P3 Logistic Parks, 20 de ani de operațiuni în Europa

0

Dezvoltatorul de proprietăți logistice P3 Logistic Parks (P3) sărbătorește anul acesta 20 de ani de la începerea operațiunilor în Europa. Momentul este marcat la ediția 2021 a Expo Real. Simbolul XX „reprezintă cei 20 de ani ai P3 pe piață. A fost selectat drept o emblemă îndrăzneață, dar și pentru a reprezenta intenția clară a companiei pentru viitor. P3 a devenit unul dintre cele mai puternice și mai recunoscute branduri din sectorul imobiliar, sinonim cu servicii excelente pentru peste 450 de clienți și rețeaua acestora de furnizori.  La începutul anului 2021, P3 a fost desemnată, de către Institutul European de Marche Imobiliare, cea mai puternică marcă din Europa de Sud și a primit distincția specială Cea mai mare creștere a unui brand din Europa din toate categoriile imobiliare”.

Compania P3 este originară din Praga, Republica Cehă și se recomandă prin evoluția semnificativă, „regăsinndu-se, în prezent, în topul primilor cinci jucători din segmentul logistic imobiliar european. Astăzi, P3 deține aproximativ 6,3 milioane m² de spații de depozitare de clasă A, distribuite în 11 piețe europene. Peste 450 de chiriași din retail, e-tail, 3PL tradițional și sectoarele auto deservesc nevoile clienților lor dintr-un depozit P3. Traiectoria dinamică de creștere a P3 s-a conturat cel mai puternic începând cu anul 2016, când compania a fost achiziționată de GIC, fondul suveran al statului Singapore. De atunci și până în prezent, P3 aproape că și-a dublat valoarea de piață, ajungând să fie evaluată la aproximativ 7 miliarde de euro, și a dezvoltat aproximativ 1,8 milioane m² de spații de depozitare noi, cărora li se adaugă alți 800.000 m², reprezentând proiecte viitoare. Evoluția companiei a fost susținută de condițiile de piață favorabile furnizorilor de spații logistice, inclusiv de adoptarea accelerată a comerțului electronic și schimbările din obiceiurile de cumpărare ale clienților”.

Sînziana Pardhan, Managing Director al P3 România: „În România, P3 împlinește anul acesta 10 ani. Mă bucur să văd cum în tot acest timp ne-am dezvoltat împreună cu piața, am evoluat și am devenit cel mai complex parc logistic din țară. Din 2015 și până în prezent, P3 Bucharest A1 a susținut dezvoltarea și evoluția business-ului pentru peste 40 clienți, dintre care mai mult de 75% ne sunt alături și astăzi. Am pus aici bazele unei comunități puternice și urmărim să venim mereu în întâmpinarea nevoilor chiriașilor noștri prin intermediul serviciilor și facilităților pe care le oferim, iar astăzi, P3 este partenerul preferat de 30 clienți care operează în industrii precum retail, e-commerce, transport și logistică, automotive sau farma și care au ales să pună bazele hub-urilor lor de distribuție locală sau regională în parcul nostru”. 

Frank Pörschke, CEO al P3 Logistic Parks: „P3 a devenit o companie dinamică și interesantă, cu aspirații ambițioase, și își propune să devină cel mai mare investitor în domeniul imobiliar logistic din Europa. Suntem o companie internațională care este la propriu pe teren pe diferite piețe, un aspect unic pentru investitori. Punctele forte ale organizației se regăsec în viziunea pe termen lung în ceea ce privește investițiile, dezvoltarea și managementul proprietăților pe care le deținem, precum și în gama noastră completă de servicii, de la achiziții și construcții până la administrarea activelor. Dorim să oferim clienților noștri abilitățile și atitudinea potrivite pentru a atinge excelența și, în același timp, să oferim un spațiu de lucru plăcut și inpirațional care să îi susțină în atragerea și menținerea talentelor în cadrul companiei”.

Otis Spencer, CIO al P3 Logistic Parks: „Piața în care activăm s-a dezvoltat considerabil, dar bazându-ne pe expertiza pe care o deținem în zona de investiții, vedem încă multe oportunități atractive. Vom continua să targetăm noi achiziții menite să susțină dezvoltarea continuă a portofoliului companiei. Am finalizat recent achiziția unui portofoliu de 112.000 m² în Spania și suntem în prezent în discuții pentru alte câteva oferte în Europa”.

David Marquina, CDO al P3 Logistic Parks: „Activitatea de dezvoltare este unul dintre punctele noastre forte, așa că o vedem ca pe o sursă principală de creștere continuă și căutăm cele mai bune proiecte de pe piață. Lipsa terenurilor pretabile pentru astfel de dezvoltări este cea mai mare problemă actuală în multe țări, însă echipele noastre lucrează îndeaproape cu diferiți parteneri pentru a identifica și obține terenuri potrivite planurilor companiei și pentru a proiecta spații de depozitare care să se potrivească cerințelor specifice ale clienților noștri. Acolo unde este posibil, ne concentrăm asupra dezvoltărilor pe foste platforme industriale dezafectate, care reprezintă alegerea mai bună și lucrul cel mai potrivit de făcut în ceea ce privește reducerea amprentei asupra mediului înconjurător. Și, deși suntem un jucător dedicat logisticii, abilitățile noastre de dezvoltare ne permit, de asemenea, să derulăm proiecte conexe industriei, cum ar fi ultima milă, depozitarea frigorifică sau găzduirea centrelor de date”.În următorii 20 de ani, P3 anunță că „intenționează să crească prin extinderea continuă activităților sale de dezvoltare și caută noi oportunități de investiții, atât portofolii mari la nivel european, cât și tranzacții mai mici cu un singur activ, pe o piață locală. Aflați mai multe despre istoria de 20 de ani a lui P3 în acest nou clip aniversar:”

România la târgul imobiliar Expo Real München

0

România participă la târgul Expo Real de la München, caracterizat drept „punctul central de întâlnire pentru industria imobiliară din întreaga lume”. Standul comun al României la acest important târg este organizat de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană AHK România, pentru a noua oară consecutiv.

AHK România subliniază că „târgul Expo Real, aflat anul acesta la a 23-a ediţie, reprezintă pentru co-expozanţii români o oportunitate excelentă de a întâlni şi interacţiona cu participanți din peste 70 de ţări, fiind un pandant al networking-ului internaţional, al proiectelor de anvergură, al investiţiilor şi finanţărilor transfrontaliere. Aici se reunesc toate verigile lanţului valoric din domeniu – de la dezvoltatori de proiecte, investitori şi finanțatori, la regiuni economice şi oraşe – transformând expoziţia într-un eveniment unic pe piaţa internaţională.

