Veniturile din servicii ale Vodafone România pentru T3 cu 0,9%* mai mari decât cele de anul trecut

0


Veniturile din servicii au ajuns la 196,6 milioane de euro în trimestrul încheiat la 30 septembrie 2021, cu 0,9%* mai mult în comparație cu rezultatele înregistrate anul trecut 

Vodafone România anunță principalii indicatori de performanță financiară pentru trimestrul încheiat la 30 septembrie 2021, potrivit rezultatelor raportate astăzi de Vodafone Group Plc. Veniturile din servicii au fost de 196,6 milioane de euro și continuă să fie stabile pe evoluția trimestrială.

În comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, veniturile din servicii au înregistrat o creștere cu 0,9%*. Iar la finalul lunii septembrie 2021, baza de clienți a Vodafone România a ajuns la 11,4 milioane.  

Achilleas Kanaris, CEO Vodafone Romania
Foto ©Vodafone

Digitalizarea este acum mai mult ca oricând în mintea tuturor și întreaga lume se concentrează pe identificarea și dezvoltarea de soluții care să ne ajute pe toți să ne continuăm activitatea în parametrii normali în ciuda vremurilor tulburi prin care trecem cu toții. Iar noi, la Vodafone, am făcut exact asta, ne-am concentrat pe nevoile specifice pe care clienții noștri și societatea le-au avut în acest timp și am decis să facem un pas îndrăzneț și să ne schimbăm modelul de business. Trecem acum printr-un proces de transformare, evoluând de la o companie de telecomunicații la un furnizor de servicii digitale și de comunicații electronice de nouă generație. Perioada pe care o traversăm la nivel mondial a accelerat și mai mult adoptarea de noi tehnologii, iar pentru domeniile educație și sănătate a fost esențial să primească suport. Pentru a fi pregătiți pentru cererea continuă de noi soluții care să susțină aceste segmente, precum și altele relevante pentru clienții noștri, am decis să ne mărim echipa internă de IT, astfel că până la sfârșitul anului ne-am propus să găsim 100 de experți în domeniu care să ni se alăture. Mai mult, am investit pe tot parcursul anului în infrastructura noastră mobilă și fixă ​​pentru a susține traficul mare de date înregistrat de la debutul pandemiei și pentru a asigura conexiuni stabile pentru clienții noștri. Și suntem extrem de fericiți că aceste investiții au rezultate vizibile: recent rețeaua noastră 5G a fost desemnată cea mai fiabilă rețea de date din România și am primit certificarea pentru cea mai bună experiență de utilizare de internet fix de la auditorului independent german umlaut. Pentru perioada următoare, ne dorim să continuăm creșterea portofoliului nostru de soluții IoT, e-health, smart agriculture sau e-education și investițiile în infrastructură pentru a susține nevoile clienților noștri”, a declarat Achilleas Kanaris, CEO Vodafone România.


* creștere organică, cu performanța analizată pe o bază similară.

GEFCO lansează primul transport feroviar neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 pe Noul Drum al Mătăsii

0

Un tren dedicat (block train) cu 41 de vagoane a plecat, pe 15 noiembrie, într-o călătorie de trei săptămâni de la Dunajska Strada, Slovacia, la Xi’an, China, pe Noul Drum al Mătăsii. Este primul transport cu un tren dedicat, neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2, operat de GEFCO pentru un client care avea nevoie de o soluție de transport, cu emisii scăzute, pentru bunuri de larg consum. 

GEFCO va compensa cele 250 de tone de CO2 generate de acest serviciu door-to-door prin investiții în proiecte certificate Gold Standard. În plus, trenul va fi echipat cu dispozitive IoT pentru a garanta urmărirea rutei, controlul temperaturii și integritatea produsului în timpul tranzitului.

Alice Defranoux, Rail Manager la GEFCO: „Suntem încântați să colaborăm cu clientul nostru de lungă durată pentru a furniza acest transport feroviar de reper, neutru din punct de vedere al carbonului. Cererea de pe piață pentru soluții mai ecologice este în creștere, în special în transportul pe distanțe lungi. La GEFCO, calculăm impactul soluțiilor noastre asupra mediului, le reproiectăm pentru a minimiza emisiile și propunem soluții de compensare pentru orice emisii de carbon rămase. Căile ferate sunt o modalitate foarte bună de a le reduce”.

Călătoria de trei săptămâni pe Noul Drum al Mătăsii include călătoria din Slovacia spre Brest-Małaszewicze la granița dintre Polonia și Belarus, unde mărfurile vor fi transferate de la vagoanele europene în cele rusești pentru a se adapta la ecartamentul feroviar de 1,52 m. 

Trenul va călători apoi prin Belarus și Rusia și va ajunge la Alashankou-Dostyk din Kazahstan, o legătură majoră în Podul Terestru Eurasiatic de la granița cu Xinjiang, portul de intrare în China. Mărfurile vor fi apoi încărcate pe vagoane chineze înainte de livrarea lor finală în Xi’an.

