Genesis Property: Angajații din România recunosc importanța sănătății spațiilor de birouri. 43% dintre angajați își doresc în primul rând birouri sănătoase, 26% le vor „verzi”

0

Pandemia a schimbat percepția românilor despre biroul lor, sănătatea fiind astăzi pe primul plan. Astfel, 43% dintre angajații români consideră că principala caracteristică pe care trebuie să o aibă biroul în care lucrează este să fie un spațiu sănătos, bazat pe tehnologii și proceduri menite să protejeze sănătatea oamenilor, arată un sondaj inițiat de Genesis Property în rândul a 1.208 de angajați din toată țara. Totodată, 26% cred că biroul lor trebuie să fie „verde”, acordând astfel tot mai multă importanță sustenabilității, atât prin eficientizarea consumului de resurse și utilizarea de energie regenerabilă (23%), cât și prin colectarea selectivă și reciclarea deșeurilor. 

Dacă în ultimii ani sustenabilitatea clădirilor de birouri a  devenit o parte importantă a vieții pentru tot mai mulți angajați români, în ultimul an și jumătate sănătatea, atât personală cât și a spațiului de lucru, a devenit o parte integrantă esențială din inițiativele pentru sustenabilitate.

Astfel, aproape 71% consideră că o clădire este sustenabilă atunci când are un consum foarte eficient al resurselor, dar și când protejează mediul înconjurător, dar 48% atrag atenția că o clădire sustenabilă este mai ales una care protejează sănătatea ocupanților. 

Roxana Albu, Genesis Property

„Sustenabilitatea nu mai este doar un concept, ci a devenit astăzi o necesitate, iar efectele pandemiei și tendințele de mediu au accentuat importanța comportamentelor sănătoase și sustenabile, atât în business, cât și în viața de zi cu zi. În plus, inițiativele pentru sustenabilitate nu se mai referă azi doar la protejarea mediului, ci pun tot mai mult accent pe sănătatea oamenilor. O clădire nu mai poate fi considerată, cu adevărat, robustă și sustenabilă fără a fi asigurate condiții sănătoase pentru angajați și fără măsuri care să diminueze, în mod real, impactul asupra mediului”, spune Roxana Albu, director general al diviziei de facility management din cadrul Genesis Property.

Aproape jumătate dintre angajați cred că schimbarea trebuie să pornească în primul rând de la oameni, prin grija pe care o acordă sănătății și mediului înconjurător și prin adoptarea unor comportamente sustenabile atât la birou, cât și acasă. Astfel, 86% sting lumina dacă iluminatul natural este suficient sau atunci când un spațiu nu este folosit, 65% opresc alimentarea cu energie electrică a echipamentelor dacă nu le utilizează și tot atâția au grijă ca ferestrele să fie închise dacă funcționează sistemul HVAC (aerul condiționat/răcirea/ încălzirea), pentru a eficientiza consumul resurselor. În plus, 57% spun că și-ar dori să se implice în inițiative de voluntariat pentru mediu, iar aproape 48% în acțiuni care vizează protejarea sănătății.

În ceea ce privește creșterea sustenabilității clădirii de birouri în care lucrează, 36% dintre angajați cred că e nevoie de tehnologii de automatizare și control, pentru o eficiență maximă a consumului de energie, 25% susțin dezvoltarea economiei circulare, care se bazează pe reciclare și reutilizare, iar 19% își doresc soluții care aduc natura la interior, precum colțuri de verdeață și cât mai multă lumină naturală. Totodată, peste 55% vor tehnologii care să le dea posibilitatea să stabilească temperatura și nivelul de lumină din propriul spațiu de birou, iar peste 45% cred că e important să aibă acces permanent la echipamente de protecție sanitară. 

Măsurile prevăzute în standardul IMMUNE™, esențiale pentru sănătatea clădirilor

Ștefan Tudos, Genesis Property

„Studiul ne arată cât de important este pentru majoritatea angajaților să lucreze într-o clădire sănătoasă, iar acest rezultat pune presiune pe proprietari și angajatori să colaboreze pentru implementarea unor măsuri care să asigure acest deziderat”, spune Ștefan Tudos, vicepreședinte în cadrul Genesis Property, responsabil de administrarea portofoliului de clienți.

IMMUNE Building Standard™ a fost conceput și dezvoltat la începutul pandemiei, pentru a evalua și a certifica sănătatea spațiului fizic în mediul construit, unde oamenii își petrec peste 90% din timp. Standardul propune 135 de măsuri coerente care, odată implementate – fie parțial sau integral, oferă proprietarilor clădirii sau angajatorilor care își desfășoară activitatea în acel spațiu, instrumentele necesare pentru a-i monitoriza și ajusta starea de sănătate.

În prezent există mai multe clădiri de birouri din lume care au implementat sau au în curs de implementare măsuri prevăzute de standard și au obținut certificarea pentru „clădiri sănătoase”. Clădirea H3 din complexul de birouri West Gate Business District este prima din lume care a atins cel mai înalt nivel de certificare IMMUNE™, oferind astfel ocupanților o experiență sănătoasă atunci când lucrează la birou.

Sondajul Genesis Property privind percepția angajaților despre sănătatea clădirilor a fost desfășurat în luna iunie 2021 prin platforma iVox, pe un eșantion total de 1.208 de utilizatori de internet din toată țara. Aproape 50% dintre participanți sunt femei, circa 70% au vârsta mai mare de 35 de ani, iar 43% au un venit net mai mare de 3.000 de lei. 

