Retail Pulse Chart – Scădere a interesului investitorilor de retail

0

Teraplast a treia oara la rand pe prima pozitie in topul interesului investitorii individuali la Bursa

Teraplast S.A. ramane si pe finalul anului 2021 compania care a atras interesul celor mai multi investitori individuali de la Bursa de Valori Bucuresti. Societatea a confirmat evolutia excelenta din acest an a business-ului, publicand cresteri de +40% a cifrei de afaceri si a profitului la 9 luni si continua sa ramana pe primul loc al clasamentului BVBescu Retail Pulse Chart. Societatea din Bistrita-Nasaud a atras atentia a 67% investitori si domina clasamentul interesului investitorilor de retail pentru companiile listate Bursa de Valori Bucuresti inca din luna mai.

Banca Transilvania urca o pozitie, pana pe 2 si se apropie din nou de prima pozitie. Societatea bancara a fost votata de 62% dintre investitorii de retail.

Clasamentul a fost realizat in luna noiembrie 2021 de site-ul bvbescu.ro, cu ocazia evenimentului „The Power Table – Cum arata rezultatele financiare pe Trimestrul III si cum investim„, care a avut loc pe data de 17 noiembrie 2021.

Preturile mari la energie si gaze focuseaza atentia
investitorilor pe companiile din domeniu

Companiile din energie reintra pe final de an in focusul investitorilor, pe fondul crizei din energie, care a generat astaptari de cresteri ale profiturilor. Astfel, Nuclearelectrica S.A. revine in Top 3, Romgaz S.A. reintra in Top 10, OMV Petrom urca pe 9, iar Transgaz S.A. urca 7 pozitii si intra in Top 20. Conpet S.A. si Transelectrica S.A. – alte 2 companii care in urma cu doar 3 luni pareau sa piarda din interesul investitorilor, urca pana pe locurile 29, respectiv 30.

Piata AeRO: scadere a interesului investitorilor de retail,
pentru prima data in acest an

Dupa o serie de listari primite mai putin bine de catre investitorii de retail, societatile din piata AeRO au pierdut putin din focusul acestora, pe finalul acestui an. Daca jumatate dintre primele 40 de pozitii erau ocupate in luna august de societati listate pe piata secundara, numarul acestora s-a redus acum cu 25%. iHunt Technology Import-Export paraseste Top 10, coborand pe 13, in timp ce Simtel Team, Arctic Stream si 2 Performant Network S.A. ies din Top 20. Arctic Stream inregistreaza chiar cea mai mare scadere a atentiei, coborand 12 pozitii, pana pe locul 31. 

Nici societatile listate in ultimele luni nu se bucura in acest moment de multa atentie din partea investitorilor de retail. Adiss, Appraisal & Valuation si Conections Consult intra in top, insa nici una dintre acestea nu reuseste sa patrunda in Top 40. Conections Consult este cea mai bine clasata dintre, ocupand locul 43, atragand interesul a doar 10% dintre participantii la sondaj.  

In schimb, situatia este cu totul alta in cazul Bitnett Systems – societate care pana nu demult a trecut de pe Piata AeRO pe Segmentul principal. BNET reintra in TOP 5, dupa o perioada in care a parut sa piarda o parte din atentia investitorilor de retail.

Care sunt castigatorii si pierzatorii finalului de an 

SSIF BRK Financial Group S.A., singura de servicii de investitii financiare listata la Bursa de Valori Bucuresti, incepe sa atraga atentia din ce in ce mai multor investitori, dupa listarile intermediate in 2021, si patrunde pentru prima data in Top 20, urcand 7 pozitii, aflandu-se pe locul 16. Intre primele 20 patrunde si Transport Trade Services, societate listata in aceasta vara, care urca 3 pozitii si ocupa locul 19.

Doua dintre companiile din zona farmaceutica au reusit printre cele mai mari cresteri in atentia invetitorilor de retail in aceasta toamna. Astfel, Biofarm S.A. urca 17 pozitii si ajunge pe 24, in timp ce Antibiotice Iasi S.A. urca 11 pozitii si se apropie de Top 30. Cea mai mare urcare in clasamentul din luna noiembrie apartine producatorului de materiale de constructii Cemacom S.A., care urca 19 pozitii, ajungand pe locul 36.

De partea cealalta, Farmaceutica Remedia S.A., Star Residence Invest si Turbomecanica S.A. parasesc Top 40. Cele 5 SIF-uri raman si ele in subsolul clasamentului, atragand mai putin de 10% din atentia investitorilor si nereusind sa iasa din conul de umbra in care se afla. Nici una dintre cele 5 societati de investitii nu se regaseste Top 50.

Iata care sunt companiile care ocupa primele 10 pozitii din punctul de vedere al interesului investitorilor individuali la Bursa de Valori Bucuresti, in luna noiembrie 2021:

PozAnt.Ev.SocietateDomeniuProcent
11=TRP – Teraplast S.A.Industrie67.16%
23^TLV – Banca TransilvaniaBanci/Financiar62.69%
38^SNN – Nucleareletrica S.A.Energie55.97%
45^M – Medlife S.A.Sanatate52.24%
57^BNET – Bittnet Systems S.A.Servicii / IT47.01%
62vNRF – Norofert S.A.Agricultura45.52%
74vWINE – Purcari WineriesFMGC45.52%
816^SNG – Romgaz S.A.Energie44.78%
910^SNP – OMV Petrom S.A.Energie44.03%
106vAG – Agroland Business SystemsAgricultura43.28%

BVBescu Retail Pulse Chart este un indicator care arata interesul investitorilor individuali fata de companiile listate la Bursa de Valori Bucuresti si este realizat pe baza unui chestionar completat de catre investitorii individuali din comunitatea BVBescu.ro.

Rezultatele financiare publicate de companiile listate la Bursa de Valori Bucuresti pe Trimestrul III 2021 au fost subiectul principal de discutie in cadrul editiei din data de 17 noiembrie 2021 a evenimentului online „The Power Table – Cum arata rezultatele financiare si cum investim”.

Evenimentul The Power Table a fost organizat cu sprijinul Bursei de Valori Bucuresti, 2Performant Network S.A. si Life is Hard S.A., Evisara.com (Partener tehnic), Financial Intelligence, Finzoom, NewMoney, InvestTenergy, Economistul.ro, Club Economic, Romania Durabila si Bucuresti Business, Prahova Business si Reusita TV (Parteneri media).

Tremend aniversează 16 ani de activitate și estimează o cifră de afaceri de 30 de milioane de Euro până la sfârșitul acestui an

0

Tremend Software Consulting, una dintre companiile tehnologice cu cea mai rapidă creștere din regiune în clasamentele Deloitte și Financial Times 1000 Europe, împlinește luna aceasta 16 ani. Compania de dezvoltare de software continuă trendul ascendent, estimând o cifră de afaceri de 30 de milioane de euro până la sfârșitul anului, o creștere de 43% față de 2020.

Cu zeci de noi clienți adăugați în portofoliul său în 2021, din diverse industrii precum telecomunicații, servicii medicale, educație și sectorul financiar, Tremend și-a consolidat poziția printre jucătorii de top din regiune. În același timp, ca parte a obiectivului continuu de a oferi soluții avansate și securizate, bazate pe tehnologia Cloud, în acest an Tremend a devenit partener certificat Microsoft Gold, plasându-se în top 1% între partenerii Microsoft la nivel mondial. De asemenea, s-a alăturat programului AWS Partner Network (APN), crescând calitatea și extinzând acoperirea serviciilor sale personalizate de consultanță AWS.

