Propunerile IMM-urilor pentru acces la fonduri europene

0

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) se adresează Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (AM POC) pornind de la Ghidului solicitantului aferent Actiunii 4.1.1 – Investiții în activități productive, pentru clarificarea anumitor aspecte ce țin de scrierea, depunerea, evaluarea și implementarea proiectelor de investiții, precum și pentru formularea unor observații și propuneri de îmbunătățire a Ghidului solicitantului, astfel încât acesta să răspundă într-o măsura cât mai mare necesităților reale ale potențialilor beneficiari:

  1. Existența unei perioade de minimum 30 de zile între data publicării ghidului solicitantului final și lansarea apelului de proiecte. Având în vedere complexitatea documentației necesare pentru depunerea unui proiect, precum și criteriul actual primul venit, primul servit cu condiția obținerii a minimum 70 de puncte, este necesară o perioadă de minimum 30 de zile în care aplicanții să se poată documenta și depune proiecte calitative.
  2. Valoarea maximă a ajutorului de stat

Valoarea maximă a ajutorului de stat de 1.000.000 euro reduce în mod considerabil numărul potențialilor beneficiari. Având în vedere efectele pandemiei Covid-19 asupra unui număr extrem de mare de IMM-uri, este oportună diminuarea valorii maxime a ajutorului financiar nerambursabil la 200.000 euro pentru a avea posibilitatea sprijinirii unui număr mai mare de IMM-uri. Astfel, vor putea fi sprijinite minimum 1792 de IMM-uri comparativ cu 358 de IMM-uri conform propunerii din GS.

  1. Valoarea minimă a AFN să fie de 50.000 euro
  2. Desemnarea unui responsabil cu protecția datelor cu caracter personal

Proiectele care vor fi depuse în cadrul acestui apel reprezintă proiecte de investiții și nu unul care implică activități cu resurse umane. Toate organizațiile, prin legislația în vigoare, sunt obligate să respecte Regulamentul General de Protecție a Datelor în funcție de activitatea pe care o desfășoară și tipul de date pe care le colectează. Astfel, considerăm că cerința din GS este excesivă și atrage costuri pentru IMM-uri, costuri care nu sunt eligibile.

  1. Clarificarea aspectului dacă proiectul se poate implementa într-un singur punct de lucru, o singură regiune sau acesta poate fi implementat în mai multe puncte de lucru și mai multe regiuni
  2. Sunt necesare clarificări suplimentare cu privire la investițiile în coformitate cu prevederile Anexei I din propunerea de REGULAMENT DELEGAT AL COMISIEI de completare a Regulamentului 2020/852 al Parlamentului European (obiectivele de mediu) 
  3. Având în vedere faptul că din criteriile avute în vedere la evaluarea tehnică și financiară nu face parte evaluarea calitativă a cererii de finanțare, planului de afaceri și previziunilor financiare, considerăm imperios necesară simplificarea la maximum atât a cererii de finanțare, cât și a planului de afaceri și a previziunilor financiare. O documentație vastă și detaliată are sens doar în contextul evaluării calitative a cererii de finanțare. Având în vedere faptul că criteriile calitative sunt unele subiective, nu recomandăm introducerea unor criterii calitative ale planului de afaceri
  4. Recomandăm realizarea unui tutorial video cu etapele completării cererii de finanțare, astfel încât un antreprenor să își poată realiza și depune singur un proiect fără a fi necesară apelarea la un consultant.

Procesul de evaluare si selectie

  1. Conform GS, se vor finanța propunerile de proiecte în ordinea depunerii și care au un punctaj total ≥ 70 de puncte. Acest lucru este similar principiului primul venit, primul servit, fiind o condiție de eligibilitate obținerea unui punctaj minim de 70 de puncte. Practic va putea intra la finanțare un proiect cu 70 de puncte depus înaintea unui proiect cu 100 de puncte, cel din urmă riscând să rămână în afara bugetului. Propunerea CNIPMMR este ca finanțarea să fie acordată în ordinea descrescătoare a punctajului, astfel încât să fie finanțate proiectele cu cele mai mari punctaje, acestea având o valoarea adăugată mai mare și fiind mai bune din punct de vedere calitativ și al eficientei.
  2. Eliminarea criteriului b „Investiție de minimum 20% din valoarea proiectului în conformitate cu prevederile Anexei I din Propunerea de REGULAMENT DELEGAT AL COMISIEI (UE) de completare a Regulamentului (UE) 2020/852 al Parlamentului European și al Consiliului privind stabilirea criteriilor tehnice de screening pentru determinarea condițiilor în care o activitate economică se califică ca contribuind în mod substanțial la atenuarea schimbărilor climatice sau adaptarea la schimbările climatice și pentru a stabili dacă acea activitate economică nu cauzează nici un prejudiciu semnificativ oricăruia dintre celelalte obiective de mediu”. Acesta este un criteriu neclar atât pentru potențiali beneficiari, consultanți, cât și evaluatori. În plus, considerăm că punctarea acestui criteriu pentru investiții mai mari de 90% din valoarea totală a proiectului reprezintă un exces. Considerăm că trebuie menținută drept condiție de eligibilitate pragul de 20% dacă aceasta este o condiție impusă de regulamentele UE, nefiind un criteriu punctat în evaluarea tehnică și financiară.
  3.  Propunerea CNIPMMR pentru criteriile avute în vedere la evaluarea tehnică și financiară și punctajul acordat pe fiecare criteriu în parte este următoarea:

1) Investiția este realizată pe codul CAEN aferent soldului negativ al balanței comerciale, respectiv importurile sunt mai mari decât exporturile, potrivit datelor furnizate de Institutul Național de Statistică (INS) – 10 puncte: 

• Sold negativ – 10 puncte

• Sold pozitiv – 0 puncte 

2) Scăderea Cifrei de Afaceri la 31.12.2020 față de 31.12.2019 – 10 puncte

• ≥20% – 10 puncte

• ≥0% și < 20% – 5 puncte

• < 0%a – 0 puncte

3. Previzionarea economico-finaniară ca urmare a implementării proiectului, la finalul celui de-al doilea exercițiu financiar complet, după implementarea investiției

