SIF Moldova devine Evergent Investments

0

SIF Moldova, compania cu cea mai mare capitalizare dintre toate societățile de investiții financiare listate la BVB (1,385 miliarde lei), funcționează sub un nume nou: Evergent Investments, primind avizul ASF pentru schimbarea denumirii. Este o premieră ca o societate de investiții financiare să-și schimbe denumirea și se alinieze noii legislații privind fondurile de investiții alternative, în cadrul european.

Schimbarea denumirii subliniază performanțele ultimilor 10 ani, timp în care compania se recomandă cu „o dinamică susținută de creștere, rata compusă a randamentului fondului fiind de 9,23%, cu 1,77% mai mare decât randamentul mediu obținut de toate celelalte fonduri de acțiuni din România*”. Au contribuit la aceasta „un model de business performant, calitatea managementului, strategia aplicată pe portofolii și o cultură organizațională solidă”.

Evergent Investments este definită ca „o companie de investiții dinamică și inovatoare, care valorifică oportunitățile și care va continua să pună accent pe responsabilitate investițională și realizarea de randamente constante și consistente pentru acționarii săi. Recunoscută  pentru strategia investițională robustă, compania intră într-un amplu proces de schimbare de nume și imagine consolidându-și  poziția de lider pe piața românească de capital”.

Claudiu Doroș (foto), director general al Evergent Investments:„Suntem convinși că performanța ultimilor 10 ani, stadiul actual de dezvoltare al companiei și mai ales investițiile făcute pentru a genera valoare pe termen lung se vor reflecta și evidenția mult mai bine într-o noua identitate, un nou nume. Evergent Investments ne poziționează corect în mediul investițional din România și în regiune, în special pe piața de capital, dar și pentru dezvoltarea de noi afaceri. Ne-am definit astfel misiunea în fața acționarilor, apoi am urmărit cu perseverență să aplicăm strategia și politicile necesare. Cel puțin în ultimii 10 ani, am generat o rată medie anuală de apreciere a valorii pentru acționarii noștri de 13,2%, compusă din dividende încasate de aceștia și creșterea activelor din spatele acțiunilor pe care le dețin. Ne-am definit obiectivul de a fi lideri pe piața românească de capital, pentru a genera beneficii pentru toți stakeholderii, fiind în asentimentul investitorilor și angajaților noștri. Pentru a ne atinge scopul, ne bazăm pe valori ca responsabilitate, inovație, performanță, diligență în acțiune și modul în care ne depășim limitele pentru a fi mai buni. Valorile noastre sunt bine înrădăcinate în cultura noastră organizațională, acestea ne ghidează, atât la nivel personal, cât și în strategia de business. Echipa noastră este formată din oameni talentați și perseverenți, care împărtășesc aceleași valori, ce au devenit avantajele noastre competitive și au generat performanță. Datele publice atestă că suntem cea mai valoroasă companie de investiții financiare din România în ultimii 3 ani, cu o capitalizare la zi de 1,385 miliarde lei. Sunt încântat să vă amintesc că ultimii 10 ani am acordat acționarilor noștri dividende în echivalent de peste 150 milioane de euro, în timp ce am dublat activele administrate până la 2,2 miliarde lei. Filozofia noastră investițională se traduce prin a construi în mod continuu, pentru  a valorifica idei și oportunități, pentru a genera performanță pe termen lung.

În mod concret, strategia Evergent Investments a vizat în primul rând creșterea performanței portofoliul listat, cu cei doi piloni ai săi, financiar-bancar și energetic-industrial, care a devenit sursa principală de profit și de resurse pentru noi investiții. Având vânt în pânze de la actualul Consiliu de administrație, profitând de expertiza si experiența recunoscută a membrilor săi, am început și continuăm curajos investiții de tip private equity în special în agribusiness și real-estate. Nu în ultimul rând, am reușit să extragem valoare, resurse importante, chiar și din portofoliul neperformant moștenit din privatizare, în ciuda faptului că activitatea pe acest portofoliu este mai puțin o prioritate managerială.Modelul nostru creează continuu cash flow pozitiv, ceea ce ne permite să investim mai departe în creșterea companiei și să avem o politică predictibilă de dividend și programe de răscumpărare anuale în avantajul acționarilor. Am reușit să încheiem cu succes anul 2020, un an cu multiple provocări.

Rezultatul net neauditat de 56,08 milioane lei, format din profit net și câștig net reflectat în rezultatul reportat este cu 44% mai mare decât cel bugetat, ceea ce validează soliditatea modelului nostru de business și în condiții extreme. De asemenea, nivelul investițiilor de 174 milioane lei în 2020 a depășit cu 66% nivelul bugetat. Toate aceste rezultate, pe lângă transparența cu care am obișnuit piața, o guvernanță corporativă consolidată în timp, preocuparea pentru performanță și nu pentru conflicte, au condus la creșterea interesului investitorilor pentru acțiunea (SIF2) EVER și în consecință, la creșterea valorii acțiunii cât mai aproape de VUAN (2,1 lei la 30 ian 2021), prin reducerea discountului de tranzacționare.Altfel spus, ne dorim ca valoarea și performanța activelor noastre să fie recunoscute prin valoarea companiei în piață, acesta fiind și obiectivul nostru. principal.În final, păstrând tradiția bourului moldovenesc și simbolistica taurului din piețele în creștere, mergem mai departe, la un nou nivel, cu un nou avânt, sub semnul unui simbol distilat și încoronat cu nestemate prețioase, care nu sunt altceva decât oamenii noștri care lucrează pentru a transforma ideile în oportunități și pe acestea în performanță”.

Cătălin Iancu(foto), director general adjunct al Evergent Investments: „În viziunea noastră, succesul companiei este definit ca succesul acționarilor noștri. Abordarea din această perspectivă ne-a determinat să căutăm noi orizonturi, să ne dezvoltăm continuu, să ne rafinăm tacticile și strategia astfel încât să optimizăm modelul de business. Schimbările mediului în care operăm au determinat unele schimbări și în structura portofoliului nostru. În acești ani, am explorat sectoare care nu erau pe radarul multor investitori instituționali. Peste 75-80% dintre direcțiile strategice pe care le avem în derulare, nu existau în urmă cu 10-15 ani. Am inaugurat cu succes demonstrat investițiile în private equity, un element diferențiator. Am abordat o strategie pe termen lung și suntem deschiși noilor inițiative, valorificând oportunist diverse inițiative.

