Airbnb speră că oamenii ard de nerăbdare să călătorească din nou

0

Ionuț Paulenco, analistul de piață pentru România al eToro, vă oferă comentariul său săptămânal privind ultimele evenimente de pe piețele financiare.

AirBnB își raportează câștigurile joi, sperând la o normalizare a situației. Serviciul de cazare a avut dificultăți în ultimul an din cauza restricțiilor de călătorie, veniturile scăzând cu 30% în 2020,  la 3,4 miliarde de dolari.

În ciuda scăderii vânzărilor, Airbnb a dat dovadă anul trecut de o reziliență surprinzătoare în ciuda restricțiilor, rămânând pe linia de plutire prin valorificarea piețelor interne de călătorii. Analiștii anticipează că veniturile din primul trimestru au crescut probabil cu 56%, la 717,96 milioane dolari raportate în aceeași perioadă a anului trecut.

Lucrurile sunt pe cale sa se îmbunătățească și mai mult pentru Airbnb pe măsură ce călătoriile se reiau. Am văzut deja anunțuri pozitive din partea autorităților care speră să reînceapă turismul. Americanilor care au fost complet vaccinați împotriva Covid-19 li se va permite să călătorească în Uniunea Europeană în această vară. Iar Centrul pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC) a declarat recent că „persoanele care sunt complet vaccinate cu un vaccin autorizat de FDA pot călători în siguranță în Statele Unite”.

Chiar și într-o etapă post-pandemie, Airbnb își poate continua recuperarea, deoarece oamenii care doresc să călătorească dar vor să evite mulțimile ar putea prefera închirierea unui apartament în locul unei camere la un hotel tradițional.

În plus, Airbnb a intrat într-un nou parteneriat cu Visa, permițând gazdelor să mute cu ușurință banii de la Airbnb într-un cont bancar asociat cu un card de debit Visa eligibil.

_________________

Despre eToro

eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 20 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.


Atenționare privind exonerarea de răspundere

Această comunicare este doar în scopuri de informare și educație și nu trebuie luată drept sfat pentru investiții sau recomandare personală, ofertă sau solicitare de a cumpăra sau vinde orice instrumente financiare. Acest material a fost pregătit fără a ține cont de vreun obiectiv de investiții anume al destinatarului sau de situația sa financiară și nu a fost pregătit în conformitate cu cerințele legale și de reglementare pentru promovarea cercetărilor independente. Orice referință la performanțele trecute sau viitoare ale unui instrument financiar, indice sau produs de investiții complex nu sunt și nu trebuie considerate a fi un indicator sigur pentru rezultate viitoare. eToro nu își asumă nicio răspundere că informațiile incluse în acest raport sunt în totalitate corecte și complete.

Întoarcerea la Disneyland – redeschiderea parcurilor tematice îmbunătățește perspectivele pentru Disney.

0

Comentariu de piață al analistului eToro Ionuț Paulenco

Investitorii care anticipează o „revenire la normal” sunt cu ochii pe Disney, care își raportează câștigurile joi pentru trimestrul care s-a încheiat în martie. Pandemia a avut un impact negativ asupra majorității activității Disney în ultimul an, cu un impact negativ estimat la 2,6 miliarde dolari din veniturile sale.

Dar restricțiile au adus și câteva oportunități pentru companie, cu serviciile de video streaming Disney+, Hulu și ESPN + câștigând milioane de utilizatori noi, dovedindu-se un competitor din ce în ce mai puternic pentru Netflix. Lansat abia în 2019, Disney+ a depășit deja 100 de milioane de abonați, propulsat de seriale populare precum WandaVision. Prin comparație, Netflix a raportat 208 de milioane de abonați la sfârșitul lunii martie, dar pe care i-a adunat încă din 2007, când a trecut de la expedierea de DVD-uri către abonați la servicii de streaming.

Conducerea Disney a indicat că serviciile sale de streaming ar putea ajunge la aproximativ 350 de milioane de abonați până în 2024.

În ciuda creșterii uriașe a abonaților, divizia de servicii direct către consumator a Disney a pierdut 2,8 miliarde de dolari în 2020 și nu e preconizată să devină profitabilă înainte de 2024. Analiștii se așteaptă ca Disney să înregistreze câștiguri ajustate de 28 de cenți pe acțiune la venituri de 15,85 miliarde de dolari, reprezentând o a patra scădere consecutivă de la an la an a vânzărilor.

Investitorii anticipează totuși o perspectivă mai bună pentru restul anului, pe masură ce oamenii încep să călătorească din nou odată cu diminuarea pandemiei, iar parcurile Disney sunt gata să-i primească.

Disney World din Florida funcționează cu restricții încă de vară trecută, însă parcul Disneyland din California s-a redeschis abia la sfârșitul lunii aprilie. Acesta va avea de luna viitoare chiar și un nou campus Avengers. Se așteaptă ca noua atracție să fie extrem de populară, capitalizând succesul filmelor cu eroi Avengers.