Provocările Generației Z, în 2021: lipsa resurselor și a educației financiare, ghidarea în carieră și gestionarea emoțiilor

0

Lipsa resurselor financiare (77%) și a educației în acest domeniu (60%), lipsa motivației (65%) și a consilierii în carieră (59%), dar și stările emoționale fluctuante (49%) sunt principalele provocări cu care se confruntă, în prezent, tinerii din România, la mai bine de un an de la începutul pandemiei, arată datele celui mai recent studiu național Insights PulseZ.

Studiul „Insights PulseZ”, aflat la cea de-a doua ediție, a fost conceput și coordonat de specialiștii programelor naționale antreprenoriale „Vreau să Fiu Antreprenor” (VSFA) și „Insights” – din cadrul organizației Romanian Business Leaders (RBL) și realizat de agenția de studii de piață IZI data, în luna iulie a.c., în rândul a aproximativ 1.200 de tineri din România. Cercetarea s-a axat pe surprinderea stărilor, comportamentelor, intereselor și dorințelor tinerilor din România, în noul context pandemic, membri ai generației Z (cei născuți după 1995, cunoscuți și ca iGeneration, Centannials sau „nativii digitali”), în ultimele luni ale acestui an (iulie 2021), comparativ cu valul 2020 (perioada mai-iunie 2020, când a fost desfășurată prima ediție a studiului).

,,Prin acest studiu ne-am propus să analizăm comportamentele și stările tinerilor din România, interesele și motivațiile lor, în acest context pandemic, comparativ cu ceea ce a însemnat 2020 pentru ei, astfel încât să le putem înțelege deciziile de acțiune și consum, planurile de dezvoltare, precum și percepția asupra lumii de astăzi și a noii realități. Generația Z este considerată prima generație născută într-o perioadă în internetul și noile tehnologii sunt disponibile la scară largă, acești tineri fiind extrem de conectați la mediul digital și consumatori avizi de social-media – companiile, organizațiile, dar și autoritățile se raportează la preferințele lor în construirea strategiilor de business”, punctează Alin Claudiu Apostu, coordonator al studiului Insights și Project Manager în cadrul programelor naționale „Insights” și „Vreau să fiu Antreprenor”.

„Cei care nu se uită la generația Z, care nu se modelează după aceștia, vor deveni inadaptați mai curând decât se așteaptă. Viitorul se întâmplă deja și se întâmplă repede. De multe ori, relevanța generației Z este subestimată, deoarece puterea financiară a acestei generații este mai scăzută. Însă, forța generației Z se manifestă deja, prin puterea ei de influență asupra generațiilor mai mature dar și prin nealinierea tinerilor la structurile sociale tradiționale. Gen Z se remarcă în toate studiile noastre, nativii digitali sunt structural diferiți. Prin studiul «Insights PulseZ» ne-am propus să o înțelegem în profunzime, să ne pregătim activ pentru ce urmează” – Silvia Luican, fondator IZI data.

În 2021, generația Z resimte oboseală, stări emoționale fluctuante și are probleme financiare

La aproape un an și jumătate de la începutul pandemiei de coronavirus, tinerii generației Z din România au mărturisit că se simt mai obosiți (50% în 2021 vs. 34% în 2020), că se confruntă cu stări emoționale fluctuante (49% în 2021 vs. 37% în 2020), dar și cu momente de incertitudini referitoare la perioada ce va urma, luând în calcul și actualele tensiuni din sfera personală și profesională (32% în 2021 vs. 26% în 2020).

Totodată, datele arată că, în 2021, tinerii resimt mai pregnant lipsurile din societatea românească față de acum un an. Cele mai importante dintre lipsurile menționate de reprezentanții generației Z sunt resursele financiare (77% în 2021 vs. 59% în 2020), urmate la o distanță considerabilă de lipsa consilierii în carieră (59% în 2021 vs 47% în 2020), precum și problema birocrației și lipsa digitalizării (55% în 2021 vs. 32% în 2020), dar și lipsa susținerii morale din partea apropiaților (50% în 2021 vs. 34% în 2020) și, nu în ultimul rând, lipsa accesului la programe de învățare non-formală – cursuri, programe de leadership (48% în 2021 vs. 37% în 2021).

Organizarea personală, educația financiară și tehnologia – în topul abilităților de dezvoltare

Participanții au fost întrebați despre abilitățile/ariile de care au nevoie și pe care și-ar dori să le învețe pentru a se dezvolta. Topul abilităților menționate de ei suferă mici modificări față de cel menționat anul trecut, iar explicația stă în contextul economic prin care a trecut România în ultimul an. Astfel, dacă organizarea personală (gestionarea timpului, productivitatea proprie) rămâne, în continuare, pe primul loc în topul preferințelor (60%), în 2021, nevoia de educație financiară și de investiții crește semnificativ, ajungând pe primul loc printre nevoile tinerilor (60% în 2021 vs 51% în 2020).

Dacă fetele menționează într-o mai mare măsură nevoia de a învăța să-și gestioneze mai bine emoțiile (66% fete vs. 40% băieți), băieții menționează mai des educația financiară (64% băieți vs 56% fete), tehnologia (44% băieți vs 29% fete) și lucrul în echipă (30% băieți vs 21% fete).

