Editura ACT și Politon, vânzări de peste 2,5 milioane lei S1 2021

0

Eeditura ACT și Politon, sub a cărei egida au fost publicate cele mai multe audiobook-uri la nivel local, anunță că „a înregistrat vânzări de peste 2,5 milioane lei în primul semestru din 2021. În primele șase luni ale anului, au fost editate 27 de titluri noi, dintre care 18 și în format audiobook, cu 10% mai mult decât în aceeași perioadă din 2020. ACT și Politon a fost înființată în 2014, iar în cei șapte ani de activitate a scos pe piață 257 de titluri, dintre care peste 200 în format  audiobook. Cărțile lansate fac parte din domenii ca dezvoltare personală, business, diete și sănătate, spiritualitate, dar și literatură, iar formatele comercializate sunt cărțile tipărite, audiobook-urile, eBook-urile și eAudio (MP3). 

În prima jumătate a anului, cea mai vândută categorie a fost dezvoltarea personală, cu aproximativ 25.000 de cărți, urmată de literatura pentru copii, cu 17.000. A treia poziție în topul vânzărilor ACT și Politon este ocupată de zona de business, cu 15.000 de exemplare. În ceea ce privește ponderea formatelor, cel mai des căutate au fost cărțile tipărite, care au reprezentat 79,2% din totalul vânzărilor, urmate de audiobook-uri cu 7,5%, eAudio cu 6,7% si eBook-uri, 6,4%.

Raportat la portofoliul ACT și Politon, titlurile care au înregistrat cel mai mare succes în rândul românilor, în primul semestru, aparțin categoriei de dezvoltare personală: Cum să convingi o pisică (Jay Heinrichs), Supranatural (Dr. Joe Dispenza) și Poartă-te ca o doamnă, gândește ca un bărbat (Steve Harvey). 

În primul semestru, valoarea medie a unei comenzi a fost de 74 lei, scăzând cu 21% față de perioada similară din 2020, când se situase la 94 lei”.

Adrian Hoțoiu, fondator și director general al Editurii ACT și Politon: „În prima parte din 2021, am observat o creștere importantă a interesului românilor pentru cărțile de dezvoltare personală. Față de primele nouă luni ale anului trecut, numărul de cărți vândute, la nivelul portofoliului nostru, a crescut cu 10%. Pentru ACT și Politon a fost un semestru satisfăcător, care vine după un an în care am avut o creștere semnificativă a cifrei de afaceri. Această majorare a venit atât pe fondul apetitului mai mare al românilor pentru lectură, în perioada pandemiei, cât și al creșterii preocupării pentru zona de non-ficțiune. Românii vor să afle cât mai multe lucruri din domenii ca psihologia, spiritualitatea, transformarea personală, managementul stresului, wellbeing, leadership. Pe plan global, aceste domenii domină piața de carte de mult, dar în România abia am prins gustul de câțiva ani. Așadar, există potențial foarte mare pentru publicarea unor autori foarte apreciați în afară. Noi ne-am concentrat mult, și vom continua să o facem, pe alegerea celor mai buni scriitori, care au semnat best-seller-uri internaționale”.

În 2020, Editura ACT și Politon a înregistrat o cifră de afaceri de 4,73 milioane lei, în creștere cu 63%, față de anul precedent.

Editura ACT și Politon a fost fondată în 2014 de către antreprenorul român Adrian Hoțoiu. Este caracterizată ca „singura editură din România care publică majoritatea titlurilor în patru formate: tipărit, audiobook, eBook și eAudio (MP3). Până în prezent, ACT și Politon a lansat pe piață peste 250 de titluri, din domenii precum: dezvoltare personală, business, diete și sănătate, meditație, spiritualitate, dar și literatură. Editura a lansat, sau are în curs de lansare, peste 200 de audiobook-uri, cel mai mare număr de cărți într-un astfel de format, în România. Printre autorii recunoscuți la nivel mondial, publicați de ACT și Politon, se numără: Anthony Robbins, Brian Tracy, James Altucher, Larry Winget, Dr. Wayne W. Dyer, Dr. Joe Dispenza, Tim Ferriss, Steve Harvey, Ryan Holiday, Robin Sharma, Ray Dalio etc. În 2020, Editura ACT și Politon a înregistrat o cifră de afaceri de 4,73 milioane lei, în creștere cu 63%, față de anul precedent”.

EximBank, pachet financiar de 24,7 milioane lei pentru compania Damila

0

Susţinător şi promotor al mediului de afaceri românesc, EximBank anunță că „a încheiat un acord financiar în valoare de 24,7 milioane de lei cu compania Damila, unul dintre principalii jucători din domeniul distribuiției și producției de materiale de construcţii, destinat finanțării strategiei de dezvoltare pe termen scurt și mediu a societății. Pachetul financiar structurat de bancă include atât componente de finanțare – care acoperă nevoia de capital generată de dezvoltarea continuă a societății și care asigură necesarul pentru derularea unei investiții într-o nouă linie de producție a țiglei metalice, cât și de garantare – garanții de stat emise în cadrul schemei de ajutor de stat Covid-19, dedicată companiilor mari, ce acoperă 90% din finanțare”.

Traian Halalai, președintele executiv al EximBank: „Faptul că, în acest context încă plin de provocări, antreprenorii români identifică oportunități de consolidare a companiilor lor, de investiții sau de extindere, este un semnal bun pentru economia românească, iar noi vom continua să le oferim soluții personalizate care să le permită să-și implementeze planurile de dezvoltare în siguranță și confort. Prin soluțiile financiare competitive oferite segmentului corporate, inclusiv produse cu componentă de ajutor de stat, EximBank își onorează angajamentul de a susține dezvoltarea sustenabilă a afacerilor și a economiei”.