Din standul României, cu coordonatele A1.224, fac parte reprezentanți ai autorităților locale care sunt în căutare de investitori interesaţi de amplasamente la noi în ţară precum și cei ai mediului economic privat, având ca activități de bază dezvoltarea de parcuri industriale, servicii logistice integrate, servicii de proiectare și arhitectură, construcții civile și industriale: AFI Europe, Alma Consulting SRL, orașul Buzău, Ceetrus, orașul Iași, parcul industrial și tehnologic Siret, Olimpian Parks, orașul Reșița, Rec Partners, Sagului Logistic Center, Speedwell, WDP Development Romania SRL. De asemenea prezente sunt cele doua asociații de profil, Asociația Română a Investitorilor în Real Estate și Bucharest Real Estate Club. România mai este prezentă la expoziția de la München cu standul Transilvania Evolution, stand ce reprezintă autoritatea locală precum și antreprenorii din regiunea Clujului. 

Târgul este însoțit de un program extrem de bogat în conferințe de specialitate. Temele cheie ale programului din acest an sunt: consecințele pandemiei pentru economiile naționale, pentru industria imobiliară precum și responsabilitatea industriei în vremuri de schimbări climatice”.

Prof. univ. dr. Gheorghe ZAMAN a încetat din viaţă

0

Asociația Facultăților de Economie din România anunță moartea prof. univ. dr. Gheorghe ZAMAN.

„Anunțăm cu tristețe încetarea fulgerătoare din viață a Prof. univ. dr. Gheorghe ZAMAN, membru de onoare al Asociației Facultăților de Economie din România (AFER), membru corespondent al Academiei Române și președinte al Asociației Generale a Economiștilor din România.

Aducem un omagiu celui care a fost pentru comunitatea noastră un remarcabil om de știință, un veritabil model pentru tinerele generații și prieten de nădejde pentru cei care l-au cunoscut și care au avut onoarea de a lucra alături de domnia sa.

Va rămâne pentru totdeauna vie în memoria noastră  imaginea  personalității rare care a știut să găsească măsura justă a atitudinii profesionale în fața provocărilor vieții și să ne ofere explicațiile cele mai credibile pentru evoluțiile economice complicate din ultimele decenii.

Academicianul Gheorghe Zaman este autorul de studii recunoscute ca repere ale cercetării de mare valoare în sfera științelor economice, a condus la nivel de excelență instituții de cercetare științifică de prestigiu național și internațional, a format numeroase generații de specialiști prin activitatea de mentor academic, s-a remarcat, întotdeauna, prin atitudinea sa civică de o consecvență exemplară.

În mod excepțional, trebuie recunoscut că a fost intelectualul care și-a ales ca mod de viață contactul cu oamenii, pentru a avea mereu măsura lucrurilor în laborioasa sa operă științifică și civică.

Va rămâne veșnic în amintirea noastră, cu tot ceea ce l-a definit ca explorator în tainele cunoașterii, ca profesor, manager și, mai presus de toate, ca OM. Sincere condoleanțe familiei îndurerate. Dumnezeu să-l odihnească în pace!”.

Studii: După absolvirea Liceului “Tudor Vladimirescu” din Bucureşti (1960), a urmat Facultatea de Comerţ Exterior din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti (1960- 1965). Şi-a continuat specializarea în Marea Britanie şi în Austria. În 1985 şi-a susţinut teza Implicaţiile tehnologiilor noi şi modernizate asupra cheltuielilor materiale, devenind doctor în economie.

Carieră: A fost cercetător la Institutul de Cercetări Economice (din 1965) şi a devenit profesor universitar (1997), şef al Catedrei finanţe, contabilitate şi informatică de gestiune (1999- 2000) şi decan al Facultăţii de Management Financiar-Contabil (2000) din cadrul Universităţii “Spini Haret” din Bucureşti, cadru didactic asociat la Catedra eficienţa investiţiilor din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti. în prezent este director al Institutului de Economie Naţională (din 1990). Principalele probleme abordate în lucrările sale se referă la: teorii şi politici ale reformei de tranziţie la economia de piaţă, eficienţa factorilor de creştere a
economiei naţionale, privatizarea şi restructurarea în România, relaţii economice internaţionale, previziune şi planificare macroeconomică, economia progresului tehnologic şi a cercetării ştiinţifice etc.

Între 1993 şi 1994 a fost reprezentant al Academiei Române în Grupul de lucru al Băncii Mondiale pentru elaborarea Strategiei de reformă a cercetării şi dezvoltării în România, iar între 1993 şi 1996 membru al Colegiului consultativ pe probleme economice depe lângă Preşedinţia României; consilier economic al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri din România (1999-2002).

Membru al Comisiei de Scientică a Academiei Române (1992-1995), al Comitetului Român al Distribuţiei (din 1995), membru corespondent al International Center for Economic Growth din San Francisco (din 1995), membru al European Association for the Study of Science and Technology din Londra (din 1995), consilier prezidenţial cu rang de ministru, şef al Departamentului Strategiei Economice şi Sociale al Administraţiei Prezidenţiale a României (2000-2004), membru al Consiliului Asociaţiei Economice Internaţionale (Paris, 2006), membru în Consiliul ştiinţific al Institutului European din România (2007), membru în International Advisory Board al Social Sciences Research Society (SORES) (Turcia, 2007), preşedinte al Asociaţiei Generale a Economiştilor din România (2006), preşedinte de onoare al Forumului Dezvoltării Durabile. România Orizont 2002 (2002), membru de onoare al Academiei  Internaţionale al Economiilor Emergente (NewYork, 2003), preşedinte de onoare al Asociaţiei pentru Studii şi Prognoze Economice şi Sociale (Bucureşti, 2003), membru al Fundaţiei “Alfred Nobel Planet” (Ucraina, 2008),membru de onoare al Asociaţiei Facultăţilor de Economie din România (2010), preşedinte alCamerei de Comerţ şi Industrie Româno-Ruse (din 2009), membru al International AdvisoryBoard al Revistei „Eastern Journal of European Studies” (2009).