Am investit peste 400 milioane de euro în 3 mari clase de active:

  • acțiuni cotate
  • acțiuni necotate, în particular private equity
  • unități de fond și instrumente monetare, generând dublarea valorii activelor în acești ani

Cei doi piloni de bază ai portofoliului nostru asigură stabilitatea fluxurilor de dividend. În cadrul lor au loc frecvente reechilibrări intra-sectoriale în funcție de semnalele provenite din analiza continuă a indicatorilor fundamentali, de  sentiment și a analizei tehnice. Pentru că performanța portofoliului listat este în mod constant peste medie, am generat un efect amplificat asupra rentabilității și a profitabilității pe termen lung. Astfel, în perioada de 10 ani între 2010 și 2020 am generat un randament mediu compus de 9.2% anual, o performanță în sine, mai ales în comparație cu randamentul mediu al tuturor fondurilor de equity din România, care a fost de 7.5%. Pentru un manager de fond, generarea unui alfa pur de 1.7% (9.2-7.5) este un prilej de deosebită satisfacție. Pentru acționari, acest randament este o dovadă a unor alegeri înțelepte de expunere pe fondul nostru. Alfa este un termen folosit în finanțe și investiții pentru a indica performanța unei strategii sau a unui manager de fond peste randamentul pieței sau al industriei în general. Alfa reprezintă perfomanța demonstrată. În concluzie, noua denumire Evergent Investments redă cine suntem astăzi, o echipă de oameni talentați, experți în domeniile lor, procese investiționale testate, tactici diverse, oportunități valorificate, strategie performantă, de fapt o companie de investiții solidă și puternică ce se aliniază cu așteptările investitorilor, dar și a comunității din care facem parte”.

Sloganul „Drive for Performance” exprimă „un avânt continuu, de anduranță al echipei de profesioniști ce valorifică abordarea precisă, riguroasă, inteligentă și creativă în strategiile de business, pentru a genera performanța. Logo-ul a fost creat sub inspirația conceptului de forță a oportunităților fiind reprezentat grafic de o metamorfoză a două simboluri puternice: taurul specific piețelor financiare și bourul Moldovei, emblema provinciei istorice în care s-a născut societatea”. Echipa de management a primit în adunarea generală ordinară a acționarilor din februarie votul de încredere al investitorilor, fiind aleși ca membri ai Consiliului de administrație Ceocea Costel, Ciorcilă Horia, Doroș Liviu Claudiu, Iancu Cătălin-Jianu-Dan și Radu Octavian-Claudiu. De asemenea, Claudiu Doroș și Cătălin Iancu au fost aleși în funcțiile de președinte, respectiv vicepreședinte ai boarduluiEvergent Investments.

Evergent Investments se caracterizează ca „un Administrator de Fonduri de Investiții Alternative (AFIA) autorizat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) cu nr. 20/23.01.2018 listat la Bursa de Valori București sub simbolul EVER. Compania a funcționat până la 01.03.2021 sub numele SIF Moldova cu simbolul bursier SIF2. Societatea deține un portofoliu de active evaluat la 2.137 milioane lei, la 30 decembrie 2020. Raportat la valoarea totală a activelor administrate, portofoliul de acțiuni cotate deține ponderea principală, de 70.1%, în timp ce ponderea acțiunilor necotate este de 9,9%. Principalele sectoare în structura portofoliului raportat la valoarea totală a activelor sunt: financiar 44,4%,  energetic 16%, industria prelucratoare 7%  și imobiliare 6,9%. Evergent Investments are 38 angajați la nivel național, iar echipa executivă este formată din Claudiu Doroș în calitate de director general (CEO) și Cătălin Iancu în calitate de director general adjunct (Deputy CEO)”.

Casa de Monede: medalie comemorativă 200 de ani de la Revoluția din 1821 condusă de Tudor Vladimirescu

0

Casa de Monede, lider în România în distribuția de monede și medalii comemorative de colecție, celebrează 200 de ani de la Revoluția din 1821 condusă de Tudor Vladimirescu prin lansarea unei medalii comemorative. Medalia, oferită cu titlu gratuit într-un tiraj de 50.000 de exemplare, în ordinea înscrierilor, poate fi rezervată pe site-ul oficial www.medaliegratuita.ro sau telefonic la numărul 021 9787 și va avea disponibilitate limitată: o singură medalie alocată unei familii.  Cererile vor fi procesate în ordinea primirii, în limita stocului disponibil. Persoanele care comandă medalia vor avea de achitat doar costul de expediere și de ambalare în valoare de 14,99 lei.

Libor Veselý, directorul Casei de Monede, subliniază: „Revoluţia de la 1821 condusă de Tudor Vladimirescu a fost unul dintre evenimentele care au marcat începutul procesului de renaştere naţională a României. Revoluţia a avut cauze naţionale, economice şi sociale şi, deşi a fost în cele din urmă înfrântă, a adus în atenţia cancelariilor marilor puteri europene situaţia din Principatele Dunărene şi a determimat Imperiul Otoman să pună capăt domniilor fanariote. Mândru, precis, cu spirit de luptă și o ambiție puternică – așa l-au descris contemporanii pe Tudor Vladimirescu, conducătorul Revoluției din 1821. Portretul său devenit emblematic, cu statura sa impunătoare pe un cal, se îmbină perfect cu însușirile acestuia, devenind astfel motivul grafic principal al medaliei comemorative, lansate cu ocazia aniversării a 200 de ani de la Revoluția condusă de însuși Tudor Vladimirescu. Acum puteți comanda GRATUIT medalia comemorativă Revoluția din 1821”.

Tudor Vladimirescu este caracterizat de inițiatorii medaliei comemorative pornind de la faptul că „se remarcă în războiul ruso-turc (1806-1812) unde participă ca voluntar în armata țaristă alături de pandurii din zona Olteniei. Datorită curajului și a capacităților sale militare, obține gradul de locotenent și este decorat cu ordinul Vladimir, clasa a III-a. Fiind o personalitate a vremii, cu spirit de inițiativă, conexiuni în multe medii sociale, vorbitor de limbi străine și apropiat al Consulatului Rusiei la București, Tudor Vladimirescu devine persoana ideală care va conduce mișcarea de emanicipare a țării pentru restabilirea autonomiei în fața Imperiului Otoman. Revoluția Română din 1821 a fost expresia nemulțumirilor acumulate la nivelul tuturor claselor sociale de-a lungul secolului XVIII-lea și începutul secolului al XIX-lea, nemulțumiri generate de criza economică și politică în care se aflau Țările Române.Revoluția condusă de Tudor Vladimirescu a fost, într-un fel, paradoxală: deși a fost înfrântă, ea nu a eșuat de fapt, întrucât cel mai însemnat dintre scopurile ei politice a fost atins. Începând din 1822, atât în Țara Românească, cât și în Moldova, s-a încheiat neagra epocă a domniilor fanariote, iar cele două principate au căpătat dreptul de a avea – din nou, după mai bine de un secol – domnitori pământeni”.

Casa de Monede este definită ca „lider în România în distribuția de monede și medalii comemorative de colecție emise de cele mai renumite monetării din lume, fiind furnizor înregistrat la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor pentru vânzarea de monede și medalii comemorative din metale prețioase”.