Daniel Remus Niţu, directorul general al companiei Damila: „Strategia noastră din ultimii ani s-a concentrat pe investiții constante în capacităţi noi şi diversificate de producţie, pentru că unul dintre obiectivele noastre este creşterea ponderii activităţii de producţie, în raport cu cea de distribuţie, în totalul cifrei de afaceri, care estimăm să ajungă la aproximativ 100 milioane de euro până la sfârșitul acestui an. Astfel am reușit să construim un business solid, lucru care ne-a ajutat să depășim provocările pandemiei care a generat blocaje în special în privința aprovizionării cu materii prime și materiale.  Am implementat mai multe măsuri de îmbunătățire a strategiilor de achiziție și de vânzări și de optimizare a portofoliului de produse, iar acum, având și suportul EximBank, putem să ne concentrăm pe continuarea planului de investiții în modernizarea și extinderea capacității de producție”.

EximBank subliniază că „implementează schema de ajutor de stat Covid-19, dedicată companiilor mari și IMM-urilor cu cifra de afaceri peste 20 de milioane de lei în 2019, în cadrul căreia societățile comerciale pot accesa credite de investiții și credite pentru capital de lucru la rate de dobândă subvenționată, precum și garanții de stat care acoperă necesarul de garantare până la 90% pentru credite noi sau deja acordate de băncile comerciale pentru realizarea investițiilor și/sau pentru susținerea activității curente a companiilor beneficiare”.

Damila este definită ca „o societate cu capital privat 100% românesc. Înființată în anul 1992 în comuna Măciuca, județul Vâlcea, compania ocupă în prezent o poziție importantă pe piața materialelor de construcții și finisaje din România, fiind producător, importator și distribuitor pentru produsele pe care le comercializează. Damila furnizează soluții complete pentru construcții, de la fundație până la amenajări interioare și exterioare, precum și sisteme de învelitori. Compania operează în judeţul Vâlcea o fabrică unde produce ţiglă metalică sub brandul Rodach, plasă sudată, plasă sudată zincată pentru garduri, oțel beton fasonat și beton. În ceea ce privește distribuția, Damila deține nouă depozite situate în București, Râmnicu Vâlcea, Craiova, Drăgășani, Horezu, Bălcesti și Măciuca, însă, datorită investițiilor efectuate în facilități de logistică și relațiilor cu partenerii, livrarea întregii game de produse este posibilă în orice localitate din țară. Produsele companiei sunt disponibile și on-line, prin magazinul www.damila.ro, clienții beneficiind de o gama largă de produse pentru construcții, amenajări sau renovări. Compania are aproape 300 de angajați și a înregistrat în 2020 o cifră de afaceri de circa 63 de milioane de euro”.

România, locul 6 mondial ca număr de expozanți la târgul Expo Real

0

Standul comun al României la târgul imobiliar Expo Real München, 11-13 octombrie 2021, a fost organizat pentru a noua oară consecutiv de AHK România. S-au reunit la cel mai mare eveniment de profil peste 19.200 de participanți din 52 de țări (în 2019 au fost 46.747 de participanți din 76 de țări). Au fost 9.916 specialiști (22.065, în 2019) și 9.296 de reprezentanți ai companiilor (24.682, în 2019). 

Au participat 1.198 de expozanți din 29 de țări (2.189, în 2019, din 44 de țări). În afară de Germania, primele zece țări expozante au fost: Austria, Olanda, Polonia, Elveția, Portugalia, România, Spania, Franța, Serbia și Italia.

Klaus Dittrich, CEO al Messe München: „A fost o atmosferă de încredere care se simțea peste tot în sălile de expoziție. 1.198 de expozanți și peste 19.200 de participanți au profitat intens de cele trei zile de Expo Real pentru a demara proiecte viitoare, pentru a aduna informații și pentru a-și întreține contactele. Comparativ cu anii record de dinaintea pandemiei Corona, târgul a fost, în mod firesc, mai mic, dar noul start a fost un succes și Expo Real s-a dovedit încă o dată a fi cel mai important târg imobiliar din Europa”.

AHK România subliniază că „din standul României au făcut parte reprezentanți ai autorităților locale în căutare de investitori interesaţi de amplasamente la noi în ţară precum și cei ai mediului privat, având ca activități de bază dezvoltarea de parcuri industriale, servicii logistice integrate, servicii de proiectare și arhitectură, construcții civile și industriale. Standul a fost format din AFI Europe, Alma Consulting SRL, orașul Buzău, Ceetrus, orașul Iași Parcul industrial și tehnologic Siret, Olympian Parks, orașul Reșița, Rec Partners, Hotspot Workhub, Sagului Logistic Center, Speedwell, WDP Development Romania SRL. De asemenea prezente au fost cele două asociații de profil: Asociația Română a Investitorilor în Real Estate și Bucharest Real Estate Club. Pavilionul României a fost foarte bine poziționat în prima din cele cinci hale ale expoziției, iar proiectele din țara noastră s-au bucurat de un interes sporit. Participanții standului comun românesc au avut permanent întâlniri pe parcursul celor trei zile ale târgului.  

