Un model conceptual de dezvoltare municipală ecologică

0

La Buzău, a fost lansat proiectul „Smart – Green – Circular Buzău“, pus în aplicare de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană – AHK România, în parteneriiat cu Primăria Municipiului Buzău și cu Goduni International. Participant la evenimentul inaugural online, ambasadorul Republicii Federale Germania în România, Cord Meier-Klodt, a salutat inițierea proiectului, care poate fi considerat de referință pentru dezvoltarea orașelor din România, exemplul fiind de urmat pentru orice oraș european.

Inițiatorii subliniază că „obiectul proiectului este reprezentat de un model conceptual de dezvoltare municipală ecologică, inteligentă și circulară, care prevede o interconectare a principalelor sisteme de alimentare și salubrizare prin intermediul unor soluții tehnologice inovative. Astfel, municipiul Buzău va face pași importanți pentru a deveni verde, smart și circular, o strategie a municipiului în această direcție existând deja de câțiva ani. Proiectul va asigura fezabilitatea tehnică și financiară, siguranța achiziției de tehnologie precum și implementarea continuă și sustenabilă. Activitățile pregătitoare derulate de o manieră convingătoare de administrația municipală din Buzău și de echipa de proiect Goduni-AHK România precum și abordarea inovatoare și sustenabilă a modelului, focalizată clar pe interconectare și integrarea sistemelor de utilități-deșeuri, energie, apă, au convins Ministerul Federal al Mediului, Protecției Naturii și Siguranței Reactoarelor Nucleare (BMU) care a aprobat finanțarea și susținerea acestui proiect dintr-un număr impresionant de peste 300 de proiecte internaționale depuse. Prima fază a proiectului, cartografierea situației existente la nivel local, se va derula timp de un an și va fi finanțată prin  intermediul inițiativei de export a Ministerului Federal Tehnologii de Mediu EXI. În vederea finanțării măsurilor și instalațiilor necesare în următoarea fază de proiect se va concepe un mix de finanțare din fonduri naționale, locale și ale Uniunii Europene”.

Raport privind investițiile străine în România

0

Consiliul Investitorilor Străini (FIC) a elaborat, împreună cu Academia de Studii Economice din București (ASE) un raport privind investițiile străine în România. Raportul este rezultatul unui demers inițiat în 2017: un proiect având ca obiectiv evaluarea contribuției investițiilor străine directe (ISD) la dezvoltarea economiei în România, comparativ cu țările din regiunea Europei Centrale și de Est.

O concluzie de bază a raportului este că „România a beneficiat de 0,45% din fluxurile totale de ISD la nivel global, adică 81,12 miliarde euro în anul 2018. Datele Băncii Naționale a României (BNR) arată că firmele ISD au efectuat 75% din exporturi și 68% din importurile totale. Numărul de salariați în companiile ISD reprezintă 26% din numărul total al salariaților din România, în ușoară scădere față de anii precedenți”.

Pe baza raportului, FIC consideră că „România trebuie să își valorifice punctele forte care o pot propulsa pe harta investitorilor străini. Având în vedere beneficiile angrenate de investiții străine în comunități și în îmbunătățirea standardului de viață al populației, cât și în avansul economic al țărilor în care sunt prezente, FIC va rămâne un partener activ și disponibil pentru autorități în schițarea direcției încare România vrea să meargă în următoarea perioadă, pentru a atrage investiții străine cu o valoare adăugată ridicată”.

Raportul integral privind investițiile străine directe în România este disponibil la adresa: https://fic.ro/Documents/view/Investitiile-straine-directe-in-Romania

Democrația poloneză în colimator

_________________

de Adam Michnik

VARSOVIA – Nu s-a mai întâmplat așa ceva în Polonia. Pe 10 februarie, ziarele și revistele și-au suspendat publicarea, site-urile de știri s-au închis și zeci de posturi de radio și televiziune au încetat să mai emită. La 30 de ani de la căderea Zidului Berlinului, abolirea cenzurii și prăbușirea Uniunii Sovietice, societatea civilă a Poloniei își apără din nou democrația atât de greu câștigată în fața unui stat hotărât să o elimine.