Prin acest pas strategic, Tremend continuă procesul de creștere a performanței soluțiilor digitale și de customer experience pe care le construiește pentru clienții săi. În acest sens, compania mizează pe utilizarea unui ecosistem securizat, bazat pe standarde deschise pentru rularea soluțiilor de securitate existente sau care urmează să fie puse în aplicare, prin care identifică elementele critice de infrastructură și blocajele. Tremend își valorifică abilitățile și experiența transsectorială în big data, aplicații, securitate și conformitate, instrumente proprietare, cadre și acceleratoare, pentru a oferi soluții avansate la scară largă, cu impact major, precum platforma europeană eDemocracy „The Conference on the Future of Europe”.

În acest an, compania a lansat o nouă platformă pentru clienții care doresc să își accelereze procesul de transformare digitală, să exploreze modalități moderne și inteligente de a răspunde nevoilor clienților și să obțină un avantaj competitiv printr-o strategie puternică ce vizează experiența digitală a utilizatorului (UX) – Tremend Studio. Cu un portofoliu în continuă creștere de studii de caz în sfera UX, resurse și inspirație, Tremend Studio prezintă proiectele Tremend și expertiza sa avansată în elaborarea de strategii de loializare și retenție a clienților, care ajută companiile să clădească atât o imagine autentică de brand, cât și să câștige încrederea consumatorului.

Totodată, echipa de ingineri software Tremend și-a canalizat eforturile pentru a crea și îmbunătăți produse inovatoare care nu numai că satisfac nevoile actuale de transformare digitală și au un impact pozitiv asupra societății noastre, ci și modelează un viitor mai bun și mai inteligent. Pentru a sprijini eforturile de extindere a accesului la îngrijirea medicală în contextul pandemic, compania de software a dezvoltat  Telemed, o platformă de telemedicină multifuncțională, modulară, ce încorporează tehnologii avansate și care oferă capabilități medicale complet integrate. Această soluție permite clinicilor să-și crească portofoliul de servicii oferite prin intermediul terapiei la distanță. Totodată, facilitează accesul pacienților la asistența medicală prin componente funcționale pentru comunicarea securizată dintre pacient și medic.

Impulsionând creșterea post-pandemică pentru sectoarele orientate către digitalizare, Tremend a lansat TORP, o platformă CX de digital onboarding. Soluția este una modulară, flexibilă, ce poate fi folosită de către companii din orice industrie. Printr-un flux digital complet, cu procese automate, utilizatorul poate să se înroleze singur pentru a solicita un produs sau serviciu digital.

„Am crescut ca cifră de afaceri și odată cu aceasta ne-am extins și ca echipă. Succesul proiectelor noastre inovatoare a devenit vizibil și în rezultate, consolidându-ne prezența pe piețele din SUA, Marea Britanie și Benelux și creșterea numărului de clienți ca urmare a parteneriatelor cu Microsoft, AWS, Mastercard și Salesforce”, menționează Ioan Cocan, Managing Partner, Tremend.

Prin expertiza sa avansată de dezvoltare software utilizând tehnologii avansate, precum AI și Machine Learning (ML), Natural Language Processing (NLP), UI/UX, și DevOps/Cloud, Tremend sprijină organizațiile publice internaționale în proiecte de transformare digitală și inovația în domenii precum educație, finanțe, guvernare publică și relația cu cetățenii. De asemenea, compania este implicată în proiecte majore pentru instituțiile UE, cu acoperire Europeană și impact asupra a milioane de cetățeni ai Uniunii. Proiectele sprijină creșterea competitivității adulților și tinerilor prin promovarea studiului colaborativ, permițând legătura dintre cetățeni și profesioniști, promovând schimbul de experiență și cunoștințe.

Cu un impact social puternic, proiectele dezvoltate precum The Conference on the Future of Europe și Digital Skills and Jobs platform, sprijină organizațiile publice internaționale în adoptarea schimbării și inovației, și le împuternicesc pe acestea și pe cetățenii UE prin transformarea digitală.

Cea mai mare provocare a fost construirea unei echipe scalabile și păstrarea culturii organizaționale cu care am pornit la drum, axată pe învățare continuă, colaborare și agilitate, în contextul unui ritm accelerat de creștere. Am reușit pentru că am realizat că trebuie să fim buni manageri. Să ne antrenăm atât pe noi, cât și pe liderii diviziilor companiei în termeni de leadership și de formare a echipei, să ne păstrăm și să cultivăm modul de gândire orientat pe creștere și rezolvare a problemelor. Pentru anul care vine, ne reînnoim angajamentul de a continua să investim în produse care pot adăuga valoare clienților noștri și pot construi parteneriate pe termen lung”, precizează Marius Hanganu, Managing Partner, Tremend.

Tremend și-a dovedit ADN-ul ingineresc prin dezvoltarea de proiecte de înaltă calitate, livrate cu succes pentru marii operatori de telecomunicații, companii de automobile, retaileri, instituții bancare, dar și industria sănătății. Soluțiile dezvoltate au ajuns la peste 60 de milioane de utilizatori, dovada unei echipe de inginerie software și a unei culturi organizaționale puternice.

Eșalonarea la plată, în formă simplificată – benefică în cazul unor dificultăți financiare temporare


Material de opinie de Luiza Ionescu-Donoiu, Senior Managing Associate, Laura Epure (Spiridon), Senior Associate, Reff & Asociații | Deloitte Legal, și Ana Petrescu-Mujdei, Senior Manager, Taxe Directe, Deloitte România (foto)

Conform celui mai recent raport de activitate publicat de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), pentru primul semestru al anului 2021, direcțiile majore de acțiune ale instituției în următorii patru ani vizează continuarea parteneriatului cu contribuabilii, mediul academic și mediul de afaceri, adoptarea de soluții digitale integrate și prevenirea și combaterea evaziunii fiscale. În acest scop, ANAF a implementat o serie de măsuri de stimulare a conformării voluntare care au vizat, printre altele, simplificarea procedurii de eșalonare la plată, alături de anularea obligațiilor de plată accesorii ori restructurarea obligațiilor bugetare. 

Potrivit raportului ANAF, rezultatul acestor măsuri s-a concretizat în primul semestru al anului 2021 în menținerea gradului de conformare voluntară la plată aproape de valoarea înregistrată în perioada similară a anului 2019 (respectiv 85,5%), menținerea gradului de conformare voluntară la declarare la un nivel ridicat (94,3%), creșterea gradului de accesare a facilităților fiscale de la 4,6 miliarde de lei, la 30 iunie 2020, la 15,3 miliarde de lei, la sfârșitul primului semestru din 2021.

Rezultă că măsurile luate în vederea stimulării conformării voluntare și-au dovedit eficiența, acesta fiind și unul dintre motivele pentru care eșalonarea la plată în formă simplificată a devenit permanentă, fiind introdusă în Codul de procedură fiscală.

În acest context, recentul Ordin nr. 1767/2021 pentru aprobarea procedurii de acordare a eșalonării la plată, în formă simplificată, de către organul fiscal central, își propune să reducă birocrația în procesul de accesare a înlesnirilor la plată și să ajute contribuabilii care trec printr-o dificultate financiară temporară. Aceștia vor avea dreptul să achite obligațiile restante acumulate în ultimul an într-o perioadă rezonabilă de timp (maximum 12 luni), fără a fi obligați să constituie acele garanții costisitoare solicitate în cazul unei proceduri obișnuite de eșalonare la plată.