Expo Real, aflat anul acesta la a 23-a ediţie, a reprezentat pentru co-expozanţii români o oportunitate excelentă de a întâlni şi interacţiona cu participanți din numeroase ţări, dovedind, în ciuda pandemiei, că este un pandant al networking-ului internaţional, al proiectelor de anvergură, al investiţiilor şi finanţărilor transfrontaliere. Aici se reunesc toate verigile lanţului de valori din domeniu, de la dezvoltatori de proiecte, investitori şi finanțatori, la regiuni economice şi oraşe, transformând expoziţia într-un eveniment unic pe piaţa internaţională.

Numeroasele prelegeri și discuții din programul de conferințe, precum și prezentări ale expozanților și ale start-up-urilor au fost înregistrate și vor fi disponibile pe platforma online EXPO REAL ONLINE până la jumătatea lunii noiembrie 2021.

Teme importante de viitor ce s-au cristalizat în urma ediției de anul acesta a Expo Real sunt: Corona, schimbările climatice și digitalizarea. Următoarea ediție a Expo Real va avea loc între 4 și 6 octombrie 2022 la München”.

Raportarea financiară în format electronic unic european: tipuri de erori care pot îngreuna acest proces pentru societățile listate

0

Material de opinie de Corin Dimitriu, Partener Audit,
și Ana Gagauz, Senior Consultant Audit, Deloitte România (foto)

Societățile care au valori mobiliare tranzacționate pe o piață reglementată întocmesc situații financiare în conformitate cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) și trebuie să aibă în vedere cerința de raportare în format electronic unic european (European Single Electronic Format – ESEF) a cărei implementare a fost amânată cu un an în 2021, intrând în vigoare pentru raportarea exercițiului financiar început pe 1 ianuarie 2021 sau după această dată. Astfel, conform cadrului normativ european, societățile individuale care au valori mobiliare tranzacționate pe o piață reglementată trebuie să pregătească în totalitate rapoartele financiare anuale în formatul Extensible Hypertext Markup Language (xHTML). 

În plus, societățile listate care pregătesc situații financiare consolidate trebuie să țină cont de faptul că acestea trebuie să fie marcate utilizând limbajul eXtensible Business Reporting Language (XBRL), conform taxonomiei IFRS – ESEF. În momentul de față, companiile sunt obligate să eticheteze doar situațiile financiare primare, urmând ca după 1 ianuarie 2022 să devină obligatorie și etichetarea notelor. De asemenea, societăților listate care pregătesc situații financiare individuale anuale trebuie să întocmească aceste rapoarte în format xHTML, însă fără etichetarea folosind limbajul XBRL în conformitate cu taxonomia IFRS – ESEF.

Unele societăți au decis să raporteze situațiile financiare folosind noul format încă din anul anterior (2020), lucru care le-a oferit o mai bună vizibilitatea asupra modului de etichetare XBRL. În prezent, companiile care se pregătesc de întocmirea acestor rapoarte ar trebui să aibă în vedere o serie de erori cu privire la aspectele tehnice sau selectarea etichetelor și utilizarea acestora, apărute pe parcursul utilizării limbajului și depistate până în prezent.  

Erori tehnice care vizează fișierul de raportare și distribuția în interiorul fișierului de raportare

Raportarea în format XBRL presupune generarea a trei fișiere. Acestea se regăsesc în fișierul de raportare comprimat (format tip zip) care ar trebui să aibă o structură standard, permițând auditorului și autorităților de reglementare să importe fișierul în software-ul folosit pentru analiza ulterioară. Erorile la importarea fișierului pot apărea atunci când anumite dosare din fișierele de raportare lipsesc sau extensiile utilizate sunt incorecte. Acest lucru duce la incapacitatea de a importa fișierul și la imposibilitatea efectuării verificărilor și analizării sale ulterioare.

Printre tipurile de erori tehnice întâlnite frecvent se numără și calculele inconsistente în interiorul fișierului, relațiile de subordonare între etichete (parent-child relationship) incorect atribuite, utilizarea inconsecventă a etichetelor personalizate (etichete de extensie) sau a celor standard, erori în atribuirea zecimalelor, precum și folosirea incorectă a semnelor plus/minus atribuite situațiilor financiare.

Erori care apar în momentul selectării etichetelor și utilizării acestora

Companiile trebuie să ia în considerare și potențialele erori care pot apărea în momentul selectării etichetelor și utilizării acestora. Una dintre cele mai frecvent întâlnite probleme se referă la alegerea etichetelor care urmează a fi utilizate de companie. Astfel, etichetele selectate pot fi prea generale, fără a reflecta în mod adecvat natura contabilă aferentă liniei situației financiare, sau prea specifice, fără a reflecta în întregime natura elementului financiar. Unele companii aleg să creeze etichete personalizate (etichete de extensie) în loc să utilizeze etichete din taxonomia ESEF standard. Acest lucru poate fi adecvat în anumite circumstanțe, atunci când vine vorba despre aspecte specifice ale unei industrii, însă în majoritatea cazurilor, taxonomia ESEF conține deja etichete care sunt potrivite nevoilor companiei. Din experiență, un raport echilibrat între etichetele standard și etichetele de extensie ar fi de aproximativ 85-15.

Dacă sunt utilizate etichetele de extensie, este foarte important să existe o ancoră adecvată pentru fiecare dintre etichete, fie una având o arie de acoperire mai redusă, fie una mai generală. În această situație, problema cea mai frecventă este atribuirea unei ancore prea generale care nu reflectă în mod corespunzător natura contabilă a elementului căruia îi este atașată.

De asemenea, o atenție sporită trebuie acordată și semnelor plus/minus atribuite elementelor din situațiile financiare, deoarece această eroare, cel mai probabil, va conduce la denaturări semnificative. Un aspect important de menționat este faptul că unele etichete pot avea semne diferite în funcție de specificul liniei din situațiile financiare ale companiei, cum ar fi „ProfitLossFromOperatingActivities” sau „OtherGainsLosses”.