Majoritatea celorlalte parcuri tematice ale companiei, inclusiv Disney Tokio, Disneyland Shanghai și Disneyland Hong Kong sunt acum deschise. Numai Disneyland Paris rămâne închis pe perioadă nedeterminată.

Există și mai multe vești bune din alte sectoare în viitorul apropiat. Disney a amânat premiera producției sale Marvel, Black Widow, până în iulie și se așteaptă ca filmul să fie un blockbuster. Va avea premiera simultan pe Disney +.

_________________

Despre eToro

eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 20 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.


Atenționare privind exonerarea de răspundere

Această comunicare este doar în scopuri de informare și educație și nu trebuie luată drept sfat pentru investiții sau recomandare personală, ofertă sau solicitare de a cumpăra sau vinde orice instrumente financiare. Acest material a fost pregătit fără a ține cont de vreun obiectiv de investiții anume al destinatarului sau de situația sa financiară și nu a fost pregătit în conformitate cu cerințele legale și de reglementare pentru promovarea cercetărilor independente. Orice referință la performanțele trecute sau viitoare ale unui instrument financiar, indice sau produs de investiții complex nu sunt și nu trebuie considerate a fi un indicator sigur pentru rezultate viitoare. eToro nu își asumă nicio răspundere că informațiile incluse în acest raport sunt în totalitate corecte și complete.


Radu Puiu, XTB: Neliniște pe piețele bursiere americane. Indicele de măsurare a „fricii” pe burse a crescut considerabil din cauza inflației

0

Parcursul piețelor de capital din SUA din această jumătate de săptămână a fost extrem de volatil. Deși doi dintre cei trei indici majori din SUA (S&P 500 și Dow Jones) au început săptămâna într-o manieră extrem de optimistă, reușind să marcheze noi maxime istorice intraday, performanța acestora a avut însă de suferit, arată într-o analiză de piață Radu Puiu, Financial Analyst în cadrul XTB, casă de brokeraj listată pe Bursa de la Varșovia.

Marți, companiile de tehnologie au pierdut teren în prima parte a zilei, dar în cele din urmă au reușit să se redreseze pe măsură ce corecția s-a extins pe piața mai largă.

Indicele Dow Jones a pierdut 473 de puncte, aproximativ 1,4%, marcând cea mai slabă performanță din februarie.Cotația S&P 500 a scăzut cu 0,9%, dar a evitat înregistrarea unei a doua deprecieri consecutive de 1% după scăderea de luni.

Aceste pierderi ar putea fi justificate și de o potențială marcare a profitului după secvențe de creștere importante pe piețele americane. În plus, datele dezamăgitoare raportate la sfârșitul săptămânii anterioare pe piața forței de muncă este posibil să fi fost reinterpretate în weekend, o parte dintre investitori schimbându-și opinia cu privire la caracterul datelor.

Raportul NFP de vineri a adus o creștere a locurilor de muncă cu 266 de mii în aprilie, valoare mult mai dezamăgitoare decât prognoza mediană de +978 de mii. La prima vedere, rezultatul susține abordarea de așteptare a Fed în privința politicii monetare, arătând că redresarea economică dă în continuare semne de ezitare.

Totuși, rezultatul ar putea fi interpretat și drept un potențial semnal al unei divergențe majore între evoluția piețelor de capital și starea economiei, cele două părând în anumite momente fiind total deconectate.

Nivelul ridicat de agitație din piețe a fost confirmat de indicele de volatilitate evaluat de CBOE, care reprezintă un instrument de măsurare a „fricii” pe piețe prin intermediul prețurilor opțiunilor pe S&P 500. Acesta a crescut până la 23,73 de puncte, un nivel care nu a mai fost atins de două luni.

Vânzarea activelor riscante continuă și în această dimineață. Principala cauză pare a fi un nou val de îngrijorări legate de inflație, care ar putea pune presiune asupra Rezervei Federale să majoreze ratele dobânzilor sau să înăsprească condițiile de politică monetară mai rapid decât estimase anterior.

Un raport important despre inflația din SUA va fi publicat astăzi al 15:30 ora României. Se preconizează că Indicele Prețurilor de Consum (ICP) pentru aprilie va crește cu 0,2% față de luna precedentă, ducând la o rată anuală de creștere de 3,6%, potrivit estimărilor Dow Jones. O astfel de valoare ar reprezenta cel mai alert ritm de apreciere din septembrie 2011.

Deși investitorii par a fi tot mai îngrijorați de amenințarea inflației, Președintele Rezervei Federale, Jerome Powell, a declarat că orice creștere a inflației ar trebui să fie tranzitorie, neexistând motive de teamă pentru moment. În plus, Fed pare să sugereze că o mare parte din creșterea așteptată a inflației este de fapt doar o urmare a „efectelor de bază”, având în vedere prețurile mai mici înregistrate în urmă cu un an pe fondul pandemiei.

