Consolidarea fiscală: avantajele și dezavantajele înființării unui grup de impozit pe profit

0


Începând cu anul viitor, grupurile de companii vor putea compensa profiturile cu pierderile fiscale înregistrate de diversele societăți din grup și obține, în acest fel, reducerea costurilor fiscale. Dar, pentru a beneficia de această facilitate, societățile interesate trebuie să notifice ANAF în avans, termenul limită fiind sfârșitul lunii octombrie 2021, dacă se intenționează aplicarea de la 1 ianuarie 2022. Înainte însă, grupul trebuie să analizeze cu atenție avantajele și dezavantajele unei astfel de decizii, mai ales în condițiile în care încă există detalii legislative neclare. 

Raluca Popa, EY Romania

„Decizia de a înființa un grup de impozit pe profit trebuie să fie bazată pe o planificare strategică, care să țină cont de rezultatele pe care le anticipează managementul societăților, pentru că în procedura de compensare poți utiliza doar pierderile realizate după momentul înființării grupului”, spune Raluca Popa, Partener Asociat, Departamentul de impozite directe, EY România.




Razvan Ungureanu

Consolidarea fiscală în domeniul impozitului pe profit este una dintre măsurile îndelung așteptate de mediul de afaceri local, un beneficiu deja utilizat de companiile din majoritatea statelor europene (Austria, Olanda, Cipru, Luxemburg, Franța, Germania, Irlanda, Polonia, Portugalia), care va putea fi aplicat în premieră și în România începând cu 1 ianuarie 2022. Aceasta oferă un avantaj semnificativ de cash-flow grupurilor de companii „prin diminuarea atât a sumelor datorate cu titlu de impozit pe profit către ANAF, cât și a riscului ca pierderile fiscale înregistrate în perioada existenței grupului fiscal să expire, fiind nefolosite”, menționează Răzvan Ungureanu, Director, Departamentul de impozite directe, EY România.

Există însă și o serie de dificultăți în implementarea unui grup de impozit pe profit, pe care companiile ar trebui să le cunoască înainte de a lua această deciziei. De exemplu, există riscul unei posibile pierderi a unor scutiri sau a unor credite fiscale, cum ar fi creditul fiscal extern, profitul reinvestit sau creditul fiscal din sponsorizare. Pierderile fiscale înregistrate înainte de intrarea în grup nu pot fi folosite la nivelul grupului, ci doar de către societatea care le-a realizat. De aceea, decizia de înființare a unui grup de impozit pe profit trebuie să fie bine documentată.

Pe de altă parte, deși durata grupului este de minim cinci ani, operațiunile uzuale cum ar fi vânzările de titluri, fuziunile sau divizările nu conduc la pierderea beneficiilor grupului fiscal. „În astfel de situații, societățile care ies din grup ca urmare a unor astfel de operațiuni vor putea prelua doar pierderile fiscale proprii, care nu au fost utilizate încă de membrii grupului. Pierderile care au fost deja cedate către grup vor rămâne la nivelul grupului, iar părțile vor trebui să găsească o modalitate comercială de compensare”, recomandă Raluca Popa.

În privința controalelor fiscale, competența de desfășurare a inspecției fiscale cu privire la grupul fiscal unic este diferită de competența de desfășurare a inspecției în ceea ce privește grupul de TVA, iar cele două echipe de inspecție fiscală pot ajunge la concluzii diferite.

„Există mai multe abordări prin care inspecția fiscală verifică un grup de TVA, foarte diferite în practică, plecând de la ipoteza legală care reglementează modalitatea de control care creează un sentiment de incertitudine asupra membrilor grupului. Considerăm că o inspecție fiscală asupra unui grup fiscal trebuie să se desfășoare prin emiterea de avize separate pentru toți membrii grupului, fără să se folosească procedura controlului încrucișat și a verificării documentare. În caz contrar, perioada fiscală se consideră închisă pentru toți membrii”, arată Emanuel Băncilă, Partener Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL.

Din punctul de vedere al prețurilor de transfer, obligația de pregătire a dosarului care documentează tranzacțiile între entități afiliate rămâne la nivelul fiecărui membru al grupului fiscal.

Gabriela Bancescu, EY Romania

„Această obligativitate se referă inclusiv la documentarea tranzacțiilor desfășurate cu membrii grupului fiscal, nu doar a celor desfășurate cu entitățile afiliate din afara grupului fiscal. În ceea ce privește prezentarea dosarelor de prețuri de transfer, aceasta cade în sarcina reprezentantului grupului”, precizează  Gabriela Băncescu, Director, Departamentul de Prețuri de transfer, EY România. Totodată, reglementările specifice în contextul grupului fiscal în domeniul impozitului pe profit, cu aplicabilitate în aria prețurilor de transfer, sunt limitate în acest moment.