Pentru a minimiza șansele de apariție a acestor erori, fie că sunt tehnice, fie că apar în momentul selectării etichetelor și utilizării acestora, companiile sunt încurajate să înceapă pregătirea procesului de raportare ESEF din timp. Societatea are posibilitatea să achiziționeze o soluție software și să realizeze etichetarea intern sau poate apela la externalizarea acestui proces. Oricare ar fi decizia în această privință, societatea trebuie să ia în calcul realizarea unui pas premergător raportării aferente perioadei curente, și anume etichetarea situațiilor financiare aferente anului financiar anterior (2020). Astfel, compania are timp suficient pentru a rezolva orice erori tehnice sau de etichetare care pot apărea. Ulterior, etichetarea situațiilor financiare pentru perioada curentă (pentru anul financiar început la 1 ianuarie 2021 sau după această dată) va fi efectuată mult mai rapid. 

Amânarea sau nerealizarea etichetării din timp pe baza situațiilor financiare din anul precedent poate duce la o întârziere considerabilă a raportării financiare anuale. Pentru a evita apariția întârzierilor în ultimul moment, o bună practică este, pe lângă etichetarea din timp a situațiilor financiare aferente anului precedent, stabilirea unei comunicări adecvate între toți participanții la acest proces, respectiv societatea, furnizorul de software, consultantul extern și auditorul companiei. 

Raport EY: Activitatea IPO globală din primele trei trimestre ale anului depășește numărul și valoarea tranzacțiilor din întregul an 2020

0

  • Trimestrul al treilea al anului 2021 a fost cel mai activ trimestru trei din ultimii 20 de ani, din punctul de vedere al numărului și valorii tranzacțiilor
  • Volumele IPO globale au crescut cu 87%, iar capitalurile atrase cu 99% față de anul anterior 
  • Redresarea regiunii EMEIA a devenit principalul vector al creșterii piețelor IPO globale

Piața IPO globală a continuat să crească într-un ritm accelerat în al treilea trimestru al anului 2021, marcând cel mai activ trimestru trei (T3) din ultimii 20 de ani, atât din punctul de vedere al numărului de tranzacții, cât și al valorii acestora, conform raportului EY IPO Q3 2021

În T3 2021, s-au înregistrat cu 18% mai multe tranzacții față de recordul anterior de trimestru al treilea, înregistrat în 2007, și un volum al tranzacțiilor cu 11% mai mare decât ultimul record de trimestru al treilea, atins în 2020. Doar în T3 2021 s-au înregistrat 547 de tranzacții IPO, care au atras capitaluri în valoare de 106,3 miliarde de USD. 

În primele nouă luni ale acestui an, au avut loc 1.635 de tranzacții IPO, care au atras capitaluri în valoare de 330,7 miliarde de USD, o creștere de 87% și, respectiv, 99% față de perioada similară a anului trecut. Per total, activitatea IPO din primele trei trimestre ale anului curent a depășit deja numărul și valoarea tranzacțiilor din întreg anul 2020.

Un vector important de creștere al activității din al treilea trimestru a fost reprezentat de revirimentul piețelor IPO din regiunea Europa, Orientul Mijlociu, India și Africa (EMEIA), în special bursele din Europa, India și Tel Aviv, precum și de graba candidaților IPO de a atrage capitaluri înainte de începerea unei scăderi anticipate a activității. Cu excepția pieței europene, pauza luată de societățile vehicul investițional (SPAC) în trimestrul al doilea s-a prelungit și în al treilea trimestru. 

Pe continentul american, piața IPO tradițională a menținut un ritm alert, înregistrându-se 409 tranzacții, care au atras capitaluri în valoare de 133,6 miliarde de USD. Deși există unele semne de contracție a pieței, regiunea Asia-Pacific continuă să fie activă, generând 750 de tranzacții IPO în valoare de 123,4 miliarde de USD în primele trei trimestre ale acestui an. În același timp, regiunea EMEIA înregistrează rezultate foarte bune, cu 476 de tranzacții IPO în valoare de 73,7 miliarde de USD și o creștere de 263% și, respectiv, 313% față de anul anterior.

În privința celor mai atractive sectoare, tehnologia, sănătatea și industria au fost din nou vedete, menținându-se pe primele locuri în opțiunile investitorilor. Pentru al cincilea trimestru consecutiv, tehnologia a generat cel mai mare număr de tranzacții (419), în timp ce valoarea tranzacțiilor a atins cel mai înalt nivel pentru al șaselea trimestru consecutiv (116,4 miliarde de USD). Sectorul sănătății urmează pe poziția a doua, cu 287 de tranzacții IPO în valoare de 49,2 miliarde de USD, iar industria pe locul al treilea, cu 204 tranzacții în valoare de 35,3 miliarde de USD. 

„În România, la sfârșitul lunii septembrie 2021, s-au atins noi maxime istorice pentru toate companiile listate. Capitalizarea bursieră s-a situat la 51 miliarde de USD, în timp ce indicele BET a atins un nou record, cu o creștere YTD de 29%.