3.1. Rata solvabilității generale (Active totale/Datorii totale)

  • ≥3 – 10 puncte
  • ≥2 și < 3 – 7 puncte
  • ≥1 și < 2 – 3 puncte
  • <1 – 0 puncte

3.2. Rata rentabilității financiare – ROE (Rezultat net/capitaluri proprii)

  • ≥7% – 10 puncte
  • ≥6% și < 7% – 7 puncte
  • ≥5% și < 6% – 3 puncte
  • <5% – 0 puncte

3.3. Creșterea productivității muncii în anul 3 de sustenabilitate – cifra de afaceri împărțită la numărul de angajați (anul de referință este 2019, iar numărul de angajați în anul 3 de sustenabilitate trebuie să fie cel puțin egal ca cel din anul 2019) – 10 puncte:

• ≥15% – 10 puncte 

• ≥10% < 15% – 5 puncte

• < 10% – 0 puncte

4. Capacitatea economico-financiară a solicitantului în exercițiul financiar 2019

4.1. Rata solvabilității generale (Active totale/Datorii totale)

  • ≥2 – 10 puncte
  • ≥1,5 și < 2 – 7 puncte
  • ≥1 și < 1,5 – 3 puncte
  • <1 – 0 puncte

4.2. Rata rentabilității financiare – ROE (Rezultat net/capitaluri proprii)

  • ≥5% – 10 puncte
  • ≥3% și <5% – 7 puncte
  • ≥1% și <3% – 3 puncte
  • <1% – 0 puncte

4.3. Rata de acoperire a finanțării nerambursabile (Cifra de afaceri 2019/Ajutor financiar nerambusabil)

  • ≥1 – 15 puncte
  • ≥0,8 și <1 – 10 puncte
  • ≥0,5 și <0,8 – 5 puncte
  • <0,5 – 0 puncte

5. Proiectul propune un produs/proces inovativ – 5 puncte 

• DA – 5 puncte

• NU – 0 puncte 

6. Proiectul contribuie la minimizarea la sursă a deșeurilor generate

• DA –  5 puncte

• NU – 0 puncte 

7. Proiectul prevede adaptarea infrastructurii, inclusiv a echipamentelor și utilajelor pentru accesul și operarea de către persoane cu dizabilități

• DA – 5 puncte

• NU – 0 puncte 

Amway, donație pentru Crucea Roșie Română

0

Compania de vânzări directe Amway (considerată numărul 1 în lume) face o donație de 66.000 dolari către Societatea Națională de Cruce Roșie din România. Prin campania „Reușim împreună”, distribuitori, clienți și angajați au strâns 500.000 de euro din vânzarea măștilor de protecție, cu mesajul: „Protejează-te. Protejează-i pe cei dragi. Și ajută comunitățile noastre”. Amway a răspuns crizei Covid-19 punând la vânzare un pachet de 50 de măști de unică folosință, cu 3 straturi și 98% eficiență de filtrare bacteriană. Amway a completat suma strânsă, donația totală ajungând la 1 milion de euro. 

Melodie Nakhle, Managing Director – Europa, Africa de Sud, Australia și Noua Zeelandă: „La Amway, ducem misiunea de a ajuta oamenii să ducă o viață mai bună dincolo de oportunitatea de afacere și dincolo de produse. Reușim să avem rezultate globale oferind putere oamenilor să ducă o viață mai sănătoasă. În conformitate cu valorile noastre, încurajăm distribuitorii Amway și angajații noștri să sprijine fundațiile caritabile și organizațiile care reflectă pasiunile lor și care au un impact puternic asupra comunităților locale”.

Milionul de euro va fi donat fundațiilor de caritate și organizațiilor locale din intreaga Europă. Pentru România suma strânsă este de 66.000 dolari și a fost donată către Societatea Națională de Cruce Roșie din România.

Ioan Silviu Lefter, directorul general al Crucii Roșii Române: „Am fost impresionați de mobilizarea Amway în campania Reușim împreună. Încă o dată oamenii au înțeles că fiecare dintre noi poate contribui, că pandemia nu s-a terminat și este nevoie în continuare de sprijin. Suntem onorați să avem alături de noi parteneri implicați în problemele comunității. Le mulțumim pentru tot sprijinul și îi asigurăm că fondurile colectate vor fi foarte utile în acest nou val al pandemiei Covid-19”.

Campania „Reușim împreună” a fost lansată în 2020 pentru a sprijini societatea în lupta cu Covid-19. Datorită donațiilor făcute prin intermediul site-urilor web din întreaga Europă, Amway a făcut o donație inițială de 135.000 de euro organizațiilor locale de sprijin. Donația suplimentară de 1 milion de euro din acest an reprezintă continuarea angajamentul Amway de a sprijini oamenii din toată Europă să ducă o viață mai bună.

Susținerea IMM-urilor printr-un pachet de măsuri de suport economic

0

În condițiile creșterii prețurilor la energie și gaze naturale, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) prezintă o analiză asupra modului în care IMM-urile pot fi susținute pe baza unei reglementări aflate în stadiul de proiect supus dezbaterii:

„Potrivit INS, în luna iulie 2021 preţul energiei electrice era cu 25% mai mai mare, raportat la perioada similară a anului 2020, iar preţul gazelor naturale era cu 20% mai mare faţă de iulie 2020. Evoluţiile preţurilor la energie electrică şi gaze  naturale din a doua jumătate a anului 2021 au creat numeroase dificultăţi mediului de afaceri românesc şi în special IMM-urilor.  

Carta Albă a IMM-urilor din România, ediţia 2021, arată că:

«Dintre evoluţiile contextuale care se consideră că influenţează negativ activitatea şi performanţele companiilor pe parcursul acestui an, cel mai frecvent semnalate au fost pandemia Coronavirus (în 67,74% din totalul firmelor investigate), (…) predictibilitatea redusă a mediului pentru IMM-uri (39,61%), politicile statului de sprijinire a firmelor și populației in contextul actual (38,53%).

