Admiterea septembrie 2021 la Universitatea Hyperion

0

Universitatea Hyperion, acreditată prin Legea nr. 275/2002, își prezintă oferta educațională pentru anul universitar 2021-2022. Pentru sesiunea de admitere septembrie 2021, reținem următoarele informații:

„La programele de master înscrierile au loc până în data de 15 septembrie 2021, urmând ca susținerea examenului cu comisia să se desfășoare în zilele de 20 si 29 septembrie 2021, conform programului afișat la urmatoarea adresă

http://www.hyperion.ro/index.php?option=com_attachments&task=download&id=304

Programele de licență (cursuri de zi cu frecvență IF sau la distanță ID) şi master, la care vă puteţi înscrie sunt următoarele:

Fizică (cursuri IF), program de licență/

Master Fizica materialelor şi aplicaţii;

Automatică şi informatică aplicată, (cursuri IF) licență/

Master Managementul proiectelor tehnice şi tehnologice

Contabilitate şi informatică de gestiune (cursuri IF, ID), licență/

Master Audit financiar-contabil şi consiliere

Finanțe și Bănci (cursuri IF, ID),

Afaceri internaționale (cursuri IF, ID), licență/

Master

1.Guvernanţă economică europeană

2.Leadership şi consultanţă în afacerile comerciale internaţionale,

Economia Comertului, Turismuluisi Serviciilor (cursuri IF, ID), licență/

Management (cursuri IF) licență/

Master, Leadership şi managementul resurselor umane, Managementul investiţiilor

Istorie (cursuri IF)licență/

Master Geopolitică, istorie şi relaţii internaţionale

Geografie (cursuri IF)licență/

Master Managementul mediului şi dezvoltarea durabilă

Știinte politice, (cursuri IF)licență/

Master Diplomaţie culturală

-Litere și limbi străine engleză sau japoneză (cursuri IF), licență/ master Comunicare interculturală şi traducere profesională

Drept (cursuriIF), licență/

Master Dreptul penal al afacerilor

Jurnalism (cursuri IF), licență și master Comunicare mediatică şi publicitate

Artele spectacolului (Actorie) (cursuri IF), licență/

Master Arta actorului. Metode de înnoire a mijloacelor de expresie

Cinematografie, fotografie, media (Regie de film si TV, Imagine de film si TV) cursuri IF, licență/

Master Dramaturgie cinematografică. Scenaristică film şi TV

1.Înscrierea pentru admiterea 2021 se va putea face atât la secretariatul general al Universității Hyperion din Calea Călărași nr. 169, parter, corp A, sector 3între orele 9:00 – 17:00, de luni până vineri, sâmbăta și duminica (9:00 – 14:00), cât și online accesând Formularul de Înscriere online pentru admitere la Facultate pentru programele de licență/master   

2.Candidații vor fi admiși la programele de licență pe baza mediei obținute la examenul de bacalaureat, iar rezultatele la admitere vor fi afişate săptamânal (în fiecare sâmbătă) pe pagina https://www.hyperion.ro/admitere/licenta si biroul de presa . Semnarea contractului şi inmatricularea se fac până pe data de 30 septembrie 2021 inclusiv.

3.Candidații admiși își pot rezerva locul, dacă trimit la adresa de E-mail  secretariat @ hyperion.ro  dovada achitării  primei rate din taxa de școlarizare, eliberată online prin bancă, sau de casieria Universității Hyperion si semnează contractul de scolarizare, în ordinea cronologică a efectuării plății și în limita locurilor disponibile, la specializare la care s-au înscris.

4.Candidații  admiși se pot înmatricula în limita locurilor disponibile la programele de licență sau master, dacă depun  la secretariatul general al Universității Hyperion, dosarul (format plic) ce conține următoarele acte: diploma de bacalaureat (în original sau copie legalizată/conform cu originalul) sau adeverinţă eliberată de liceu (în original, pentru candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în sesiunile din 2021 în care se menţionează media generală, mediile obţinute.

  • în anii de studii, termenul de valabilitate şi faptul că nu a fost eliberată diploma de bacalaureat)
  • Certificat de naştere, în original sau copie legalizata/conform cu originalul
  • Certificat de căsătorie, în original sau copie legalizata/conform cu originalul (pentru candidatele căsătorite)
  • CI/BI în original sau copie legalizata/conform cu originalul
  • Adeverinţă medicală eliberată în ultimele 12 luni, în original
  • 3 fotografii color tip buletin
  • Chitanţa de achitare a taxei de înscriere de 150 lei și chitanța achitării a cel puțin  o rată din taxa anuală de școlarizare  2021-2022, la Facultatea la care s-a făcut înscrierea, eliberată  fie de casierie, parter, corp B, fie online/ prin bancă, pentru Beneficiar: UNIVERSITATEA HYPERION BUCUREȘTI
    CUI: 2836240
    CONT IBAN: RO48 RNCB 0074 0292 1590 0001
    Banca: BCR – SECTOR 3
    La detalii de plată se completeazăobligatoriu cu:
    Numele și prenumele, eventual CNP-ul, Facultatea, Specializarea, taxa de înscriere de 150lei, taxă de școlarizare (rata I sau taxa integral pentru 2021-2022)    

Pentru absolvenţii care doresc să urmeze cursurile de masterat se mai depun si următoarele:

  • Diploma de licenţă în original + copie xerox sau adeverinţă de absolvire, în original
  • Fișă înscriere la interviul de admitere pentru cursuri de masterat. Dupa admitere se va semna Contractul de școlarizare

Taxe de scolarizare în anul universitar 2021-2022

  • Universitatea Hyperion dispune și de spatiu de cazare în căminul M3, situate în Bd. Energeticienilor, nr. 9-11, Sectorul 3, București.Rezervări camere la nr. de telefon: 0753.795.721”

Concurs de idei pentru redresarea României după pandemie

0

Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, lansează concursul de granturi „Creștem împreună”, pentru 10 proiecte care pot contribui la redresarea României după pandemie. Concursul se desfășoară în perioada 1 septembrie-29 noiembrie 2021, în contextul împlinirii a 25 de ani de activitate desfășurată de Nestlé în România. 