Activitatea investițională la bursa din București a continuat să înregistreze o tendință ascendentă în T3’21, obligațiunile corporative predominând listările. Au fost înregistrate 8 emisiuni de obligațiuni în valoare totală de 315,5 milioane de USD, Raiffeisen Bank plasând cea mai mare emisiune (289,8m USD). Ministerul Finanțelor Publice a continuat cu o nouă rundă de vânzări de titluri de stat pentru populație, atrăgând o sumă totală de 217,1 milioane de USD. Interesul pentru listarea pe segmentul alternativ, AeRO, a rămas ridicat, cu 7 noi lansări care au totalizat 76,8 milioane de USD din sectoare precum tehnologia (Arctic Stream și Connections Consult), firmele profesionale și serviciile (Air Claim și Appraisal and Valuation), imobiliarele (One United Properties), produsele de larg consum și retailul (Visual Fan) și produsele industriale diversificate (Adiss). 

În septembrie, numărul total al companiilor listate era de 19, cu o valoare totală de 170,3 milioane de USD, în timp ce pentru obligațiuni existau 27 de emisiuni în valoare totală de 1,3 miliarde de USD (inclusiv titluri de stat)”, menționează Andrei Eftimie (foto), Partener Asociat, Capital Debt Advisory, Strategie şi Tranzacţii, EY România. 

Activitatea IPO de pe continentul
american își menține evoluția pozitivă

Activitatea IPO din regiunea Americii de Nord și de Sud nu dă semne de încetinire. 2021 continuă să bată recordul de activitate din ultimii 20 de ani, atât ca număr de tranzacții, cât și ca valoare. În sectorul sănătății s-au derulat cele mai multe tranzacții (143), cumulând 29 miliarde de USD, în timp ce tehnologia a înregistrat cea mai mare valoare a capitalurilor atrase (60,2 miliarde de USD), ca urmare a 122 de tranzacții IPO. 

Deși activitatea SPAC a rămas la un nivel ridicat în SUA, nu mai înregistrează același ritm amețitor de la finalul anului 2020 și din primul trimestru al acestui an. Sunt anunțate în continuare tranzacții zilnice, dar piața SPAC se confruntă cu dificultăți: o suprasaturare cu SPAC-uri a dat naștere unor războaie ale ofertelor, performanțe modeste la tranzacționare, lichiditate redusă la tranzacționare, iar piața investițiilor private în acțiunile cotate la bursă a scăzut pe fondul unei monitorizări mai atente din partea congresului și autorităților de reglementare. Piața SPAC va continua să reprezinte o opțiune atractivă pentru piața publică, dar realizarea tranzacțiilor ar putea deveni mai dificilă pentru finanțatorii acestor vehicule investiționale. 

SUA continuă să înregistreze o creștere solidă în primele trei trimestre ale anului curent, cu 323 de tranzacții IPO (o creștere de 117% față de T3 2020), care au atras 117,3 miliarde de USD, cu 110% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. 

Regiunea Asia-Pacific menține o activitate constantă, în pofida volatilității 

Deși regiunea Asia-Pacific a menținut o evoluție constantă în trimestrul al treilea, este posibil să înregistreze în curând o încetinire pe fondul tensiunilor geopolitice și a unei volatilității care pare să persiste. Tehnologia este cel mai activ sector al regiunii, atât ca volum al tranzacțiilor (154 de IPO-uri), cât și ca valoare (34,3 miliarde de USD). 

Activitatea din China a continuat să crească în primele trei trimestre ale anului, înregistrând 444 de tranzacții în valoare de 94,1 miliarde de USD. Însă, în T3 2021, piața s-a confruntat cu o oprire totală a tranzacțiilor IPO transfrontaliere dinspre China către piața SUA, ceea ce a afectat atât regiunea Asia-Pacific, cât și pe cea a Americii de Nord și de Sud. 

Japonia a înregistrat o creștere de 50% a volumului tranzacțiilor IPO (81) și de 195% a valorii tranzacțiilor (4 miliarde de USD) în al treilea trimestru din 2021. Această accelerare se datorează lichidității ridicate, performanțelor solide ale piețelor de capital locale și îmbunătățirii atitudinii, în parte grație găzduirii cu succes a ediției 2020 a Jocurilor Olimpice de la Tokyo, în pofida absenței stimulentelor din partea guvernului și a impactului economic al pandemiei provocate de COVID-19. 

EMEIA are o contribuție semnificativă la activitatea globală

Creșterea puternică din această regiune față de Asia-Pacific și America de Nord și de Sud demonstrează că piețele din EMEIA nu reacționează imediat la activitatea desfășurată în restul lumii. În privința evoluției sectoarelor în regiune, tehnologia le-a depășit cu mult pe celelalte, înregistrând 143 de tranzacții IPO, care au atras capitaluri în valoare de 21,9 miliarde de USD. 

O intensificare semnificativă a activității IPO a avut loc în Regatul Unit, unde s-au înregistrat 66 de tranzacții (o creștere de 633%) în valoare de 15,9 miliarde de USD, ceea ce a reprezentat un avans de 124% față de anul anterior. Și în India se înregistrează o evoluție pozitivă, cu 72 de tranzacții IPO în valoare de 9,7 miliarde de USD, cu 200% și, respectiv, 331% mai mult decât în perioada similară a anului trecut. În regiunile Orientului Mijlociu și Africii de Nord (MENA), în special la bursa din Tel Aviv, s-au înregistrat evoluții notabile, cu 88 de tranzacții IPO care au atras capitaluri în valoare de 5,3 miliarde de USD, însemnând creșteri de 340% și, respectiv, 242%.

Perspectivele pentru T4 2021: acționați cât timp condițiile de piață se mențin favorabile

Odată cu apropierea sfârșitului de an, se prefigurează unele incertitudini, care ar putea intensifica volatilitatea pieței și piedicile în calea unor tranzacții IPO de succes. În același timp, deși se preconizează menținerea unui flux constant de tranzacții în pregătire, companiile trebuie să caute să valorifice la maximum condițiile de piață favorabile și să lanseze oferte publice. 