Pentru o bună implementare practică ar fi necesare clarificări suplimentare din partea autorităților și modificări ale legislației de prețuri de transfer”, conchide Gabriela Băncescu




Pentru a putea aplica consolidarea fiscală, societățile trebuie să facă parte dintr-un grup (condiția minimă este deținerea dreptului de vot sau a unei participații la capital de 75% pentru o perioadă neîntreruptă de un an, anterioară începerii perioadei de consolidare fiscală); să aplice același an fiscal și același sistem de declarare a impozitului pe profit; să fie plătitori doar de impozit pe profit; să nu facă parte dintr-un alt grup fiscal în domeniul impozitului pe profit și să nu se afle în dizolvare/lichidare.

Dacă optează pentru consolidare, fiecare membru al grupului fiscal va determina individual rezultatul fiscal, în vreme ce rezultatul fiscal consolidat al grupului se va calcula trimestrial/anual, cumulat de la începutul anului fiscal. Definitivarea și plata impozitului pe profit aferent anului fiscal respectiv se efectuează de către persoana juridică care a fost desemnată responsabilă până la termenul de depunere a declarației privind impozitul pe profit.

Anansi World Fiction, cel mai nou proiect editorial de traduceri de pe piața de carte

0


Cel mai nou proiect editorial dedicat traducerilor din literatura universală de pe piața românească de carte, colecția „Anansi. World Fiction”, împlinește un an de la lansare de către Editura Pandora M. Portofoliul la aniversare cuprinde 34 de titluri, de la șase, în momentul lansării. Colecția include cinci serii: Anansi. Contemporan – literatură actuală, Anansi. Clasic – clasici ai secolului XX, Anansi. Mentor – eseuri literare, Anansi. Ego – memorialistică, Anansi. Blues – poezie.
Top 5 al celor mai bine vânduți autori Anansi. World Fiction semnalat de editor: „Delia Owens – autoarea bestsellerului Acolo unde cântă racii, carte aflată în curs de ecranizare; Elena Ferrante – cea mai citită autoare a momentului, cu romane mai vechi, dar și cu Viața mincinoasă a adulților, cea mai recentă carte a sa; Maggie O’Farrell – cu romanul Hamnet, cartea anului 2020, tradusă cu succes în întreaga lume și aflată, de asemenea, în curs de ecranizare; Hervé Le Tellier – romanul său Anomalia, distins în 2020 cu prestigiosul Prix Goncourt, bestseller absolut în întreaga lume; dr. Edith Eva Eger – cu al său cutremurător volum de memorii, Alegerea”.


Bogdan-Alexandru Stănescu, coordonatorul colecției Anansi. World Fiction: „Orice noutate atrage interesul, inclusiv pe cel concretizat comercial. Anansi. World Fiction a avut parte de o primire spectaculoasă din partea cititorilor în acest prim an de existență, așa că nu ne putem dori decât ca acest interes să reziste în timp, pentru că acest lucru ne va ajuta să rămânem fideli dorinței noastre inițiale, aceea de a construi o colecție «literară», variată, vie, o colecție premium din toate punctele de vedere. În anul care a trecut s-au adăugat nume foarte importante portofoliului nostru, autori ale căror cărți urmează să apară cât de curând în ediție românească, dintre care țin neapărat să amintesc câțiva: László Krasznahorkai, Don DeLillo, Jaume Cabré, Jon Fosse, Michel Tournier, Richard Powers. Simpla lor enumerare demonstrează, cred, fidelitatea noastră față de programul anunțat în septembrie 2020”.


Editura Pandora M derulează campania aniversară „Poveștile ne apropie”, descrisă astfel de către inițiatori: „Derulată sub motto-ul Poveștile ne apropie, campania aniversară își propune să readucă în actualitate obiceiul dialogurilor purtate în tihnă despre cărți, al prieteniilor consolidate grație afinităților livrești și al mărturiilor scrise despre îndrăgostirea de o carte. Iubitorii de literatură sunt invitați să aleagă o carte despre care le-ar plăcea să povestească unui om drag într-o scrisoare. Să expedieze apoi prin poștă scrisoarea prietenului respectiv, nu înainte însă de a o fotografia, pentru a o putea transmite editurii.


Cele mai frumoase scrisori vor fi selectate și publicate într-o carte care va fi lansată pe 23 aprilie 2022, de Ziua Internațională a Cărții – un volum despre care editura speră că va rămâne în memoria afectivă a multor iubitori de povești.
Campania se desfășoară în perioada 1 octombrie 2021-28 februarie 2022”.

Premii acordate de compania Horváth la Festivalul de Film și Istorii de la Râșnov

0

Compania Horváth, în calitate de sponsor oficial al Școlii de Vară din cadrul celei de-a treisprezecea ediții a Festivalului de Film și Istorii de la Râșnov (FFIR), a lansat un concurs de scurtmetraje pentru studenți, inspirat de tema ediției actuale a festivalului, „Eroii din ziua de azi” și de viața fondatorului companiei, Péter Horváth.