Politicile împotriva cărora protestează acum organele de presă independente din Polonia le-au făcut la fel de vulnerabile precum omologii lor din Rusia și Ungaria. De fapt, după cum a recunoscut public vicepremierul Jarosław Kaczyński, conducătorul de facto al Poloniei, modelul pentru regimul său este cel al Ungariei sub mandatul prim-ministrului Viktor Orbán. Așadar, pentru a înțelege protestul tăcerii presei poloneze, merită reamintită experiența maghiară.

După revenirea la putere în 2010, Orbán, hotărât să consolideze ceea ce el numea o „democrație iliberală”, s-a bazat pe tactica „salamului” inventată de Mátyás Rákosi, așa-numitul Stalin maghiar, pentru a stabili stăpânirea comunistă după cel de-al doilea război mondial. În lupta împotriva „inamicului de clasă”, comuniștii lui Rákosi au diminuat metodic instituțiile libere, felie cu felie, până când nu a rămas decât carcasa. Orbán a adaptat aceste tactici pentru secolul al XXI-lea, iar Kaczyński l-a urmat.

Prima parte, atunci și acum, au fost mass-media publice, care au fost transformate într-un purtător de cuvânt al partidului de guvernământ Kaczyński, „Legea și Justiția” (PiS). Știrile oficiale din Polonia circulă acum cu un flux constant de minciuni și calomnii, care amintesc de maeștrii propagandiști precum Joseph Goebbels și Andrei Zhdanov. Tribunalul Constituțional, procuratura și instituțiile culturale urmau să fie politizate și subordonate partidului de guvernământ. Puțin câte puțin, un stat democratic guvernat de lege s-a transformat într-un sat autoritar Potemkin.

După exemplul președintelui rus Vladimir Putin și al lui Orbán, PiS nu mai este mulțumit de controlul mass-mediei publice și de fidelitatea site-urilor și a ziarelor pro-guvernamentale și își îndreaptă atenția spre sugrumarea presei independente. Falsificarea istoriei și ascunderea scandalurilor de corupție nu sunt suficiente. Șirul de procese pornite – uneori de către guvern și alteori de persoane sau grupuri la comanda guvernului – împotriva criticilor guvernului nu este suficient. Toate organizațiile media care nu se află sub controlul regimului PiS și care nu-i servesc interesele trebuie să fie distruse.

Privită în acest context, planificata taxă publicitară a regimului, care a declanșat actuala rundă de proteste mass-media, este încă „o felie de salam”. Impozitul nu este doar o povară financiară grea, discriminatorie, ci și o armă pentru a înăbuși criticile și libera exprimare.

Ziua lui Brâncuși, în oglindă

0

Pe 19 februarie celebrăm 145 de la nașterea lui Constantin Brâncuși, la expoziția Mirrors of Brâncuși, găzduită de Muzeul Național al Țăranului Român (MNȚR). Pentru a-l sărbători pe marele sculptor, Fundația Art Production organizează un tur ghidat gratuit al proiectului multimedia.

Turul va avea loc la ora 12:00 și va fi susținut de Silvana Dulamă-Popa, curatorul Mirrors of Brâncuși și de Ilina Schileru, curator de proiecte speciale la MNȚR. Participanții vor avea ocazia să afle mai multe despre proiectul Mirrors of Brâncuși, despre cum a fost conceput, dar și despre elemente esențiale din viața marelui sculptor și despre cum a ajuns Brâncuși să fie numit „inventatorul sculpturii moderne”.

„Am gândit această întâlnire ca pe o celebrare a lui Brâncuși, o modalitate prin care să serbăm alături de public această zi specială. Vrem să pornim o conversație cu publicul despre Brâncuși, despre ceea ce a însemnat el pentru noi și despre cum putem duce mai departe moștenirea lui.”, a declarat Silvana Dulamă-Popa, curator.

