Susținere pentru antreprenoriat în industriile creative

0

„Încurajarea antreprenorialului și a ocupării pe cont propriu prin susținerea înființării de întreprinderi în industriile creative în zona urbană din regiunea Nord-Vest” a constituit obiectivul general al unui proiectului „Creative START”, implementat de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) în perioada ianuarie 2018-martie 2021, în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020, în parteneriat cu Blocul Național Sindical (BNS), proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014–2020.

Obiectivul general al proiectului concretizează obiectivul tematic 8 Promovarea unor locuri de muncă durabile și de calitate și sprijinirea mobilității lucrătorilor și obiectivul specific 3.7 Creșterea ocupării prin susținerea întreprinderilor cu profil nonagricol din zona urbană.

Proiectul a avut ca obiective specifice „dezvoltarea competențelor antreprenoriale și manageriale și susținerea dezvoltării spiritului antreprenorial și inovator a 600 de persoane care doresc să inițieze o activitate independentă prin participarea la cursuri de formare în domeniul antreprenoriatului; creșterea gradului de informare și de conștientizare cu privire la beneficiile antreprenoriatului, care poate fi o opțiune de carieră pentru fiecare, prin desfășurarea unei campanii de promovare la nivelul regiunii de implementare; încurajarea antreprenoriatului prin implementarea unei scheme de ajutor de minimis pentru 75 de start-up-uri din domeniul industriilor creative și prin înființarea unui hub al cărui principal obiectiv îl reprezintă sprijinirea persoanelor care doresc să demareze o activitate pe cont propriu; creșterea ocupării la nivelul regiunii Nord-Vest prin crearea a 150 de locuri de muncă în întreprinderile nou înființate; promovarea inovării sociale prin încurajarea viitorilor antreprenori să angajeze persoane din grupuri vulnerabile; prin crearea de parteneriate la nivelul regiunii Nord-Vest care vor implica stakeholderii relevanți pentru promovarea antreprenoriatului; prin organizarea “Zilei porților deschise” de către 50 dintre întreprinderile finanțate și prin implicarea activă a mai multor antreprenori de succes în cadrul activităților proiectului (în special în cadrul activităților de mentorat)”.

Dintre rezultatele proiectului, sunt de evidențiat: „677 persoane au fost instruiți în cadrul cursurilor de formare profesională participând la cursuri în care au învățat despre gestionarea activității antreprenoriale, cercetarea pieței, a mediului de marketing și elaborarea strategiei de marketing sau accesarea surselor de finanțare pentru afacere; 609 persoane au fost certificate în domeniul competențelor antreprenoriale; au fost depuse 144 de planuri de afaceri din cadrul concursului de planuri de afaceri; s-au înființat 74 de IMM-uri care, în prezent, sunt încă active; au fost create 164 de locuri de muncă; 70% din firme au fost înființate de un antreprenor aflat în grupa de vârstă 31-50 ani; a fost realizat un studiu IMMetru Nord-Vest – industriile creative în vreme de pandemie, care a intervievat antreprenori și a propus măsuri de îmbunătățire a mediului economic din România”.

Stanciu Alexandru, Moty Consult&Coaching SRL, beneficiar al proiectului: „Mă declar fericit și mulțumit de modul în care a evoluat business-ul meu în această perioadă și de modul în care am reușit să gestionez eficient finanțarea primită. Sunt convins, că de la an la an, acest business va evolua și se va extinde constant. Sunt recunoscător pentru această oportunitate de finanțare și recunoscător întregii echipe care s-a ocupat de gestionarea întregului proiect”. 

Catinas Teodora, Părinte Informat SRL: „Mă pot declara norocoasă că am avut șansa să beneficiez de fonduri pentru a-mi dezvolta această afacere. În tot acest timp am învățat mult despre ce înseamnă antreprenoriatul, care sunt provocările acestui domeniu, am simțit ce înseamnă să te bucuri de reușită și, în același timp, ce înseamnă nesiguranța pentru ziua de maine, deși startul a fost mult sprijinit prin fondurile din proiect. Am aflat cum e să muncești, întâi de toate, ca să poți să plătești oamenii care lucrează pentru afacerea ta. Am simțit că rigorile proiectului m-au protejat în multe puncte fragile în care din lipsă de informații legate de (resurse umane, legislația muncii, contabilitate, domeniu juridic) aș fi putut să intru foarte ușor în eroare. A fost și continuă să fie o experiență extrem de interesantă și mulțumesc tuturor celor care au fost implicați în acest proces, indiferent dacă am avut contact direct cu aceștia sau nu”.

Studiu EY: Explozia serviciilor publice digitale alimentează îngrijorările cetățenilor legate de protecția vieții private

0

  • 53% dintre respondenți consideră că riscurile divulgării datelor lor de către autorități sunt mai mari decât beneficiile
  • 61% ar apela la programele de instruire oferite de stat pentru a-și îmbunătăți abilitățile digitale
  • 72% consideră că tehnologia poate fi utilizată în beneficiul societății, dar apar preocupări legate de inegalitate și coeziune socială

Autoritățile publice care insistă să crească gradul de utilizare a serviciilor online riscă să-și înstrăineze un număr mare de cetățeni pe fondul îngrijorărilor privind protecția confidențialității datelor, se arată în studiul EY Cum poate guvernarea digitală să conecteze cetățenii fără să îi lase în urmă pe cei neconectați?, care a sondat opiniile a 12.100 de respondenți din rândul populației active din 12 țări. Derulat de Ipsos MORI, studiul vine cu o serie de recomandări adresate guvernelor care se confruntă cu creșterea gradului de digitalizare a serviciilor în perioada pandemiei provocate de COVID-19. 

În ultimul an, pandemia a forțat autoritățile să pună la dispoziția cetățenilor mai multe servicii la distanță, în unele cazuri, acestea fiind în întregime online. Rezultatul a fost generarea unor cantități mult mai mari de date ale cetățenilor, care au fost colectate de autorități. În acest context, peste jumătate dintre participanții la studiu (53%) consideră că riscurile legate de protecția, confidențialitatea și condițiile de divulgare a datelor lor personale depășesc beneficiile obținute prin serviciile digitale. 46% dintre respondenți consideră că datele lor nu ar trebui transmise între sectorul public și cel privat, în timp ce doar 29% sunt de acord cu acest lucru. În același timp, 41% dintre respondenți consideră că datele lor nu ar trebui divulgate în interiorul sectorului public, față de 33% care sunt de părere contrară. Aproape trei sferturi dintre respondenți (72%) se opun vânzării datelor lor cu caracter personal de către autorități unei companii din sectorul privat, chiar dacă obiectivul este finanțarea unor servicii publice mai bune sau reducerea taxelor.