După cum subliniază inițiatorii, „concursul de scurtmetraje le-a dat ocazia studenților să intervieveze oameni pe care îi consideră eroi, din domenii variate, de la cel mai premiat arhitect român, la antreprenori locali, ambasadori, activiști și muzicieni renumiți. Cei peste 30 de concurenți au avut mai puțin de o săptămână la dispoziție, în care au creat scurtmetraje impresionante, centrate pe curajul și modestia unui erou adevărat, fie că vorbim despre un lider în comunitatea sa ori în business.


Studenții, care provin de la facultăți din domenii ca istorie, drept, economie sau limbi străine din România precum și din Republica Moldova, și-au prezentat filmele în cadrul festivității de premiere, în fața unui juriu de specialitate și alături de echipa Horváth. La final, a avut loc o discuție, la fața locului, cu directorul general al Horváth România, Kurt Weber, despre curaj, despre lecțiiile învățate în anii de studenție și despre primii pași în carieră. Echipa câștigătoare, formată din Alice-Elena Marin, Georgiana-Diana Horobeanu, Bianca Ionescu, Victor Grigor si Gabriel Zvîncă, a realizat scurtmetrajul Eroul Eroilor, despre inițiativa domnului Vasile Soare, ambasadorul României în Federația Rusă, de a documenta și de a scoate la lumină sacrificiul a peste 10.000 de eroi români, decedați în lagărele NKVD între anii 1941-1956”.


Vlad Gheorghe (foto), reprezentant al companiei Horváth, subliniază: „Participarea la acest eveniment a fost o experiență foarte plăcută pentru noi, mai ales că ne-am propus să sprijinim mai multe proiecte din zona culturală și artistică, pe viitor. Cred că acțiunile de responsabilitate socială și implicarea în viața comunității ar trebui să fie deziderate pentru orice companie. Ceea ce ne-a atras spre această colaborare a fost tematica festivalului: ce înseamnă de fapt a fi erou și cum îi putem recunoaște în viața de zi cu zi. Pentru noi, acesta este un subiect apropiat de casă și drag, pentru că ne duce imediat cu gândul la povestea de viață a fondatorului companiei, Péter Horváth. Născut în Ungaria la finalul anilor ’30, tinerețea i-a fost marcată de istoria tumultoasă a Europei de Est a anilor ’50, iar ulterior afirmării sale în consultanța de business, s-a dedicat și sprijinirii mediului academic și studenților, prin intermediul fundației sale din Stuttgart”.


Festivalul de Film și Istorii Râșnov s-a desfășurat în perioada 20-29 august și a inclus proiecții de film, concerte și expoziții, dezbateri despre lucruri cu adevărat importante, uneori ignorate sau tratate superficial. Invitați au fost Marcel Iureş, Vlad Ivanov, Nicu Alifantis, Toulouse Lautrec, Ada Milea, Taxi, Irina Margareta Nistor, Adrian Cioroianu, Gelu Duminică.

Hollywood Multiplex a devenit parte a portofoliului de companii din Anchor Grup

0

Anchor Grup, unul dintre cei mai importanți dezvoltatori din România, a adăugat recent Hollywood Multiplex, cinematograful din București Mall-Vitan, în portofoliul său de companii.

Hollywood Multiplex a fost, la lansarea din anul 2000, primul cinematograf multiplex din România, și a rămas un reper important în istoria peisajului cinematografic românesc. În urma achiziției s-a început un proces de modernizare care va fi realizat pe etape. Cinematograful este deschis și operațional, iar lucrările de modernizare se derulează, cu precădere, în afara orelor de funcționare.

”Anchor Grup a dezvoltat primul mall din acest oraș, București Mall-Vitan, iar Hollywood Multiplex a fost, la rândul său, primul cinema multiplex inaugurat, deci e natural să asociem aceste două repere în același grup. București Mall-Vitan este o destinație de succes pentru shopping și pentru petrecerea timpului liber, iar noi ne dorim să îmbunătățim constant experiența generală și opțiunile de distracție pe care le oferim vizitatorilor noștri”, declară Affan Yildirim, Director general, membru în Consiliul de administrație al Anchor Grup și membru al Consiliului de administrație Shopping MallDova.

În cadrul cinematografului funcționează 10 săli de proiecție, cu o capacitate de 2.125 de locuri, toate deservite de o echipă prietenoasă și profesionistă.

De asemenea, și companiile sunt invitate să viziteze Hollywood Multiplex, pentru o atmosferă excelentă și săli personalizate, care răspund tuturor cerințelor legate de organizarea unui eveniment corporate.

