Campanie de plantare a grupului Wienerberger

0

Grupul Wienerberger, cel mai mare producător de materiale de construcții cu expertiză de peste 20 de ani pe piața din România, a derulat o acțiune de plantare, parte dintr-o campanie amplă de CSR, desfășurată anul acesta de compania Wienerberger în Nădab, Gura Ocniței și Sibiu.

Acum au fost plantați peste 150 de tei 367 de metri pătrați în proximitatea fabricii din Sibiu a grupului. Au participat 40 de voluntari.

Iulian Mangalagiu

Iulian Mangalagiu, director general al Wienerberger România: „Acțiunile pe care le desfășurăm vizează implicarea activă a companiei Wienerberger România în proiecte pentru protecţia mediului și grija pentru un comportament responsabil ecologic. Inițiativele de acest fel fac parte din filosofia de lucru Wienerberger la nivel de grup. Fiecare proiect în care ne-am implicat a generat un impact social și a reunit colegi din diferite departamente reușind în același timp să ne responsabilizeze acțiunile pe care le întreprindem în domeniul nostru de activitate. Voluntarii Wienerberger au înțeles importanța acțiunilor de CSR și sunt tot mai receptivi la acțiunile care fac parte din strategia de sustenabilitate a companiei. Pe lângă proiectele dedicate protecției mediului, Wienerberger a fost implicat și în  acțiuni de voluntariat în construcția accelerată de case pentru familiile din medii vulnerabile, alături de partenerii de la Habitat for Humanity”.

Wienerberger subliniază că a plantat anul acesta în Sibiu „peste 561 de copaci (tei și sălcii), în trei zone de plantare din jurul fabricii pe o suprafață totală de 986 metri pătrați. În perioada noiembrie-decembrie voluntarii au plantat peste 700 de pomi (tei, salcâmi, arțari canadieni și platani) în jurul fabricilor din Nădab, Gura Ocniței și Sibiu. Prima acțiune de plantare a companiei a avut loc în anul 2008, când în parcul Sub Arini din Sibiu au fost plantate 200 de magnolii. Acțiunile au continuat în 2009 la Tritenii de Jos din județul Cluj, unde, în zona verde a fabricii s-au plantat 100 de stejari și 20 de pawlonia.  În 2015 Grupul a plantat 50 de sălcii în perimetrul fabricii de la Gura Ocniței, completând în acest an cu plantarea a 120 de arțari canadieni.

Responsabilitatea socială și grija față de mediu și comunitate sunt principalele valori ale companiei Wienerberger, iar acțiunile de plantare reprezintă angajamentul ferm prin care organizația își consolidează aceste principii în relație cu echipa. Pentru Wienerberger clima și energia, economia circulară, biodiversitatea și mediul, angajații, etica în afaceri și impactul social sunt temele principale care stau la baza acțiunilor de sustenabilitate”.

Wienerberger este „cel mai mare producător de blocuri ceramice din lume și cel mai mare producător din Europa de cărămizi pentru fațadă și tigle ceramice. Grupul austriac este cotat la bursa internațională și deține în prezent 197 de fabrici în 29 de țări. Compania operează pe piaţa locală trei companii: Wienerberger, Semmelrock Stein Design şi Tondach România.

Grupul are în România șapte fabrici: patru fabrici de cărămidă  – în localităţile Sibiu, Tritenii de Jos (judeţul Cluj), Gura Ocniţei (judeţul Dâmboviţa), Berca (judeţul Buzău) şi trei fabrici de pavele Bolintin Vale (Ilfov), Teiuş (Alba), Nădab (Arad). Grupul este şi distribuitor de ţigle ceramice şi cărămizi de faţadă si interior, pe care le importă din fabricile grupului amplasate în Ungaria, Austria, Belgia, Croaţia, Serbia, Slovenia”.

Sustenabilitatea, preocupare constantă la Transavia

0

Transavia, liderul pieței de carne de pui din România, este singura companie în domeniu care își publică (pentru al doilea an, consecutiv) Raportul de sustenabilitate, în care arată „transparent progresele obținute în anul 2020 în realizarea obiectivelor de sustenabilitate asumate” și „prezintă modul durabil de dezvoltare și contribuția pe care o are la bunăstarea angajaților, a animalelor, a mediului și a comunităților cu care interacționează”.

Dr. ing. Ioan Popa, președinte și fondator al Transavia: „Suntem mândri că, pentru al doilea an consecutiv, suntem singurul producător de carne de pui din România, care acționează durabil și transparent, publicând un raport al tuturor acțiunilor noastre non-financiare. Prin acest document arătăm grija cu care facem lucrurile exact așa cum trebuie când vine vorba de angajați, de producție responsabilă, de mediu sau de comunitățile cu care interacționăm. În 2020 am implementat măsuri care au contribuit la siguranța și la menținerea sănătății angajaților, a puilor noștri, a comunităților în care activăm, în timp ce am continuat să protejăm mediul în fiecare sector al afacerii noastre integrate vertical, de la bob la furculiță. Am continuat să investim în dezvoltare și în tehnologie și să susținem inițiative sociale care contribuie la schimbări în bine, durabile, în sănătate, în educație, în sport și în dezvoltarea comunităților”. 

