Meseriile viitorului în industriile culturale și creative

Date:

Platforma Formare Culturală lansează proiectul „Industrie culturală 4.0: profesii creative ale viitorului”, cu obiectivul de promovare în mediul online a profesiilor creative contemporane. Proiectul este adresat în special tinerilor din România care aspiră să lucreze sau sunt tineri practicieni în industriile culturale, «nativilor digitali», explică inițiatorii, „după termenul popularizat de consultantul în educație Marc Prensky în articolul său din 2001, intitulat «Digital Natives, Digital Immigrants», în care se referă la declinul contemporan al educației (americane) și la eșecul educatorilor de a înțelege nevoile studenților moderni”.

Inițiatorii subliniază că „proiectul presupune producerea de materiale video, care au la bază structura unui interviu video cu un profesionist, care inovează în propriile meserii sau activează în domenii noi de activitate pe piața muncii, și materiale documentare despre ecosistemul cultural actual”.

Concretizarea este realizată prin producerea unor „materiale video cu profesioniști din domenii creative, interdisciplinare, contemporane, concentrate pe ghiduri de interviu ample și create prin intermediul metodei de transfer de cunoștințe generative.  

Sunt invitați în proiect specialiști precum Alina Calistru – Community Engagement Manager la ANIS – Asociaţia Patronală a Industriei de Software și Servicii din România; Ana-Maria Stancu – fondator, director, asociația E-CIVIS și compania Bucharest Promo Robots; Olivia Vereha – User Experience Designer, Code4Romania; Răzvan Florian – cercetător, președinte al Institutului Român de Știință și Tehnologie; Anamaria Hâncu – Co-founder Let’s Do It, Romania!, Promotion Manager INNA, Antonia, Delia, PR & CSR Manager SAGA Festival, Sound of Bucharest; Alina-Aura Silivestru – innovation manager, digital planner, head of media, lead manager; Mihai Lupu –  managerul general al Federației Patronatelor din Industriile Creative.

Organizatorii accentuează că „proiectul se subscrie și conceptului de a patra revoluție industrială, care estompează diferențele dintre sfera fizică, digitală și biologică și integrează sistemele cibernetico-fizice și internetul obiectelor (Internet of Things – IoT), datele mari („big data”) și cloud computing-ul, robotica sau sistemele bazate pe inteligență artificială. Conceptul a apărut în 2016, odată cu volumul omonim al lui Klaus Schwab, fondator şi preşedinte executiv al Forumului Economic Mondial, gazdă anuală pentru peste 3000 de lideri politici, economici, din ştiinţă şi cultură. Conceptul se referă la o combinaţie de tehnologii care schimbă modul în care trăim, muncim şi interacţionăm. În comparație cu revoluțiile industriale anterioare, cea de-a patra evoluează într-un ritm exponențial, nu liniar.

Alte detalii pe https://formareculturala.ro/profesii-creative/  

Proiect cultural cofinanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional; parteneri: Modernism.ro, Muzeul Național al Literaturii Române București, The Institute

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Mihai Daraban: Consiliul de afaceri România – EAU își va începe activitatea în scurt timp 

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României...

Politică şi politicianism în procesul integrării europene a României 

| de Prof. univ. dr. Vasile Pușcaș, membru corespondent al Academiei Române 

DIGI se pregătește pentru lansarea serviciilor în Belgia

DIGI a făcut încă un pas în procesul de...

Finanțare, sustenabilitate, tehnologie: comandamentele FoodIntelForum AQUA Carpatica pentru tot anul

Timpul trece iar ecourile puternice ale FoodIntelForum AQUA Carpatica, ediția...