Leszek Wacirz, Country Manager Nestlé România, subliniază: „Obiectivul Nestlé este acela de îmbunătăți calitatea vieții oamenilor și de a aduce plus valoare pe termen lung în comunitățile din care facem parte. În această direcție acționăm ca un partener responsabil, pentru a pune împreună bazele unui viitor sustenabil pentru generațiile următoare. Eforturile companiei sunt concentrate pe dezvoltarea de soluții inovatoare, aliniate Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale ONU, astfel încât să oferim consumatorilor produse sănătoase și gustoase, fără a compromite gustul și calitatea acestora. Ca parte a acțiunilor de îmbunătățire a calității vieții, am consolidat programul Nestlé for Healthier Kids, am extins activitățile inițiativei Nestlé needs YOUth și continuăm dezvoltarea activităților de management sustenabil al performanței de mediu prin inițiativa Nestlé for a Waste Free World. La un an de la criza generată de pandemia Covid-19, lansăm o invitație deschisă către publicul larg, astfel încât împreună să contribuim la redresarea economico-socială a României. După o perioadă dificilă pentru noi toți, așteptăm cu mare interes ideile și proiectele care pot genera schimbări pozitive în România, și vrem să ne bucurăm alături de toți românii cu ocazia aniversării de 25 de ani”.

Organizatorii anunță că „în concurs se pot înscrie startup-uri și organizații non-guvernamentale fără scop lucrativ cu experiență de minimum 1 an în derularea de proiecte sociale, cu rezultate concrete și cel puțin 100 de beneficiari, care au demonstrat transparență și sunt înființate conform legislației din România. 

Proiectele înscrise în Concurs trebuie să respecte tema și ariile acestuia:

  • Nutriție echilibrată și stil de viață sănătos
  • Grija pentru animalele de companie
  • Respect pentru planetă, protecția mediului și sustenabilitate
  • Sprijin pentru tineri și comunități
  • Parenting și creștere armonioasă în primii ani de viață

Concursul se desfășoară conform următoarelor perioade:

  • Perioada de înscriere a proiectelor: 1 septembrie-29 octombrie 2021 (ora 23:59)
  • Perioada de evaluare intermediară: 1-12 noiembrie 2021
  • Anunțarea celor 25 proiecte finaliste: 15 noiembrie 2021
  • Susținerea celor 25 proiecte finaliste în fața juriului: 24-25 noiembrie 2021
  • Anunțarea câștigătorilor: 29 noiembrie 2021

Sunt eligibile proiectele care au obiective specifice, clar formulate, măsurabile, realiste și bine definite în timp, se desfășoară pe teritoriul României, în perioada ianuarie-decembrie 2022 și au o durată de minimum șase luni consecutive, solicită un grant de maximum 2.500 euro, sunt sustenabile și includ măsuri și indicatori de evaluare a impactului în comunitate.

Proiectele vor fi evaluate de către un juriu format din următorii membrii cu expertiză pe zona de acoperire a proiectelor de acest tip: Cristina Bazavan – bazavan.ro, Lăcrămioara Botezatu – fondator CSRmedia.ro, Daniel Dragomir – Fondator Tech Hub, Florin Ghindă – fondator Romaniapozitiva.ro; Alina Liciu – The Azores Sustainability & CSR Services, Irina Siminenco – Corporate Affairs Manager Nestlé România și Leszek Wacirz – Country Manager Nestlé România. Juriul va desemna cele zece proiecte câștigătoare în funcție de o serie de criterii, precum: impactul, coerența, eficiența și sustenabilitatea acestora.

Proiectul este susținut de Nestlé împreună cu brandurile sale Nescafé, Nespresso, Maggi, Lion, Nesquik, Joe, KitKat, Purina, NAN, Optifibre, care vor oferi fiecare câte unul dintre cele 10 premii, ajungând la o sumă totală în valoare de 25.000 euro”.

Transportatorii rutieri anunță un protest amplu în București

0

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) accentuează nevoia rezolvării urgente și favorabile a problemei impozitării diurnei, semnalând că transportatorii rutieri români au ajuns într-o situație disperată din acest punct de vedere. 

Pentru menținerea competitivității celui mai mare contribuitor la exportul de servicii al României, UNTRR subliniază: 

„Transportatorii rutieri vor continua protestele pe tema impozitării diurnei, urmând ca în luna septembrie 2021 să fie organizat un protest amplu în București. 