Arnauld Bertrand, lider EY Global Government and Public Sector Consulting, a declarat:

„Concluziile studiului ar trebui să reprezinte un semnal de alarmă pentru guvernele din toată lumea. Beneficiile unui stat mai digital, printre care o eficiență crescută, o valoare adăugată mai mare pentru contribuabili și o calitate mai bună a serviciilor destinate cetățenilor, vor fi diminuate semnificativ, dacă segmente mari ale populației nu cred în ele și există riscul ca acestea să se îndepărteze de serviciile publice tot mai digitalizate. Există posibilitatea alienării multor persoane, ceea ce poate deveni rapid o problemă periculoasă pentru cetățeni, autorități și întreaga societate”. 

Optimismul tehnologic este temperat de neîncredere

Deși studiul reflectă optimismul în ceea ce privește modul în care tehnologia îmbunătățește nivelul de trai (potrivit opiniei a 72% dintre respondenți), există îngrijorări legate de impactul general al acesteia. Mulți consideră că utilizarea tehnologiei la scară mai largă are potențialul de a amplifica inechitățile sociale, 32% declarând că tehnologia va duce la adâncirea inechității sociale, iar 34% spunând că tehnologia oferă mai multă putere celor care sunt deja bogați și puternici.

Există însă și alte îngrijorări legate de impactul dependenței crescute de tehnologie asupra coeziunii sociale. La nivel global, 32% dintre cetățeni consideră că tehnologia îi va determina pe oameni să se simtă mult mai puțin legați de comunitățile lor. Cu toate acestea, există încă cerere pentru dezvoltarea abilităților digitale, 61% dintre participanții la studiu menționând că ar apela la astfel de programe de instruire puse la dispoziție de autorități, dacă ar fi disponibile.

Carmen Adamescu (foto), Partener, Consultanță, Liderul practicii de tehnologie pentru EY România și Moldova: „Fiecare progres din știință și tehnologie a fost însoțit de avantaje și dezavantaje, beneficii și provocări. Digitalizarea serviciilor publice este o nevoie incontestabilă, întrucât rezolvă problemele cetățenilor rapid și eficient, mai ales în contextul actual, dat de pandemie, în care apropierea socială între indivizi a devenit un pericol evident. Guvernele au mandatul să accelereze dezvoltarea digitală a acestor servicii în condiții de securitate cibernetică adecvată și trebuie să aibă în vedere guvernanța acestor servicii în beneficiul cetățenilor, să adapteze legile și regulile la mediul virtual actual. Tehnologia oferă cu adevărat avantaje celor care știu să o utilizeze și reprezintă o provocare pentru cei care nu știu. Barajul neștiinței trebuie depășit prin accesul la educație și informare și nu prin ignoranță. Cetățenii actuali nu mai trăiesc în comunități restrânse, ci sunt din ce în ce mai conectați la mediul virtual, depășind granițele țărilor și continentelor. Astfel, guvernanța digitală, securitatea cibernetică și educația trebuie să fie componente intrinseci ale inițiativelor de digitalizare pentru a facilita și proteja conexiunea între oameni și mașini.”

Șapte tipologii de cetățeni cu care trebuie să dialogheze guvernele

Studiul împarte respondenții în șapte tipologii: tehnofili entuziaști, persoane pregătite și capabile, aspiranți conștiincioși, sceptici în privința tehnologiei, apărători ai vieții private, spectatori pasivi și întreținători de familie cu venituri modeste. Aceste tipologii oferă perspective asupra modului în care statele ar trebui să colaboreze cu diferitele grupuri sociale.

De exemplu, studiul arată că tehnofilii entuziaști, persoanele pregătite și capabile și aspiranții conștiincioși sunt mai deschiși în ceea ce privește divulgarea datelor personale pentru a avea acces la un serviciu sau pentru a realiza o tranzacție online, precum și în ceea ce privește divulgarea datelor către terți. În schimb, cei din rândul scepticilor, apărătorilor vieții private și al spectatorilor pasivi sunt mai reținuți în a oferi accesul autorităților și companiilor la datele lor personale.

Mai mult, aceste categorii oferă și informații cheie despre perspectivele anumitor grupuri demografice în privința unor teme fundamentale, precum imigrația, schimbările climatice și globalizarea.

_________________

Despre studiu

Ipsos MORI a realizat interviuri online cu 12.100 de participanți de vârstă activă din 12 țări (aproximativ câte 1.000 din fiecare țară) din toată lumea în perioada iulie – septembrie 2020. Datele au fost ponderate în funcție de vârstă, gen, regiune și statutul profesional pentru a obține profile reprezentative la nivel național. Țările incluse în studiu au fost Australia (persoane cu vârste cuprinse între 18-65 ani), Brazilia (18-59 ani), Franța (16-75 ani), Germania (16-75 ani), India (18-50 ani), Japonia (18-75 ani), Malaiezia (18-65 ani), Mexic (18-59 ani), Africa de Sud (18-65 ani), Emiratele Arabe Unite (18-55 ani), SUA (18-75 ani) și Regatul Unit (16-75 ani). În țările cu un grad de penetrare al internetului relativ redus, eșantionul este format mai degrabă din persoane din mediul urban, cu un nivel de studii mai ridicat și/sau cu o situație materială mai bună decât populația generală, iar rezultatele trebuie interpretate ca reflectând opiniile populației mai „conectate”.

Despre EY România

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 298.000 de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de țări și venituri de aproximativ 37,2 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2020. Reţeaua noastră este cea mai integrată la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le oferim clienţilor servicii prin care să beneficieze de oportunitățile din întreaga lume.
Prezentă în România din anul 1992, EY este liderul de pe piața serviciilor profesionale. Cei peste 800 de angajați din România și Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistență fiscală, juridică, strategie și tranzacții, consultanță către companii multinaționale și locale. Avem birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Chișinău. EY România s-a afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în finala mondială ce are loc în fiecare an, în luna iunie, la Monte Carlo. În finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informații, vizitați pagina noastră de internet: www.ey.com

Studiu Deloitte: posibilitatea de a lucra de acasă reduce nivelul de stres pentru Generațiile Millennials și Z

0

Programul de lucru flexibil, implementat pe scară largă pe fondul pandemiei de COVID-19, ar putea reprezenta o soluție pentru reducerea nivelului de stres pe care îl resimt tinerii. Aproape 70% dintre Millennials și 64% dintre exponenții Generației Z susțin că posibilitatea de a lucra de acasă în viitor ar scădea stresul, reiese din cel mai recent studiu Deloitte Millennial Survey. Această ediție a studiului a fost efectuată pe baza a două sondaje – primul, derulat în 43 de țări, înainte de apariția noului coronavirus, iar al doilea, în 13 țări, după declanșarea pandemiei.

