Credit de 5 milioane de lei de la UniCredit Bank, cu garanție EximBank, pentru Pigna România

0

UniCredit Bank și EximBank au structurat un pachet financiar care va asigura necesarul de lichidități pentru activitatea curentă a companiei Pigna România Impex, lider de piață în Europa Centrală și de Est în domeniul producției de caiete scolare și pentru birou.

Concret, compania a beneficiat de un credit în valoare de 5 milioane de lei de la UniCredit Bank, garantat în proporţie de 90% de EximBank, în cadrul schemei de ajutor de stat COVID-19 dedicată companiilor mari.

„Ne menținem angajamentul de a sprijini clienții, atât persoane fizice, cât și juridice, oferindu-le finanțările de care au nevoie, inclusiv prin programe cu garanții guvernamentale și/sau europene, și de a contribui astfel la relansarea economiei românești. Sistemul bancar este parte a soluției de relansare în această perioadă incertă pe care o traversăm și este capabil și disponibil să finanțeze în continuare proiecte, atâta timp cât debitorul demonstrează o situație financiară echilibrată și proiecte viabile”, a declarat Răsvan Radu, CEO UniCredit Bank.

„Colaborarea pe care EximBank o are cu celelalte bănci comerciale pentru implementarea programului guvernamental  de sprijin pentru companiile românești demonstrează decizia strategică a jucătorilor de pe piața bancară de a flexibiliza accesul companiilor locale la finanțările de care au nevoie rapid pentru depășirea dificultăților acestei perioade. Punând împreună produsele noastre de garantare cu oferta lor specifică, băncile pot structura soluții financiare accesibile pentru menținerea activă a  lanțurilor de producție sau pentru derularea planurilor investiționale ale companiilor. Este un efort comun care, sunt convins, va accelera tendința de creștere a economiei românești”, a spus Traian Halalai, președintele executiv al EximBank.

Declanșarea crizei sanitare și impunerea restricțiilor aferente au determinat o remodelare a sistemului de învățământ prin desfășurarea cursurilor majoritar în sistem on-line, care a avut impact și asupra companiei noastre, în condițiile în care produsele școlare dețin o pondere mare în portofoliul nostru. Am reușit să compensăm această scădere a vânzărilor din toamnă, odată cu reluarea cursurilor, și avem încredere că, beneficiind și de acest pachet financiar acordat de UniCredit Bank și EximBank, vom reuși să ne finanțăm activitatea curentă și totodată să ne concentrăm atenția pe derularea proiectelor ce vizează diversificarea portofoliului de produse, astfel încât să ne consolidăm poziția de lider pe piața pe care activăm”, a spus Sorin Cristea, CEO Pigna România Impex.

_________________

Despre Pigna România Impex

Societatea, care are acționariat italian, are ca obiect de activitate fabricarea articolelor de papetărie, activând pe trei direcții principale: producția de caiete, comerț cu produse școlare (rucsacuri, huse sau penare cu licentă Disney etc.) și comerț cu produse de birou (dosare, capsatoare, perforatoare etc.). Cea mai mare pondere în activitatea companiei o deține producția de caiete care se realizează în fabrica pe  care o deține la Buftea, județul Ilfov. Pigna România Impex produce o gamă completă de caiete la un nivel ridicat de calitate care acoperă toate formatele, modelele și liniaturile. Compania deține licențe cunoscute pentru produsele sale precum Hello Kitty, Fast and Furios, SpongeBob, Ben 10, Mancester United și FC Barcelona (Nike), Avengers, Spider Man sau Star Wars. Produsele Pigna România Impex sunt distribuite majoritar pe piața internă, prin intermediul marilor lanțuri de retail. Compania are circa 70 de angajați și a încheiat anul 2019 cu afaceri de 10,3 milioane de euro.

Despre EximBank

EximBank este o instituție specializată ce se implică activ în susținerea și promovarea mediului de afaceri românesc. În cadrul programului guvernamental de susținere a companiilor mari, pe care EximBank îl implementează în urma mandatului special primit din partea statului român, societățile mari și IMM-urile cu cifră de afaceri peste 20 mil. lei în 2019 pot beneficia de produse de finanțare si garantare cu componentă de ajutor de stat. Termenul până la care companiile pot depune dosare de solicitare a produselor de finanțare și garantare din cadrul acestei scheme de ajutor de stat este 31 mai 2021.

Despre UniCredit Bank

UniCredit Bank este parte a UniCredit, bancă comercială paneuropeană de succes, cu un sistem integrat de servicii de banking Corporate şi de Investiţii, care oferă o rețea unică vest, central şi est europeană bazei sale de clienți. Grupul este prezent în România prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management şi UniCredit Services.

10 startup-uri din tehnologie, cu afaceri de peste 50.000 de euro, au devenit alumni ai Acceleratorului InnovX-BCR, în cadrul grupei Grinders

0

InnovX-BCR, programul de accelerare a afacerilor din tehnologie, a selectat cei 10 alumni ai grupei Grinders, la care au participat start-up-uri cu cifra de afaceri sau finanțare atrasă între 50.000 și 500.000 de euro. 192 de companii s-au înscris în cadrul cohortei Grinders, pentru a intra în programul de accelerare. Dintre acestea 19 start-up-uri au intrat în program, iar 10 au obținut titlul de alumni și vor intra în faza de post-accelerare.

Cei 10 alumni sunt start-up-uri care prezintă soluții și tehnologii în domenii diverse precum educație financiară, inteligență artificială, aplicație muzicală, identitate digitală, serviciu de bone, blockchain, digitalizare documente, marketplace digital B2B, platformă de locuri de muncă sau business de cadouri experențiale.