45% dintre angajații din România vor job-uri mai flexibile

Cu o piață a muncii aflată într-o continuă schimbare în materie de oportunități, dar mai ales în materie de modalități de recrutare, angajații își dezvoltă noi tendințe de mobilitate. Astfel, un studiu realizat de către Reveal Marketing Research și Kubis la solicitarea Undelucram.ro, privind comportamentul angajaților și digitalizarea procesului de căutare a unui loc de muncă, arată că peste jumătate dintre români (52%) și-au căutat un loc de muncă în ultimul an. 

45% dintre angajații din România vor job-uri mai flexibile. 

Așadar, la aproape un an și jumătate de la debutul pandemiei, candidații încep să pună accent pe satisfacții non-materiale, respectiv flexibilitate, această caracteristică fiind menționată de 45% dintre respondenții acestui studiu. 

Frecventarea platformelor de recrutare începe să devină o normalitate

Jumătate dintre respondenții acestui studiu au declarat că au intenționat să-și schimbe jobul și 30% declară că încă frecventează platformele de recrutare de câteva ori pe săptămână. În ceea ce privește platformele de recrutare, una din măsurile observate de aplicanți este că acestea s-au adaptat curentului actual de muncă în sistem hibrid și au creat filtre de căutare în acest sens (33%). 

De asemenea, platformele s-au îmbunătățit și pe partea de conținut și oferă informații mai detaliate cu privire la un anumit post deschis (25%) și sunt mai user friendly (10%). 

România digitală. Ce device-uri folosesc românii pentru a accesa platformele de recrutare? 

În ceea ce privește device-urile pe care românii le folosesc pentru a accesa platformele de recrutare, conform studiului, smartphone-ul este primul în topul device-urilor pe care românii le folosesc atunci când accesează platformele de recrutare (46%), urmat de laptop / PC (54%). 


Kubis este o agenție full service, digitally led cu peste 10 ani de prezență pe piața din România dar și un birou deschis în Houston (US) încă din anul 2013. 

Undelucram.ro este o comunitate online dedicată angajaților din România. Platforma conține informații despre locuri de muncă, recenzii ale angajaților despre companii, informații despre salarii și detalii despre cum se desfășoară interviurile de angajare. 

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa.


Despre Metodologie: 503 interviuri CAWI (colectare online), persoane active în câmpul muncii,  eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users. Perioada de colectare a datelor este mai 2021.

Prețuri de transfer: Cum se va materializa impactul ESG pentru companiile din România

Daniela Dinu, Director, Ala Popa, Manager (foto)

 Nevoia organizațiilor de a acționa cu responsabilitate față de societate și mediu a crescut în contextul pandemiei COVID-19, dar mai ales al politicilor de mediu, sustenabilitate și guvernanță (Environment, Social & Governance – ESG). Astfel, organizațiile multinaționale parcurg astăzi o tranziție rapidă către modele ce exced obiectivul de creștere a veniturilor și al profiturilor și sunt tot mai centrate pe responsabilitatea față de mediul înconjurător și societate. Lipsa unor politici ESG poate genera pierderi de venituri ca urmare a schimbării preferințelor consumatorilor, probleme în accesarea de fonduri și investiții, penalități din partea autorităților, afectarea imaginii și reputației companiei, dar și pierderea de talente existente sau potențiale.  

Ca urmare, implementarea strategiilor ESG generează un impact atât în contextul general al fiscalității, cât și la nivelul prețurilor de transfer. Ne propunem să abordăm în acest articol cum se va materializa acest impact în rândul companiilor din România din perspectiva prețurilor de transfer.   

Impactul ESG în lanțul creator de valoare și modelele de business

Este binecunoscut faptul că modificările în lanțul creator de valoare determină automat un impact în analizele de prețuri de transfer. Crearea de valoare și gestionarea riscurilor sunt componente esențiale în stabilirea profilului funcțional și implicit a marjelor de profit sau a modalității de stabilire a prețurilor de transfer. 

Strategiile ESG, parte din ele deja în stadiu de implementare la nivelul companiilor multinaționale, vor genera modificări semnificative în lanțul creator de valoare pentru majoritatea industriilor, de la industriile producătoare, industria produselor de larg consum, farmaceutică, servicii financiare, etc. Câteva exemple despre cum ESG va impacta lanțul creator de valoare sunt:

  • modificarea strategiilor de aprovizionare, 
  • adoptarea unor abordări sustenabile și etice privind aprovizionarea,
  • schimbarea locației surselor de aprovizionare
  • ajustarea proceselor de producție, etc. 

Modificările aduse în administrarea procesului de reciclare sau în alegerea furnizorilor ecologici vor impacta funcția de achiziții la nivelul unui grup de companii. Deja urmărim de mai mulți ani tendințe de centralizare a funcției de aprovizionare pentru a permite o alegere cât mai eficientă a furnizorilor. 