Theodora Popa, vicepreședinte al Transavia: „Acest al doilea Raport de Sustenabilitate prezintă clar și concis modul în care noi, Grupul TRANSAVIA, ne ținem promisiunile zi de zi, ne urmărim și ne atingem obiectivele propuse. De asemenea, Raportul oferă exemple despre modul în care creăm valoare durabilă prin activitățile noastre, găsind echilibrul între performanță și impactul pe care îl avem în bunăstarea și în sănătatea oamenilor, a mediului, a animalelor și a societății, fiind mereu conectați la stakeholder-ii pe care îi influențăm și care ne influențează”. 

Transavia precizează că „raportul, pregătit în conformitate cu cel mai utilizat standard internațional de raportare pentru sustenabilitate, GRI, analizează progresele realizate în relație cu țintele ambițioase asumate pentru perioada 2019-2025. Aceste ținte, aliniate cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite, ghidează toate activitățile, practicile și operațiunile companiei, în relația cu consumatorii, angajații, clienții, furnizorii, autoritățile, ONG-urile și alte părți interesate. Temele de interes pe care compania s-a angajat să le analizeze și să le includă în raport sunt rezultatul consultării părților interesate, prin aplicarea a 94 de chestionare, în creștere cu 77% a numărului de respondenți comparativ cu raportarea anterioară. Astfel, Raportul de Sustenabilitate 2020 oferă o imagine de ansamblu asupra modului în care Transavia acționează pentru a contribui la un viitor durabil, concentrându-se pe cei patru piloni strategici de sustenabilitate: responsabilitatea față de angajați, producția responsabilă (excelența considerată normalitate în tot ceea ce facem), grija față de mediu și implicarea cu impact social în comunitate”.

Activitatea și performanța non-financiară a companiei în 2020

Raportul „prezintă informațiile non-financiare ale companiei, analizând impactul în toate etapele lanțului valoric, conform modelului 100% integrat al afacerii Transavia: de la producția cerealelor la bunăstarea animalelor, de la certificarea produselor la distribuția acestora – și evaluează acțiunile companiei din punct de vedere economic, social și de mediu, în raport cu toate părțile interesate. 

Și în anul 2020, compania s-a asigurat că nu există o diferențiere a remunerației dintre femei și bărbați, promovând principiului egalității în drepturi și al egalității de șanse și tratament față de toți salariații.

Lanțul integrat de producție, de la bob la furculiță, o strategie unică în sud-estul Europei, a continuat să fie unul dintre motoarele afacerii Transavia, garantând cea mai înaltă calitate, la standarde de siguranță alimentară certificată, fiind singurul producător care își crește singur toți puii în fermele proprii, de incubație și de creștere, folosind hrană vegetală provenită din fermele vegetale proprii, care însumează 10.000 de hectare cultivate. Certificările (printre care GlobalG.A.P., BRC, ISO 22000, FSSC 22000, SMETA) și rezultatele auditurilor interne și externe garantează implementarea celor mai riguroase standarde din domeniul alimentar și confirmă respectarea tuturor angajamentelor. Aceste certificări garantează înalta calitate a produselor finite, întotdeauna sigure pentru consumatorul final. 

În ceea ce privește reducerea impactului asupra mediului, Transavia acționează pentru a îmbunătăți continuu sustenabilitatea prin construirea și dezvoltarea unui Sistem de Management de Mediu (EMS) standardizat, prin care se identifică aspectele și riscurile de mediu și se realizează acțiuni de minimizare a impactului față de mediu. Domeniile de acțiune primordiale ale EMS sunt: managementul apei, eficiența energetică, aprovizionarea cu materii prime și managementul deșeurilor. Eforturile de mediu sunt orientate constant către economisirea apei și către managementul apelor uzate, către creșterea eficienței energetice și reducerea emisiilor pe întreg lanțul logistic, precum și către reducerea risipei alimentare.

Transavia a susținut direct 29 de organizații și entități furnizând sprijin pentru sistemul medical (echipamente de testare PCR și teste pentru COVID-19, echipament medical, măști, dezinfectanți), pentru comunitățile din zona punctelor de lucru și pentru  persoane fizice (prin activități de mecenat sau ajutoare pentru tratamente medicale)”. 