Mirrors of Brâncuși dorește să lase oamenilor o amprentă mai puternică și mai concretă asupra a cine a fost Brâncuși, dar și o raportare la alte concepte și definiții, mai apropiate de esența omului și sculptorului.

Abordând noi tehnologii și reinterpretând opere cunoscute și mai puțin cunoscute ale artistului, expoziția este o prezentare dinamică a unor întâmplări din viața lui Brâncuși, relațiile sale cu personalități ale vremii, precum și trăsături de caracter despre care se vorbește prea puțin. La finalul experienței, vizitatorul va reuși să capteze informația, dar și noi concepte despre sculptor.

Expoziția multimedia Mirorrs of Brâncuși are loc la Muzeul Național al Țăranului Român între 11 și 24 februarie și poate fi vizitată de marți până duminică între orele 10:00 – 18:00.

Mirrors of Brâncuși este un proiect organizat de Fundația Art Production, Centrul de Resurse pentru Cetățenie Activă și Christian Westblink, cu sprijinul JTI și al Muzeul Național al Țăranului Român.

Proiectul este finanțat prin Granturile SEE 2014 – 2021 în cadrul Programului RO-CULTURA.

Connections a lansat Digital Workplace – soluția IT all in one pentru companiile din România

0

Connections, lider pe piața de digital transformation din România cu prezență în Bulgaria, Serbia, Germania, Franța, Austria, Olanda, SUA, Arabia Saudită și Taiwan, a lansat Digital Workplace, primul serviciu smart de pe piața din România prin care companiile pot avea acces în același timp la echipamente IT&C, produse software și suport de specialitate.

Clienții Digital Workplace își pot centraliza de-acum achiziția de echipamente (laptop-uri, sisteme desktop sau All in One și rețelistică), cu cea de licențe software (Windows, Office, Teams) și cu cea de suport IT (remote și on-site) prin achiziționarea unui singur serviciu, cu un singur furnizor și fără plăți în avans. Digital Workplace este disponibil și pentru companiile care au trecut definitiv la „work from home”.    

„Prin accesul la o suită de software colaborativ, cum ar fi Microsoft TEAMS, comunicarea dintre angajații unei companii, prin apeluri de voce sau video, nu a fost niciodată mai ușoară, practic la două click-uri distanță, fără costuri suplimentare. De asemenea, partajarea informațiilor de orice fel va fi la fel de ușor de gestionat prin accesul la platforma Microsoft OneDrive.

Achiziționând acest serviciu, o companie beneficiaza atât de o reducere directa a cheltuielilor cu până la 30%, prin reducerea costurilor cu departamentul propriu de IT, precum și indirect, printr-o gestionare mult mai ușoară a contractului, având în vedere ca va avea un singur furnizor de servicii, nu trei”, spune Vlad Sgindar, BPM & ITO Manager Connections.

Digital Workplace powered by Connections se adresează îndeosebi companiilor mici și mijlocii, cu cel puțin 20 de angajați, și este disponibil în mai multe variante, astfel încât să răspundă nevoilor tuturor potențialilor clienți. Echipele de suport sunt formate din personal certificat, cu o experiență de cel puțin cinci ani în domeniul IT&C.

Digital Workplace vine și cu o ofertă specială – Mastercard digitize your business program. Prin acest parteneriat, posesorii de carduri Mastercard Business sau Corporate, pot beneficia de 6 luni gratuite de suport remote, în primul an de contract*.

„Suntem siguri că Digital Workplace va fi un serviciu la care piața va răspunde foarte bine, prin transparența și predictibilitatea costurilor, precum și prin simplitatea de a-l achiziționa. Un alt avantaj este reprezentat de flexibilitatea serviciului, clientul având posibilitatea de a face upgrade-uri fie pentru toți utilizatorii, fie doar pentru o parte dintre aceștia, în funcție de necesități. Comunicarea între echipe va fi mai simplă, iar costurile operaționale interne vor scădea. Clienții noștri se vor putea concentra asupra activităților care contează, de problemele ce țin de IT ne vom ocupa noi”, a adăugat Vlad Sgindar.

