FPPG: România are nevoie urgentă de politici energetice stabile și predictibile, care să stimuleze investițiile și producția autohtonă de energie

0

Federația Patronala de Petrol și Gaze (FPPG) salută inițiativa Comisiei Europene pentru diminuarea efectelor creșterii excepționale a preturilor la energie la nivel internațional, preconizate a dura pe tot parcursul iernii. FPPG își exprimă în același timp speranța că parte dintre aceste recomandări vor putea facilita, și pentru milioane de români, o trecere mai ușoară printr-o iarnă care se anunță grea din mai multe puncte de vedere.

Pe fondul crizei globale care se manifestă și în sectorul energetic al tuturor țărilor Uniunii Europene (UE), Comunicarea Comisiei Europene include un set de măsuri pe care UE și statele sale membre le pot lua pentru a gestiona impactul imediat al creșterii prețurilor și pentru a consolida reziliența la șocuri viitoare.

În linie cu recomandările Comisiei Europene, FPPG atrage atenția asupra faptului că soluția pentru ca tara noastră să evite astfel de situații constă în adoptarea de politici energetice stabile și predictibile pe termen lung, care să stimuleze investițiile și, implicit, producția autohtonă de energie.

Într-un context legislativ și de reglementare echilibrat, stabil si competitiv, România ar fi fost mult mai bine pregătită pentru iarna care începe, având noi surse de energie în producție astăzi. Un exemplu în acest sens îl constituie proiectele de gaze naturale din Marea Neagră, care ar fi putut fi demarate cu ani în urmă, în condițiile unui cadru legislativ offshore adecvat investițiilor de o asemenea anvergura. Din păcate, în ciuda eforturilor industriei de a comunica specificul și beneficiile proiectelor de gaze naturale offshore, legislația în vigoare (adoptată în 2018) a blocat investițiile planificate de companii și, implicit, avansarea proiectelor.

Gazele naturale din Marea Neagră reprezintă singura soluție a României pentru a-și securiza accesul la energie și de a traversa cu succes perioada tranziției energetice. Mai mult, proiectele din Marea Neagră pot sprijini relansarea unor sectoare industriale din Romania și ar genera contribuții semnificative la bugetul de stat. De aceea, pe parcursul ultimelor luni, reprezentanții și partenerii FPPG au organizat ample discuții cu membrii Parlamentului României, reușind să găsească consens politic cu privire la urgența proiectelor de gaze naturale din Marea Neagră, dar și la necesitatea unor prevederi clare privind stabilitatea fiscală și legislativă, un sistem fiscal echilibrat și mecanisme de piață liberă.

Astfel, FPPG face următorul apel la factorii decizionali în această perioadă de criză:
Gazele naturale din Marea Neagră reprezintă soluția pentru independența energetică a României. În lipsa acestor proiecte, se estimează ca importurile de gaze ar putea creste la 50%, la nivelul anului 2030.
De aceea, haideți să încercăm cu toții să nu repetăm greșelile făcute în ultimii ani. Companiile sunt pregătite să demareze proiecte de miliarde de euro pentru a aduce gazele naturale la țărm, pentru consumatori.

Avem nevoie de acest cadru legislativ astăzi, mâine s-ar putea să fie prea târziu!

Efectul scumpirilor la gaze și energie!De Black Friday, românii caută soluții pentru încălzire și reducerea facturilor la utilități

0

Campania de Black Friday 2021 va reprezenta, pentru mulți dintre români, șansa de a căuta și a găsi soluții optime pentru încălzirea și amenajarea locuinței, în contextul scumpirilor masive la energie și gaze, estimează retailerul de bricolaj Mathaus. De la becuri LED, boilere, centrale la sisteme de izolație termică, focusul va fi, în acest an, pe reamenajarea locuinței, pe soluțiile eficiente de izolare termică și consum energetic.

Creșterea puternică a facturilor la energie, gaze, în general la întreținerea locuinței, influențează, în mare parte, perspectivele românilor în privința achizițiilor de Black Friday.

Dacă în anii precedenți în prim-plan se aflau electronicele și electrocasnicele, produsele de fashion, auto și beauty, în această perioadă tot mai mulți clienți se interesează, în mediul online dar și în magazinele fizice, de soluțiile de eficientizare a consumului de energie și gaze, de reamenajare a locuinței în așa fel încât să își reducă facturile la utilități.

Potrivit estimărilor Mathaus, unul dintre principalele trenduri de achiziție din zona Black Friday îl va reprezenta zona eficientizării pierderilor de căldură sau îmbunătățirii condițiilor din locuințe cu materiale care asigura o mai bună performanță termică, incluzând în această categorie, printre altele, produsele pentru încălzire eficientă și rapidă (boilere, centrale, sobe etc.), materialele de construcții – cu focus pe termoizolațiile interioare și exterioare, ferestre și uși cu un grad izolator ridicat, instalații electrice si sanitare la o calitate mult mai bună.

Mulți români și-au făcut deja calculele cam cât consumă curent, gaze, cât le va veni factura la întreținere – dacă sunt în sistem centralizat, și acum caută soluții. De la ferestre mai bune și termosisteme pentru izolat pereții, din vată minerală sau polistiren, la boilere și chiar și becuri cu LED care consumă mai puțin, cererea pe aceste segmente a crescut și estimăm că va atinge punctul maxim în timpul Black Friday 2021”, afirmă Cristian Matei, directorul de retail MatHaus.

O casă eficientă energetic și atenția la serviciile oferite

Vestea bună este că oferta pe acestă zonă de „casă eficientă energetic”, de achiziție inteligentă, este mai bogată ca în anii trecuți. Sunt sute de tipuri de produse de ultimă generație sau materiale de construcții cu un randament tot mai bun care își fac loc în depozitele magazinelor de bricolaj sau direct în paginile online.

„Nu mai e ceva ieșit din comun, de exemplu, să ai o centrală termică performantă sau un boiler eficient, să folosești senzori ambientali pentru a eficientiza consumul de căldură asociați cu ferestre de calitate, să îți creezi scenarii de consum în zona de energie electrică”.

„Pe segmentul nostru, al materialelor de construcții și amenajări, observăm o dorință tot mai mare din partea clienților de a cumpăra materiale care asigură o construcție eficientă din punct de vedere energetic.
Soluțiile sunt multiple, la prețuri foarte variate, fie că vorbim despre cărămidă, BCA sau materiale pentru hidroizolații. Ideea e să te informezi temeinic despre ce ai nevoie, să întrebi un specialist și să urmărești tutorialele, pentru a face o achiziție inteligentă. Este un trend pe care îl vedem tot mai puternic în piață, pe care îl susținem și ni-l dorim să devină tot mai pregnant’’,
a declarat Cristian Matei, director retail MatHaus.

Dincolo de oferta de produse din zona de eficiență energetică, experții de la Mathaus remarcă interesul clienților pentru calitate în fața prețului și mai ales pentru serviciile oferite în cazul achizițiilor online.

