Propunerile studenților pentru Legea bugetului de stat

0

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) analizează finanțarea învățământului superior românesc și pe această bază face o serie de propuneri pentru Legea bugetului de stat pe anul 2021

ANOSR subliniază că „învățământul superior suferă de o subfinanțare cronică, stabilită cu precădere după criza economică din 2008” și accentuează că „indiferent de creșterile economice ulterioare anului 2008, finanțarea învățământului superior nu a atins nici până acum niveluri cel puțin comparabile cu cele ale anului 2008. De altfel, în ciuda redresării economice, guvernanții au inițiat creșterea modestă a finanțării învățământului superior abia în anul 2014”. Totodată, studenții semnalează că „România se află pe ultimul loc în ceea ce privește procentul din produsul intern brut alocat educației, în timp ce doar 25,8% din tinerii cu vârsta de 30-34 de ani au studii superioare, față de media europeană de 40%, deși studiile arată că adulții fără studii superioare reușesc cu o probabilitate de două ori mai mică să se angajeze, să acceseze serviciile sociale de bază, să participe la viața democratică și să-și dezvolte sentimentul de coeziune socială”.

Pentru Legea bugetului de stat pe 2021, ANOSR propune:

  • Creșterea fondului de burse studențești, garantând creșterea cuantumului burselor (creștere necesară admisă și de Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Superior) cu păstrarea numărului actual de bursieri
  • Creșterea subvenției pentru cămine și cantine, pentru a asigura îmbunătățirea condițiilor de viață ale studenților
  • Stabilirea unei subvenții distincte pentrub finanțarea activităților Centrelor de Consiliere și Orientare în Carieră (CCOC) în vederea sporirii angajabilității studenților și flexibilității pe piața muncii
  • Asigurarea gratuității la serviciile Bibliotecilor Centrale Universitare prin subvenționarea abonamentului, conform legislației în vigoare
  • Creșterea substanțială a fondului de investiții alocat Ministerului Educației, pentru a permite îmbunătățirea dotărilor universităților din România, departe de a fi comparabile cu cele europene

ANOSR subliniază că „solicitările implică o creștere a bugetului învățământului superior cu 5.687.470.734 lei, urmând ca bugetul total vizat să atingă 1,006% din PIB”, odată cu „nevoia de finanțare corespunzătoare a cercetării cu 1% din PIB”.

Horia-Șerban Onița, președintele ANOSR: „Ne aflăm la primul buget care va fi propus în noua legislatură parlamentară, iar momentul va arăta dacă cu adevărat educația va reprezenta o prioritate, astfel cum s-a prezentat în campania electorală, și va fi un mesaj pentru a seta direcția în următorii 4 ani. Cifrele prezentate de ANOSR sunt alarmante, fie că vorbim de investiții, de consilierea în carieră, situația financiară a studenților sau cercetare. Întrebarea pe care trebuie să și-o pună guvernanții acum este dacă vor ca peste 4 ani să fim în continuare codașii Uniunii Europene – dacă nu, trebuie acționat de acum”.

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) se definește ca „federația națională studențească, non-guvernamentală și non-partizană care, de peste 21 de ani, are ca scop principal reprezentarea intereselor comune ale studenților din România, apărarea și promovarea drepturilor și obligațiilor acestora, cât și stimularea participării lor la actul educațional și la viața socială, economică și culturală. ANOSR reunește studenți din 19 centre universitare din întreaga țară, din 30 de universități, atingând un număr de 104 organizații membre, care luptă împreună pentru menținerea în funcțiune a mecanismului mișcării studențești. La nivel național, ANOSR este parte a Alianței pentru o Românie Curată și membră în Consiliul Tineretului din România. De asemenea, federația este reprezentantul legitim al studenților din România la nivel european, prin statutul de membru cu drepturi depline al Organizației Europene a Studenților (ESU – European Students’ Union), singura structură europeană care reprezintă studenții”.

Studiu Aegon România: Aproape 70% dintre familiile moderne cu copii au apelat la o a doua opinie medicală în ultimii ani

0

– 6 din 10 respondenți declară că, în ultimii ani, au fost în situația de a cere părerea unui al doilea medic pentru confirmarea unui diagnostic sau tratament
-31% dintre români ar achiziționa un serviciu de a doua opinie medicală pentru copil, 24% pentru ei înșiși, în timp ce 17% ar face acest lucru pentru părinți
-Aegon România răspunde nevoilor românilor prin extinderea vârstei asiguratului pentru pachetele serviciului de a doua opinie medicală Aegon Diagnose.me disponibile în Alpha Bank

În contextul actual, românii au devenit mai preocupați de sănătatea lor și de modalități de a se proteja și a se asigura de faptul că primesc un diagnostic medical corect. Astfel, 31% dintre români susțin că ar achiziționa un serviciu de a doua opinie medicală pentru copil, 24% pentru ei înșiși, în timp ce 17% ar face acest lucru pentru părinți și 11% pentru partenerul de viață. Restul ar face un astfel de gest pentru bunici, frați sau pentru alt fel de rude sau încă nu au luat o decizie în acest sens. În plus, 74% dintre cei intervievați au declarat că ar fi interesați de un angajator care ar oferi printre beneficii o asigurare care conține componentă de a doua opinie medicală.