Pe lângă pachetele standard Digital Workplace, clienții pot accesa și alte soluții IT dezvoltate de Connections.

Connections, partener UiPath Gold, a implementat cu succes procese de automatizare robotizată în industrii variate, de la companii din FMCG/CPG și banking până la firme de contabilitate, companii de BPO, companii de servicii medicale și retail. Procesele robotizate au vizat departamente operaționale, unde au fost automatizate fluxuri legate de raportări lunare, managementul concediilor, introducerea de facturi în softuri de contabilitate, înrolarea noilor angajați, dar și procese de back-office din industria bancară (instituire și ridicare popriri, management deconturi, gestiune plăți – procure-to-pay, etc).

*Oferta este valabilă la achiziționarea a minimum cinci pachete (un pachet fiind compus din echipament, software și suport) pe o perioadă de 12 luni. Lunile gratuite sunt: 1,2,3, 10,11,12)

„Politici Europene pentru Noua Economie”

0

NOUA ECONOMIE a Uniunii Europene și implicit NOUA ECONOMIE a României este una orientată masiv pe dezvoltare durabilă și cea care va construi o Românie Durabilă. Această NOUĂ ECONOMIE are nevoie de POLITICI EUROPENE EFICIENTE pentru toate statele membre, politici europene care să fie foarte realist conectate cu resursele, capabilitățile și oportunitățile fiecărui stat membru în parte.

Pandemia de COVID-19 a reconfirmat importanța investițiilor în proiecte sustenabile care să consolideze economiile cu impact minim asupra biodiversității și schimbărilor climatice și care totodată să îndeplinească condițiile pentru atingerea obiectivelor impuse de Green Deal. Premisa construirii unei economii durabile stabilită prin sistemul de clasificare al activităților economice sustenabile „EU Taxonomy” poate genera o relansare puternică a economiei. Condiția esențială este ca, deopotrivă, factorii decidenți și simpli cetățeni să înțeleagă rolul major pe care îl vor juca politicile europene orientate către schimbare creativă, către aducerea în practica curentă a celor mai avansate și mai îndrăznețe idei și tehnologii ce vor transforma fundamental relațiile dintre mijloacele de producție.

Studiu Reveal Marketing Research: 45% dintre respondenți spun că obișnuiesc să facă zilnic curățenie

Reveal Marketing Research a derulat un studiu privind comportamentul de consum al romanilor cu privire la produsele de curățenie în această perioadă. În contextul pandemiei, în care a crescut importanța igienei, este important să analizăm cum se schimbă comportamentele oamenilor și care este impactul asupra activităților lor obișnuite. Studiul a urmărit frecvența activităților de igienizare, loialitatea față de brandurile produselor de curățenie și preferința pentru locurile de achiziție a acestora.

  • 45% dintre respondenți spun că obișnuiesc să facă zilnic sau aproape zilnic curățenie.
  • 46% dintre români spun că preferă ofertele de tipul 3+1 gratis, 1+1 gratis, atunci când vine vorba despre achiziționarea produselor de curățenie.
  • Tinerii se arată cei mai loiali față de produsele de curățenie preferate – 33% dintre ei cumpără mereu aceleași branduri.

1 din 2 români face curățenie aproape zilnic 

45% dintre respondenți spun că obișnuiesc să facă (aproape) zilnic curățenie, iar aproape un sfert (24%) fac acest lucru de 2-3 ori pe săptămână. Femeile dedică mai mult timp curățeniei decât bărbații: 55% dintre ele declara că fac asta zilnic, comparativ cu 37% dintre bărbați care spun același lucru. Cei mai harnici dintre respondenți sunt persoanele cu vârste intre 25-34 de ani (50% dintre ei au spus că fac curățenie zilnic), urmați de aproape jumătate (49%) dintre cei peste 55 ani. 

Cele mai frecvente activități sunt:

  • Spălatul vaselor – 9 din 10 respondenți  spun că fac asta zilnic (87%)
  • Spălatul rufelor – 4 din 10 români spun că fac asta de 2-3 ori pe săptămână, în special persoanele între 35-44 ani și cu venituri medii

Geamurile sunt spălate mai rar – 22% dintre respondenți spun că fac acest lucru de 2-3 ori pe lună, iar 19% spun că le spală o dată pe lună.