Romsilva plantează 20 milioane de puieți forestieri în campania de primăvară

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva anunță că va planta circa 20 de milioane de puieți forestieri în campania de împăduriri de primăvară. Vor fi regenerate 9.130 hectare fond forestier, din care 6.015 prin regenerări naturale și 3.115 hectare prin regenerări artificiale, adică lucrări de împăduriri.

Lucrări de completări vor fi efectuate pe 1.439 hectare fond forestier. Lucrări de refacere a plantațiilor afectate de calamități vor fi efectuate pe 132 hectare.

Cele mai mari suprafețe regenerate natural vor fi în județele Suceava – 785 hectare fond forestier, Caraș-Severin – 622 hectare, Maramureș – 413 hectare, Neamț – 409 hectare. Cele mai mari suprafețe regenerate prin lucrări de împăduriri se află în județele Suceava – 1.058 hectare, Maramureș – 236 hectare, Cluj – 219 hectare, Sibiu – 156 hectare, Neamț – 154 hectare, Mureș – 151 hectare.

Datorită condițiilor meteorologice favorabile, lucrările de regenerare a pădurilor au demarat deja la mai multe direcții silvice din cadrul Romsilva.

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva va regenera în cursul anului 2021, în campaniile de împăduriri de primăvară și toamnă, 12.670 hectare, din care 8.037 hectare prin regenerări naturale și 4.633 hectare prin lucrări de împăduriri.

Lucrările de regenerare a fondului forestier proprietatea publică a statului din acest an vor fi făcute în urma unei investiții de 199,2 milioane lei.

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva informează că „în ultimii cinci ani, a regenerat 75.401 hectare fond forestier de stat, 48.163 hectare prin regenerări naturale și 27.238 hectare prin lucrări de împăduriri, fiind plantați în acest interval 151,66 milioane puieți forestieri, cu o investiție totală de 665,6 milioane de lei”.

În total, „Regia Națională a Pădurilor – Romsilva administrează 3,13 milioane hectare păduri proprietatea publică a statului, circa 48% din pădurile țării, și asigură servicii silvice pentru circa un milion hectare de păduri aflate în alte forme de proprietate”.

Foto: Romsilva

Startup-ul health-tech Medic Chat vizează o investiție de 250.000 de euro pe Seedblink

0

Medic Chat, platforma de telemedicină din România care oferă acces la sfaturi medicale online, vizează o investiție de 250.000 euro, din care mai mult de o treime este deja asigurată de Cleverage VC și un Angel Investor din SUA, urmând ca diferența să fie obținută prin listarea pe SeedBlink, platforma de investiții în startupuri de tehnologie cu cea mai mare creștere din Europa. Listarea va avea loc mâine, 9 martie, la ora 10.00.

Medic Chat și-a pregătit runda de investiție în mod strategic, asigurând investiția ancoră de 75 000 euro de la Cleverage Venture Capital, VC cu experiență cumulată a partenerilor de peste 100 de ani în industria de sănătate și health tech, know-how și rețea de contacte în Europa Centrala și de Est. Printre partenerii Cleverage se numără Wargha Enayati, fondator Regina Maria, Georgios Sofianos, antreprenor în industria de sănătate şi CEO al Sofmedica, Sergiu Neguţ, business angel şi co-fondator Fintech OS, Voicu Oprean, fondator AROBS Transilvania Software şi Alexandru Popescu, executiv cu 20+ ani de experiență la nivel C-level în industria de sănătate. “Expertiza noastră e să alegem și să susținem proiecte reușite în zona de health tech. Am analizat întreg spațiul startupurilor de telemedicină din România și am apreciat poziționarea diferențiată a Medic Chat, motiv pentru care am ales să investim în ei. Mai mult, factorul decisiv a fost experiența echipei de fondatori atât pe tehnic, cât și în antreprenoriat”, Alexandru Popescu, Cleverage VC.

Startupul a obținut și o investiție de 12.500 de euro de la Jay Chowdhury, Angel Investor din SUA, cu care echipa a mai colaborat în trecut. Acesta aduce o experiență importantă pe product development și marketing digital, având o rețea de contacte din SUA ce poate fi valoroasă atât în vederea unei runde viitoare, precum și o potențială intrare pe piața din SUA. “Am fost nerăbdător să urmăresc progresul Medic Chat de când Cosmin mi-a dat prezentat prima dată ideea. Oportunitatea este imensă, așa că sunt foarte încântat să fiu implicat în următorii ani și să ofer sprijin în încercarea de a extinde modelul aici în SUA, unde costurile medicale sunt absurde”, Jay Choudhury, antreprenor și angel investor, SUA

Emilian Rădoi

„Pregătim această primă rundă de investiție încă de anul trecut, iar pentru noi a fost prioritar să alegem investitori care să ne susțină pe viitor în planurile de creștere, permițând accesul la know-how relevant și o rețea de contacte importante din industria de sănătate, atât în România, Europa, cât și in SUA”, afirmă Emilian Rădoi, co-fondator Medic Chat.  

În cei trei ani de când este activă, platforma a demonstrat validarea în piață printr-o rată de creștere accelerată, în 2020 raportând venituri de 12 ori mai mari față de 2019, depășind

56 000 euro. În momentul de față, aplicația are peste 50.000 de conturi de clienți și peste 200 de medici, din 40 de specialități medicale.

Cosmin Dumitrache

„Ideea a apărut în urma unui accident la schi, în care mi-am rupt un ligament la genunchi și aveam nevoie de o a doua opinie medicală în vederea unei operații invazive cu posibile consecințe negative. M-a suprins faptul că era atât de greu să ajungi la un medic specialist pentru a întreba câteva lucruri punctuale. Ai nevoie de programare cu cel puțin câteva zile în avans, iar dacă ai o nelămurire, singura alternativă e să cauți singur informații pe Google. Viziunea noastră este ca accesul la medici de top să fie la fel de ușor cu a comanda un Uber sau a rezerva o cazare pe AirBnB”, afirmă Cosmin Dumitrache, co-fondator Medic Chat.

Medic Chat este foarte ușor de utilizat, funcţionează pe bază de întrebare-răspuns text, iar doctorii răspund în general în cateva ore. Pentru fiecare doctor sunt prezentate informaţii profesionale precum studii, experienţă, dar şi calificative din partea altor utilizatori. Preţul pentru a pune o întrebare unui doctor porneşte de la 30 de lei, sumă din care platforma reţine un comision. Diferențiatorul principal este reprezentat de selecția mare de medici de specialitate disponibili într-un timp scurt.

„Health Tech poate fi considerată o verticală «la modă», însă adevărul este că urmează o tendință aflată abia la început de drum. Asistăm astfel la o ofensivă a multor startup-uri, care se specializează pe câte un segment anume. Vor exista consolidări? Cu siguranță. În orice caz, cei care forțează o nișă cum sunt cei de la Medic Chat vor avea numai de câștigat, dacă își execută bine planurile.” a declarat Andrei Dudoiu, CEO SeedBlink.