Totuși, deși prezența efectelor de bază există, presiunile inflaționiste ar putea continua și în lunile de vară, pe măsură ce tot mai multe state vor relaxa restricțiile și va începe sezonul concediilor.


Despre XTB:

Cu mai mult de 15 ani de experiență în piețele financiare, XTB este, în prezent,unul dintre cei mai mari brokeri de instrumente derivate din lume și o companie completă de investiții listată pe Bursa de la Varșovia. Cu birouri în peste 10 țări incluzând Marea Britanie, Polonia, Germania și Franța, XTB este, de asemenea, reglementată de cele mai importante autorități de supraveghere din lume inclusiv FCA și KNF.

Avertisment cu privire la riscuri:

Orice opinii, cercetări, analize, preţuri sau alte informaţii oferite cu titlul de comentarii generale de piaţă nu reprezintă sfaturi de investiţii. XTB nu este răspunzător pentru orice pierdere sau pagubă incluzând şi fără limitare la, orice pierdere sau câştig care poate lua naştere direct sau indirect din utilizarea sau bazarea pe astfel de informaţii. Vă aducem la cunoştinţă că informaţiile sau cercetările bazate pe date istorice nu garantează viitoare performanţe sau rezultate. 73% din conturile investitorilor de retail pierd bani atunci când tranzacționează CFD-uri cu acest furnizor. Ar trebui să luați în considerare dacă vă puteți permite să vă asumați riscul ridicat de a vă pierde banii.

Studiu Reveal Marketing Research: Românii încep să vadă lumina de la capătul tunelului

Cum au răspuns cetățenii români la întrebări legate de acest subiect în studiul Reveal Marketing? Conform studiului, satisfacția generală a românilor față de diverse aspecte ale vieții crește cu 5% în aprilie față de luna martie (65%).  Acest fapt poate fi explicat prin decizia de a introduce măsuri de relaxare, că urmare a scăderii ratei de incidență a infectării cu coronavirus. 

La nivel național, satisfacția față de carieră / locul de muncă este în continuare într-un trend ascendent (de la 62% în martie la 66% în aprilie), alături de satisfacția față de venituri (de la 45% în martie la 53% în aprilie). 

Pe primul loc în aprilie se află teritoriul depășirii obstacolelor și al schimbării, cu o creștere de 10% față de luna martie.

Familiile moderne sunt în continuare segmentul cel mai mulțumit de carieră / locul de muncă și de venituri, alături de tinerii profesioniști.

Românii încep să vadă lumina de la capătul tunelului

La nivel național cele mai ridicate procente se regăsesc în cazul stării de spirit (6% în plus față de martie), al sănătății / condiției fizice (9% în plus față de martie) și al satisfacției față de mediul de locuire (9% în plus față de martie). Aceste creșteri de la o luna la alta pot fi asociate cu decizia de a introduce măsuri de relaxare , ca urmare a scăderii ratei de incidență a infectării cu coronavirus. Deși nivelul de furie se menține încă în luna martie,  scade în schimb nivelul de oboseala al romanilor.

30% dintre români resimt în continuare o stare de oboseala, însă în scădere cu 2% față de luna precedentă (martie 32%). În notă pozitivă, s-au înregistrat procente de 66% reprezentând satisfacția la locul de muncă și procente de 53% reprezentând satisfacția față de venituri. 

Important de știut

Deși satisfacția generală fața de diverse aspecte ale vieții a crescut în aceasta luna, nivelul de furie se menține ca în martie, în schimb scade puțin nivelul de oboseală al românilor. Nivelul de motivație din această lună înregistrează cele mai scăzute procente (3%) din acest an și din 2020. Emoțiile cele mai resimțite în luna aprilie sunt cele de îngrijorare (13%) și de dezamăgire (12%).

Priorități

Pe primul loc în aprilie se află teritoriul depășirii obstacolelor și al schimbării, cu o creștere de 10% față de luna martie. Această lună înregistrează cele mai ridicate procente din acest an, probabil datorită nevoii românilor de a schimba ceva în viață lor după un an de pandemie, de restricții și de distanțare socială. Teritoriul relațiilor sociale și al unității trece pe locul doi în motivațiile românilor în această luna, cu o scădere de 3% comparativ cu martie.

Această scădere poate fi explicată în asociere cu creșterea în teritoriul schimbării și al depășirii obstacolelor: românii doresc să își îmbunătățească viața. Teritoriul stabilitate, responsabilitate, credință a scăzut cu 6% comparativ cu luna martie și înregistrează unul dintre cele mai scăzute procente din acest an, după luna februarie. Acest lucru ar putea fi asociat în primul rand cu o revolta acumulată de-a lungul timpului față de restricțiile pandemiei. 