Deciziile adoptate de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară

0

În cadrul ședinţei de astăzi, Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară (A.S.F.) a adoptat măsuri privind funcționarea pieţelor financiare nebancare supravegheate – asigurări, piaţă de capital şi pensii private, după cum urmează:

  1. Reglementare

Regulamentul pentru modificarea și completarea Regulamentului A.S.F. nr. 7/2020 privind autorizarea și funcționarea fondurilor de investiții alternative (regulamentul va fi transmis, spre publicare, Monitorului Oficial al României);

Proiectul de Regulament pentru modificarea și completarea Regulamentului Autorității de Supraveghere Financiară nr. 6/2017 privind Fondul național de protecție (proiectul va fi publicat pe www.asfromania.ro, pentru consultare publică, timp de 10 zile);

Notificarea ESMA referitor la intenția A.S.F. de aplicare a prevederilor Ghidului ESMA privind comunicările publicitare în temeiul Regulamentului privind distribuția transfrontalieră a fondurilor (ESMA 34-45-1272 RO);

Notificarea ESMA referitor la intenția de aplicare a prevederilor Ghidului ESMA pentru aplicarea standardelor referitoare la informațiile financiare – Guidelines on Enforcement of Financial Information (ESMA 32-50-218).

  • Autorizare

Aprobarea domnului Josef Kreiterling pentru un nou mandat în calitate de membru – Președinte al Consiliului de Supraveghere la societatea Ergo Asigurări de Viață S.A.;

Aprobarea numirii doamnei Eleonora Geamănu în funcția de administrator și a domnului Mehmet Ertan Özay în funcția de administrator și Președinte al Consiliului de Administrație al societății Willis Towers Watson România – Broker de Asigurare – Reasigurare S.R.L., precum și a modificărilor aduse prevederilor Actului constitutiv al societății;

Aprobarea autorizării doamnei Andreea-Marina Pipernea în funcția de Director General al NN Pensii Societate de Administrare a unui Fond de Pensii Administrat Privat S.A.;

Aprobarea solicitării operatorului de piață Bursa de Valori București S.A. de înregistrare a 3 (trei) indici de referință nesemnificativi noi;

Aprobarea solicitării S.A.I. Patria Asset Management S.A. de autorizare a modificărilor intervenite în documentele următoarelor OPCVM administrate: Fondul Deschis de Investiții Patria Global, Fondul Deschis de Investiții Patria Stock, Fondul Deschis de Investiții Patria Obligațiuni și Fondul Deschis de Investiții Euro Obligațiuni.

Comisia lansează o nouă aplicație Erasmus+, cu o legitimație europeană de student integrată

0

Noua aplicație, disponibilă în toate limbile UE, va oferi fiecărui student o legitimație europeană de student digitală, valabilă în întreaga Uniune Europeană. Viitorul este digital, iar această aplicație reînnoită va garanta că studenții vor avea nevoie de mai puține documente pe suport de hârtie.

Vicepreședintele pentru promovarea modului de viață european, Margaritis Schinas, a declarat: „Mă bucur că interfața programului nostru emblematic pentru tineri, Erasmus+, îi reprezintă din ce în ce mai bine. Mai digitală, mai mobilă și mai orientată către comunitate. Noua aplicație și legitimația de student integrată sunt emblematice pentru Spațiul european al educației pe care îl susținem.”

Mariya Gabriel, comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret, a declarat: „Hârtia aparține în mod oficial trecutului. Această nouă aplicație Erasmus+ va fi un ghișeu unic pentru studenții Erasmus+ mobili. A avea toate informațiile la îndemână înseamnă mai puțin stres, mai puțin timp dedicat cerințelor administrative și mai multă flexibilitate. Legitimația europeană de student, disponibilă prin intermediul aplicației, reprezintă un pas important către un adevărat Spațiu european al educației. Unul în care fiecare elev se simte inclus și poate avea acces la aceleași servicii și aceeași recunoaștere a studiilor sale.”

Datorită noii aplicații, care funcționează pe sistemele Android și iOS, elevii vor putea:

  • să caute și să selecteze destinația lor dintre partenerii universității;
  • să semneze contractul de studii online;
  • să descopere evenimente și sfaturi utile de la și despre destinația lor și să ia legătura cu alți elevi și
  • să obțină legitimația europeană de student pentru a avea acces la servicii, muzee, activități culturale și oferte speciale în universitatea și țara gazdă.

În prezent, peste 4 000 de universități sunt implicate în rețeaua Erasmus Without Paper (Erasmus fără hârtie), care le permite să facă schimb de date în condiții sigure și să identifice mai ușor contractele de studii. Această cooperare digitală permite introducerea și recunoașterea pe scară largă a legitimației europene de student.

În conformitate cu Planul de acțiune pentru educația digitală, noul program Erasmus+ pentru perioada 2021-2027 sprijină dezvoltarea competențelor digitale și contribuie la tranziția digitală a sistemelor de învățământ europene. Cu un buget majorat de peste 28 miliarde EUR pentru perioada de 7 ani, Erasmus+ va sprijini, de asemenea, reziliența sistemelor de educație și formare în fața pandemiei.