În egală măsură, strategiile Net Zero emisie vor avea un impact major în lanțul creator de valoare sau în apariția de noi modele de business pentru a permite companiilor adaptarea la noile reglementări sau politici. În cazul în care anumite companii vor implementa la nivel de grup strategii de Net Zero emisie care vor excede reglementările din România, trebuie avut în vedere cine va suporta costurile aferente. Vor rămâne acele costuri la nivelul companiei mamă sau vor fi ele refacturate către subsidiarele sale, inclusiv din România?  

Dacă ele vor fi refacturate prin intermediul contractelor intra-grup existente sau în baza unor aranjamente contractuale noi, întrebarea care se ridica este în ce măsură acele cheltuieli vor fi deductibile fiscal în România. Ar trebui subsidiara din România să suporte costurile respective sau ar reprezenta ele doar niște beneficii incidentale pe care o entitate independentă nu ar accepta să le suporte? Dacă în anumite circumstanțe răspunsul este unul afirmativ, stabilirea valorii de piață a respectivelor cheltuieli reprezintă o chestiune complexa care necesita o analiza atentă la nivel local.  

Alt exemplu este impactul în ceea ce privește proprietatea intelectuală. Implementarea unei politici sustenabile ESG are impact direct asupra imaginii companiei, riscul reputațional asociat și pe cale de consecință, asupra valorii companiei. Totodată, inovația adusă de schimbarea metodelor de reciclare, împachetare, reducerea emisiilor de carbon pot determina apariția unor noi elemente de proprietate intelectuală. Redevențele deja plătite de subsidiarele din România pentru transferul de proprietate intelectuală vor fi afectate de aceste elemente, iar potențial noi componente de proprietate intelectuală vor fi transferate local.

De asemenea, pot apărea noi modele de business. Companiile multinaționale deja urmăresc să înființeze companii special desemnate pentru implementarea strategiilor ESG sau să includă această funcție în companii existente. Astfel, apare întrebarea cum vor fi remunerate aceste companii / funcții. Valoarea de piață a acestora va trebui analizată și documentată la nivelul subsidiarelor din România și, desigur, susținută în cadrul acțiunilor de control efectuate de autoritățile fiscale.  

Transparența și reglementare 

În ultimul deceniu, prețurile de transfer au fost în centrul discuțiilor în ceea ce privește transparența informațiilor. Cel mai bun exemplu o reprezintă raportările Country-by-Country („CbCR”), cât și recenta inițiativă de raportare publică CbCR la nivelul Uniunii Europene. 

CbCR, documentația la nivel de grup (eng. „Masterfile”), cât și dosarele locale de prețuri de transfer vor trebui să prezinte informații despre cum ESG impactează profilul funcțional și lanțul creator de valoare. Analizele funcționale tradiționale vor trebui adaptate pentru a surprinde elemente de risc ce țin de continuitatea afacerii, costuri suplimentare în legătură cu taxele „verzi” suportate la nivelul grupului, inclusiv schimbări în costurile de finanțare. 

Pe de altă parte, raportarea non-financiară ESG reprezintă un important pas prin care companiile vor trebui să se conformeze cu noile reguli privind transparența politicilor ESG și modelelor de operare responsabile. Iar componenta fiscală este tot mai mult privită ca reprezentând o contribuție importantă la nivelul societății în ansamblu, mai degrabă decât un simplu cost de business.

Tranzacții financiare 

Modificarea modelelor de business va aduce cu sine și noi necesități de finanțare. Din punct de vedere al prețurilor de transfer, este important să urmărim modificările aduse în structurile de finanțare și cum vor fi analizate aceste tranzacții financiare. Spre exemplu, ar trebui avut în vedere care va fi impactul strategiilor ESG asupra ratelor de credit rating ale creditorului sau care va fi impactul asupra capacității de finanțare. 

O discuție aparte în ceea ce privește tranzacțiile financiare o au obligațiunile ecologice (eng. „green bonds”). Aceste obligațiuni prevăd rate de dobândă mai mici comparativ cu alte instrumente financiare clasice. Astfel, apare întrebarea cum vor fi analizate aceste tipuri de tranzacții financiare.

Totodată, investitorii pot aplica o rată de dobândă premium („greenium”) pentru proiectele de Net Zero emisie. În acest caz, este de așteptat să asistăm la o alocare a beneficiilor acestei prime în cadrul grupului, inclusiv la nivelul filialelor din România.

Concluzie

Este indiscutabil faptul că noile tendințe privind ESG vor genera schimbări de strategii, politici și modele de afaceri și noi probleme de implementare. Contextul global determină o aliniere a strategiilor de grup la normele internaționale, iar reglementările locale vor urmări în timp politicile internaționale ESG. 

Ce trebuie să avem în vedere din prisma analizelor de prețuri de transfer, este faptul că regulile de bază în ceea ce privește principiul valorii de piață, faptul că tranzacțiile derulate între părți afiliate trebuie să fie efectuate la valoare de piață, rămân în continuare aplicabile. Astfel, schimbările modelelor operaționale sau de afaceri, apariția unor noi tipuri de tranzacții sau instrumente financiare / produse ecologice vor trebui să fie în timp real corect reflectate în politicile de prețuri de transfer aplicate.   