Produsele de curățenie sunt achiziționate din supermarket/hypermarket

Potrivit Reveal Marketing Research, românii declară că preferă să cumpere produse de curățenie din supermarket sau hypermarket (78%), pe când doar 16% dintre respondenti merg la magazinele din proximitatea locuinței. Comenzile online pentru produse de curățenie sunt preferate de doar 6% dintre români.

Jumătate dintre respondenți cumpără mai multe produse cu dezinfectant din cauza contextului COVID-19

Deoarece contextul pandemiei a influențat multe comportamente de consum, ne-am întrebat în ce măsură a avut impact și asupra achiziționării produselor de curățenie în rândul romanilor. 45% dintre respondenți declară că în prezent cumpără aceleași produse că înainte de pandemie, însă adaugă în coș și câteva produse noi care conțin dezinfectant sau alte substanțe active, mai ales cei mai maturi – persoane de 45-55 de ani. 5% dintre respondenți spun că acum aleg mai degrabă alte produse ce conțin dezinfectant sau alte substanțe active. Totuși, 1 din 2 români declară că în continuare cumpără aceleași produse de curățenie că înaintea izbucnirii pandemiei, conform datelor Reveal Marketing Research, mai ales tinerii de 18-24 ani.

Piața produselor de curățenie este una stabilă – 3 din 10 români cumpără mereu același brand, indiferent de promoții. Tinerii și cei cu venituri medii – cei mai loiali consumatori 

Peste jumătate dintre respondenți (55%) declară că alternează cam aceleași branduri, în funcție de promoțiile de la raft, atunci când vine vorba de alegerea produselor de curățenie, iar 29% dintre români sunt loiali brandului preferat – îl cumpără mereu pe același, fără să țină cont de promoții. În schimb, unii consumatori achiziționează produse de curățenie pe baza promoțiilor de la raft – 13% dintre respondenți au selectat această opțiune. Un procent de doar 3% dintre români spun că se uita la alte criterii și nu cumpără niciodată același brand, făcând alegerea în funcție de reclame pe care le văd sau de atractivitatea ambalajelor.

Cei mai loiali sunt tinerii (18-24 ani) cu un procent de 33% dintre aceștia care achiziționează mereu aceleași branduri pentru produsele de curățenie. Din punct de vedere al veniturilor, cei cu venituri medii se arată cei mai loiali – 32% dintre ei cu acest răspuns. Consumatorii care alternează brandurile sunt, în special, cei cu venituri mari – 68% dintre ei au selectat această opțiune.

Loialitatea e dată de cantitățile mari cumpărate – românii preferă pachetele 3+1 gratis, astfel folosesc un timp îndelungat aceleași branduri

În medie, 46% dintre români spun că preferă ofertele cu același produs, de tipul 3+1 gratis, 1+1 gratis, atunci când  vine vorba despre produsele de curățenie, iar 40% dintre români, în medie, optează pentru ofertele de cantitate, de tipul primești 20% în plus din produsul respectiv, pentru același preț. Pachetele complementare (de exemplu, balsam + detergent) au fost menționate de 28% dintre respondenți ca fiind atractive.

_________________

Despre Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

***

Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1011 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 19-25 ianuarie 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.

Platformă pentru conferințe și evenimente cu zeci de mii de participanți

0

Eventmix.live , platformă self-service în care organizatorii își pot crea un website dedicat unui eveniment sub brand propriu, pe link-ul lor, devine disponibilă publicului larg și poate găzdui evenimente mari, cu agende complexe și mii de participanți, odată cu trecerea la versiunea Public Beta și dezvoltarea unor noi funcționalități.