„Black Friday înseamnă în primul rând prețuri mici. Însă nu doar atât. Vedem tot mai mulți clienți care se uită în mai întâi la facilitățile produselor, la calitățile acestora și caută cel mai bun match – preț & calitate. A trecut vremea când cumpărăturile, mai ales cele ce țin de amenajarea sau construcția casei, se făceau în funcție de prețul mai mic.

În al doilea rând, clienții noștri au început să își dea seama de avantajul și simplitatea pe care o ai când comanzi online chiar și materiale de construcții. Este mai avantajos să stai acasă pentru a supraveghea lucrarea, în timp ce noi prin flota proprie îți aducem comanda în fața porții sau la șantier. Observam și aici o creștere sănătoasă de la an la an”, afirmă reprezentantul MatHaus.

Acest trend s-a conturat încă din anul trecut când, pe fondul restricțiilor din pandemie, românii au stat mai mult în casă și au realizat că trebuie să facă schimbări în locuință sau în curte, dacă stau la casă.
Pandemia ne-a influențat comportamentul de consum, iar casa – care altădată reprezenta pentru mulți doar locul în care vin de la serviciu pentru odihnă, a ajuns să reprezinte un obiectiv important de investiții. Așa am trecut de la focusul pe electronice la explozia achizițiilor de materiale de reamenajare a locuinței (var lavabil și alte soluții de vopsit pereții, materiale ornamentale, instalații electrice, produse sanitare, uși, parchet, ferestre, oglinzi, rafturi și până la boilere, centrale termice și electrice mai eficiente din punct de vedere al randamentului și mai ales a consumului de energie”, afirmă experții.

Schimbăm în casă mai des decât acum 15 ani

Focusul românilor pentru schimbările din casă și grădină vine pe fondul creșterii puterii de cumpărare și, mai ales, a sofisticării obiceiurilor de consum.

Dacă în trecut, românii făceau așa-numita ,,curățenie generală’’ odată la 10 ani, în prezent acest lucru se întâmplă la 5-6 ani.

Dezvoltarea semnificativă a sectorului de bricolaj, a soluțiilor de transport sau creditare aflate la dispoziția clienților, a făcut ca văruitul, schimbarea mobilei și a aparatelor electrocasnice să ajungă rapid la nivelul ciclurilor de consum din Europa occidentală.

,,Ieftinirea semnificativă a soluțiilor de amenajare, de exemplu în cazul obiectele sanitare, a făcut ca vânzările pe aceste segmente să crească semnificativ, iar publicitatea asociată să influențeze tot mai mult această dorință a oamenilor de a avea tot timpul acces la soluții mai bune, mai eficiente’’, arată analiza.

Potrivit experților, odată cu pandemia, ideea de ,,curățenie generală’’ a prins și un mai mare avânt. Varul lavabil antibacterian s-a aflat în topul vânzărilor din ultimul an și, cel mai probabil, va continua acest trend și în viitor, alături de produse precum soluțiile de zugrăvit rezistente la umezeală, antimucegai etc.

„Suntem mai atenți la calitatea aerului din casă, la curățenie, la soluțiile care elimină bacteriile și germenii. În jurul ideii de curățenie inteligentă a apărut un întreg ecosistem de produse de calitate superioară, iar Black Friday va accelera acest trend de consum”, a menționat reprezentatul MatHaus – magazinul românesc de materiale pentru construcții MatHaus.

Cumpărături inteligente, de Black Friday

Pandemia a stimulat într-un mod semnificativ comerțul online în România, iar practica de a căuta pe internet diverse produse și servicii înainte de a le cumpăra a devenit una obișnuită pentru majoritatea populației.

Pe lista achizițiilor online au intrat inclusiv materiale de construcții precum cărămidă, bca, fier pentru fundație și alte materiale grele. Iar serviciile de transport asigurat până acasă sau la șantierul unde are loc construcția atârnă greu în luarea deciziei de achiziție a materialelor.

De Black Friday, Mathaus estimează că sectorul de vânzări online va atinge un maxim istoric, pe toate segmentele. Dincolo de preț și calitate, Black Friday 2021 va aduce un alt criteriu extrem de important – livrarea – mai ales în segmentul în care compania activează.

„În condițiile în care livrările la nivel internațional se află într-o situație de criză fără precedent, pentru cei care vor să cumpere inteligent de Black Friday va fi extrem de importantă livrarea. Să cumperi produse aflate pe stoc, cu livrare garantată și, în anumite situații chiar gratuită, cum oferă Mathaus, credem că reprezintă un atuu important care va influența în sens pozitiv decizia de achiziție”, a mai adăugat Cristian Matei, director de retail MatHaus.

Producătorul local de profile industriale din aluminiu, Delta Aluminiu, beneficiază de o finanțare de 20 milioane de lei

0

Producătorul local de profile industriale și sisteme din aluminiu,  Delta Aluminiu din Slatina,  a beneficiat de o finanțare în valoare de 20 de milioane de lei,  pentru activitatea curentă, acordată de CEC Bank, cu garanție EximBank,  în cadrul schemei de ajutor de stat COVID 19.

„Delta Aluminiu este o afacere locală care a crescut de la zero pe piața din România, ajungând al doilea cel mai mare producător de profile de aluminiu din țară. Produsele noastre,  exportate cu precădere în Olanda, Germania, Canada, Mare Britanie și Polonia  – acoperă kilometri  cu sere și panouri fotovoltaice, hale industriale și birouri. Am dezvoltat o fabrică modernă în Slatina, cu dotări de ultimă oră și avem un impact important în economia locală, cu peste 350 de angajați. CEC Bank ne este alături de mulți ani, fiind și partenerul care ne-a ajutat să finanțăm investițiile de extindere și modernizare a fabricii, în 2014”, a declarat Serhan Umut Yazici, CEO în cadrul Delta Aluminiu.

Sectorul materialelor de construcții se află în prezent într-o perioadă de expansiune, în contextul în care, potrivit datelor INS, în primele opt luni din 2021, volumul lucrărilor de construcții rezidențiale a crescut cu 20% față de perioada similară a anului trecut. 

Fondată în 2006 de patru tineri antreprenori, Delta Aluminiu SRL este unul dintre cei mai mari  producători locali de profile din aluminiu, utilizate în toate industriile unde se pretează folosirea  aluminiului (cel mai versatil metal existent): agricultură (sere și irigații), industria de energie verde (panouri solare), construcții, aer condiționat și iluminat stradal, birouri și hale industriale, medicină (scaune și paturi, elemente ajutătoare pentru persoanele cu handicap), mobilier de interior și exterior. Compania are o capacitate de producție de 20.000 de tone pe an, operând o fabrică de profil în Slatina, cu peste 350 de angajați. Anul trecut, producătorul a avut o cifră de afaceri netă de 144,5 milioane lei și profit net de 3,85 milioane de lei.