Conform studiului, nivelul de stres continuă să preocupe intens tinerii și să le influențeze planurile cu privire la carieră. Totuși, ponderea celor care spun că sunt stresați în cea mai mare parte a timpului a scăzut în timpul pandemiei în cazul ambelor categorii față de rezultatele primului sondaj, de la 50% la 42% pentru Millennials și de la 52% la 44% pentru cei din Generația Z, pe fondul încetinirii activității din perioada stării de urgență.

Situația financiară rămâne un factor de stres pentru Millennials, mai ales pentru cei care și-au început cariera la debutul crizei financiare din 2008, iar acum se confruntă cu o nouă recesiune. Din sondajul derulat anterior pandemiei a reieșit că mai mult de 50% dintre ei estimau o înrăutățire a situației lor financiare în anul care urma, iar ponderea acestora a crescut la 61% după răspândirea virusului.

Tinerii, în special cei din generația Millennials, simt tot mai mult nevoia de stabilitate, tendință manifestată încă dinainte de pandemie. Din primul sondaj reiese că cei care vor să rămână alături de angajatorul lor timp cinci ani sau mai mult sunt mai numeroși decât cei care vor să îl părăsească în următorii doi ani. Această situație este o premieră de la includerea acestei întrebări în studiu, în urmă cu patru ani. Ponderea celor care ar pleca în doi ani sau mai puțin a scăzut de la 49% la 31%, iar a celor care vor să rămână pe termen lung a urcat de la 28% la 35%. Cei din Generația Z  sunt dispuși să își schimbe locul de muncă mai des, însă doar jumătate vor să o facă în primii doi ani, față de 61%, în ediția anterioară a studiului.

În același timp, generațiile tinere se implică tot mai mult în acțiuni cu caracter social. Trei sferturi dintre participanții la sondaj spun că pandemia i-a determinat să fie mai atenți la nevoile altora și că intenționează să se implice în acțiuni benefice pentru comunitate, aspect care se reflectă și în obiceiurile lor de cumpărare. În jur de 60% plănuiesc să cumpere mai mult de la marii comercianți care și-au protejat angajații și au avut un impact pozitiv în societate în timpul pandemiei. De asemenea, aproape trei sferturi vor face un efort suplimentar să cumpere produse și servicii de la afaceri mici, locale.

Nu în ultimul rând, o largă majoritate (80%) consideră că guvernele și organizațiile de afaceri trebuie să facă eforturi mai mari pentru a proteja mediul, deși se tem că impactul economic al pandemiei ar putea face acest aspect mai puțin prioritar.

„În plus față de cele de mai sus, dacă ne raportăm la faptul că două treimi dintre participanții la sondajul desfășurat după declanșarea pandemiei s-au declarat mulțumiți de rapiditatea și de maniera în care au acționat angajatorii lor ca răspuns la criza sanitară și la faptul că aproximativ 60% susțin că acest aspect i-a determinat să își dorească să rămână alături de angajatorii lor pe termen lung, se desprinde un fir conducător în discuția despre angajament în muncă la nivelul generației foarte tinere. Iar acesta este modul în care companiile aleg să se aplece în mod autentic asupra preocupărilor angajaților și grija pentru bunăstarea lor este manifestată practic, nu doar declarativ”, a declarat Raluca Bontaș(foto), Partener Global Employer Services, Deloitte România.

La cea mai recentă ediția e studiului Deloitte Global Millennials Survey au participat, aproape 18.500 de reprezentanți ai generației Millennials și Z din 43 de țări la etapa de dinaintea declanșării pandemiei, și 9.100 de respondenți din 13 țări, la etapa de după răspândirea noului coronavirus. Printre intervievați sunt atât persoane cu funcții executive în mari organizații, cât și angajați cu normă redusă, voluntari sau șomeri, absolvenți de studii medii și universitare, dar și persoane care nu au absolvit aceste forme de învățământ.

Digitalizarea, soluția pentru dezvoltarea sustenabilă a sistemului bancar

0

Tehnologia devine tot mai importantă pentru fiecare dintre noi, iar în ultimii ani aceasta a ajuns să ne fie extrem de necesară, atât în desfășurarea activităților cotidiene, cât și pentru a interacționa sau a comunica unii cu ceilalți.

Digitalizarea aduce numeroase beneficii în economia globală, iar la nivelul sistemului bancar acestea se traduc în: optimizarea costurilor și îmbunătățirea eficienței operaționale; facilitarea proceselor și înlesnirea operațiunilor; creșterea exponențială a veniturilor; dezvoltarea portofoliului de clienți și posibilitatea de a dezvolta rapid soluții și servicii bancare potrivite pentru fiecare dintre aceștia în parte.

Identificând toate oportunitățile aduse de transformarea digitală și trendurile existente în piață la acest moment, Banca Română de Credite și Investiții (BRCI) a decis să pună la punct un plan de investiții și să contureze o strategie complexă de transformare digitală, cu scopul de a-și consolida prezența pe piață și a pune bazele unei evoluții sustenabile. BRCI a început un proces amplu de îmbunătățire a infrastructurii sale și a sistemelor de securitate, conturând un model de business inovativ, digital, care are în centru siguranța datelor clienților și a proceselor derulate, dar și adaptabilitatea portofoliului de servicii.

Astfel, începând din februarie anul trecut, BRCI a investit peste 1 milion de euro în soluții tehnologice inovatoare, inclusiv în dezvoltarea de la zero a conceptului MIND – care are în spate platforme exclusiv digitale, ce răspund în mod direct la nevoile bancare ale clienților, consumatorii având posibilitatea să își deschidă contul lor total digital, simplu și ușor, rapid și fără efort. MIND respectă toate normele de securitate cibernetică, astfel că datele clienților sunt în deplină siguranță. 

MIND simplifică anumite acțiuni precum crearea unui cont, verificarea soldului sau efectuarea unor plăți 100% online, fără să fie necesar mersul la bancă sau semnarea unor acte și contracte în format fizic. În această perioadă favorabilă digitalizării și odată cu lansarea acestui concept, BRCI își propune să devină o bancă de nișă, cu soluții bancare digitale.