Această situaţie poate fi explicată prin:

  • impactul profund negativ al pandemiei Covid-19 asupra unui număr considerabil de organizații
  • existența în țara noastră a unui sistem administrativ formalist, caracterizat prin exercitarea de către aparatul funcționăresc a unei puteri și influențe excesive în stat
  • modificările prea frecvente în abordările economice și sociale pe termen scurt, mediu și lung la nivel macro și mezo ale factorilor politici, care impactează negativ predictibilitatea mediului intreprenorial
  • existența unei discrepanțe apreciabile între politicile statului de susținere a persoanelor juridice și fizice în contextul actual și așteptările unei părți a managerilor agenților economici și populației 
  • insuficienta adaptare la realitățile economice românești a programelor, politicilor, strategiilor, etc. elaborate și operaționalizate de decidenții politici».

Având în vedere:

– impactul asupra IMM-urilor cauzat de creşterea preţurilor la energie şi gaze naturale, fapt care va duce la accentuarea problemelor cu care se confrunţă IMM-urile: pierderea unor contracte/piețe, scumpirea prețului produselor și serviciilor, scăderea competitivității 

– faptul că practic mai mult de 2 din 3 întreprinderi (67,74%) au fost afectate de pandemia de Coronavirus, cu consecinţa principală scăderea veniturilor

statul trebuie să exercite un rol activ în economie în condiţii de criză şi să ia măsuri de susţinere a IMM-urilor pentru depăsirea efectelor negative datorate de creşterea costurilor cu energia electrică şi gazele naturale, care se vor regăsi în preţul final al produselor şi serviciilor oferite populaţiei şi întreprinderilor.

PROIECTUL DE LEGE PRIVIND STABILIREA MĂSURILOR DE SPRIJIN A ÎNTREPRINDERILOR MICI ȘI MIJLOCII, A CĂROR ACTIVITATE ESTE AFECTATĂ DE CREȘTERILE DE PREȚURI ȘI TARIFE LA ENERGIE, GAZE ȘI COMBUSTIBILI 

În spaţiul public a fost prezentat proiectul de lege privind stabilirea măsurilor de sprijin a întreprinderilor mici și mijlocii , a căror activitate este afectată de creșterile de prețuri și tarife la energie, gaze și combustibili.

Acesta îşi propune să asigure:

 a) compensarea cheltuielilor suplimentare determinate de creșterile de prețuri și tarife, cheltuieli care sunt obiectiv necesare pentru activitatea IMM-urilor

 b) menținerea accesibilității IMM-urilor la input-urile de energie, gaze natural și carburanți

c) evitarea intrării IMM-urilor afectate pe pierderi și ulterior în insolvență sau faliment

d) protecția locurilor de muncă

e) menținerea competitivității firmelor

Susținerea financiară  a IMM-urilor a căror activitate este afectată de creșterile de prețuri și tarife la energie, gaze naturale și combustibil constă atât într-un ajutor nerambursabil pentru acoperirea unei părți din cheltuielile suplimentare  ocazionate de creșterile de prețuri și tarife cât și/sau dintr-o alocare financiară nerambursabilă deductibilă din impozitul pe cifra de afaceri sau impozitul pe profit, astfel:

  1. ajutor nerambursabil de 50% din cheltuielile suplimentare
  2. alocare financiară nerambursabilă deductibilă din impozitul pe cifra de afaceri sau, după caz, din impozitul pe profit sau impozitul pe cifra de afaceri datorat anual de beneficiar, pe o perioadă de cel mult 3 ani, până la acoperirea a 50% din cheltuielile suplimentare eligibile

Modalitatea de sprijin, ajutor nerambursabil sau deductibilitatea din impozit, se face conform dorinţei benefiarului, acesta având posibilitatea de alegere între cele două forme de sprijin.

Susținerea financiară se acordă pe o perioadă de 6 luni începând din luna în care se înregistrează o creștere agregată a prețurilor și tarifelor la energie electrică și termică, gaze naturale și combustibil de cel puțin 5% față de nivelul acestora din luna decembrie a anului precedent.

POZIŢIA CNIPMMR PRIVIND PROIECTUL DE  LEGE PRIVIND MĂSURILE DE SPRIJIN A IMM-URILOR AFECTATE DE CREŞTEREA PREŢULUI LA ENERGIE ŞI GAZE NATURALEI

CNIPMMR îşi exprimă susţinere pentru adoptarea de măsuri care vin în sprijinul IMM-urilor, având ca efect susţinerea acestora pentru continuarea activităţii şi păstrarea angajaţiilor.

În lipsa măsurilor de sprijinirea a IMM-urilor, efectul scumpirilor se va transfera în totalitate asupra consumatorilor, persoane fizice şi juridice,  fapt care va conduce la creşterea generalizată a preţurilor şi scaderea competitivităţii economiei româneşti.

CNIPMMR consideră că măsurile prevăzute în proiectul de lege trebuie încadrate  într-un pachet de măsuri de suport economic alături de mărirea nivelului investiţiilor publice care să asigure a creşterea competitivităţii economiei.

Raportat la proiectul de lege, CNIPMMR consideră că sunt necesare clarificări din partea iniţiatorilor privind următoarele aspecte:

1. Stabilirea modalităţii prin care are loc compensarea creşterii costurilor cu energia electrică şi gaze naturale: ajutor nerambursabil de 50% din cheltuielile suplimentare sau deducerea din impozit. Nu este clar ce se întelege prin «alocare financiară nerambursabilă deductibilă din impozit»

2. Menţionarea clară a faptului că ajutorul se acordă printr-o schemă de ajutor de minimis implementată de Ministerul Economiei”

Încărcător comun: O propunere solicitată de Parlamentul European și așteptată de multă vreme

0


În ultimul deceniu, Parlamentul a cerut Comisiei să prezinte o propunere privind un încărcător comun, pentru diminuarea deșeurilor electronice și pentru a ușura viața consumatorilor.