Pe lângă piața internă, 85% din producția companiei este exportată, ajungând în țări precum Germania, Olanda, Canada, Belgia, Polonia și Marea Britanie. 

Analiză Frames & Digital HR. Meseriile viitorului în România. Tu în ce job te vezi peste 10 ani?

0

Lumea se schimbă, în jurul nostru, cu o viteză tot mai mare. Economia se digitalizează, roboții sunt adoptați pe scară largă de tot mai multe companii, joburile clasice, cele care necesită forță umană brută, încep să dispară. O analiză realizată de compania de consultanță Frames și platforma de e-learning Digital HR – un proiect finanțat de Uniunea Europeană, arată că, în prezent, doar maxim 10% din populația activă a României este pregătită pentru meseriile viitorului, pentru economia digitală. Efectul? Mulți dintre români riscă, în următorii ani, să își piardă locurile de muncă.

Analiști de date, software developers, specialiști Big Data, experți în digital transformations, profesioniști în digital sales si marketing online, inovation creators, supraveghetori de calitate. Sunt doar câteva dintre joburile din noul val tehnologic care, pentru mulți dintre români, reprezintă o necunoscută.
Sunt meserii bine plătite, pe care multe dintre companiile românești și internaționale le oferă și pentru care, din păcate, nu găsesc mulți candidați. De ce? Pentru că, în România, prea puțini sunt cei care se adaptează cerințelor pieței muncii.

Potrivit datelor oferite de Eurostat, numai 1,6% dintre angajații din Romania au urmat, în 2019, forme de formare profesională. Spre comparație, în Suedia, procentul este de 37%, în Elvetia de 39,4%, iar media Uniunii Europene este de 14,8%. În Bulgaria, procentul angajaților care au urmat cursuri de pregătire a fost de 2,3%, în Polonia de 7,7%, iar în Ungaria de 7,3%.

„Deși există o gamă largă de cursuri de pregătire, multe dintre ele gratuite și disponibile online, în domenii precum IT, suport tehnic, marketing, Securitate Cibernetică Industrială, Tranziția la Industry 4.0, Dezvoltarea digitală a Produselor, Fabricația digitală a Produselor, Vânzări, Finanțarea Afacerii și Elaborarea planului de afaceri, mult prea puțini români încearcă să se specializeze într-o meserie de viitor. Motivele sunt legate, în principal, de timpul redus pe care îl au la dispoziție, de lipsa de atractivitate a domeniului sau, pur și simplu, de faptul că sunt confortabili cu jobul pe care îl au în prezent”, afirmă Ligia Neacșu, unul dintre coordonatorii programului Digital HR.

O altă statistică Eurostat arată că, nici măcar atunci când au nevoie de un loc de muncă, românii nu se grăbesc să urmeze cursuri de formare profesională. Numai 3,4% dintre șomeri au urmat forme de pregătire profesională, un nivel similar cu cel din Ungaria (3,4%), dar cu mult sub cel din Polonia (8,2%). În comparatie, 57,5% dintre suedezi s-au pregătit, în 2019, pentru a-și găsi un loc de muncă. Media UE este de 14,8%.

Inspectori HR și îngrijitor spații verzi

Dincolo de cursurile de pregătire organizate de companiile de profil din mediul privat, care acoperă în prezent o gamă largă de meserii cerute de piața forței de muncă, și statul oferă cursuri de pregătire gratuite în diverse domenii.

Potrivit datelor Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), în primele nouă luni ale anului 2021, numai 14.668 de persoane au participat la aceste cursuri. Dintre aceștia, 10.088 sunt șomeri, iar 2.376 sunt persoane beneficiare de formare la locul de muncă prin programe de ucenicie.

Din cele 688 programe de formare profesională gratuite, cele mai căutate au fost cele de inspector/referent resurse umane – 925 participanți; îngrijitor spații verzi – 876; agent de securitate – 865; operator introducere, prelucrare, validare date – 677; lucrător în comerț – 638; femeie de serviciu – 558; competențe cheie – comunicare în limba română – 423; frizer – coafor- manichiurist- pedichiurist – 369; contabil – 335; ajutor bucătar – 281; bucătar – 276; instalator instalații tehnico sanitare și gaze – 241; infirmier/infirmieră – 238, coafor – 195; manichiurist pedichiurist – 179.

„Prezența jobului de inspector/referent resurse umane în topul meseriilor pe care românii au vrut să le învețe în 2021 are legătură cu legislația românească care prevede ca firmele să aibă în organigramă o persoană desemnată să se ocupe cu resursele umane și care să aibă calificare de profil. E surprinzător faptul că în clasament nu există meserii precum cele de muncitori în construcții – zidar, parchetar, tâmplar, fierar-betonist etc., extrem de căutate în prezent”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.

Nevoia de specialiști este uriașă

Dincolo de joburile care au legătură, în principal, cu zona serviciilor, și acolo unde ANOFM joacă un rol important, în celelalte sectoare ale economiei, cererea de forță de muncă este tot mai mare, iar oferta este, din păcate, tot mai redusă.

„Retailul, Transportul și Logistica, Prestările de servicii, Industria alimentară şi IT/Telecom se află în topul solicitărilor de angajați specializați pentru care companiile găsesc cu mare greutate candidați. Nevoia de specializare este semnificativă”, a precizat Ligia Neacșu, unul dintre coordonatorii programului Digital HR.

Potrivit experților de la Centrul European pentru Dezvoltarea Formării Profesionale (https://www.cedefop.europa.eu/files/5581_en.pdf), printre joburile cu mare căutare în viitor se află cele de analiști de date și dezvoltatori software, operatori de mașini și roboți, angajați specializați în suport în domeniile tehnologice, specialiști în marketing digital, Big Data, experți în digital transformations, profesioniști în digital sales si marketing online, inovation creators.

La mare căutare se vor afla și angajații care lucrează în domenii specifice, precum sănătatea, prestările de servicii către populație, vânzări online/offline și domeniile creative.

„A patra revoluție industrială a început deja. Industry 4.0 este o realitate, iar schimbările sunt similare celor declanșate de revoluția industrială. Am trecut de la cai și trăsuri la automobile, de la lumânare la curentul electric, de la ziarele pe hârtie la internet. În Industry 4.0, multe dintre joburile actuale vor dispărea în următorii 10 ani și vor apărea altele care necesită noi aptitudini”, arată analiza.
Potrivit experților, economia viitorului se va baza, mai mult ca oricând, pe date, iar gestiunea acestora va genera cele mai multe locuri noi de muncă.

De la analiști de date, capabili să interpreteze informațiile, să le folosească pentru creșterea productivității și performanței companiei, la manager de sistem AI, capabili să planifice, să bugeteze și să gestioneze talentele, resursele și operațiunile companiilor, toate companiile vor avea nevoie de astfel de joburi.