Referitor la planurile profesionale ale tinerilor, 1 dintre 3 respondenți ai generației Z precizează că plănuiește să se angajeze în România, iar 21% dintre ei se gândesc să își continue studiile în țara noastră. Doar 12% dintre participanții la studiu declară că vor să lucreze în străinătate și tot atâția sunt cei care intenționează să își deschidă o afacere.

Preferințele tinerilor privind
consumul digital și platformele social-media

Cei mai mulți dintre respondenții studiului (43%) au declarat că, în această perioadă, petrec zilnic între 4 și 8 ore în fața ecranelor, urmați de aproape o treime (28%) care susține că sta în fața ecranelor între 8 și 12 ore. Nu se remarcă diferențe în funcție de genul tinerilor, în ceea ce privește timpul petrecut în fața ecranelor, dar sunt mai mulți cei între 19-21 de ani care acordă mediului digital între 8-12 ore (32% vs. 24% 16-19 ani). De asemenea, sunt mai mulți tinerii din mediul urban (31%) care își petrec între 8-12 ore navigând pe ecrane în comparație cu cei din mediul rural (25%).

În ceea ce privește platformele social-media preferate de către Generația Z, Instagram este principalul canal folosit de o treime din tinerii din România (33%), urmat de Facebook (22%), Youtube (17%), WhatsApp (13%) și TikTok (12%). Cei cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani folosesc Instagram în mai mare măsură (47%) decât ceilalți tineri din categoriile de vârstă 19-21 ani, respectiv 22-24 ani, menționându-l pe primul loc în topul preferințelor, mențiunile scăzând, însă, gradual cu vârsta: Instagram este înlocuit cu Facebook, care ajunge pe locul I în rândul celor de 22-24 ani (28%).

AVBS Credit a intermediat credite bancare în valoare de 36 milioane de euro în primele 7 luni ale anului, cu aproape 80% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut

0

Compania cu profil antreprenorial românesc, AVBS Credit, a terminat primele 7 luni ale anului cu un volum al creditelor bancare intermediate în valoare de 36 milioane de euro, înregistrând o creştere de aproape 80% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

AVBS Credit are o experiență de peste 14 ani pe piața de intermedieri credite bancare, cu un volum total de credite intermediate de peste 350 milioane de euro. Ascensiunea se datorează serviciilor ireproșabile de brokeraj bancar prestate de brokerii de credite AVBS, care au contribuit la creșterea gradului de conștientizare a românilor în ceea ce privește nevoia de a apela la un broker de credite pentru obținerea unui împrumut bancar în cele mai bune condiții. Compania susține puternic antreprenoriatul românesc și își consolidează în continuare rețeaua de brokeri de credite prin dezvoltarea sistemului de francize. Expansiunea numărului de francize este un obiectiv pe care reprezentanții companiei îl susțin și anul acesta.  Un broker de credite în sistem de franciză, dedicat și implicat total în activitatea sa, poate să câștige chiar și peste 15.000 euro pe lună, adică peste 180.000 euro pe an.

„Piaţa de brokeraj bancar este în plină dezvoltare, iar interesul românilor de a accesa credite bancare cu ajutorul brokerilor de credite este în creştere de la an la an, deoarece aceștia au conștientizat că prin brokerii de credite obțin soluții de finanțare potrivite și adaptate nevoilor lor. Astăzi, brokerajul bancar este un domeniu de activitate cu o foarte bună reputație, dovedindu-și eficiența și productivitatea pe termen lung. Astfel, specialiștii din domeniul financiar-bancar devin brokeri de credite și membri valoroși ai pieței de brokeraj bancar, dezvoltându-și cariera și bucurându-se de toate beneficiile acestei profesii”, afirmă Valentin Anghel, CEO & Founder, AVBS Credit.

Românii apelează într-un număr din ce în ce mai mare la brokerii de credite. Doar în primele 7 luni ale anului 2021, vânzările totale de credite bancare intermediate de către companie sunt cu aproape 80% mai mari faţă de aceeași perioadă a anului 2020 și cu 70% mai mari decât au fost în primele 7 luni ale anului 2019. Față de aceeași perioadă a anului trecut, AVBS Credit a înregistrat o creștere de 115% în ceea ce privește volumul de credite ipotecare și o creștere de 55% în ceea ce privește volumul de credite de nevoi personale.

Astfel, în primele 7 luni ale anului, aproximativ 1000 de români au beneficiat de credite bancare intermediate prin brokerii de credite francizaţi, iar printre cele mai solicitate credite se numără: 73% Credite Ipotecare, 12% Credite Noua Casă, 13% Credit Nevoi Personale și 2% alte tipuri de credite din portofoliul AVBS Credit. Românii care apelează la brokerii de credite fac  achiziţii importante, așa cum sunt locuințele și autoturismele. În 2021, valoarea celui mai mare credit ipotecar intermediat de compania AVBS Credit a fost de aproximativ 260.000 euro.

AVBS Credit preconizează o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro în anul 2021.

Pe final de an, compania va accelera dezvoltarea în regim de franciză şi vizează să încheie anul cu un număr total de 100 de francize, în cele mai importante oraşe din ţară. Astfel, expertul cu background financiar-bancar poate oricând să treacă de la statutul de angajat în bancă, la cel de antreprenor în sistem de franciză în domeniul brokerajului bancar. AVBS Credit estimează o valoare de peste 60 de milioane de euro credite bancare intermediate până la finalul anului 2021, pentru un număr total de cel puțin 1500 de clienți.