Pentru clienții persoane juridice, banca oferă soluții de finanțare a nevoilor de creditare pe termen scurt, prin servicii de factoring domestic și de export, servicii de forfetare acreditive, linii de credit și alte produse similare.

Totodată, în decembrie 2020, banca a lansat aplicația de Mobile Banking – BRCI Mobile, și aplicația 3DSecure – BRCI SECURE,  iar în ianuarie 2021, platforma de înrolare online pentru clienții persoane fizice, urmând să fie pus la punct procesul prin care și persoanele juridice să poată realiza onboarding-ul online. Pentru următorii trei ani, BRCI are în vedere optimizarea operațiunilor si proceselor prin implementarea unor noi instrumente digitale pentru retail, ce vor fi oferite în România și spațiul CE.

„În această eră în care tehnologia este prezentă la orice pas, inovația tehnologică și transformarea digitală pot contribui semnificativ la dezvoltarea tuturor sectoarelor economice și implicit a domeniului bancar. Oportunitățile aduse de digitalizare sunt uriașe, iar noi avem datoria de a le valorifica pentru a rămâne competitivi și a asigura continuitatea unei dezvoltări sustenabile în viitor. MIND este un concept care transformă serviciile financiare, din punct de vedere digital, scopul nostru fiind acela de a ne adapta la nevoile și profilul clienților noștri. Soluția MIND se bazează pe adaptabilitate și inovație și reconfigurează serviciile bancare tradiționale, transformând vechiul mod de interacțiune dintre bancă și client”, declară George Ciobănașu, Președintele Consiliului de Supraveghere al Băncii Române de Credite și Investiții.

Proiectele BRCI în această direcție vin în contextul în care studiile indică o tendință tot mai pronunțată spre digitalizare la nivelul acestui sector, iar tot mai mulți români consideră că aceasta este o componentă foarte importantă în strategia unei bănci. Mai exact, într-un studiu realizat de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES), în decembrie 2020, comandat de Asociația Română a Băncilor (ARB), se arată că 43% dintre utilizatorii de servicii financiare efectuează plăți cu cardul la comercianți; 27% plătesc prin internet sau mobile banking; 61% au menționat că retrag numerar de la bancomate. Conform studiului citat, comportamentul de utilizare a cardurilor arată o reducere cu 30% a ponderii persoanelor care retrag numerar de la bancomat față de acum cinci ani; 14% dintre cei care utilizează aplicații de mobile banking le folosesc zilnic, la fel ca 10% dintre utilizatorii aplicațiilor de internet banking.

Totodată, un sfert (25%) dintre respondenții studiului Reveal Marketing Research, privind percepția românilor despre digitalizarea băncilor și încrederea în deciziile acestora (publicat la începutul acestui an), a menționat digitalizarea ca valoare importantă pe care o atribuie unei bănci și 30% dintre respondenți preferă o bancă digitalizată. În același timp, 32% dintre cei intervievați sunt siguri că băncile vor continua digitalizarea în următoarele 12 luni; cei din mediul urban sunt în cea mai mare măsură convinși de această schimbare a serviciilor bancare – 39% au răspuns că sunt siguri de tendința spre digitalizare, comparativ cu 22% dintre respondenții din mediul rural.

Utilizarea tehnologiei în dezvoltarea de noi servicii și soluții bancare mai sigure, mai rapide și mai eficiente devine tot mai importantă, iar prin intermediul acestor demersuri, BRCI își propune să treacă la modelul de business digital, având în prim-plan atât securitatea, conformitatea și dezvoltarea afacerii, cât și atragerea unui număr cât mai mare de clienți cărora să le propună o ofertă dinamică și variată, adecvată nevoilor fiecăruia în parte.

„Digitalizarea presupune și automatizarea proceselor interne ale băncii, care aduc simplitate, rapiditate, risc operațional semnificativ redus și, în final, procese mai eficiente. Și, nu în ultimul rând, digitalizarea înseamnă mindset adecvat. Este un mod de a fi, un mod de a gândi. Pentru ca digitalizarea să producă rezultate, este nevoie de mentalitate și abordare digitale la nivelul de ansamblu al afacerii. În acest întreg context, drumul pe care pășește BRCI înseamnă mai mult decât un cumul de platforme tehnice și sisteme informatice. Înainte de toate, înseamnă oameni pregătiți pentru digitalizare și orientare înspre simplitate și eficiență”, mai afirmă George Ciobănașu.

BRCI își propune să-și continue activitatea în sectorul financiar într-un mod sustenabil și să genereze valoare adăugată, integrând tehnologia în strategia sa de business și dezvoltând produse de economisire și creditare competitive.

Agenția de comunicare digitală Ideologiq, 30% creștere a cifrei de afaceri în 2020 față de 2019

0

Agenția de comunicare digitală Ideologiq, parte a grupului Ascendis, anunță încheierea anului 2020 cu o cifră de afaceri cu 30% mai mare decât în anul precedent: 1,4 milioane de euro, cu sublinierea că „în contextul pandemiei, portofoliul de clienți existenți ai agenției a rămas intact, la care s-au adăugat alți trei noi. Pentru anul 2021, Ideologiq și-a propus depășirea unei CA de 1,7 milioane de euro”.

Adrian Ichim, fondator și partener al Ideologiq: „Cu siguranță 2020 a fost un an inedit, însă am reușit să gestionăm rapid situația provocată de pandemie și să ne adaptăm noilor reguli. Schimbările pe care a trebuit să le facem în cadrul agenției și implementarea modului de lucru de acasă nu au îngreunat flow-ul intern, chiar dimpotrivă, ne-am organizat astfel încât să răspundem rapid și eficient tuturor solicitărilor venite din partea clienților. De altfel, în ciuda contextului, am reușit să ne păstrăm echipa în format complet și mai mult decât atât să creștem business-ul cu 30% comparativ cu anul 2019, iar asta reprezintă un succes pentru noi”.

Adrian Apostol, fondator și partener al Ideologiq. „Fiind o agenție digitală de comunicare, din fericire nu ne-a fost greu să ne adaptăm la regulile impuse de pandemie. Sunt bucuros totodată că avem alături o echipă completă de profesioniști pe care ne putem baza în orice situație, alături de care am reușit să încheiem anul 2020 cu rezultate pozitive. Suntem recunoscători de faptul că business-ul a crescut, indiferent de situația actuală și suntem nerăbdători să punem în practică toate proiectele pe care le avem în plan pentru anul acesta”.