Cu toate acestea, persistă o mulțime de incertitudini: tensiuni geopolitice, modificări legislative permanente, riscuri de inflație și temperarea măsurilor de stimulare a economiei luate de Rezerva Federală a SUA, noile variante ale virusului COVID-19 care perturbă redresarea completă a economiei globale, fiind afectate majoritatea sectoarelor.

În acest context, candidații IPO serioși trebuie să fie în permanență pregătiți și să își lanseze ofertele rapid atunci când este necesar. În cadrul acestor pregătiri, sunt de avut în vedere: alegerea direcției corecte a companie, în funcție de necesități, revizuirea priorităților strategice și integrarea obiectivelor de mediu, sociale și de guvernanță (ESG), pe măsură ce acestea devin imperative ale investitorilor. 

Tailent își continuă expansiunea globală și intră pe piața din Portugalia printr-un parteneriat cu furnizorul de soluții integrate Winsig

0

Tailent, compania românească de tehnologie cunoscută pentru democratizarea accesului la soluții Robotic Process Automation (RPA), continuă să se extindă la nivel global și intră pe piața din Portugalia printr-un parteneriat cu furnizorul de soluții integrate de management Winsig. În urma acestui acord, Tailent devine furnizorul RPA principal pentru clienții Winsig și oferă astfel soluții de automatizare eficiente din punct de vedere al costurilor și pentru piața din Portugalia. 

Winsig este o companie cu o experiență de peste 10 ani în domeniul soluțiilor software de business în Europa de Vest, cu o mare capacitate de a crea soluții personalizate, în special în zona de software ERP. Având o bază extinsă de clienți în Europa, Africa și America de Sud, furnizorul de soluții software va ajuta Tailent să se adreseze unui portofoliu mai larg de clienți. În plus, Tailent va oferi soluții RPA la prețuri accesibile pentru clienții Winsig din domenii precum finanțe și contabilitate, resurse umane, logistică și distribuție și retail. 

„Prin parteneriatul încheiat cu Tailent, vrem să punem la dispoziția clienților noștri din întreaga lume un instrument inovator de automatizare a proceselor. Tailent Automation Platform le va permite să aibă mai mult timp pentru a se concentra pe activitățile lor principale și va contribui la creșterea preciziei datelor. Cu ajutorul soluțiilor RPA, din ce în ce mai mulți angajați vor avea mai mult timp pentru activități creative și cu valoare adăugată, lăsând roboții să se ocupe de operațiunile de rutină și redundante”, spune Nuno Archer, CEO Winsig.   

RPA este o industrie care a accelerat puternic în ultimii ani, la scară globală, iar România a devenit un important furnizor global de soluții bazate pe această tehnologie. În acest context, Tailent s-a extins la nivel global într-un mod accelerat în 2020 și 2021, intrând pe noi piețe din Europa, America Centrală și de Sud, SUA și Asia prin alianțe strategice.

„Îi urăm bun venit lui Winsig în ecosistemul de parteneri Tailent în misiunea noastră de a aduce soluții RPA accesibile și eficiente, ajutându-i pe clienți să își automatizeze operațiunile în diferite domenii, cum ar fi finanțe și contabilitate, resurse umane, logistică și distribuție, retail și integrarea proceselor cu alte sisteme. Acest nou parteneriat ne va oferi oportunitatea de a democratiza și mai mult accesul tuturor companiilor la soluțiile RPA, la prețuri accesibile și popularizază soluțiile noastre inovatoare și gata de folosire pe noi piețe din întreaga lume”, spune Mario Popescu, CEO Tailent. 

În septembrie, Tailent și-a consolidat echipa de top management prin aducerea a doi directori cheie cu o vastă experiență internațională, ca parte a strategiei sale de accelerare a expansiunii și de creștere a prezenței globale. Cu Laurent Binetti în calitate de Board Advisor for Strategy și Dragoș Mateescu în poziția de Head of Business Development, Tailent este pregătit să accelereze creșterea.

Soluțiile Tailent sunt deja implementate cu succes în companii din întreaga lume din industrii precum ospitalitate, servicii profesionale, producție, instituții publice. Tailent se află în prezent în proces de extindere atât la nivel local, cât și internațional, prin intrarea pe noi piețe strategice.

Foto: Mario Popescu, CEO Tailent (stânga) and Nuno Archer, CEO WinSig (dreapta)



Tailent este un start-up românesc orientat pe dezvoltarea de tehnologii inovatoare de automatizare de tip Robotic Process Automation (RPA), care schimbă modul în care oamenii muncesc și fac business și ajuta companiile să-și realizeze scopurile de automatizare. Tailent oferă o alternativă mai aproape de așteptările clienților, mai rapidă și mai convenabilă prin soluția Tailent Automation Platform (TAP).

DigiL@b – Laboratorul digital, proiect pentru tineri angajați

0

S-a încheiat proiectul „DigiL@b Laboratorul digital”, implementat de Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România în perioada 15 ianuarie 2020- 14 septembrie 2021. Proiectul, finanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, a avut în vedere „îmbunătățirea competențelor digitale ale angajaților care își desfășoară activitatea în sectoarele economice/domeniile identificate conform SNC și SNCDI, din regiunile de dezvoltare Nord-Est, Sud-Est, Sud și Centru. 