  • Investory reprezintă o alternativă accesibilă, interactivă și distractivă ce oferă materiale de educație financiară. Disponibil pe mobil și tabletă, jocul este un ajutor pentru părinții copiilor de 7, până la 10 ani, care vor să-i pregătească pe aceștia pentru un viitor fără probleme financiare.
  • PAID Analytix reprezintă o soluție de inteligență artificială care ajută companiile să-și securizeze procesele de plată, ce sunt expuse unei game largi de erori operaționale și, în cel mai rău caz, fraudei. Soluția sprijină identificarea acestor erori în timp real și oferă informații-cheie despre procesele de plată.
  • SOUNDWAVES este o aplicație ce reunește publicul și artiștii într-o experiență muzicală de neuitat. Cei care o folosesc pot asculta muzică individual sau împreună cu prietenii, distribui, comenta și descoperi noi melodii.
  • SELFD.ID este un proiect de inovație în domeniul identității digitale, ce oferă un set complet de instrumente care ajută organizațiile să interacționeze cu clienții, poate crea avantaje competitive și poate stimula dezvoltarea de noi modele de afaceri.
  • Sitter este o platformă ce ajută părinții să găsească bone verificate și de încredere, într-un mod sigur, rapid și ușor. Aceștia au acces la profilul bonelor și informații precum: experiența relevantă cu copiii, serviciile oferite, studii, prețuri, disponibilitate, certificate și recomandări de la alte familii.
  • Veelancing este o platformă inovatoare, descentralizată, bazată pe tehnologia Blockchain, concepută ca un marketplace pentru freelanceri și pentru cei care doresc să îndeplinească un job în mod eficient.
  • Profluo digitalizează automat orice document de business (facturi, contracte, formulare, chitanțe, documente de la autorități, chestionare, procese verbale) și le direcționează inteligent oriunde este nevoie de ele în activitatea de afaceri.
  • Comarket este un marketplace digital B2B, care aduce împreună profesioniști și furnizori din industria ospitalității, cu scopul digitalizării și eficientizării relațiilor comerciale dintre ei. Platforma contribuie la optimizarea financiară pe zona de materii prime, fiind un instrument util pentru antreprenorii din Horeca ce vor să-și optimizeze costurile și astfel să-și dezvolte businessul.
  • 3minutesjob este o platformă pentru găsirea unui loc de muncă, ce își propune să ofere oportunități egale pentru toată lumea. Principalele atuuri sunt transparența, CV-urile și descrierile video ale posturilor,  instrumentele speciale pentru agențiile de resurse umane și feedback-ul personalizat.
  • Complice este un business de cadouri și recompense experiențiale pe care managerii și antreprenorii ocupați le pot oferi persoanelor importante din viața lor. Printre experiențe se numără zborurile cu parapanta, escapadele romantice, degustările private sau cursurile individuale.

Alte șase companii care au participat în accelerator și au finalizat bootcamp-ul, au primit certificarea pentru participare la program, beneficii Startup Grind și consultanță pentru a aplica la programul cu finanțare europeană Horizon 2020. Mai mult, acestea vor rămâne în comunitatea InnovX-BCR și vor fi invitate la evenimentele viitoare, alături de Alumni din anii precedenți, dar și de investitori. Cele 6 companii sunt: Centru, Salarium Fintech, It’s a Topic, Ingenios, 22 Trust Venture, GoBeyond.

Ana-Maria Crețu, coordonatoarea departamentului de Social Banking BCR

„Tot procesul de înscriere în grupa Grinders a fost un demers competitiv, din peste 190 de aplicații am selectat 62 de companii pentru pitching din care au intrat în bootcamp 19 companii și ulterior, 10 companii au reusit să îl și finalizeze. Cele 10 companii au un produs sau serviciu validat de piață, o parte sunt spin-offs din multinaționale și unele adresează inclusiv și nevoile de transformare digitală ale administrației publice, nu doar a mediului privat. Acum intrăm în perioada de post-accelerare unde vom lucra focusat pe zona de finanțare, comercializare, extinderea echipelor, promovare și internaționalizare”, a declarat Ana-Maria Crețu, coordonatoarea departamentului de Social Banking BCR.




Silviu Florea, Program Manager
Grupa Grinders InnovX

 „Deși anul acesta am ridicat nivelul minim al cifrei de afaceri sau finanțării atrase la peste 50.000 de euro, am avut parte de un număr mare de start-up-uri care s-au încadrat în noile cerințe și au dorit să participe în program. În selecția lor, am căutat soluțiile de business care sunt pregătite să scaleze la următorul nivel, care vor să se pregătească pentru întâlniri cu potențiali investitiori și parteneri. Și pentru că ideile bune au fost numeroase, nu ne-am limitat la cei 10 alumni selectați și am mai ales 6 start-up-uri ce vor beneficia în continuare de susținerea noastră”, a adăugat Silviu Florea, Program Manager Grupa Grinders InnovX.