Parlamentul European și Comisia PE pentru piața internă și protecția consumatorilor (IMCO) insistă de ani de zile asupra nevoii unei soluții comune privind încărcătorul, solicitând în permanență Comisiei Europene să acționeze în consecință, printr-o serie de rapoarte din proprie inițiativă, rezoluții și întrebări adresate comisarilor europeni.

În 2014, Parlamentul a pledat cu fermitate pentru un încărcător comun pentru toate telefoanele mobile în timpul negocierilor referitoare la Directiva privind echipamentele radio (RED).

De atunci, Parlamentul a solicitat prin diverse inițiative, direct sau indirect, standardizarea încărcătoarelor pentru telefoanele mobile. Printre aceste inițiative se numără o rezoluție adoptată la 30 ianuarie 2020, prin care se solicita Comisiei Europene să introducă un standard pentru un încărcător comun „în regim de urgență”.

În plus, într-o rezoluție recentă din 10 februarie 2021 referitoare la noul plan de acțiune privind economia circulară, deputații europeni au solicitat Comisiei Europene să introducă de urgență un încărcător comun pentru telefoanele inteligente și dispozitivele similare pentru a asigura în mod optim opțiuni de încărcare standardizate, compatibile și interoperabile. Deputații au mai solicitat Comisiei să pregătească o strategie de decuplare, care să garanteze consumatorilor că nu sunt obligați să cumpere noi încărcătoare cu dispozitive noi, și să adopte o etichetare armonizată.

Declarația președintei Comisiei pentru piața internă și protecția consumatorilor a Parlamentului, Anna Cavazzini (Verts/ALE, DE), referitoare la propunerea privind încărcătorul comun prezentată ieri de Comisia Europeană: „În ultimul deceniu, Parlamentul European a insistat pentru o propunere din partea Comisiei Europene privind un încărcător comun cu scopul de a aborda problema deșeurilor electronice, de a ușura viața consumatorilor și de a le permite acestora să facă alegeri durabile.

Această inițiativă include multe elemente importante pentru comisia noastră parlamentară, cum ar fi armonizarea punctului de încărcare care permite buna funcționare a pieței interne, un nivel ridicat de protecție a consumatorilor și reducerea deșeurilor electronice.

În cele din urmă, trebuie să eliminăm cantitatea de cabluri din sertare; am avut suficiente cabluri de încărcare greșite în rucsacul nostru pentru dispozitivul pe care îl transportăm. Existența unor cabluri de încărcare uniforme va ajuta consumatorii să economisească bani și să economisească resursele planetei.

Echipamentele electrice și electronice continuă să fie unul dintre fluxurile de deșeuri cu cea mai rapidă creștere din UE. Este deosebit de important ca normele propuse să se aplice nu numai telefoanelor inteligente, ci și tabletelor și altor dispozitive mobile, așa cum a solicitat Parlamentul. Trebuie să se țină seama de evoluțiile tehnologice rapide, cu atât mai mult cu cât Comisia a pierdut atât de mult timp.

Parlamentul va lucra acum la această propunere legislativă. Vom face tot ce ne stă în putință pentru a asigura o bună cooperare cu Comisia Europeană și cu Consiliul pentru a ajunge la un acord care va aduce beneficii atât consumatorilor europeni, cât și industriei, având în centrul său obiectivele Pactului ecologic european”.

Microsoft lansează noi dispozitive Surface, special concepute pentru a fi integrate cu sistemul de operare Windows 11

0

de Pete Kyriacou

Windows a fost întotdeauna o platformă globală de inovație, un loc în care noi toți să putem crea, să ne conectăm unii cu ceilalți, să învățăm și să ne ducem sarcinile la bun sfârșit. Pe măsură ce experiențele de computing au fost reinventate prin intermediul Windows, inovațiile hardware ne-au ajutat pe tot mai mulți dintre noi să interacționăm cu ele. De la primul mouse care a permis productivitatea de tip “point and click” până la conceptul de „2-în-1” care a introdus ecrane tactile cu funcție de scris și o serie de capabilități moderne, sistemul de operare Windows și dispozitivele compatibile cu acesta au redefinit acțiunile care se pot face cu ajutorul unui computer. De-a lungul timpului, Microsoft a observat că cele mai semnificative experiențe vin din inovațiile care îmbină componente de hardware cu unele de software și astfel, Surface a dezvoltat un hardware care să nu reprezinte doar o etapă în dezvoltarea Windows, ci să impulsioneze progresul platformei și pe cel al ecosistemului.

Acum, în pragul lansării noului sistem de operare Windows 11, Microsoft dezvăluie cea mai importantă actualizare a portofoliului Surface de până acum. Echipate cu ecrane PixelSense, o nouă tehnologie pentru accesoriile cu care sunt prevăzute, microfoane și camere premium, cipuri de siliciu puternice și o formă versatilă, noile dispozitive Surface sunt concepute pentru a duce inovația Windows la nivelul următor. Noua gamă include:

• O nouă abordare în ceea ce privește cel mai puternic laptop din gamă, cu noul Surface Laptop Studio. 

• Gama emblematică 2-în-1 este actualizată prin adăugarea în portofoliu a dispozitivului Surface Pro 8 reproiectat, a unui nou Surface Go 3 și prin actualizările la Surface Pro X.  

• Un adaos de productivitate pe două ecrane, pe mobil, cu Surface Duo 2.  

• Surface Slim Pen 2 duce scrisul pe dispozitivele digitale la nivelul următor, datorită feedback-ului haptic

• O serie de accesorii noi care reprezintă o viziune extinsă a realizării produselor și se axează pe problemele de sustenabilitate și incluziune. 