Competiție Bosch pentru studenți creatori de mașini cu conducere automată

0

Centrul de Inginerie Bosch din Cluj-Napoca a organizat a patra ediție a competiției internaționale tehnice studențești Bosch Future Mobility Challenge. Portofoliul de inginerie Bosch din Cluj cuprinde produse care cer competențe înalte în software, hardware, ingineria fiabilității şi mecanică, precum și tehnologie pentru conducerea automatizată, conectată, internetul lucrurilor, industria conectată (industria 4.0). Competiția studențească se înscrie în preocupările pentru formarea resursei umane de specialiști pentru astfel de abordări.

Echipele de studenți laureate ale ediției actuale sunt: FP3 (Universitatea Politehnica Timișoara), SPARK (Universitatea Politehnica Timișoara), V.R.O.O.M (Universitatea din Thessaloniki) și S.O.D.A (Universitatea Politehnica din București). 

Concurenții au avut de dezvoltat algoritmi de conducere autonomă pentru mașini la scara 1:10. Anul acesta, au fost acceptate în competiție 50 de echipe din 10 țări europene. După rundele de calificări și evaluări intermediare, 19 echipe din Estonia, Grecia, Malta, Republica Moldova, România și Suedia au rămas în concurs și au fost invitate să participe la etapa de semifinale din perioada 15-18 septembrie, la Cluj-Napoca. Pe 19 septembrie, a avut loc finala, în incinta Centrului de Inginerie Bosch din Cluj, într-un oraș inteligent simulat pe 200 de metri pătrați.

După cum subliniază organizatorii, „soluțiile inteligente dezvoltate de către studenți pentru machetele de mașini la scara 1:10 au fost supuse unor provocări tehnice precum detectarea semnelor de circulație (prioritate, parcare, STOP, trecere pietoni, sens giratoriu, sens unic, interzis, intrare și ieșire autostradă), obstacolelor statice (un alt vehicul oprit pe bandă, drum în lucru) și dinamice (pieton și vehicul în mișcare), dar și efectuarea altor manevre (urcarea pe rampă, oprirea la culoarea roșie a semaforului și parcare, condus pe autostradă sau drum național etc.). Pentru ediția actuală, pe lângă creșterea gradului de complexitate a traseului și a elementelor sale, Bosch a introdus un instrument care îi ajută pe studenți în contextul muncii la distanță, un simulator al mediului real întâlnit la centrul de Inginerie. De asemenea, compania a dezvoltat  un parteneriat cu cea mai mare organizație tehnică profesională pentru soluții inteligente de mobiltate: IEEE-ITSS (Intelligent Transportation Systems Society), cu scopul de a crește și mai mult impactul competiției. 

Echipele finaliste au concurat pentru cele cinci premii ale ediției, în valoare totală de 10.000 de euro. Locul I și premiul de 4.500 de euro, împreună cu premiul publicului, au fost câștigate de echipa FP3 de la Universitatea Politehnica Timișoara, locul al II-lea și premiul de 3000 euro, de echipa SPARK, de la aceeași universitate, locul al III-lea și premiul de 1500 euro au fost adjudecate de echipa V.R.O.O.M de la Universitatea din Thessaloniki, iar premiul de 1000 euro pentru prima participare a fost acordat echipei S.O.D.A de la Universitatea Politehnica din București”.

Juriul a fost compus din Brendan Morris, președintele comisiei de conferințe IEEE-ITSS, Ovidiu Mățan, redactor-șef al Today Software Magazine, Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch SRL, reprezentantul Grupului Bosch în România și Bulgaria, dr. István Szászi, director general al Robert Bosch Kft., reprezentantul Grupului Bosch în Ungaria și țările adriatice și dr. Augusta Ene, manager specializat în transformare digitală la Centrul de Inginerie Bosch din Cluj. 

Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch SRL, reprezentantul Grupului Bosch în România și Bulgaria: „Din perspectiva unui lider în inovație, Bosch are o orientare constantă spre viitor, iar pentru noi viitorul îl reprezintă tinerii pasionați de astăzi. Ei sunt cei care vor contribui activ la modelarea lumii de mâine, cu soluții inovatoare, bazate pe conectivitate și inteligență artificială. Mă bucur să descopăr, și în acest an, la Bosch Future Mobility Challenge, studenți talentați și entuziaști, cu performanțe și cu aptitudini tehnice deosebite. Felicitări echipelor câștigătoare și tuturor studenților participanți la această competiție!”

Liviu-Aniel Alexa, reprezentantul echipei FP3: „Suntem foarte fericiți pentru rezultatele noastre din cadrul competiției. Am învățat mult și suntem recunoscători că am avut șansa de a participa la acest concurs complex. Mulțumim companiei Bosch pentru această oportunitate și ne-am bucura să ne revedem la ediția următoare”.