Aplicabilitate și incompatibilități

Sfera de aplicare a eșalonării simplificate, astfel cum este detaliată în procedura adoptată, este una extinsă și acoperă, suplimentar față de obligațiile fiscale principale și accesorii, amenzile sau creanțele bugetare stabilite de alte organe și transmise spre recuperare autorităților fiscale (prevăzute de OG nr. 11/2021) și creanțele rezultate din săvârșirea unor infracțiuni, respectiv prejudicii, cheltuieli judiciare și amenzi/judiciare penale. Cu toate acestea, nu sunt vizate toate creanțele rezultate din infracțiuni – spre exemplu eșalonarea nu poate fi dispusă pentru sumele ce fac obiectul confiscărilor sau cele ce reprezintă echivalentul în bani al unor bunuri care au fost considerate produsul unei infracțiuni.

Totodată, eșalonarea la plată, în formă simplificată, este incompatibilă cu procedura restructurării obligațiilor bugetare sau cu amnistia fiscală. Astfel, dacă un contribuabil care a depus o notificare privind intenția de a beneficia de restructurarea obligațiilor bugetare (în temeiul OG nr. 6/2018) sau pentru a beneficia de anularea obligațiilor accesorii (în temeiul OUG nr. 69/2020), solicită și eșalonarea la plată, în formă simplificată, riscă să piardă beneficiile aferente acestor proceduri. 

Așadar, dacă un contribuabil vrea să beneficieze de restructurarea obligațiilor bugetare sau de amnistia fiscală, dar și-ar dori, din varii motive, să efectueze plata și să profite de efectele eșalonării la plată, în formă simplificată, trebuie să efectueze, în prealabil, o analiză temeinică a îndeplinirii condițiilor legale de acordarea eșalonării simplificate.

Spre exemplu, dacă un contribuabil căruia i s-au stabilit obligații suplimentare de plată în urma unei inspecții fiscale ar dori să apeleze la amnistie, depunerea unei cereri pentru a beneficia de eșalonare la plată simplificată nu ar fi una oportună, deoarece s-ar pierde beneficiul obținut prin depunerea notificării privind obținerea amnistiei (cum ar fi amânarea la plată a obligațiilor accesorii ce ar urma să fie anulate ori suspendarea executării silite a obligațiilor accesorii amânate la plată). Eșalonarea la plată, în formă simplificată, ar rămâne o opțiune validă, totuși, în cazul în care contribuabilul nu ar avea posibilitatea să achite sumele stabilite suplimentar prin decizia de impunere, condiție obligatorie pentru a beneficia de amnistia fiscală.

Procedura, mai simplă și mai scurtă

Revenind la normele care detaliază pașii ce trebuie urmați pentru a beneficia de eșalonarea la plată, în formă simplificată (Ordinul 1767/2021), este de menționat faptul că cererea în acest scop trebuie depusă prin una dintre modalitățile prevăzute de lege (registratură, serviciu poștal, spațiul privat virtual), fără a fi necesare documente suplimentare (însă cu respectarea condițiilor legale pentru a beneficia de această eșalonare), spre deosebire de procedura greoaie a eșalonării la plată obișnuite (ce presupunea, spre exemplu, dovedirea dificultății generate de lipsa temporară de disponibilități bănești sau urmarea a procedurii de emitere a unui acord de principiu). 

Singura excepție de la această regulă este ipoteza în care contribuabilul optează pentru plata diferențiată a ratelor de eșalonare, caz în care acesta trebuie să prezinte o propunere de grafic de plată ce va cuprinde, pentru fiecare rată, și procentul care poate fi achitat din obligațiile ce fac obiectul facilității. Însă acesta nu poate să fie mai mic de 5% din cuantumul obligațiilor ce pot fi eșalonate la plată, pentru jumătate din perioada de eșalonare solicitată.

În aceste condiții, durata de soluționare a cererii contribuabilului a fost redusă la 5 zile, de la 60 de zile în cazul procedurii anterioare.

În plus, eșalonarea simplificată vine cu o multitudine de beneficii în favoarea contribuabililor, printre care se numără inclusiv faptul că nu se impune constituirea de garanții. Nu trebuie uitat totuși de obligativitatea suportării unei dobânzi în cuantum de 0,01% pe zi, calculată pentru fiecare rată începând cu data emiterii deciziei de eșalonare și până la stingerea obligațiilor. Suplimentar, dacă nu respectă graficul de eșalonare, contribuabilul suportă o penalitate de 5% aplicată, în general, la suma neachitată din rata de eșalonare.

În ceea ce privește contribuabilii care nu au domiciliul fiscal în România, aceștia pot beneficia de eșalonarea la plată în formă simplificată numai dacă desemnează un împuternicit potrivit prevederilor din Codul de procedură fiscală.

În concluzie, reglementarea procedurii de acordare a eșalonării la plată, în formă simplificată, reprezintă un beneficiu pentru contribuabili și un stimulent pentru conformarea voluntară la obligația de plată a creanțelor datorate. Spre deosebire de eșalonarea la plată obișnuită, noua procedură este mai puțin birocratică, are termene de soluționare a cererilor semnificativ reduse, iar eliminarea obligației de a constitui garanții este, cu siguranță, un element determinant în alegerea acestei proceduri.

Transportatorii solicită stimularea achiziției de vehicule comerciale GNC/GNL

0

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor acordarea de stimulente pentru achiziția de vehicule comerciale pe bază de gaz natural comprimat sau lichefiat, în contextul tranziției verzi. Transportatorii rutieri își argumentează astfel solicitarea: 

„Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR solicită Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor introducerea unui program de stimulare pentru achiziționarea de vehicule comerciale licențiate de transport rutier de marfă (peste 2,5 tone) și persoane (peste 1+9 locuri) pe bază de gaz natural comprimat/lichefiat (GNC/GNL), reprezentând primul pas către tranziția verde pentru industria transporturilor rutiere. Deși această solicitare a fost adresată de UNTRR încă din 2019 Administrației Fondului de Mediu, până în prezent transportatorii rutieri români nu au beneficiat de niciun program de stimulare pentru achiziția de vehicule GNC/GNL, așa cum beneficiază transportatorii rutieri din alte State Membre UE.
Având în vedere obiectivele europene ambițioase ale Pactului Verde European și ale pachetului Pregtiți pentru 55 (Fit for 55), presiunea asupra sectorului de transport este foarte mare. În vara acestui an, UE a publicat o Propunere de Regulament privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi, parte a pachetului legislativ Pregătiți pentru 55” (Fit for 55), angajându-se să reducă emisiile cu cel puțin 55% până în 2030, ca pas intermediar către atingerea obiectivului Pactului verde European privind neutralitatea climatică UE până în 2050. Propunerea legislativă UE prevede utilizarea unui mix de combustibili alternativi care servesc ca substitut pentru sursele de petrol fosil la furnizarea de energie pentru transporturi și care au potențialul de a contribui la decarbonizarea acestora și de a îmbunătăți performanța de mediu a sectorului transporturilor, incluzând atât combustibili alternativi pentru vehicule cu emisii zero precum energia electrică și hidrogenul, cât și combustibili fosili alternativi pentru o etapă de tranziție precum gazul natural în stare gazoasă (gaz natural comprimat — GNC) și lichidã (gaz natural lichefiat — GNL).
GNC /GNL  reprezintă primul pas către tranziția verde în industria transporturilor rutiere


Motoarele pe GNC  produc 25% mai puțin dioxid de carbon decât benzina și cu 35% mai puțin decât motorina. La acest moment, singura soluție fezabilă pentru transportatorii rutieri sunt vehiculele pe gaz natural comprimat (COMPRESSED NATURAL GAS – GNC) sau gaz natural lichefiat (LIQUIFIED NATURAL GAZ – GNL) care este diferit de GPL – Gaz Petrolier Lichefiat (LPG – liquefied petroleum gas).
În timp ce UNTRR sprijină prevederile Pachetului Pregătiți pentru 55 (Fit for 55) privind dezvoltarea de stații de reîncărcare electrice (prevăzute și în PNRR) pentru vehiculele comerciale ușoare destinate transportului urban și inter-urban, precizăm că vehiculele electrice nu sunt însă o soluție viabilă din punct de vedere economic pentru transportul rutier pe distanțe lungi. Echivalentul energetic al unui rezervor de motorina de 1200 l – uzual pentru transportul rutier pe distanțe lungi este dat de 24 tone de baterii – ceea ce reprezintă sarcina utilă pentru un camion standard în UE, conform tehnologiilor actuale.