Cele mai importante rezultate ale companiei în 2020

– compania a implementat un program suplimentar de monitorizare zilnică a bunăstării păsărilor în ferme  

– compania a realizat 850 determinări, atât în laboratoarele Transavia, cât și în laboratoare externe, care au urmărit atent condițiile din adăposturi și starea de sănătate a păsărilor

– compania a folosit 100% șrot de soia certificat, de proveniență din afara Biomului Amazonian, și care îndeplinește obiectivul propus de a utiliza pentru hrana puilor exclusiv materii prime provenite din surse sustenabile. În plus, în perioada de referință, compania a efectuat transportul șrotului de soia cu camioane și cu vagoane de tren, combinat, reducând astfel din impactul transportului asupra mediului

– compania a asigurat 100% condiții de maximă siguranță alimentară, transportând materiile prime și produsele Transavia prin intermediul propriului parc auto 

– compania a redus consumul de gaze naturale cu circa 29% datorită, în principal, măsurilor luate în sfera activităților de procesare a cărnii de pasăre 

– compania a realizat, în avans, 95% din obiectivului țintă propus pentru 2025 în privința iluminării cu corpuri LED în toate punctele de lucru unde se pot aduce îmbunătățiri

– compania a înregistrat, la nivelul tuturor punctelor de lucru, un consum de apă redus cu circa 10.800 mc în 2020, față de anul de referință

– compania a redus cantitatea de CO2 cu 399.332 tone, ca urmare a eforturilor depuse în sfera reciclării deșeurilor de ambalaje 

– compania a valorificat 99% din deșeuri și a transmis pentru eliminare doar 1% din deșeuri

– compania a reciclat 100% produsele secundare rezultate pe lanțul de producție prin instalațiile de făină proteică proprii

Raportul prezintă informații privind dezvoltarea sustenabilă pe toți cei patru piloni strategici, evoluția progresului față de țintele asumate, precum și obiectivele pentru viitor (2030).

Întregul Raport de Sustenabilitate poate fi citit pe site-ul companiei: https://transavia.ro/files/Raport_Sustenabilitate_TRANSAVIA.pdf”.

Transavia este recunoscut ca „liderul pieței locale de carne de pui, fiind una dintre cele mai importante afaceri de familie, care deține și produce brandurile Fragedo, Libertan, Papane, Durdulan și Cumsecade Inclusă în topul celor mai valoroase companii din România, Transavia operează sustenabil cu un model de business integrat vertical, bazat pe cele mai bune practici și cele mai stricte protocoale în întreg lanțul de producție și distribuție, de la bob la furculiță. În cei 30 de ani de activitate, Transavia a investit constant în modernizare și în tehnologie de ultimă generație și a adoptat inovația ca sursă de creștere sustenabilă a business-ului și de predictibilitate pentru viitor. Unul dintre cei mai mari angajatori români, Transavia are în prezent peste 2.200 de angajați, care activează preponderent în cele 29 ferme de creștere a păsărilor și în cele 4 ferme de producție vegetală, în fabrica de nutrețuri combinate, în cele 3 abatoare de ultimă generație și în fabrica de procesare a cărnii. În fermele Transavia, localizate în 8 județe din România, se produc anual peste 100.000 de tone de carne de pui. Aproximativ 20% la sută din producția anuală a companiei merge către export, în mai multe state europene, pe continentul african, în zona Mării Mediterane și în CSI. Transavia este prima companie din România co-semnatară a Codului Conduită al UE cu privire la practicile responsabile comerciale şi de marketing în sectorul alimentar. Pentru mai multe informații, vizitați https://transavia.ro/”.

Servicii digitale la primării, prin aplicația Regista

0

17 primării din județul Teleorman își simplifică interacțiunea cu cetățenii și reduc birocrația prin soluția de digitalizare Regista, aplicație completă de registratură și managementul documentelor. Primăriile fac parte din GAL – Grupul de Acțiune Locală Dunărea de Sud, primul grup de acest fel care a obținut fonduri pentru digitalizarea proceselor în cadrul primăriilor, prin proiectul „e-Primăria – administrație locală fără hârtii și ghișee”.

Alexandru Lăpușan, CEO și cofondator Zitec, compania de tehnologie care a dezvoltat aplicația Regista: „Prin aplicația Regista, continuăm accelerarea procesului de digitalizare la nivelul instituțiilor publice din România care au nevoie în această perioadă, poate mai mult ca oricând, să faciliteze interacțiunea cu cetățenii lor și să elimine bariera birocrației. Ne bucurăm să fim partenerii de digitalizare ai primului Grup de Acțiune Locală din România care a obținut finanțare pentru un astfel de proiect de digitalizare și să sprijinim prin soluția Regista cele 17 primării în demersul lor de simplificare a tuturor interacțiunilor cu cetățenii pe care îi deservesc”.

Dorina Antonescu, reprezentant legal al GAL Dunărea de Sud: „Dezvoltarea tehnologică, dar și măsurile impuse de pandemie au create un context favorabil pentru intensificarea procesului de digitalizare. Odată cu acesta putem reduce considerabil decalajul în ceea ce privește organizarea instituțiilor publice de la oraș față de cele din zonele rurale. Astfel, prin intermediul aplicației Regista, partenerul nostru pentru digitalizare, toate cele 17 primării locale incluse în grupul de acțiune locală vor putea să își simplifice procedurile de lucru cu cetățenii care vor putea depune cereri online pentru diverse solicitări,sesizări sau vor putea face programări online, fără a mai fi nevoie să se deplaseze personal la sediul instituției de care aparțin”. 