Juriul pentru selecția start-up-urilor din grupa Grinders a fost format din: Silviu Florea (Program Manager Grupa Grinders InnovX), Mircea Moraru (M&A Senior Associate CMS), Bogdan Hristescu (Regional MD at Euronet), Daniel Ilie (Fost Comandant în Forțele Speciale), Nicu Iancu (Președinte I2DS2), Angela Mitu (Senior Partner Charted Debt Management), Roxana Guiman (Partner PrivacyOne in alliance with Biris Goran), Elena Barsu (Evaluator expert Comisia Europeană), Liviu Munteanu (Parterner Founders Bridge), Alin Stanciu (Partener Catalyst), Andrei Dudoiu (Co-fondator & CEO Seedblink), Alin Bădiliță (Start-up Program Manager Microsoft), Anca Alexe (Presales Technical Consultant Modex), Bianca Spiridon (Director Executiv Adjunct Change Management BCR), Ramona Crisu (Șef Departament Proiecte Retail BCR), Bogdan Liviu Barbu (Director Executiv Adjunct Operațiuni BCR), Ana Maria Crețu (Coordonator Social Banking BCR), Diana Dumitrescu (CEO InnovX) și Daniel Dumitrescu (CIO InnovX).

Acceleratorul este un proiect realizat în parteneriat cu UiPath, Microsoft, Startup Grind, Modex, Mindspace și MIT CEE Forum. BCR acoperă costurile pentru toate bursele alocate antreprenorilor din acest proiect, cursurile și costurile logistice.

Mai multe detalii despre Acceleratorul InnovX-BCR: www.bcr.ro/accelerator și www.innovx.eu.

Interes pentru dezvoltarea colaborării economice româno-pakistaneze

0

Preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB), Iuliu Stocklosa, a avut o întrevedere cu Excelența Sa dr. Zafar Iqbal, ambasadorul extraordinar și plenipotențiar al Republicii Islamice Pakistan în România, aflat la a doua sa vizită la sediul nostru. Principalul obiectiv al întâlnirii a vizat identificarea unor modalităţi concrete de valorificare a potenţialului celor două economii.

Cu acest prilej, Iuliu Stocklosa a vorbit despre strategia de relaţii externe a CCIB, axată pe dezvoltarea colaborării comercial-economice cu ţările din afara Uniunii Europene, inclusiv cu cele din Asia, punctând posibilităţile reale de colaborare între partenerii din cele două ţări. În opinia preşedintelui CCIB, implicarea companiilor de profil din România în modernizarea şi retehnologizarea complexelor industriale livrate de ţara noastră în Pakistan înainte de 1989, precum şi în furnizarea de piese de schimb şi echipamente pentru modernizarea acestor unităţi de producţie poate constitui o primă direcţie de dezvoltare a relaţiilor economice bilaterale. De asemenea, Iuliu Stocklosa a subliniat faptul că România poate fi o poartă de acces a produselor pakistaneze în Uniunea Europeană (UE), ţinând seama atât de calitatea ţării noastre de membru UE, cât şi de poziţia sa geostrategică.

În deschiderea intervenţiei sale, ambasadorul Pakistanului l-a felicitat pe noul preşedinte al CCIB, apreciind în mod deosebit experienţa sa solidă, atât antreprenorială, cât şi camerală, şi l-a asigurat de întreaga sa deschidere în proiectele ce vizează creșterea schimburilor comerciale și cooperării economice bilaterale. Potrivit E.S. dr. Zafar Iqbal, Pakistanul şi România, ţări cu relaţii economice tradiţionale, oferă oportunităţi numeroase, atât în domeniul comercial, cât şi în cel investiţional, însă este nevoie de o mai bună conectare a celor două comunităţi de afaceri, inclusiv prin organizarea unor misiuni economice, atunci când situaţia pandemică o va permite, astfel încât potenţialul pieţelor menţionate să fie valorificat într-o mai mare măsură. În ceea ce priveşte domeniile de cooperare, ambasadorul Pakistanului a punctat faptul că, pe lângă cele menţionate de președintele CCIB, pot fi luate în calcul şi proiecte în infrastructură, precum extinderea și modernizarea rețelei de căi ferate pakistaneze. În plus, E.S. dr. Zafar Iqbal a apreciat ca fiind utilă dezvoltarea cooperării în domeniile educaţional şi cultural.

Potrivit preşedintelui CCIB, desfăşurarea la Bucureşti, în format hibrid, a unei „Zile a Oportunităţilor de Afaceri” dedicată Pakistanului, precum şi organizarea unor webinarii onorate de prezenţa unor înalţi oficiali din ambele ţări, în măsură să ofere informaţii valoroase celor două comunităţi de afaceri pot constitui primi paşi eficienţi în direcţia unei mai bune cunoaşteri reciproce a potenţialului celor două ţări, urmaţi de organizarea unor misiuni economice. Iuliu Stocklosa a anunţat că în perioada următoare CCIB va realiza o bază de date cu firme, din diverse domenii, interesate de colaborarea cu parteneri pakistanezi, pentru a fi transmisă, prin amabilitatea Ambasadei, camerelor de comerţ şi organizaţiilor de afaceri locale, în vederea punerii în contact, direct, rapid şi eficient, a cererii cu oferta.

Informații de background

În anul 2020, schimburile comerciale româno – pakistaneze au înregistrat o creștere, în condițiile în care comerțul exterior general al României a suferit o contracţie, pe fondul pandemiei de Covid 19. Astfel, comerțul bilateral s-a cifrat la 100,5 mil. USD (+121,2% față de 2019), din care exportul a fost de 67,6 mil. USD (+286,2% faţă de anul precedent), iar importul a fost de 32,9 mil. USD (+17,8% faţă de anul 2019). În principal, România exportă: nave maritime, lemn, combustibili și uleiuri minerale, mașini utilaje și echipamente mecanice şi importă materiale textile și articole din acestea. În primele două luni ale anului 2021 (date disponibile), volumul schimburilor bilaterale a atins 14,1 mil.USD (-56,2% față de perioada similară din 2020), din care exportul a fost de 7,4 mil USD (-74%), iar importul de 6,7 mil.USD (+29,5%).