AVBS Credit este compania de intermedieri credite bancare fondată în anul 2007 de către antreprenorul Valentin Anghel, care oferă servicii personalizate de intermedieri credite bancare, 100% gratuite pentru clienți.

AVBS Credit lucrează cu peste 30 de bănci și IFN-uri din România, iar serviciile sunt gratuite pentru clienții care optează pentru un credit. AVBS Credit este membră A.R.B.C. (Asociația Română a Brokerilor de Credite). Detalii despre obținerea unei francize AVBS https://www.avbs.ro/franciza/detalii-obtinere-franciza/

Reff & Asociații | Deloitte Legal lansează SecuRE, o soluție digitală care ajută proprietarii de clădiri și chiriașii să gestioneze cerințele impuse de reglementările în domeniu

0

Reff & Asociații | Deloitte Legal lansează SecuRE, o soluție digitală creată de echipa specializată în domeniul imobiliar pentru a ajuta proprietarii de clădiri și chiriașii să gestioneze cerințele impuse de reglementările în domeniu, indiferent de tipul de proprietate pe care o dețin sau o folosesc și de domeniul în care activează. Aplicația este accesibilă prin intermediul unui browser de internet și facilitează colectarea, revizuirea și arhivarea autorizațiilor, contractelor, permiselor și a oricăror alte documente solicitate de legislația în domeniu. Astfel, utilizatorii pot arhiva și gestiona online întregul proces de conformare, pot stabili prioritățile și urmări procesul de remediere a eventualelor cazuri de neconformare la legislație. SecuRE integrează și cunoștințele experților Reff & Asociații | Deloitte Legal în aria reglementărilor aplicabile în domeniul imobiliar, indicând utilizatorilor săi ce fel de documente le sunt necesare pe baza informațiilor pe care aceștia le completează în aplicație despre fiecare clădire.

„Conformarea la cerințele impuse de legislația în domeniul imobiliar a fost întotdeauna caracterizată de birocrație greoaie și de un volum copleșitor de documente, iar progresul tehnologic de care ne bucurăm aduce în prim plan mai mult decât oricând nevoia de a crește eficiența și acuratețea acestor eforturi de conformare. În acest context, echipa noastră specializată în domeniul imobiliar a creat SecuRE, o aplicație unică pe piață, care permite utilizatorilor să folosească, pentru prima dată, o soluție digitală pentru acest tip de activitate”, a declarat Irina Dimitriu (foto), Partener la Reff & Asociații | Deloitte Legal și coordonatorul practicii specializate în domeniul imobiliar.

Utilizatorii SecuRE trebuie doar să răspundă unui chestionar legat de bunul imobiliar pe care îl dețin sau îl folosesc, iar aplicația generează lista de documente necesare conform cerințelor legislative în vigoare. Această listă este actualizată permanent în funcție de schimbările legislației. După ce utilizatorii încarcă documentele folosind formularul online, aplicația generează un raport care semnalează cazurile de neconformare cu cerințele în domeniu, împreună cu sancțiunile aplicabile și riscurile care derivă din aceste cazuri, raport pe baza căruia ghidează utilizatorii pentru a-și stabili prioritățile în procesul de remediere și apoi îi ajută să urmărească progresul înregistrat pentru a atinge obiectivul de conformare. De asemenea, aplicația notifică utilizatorii când apar modificări ale cerințelor cauzate fie de schimbări în legislație, fie de expirarea termenului de valabilitate al diverselor autorizații, fie de schimbările în activitatea utilizatorului care pot atrage astfel de modificări.

Aplicația conferă numeroase beneficii din perspectiva managementului riscului, reducând probabilitatea aplicării de sancțiuni din cauza neconformării la cerințele în domeniu, inclusiv legate de răspunderea personală (penală) a reprezentanților juridici ai companiei, precum și riscul de erori umane. Din punct de vedere financiar, aplicația reduce costurile legate de procesul de conformare, iar din perspectiva forței de muncă, reduce timpul necesar accesării documentelor stocate, datorită arhivei sale structurate și ușor accesibile, simplifică transferul de responsabilități de la un angajat la altul care răspunde de aria de conformare în domeniul imobiliar și poate fi folosită 100% online, ceea ce o face ideală pentru munca la distanță.

Aplicația SecuRE este construită pe o platformă Oracle, stocată în cloud, care folosește sisteme de securitate de cel mai înalt nivel și protocoale de ultimă generație, creând așadar baze de date sigure pentru fiecare utilizator.

Ericsson Mobility Report: În al doilea trimestru din 2021, numărul abonamentelor 5G a crescut cu 84 de milioane, ajungând la un total de 380 de milioane

0

Numărul abonamentelor noi de servicii 5G l-a depășit, la nivel global, pe cel al abonamentelor 4G

În cel de-al doilea trimestru al anului 2021, creșterea numărului de abonamente pentru servicii 5G a depășit-o, la nivel global, pe cea a abonamentelor 4G, arată datele din Ericsson Mobility Report pentru perioada aprilie – iunie 2021, publicate de companie. 