Proiectul, subliniază inițiatorii, „a demarat cu o campanie de informare și conștientizare a angajatorilor din regiunile de implementare privind importanța și necesitatea participării angajaților la programe de formare continuă. Astfel, a fost realizată o campanie media online, au fost organizate 3 evenimente regionale Tech Day și au fost realizate baze de date cu angajatori care au fost contactați direct.

Programul de formare a fost dezvoltat în colaborare cu Google Atelierul Digital, iar participanții la curs au învățat despre ce inseamnă un profil virtual, SEO, Google Ads, cum pot folosi Youtube-ul în avantajul lor, despre importanța unei pagini de contact pe propriul website sau cum să își facă un formular de feedback online. Cursanții au avut la dispoziție o aplicație mobilă care a constituit suportul procesului de formare.

Ca urmare a implementării proiectului, 388 de angajați au participat la cursuri de formare profesională în domeniul competențelor digitale, 353 de angajați au fost certificați că au dobândit competențe digitale, 36 de IMM-uri au fost sprijinite pentru introducerea unui program de invățare la locul de muncă pentru angajații proprii și 3 IMM-uri au introdus un program de învățare la locul de muncă”.

Campanie desfășurată de Crucea Roșie Română și Sanofi Romania

0

Crucea Roșie Română și compania Sanofi Consumer Healthcare România, unul dintre liderii industriei farmaceutice locale, desfășoară campania „Echilibrul tău îi dă copilului tău echilibru”, în perioada 7-22 octombrie, „dedicată părinților ai căror copii sunt internați în spital sau au urgențe medicale și au nevoie de sprijin”. 

Voluntarii Crucii Roșii Române și ai companiei Sanofi Consumer Healthcare distribuie kituri cadou (plușuri, măști de protecție, dezinfectant, pleduri călduroase etc.), de luni până vineri, în intervalul orar 9.00-18.00, în curțile a trei spitale de pediatrie: Spitalul Clinic de Copii „Marie Skłodowska Curie” București, Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii „Sfânta Maria” Iaşi, Spitalul Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș.

Andreea Furtună, director de programe, Crucea Roșie Română. „Când ești părinte, nu mai există «eu». Toată atenția, grijile și energia sunt rezervate copiilor. Dar una dintre regulile bine cunoscute atunci când ești «salvator» este că întâi trebuie să ai grijă de tine, să știi cum să îți gestionezi fricile, stresul și emoțiile, să iei o pauză din când în când. Prin această campanie, vrem să susținem părinții aflați în situații dificile cu cei mici, ajutându-i să treacă mai ușor peste orele lungi petrecute în curtea spitalului, în sălile de așteptare sau în saloane, așteptând vești mai bune. Mulțumim Sanofi pentru inițiativă, organizare și mai ales pentru componenta umană – prin implicarea voluntarilor din companie”.  

Dr. Iulia Roșian, General Manager Sanofi Consumer Healthcare Romania & Moldova: „În luna octombrie, echipele Sanofi Consumer Healthcare din toată lumea celebrează Purpose Day, o campanie dedicată angajamentului de a sprijini comunitățile locale. În România, în ultimii 3 ani, noi am celebrat acest moment alături de Crucea Roșie prin campanii umanitare. Cunoaștem bine realitatea din spitale și înțelegem provocările pe care le au părinții atunci când copiii lor sunt bolnavi, de aceea ne-am propus să le aducem puțină bucurie și să îi ajutăm cu sfaturi utile, pregătite de specialiști”.

Campania are totodată și o componentă educativă, fiind distribuite flyere informative care includ un articol semnat de Mihaela Svet, psiholog și psihoterapeut de familie. Părinții vor putea afla recomandări utile despre cum își pot păstra echilibrul emoțional în situații dificile.

Suplimentar, Sanofi Consumer Healthcare a făcut o donație financiară de 15.000 de euro către Crucea Roșie Română pentru proiecte dedicate îngrijirii sănătății. Parteneriatul dintre cele două entități este tradițional, fiind al șaselea an consecutiv de  colaborare și al treilea an de când echipa Sanofi CHC se implică în mod direct prin voluntarii săi. 

Foto: Crucea Roșie Română 

ABN Systems vizează intrarea pe noi piețe externe

0

Compania ABN Systems International, deținătoarea singurului brand 100% românesc de accesorii telecom și produse Smart Home, Tellur, anunță că „și-a propus creșterea exporturilor acestui brand propriu, prin accederea pe noi piețe din India, Turcia, statele din Orientul Apropiat și fosta URSS, în următorul an. Totodată, în state unde produsele Tellur se vând deja pe platforme online, ABN System urmărește să dezvolte relații de business și cu parteneri și distribuitori, fiind vorba de piețe precum Franța, Spania, Italia, și țările Benelux”. 

George Barbu, CEO ABN Systems International

George Barbu (foto), CEO al ABN Systems International: „În pofida climatului de incertitudine care se menține în economia globală, pe fondul pandemiei Covid-19, rezultatele noastre de vânzări pe piețe externe au fost excelente, în primul semestru al acestui an, și avem toate motivele să ne așteptăm la rezultate similare pentru cea de-a doua parte a anului. Extinderea rapidă a vânzărilor pe piețele externe este rodul investițiilor ample pe care compania noastră le-a făcut în infrastructura de business în anii anteriori, dar și al nivelului ridicat de flexibilitate și capacității de adaptare la particularitățile fiecărei piețe în parte. Vedem un potențial de creștere semnificativă a vânzărilor la export și ne propunem ca, și în anii următori, să continuam strategia de extindere pe noi piețe de desfacere, precum și creșterea pe piețele în care suntem deja prezenți”.