Airbnb speră că oamenii ard de nerăbdare să călătorească din nou

0

Ionuț Paulenco, analistul de piață pentru România al eToro, vă oferă comentariul său săptămânal privind ultimele evenimente de pe piețele financiare.

AirBnB își raportează câștigurile joi, sperând la o normalizare a situației. Serviciul de cazare a avut dificultăți în ultimul an din cauza restricțiilor de călătorie, veniturile scăzând cu 30% în 2020,  la 3,4 miliarde de dolari.

În ciuda scăderii vânzărilor, Airbnb a dat dovadă anul trecut de o reziliență surprinzătoare în ciuda restricțiilor, rămânând pe linia de plutire prin valorificarea piețelor interne de călătorii. Analiștii anticipează că veniturile din primul trimestru au crescut probabil cu 56%, la 717,96 milioane dolari raportate în aceeași perioadă a anului trecut.

Lucrurile sunt pe cale sa se îmbunătățească și mai mult pentru Airbnb pe măsură ce călătoriile se reiau. Am văzut deja anunțuri pozitive din partea autorităților care speră să reînceapă turismul. Americanilor care au fost complet vaccinați împotriva Covid-19 li se va permite să călătorească în Uniunea Europeană în această vară. Iar Centrul pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC) a declarat recent că „persoanele care sunt complet vaccinate cu un vaccin autorizat de FDA pot călători în siguranță în Statele Unite”.

Chiar și într-o etapă post-pandemie, Airbnb își poate continua recuperarea, deoarece oamenii care doresc să călătorească dar vor să evite mulțimile ar putea prefera închirierea unui apartament în locul unei camere la un hotel tradițional.

În plus, Airbnb a intrat într-un nou parteneriat cu Visa, permițând gazdelor să mute cu ușurință banii de la Airbnb într-un cont bancar asociat cu un card de debit Visa eligibil.

_________________

Despre eToro

eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 20 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.


Atenționare privind exonerarea de răspundere

Această comunicare este doar în scopuri de informare și educație și nu trebuie luată drept sfat pentru investiții sau recomandare personală, ofertă sau solicitare de a cumpăra sau vinde orice instrumente financiare. Acest material a fost pregătit fără a ține cont de vreun obiectiv de investiții anume al destinatarului sau de situația sa financiară și nu a fost pregătit în conformitate cu cerințele legale și de reglementare pentru promovarea cercetărilor independente. Orice referință la performanțele trecute sau viitoare ale unui instrument financiar, indice sau produs de investiții complex nu sunt și nu trebuie considerate a fi un indicator sigur pentru rezultate viitoare. eToro nu își asumă nicio răspundere că informațiile incluse în acest raport sunt în totalitate corecte și complete.

Întoarcerea la Disneyland – redeschiderea parcurilor tematice îmbunătățește perspectivele pentru Disney.

0

Comentariu de piață al analistului eToro Ionuț Paulenco

Investitorii care anticipează o „revenire la normal” sunt cu ochii pe Disney, care își raportează câștigurile joi pentru trimestrul care s-a încheiat în martie. Pandemia a avut un impact negativ asupra majorității activității Disney în ultimul an, cu un impact negativ estimat la 2,6 miliarde dolari din veniturile sale.

Dar restricțiile au adus și câteva oportunități pentru companie, cu serviciile de video streaming Disney+, Hulu și ESPN + câștigând milioane de utilizatori noi, dovedindu-se un competitor din ce în ce mai puternic pentru Netflix. Lansat abia în 2019, Disney+ a depășit deja 100 de milioane de abonați, propulsat de seriale populare precum WandaVision. Prin comparație, Netflix a raportat 208 de milioane de abonați la sfârșitul lunii martie, dar pe care i-a adunat încă din 2007, când a trecut de la expedierea de DVD-uri către abonați la servicii de streaming.

Conducerea Disney a indicat că serviciile sale de streaming ar putea ajunge la aproximativ 350 de milioane de abonați până în 2024.

În ciuda creșterii uriașe a abonaților, divizia de servicii direct către consumator a Disney a pierdut 2,8 miliarde de dolari în 2020 și nu e preconizată să devină profitabilă înainte de 2024. Analiștii se așteaptă ca Disney să înregistreze câștiguri ajustate de 28 de cenți pe acțiune la venituri de 15,85 miliarde de dolari, reprezentând o a patra scădere consecutivă de la an la an a vânzărilor.

Investitorii anticipează totuși o perspectivă mai bună pentru restul anului, pe masură ce oamenii încep să călătorească din nou odată cu diminuarea pandemiei, iar parcurile Disney sunt gata să-i primească.

Disney World din Florida funcționează cu restricții încă de vară trecută, însă parcul Disneyland din California s-a redeschis abia la sfârșitul lunii aprilie. Acesta va avea de luna viitoare chiar și un nou campus Avengers. Se așteaptă ca noua atracție să fie extrem de populară, capitalizând succesul filmelor cu eroi Avengers.

Majoritatea celorlalte parcuri tematice ale companiei, inclusiv Disney Tokio, Disneyland Shanghai și Disneyland Hong Kong sunt acum deschise. Numai Disneyland Paris rămâne închis pe perioadă nedeterminată.

Există și mai multe vești bune din alte sectoare în viitorul apropiat. Disney a amânat premiera producției sale Marvel, Black Widow, până în iulie și se așteaptă ca filmul să fie un blockbuster. Va avea premiera simultan pe Disney +.

