Voxa,
prima platformă românească de streaming pentru audio-books și e-books, a înregistrat
o creștere importantă pe segmentul corporate, care a depășit 10%
din business, în doar 4 luni de la lansarea start-upului tech. Compania își
propune ca până la finalul anului segmentul corporate să reprezinte 30% din
business. Voxa estimează pentru 2022 o cifră de afaceri de 700.000 de
euro, în condițiile în care compania are
deja 27.000 de utilizatori.
În
plus, Voxa și-a propus să schimbe și obiceiurile de consum. Dacă pentru 2021
datele arată că
doar
1% dintre români citesc digital, în timp ce media din Europa este de 15%, Voxa
își propune ca până la finalul anului procentul de români care citesc digital
să urce până la 3%.
Evoluția
pozitivă a abonamentelor pe segmentul corporate reprezintă un semn pentru
companie că piața avea nevoie de astfel de produse, cei mai mulți clienți
provenind din industrii ca IT&C, consultanță, bănci, automotive, FMCG,
online gambling și real estate.
„Un număr de 20 de companii și-au arătat
deja interesul pentru Voxa și au integrat în ultimele patru luni printre
beneficiile oferite angajaților și aplicația noastră. Ne bucurăm să vedem că
marile corporații înțeleg importanța accesului la cărți digitale pentru
angajații lor, indiferent de domeniul în care activează. Noi lucrăm în
continuare să ne extindem portofoliul și venim cu soluții practice, adaptate stilului
de viață actual pentru toți iubitorii de lectură și de tehnologie”, a declarat
Cătălin Meșter, CEO Voxa.
Platforma
își propune ca până la finalul anului să ajungă în peste 100 de companii mari,
Autonom, Stefanini, OTP Bank, Betfair fiind câteva dintre numele care s-au
alăturat recent Voxa. Aceste creșteri sunt prognozate de reprezentanții Voxa în
contextul în care companiile din România și-au schimbat atitudinea față de
beneficiile acordate angajaților.
„Dacă
acum câțiva ani companiile erau axate foarte mult pe pachete ce includeau
tichete de masă, abonamente medicale, asigurări de sănătate, etc., în prezent, acestea
își răsplătesc tot mai mult angajații mergând către beneficii din aria de
dezvoltare personală, acces la cursuri, well-being. Companiile au înțeles că
trebuie să fie competitive și în ceea ce privește pachetele de beneficii și se
adaptează rapid trendului”, spune Cătălin Meșter.
Tariful
pentru un abonament standard la Voxa, care include acces nelimitat, este de 48
de lei, iar în cazul contractelor corporate, Voxa oferă condiții avantajoase
din punct de vedere al costurilor. În plus, compania rămâne aproape de clienții
săi și se implică activ să promoveze utilizarea Voxa, prin organizarea de book
clubs, dar și alte activități.
Companiile
pot suporta integral costurile abonamentelor, pot acoperi jumătate din valoarea
abonamentului, existând și opțiunea ca angajații să beneficieze de un tarif
preferențial dacă doresc să acceseze Voxa din resurse proprii.
Start-up-ul românesc Voxa s-a lansat
oficial în luna noiembrie 2021. Compania a reușit să atragă o finanțare în
valoare de 540.000 de euro la sfârșitul verii 2021 prin SeedBlink.
Voxa își propune să aducă lectura mult
mai aproape de cititori. Platforma Voxa pune la dispoziție zeci de mii de cărți
în format e-book și audio-book în limba română și engleză, cu acces nelimitat,
dar și podcasturi și rezumate ale cărților.
„În sfârșit, românii au acces la cărți în
format digital, ceea ce aduce enorm de multe beneficii. În primul rând, oamenii
pot să câștige timp pentru citit, mai ales dacă ne referim la audiobook-uri,
care sunt practic singurul tip de cărți ce pot fi parcurse în timp ce faci
altceva – te plimbi, alergi, conduci, gătești, te aranjezi pentru ieșit în
oraș, faci curățenie sau pur și simplu te relaxezi pe canapea. Paradoxal, poți
chiar să citești cu ochii închiși. În al doilea rând, prin Voxa oamenii au
acces imediat la mii de titluri într-un telefon sau o tabletă care cântărește
foarte puțin”, a declarat Cătălin Meșter.
Voxa a fost bine primită pe piața locală
și a crescut rapid, având în prezent 27 de mii de utilizatori, 15 mii de audio-books
si e-books și 35 de edituri partenere. Compania
are ca target ca până la finalul anului să ajungă la 100 de mii de
cărți și 80 de edituri.
Voxa se mulează perfect pe nevoile
angajaților corporate, cu un stil de viață activ și care citesc sau ascultă
cărți în timpul dintre activitățile importante ale zilei – în drumul
spre/dinspre birou, în pauza de cafea, în deplasări etc.