Ionuț Muntean, manager de proiect pentru Bosch Future Mobility Challenge: „Am încheiat încă o ediție de succes a concursului Bosch Future Mobility Challenge. Mă bucur că am avut ocazia să ne întâlnim din nou față-în-față cu studenții, cred că ne-a lipsit tuturor atmosfera vibrantă a evenimentului nostru cheie. Mulțumiri tuturor echipelor participante pentru munca depusă și felicitări în special echipelor de pe podium pentru pasiunea lor și rezultatele extraordinare! În ceea ce privește planurile de viitor, ne propunem să extindem comunitatea noastră de tineri ingineri ai viitorului la nivel global, prin întărirea parteneriatul cu IEEE-ITSS. Viziunea noastră pe termen lung este să îi inspirăm pe studenții de pretutindeni să descopere tehnologiile Bosch inovative și sustenabile, iar celor interesați de conducerea automatizată și autonomă le lansăm provocarea de a contribui la viitorul mobilității”.

Înscrierile pentru ediția 2022 se fac în perioada 1-31 octombrie 2021 pe pagina dedicată competiției: www.boschfuturemobility.com. Finala este planificată pentru 15 mai 2022. 

Foto: Bosch 

Garanti BBVA România, finanțare pentru campusul Olga Gudynn Int’l School

0

Garanti BBVA, parte a Grupului Garanti BBVA România, a acordat un credit de investiții pentru finanƫarea reconfigurării și renovării noului campus Olga Gudynn International School din Pipera – clasele I-XII, în săli dotate cu echipamente și tehnologie de ultimă generație, investiție totală de aproximativ 9 milioane de euro, unul dintre cele mai ambițioase proiecte educaționale din România.

Bilge Demirer (foto), director general adjunct al Garanti BBVA România: „Garanti BBVA România și-a dorit întotdeauna să sprijine proiectele cu impact social ridicat, iar noul campus Olga Gudynn reprezintă un exemplu excelent. Ne-am angajat să fim un susținător activ al mediului de afaceri românesc și, în același timp, să avem grijă de viitorul generațiilor următoare. Educația este o prioritate de top pentru noi, mai ales dacă ne gândim la criza generată de pandemia Covid-19 în învătământ și credem că fondurile destinate redresării nu trebuie să ocolească proiectele educaționale”.

Clădirea școlii este eficientă din punct de vedere energetic, are o suprafață de 5.500 m² și pune la dispoziția elevilor săli de clasă moderne și spațioase, laboratoare de ultimă oră, o sală de sport și yoga, o piscină interioară semiolimpică, o bibliotecă, o sală de mese cu cantină proprie și o sală de teatru. În plus față de acestea, campusul va cuprinde mai multe facilități pentru sport: terenuri de fotbal, terenuri de baschet, terenuri de tenis, precum și zone pentru relaxare și socializare.

Garanti BBVA reamintește că „face parte din  Grupul Garanti  BBVA Romȃnia, alături de Garanti BBVA Leasing și  Garanti  BBVA Credite de Consum, care completează oferta băncii cu produse specifice de leasing, servicii de administrare a flotei, precum și credite de consum. Prezentă în România din 1998, Garanti BBVA România este deținută de Garanti BBVA Turcia, a doua cea mai mare bancă privată din Turcia, cu un volum al activelor de 59,7 miliarde de euro (în iunie 2021), poziție de top pe toate liniile de business și peste 19 milioane de clienți. Acționarul majoritar al  Garanti  BBVA Turcia este Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA), unul dintre cele mai importante grupuri financiare globale, cu un volum total al activelor de peste 648 de miliarde de euro, deservind 78,9 milioane de clienți (în iunie 2021). www.garantibbva.ro, facebook.com/GarantiBBVARomania și  linkedin.com/company/garanti-bbva-romania.

Olga Gudynn Int’l School (OGIS) este caracterizată ca „una dintre cele mai cunoscute școli preșcolare, primare și gimnaziale din România, cu predare intensivă în limba engleză. Școala a fost înființată în 2001 și este acreditată la nivel național și recunoscută la nivel internațional. În prezent, Școala Olga Gudynn Int’l găzduiește în locațiile sale din București și Pipera aproximativ 800 de copii de diferite naționalități (15), cu vârste cuprinse între 3 și 15 ani și 150 de angajați (143 de profesori – dintre care 8 sunt străini). Procesul educațional se desfășoară în conformitate cu curriculumul național, British Early Years Foundation Stage Curriculum (pentru preșcolari) și Cambridge (primar și secundar). Încă de la înființare, Olga Gudynn Int’l School a investit în calitate, oferind copiilor un mediu propice dezvoltării academice și personale. Grădinițele și Școala Olga Gudynn au dezvoltat parteneriate și schimburi exclusive cu UNESCO, Comenius și instituții de învățământ din Elveția, Marea Britanie, SUA, Finlanda și Germania pentru a implementa cele mai bune strategii în educație”.