Totodată, deși ministrul finanțelor a precizat în cadrul conferinței de presă din data de 24.08.2021 că proiectul de LEGE pentru anularea unor obligații fiscale și pentru modificarea și completarea Legii nr.16/2017 privind detașarea salariaților în cadrul prestării de servicii transnaționale va fi publicat odată cu reluarea activității parlamentare de la 01.09.2021, acest lucru nu s-a întâmplat, ceea ce duce la continuarea stării de incertitudine la nivelul industriei de transport rutier. 

UNTRR atenționează că orice creștere unilaterală a costurilor în domeniul transporturilor rutiere de către autoritățile din România în urma controalelor și deciziilor de impunere transmise de ANAF pe tema diurnei, amenință cu extincția acest sector important al economiei românești. Operatorii de transport rutier sunt puși într-o situație disperată, iar protestele sunt inevitabile, întrucât firmele ajung să nu mai aibă nimic de pierdut. Prin proteste se trage încă un semnal de alarmă în speranța clarificării favorabile. 

Transportul rutier este unul dintre cele mai competitive și mai importante sectoare economice ale României, doar în ultimii 4 ani având o contribuție la exportul de servicii de peste 22,3 miliarde euro. La nivel european, România este a 8-a piață de transport rutier din Uniunea Europeană și se poziționează pe locul 3 în UE la operațiunile de transport rutier internațional de tip cross-trade (10,5%) și cabotaj (8.2%), după Polonia și Lituania, deși suntem de-abia a 15-a economie ca mărime din UE. Transportul rutier generează circa 5% din PIB al României și angajează peste 350.000 de persoane. 

UNTRR solicită intervenția de urgență a Guvernului pentru clarificarea controalelor fiscale pe diurnă, având în vedere verificările recente la firmele de transport rutier, precum și emiterea unor procese verbale care au vizat reîncadrarea diurnei ca venit salarial și plata impozitelor și contribuțiilor aferente retroactiv pe 5 ani. Tensiunea creată prin reîncadrarea diurnelor ca venit salarial este maximă și este total contraproductivă pentru Guvern și industria de transport rutier”.

Profesorul și savantul Peter Schlosser, doctor honoris causa al Universității Creștine „Dimitrie Cantemir”

0

Conferința „Civilizația la o răscruce de drumuri – Civilization at a Crossroads”, organizată de Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir”, în parteneriat cu Societatea Internațională pentru Studiul Comparativ al Civilizațiilor – International Society for the Comparative Study of Civilizations (ISCSC), a oferit cadrul ideal pentru cinstirea unei personalități contemporane a cercetării privind cauzele și posibilele consecințe ale stărilor prin care trece lumea de azi: Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir” a conferit titlul de doctor honoris causa profesorului Peter Schlosser, vicepreședinte al Universității din Arizona. Prof. univ. dr. Corina-Adriana Dumitrescu, președintele Senatului Universității Creștine „Dimitrie Cantemir”, a prezentat Hotărârea Senatului de acordare a înaltului titlu și, ulterior, a citit Diploma de onoare în limba latină acordată laureatului. Din Laudatio privind personalitatea și opera științifică a profesorului Peter Schlosser, prezentat de prof. univ. dr. Cristiana Cristureanu, vicepreședinte al Senatului Universității Creștine „Dimitrie Cantemir”, reținem:

Prof. dr. Peter Schlosser „este absolvent al prestigioasei Universităţi de la Heidelberg, în specialitatea fizică, este profesor universitar la Global Futures şi deţine funcţii atât în cadrul Şcolii de Sustenabilitate a Şcolii Explorării Pământului şi Spaţiului din  Colegiul de Arte Liberale şi Ştiinţe, cât şi în cadrul Şcolii de Inginerie Sustenabilă şi de Construcţie a Mediului la Ira A. Fulton School of Engineering. Laboratorul a fost lansat pentru a valorifica capacitatea inovativă a universităţii şi a dezvolta opţiuni pentru un  management eficient al planetei.

Profesorul Peter Schlosser este un lider mondial în domeniul ştiinţelor Pământului, având o mare experienţă în hidrosferă şi în cauzele care afectează starea naturală a planetei, care este generată de oameni. Înainte de a se alătura Universităţii de Stat din Arizona, Profesorul Schlosser a predat geofizica şi a fost șeful Departamentului de inginerie a Pământului şi mediului, profesor de știintele mediului, director adjunct şi director de cercetare al Institutului Pământului. De asemenea, a fost membru fondator şi preşedinte al Institutului Pământului şi membru al grupului de seniori al Observatorului Pământului Lamont-Doherty. Anterior acestor funcţii, a fost profesor la Universitatea din Heidelberg şi visiting professor la Universitatea Washington-Seattle. Lucrările sale de cercetare, cuprinse în 180 de publicaţii în reviste ştiinţifice, în comunicări  în cadrul numeroaselor conferinţe şi în 18 proiecte, includ studii asupra mişcării şi variabilităţii apei din oceane, lacuri, râuri, pânze freatice, folosind substanţe cu urme antropogenice şi izotopi drept coloranţi. A studiat mişcarea aerului din oceane în atmosferă, reconstrucţia înregistrărilor paleotemperaturii prin folosirea arhivei pânzei freatice, impactul antropogenetic asupra sistemelor naturale şi sustenabilitatea dezvoltării ca disciplină universitară. Cercetările sale au un aport important în înţelegerea circulaţiei oceanice şi a rolului oceanului asupra climei. Aceleaşi principii sunt folosite pentru a investiga curgerea pânzei freatice, ce are rezultate relevante pentru studierea riscului de mediu şi ale impactului acestuia. A susţinut că studiile asupra climei contribuie, în mod evident, la demonstrarea necesităţii limitării cu 1,5 grade C a încălzirii globale, conform Acordului climatic de la Paris din 12 decembrie 2015. În lucrările sale, Profesorul Peter Schlosser, alături de colaboratorii săi, a susţinut că ştiinţa trebuie să ofere soluţii pertinente pentru a lupta împotriva incertitudinii ireductibile care determină riscurile globale sistemice, ca şi pentru responsabilitatea socială ce-i revine pentru menţinerea vieţii şi bunăstării omenirii. Căile de investigare şi de comunicare pot avea o importantă contribuţie la istoria şi filosofia ştiinţei şi studiilor ştiinţifice, în scopul progresului continuu al acestui domeniu vital existenţei umane. Domnia Sa este membru al Academiei Naţionale Germane de Ştiinţe, membru al Asociaţiei Americane pentru Progresul Ştiinţelor, membru al Uniunii Americane de Geofizică şi al Clubului Exploratorilor”.  