De asemenea, cu toate că hidrogenul este viitoarea soluție avută în vedere de CE pentru transportul rutier de marfă pe distanțe lungi, precizăm că astăzi nu este disponibil niciun camion pe hidrogen la vânzare – sunt proiecte pentru viitor, iar oricum costurile sunt de 3 ori mai mari decât pentru un camion tradițional. În acest context, camioanele pe GNC/GNL sunt un prim pas către tranziția verde în industria transporturilor rutiere. Sistemele de alimentare cu gaz natural comprimat/lichefiat sunt compatibile pentru conversia ulterioară la hidrogen (hydrogen ready). 

Totodată, precizăm cã 6 din cei 7 producători de camioane europeni au modele disponibile pe gaz natural, iar România are mari rezerve de gaze naturale, putând folosi resursele proprii de gaz natural pentru transporturile operate cu vehicule CNG/LNG. În prezent, gazul natural este cel mai rentabil mod de reducere a emisiilor de CO2, iar bio CNG/LNG, produs din deșeuri vor ajuta România să își reducă amprenta de carbon și să devină un contribuitor important la economia circulară europeană, unul dintre obiectivele tranziției verzi.

Necesitatea unui program de stimulare a achiziției de vehicule comerciale GNC/GNL pentru impulsionarea pieței din România, similar stimulentelor acordate în alte țãri
Transportatorii rutieri români doresc să investească în vehicule ecologice, însă au nevoie de sprijinul autorităților române pentru implementarea soluțiilor ecologice de transport, atât pentru dezvoltarea infrastructurii de alimentare cu combustibili alternativi prin alocarea finanțărilor europene disponibile prin PNRR și Fit for 55, cât și pentru stimularea achiziției de vehicule ecologice, iar în prezent vehiculele GNC/GNL și pe termen lung cele pe hidrogen oferă singura alternativă viabilă la motorină, în special pentru transportul rutier pe distanțe lungi, unde vehiculele electrice nu sunt viabile din punct de vedere economic.
Impulsionarea pieței se poate realiza prin acordarea de subvenții transportatorilor români de până la 50% din costul vehiculului, similar celor acordate transportatorilor din alte State Membre pentru achiziționarea vehiculelor GNC/GNL: 

– În 2018, Germania a introdus un program de subvenționare a achiziției de camioane GNC/GNL acoperind până la 40% din costul vehiculului. Anul trecut, Germania a prelungit exceptarea vehiculelor GNC/GNL de la plata taxelor de drum până în 2023.
– În septembrie 2020, Franța a instituit un nou bonus ecologic la achiziția de vehicule ecologice sau pentru finanțarea prin leasing operațional a vehiculelor grele electrice/pe hidrogen, care poate fi cumulat și cu stimulentul acordat de stat pentru achiziționarea unui vehicul cu propulsie alternativă, combinația celor două ajutoare ajungând la 100.000 euro.
Stimularea achiziționării de vehicule comerciale GNC/GNL în România trebuie corelată cu alocarea de finanțare europeană pentru dezvoltarea infrastructurii de stații de alimentare GNC/GNL pentru vehiculele de transport rutier în România, iar conform prevederilor pachetului legislativ Pregătiți pentru 55 (Fit for 55), România în calitate de Stat membru trebuie să se asigure că, până la 1 ianuarie 2025, un număr corespunzător de puncte de realimentare cu GNL accesibile publicului este instalat, cel puțin de-a lungul rețelei centrale TEN-T existente, pentru a permite autovehiculelor grele care funcționează cu GNL să circule în întreaga Uniune.

Ca și în situația autostrăzilor, și la infrastructura GNC/GNL România este cu mult rămasă în urmă față de Europa. Motivul pentru care celelalte țări nu mai cer finanțare pentru GNC/GNL la Bruxelles este datorat faptului că au aceste rețele deja mature. În timp ce majoritatea Statelor Membre UE și-au dezvoltat o rețea de stații de alimentare GNC/GNL, iar în prezent, în Europa sunt 4000 stații GNC, în România sunt numai 3 stații GNC. Totodată, în timp ce în Europa sunt 400 stații GNL, România nu deține nicio stație de alimentare GNL.
Pentru a da șanse și firmelor, și cetãțenilor României să folosească autovehicule GNC/GNL, soluții mature în Europa în mai toate țările, inclusiv în Bulgaria care are o rețea de 121 stații de alimentare GNC/GNL și Moldova, 21 stații, UNTRR a solicitat la începutul acestui an Guvernului României alocarea a 5 mld. euro prin Planul Național de Redresare și Reziliență – PNRR pentru sectorul transporturilor rutiere în următorii 3 ani, pentru digitalizare și reînnoirea a jumătate din flota României de vehicule comerciale licențiate de transport rutier de marfă (peste 2,5 tone) și persoane (peste 1+9 locuri) pe bază de gaz natural comprimat/lichefiat(GNC/GNL) și pentru dezvoltarea a 100 de stații de alimentare GNC/GNL în România. Spre dezamăgirea industriei de transport rutier din România, solicitările noastre nu se regăsesc în actualul PNRR și de aceea ar trebui să fie incluse în Pachetul Fit for 55, pentru ca fondurile europene alocate pentru decarbonizarea transporturilor rutiere din România să fie alocate prioritar pentru dezvoltarea infrastructurii de stații de alimentare GNC/GNL și achiziția de vehicule comerciale GNC/GNL”. 

Nestlé, 11 miliarde lei, cifră de afaceri la 25 de ani de activitate în România

0

La 25 de ani de prezență pe piața românească, Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume își prezintă primul studiu de impact socio-economic, evidențiind o cifră de afaceri de 11 miliarde de lei, 500 de milioane de lei plătite la bugetul de stat (contribuții plătite angajaților), 650 de milioane de lei impozite și contribuții, 122 de milioane de lei impozit pe profit, 2900 milioane de lei valoare adăugată brută generată.

Leszek Wacirz, Country Manager Nestlé România: „Pentru noi, un sfert de secol se măsoară în valoarea pe care o aducem în economia și comunitățile din România. Cifră de afaceri, joburi și nivel de salarizare, contribuții la bugetul de stat, toate trasează clar impactul direct pe care îl avem în economia României. Amprenta noastră economică produce efecte de-a lungul întregului lanț valoric. Împreună cu partenerii noștri generăm creștere în economia națională, o creștere pe care o măsurăm în acest studiu de impact în economie. La 25 de ani vrem să le mulțumim tuturor celor care au fost în echipa noastră – angajați, parteneri de business, furnizori, autorități, parteneri sociali și tuturor celor care au rămas fideli produselor noastre. Vă mulțumim pentru că am crescut împreună!”