Analiză AVBS Credit: 1 din 3 angajati din sistemul bancar ar accesa o franciză în domeniul brokerajului bancar

Aproximativ 30% dintre angajaţii din sistemul bancar doresc să avanseze în carieră şi se reorientează profesional

Potrivit analizei interne a AVBS Credit, planurile românilor care lucrează în sistemul bancar sunt legate de continuitatea în domeniu sub o altă formă, astfel, 1 din 3 angajați din sistemul bancar ar accesa o franciză în domeniul brokerajului bancar.

Conform datelor companiei, aproximativ 30% dintre angajaţii din sistemul bancar doresc să avanseze în carieră şi se reorientează către activități profesionale mult mai bine plătite. Aceştia sunt dispuşi de a-şi continua cariera, alegând să rămână în acelaşi domeniu, dar nu ca angajați, ci ca antreprenori în brokerajul de credite. Profesia de broker de credite oferă oportunităţi de avansare în carieră specialiştilor din domeniul financiar-bancar care au la îndemână un ecosistem de avansare profesională. 

Valentin Anghel, CEO & Founder AVBS Credit

„Din ce în ce mai mulţi angajaţi din sistemul bancar conştientizează beneficiile unei francize în domeniul brokerajului bancar şi aleg să se orienteze către următoarea etapă în carieră. La specialiştii bancari am sesizat o nevoie de creştere în cariera acestora, o dorință stringentă de a trece de la statutul de angajat la cel de antreprenor în domeniul intermedierii de credite bancare”, spune Valentin Anghel, CEO & Founder AVBS Credit.

Angajat vs. antreprenor în sistemul bancar. Un broker de credite câştigă şi peste 15.000 euro pe lună şi poate să ajungă chiar şi la suma de 200.000 euro pe an.

Aceeaşi analiză AVBS Credit prezintă motivele pentru care un specialist bancar s-ar orienta către o franciză în domeniu: 

  • 60% vor câștiga mult mai mulți bani;
  • 20% doresc să își planifice singuri programul de lucru;
  • 15% declară că vor avea mai mult timp liber;
  • 5% preferă independenţa, să nu aibă șefi;

AVBS Credit numără peste 50 de Francize răspândite în Bucureşti şi în oraşele importante ale ţării. 70% dintre Francizele AVBS Credit sunt conduse de oamenii care au renunțat la joburile din bancă, pentru că au decis să devină antreprenori în sistem de franciză, au vârste cuprinse între 25 – 54 de ani şi provin din orașe precum București, Arad, Baia Mare, Bistrița, Brașov, Brăila, Caransebeș, Călărași, Constanța, Craiova, Drobeta Turnu-Severin, Focșani, Gheorgheni, Iași, Lugoj, Mangalia, Otopeni, Petroșani, Pitești, Ploiești, Satu Mare, Strehaia, Târgoviște, Târgu Mureș și Timișoara. Cel mai mare credit bancar intermediat de către un broker de credite AVBS Credit se situează în jurul valorii de 500.000 euro şi a fost destinat achiziţiei unei locuințe.

Planurile companiei de brokeraj bancar sunt de a-şi dubla francizaţii actuali, atingând un număr de 100 francize până la finalul anului 2022.

Referitor la produsele de creditare ale companiei, cele mai accesate sunt: 74% creditele ipotecare, 13% creditele Nevoi Personale, 10% creditele Noua Casă, 3% alte tipuri de credite.

Cu sprijinul brokerilor de credite, cetățenii din România au acces la cele mai bune produse bancare conform nevoilor lor. Clienții care au în plan să achiziționeze o locuinţă pot contacta brokerii AVBS Credit pentru a primi informaţiile necesare și pentru intermedierea unui credit ipotecar potrivit lor.

AVBS Credit lucrează cu peste 30 de bănci și IFN-uri din România, iar serviciile sunt gratuite pentru clienții care optează pentru un credit. AVBS Credit este membră A.R.B.C. (Asociația Română a Brokerilor de Credite). Detalii despre obținerea unei francize AVBS Credit: https://www.avbs.ro/franciza/detalii-obtinere-franciza/ 

Marius Antonie este noul Partener Asociat în cadrul departamentului de Consultanţă al EY România

0

Marius Antonie (foto) se alătură echipei EY România, ca Partener Asociat în cadrul departamentului de Consultanță, cu specializare pe zona de tehnologie. Din noul său rol de lider în Transformare Digitală și coordonator al Centrului de Excelență pe soluții de RPA și Automatizare Inteligentă, Marius Antonie va avea misiunea de a îmbunătăți capacitățile existente în domeniul automatizărilor inteligente, ducând hiper-automatizările la următorul nivel al transformării digitale, extinzând utilizarea cloud-ului și a noilor tehnologii și valorificând parteneriatele cu furnizorii de tehnologie. 