„O planetă sub presiune”

– Trăim pe o planetă sub presiune – spune profesorul Peter Schlosser.

Cum putem să scăpăm?

– Trebuie nu doar să analizăm situația actuală, ci și să determinăm ce oportunități de acțiune avem, spre ce viitor putem să avansăm. Să înțelegem cum și de ce este planeta sub presiune peste tot în lume. Nu doar civilizațiile sunt la răscruce, ci planeta întreagă.

Care sunt cele mai mari provocări ale momentului?

– Înregistrăm concomitent mai multe provocări. Fenomenele nu mai sunt localizate, ci generale. La nivel extrem sunt provocările naturii. Se suprapun provocările economice, energetice, instabilitatea socială. Acum se suprapune și pandemia. Veți spune că astfel de provocări au mai fost. Da, însă acum avem un timp de răspuns scurt. Iată dinamica populației: populația lumii a depășit șapte miliarde; ne apropiem de zece miliarde. Totodată, piramida clasică a vârstelor populației se schimbă: sunt mai mulți oameni în vârstă. Să ne gândim la capacitatea planetei. Zece miliarde s-ar putea să fie mult.

Cumva prea mult?

– Planeta va putea să susțină atâta populație, dar nu pe termen nelimitat. Crizele sunt din ce în ce mai dese, cu costuri tot mai mari. Mai avem câțiva ani ca să intervenim, însă nu mulți. Prea am împins planeta în zona limită.

Ce putem face ca să supraviețuim, poate și săne dezvoltăm?

– Să ne adaptăm, dar nu prea mult, în sensul că trebuie să înțelegem omul ca personalitate, cu posibilitățile, cu specificul fiecăruia. Diversele opțiuni să nu însemne sacrificii.

Care ar fi rolul universităților?

– Fiecare universitatea din lume ar trebui să-și aloce o parte din preocupări acestor direcții. Avem nevoie de stabilitate în structurile sociale. Situația actuală deschide și posibilități de a inova, de a dezvolta noi industrii. Nu totul e negru, fără soluție. 

Oportunități economice pentru tineri din medii dezavantajate

0

Organizația Junior Achievement (JA) România implementează proiectul educațional „Economic Opportunities for All/Oportunități economice pentru toți”, susținut de NN Group, cu implicarea JA Europe în calitate de expert coordonator. Proiectul se va derula în Grecia, Olanda, Spania, România.

Tinerii cu resurse sau posibilități limitate vor fi sprijiniți în tranziția de la educație la angajare și/sau antreprenoriat, contribuind la construirea unei societăți mai echitabile și eliminând treptat neconcordanțele dintre sistemele educaționale și competențele solicitate de angajatori pe piața muncii. Pe parcursul anului 2021, parteneriatul dintre JA și NN se va concentra pe definirea și testarea unui model eficient în țările participante, iar în funcție de efecte și rezultate, acesta va putea fi implementat de organizațiile Junior Achievement din toată Europa.

Gabriela Lupaș-Țicu, Chief Marketing & Operations Officer la NN România: „Cu toții ne dorim o societate funcțională, iar implicarea fiecăruia dintre noi poate transforma această dorinţă colectivă în realitate. Pentru proiecte care au ca miză un start mai bun în viaţă pentru tinerii din medii defavorizate, un moment foarte bun e chiar acum; nu e niciodată prea devreme sau prea târziu să punem umărul ca să asigurăm oportunități educaționale și profesionale pentru toți tinerii, indiferent de comunitatea din care fac parte. Ei sunt profesioniștii de mâine care vor duce mai departe misiunea acestei societăţi pe care toţi ne-o dorim mai bună: profesorul care se va dedica formării noilor generaţii, antreprenorul din domeniul producției locale, expertul în fiscalitate dintr-o companie sau medicul care va salva vieţi”.

Inițiatorii subliniază că „proiectul include în etapa pilot și o componentă de cercetare și analiză a stadiului actual legată de context, cu focus pe problemele cu care se confruntă tinerii din medii dezavantajate privind accesul la educație și joburi. Totodată, prevede și organizarea până la finalul anului 2022 a unor workshop-uri care să contribuie la identificarea de soluții relevante și viabile la aceste probleme și care sunt în legătură cu oportunitățile educaționale și economice existente și viitoare, a unui plan concret de implementare și a unor conținuturi de învățare care să folosească inteligent tehnologia. 