În studiul de impact socio-economic, Nestlé România subliniază:

Cifrele cumulate la nivel de 25 de ani

Plecând de la doar 5 angajați, compania numără astăzi sute de oameni care ajută la misiunea companiei de a contribui la un viitor mai sănătos. Prima responsabilitate rămâne întotdeauna cea față de aceștia, motiv pentru care salariul mediu brut la nivelul Nestlé România a fost în 2020 de peste 11 mii de lei/lună, aproximativ dublu față de media salariului brut la nivel de sector de activitate. Iar acest lucru antrenează, în lanț, un nivel ridicat de contribuții. Contribuțiile la bugetul de stat aferente angajaților reprezintă 30 de mililoane de lei în 2020, valoarea contribuțiilor generate de angajați în ultimii 25 ani ajungând la peste 500 de milioane de lei. Nestlé a plătit impozite și contribuții de peste 650 de milioane de lei în 25 de ani de activitate în Romania, dintre care 41 de milioane de lei numai în 2020. Valoarea totală a impozitului pe profit generat de companie în ultimii 25 ani a fost de aproximativ 122 de milioane de lei. Valoarea adăugată brută generată de Nestlé este estimată la 254 milioane de lei în 2020. În ultimii 25 de ani, valoarea adăugată brută a fost de peste 2.900 milioane de lei. Nestlé a achiziționat produse și servicii în valoare de 153 milioane lei de la 322 de furnizori locali în 2020, iar în ultimii 5 ani a realizat achiziții de 790 milioane lei de la furnizori locali.

Investiții

Nestlé România a investit peste 250 milioane de lei doar în ultimii 10 ani. Investițiile efectuate se referă atât la modernizarea clădirilor, cât și la achiziții de echipamente și mobilier. În anul 2020, Nestlé România a realizat investiții de 17,4 milioane de lei. Investițiile realizate de Nestlé România în perioada 2011-2018 au reprezentat aproximativ 0,5% din totalul investițiilor efectuate la nivel național în sectorul de comerț cu ridicata.

Efecte directe, indirecte și induse

Conform studiului de impact, 1 leu cifră de afaceri realizată de către Nestlé generează alți 5,4 lei pe întregul lanț valoric, datorită efectelor directe, indirecte și induse. Iar 1 leu valoare adăugată brută generează 6,6 lei în termeni de valoare adăugată brută în economia României. În același timp, 1 milion lei cifra de afaceri realizată de Nestlé România generează 10 locuri de muncă în economia României, inclusiv în sectorul de comerț. Valoarea adăugată brută generată de Nestlé pe întregul lanț valoric este de 1.678 milioane lei, reprezentând aproximativ 0,16% din PIB-ul României în 2020. Nestlé România antrenează 5,06 miliarde lei cifră de afaceri la nivelul întregii economii.Fiecare loc de muncă creat de Nestlé România determină ca alte 18 locuri de muncă noi să fie create în economia României. Profitul generat de Nestlé la nivelul întregii economii este de 466 milioane lei. În ceea ce privește impactul total asupra taxelor colectate la bugetul de stat, Nestlé antrenează la nivelul economiei 120 milioane lei.

Impactul social

Pe lângă impactul economic, Nestlé a dezvoltat de-a lungul timpului o serie de inițiative sociale în direcții precum: protecția mediului – Nestlé for a Waste Free World, orientarea spre o viață mai sănătoasă – Inițiativa Nestlé for Healthier Kids, dezvoltarea tinerilor și a comunităților locale – Nestlé Needs Youth. 

Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager, Nestlé România: „Sub umbrela Nestlé for a Waste Free World, în drumul nostru către zero emisii nete, am introdus ambalaje 100% reciclabile sau reutilizabile, am dezvoltat proiecte de ecologizare și plantare (POPAS) și campanii de conștientizare privind importanța ocrotirii mediului (Less Waste More Love). Prin Nestlé for Healthier Kids inspirăm părinții și copiii să adopte un stil de viață sănătos și implicăm în proiectele noastre 210.000 de elevi, 2 milioane de părinți, 6.744 de învățători din 346 de școli. Am lansat o serie de instrumente prin care părinții pot măsura porțiile copiilor (Nutriporția), iar VeggiePorția care ajută adulți să ducă un stil de viață mai sănătos, ajutând în același timp și planeta. În cadrul inițiativei Nestlé Needs Youth, în România, până în prezent, împreună cu partenerii noștri am reușit să implicăm în activitățile noastre peste 18.000 de tineri la nivel național, promovăm stagiile de practică și internshipurile, organizăm traininguri digitale și încurajăm tinerii cu abilități culinare. Nu în ultimul rând, susținem Banca de Alimente, comunitățile aflate în nevoie în perioada pandemiei și vrem să contribuim la redresarea României după pandemie prin lansarea platformei concurs Creștem împreună, prin care premiem 10 idei care vor ajuta la restartarea vieții comunităților mici și mari, de la nutriție la infrastructură și colectare selectivă”. 

Perspective de viitor

Nestlé are ca țintă dublarea activității sale în România în următorii 5-10 ani, atât prin creștere organică, prin mixul de produse oferite pe piață, cât și prin potențiale fuziuni și achiziții. În cadrul Nestlé s-ar putea crea peste 170 de noi locuri de muncă în următorii ani, ajungându-se la un număr mediu de 661 angajați comparativ cu 483 la finalul anului 2020. Cifra de afaceri a Nestlé ar putea crește până la peste 1.800 mil. lei în următorii 5-10 ani, comparativ cu 933 milioane lei în 2020. Considerând o dublare a activității, cifra cumulată de afaceri ar putea ajunge la 7.500 milioane lei, iar taxele plătite la bugetul de stat (exceptând contribuțiile suportate de angajați aferente salariilor) ar putea atinge peste 110 milioane de lei. 

Despre Nestlé

Nestlé este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume. Este prezentă în 189 de țări din întreaga lume, iar cei peste 300.000 de angajați sunt dedicați scopului Nestlé de a îmbunătăți calitatea vieții și de a contribui la un viitor mai sănătos. Nestlé oferă un portofoliu larg de produse și servicii pentru oameni și animale de companie, pentru tot parcursul vieții. Cele peste 2000 de brand-uri ale Nestlé includ nume emblematice precum Nescafé®, Nespresso, Maggi® și Nesquik®. Performanța companiei este susținută de strategia Nutrition, Health and Wellness. Sediul principal al Nestlé se află în Vevey, Elveția, unde compania a fost fondată în urmă cu mai bine de 150 de ani. Nestlé este lider global în industria de alimente și băuturi prin portofoliul de produse sănătoase accesibile consumatorilor, în Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI). Poziția de top conferită Nestlé este recunoașterea angajamentului său permanent față de nutriție și sănătate, precum și angajamentul său de a ajuta la abordarea provocărilor globale ale obezității și subnutriției.

Sondaj PwC: Munca la distanță a crescut productivitatea, dar și cazurile de burnout care reprezintă una dintre cauzele recordului de demisii la nivel global

0

Munca la distanță și cea hibridă au crescut productivitatea pe termen scurt pentru majoritatea companiilor la nivel global, peste obiectivele stabilite, dar încrederea angajaților în angajatori a scăzut, parțial din cauza burnout-ului, pentru că mulți nu au reușit să echilibreze viața personală cu volumul de muncă, reiese din sondajul Future of Work and Skills, realizat de PwC. 

Aproape 60% dintre respondenți au declarat că organizația lor a avut rezultate mai bune față de obiectivele de performanță și de productivitate ale angajaților, stabilite în ultimele 12 luni, și doar 4% au avut performanțe semnificativ mai slabe. Încrederea angajaților a scăzut însă, doar 31% dintre directori generali și de resurse umane intervievați arătând ferm că în organizația lor există un nivel ridicat de încredere între angajați și managerii lor direcți. Aproape trei sferturi (74%) dintre respondenți nu cred că oamenii pot gestiona eficient volumul de muncă și timpul personal.