În același timp, se va concentra pe eficientizarea și structurarea capacităților emergente de livrare a tehnologiei EY, valorificând experiența sa anterioară de consultanță în tehnologie.

Marius Antonie are o experiență profesională de aproape 20 de ani în domeniul consultanței tehnologice și în dezvoltarea de aplicații. De-a lungul carierei, a coordonat proiecte telco de mari dimensiuni, gestionându-le de-a lungul întregului ciclu de viață, și proiecte complexe în medii internaționale, inclusiv centre de livrare offshore în domenii precum dezvoltarea de aplicații, operațiuni de aplicații și infrastructură.

„Marius își va valorifica experiența aprofundată în dezvoltarea de aplicații și consultanță tehnologică pentru a accelera creșterea capacităților noastre de transformare digitală și automatizare inteligentă în România și pentru a extinde ecosistemul nostru de parteneri în tehnologie, consolidând poziția EY de consilier de încredere în acest domeniu”, spune Peter Latos, liderul departamentelor de Consultanță și Strategie și Tranzacții, EY România.

Aurelia Costache, Partener, Consultanță, EY România, EMEIA Intelligent Automation Leader: „Ne bucurăm să-l avem pe Marius în Centrul nostru de Excelență pentru Automatizare Inteligentă. Ne consolidăm echipa și capacitățile pentru a continua să asistăm atât clienții locali, cât și pe cei internaționali în proiecte de hiper-automatizare, ca parte a unor proiecte mai ample de transformare a afacerii”.

În ultimii 13 ani, a activat în cadrul Accenture Technology și a făcut parte din echipa locală de management. Marius Antonie deține o diplomă în Informatică și este specializat în Arhitectura Aplicațiilor și Integrarea Sistemelor, cu accent pe industria telco. 

Groupama lansează chatbot-ul Amelie, un asistent virtual pentru clienții companiei

0

Groupama, unul dintre liderii pieței de asigurări din România, extinde modalitățile de contact și relaționare cu clienții printr-un asistent virtual, disponibil permanent pe site-ul companiei. Amelie este dezvoltată pe tehnologia conversațională de la DRUID și răspunde la întrebările clienților sau vizitatorilor site-ului Groupama, indiferent de oră sau zi.

Chatbot-ul Amelie poate oferi informații utile despre principalele categorii de produse din portofoliul Groupama – Auto, Călătorii, Proprietăți și bunuri, Viață sau Sănătate. Clienții pot afla mai multe detalii despre modul în care aceste produse pot fi achiziționate, care sunt procedurile de avizare a daunelor și documentele necesare, termenele de soluționare sau detalii ce țin de asistența de urgență. 

Informațiile sunt actualizate permanent, clienții având opțiunea de a adresa întrebări libere sau de a parcurge în mod ghidat sugestiile de subiecte oferite de Amelie. În prima săptămână de la lansare, Amelie a înregistrat peste 1000 de interacțiuni. 

Groupama a mai dezvoltat anterior, alături de DRUID, și chatbot-ul intern, Ioana, creat pentru a le oferi angajaților informații la zi despre procesele interne, măsuri specifice în contextul pandemiei de Covid-19 și alte indicații utile.


Groupama, lider pe piaţa de asigurări din România, este recunoscut pentru calitatea serviciilor şi soluţiile flexibile de asigurare oferite celor peste 1 million de clienţi individuali şi peste 80,000 de companii. Parte a unui grup internaţional de asigurări şi servicii financiare, mutualist si cu o istorie de peste 100 de ani, cu 32.600 de angajaţi deservind peste 13 milioane de clienţi la nivel global, Groupama îşi orientează strategia de dezvoltare în jurul celui mai important partener al său, clientul, pentru care dezvoltă produse şi servicii simple şi flexibile, adaptabile nevoilor acestuia, care să îi asigure continuitatea planurilor atunci când apar evenimente neprevăzute.Mai multe informatii pe www.groupama.ro.

ANALIZĂ KEYSFIN: PIAȚA SERVICIILOR DE CONTABILITATE, AUDIT ȘI CONSULTANȚĂ FISCALĂ, NIVEL RECORD ÎN 2020

Cifra de afaceri a companiilor care oferă servicii de contabilitate, audit și consultanță fiscală a ajuns la aproape 3,9 miliarde de lei în 2020, cu aproape 4% mai mult față de 2019 și cu 143% peste nivelul din 2010. 

Pentru anul 2021 analiștii KeysFin estimează continuarea tendinței de creștere a cifrei de afaceri începută în 2010 și depășirea pragului de 4 miliarde de lei.   

„Cu un rezultat net de peste 1 miliard de lei și capitaluri proprii de peste 2 miliarde de lei în 2020 (pentru prima dată în istorie), piața serviciilor de contabilitate, audit și consultanță fiscală este printre cele mai profitabile din România. Astfel, Rentabilitatea Capitalului (ROE) a crescut la 55,5%, iar Marja Rezultatului Net a ajuns la aproape 30% în anul pandemiei”, a declarat Diana Florescu, analist economic KeysFin, unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.