Această nouă colaborare cu NN Group se bazează pe activitățile pe care Junior Achievement le derulează cu NN din anul 2015 și prin care tineri din 13 țări au fost susținuți să dezvolte o gamă largă de abilități profesionale și financiare, abordând problemele sociale prin încurajarea inovației și spiritului antreprenorial, în cadrul proiectului Social Innovation Relay (SIR).

Pe termen mediu și lung, Junior Achievement urmărește să contribuie la creșterea potențialului de angajare al tinerilor din medii dezavantajate, la dezvoltarea abilităților și competențelor specifice cerute pe piața muncii, pregătindu-i astfel să facă față provocărilor ca angajați sau ca viitori antreprenori, care pot administra mici afaceri în diferite domenii, precum și la dezvoltarea și îmbunătățirea ecosistemelor locale și regionale care pot sprijini creșterea economică și funcționarea viabilă a societății în ansamblu”. 

Elita studiului comparat al civilizațiilor, reunită la Universitatea Creștină Dimitrie Cantemir

0

Elita mondială în domeniul studiului comparat al civilizațiilor este reunită în aceste zile la Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir” din București, care organizează în parteneriat cu ISCSC – International Society for the
Comparative Study of Civilizations (California, USA) conferința „Civilization at a Crossroads”. Evenimentul, de nivel maxim al valorii științifice prin participare și actualitate, are deopotrivă o valoare de referință, constituind un moment aniversar – a cincizecea conferință a ISCSC și împlinirea a șaizeci de ani de la fondarea marelui forum în domeniu, la Viena, în 1961. 

Participanții la conferința de la București – profesori și cercetători de prim rang ai cunoașterii resorturilor și relaționărilor de creație și evoluție ale lumii contemporane, au fost salutați în deschiderea reuniunii de prof. univ. dr. Corina-Adriana Dumitrescu, președintele Senatului Universității Creștine „Dimitrie Cantemir”. Studierea civilizațiilor lumii, a reliefat prof. univ. dr. Corina-Adriana Dumitrescu, este domeniul în care Dimitrie Cantemir a excelat.

În plenul reuniunii, au oferit perspective de substanță științifică și de interes fundamental economico-social asupra dezvoltării din vremuri străvechi și asupra orizonturilor umanității profesorul Peter Schlosser, vicepreședinte al Universității din Arizona, care a pledat cu argumente forte ale științei și ale realității contemporane asupra stringenței unei acțiuni salvatoare în folosul umanității, acum, și nu mai târziu.

„Trăim un moment în care toată lumea e în dezacord cu toată lumea”, este esența unui veritabil semnal de alarmă tras de profesorul Andrew Targowski, de la Universitatea de Vest din Michigan.

Conexiuni culturale, comerciale, politice și geostrategice peste timp și spații europene a prezentat acad. Răzvan Theodorescu, vicepreședinte al Academiei Române.

Printr-o ceremonie solemnă încadrată perfect în ambinața intelectuală a reuniunii dedicate actualității și perspectivelor civilizației noastre, Universitatea Creștină „Dimitrie Cantemir” din București a conferit titlul de doctor honoris causa profesorului Peter Sclosser, personalitate de prim rang a cercetărilor privind științele Pământului, evoluțiile climatice și problematica de mediu.

Conferința datorată într-un moment aniversar Universității Creștine „Dimitrie Cantemir” se înscrie ca un reper al gândirii asupra societății de mâine, devenite tot mai rapid contemporaneitate.   

Colliers: Parcurile de retail sunt noua vedetă a pieței de retail

0

Piața de retail a înregistrat livrări limitate în primul semestru din 2021, întrucât contextul pandemiei a declanșat întârzieri în procesul de construcție. De asemenea, prețurile materialelor de construcții au crescut vertiginos în ultimele șase luni, ceea ce a dus la o încetinire a dezvoltărilor de retail planificate, câteva proiecte de dimensiuni medii și mari urmând să fie deschise pe parcursul a următoarelor câteva trimestre. În ansamblu, din cei circa 121.000 de metri pătrați de noi scheme de retail aflate în construcție, 62% sunt structuri mici, în principal parcuri de retail, potrivit raportului de piață Colliers pentru primul semestru din 2021. Pe o piață dominată în prezent de reminiscențele de după COVID-19, parcurile de retail au devenit mai atragătoare, cu magazine de mari dimensiuni favorabile distanțării sociale, facilități de parcare și de tip drive-through, ceea ce le conferă un avantaj în contextul noilor obiceiuri de consum.

O inaugurare importantă în prima jumătate a anului a fost bifată de Fashion House Pallady, al doilea centru de tip outlet din România după Fashion House Militari, ca răspuns la dorința bucureștenilor de a avea branduri renumite la prețuri accesibile. Un alt proiect deblocat a fost faza a doua a Colosseum Mall, o galerie comercială de 54.500 de metri pătrați situată în partea de nord-vest a orașului, în apropiere de Chitila. De asemenea, în Sfântu Gheorghe, județul Covasna, a fost inaugurat proiectul realizat de Prime Kapital, unul dintre cei mai importanți dezvoltatori imobiliari din România – Sepsi Value Center are 16.300 de metri pătrați și este unul dintre cele mai moderne parcuri de retail din regiune. 