Inițiatorii subliniază că „proiectul este finanțat prin programul Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală – FEADR și are ca scop implementarea digitalizării la nivelul administrațiilor publice locale din Asociația de Dezvoltare Intercomunitară – ADI Câmpia Boianului, ce cuprinde localitățile: Bragadiru, Bujoru, Conțești, Crângu, Dracea, Fântânele, Frumoasa, Izvoarele, Lisa, Năsturelu, Piatra, Pietroșani, Seaca, Smărdioasa, Suhaia, Traian și Viișoara. Astfel, prin intermediul aplicației Regista, se ating obiectivele de digitalizare la nivelul administrației locale vizate de proiect: asigurarea circulației documentelor între cetățeni și instituții în format electronic, îmbunătățirea interacțiunii cu cetățenii, modernizarea serviciilor furnizate și sprijinirea primăriilor în implementarea măsurilor de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni”.

Soluţia Regista este caracterizată ca „lider de piaţă pe segmentul aplicaţiilor de registratură şi managementul documentelor în administraţia publică locală. Rolul aplicaţiei este să automatizeze şi să eficientizeze activităţile din instituţiile locale, guvernamentale şi din companii, prin modulele de registratură electronică, managementul documentelor şi e-Guvernare. Regista facilitează atât o comunicare optimă între departamentele unei instituţii, cât şi între funcţionari şi cetăţeni, pentru o rezolvare rapidă şi mult mai organizată a solicitărilor primite, dar și consultarea documentelor publice, trimiterea de cereri online, depunerea de sesizări sau programări online. Totodată, Regista dispune de modulul Formulare electronice, care permite completarea și trimiterea online a cererilor necesare pentru eliberarea de certificate, autorizații și alte documente precum certificatul de atestare fiscală, adeverința de rol agricol sau certificatul de urbanism. Odată cu rezolvarea cererii, documentul emis se trimite pe e-mailul solicitantului. Prin integrarea secțiunii Monitorul Oficial Local pe website-urile primăriilor, cetățenii pot consulta documente de interes public: Hotărâri de Consiliu Local sau Dispozițiile Primarului, acestea fiind publicate automat fără a fi necesare activități suplimentare în panoul de administrare a website-ului.

Optând pentru registratura online, cetățenii au posibilitatea să verifice de acasă sau de la birou starea cererilor depuse, ceea ce scade semnificativ numărul cozilor formate la ghișeele instituțiilor. Tot prin intermediul portalului, se pot trimite online sesizări pentru o gamă largă de aspecte identificate de către cetățeni, ce țin de viața de zi cu zi a localității, precum: parcări neregulamentare, semnalizare rutieră, transport public, iluminat. Aceste sesizări pot fi adăugate punctual pe harta publică interactivă a localității, pentru o localizare exactă. De asemenea, cetățenii se pot programa pentru oficializarea căsătoriei la Starea Civilă, înscrierea în audiență la primar sau pentru depunerea documentelor necesare în vederea eliberării actelor de identitate.

Până în prezent, peste 750 de instituţii publice şi companii din toate judeţele ţării şi-au îmbunătăţit procesele de lucru și-au redus birocraţia prin intermediul Regista. Aplicaţia are peste 15.000 de utilizatori la nivel naţional care au înregistrat de-a lungul timpului peste 16 milioane de documente. Aplicaţia Regista poate fi accesată de oriunde de către funcţionarii publici sau angajaţii companiilor, fiind disponibilă direct din browser, fără instalare şi cu toate informaţiile stocate în siguranţă în cloud Microsoft Azure în Uniunea Europeană. Compania care dezvoltă aplicația este partener Gold Microsoft și certificată ISO”.

Aquila, profit în creștere cu 21% pe nouă luni din 2021 față de perioada similară din 2020

0

Compania Aquila, lider în domeniul distribuției, anunță înregistrarea unui profit net de 43,8 milioane lei la 30 septembrie 2021, în creștere cu 21% față de perioada similară din 2020, cel mai mare profit net de la înființarea companiei.

Aquila subliniază că „veniturile au crescut de asemenea cu 19%, ajungând la 1.376 milioane lei în perioada de raportare, în principal din: creșterea organică a zonei de distribuție; achiziția companiei Trigor AVD, unul din primii jucători de pe piața de distribuție de bunuri de larg consum din Republica Moldova. Evoluția pozitivă a vânzărilor pe canalul de convenience (benzinării și magazine de proximitate), s-a transpus printr-o creștere de 25% a vânzărilor, în contextul creșterii mobilității în 2021 față de 2020 când au fost mai multe restricții anti Covid-19. Veniturile au un trend crescător spre sfârșitul anului în cursul normal al desfășurării activității companiei ca urmare a cererii pentru bunuri de consum în sezonul Sărbătorilor. În primele nouă luni ale anului curent veniturile au fost mai mari decât cele aferente perioadei similare din anul 2020, care au fost afectate de scăderea vânzărilor în timpul epidemiei COVID-19 și a stării de urgență. 