Creșterea importantă de anul trecut, apreciază Ideologiq, „chiar și în contextul unui an pandemic total imprevizibil, s-a datorat echipei. În cei 13 ani de când activează în domeniul digital, agenția a reușit să construiască o echipă de nota 10, astfel încât anul 2020 s-a încheiat cu rezultate bune. Adaptabilitatea a fost factorul cheie care a contribuit la continuitatea activității în 2020, întrucât suplimentar serviciilor oferite deja clienților, echipa Ideologiq a introdus și organizarea evenimentelor online. Mai mult decât atât, au dezvoltat o platformă de evenimente online 3D interactivă, în care au fost recreate elemente care îi determinau pe oameni să participe la evenimentele offline. Totodată, agenția Ideologiq a dezvoltat și componenta de programe de loyalty, atât programe de loyalty B2B, dar și programe de loyalty dedicate angajaților sub forma de programe EVP Loyalty Rewards.

Pentru anul 2021, agenția și-a propus să dezvolte divizia de gaming și evenimente online, opțiuni pe care le vor integra în oferta de servicii pentru clienți. Estimările privind cifra de afaceri pentru anul în curs vizează o valoare de 1,7 milioane de euro. Totodată, un alt aspect pe care se vor axa anul acesta este consolidarea poziției în piața din România și continuarea extinderii în piața regională, în special în: Bulgaria, Grecia, Serbia, Croația, Slovenia și Ungaria”.

Ideologiq este cunoacută ca „o agenție digitală cu experiență de peste 13 ani pe piața din România care a pornit ca studio de dezvoltare software și a evoluat într-un hub de servicii cu misiunea de a integra digitalul în orice mix de marketing. Începând cu anul 2017, Ideologiq face parte din grupul Ascendis.

Echipa Ideologiq este formată din 23 de persoane, iar portofoliul curent de servicii al agenției cuprinde: strategie și consultanță pentru digitalizare, creație, dezvoltare de platforme (site-uri, aplicații, magazine online), evenimente online, comunicare social media, media & performance (SEO, CRO, Media planning & buying).

Agenția oferă servicii integrate de comunicare: strategie și consultanță pentru digitalizare, creație, inclusiv branding, dezvoltare de platforme (site-uri, aplicații, magazine online), evenimente online, comunicare social media, media & performance (SEO, CRO, Media planning & buying), cu filiale regionale în Moldova, Ucraina, Bulgaria, Grecia, Cipru, Macedonia de nord, Muntenegru, Serbia, Bosnia si Herțegovina, Croația, Slovenia și Ungaria. Ideologiq este, în acest moment, una dintre cele mai recunoscute agenții de digital din România, formată dintr-o echipă de 23 de membri în București, la care se adaugă colaboratori din birourile regionale ale companiei. Mai mult de jumătate dintre aceștia sunt seniori cu peste zece ani de experiență în comunicare digitală. Zonele de expertiză ale agenției se axează pe domenii precum, FMCG, pharma & medical, automotive, retail, construcții, finance și industria „verde/reciclare”.

Printre clienții agenției se numără: Alphega, Pfizer, GSK, Novartis, Boehringer-Ingelheim, Kingfisher/Bricodepot, Holcim, Smithfiled, Green Group, Michelin, Porsche Inter Auto, Max Bet, Raiffeisen, Castrol, SIGNAL-IDUNA sau Medsana.

Grupul Ascendis este „liderul pieţei de training şi consultanţă în domeniul dezvoltării organizaţionale fondat în urmă cu 25 de ani. Grupul are în prezent linii de business în arii precum training, coaching, consultanţă, team building,  digital learning, certificări HR şi LSS, limbi străine şi well-being. Grupul este deţinut de patru parteneri români – Florin Rădulescu, Marius Opriş, Sorin Păun şi Andrei Goşu – care deţin, fiecare, câte 25% din acţiuni”.

Finalizarea protocolului Cardano crește prețurile criptomonedei

0

Simon Peters, analist în domeniul criptoactivelor al platformei de investiții eToro:

„Schimbarea protocolului «Mary» a fost finalizată cu succes săptămâna trecută, cu jetoane create acum pe blockchain-ul Cardano. Un eveniment important, actualizarea protocolului a ajutat ADA să-și crească prețul în ultimele luni, valoarea sa crescând cu aproximativ 900% de la începutul lunii decembrie până la un maxim de 1,45 de dolari.

Deși ADA nu se mai tranzacționează la prețul maxim, criptomoneda rămâne cu mult peste valoarea de 1 dolar. Următoarea etapă este protocolul Alonzo, care va aduce “contractul inteligent” la Cardano. Aceasta ar trebui să se întâmple în al doilea trimestru, finalizând actualizarea generală Goguen. Acest lucru ar putea poziționa cu adevărat Cardano ca un rival al Ethereum în următorii ani, mai ales că Ethereum se află în plină tranziție la 2.0, iar taxele de tranzacționare pe blockchain-ul actual continuă să fie un subiect de discuție.”

Despre eToro

eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 19 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.

Atenționare privind exonerarea de răspundere

Această comunicare este doar în scopuri de informare și educație și nu trebuie luată drept sfat pentru investiții sau recomandare personală, ofertă sau solicitare de a cumpăra sau vinde orice instrumente financiare. Acest material a fost pregătit fără a ține cont de vreun obiectiv de investiții anume al destinatarului sau de situația sa financiară și nu a fost pregătit în conformitate cu cerințele legale și de reglementare pentru promovarea cercetărilor independente. Orice referință la performanțele trecute sau viitoare ale unui instrument financiar, indice sau produs de investiții complex nu sunt și nu trebuie considerate a fi un indicator sigur pentru rezultate viitoare. eToro nu își asumă nicio răspundere că informațiile incluse în acest raport sunt în totalitate corecte și complete.

Ascensiunea investitorilor în sectorul „verde”

0

Petrolul va rămâne o parte importantă a economiei globale, dar tranziția către surse regenerabile de energie este acum de neoprit. Într-o nouă analiză realizată de Ionuț Paulenco, analistul de piață pentru România al platformei de investiţii eToro, se arată că valoarea sectorului energiei regenerabile la nivel global este de așteptat să depășească 2 trilioane de dolari până în 2025.