Cheltuielile de consum, care reprezintă în mod natural mai mult de două treimi din PIB, au fost un indicator principal al bunăstării pieței de retail. Mai mult decât atât, puterea tot mai mare a cheltuielilor online a fost un motor important, în special în timpul crizei COVID-19. Industriile de sport, de bricolaj și de articole destinate îmbunătățirii nivelului de trai au înregistrat o creștere fără precedent și o cerere ridicată pentru un sortiment distinct de produse. De asemenea, și produsele de uz casnic au prosperat, deoarece tot mai multe persoane și-au petrecut timpul acasă, vânzările în magazinele de profil fiind cu aproape 10% mai mari decât nivelurile anterioare pandemiei. De asemenea, printre cei mai performanți retaileri de produse alimentare din România se numără Carrefour, Kaufland, Mega Image și Profi, însă, potrivit Statista, câștigătorul clasamentului lanțurilor de retail în categoria produselor alimentare în funcție de cifra de afaceri anuală de anul trecut a fost discounterul german Lidl”, explică Simina Niculiță(foto), Partner & Head of Retail Agency la Colliers.

La capitolul noutăți, piața românească de retail a înregistrat noi intrări de branduri în 2021, printre care conceptul outlet spaniol Numero Uno și brandul rusesc de bijuterii Sokolov, care a deschis deja magazine în București, Iași și Cluj Napoca. La polul opus, retailerul francez de modă Camaieu și-a închis magazinele din România, la fel și din alte locații din străinătate, pentru a se concentra pe piața internă. În paralel, retailerul polonez de încălțăminte CCC își mută din nou atenția spre Europa de Est, evaluând oportunitățile de a adăuga un nou concept de magazin în România. În plus, consultanții Colliers se așteaptă să vadă alte nume noi pe piață, precum retailerul irlandez de fast fashion Primark și alte câteva mărci poloneze noi. 

Printre punctele forte ale României se numără poziția geografică, țara având nu doar orașe și peisaje frumoase, ci și o economie puternică, cu proprietăți de bună calitate și o cerere în creștere accelerată. Investitorii străini continuă să se arate interesați de proprietăți de retail. De asemenea, investitorii oportuniști și cu portofolii mai mici ar putea considera că este momentul să se extindă, având în vedere dezvoltarea unor orașe regionale, zone pe care nu le-au vizat pentru extindere și unde cererea de parcuri comerciale este acum foarte atractivă. Potențialii cumpărători vizează parcuri de retail în afara orașului, deoarece se presupune că clienții vor dori în continuare să facă cumpărături în locații în aer liber, la care se poate ajunge cu mașina, chiar și după ce măsurile restrictive aplicate în contextul pandemiei de COVID-19 se vor relaxa. În plus, dinamica traficului pietonal în parcurile de retail a fost mai puțin afectată în comparație cu marile centre comerciale dominante, consumatorii fiind dispuși să cheltuiască atunci când vizitează astfel de locații”, spune Simina Niculiță.

Rata de neocupare a crescut în prima jumătate a lui 2021 în toate tipurile de spații, centrele comerciale non-dominante înregistrând cea mai semnificativă creștere, de circa 5-7%, datorită expunerii ridicate la retailul de fashion și la restaurante. Consultanții Colliers notează că presiunile asupra chiriilor prin renegocieri ar putea rămâne în vigoare în cursul anului 2021, cel puțin până când chiriașii își vor pune din nou finanțele în formă. 

Cu siguranță, pandemia a accelerat niște tendințe care erau deja vizibile. Migrarea către cumpărăturile online nu este o mișcare nouă, dar în condițiile în care consumatorii și-au restrâns toate călătoriile care nu erau esențiale din cauza contextului pandemic, cumpărătorii s-au îndreptat progresiv către canalele digitale de retail. În ansamblu, există câteva tendințe care au fost accentuate de pandemie, iar dezvoltările de retail vor gravita în jurul a trei dintre acestea, anume apetitul tot mai mare pentru parcurile de retail, concentrarea dezvoltatorilor asupra orașelor regionale care nu ar fi fost pe harta extinderilor în urmă cu câțiva ani și interesul tot mai mare pentru centrele comerciale de mici dimensiuni din apropierea zonelor rezidențiale”, conchide Simina Niculiță, Partner & Head of Retail Agency la Colliers.

În perspectivă, majoritatea noilor proiecte așteptate în acest deceniu vor fi în orașele cu o prezență limitată a centrelor de retail sau în noile suburbii ale orașelor mari, unde zonele sunt semnificative și relevante în ceea ce privește puterea de consum. Vânzările omnichannel vor consolida sau vor eroda poziția unui retailer în următorii ani, întrucât integrarea preferințelor personale și flexibilitatea sporită vor favoriza un mix de comerț offline-online. O schimbare de generații ar putea defini, de asemenea, o mulțime de lucruri: generația Z, crescută în lumea digitală și cu o atitudine mai conștientă față de consum și ecologie sau cheltuieli etice, va fi mai relevantă. De asemenea, ne așteptăm ca salariile în România să continue să urce mult mai repede decât media UE în următorul deceniu, ceea ce ar duce probabil la un consum mai mare și la o predilecție crescută pentru bunurile de lux, pentru a se apropia de 90% din media UE, de la sub 80% în prezent. 