Comparativ cu anul 2020, a scăzut în importanță teritoriul stabilității, responsabilității, credinței (3%), dar a crescut importanța teritoriului depășirii obstacolelor și al schimbării (5%). Romanii par a simți o nevoie acută de schimbare.

Urban – rural aprilie 2021:

Teritoriul schimbării și al depășirii obstacolelor este mai important în mediul urban decât în mediul rural, deși acesta a crescut în importanta și în mediul rural comparativ cu luna martie (creștere de 17%). 

_________________

Despre barometrul Românii AZI

Românii AZI este un barometru dezvoltat de Reveal Marketing Research și funcționează ca instrument de punere în context a cercetărilor de piață implementate pentru clienții din portofoliul companiei. El are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp. Astfel, toate studiile pornesc de la înțelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici. Brandurile învață cum trebuie să comunice cu publicul țintă, pornind de la emoțiile și motivațiile dominante din societatea românească din acea perioadă.


Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa. 

***

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview). Datele au fost colectate lunar, în perioada aprilie 2020-aprilie 2021, pe un eșantion reprezentativ national (urban și rural). Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere: 95%.

Sondaj Tailent: Companiile mici și mijlocii din România confirmă nevoia de roboți software inteligenți pentru digitalizarea și automatizarea activității

0

Sistemul de lucru hibrid a evidențiat importanța roboților software inteligenți dezvoltați pe baza tehnologiei Robotic Process Automation (RPA), în condițiile în care a crescut nevoia de soluții și activități creative, iar munca de la distanță a devenit esențială pentru succesul oricărui business. În prezent, 23,7% dintre companiile mici și mijlocii din România confirmă că au nevoie de roboți software pentru a accelera digitalizarea activității și a crește eficiența operațională prin automatizarea operațiunilor, arată un sondaj inițiat de Tailent, compania locală cunoscută pentru dezvoltarea de roboți software inteligenți care permit firmelor să automatizeze o plajă largă de procese operaționale și democratizează accesul la soluțiile de tip Robotic Process Automation.

Aproape jumătate (47,4%) dintre companiile care au participat la sondajul Tailent consideră că roboții software inteligenți sunt utili pentru a elimina acțiuni repetitive și pentru a crește eficiența operațională dintr-o organizație. Totodată, aproape 30% dintre companii consideră că utilizarea de roboți software poate duce la o creștere a eficienței muncii de la distanță, la o dezvoltare mai rapidă a companiei și la accelerarea digitalizării, cu efecte pozitive asupra evoluției business-ului. 

Pentru aproape 53% dintre respondenți, principalul avantaj al roboților software pentru companie ar fi creșterea eficienței operaționale, urmat de reducerea costurilor (31,6%) și de creșterea vânzărilor (18,4%), oferind companiei oportunități de dezvoltare în direcții noi. În plus, 39% consideră că echipa ar beneficia de sprijinul tehnologiei RPA pentru a lăsa sarcinile plictisitoare și repetitive în seama roboților software inteligenți, iar aproape 24% spun că angajații se vor putea ocupa astfel de activități mai creative. Doar 8% consideră că echipa ar putea fi reticentă la integrarea tehnologiei în procesele operaționale ale companiei și 29% sunt de părere că ar putea exista și unele temeri că roboții software ar putea înlocui anumite poziții din companie.

Mario Popescu, Tailent

„Deși există uneori percepția că roboții software inteligenți ar putea suplini în totalitate anumite joburi, realitatea este că aceștia nu fac decât să vină în ajutorul echipelor existente și să susțină oamenii să evolueze profesional, ocupându-se de activități mai relevante pentru ei și pentru compania în care lucrează. Aproape două treimi dintre companiile mici și mijlocii care au participat la sondaj confirmă că adopția tehnologiei Robotic Process Automation le-ar da angajaților posibilitatea să învețe lucruri noi”, spune Mario Popescu, CEO-ul Tailent. 

Un sfert dintre companiile mici și mijlocii din România au „angajat” deja roboți software

RPA este o industrie care a accelerat puternic în ultimii ani, iar România a devenit deja un furnizor global important de soluții bazate pe această tehnologie. 24% dintre companiile mici și mijlocii participante la sondajul Tailent folosesc deja tehnologii de automatizare, iar jumătate spun că iau în calcul integrarea tehnologiei RPA în activitate anul acesta sau în viitor. Cu toate acestea, jumătate dintre companii consideră că principala barieră în implementarea roboților software inteligenți este costul ridicat – deși peste 47% spun că îl consideră o investiție fezabilă și avantajoasă în raport cu beneficiile -, iar peste 36% consideră că se vor confrunta cu o lipsă de pregătire a angajaților privind adopția și utilizarea tehnologiei RPA. 