Proiectul Eventmix.live a fost lansat în septembrie 2020 de antreprenorii în serie Sergiu Biriș și Andrei Dunca (foto) și se adresează celor care doresc să organizeze, pe site-ul propriu, evenimente online interactive, precum conferințe, workshop-uri, webinarii, concerte sau cursuri. De la lansare, platforma a fost îmbunătățită prin dezvoltarea de noi funcționalități, astfel încât fiecare organizator să poată gestiona cu succes orice fel de eveniment virtual sau hibrid, de la înregistrarea participanților, procesul de ticketing, zona expo pentru sponsori sau zona de networking unde participanții pot interacționa.

Sergiu Biriș, CEO și cofondator al Eventmix.live: „Pe toată perioada de la lansare am continuat să îmbunătățim platforma astfel încât oricine să poată organiza un eveniment sub brand propriu. Prin noua versiune Eventmix.live extindem accesul organizatorilor de evenimente și putem acomoda orice tip de eveniment, chiar și cu zeci de mii de participanți simultan, pe o durată de mai multe zile. Pentru anul acesta, vizăm extinderea prezenței noastre în Statele Unite ale Americii, o piață pe care o considerăm un accelerator de dezvoltare, precum și creșterea numărului de evenimente în zona medicală, foarte importante în contextul pandemiei”.

Referitor la participarea la programul de accelerare thefamily.co, unul dintre cele mai solide programe dedicate startup-urilor din Europa, Sergiu Biriș subliniază: „Proiectul thefamily.co ne ajută la deschiderea nostră către piețe internaționale, mai ales că Eventmix.live a fost gândit de la început să fie un proiect scalabil la nivel global. De asemenea, faptul că vom avea posibilitatea de a prezenta proiectul în fața unui număr mare de investitori la finalul programului, este o oportunitate de neratat pentru noi. Obiectivul nostru este să atragem o rundă de investiție care să contribuie la accelerarea creșterii și la extinderea globală a proiectului”.

Eventmix.live reamintește că „până în prezent, a găzduit cu succes evenimente de la 50 și până la 3200 de participanți, desfășurate pe parcursul unei zile întregi sau pe mai multe zile. Din totalul evenimentelor, cea mai mare pondere au avut-o cele medicale, urmate de evenimentele de wellness și din educație, organizate atât din România, cât și din Statele Unite ale Americii. Printre clienții recurenți ai platformei se numără Mediamed Publicis care au organizat cu ajutorul Eventmix.live conferințe și congrese în domeniul medical, dar și SuperTeach care desfășoară lunar conferințe în domeniul educației”.

Obiectivele pentru 2021 sunt dezvoltarea platformei, „în prezent fiind în lucru mai multe opțiuni care vor facilita desfășurarea evenimentelor online pentru orice organizator. Totodată, inițiatorii proiectului doresc să crească gradul de notorietate a platformei în Statele Unite ale Americii, unde urmează extinderea echipei de vânzări. Un alt obiectiv este creșterea numărului de evenimente din domeniul medical, nișă în care platforma s-a dovedit până acum extrem de eficientă și ușor de utilizat pentru organizatori și participanți”.

Eventmix.live se definește ca „un concept realizat de Sergiu Biriș și Andrei Dunca, antreprenori cu background solid în zona de video streaming și business online. Este al treilea proiect pe care cei doi îl lansează împreună. Cei doi mai colaborat și în trecut, fiind co-fondatorii platformei românești de video sharing Trilulilu, achiziționată de compania Digitap, precum și LiveRail, companie de publicitate video online și unul dintre cele mai de succes startup-uri pornite de fondatori români, fondat în 2007 și achiziționat de compania Facebook în 2014”.

Finanțare EximBank pentru producătorul agricol Schwab Agro Prod

0

EximBank anunță acordarea unei finanțări cu dobândă subvenționată în valoare de 21 de milioane de lei companiei Schwab Agro Prod, una dintre cele mai mari companii cu profil agricol din judeţul Satu Mare, în cadrul schemei de ajutor de stat Covid-19 pe care o implementează în urma mandatului special primit din partea statului român. Fondurile acordate Schwab Agro Prod în cadrul programului financiar de susținere a companiilor mari și a IMM-urilor cu cifră de afaceri de peste 20 milioane lei (în 2019) sunt destinate finanțării activității curente a companiei.