REZULTATUL NET A ÎNREGISTRAT MAXIMUL ISTORIC ÎN 2020

După un declin marginal în 2020, numărul de companii care au avut ca principal domeniu de activitate codul CAEN 6920 a crescut cu aproape 30% față de nivelul din 2010, la 11,8 mii în 2020. De asemenea, în anul 2020 numărul de angajați a scăzut cu 5,5% față de anul anterior, însă a rămas cu 14% peste nivelul din 2010, la 20,5 mii de angajați

În anul 2020, rezultatul net a înregistrat maximul istoric de aproape 1,2 miliarde de lei, având o creștere de 15,6% față de anul anterior și de 565% comparativ cu anul 2010.

TOP CIFRĂ DE AFACERI *

BRITISH AMERICAN SHARED SERVICES (EUROPE) SRL, entitatea care se ocupă de partea de contabilitate, audit și consultanță fiscală din cadrul grupului BAT (deținută de BRITISH AMERICAN GLOBAL SHARED SERVICES LIMITED) a avut cea mai mare cifră de afaceri în 2020 de 443,5 milioane de lei și a reprezentat 11% din totalul pieței. 

Clasamentul este completat de cele 4 companii din Big Four*: ERNST & YOUNG, cu o cifră de afaceri de 392 milioane de lei, KPMG cu 211 milioane de lei, PRICEWATERHOUSECOOPERS cu 202 milioane de lei și DELOITTE cu 173 de milioane de lei

Primele 5 entități au concentrat 37% din total în 2020. 

TOP PROFITABILITATE *

Din perspectiva profitabilității, PRICEWATERHOUSECOOPERS a fost lider în 2020, cu peste 40 milioane de lei, urmat de BRITISH AMERICAN SHARED SERVICES (EUROPE) SRL, ERNST & YOUNG, KPMG și DELOITTE.

PANDEMIA A ACCELERAT DIGITALIZAREA CONTABILITĂȚII, AUDITULUI ȘI A CONSULTANȚEI FISCALE

De la verificarea unui eșantion, la verificarea întregului portofoliu de facturi, de la inventarierea fizică a fluxului de stocuri, la monitorizarea acestora remote în timp real prin tehnologii video dedicate, contabilitatea și auditul virtual se traduc în primul rând printr-o calitate mai ridicată, obținută mai eficient decât în mod tradițional.

„Indiferent în ce stadiu de implementare se află companiile, direcția este clară: se modifică felul în care acestea își colectează, procesează și păstrează datele. Se trece de la formatul fizic la cel digital, iar folosind capacitățile remote, a celor de extragere a datelor din cloud sau prin platforme de data-sharing, companiile le pot transmite în siguranță mai departe contabililor, auditorilor sau consultanților fiscali. Interacțiunea fizică poate reveni, însă până atunci îi va ține locul comunicarea online – prin apeluri video, chat, email, etc”, au menționat analiștii Keysfin.

„Piața de contabilitate, audit și consultanță trebuie să facă eforturi pentru a rămâne cu un pas înainte: să investească în digitalizare și inovație, în procesele de securizare a datelor și mai ales în aptitudinile celor care le vor folosi. Spre exemplu, în automatizare pentru realizarea operațiunilor de rutină, de verificare a respectării regulilor de întocmire a situațiilor financiare sau în tehnologii de tip machine learning de identificare a tiparelor și de estimare a rezultatelor, pentru a putea astfel preveni frauda, eventualele erori umane și pentru a adăuga valoare rezultatelor procesului în general”, a continuat Diana Florescu, analist economic KeysFin.

3.300 DE COMPANII AUDITATE, POTRIVIT REGISTRULUI COMERȚULUI

Potrivit datelor de la Registrul Comerțului sunt aproximativ 3.300 de companii active care și-au declarat auditorul și și-au raportat rezultatele financiare pentru 2020 la Ministerul Finanțelor. Între acestea regăsim aproape jumătate dintre companiile mari (315 companii), în jur de 14% dintre cele medii (1.150) și aproape 2% dintre cele mici (812 companii). De asemenea, cele mai multe sunt active în Industria prelucrătoare (802), Comerț (431) și Imobiliare (411). 


Notă: Analiza cuprinde toate companiile care și-au raportat rezultatele anuale la Ministerul Finanțelor și au avut ca domeniu principal de activitate codul CAEN 6920: Activități de contabilitate și audit financiar; Consultanță în domeniul fiscal. 


*Sunt incluse rezultatele financiare cumulate ale tuturor entităților identificate în baza structurii acționariatului care au avut ca principal domeniu de activitate declarat la Ministerul Finanțelor codul CAEN 6920 în 2020: ERNST & YOUNG (5 entități: ERNST & YOUNG SRL, Support Services SRL, Assurance Services SRL, Accounting Services SRL, Service SRL), KPMG (5 entități: KPMG Audit SRL, Advisory SRL, Tax SRL, Accounting and Payroll Services SRL și Tax Services SRL), Deloitte (4 entități: Deloitte Audit SRL, Tax SRL, Fiscal Representative SRL, Accounting SRL) și PwC (3 entități: PwC Audit SRL, Tax Services SRL & Compliance Services SRL).