800 de milioane de locuri de muncă vor dispărea

Experții Digital HR susțin că, până în 2030, robotizarea și platformele software integrate vor duce la dispariția, în linii mari, a activităților umane repetitive, precum cele din agricultură, asamblarea industrială, confecții și alte industrii. De asemenea, vor dispărea mare parte din joburile asociate cu gestiunea contractelor, contabilitate, activități profesionale din administrația publică și companii.
Potrivit estimărilor McKinsey Global Institute (MCI), la nivel mondial, între 400 și 800 de milioane de locuri de muncă vor fi pierdute din cauza automatizării până în 2030. Doar cinci la sută din ocupațiile actuale vor fi automatizate. În plus, vor fi create noi locuri de muncă.

,,Marea provocare, pentru angajatori, guverne și populație, este că multe dintre locurile de muncă viitoare nu au fost încă definite, unele nici măcar nu au fost inventate. Singura certitudine este că lucrătorii de mâine vor trebui să aibă abilități tehnice și competențe digitale, completate de o flexibilitate în gândire, pricepere în rezolvarea problemelor’’, arată analiza.

„Industry 4.0, a patra revoluție industrială, va schimba modul în care se derulează afacerile, modul în care se desfășoară producția, factorul uman urmând să capete un rol din ce in ce mai redus în producție și servicii. Faptul că vor dispărea multe dintre joburile birocratice din ziua de azi nu înseamnă că oamenii vor avea mai puține locuri de muncă la dispoziție. Au început și vor continua să se dezvolte meserii tot mai specializate, în domenii care țin, în principal, de dezvoltare și inovație, de suport și servicii, alături de cele de vânzări, marketing și promovare”, spun specialiștii Frames & Digital HR.

CEO, Medic chirurg, Manager Tehnologia Informatiei, Software Developer, Inginer și Analist Financiar se vor afla, și în viitor, în topul celor mai bine plătite joburi.

„Deși multe dintre job-urile care astăzi există vor fi automatizate până în 2030, acest lucru nu trebuie să ne sperie. Schimbările, de cele mai multe ori înseamnă progres și trebuie sa le acceptăm și să ne adaptăm. Să urmezi un curs online de pregătire, în timpul liber, după programul tău, reprezintă o soluție care, în viitor, poate să îți ofere o alternativă la jobul actual, o soluție mai bine plătită. Trebuie doar să îți dorești să te specializezi în mai multe domenii, să înveți să fii flexibil, să te adaptezi schimbăriilor prin care trece societatea”, afirmă Ligia Neacșu.

Economia, în 2030, va fi conectată la tehnologie, la internetul 6G, la serviciile cloud. Asta va însemna că angajații vor trebui să știe să folosească calculatorul, aplicațiile de lucru, să efectueze diferite operațiuni folosindu-se de inteligența artificială.

„De la vânzătorul de la magazin la managerul de vânzări, de la angajatul din agricultură la cel care lucrează în fabrică, activitatea tuturor va fi susținută cu ajutorul roboților, aplicațiilor software, inteligenței artificială. Să manevrezi un robot care culege cartofii, să lucrezi cu robotul care asamblează mașini, să folosești aplicație online prin intermediul căreia gestionezi relația cu clienții – astfel de activități sunt deja obișnuite în alte țări și, cu siguranță, vor fi implementate și la noi”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.

Potrivit unui studiu Frames, realizat recent, economia digitală ar putea reprezenta, în 2030, cel puțin 20 % din PIB, cu un plus de aproximativ 50 de miliarde de euro la Produsul Intern Brut.

Platforma Digital HR este dezvoltată de patru companii cu mare experiență în domeniul economic. Cursurile de pregătire în sunt gratuite, pentru că beneficiază de finanțare europeană, prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.

Pe platformă sunt oferite o serie de cursuri gratuite, despre Securitate Cibernetică Industrială, Tranziția la Industry 4.0, Dezvoltarea digitală a Produselor, Fabricația digitală a Produselor, Marketing, Vânzări, Finanțarea Afacerii și Elaborarea planului de afaceri.

În programul finanțat de Uniunea Europeană, vor fi pregătiți un număr de 652 de angajați. Dacă vrei să fi printre ei, intră acum pe www.digitalhr.ro.

Proiect cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.fonduri-ue.ro.
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

BestJobs: Valul 4 al pandemiei nu a afectat planurile de recrutare ale angajatorilor și nici mobilitatea candidaților, ba chiar conturează noi tendințe

0


Contextul epidemiologic continuă să-și facă simțite efectele în piața muncii, unde restricțiile necesare pentru gestionarea valului 4 dictează noi tendințe în recrutare. Conform datelor din platforma de recrutare BestJobs, în luna octombrie s-au observat 3 tendințe importante: accelerarea joburilor remote, atât în oferta companiilor, cât și în interesul candidaților, creșterea aplicărilor pentru joburile ce necesită nivel mediu de experiență și conturarea industriilor cu activitate specifică în pandemie. Procesul de recrutare devine și el mai flexibil, aliniat cu nevoile jucătorilor, astfel că tot mai mulți recrutori apelează la instrumente online pentru analiza, selecția și chiar intervievarea candidaților.  

Joburile remote la mare căutare în luna octombrie

Chiar dacă joburile remote au devenit o realitate constantă încă din vara anului 2019, schimbarea recentă a contextului epidemiologic a adus noi creșteri. Astfel, peste 110.000 de CV-uri au fost depuse la joburi remote în luna octombrie, cu 12% mai multe decât în luna anterioară. Companiile s-au conformat și ele, astfel că 11% dintre ofertele de joburi disponibile pe BestJobs au fost pentru poziții remote, în creștere cu 8% față de lunile de vară. 

În plus, cele mai multe aplicări în luna octombrie au fost înregistrate tocmai pentru un job remote. Mai exact 2.700 de oameni și-au depus CV-ul pentru o poziție de Agent Customer Care eMAG (remote) în cadrul companiei DANTE INTERNATIONAL. 

O altă schimbare notabilă de comportament pe platforma de recrutare BestJobs, care confirmă această tendință, este faptul că joburile ce pot fi realizate de la distanță au înregistrat aproximativ 3.000 de căutări după cuvântul cheie „remote”, situându-se astfel în topul celor mai căutate cuvinte cheie. 

Mobilitate crescută în rândul candidaților cu experiență între 2 și 5 ani

Pandemia nu a influențat nevoia de dezvoltare a candidaților, astfel că în luna octombrie s-a observat o creștere cu 5% a aplicărilor pentru joburile ce necesită un nivel mediu de experiență comparativ cu luna anterioară. Mai exact, 45% din volumul total de aplicări din octombrie au fost pentru poziții mid-level. Această categorie de joburi se adresează atât candidaților care vor să evolueze și pășească în treapta superioară de experiență, cât și celor care vor să facă o schimbare în carieră, pe același nivel. 

Celelalte categorii au atras aplicanți în proporție de 40% pentru entry-level, 11% pentru seniori și 4% pentru poziții de conducere.