În perioada 2010-2013, i s-a acordat titlul de Doctor honoris causa la 6 universităţi din ţară. A fost distins cu Diploma Băncii Naţionale a României (1995), cu Medalia Asociaţiei Generale a Economiştilor din România (1997), cu diplome de excelenţă ale Institutului Naţional de Cercetări Economice al Academiei Române (2002), Universităţii “Vasile Goldiş” din Arad (2002) şi Societăţii Române pentru Asigurarea Calităţii (2003), cu Diploma de onoare “PRO SCIENTIA” – CNCSIS (2004), cu Diploma de excelenţă pentru promovarea cercetării ştiinţifice a economiei emergente Asociaţiei Generale a Economiştilor din România (2007), cu Diploma de excelenţă
pentru prezentarea complexă a României pe plan internaţional a Societăţii Române de Statistică (2007), Diploma de Excelenţă cu Medalia de Aur, acordată de Asociaţia Facultăţilorde Economie din România, Diploma “Virgil Madgearu” a Academiei de Ştiinţe Economice -Bucureşti. A fost decorat cu Ordinul Naţional “Steaua României” în grad de Cavaler (2002).

Rezultatele cercetărilor sale se regăsesc în peste 30 de volume şi peste 300 de studii apărute în publicaţii de profil din ţară şi de peste hotare.

Cybertax: Cum să îți crești protecția datelor și a informațiilor fiscale în șapte pași

_________________

Autori: Andra Caşu, Partener Asociat, Liderul Departamentului de Consultanță Fiscală în Impozite Directe, EY România și Răzvan Tufiș, Manager, Servicii de Investigație și
Analiză Criminalistică Cibernetică, EY România (foto)

La fiecare 39 de secunde, undeva, pe net, se petrece un atac informatic. În fiecare zi, mai bine de 30.000 de site-uri sunt sparte, în condițiile în care lockdown-ul a crescut cu peste 600% rata de cybercrime. Iar atacul poate veni de acolo de unde te aștepți mai puțin, de exemplu: cinci din cele șapte milioane de bulgari aflați în baza de date a Fiscului din țara vecină s-au trezit în 2019 cu datele furate după un atac al hackerilor; Serviciul de Taxe și Impozite Tulcea a fost blocat vreme de două zile din cauza unui atac informatic; în timpul perioadei de declarare a impozitelor din 2018, IRS (fiscul american) a primit 234 de rapoarte despre posibile furturi de date, în creștere cu 29% față de numărul celor primite în același interval cu un an înainte. Deși considerat poate de mulți ca anost, domeniul fiscal este o sursă de date interesante, vulnerabil la atacurile informatice. 

Există diverse tipuri de companii care produc sau gestionează informații legate de impozite, care sunt expuse riscului: bănci, companii ipotecare, firmele de investiții și valori mobiliare, cu alte cuvinte, orice companie plătitoare de salarii și beneficii către angajați. Cum statisticile globale din IT arată că doar 5% din totalul fișierelor utilizate în cadrul unei companii sunt complet securizate, nu putem ignora că tocmai unul dintre cele mai importante departamente, care deține unele dintre cele mai sensibile și vitale informații, ar putea fi vizat de hackeri. 

Când se poate petrece un atac informatic în zona taxelor și impozitelor? Practic, cam tot timpul: și când îți îndeplinești obligațiile de raportare, și când îți evaluezi situația fiscală în timpul unei tranzacții, și când îți analizezi documentele fiscale, pentru a depista potențialele riscuri, ba chiar și atunci când completezi declarațiile cerute de organismele internaționale, în număr din ce în ce mai mare. Mai mult, poate ar trebui să ne dea de gândit faptul că transparența va fi noua normă în fiscalitate, cu un volum în creștere de date de comunicat instituțiilor internaționale sau locale, ceea ce pentru hackeri ar putea însemna un număr sporit de ocazii.  

O cifră schimbată, și balanța arată diferit. Eventuale modificări în contul de profit și pierdere, și ai un rezultat fiscal denaturat, pentru care poți să ajungi să plătești un impozit mai mic sau, dimpotrivă, mai mare. Dar, un impozit micșorat, cu suma diminuată printr-un atac informatic te poate duce departe, chiar și până în zona evaziunii fiscale. La fel și o tranzacție nedeclarată, „omisă” din vina denaturării unui fișier. Cu alte cuvinte, o modificare banală a unor date și informații fiscale te poate plasa într-o zonă de risc fiscal și reputațional. 

Cum 2021 a venit cu versiuni mai evoluate de atacuri cibernetice, cu scopul principal de a ”infecta” nișe specifice ale industriei, recomandăm companiilor șapte pași prin care și-ar putea crește nivelul de protecție: 

  1. Implementarea de controale tehnice sporite de securitate: ex.  Firewall, IPS (Intrusion Prevention System), MFA (Multi Factor Authentication), AV (Antivirus).
  2. Traininguri de „Cyber Security Awareness” pentru a crește vigilența angajaților în fața diverselor tipuri de atac utilizate și de a nu cădea ușor pradă celei mai comune metode – Phishing-ul.
  3. Crearea unor praguri minime de complexitate a parolelor pentru angajați (folosirea de caractere speciale, atât litere, cât și numere, o anumită lungime a parolei), dar și implementarea unei politici de schimbare a parolelor cât mai frecventă care să nu permită totodată refolosirea aceleiași parole pentru o perioadă mai îndelungată de timp.  
  4. Upgradare și patching al tuturor dispozitivelor și sistemelor (patching de vulnerabilități).
  5. Folosirea unei soluții centralizate de stocare a datelor, de exemplu „Cloud storage”, și menținerea unui backup al datelor.
  6. Creșterea securității în ceea ce privește utilizarea unei conexiuni de tip VPN (Virtual Private Network) prin adăugarea unor straturi suplimentare în metoda de autentificare a angajatului la rețeaua interna (ex. MFA – Mulți Factor Authentication).
  7. Folosirea unor software-uri de criptare pentru a proteja datele companiei și a restricționa accesul utilizatorilor neautorizați.

Poate părea complicat, dar este un demers necesar având în vedere impactul negativ pe care l-ar putea avea, din punct de vedere fiscal, pentru contribuabili. Iar statisticile globale arată că, dacă până acum nu ai fost victima unui atac informatic, înseamnă că nu ai aflat încă de el. 