Menținerea și chiar creșterea productivității angajaților de la apariția pandemiei, în condițiile muncii de la distanță, a surprins pozitiv organizațiile care aveau inițial așteptări pesimiste. Însă pe măsură ce timpul a trecut, noul mod de lucru începe să arate și neajunsurile. Dificultatea de a gestiona în paralel munca și responsabilitățile familiale, de exemplu, lipsa interacțiunii față în față cu colegii, incertitudinea socială generată de pandemie sunt doar câțiva factori care explică valul de demisii la nivel global și atașamentul tot mai scăzut față de angajatori. Este încurajator faptul că, în sondajul actual, aproape 40% dintre lideri au spus că încrederea dintre angajați și managerii lor direcți este foarte importantă. Companiile trebuie să găsească un echilibru între modul de lucru și sănătatea oamenilor având o abordare bazată pe date pentru a înțelege și a preveni motivele care au diminuat capacitatea de retenție a angajaților”, a declarat Dinu Bumbăcea (foto), Country Managing Partner PwC Romania. 

Raportul notează că burnout-ul a devenit în sine o epidemie, fiind recunoscută oficial ca boală de către Organizația Mondială a Sănătății. Angajații obosiți și anxioși își dau demisia de la locurile de muncă în număr record în întreaga lume. Numai în SUA, 20 de milioane de oameni și-au părăsit locurile de muncă în perioada aprilie – august 2021, potrivit Biroului de Statistică a Muncii. În Marea Britanie, Biroul pentru Statistică Națională a raportat peste 1 milion de locuri de muncă vacante în august 2021.

Digitalizarea, provocare pentru companii și
motiv de anxietate pentru angajați 

Digitalizarea va continua să fie o preocupare pentru companii, dar și o sursă de anxietate pentru angajați, pentru că pe de o parte majoritatea organizațiilor nu înțeleg riscurile înlocuirii muncii umane cu tehnologie, și de cealaltă parte oamenii se tem pentru locurile lor de muncă. 

Doar 21% dintre respondenți au susținut că pot identifica riscurile și doar un sfert le comunică clar și consecvent angajaților despre impactul automatizării și AI.

De asemenea, o treime dintre executivii intervievați spun că este foarte importantă identificarea competențelor de care organizația va avea nevoie în viitor din cauza schimbărilor tehnologice și doar 26% spun că pot face acest lucru în prezent.

În ceea ce îi privește pe angajați, companiile trebuie să comunice consecvent și să ofere oportunități de perfecționare pentru joburile viitorului, pentru a susține angajabilitatea pe termen lung a oamenilor lor.

Cum au evoluat companiile din Top 500 ECE pe durata pandemiei?

0


• Top 500 de jucători din Europa Centrală și de Est: cifra de afaceri din Top 500 de companii a scăzut cu 3,3%, până la 667 miliarde de euro în 2020
• Companiile poloneze generează cele mai mari venituri din Europa Centrală și de Est, cu o creștere agregată a cifrei de afaceri de la an la an
• Cele mai mari trei sectoare generează aproape 54% din veniturile totale
• Economiile ECE s-au adaptat la noul mediu pandemic
• Sectoarele care au condus în clasamentele anterioare sunt din nou printre primele trei în 2020: sectorul minerale, chimicale, petrol, plastice și farmaceutice este pe primul loc, urmat de auto și transporturi, și comerțul nespecializat

Al 13-lea studiu Top 500 ECE face o analiză a activității economice a regiunii pentru anul 2020 și trasează principalele tendințe regionale. Mai mult, studiul descrie situația celor mai mari 500 de companii din ECE după cifra de afaceri. Această ediție descrie provocările curente în contextul pandemiei de Covid-19, precum și modul în care companiile s-au adaptat la această nouă situație. Jarosław Jaworski, CEO Coface Europa Centrală și de Est, explică „economiile ECE s-au adaptat la mediul pandemic, dar situația pozitivă este contestată de perspectiva globală și europeană. Cele mai mari 500 de afaceri din Europa Centrală și de Est s-au confruntat cu o scădere a veniturilor și o scădere și mai accentuată a profiturilor în 2020.” Cifra de afaceri din Top 500 companii a scăzut cu 3,3%, până la 667 de miliarde de euro. Cifra de afaceri medie s-a contractat la 1.333 de milioane de euro față de 1.378 de milioane de euro în 2019, ceea ce arată impactul pe care pandemia l-a avut asupra regiunii, dar și reziliența și potențialul de creștere.

Ce țări conduc în regiunea ECE?

Polonia ocupă, din nou, primul loc pe podium la ambele categorii – după număr companii (32,2% din totalul companiilor) dar și în clasamentul țărilor. Chiar dacă pandemia a avut un impact asupra companiilor poloneze (161 de companii poloneze prezente în top, cu 2 mai puțin decât anul trecut), afacerile din Polonia sunt cele mai mari din regiune, cu o cifră de afaceri medie de 1,6 miliarde de euro. Mai mult, veniturile agregate au scăzut cu 0,1%, ajungând la 258,2 miliarde de euro în 2020, în timp ce profitul net a scăzut cu 20,6%. Polonia este țara cea mai diversificată din punct de vedere economic din regiunea ECE, cel mai mare sector fiind minerale, chimicale, petrol, plastice și farmaceutice (cu o cifră de afaceri de 21,6%), reprezentând 16,8% din numărul total de companii. Locul al doilea este ocupat de Cehia cu 15,4% din totalul companiilor din regiune, respectiv 77 de companii cu o cifră de afaceri agregată de 102 miliarde de euro. Sectorul auto și transporturi este cel mai mare sector din această țară, cu o cifră de afaceri agregată de 35,5 miliarde de euro (reprezentând 34,8% din total cifră de afaceri) și  24,7% din numărul total de companii. Locul trei este ocupat de Ungaria care deține 68 de companii în top (cu 5 mai puține decât anul trecut), respectiv 13,6% din total companii. Cifra de afaceri a companiilor maghiare a scăzut ușor cu 1,1%, însă pierderea profitului net a ajuns la 49,6%. Sectorul de vârf este reprezentat de afacerile din domeniul auto și transporturi, care domină piața atât ca cifra de afaceri (22,7%), cât și după numărul de companii (23,5%). Primele 3 țări găzduiesc 61,2% din totalul companiilor din clasament.

Cele mai mari trei sectoare generează
aproape 54% din veniturile totale

Cele mai mari trei sectoare, cunoscute din edițiile precedente ale clasamentului, sunt în continuare lideri și generează aproape 54% din veniturile totale. În acest an, primul loc este ocupat de sectorul minerale, chimicale, petrol, plastice și farmaceutice, care a fost în mod tradițional cel mai mare în Top 500 ECE de-a lungul timpului. În ciuda scăderii cifrei de afaceri, a devenit cel mai mare sector, cu un venit agregat de 133,9 miliarde de euro în 2020 și 89 de companii (17,8%) în top. Cu toate acestea, sectorul a înregistrat cea mai mare scădere a numărului de afaceri, -8 companii într-un singur an. Companiile din acest sector au înregistrat o scădere mai mică a veniturilor de -16,6%, comparativ cu scăderea profitului net de -60,6%.

Sectorul auto și transporturi se află pe locul doi cu 84 de companii (16,8%, cu 5 mai puține decât la ediția anterioară). Veniturile acestor companii au scăzut (-9,7%), în timp ce profitul net a scăzut și mai puternic (-61,3%). Din cauza restricțiilor Covid-19 și, în special, a penuriei de semiconductori, vânzarea de vehicule noi a scăzut cu 13,8% la nivel mondial, respectiv cu 20,2% în Europa. Totuși, sectorul auto rămâne competitiv în regiunea ECE și se afla deja într-o poziție bună datorită investițiilor din anii precedenți. Pe locul trei se situează sectorul de comerț nespecializat, reprezentat de 70 de companii (cu 3 mai puține decât în anul precedent). Polonia, cea mai mare piață de consum din regiunea ECE, deține cea mai mare cotă (35,7%) și, de asemenea, cei mai mari jucători:  retailerii Jeronimo Martins Polska și Eurocash.