Traian Halalai, președintele executiv al EximBank, subliniază: „EximBank are ca obiectiv principal susținerea companiilor românești pentru depășirea acestei perioade speciale generată de criza sanitară și, de aceea, ne-am extins portofoliul cu această măsură temporară de ajutor de stat care are ca scop deblocarea accesului la finanțare al firmelor care se confruntă cu deficit de lichidități. Companiile mari și IMM-urile cu cifră de afaceri peste 20 de milioane de lei în 2019 pot aplica pentru aceste produse cu componentă de ajutor de stat până la data de 31 mai 2021. Încurajăm atât firmele, cât mai ales băncile comerciale, să exploateze această resursă valoroasă și accesibilă pe care o reprezintă finanțările și garanțiile pe care statul român le pune la dispoziția companiilor prin intermediul EximBank, o resursă ce poate deschide mult mai ușor calea companiilor spre produsele oferite de bănci, în condiții de risc reduse pentru acestea din urmă”.

Mihai Schita, managerul Schwab Agro Prod: „Anul trecut a fost unul dificil pentru toată lumea, dar, cu o strategie de criză eficientă, noi am reușit să optimizăm operațiunile pentru a asigura continuitatea activității. Cu toate acestea, având în vedere că situația este în continuă evoluție, trebuie să fim pregătiți să facem față oricăror provocări viitoare. De aceea, suntem încântați că am reușit să accesăm această finanțare de la EximBank care ne va permite să ne consolidăm capitalul de lucru și să ne concentrăm atenția pe derularea proiectelor de dezvoltare pe termen scurt, respectiv punerea în funcțiune a unui nou centru de procesare viticol cu o capacitate de până la 2.000 de tone de vin anual, precum și pe atingerea obiectivelor stabilite pentru termen lung – creșterea prezenței pe piața vinului și continuarea extinderii suprafeței agricole exploatate”.

Schwab Agro Prod este definită prin aceea că „a fost înfiinţată în anul 2004, iar în prezent exploatează 3.000 ha de teren agricol, în zona Ardud, cu 40% culturi de toamnă (grâu și rapiță) și restul culturi de primăvară (soia, floarea-soarelui şi porumb). În timp, societatea și-a lărgit sfera de activitate orientându-se către domeniul viticol. Astfel, în anii 2008 – 2009, a înființat plantații de viță de vie pe o suprafață de 205 ha de teren în zona Rătești, județul Satu Mare, fiind prima companie care a realizat o plantaţie de anvergură de struguri roşii din această regiune. În plus, Schwab Agro Prod deține și unul dintre cele mai moderne centre pentru depozitarea cerealelor din Transilvania, cu o capacitate de stocare de 35.000 tone și o capacitate de uscare 800 tone/zi, iar în 2014 a inaugurat o stație de biogaz în localitatea Ardud. Compania are aproape 50 de angajați, iar în 2019 a avut afaceri de circa 221 de milioane de lei”.

EximBank informează în context: „Companiile mari și IMM-urile cu cifră de afaceri peste 20 de milioane de lei în 2019 pot beneficia de produse noi de finanțare și garantare cu componentă de ajutor de stat, oferite de EximBank ca parte a programului guvernamental de sprijin din cadrul Planului de investiții și relansare economică. Prin acest program se asigură acces la instrumentele de suport oferite de statul român și obținerea unui nivel de susținere similar cu companiile europene pentru toate firmele românesti eligibile interesate, care pot avea acces la sprijin la suma maximă permisă de Cadrul temporar al Comisiei Uniunii Europene.