Astfel, numărul abonamentelor 5G (de la nivel global) care includ și un dispozitiv compatibil cu această tehnologie (5G) a crescut cu 84 de milioane în cursul trimestrului 2 al anului curent, ajungând la un total de 380 de milioane. Totodată, 176 de furnizori de servicii de comunicații au lansat servicii 5G comerciale.

În același timp, abonamentele 4G au crescut cu 71 milioane – până la 4,8 miliarde – reprezentând 59% din totalul abonamentelor mobile, în timp ce abonamentele de tip WCDMA/HSPA au scăzut cu 46 milioane, iar  abonamentele de tip GSM/EDGE cu 52 de milioane. 

La nivel global, numărul abonamentelor mobile (existente în trimestrul 2 din 2021) totaliza aproximativ 8,1 miliarde, ponderea acestora fiind de 103% la nivelul populației globale. 50 de milioane de abonamente mobile noi (din acest total) au fost încheiate în perioada aprilie – iunie 2021, cele mai multe în China (+13 milioane), Indonezia (+5 milioane) și SUA (+3 milioane).

Numărul abonamentelor mobile ce includ servicii de broadband a crescut cu aproximativ 100 de milioane în al doilea trimestru al acestui an, ajungând la 6,8 miliarde și marcând, astfel, o creștere de 7% față de anul precedent (în contextul în care numărul deținătorilor unici de abonamente mobile este de aproximativ 6 miliarde – diferența dintre numărul de abonamente și numărul de abonați se datorează abonamentelor inactive, deținătorilor de dispozitive multiple și/sau optimizării abonamentelor pentru diferite tipuri de apeluri). 

Immagine che contiene mappa

Descrizione generata automaticamente

În ceea ce privește traficul de date în rețelele mobile, raportul arată că rata de creștere a traficului de la an la an a rămas la un nivel normal de 44%, în perioada cuprinsă între trimestrul 2 al anului 2020 și trimestrul 2 din 2021. Astfel, în acest interval de timp, traficul total de date în rețelele mobile a atins, lunar, 72 EB (EB = Exabyte), iar rata de creștere trimestrială a fost de aproximativ 9%. 

Pe termen lung, creșterea traficului este determinată atât de creșterea numărului de abonamente pentru smartphone-uri, cât și de creșterea volumului mediu de date/abonament, alimentată în principal de o creștere în ceea ce privește vizionarea de conținut video (cu mențiunea că există diferențe mari în ceea ce privește valorile/nivelurile de trafic de date între piețe, regiuni și furnizorii de servicii). 

Chart, histogram

Description automatically generated

ENEL GREEN POWER ACHIZIȚIONEAZĂ DE LA MYTILINEOS DOUĂ PROIECTE PENTRU CENTRALE FOTOVOLTAICE CU O CAPACITATE TOTALĂ DE APROXIMATIV 90 MW

0

  • Enel Green Power România va atinge o capacitate totală instalată de 623 MW, după finalizarea construcției celor două centrale fotovoltaice
  • Pentru optimizarea producției de energie, ambele centrale vor dispune de cea mai nouă tehnologie fotovoltaică precum module bi-faciale și structură de urmărire pe o singură axă.

București, 6 septembrie 2021 – Enel Green Power România, parte din grupul Enel, a semnat două contracte cu Divizia de Renewables & Storage Development (RSD) a Mytilineos pentru achiziționarea a două proiecte de centrale fotovoltaice situate în județele Giurgiu și Teleorman, cu o capacitate totală de aproximativ 90 MW.

Primul proiect va avea o putere instalată de 63 MW și va fi implementat în Călugareni, județul Giurgiu. Lucrările de construcție sunt programate să înceapă la sfârșitul anului 2021. A doua centrală va fi construită în Moșteni, județul Teleorman. Capacitatea acesteia va fi de 26 MW iar lucrările de construcție sunt preconizate să înceapă în prima parte a anului 2022. Pentru cele două centrale, operarea comercială este estimată să înceapă la sfârșitul anului 2022 și, respectiv, la începutul anului 2023.

„Enel Green Power accelerează tranziția energetică în România, fiind un lider în domeniul energiei regenerabile în mixul energetic al țării. Achizițiile recente fac parte din strategia noastră de afaceri mai largă pentru țară, care începe acum etapa de decarbonizare,într-un ritm dinamic”, a declarat Aristotelis Chantavas, Head of Europe at Enel Green Power. „Prin creșterea capacității noastre instalate din surse regenerabile de energie, sprijinim România pentru a-și îndeplini obiectivele de mediu, susținând viziunea comună a Acordului Verde (Green Deal) și punem bazele unei economii decarbonizate mai competitive,  ajutând în același timp dezvoltarea durabilă a întreprinderilor naționale și locale.”

România are o mare oportunitate de a valorifica potențialul său neexploatat în resursele regenerabile, mai ales acum, cu noile obiective europene pentru tranziția energetică. Enel Green Power România urmează un plan solid de investiții în țară care ne reafirmă angajamentul de a face planeta noastră una sustenabilă”, a declarat Florin Gheorghiu, directorul general al Enel Green Power România.

Producția de energie estimată pentru cele două centrale solare construite în parteneriat cu Divizia de Renewables & Storage Development (RSD) a Mytilineos este de aproximativ 130 GWh anual, contribuind la reducerea cu 141.740 de tone de emisii de CO2 pe an. În plus, acestea vor crește semnificativ capacitatea fotovoltaică existentă a EGP România, situată acum la circa 36 MW.