Se conturează cele mai dinamice industrii în contextul sanitar: Medicină/Sănătate, Transporturi/Distribuție, Logistică și Vânzări

Valul 4 al pandemiei evidențiază creșteri în cererea, dar și în oferta pentru anumite domenii, cu activitate specifică contextului sanitar. Mai exact, aplicările pentru pozițiile în Medicină/ Sănătate au crescut cu 30% față de luna septembrie și au reprezentat 4% din totalul aplicărilor din ultima lună. 

S-a înregistrat, de asemenea, și o cerere accelerată în domeniile Transporturi/Distribuție și Logistică. Aici au fost deschise aproximativ 1.500 de poziții noi pentru livratori mâncare numai în luna octombrie, cu 10% mai multe decât în septembrie. De cealaltă parte, și interesul candidaților pentru joburi în aceste domenii s-a accentuat, întrucât 3.536 de căutări au fost realizate numai pentru astfel de poziții. 

Un alt domeniu care a luat amploare în pandemie este cel al Vânzărilor, mai ales în contextul în care această activitate poate fi făcută cu ușurință și de la distanță. Astfel, în luna octombrie au fost înregistrate 210.000 de aplicări pentru poziții în Vânzări, cu 26% mai multe decât în septembrie. 

Andrei Frunză, CEO BestJobs România. 

„Asistăm la un scenariu deja familiar, cel al muncii cu precădere de la distanță, care generează și alte trenduri. Luna octombrie, care a corespuns și manifestării de vârf a valului al patrulea, ne-a indicat cu claritate direcția către care se îndreaptă piața muncii, comportamente noi, dar și industrii ce cunosc o creștere accelerată fiind favorizate în această perioadă. Estimăm că vor mai apărea schimbări pe piața muncii, pe fondul contextului sanitar, dar observăm deja lejeritatea companiilor în a se adapta la această realitate, ca urmare a experienței de la începutul pandemiei”, spune Andrei Frunză, CEO BestJobs România. 

În luna octombrie, pe platforma de recrutare BestJobs s-au înregistrat peste 1.000.000 de aplicări la joburile disponibile, în creștere cu 10% față de luna anterioară.

În topul companiilor ale căror poziții deschise au atras cele mai multe CV-uri se numără Enel, cu 4.220 de aplicări, urmată de DANTE INTERNATIONAL, cu un total de 3.881 de aplicări, și de DM DROGERIE MARKT, cu 2.708 aplicări. 

Topul companiilor cu cele mai multe poziții deschise este condus de Emerson România, care are active în acest moment peste 150 de poziții disponibile în județul Cluj. Locul al doilea este ocupat de Pepco Retail, cu 100 de oferte, iar pe locul al treilea se situează Orion Innovation, cu 80 de poziții deschise. 

Raport Boston Consulting Group: De ce mașinile electrice nu pot fi adoptate mai repede

0

  • Mai mult de jumătate dintre vehiculele ușoare vândute la nivel global până în 2026 vor fi electrificate
  • Vehiculele cu emisii zero vor domina vânzările de vehicule ușoare la nivel global după 2035
  • Cu toate acestea, tendințele actuale ale pieței nu se schimbă suficient de repede pentru a îndeplini obiectivele globale de mediu

În contextul tuturor dificulăților întâmpinate în ultimul an, a apărut o sursă de speranță enormă pentru sănătatea planetei: industria auto se îndreaptă către vehicule electrice (EV) chiar mai rapid decât se credea cu doar un an în urmă. Datorită sprijinului constant al guvernelor și al producătorilor auto de top, în fața crizei COVID-19, cota de piață globală a mașinilor electrificate, a SUV-urilor și a altor vehicule ușoare a crescut de la 8% în 2019 la 12% în 2020 și a demonstrat o creștere continuă la începutul anului 2021.

Potrivit unui raport al Boston Consulting Group (BCG), intitulat De ce mașinile electrice nu pot fi adoptate mai repede?, această schimbare se va accelera dramatic în anii următori. De fapt, prognoza actualizată a BCG arată că până în 2026 vehiculele electrificate vor reprezenta mai mult de jumătate din vehiculele ușoare vândute la nivel global – cu patru ani mai devreme decât se anticipa în raportul anterior. În plus, vehiculele cu emisii zero au început să înlocuiască motoarele cu ardere internă (ICE), fiind un motor principal pentru vânzările de vehicule ușoare noi la nivel global, imediat după 2035.

Deși aceste tendințe ale pieței sunt încurajatoare, ele nu sunt suficiente pentru a îndeplini obiectivele climatice fără producerea de schimbări semnificative. Sectorul auto, în majoritatea piețelor de bază, inclusiv în UE, cu Pactul Ecologic European, nu va atinge, probabil, obiectivele Acordului de la Paris și Pactului Ecologic al UE pentru reducerea emisiilor la nivel mondial (transportul reprezintă aproximativ 12% din emisiile globale de CO2).

Acest lucru se datorează în primul rând faptului că ar putea dura aproximativ două decenii pentru ca parcul auto din întreaga lume să se transforme. Dacă jumătate din mașinile noi vândute la nivel global, în 2035 vor fi vehicule cu emisii zero, 70% dintre vehiculele în circulație vor funcționa în continuare cu benzină sau motorină.

Pentru a transforma parcul auto, guvernele din întreaga lume vor trebui să îmbunătățească reglementările și stimulentele la care lucrează deja. Termenele actuale pentru interzicerea vehiculelor alimentate cu combustibili fosili vor trebui recalculate. Trebuie puse în practică mecanisme de aplicare, care acum lipsesc. Standardele de emisii și stimulentele financiare pentru consumatori vor trebui consolidate pentru a încuraja adoptarea mai rapidă a vehiculelor cu emisii zero.

Guvernele trebuie, de asemenea, să colaboreze cu industria auto și utilitățile publice pentru a extinde considerabil infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice. Lipsa stațiilor de încărcare este printre cele mai serioase impedimente în calea adoptării vehiculelor plug-in. Pe măsură ce promovează adoptarea vehiculelor electrice, factorii de decizie trebuie, de asemenea, să acționeze pentru a se asigura că vehiculele existente, pe gaz și motorină, sunt îndepărtate mai rapid din circulație – urmând exemplul New Delhi, care a interzis vehiculele diesel ce sunt mai vechi de zece ani.

Pe lângă prețurile mai mici ale bateriilor și reglementările și planurile ambițioase ale producătorilor de automobile, pentru a accelera tranziția către vehiculele electrice trebuie să se reunească mai multe alte elemente, cum ar fi: o infrastructură de încărcare adecvată, în prezent un factor de descurajare cheie pentru clienții care altfel ar putea alege vehiculele electrice în locul celor cu ardere internă. BCG estimează că pentru a ține pasul cu creșterea proiectată a vehiculelor electrice, vor fi necesare 100 de milioane de puncte de încărcare suplimentare la nivel global în următorul deceniu. Lanțul de aprovizionare cu vehiculele electrice va trebui, de asemenea, să ofere rezultate. Producția de celule de acumulatori și materialele lor cheie, cum ar fi litiu și nichel, va trebui să crească de zece ori până în 2030.