„Rezultatele acestei cercetări arată faptul că, deși românii s-au mai obișnuit cu situația prin care trecem, ei sunt în continuare temători, iar una dintre preocupările principale este sănătatea lor și a celor dragi. Un lucru natural, având în vedere experiența ultimelor luni. Tocmai de aceea, am luat decizia de a ne adapta produsele la nevoile lor actuale. Astfel, am hotărât ca Aegon Diagnose.me, serviciul de a doua opinie medicală, să poată fi achiziționat de către clienții partenerului nostru Alpha Bank atât pentru ei, iar vârsta maximă pe care o pot avea în momentul încheierii asigurării este de 80 de ani, cât și pentru copiii lor, fiind disponibil pentru cei cu vârsta de peste 1 an. Cercetările pe care le-am realizat de la debutul pandemiei COVID-19 până acum arată faptul că experiența acestui an și-a pus amprenta asupra modului în care gândesc românii, i-a determinat să ia în considerare asigurările, fie pentru sănătate, fie de viață cu economisire, tocmai pentru a avea un sprijin în situațiile neprevăzute. Până la urmă, asigurările au fost create exact în acest scop, de a fi un sprijin în situațiile dificile, de a facilita accesul cât mai multor oameni la servicii medicale de bună calitate și de a îi ajuta să își construiască, pas cu pas, o anumită stabilitate financiară. Cred că această criză ne-a maturizat, iar efectele vor începe să se vadă și mai mult din a doua jumătate a anului 2021, cel mai probabil.”, este de părere Sînziana Maioreanu, Director General al Aegon România.

„Parteneriatul cu Aegon, demarat în anul 2015, a avut ca scop principal distribuția unor produse de asigurare inovatoare, care să răspundă nevoilor prezente și viitoare ale clienților noștri. În toată această perioadă, produsele oferite au fost îmbunătățite continuu, adaptate sugestiilor primite direct din partea beneficiarilor. Aegon Diagnose.me acoperă acum întreaga familie, crescând nivelul de siguranță al acesteia într-o perioada în care grija pentru sănătatea celor apropiați este mai accentuată ca niciodată.”, a declarat Cristian Daniel Dragoș – Vicepreședinte Executiv Retail Alpha Bank.

Serviciul de a doua opinie medicală Aegon Diagnose.me a fost lansat la finele lui 2017 în colaborare cu platforma Diagnose.me și pune la dispoziția românilor accesul la o echipă de peste 150 medici din 35 de ţări din Europa și SUA. Domeniile acoperite sunt oncologie, neurologie, cardiologie, ortopedie, medicină internă, pediatrie, imagistică, pneumologie etc. Totul se desfășoară online. Pacientul primește un raport de la medicul ales de pe platforma Diagnose.me în 7 zile lucrătoare de la trimiterea documentelor medicale, iar raportul primit va fi în limba română. Pachetul Standard al Aegon Diagnose.me costă 120 lei/an, iar Pachetul Expert costă 360 lei/an.

Studiul efectuat în rândul a peste 1.000 de respondenți din categorii foarte variate a reliefat și dorința oamenilor de a beneficia de servicii medicale cât mai bune și de posibilitatea de a verifica diagnosticele, prin intermediul unei a doua opinii medicale. Astfel, 6 din 10 respondenți au declarat că au apelat la opinia unui alt medic pentru a fi siguri că diagnosticul primit inițial era corect sau pentru a li se confirma deciziile legate de un anumit tratament, o procedură sau intervenție. Categoriile care au apelat cel mai des la servicii de a doua opinie medicală sunt familiile moderne cu copii, în proporție de 69% și tinerii profesioniști, în procent de 63%.

Categoriile analizate în cadrul acestui studiu au fost împărțite în funcție de vârstă, statut familial sau relațional, copii, studii și venituri, după cum urmează: (1) 10% dintre respondenți sunt mileniali (18 – 30 ani) fără parteneri, (2) 12% sunt tineri profesioniști (25 – 35 ani) fără copii, cu educație superioară și venituri medii și mari; (3) 28% reprezintă familiile moderne (25 – 44 ani) cu copii până în 14 ani, studii medii sau superioare și venituri medii-mari; (5) 22% constituie familii tradiționale (30 – 54 ani), care au copii sub 18 ani, studii primare și medii și venituri mici sau medii; (6) 9% sunt persoane mature (35 – 55 ani) și fără partener, eterogene ca nivel de educație și venit; și (7) 19% sunt seniori pensionari (peste 55 ani), căsătoriți, care au copii independenți și care nu mai locuiesc cu ei și au venituri și niveluri de educație diverse.

Despre Aegon

Aegon România face parte dintr-unul dintre cele mai mari grupuri financiare din lume, specializat în asigurări de viață, planuri de pensie și soluții pentru investiții. Aegon are, la nivel mondial, o tradiție de peste 175 de ani și este prezent în peste 20 de țări. În total, cei peste 28.000 de angajați ai companiei oferă servicii financiare pentru aproximativ 30 de milioane de clienți din Europa, Asia și America. Aegon a intrat pe piața din România în 2007, prin compania de pensii private, și în 2008 prin compania de asigurări de viață. În prezent, Aegon are în România peste 1 milion de clienți și 150 de angajați.

Asociației Energia Inteligentă: Provocări în sectorul gazelor naturale, în anul 2021

0

Asociației Energia Inteligentă: România s-a scufundat continuu în ultimii 30 de ani, ajungând la punctul în care s-au atins și chiar depășit multe limite critice. Sectorul gazelor se confruntă în general cu aceleași probleme cu care se confruntă întreaga societate.

Ceea ce se greșește și se continuă să se greșească este desconsiderarea unității fundamentale al acestui sector – oamenii (consumatori, angajați ai Ministerului Energiei, ai ANRE, ai operatorilor, furnizorilor, consumatorilor, proiectanților, constructorilor).