Cătălin Vasile, CEO Aquila: „Rezultatele confirmă strategia noastră de creștere rapidă prin achiziții și dezvoltare organică. În acest mediu economic incert, punctele noastre forte, poziția de lider și agilitatea, care ne permit să ne adaptăm rapid, au devenit factori decisivi care ne-au permis să obținem un profit net istoric, la 9 luni, de 43,8 milioane lei. Vom continua strategia de extindere a afacerii noastre și de consolidare a pieței de distribuție, logistică și transport, pentru a îndeplini viziunea Aquila, de a avea cel puțin un produs distribuit în fiecare casă. Succesul listării la Bursa de Valori București și încrederea arătată de investitori ne vor ajuta să ducem la îndeplinire obiectivele asumate”.

Versiunea integrală a Raportului privind rezultatele financiare pentru trimestrul III 2021 al Aquila Part Prod Com SA, împreună cu situațiile financiare consolidate pentru perioada încheiată la 30.09.2021, întocmite în conformitate cu IFRS adoptate de UE, este disponibilă pe site-ul companiei la: https://www.aquila.ro/relatii-cu-investitorii, secțiunea Rapoarte și Prezentări, Rapoarte Financiare – T3 – 2021; sau pe site-ul Bursei de Valori București începând cu data de 13.12.2021. 

Aquila este „liderul pieței de distribuție din România, înființată în 1994 și cu o echipă de peste 3.000 de angajați, operând cu succes și în Republica Moldova. Aquila oferă partenerilor săi soluții integrate, prin vânzarea de produse și servicii complementare. În 2020, compania a avut o cifră de afaceri de peste 370 de milioane de euro. Aquila este o companie cotată la Bursa de Valori București sub simbolul AQ. https://www.aquila.ro”.

Tineri ambasadori ai implicării civice în comunitate

0

Acceleratorul de implicare civică pentru tineri, proiect implementat de Societatea Academică din România, în parteneriat cu Asociația pentru Dezvoltare Activă, a reunit în perioada 5-8 decembrie 2021 tineri din mediul rural și mic-urban, într-o vizită de studiu având ca obiectiv stabilirea modului „cum vor dezvolta comunitățile din care fac parte, prin intermediul instrumentelor de advocacy”.

Formați sub egida #CivicAcc, 24 de tineri sunt selectați „pentru a deveni ambasadorii implicării civice în comunitățile lor își propun să convingă autoritățile să finanțeze școlile, asigure bursele elevilor conform legii, să construiască centre de tineret în care tinerii își pot petrece timpul liber sau chiar să dezvolte noi politici de mediu, care să aibă drept efect creșterea calității vieții cetățenilor. Pentru a reuși, tinerii mizează pe legea privind transparența decizională și cea care obligă autoritățile să transmită cetățenilor interesați informații de interes public, dar și pe mecanisme de presiune publică, precum comunicarea cu presa locală, organizarea de dezbateri cu cetățenii și petiționarea autorităților”.

Organizatorii ne informează că „tinerii au organizat propria lor simulare de consiliu local, pentru a înțelege cum funcționează politica la firul ierbii. Astfel, în cadrul Consiliului Local Civicești, tinerii au îmbrăcat haina de consilier local, au negociat în grupurile politice sprijinul pentru proiectele realizate chiar de ei și au aprobat hotărâri de Consiliu Local care rezolvă o parte din problemele tinerilor. Și-au exersat abilitățile de public speaking și au aprofundat tehnici de negociere, educația civică pe înțelesul tinerilor fiind o parte esențială în proiectul Acceleratorul de implicare civică pentru tineri”.

Tinerii au asistat la o ședință de plen a Senatului României, „urmată de o discuție aplicată despre politici pentru tineret și educație cu doi senatori în cadrul Comisiei pentru învățământ, tineret și sport. Monica Anisie, președintele Comisiei pentru învățământ și senator de București, alături de Adrian Hatos, președintele Comisiei pentru știință, inovare și tehnologie și senator de Bihor, au răspuns întrebărilor formulate de participanți, care au ținut să afle care sunt planurile acestora pentru un învățământ de calitate, accesibil pentru toți tinerii. Pentru mulți dintre aceștia, vizita la Parlament a fost o premieră, având în vedere faptul că nu foarte mulți tineri din satele și orașele mici ale țării ajung să vadă cum funcționează forul în care se dezbat și votează majoritatea legilor.