O nouă amnistie fiscală înlătură inechitatea vechii legislații

0

Dan Dascălu, Avocat Partener, Lider al Departamentului  de Litigii și Dreptul Muncii  D&B David și Baias și Mihail Boian, Avocat Partener  D&B David și Baias   (foto)

O nouă amnistie fiscală înlătură inechitatea vechii legislații care lăsa pe dinafară contribuabili aflați în situații similare cu cei care puteau aplica o asemenea facilitate 

Intrarea în vigoare la 31.08.2021 a unei noi amnistii fiscale ca efect al adoptării OG nr.11/2021 pare să fi scăpat aproape cu totul atenției publice, în mod nedrept în opinia noastră. Este, desigur, imposibil de spus dacă este (doar) rezultatul unei diminuări a atenției acordate acestui subiect, care într-un fel pare a fi deja o istorie dacă nu consumată (chiar dacă aflată în derulare), cel puțin repetată (i.e. existau alte trei acte normative cu efecte similare adoptate în perioada pandemiei COVID-19, ca să nu mai vorbim de alte facilități și măsuri bugetare). Cu toate acestea, este cu siguranță un eveniment legislativ foarte important ce trebuie scos în evidență, date fiind efectele și mai ales semnificația sa, după cum acestea vor fi mai jos prezentate.

Trebuie să reamintim în prealabil că la intrarea în vigoare a OUG nr. 19/2021 (1 aprilie 2021), atrăgeam în mod foarte serios atenția că, deși amnistia fiscală pe care o introducea actul normativ era de plano extrem de binevenită pentru mediul de afaceri, erau lăsate în afara sferei sale de aplicare unele categorii de contribuabili (i.e. cei cu inspecții fiscale începute și finalizate între amnistia reglementată de OUG 69/2020 și cea dată de OUG 19/2021). Aceasta era, în opinia noastră, o soluție lipsită de rațiuni economico-sociale, fiind cel mai probabil o scăpare a legiuitorului care trebuia remediată de legiuitor. 

Pe baza (și a) pozițiilor exprimate de mediul de afaceri din perioada recentă, această lacună legislativă și discriminare nejustificată a contribuabililor a fost remediată prin adoptarea  O.G. nr. 11/2021.

Astfel, în acest moment, contribuabilii care au făcut obiectul unor inspecții fiscale sau unor verificări a situației personale începute după data de 14 mai 2020, dar care care au fost finalizate anterior datei de 29 martie 2021 prin emiterea unor decizii de impunere prin care au fost stabilite diferențe de obligații fiscale suplimentare, vor putea depune pe baza art. II din noua reglementare legală cereri de anulare a obligațiilor fiscale accesorii aferente. În aceeași situație se află și contribuabilii care au făcut obiectul unor verificări documentare în urma cărora s-au comunicat decizii de impunere după data de 14 mai 2020, dar nu mai târziu de 31 ianuarie 2022, ce vor aplica art. III al noii reglementări. 

Trebuie subliniat că măsura legislativă de anulare a obligațiilor fiscale accesorii se aplică pentru contribuabilii care se află în ipotezele mai sus menționate inclusiv dacă au achitat sumele respective, fiind apoi îndreptățiți a solicita restituirea lor. Este vorba despre o importantă măsură de corecție legislativă, care duce la eliminarea completă a efectelor juridice discriminatorii ce se puteau altfel produce între contribuabili aflați în poziții absolut similare. 

Condițiile pentru acordarea acestei amnistii fiscale sunt similare cu cele cu care ne-am obișnuit deja, cu următoarele particularități:

  • diferențele de obligații fiscale stabilite prin deciziile de impunere emise în condițiile mai sus menționate trebuie stinse prin orice modalitate în termen de 30 zile de la data intrării în vigoare a ordonanței sau, respectiv, în termenul legal, pentru cele emise ca urmare a unei verificări documentare și comunicate după intrarea în vigoare a ordonanței;
  • cererea de anulare trebuie depusă până la data de 31 ianuarie 2022, sub sancțiunea decăderii, respectiv, în termen de 90 zile în cazul deciziilor de impunere emise în urma verificărilor documentare, dacă acest termen depășește data de 31 ianuarie 2022.

Din perspectivă practică, ar trebui spus că toți contribuabilii care au achitat deja obligațiile fiscale principale din deciziile de impunere ar trebui să se califice pentru accesarea amnistiei și ar trebui să depună cererile de anulare în acest sens, iar cei care nu le-au achitat sau au procedat la suspendarea acestora, fie pe calea instanței sau a constituirii unei garanții, o pot accesa dacă procedează la stingerea debitelor fiscale principale în termenul mai sus amintit.

În toate cazurile, nu ne rămâne decât să salutăm această intervenție extrem de binevenită și echitabilă a legiuitorului, noua amnistie fiscală venind să niveleze discrepanțele dintre cele două amnistii fiscale anterioare și să închidă cercul acestui tip de facilitate fiscală, făcându-l aplicabil deopotrivă tuturor contribuabililor interesați care au acum la dispoziție o fereastră de oportunitate de aproape 1 lună, respectiv, 4 luni pentru a derula operațiunile administrativ-fiscale necesare pentru a beneficia de efectele sale.