Principalele caracteristici ale programului de susținere a companiilor mari și a IMM-urilor cu cifră de afaceri peste 20 de milioane de lei în 2019:

  • Alocare bugetară prin EximBank în numele și contul statului – 4 miliarde de lei
  • Produse noi de finanțare și garantare cu componență de ajutor de stat, oferite de  EximBank  alături de portofoliul existent de finanțări, garanții și asigurări oferite în condiții de piață
  • Potențial de susținere a sute de companii mari și IMM-uri  din România, prin credite de investiții, capital de lucru sau garanții pentru liniile de finanțare, care să permită continuarea și dezvoltarea activității, creșterea volumului de afaceri și păstrarea sau crearea de noi locuri de muncă
  • Costuri minime, în concordanță cu Cadrul Temporar al Comisiei Uniunii Europene – ROBOR + 0,25%-2% pe an

Termenul până la care companiile pot depune dosare de solicitare a produselor de finanțare și garantare din cadrul acestei scheme de ajutor de stat este 31 mai 2021”.

Investiție pe piața de logistică și transport cu temperatură dublu controlată

0

Frigonet Logistics asigură transportul în camioane cu dublă temperatură controlată, ceea ce asigură conservarea perfectă a alimentelor refrigerate și a celor congelate, făcând posibil transportul de produse variate cu același autocamion. Pe piața de logistică și transport național a intrat în 2020, printr-o investiție inițială de circa 500.000 de euro a familia de antreprenori Dărmănescu, asigurând transport și depozitare în hub-urile din București, Cluj-Napoca, Bacău și Constanța, pentru toate supermarketurile din rețeaua IKA, în retailul tradițional, precum și către unități horeca, benzinării, persoane fizice.

Frigonet Logistics anunță că „la începutul lui 2021, divizia și-a dublat flota auto, de la 15 la 30 de autospeciale frigorifice, în timp ce numărul de clienți a ajuns la circa 100” și că „în prezent flota diviziei parcurge circa 300.000 kilometri lunar, iar planurile de dezvoltare includ creșterea numărului de clienți, din rândul companiilor care au nevoie de servicii de logistică, incluzând depozitare și transport ale unor produse alimentare, la temperaturi controlate. Ca obiectiv în 2021, reprezentanții companiei și-au propus atingerea unei cifre de afaceri de 1 milion euro, pentru Frigonet Logistics”. 

Frigonet Logistics, Alfredo Seafood, divizia de procesare și distribuție a peștelui și fructelor de mare și BistroMar, restaurant-pescărie pe bază de pește și fructe de mare, situat în zona Floresca din București sunt cele trei divizii de business ale companiei  „Bistromar la Timona”, deținută de familia Dărmănescu.

Mihai Cristian Dărmănescu

Mihai Cristian Dărmănescu, directorul general al companiei „Bistromar la Timona”, subliniază: „Noi avem o experiență de peste 10 de ani în distribuția peștelui proaspăt, care este unul dintre cele mai complexe produse, din punct de vedere logistic, din cauza termenului de expirare foarte scurt. De asemenea, avem în portofoliu și produse congelate și refrigerate. Inițial am înființat Frigonet Logistics strict pentru transportul produselor marca Alfredo Seafood, iar apoi am realizat că pe piața locală de transport și distribuție la temperatură controlată există un gol, o nevoie foarte mare de servicii, care este neacoperită. Ne dorim să avem clienți din două mari categorii, care în prezent sunt insuficient deservite. Este vorba despre companiile care au nevoie de servicii de logistică la temperaturi controlate și de persoanele fizice, care vor să cumpere alimente online și să le fie livrate în condițiile păstrării lanțului frigorific. Noi vom face, practic, și un fel de curierat pentru produse congelate și refrigerate. Acest tip de serviciu nu exista până acum, pe piața locală, la nivel național”. Semnalarea sa este că în România, serviciile logistice cu dublă temperatură controlată sunt oferite într-o măsură foarte mică, Frigonet Logistics fiind unul dintre puținii jucători care le furnizează, în momentul de față. Principalul avantaj al dublei temperaturi constă în faptul că astfel pot fi transportate în același camion atât produsele alimentare congelate, la temperaturi de -18 grade, cât și cele refrigerate, la temperaturi de +2-+ 4 grade: „Investițiile în transportul cu dublă temperatură controlată sunt mai mari cu circa 15-20% decât în condiții de monotemperatură. Acesta este principalul motiv pentru care suntem printre foarte puținele companii care au o asemenea activitate”.