Această transformare, ce se întâmplă o dată într-un secol, implică mult mai mult decât schimbarea sistemelor de propulsie de la ICE la EV. Pentru producătorii de automobile, va fi necesară o regândire fundamentală a modelului lor de afaceri. Companiile actuale de vehicule electrice din noua eră, nu numai că oferă produse puternice, dar operează și în condiții economice foarte diferite. Arhitecturile lor electrice și electronice simplificate și abordarea bazată pe software reduc semnificativ costurile, permițându-le în același timp să obțină prețuri premium. De asemenea, modelele lor de vânzări și servicii adoptă o abordare diferită, bazându-se acum pe vânzările directe online, în locul rețelei tradiționale de dealeri.

Electrificarea pieței auto globale a înregistrat progrese semnificative în ultimul deceniu, cu o viteză care a depășit chiar și cele mai optimiste estimări. Totuși, pentru a atinge obiectivul general de atenuare a schimbărilor climatice, factorii de decizie politică și industria auto nu numai că trebuie să accelereze pătrunderea pe piață a vehiculelor electrice. De asemenea, trebuie să accelereze remedierea daunelor produse prin scoaterea de pe drumuri mai rapid a vehiculelor mai vechi pe benzină și diesel. Miza este una foarte mare – atât pentru producătorii de automobile, cât și pentru planeta însăși.

CGS: Peste 20% dintre noii angajați, recrutați prin procese automatizate

0

Potrivit Computer Generated Solutions (CGS) România, liderul pieței locale de business process outsourcing (BPO), peste 20% dintre recrutările pe care le realizează în acest moment compania sunt efectuate prin sisteme automatizate, în timp ce focusul pe atragerea de talente pe poziții remote devine tot mai mare. De asemenea, compania investește permanent în generarea de noi procese de incluziune în echipă a noilor colegi exclusiv prin metode remote. 

În cadul CGS, atât local, cât și global, suntem în permanentă căutare de soluții pentru a aduce inovația în toate procesele noastre. Tocmai din acest motiv, recrutarea automatizată este tot mai mult folosită. La nivel autohton, astăzi cca. 20% dintre noii candidați participă în procesul de selecție în acest fel. Am demarat automatizarea procesului de recrutare pentru rolurile entry level disponibile în companie, exceptând cele care necesită o abordare diferită de cea standard, precum roluri de creație, management sau consultanță. Este important de menționat și faptul că ne orientăm tot mai mult către angajarea de personal pe poziții exclusiv remote, chiar și din zone unde nu avem birouri fizice, iar acest sistem de recrutare este de un real ajutor”, a declarat Vladimir Sterescu, Country Manager CGS România (foto). 

Acesta a subliniat, de asemenea, că recrutarea automatizată a dus la o scurtare a procesului cu aproximativ 50%, în timp ce feedback-ul oferit de candidați poate fi monitorizat în timp real, pentru fiecare etapă a recrutării.  Astfel, în medie, întregul proces automatizat durează 1-2 zile comparativ cu 4-5 zile pentru cel standard.

De asemenea, unul dintre cele mai importante avantaje ale noului sistem de recrutare este faptul că acesta poate oferi mai multe detalii legate de un candidat, comparativ cu informațiile ce pot fi obținute dintr-un CV sau într-un interviu cu o durată limitată.  Totodată, există și avantajul faptului că toți candidații completează procesul de aplicare de acasă, fără să resimtă presiunea unui interviu față în față, astfel încât caracterul și performanțele naturale ale acestora pot fi mai corect evaluate. Nu în ultimul rând, atuul major al selecției cu ajutorul unor tool-uri cu Artificial Intelligence (AI) este dat de faptul că aceasta acumulează informație pe măsură ce crește numărul de interacțiuni. Astfel, prin validările care se fac ulterior tot de către factorul uman, aceasta „învață” să selecteze profile cât mai apropiate de „candidatul ideal” căutat de companie. 

„Atât pentru noi, cât și pentru candidat, marele câștig oferit de acest proces nu este doar timpul câștigat, ci și faptul că reușim să ne dăm seama mult mai bine în ce departament ar performa cel mai bine fiecare persoană interesată de un post în companie”, a subliniat Vladimir Sterescu. 

Principalii pași pentru integrarea remote a angajaților în companie

Ultimul an și jumătate în care stilul de lucru remote a devenit o obișnuință, dar și noua strategie a companiei de recrutare a angajaților din zone în care nu dețin centre de contact, a adus cu sine și o schimbare în ceea ce privește procesul de incluziune în echipă a noilor colegi. 

„Acesta începe chiar din momentul în care candidatul aplică la postul vacant și poate afla detalii despre companie. Mai apoi, odată ajuns în programul de selecție, acesta poate afla informații suplimentare oferite de către recruiter. Odată trecut de anumite etape ale interviului, automatizat sau nu, candidatul discută cu un manager din cadrul proiectului și primește detalii specifice despre job-ul propriu-zis. Atunci când este finalizată recrutarea, noul coleg primește toate informațiile necesare pentru a se integra cât mai ușor în echipă”, a specificat Vladimir Sterescu.  

Procesul de onboarding este realizat 100% remote, noii angajați trecând printr-o serie de training-uri specifice, dar și prin sesiuni de coaching one on one în care accentul se pune pe dezvoltarea abilităților profesionale. Având în vedere natura remote a job-urilor oferite de CGS, noilor angajați li se pune la dispoziție un PC împreună cu perifericele necesare. De asemenea, află despre beneficiile de a fi angajat al companiei, despre evenimentele interne și activitățile ce se desfășoară în cadrul echipelor. 

Când vine vorba de onboarding-ul noilor angajați în sistem remote, cea mai mare provocare o reprezintă lipsa interacțiunii față în față, lucru ce a determinat creșterea  duratei alocată discuțiilor video cu nou veniții pentru o mai ușoară integrare.  

„Integrarea noilor angajați în sistem remote se realizează într-un timp mai mare acum,  deoarece aceștia au nevoie de o perioadă mai lungă pentru a se acomoda atât echipei, cât și valorilor companiei și jobului de zi cu zi”, a mai declarat reprezentantul companiei. 

De asemenea, CGS România investește permanent în acțiuni pentru angajați, chiar și remote, pentru a depăși temerile acestora în ceeea ce privește echipa și stabilitatea jobului. 

„Cum piața din România abia acum se deschide către poziții remote, mulți dintre angajați sau candidați se întreabă cât de stabilă este o astfel de poziție. Prin toate acțiunile pe care le realizăm, chiar de la prima interacțiune, ne străduim să le oferim o perspectivă cât mai clară asupra companiei și a posibilităților de evoluție în carieră. Acest lucru este un succes, fapt demonstrat și de creșterea procentului de retenție a noilor angajați”, a încheiat Sterescu. 