Surface Laptop Studio

Proiectat în paralel cu Windows 11, Surface Laptop Studio este cel mai puternic laptop Surface realizat până acum. Surface Laptop Studio încununează anii de inovație, la nivelul acestui produs, în materie de componente, ecrane, procesoare și multe altele, reunindu-le pe cele mai bune într-un singur dispozitiv puternic.

Gândit ca un produs ideal pentru dezvoltatori, profesioniști din industria creativă, gameri și designeri, dispozitivul oferă puterea unui desktop, portabilitatea unui laptop și este în același timp și un studio creativ.

Surface Laptop Studio are un nou sistem de închidere, cu balamale ultra-durabile, Dynamic Woven Hinge, conferind dispozitivului un grad ridicat de versatilitate. 

  • În modul Laptop, utilizatorii vor putea tasta mai ușor datorită îmbunătățirilor aduse la nivelul tastaturii și al touchpad-ului Precision Haptic. 
  • În modul Scenă, ecranul tactil PixelSense de 14,4” este adus într-un unghi  perfect pentru gaming, streaming, sau prezentări. Tastatura poate fi ascunsă, iar utilizatorii pot folosi Surface Slim Pen 2, touchpad-ul sau funcția touch. 
  • În modul Studio, utilizatorii au la dispoziție instrumentele ideale cu ajutorul cărora pot scrie, schița sau întreprinde alte activități creative. 

În plus, Surface Slim Pen 2 se depozitează perfect în slotul de sub tastatură, unde se fixează pe suport magnetic și se încarcă, pentru un acces facil oricând este nevoie. Cu ajutorul acestui dispozitiv, utilizatorii pot crea aplicații, reda videoclipuri și rula jocuri ultra-rapide, iar procesoarele Intel® Core™ H35 de a 11-a generație și GPU NVIDIA® GeForce RTX™, asigură puterea necesară tuturor acestor sarcini. 

Surface Laptop Studio poate fi achiziționat la prețuri începând cu 1.599,99 dolari și este disponibil pentru precomandă pe piețele selectate. 

Surface Pro 8

Această actualizare adusă sistemului emblematic 2-în-1, dezvoltat de Microsoft, reprezintă cel mai semnificativ salt înainte de la lansarea dispozitivului Pro 3 până în prezent. Surface Pro 8 este de peste două ori mai rapid decât Pro 7, fiind echipat cu procesoare Intel® Core™ de a 11-a generație, două porturi Thunderbolt 4 și construit pe platforma Intel® Evo™. Având toate aceste caracteristici, Windows 11 instalat și o autonomie a bateriei de până la 16 ore, Surface Pro 8 devine cel mai puternic dispozitiv de acest tip de pe piață. 

Surface Pro 8 dispune de un ecran tactil PixelSense vibrant de 13”, care se întinde de la o margine la alta a dispozitivului. Cu Dolby® Vision™ și tehnologia adaptivă a culorilor, utilizatorii vor avea parte de o experiență de vizionare realistă și confortabilă pentru ochi. Acesta este cel mai avansat ecran din punct de vedere tehnic pe care  Surface l-a construit vreodată și, de asemenea, Pro 8 este dispozitivul hibrid ideal, ce le oferă oamenilor o tabletă dinamică atunci când sunt în mișcare și o configurare perfectă atunci când lucrează de acasă. Totodată, camera frontală de 5 MP, camera 4K de 10 MP de pe spatele dispozitivului, sunetul Dolby® Atmos™ și cele două microfoane tip studio în plan îndepărtat garantează o imagine și un sunet excepționale.

Noua tastatură Surface Pro Signature asigură capabilități de stocare și funcția de încărcare a noului Surface Slim Pen 2, astfel încât acesta să fie mereu la îndemână și gata de utilizare. 

Surface Pro 8 poate fi achiziționat la prețuri începând cu 1099,99 dolari și este disponibil pentru precomandă pe piețele selectate. 

Surface Slim Pen 2

Unul din modurile prin care se poate muta accentul de pe aspectele tehnologice ale unui dispozitiv Surface este reprezentat de furnizarea unei experiențe simple utilizând un stylus pen. Abilitatea intuitivă de a pune stiloul pe ecran cufundă utilizatorul în activități productive și creative, crește capacitatea de a reține datele și aduce noi niveluri de versatilitate. Acum, Surface face un alt salt uriaș, transformând experiența de scris și făcând utilizarea acestui dispozitiv mai naturală și mai fluidă ca oricând.

Cu o latență extrem de redusă, Surface Slim Pen 2 oferă control și precizie sporite, iar vârful reproiectat, mai ascuțit, asigură o mai bună precizie a scrisului sau a schițelor. 

Surface Slim Pen 2 valorifică noi capabilități din Windows 11 și procesorul personalizat Microsoft G6 de pe Surface Pro 8 și Surface Laptop Studio, pentru a oferi semnale tactile care creează senzația de stilou pe hârtie. Motorul haptic încorporat în Surface Slim Pen 2 se activează pentru a imita senzația naturală în timpul desenării sau notării. Este o interacțiune subtilă ce face o mare diferență, întrucât semnalele tactile pot oferi și feedback atunci când utilizatorii folosesc gesturi naturale, precum ar fi încercuirea pentru selectare în aplicațiile Microsoft 365 și utilizarea instrumentelor din Adobe Fresco. 

Surface Slim Pen 2 poate fi achiziționat la prețul de 129,99 dolari și este disponibil pentru precomandă pe piețele selectate.

De la profesioniștii din industria creativă și gameri la familii și companii de toate dimensiunile, noile produse Surface au fost concepute pentru a le oferi cumpărătorilor versatilitatea și capacitatea de a se concentra asupra a ceea ce contează cel mai mult, permițând tehnologiei să se estompeze în fundal. Aceste dispozitive Surface arată și se simt diferit, ieșind în evidență și servind în același timp drept suport pentru creativitatea utilizatorilor.