Înainte de a se întoarce în localitățile lor, tinerii și-au promis că vor organiza propriile dezbateri în comunitățile lor, pentru a se asigura că bugetele locale pentru anul 2022 vor reflecta nevoile tinerilor”.
Proiectul este derulat de Societatea Academică din Româna, în parteneriat cu Asociația pentru Dezvoltare Activă, cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Scopul proiectului este „transformarea a 24 de tineri (15-26 de ani) din 24 de localități din urbanul mic și din rural în vectori ai schimbării la nivel local, prin participarea la sesiuni de formare și suport în realizarea unor acțiuni de advocacy pentru adresarea unor probleme identificate de ei la nivelul comunității, în cadrul unui program de mentorat și coaching întins pe durata a șapte luni”.
 
 

E-Distribuție Dobrogea investește 1,6 milione de lei în extinderea rețelei electrice din localitatea Poarta Albă, în beneficiul a 460 de consumatori

0

E-Distribuţie Dobrogea, operatorul de distribuție a energiei electrice parte a grupului Enel, a finalizat lucrările de extindere cu aproximativ 12 kilometri a rețelei de energie electrică în zona de lotizări D din localitatea Poarta Albă din județul Constanța. Este cea mai amplă lucrare de acest tip realizată în 2021, în urma căreia 460 de consumatori au acces la electricitate

Investiția operatorului de distribuție se ridică la peste 1,6 milione de lei, la care se adaugă costurile suportate de Primăria Poarta Albă, conform prevederilor legislative elaborate de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). În cursul acestui an, E-Distribuție Dobrogea a avut în derulare lucrări similare de extindere a rețelei în alte trei localități din județul Constanța, mai exact în Năvodari, Cumpăna și Lazu. 

În urma investiției, liniile de medie tensiune au fost extinse cu peste 2,4 kilometri, iar cele de joasă tensiune, cu aproximativ 9,2 kilometri, traseul rețelei din zona de lotizări fiind unul subteran. Lucrările s-au desfășurat pe durata a doi ani și au presupus inclusiv instalarea a două posturi de transformare aflate în sistemul de telecontrol și a 176 cutii de distribuție. Proiectul deservește cele 459 de loturi noi din zona de Nord – Est a localității Poarta Albă.

„Pentru ca electricitatea să ajungă la oameni, e nevoie de rețele inteligente. Așadar, venim în sprijinul comunităților locale din zonele în care ne desfășurăm activitatea nu doar prin extinderea rețelei de energie, ci și prin digitalizarea acesteia. Lucrările de la Poarta Albă au presupus instalarea liniilor de medie și de joasă tensiune în subteran, pentru o mai mare siguranță în alimentarea cu energie a locuințelor, precum și a unor posturi de transformare dotate cu echipamente de telecomunicații care permit intervenții rapide, de la distanță, în cazul avariilor în rețea”, a declarat Mihai Știrbulescu, director regiune E-Distribuție Dobrogea.

În Dobrogea, E-Distribuție are planificate, în 2021, investiții de 185 de milioane de lei în modernizarea și digitalizarea rețelelor electrice, inclusiv prin instalarea de contoare inteligente. Valoarea programelor de modernizare și de mentenanță a rețelei electrice din acest an se adaugă investițiilor de 1,5 miliarde de lei, realizate în total de E-Distribuție Dobrogea în perioada 2006 – 2020.

În total, companiile E-Distribuție din România investesc în 2021 aproximativ 940 de milioane de lei, echivalentul a 191 milioane de euro, în modernizarea, digitalizarea și extinderea rețelei electrice din București și din cele zece județe din țară în care își desfășoară activitatea. 

Rețelele electrice operate de cele trei companii E-Distribuție numără peste 131.000 de kilometri, 286 stații de transformare și 23.575 posturi de transformare. În 2020, acestea au distribuit peste 15,3 TWh de energie electrică, prin linii electrice de înaltă, medie și joasă tensiune.

WhatsApp va permite plățile în criptoactive

0

 

WhatsApp testează plățile cu criptomonede în aplicație prin intermediul portofelului Novi.

Firma deținută de Meta (fostă Facebook) deschide un program pilot pentru un număr limitat de utilizatori din SUA. 

Cei înscriși în perioada de testare vor putea trimite și primi dolari Pax (USDP) – o monedă de tip stablecoin legată de dolarul american. 

Meta spune însă că, de îndată ce criptomoneda sa internă, Diem, care a suferit ani de zile din cauza autorităților de reglementare, va fi aprobată, aceasta va înlocui USDP în cadrul testului. 

Directorul executiv al Novi, Stephane Kasriel, a comentat: „Suntem încă foarte devreme în călătoria noastră pilot Novi, așa că am luat decizia de a testa acest nou punct de intrare într-o singură țară pentru început și vom căuta să îl extindem după ce vom afla de la utilizatori ce părere au despre această nouă experiență”.