Multe companii „verzi”, considerate „alternative” în urmă cu câțiva ani, au devenit deja nume cunoscute în piață, în timp ce companiile petroliere tradiționale iau și ele în considerare sursele de energie regenerabile.

Industriile dependente de petrol, precum transportul, devin electrice. Toți vechii producători de automobile, inclusiv giganții General Motors (GM), Toyota (TM) și Volkswagen AG (VOW3.DE) s-au angajat să treacă la mașini complet electrice în viitor, dar vor trebui să se confrunte cu noii producători, care au ocupat aceasta piață devreme.

Investitorii individuali cred, de asemenea, într-un viitor fără combustibili fosili. Acțiunile din sectorul „verde” sunt în prezent foarte populare în rândul celor 19 milioane de utilizatori globali ai eToro: producătorii de mașini electrice Nio (NIO) și Tesla Motors (TSLA) au fost cele mai cumpărate acțiuni de pe platforma eToro în 2020. Nio a avut un 2020 incredibil, valoarea sa crescând cu 1.110% anul trecut, în ciuda pandemiei.

În domeniul energiei regenerabile, cele mai populare companii de energie solară printre investitorii români de pe platforma eToro sunt SolarEdge Technologies (SEDG), Canadian Solar (CSIQ) și SunPower Corp (SPWR).

Un alt sector popular printre investitorii individuali la nivel global pe eToro este domeniul energiei eoliene,  unde producători precum Orsted A / S (ORSTED.CO), Vestas (VWS.CO) și Siemens Gamesa Renewable Energy (SGRE.ME) sunt în ascensiune. Angajamentul și susținerea financiară la nivel mondial privind folosirea de surse regenerabile, precum și investițiile semnificative, conduc la creșterea sectorului, care se află acum abia la început.

Despre eToro

eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 19 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.

Prețurile petrolului revin la nivelul de dinaintea pandemiei, după decizia OPEC de a menține producția neschimbată

0

Într-o nouă analiză realizată de Ionuț Paulenco, analistul de piață pentru România al platformei de investiţii eToro, se arată că piețele s-au confruntat cu o volatilitate ridicată săptămâna trecută, în anticiparea unei redresări puternice a economiei în SUA care a adus tumult pe piețele de obligațiuni. Investitorii se tem că o posibilă creștere a inflației ar putea ridica ratele dobânzilor, iar pachetul propus de stimulare a economiei va înrăutăți lucrurile din acest punct de vedere. Senatul american a aprobat în acest weekend ajutorul generos de 1,9 trilioane de dolari al administrației Biden pentru administrațiile locale, companiile mici și cei 1.400 de dolari pentru majoritatea americanilor.

Piețele s-au calmat însă după asigurările venite din partea șefului Rezervei Federale a SUA, Jerome Powell, că un eventual puseu de inflație ar fi considerat ca un eveniment unic iar Fed nu va crește dobânzile până când piața forței de muncă nu se va recupera pe deplin. Raportul pe februarie privind numărul salariaților din alte domenii decât agricultura a excedat așteptările, arătând o revenire puternică a ocupării forței de muncă. Luna trecută economia americană a creat 379.000 de noi locuri de muncă, de două ori mai multe decât așteptările Wall Street. Rata șomajului a scăzut la 6,2%. Pe fondul știrilor macroeconomice bune, OPEC a surprins investitorii lăsând neschimbate țintele de producție, ceea ce a crescut prețul petrolului la nivelul maxim al ultimelor 14 luni – ajungand la nivelul pre-pandemie.

În Asia, China își ține ședința parlamentară anuală, care marchează începutul planului de dezvoltare al Chinei pe următorii cinci ani. Se așteaptă ca guvernul chinez să aducă în discuție obiective precum neutralitatea emisiilor de carbon până în 2050 și investițiile masive în semiconductoare, un sector tehnologic important care s-a confruntat cu o penurie de cipuri în ultimele luni. Relația în curs de deteriorare dintre SUA și China rămâne o preocupare, separarea celor două mari economii și fricțiunile comerciale prezentând riscuri considerabile pentru bunăstarea economiei mondiale. Pe de altă parte, SUA și UE au declarat un armistițiu în disputa lor privind subvențiile pentru aeronave mari, suspendând taxele vamale timp de patru luni.

Despre eToro

eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 19 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.

Roboții software inteligenți dezvoltați de Tailent, integrați în soluții IT complexe oferite companiilor din România de ETA2U

Startup-ul de tehnologie Tailent, cunoscut pentru dezvoltarea de roboți software inteligenți care permit companiilor să automatizeze și să eficientizeze o plajă largă de procese operaționale, democratizează accesul la soluțiile de tip Robotic Process Automation (RPA) printr-un parteneriat cu integratorul de sisteme IT ETA2U. Astfel, cele două companii aduc roboții software inteligenți mai aproape de companiile din România, sprijinindu-le să elimine procese repetitive din companie și să permită echipei să își folosească abilitățile și creativitatea pentru activități mai relevante.

„Soluțiile Tailent au la bază tehnologii inovatoare de automatizare care oferă companiilor mai multă flexibilitate și eficiență operațională, cu o investiție avantajoasă care este recuperată într-un timp scurt. Prin parteneriatul cu ETA2U putem ajuta mai multe companii să accelereze transformarea digitală a business-ului, cu atât mai necesară în contextul actual, dar și pentru o evoluție sustenabilă a business-ului în viitor”, explică Mario Popescu, CEO Tailent.

Mario Popescu, Tailent

Robotic Process Automation este o industrie care a accelerat puternic în ultimii ani, iar România este un furnizor important de soluții bazate pe această tehnologie pentru companii din toată lumea. Odată cu dezvoltarea pieței a crescut și nevoia de specialiști, astfel că Tailent și ETA2U iau în calcul în perioada următoare și dezvoltarea unui training pentru specialiștii IT din România care vor să își dezvolte cunoștințele în domeniul RPA.

Stelian Câmpianu, ETA2U

„ETA2U are o tradiție îndelungată în cercetare, dezvoltare și High Tech. Unul dintre avantajele noastre competitive este creșterea eficienței personalului IT din companii prin cursuri susținute de traineri acreditați, având peste 1.000 cursuri din portofoliul marilor vendori din industrie. Acum, în premieră, prin parteneriatul cu Tailent, putem oferi clienților și soluții RPA, una dintre cele mai eficiente tehnologii de automatizare a proceselor pentru companii”, a afirmat Stelian Câmpianu, directorul executiv al ETA2U (Echipamente şi Tehnologii Avansate), unul dintre cei mai importanți integratori de soluţii şi servicii IT din România, cu o istorie de aproape 30 de ani.