_________________

Despre eToro

eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 20 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.


Atenționare privind exonerarea de răspundere

Această comunicare este doar în scopuri de informare și educație și nu trebuie luată drept sfat pentru investiții sau recomandare personală, ofertă sau solicitare de a cumpăra sau vinde orice instrumente financiare. Acest material a fost pregătit fără a ține cont de vreun obiectiv de investiții anume al destinatarului sau de situația sa financiară și nu a fost pregătit în conformitate cu cerințele legale și de reglementare pentru promovarea cercetărilor independente. Orice referință la performanțele trecute sau viitoare ale unui instrument financiar, indice sau produs de investiții complex nu sunt și nu trebuie considerate a fi un indicator sigur pentru rezultate viitoare. eToro nu își asumă nicio răspundere că informațiile incluse în acest raport sunt în totalitate corecte și complete.


Radu Puiu, XTB: Neliniște pe piețele bursiere americane. Indicele de măsurare a „fricii” pe burse a crescut considerabil din cauza inflației

0

Parcursul piețelor de capital din SUA din această jumătate de săptămână a fost extrem de volatil. Deși doi dintre cei trei indici majori din SUA (S&P 500 și Dow Jones) au început săptămâna într-o manieră extrem de optimistă, reușind să marcheze noi maxime istorice intraday, performanța acestora a avut însă de suferit, arată într-o analiză de piață Radu Puiu, Financial Analyst în cadrul XTB, casă de brokeraj listată pe Bursa de la Varșovia.

Marți, companiile de tehnologie au pierdut teren în prima parte a zilei, dar în cele din urmă au reușit să se redreseze pe măsură ce corecția s-a extins pe piața mai largă.

Indicele Dow Jones a pierdut 473 de puncte, aproximativ 1,4%, marcând cea mai slabă performanță din februarie.Cotația S&P 500 a scăzut cu 0,9%, dar a evitat înregistrarea unei a doua deprecieri consecutive de 1% după scăderea de luni.

Aceste pierderi ar putea fi justificate și de o potențială marcare a profitului după secvențe de creștere importante pe piețele americane. În plus, datele dezamăgitoare raportate la sfârșitul săptămânii anterioare pe piața forței de muncă este posibil să fi fost reinterpretate în weekend, o parte dintre investitori schimbându-și opinia cu privire la caracterul datelor.

Raportul NFP de vineri a adus o creștere a locurilor de muncă cu 266 de mii în aprilie, valoare mult mai dezamăgitoare decât prognoza mediană de +978 de mii. La prima vedere, rezultatul susține abordarea de așteptare a Fed în privința politicii monetare, arătând că redresarea economică dă în continuare semne de ezitare.

Totuși, rezultatul ar putea fi interpretat și drept un potențial semnal al unei divergențe majore între evoluția piețelor de capital și starea economiei, cele două părând în anumite momente fiind total deconectate.

Nivelul ridicat de agitație din piețe a fost confirmat de indicele de volatilitate evaluat de CBOE, care reprezintă un instrument de măsurare a „fricii” pe piețe prin intermediul prețurilor opțiunilor pe S&P 500. Acesta a crescut până la 23,73 de puncte, un nivel care nu a mai fost atins de două luni.

Vânzarea activelor riscante continuă și în această dimineață. Principala cauză pare a fi un nou val de îngrijorări legate de inflație, care ar putea pune presiune asupra Rezervei Federale să majoreze ratele dobânzilor sau să înăsprească condițiile de politică monetară mai rapid decât estimase anterior.

Un raport important despre inflația din SUA va fi publicat astăzi al 15:30 ora României. Se preconizează că Indicele Prețurilor de Consum (ICP) pentru aprilie va crește cu 0,2% față de luna precedentă, ducând la o rată anuală de creștere de 3,6%, potrivit estimărilor Dow Jones. O astfel de valoare ar reprezenta cel mai alert ritm de apreciere din septembrie 2011.

Deși investitorii par a fi tot mai îngrijorați de amenințarea inflației, Președintele Rezervei Federale, Jerome Powell, a declarat că orice creștere a inflației ar trebui să fie tranzitorie, neexistând motive de teamă pentru moment. În plus, Fed pare să sugereze că o mare parte din creșterea așteptată a inflației este de fapt doar o urmare a „efectelor de bază”, având în vedere prețurile mai mici înregistrate în urmă cu un an pe fondul pandemiei.

Totuși, deși prezența efectelor de bază există, presiunile inflaționiste ar putea continua și în lunile de vară, pe măsură ce tot mai multe state vor relaxa restricțiile și va începe sezonul concediilor.


Despre XTB:

Cu mai mult de 15 ani de experiență în piețele financiare, XTB este, în prezent,unul dintre cei mai mari brokeri de instrumente derivate din lume și o companie completă de investiții listată pe Bursa de la Varșovia. Cu birouri în peste 10 țări incluzând Marea Britanie, Polonia, Germania și Franța, XTB este, de asemenea, reglementată de cele mai importante autorități de supraveghere din lume inclusiv FCA și KNF.

Avertisment cu privire la riscuri:

Orice opinii, cercetări, analize, preţuri sau alte informaţii oferite cu titlul de comentarii generale de piaţă nu reprezintă sfaturi de investiţii. XTB nu este răspunzător pentru orice pierdere sau pagubă incluzând şi fără limitare la, orice pierdere sau câştig care poate lua naştere direct sau indirect din utilizarea sau bazarea pe astfel de informaţii. Vă aducem la cunoştinţă că informaţiile sau cercetările bazate pe date istorice nu garantează viitoare performanţe sau rezultate. 73% din conturile investitorilor de retail pierd bani atunci când tranzacționează CFD-uri cu acest furnizor. Ar trebui să luați în considerare dacă vă puteți permite să vă asumați riscul ridicat de a vă pierde banii.