Renault Union Motors se deschide în București

0

Unul dintre cele mai mari servicii post-vânzare autorizate Renault se va deschide în București, pe baza parteneriatului strategic semnat de Sixt Group România, lider de piață în servicii auto și de mobilitate integrate și Renault, companie de top pe piața automobilelor noi pentru pasageri și comerciale. Renault Union Motors este caracterizat ca „un punct de vânzare strategic pentru Renault și o nouă divizie de business pentru Sixt Group România și se anunță a deveni una dintre cele mai importante reprezentanțe auto din București. 

Tal Lahav, CEO Sixt Group România: „Suntem foarte încântați de această nouă reprezentanță Renault. Ne-am unit întotdeauna forțele cu cei mai buni parteneri. Este o altă modalitate de a remodela filosofia noastră Always Yes și angajamentul nostru față de excelență. Parteneriatul pe termen lung cu Renault reprezintă misiunea noastră de a fi cei mai buni în tot ceea ce facem și de a oferi mașini și servicii de cea mai bună calitate și fără compromisuri atunci când vine vorba de clienții noștri și de nevoile lor de mobilitate. Aspirăm întotdeauna la mai mult; mai multă calitate, mai multă tehnologie, mai multă investiție în cercetare și dezvoltate, mai mulți clienți fericiți care primesc mai mult pentru ceea ce plătesc. Sunt absolut convins că noul parteneriat este un pas strategic pentru evoluția viitoare a grupului Sixt în România”. 

Cecilia Tudor, Managing Director Renault Cluster SEE: „Începerea colaborării cu un nou partener este întotdeauna un motiv de mândrie și de optimism pentru noi. Deschidem noi orizonturi, bazându-ne pe o relație solidă, pe o echipă determinată, profesionistă și la fel de entuziastă ca și noi. Union Motors va fi cu siguranță unul dintre partenerii de drum lung, alături de care ne va face plăcere să propunem clienților noștri cele mai bune soluții de mobilitate”. 

Showroom-ul Renault Union Motors este situat strategic pe Șos. București – Ploiești, 145, ca o poartă de intrare în București. Cu o suprafață totală de 27.000 mp, noul Renault Union Motors este pregătit să susțina, la nivel de expunere în showroom, un mix format din toată gama de modele Renault, pregătite pentru a fi testate de către clienți. Noul showroom va avea un trafic zilnic estimat de 100 de clienți care vor fi întâmpinați cu cele mai bune servicii și produse, începând cu locația în sine, echipa de vânzări, gama de mașini, ofertele financiare, inclusiv serviciile speciale de leasing adresat atât persoanelor fizice cât și companiilor și terminând cu beneficiile post-vânzare (asigurare, întreținere și alte servicii auto).

Mai multe detalii pot fi gasite pe noul site: www.renault-unionmotors.ro

Sixt Group România este mereu deschis noilor oportunități de afaceri care răspund nevoilor de dezvoltare a companiei și evoluției pieței. Direcția este una singură, de a-și menține poziția de lider de piață în serviciile auto și de mobilitate. Oportunităților noi le răspundem mereu cu un mare DA, noului showroom RENAULT Union Motors îi spunem “Always Yes” și să avem un drum bun împreună!

Sixt Group România este lider de piață în servicii auto și de mobilitate integrate, unic prin sistemul „One Stop Shop” și prin filozofia Always Yes. Grupul este un partener pe termen lung pentru clienții săi, prin oferirea de servicii competitive și soluții personalizate. Grupul este diferit prin sistemul „One-Stop Shop”, prin care oferă servicii integrate la cel mai bun raport calitate-preț, în același loc: leasing operațional, rent a car, vânzare de mașini rulate, vânzare de mașini noi și rulate marca Renault, service auto, unul dintre cele mai mari din România, autorizat Renault, Dacia și multibrand.

Renault, brand istoric de mobilitate și pionier al vehiculelor electrice în Europa, a dezvoltat întotdeauna vehicule inovatoare. Cu planul strategic „Renaulution”, Renault s-a angajat într-o transformare ambițioasă, generatoare de valoare, care se îndreaptă spre o gamă mai competitivă, mai echilibrată și mai electrificată. Ambiția sa este de a întruchipa modernitatea și inovația în tehnologie, energie și servicii de mobilitate în industria auto și nu numai.

MIT: Tehnologia 5G și alte tehnologii mobile digitale pot accelera semnificativ eforturile de reducere a emisiilor de dioxid de carbon

0

Un raport MIT arată impactul pe care soluțiile de conectivitate îl pot avea în procesul de reducere a emisiilor de dioxid de carbon generate  de industrii

Un nou raport realizat de MIT (Massachusetts Institute of Technology), cu sprijinul companiei Ericsson, arată impactul favorabil pe care implementarea soluțiilor de conectivitate îl poate avea în procesul de reducere a emisiilor de dioxid de carbon generate de unele dintre cele mai poluante sectoare industriale. Denumit „Decarbonizarea industriilor cu ajutorul soluțiilor de conectivitate și al tehnologiei 5G”, raportul se bazează pe informațiile oferite de liderii din domeniul tehnologiei, din mediul de afaceri și din sectorul producătorilor de energie din surse regenerabile de la nivel global.  

Raportul evaluează modul în care utilizarea soluțiilor de conectivitate, inclusiv a tehnologiei 5G și a altor tehnologii mobile digitale, poate facilita reducerea emisiilor de dioxid de carbon la nivelul sectorului energiei și electrificării, al producției și al transporturilor.

Sectorul energetic, cel al producției și cel al transporturilor se numără printre cele mai mari surse de poluare de la nivel global. În ansamblu, utilizarea energiei este factorul responsabil pentru aproximativ două treimi din emisiile de gaze cu efect de seră (GHG emissions), incluzând atât emisiile generate de activitatea propriu-zisă a acestor 3 sectoare, cât și energia consumată de alte sectoare. Acesta este alcătuit din 32 de gigatone (Gt) de emisii anuale de CO2, și alte 3,3 Gt de alte emisii. Sectorul de producție este responsabil pentru 17 Gt de emisii anuale de CO2, ceea ce reprezintă 32% din totalul de la nivel global. Emisiile generate de activitățile din transporturi totalizează anual 8,6 Gt de CO2, ceea ce reprezintă 16% din totalul pe plan global. Așadar, o reducere a emisiilor de dioxid de carbon în aceste sectoare, ar avea un impact substanțial în îndeplinirea obiectivelor din Acordul de la Paris, și în menținerea temperaturii medii globale cu 1,5°C peste nivelul înregistrat în perioada preindustrială.