În concluzie, cum pericolele pot proveni din intern, cât și din extern, ele trebuie combătute printr-o strategie bine pusă la punct, care să implice oameni, procese și tehnologie. În plus, experiența ne-a arătat că dacă rolurile sunt segregate, iar angajații sunt ținuți la curent cu noutățile din zona pericolelor cibernetice, conform unor politici clare de securitate ale companiei, atât dispozitivele, cât și sistemele de perimetru sau rețeaua sunt protejate corespunzător. În acest fel, activitățile din rețea sunt înregistrate și monitorizate, deci probabilitatea de a deveni o victimă a acestor atacuri cibernetice va fi redusă semnificativ și potențialul impact fiscal negativ va fi evitat.

Noi reglementări privind împădurirea terenurilor degradate

0

Noutăți pentru profesioniștii silviculturii: la propunerea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, Executivul a aprobat o ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Legii nr. 100/2010 privind împădurirea terenurilor degradate și o altă ordonanță de urgență, pentru modificarea și completarea Legii nr. 171/2010 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor silvice. MMAP ne oferă detalii:

OUG pentru modificarea și completarea Legii nr.100/2010 privind împădurirea terenurilor degradate, are ca scop principal obținerea acordului proprietarilor/deținătorilor privați de terenuri agricole degradate în vederea ameliorării acestora prin împădurire. Se propune eliminarea obligativității includerii în fondul forestier național a terenurilor degradate proprietate privată care se împăduresc, rămânând însă obligatorie includerea în fond forestier a terenurilor proprietate publică a statului. Totodată, se reglementează posibilitatea trecerii terenurilor degradate proprietate publică a statului din administrarea Agenția Domeniilor Statului în administrarea RNP – Romsilva, chiar dacă acestea nu sunt înscrise în cartea funciară.

Barna Tánczos, ministrul mediului, apelor și pădurilor: „Prin această măsură simplificăm foarte mult procedura prin care proprietarii de terenuri, în special cele degradate, pot beneficia de împădurirea terenului respectiv și îngrijirea sa până atinge starea de masiv. Avem un buget de peste 730 milioane de euro din PNRR pentru împăduriri și avem nevoie de cât mai multe suprafețe de teren pe care să putem crește pădurile de mâine”. 

Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva are obligația de a  intabula terenurile  degradate proprietate publică a statului preluate în administrare în termen de maximum 6 luni de la intrarea în vigoare a hotărârii Guvernului și de a corecta suprafața preluată în administrare pe baza înscrierilor din cartea funciară, prin promovarea unui proiect de hotărâre a Guvernului.

Modificările și completările Legii nr.171/2010 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor silvice au pus în acord sacțiunile silvice cu noul SUMAL. Au fost introduse sancțiuni noi pentru nerespectarea procedurilor de utilizare a  SUMAL 2.0.

Exemple:

Constituie contravenţii silvice şi se sancționează cu avertisment sau amendă de la 1.000 lei până la 3.000 lei, următoarele fapte: 

  • efectuarea de fotografii ale mijlocului de transport încărcat cu materiale lemnoase, de către transportator, acolo unde normele privind circulația materialelor lemnoase creează această obligație, din care să nu se poate distinge/focaliza încărcătura 
  • transportul materialelor lemnoase fără fotografiile mijlocului de transport încărcat cu materiale lemnoase, acolo unde normele privind circulația materialelor lemnoase instituie această obligație 
  • utilizarea tipurilor de pastă/cerneală termo-sensibile sau care se pot șterge ușor prin mijloace mecanice, la completarea avizelor de însoțire în format letric

Constituie contravenții silvice şi se sancționează cu amendă de la 2.000 lei până la 3.000 lei, următoarele fapte:

  • Transportul materialelor lemnoase fără conexiune permanentă de date mobile active pe toată perioada transportului până la destinație, în baza informațiilor preluate din SUMAL 2.0, în situația în care normele privind circulația materialelor lemnoase instituie această obligație
  • Transportul materialelor lemnoase fără receptorul GPS al dispozitivului mobil pornit pe toată perioada transportului până la destinație, în baza informațiilor preluate din SUMAL 2.0, în situația în care normele privind circulația materialelor lemnoase instituie această obligație 

Totodată, cuantumul sancțiunii pentru transport fără acte de proveniență a fost majorat până la 50.000 lei.

Ministrul Barna Tánczos: „Prin aceste modificări ne asigurăm că legea este respectată de toți utilizatorii SUMAL și că sunt descurajate toate tentativele de fraudă sau furt. Avem cel mai modern și eficient sistem de monitorizare din Europa și aveam nevoie de sancțiuni clare pentru fiecare componentă. Totodată, prin aprobarea actului normativ, asigurând sancțiuni drastice bazate pe principiul proporționalității, ne respectăm angajamentele asumate în relația cu Comisia Europeană, având în vedere cauza de infringement din domeniul pădurilor”. 

De asemenea, modificările au avut în vedere:

  • încadrarea ca infracțiune a tăierii și furtului materialelor lemnoase, indiferent de volum;
  • consolidarea urgentă a cadrului legal și întărirea capacității de implementare, monitorizare și control privind lupta împotriva tăierilor ilegale de masă lemnoasă din fondul forestier național și din vegetația forestieră de pe terenurile din afara acestuia, ținând seama de faptul că problematica tăierilor ilegale de arbori constituie un aspect de siguranță națională;
  • impunerea de urgență a unor sancțiuni proporționale și disuasive operatorilor care introduc pentru prima dată pe piață lemn și produse din lemn.

Referitor la confiscarea materialelor lemnoase, gravitatea faptei, respectiv severitatea sancțiunii aplicate, se stabilește în funcție de valoarea prejudiciului produs, care are două componente:

  • paguba produsă pădurii sau vegetației forestiere din afara fondului forestier național, componentă evaluabilă ca valoare materială;
  • valoarea funcțiilor pădurii nerealizate, componentă care se evaluează convențional, în funcție de valoarea pagubei produse pădurii.

Generația Z, preocupată de siguranță: 50% dintre tineri ar încheia o asigurare pentru spitalizare cauzată de boală sau accident

0

  • Peste 70% dintre respondenți consideră utile asigurările de viață.
  • Tinerii sunt interesați de încheierea unei asigurări cu componentă de a doua opinie medicală, în proporție de 55%
  • 23% dintre tinerii cu vârste între 16 și 24 ani au deja asigurare de viață
  • Segmentul foarte tânăr, 16 – 18 ani, este cel mai interesat de asigurarea în caz de accident

Cluj-Napoca, 11 octombrie 2021. Interesul pentru siguranță și planificare financiară manifestat de generația Z, care cuprinde tinerii cu vârste între 16 și 24 ani, este ridicat. Astfel, 23% dintre aceștia declară că au asigurare de viață, iar 71% o consideră un instrument financiar util. Rezultatele au fost relevate în studiul “Insights PulseZ”, realizat de organizația Romanian Business Leaders (RBL), în parteneriat cu Aegon România, în perioada iunie – iulie 2021. 