„Misiunea Tailent este să democratizeze accesul la roboți software inteligenți mai ales pentru IMM-uri și să schimbe paradigma că tehnologia RPA e rezervată doar corporațiilor. Roboții dezvoltați pe baza soluțiilor Tailent sunt foarte accesibili din perspectiva investiției. Companiile pot crea un număr nelimitat de roboți folosind Tailent Automation Platform (TAP) și îi pot pune la treabă imediat, iar dacă nu există specialiști în companie care să poată dezvolta roboții software, această activitate poate fi realizată de parteneri Tailent specializați în domeniul IT”, explică Mario Popescu. 

Tailent a încheiat, în ultimul an, o serie de parteneriate, parte dintr-un procesul mai amplu de expansiune desfășurat atât în România, cât și pe noi piețe din Europa, America Centrală și de Sud, SUA și Asia. În același timp, Tailent s-a aliat recent cu compania de tehnologii de plată Visa în inițiativa Marile Afaceri Mici, pentru a aduce soluții de digitalizare mai aproape de startup-uri și companii mici și mijlocii din România.

Sondajul Tailent a fost efectuat în luna aprilie în mediul online, în rândul reprezentanților a 136 de companii mici și mijlocii din România.

Despre Tailent 

Tailent este un start-up românesc orientat pe dezvoltarea de tehnologii inovatoare de automatizare de tip Robotic Process Automation (RPA), care schimbă modul în care oamenii muncesc și fac business și ajuta companiile să-și realizeze scopurile de automatizare. Tailent oferă o alternativă mai aproape de așteptările clienților, mai rapidă și mai convenabilă prin soluția Tailent Automation Platform (TAP). 
Pentru a democratiza accesul la tehnologii RPA, Tailent a încheiat parteneriate cu companii din România și de pe plan internațional printre care Visa, ETA2U, Serviceaide, Logiscool, Aliant și Recycle International. 


Arctic deschide centre de vaccinare în cele două fabrici ale sale, la Găești și Ulmi

0

Arctic, liderul pieței de electrocasnice din România, a deschis un centru de vaccinare împotriva Covid-19 în cadrul fabricii sale de frigidere din Găești, urmând să extindă campania de vaccinare și la unitatea de la Ulmi, unde sunt produse mașini de spălat rufe.

Acțiunea derulată de compania Arctic urmărește să susțină campania națională de vaccinare împotriva virusului SARS-COV-2, fiind desfășurată în parteneriat cu Direcția de Sănătate Publică Dâmbovița și Regina Maria.

La centrele de vaccinare organizate de Arctic se vor putea imuniza angajații companiei, familiile acestora, inclusiv partenerii și subcontractorii. Toate persoanele cărora li se va administra vaccinul vor fi înregistrate în Registrul Electronic Național de Vaccinări. Serul cu care se va face imunizarea este Pfizer, iar rapelul va fi organizat tot de către companie, în aceleași condiții, peste 21 de zile calendaristice.

În toată această perioadă plină de provocări, am tratat cu prioritate sănătatea angajaților noștri și a familiilor acestora și am aplicat cu cea mai mare responsabilitate toate măsurile de prevenție. Am acționat în permanență proactiv și am venit în sprijinul comunităților și a personalului medical care duce în continuare această luptă. Prin această campanie de vaccinare, care are ca scop imunizarea angajaților și a familiilor acestora, venim din nou cu o soluție reală și facem un pas important către revenirea la ceea ce vom putea numi o nouă normalitate”, a declarat Murat Büyükerk, Chief Executive Officer Arctic.

În prima zi de vaccinare la centrul deschis în fabrica de la Găești au fost imunizate peste 250 de persoane.

_________________

Despre Arctic:

Arctic, liderul pieței de electrocasnice din România, este una dintre cele mai puternice companii din România, și în același timp unul dintre cei mai importanți angajatori și exportatori ai României. Cu aproximativ 5.500 de angajați, compania exportă 62% din producția totală în peste 74 de țări.

Cu o istorie de aproape jumătate de secol, Arctic este parte din grupul Arçelik din anul 2002, perioadă în care și-a crescut semnificativ atât cifra de afaceri, cât și capacitatea de producție.

Compania deține cea mai mare fabrică de electrocasnice din Europa continentală, unitatea de la Găești producând până în prezent peste 38 de milioane de aparate frigorifice. De asemenea, deține și singura fabrică Industry 4.0 din România și una din puținele din Europa, fabrica din Ulmi, Dâmbovița, care va atinge o capacitate de producție de 2.2 milioane de unități pe an, la finalizarea investiției.

În 2020, TBI Bank raportează un profit net de 19,8 milioane euro, aproape de recordul din 2019

0

Rezultatele financiare consolidate și auditate ale TBI Bank pentru toate entitățile din grup indică un profit net de 19,8 milioane euro în 2020, cu doar 3,1 milioane euro mai puțin decât rezultatele record din 2019. Deși venitul net din dobânzi a crescut cu aproape 6%, până la 91 milioane euro la sfârșitul anului, profitul net a fost influențat de provizioanele suplimentare pentru creditele noi.