Microsoft consideră că produsele îi reflectă pe cei care le realizează și pe cei care le folosesc, astfel că s-a axat pe furnizarea celor mai importante actualizări ale portofoliului Surface de până acum, oferind o gamă de produse care completează cu adevărat sistemul de operare Windows 11 și întreaga serie de experiențe prin care oamenii să creeze și să se conecteze la ceea ce le place. Cea mai mare satisfacție a echipei Surface nu este doar să dezvolte produse Surface excepționale, ci să vadă ceea ce pot oamenii să creeze cu ele.

În prezent, majoritatea produselor sunt disponibile pentru precomandă pe piețele selectate, iar din 5 octombrie vor avea disponibilitate generală, urmând ca Surface Adaptive Kit să devină disponibil ulterior, în cursul acestui an. Pentru mai multe detalii și pentru a găsi dispozitivul Surface potrivit, utilizatorii pot accesa website-ul Microsoft.com. De asemenea, mai multe informații despre Surface for Business sunt disponibile la Surface.com/business.

BestJobs arată județele cu cele mai mari oferte salariale: Cluj și Timiș aproape la același nivel, la mică diferență de București, care e pe primul loc

0

În perioada 15 august – 15 septembrie, candidații înscriși pe platforma de recrutare BestJobs au realizat 484.000 de aplicări la joburi, iar cele mai multe dintre ele au fost înregistrate în București, Ilfov, Cluj, Timiș și Iași, acestea fiind și județele care oferă cele mai atractive salarii pentru viitorii angajați.

Analiza datelor din ultimele 30 de zile de pe platforma BestJobs arată că București este pe primul loc când vine vorba de cea mai mare ofertă salarială medie, cu salarii cuprinse între 957 și 1387 de euro net, pentru poziții în domenii precum IT, Medicină, Vânzări, Management, Construcții/Instalații. La o diferență foarte mică este Clujul, care oferă salarii între 879 și 1269 de euro net, pentru poziții similare. În județul Timiș, domeniile cu cele mai atractive oferte sunt IT, Medicină, Inginerie și Producție, Marketing, Agricultură/Zootehnie, iar salariile lunare nete sunt foarte apropiate de nivelul celor din Cluj, mai exact, între 851 și 1.155 de euro net.

Următoarele județe care completează topul cu cele mai mari salarii oferite de angajatori sunt Ilfov și Iași, la niveluri foarte apropiate. În aceste 2 județe, domeniile cu cele mai atractive oferte salariale medii sunt IT, Medicină, Specialiști-Tehnicieni, Marketing, Construcții/Instalații, iar intervalul salarial este între 742 și 1.075 de euro net în Ilfov și între 740 și 1.063 de euro în Iași.

La nivelul întregii țări, domeniile care atrag cele mai multe aplicări au fost în ultima lună: Vânzări, cu 78.153 de aplicări, Financiar și Contabilitate, cu 45.472 de aplicări și Management, cu 42.705 aplicări. Alte posturi pentru care s-a înregistrat un interes mare din partea candidaților fac parte din domeniul Administrativ, unde s-au depus peste 28.292 de CV-uri și Marketing, cu 25.010 aplicări.

Aproape 850 de candidați au aplicat pentru un job de Consultant Call-Center care nu necesită experiență anterioară, oferă training plătit, dar și posibilitatea de a lucra remote. Alți 765 de candidați și-au depus CV-ul pentru una dintre cele 31 de poziții deschise în cadrul unei agenții imobiliare, care caută colaboratori în mai multe orașe și solicită minim 1 an de experiență și oferă în schimb bonusuri de performanță, training și acces la un portofoliu de clienți. Un post de Specialist în Recrutare care oferă un program flexibil și salariu net de 4.000 lei, a atras peste 700 de candidați.

Dintre angajatori, cei mai activi în ultima lună, conform numărului de anunțuri publicate pe platformă, au fost Allianz Services, urmați de Orion Innovation, Bosch Service Solutions, Ana & Cornel și Enel.    

Plant an App anunță colaborarea cu Trend Consult pentru o platformă de E-Learning construită cu tehnologie low-code

0

Plant an App anunță colaborarea cu Trend Consult, companie românească specializată în training și consultanță, pentru dezvoltarea unei platforme de învățare, Evolution Journey. Platforma este construită în jurul filosofiei de a pune la dispoziția utilizatorilor cursuri de tip E-Learning, resurse de evaluare, coaching și training, cu scopul de a susține călătorii continue de învățare, cu un format al cursurilor dedicat unui transfer rapid de cunoștințe. Aceasta este implementată integral prin intermediul platformei Plant an App.

Colaborarea dintre Plant an App și Trend a început în urmă cu un an. În doar cinci luni, cu ajutorul tehnologiei low-code și a platformei Plant an App, a fost dezvoltat un marketplace complet dedicat programelor de învățare. Implementarea a fost realizată în spiritul filosofiei Trend de a oferi utilizatorilor o experiență personalizată în învățare, cu programe care să satisfacă nevoi particulare. 

Demersul Trend de a asigura cursuri atât în format offline, cât și online are în vedere trei faze de implementare. Primul pas presupune trecerea cursanților printr-un sistem de evaluare care să stabilească nivelul la care sunt. Apoi, un coach îi ajută să-și definească scopurile pe care le au în ceea ce privește cariera. Cel de-al treilea pas presupune aplicarea teoriei din cursuri în activitatea propriu-zisă. Implementarea a implicat capacitatea de a construi platforma, de a o valida cu utilizatorii, de a colecta feedback și de a-l implementa. Astfel, în cele din urmă, s-a dorit să rezulte o platformă conform cererii. În acest context, capacitatea Plant an App de a oferi infrastructura acestui proces a dus la acest parteneriat. 

Platforma Evolution Journey a fost dezvoltată în două luni cu funcționalitățile necesare. Integrarea uneltelor de la diverși parteneri ai Trend a dus la extinderea termenului de livrare către cinci luni. Din martie 2021, aceasta e activă pentru cursanți. 