În prezent, nu există nicio indicație cu privire la momentul în care proiectul ar putea fi extins în alte regiuni sau dacă alte criptoactive, cum ar fi bitcoin sau ether, vor deveni disponibile pentru utilizatorii WhatsApp.

Bitcoin nu reușește să recupereze terenul pierdut

0

Bitcoin nu a reușit să își revină săptămâna trecută, în urma scăderilor mari din weekendul anterior. 

Criptoactivul a început săptămâna tranzacționându-se sub 49.000 de dolari și, în ciuda faptului că a urcat la peste 51.000 de dolari marți, nu a reușit să își mențină valoarea peste nivelul de 50.000 de dolari pentru restul săptămânii.

Vineri, BTC s-a tranzacționat până la 46.805 dolari, dar de atunci a recuperat ceva teren și se tranzacționează acum la peste 48.600 dolari. 

Între timp, Ether a înregistrat creșteri la începutul săptămânii, ajungând joi la peste 4.400 de dolari în anumite momente. Dar perioadele de tranzacționare mai slabe au dus la scăderea ETH în weekend, ajungând sâmbătă la minimul săptămânii de 3.825 de dolari.

În ciuda unei scurte reveniri la peste 4.100 de dolari la sfârșitul zilei de duminică, ETH se tranzacționează în prezent cu puțin sub 4.000 de dolari.

Optimismul legat de Omicron și șomajul scăzut permit Americii începerea luptei cu inflația

În condițiile în care economia Statelor Unite ale Americii este în creștere, numărul de noi cereri de ajutor de șomaj a ajuns la cel mai scăzut nivel din ultimii 52 de ani. Cu o inflație ce a ajuns la cel mai ridicat nivel din ultimii 40 de ani, piețele se așteaptă ca Rezerva Federală a SUA să își confirme noua orientare antiinflaționistă în cadrul ședinței de miercurea aceasta. 

Și cum tot mai mulți specialiști în domeniul sănătății spun că varianta Omicron pare mai puțin mortală, toate elementele indică continuarea poziției de încredere în redresarea economiei afișată de Jerome Powell, președintele Fed, la sfârșitul lunii noiembrie. Acest lucru ar putea însemna că putem asista la  o accelerare a procesului de scădere a cumpărărilor de active și la o posibilă viitoare majorare a ratelor dobânzilor. În Europa, însă, situația este diferită. 

Pentru prima dată în ultimele 7 luni, România a înregistrat o inflație în scădere marginală pentru luna noiembrie 2021, ajungând la 7,8%, de la 7,94% cu o lună înainte. În continuare mai mare decât valoarea medie din UE, inflația din România pare să se calmeze puțin datorită deciziilor politice de plafonare a prețurilor la energie. În urma acestui fapt, cea mai mare scădere a prețurilor a fost observată la energia electrică, cu o scădere de 12,2% față de luna precedentă. De asemenea, am observat și o scădere a prețurilor la bunurile nealimentare față de octombrie 2021. Prețurile alimentelor și-au continuat creșterea cu o medie de 0,73%, dar vedeta acestei luni este mălaiul care a crescut cu 5,47%, urmat de zahăr cu aproape 5%, comparativ cu luna precedentă. În octombrie 2021, câștigul salarial real a fost de 98,2% față de aceeași lună a anului trecut. Acest lucru înseamnă că în ciuda creșterilor salariale de 6% de la an la an, inflația a redus puterea de cumpărare a angajaților din România. 

În timp ce piețele se uită la perspectivele de reducere a achizițiilor de active de către Fed -ul american și la cele de creștere a ratelor dobânzilor pentru anul viitor, Christine Lagarde, președintele Băncii Centrale Europene, spunea recent că „este foarte puțin probabil ca în 2022 să fie îndeplinite condițiile pentru a crește ratele”. Rata șomajului în Uniunea Europeană este de 6,7%, cu o rată a șomajului în România de 5,3% și o inflație în UE de 4,4%, situația fiind diferită de cea din Statele Unite, cel puțin deocamdată. 

În ceea ce privește pandemia, zilnic apar tot mai multe rapoarte legate de infecțiile cu varianta Omicron, dar se pare că începem să vedem lumina de la capătul tunelului pandemic strălucind tot mai tare. Profesioniștii din domeniul sănătății analizează rezultatele acestor infecții, iar datele de până acum arată că varianta Omicron este mai transmisibilă, dar mai puțin letală. Numărul de cazuri din afara Africii este încă relativ mic, așa că nu există încă o certitudine cu privire la modul în care va afecta populațiile vaccinate, dar și cele mai în vârstă, din Europa și America de Nord. 