Burse de studii oferite de WU Executive Academy

0

Managerilor și antreprenorilor, WU Executive Academy, parte a Universității de Economie și Afaceri din Viena (WU) – cea mai mare universitate de business din Europa, le oferă burse de studii în valoare totală de 200.000 de euro, valabile pentru programul de Professional MBA din Viena și programul de Executive MBA desfășurat la București, care prezintă un interes crescut din partea executivilor din domenii variate. O dovadă reliefată de inițiatori „este că anul trecut, în ciuda contextului pandemic, programul Executive MBA Bucharest a încheiat sesiunea de înscrieri pentru promoția 2020-2022 cu un număr record de studenți: 33 de manageri și antreprenori români și străini, reprezentând cel mai mare rezultat de la lansarea acestuia pe piața românească, în 2006”.   

Termenul limită pentru depunerea aplicațiilor este 15 septembrie 2021. Bursele se acordă în ordinea aplicațiilor și pe baza dosarului de înscriere în program, care trebuie să conțină un set de documente în limba engleză (cerere de aplicare disponibilă pe www.executiveacademy.at, curriculum vitae, 2 scrisori de recomandare, scrisoare de motivație, copia tradusă și legalizată a diplomei de licență, foaia matricolă cu notele obținute în timpul studiilor universitare, o fotografie digitală recentă, copie a pașaportului). 

Adriana Georgescu

Adriana Georgescu, Program Manager al WU Executive MBA Bucharest: „Pentru mulți tineri manageri, un program de EMBA de înaltă calitate, cu orientare globală, funcționează ca un accelerator al carierei. Având în vedere perioada de criză, WU Executive Academy a crescut valoarea burselor acordate, pentru a încuraja cât mai mulți profesioniști cu potențial să nu renunțe la investiția în dezvoltarea competențelor”. 







Prof. Phillip C. Nell

Prof. Phillip C. Nell, director academic al WU Executive MBA Bucharest: Pandemia nu numai că a determinat implementarea sistemului de predare hibrid atunci când cursurile offline nu au fost posibile din cauza restricțiilor de călătorie, dar a adus și noi instrumente de predare atractive pentru noua serie de studenți care va începe cursurile în această toamnă. Un exemplu este seria specială de webinarii pe care am integrat-o în programă, în care manageri internaționali de top împărtășesc insighturi și perspective valoroase de business cu studenții noștri EMBA. Ne menținem în continuare abordarea bazată pe practică, care le permite studenților noștri să aplice în carieră cunoștințele și abilitățile nou dobândite”.

Organizatorii accentuează că „WU Executive MBA Bucharest este singurul program de educație executivă din România care beneficiază de prestigioasa triplă acreditare internațională – EQUIS, AMBA și AACSB, deținută de mai puțin de 1% dintre toate școlile de afaceri din lume. Acesta este recunoscut pentru profesorii de renume internațional din UE, SUA și Marea Britanie, cursurile practice concentrate pe studii de caz actuale, oportunitățile de networking oferite, dar și pentru cele trei module internaționale, desfășurate în Austria și SUA. 

WU EMBA Bucharest va avea startul în luna noiembrie și se va desfasura pe parcursul a 16 luni, în regim part – time. Acesta cuprinde 14 module care acoperă atât noțiunile cheie de business, precum și cele mai bune practici de leadership. Programul se încheie cu un proiect final, „Capstone Project”, care constă în realizarea unui proiect antreprenorial. 

Prezent în România de 15 ani, WU Executive MBA Bucharest numără aproape 400 de absolvenți. Peste 70% dintre studenții programului au avansat în carieră după finalizarea cursurilor. Participanții au o vârstă medie de 36 de ani, cu o experiență profesională de 14 ani, dintre care 7 ani într-o funcție de management. Industriile predominante din care aceștia provin sunt domeniul bancar/financiar/asigurări, IT/telecomunicații, retail, industriile producătoare și sectorul energetic.  

WU se află în topul primelor 50 de universităţi de afaceri din lume [1], fiind recunoscută la nivel internațional pentru calitatea educației executive oferite. De asemenea, programul său Global Executive MBA ocupă locul 32 [2] în topul celor mai bune programe de Executive MBA la nivel mondial, cu scoruri de top la categorii precum progresul în carieră, experiența de lucru a studenților și experiența internațională de studio”. 

WU Executive Academy este bine-cunoscută ca „parte a Universității de Economie și Afaceri din Viena (WU), cea mai mare universitate de business din Europa și a doua cea mai bună universitate din țările vorbitoare de limbă germană. WU se bucură de mai bine de 100 de ani de o reputație excepțională în calitate de furnizor de educație în domeniul managerial. Portofoliul educațional al WU Executive Academy include de la programe de MBA, EMBA, Professional MBA, Master of Laws, la certificări universitare, programe corporate, dar și diverse seminarii, fiind unul dintre principalii furnizori de educație executivă din Europa Centrală și de Est”.   


[1] Clasamentul Financial Times European Business Schools, 2020
[2]  Clasamentul Financial Times Executive MBA, 2020

Cursuri de formare profesională

0

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov organizează programul de formare profesională în ocupaţia  lucrător  în comerţ. Formarea pentru a doua grupă începe la data de 07.09.2021. 

Organizatorii anunlă că „programul de formare profesională se organizează pentru un număr total de 14 cursanţi şomeri. Durata totală a acestui curs este de 360 de ore, din care pregătirea teoretică 120 ore şi pregătirea practică 240 ore. Programul face parte din planul judeţean de formare profesională şi se desfaşoară prin CRFPA Teleorman. 

Cursurile de formare profesională sunt gratuite pentru şomerii aflaţi în baza  AJOFM Ilfov”.