Cercetarea, care a inclus circa 1.200 de tineri din România, s-a concentrat pe mai multe aspecte care țin de atitudinea pe care persoanele aparținând generației Z o au față de bani, administrarea resurselor financiare și preferințele de consum. În ceea ce privește interesul pentru încheierea unei asigurări de viață într-un an sau doi, mai mult de jumătate dintre tineri sunt interesați de asigurări pentru sănătate, în caz de boală gravă sau în situația în care vor să verifice corectitudinea unui diagnostic. 

De asemenea, 50% dintre participanții la cercetare ar opta pentru o asigurare de viață cu spitalizare provocată de boală sau accident. Cel mai ridicat interes pentru asigurările de accidente se manifestă în rândul celui mai tânăr segment dintre cei intervievați. Astfel, 41% dintre persoanele de 16 – 18 ani s-ar asigura împotriva unui accident rutier, casnic, survenit în timpul diverselor activități sportive etc. 

Tinerii cu vârste cuprinse între 22 și 24 de ani sunt interesați în mod deosebit de cumpărarea unei asigurări cu economisire pentru o planificare financiară pe termen lung.

Sînziana Maioreanu (foto), CEO al Aegon România: „Ne-am implicat în cercetare, pentru că suntem puternic interesați de generația foarte tânără, ei fiind viitorii beneficiari ai produselor Aegon. Concluziile cercetării ne-au impresionat plăcut, pentru că arată că tinerii sunt responsabili și maturi, gândindu-se foarte serios la viitor, inclusiv în ceea ce privește planificarea financiară. Studiul ne arată, de exemplu, că cei mai mulți tineri asociază asigurările de viață cu oamenii responsabili, și peste 67% dintre respondenți cred că asigurările sunt necesare oricui. Aceste concluzii ne fac să fim destul de optimiști că va urma o creștere mai accentuată a preocupării pentru securitatea financiară, la nivelul întregii populații”. 


Despre Aegon

Aegon România face parte dintr-unul dintre cele mai mari grupuri financiare din lume, specializat în asigurări de viață, planuri de pensie și soluții pentru investiții. Aegon are, la nivel mondial, o tradiție de peste 175 de ani. În total, cei peste 22.300 de angajați ai companiei oferă servicii financiare pentru aproximativ 34,4 de milioane de clienți din America, Europa și Asia. Aegon a intrat pe piața din România în 2007, prin compania de pensii private, și în 2008 prin compania de asigurări de viață. În prezent, Aegon are în România peste un milion de clienți și 150 de angajați.

Un nou hub al EIT Urban Mobility lansat în România pentru a sprijini inovatorii din domeniul mobilității urbane

0

Începând cu octombrie 2021, ICEBERG lansează un Hub în România susținut de EIT Urban Mobility, împreună cu partenerii săi, Spherik Accelerator și Federaţia Zonelor Metropolitane şi Aglomerărilor Urbane din România.

Hub în România susținut de EIT Urban Mobility

Prin reprezentarea EIT Urban Mobility, care este o inițiativă a Institutului European de Inovare și Tehnologie (EIT), un organism al Uniunii Europene în România, scopul nostru este de a construi un ecosistem de inovație care să reunească stakeholderi relevanți din mediul academic, de cercetare și afaceri, alături de orașe, având ambiția de a crea impact în domeniul mobilității urbane. Cu hub-ul nostru național, căutăm să valorificăm inovațiile de mobilitate urbană care să răspundă provocărilor curente ale orașelor, conectându-le și implicându-le în activitățile hub-ului. Scopul principal al hub-ului este de a oferi în cele din urmă cunoștințe, parteneri și acces la finanțare, noi proiecte, inițiative și alte oportunități.

„Lucrăm la coagularea și creșterea ecosistemului de inovare al EIT Urban Mobility în România, facilitând participarea inovatorilor, a factorilor de decizie politică și a altor părți interesate din țară la schimburile de know-how ale comunităților de cunoaștere ale Institutului European de Inovare și Tehnologie și la apelurile de finanțare”, Ionuț Țața, CEO Iceberg.

Am identificat un număr tot mai mare de start-up-uri și inovatori din Europa Centrală și de Est care prezintă noi produse, servicii sau modele de afaceri care vizează rezolvarea provocărilor legate de mobilitate în comunitățile din care fac parte. Din păcate, startup-urile locale ajung rar să colaboreze cu administrațiile publice din regiune, prin urmare, noul EIT Urban Mobility Romania Hub își propune să creeze punți de legătură în ecosistemul de inovare, prin:

  1. Interconectarea inovatorilor locali cu părțile interesate relevante.
  2. Crearea unui spațiu comun pentru jucătorii locali în vederea identificării provocărilor specifice de mobilitate urbană ale orașelor, definirea și structurarea provocărilor reale legate de mobilitate.
  3. Facilitarea transferului de know-how ca răspuns la nevoile companiilor (start-up-uri, IMM-uri și companii mari) și să le sprijine pentru a-și materializa ideile inovatoare, oferind acces la comunități europene, oportunități de finanțare și activități educaționale, cum ar fi instruiri privind antreprenoriatul.
  4. Oferirea contextului necesar pentru a testa și valida inovațiile în condiții reale.

Impactul general este, pe de o parte, legat de accesul transfrontalier la ecosisteme, laboratoare vii, centre de cercetare și de cunoaștere și altele și, pe de altă parte, de conectarea municipalităților și a marilor companii cu provocările orașelor de mobilitate, cu inovatori și start-up-uri din întreaga Europă. EIT Urban Mobility Romania Hub va avea birouri reprezentative în București, Brașov și Cluj.

Vodafone Business extinde suportul pentru digitalizare oferit IMM-urilor prin intermediul V-Hub cu posibilitatea de a testa gratuit soluțiile digitale

0


  • Platforma V-Hub oferă companiilor mici și mijlocii posibilitatea de a testa gratuit soluțiile digitale pe care doresc să le implementeze;
  • Noua opțiune completează, astfel, celelalte facilități oferite în cadrul platformei, precum posibilitatea de a intra în legătură cu un consultant Vodafone Business pentru sfaturi și mai multe informații legate de digitalizare, gratuit.