Potrivit lui Jarosław Jaworski, CEO Coface Europa Centrală și de Est, „creșterea în ECE a fost susținută de consumul gospodăriilor, care a început să revină în a doua jumătate a anului 2020 pe fondul situației mai bune a pieței muncii. Creșterea salariilor și deficitul de forță de muncă au revenit prompt, exercitând presiune asupra marjelor. Astfel, cifra de afaceri a celor mai mari companii din industrie a crescut la 102 miliarde de euro (+9,6%; cea mai mare creștere dintre toate sectoarele), în timp ce companiile au reușit să înregistreze și profituri nete mai mari, deși relativ modeste (+2,7%).”

Doi nou-intrați în top 10

Primele trei companii din clasamentul Top 500 ECE sunt cunoscute din edițiile anterioare. PKN Orlen rămâne neînvins pe primul loc, cu toate acestea, cifra de afaceri a scăzut cu 23% în 2020, după o creștere de 1% în 2019. Cehia Skoda Auto ocupă locul 2, iar datorită creșterii cifrei de afaceri, iar Jeronimo Martins a urcat pe locul trei. Majoritatea companiilor din top 10 au înregistrat o cifră de afaceri mai mică în anul de criză 2020 comparativ cu anul precedent. Doar două companii (Jeronimo Martins și PGE) au înregistrat venituri mai mari cu 10%, respectiv 22%.

Polonezii de la Also (angrosişti  de calculatoare, electronice şi software) s-au clasat pe locul 124, urcând 345 de locuri, datorită unei creşteri a cifrei de afaceri de 194%. Compania maghiară Apcom de pe locul 270) a urcat cu 204 locuri, iar Amazon Fulfillment (locul 250), operând nouă depozite Amazon în Polonia, a generat venituri cu 64% mai mari față de anul anterior urcând astfel 228 de poziții în clasament. Cele mai mari companii au fost angajatori foarte importanți în regiune. Deși impactul pandemiei a adus o relaxare pe piața muncii, aceasta s-a dovedit a fi temporară. Încă o dată se dovedește dificil să angajezi personal calificat în regiunea ECE. „Numărul total de personal a scăzut ușor cu 1,0% în 2020”, a declarat Grzegorz Sielewicz, economist regional Coface ECE.

Meseriile viitorului în industriile culturale și creative

0

Platforma Formare Culturală lansează proiectul „Industrie culturală 4.0: profesii creative ale viitorului”, cu obiectivul de promovare în mediul online a profesiilor creative contemporane. Proiectul este adresat în special tinerilor din România care aspiră să lucreze sau sunt tineri practicieni în industriile culturale, «nativilor digitali», explică inițiatorii, „după termenul popularizat de consultantul în educație Marc Prensky în articolul său din 2001, intitulat «Digital Natives, Digital Immigrants», în care se referă la declinul contemporan al educației (americane) și la eșecul educatorilor de a înțelege nevoile studenților moderni”.

Inițiatorii subliniază că „proiectul presupune producerea de materiale video, care au la bază structura unui interviu video cu un profesionist, care inovează în propriile meserii sau activează în domenii noi de activitate pe piața muncii, și materiale documentare despre ecosistemul cultural actual”.

Concretizarea este realizată prin producerea unor „materiale video cu profesioniști din domenii creative, interdisciplinare, contemporane, concentrate pe ghiduri de interviu ample și create prin intermediul metodei de transfer de cunoștințe generative.  

Sunt invitați în proiect specialiști precum Alina Calistru – Community Engagement Manager la ANIS – Asociaţia Patronală a Industriei de Software și Servicii din România; Ana-Maria Stancu – fondator, director, asociația E-CIVIS și compania Bucharest Promo Robots; Olivia Vereha – User Experience Designer, Code4Romania; Răzvan Florian – cercetător, președinte al Institutului Român de Știință și Tehnologie; Anamaria Hâncu – Co-founder Let’s Do It, Romania!, Promotion Manager INNA, Antonia, Delia, PR & CSR Manager SAGA Festival, Sound of Bucharest; Alina-Aura Silivestru – innovation manager, digital planner, head of media, lead manager; Mihai Lupu –  managerul general al Federației Patronatelor din Industriile Creative.

Organizatorii accentuează că „proiectul se subscrie și conceptului de a patra revoluție industrială, care estompează diferențele dintre sfera fizică, digitală și biologică și integrează sistemele cibernetico-fizice și internetul obiectelor (Internet of Things – IoT), datele mari („big data”) și cloud computing-ul, robotica sau sistemele bazate pe inteligență artificială. Conceptul a apărut în 2016, odată cu volumul omonim al lui Klaus Schwab, fondator şi preşedinte executiv al Forumului Economic Mondial, gazdă anuală pentru peste 3000 de lideri politici, economici, din ştiinţă şi cultură. Conceptul se referă la o combinaţie de tehnologii care schimbă modul în care trăim, muncim şi interacţionăm. În comparație cu revoluțiile industriale anterioare, cea de-a patra evoluează într-un ritm exponențial, nu liniar.

Alte detalii pe https://formareculturala.ro/profesii-creative/  

Proiect cultural cofinanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional; parteneri: Modernism.ro, Muzeul Național al Literaturii Române București, The Institute

Numărul asigurărilor de a doua opinie medicală, dublat față de 2020

0

Aegon România a distribuit prin rețelele de brokeri un număr dublu de asigurări de a doua opinie medicală în acest an, față de 2020.

Sînziana Maioreanu (foto), CEO al Aegon România: „Pentru noi, dezvoltarea parteneriatelor cu rețelele de brokeri este importantă. Împreună putem duce mai aproape de români produse simple, accesibile și care răspund unor nevoi actuale prin faptul că asigură protecție financiară în caz de diagnostic oncologic, acces la tratament de specialitate în sistem privat, acces la rețele internaționale de medici pentru siguranța tratamentului sau a diagnosticului. De fiecare dată apare întrebarea simplă: De ce ți-ai asigura doar mașina/casa/poate vacanța și te-ai lăsa pe tine deoparte? Viața și sănătatea ta, a celor dragi ție chiar sunt cele mai importante. Ai grijă de ele!” 

Un sondaj realizat în rândul clienților Aegon România arată că „60% dintre românii care au achiziționat produse de a doua opinie medicală, Aegon Diagnose.me, în 2021 au fost motivați de nevoia de a fi siguri că diagnosticul sau tratamentul primite inițial sunt corecte. Principalele caracteristici ale produsului care au suscitat interesul au fost accesul la medici de renume internaţional, din Europa și SUA, precum și posibilitatea de a-și încărca documentele online şi a obține un răspuns fără a merge la doctor, în special în perioadele de creștere a numărului îmbolnăvirilor de coronavirus”. 

Aegon România anunță că în acest an, „a încheiat două noi colaborări, cu Destine Broker și Fabrica de Asigurări, ajungând în prezent la un portofoliu de peste 20 de companii de brokeraj din țară, printre care companii de top din industrie: Campion Broker, Inter Broker, Millenium Broker, Safety Broker, Transilvania Broker și mulți alții”. Totodată, „și-a propus să continue campania de educație financiară a publicului din convingerea că asta va duce la creșterea pieței locale a produselor de asigurare, care are potențialul de a recupera decalajul față de țările vecine”.