Studiu Reveal Marketing Research: Românii încep să vadă lumina de la capătul tunelului

Cum au răspuns cetățenii români la întrebări legate de acest subiect în studiul Reveal Marketing? Conform studiului, satisfacția generală a românilor față de diverse aspecte ale vieții crește cu 5% în aprilie față de luna martie (65%).  Acest fapt poate fi explicat prin decizia de a introduce măsuri de relaxare, că urmare a scăderii ratei de incidență a infectării cu coronavirus. 

La nivel național, satisfacția față de carieră / locul de muncă este în continuare într-un trend ascendent (de la 62% în martie la 66% în aprilie), alături de satisfacția față de venituri (de la 45% în martie la 53% în aprilie). 

Pe primul loc în aprilie se află teritoriul depășirii obstacolelor și al schimbării, cu o creștere de 10% față de luna martie.

Familiile moderne sunt în continuare segmentul cel mai mulțumit de carieră / locul de muncă și de venituri, alături de tinerii profesioniști.

Românii încep să vadă lumina de la capătul tunelului

La nivel național cele mai ridicate procente se regăsesc în cazul stării de spirit (6% în plus față de martie), al sănătății / condiției fizice (9% în plus față de martie) și al satisfacției față de mediul de locuire (9% în plus față de martie). Aceste creșteri de la o luna la alta pot fi asociate cu decizia de a introduce măsuri de relaxare , ca urmare a scăderii ratei de incidență a infectării cu coronavirus. Deși nivelul de furie se menține încă în luna martie,  scade în schimb nivelul de oboseala al romanilor.

30% dintre români resimt în continuare o stare de oboseala, însă în scădere cu 2% față de luna precedentă (martie 32%). În notă pozitivă, s-au înregistrat procente de 66% reprezentând satisfacția la locul de muncă și procente de 53% reprezentând satisfacția față de venituri. 

Important de știut

Deși satisfacția generală fața de diverse aspecte ale vieții a crescut în aceasta luna, nivelul de furie se menține ca în martie, în schimb scade puțin nivelul de oboseală al românilor. Nivelul de motivație din această lună înregistrează cele mai scăzute procente (3%) din acest an și din 2020. Emoțiile cele mai resimțite în luna aprilie sunt cele de îngrijorare (13%) și de dezamăgire (12%).

Priorități

Pe primul loc în aprilie se află teritoriul depășirii obstacolelor și al schimbării, cu o creștere de 10% față de luna martie. Această lună înregistrează cele mai ridicate procente din acest an, probabil datorită nevoii românilor de a schimba ceva în viață lor după un an de pandemie, de restricții și de distanțare socială. Teritoriul relațiilor sociale și al unității trece pe locul doi în motivațiile românilor în această luna, cu o scădere de 3% comparativ cu martie.

Această scădere poate fi explicată în asociere cu creșterea în teritoriul schimbării și al depășirii obstacolelor: românii doresc să își îmbunătățească viața. Teritoriul stabilitate, responsabilitate, credință a scăzut cu 6% comparativ cu luna martie și înregistrează unul dintre cele mai scăzute procente din acest an, după luna februarie. Acest lucru ar putea fi asociat în primul rand cu o revolta acumulată de-a lungul timpului față de restricțiile pandemiei. 

Comparativ cu anul 2020, a scăzut în importanță teritoriul stabilității, responsabilității, credinței (3%), dar a crescut importanța teritoriului depășirii obstacolelor și al schimbării (5%). Romanii par a simți o nevoie acută de schimbare.

Urban – rural aprilie 2021:

Teritoriul schimbării și al depășirii obstacolelor este mai important în mediul urban decât în mediul rural, deși acesta a crescut în importanta și în mediul rural comparativ cu luna martie (creștere de 17%). 

_________________

Despre barometrul Românii AZI

Românii AZI este un barometru dezvoltat de Reveal Marketing Research și funcționează ca instrument de punere în context a cercetărilor de piață implementate pentru clienții din portofoliul companiei. El are loc lunar și redă aspecte de moment legate de români, dar și evoluția lor în timp. Astfel, toate studiile pornesc de la înțelegerea consumatorilor deoarece ei sunt dinamici, nu statici. Brandurile învață cum trebuie să comunice cu publicul țintă, pornind de la emoțiile și motivațiile dominante din societatea românească din acea perioadă.


Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa. 

***

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview). Datele au fost colectate lunar, în perioada aprilie 2020-aprilie 2021, pe un eșantion reprezentativ national (urban și rural). Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere: 95%.

Sondaj Tailent: Companiile mici și mijlocii din România confirmă nevoia de roboți software inteligenți pentru digitalizarea și automatizarea activității

0

Sistemul de lucru hibrid a evidențiat importanța roboților software inteligenți dezvoltați pe baza tehnologiei Robotic Process Automation (RPA), în condițiile în care a crescut nevoia de soluții și activități creative, iar munca de la distanță a devenit esențială pentru succesul oricărui business. În prezent, 23,7% dintre companiile mici și mijlocii din România confirmă că au nevoie de roboți software pentru a accelera digitalizarea activității și a crește eficiența operațională prin automatizarea operațiunilor, arată un sondaj inițiat de Tailent, compania locală cunoscută pentru dezvoltarea de roboți software inteligenți care permit firmelor să automatizeze o plajă largă de procese operaționale și democratizează accesul la soluțiile de tip Robotic Process Automation.