Târgul internațional de mobilă BIFE-SIM 2021, la Romexpo

0

Romexpo reia seria evenimentelor în format fizic prin organizarea Târgului internațional de mobilă, echipamente și accesorii BIFE-SIM 2021, în perioada 23-26 septembrie,  în pavilionul B2 și pe platformele exterioare ale Centrului Expozițional Romexpo.

Ionel Gagu, președinte-director general al Romexpo: „Forțăm revenirea la normalitate cu BIFE-SIM 2021 și ne bucurăm că ne putem relua activitatea expozițională. Pentru că sănătatea vizitatorilor și expozanților este o prioritate pentru Romexpo, am făcut tot posibilul ca evenimentul nostru să se desfășoare în conformitate cu actualele standarde sanitare. Astfel, am implementat o serie de măsuri pentru siguranța celor care trec pragul Centrului Expozițional Romexpo și pentru eliminarea riscului de răspândire a SARS CoV 2. Invităm toți participanții să citească condițiile de acces în Centrul Expozițional Romexpo și să țină cont de recomandările noastre pe toată durata vizitei”.

Organizatorii anunță că „produse în trend din sectorul home & deco sunt expuse și pot fi achiziționate pe perioada manifestării. Timp de 4 zile, vizitatorii au ocazia să descopere cele mai frumoase piese de moblier și obiecte decorative de cea mai bună calitate. Expozanții au pregătit reduceri cuprinse între 10% și 20% la: mobilier generos, fără mânere, cu materiale exclusive, soluții tehnologice pentru reținerea poluanților, piese decorative sofisticate, mobilier clasic, blaturi din piatră naturală, sinterizată sau compozit, o gamă largă de canturi pentru mobilă, elemente decorative realizate din licheni, muschi și plante stabilizate, canapele din materiale prietenoase cu mediul, lucrări artistice, piese din fier forjat și finisaje cu foiță de aur și multe altele. 

De la #BIFE-SIM2021 nu lipsesc nici expozanții pentru care sustenabilitatea materialelor este cheia succesului sau care realizează piese de mobilier cu sertare inteligente, încărcător wireless integrat în blat sau priză smart încastrabilă.

Cei care sunt în căutare de mobilă, echipamente și accesorii care fac din orice casă – acasă, sunt invitați la târgul organizat de Romexpo, în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie din România și cu Asociația Producătorilor de Mobilă din România”.

Programul de vizitare este: 23-26 septembrie 2021 între 10:00 și 18:00, intrarea liberă. Accesul în Centrul Expozițional Romexpo se va face în baza unor proceduri de triere epidemiologică, respectând legislația în vigoare.

Nestlé dezvăluie planul pentru sprijinirea tranziției către un sistem alimentar regenerativ în baza unei investiții de 1,2 miliarde CHF

0

Nestlé dezvăluie planul pentru susținerea și accelerarea tranziției către un sistem alimentar regenerativ, ce are ca scop protejarea și refacerea mediului, îmbunătățirea condițiilor de trai ale fermierilor și prosperitatea comunităților agricole. Pentru promovarea practicilor agricole regenerative, Nestlé va colabora cu partenerii săi din sistemul alimentar, incluși într-o rețea de peste 500.000 de fermieri și 150.000 de furnizori ai companiei. Ca parte a acestui plan, compania va iniția, totodată, noi programe în căutarea celor mai bune soluții pentru a face față provocărilor sociale și economice ale acestei tranziții.

Anunțul a fost făcut în perioada premergătoare Summit-ului ONU privind sistemele alimentare desfășurat la New York, ca parte a contribuției Nestlé la atingerea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă (ODD) până în anul 2030. De asemenea, anunțul vine după raportul recent al Grupului interguvernamental al Organizației Națiunilor Unite privind schimbările climatice, ce dezvăluie intensificarea crizei climatice.

„Știm că agricultura regenerativă joacă un rol esențial în îmbunătățirea sănătății solului, refacerea ciclurilor apei și accelerarea biodiversității pe termen lung”, a precizat Paul Bulcke, președinte Nestlé. „Aceste rezultate formează baza unui proces de producție sustenabil pentru produsele noastre alimentare și contribuie în mod hotărâtor la realizarea obiectivelor climatice ambițioase pe care le avem”.

Nestlé este semnatar al UN Business Ambition pentru limitarea încălzirii globale la pragul de 1,5° C și a fost una dintre primele companii care și-a împărtășit în decembrie 2020 planul de acțiune pentru combaterea schimbărilor climatice. Compania ia măsuri pentru înjumătățirea emisiilor sale până în 2030 și a ajunge la emisii nete zero până în 2050. 

