,5 grade, la 7,3 mm de sol. Acest lucru înseamnă că praful ascuns de pe suprafața podelei, care de altfel este invizibil cu ochiul liber, poate fi văzut și îndepărtat.

Senzorul Piezo 

Înțelegând că, acum mai mult ca oricând, oamenii își doresc locuințe mai igienice, inginerii Dyson au dezvoltat o tehnologie care să permită utilizatorului să măsoare praful pe care îl detectează și apoi să afișeze informațiile pe un ecran LCD pentru dovada științifică în timp real a unei curățări în profunzime. Un senzor piezo acustic a fost integrat în aspirator. Filamentele din fibră de carbon din capătul de curățare ridică particule microscopice care sunt măsurate și numărate de până la 15.000 de ori pe secundă. Praful intră în aspirator și lovește senzorul piezo acustic de la intrarea în coș, vibrațiile mici fiind convertite în semnale electrice. Dimensiunea și cantitatea prafului sunt afișate pe ecranul LCD încorporat, astfel încât utilizatorul să poată vedea cât de mult praf a îndepărtat aspiratorul, precum și diferitele dimensiuni ale particulelor aspirate, oferind dovada științifică a unei curățări în profunzime.

Tehnologie anti-încurcare

Un nou accesoriu cu șurub anti-încurcare: inginerii Dyson au urmărit, de asemenea, să rezolve problema îndepărtării părului de pe perie. Aceasta este adesea o provocare pentru multe aspiratoare, astfel încât noua perie conică anti-încurcare îndepărtează prin învârtire părul și îl aruncă în coș. Acest lucru previne înfășurarea părului în jurul periei. Concepută pentru părul uman și al animalelor de companie, inginerii Dyson au modificat ușor unghiul precis al firelor de pe perie, pentru a se asigura că forța de eliberare nu încurcă părul și au testat accesoriul pe mai multe tipuri de păr. Un nou capăt de curățare High Torque cu pieptene anti-încurcare. Acesta este capătul puternic de curățare al aspiratorului Dyson V15 Detect Absolute care previne încurcarea. Capătul de curățare are acum 56 de dinți din policarbonat care arată ca un pieptene. Acești dinți mici împiedică încurcarea părului în timpul curățeniei și îndepărtează automat părul de pe perie. 

Filtrarea 

Dyson V15 Detect Absolute prezintă tehnologiile avansate de filtrare în 5 etape ale Dyson, captând 99,99% dintre particule până la dimensiuni de 0,3 microni, pentru un aer mai curat. Tehnologia cu ciclon Dyson este eficientă pentru separarea prafului și a murdăriei de pe podele și suprafețe, iar etanșarea întregului aparat înseamnă că praful și murdăria nu sunt eliberate înapoi în casă. 

Prezență pe piața românească

Lansarea V15 Detect Absolute în România este parte din strategia globală a brandului de a aduce în casele din întreaga lume tehnologia de ultimă oră pe care produsele sale o înglobează. Dyson este prezent pe piața din România de la finalul anului 2019 cu o gamă diversă de produse, de la cele de îngrijire personală până la aspiratoare și dispozitive de purificare a aerului”. 

Dyson se recomandă prin realizările și evoluția de până acum: „După ce a început totul într-o magazie lângă Bath, Marea Britanie, Dyson a crescut constant de la înființarea sa în 1993. Astăzi, Dyson este o companie globală de tehnologie cu componente de inginerie, cercetare, dezvoltare și operațiuni de testare în Marea Britanie, Malaezia, Singapore și Filipine. Dyson are 10.551 de brevete și brevete în proces de așteptare la nivel global. Dyson angajează direct peste 14.000 de oameni la nivel global, inclusiv 6.000 de ingineri și oameni de știință. Bazându-se pe rețeaua sa globală de cercetare și dezvoltare, Dyson realizează planuri ambițioase de a dezvolta noi tehnologii împreună cu echipe la nivel global, axate pe celule de baterii în stare solidă, motoare electrice de mare viteză, sisteme de vizualizare, tehnologii machine learning și investiții în A.I. Echipa de robotică internă a Dyson este una dintre cele mai mari din Marea Britanie. Pe lângă activitatea internă în creștere, Laboratorul de Robotică Dyson de la Imperial College din Londra își continuă programul de cercetare pe termen lung”.

Foto: Dyson

 

Coaliția pentru Educație susține ca decizia privind modul de continuare a procesului educațional să fie descentralizată

0

Școlile sunt diferite.
Dreptul la educație este al fiecărui elev.