Evaluare la 3.2 milioane de euro

Pentru suma de 162.500 de euro vizată prin equity crowdfunding pe SeedBlink, co-fondatorii Medic Chat cedează un pachet de aproximativ 4.7% din acțiuni, evaluarea companiei fiind de 3.2 milioane de euro pre-money.

„Produsul nostru și-a dovedit aplicabilitatea și are succes, pe o piață cu un potențial uriaș. Ceea ce ne dorim acum este să accelerăm creșterea. Listarea pe SeedBlink ne va ajuta să ne mărim echipa de marketing, operațiuni și engineering. Cu această investiție țintim o creștere de 20X în următorii 2 ani. Pe termen lung, proiectând o creștere anuală de 4-5X, în 5 ani putem depăși 100 mil. EUR venituri anuale”, declară Emilian Radoi.

Pentru anul următor startupul și-a propus creșterea pe piața din România, validarea modelului de business pe 1-2 piețe internaționale și extinderea pe verticală, prin adăugarea de noi servicii medicale, precum nutriție, psihoterapie și medicină veterinară.

În această direcție, startupul a validat deja segmentul de medicină veterinară prin lansarea cu succes a Vet Chat în noiembrie 2020, care a început să aducă venituri încă din prima zi.

„Un factor important este că ne aflăm într-o piață în creștere, care se află în prezent pe un val semnificativ de accelerare determinat de Covid. Piața era deja pe un trend ascendent de aproximativ 20% CAGR, iar în 2020 a ajuns la aproximativ 90% creștere, prin accelerarea ritmului de adopție atât din partea consumatorilor, cât și al industriei și legislației. Post-covid se estimează menținerea unui ritm de creștere similar cu cel pre-pandemie, de peste 25%, ceea ce va propulsa piața la peste 396 miliarde de dolari până la finalul lui 2027. Acest trend accentuează oportunitatea imediată a acestui segment”, afirma Emilian Rădoi.

_________________

Despre Medic Chat

Medic Chat este o platformă dezvoltată de către Emilian Rădoi și Cosmin Dumitrache, doi antreprenori cu peste 10 de experiență în domeniul IT. Aplicația își propune să ofere oricui acces rapid și ușor la sfaturi medicale de la o rețea de doctori de top. Platforma este accesibilă atât pe web, cât și pe mobil, prin aplicații dedicate pentru smartphone-uri iOS și Android. Pentru mai multe informatii despre Medic chat, accesati www.medic.chat.

Despre SeedBlink

SeedBlink este platforma de investitii in start-ups de tehnologie cu cea mai mare creștere din Europa din punct din punct de vedere al sumelor tranzacționate și a numărului de investitori. Compania își propune să democratizeze procesul de investiții prin a îmbina vizibilitatea adusă de crowdsourcing, flexibilitatea business angels și expertiza VC într-o platformă online.

Comunitatea în plină expansiune a SeedBlink se află în centrul succesului platformei, alături de selecția de startup-uri din tehnologie fondate de echipe pasionate, cu idei inovatoare, impact social real și potențial de scalare internațională. Pentru mai multe informații despre SeedBlink, vizitați www.seedblink.com  

BCG: 61% dintre români sunt dispuși să lucreze de acasă pentru companii din străinătate

0

Disponibilitatea românilor de a se muta în străinătate pentru a munci a scăzut brusc, pe fondul pandemiei, în timp ce, interesul acestora de a lucra de acasă pentru un angajator dintr-o altă țară este în plină ascensiune – arată un nou studiu realizat la nivel global de către Boston Consulting Group (BCG) și platforma recrutare online BestJobs.eu, membru al The Network.

„COVID este o nouă variabilă care îi face pe oameni să devină precauți atunci când se pune problema relocării internaționale. Și, odată cu extinderea modelului muncii de la distanță, mulți angajați ar putea simți că își pot continua cariera în străinătate fără a fi nevoiți să se mute,” a declarat Melanie Seier Larsen, Managing Director and Partner la BCG.

Dorința românilor de a-și muta locul de muncă în străinătate a înregistrat un procent de 33% în 2020, în scădere bruscă de la 55% în 2018, ultima dată când BCG și BestJobs au realizat sondajul și, respectiv, 81% în 2014, spune studiul Decoding Global Talent, Onsite and Virtual. Acest procent de 33% este semnificativ mai mic decât media globală de 50% a celor aproape 209.000 de participanți din 190 de țări, care au fost chestionați pentru realizarea raportului. Interesul scăzut de a se muta în străinătate a fost exprimat de respondenți, în aproape fiecare țară din lume.

Totodată, din cauza pandemiei provocate de COVID-19 a apărut dorința pentru un nou tip de mobilitate. 61% dintre români spun că sunt dispuși să caute un angajator din străinătate pentru care ar putea lucra de acasă. Primele 10 destinații internaționale pentru munca de la distanță sunt Regatul Unit, Germania, Statele Unite, Franța, Italia, Austria, Spania, Canada, Belgia și Elveția.

Acest procent de 61% constatat în rândul românilor este mai mare decât media globală de 57% și plasează România la capătul inferior, pe lista țărilor din Europa Centrală și de Sud-Est, Bulgaria și Serbia situându-se în frunte, cu 73%, urmate de Polonia cu 71%, Slovenia cu 66%. România și Ungaria înregistrează cele mai mici procente, de 61%, respectiv, 60% în privința interesului de deplasare pentru a  lucra în străinătate.

„Angajarea oamenilor din alte țări nu este o practică nouă a angajatorilor,” a spus Adam Kotsis, BCG Associate Director, People Strategy. „Însă, tendința în creștere pentru munca de la distanță face posibilă implementarea acestei practici la o scară mai largă și duce la extinderea bazei de talente disponibile. Pentru angajați există, de asemenea, un avantaj, ei pot avansa în carieră fără a-și schimba complet viața, deoarece nu ar trebui să se mute în altă parte,” a adăugat Kotsis. „Cu toate acestea, companiile pot întâmpina și provocări majore atunci când oferă locuri de muncă internaționale la distanță, cum ar fi integrarea culturală,” a adăugat el.

La nivel global, perspectiva de a lucra de la distanță pentru un angajator străin este deosebit de mare în rândul persoanelor din domenii precum digital și analitică, cu un procent de 71%, iar pentru oamenii din IT și tehnologie, procentul este de 67%. În rândul persoanelor cu studii superioare, coeficientul de disponibilitate a fost la fel de mare: 62%.