Parteneriatul cu ETA2U face parte din procesul accelerat de expansiune început de Tailent anul trecut, atât în România, cât și pe noi piețe din Europa, America Centrală și de Sud, SUA și Asia. Soluțiile companiei sunt deja utilizate cu succes de companii din industrii precum ospitalitate, servicii profesionale, producție, dar și instituții publice locale.

_________________

Despre Tailent

Tailent (ex Mission Critical) este un start-up românesc fondat în București. Compania dezvoltă tehnologii inovatoare de automatizare (RPA) care schimbă modul în care oamenii muncesc și fac business ajutând companiile să-și realizeze scopurile de automatizare. Tailent oferă o alternativă mai aproape de așteptările clienților, mai rapidă și mai convenabilă introducând Tailent Automation Platform (TAP).

Despre ETA2U

ETA2U (Echipamente şi Tehnologii Avansate) este unul dintre principalii integratori de sisteme și soluții IT complexe din România, furnizor de produse şi servicii IT și una dintre cele mai certificate companii din IT-ul românesc (tehnic, comercial și de calitate). Are o istorie de aproape 30 de ani și o performanță  constant  recunoscută prin nominalizări anuale în topurile naționale ale firmelor.

Propunerile IMM-urilor pentru Planul Național de Redresare și Reziliență

0

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) formulează o serie de propuneri de programe/reforme pentru a fi incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Prezentând propunerile, prof. univ. dr. Ovidiu Nicolescu, președintele de onoare al CNIPMMR, accentuează că au la bază analize și studii profesioniste și se bazează pe respectarea rigorilor impuse la nivel european. Președintele CNIPMMR, Florin Jianu, subliniază că propunerile au fost înaintate decidenților la nivelul statului. Sunt propuneri care vizează: (1) constituirea unui fond de capital de risc; (2) un program „România Tech Nation”; (3) un pachet de măsuri pentru susținerea microîntreprinderilor, întreprinderilor mici şi mijlocii şi întreprinderilor cu capitalizare de piaţă medie; (4) un program pentru consolidarea dialogului social și dezvoltarea capacității instituționale și de management a partenerilor sociali.

Equity – fond de capital de risc

Contextulactual

  • Consecințele socioeconomice ale pandemiei se vor resimți probabil în mod inegal în diferitele regiuni ale României din cauza decalajelor semnificative în materie de investiții și de productivitate a forței de muncă între regiuni și a specializării diferite a acestora.
  • Din cauza pandemiei și a măsurilor de limitare a mișcării persoanelor, în pandemie, lanțurile de aprovizionare au fost întrerupte în întreaga țară, întreprinderile au fost nevoite să își reducă activitatea, IMM-urile, în mod special, fiind puternic afectate, confruntandu-se cu deficit de lichidități și cu riscul de faliment.
  • Accesul la capital de risc al întreprinderilor nou-înființate și al întreprinderilor în curs de extindere inovatoare este în continuare limitat.
  • Deficitul de cont curent s-a înrăutățit în mod constant începând din 2014.
  • Importurile de bunuri de consum au depășit cu mult alte importuri.
  • In Raportul pe țară se prevede că România trebuie: să asigure sprijin sub forma de lichidități pentru economie, de care să beneficieze întreprinderile și gospodăriile, în special întreprinderile mici și mijlocii și lucrătorii independenți; să promoveze diverse inițiative ce au ca scop dezvoltarea pieței de capital; să crească accesul la capital de risc al întreprinderilor nou-înființate și al întreprinderilor în curs de extindere.

Descrierea programului

Prin programul EQUITY propunem crearea unui fond de investiții de tip capital de risc prin care să se asigure accesul la lichidități a IMM-urilor, respectiv a start-up-urilor inovative. Astfel IMM-urile nebancabile dupa intervenția Fondului vor reuși să intrunească condițiile de acces la credite.

Fondurile vor alocate fie prin operațiuni de creditare directă (microcredite și credite pentru investiții), fie prin participare directă la capitalul acestor companii.

Administratorii Fondului de investiții vor urmari modul de utilizare a resurselor financiare, fondul făcându-și exitul din companiile în care investește, după minim 3 ani.

Prin sumele obținute din exit, Fondul de investiții își va asigura resursele financiare necesare pentru funcționare și finanțările viitoare.

Obiectivele specifice:

– creșterea numarului de IMM-uri capitalizate și bancabile;

– creșterea inițiativelor antreprenoriale în domeniul tech și nontech;

– creșterea internaționalizării IMM-urilor;

– reducerea șomajului prin crearea de noi locuri de muncă.

Bugetul programului: 205.000.000 euro

Entitatea care va avea responsabilitatea realizării programului

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România împreună cu Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii SA-IFN

Programul Romania Tech Nation

Contextul actual

Cercetarea anuală realizată de CE cu privire la nivelul de digitalizare din statele membre ale UE, intitulată The Digital Economy and Society Index (DESI), relevă urmatoarele rezultate interesante, la nivelul anului 2020, pentru țara noastră:

  • din cele 28 de state analizate, România se situează pe locul 26 în ceea ce privește nivelul de digitalizare, valoarea indicelui fiind de aproximativ 40, valoarea maximă înregistrată în eșantion fiind de 70 (Finlanda) și cea minimă de Bulgaria (aproximativ 38);
  • secțiunea din această cercetare dedicată competențelor resursei umane a fost structurată pe două componente principale (competențe elementare de utilizare a Internet-ului și competențe avansate digitale). Per ansamblu, tara noastra se situeaza pe locul 27 din 28 in clasamentul general;
  • în ceea ce priveste competentele digitale de bază, doar 34-35% dintre români au dobândit un astfel de nivel al competențelor, România fiind clasată, din nou, pe locul 27 din 28 în acest clasament. Media la nivel european se situează în jurul valorii de 60% din totalul populației;

În Raportul pe țară se recomandă:

– îmbunătățirea compețentelor, inclusiv a competențelor digitale;

– consolidarea competențelor digitale;

– asigurarea unei tranziții către o economie verde și transformare digitală;

Descrierea programului

Prin programul Romania Tech Nation ne propunem:

1. Susținerea a cel puțin 300 de start-up-uri cu componentă digitală în fiecare județ, plus București. Activitatea propusă conține pe lângă componenta financiară și o componentă educațională, de training și de mentorat. Beneficiarii interesați să aplice la acest program de finanțare vor trebui în planurile de afaceri să includă o componentă de digitalizare a activității.