Federația Coaliția pentru Educație invită autoritățile la o abordare decizională înțeleaptă, informată cu privire la riscuri și flexibilă în contextul re-evaluării reglementărilor prin care procesul educațional poate continua  pe perioada pandemiei. În ceea ce privește stadiul unde ne regăsim ca sistem educațional, fie că ne place, sau nu este cel descris mai jos. Pornim solicitarea noastră având mai ales în vedere că aceste date reflectă realitatea noastră înainte de pandemie dar și în contextul declarațiilor domnului ministru Sorin Câmpeanu potrivit cărora este luată în considerare decuplarea trecerii școlilor în online de pragurile de infectare. Astfel: 

  •  Rata abandonul școlar este în creștere în România – 18.1% în 2017, cu 8 procente mai ridicat decât media europeană;
  • Rata analfabetismului funcțional în România în rândul tinerilor cu vârsta de 15 ani este de 44%, bazat pe rezultatele ultimului test PISA (2018) cu mult peste media europeană de 23%;
  • 50% dintre elevii care termină liceul nu reușesc să treacă examenul final de bacalaureat;
  • Doar 36% dintre copiii din mediul rural merg la școală;
  • 38% dintre copiii proveniți din gospodării în care nu sunt suficienți bani pentru plata facturilor de bază (electricitate, căldură) și a hranei au media notelor de 5 – 6. Doar 7 % dintre copiii care provin din asemenea familii sărace au media notelor de 9 – 10.  

În acest context, solicităm descentralizarea deciziei privind modul de continuare a procesului educațional. Avem această solicitare și pentru că opiniile profesorilor, directorilor, autorităților sunt destul de diferite și ne divid și mai mult. Iată câteva exemple de răspunsuri ale diferiților actori relevanți ai sistemului educațional. I-am întrebat  dacă consideră oportună trecerea în online dacă pragul de infectare este mai mare de șase la mie: 

  • „Nu-mi mai doresc online, prefer să mă îmbolnăvesc; este foarte gravă situația elevilor, abia pot să mai comunice” (profesor de limba română);
  • „Din perspectiva de director aș trece școala în online după pragul de 6/1000 de locuitori. Problema este când mai multe cadre didactice se infectează și sunt nevoite să stea în izolare. În aceasta situație, dacă elevii sunt fizic la scoală și profesorii în online este foarte greu de gestionat ca director. Colegii mei își doresc să intre în online. se tem pentru sănătatea lor și a familiilor lor. Sunt obosiți de trecerea din online la formatul fizic și toată această nesiguranță”. (director școală gimnazială)
  • Atât timp cât mall-urile și parcurile sunt pline nu-mi doresc închiderea școlilor. Suntem cu un grad de analfabetism ridicat, vai de copiii copiilor noștri ce o să îi aștepte”.(învățător).

Copiii sunt diferiți, la fel și școlile în care învață și comunitățile din care fac parte. De aceea, considerăm ca același model nu va funcționa pentru toate școlile, așa cum s-a dovedit pe perioada pandemiei. Însă ceea ce va funcționa pentru orice școală sunt deciziile responsabile, bazate pe o formulă generală la nivelul unităților școlare de evaluare a riscurilor la nivel local, pornind de la consultarea comunității și a autorităților sanitare. Considerăm că aceste decizii pot și este necesar să fie luate la nivel de școală. Acesta poate fi momentul în care descentralizarea se dovedește a fi cea mai bună soluție dacă este gestionată cu responsabilitate, etică și un bun discernământ profesional. Autonomia decizională vine într-adevăr cu o presiune foarte mare de informare corectă, cu o nevoie clară de transparență și cântărire a riscurilor în raport cu beneficiile.

Analiza de risc pe care o vedem realizabilă pentru fiecare școală trebuie să urmeze o matrice general aplicabilă în fiecare unitate școlară cu indicatori clari, stabiliți de epidemiologi și experți în sănătate publică. Aceasta poate urmări de exemplu dacă încărcarea de elevi în spațiu este potrivită, dacă școala dispune de suficiente resurse și facilități pentru igienă și siguranță, ce număr de elevi și profesori sunt în categorii de risc suplimentar etc. Evaluarea riscurilor ar trebui să acopere și criterii ce includ, fără a se limita la: gradul de respectare a măsurilor igienico-sanitare, gradul de vaccinare a cadrelor didactice (corp profesoral vaccinat în proporție de cel puțin 85%), procentajul de acord al părinților pentru testarea elevilor, testare săptămânală, prezență cu mască 100%, program de aerisire, materiale igienico-sanitare la băi și în clase, condiții de distanțare, etc. Totodată, sunt de luat în calcul și opțiunile de organizare a orelor afară atâta timp cat vremea o permite, procentul de elevi fără acces la tehnologie sau cu acces limitat, capacitatea școlii de a asigura predare online cu conținut calitativ și incluziv, accesul la energie electrică, etc. Subliniem că una dintre variabilele importante din analiza de risc ar trebui să fie vaccinarea. Dacă vrem ca vaccinarea să devină importantă, poate să fie una dintre variabilele importante în analiza de risc atât la nivelul corpului didactic cât și al elevilor. Pe baza rezultatelor din evaluarea de risc, fiecare școală poate întocmi un plan personalizat pentru a adresa corespunzător nevoile cele mai mari cu care se confruntă și decide în ce măsură se poate preda fizic, online sau hibrid.