„Atât numărul de job-uri cât și interesul pentru munca la distanță sunt într-o creștere constantă de anul trecut, după startul pandemiei COVID-19, și ne asteptăm să continue pe această linie ascendentă și acest an. Spre exemplu doar în luna februarie s-au înregistrat cu 24% mai multe anunțuri pentru job-uri remote, inclusiv anagajatori străini,  comparativ cu luna anterioară.  Și candidații continuă să aplice în număr mare la job-uri remote (work from home), cu 30% mai multe aplicări decât în luna ianuarie ” a spus  Ana Visian, Marketing Manager BestJobs.eu

În acest sens, România este în concordanță cu tendința globală, dar cu procente mult mai mari: 86% pentru toate cele trei categorii, digital și analitică, IT și tehnologie și Media și Informații, din datele găsite de BCG și BestJobs. Angajații care au participat la sondajul din România au fost în număr de 2.570. 38% dintre persoanele intervievate dețin o diplomă de licență, iar 28% o diplomă de master.

BCG și BestJobs au identificat, de asemenea, părerea respondenților despre România, ca un potențial loc de muncă de la distanță. Primele zece țări ai căror cetățeni au listat România ca o alegere de top au fost: Cipru, Bulgaria, Italia, Letonia, Nigeria, Luxemburg, Regatul Unit, Maroc, Ungaria și Germania.

Canada a surclasat SUA ca destinație de top pentru mutare
în interes de serviciu

SUA și-a pierdut statutul de destinație principală în care străinii ar dori cel mai mult să se mute cu serviciul, Canada fiind acum considerată drept destinația majoritar preferată. S-a ajuns la această situație deoarece pandemia a îndreptat oamenii către țările care s-au descurcat cel mai bine în lupta cu coronavirusul, arată datele BCG și The Network. Cu toate acestea, când vine vorba despre munca internațională de la distanță, SUA schimbă locul cu Canada și este din nou pe primul loc.

Aproape toate țările care s-au situat în topul primelor zece au o incidență relativ scăzută a cazurilor de COVID-19. Topul include Canada, Australia (acum numărul trei printre destinațiile globale de muncă) și Japonia (acum numărul șase). În plus, două țări din regiunea Asia-Pacific care au primit laude pentru răspunsul sistemului de sănătate publică – Singapore și Noua Zeelandă – apar pe listă pentru prima dată.

În Europa, îngrijorările legate de răspunsul la coronavirus au contribuit la regresul interesului pentru multe destinații care înainte erau populare. Germania și Franța au căzut fiecare câte două locuri în clasament. Italia și Spania nu mai fac parte acum din lista primelor zece.

Londra își menține locul de top în clasament ca oraș în care să lucrezi

Atitudinea oamenilor față de cele mai renumite orașe ale lumii reflectă, de asemenea, răspunsul la coronavirus ale acestor țări. New York, Barcelona, ​​Roma și Madrid sunt acum considerate mult mai puțin atractive ca destinații de lucru, față de ​​2018. Tokyo și Singapore au crescut ca grad de atractivitate, la fel ca Dubai și Abu Dhabi, din Emiratele Arabe Unite, care au fost puțin afectate.

Londra a rămas cel mai atrăgător oraș în care cineva ar vrea să lucreze, Amsterdamul ajungând pe poziția a doua, după ce a crescut cu trei locuri în clasament. În același timp, Seoul, Kuala Lumpur, Beijing, Copenhaga, Lisabona și Istanbul au ajuns pentru prima dată în top 30.

O copie a raportului poate fi descărcată de aici: https://www.bcg.com/en-hu/publications/2021/virtual-mobility-in-the-global-workforce

.

Testează-ți limitele cu noua serie Dynamic Redmi Note 10

0

Xiaomi, lider global în tehnologie, a anunțat extinderea portofoliului său de telefoane inteligente mid-range și a inclus: Redmi Note 10 Pro, Redmi Note 10S, Redmi Note 10 și Redmi Note 10 5G. Întreaga serie, care va fi disponibilă în curând și în România, continuă să demonstreze angajamentul Xiaomi de a oferi cele mai avansate tehnologii și de a redefini noul etalon din industrie pe segmentul mid-range.

Redmi Note 10 Pro: 108MP și ecran AMOLED de 120Hz, o premieră a seriei Redmi Note

Redmi Note 10 Pro ridică standardele, fiind dotat cu una din camerele cu cea mai mare rezoluție din industrie, ceea ce îl transformă în cel mai bun telefon mid-range pentru fotografii.Telefonul este dotat cu un senzor de 108MP, cu tehnologie pixel binning 9-în-1 și ISO nativ dual, ceea ce îi permite să surprindă cele mai fine detalii, oferind astfel posibilități de editare nelimitate. Datorită funcției Night mode 2.0 ce folosește algoritmul RAW multi-cadru, utilizatorii pot face fotografii excelente, chiar și în condiții de luminozitate redusă.

Redmi Note 10 Pro oferă posibilitatea de a realiza clipuri video time-lapse, atât prin folosirea modului pro cât și a modului telemacro. Funcțiile noi, Photo Clones, Video Clones, Dual Video și Long Exposure îi vor ajuta pe utilizatori să posteze pe rețelele de socializare poze și filme de cea mai bună calitate.

Telefonul are un design modern și minimalist, ce include un senzor de amprentă lateral și un ecran AMOLED DotDisplay de 6,67”, cu rată de refresh de 120 Hz, experiența de utilizare fiind foarte fluidă. Disponibil în trei culori, Onyx Gray, Glacier Blue și Gradient Bronze, Redmi Note 10 Pro este elegant și rezistent. De asemenea, ecranul este protejat de Corning® Gorilla® Glass 5.

La capitolul performanțe, Redmi Note 10 Pro este dotat cu Qualcomm® Snapdragon™️ 732G, unul dintre cele mai puternice procesoare 4G de pe piață. Dispozitivul este ideal pentru gaming și live streaming, beneficiind de performanțe ridicate și consum redus de baterie, împreună cu un sistem de sunet imersiv, cu două difuzoare. Așadar, telefonul oferă o experiență optimă de vizualizare. Redmi Note 10 Pro are o baterie de 5,020mAh și încărcare rapidă la 33W.

Redmi Note 10S și Redmi Note 10: Reinventează experiența de utilizare a unui smartphone mid-range

Atât Redmi Note 10S, cât și Redmi Note 10 sunt echipate cu ecrane AMOLED DotDisplay de 6.43” și asigură experiențe optime de vizionare.

La fel ca Redmi Note 10 Pro, cele două dispozitive au un design modern și minimalist, senzor de amprentă lateral, încărcător rapid de 33W, un senzor de lumină de 360 de grade și două difuzoare ce oferă o experiență imersivă.

Redmi Note 10S și Redmi Note 10 sunt gata să surprindă fiecare moment important din viață, fiind echipate cu un setup cvadruplu de camere format din lentilă ultra-wide de  8MP pentru fotografii de grup, lentilă macro de 2MP pentru cadre apropiate și un senzor de profunzime de 2MP pentru portrete.