Un element neînţeles încă în România, este legat de faptul că orice creştere de preţ determină scăderea cererii de gaze pe piaţă. Astfel, o creştere a preţului final al gazelor în România cu cca. 100 USD/1000 mc a condus la scăderea consumului de gaze în România cu cca. 5 mld mc. Sunt consumatori care se găsesc în situaţia imposibilităţii plăţii gazelor şi se închid, comută pe un alt combustibil sau recurg unori la soluții extereme în afara legii: furtul de gaze naturale. În unele cazuri, consumatorii iau măsuri corecte de eficientizare a consumului. Se ajunge însă în situaţia în care sistemele de gaze pot să ajungă într-un „labirint al morţii”, în care închiderea consumatorilor/reducerea consumului, fac ca aceste gaze să se scumpească continuu, putând merge până la colapsul sectorului.

Curba descendentă a profesionalismului. 

Conform teoriei, separarea activităţilor din sectorul gazelor naturale din ultimii ani ar fi trebuit să  determine specializarea persoanelor şi a societăţilor pe un domeniu îngust de activitate, determinând creşterea substanţială a profesionalismului. Concurența pe același sector de activitate stimulează inovativitatea și face ca prețurile pentru serviciile oferite să fie inferioare. Această teorie nu s-a întâlnit cu practica în sectorul gazelor din România. Cererea mare de servicii în sectorul gazelor naturale, efortul redus – intelectual și fizic – de a activa în sectorul gazelor, prețurile ridicate ale serviciilor au determinat creșterea rapidă a numărului firmelor care au ajuns să lucreze în sectorul gazelor naturale, dar au determinat și antrenarea de persoane din diverse alte domenii care și-au încetat sau restrâns activitatea, fără pregătire teoretică și experiență în domeniul gazelor naturale. Astfel, s-a ajuns ca mii de firme să se autorizeze și licențieze în sectorul gazelor naturale, reunind persoane neexperimentate în această activitate.

Diminuarea productivității

Splitarea activităților realizată în anul 2000, asigură transparența și trasabilitatea acțiunilor, dar și modul în care sunt realizate aceste acțiuni sub aspectul eficienței, dar și al eficacității. Țintele stabilite astfel încât să fie determinabile în spațiu, bani și timp, determină ulterior desfășurarea unor acțiuni care să permită depășirea standardelor anterioare. Deși sub motivul de creştere a productivității muncii în industria gazieră, începând cu anul 1992, s-au achiziţionat echipamente, automatizări, harduri, softuri, autoturisme, autolaboratoare, autospeciale, aparatură de telecomunicaţii radio şi telefonică, GPS, GIS, telefoane mobile etc., aceasta a urmat un trend descendent. Oamenii au adoptat o atitudine la locul de muncă în concordanţă cu modul propriu de percepere a mediului de muncă. Mediul instabil a distrus încrederea oamenilor în valori cum ar fi: calitate, inovaţie, creativitate, asumarea riscului, menţinerea standardelor precum şi atitudinea faţă de muncă. Munca este privită, în general, fără interes, pe cât posibil de evitat, lipsită de răspundere şi obositoare.

Adâncirea sărăciei energetice

 În ultimul deceniu legislaţia privind protejarea consumatorilor de gaze naturale s-a dezvoltat foarte mult. Au fost introduse clauze comerciale care să protejeze interesele consumatorilor de gaze naturale: în contractele cadru de servicii, în contractele reglementate de furnizare, au fost aprobate standarde de performanţă în efectuarea serviciilor şi furnizarea gazelor naturale la clienţi etc. Realitatea arată însă că toate acestea nu şi-au atins scopul. Clientul de gaze nu se simte astăzi mai protejat decât în urmă cu un deceniu. Percepţia majoritară a acestora este legată de lipsa de protecţie în raport cu furnizorul de gaze, de inutilitatea oricăror demersuri în raport cu gazele furnizate sau serviciile primite, de abuzurile la care este supus de către „cei de la gaze”. Într-o oarecare măsură această percepţie este una întemeiată, operatorii care activează pe piaţă au reuşit să plaseze unele reglementări prin care se pot disculpa. Însă lipsa unei reale şi aplicabile protecţii a consumatorilor de gaze naturale li se datorează într-o mult mai mare măsură chiar acestora.

Sectorul gazelor naturale este caracterizat de numeroase nefuncționalități, de nemulțumiri, de abuzuri, de dezorientare etc. Este cert că Lucrurile trebuie să se schimbe. Dar Cum? Ce? Unde? Cine? Când? Orice viziune asupra sectorului gazelor naturale trebuie să plece de la necesitatea reconstruirii acestuia, de la 0, pas cu pas, cu plasarea TRANZACȚIEI în centrul viitoarei construcții a noului sector al gazelor naturale.

Viziunea Asociației Energia Inteligentă, asupra renormalizării activităților pe piața gazelor naturale: Construirea unei piețe libere, transparentă, lichidă, responsabilă, atent supravegheată, dezvoltând modalități de susținere a clienților vulnerabili, unic dispecerizată energetic pentru prevenirea crizelor și în situații de criză, total integrată în Uniunea Energetică Europeană și promovând dezvoltarea durabilă a resurselor de gaze.