Cătălin Vasile, Head of Sales & Customer Experience Practice, Trend

Ce am descoperit noi la Trend în toți acești ani de activitate e că pe măsură ce oferta de cursuri crește, seamănă tot mai mult cu un supermarket în care ai prea multe lucruri din care să alegi, ceea ce îngreunează procesul de decizie. Astfel, ne-am dat seama că avem nevoie de o altă abordare pentru a-i ajuta pe utilizatorii noștri să aleagă cursurile potrivite pentru ei. În acest context, colaborarea cu Plant an App ne-a ajutat considerabil să livrăm acest produs într-un timp foarte scurt. Am reușit să transformăm o idee într-un proiect complex cu un cost mai scăzut. Prin folosirea tehnologiei low-code, Plant an App ne-a ajutat să reducem timpul necesar livrării și să colectăm rapid feedback de la utilizatori, ca să vedem ce putem îmbunătăți. Mai mult, această platformă ne oferă capacitatea de a implementa iterații și de a dezvolta funcționalități suplimentare”, a declarat Cătălin Vasile, Head of Sales & Customer Experience Practice, Trend.

Alex Agapie, Head of Delivery și Onboarding, Plant an App

„În aceste vremuri este esențial să fii rapid în livrarea unui produs către piață. Când vine vorba de low-code, viteza de implementare și bugetul – care e mai mic decât în cazul soluțiilor tradiționale de dezvoltare te ajută să lansezi repede un produs care e adaptat nevoilor tale. Când alegi să dezvolți cu ajutorul low-code îți poți crea propriile procese, proceduri, dar și fluxuri interne de lucru, astfel că ai încă un factor diferențiator față de concurență. Acesta a fost unul dintre criteriile necesare și pentru proiectul dezvoltat pentru Trend. Evolution Journey e o platformă gândită intern, discutată, dezvoltată și implementată cu echipa – e astfel 100% personalizată conform opțiunilor pe care vrea să le ofere utilizatorilor”, a declarat Alex Agapie, Head of Delivery și Onboarding, Plant an App.

Inițiativă pentru orientarea tinerilor în carieră

0

Organizația Junior Achievement (JA) România și compania Facebook lansează proiectul Build-up Your Future, adresat liceenilor din mediul rural și urban, „pentru a-i sprijini pe tineri să-și dezvolte cunoștințele și abilitățile necesare succesului în carieră”.

Proiectul face parte din programul Junior Achievement „de orientare profesională, include activități de consultanță în carieră și sesiuni de mentorat personalizate în funcție de interesele elevilor, organizate cu sprijinul consultanților voluntari din partea companiei Facebook”.

Organizatorii anunță că „15 liceeni din 10 localități din țară și 15 consultanți voluntari români și străini vor fi angrenați în peste 150 de sesiuni de mentorat online, desfășurate pe durata a 8-10 săptămâni. Elevii participanți vor avea oportunitatea de a descoperi informații noi și de a se implica în activități concrete, ce au în vedere dezvoltarea și exersarea aptitudinilor și abilităților necesare orientării în carieră și pregătirii pentru locul de muncă, identificarea și cultivarea intereselor personale și profesionale, realizarea unui CV de succes, alegerea facultății potrivite și a unui viitor loc de muncă, explorarea unor oportunități de internship. O componentă specială a proiectului este dată de faptul că sesiunile de mentorat pot fi desfășurate în limba română sau engleză, în funcție de opțiunea elevilor implicați. 

Sub coordonarea consultanților voluntari, a căror experiență profesională și personală constituie un model pozitiv pentru elevi și aduce valoare adăugată activităților educaționale, tinerii vor explora și evalua diferite opțiuni de carieră și competențele profesionale necesare acestora. De asemenea, prin implicarea în proiect, elevii câștigă încredere, cunoștințe practice și atribute esențiale în pregătirea pentru viitoarele profesii.

Detalii despre proiect la https://jar.ro/byf-fb

Zitec, coordonator european de dezvoltare a cunoștințelor digitale

0

Compania Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, va coordona activitățile de dezvoltare a cunoștințelor digitale în programul de dezvoltare a competențelor de afaceri The Circle, cofinanțat prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene. Beneficiari sunt antreprenori și freelanceri din România, Spania și Italia. Fondatorii proiectului sunt organizațiile Zitec și Impact Hub Bucharest din România, Impact Hub Madrid din Spania și Matera Hub îdin Italia.

Alexandru Lăpușan (foto), CEO & cofondator Zitec: „Anul trecut, multe companii au conștientizat importanța digitalizării. Ne bucurăm că facem parte din acest program și că putem împărtăși din experiența și resursele noastre către comunitatea europeană de antreprenori și freelanceri, contribuind astfel la dezvoltarea abilităților acestora și a digitalizării activității lor”.

Fondatorii proiectului subliniază că „modelele actuale de business au la bază un sistem de competențe care s-a dovedit a fi lacunar în ceea ce privește capacitatea sa de inovare, reziliență și sustenabilitate într-o perioadă de turbulențe și incertitudine, precum pandemia de coronavirus. În acest sens, The Circle urmărește să dezvolte trei tipuri de abilități: antreprenoriale, digitale și de gândire creativă în business”. 

Zitec informează că, având o experiență de peste 18 ani în dezvoltarea de soluții și servicii de transformare digitală în diverse domenii, „a preluat responsabilitatea de coordonare a pachetului de cunoștințe de digital wellbeing. Acesta va cuprinde ghiduri, studii de caz, povești de succes și exerciții interactive. Vor fi abordate subiecte variate, precum crearea unei strategii digitale de succes, instrumente de colaborare, tehnologii existente, NFT-uri, marketing digital. 

În noiembrie 2021, Zitec va coordona conținutul primului workshop online pentru dezvoltarea competențelor digitale, ce se va desfășura în trei date, cu echipe din cele trei țări: România, Italia și Spania. În aceeași perioadă vor avea loc și trei webinarii pe tema entrepreneurial wellbeing. Acestea vor fi urmate de un mix de întâlniri online și offline care se va încheia în februarie 2023.