Camera principală de 64MP a lui Redmi Note 10S vine cu îmbunătățiri considerabile față de generația anterioară și doboară recorduri în materie de rezoluție. La rândul său, camera de 48MP a Redmi Note 10 nu este mai prejos când vine vorba de fotografii impresionante.

Ambele dispozitive sunt echipate cu funcții Pro time-lapse, un element nou față de caracteristicile anterioare de slow-motion, night-mode și time-lapse clasic.

Dotat cu un puternic procesor MediaTek Helio G95, Redmi Note 10S reprezintă o provocare chiar și pentru gamerii înrăiți. Performanța și viteza unității de procesare sunt îmbunătățite până la 900MHz. Pe de altă parte, Redmi Note 10 vine cu un procesor rapid pentru utilizare zilnică intensă – Qualcomm® Snapdragon™ 678.

Redmi Note 10 5G:  Un model 5G accesibil pentru toată lumea

Odată cu lansarea acestui nou model, Xiaomi aduce pe piață unul dintre cele mai accesibile telefoane 5G din industrie, fără a face compromisuri. Cu un procesor MediaTek Dimensity 700cu suport pentru dual sim 5G și modem integrat, telefonul oferă un consum eficient de energie, la nivel de flagship.

Redmi Note 10 5G are ecran AdaptiveSync DotDisplay de 6.5” și o rată de refresh de 90Hz, fiind astfel capabil să se adapteze automat conținutului – de la 30Hz** sau 60 Hz pentru vizionare de filme sau newsfeed-ul de social media și până la 90Hz pentru gaming. Astfel, sunt garantate o experiență plăcută și o utilizare optimă a bateriei.

Redmi Note 10 5G este dotat cu o cameră principală de 48MP, cameră macro de 2MP și senzor de profunzime de 2MP, care asigură fotografii de calitate. Mai mult, bateria sa de 5,000mAh, cu încărcare rapidă la 18W, transformă acest telefon în companionul ideal în fiecare zi.

Nu în ultimul rând, în calitate de partener oficial al PUBG Mobile Esports 2021, seria Redmi Note 10 oferă tuturor posibilitatea de a depăși limitele experienței de gaming a telefoanelor din gama mid-range.

Redmi Note 10 Pro și Redmi Note 10S vor fi disponibile în trei variante* – 6GB+64GB, 6GB+128GB și 8GB+128GB, în timp ce Redmi Note 10 și Redmi Note 10 5G vor fi disponibile în variantele* 4GB+64GB, 4GB+128GB and 6GB+128GB. Toate vor putea fi achiziționate pe canalele oficiale de vânzare Xiaomi începând de la prețul early bird de 279$, 229$ respectiv 199$. Disponibilitatea și prețurile la nivel local vor fi anunțate în curând.

Studiu Deloitte: directorii financiari din România sunt mai optimiști decât în 2020, dar rămân concentrați pe reducerea costurilor

0

Directorii financiari din România sunt mai optimiști decât în urmă cu șase lunicu privire la evoluția principalilor indicatori financiari ai companiilor pe care le conduc, potrivit celei mai recente ediții a studiului Deloitte CFO Survey România, realizat pe baza opiniilor exprimate de peste 100 de directori financiari din țara noastră. Deși jumătate dintre respondenți manifestă optimism, reducerea costurilor continuă să fie prioritatea următoarelor 12 luni pentru 37% dintre aceștia, în scădere de la 58%, la începutul pandemiei. Pe locul al doilea în topul preocupărilor se află creșterea organică a businessului (în urcare de la 13% la 18%), urmată de digitalizare (11%), în condițiile în care munca la distanță și automatizarea proceselor interne au devenit esențiale în cele mai multe domenii.

Categoriile de costuri care vor crește cel mai mult, conform rezultatelor studiului, sunt cele cu provizioane pentru creanțele incerte, urmate de costurile de finanțare și de capital. La polul opus, costurile care vor scădea cel mai mult sunt cele legate de bunurile imobiliare.

Scăderea cererii rămâne principala îngrijorare pentru companii și în 2021, deși, în cazul cererii interne, ponderea celor care se așteaptă la o diminuare s-a redus la 44%, de la peste 70%, la începutul pandemiei. În schimb, revine în actualitate preocuparea legată de insuficiența forței de muncă calificate, 43% dintre respondenți menționând acest aspect, față de 11%,în primele luni de la declanșarea pandemiei.

Întrebați fiind când estimează că veniturile vor ajunge din nou la nivelurile înregistrate anterior pandemiei, 34% dintre respondenți au spus că deja au revenit sau chiar au depășit acel nivel, 43% au indicat2021 ca fiind anul revenirii, iar20% estimează că revenirea va avea loc în 2022 sau mai târziu.

În următoarea perioadă, companiile se vor concentrape menținerea sănătății și siguranțeiangajaților la locul de muncă (38%) și pe transformarea digitală (tot 38%), astfel încât să poată asigura funcționarea organizației chiar și în condiții de blocaj, izolare sau distanțare socială, mai arată studiul. La polul opusse află explorarea de piețe noi, doar 1% dintre companii considerând că aceasta va fi o prioritate în viitorul apropiat.

„Percepția directorilor financiari cu privire la viitor s-a îmbunătățit semnificativ în ultimele șase luni, pe fondulmăsurilorde sprijin anunțate de autoritățile locale și europene, respectival demarării campaniei de vaccinare a populației împotriva noului coronavirus. După cum reiese din studiul nostru, majoritateasectoarelor estimează cel puțin o stabilizare a situației în 2021, cu câteva excepții, precum industria turismului și a ospitalității. Cu toate acestea, prudența rămâne principala caracteristică a mediului de business, dacă ne raportăm la faptul că reducerea costurilor continuă să fie strategia preferată pentru perioada următoare, apetitul față de risc este limitat, iar eforturile depuse pentru a asigura funcționarea organizațieisunt consistente”, a declarat Zeno Căprariu, Partener Audit, Deloitte România, coordonatorul CFO Program în România.

Peste jumătate dintre companii (56%) se așteaptă să raporteze venituri mai mari în 2021 față de 2020 și să recupereze, astfel, din terenul pierdut anul trecut. Cu toate acestea, 84% dintre respondenți spun că nu sunt dispuși să își asume riscuri în această perioadă, în contextul în care jumătate dintre eiresimt un grad mare de incertitudine, mai ales în domenii precum turism și ospitalitate și servicii financiare.

În privința evoluției de ansamblu a economiei, aproximativ jumătate dintre participanții la studiu se așteaptă la o creștere în 2021, iar un sfert dintre ei estimează chiar un avans al economiei de peste 2%. Cu toate acestea, 71% dintre respondenți spun că șomajul va crește anul acesta.

Ștefan Musgociu (BVB): Nu mai puțin de 20 de companii doresc să vina la bursa cu acțiuni și obligațiuni!