Aproape jumătate (47,4%) dintre companiile care au participat la sondajul Tailent consideră că roboții software inteligenți sunt utili pentru a elimina acțiuni repetitive și pentru a crește eficiența operațională dintr-o organizație. Totodată, aproape 30% dintre companii consideră că utilizarea de roboți software poate duce la o creștere a eficienței muncii de la distanță, la o dezvoltare mai rapidă a companiei și la accelerarea digitalizării, cu efecte pozitive asupra evoluției business-ului. 

Pentru aproape 53% dintre respondenți, principalul avantaj al roboților software pentru companie ar fi creșterea eficienței operaționale, urmat de reducerea costurilor (31,6%) și de creșterea vânzărilor (18,4%), oferind companiei oportunități de dezvoltare în direcții noi. În plus, 39% consideră că echipa ar beneficia de sprijinul tehnologiei RPA pentru a lăsa sarcinile plictisitoare și repetitive în seama roboților software inteligenți, iar aproape 24% spun că angajații se vor putea ocupa astfel de activități mai creative. Doar 8% consideră că echipa ar putea fi reticentă la integrarea tehnologiei în procesele operaționale ale companiei și 29% sunt de părere că ar putea exista și unele temeri că roboții software ar putea înlocui anumite poziții din companie.

Mario Popescu, Tailent

„Deși există uneori percepția că roboții software inteligenți ar putea suplini în totalitate anumite joburi, realitatea este că aceștia nu fac decât să vină în ajutorul echipelor existente și să susțină oamenii să evolueze profesional, ocupându-se de activități mai relevante pentru ei și pentru compania în care lucrează. Aproape două treimi dintre companiile mici și mijlocii care au participat la sondaj confirmă că adopția tehnologiei Robotic Process Automation le-ar da angajaților posibilitatea să învețe lucruri noi”, spune Mario Popescu, CEO-ul Tailent. 

Un sfert dintre companiile mici și mijlocii din România au „angajat” deja roboți software

RPA este o industrie care a accelerat puternic în ultimii ani, iar România a devenit deja un furnizor global important de soluții bazate pe această tehnologie. 24% dintre companiile mici și mijlocii participante la sondajul Tailent folosesc deja tehnologii de automatizare, iar jumătate spun că iau în calcul integrarea tehnologiei RPA în activitate anul acesta sau în viitor. Cu toate acestea, jumătate dintre companii consideră că principala barieră în implementarea roboților software inteligenți este costul ridicat – deși peste 47% spun că îl consideră o investiție fezabilă și avantajoasă în raport cu beneficiile -, iar peste 36% consideră că se vor confrunta cu o lipsă de pregătire a angajaților privind adopția și utilizarea tehnologiei RPA. 

„Misiunea Tailent este să democratizeze accesul la roboți software inteligenți mai ales pentru IMM-uri și să schimbe paradigma că tehnologia RPA e rezervată doar corporațiilor. Roboții dezvoltați pe baza soluțiilor Tailent sunt foarte accesibili din perspectiva investiției. Companiile pot crea un număr nelimitat de roboți folosind Tailent Automation Platform (TAP) și îi pot pune la treabă imediat, iar dacă nu există specialiști în companie care să poată dezvolta roboții software, această activitate poate fi realizată de parteneri Tailent specializați în domeniul IT”, explică Mario Popescu. 

Tailent a încheiat, în ultimul an, o serie de parteneriate, parte dintr-un procesul mai amplu de expansiune desfășurat atât în România, cât și pe noi piețe din Europa, America Centrală și de Sud, SUA și Asia. În același timp, Tailent s-a aliat recent cu compania de tehnologii de plată Visa în inițiativa Marile Afaceri Mici, pentru a aduce soluții de digitalizare mai aproape de startup-uri și companii mici și mijlocii din România.

Sondajul Tailent a fost efectuat în luna aprilie în mediul online, în rândul reprezentanților a 136 de companii mici și mijlocii din România.

Despre Tailent 

Tailent este un start-up românesc orientat pe dezvoltarea de tehnologii inovatoare de automatizare de tip Robotic Process Automation (RPA), care schimbă modul în care oamenii muncesc și fac business și ajuta companiile să-și realizeze scopurile de automatizare. Tailent oferă o alternativă mai aproape de așteptările clienților, mai rapidă și mai convenabilă prin soluția Tailent Automation Platform (TAP). 
Pentru a democratiza accesul la tehnologii RPA, Tailent a încheiat parteneriate cu companii din România și de pe plan internațional printre care Visa, ETA2U, Serviceaide, Logiscool, Aliant și Recycle International. 


Arctic deschide centre de vaccinare în cele două fabrici ale sale, la Găești și Ulmi

0

Arctic, liderul pieței de electrocasnice din România, a deschis un centru de vaccinare împotriva Covid-19 în cadrul fabricii sale de frigidere din Găești, urmând să extindă campania de vaccinare și la unitatea de la Ulmi, unde sunt produse mașini de spălat rufe.

Acțiunea derulată de compania Arctic urmărește să susțină campania națională de vaccinare împotriva virusului SARS-COV-2, fiind desfășurată în parteneriat cu Direcția de Sănătate Publică Dâmbovița și Regina Maria.

La centrele de vaccinare organizate de Arctic se vor putea imuniza angajații companiei, familiile acestora, inclusiv partenerii și subcontractorii. Toate persoanele cărora li se va administra vaccinul vor fi înregistrate în Registrul Electronic Național de Vaccinări. Serul cu care se va face imunizarea este Pfizer, iar rapelul va fi organizat tot de către companie, în aceleași condiții, peste 21 de zile calendaristice.