În 2020, TBI Bank a înregistrat o evoluție pozitivă pe toate liniile de business. Activele totale au crescut cu aproape 20% până la 556 milioane euro la finalul anului,avans determinat în principal de creșterea creditării și a investițiilor în obligațiuni guvernamentale și corporative. TBI, unul dintre liderii din Europa de Sud-Est în segmentul creditării,  a înregistrat în 2020 aproape 1,2 milioane de cereri de împrumut în Bulgaria și România, cu 7,5% peste nivelul din 2019, și a acordat aproape 500.000 de împrumuturi. Creditele de retail online au contribuit semnificativ la această creștere, dublându-se în 2020 față de anul anterior.

Din perspectiva piețelor în care operează, România a înregistrat cea mai mare creștere și a contribuit substanțial la o evoluția pozitivă a portofoliului de credite – creștere de 31% pe plan local comparativ cu 12% la nivel de grup. Astfel, portofoliul total de credite a ajuns la 409 milioane euro la sfârșitul anului pe toate piețele în care TBI activează. În plus, compania a atras peste 4.000 de comercianți noi care utilizează soluțiile inovatoare de creditare la punctul de vânzare Merchant Solutions de la TBI. Cu peste 11.000 de locații comerciale online și fizice, TBI Bank răspunde nevoilor în schimbare ale clienților și înregistrează un potențial ridicat de creștere în acest segment pe viitor.

De asemenea, TBI Bank a înregistrat o creștere sustenabilă a depozitelor, depășind în mod substanțial media pieței. Portofoliul total a crescut cu peste 21%, ajungând la 376 milioane euro.

La sfârșitul anului 2020, TBI avea o poziție solidă din perspectiva capitalului și a lichidității – raportul de adecvare a capitalului (CAR) a fost de 17% și raportul de acoperire a necesarului de lichiditate (LCR) de 316%. Eficiența operațiunilor TBI Bank și disciplina în gestionarea costurilor, cu un raport cost/venit de 52%, au susținut atingerea unei rate de rentabilitate de 28% a portofoliului (ROWP), de 4% a activelor (ROA) și de 16% a capitalurilor (ROE), poziționând TBI Bank printre cele mai profitabile bănci din Europa de Sud-Estsi in 2020.

Petr Baron, CEO TBIF

„La TBI, am intrat în 2020 raportându-ne la cea mai mare performanță din istoria băncii și am început anul foarte puternic. Apoi, în februarie a trebuit să ne regrupăm. Am implementat măsuri de siguranță chiar înainte ca guvernele să ia măsuri și am început să ne pregătim pentru un viitor care pe atunci părea incert. Preocuparea pentru protejarea sănătății clienților și colegilor noștri, în paralel cu eforturile pentruaccelerareadigitalizării, nu a fost o misiunedeloc ușoară, dar cred că rezultatele de anul trecut sunt dovada modului eficient în care am reușit să depășim provocările anului trecut. În plus, performanța noastră puternică din primul trimestru 2021 este încă o dovadă că investiția noastră continuă în tehnologie și extinderea canalelor noastre digitale a fost decizia corectă, dezvoltând în continuare modelul nostru phygital”, spune Petr Baron, CEO al TBIF (TBI Bank).

Coface își extinde portofoliul de servicii pe piața din România și lansează Asigurările de Garanții

0

În calitate de Asigurator, Coface vine în sprijinul companiilor cu noi instrumente de garantare care le vor ajuta să participe, în condiții de siguranță, la procedurile de achiziții publice. Asigurările de garanții de la Coface reprezintă alternativa optimă la scrisoarea de garanție bancară și sunt dedicate companiilor care derulează contracte de achiziții publice.

Principalele avantaje ale asigurărilor de garanții de la Coface:

  • procesul de obținere a polițelor de garanție este mult mai rapid și presupune costuri totale mai mici pentru asigurat
  • facilitează accesul la contractele de achiziții publice
  • protejează capitalul de lucru și lichiditățile companiilor și nu implică blocarea unor sume de bani sau a altor tipuri de active aflate în patrimoniul companiei
  • nu afectează gradul de îndatorare sau alți indicatori financiari analizați de bănci la nevoia de finanțare a capitalului de lucru;
  • îmbunătățesc structura bilanțieră și ajută la utilizarea eficientă a resurselor companiei

Lansarea diviziei de Asigurări de Garanții vine după un an marcat de provocări fără precedent și ca un pas firesc în dezvoltarea Coface pe piața din România. Continuăm astfel să sprijinim companiile prin servicii complexe de management al riscului, completând oferta noastră cu instrumente de garantare menite să vină în întâmpinarea nevoilor firmelor care participă la procese de achiziții publice. Acest produs este răspunsul și contribuția Coface la necesitatea firmelor de a participa în condiții de siguranță la depunerea ofertelor, încheierea și derularea acestui tip de contracte”,a declarat Eugen Anicescu, Country Manager, Coface România.