Prima sesiune de înscrieri din vară a înregistrat peste 300 de aplicații. Cei care nu au reușit să se înscrie în prima etapă au posibilitatea să aplice în a doua rundă, deschisă până pe 3 octombrie: https://jointhecircle.eu.

Pentru participarea în cadrul proiectului The Circle – sau Crossector Impact Through Creativity, Wellbeing, and Entrepreneurship – , Zitec a obținut o co-finanțare prin intermediul programului Erasmus+ al Uniunii Europene, fondurile fiind obținute cu ajutorul propriului serviciu de Consultanță în Fonduri de Inovare. Acest serviciu oferă clienților Zitec consultanță profesională și un parteneriat pentru obținerea de finanțări destinate inovării și implementarea proiectelor aferente, introducând pe piață noi produse și procese îmbunătățite, cu o componentă digitală”.

Zitec este „lider pe piața IT & Digital Marketing din România, cu birouri în București și Brașov, specializată în dezvoltarea de soluții de afaceri, servicii și produse tehnologice personalizate, aplicații mobile, blockchain, precum și servicii de digital marketing. Zitec este una dintre puținele companii românești certificată Google Cloud Premier Partner, Microsoft Application Development, Microsoft Gold Cloud Platform, Amazon AWS Technology Partner și furnizor al platformei de soluții eCommerce în cloud VTEX, precum și Adobe Solution Bronze Partner.

În 2021, Zitec s-a clasat printre cele 15 finaliste ale programului Made in Romania lansat de Bursa de Valori București, o recunoaștere a contribuției active la dezvoltarea industriei IT din România și la accelerarea transformării digitale în companii și instituții publice. Zitec a primit și premiul Shining Star 2021 oferit de Inspiring Employers pentru cultura organizațională bazată pe comunicare deschisă, dezvoltare continuă și recunoaștere. De asemenea, a câștigat titlul de Angajatorul Anului la Romanian Business Services Forum & Awards doi ani consecutivi, în 2020 și 2021. Pentru serviciile de digital marketing, compania a fost nominalizată în topul agențiilor de digital din România conform Forbes în 2019 și 2020, înregistrând o creștere a cifrei de afaceri de peste 60% în 2021 față de anul precedent. Pentru activitatea sa din 2019, Zitec a fost desemnată Compania Anului la Gala ANIS România 2020. Zitec este partener al Comunității Europene prin prisma proiectelor europene finalizate sau aflate în faza de implementare în cadrul programelor Ambient Assisted Living și Erasmus+”. 

Datanet Systems cumpără 51% din compania clujeană Red Dot

0

 Compania vizează astfel să îşi dezvolte operaţiunile din Transilvania

Datanet Systems, integrator de soluţii şi sisteme IT&C complexe, membru al grupului Soitron, face o investiție strategică prin achiziția pachetului majoritar de părţi sociale al companiei Red Dot, din Cluj-Napoca. Prin această tranzacție, Datanet Systems vizează dezvoltarea operațiunilor din Transilvania şi acordarea unor servicii mai prompte clienților din această regiune, pe toate liniile de business.

Fondată în 2005 de o echipă de profesioniști cu experiență, Red Dot furnizează produse, servicii și soluții IT&C integrate, adaptate cerințelor specifice de business, incluzând proiectare, instalare şi întreţinere pentru infrastructura de voce, video şi date: sisteme de cablare structurata, reţele de comunicații, sisteme audio/video, sisteme de securitate, soluţii Smart Home şi pentru clădiri inteligente. 

Suntem foarte bucuroşi că am reușit acest pas al extinderii în România alături de Red Dot. Este un lucru pe care îl urmăream de câţiva ani dar nu a fost ușor de pus în aplicare. Datanet Systems a oferit întotdeauna o calitate deosebită clienților săi, iar un partener care să îmbrățișeze această cultură nu a fost ușor de găsit. Acum ne vom concentra să oferim clienților din zona centrală a României acces direct la soluțiile din portofoliul companiei, completate de prezența locală a specialiștilor noştri” a declarat Dragoş Stroescu, administrator al Datanet Systems.

Compania achiziționată va fi administrată ca o entitate independentă, cu denumirea Datanet Systems Cluj SRL. Managementul actual şi structura de personal se vor menține, iar toate contractele aflate în desfășurare vor continua în mod normal. Cele două companii au agreat un plan de dezvoltare al Datanet Systems Cluj, care prevede creşterea echipei şi extinderea portofoliului de soluţii şi servicii oferite clienţilor. Anterior tranzacției, companiile au avut o relaţie de colaborare pe termen lung, derulând cu succes mai multe proiecte de punere în funcţiune şi întreţinere de infrastructuri de telecomunicații.

Lumea s-a schimbat. Modul în care lucrăm, modul în care cumpărăm și ne distrăm, modul în care comunicăm, călătorim, modul în care trăim, toate sunt diferite chiar și față de cum erau cu câțiva ani în urmă. Astăzi, informațiile de orice fel sunt la îndemână iar digitalizarea a devenit o necesitate pentru companii şi organizaţii. În aceste condiții, consolidarea Red Dot cu Datanet Systems este una benefică în primul rând pentru clientul final, acestuia aducându-i-se la îndemână o experiență augmentată și o paletă de servicii mult îmbunătățită, precum şi pentru ambele companii, împreună având resursele, expertiza şi acoperirea geografică pentru a servi eficient şi rapid clienţii, cu un portofoliu diversificat de produse şi servicii IT&C”, a declarat Mircea Pop, administratorul și proprietarul Red Dot.

În derularea achiziţiei, Datanet Systems a fost asistată de societatea de avocatură Dinu Petre și Asociații. Compania nou înfiinţată va fi deţinuta în proporţie de 51% de Datanet Systems Bucureşti şi 49% de actualul proprietar al Red Dot SRL. Preţul tranzacţiei este confidenţial.