0

Ștefan Musgociu reprezentant al Bursei de Valori București declara în cadrul evenimentului „ The Power Table – Cum arată rezultatele financiare și cum investim” ca „nu mai puțin de 20 de companii doresc să vină la bursă cu acțiuni și obligațiuni!”

Pana în urmă cu mai puțin de jumătate de an, segmentul AeRO era mai puțin popular printre investitorii de retail. Companiile listate pe această piață erau considerate ca fiind puțin lichide (iar majoritatea chiar așa erau), iar pușinele vedete – Bittnet Systems, Life is Hard sau Transilvania Broker – erau privite ca niște companii mici, riscante. Se pare însă că pandemia a schimbat jocul și, odată cu listarea, în ultimele 12 luni, a câtorva companii antreprenoriale pe care investitorii le-au considerat foarte atractive, precum Norofert S.A., 2Performant Network, Safetech Innovations, Agroland sau MAM Bricolaj, lucrurile au început să se miște.

Piața AeRO a fost foarte efervescentă la inceputul anului 2021, randamentele spectaculoase, chiar și de 100% în doar 2 luni, atragând atentia celor interesați de investiții pe Piața de Capital.

Prezent în cadrul evenimentului „The Power Table – Cum arată rezultatele financiare și cum investim”, Ștefan Muscociu (Specialist Business Development și Marketing Bursa de Valori București) spune ca acest nou suflu nu este o întâmplare, ci rodul muncii tuturor părților implicate în Piață, din ultimii ani:

„Acum vedem rezultatele muncii din anii anteriori. Doar anul acesta avem deja 3 listări de acțiuni și 2 de obligațiuni. Urmează încă aproximativ alte 20 de listări, atât de acțiuni cât și de obligațiuni, în acest an. Companiile se află, în acest moment, în diferite etape până la listare, de la caz la caz. În 2019 și 2020 am mers cu motoarele turate la maxim. Am avut aproape 40 de emisiuni listate de obligațiuni și 4 companii listate cu acțiuni.

Ca număr de listări, cred că pe piața AeRO va fi mai bine decât anii anteriori. Noi în anii anteriori am continuat toate demersurile pentru atragerea de noi companii. Rezultatele se văd, vedem și interes din ce în ce mai mare. Eu cred că, cel puțin din punct de vedere al numelor noi care vor veni în piață, vom merge din ce în ce mai bine”.

Musgociu a vorbit și despre listările care vor urma. Acesta spune că, în acest an, se pregaăesc nu mai puțin de 20 de companii care doresc să vină la bursa cu acțiuni și obligațiuni: „Ar fi 11 listări de obligațiuni și 9 de acțiuni, spune Musgociu. Împreună cu brokerii, pregătim următoarele listari. Avem companii din tehnologie, dezvoltatori de jocuri (Firebyte – n.r.), imobiliare, servicii conexe de utilități, o să vină și o companie de curierat cu obligațiuni, vom avea și bijuterii și ceasuri. Se diversifica gama de instrumente în care poți investii și de companii care emit astfel de instrumente.

Probabil de Firebyte ați auzit toti. Se pregătește pentru listare Bonas – e un procesator de lactate din Cluj –, Vifrana (producător de vinuri eco – n.r.) s-au anunțat. De la Roca Investments am vaăzut o intervenție în care Rudolf Visental vorbea despre o potențială emisiune de obligațiuni, ceea ce pare destul de interesant – să invețtesti într-un vehicul care investește, la rândul lui în alte companii. Și la Life is Hard am văzut o decizie privind intenția unei emisiuni de obligațiuni. Mai sunt câteva companii cu care suntem încă în discuții, însă nu pot să vă dau încă numele până nu anunță acestea în mod public, fiind vorba de plasamente private”.

Se pare că puterea exemplului a făcut ca, în acest moment, multe companii antreprenoriale să se uite cu interes către Piața de Capital: „Daca un prieten, un amic își listează compania, ceilalți încep să aibă mai multă încredere în ideea de a veni pe bursă, explică Ștefan Musgociu. Sunt mai receptivi. Și cred că aici este doar o chestiune de exemplu. Sunt antreprenori care au spart gheața, care au dus business-ul undeva mai departe, derulează runde de finanțare prin emisiuni de obligațiuni. E bine să mai investești și în companiile mai mici, pentru că sunt companii de creștere și cu siguranță o să vezi creșteri mai mari decât pe companiile mature. Se schimbă mentalitatea, avem investitori noi…”

În ceea ce îi privește pe cei 12.000 de investitori noi de retail, care au intrat pe Piața de capital în ultimul an, Musgociu spune că este și un efect al faptului că în piață sunt foarte mulți bani, iar dobânzile bancare sunt foarte mici. Și atunci, o parte din populație se îndreaptă către investițiile cu randamente superioare: „Piața «băltește» de bani. Bani sunt și în sistemul bancar, depozitele populației au ajuns la 160 miliarde de lei și continuă să crească. Dobânzile sunt mici. Automat, oamenii încep să caute produse noi în care să investească, să «își pună banii la lucru». Și investitorii de la BVB sunt ceva mai atenți cum își administrează banii, iar asta am vazut-o anul trecut când, la începutul anului era unele corecții pe piață, apoi a urmat luna martie când mă uitam și mă gândeam, ca investitor… și acum ce fac? Însă mulți au demonstrat o maturitate în felul în care își administrează banii. Și acești bani din depozite, măcar o parte dintre ei îi vom vedea că încep să se îndrepte către Bursă”.

Programul de finanțare a Statului Român prin intermendiul emisiunilor de obligațiuni pare să fi făcut mult bine Pieței de Capital: „Un prim pas este programul Fidelis, al Ministerului de Finanțe, prin care oamenii se familiarizează cu Bursa. Din discuțiile cu brokerii, am înțeles că săptămânal se deschid conturi noi – numarul ar fi cu 2 cifre”, arată reprezentantul Bursei de Valori București.

Listarea la Bursa le-a adus companiilor si avantaje, in relatia cu Statul Roman: „Din discuțiile cu unul dintre antreprenorii care au listată compania la Bursa, am aflat că și instituțiile Statului se uită altfel la aceste societăți”, concluzionează Musgociu.

Evenimentul The Power Table – Cum arată rezultatele financiare și cum investim a fost organizat cu sprijinul Bursei de Valori București, 2Performant S.A. și Life is Hard S.A., Evisara.com (Partener tehnic), Financial Intelligence, Finzoom, NewMoney, InvestTenergy, Economistul.ro, Club Economic, România Durabilă, București Business, Prahova Business și Reușita TV (Parteneri media).