Astfel, considerăm că relansarea economică a României trebuie să determine realizarea următoarelor acțiuni pe piața gazelor:

Legislația primară și secundară, pentru toate activitățile din piața de gaze, trebuie să aibă ca scop dezvoltarea tranzacționării;

Transparența totală, asupra activităților care se desfășoară în sectorul gazelor naturale (fără a aduce atingere elementelor de confidențialitate), activități, cantități, costuri, prețuri, penalități etc.  

Diseminarea detaliată și continuă a modului de realizare a tranzacțiilor, a realizării activității de proiectare, execuție, exploatare a conductelor nu ca un scop în sine, ci cu unicul scop de a dezvolta piața, de a crește numărul de tranzacții și a volumelor tranzacționate, la creșterea gradului de utilizare a infrastructurii, la determinarea tuturor actorilor din sectorul gazelor naturale să activeze cu scopul de a favoriza tranzacționarea gazelor;

Informatizarea sectorului gazelor naturale, pentru a asigura accesul rapid și detaliat la informații care să susțină tranzacțiile, la dezvoltarea pieței, la creșterea cererii de gaze, la reducerea costurilor din activitățile conexe;

Înființarea unei instituții pentru soluționarea litigiilor de pe piața de gaze (SAL), ca entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, de interes public, a cărei activitate să fie medierea conflictelor de pe piața de gaze;

Introducerea unui set de bune practici (guvernanță energetică) la nivelul tuturor entităților indiferent dacă desfășoară activități de bază, secundare sau conexe din sectorul gazelor naturale, cu scopul dezvoltării tranzacțiilor, creșterii concurenței și integrității pe piața de gaze;

Infrastructura (de producție, transport, distribuție etc.) trebuie astfel proiectată, construită, regândită, exploatată cu scopul de a satisface orice tip de tranzacție, de a răspunde cerințelor pieței în mod eficient și eficace, de a nu mai fi o ”piatră de gâtul ofertei”, de a nu mai consuma inutil valoarea intrinsecă a gazelor naturale;

Definirea unei entități (Autoritatea Națională de Dispecerizare și Securitate Energetică) care să aibă acces legal la toate datele din sectorul energetic, sub obligația de confidențialitate și care să prevină situațiile de criză/urgență prin analiza în ansamblu a problemelor energetice (gaz, țiței, electricitate, cărbune), transmițând avertizările corespunzătoare și care să aibă competențe să intervină în situații de criză în vederea dispecerizării corespunzătoare a surselor disponibile (a tuturor formelor de energie în mod unitar) pentru depășirea corespunzătoare a acestora. Legislația primară și secundară, pentru toate activitățile din piața de gaze trebuie să aibă ca scop dezvoltarea tranzacționării;

Studiu Deloitte: rolurile a un sfert dintre angajați s-au schimbat după implementarea tehnologiilor de automatizare și o treime dintre ei vor avea nevoie de recalificare

0

Rolurile și modul de lucru a aproximativ un sfert dintre angajații (23%) la nivel global s-au schimbat după implementarea tehnologiilor de automatizare, potrivit celei mai recente ediții a studiului Deloitte Automation with Intelligence, în timp ce unul din zece a avut deja nevoie de recalificare. Studiul arată că această tendință va continua să ia amploare, respondenții menționând că vor trebui să recalifice o treime (34%) din forța de muncă în următorii trei ani ca urmare a transformării rolurilor. Sondajul a fost realizat la nivel global în rândul a peste 440 de directori ai departamentelor de IT, financiar și operațional, lideri responsabili cu automatizare și de soluții de servicii, din 29 de țări, inclusiv România.

„Confruntate cu această criză sanitară globală neașteptată, companiile s-au orientat spre tehnologie cu scopul de a-și menține sau crește capacitatea de procesare și de a implementa noi modalități de lucru, concentrându-se în același timp și pe reducerea costurilor. Cu toate acestea, ritmul apariției inovațiilor în materie de automatizare continuă să-l depășească pe cel al adoptării acestora, unul din trei respondenți (36%) indicând că nu folosește soluții de automatizare oferite ca serviciu (automation-as-a-service), o modalitate esențială de a furniza tehnologii de automatizare în următorii trei ani, evidențiază studiul. Eforturi suplimentare sunt necesare pentru a depăși aceste bariere de adoptare, inclusiv rezistența la schimbare. Organizațiile trebuie să regândească formarea angajaților pentru a avea o imagine fidelă asupra așteptărilor în ceea ce privește locurilor de muncă și să ia măsuri practice care să reducă impactul asupra forței de muncă în contextul automatizării, deși studiul arată că 58% dintre companii încă nu au evaluat cum se vor schimba rolurile și sarcinile angajaților”, a spus Andrei Ionescu (foto), Partener Coordonator Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România.

Două treimi (68%) dintre liderii de afaceri au apelat la automatizare pentru a răspunde pandemiei de COVID-19, potrivit studiului, iar 23% dintre respondenți au spus că au acordat prioritate automatizărilor care au îmbunătățit reziliența organizației. Studiul subliniază și că serviciile de tip cloud vor deveni principala tehnologie care va susține automatizarea, pentru că permite extinderea, răspunde rapid cererii și optimizează costurilor. Aproape jumătate dintre respondenți folosesc deja astfel de servicii în demersul de automatizare și o treime (31%) au accelerat investițiile în soluții de automatizare stocate în cloud ca răspuns la pandemie.