Raportul arată că atât tehnologia 5G, cât și alte tehnologii mobile digitale pot accelera semnificativ eforturile de reducere a emisiilor de dioxid de carbon. Acest lucru este posibil ca urmare a rapidității cu care aceste soluții pot fi implementate, a latenței scăzute pe care o oferă, precum și datorită faptului că, prin implementarea lor, organizațiile pot să interconecteze și să gestioneze de la distanță active aflate în locuri diferite. 

Dintre principalele constatări care reies din acest raport, amintim:

• Tehnologia 5G este esențială în vederea eficientizării proceselor operaționale și a creșterii gradului de sustenabilitate a acestora. Pe lângă îmbunătățirile semnificative ale performanței operaționale, tehnologiile mobile digitale, inclusiv tehnologia 5G, ajută organizațiile să-și îmbunătățească gradul de sustenabilitate, odată cu creșterea gradului de eficiență energetică, datorită unei monitorizări mai precise.  Totodată, organizațiile își pot reduce unele costuri, precum cele aferente achiziționării materialelor și colectării / procesării deșeurilor, ca urmare a optimizării practicilor de management.

• Datele generate în rețelele mobile pot îmbunătăți capacitățile de analiză. Datele generate de dispozitivele IoT și de vehiculele autonome le oferă factorilor de decizie din organizații o vizibilitate mai mare asupra operațiunilor și o imagine de ansamblu mai clară asupra activităților care generează emisii de gaze cu efect de seră. Acest lucru poate crea o platformă de analiză puternică, care poate sprijini factorii de decizie în procesul de reducere a emisiilor poluante.

• Unele dintre sectoarele care generează cele mai multe emisii poluante sunt interconectate. Multe organizații sunt interconectate prin modele operaționale interdependente și ecosisteme de afaceri care utilizează, deja, date partajate. Tehnologia 5G poate ajuta la interconectarea unor sisteme mai mari pentru a permite partajarea unor cantități însemnate de date între diferitele lanțuri de aprovizionare, rețele logistice și energetice – ceea ce ar reprezenta un adevărat progres în direcția reducerii emisiilor de dioxid de carbon.  

Guvernele și companiile resimt presiunea de a dezvolta și integra noi modalități ecologice de producere și consum al energiei și al altor materiale, astfel încât emisiile de dioxid de carbon să fie reduse într-un timp cât mai scurt.  

În luna august a acestui an, Grupul Interguvernamental privind Schimbările Climatice, constituit la nivelul ONU (IPCC) a lansat cea de-a șasea ediție a raportului său, în care se arată că, fără o reducere substanțială și imediată a emisiilor de dioxid de carbon (CO2) și a altor emisii de gaze cu efect de seră, planeta se va confrunta cu o serie de schimbări climatice ireversibile, iar acestea vor avea efect asupra fiecărei componente a vieților noastre – de la producția de alimente, la tiparele de migrație și economia globală.

Erik Ekudden, Senior Vice President și Chief Technology Officer, în cadrul Ericsson, a declarat: „Prin intermediul tehnologiilor conectate, atât sectoarele private, cât și cele publice pot identifica și valorifica toate tipurile de soluții și scenarii de utilizare pe care le pot implementa, astfel încât să reușească să combată schimbările climatice. Eficientizarea activităților de logistică și producție, a sistemelor de producere a energiei din surse regenerabile, precum și implementarea transportului ecologic sunt doar câteva dintre scenariile de utilizare care ne sunt cunoscute tuturor. Este clar că ne confruntăm cu o provocare în ceea ce privește consumul global de energie, efectele poluării cu CO2 și utilizarea ineficientă a resurselor. Trebuie, așadar, să apelăm la acele tehnologii care să permită rapid schimbarea și credem că tehnologia 5G este unul dintre instrumentele cele mai puternice pe care le avem pentru a face acest lucru”. 

Citiți raportul: „Decarbonizarea industriilor cu ajutorul soluțiilor de conectivitate și al tehnologiei 5G” 

Raport PwC-Forumul Economic Mondial: Un preț minim al carbonului, la nivel global, ar impulsiona reducerea emisiilor

0

Un nivel minim al prețului internațional al carbonului (ICPF – international carbon price floor) ar impulsiona o reducere mai rapidă a emisiilor de dioxid de carbon și altor gaze cu efect de seră și ar limita efectele schimbărilor climatice, potrivit unui raport realizat de PwC și Forumul Economic Mondial.

„Impunerea unui nivel minim al prețului internațional al carbonului ar fi cea mai eficientă măsură pentru încurajarea investițiilor în energie regenerabilă și de reducere semnificativă a emisiilor la nivel global, cu peste 12%. Potrivit calculelor realizate de PwC, costul aplicării unei astfel de măsuri ar fi mai mic de 1% din PIB-ul global și ar putea fi compensat prin evitarea pierderilor economice asociate încălzirii globale”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România (foto).

Prețurile actuale creează condiții de concurență inegale și limitează ambiția climatică a țărilor, care se tem de pierderea competitivității internaționale.

În iunie, Fondul Monetar Internațional (FMI) a prezentat cadrul pentru stabilirea ICPF, care propune niveluri de preț diferite, în funcție de stadiul de dezvoltare al fiecărei economii. Astfel, FMI propune ca, până în 2030, nivelul ICPF pentru țările cu venituri mari să fie de 75 dolari/tonă, pentru statele cu venituri medii să fie de 50 dolari/tonă și pentru țările cu venituri mici de 25 dolari/tonă. Această structură este menită să limiteze posibilitatea ca emisiile să fie mutate în țări în care costul emisiilor este scăzut, încurajând în același timp țările cu venituri mici să participe la reducerea emisiilor.

Alte constatări ale raportului:

  • ICPF ar putea genera venituri suplimentare de până la 3% din PIB în unele țări, venituri care ar putea fi redistribuite gospodăriilor cu venituri mai mici și ar putea contribui la realizarea unei tranziții energetice juste.
  • Reducerea emisiilor cu 12% datorată nivelului minim de preț al carbonului, combinată cu angajamentul fiecărei țări pentru reducerea emisiilor ar contribui la limitarea încălzirii globale la 2°C peste nivelul preindustrial. Cu eforturi suplimentare s-ar putea atinge nivelul stabilit în Acordul de la Paris de 1,5°C. 
  • Țărilor cu venituri scăzute li se pot oferi stimulente financiare pentru a participa la ICPF dintr-un cont global finanțat cu o mică parte din veniturile obținute din prețurile carbonului ale țărilor cu venituri mari. 
  • Potrivit PwC Net Zero Economy Index, rata de reducere a emisiilor de carbon la nivel global a ajuns la 2,5% în 2020, în creștere ușoară comparativ cu nivelul din 2019, de 2,4%.
  • Indicele PwC arată că rata de decarbonare ar trebui să ajungă la 12,9% anual, de peste cinci ori mai mare decât în 2020, astfel încât emisiile să scadă la jumătate până în 2030 și să ajungă la zero până în 2050.