Orice companie care intenționează să încheie contracte cu statul este obligată să constituie garanția de participare la licitație și garanția de bună execuție. Coface oferă următoarele tipuri de garanții:

Asigurarea de garanție pentru participare la licitații reprezintă un instrument de prezentare a ofertei, care are drept scop protejarea autorității contractante (Beneficiar) față de riscul unui comportament necorespunzător al ofertantului(Asiguratului) pe toată perioada implicării sale în procedura de atribuire.

Asigurarea de garanție pentru buna execuție a contractului se constituie de către Asigurat în scopul asigurării autorității/entității contractante (Beneficiar) de îndeplinirea cantitativă, calitativă și în perioada convenită a contractului sectorial/contractului subsecvent. Această asigurare se adresează furnizorilor și prestatorilor de servicii, precum și companiilor de construcții.

„Asigurările de garanţii Coface repre­zintă alternativa mai rapidă şi mai convenabilă faţă de scrisoarea de garanţie bancară. Prin acest nou produs răspundem nevoilor reale din piață și facilităm participarea companiilor la procedurile de achiziții publice oferind numeroase avantaje. Sunt încrezător că noua divizie va oferi suportul necesar, prin servicii specializate, în protecția și dezvoltarea afacerilor”,a adăugat Mihuț Mărculescu, Head of Bonding Department, Coface România.

 Noile asigurări de garanții se adresează companiilor înregistrate în România/în alte state din Uniunea Europeană sau asocierilor de companii înregistrate în România sau în alte state din UE.

Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară

0

În cadrul ședinţei de astăzi, Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a aprobat măsuri privind funcționarea pieţelor financiare nebancare supravegheate – asigurări, piaţă de capital şi pensii private, după cum urmează:

  1. Reglementare

Proiectul Normei privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor private (proiectul va fi publicat pe www.asfromania.ro, pentru consultare publică, timp de 30 de zile); 

Proiectul Normei pentru modificarea și completarea Normei Autorității de Supraveghere Financiară nr. 28/2017 privind utilizarea activului personal net al participantului la un fond de pensii facultative (proiectul va fi publicat pe www.asfromania.ro, pentru consultare publică, timp de 10 de zile).

  • Supraveghere

Rezultatele controlului periodic desfăşurat la Raiffeisen Bank S.A. în calitate de depozitar al activelor fondurilor de investiții administrate de S.A.I. Patria Asset Management S.A.;

Aprobarea propunerilor cu privire la aspectele constatate în urma controlului permanent efectuat la compania de brokeraj Aliat Broker de Asigurare S.R.L.;

Rezultatele controlului periodic efectuat la BRD – Groupe Société Générale S.A. în calitate de intermediar de pensii facultative.

  • Autorizare

Aprobarea domnului Josef Kreiterling pentru un nou mandat în calitate de membru-Președinte al Consiliului de Administrație la societatea Ergo Asigurări S.A.;

Autorizarea domnilor Adrian Danciu, Sandu – Mircea Pali și Raul Vasile Haș, pentru un nou mandat, în calitate de membri ai Consiliului de Administrație ai S.A.I. Broker S.A.;

Aprobarea domnilor Prigoreanu Ștefan-Emanuel și Angheluță Alin-Valentin în funcția de administratori ai societății Millenium Insurance Broker (M.I.B.) S.A. și a modificărilor aduse Actului constitutiv al societății;

Aprobarea cererii societății Clevent Technology S.R.L. de înscriere în Lista auditorilor IT externi menținută de Autoritatea de Supraveghere Financiară;

Aprobarea solicitării FCI de aplicare a prevederilor art. 22 alin. (5) din Regulamentul nr. 3/2006 privind autorizarea, organizarea şi funcționarea Fondului de Compensare a Investitorilor și de modificare a Procedurii FCI nr. 1;

Aprobarea înscrierii Clearstream Banking S.A. (CBL) în Registrul public al A.S.F. în calitate de depozitar central care intenționează să furnizeze de la distanță serviciile de bază prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 909/2014;

Autorizarea modificării Declarației privind politica de investiții pentru Fondul de Pensii Administrat Privat NN administrat de NN Pensii Societate de Administrare a Unui Fond de Pensii Administrat Privat S.A.;

Autorizarea modificării Declarației privind politica de investiții pentru Fondul de Pensii Facultative NN Optim administrat de NN Asigurări de Viață S.A.;      

Autorizarea modificării Declarației privind politica de investiții pentru Fondul de Pensii Facultative NN Activ administrat de NN Asigurări de Viață S.A.;

Autorizarea modificării Declarației privind politica de investiții pentru Fondul de Pensii Administrat Privat BRD administrat de BRD Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A.;

Autorizarea modificării Declarației privind politica de investiții pentru Fondul de Pensii Facultative BRD Medio administrat de BRD Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Private S.A.