Continuând promisiunea de a susține companiile mici și mijlocii în efortul acestora de adopție a noilor tehnologii și soluții digitale, Vodafone Business extinde suportul oferit prin platforma V-Hub, care asigură acum și posibilitatea testării gratuite a acestor soluții. 

Astfel, prin intermediul V-Hub, companiile pot discuta cu un consultant despre soluția digitală și configurația de care au nevoie, iar după activarea soluției au la dispoziție o perioadă de testare gratuită de o lună pentru a se convinge că aceasta corespunde nevoilor de business.

Soluțiile digitale disponibile pentru testare în cadrul V-Hub sunt diverse și acoperă o gamă largă de nevoi de digitalizare pe care le putem întâlni în rândul business-urilor de dimensiuni mici și medii, precum soluții de semnătură digitală, soluții de emitere de facturi și alte documente de plată, soluții de arhivare electronică a documentelor, soluții de securitate, de server virtual oferit ca serviciu, soluții de creare a unui magazin online sau soluții de centrală telefonică virtuală de tip call center.

Susținerea companiilor mici și mijlocii în procesul acestora de transformare digitală și adaptare la un mediu în continuă schimbare este pentru noi un obiectiv major și un angajament pe termen lung, pe care ne propunem să le concretizăm printr-o serie de proiecte și inițiative, care să aducă un sprijin real și tangibil afacerilor din acest segment. Pe lângă consilierea gratuită pe teme de digitalizare oferită prin intermediul consultanților Vodafone Business, posibilitatea de testare a soluțiilor digitale reprezintă, în viziunea noastră, următorul pas prin care putem facilita accesul companiilor mici și mijlocii la ceea ce numim procesul de digitalizare, oferindu-le acestora confortul și garanția că fac o alegere testată și confirmată, care corespunde nevoilor de business. Nu în ultimul rând, este o abordare inovatoare pe care o propunem în procesul de adopție a soluțiilor de business, prin preluarea unui concept care este norma în multe alte domenii”, a spus Mihnea Rădulescu, Director Vodafone Business Unit, Vodafone România.

V-Hub este platforma online dedicată companiilor mici și mijlocii care le oferă acestora acces gratuit la resurse și informații relevante în ceea ce privește digitalizarea, cu scopul de a ajuta IMM-urile să se dezvolte și să opereze cu succes într-o lume digitală. În cadrul platformei, utilizatorii regăsesc materiale și informații practice pentru dezvoltarea afacerii în mediul digital, precum amenințările informatice și cum își pot proteja afacerea împotriva acestora, cum își construiesc o prezență online, cum își creează un website, cum se pot promova utilizând social media sau cum mențin productivitatea într-un sistem de muncă hibrid. O facilitate importantă a platformei V-Hub o reprezintă componenta de consiliere gratuită, companiile având posibilitatea de a intra în legătură cu un consultant Vodafone Business pentru sfaturi și mai multe informații legate de principalele teme ale platformei, oferite gratuit.

Microsoft: 79% din atacurile cibernetice vizează entitățile guvernamentale și companiile

_________________

Tom Burt,
Corporate Vice President, Customer Security & Trust, Microsoft

În ultimul an, 58% din toate atacurile cibernetice ale actorilor statali observate de Microsoft au provenit din Rusia, iar acestea sunt din ce în ce mai eficiente, rata compromiterii cu succes a sistemelor țintă crescând de la 21%, anul trecut, la 32% în acest an. Actorii statali din Rusia vizează din ce în ce mai mult agențiile guvernamentale în scop de colectare de informații, înregistrându-se o creștere de la 3% din țintele vizate, acum un an, la 53%; în mare parte este vorba de agenții implicate în politica externă, securitatea națională sau apărare. Primele trei țări vizate de actorii statali din Rusia au fost Statele Unite, Ucraina și Marea Britanie. 

Acestea sunt doar câteva dintre informațiile din cel de-al doilea Raport anual Microsoft Digital Defense pe care compania l-a lansat ieri și care poate fi vizualizat gratuit aici. Raportul anual Microsoft Digital Defense acoperă perioada din iulie 2020 până în iunie 2021, iar concluziile sale privesc tendințele observate cu privire la activitatea actorilor statali, criminalitatea cibernetică, securitatea lanțurilor de aprovizionare, munca în sistem hibrid și dezinformarea.

Activitatea actorilor statali

Rusia nu este singurul actor statal ale cărui abordări evoluează, iar spionajul nu este singurul scop al atacurilor de anul acesta ale actorilor statali. 

  • După Rusia, cel mai mare volum de atacuri, observat de experții din cadrul Microsoft, a venit din Coreea de Nord, Iran și China; Coreea de Sud, Turcia (o apariție nouă în acest raport) și Vietnam au fost, de asemenea, active, dar reprezintă un volum mult mai mic.
  • În timp ce spionajul este cel mai comun obiectiv pentru atacurile actorilor statali, unele activități ale atacatorilor dezvăluie alte obiective, inclusiv:
    • Iranul, care a vizat de 4 ori mai des Israelul în ultimul an și a lansat atacuri distructive ca parte a tensiunilor sporite dintre cele două țări
    • Coreea de Nord, care a vizat companiile de criptomonede pentru obținere de profit, întrucât economia sa a fost decimată de sancțiuni și de pandemia Covid-19
  • 21% din atacurile provenind de la actorii statali, observate de Microsoft, au vizat consumatori și 79% au vizat entități, cele mai vizate sectoare fiind guvernele (48%), ONG-urile și grupurile de tip think-tank (31%), educația (3%), organizațiile interguvernamentale (3%), IT-ul (2%), energia (1%) și media (1%).

Deși China nu este unică în ce privește scopul urmărit, cel de colectare a informațiilor, Microsoft a remarcat faptul că mai mulți actori statali chinezi au folosit o serie de vulnerabilități neidentificate anterior. Atacurile HAFNIUM care vizează Serverele Exchange locale au fost puternic mediatizate, dar, pe lângă vulnerabilitatea de tip „zero-day” utilizată în acele atacuri, Microsoft a detectat și a raportat un atac Pulse Secure VPN zero-day și un atac SolarWinds zero-day ceva mai devreme în cursul acestui an, ambele fiind exploatate de actori chinezi.