Biofarm înregistrează un profit net de 54,8 milioane lei, în primele nouă luni ale anului, în creștere cu 20% față de perioada similară a anului 2020

0

Biofarm (simbol bursier BIO), unul dintre cei mai importanți producători de medicamente din România, raportează creșteri semnificative pentru primele nouă luni ale anului comparativ cu aceeași perioadă din 2020. Biofarm a înregistrat o cifră de afaceri de 179 milioane lei în primele nouă luni din 2021 și un profit net de 54,8 milioane lei, în creștere cu 20%, față de aceeași perioadă a anului trecut. Biofarm, care anul acesta aniversează 100 de ani de activitate neîntreruptă, a raportat EBITDA de peste 75 milioane lei, cu 20% mai mult comparativ cu primele nouă luni ale anului trecut. 

Cătălin Vicol, director general Biofarm

„În ultimele nouă luni am finalizat cea mai importantă investiţie a ultimilor 30 de ani din industria farmaceutică locală – o unitate de producţie construită de la zero, cu instalaţii şi utilaje moderne, am încheiat procesul de revitalizare a imaginii corporate și a brandurilor strategice din portofoliu și am reușit să ne consolidăm poziția în topul celor mai importanți jucători din industria farmaceutică locală, în categoria Consumer Healthcare (CHC). Rezultatele financiare ne motivează să continuăm misiunea Biofarm de a face bine prin performanță și cu standarde aflate la cel mai înalt nivel”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

Din punct de vedere volumic, Biofarm ocupă locul 2, cu o creștere de 6% față de aceeași perioadă a anului trecut, în linie cu dezvoltarea categoriei. În valoare, Biofarm și-a consolidat vânzările către consumatorul final, înregistrând o creștere de 19%, raportate la prețul de achiziție în farmacii.

Investițiile în marketing și promovare au fost crescute față de aceeași perioadă a anului trecut în vederea menținerii competitivității brandurilor focus și susținerea lansării Biofen Extra, combinație de ibuprofen și paracetamol. Noul produs introduce Biofarm în segmentul de piață cu cel mai mare potențial de business din categoria CHC – medicamente destinate terapiei durerii.

Portofoliul Biofarm acoperă cele mai importante arii terapeutice din divizia Consumer Healthcare-digestiv & metabolic, respirator & ORL, cardiovascular & circulator, sistem nervos, multivitamine, cu peste 20 de branduri reprezentative. 

Ericsson ConsumerLab mapează maturitatea 5G a furnizorilor de servicii de comunicații

0

  • Studiul Ericsson indică patru etape de maturitate a adopției tehnologiei 5G în rândul furnizorilor de servicii de comunicații
  • Unul din cinci furnizori de servicii de comunicații, incluși în acest studiu, a fost clasat în categoria celor aflați în avangarda implementării tehnologiei 5G (5G Pacesetters) și sunt considerați lideri pe segmentul tehnologic și în ceea ce privește calitatea rețelelor 5G, au un marketing mai eficient și pun la dispoziția consumatorilor servicii cu un grad mai ridicat de inovație 
  • Furnizorii din categoria 5G Pacesetters au de trei ori mai multe șanse să își păstreze clienții, în timp ce dezvoltă inovații oferind servicii 5G care includ aplicații de cloud gaming și realitate virtuală (VR) sau augmentată (AR) 

În comparație cu alți furnizori de servicii de comunicații, cei care fac parte din categoria 5G Pacesetters – care include furnizorii care sunt, în prezent, lideri în ceea ce privește cererea globală de servicii 5G pe segmentul destinat consumatorilor – au de trei ori mai multe șanse să își păstreze clienții și aproape de două ori mai multe șanse să-și majoreze veniturile medii pe utilizator (ARPU) și pe cele rezultate din furnizarea serviciilor mobile. Acestea sunt câteva date care reies din noul raport Ericsson ConsumerLab (NASDAQ: ERIC), denumit „5G Pacesetters”. 

Aceasta este prima analiză a pieței 5G (realizată în industrie) pe segmentul consumatorilor, care îmbină datele privind satisfacția consumatorilor cu cifre din piață, evaluând nivelul de maturitate 5G și strategiile de venituri în rândul a 73 de furnizori de servicii de comunicații care activează pe 22 de piețe de la nivel global, inclusiv în România. Studiul a fost realizat pe baza unui număr de 105 criterii.