Enel Green Power, parte a Grupului Enel, dezvoltă și operează centrale de energie regenerabilă la nivel mondial și este prezentă în Europa, America, Asia, Africa și Oceania. Lider mondial în domeniul energiei curate, cu o capacitate totală de aproximativ 50 GW și un mix de producție care include energie eoliană, solară, geotermală și hidroelectrică, Enel Green Power se află în fruntea integrării tehnologiilor inovatoare în centralele cu energie regenerabilă.

MYTILINEOS S.A. este o companie grecească de top, activă în sectoarele metalurgie, energie electrică și gaze, regenerabile și soluții de stocare, și soluții tehnice sustenabile. Înființată în Grecia în 1990, compania este listată la bursa din Atena, are o cifră de afaceri consolidată de 1,9 miliarde de euro și angajează direct sau indirect mai mult de 3.850 de persoane în Grecia și în străinătate.

Hunt Oil Company of Romania (HOCOR) – noul membru al FPPG

0

Federația Patronală Petrol și Gaze își continuă consolidarea și în 2021, primind în rândurile sale un nou membru, parte dintre cele mai importante companii din sector și salută astfel recenta aderare a Hunt Oil Company of Romania. Prin eforturi susținute, FPPG reunește în prezent principalii producători de gaze naturale, care acoperă peste 98% din producția internă, atestându-și astfel reprezentativitatea pentru sectorul energetic.

„Vocea unită a Federația Patronală Petrol și Gaze se face tot mai auzită prin sporirea numărului membrilor noștri. Această voce este esențială pentru industria noastră și avem nevoie de aceasta  mai cu seamă acum, când ne confruntăm cu provocări precum tranziția energetică, rolul gazului în mixul de combustibili din România și noile reglementări destinate pieței libere. Împreună cu încă una dintre cele mai respectate companii de pe piață românească de petrol și gaze și promovând același climat al cooperării, federația va susține cu fermitate măsurile propuse pentru redresarea economică, strâns legate de încurajarea producției interne de resurse naturale”, susține Franck Neel, președintele FPPG.

În contextul efectelor crizelor suprapuse la nivel internațional, prin care trec numeroase economii naționale, atragem din nou atenția că România încă mai are o oportunitate pe care puține țări din Europa o au – resursele naturale. Dezvoltarea sectorului pe care îl reprezentăm poate fi atinsă numai printr-o legiferare care să stimuleze investițiile în explorarea și producția resurselor, prin diversificarea pieței de gaze naturale, creșterea competitivității și eficienței sectorului energetic, având totodată grijă să ofere cele mai bune condiții pentru consumatorii finali. Planul de acțiuni asumat de către federație, prin susținerea și implicarea activă a membrilor săi, vizează o mai bună corelare a politicilor publice cu necesitatea dezvoltării sectorului de petrol și gaze.   

„Din această toamnă, împreună cu HOCOR, vom dezvolta seria de activități specifice federației, într-un context tot mai încărcat de provocări. În calitate de reprezentant principal al industriei, FPPG reiterează caracterul inerent al dialogului transparent între mediul de afaceri, autoritățile publice și societatea civilă. Suntem convinși că promovarea unui parteneriat constructiv între reprezentanții industriei și cei ai mediului public vor spori capacitatea de redresare economică a României și toți membri noștri sunt încântați să facă parte din acest demers”, conchide Cătălin Niță – Director Executiv FPPG.

***

*Hunt Oil Company este una dintre cele mai mari companii private din Statele Unite, care operează atât pe plan intern, cât și pe plan internațional. Cu peste 80 de ani de conducere în industria de explorare și producție, Hunt Oil Company și-a găsit succesul inițial în câmpurile petroliere din estul Texasului. Astăzi, compania se angajează activ în activități de explorare și producție în numeroase zone ale Statelor Unite și din întreaga lume.

Investiție privată într-un laborator de robotică pentru elevi

0

Pentru susținerea inițierii într-un domeniu al economiei și societății viitorului, Asociația Zi de Bine investește în construire unui laborator de robotică pentru elevii Liceului Tehnologic „Carol I” din Valea Doftanei. Bugetul necesar este de 35.000 euro și este asigurat de partenerii strategici ai Asociației Zi de Bine, Lidl România, Grupul EON România și UniCredit Bank. 

Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, fondatoarele Asociației Zi de Bine: „Anul acesta, echipa de robotică a României a câștigat aurul la Campionatul Internațional de Robotică de la Chicago, fiind pentru prima dată în ultimii 30 de ani când finala mondială a fost câștigată de o echipă care nu este din Statele Unite. De ce să rămână o excepție? Ne-am propus să ajutăm  și alți copii pasionați de robotică să-și dezvolte abilitățile în domeniu și, de ce nu, să facă performanță. Am descoperit la Liceul Tehnologic Carol I din Valea Doftanei un director desemnat Profesorul anului pentru inovație și o mulțime de copii curioși. Le lipsesc doar uneltele care să-i ajute să performeze. În septembrie dotăm laboratorul de robotică pentru micii cercetători”.