„Prin parteneriatele de lungă durată cu comunitățile agricole din întreaga lume, dorim să sprijinim mai mult practicile agricole care sunt benefice atât pentru mediu, cât și pentru oameni”, a declarat Mark Schneider, CEO Nestlé. „Pentru a permite o tranziție corectă, este esențial să sprijinim fermierii din întreaga lume care își asumă riscurile și costurile asociate cu procesul trecerii la agricultura regenerativă”.

Nestlé investește 1,2 miliarde CHF în următorii cinci ani pentru a stimula agricultura regenerativă în lanțul de aprovizionare al companiei, concentrându-se pe trei direcții principale:

  • Aplicarea științei și tehnologiei de ultimă generație și oferirea de asistență tehnică: Valorificându-și rețeaua vastă de agronomi și experți în cercetare și dezvoltare, Nestlé dezvoltă, printre altele, noi soiuri de cafea și cacao care asigură un randament crescut și impact scăzut asupra mediului și evaluează noi soluții pentru a reduce emisiile în lanțul de aprovizionare pentru categoria de produse lactate. Nestlé va oferi, de asemenea, instruire în domeniul agricol și îi va ajuta pe fermieri să facă schimb de informații și de practici care pot fi adaptate la nivel local.
  • Oferirea de sprijin investițional: Tranziția către agricultura regenerativă vine cu riscuri inițiale și costuri noi. Nestlé va sprijini fermierii investind alături de aceștia, facilitând finanțări sau ajutându-i să obțină împrumuturi pentru echipamente specifice. Compania va colabora cu partenerii săi pentru finanțarea de proiecte-pilot pentru a testa și învăța cum să promoveze agricultura regenerativă la nivel optim. 
  • Plata unor prime pentru produse provenite din agricultură regenerativă: Nestlé va plăti un cost suplimentar în cazul a numeroase materii prime produse prin practici agricole regenerative și va crește cantitatea achiziționată. Aceasta înseamnă recompensarea fermierilor nu numai pentru cantitatea și calitatea ingredientelor, ci și pentru beneficiile pe care le oferă mediului prin protecția solului, gestionarea apei și captarea carbonului. 

Nestlé a publicat cele mai importante practici agricole regenerative pe care compania dorește să le promoveze. Acestea includ, printre altele, îmbunătățirea biodiversității, conservarea solului, regenerarea ciclurilor de apă și un management responsabil al animalelor de fermă. Agricultura este responsabilă pentru aproape două treimi din emisiile totale de gaze cu efect de seră ale Nestlé, producerea produselor lactate și managementul animalelor de fermă fiind responsabile pentru aproximativ jumătate din acestea. De exemplu, în sectorul produselor lactate, Nestlé evaluează practicile cele mai potrivite de cercetare și dezvoltare pentru a reduce emisiile la nivelul fermelor. Compania va începe să lucreze cu 30 de ferme de lapte de referință din 12 țări pentru a testa practici agricole scalabile, prietenoase cu mediul și regenerative, care ajută la atingerea unui nivel zero net în ceea ce privește emisiile de dioxid de carbon. Nestlé lucrează, de asemenea, cu fermierii pentru a selecta și cultiva soiuri de leguminoase nutritive și gustoase care să fie utilizate ca alternative vegetale la lapte. Mai multe informații despre abordarea Nestlé și planul de acțiune propus sunt disponibile aici

Sprijinirea comunităților agricole pentru creșterea nivelului de venit și implementarea programelor pentu tineret 

Agricultura regenerativă contribuie la un sistem alimentar regenerativ, care ar trebui să fie echitabil și transparent pentru toți participanții care fac parte din acestea. Nestlé se angajează să sprijine prin programele sale de sustenabilitate creșterea și diversificarea veniturilor fermierilor. Mai mult, Nestlé va implementa noi programe menite să ducă la creșterea nivelului de venit pentru fermierii incluși de-a lungul lanțului său valoric, pentru a face agricultura mai atractivă din punct de vedere ocupațional. Până la finalul anului, Nestlé și-a propus să dezvăluie planuri specifice aferente lanțurilor sale de aprovizionare pentru cafea și cacao.

Pentru a sprijini tinerii pasionați de agricultură, Nestlé va lansa în luna noiembrie o nouă platformă de formare pentru a atrage și instrui următoarea generație de fermieri. Instruirea se va axa pe practicile de agricultură regenerativă și îmbunătățirea rezilienței fermelor la schimbările climatice pentru peste 40.000 de fermieri care participă la unul dintre programele Nestlé de antreprenoriat în agricultură.

Eforturile Nestlé în materie de agricultură regenerativă sunt prezentate sub denumirea de „Regenerarea unei generații” și se axează pe fermieri, tineri, consumatori și proprii angajați.