China folosește, de asemenea, colectarea de informații în diverse scopuri. Un actor chinez, CHROMIUM, a vizat entități din India, Malaezia, Mongolia, Pakistan și Thailanda pentru a culege informații sociale, economice și politice despre țările vecine. Un alt actor chinez, NICKEL, a vizat ministere de externe din America Centrală și de Sud și din Europa. Pe măsură ce influența Chinei se schimbă odată cu Inițiativa Națională „Belt and Road”, Microsoft se așteaptă ca acești actori să continue să utilizeze culegerea de informații prin mijloace cibernetice pentru a afla date despre investiții, negocieri și influență. În cele din urmă, actorii chinezi sunt remarcabil de persistenți; chiar și după ce Microsoft a dezvăluit încercările Chinei de a colecta informații cu privire la persoane implicate în alegerile din 2020, actorul său ZIRCONIUM și-a continuat activitatea în Ziua Alegerilor.

În total, Microsoft a notificat de 20.500 de ori în ultimii trei ani clienții despre încercările tuturor actorilor statali de a le sparge sistemele. Pentru claritate, precizăm că Microsoft nu observă fiecare atac cibernetic global. De exemplu, compania are o vizibilitate limitată asupra atacurilor care vizează sistemele locale pe care organizațiile le gestionează singure, cum ar fi atacurile Exchange Server de la începutul acestui an, precum și atacurile care vizează clienții altor furnizori de tehnologie. Compania crede că împărtășirea datelor pe care le avem despre aceste amenințări este utilă pentru clienți, decidenți și comunitatea de securitate extinsă și îi invită și pe alții să împărtășească ceea ce observă din perspectiva lor. Vestea bună este că vizibilitatea sa asupra amenințărilor și capacitatea de a ajuta la oprirea acestora vor continua să crească pe măsură ce mai multe organizații migrează către sisteme de tip cloud.

Criminalitatea cibernetică

Criminalitatea cibernetică – în special de tip ransomware – rămâne o problemă gravă care continuă să se extindă, după cum reiese din Raportul Microsoft Digital Defense din acest an. Dar, în timp ce actorii statali vizează în principal victimele care dețin informații utile, infractorii cibernetici vizează victimele cu bani. Drept urmare, țintele au adesea un profil diferit. Atacurile cibernetice asupra infrastructurilor critice – cum ar fi atacul de tip ransomware asupra Colonial Pipeline – ies adesea în evidență. Cu toate acestea, primele cinci domenii vizate în ultimul an, observate pe baza implicării echipei Detection and Rapid Response Team (DART), din cadrul Microsoft, în cazuri de ransomware, sunt retail-ul (13%), serviciile financiare (12%), industria de producție (12%), autoritățile (11%) și asistența medicală (9%). Statele Unite reprezintă, de departe, cea mai vizată națiune care este țintă pentru de trei ori mai multe atacuri de tip ransomware decât următoarea cea mai vizată țară. Astfel, din acest punct de vedere, SUA sunt urmate de China, Japonia, Germania și Emiratele Arabe Unite. 

În ultimul an, economia „cybercrime-as-a-service” a trecut de la o industrie incipientă, dar cu creștere rapidă, la o industrie matură de natură criminală. Astăzi, oricine, indiferent de cunoștințele tehnice, poate accesa o piață online robustă pentru a achiziționa gama de servicii necesare pentru a executa atacuri în orice scop. Piața are trei componente. În primul rând, pe măsură ce cererea a crescut, infractorii se concentrează din ce în ce mai mult pe crearea de kit-uri specializate de produse pentru infectare gata să fie folosite, precum și pe creșterea automatizării, ceea ce duce la reducerea costurilor și creșterea volumului. Există kit-uri care se vând la prețul de doar 66 USD. În al doilea rând, altă categorie de furnizori pun pe piață credențiale compromise, necesare pentru a accesa sistemele victimă și a implementa kit-urile. De asemenea, experții din cadrul Microsoft au remarcat credențiale care se vând pentru sume de la 1 USD la 50 USD fiecare, în funcție de valoarea percepută a țintei. În al treilea rând, serviciile de escrow cu criptomonede servesc drept brokeri între cumpărători și vânzători pentru a asigura garanții că credențialele și kit-urile au performanțele corespunzătoare ofertei. De asemenea, specialișii au  identificat și kit-uri sofisticate care nu doar că furnizează date despre victimă persoanei care a achiziționat și a implementat kit-ul, ci și furnizează în secret date direct entității care a creat kit-ul.

Atacurile tip ransomware continuă să fie una dintre cele mai mari amenințări de criminalitate cibernetică și, în ultimul an, au continuat să evolueze și au devenit și mai disruptive. În loc să se concentreze asupra atacurilor automate care se bazează pe volum și cereri de valoare redusă pentru a genera profit, ransomware-ul cu operare umană folosește informații obținute din surse online, sustrage și studiază documentele financiare și de asigurare ale victimei și cercetează rețelele compromise pentru a selecta țintele și a stabili cereri de răscumpărare de valoare mult mai ridicată.

Combaterea criminalității cibernetice în mediul de lucru de tip hibrid

Pe măsură ce amenințările online cresc în volum, grad de sofisticare și impact, cu toții trebuie să luăm măsuri pentru a consolida prima linie de apărare. Implementarea de măsuri fundamentale de „igienă” cibernetică – asemenea periatului dinților pentru a vă proteja împotriva cariilor sau cuplării centurii de siguranță pentru a vă proteja viața – sunt pași de bază pe care trebuie să-i facem cu toții.

Mai puțin de 20% dintre clienții Microsoft utilizează funcții puternice de autentificare, cum ar fi multi-factor authentication (MFA). Compania oferă această funcție gratuit, iar organizațiile o pot activa ca mod de lucru prestabilit pentru utilizatorii lor. De fapt, dacă organizațiile doar ar aplica MFA, ar folosi sisteme anti-malware și și-ar menține sistemele actualizate, ar fi protejate de peste 99% din atacurile pe care le vedem astăzi.