Cercetarea identifică patru etape de maturitate 5G în rândul furnizorilor de servicii de comunicații: 5G Explorers (aflați abia în fazele incipiente); 5G Potentials (clienții lor sunt mulțumiți de rețelele 4G performante operate de aceștia, însă ei nu au investit prea mult în rețelele și în ofertele 5G); 5G Aspirationals (acei furnizori care caută provocările din piață, au obiective mari în ceea ce privește implementarea rețelelor 5G și încearcă să îmbunătățească nivelul de satisfacție al consumatorilor); 5G Pacesetters (sunt mai avansați în ceea ce privește ritmul de implementare și asigurarea unei acoperiri 5G de cea mai bună calitate, dar mai au, încă, aspecte de îmbunătățit). 

Unul din cinci furnizori incluși în acest studiu, percepuți pe scară largă de consumatori ca fiind lideri de piață pe segmentul 5G, nu deține neapărat și cea mai mare cotă de piață (acolo unde activează). 

Aceștia au cel mai bun Scor Net Promoter (NPS) în piețele pe care activează și generează inovație oferind în medie trei servicii din categoria 5G pentru consumatori, precum cloud gaming, video imersiv (AR/VR) și Fixed Wireless Access.

În timp ce piețele din Asia de Nord-Est și America de Nord (avansate în ceea ce privește implementarea rețelelor 5G) au cea mai mare pondere a furnizorilor de servicii de comunicații din categoria 5G Pacesetters, doar o treime dintre cei care activează în Europa sunt clasați în această categorie. 

Cele mai importante concluzii ale raportului:

  • 50% dintre 5G Pacesetters și-au majorat veniturile medii pe utilizator (ARPU) cu 1% sau mai mult, de la an la an, comparativ cu un sfert dintre ceilalți furnizori de servicii
  • 75% dintre 5G Pacesetters monetizează tehnologia 5G pe baza vitezei și a calității serviciilor pe care le oferă, pe baza serviciilor de Fixed Mobile Convergence (FMC) sau a conținutului oferit în pachet
  • 5G Pacesetters asigură o acoperire medie a populației de 75%, viteze de descărcare de 270 Mbps și o disponibilitate medie a serviciilor 5G de 14% sau mai mult
  • În medie, 5G Pacesetters sunt percepuți ca lideri de piață pe segmentul 5G de aproximativ 70% dintre abonații lor 
  • Aproape 50% dintre 5G Pacesetters au lansat deja servicii 5G de Fixed Wireless Access 
  • Funrizorii din categoria 5G Pacesetters sunt cei mai proactivi în ceea ce privește implementarea capabilităților 5G standalone și a celor de multi-access edge computing (MEC)

Raportul propune, de asemenea, diferite căi prin intermediul cărora furnizorii de servicii de comunicații se pot dezvolta și își pot îmbunătăți poziția pe piață (ca jucători din categoria 5G Pacesetters):

• asigurarea unei acoperiri extinse a serviciilor și comunicarea realizărilor importante  

• îmbunătățirea operațiunilor de marketing pentru serviciile 5G, pentru a se poziționa ca un lider în percepția consumatorilor 

• extinderea gradului de acoperire în spațiile interioare și îmbunătățirea vitezei serviciilor oferite 

• explorarea posibilității de a introduce în portofoliu oferte convergente cu tehnologia 5G

• furnizarea de servicii 5G în bandă largă în rețelele de la domiciliu 

• inovație în portofoliul de planuri tarifare prin atragerea de utilizatori în abonamente  de valoare mai mare pe segmentul 5G 

• introducerea de noi servicii și experiențe imersive pentru consumatori

• promovarea unor parteneriate și programe, la nivel de ecosistem, pentru smartphone-uri și nu doar

Erik Ekudden, CTO al Ericsson, a precizat: „Principala modalitate prin care furnizorii de servicii de comunicații își pot crește veniturile pe segmentul 5G este reprezentată de angajamentul pe care aceștia și-l asumă spre a deveni lideri în domeniul tehnologic și a asigura calitatea rețelelor pe care le operează. Aceștia își pot îmbunătăți afacerile pe segmentul destinat consumatorilor și, în același timp, pot explora noi oportunități. Nu este surprinzător faptul că furnizorii din categoria 5G Pacesetters caută noi provocări astfel încât să poată face elementele de conectivitate 5G mai relevante pentru oameni, pentru afaceri și pentru societate”. 

Jasmeet Singh Sethi, șeful departamentului ConsumerLab, din cadrul Ericsson Research, a afirmat: „Serviciile 5G destinate segmentului consumatorilor pot debloca oportunități de venituri de până la 3,7 trilioane de dolari pentru furnizorii de servicii de comunicații, până în anul 2030. Acest raport subliniază faptul că 5G Pacesetters (care pot demonstra că au capacitatea de a adopta noi tehnologii, de a influența percepția consumatorilor, dar și că sunt pregătiți să investească și să se concentreze pe dezvoltarea de inovații în aria serviciilor 5G) sunt deja în fața competitorilor lor în cursa către noi oportunități de venituri. Explorând noi oportunități bazate pe tehnologia 5G, tot mai mulți furnizori de servicii de comunicații vor putea intra în categoria denumită «5G Pacesetters» și își vor putea crește veniturile în același ritm”.