Steluța Elena Pralea, director al Liceului Tehnologic „Carol I”, Valea Doftanei: „Fiecare an îl petrecem căutând cursuri și finanțări și scriind proiecte prin care să le putem oferi elevilor spații școlare moderne și personal didactic calificat, cu deschidere spre viitor, astfel încât copiii să nu își dorească să mai părăsească comuna și să meargă la liceele de la oraș. Iată că liceul nostru este deja cunoscut pentru faptul că rata abandonului este 0%. Faptul că acum le putem oferi acest laborator de robotică reprezintă un pas uriaș care, cu siguranță, îi va ajuta să își dezvolte abilitățile”.

Laboratorul de robotică va fi utilat cu: pachete Lego® Mindstroms pentru a dezvolta abilitățile elevilor pentru știință, tehnologie, inginerie și matematică; kituri de nivel intermediar pentru Arduino, pentru orele de științe și informatică prin care să se dezvolte abilitățile elevilor pentru știință, tehnologie, inginerie și matematică; 1 imprimantă 3D; roboți interactivi Robodog pentru inițierea în programare a elevilor din clasele primare și pentru învățarea limbii engleze; ochelari VR Oculus pentru accesarea unor site-uri care oferă materiale educaționale din domeniul VR, AR sau 3D; kituri robot umanoid pentru a introduce copiii în domeniul roboticii, unde pot învăța despre componentele de bază și programarea roboților.

Clubul de programare al liceului, înființat de prof. Steluța Elena Pralea, a atras peste 100 de elevi, cuprinde atelierele Scratch, Microbit, Arduino și Programare Web și se desfășoară datorită cadrelor didactice care fac mentorat voluntar în fiecare zi de sâmbătă, făcând naveta chiar și de la 50 km distanță. La liceul din sat, peste 90% dintre profesori au urmat module avansate de formare a competențelor digitale.

Cei care vor să se alăture acestui proiect, o pot face fie printr-un SMS cu textul SUS la 8845 sau își pot dona ziua de naștere. Mai multe metode prin care se poate susține această cauza pot fi găsite aici: https://www.zidebine.ro/doneaza .

Asociația Zi de Bine reamintește că scopul ei „este acela de a crea comunități, de a sprijini mii de oameni aflați în situații vulnerabile și de a crea notorietate în jurul unor cauze ignorate. Asociația va susține câte un ONG în fiecare lună a anului. Fiecare cauză selectată de Asociația Zi de Bine se adresează unei comunități și se implementează cu ajutorul unui ONG local. Mecanismul de funcționare este unul simplu: la fiecare început de lună se va anunța cauza susținută și se vor descrie nevoia și beneficiarii. La finalul lunii, donatorii vor afla ce s-a întâmplat cu banii și vor fi invitați să vadă rezultatul implicării lor. Dacă aveți un proiect în care credeți dar pentru care nu ați găsit încă finanțare, îl puteți înscrie pe www.zidebine.ro”. 

Efecte economice ale blocajelor de aprovizionare și creșterilor de prețuri

0

„Problemele de livrare, precum și creșterile semnificative ale prețurilor la produsele intermediare și la materiile prime cauzează probleme majore pentru companiile germane care operează la nivel internațional”, rezultă dintr-un sondaj realizat de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană – AHK România în rândul companiilor cu capital german din țara noastră.

Sondajul arată că „81% dintre companiile intervievate raportează creșteri de prețuri sau dificultăți de aprovizionare”. De asemenea, potrivit rezultatelor sondajului, „companiile resimt în prezent efectele blocajelor de aprovizionare și ale creșterilor de prețuri, în special în cazul oțelului și al maselor plastice (câte 48,6% fiecare), dar nici aluminiul (25,7%) și lemnul (23%) nu pot fi achiziționate în cantități suficiente sau doar la prețuri semnificativ mai mari. De asemenea, există o lipsă masivă de semiconductori în industria auto. Companiile invocă cererea crescută (64,7%) ca fiind principalul motiv al blocajelor de materii prime. De asemenea, mai mult de jumătate consideră oprirea producției la furnizori ca motiv al lipsei de materii prime (58,8%) din cauza închiderilor legate de pandemie sau a măsurilor de igienă, a concediilor medicale și a problemelor de transport (32,4%). Ca urmare a lipsei de aprovizionare, 78% dintre companii se confruntă în prezent cu prețuri de achiziție mai mari pentru produsele și serviciile lor. În multe companii există, de asemenea, timpi de așteptare mai lungi (62,5%) pentru materiile prime și bunurile comandate, precum și efort de planificare mai mare (aproape 47%). În multe cazuri, comenzile existente nu pot fi procesate (37,5%), iar dificultățile de livrare duc la scăderea vânzărilor (40,6%). 28% dintre companii au fost nevoite să reducă sau chiar să oprească producția.

Mai mult de 60% dintre companii se văd nevoite să transfere creșterea prețurilor către clienți. Aceștia reacționează, de asemenea, la aceste provocări prin căutarea de furnizori noi sau suplimentari (52,6%). Pentru cei mai mulți dintre ei intră în discuție Uniunea Europeană sau restul Europei. 44,7% se gândesc să crească nivelul stocurilor, acolo unde este posibil. O altă măsură pe care 21% dintre respondenți o iau în considerare sau au utilizat-o deja ar fi ajustări de personal, cum ar fi implementarea Kurzarbeit, reducerea orelor suplimentare, reduceri de personal.

Cele mai multe dintre companiile intervievate (43%) nu se așteaptă la o îmbunătățire a situației în ce privește aprovizionarea cu materii prime, produse intermediare și bunuri relevante înainte de 2022.