În toată această perioadă plină de provocări, am tratat cu prioritate sănătatea angajaților noștri și a familiilor acestora și am aplicat cu cea mai mare responsabilitate toate măsurile de prevenție. Am acționat în permanență proactiv și am venit în sprijinul comunităților și a personalului medical care duce în continuare această luptă. Prin această campanie de vaccinare, care are ca scop imunizarea angajaților și a familiilor acestora, venim din nou cu o soluție reală și facem un pas important către revenirea la ceea ce vom putea numi o nouă normalitate”, a declarat Murat Büyükerk, Chief Executive Officer Arctic.

În prima zi de vaccinare la centrul deschis în fabrica de la Găești au fost imunizate peste 250 de persoane.

_________________

Despre Arctic:

Arctic, liderul pieței de electrocasnice din România, este una dintre cele mai puternice companii din România, și în același timp unul dintre cei mai importanți angajatori și exportatori ai României. Cu aproximativ 5.500 de angajați, compania exportă 62% din producția totală în peste 74 de țări.

Cu o istorie de aproape jumătate de secol, Arctic este parte din grupul Arçelik din anul 2002, perioadă în care și-a crescut semnificativ atât cifra de afaceri, cât și capacitatea de producție.

Compania deține cea mai mare fabrică de electrocasnice din Europa continentală, unitatea de la Găești producând până în prezent peste 38 de milioane de aparate frigorifice. De asemenea, deține și singura fabrică Industry 4.0 din România și una din puținele din Europa, fabrica din Ulmi, Dâmbovița, care va atinge o capacitate de producție de 2.2 milioane de unități pe an, la finalizarea investiției.

În 2020, TBI Bank raportează un profit net de 19,8 milioane euro, aproape de recordul din 2019

0

Rezultatele financiare consolidate și auditate ale TBI Bank pentru toate entitățile din grup indică un profit net de 19,8 milioane euro în 2020, cu doar 3,1 milioane euro mai puțin decât rezultatele record din 2019. Deși venitul net din dobânzi a crescut cu aproape 6%, până la 91 milioane euro la sfârșitul anului, profitul net a fost influențat de provizioanele suplimentare pentru creditele noi.

În 2020, TBI Bank a înregistrat o evoluție pozitivă pe toate liniile de business. Activele totale au crescut cu aproape 20% până la 556 milioane euro la finalul anului,avans determinat în principal de creșterea creditării și a investițiilor în obligațiuni guvernamentale și corporative. TBI, unul dintre liderii din Europa de Sud-Est în segmentul creditării,  a înregistrat în 2020 aproape 1,2 milioane de cereri de împrumut în Bulgaria și România, cu 7,5% peste nivelul din 2019, și a acordat aproape 500.000 de împrumuturi. Creditele de retail online au contribuit semnificativ la această creștere, dublându-se în 2020 față de anul anterior.

Din perspectiva piețelor în care operează, România a înregistrat cea mai mare creștere și a contribuit substanțial la o evoluția pozitivă a portofoliului de credite – creștere de 31% pe plan local comparativ cu 12% la nivel de grup. Astfel, portofoliul total de credite a ajuns la 409 milioane euro la sfârșitul anului pe toate piețele în care TBI activează. În plus, compania a atras peste 4.000 de comercianți noi care utilizează soluțiile inovatoare de creditare la punctul de vânzare Merchant Solutions de la TBI. Cu peste 11.000 de locații comerciale online și fizice, TBI Bank răspunde nevoilor în schimbare ale clienților și înregistrează un potențial ridicat de creștere în acest segment pe viitor.

De asemenea, TBI Bank a înregistrat o creștere sustenabilă a depozitelor, depășind în mod substanțial media pieței. Portofoliul total a crescut cu peste 21%, ajungând la 376 milioane euro.

La sfârșitul anului 2020, TBI avea o poziție solidă din perspectiva capitalului și a lichidității – raportul de adecvare a capitalului (CAR) a fost de 17% și raportul de acoperire a necesarului de lichiditate (LCR) de 316%. Eficiența operațiunilor TBI Bank și disciplina în gestionarea costurilor, cu un raport cost/venit de 52%, au susținut atingerea unei rate de rentabilitate de 28% a portofoliului (ROWP), de 4% a activelor (ROA) și de 16% a capitalurilor (ROE), poziționând TBI Bank printre cele mai profitabile bănci din Europa de Sud-Estsi in 2020.

Petr Baron, CEO TBIF

„La TBI, am intrat în 2020 raportându-ne la cea mai mare performanță din istoria băncii și am început anul foarte puternic. Apoi, în februarie a trebuit să ne regrupăm. Am implementat măsuri de siguranță chiar înainte ca guvernele să ia măsuri și am început să ne pregătim pentru un viitor care pe atunci părea incert. Preocuparea pentru protejarea sănătății clienților și colegilor noștri, în paralel cu eforturile pentruaccelerareadigitalizării, nu a fost o misiunedeloc ușoară, dar cred că rezultatele de anul trecut sunt dovada modului eficient în care am reușit să depășim provocările anului trecut. În plus, performanța noastră puternică din primul trimestru 2021 este încă o dovadă că investiția noastră continuă în tehnologie și extinderea canalelor noastre digitale a fost decizia corectă, dezvoltând în continuare modelul nostru phygital”, spune Petr Baron, CEO al TBIF (TBI Bank).