TransferGo a încheiat un parteneriat cu Libra Internet Bank pentru a oferi clienților săi transferuri instant către băncile înrolate în sistemul de Plăți Instant din România

0

TransferGo, compania de transferuri internaționale de bani și Libra Internet Bank, cea mai activă bancă românească în zona Fintech, anunță parteneriatul prin intermediul căruia utilizatorii TransferGo pot realiza transferuri instant, prin opțiunea de livrare Acum, către deținătorii de conturi bancare în lei la băncile înrolate în prezent în infrastructura de Plăți Instant din România, administrată de către TRANSFOND: Libra Internet Bank, Banca Transilvania, BCR și CEC Bank.

În luna februarie a acestui an, Libra Internet Bank a devenit partenerul TransferGo pentru serviciul de transferuri instant. În prima etapă, acest parteneriat a permis utilizatorilor TransferGo să trimită bani instant către conturile deschise la Libra Internet Bank, prin opțiunea de livrare Acum, simplu, rapid și fără taxe suplimentare ascunse. De asemenea, prin modalitatea de transfer direct pe card, oferită suplimentar de către TransferGo, utilizatorii beneficiază de opțiunea de livrare Acum și către cardurile emise de Libra Internet Bank. Colaborarea cu Libra Internet Bank a fost un succes important pentru TransferGo, aducând beneficii însemnate atât pentru companie, cât mai ales pentru clienții acesteia, care s-au bucurat de o viteză mai mare de transfer către o nouă bancă destinatară.

În acest context, în luna martie a acestui an, cele două companii partenere au decis extinderea colaborării, în vederea accesării, cu ajutorul Libra Internet Bank, a infrastructurii de Plăți Instant din România, care a permis transferurile instant către alte trei bănci: Banca Transilvania, BCR și CEC Bank. Astfel, clienții TransferGo pot acum trimite bani prin transfer instant, cu opțiunea de livrare Acum, către băncile la care au cont sau card majoritatea destinatarilor din România.

În ultima perioadă, am observat cum clienții noștri sunt din ce în ce mai interesați de rapiditatea cu care ajung banii, comparativ cu alte avantaje ale transferului internațional. De aceea ne dorim să venim în întâmpinarea nevoilor lor și să le putem oferi posibilitatea de a trimite bani acasă prin opțiunea noastră de livrare Acum indiferent de banca destinatarului. Libra Internet Bank, în care am găsit un partener local foarte deschis și de încredere, ne-a facilitat adăugarea de noi bănci, dintre cele la care au conturi cei mai mulți români. Suntem entuziasmați să ne putem surprinde clienții cu această facilitate și, totodată, de viitoarele beneficii pe care le vom aduce,” a afirmat Marius Nedelcu, Chief Marketing Officer, TransferGo.

TransferGo oferă astfel utilizatorilor săi o acoperire extinsă, aceștia putându-se bucura de transferuri mai rapide către destinatari localizați nu doar în orașele mari, ci și în cele cu o populație mai restrânsă, din mai multe zone ale țării, în special zona de vest, dar nu numai. De asemenea, în eforturile sale de a acoperi cât mai multe categorii de vârstă și profiluri sociale, prin intermediul integrării cu aceste noi bănci, TransferGo poate oferi opțiunea de livrare Acum către destinatari din categorii de vârstă diverse, de la seniori, până la cei mai tineri și mai receptivi la inovațiile din domeniul Fintech.       

Deținem experiența, viteza și puterea de inovație necesare pentru a furniza cele mai avansate tehnologii bancare pentru fintech-uri la nivel regional. Suntem bucuroși că am realizat acest proiect împreună cu TransferGo și avem convingerea că acest tip de parteneriate reprezintă soluția câștigătoare pe termen lung”, a declarat Emil Bituleanu, Director General al Libra Internet Bank.

Libra Internet Bank facilitează astfel accesul TransferGo la infrastructura de Plăți Instant dezvoltată și administrată de către TRANSFOND. În acest mod, TransferGo este în măsură să pună la dispoziția clienților proprii transferuri mai rapide de bani din afara țării, către conturi bancare în lei deschise la una dintre cele 4 bănci din România înrolate în sistemul de Plăți Instant.

Potrivit unui studiu realizat de către TransferGo, utilizatorii serviciului de transfer trimit bani familiilor atât pentru acoperirea costurilor traiului zilnic, cât și pentru economisire. În medie, un român trimite acasă 500 euro / lună, sumă care reprezintă aproximativ un sfert din banii câștigați lunar.

Pe plan local, TransferGo este prezent din 2015, iar recent compania a raportat o creștere de 50% a fluxului de bani pentru țara noastră în 2020, precum și un grad de utilizare a aplicației de peste 80%, conform rezultatelor preliminare ale companiei.