Realitatea este că, fie că avem puterea sau nu să recunoaștem, educația de calitate nu se face după o rețetă universală, ci în funcție de nevoile copiilor. De aceea, școala lor din pandemie poate fi bună și poate arăta diferit în același timp: pentru unii dintre ei într-o sală de clasă, pentru alții online, sau într-o combinație dintre cele două. Spre exemplu, școlile-pilot recent aprobate au inclus în aspectele pilotate sisteme de învățare inversată (blended-learning). 

Ca o concluzie, susținem descentralizarea deciziei de a menține școlile deschise  la nivelul Consiliilor de Administrație, iar decizia să aibă la bază o matrice generala, comuna pentru toate unitățile de învățământ cu indicatori clari și stabili de evaluare a riscurilor. 

Considerăm că este esențial să rămânem uniți, părinți-profesori-elevi, aliniați acelorași valori și scopului de a asigura accesul la educație de calitate pentru fiecare elev, amintindu-ne că în momente grele luptele cu pandemia, cu inegalitatea de șanse, cu neajunsurile se duc în afara porților școlii, în afara claselor, fără accentuarea tensiunilor dinăuntrul comunității școlare. Aici se va vedea spiritul comunitar, implicarea și determinarea unei comunități de a ține școala deschisă, cât și capacitatea noastră, a tuturor de a sta împreună înăuntrul acelei comunități. Acesta este momentul în care școlile pot deveni cu adevărat lideri de opinie gestionându-și școlile etic și responsabil în plin context pandemic. Acesta poate fi precedentul care stabilește dacă școlile au leadership-ul necesar să decidă autonom pentru ele și copiii lor. Și întrebarea de pe buzele tuturor este una care ne va pune o oglindă în față: „Avem ce ne trebuie pentru a aduce copiii în siguranță la școală?’’. E important ca răspunsul la aceasta întrebare să fie dat la nivel școlar de către Consiliile de Administrație și asumat procesul educațional de calitate în baza unei evaluări de risc generală și cu indicatori clari.

Coaliția pentru Educație reunește organizații care au experiențe relevante, inclusiv internaționale și poate contribui la formularea de soluții și decizii care, pe termen scurt, mediu sau lung, să garanteze accesul copiilor la o educație de calitate, în condiții de siguranță.

Notino anunță investițiile făcute la centrul de distribuție din România

0

Notino, unul dintre cei mai mari retaileri online de parfumuri și cosmetice, a făcut noi investiții în dezvoltarea capacităților logistice. Compania se află într-un proces continuu de dezvoltare a centrului de logistică de 7.000 de metri pătrați, situat în București, investiția ridicându-se la aproximativ 3 milioane de euro. 

Anul trecut, Notino a decis să deschidă un centru de distribuție în România, pentru a oferi clienților servicii de cea mai înaltă calitate și livrare mai rapidă. Decizia a fost accelerată mai mult de pandemia Covid-19, când transportul și circulația în Uniunea Europeană au fost restricționate, creându-se o situație fără precedent. România este a patra cea mai mare țară din punct de vedere al vânzărilor, pe primele locuri clasându-se Republica Cehă și Polonia. În 2020, Notino a avut o cifră anuală de afaceri de 563 de milioane de euro (2.7 miliarde de lei), ponderea României în cifra totală de afaceri este de 8%.

Scopul noului centru de distribuție din București este de a gestiona livrările nu numai în România, ci și în Grecia și Bulgaria. Acest lucru va aduce Notino mai aproape de clienții din țările mai îndepărtate, fiind o extindere importantă a companiei pe piețele externe. În viitor, Notino intenționează să deschidă mai multe centre de distribuție în străinătate pentru a putea oferi aceleași servicii și în alte zone. 

Cele mai mari investiții au fost făcute în IT, în sistemele de depozitare și în transport. În 2021, Notino a investit într-un sistem semiautomat de depozitare, care a crescut capacitatea de stocare, pregătindu-se pentru următorul sezon de Black Friday și Crăciun, perioade când cererea de produse este mai mare. Viteza de livrare a crescut, Notino oferind chiar livrări în ziua următoare, ca rezultat al reducerii timpului de pregătire a comenzii, de la momentul plasării, până la momentul livrării către curier. În viitor, compania plănuiește să investească mai mult în automatizarea ambalării.

Capacitatea depozitului permite Notino să își extindă în continuare oferta de produse, care în prezent este de 55.000 de tipuri de produse, de la make-up, până la odorizante de cameră. 

Într-o zi obișnuită, centrul de distribuție gestionează 5.000 de colete. Cererea mai mare începe în jurul perioadei de Black Friday și continuă până la Crăciun, când sunt livrate aproximativ 15.000 de colete pe zi. Anul trecut, Notino a înregistrat un număr record de 140.000 de comenzi din toată Europa într-o singură zi, la centrul de distribuție din Republica Cehă, în perioada Black Friday. 

La centrul de distribuție din România lucrează aproximativ 130 de angajați, dar în perioada Crăciunului numărul crește la 200, datorită numărului mare de colete, deoarece livrarea rapidă este unul dintre pilonii principali și face parte din strategia și serviciile pe care Notino le oferă clienților săi.