Studiul Deloitte arată că interesul organizațiilor de a apela la tehnologii de automatizare este în creștere, 73% dintre acestea inițiind deja acest proces, cu un sfert mai mult față de anul trecut. Și implementarea acestor soluții capătă amploare, 13% dintre respondenți afirmând că organizația lor folosește peste 50 de soluții de automatizare, în creștere de la 8% în 2019 și 4% în 2018. Automatizarea robotizată a proceselor rămâne cea mai răspândită tehnologie de automatizare (78%), urmată de recunoașterea facială optică sau inteligentă, cu 51%, managementul proceselor de business (BPM), cu 36%, și inteligența artificială (AI), cu 34%.

Pe lângă interesul crescut față de automatizare, companiile trebuie să aibă o strategie realistă pentru adoptarea acesteia, subliniază studiul. Doar 26% dintre companiile care folosesc tehnologii de automatizare în faza de testare și 38% dintre cele care implementează și extind astfel de soluții au o strategie la nivelul întregii organizații  în acest sens. În plus, doar 40% dintre organizațiile care folosesc astfel de tehnologii în faza de testare și 65% dintre organizațiile care implementează și extind aceste tehnologii susțin că au o viziune și un obiectiv clar și unanim acceptat în acest sens. Studiul subliniază și că, pentru ca o astfel de strategie să aibă succes, ea are nevoie de susținerea liderilor la cel mai înalt nivel, membrii echipei de management (33%) și directorii de IT (27%) fiind cei mai mari susținători în majoritatea cazurilor.

Pentru a reuși să extindă implementarea soluțiilor de automatizare, organizațiile trebuie să analizeze barierele care continuă să le ridice dificultăți în acest demers, concluzionează studiul. Cu doar 38% dintre organizații având definite procese mature și doar 37% dintre acestea declarând că au standarde adecvate controlate de un centru de excelență dedicat automatizării, fragmentarea proceselor și faptul că nu sunt pregătite din punct de vedere IT rămân cele mai importante bariere, ca și în ultimii doi ani. Răspunsurile la sondaj au indicat rezistența la schimbare ca fiind al treilea obstacol, urmat îndeaproape de lipsa unei viziuni clare.

Cea mai recentă ediție a studiului Deloitte Automation with Intelligence analizează perspectivele liderilor în materie de automatizare în cadrul organizațiilor, modul în care tehnologiile de automatizare influențează angajații și efectul pandemiei de COVID-19 asupra strategiilor de automatizare. Mai multe informații despre sondaj sunt disponibile aici.

Dragoș Constantinescu, noul președinte al Asociației Berarii României

0

Dragoș Constantinescu (foto), președinte al Ursus Breweries, deține de la 1 ianuarie 2021 funcția de președinte al Asociației Berarii României, desemnat de membrii asociației. Președinția în 2020 a fost asigurată de Dan Robinson, Managing Director Heineken România.

Preluând funcția, Dragoș Constantinescu declară: „Le mulțumesc membrilor Asociației că m-au învestit cu încrederea lor pentru acest rol care mă onorează. Este primul meu mandat de Președinte în cadrul Asociației și aștept cu interes să contribui atât la proiectele aflate în derulare, cât și la cele pe care le vom lansa împreună într-un an atât de provocator cum se anunță anul 2021. Continuăm să ne concentrăm eforturile pe o dezvoltare sustenabilă a sectorului și pe promovarea unui consum responsabil de bere în România. Ne așteptăm ca piața berii să își continue maturizarea, deși contextul sanitar și economic este dificil, astfel încât berea să reprezinte un actor cheie atât în generarea de creștere economică, cât și în momentele de relaxare pe care le petrecem alături de cei dragi. Îi mulțumesc domnului Dan Robinson, Președintele Asociației pe parcursul ultimului an, pentru derularea cu succes a activității Asociației într-un an complicat pentru economie și societate”.

Dragoș Constantinescu este președinte al Ursus Breweries România și Managing Director Romania and Hungary în cadrul Asahi Europe & International din februarie 2019. Anterior, el a ocupat diverse funcții de conducere la nivel național și regional în Marea Britanie, Belgia, Olanda, Suedia, Norvegia și Polonia în cadrul British American Tobacco, în ultimul său rol alături de BAT supervizând zona de nord a Europei Centrale: Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria și țările baltice.

Asociația Berarii României „reprezintă vocea comună a industriei locale de bere. Obiectivele sale sunt să sprijine dezvoltarea unui sector durabil, să promoveze un mediu competițional transparent, să asigure un tratament egal și corect în fața instituțiilor de reglementare și să educe consumatorii de bere cu privire la beneficiile și consumul responsabil de bere. Începând din 2008, Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentați prin organizația Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles.Membrii săi actuali sunt importanți producători de bere din România: Bergenbier SA, Heineken România SA, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries și Martens, alături de microberăria Clinica de Bere. Împreună, cei șase producători furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malt Romania și Asociația Producătorilor de Hamei din România.Industria berii pune un accent deosebit pe managementul sustenabilității, în sensul eficientizării consumului de apă și de energie în producţia de bere sau în reducerea amprentei de CO2. De asemenea, este sectorul economiei cu cea mai mare pondere de ambalaje reutilizabile puse în circulație voluntar”.

Indicele ROBOR la 3 luni a scăzut

0

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a scăzut luni la 1,59%, potrivit datelor publicate de Banca Națională a României (BNR).

De asemenea, indicele ROBOR la 6 luni a scăzut la 1,72%, de la 1,94%, scrie Profit.ro. Pe 5 august, Consiliul de Administrație al Băncii Naționale a României (BNR) a decis reducerea ratei dobânzii de politică monetară la nivelul de 1,5% pe an, de la 1,75% pe an, începând cu 6 august, dar și de reducere a ratei dobânzii pentru facilitatea de depozit la 1% pe an, de la 1,25%.