ABN Systems International estimează că „vânzările totale de produse din gamele brandului propriu, Tellur, atât în România, cât și pe piețe externe, sunt așteptate să se situeze între 25 și 28 milioane de lei (5,05-5,65 milioane de euro), pentru anul 2021. Pentru anul 2020, vânzările Tellur s-au ridicat la nivelul de 19,51 milioane de lei (3,94 milioane de euro).

Strategia de dezvoltare a companiei pentru intervalul 2021-2022 vizează accelerarea exporturilor și creșterea portofoliului de produse, cu un accent din ce în ce mai mare pe creșterea componentei de vânzări aferentă brandului Tellur. Creșterea exportului va urmări atât extinderea vânzărilor în piețele actuale, cât și extinderea numărului piețelor de desfacere pe care este prezenta compania. De la începutul acestui an, ABN Systems a accesat piețele din Cehia, Țările de Jos, Portugalia, SUA și a demarat deja demersurile de intrare în Turcia și India. 

În privința celor mai de succes produse pe plan extern, domină echipamentele din gama audio, care ocupă locul întâi la nivelul valorii de vânzare, respectiv locul al treilea ca volum de bucăți vândute. Astfel, cele mai căutate produse Tellur peste hotare sunt: (1) Casca Bluetooth Tellur Vox55, (2) Termostatul Smart WiFi Tellur, (3) Boxa Bluetooth Callisto, și (4) Casca Tellur Bluetooth Vox 10.

ABN Systems International a fost fondată în 2002. Este deţinătoarea brandului Tellur şi unul dintre liderii pieţei de distribuție a produselor şi accesoriilor IT&C din România, caracterizată prin „soluţii integrate de mobilitate, infrastructură IT şi de stocare, sisteme de supraveghere video, echipamente şi automatizări industriale. Compania a investit intensiv în automatizarea proceselor, transferul electronic de date, trasabilitatea stocurilor, mărirea capacității de depozitare și întărirea echipei, ceea ce i-a permis, alături de expertiza acumulată în cei peste 19 ani de activitate, să dezvolte parteneriate valoroase cu jucători globali de referință. Cu un portofoliu de peste 30.000 de produse și accesorii IT&C, ABN Systems este prezentă deja pe piețe din peste 25 țări, de pe 3 continente, și își propune o extindere accelerată a canalelor de vânzare externe, atât prin intrarea pe noi piețe, cât și prin consolidarea celor actuale”.

BCR lansează prima emisiune de obligațiuni verzi în RON, în valoare totală de 500 de milioane de lei

0

Banca Comercială Română (BCR) lansează prima emisiune de obligațiuni verzi în valoare de 500 de milioane de lei, continuându-și astfel strategia de diversificare a surselor de finanțare și contribuind la dezvoltarea pieței de capital din România. Această primă emisiune de obligațiuni verzi se înscrie în demersurile companiei de aliniere la criteriile ESG (Environmental, Social and Governance), cu scopul de a genera dezvoltare economică durabilă, de a încuraja comportamentele responsabile față de mediu și de a reduce inegalitățile sociale. 

În ultimii doi ani, banca a emis obligațiuni în valoare de 2,1 miliarde de lei, fiind unul dintre principalii emitenți activi de la Bursa de Valori București. 

Emisiunea constă în obligațiuni senior preferențiale cu o maturitate de 7 ani și reprezintă prima tranzacție cu obligațiuni verzi a BCR, urmând să fie listată la Bursa de Valori București. Obligațiunile au primit un rating preconizat pe termen lung de BBB+ din partea Fitch. 

Procesul de book building a evidențiat un interes puternic din partea investitorilor, rata dobânzii fiind stabilită cu succes la 5,00%, ceea ce reflectă performanța solidă a băncii. Distribuția a fost echilibrată între fonduri de pensii, firme de administrare de active, companii de asigurări și instituții de credit, beneficiind de asemenea de participarea notabilă a Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și a International Finance Corporation (IFC). 

Sergiu Manea

„Ne bucurăm să anunțăm astăzi prima emisiune de obligațiuni verzi, care reflectă doar o parte din munca pe care o depunem zilnic pentru inovarea proceselor financiare. Ne-am asumat o abordare integrată de business responsabil în toate soluțiile pe care le propunem clienților, dar și printr-un dialog constant cu România SA și România SRL. Considerăm că de aici pleacă transformarea sustenabilă a economiei și venim în sprijinul mediului de afaceri cu toate informațiile necesare dezvoltării durabile, dar și cu cele mai potrivite structuri și surse de finanțare. Avem o viziune clară despre procesele de afaceri sustenabile, care includ reinventarea modului în care dezvoltăm produse și servicii. În plus, considerăm că implementarea criteriilor ESG, atât în activitatea noastră de bază, în politica de investiții și în soluțiile propuse clienților, este o modalitate de a răspunde nevoilor prezentului fără a compromite resursele. Iar aceasta este datoria pe care o avem noi toți față de generațiile viitoare”, a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Emisiunea de obligațiuni s-a dovedit una de succes încă de la început, în condițiile în care la finalul primei zile de subscriere registrul de ordine era acoperit cu mult peste suma maximă vizată de 500 de milioane de lei, ceea ce a dus la decizia închiderii mai devreme a ofertei.

Prin această emisiune, BCR a mai făcut un pas înainte în procesul de conformare cu reglementările Uniunii Europene privind capacitatea minimă pe care trebuie să o dețină băncile pentru a absorbi pierderile, cerințele minime pentru fonduri proprii și pasive eligibile (MREL) și ghidurile MREL, în conformitate cu strategia de rezoluție.