2. Realizarea unui makerspace/un laborator de robotică în fiecare județ, în care să se asigure programe de training pentru inițierea, creșterea și dezvoltarea unei companii în domeniul digital. Aceste spații sunt deschise copiilor, adulților și antreprenorilor și au o varietate de echipamente pentru producători, inclusiv imprimante 3D, taietoare laser etc.

Obiectivele specifice:

1. Creșterea inițiativelor antreprenoriale în domeniul tech și non-tech;

2. Transformarea digitală a IMM-urilor (ceea ce presupune ca IMM-urile să aibă echipamente IT, conexiune internet, site de promovare, semnatură electronică);

3. 1 makerspace/laborator de robotică în fiecare județ.

Bugetul programului: 546.000.000 euro

Entitatea care va avea responsabilitatea realizării programului

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România

­Pachet de măsuri pentru susținerea microîntreprinderilor, întreprinderilor mici şi mijlocii şi întreprinderilor cu capitalizare de piaţă medie

Contextul actual

  • Nivelul de dezvoltare al sectorului IMM din România este inferior nivelului european.
  • Cu circa 30 IMM-uri la 1.000 de locuitori, România se situează pe ultimul loc în Europa, unde media este de circa 60‰. Impactul COVID-9 a afectat puternic si acest sector, în luna ianuarie 2020 fiind înmatriculate 6.897 de societăți, în februarie – 11.314, iar în martie – 6.023 de societati. Scaderea initiativei în afaceri este evidentă comparând cu perioada similară din anul 2019, media lunară a înmatricularilor fiind mai mica cu 35%, doar în martie scăderea înmatriculărilor fiind de 53,9%.
  • Din cauza pandemiei și a măsurilor de limitare a mișcării persoanelor, în pandemie, lanțurile de aprovizionare au fost intrerupte in intreaga tara, intreprinderile au fost nevoite sa isi reduca activitatea, IMM-urile, în mod special, fiind puternic afectate, confruntându-se cu deficit de lichidități și cu riscul de faliment.
  • În Raportul de țară 2019/2020 se prevede că România trebuie: să asigure sprijin sub formă de lichidități pentru economie, de care să beneficieze intreprinderile si gospodariile, in special intreprinderile mici si mijlocii si lucratorii independenti; sa promoveze diverse initiative ce au ca scop dezvoltarea pietei de capital.

Descrierea programului

Obiectivul principal al pachetului de masuri IMM RESTART ROMÂNIA îl constituie susţinerea IMM-urilor în contextul crizei economice generate de pandemia COVID 19. Se intenționează implementarea unui pachet de măsuri de suport pentru microîntreprinderi, întreprinderi mici şi mijlocii şi întreprinderi cu capitalizare de piaţă medie – IMM RESTART ROMÂNIA. Prin programele care fac parte din pachetul de măsuri IMM RESTART ROMÂNIA vor fi acoperite costurile de finanțare și garantare (granturi pentru acoperirea comisioanelor de administrare și risc și a dobânzilor pe o perioadă de 8 luni, grant direct reprezentând 10% din valoarea creditului), precum și costurile cu asistență tehnică acordată aplicanților.

Obiectivele specifice:

1.Creșterea numarului de IMM-uri finanțate prin surse alternative (microcredite, credite, factoring, leasing etc);

2. Menținerea în activitate a IMM-urilor afectate de criza generată de pandemie;

3. Valorificarea oportunităților create de criza generata de pandemie;

4. Creșterea inițiativelor antreprenoriale;

5. Crearea de noi locuri de muncă și menținerea celor existente.

Bugetul programului: 1.231.452.000 euro

Entitatea care va avea responsabilitatea realizării programului:

Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii SA-IFN împreună cu Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România

Programul pentru consolidarea dialogului social și dezvoltarea capacității instituționale și de management a partenerilor sociali.

Contextul actual

În Raportul de țară pe anul 2020 se menționează că:

  • Dialogul social funcționează doar parțial, în special la nivel sectorial iar cadrul instituțional stabilit pentru consultare nu este utilizat în mod corespunzător pentru a contribui la procesul de luare a deciziilor și nu implică suficient de mult partenerii sociali în elaborarea și punerea în aplicare a reformelor.
  • Evaluarile impactului legislației sunt în continuare o formalitate, iar calitatea și utilizarea efectivă a acestora variază foarte mult de la un sector la altu,
  • Gradul de implicare a parților interesate în elaborarea și punerea în aplicare a reformelor este redus și rareori există un dialog real între parteneri,
  • Procedurile administrative sunt neadaptate realităților contemporane, ceea ce afectează în mod special activitatea întreprinderilor mici și mijlocii,
  • Modalitatea actuală de stabilire a salariului minim nu este predictibilă și poate influența în sens negativ activitatea întreprinderilor mici și mijlocii,
  • Partenerii sociali cunosc foarte bine realitățile economice și evoluția mediului de afaceri, prin urmare ar trebui implicați mai mult în activitatea de finanțare a activităților economice.

Descrierea programului

Prin acest program propunem realizarea urmatoarelor reforme:

  1. Realizarea unei reforme în ceea ce privește stabilirea salariului minim. Obiectivul reformei este crearea unui mecanism permanent pentru stabilirea elementelor obiective și pertinente, prin care să fie stabilit salariu minim la nivel naţional.
  2. Redefinirea sectoarelor de activitate, astfel încat acestea să corespundă realităților economice și industriale ale României. Prin această măsură se va facilita inițierea negocierilor la nivel sectorial, părțile putând să-și identifice mai usor partenerii sociali de dialog.
  3. Actualizarea standardelor ocupaționale – Această activitate presupune implicarea totală a organizațiilor patronale și sindicale precum și a specialiștilor în domeniul muncii în definirea noilor standarde ocupaționale, astfel încat acestea să corespundă cât mai bine realității și în baza lor să poată fi pregătit personalul necesar derulării activităților economice.
  4. Dezvoltarea capacității instituționale și de management a partenerilor sociali în vederea acreditării în calitate de organisme intermediare private.
  5. Prin această măsură se urmarește formarea partenerilor sociali în domeniul gestionarii unor măsuri finanțate din fonduri europene, respectiv acreditarea acestora ca autorități de management private.
  6. Întărirea dialogului social și încheierea de acorduri bilaterale între partenerii sociali.

Bugetul programului: 100.000.000 euro

Entitatea care va avea responsabilitatea realizarii programului:

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România