BNR a publicat, în mai 2019, indicele de referință trimestrial pentru creditele acordate consumatorilor (IRCC), care înlocuiește ROBOR în calculul dobânzilor la majoritatea creditelor în lei.

Înmatriculările de autoturisme din UE au scăzut cu 23,7% în 2020

0

https://www.economica.net/inmatricularile-auto-din-ue-au-scazut-cu-23-7prc-in-2020-i-cu-3-3prc-in-decembrie_195698.html

Înmatriculările auto s-au redus cu 23,7% în UE în 2020, și cu 3,3% în ultima lună a anului, potrivit Economica.net. Cele mai afectate companii sunt Ford, care, cu o diminuare de 30,3% în 2020, a scăzut ca cotă de piață la 5% și a ajuns pe locul 9 în UE și Mazda. De asemenea, piața românească a pierdut 21,8% din cifrele de înmatriculări înregistrate în 2019.  Marca românească Dacia, deținută de Renault, a pierdut 29,7% dintre înmatriculările din UE.

Sursa: https://www.economica.net/inmatricularile-auto-din-ue-au-scazut-cu-23-7prc-in-2020-i-cu-3-3prc-in-decembrie_195698.html

Mi-Home.ro, cea mai nouă platformă de e-commerce Xiaomi, se lansează în România

0

Xiaomi își extinde prezența pe piața din România prin lansarea Mi-Home.ro, noua platformă oficială de e-commerce de unde clienții își vor putea achiziționa online produsele dorite, la cele mai avantajoase prețuri.

Cu ocazia lansării oficiale Mi-Home.ro, fanii Mi și utilizatorii Xiaomi se pot bucura și de prima campanie de flash sale. Aceasta constă în reduceri de până la 30% din prețul recomandat de vânzare al mai multor produse, atât din segmentul telefoanelor inteligente, cât și din gama ecosystem. Mai mult decât atât, prin folosirea codurilor promoționale XIAOMI100, XIAOMI50 sau XIAOMI20 (valabile până la finalul zilei de 18 ianuarie), clienții pot beneficia de discounturi suplimentare în valoare de până la 100 RON. Mai jos, aveți lista completă a produselor cărora li se aplică prima promoție:

TELEFOANE INTELIGENTE

Redmi 9 (3GB+32GB) – 549,90 RON (prin aplicarea codului XIAOMI50 pe 18 ianuarie)

Mi 10T Lite (6GB+128GB) – 1.399,90 RON (prin aplicarea codului XIAOMI50 pe 18 ianuarie)

GAMA ECOSYSTEM

Mi Electric Scooter 1S EU – 1.499,90 RON (prin aplicarea codului XIAOMI100 pe 18 ianuarie)

Mi Air Purifier 3H – 549,99 RON (prin aplicarea codului XIAOMI50 pe 18 ianuarie)

Mi Smart Band 5 – 129,99 RON (prin aplicarea codului XIAOMI20 pe 18 ianuarie)

Surprizele zilnice din cadrul campaniei vor continua în perioada 18-25 ianuarie. Așadar, Mi-home.ro aplică încă din ziua lansării oficiale principiul Xiaomi de a le aduce utilizatorilor săi cele mai bune produse, la prețuri oneste. Canalele oficiale de comunicare ale Mi-Home.ro sunt: www.mi-home.ro și https://www.facebook.com/mihomeromania.  

Mesajul Xiaomi Corporation:“Eficiența crescută a platformei de distribuție pe mai multe canale este componenta de bază a strategiei de extindere a companiei. În acest fel putem opera în mod eficient și în același timp să ne extindem aria de utilizatori și să le oferim noi experiențe. De la începuturile noastre, ne-am concentrat atenția asupra vânzărilor online directe ale produselor noastre pentru a crește eficiența și a ne construi o relație digitală cu utilizatorii.

Odată cu extinderea rețelei de e-commerce în piețele externe și ofertele noastre avantajoase de pe canalele de e-commerce au continuat să se extindă. În 2020, am atins performanțe incredibile. Prin valorificarea avantajelor noastre dual-band și a descoperirilor tehnologice, precum și prin respectarea celor trei principii care ne ghidează – nu ne oprim niciodată din a explora și a inova, continuăm să oferim produse cu un puternic raport calitate-preț, oferim cele mai cool produse – am reușit cu succes să ne menținem poziția pe piața premium și la nivel de livrări de telefoane inteligente, clasându-ne din nou în Top 3 în întreaga lume”.

Top 10 XTB în 2020: Aurul, autoturismele electrice, energia și sectorul financiar au dominat preferințele românilor de investiții în piețe internaționale

0

Aurul, autoturismele electrice, energia și sectorul financiar au dominat preferințele românilor de investiții în piețe internaționale, iar aceste alegeri sugerează în general o dorință de asumare a unor riscuri mai mari, în sectoare volatile sau cu mișcări puternic în trend, în speranța unor rezultate consistente. Scorul titlurilor cu risc ridicat vs. titluri relativ mai puțin riscante pare a fi fost de 9 la 1. iShares Physical Gold, NIO Inc și Tesla Inc (US) au fost printre preferatele investitorilor XTB în România, în 2020. Opt din zece cele mai tranzacționate instrumente internaționale cu deținere la XTB, de către clienții din România, au fost acțiuni cu deținere, iar două au fost ETF-uri.