Sînziana Maioreanu: „Brokerii au un rol extrem de important în comunitate, ei sunt foarte aproape de oameni, îi consiliază, îi pot ajuta și le pot oferi soluțiile financiare potrivite și complete pentru sine și pentru familiile lor. Prezența brokerilor pe întreg teritoriul României, indiferent că vorbim de zona urbană sau rurală, este esențială pentru ca educația financiară și informațiile despre asigurări să fie cât mai aproape de orice român. Dacă vezi necesitatea asigurării bunurilor materiale, nu ar trebui să uiți de ceea ce este cel mai important, viața și sănătatea ta, fără de care nu te poți bucura de nicio posesiune. Și, în ciuda convingerii multora, aceste produse de asigurare de viață nu sunt scumpe”.

Emilia Leonte, Sales Director Aegon: „Noi ne vom concentra în lunile următoare și pe o promovare intensă a asigurării oncologice, Optimist. Pandemia a încetinit controalele preventive, țara noastră oricum nu stătea foarte bine la acest capitol din rațiuni care țin atât de teamă, cât și de lipsa unei culturi a analizelor de rutină. Acum oamenii sunt și mai reticenți să meargă în unități medicale, dacă nu consideră că este absolut nevoie, mai ales în contextul supraaglomerării spitalelor cu pacienți Covid. Specialiștii au prognozat, din păcate, o creștere a cazurilor de cancer în următoarea perioadă. O asigurare în caz de diagnostic cu cancer poate funcționa ca o plasă de siguranță, oferind banii de care ai mare nevoie pentru investigații, tratamente sau deplasări la clinici de specialitate. În cazul asigurării Optimist, pe lângă despăgubirea în bani în caz de diagnostic cu cancer, oferim și un voucher de acces la tratament de specialitate în clinicile private Amethyst din București, Timișoara și Cluj”. 

Aegon România reamintește că „face parte dintr-unul dintre cele mai mari grupuri financiare din lume, specializat în asigurări de viață, planuri de pensie și soluții pentru investiții. Aegon are, la nivel mondial, o tradiție de peste 175 de ani. În total, cei peste 22.300 de angajați ai companiei oferă servicii financiare pentru aproximativ 34,4 de milioane de clienți din America, Europa și Asia. Aegon a intrat pe piața din România în 2007, prin compania de pensii private, și în 2008 prin compania de asigurări de viață. În prezent, Aegon are în România peste un milion de clienți și 150 de angajați”.

Financial Intelligence și Asociația Energia Inteligentă organizează a treia ediție a FORUMULUI GAZELOR NATURALE

0

Dumitru Chisăliță: „Sectorul gazelor naturale din România trece prin cea mai profundă criză în cei 107 ani de existență

Financial Intelligence și Asociația Energia Inteligentă organizează mâine, 23 noiembrie 2021, de la ora 11:00, a treia ediție a evenimentului FORUMUL GAZELOR NATURALE – Evoluția prețului gazelor naturale în 2021, perspective pentru 2022”.

Evenimentul se va desfășura online și va fi transmis LIVE pe platforma financialintelligence.ro, pe pagina de Facebook Financial Intelligence și pe pagina Asociatiei Energia Inteligenta, precum și pe canalul de YouTube Financial Intelligence.

Preţurile gazelor naturale au crescut cu peste 300% anul acesta, în timp ce Europa a început sezonul rece cu cele mai scăzute stocuri din peste un deceniu. O treime din gazele naturale consumate de Europa provin din Rusia.

Suspendarea procedurii de aprobare a Nord Stream 2, controversatul gazoduct între Rusia şi Germania pe sub Marea Baltică, de către Agenţia Federală a Reţelelor din Germania (Bundesnetzagentur, BNetzA) a amplificat temerile privind necesarul de gaze al continentului în această iarnă.

O criză energetică ar putea duce la o criză financiară mondială, consideră analiștii

Dumitru Chisăliță, președintele Asociației Energia Inteligentă, a declarat: „Sectorul gazelor naturale din România trece prin cea mai profundă criză de la începutul existenței sale. Practic, în cei 107 ani de existență, nu ne-am mai confruntat niciodată cu o sinergie atât a ceea ce înseamnă creșterea prețurilor la gaze naturale la un nivel istoric, cât și cu o problemă a asigurării gazelor naturale la toți consumatorii în această iarnă.  Considerăm că e necesară o abordare inteligentă pentru a trece cu bine această iarnă și a pregăti sistemul pentru anii viitori”.

În cadrul evenimentului se vor discuta următoarele subiecte:

  • Evoluția prețului gazelor naturale în România și Europa;
  • Aprovizionarea cu gaze naturale în iarna 2021-2022;
  • Măsuri de sprijin pentru consumatori;
  • Cine și când trebuie să intervină în controlul prețului;
  • Tendințe ale prețului gazelor naturale;
  • Cum folosim hidrogenul în interesul României;
  • Evoluția producției de gaze naturale în România;
  • Perspectiva evoluției prețului gazelor după demararea exploatării în Marea Neagră;
  • Extinderea reţelei de distribuţie a gazelor;
  • Cum folosim BRUA în avantajul României?
  • Adoptarea taxonomiei pentru gazele naturale;
  • PNRR, Fondul de modernizare şi Fondurile Structurale 2021-2027: trei surse importante de finanțare din fonduri europene a proiectelor din energie;
  • România și tranziția către o energie curată, fără emisii – tranziția energetică – oportunitate economică;
  • Green Deal – o realitate care generează oportunități și implică riscuri.

Speakerii evenimentului sunt:
George – Sergiu NICULESCU, Secretar de stat la Ministerul Energiei,
István-Loránt ANTAL, Preşedintele Comisiei pentru energie, infrastructură energetică și resurse minerale din Senat,  
Zoltan NAGY-BEGE, Vicepreședintele Autorității Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE),
Aristotel Marius JUDE, Director General al Romgaz,
Cătălin STANCU, Associated Senior Expert la Horvath & Partners,
Cătălin NIȚĂ, Director Executiv al Federației Patronale Petrol și Gaze (FPPG),
Corneliu BODEA, CEO Adrem și Președinte al Asociatiei Centrul Român al Energiei,
Iuliana PĂNESCU, Head of Treasury la Premier Energy,
Septimiu STOICA, Președinte AGA la Bursa Română de Mărfuri,
Aura SĂBĂDUȘ, Expert prețuri gaze la ICIS Londra,
Flavius DORDEA, Vicepreședintele Asociației Energia Inteligentă,
Ioan IORDACHE, Membru al Asociației Energia Inteligentă și director Executiv al Asociației pentru energia hidrogenului din România.

Evenimentul va fi moderat de: Dumitru CHISĂLIȚĂ, Președinte, Asociația Energia Inteligentă, și Adina ARDELEANU, Membru Fondator Financial Intelligence.

Agenda evenimentului poate fi consultată de aici.

Participanții se pot înscrie gratuit la următorul link: https://financialintelligence.ro/forumul-gazelor-naturale-2021/ și pot transmite întrebări speakerilor încă de la înscriere. Primim întrebările participanților și în timpul evenimentului, în comentarii la video, prin intermediul paginii de Facebook Financial Intelligence.

Le mulțumim partenerilor pentru că au făcut posibilă desfășurarea evenimentului!

Parteneri: Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG), Horvath, Transgaz, Romgaz, CIS GAZ, OMV Petrom, Adrem, Centrul Român al Energiei (CRE), Premier Energy, Bursa Română de Mărfuri (BRM), Asociația Furnizorilor de Energie din România (AFEER), Conef-Gaz

Parteneri instituționali: Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), ICSS, Camera de Comerț Româno-Britanică (BRCC)

Parteneri media: Agerpres, România Durabilă, Economistul, Club Economic, InvesTenergy, Focus Energetic, The Diplomat Bucharest, FinZoom.ro, Revista Cariere, New Money, BiziLive TV.

Producție video: Boof Media.

Mai multe detalii despre eveniment puteți găsi aici.