Desigur, companiile de tehnologie precum Microsoft joacă un rol important în dezvoltarea de software securizat, implementarea de produse și servicii avansate de securitate cibernetică pentru acei clienți care doresc să le implementeze și detectarea și oprirea amenințărilor. Însă organizațiile care iau măsuri de bază pentru a se proteja vor merge mai departe decât cele mai sofisticate măsuri pe care companiile tehnologice și autoritățile le-ar putea adopta pentru a proteja. Vestea bună este că, în ultimele 18 luni, s-a văzut o creștere cu 220% a utilizării de mijloace puternice de autentificare, deoarece companiile s-au preocupat să își sporească securitatea pentru lucrul la distanță. Vestea proastă este că mai avem un drum lung de parcurs. O parte a soluției trebuie să fie formarea mai multor profesioniști în domeniul securității cibernetice, care pot ajuta organizațiile de toate tipurile să rămână în siguranță, și compania va avea mai multe de împărtășit despre munca noastră în acest domeniu în următoarele săptămâni

Există trei tendințe care ne oferă, de asemenea, speranță:

În primul rând, guvernul SUA a luat măsuri fără precedent pentru a face pași în ce privește securitatea cibernetică folosind legi și reglementări deja finalizate. Ordinul executiv anunțat în luna mai a ajuns la un nivel de reglementare ridicat pentru a face guvernul federal al SUA, și cei cu care lucrează, un mediu mai sigur, iar Casa Albă (care a preluat conducerea în a stabili un parteneriat cu sectorul privat în mijlocul atacurilor Exchange Server, efectuate de HAFNIUM anul acesta), a stabilit un nou standard pentru colaborarea legată de incidente.

În al doilea rând, autoritățile din întreaga lume introduc și adoptă noi legi care impun cerințe precum raportarea obligatorie atunci când organizațiile descoperă atacuri cibernetice, astfel încât agențiile guvernamentale competente să înțeleagă natura problemei și să poată investiga incidentele folosindu-și resursele.

În al treilea rând, atât autoritățile, cât și companiile comunică în mod voluntar atunci când sunt victime ale unor atacuri. Această transparență îi ajută pe toți să înțeleagă mai bine problema și permite un angajament sporit din partea autorităților și a celor care au competența de a oferi un prim răspuns la incidente.

Tendințele sunt clare: actorii statali folosesc din ce în ce mai mult și vor folosi în continuare atacuri cibernetice pentru orice obiective politice ar avea, indiferent că este vorba despre spionaj, perturbarea activității sau distrugere. Microsoft anticipează că mai multe țări se vor alătura listei celor care se angajează în operațiuni cibernetice ofensive și că acestea vor deveni mai îndrăznețe, persistente și dăunătoare, cu excepția cazului în care ar exista consecințe mai grave. Și piața criminalității cibernetice va continua să devină mai sofisticată și mai specializată, cu excepția cazului în care ne concentrăm cu toții eforturile pentru a o opri. Se lucrează mai mult ca niciodată pentru a contracara aceste preocupări, dar va trebui să ne asigurăm că ele vor rămâne în topul priorităților pe agendele naționale și internaționale în următorii ani.

Parlamentul European solicită un parteneriat între egali cu SUA pentru a aborda provocările globale

0

Eurodeputații susțin autonomia strategică a UE și solicită o mai bună coordonare UE-SUA cu privire la China pentru a evita tensiunile precum cele cauzate de acordul AUKUS.

Într-o rezoluție referitoare la viitoarele relații UE-SUA, eurodeputații salută sprijinul SUA pentru multilateralismul bazat pe norme, deoarece acest lucru oferă o ocazie importantă de a relansa dialogul cu SUA, în calitate de parteneri egali.

Raportul subliniază că, în ceea ce privește aprofundarea cooperării transatlantice, UE ar trebui să depună eforturi pentru a acționa alături de SUA, promovând în același timp autonomia sa strategică în materie de apărare și relații economice, ca mijloc de a-și urmări propriile interese legitime diplomatice, de securitate și economice.

O mai bună coordonare și consultare cu privire la China

Potrivit eurodeputaților, UE și SUA trebuie să exploreze domenii de convergență, posibila cooperare și o mai bună coordonare și consultare cu privire la China, pentru a evita tensiunile transatlantice, precum cele care au urmat adoptării acordului trilateral de securitate SUA – Regatul Unit – Australia, cunoscut sub numele de AUKUS, încheiat fără consultarea aliaților din UE.

Salutând progresele recente privind Strategia indo-pacifică a UE, Parlamentul precizează că coordonarea cu SUA cu privire la China ar trebui să se axeze pe protejarea drepturilor omului și ale minorităților și pe dezamorsarea tensiunilor din Mările Chinei de Sud și de Est, Hong Kong și strâmtoarea Taiwan.

Este pozitiv faptul că reuniunea inaugurală a Consiliului UE-SUA privind comerțul și tehnologia a avut loc la 29 septembrie la Pittsburgh conform planificării, în ciuda motivelor de tensiune care trebuie discutate pe față și sincer, observă eurodeputații.

Învățăminte desprinse din misiunea din Afganistan și un angajament sporit în cadrul Parteneriatului estic și al Balcanilor de Vest

Deplângând preluarea violentă de către talibani a Afganistanului în urma retragerii forțelor americane și europene, Parlamentul solicită o reflecție transatlantică profundă asupra învățămintelor desprinse din misiunea din Afganistan pentru a promova stabilitatea, securitatea și buna guvernanță în lume. Partenerii transatlantici trebuie să colaboreze cu toți vecinii Afganistanului, solicită PE, având în vedere situația dificilă a afganilor care s-au refugiat acolo și au nevoie de ajutor.

Deputații consideră că UE ar trebui să colaboreze mai mult cu SUA pentru a reînnoi parteneriatul strategic cu țările din cadrul Parteneriatului estic și cu țările din Balcanii de Vest.

Aceștia solicită coordonarea cu privire la acest aspect și la alte chestiuni de politică externă, și sugerează crearea unui Consiliu politic transatlantic (TPC) condus de Înaltul Reprezentant al UE și de secretarul de stat al SUA și susținut prin contacte periodice cu directorii politici.

Raportorul Tonino Picula (S&D, Croația), a declarat: „Acest raport nu a putut veni într-un moment mai oportun. Avem nevoie de un parteneriat transatlantic reînnoit și consolidat pentru a aborda provocările comune cu care ne confruntăm. Unele dintre acestea ne-au fost bine cunoscute de zeci de ani, dar unele fac parte din dinamica mondială mai recentă. Fără îndoială, SUA rămâne cel mai apropiat și cel mai important partener strategic al UE. Și cred că o Uniune autonomă din punct de vedere strategic ar fi cel mai bun partener pentru Statele Unite!”

Rezoluția a fost adoptată miercuri, cu 550 voturi pentru, 83 împotrivă și 55 abțineri.