XTB este o casă de brokeraj listată pe Bursa de la Varșovia și lider de piață în România pe burse internaționale. Datorită prezenței sale pe 12 piețe din Europa și America de Sud, XTB este, de asemenea, o companie de investiții în continuă dezvoltare, acțiunile fiind printre instrumentele preferate ale clienților brokerului în 2020.

„Preferințele românilor arată nuanțe interesante. Pe de o parte, asistăm la o aliniere la tendințele globale privitoare la interesul pentru autovehicule electrice, cu locuri de frunte pentru Tesla (fanion în industrie, atingând o capitalizare de peste 800 de mld. de dolari, listată și pe bursa americană, dar și în Europa) și Nio, probabil cel mai vizibil competitor din China pentru Tesla. Pe de altă parte, dorința de siguranță, ilustrată de locul unu deținut de un ETF pe aur, nu reprezintă decât o imagine parțială a investitorilor români. Pentru mulți dintre aceștia, apetitul speculativ a fost foarte ridicat: pe pozițiile 4, 5, 8 și 9 se află companii din sectorul energie/petrol și gaze, cu un parcurs deosebit de volatil, într-un an cu totul ieșit din comun. Callon, asupra căreia planau semne multiple de întrebare după prăbușirea prețurilor petrolului WTI, a ajuns pe 15 ianuarie la un preț de 3 ori mai mare față de minimele anului anterior, iar Transocean la un nivel de aproape 4 ori mai mare. Alte companii, precum Oasis sau Noble au trecut prin restructurare sau au fost foarte aproape de insolvență. În general, putem vorbi de un apetit foarte ridicat pentru risc, și pentru titluri considerate a fi ”chilipiruri”, dacă ne gândim la DB, banca asupra căreia pierderile și scandalurile imprimaseră o tendință descendentă multianuală și care ajunsese la aproape 95% scădere din vârful din 2007 până în minimul anului trecut (de atunci a recuperat aproape 100%). Pe scurt, am putea spune că aurul, autoturismele electrice, energia și sectorul financiar au dominat în preferințe, și că alegerile sugerează în general o dorință de asumare a unor riscuri mari, în sectoare volatile sau cu mișcări puternic în trend, în speranța unor rezultate consistente. Scorul titluri cu risc ridicat vs. titluri relativ mai puțin riscante pare a fi 9 la 1”, a explicat Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB România.

Claudiu Cazacu, Consulting Strategist, XTB Romania

La rândul său, Radu Puiu, Financial Analyst în cadrul casei de brokeraj spune:

„În topul clasamentului se află iShares Physical Gold, un ETF care replică evoluția aurului, metal care a reușit să câștige multă tracțiune pe fondul gradului ridicat de incertitudine la nivel global și pe fondul injecțiilor de lichiditate ale băncilor centrale. Un alt sector bine reprezentat în top este cel de petrol. Companii care se ocupă de extracția de petrol precum Callon Petroleum, Noble Corporation, Transocean Ltd și Oasis Petroleum s-au aflat, de asemenea, în centrul atenției ca urmare a perioadelor de agitație ale prețurilor petrolului. Deși în prima parte a anului au suferit scăderi majore, odată cu redresarea cotațiilor materiei prime și a îmbunătățirii speranțelor cu privire la gestionarea pandemiei, aceste companii au devenit atractive pentru investitori datorită evaluărilor scăzute. În plus, cotația Noble Corporation a fost ajutată și de anunțul de achiziție în valoare de 5 miliarde de dolari din partea Chevron. Totodată, companiile din sectorul financiar, precum Deutsche Bank și Lyxor au profitat de interesul în creștere de tranzacționare și de condițiile excepționale de piață, obținând rezultate financiare peste așteptări, care au reprezentat surprize plăcute pentru investitori”.

Radu Puiu, Research Analyst XTB Romania

La sfârșitul anului ce tocmai s-a încheiat, investitorii XTB din România aveau acces la  peste 4.000 de instrumente financiare, dintre care 2.000 erau acțiuni, iar restul CFD-uri. În prezent, brokerul oferă acces la 17 burse internaționale, inclusiv Bursa de la New York (NYSE, peste 1.300 de companii) și Bursa din Varșovia (GPW, 282 de companii).

Iată lista completă a celor mai tranzacționate acțiuni, în România, în 2020:

Top 10 instrumente financiare in 2020 România

În primele trei trimestre ale anului 2020, XTB a deschis în total peste 73.000 de conturi noi, iar rulajul trimestrial în acțiuni, în valoare nominală, pentru această perioadă, a fost în medie de aproape 289 milioane USD.

„Anul trecut, acțiunile cu deținere au fost cele mai populare instrumente din oferta XTB. Clienții noștri au dorit să profite nu numai de volatilitatea ridicată pe piață, ci și de introducerea comisionului de 0% la tranzacționarea de acțiuni și ETF-uri cu deținere, pentru rulaje de până la 100.000 EUR pe lună”, a declarat Irina Cristescu, General Manager în cadrul XTB România.

Irina Cristescu, General Manager în cadrul XTB România




Despre XTB:

Cu mai mult de 15 ani de experiență în piețele financiare, XTB este, în prezent, unul dintre cei mai mari brokeri de instrumente derivate din lume și o companie completă de investiții listată pe Bursa de la Varșovia. Cu birouri în peste 10 țări incluzând Marea Britanie, Polonia, Germania și Franța, XTB este, de asemenea, reglementată de cele mai importante autorități de supraveghere din lume incluzând FCA și KNF.