Între timp, rata inflației în SUA a ajuns la 6,8% în noiembrie, energia și mașinile la mâna a doua fiind în fruntea creșterilor de prețuri. Anul acesta, prețurile la benzină și păcură au crescut cu aproape 60%, pe fondul creșterii prețurilor la energie la nivel mondial. Problemele legate de lanțurile de aprovizionare continuă să provoace și ele creșteri de prețuri – prețurile mașinilor de ocazie au crescut cu 31% din cauza crizei cipurilor auto care a dus la scăderea producției de mașini noi și la creșterea timpilor de livrare. Prețurile alimentelor au crescut cu 6,1% în ultimele 12 luni. Piețele au fost totuși ușurate de faptul că inflația nu a depășit așteptările analiștilor. 

În timp ce economia americană este în creștere, forța de muncă devine mai scumpă și mai rară, iar scăderea recentă a cererilor de șomaj indică o prelungire a crizei de talente, companiile fiind reticente în a concedia personalul de teamă că nu vor găsi noi angajați. Există totuși excepții, cum ar fi compania digitală de credite ipotecare Better.com, al cărei director general, Vishal Garg, a concediat 900 de persoane într-o singură ședință Zoom. Garg le-a spus pe scurt că, dacă se află în această convorbire Zoom, sunt concediați cu efect imediat. La câteva zile după apariția acestei știri, presa a relatat că board-ul companiei a trimis un e-mail în care se precizează că, după „evenimentele foarte regretabile din ultima săptămână”, CEO-ul Vishal Garg își va lua concediu „cu efect imediat”, iar directorul financiar al Better, Kevin Ryan, va gestiona operațiunile zilnice ale companiei. 

Dar aceasta este doar o excepție. Numărul locurilor de muncă vacante din SUA a crescut în octombrie 2021 la aproape 11,5 milioane, foarte aproape de maximul istoric înregistrat în luna iulie a acestui an. Toate aceste elemente, creșterea economică, șomajul scăzut și inflația ridicată, plus informațiile despre un virus mai puțin letal, indică o posibilă accelerare a tapering-ului, piețele fiind foarte atente și la orice discuție despre creșterea dobânzilor. Pentru ședința Fed de miercurea aceasta, Fedwatch vede o probabilitate de doar 2,2% de majorare a dobânzii, dar aceasta crește la peste 60% pentru ședința din luna mai a anului viitor. 

Cazan de ultimă generație, donat de Profi pentru spitalul Victor Babeș Timișoara

0

Retailer-ul Profi a donat un cazan termic automatizat complet Spitalului de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie Dr. Victor Babeș Timișoara. Prof. univ. dr. Cristian Oancea, managerul spitalului, evidențiază utilitatea donației: „Exact ca în cazul bătrânului panou electric, înlocuit în urmă cu câteva săptămâni, exista riscul unei avarii. O asemenea defecțiune la sistemul de producere a agentului termic ar fi dus la imposibilitatea încălzirii spitalului. Noi am fost singura unitate sanitară din Timișoara care nu a avut de suferit din cauza crizei de la compania de termoficare Colterm. Spitalul nostru a avut în permanență căldură și apă caldă. În condițiile în care Spitalul Victor Babeș este vârful de lance în lupta anti Covid-19, nu am vrut să riscăm ca în acestă iarnă să rămânem fără căldură. Cu un cazan defect, orice avarie la cel de-al doilea echipament ne-ar fi lăsat în frig. De aceea, am optat pentru achiziționarea unui cazan nou. Vreau să le mulțumesc primarului Dominic Fritz și companiei Profi România care a donat suma de 30.000 de euro necesară achiziționării cazanului. De asemenea, vreau să îi mulțumesc producătorului echipamentului, și asta pentru că, dacă de obicei, din momentul comenzii și până la livrarea dispozitivului trec  8 -10 săptămâni, furnizorul a înțeles necesitatea achiziției cât mai rapide a cazanului, astfel încât a făcut posibilă aducerea lui într-o săptămână. Multe dintre investițiile care s-au făcut în ultimii ani la spitalul Victor Babeș au fost posibile datorită ajutorului comunității locale. De la echipamente medicale la instalații electrice și, iată, acum termice, de la medicamente la paturi pentru bolnavi și chiar lenjerie, de la alimente la apă sau chiar amenajări interioare. Toate acestea înseamnă pentru noi o recunoaștere a eforturilor depuse în acești aproape doi ani de luptă împotriva unui virus care ne-a schimbat tuturor viețile. Pentru toate astea va mulțumim!”

Călin Costinaș, director general adjunct Profi: „Imediat ce am aflat de la primarul Dominic Fritz că spitalul riscă să rămână în frig în această iarnă, am căutat și am găsit resursele necesare pentru a-l pune la adăpost față de această amenințare. Această contribuție se înscrie în seria acțiunilor noastre consecvente în favoarea sănătății, acțiuni ce au inclus dotarea unui vaccinobuz care să faciliteze vaccinarea în județ, donații de echipamente specializate și a unui vehicul frigorific ce permite DSP Timiș să transporte vaccinurile la temperaturile recomandate de producatori, pentru a menționa doar câteva dintre acestea”.