Sondajul a fost coordonat de către Uniunea Camerelor de Comerț și Industrie din Germania (DIHK). Au fost intervievate aproape 3.000 de companii din întreaga lume. Din România au participat 43 de companii. Sondajul a avut loc în perioada 27 iulie-9 august 2021”.

Sebastian Metz, director general și membru în Consiliul Director al AHK România, subliniază: „Companiile din industrie se confruntă în prezent cu o nouă provocare a pandemiei de Coronavirus. Nu doar lipsa unor produse și evoluția prețurilor în sine cauzează probleme majore, ci mai ales lipsa de predictibilitate care rezultă din acestea. Lanțurile de aprovizionare devin din ce în ce mai neplanificabile, deoarece schimbările bruște, neplanificate în lanțurile de aprovizionare ale partenerilor de afaceri fac ca propria producție să fie din ce în ce mai lipsită de predictibilitate, cu multe schimbări de plan pe termen foarte scurt. Acest lucru duce și la creșterea costurilor. Această problemă devine din ce în ce mai mult un factor limitativ pentru activitățile comerciale ale companiilor și, prin urmare, și în dezvoltarea economică ulterioară. Și, bineînțeles, are și un impact foarte direct asupra numeroaselor proiecte de investiții ale administrațiilor publice, în special în ceea ce privește investițiile în extinderea infrastructurii, de exemplu în cadrul programelor de reconstrucție și redresare la nivelul UE. Mai multe soluții sunt urmărite în prezent de companii: diversificarea furnizorilor și a regiunilor de aprovizionare, creșterea stocurilor, modificarea produselor etc. Dar totul necesită timp și, în cele mai multe cazuri, acest lucru duce la creșterea costurilor”.

Rezultatele sondajului pot fi consultate aici.

Campus ultramodern, legătură între școală și economie

0

Ceva din ceea ce fragmentar admirăm prin alte sisteme socio-economice și educaționale și socotim drept model intangibil iată că poate exista și la noi: un campus educațional cu disponibilități de cuprindere de la nivel preșcolar la nivel de absolvire gata pentru integrare profesională, campusul reprezentat de Liceului Tehnologic „Dacia”, în sectorul 4 al Capitalei, reconfigurare a Colegiului Tehnic „Miron Nicolescu”.

După cum s-a subliniat în contextul inaugural, noua realizare poate constitui un exemplu de punte între școală și economie. Fără a intra în detalii tehnice, câteva repere sunt de reținut: regim de înălțime S+P+3E; suprafață de 1.245 mp; alcătuire din mai multe corpuri de clădire pentru învățământ preșcolar, gimnazial și liceeal; 22 de săli de clasă, 5 ateliere, 4 laboratoare, 3 cabinete de curs; două cămine pentru elevi, cu 75 de camere de 4 și 6 locuri fiecare, sală de sport, cantină cu bucătărie, sală multifuncțională de peste 400 de locuri, sală de sport de 570 mp precum, două terenuri de sport în aer liber. Întregul campus are o capacitate de 750 de elevi și 100 de preșcolari.

Valoarea investiției este de 54 de milioane de lei din fonduri europene, accesate prin Programul Operational Regional 2014-2020, Axa Prioritară 10 Îmbunătățirea infrastructurii educaționale, Obiectiv specific 10.2 Creșterea gradului de participare la învăţământul profesional şi tehnic şi învăţare pe tot parcursul vieţii, cu o contribuție în valoare de 15 milioane de lei din bugetul local al sectorului 4.

Daniel Băluță, primarul sectorului 4: „În ultimii 4 ani, sectorul 4  a reușit să atragă aproape 100 de milioane de euro, bani pe care i-am investit în educație, în sănătate, în infrastructură și în mediu. Trăim împreună efectul investițiilor europene în sectorul 4. Datorită eforturilor făcute de Uniunea Europeană și de autoritatea locală, avem în acest moment, foarte multe rezultate, drept pentru care vom continua investițiile în sistemul educațional, medical și în protecția mediului”.

Ramona Chiriac, șefa Reprezentanței Comisiei Europene în România: „Suntem impresionați de ceea ce am găsit aici. Uniunea Europeană este exact despre ceea ce am văzut astăzi în sectorul 4. Mă bucur că participăm la un proiect livrat, încheiat, bine gândit și realizat, oferit înapoi comunității. Învestim în Noua Generație și în învățământ. Dacă educație nu e, nimic nu e. Vorbim practic despre o șansă de a ieși din această pandemie mai puternici. Tinerii merită cu siguranță toate oportunitățile pentru a-și dezvolta întregul potențial, dar și pentru a modela viitorul Uniunii și pentru a prospera în contextul acestei tranziții către verde și către digital. Acest sistem de educație și de formare profesională răspunde nevoilor reale ale economiei, dar în același timp, oferă cursanților abilitățile necesare pentru a se dezvolta atât pe plan personal cât și pentru a deveni cetățeni activi”. 

Victor Negrescu, vicepreședintele Comisiei de Cultură și Educație din Parlamentul European: „Banii europeni reprezintă soluția pentru dezvoltarea României, o șansă și o oportunitate. Este nevoie de proiecte concrete, de implicare, iar autoritățile locale ale Primăriei Sectorului 4 au demonstrat că se pot accesa bani europeni”.

Foto: PS4