Avertisment cu privire la riscuri:

CFD-urile sunt instrumente complexe și au un risc ridicat de a pierde rapid bani din cauza efectului de levier. 80% din conturile investitorilor de retail pierd bani atunci când tranzacționează CFD-uri cu acest furnizor. Ar trebui să luați în considerare dacă înțelegeți modul în care funcționează CFD-urile și dacă vă puteți permite să vă asumați riscul ridicat de a vă pierde banii. X-Trade Brokers DM S.A.

Orice opinii, cercetări, analize, preţuri sau alte informaţii oferite cu titlul de comentarii generale de piaţă nu reprezintă sfaturi de investiţii. XTB nu este răspunzător pentru orice pierdere sau pagubă incluzând şi fără limitare la, orice pierdere sau câştig care poate lua naștere direct sau indirect din utilizarea sau bazarea pe astfel de informații. Vă aducem la cunoştinţă că informațiile sau cercetările bazate pe date istorice nu garantează viitoare performanțe sau rezultate.

Servicii online pentru a doua opinie medicală

0

Interesul pentru o a doua opinie medicală este în creștere, arată un studiu efectuat de compania de asigurări Aegon România: 6 din 10 respondenți (eșantion de peste 1000 de personae) „au declarat că au apelat la opinia unui alt medic pentru a fi siguri că diagnosticul primit inițial era corect sau pentru a li se confirma deciziile legate de un anumit tratament, o procedură sau intervenție”. Cel mai des au recurs la servicii de a doua opinie medicală familiile moderne cu copii, în proporție de 69% și tinerii profesioniști, 63%.  

Motivele declarate pentru achiziționarea unui serviciu de a doua opinie medicală: 31% pentru copil, 24% pentru ei înșiși, 17% pentru părinți, 11% pentru partenerul de viață, precum și pentru bunici, frați, alte rude sau încă nu au luat o decizie în acest sens. 74% dintre cei intervievați au declarat că ar fi interesați de un angajator care ar oferi printre beneficii o asigurare care conține componentă de a doua opinie medicală.

Sinziana Maioreanu

Sînziana Maioreanu (foto), director general al Aegon România: „Rezultatele acestei cercetări arată faptul că, deși românii s-au mai obișnuit cu situația prin care trecem, ei sunt în continuare temători, iar una dintre preocupările principale este sănătatea lor și a celor dragi. Un lucru natural, având în vedere experiența ultimelor luni. Tocmai de aceea, am luat decizia de a ne adapta produsele la nevoile lor actuale. Astfel, am hotărât ca Aegon Diagnose.me, serviciul de a doua opinie medicală, să poată fi achiziționat de către clienții partenerului nostru Alpha Bank atât pentru ei, iar vârsta maximă pe care o pot avea în momentul încheierii asigurării este de 80 de ani, cât și pentru copiii lor, fiind disponibil pentru cei cu vârsta de peste 1 an. Cercetările pe care le-am realizat de la debutul pandemiei Covid-19 până acum arată faptul că experiența acestui an și-a pus amprenta asupra modului în care gândesc românii, i-a determinat să ia în considerare asigurările, fie pentru sănătate, fie de viață cu economisire, tocmai pentru a avea un sprijin în situațiile neprevăzute. Până la urmă, asigurările au fost create exact în acest scop, de a fi un sprijin în situațiile dificile, de a facilita accesul cât mai multor oameni la servicii medicale de bună calitate și de a îi ajuta să își construiască, pas cu pas, o anumită stabilitate financiară. Cred că această criză ne-a maturizat, iar efectele vor începe să se vadă și mai mult din a doua jumătate a anului 2021, cel mai probabil”.

Cristian Daniel Dragoș, vicepreședinte Executiv Retail AlphaBank: „Parteneriatul cu Aegon, demarat în anul 2015, a avut ca scop principal distribuția unor produse de asigurare inovatoare, care să răspundă nevoilor prezente și viitoare ale clienților noștri. În toată această perioadă, produsele oferite au fost îmbunătățite continuu, adaptate sugestiilor primite direct din partea beneficiarilor. Aegon Diagnose.me acoperă acum întreaga familie, crescând nivelul de siguranță al acesteia într-o perioada în care grija pentru sănătatea celor apropiați este mai accentuată ca niciodată”.

Aegon România precizează că „serviciul de a doua opinie medicală Aegon Diagnose.me a fost lansat la finele lui 2017 în colaborare cu platforma Diagnose.me și pune la dispoziția românilor accesul la o echipă de peste 150 medici din 35 de ţări din Europa și SUA. Domeniile acoperite sunt oncologie, neurologie, cardiologie, ortopedie, medicină internă, pediatrie, imagistică, pneumologie etc. Totul se desfășoară online. Pacientul primește un raport de la medicul ales de pe platforma Diagnose.me în 7 zile lucrătoare de la trimiterea documentelor medicale, iar raportul primit va fi în limba română. Pachetul Standard al Aegon Diagnose.me costă 120 lei/an, iar Pachetul Expert costă 360 lei/an”. 

Aegon România se definește ca „parte dintr-unul dintre cele mai mari grupuri financiare din lume, specializat în asigurări de viață, planuri de pensie și soluții pentru investiții. Aegon are, la nivel mondial, o tradiție de peste 175 de ani și este prezent în peste 20 de țări. În total, cei peste 28.000 de angajați ai companiei oferă servicii financiare pentru aproximativ 30 de milioane de clienți din Europa, Asia și America. Aegon a intrat pe piața din România în 2007, prin compania de pensii private, și în 2008 prin compania de asigurări de viață. În prezent, Aegon are în România peste 1 milion de clienți și 150 de angajați”.