Erik Barna, la The Power Table: Digitalizarea face ca segmentul de cybersecurity să fie vital

0

Erik Barna, CEO & Fondator Life is Hard S.A. declara în cadrul evenimentului The Power Table că „digitalizarea face ca segmentul de cybersecurity să fie vital în acest moment pentru orice companie. Va fi ca mersul la doctor…”

Life is Hard S.A. își propune ca, în următorii ani, să devină cea mai relevantă companie de tehnologie din piața românească. Prezent în cadrul evenimentului „The Power Table – Cum arată rezultatele financiare și cum investim”, Erik Barna – CEO & Fondator Life is Hard S.A. a vorbit despre deficitul de digitalizare în România în raport cu Europa Centrala și despre intențiile companiei de extindere a domeniului de activitate și către cybersecurity, apreciind că acest segment va deveni „vital” pentru companii și că „va fi ca mersul la doctor”.

„Am discutat cu Consiliul de administrație extinderea domeniului de activitate și către cybersecurity și considerăm că ar fi oportună aceasă zonă, spune Barna. Ne uităm către o investiție în companiile din această zona, deoarce aceasta ar completa portofoliul nostru de produse și, în același timp, competențele noastre. După cum știți, suntem foarte prezenți în zona de servicii de digitalizare pe care le livrăm în industria de asigurări, prin urmare ne-am completa foarte bine cu competențe de cyber pe acest segment și nu numai.

Dupa cum vedem, digitalizarea pătrunde cam în toate domeniile și face ca segmentul de cybersecurity să fie vital în acest moment pentru orice companie. Va fi ca mersul la doctor sau ca și raportarile pe care suntem obligați să le facem la Fisc. O companie care nu se protejează, va avea niste riscuri enorme”.

Deși România nu sta foarte bine în comparatie cu țările din Europa Centrală, în ceea ce privește digitalizarea, Barna apreciază că decalajul nu este atât de important: „Din păcate, România nu stă deloc bine la acest capitol, suntem pe locul 27 din 29 în Uniunea Europeana din punctul de vedere al digitalizării, conform The Digital Economy and Society Index (DESI). 4 sau 5 ani la rând am fost pe ultimul loc. Vecinii noștri stau puțn mai bine, dar nu cu mult. De exemplu, Ungaria este cu 3-4 poziții înaintea noastră, imediat după noi vine Italia – o surpriză, fiind o țară din Vest. Estonia, Spania, Danemarca, Finlanda și Lituania sunt primele în ceea ce privesțte serviciile electronice și digitale, cu un punctaj de aproape 85%, iar codașii sunt Romțânia, Grecia, Croația, Slovacia și Ungaria. Media europeană este undeva la 72%, aceste țări de la coadă clasamentului abia dacă au atins 60%. Țările din est sunt cam la același nivel, în coada clasamentului. Diferența dintre acestea nu este foarte mare, putem relativ ușor să avansăm în acest clasament – depinde doar de noi. Ce duce România pe ultimele poziții în acest clasament nu este neaparat adopția tehnologiei, ci mai degraba competențele digitale ale celor care utilizează sau doresc să utilizeze această tehnologie”.

Doar 3 dintre 40 de companii importante listate la Bursa de Valori București au fost pe pierdere în 2021!

0

Mircea Iliescu – Trainer & Financiar Advisor la BVBescu.ro declara în cadrul evenimentului „The Power Table – Cum arată rezultatele financiare și cum investim?” că „practic, doar 3 dintre cele aproape 40 de companii analizate nu au raportat profit, pentru anul 2020… ”

Mircea Iliescu: „2020 a fost un an complicat pentru toți, atât pentru noi, ca și indivizi, cât și pentru business-urile din lumea întreagă.

Unii dintre noi au trecut prin momente dramatice, alții prin perioade de lockdown și diferite tipuri de restricții. Viața noastră a arătat cu totul altfel decât ne-am fi imaginat în urmă cu un an, însă viața are felul său de a merge înainte, de a ne ajuta să privim încrezători către ziua de mâine.

În urmă cu aproape 1 an, ne temeam de amplitudinea impactului pe care pandemia de COVID-19 îl va avea în business-ul companiilor listate, însă acestea au dovedit un grad de reziliență mult mai crescut decât se ațtepta. Deși cifrele publicate în raportările financiare sunt, în multe cazuri, mai puțin bune față de cele aferente anului 2019, este foarte important faptul că, în mare, vorbim doar despre profituri mai mici și nu despre pierderi. Practic, doar 3 dintre cele aproape 40 de companii analizate nu au raportat profit, pentru anul 2020…

Conform rezultatelor financiare analizate în cadrul evenimentului „The Power Table – Cum arată rezultatele financiare și cum investim”, trimestrul IV al anului trecut s-a dovedit unul important în finanțele companiilor listate la Bursa de Valori București. În cazul unora dintre companii, ultimele 3 luni ale lui 2020 au erodat din profitul la T3 – cum este cazul Transelectrica S.A. – sau au facut diferența dintre profit și pierdere – în cazul Bittnet Systems.

Dacă, dupa primele 9 luni din anul 2020 observăm că aproape jumătate dintre cele 40 de companii analizate în cadrul evenimentului „The Power Table – Cum arată rezultatele financiare și cum investim” raportau o cifră de afaceri apropiată de perioadă similară a anului 2019, cu ocazia raportărilor anuale, acest aspect s-a menținut doar în cazul a 3 din 10 societăți listate. În schimb, s-a dublat numărul emitenților care au publicat pentru anul 2020 o cifră de afaceri semnificativ mai mică față de anul anterior (de la 20% la 38%), în timp ce numărul companiilor care au raportat venituri semnificativ mai mari s-a îmbunătățit ușor (de la 23% in 2019, la 32% in 2020). Însă, diferența este evidentă față de cifra de afaceri raportată în anul 2019, cand doar 10% dintre societățile listate au raportat venituri semnificativ mai mici față de anul anterior, în timp ce aproape jumătate dintre acestea au obținut venituri semnificativ mai mari.

În ceea ce privețte profitul raportat, trendul la 9 luni s-a menținut, o treime dintre companiile listate raportând crețteri semnificative ale profitului, în timp ce jumătate dintre acestea au avut profituri semnificativ mai mici sau pierderi, comparativ cu anul anterior. Aici vedem foarte clar faptul că criza sanitară a generat costuri crescute pentru companii – de exemplu, în urma cu 1 an, jumătate dintre societășile listate raportau profituri semnificativ mai mari pentru anul 2019, în timp ce doar o treime au obținut un profit semnificativ mai mic”.

_________________

Evenimentul The Power Table – Cum arată rezultatele financiare și cum investim a fost organizat cu sprijinul Bursei de Valori București, 2Performant S.A. și Life is Hard S.A., Evisara.com (Partener tehnic), Financial Intelligence, Finzoom, NewMoney, InvestTenergy, Economistul.ro, Club Economic, România Durabilă, București Business, Prahova Business și Reușita TV (Parteneri media).