Târgul de Turism al României – ediția virtuală

0

Se deschide Târgul de Turism al României – ediția virtuală, organizat de Romexpo, în parteneriat cu camerele de comerț și industrie din România. Poate fi vizitat în perioada 18-21 februarie, între orele 10:00 și 18:00 pe platforma #TTRVirtual special dezvoltată pentru târg.

Mihai Costriș, director executiv al Romexpo: „Ne bucurăm că reprezentanții industriei turismului au înțeles că doar împreună putem să readucem la viața turismul și că oamenii au nevoie de astfel de evenimente, chiar și online, pentru că sunt optimiști și abia așteaptă să călătorească. Vă invit să vă înregistrați în platformă și să explorați lumea la #TTRVirtual”.

Prezentând platforma târgului, organizatorii subliniază: „Aceasta cuprinde Homepage – pavilionulRomexpo, Lobby – pavilionul B3, Expo Area – pavilionul cu standuri virtuale personalizate care pot fi accesate cu un singur click de către vizitatori, zona pentru Conferințe Live, Market Place și Business Meeting Point.

Zona de Market Place este vedeta târgului virtual, fiind secțiunea exclusiv B2C și este pentru prima dată în România când este integrată într-un astfel de produs. Aici se regăsesc ofertele firmelor expozante pe care vizitatorii le pot accesa foarte rapid datorită sistemului inteligent de filtre de căutare.

#TTRVirtual oferă expozanților acces rapid la cel mai complex instrument de promovare, ocazia să se întâlnească online cu o rețea globală de clienți, o expunere semnificativă în online, posibilitatea să își promoveaze produsele și serviciile într-un stand virtual personalizat, interacțiune cu clientul prin chat sau video call și impusionează creșterea vânzărilor.

La #TTRVirtual2021, vizitatorii beneficiază de acces gratuit pe baza înregistrării, au o experiență digitală inedită din confortul casei și găsesc o multitudine de oferte în același loc.

Ediția virtuală a Târgului de Turism al României se adresează atât vizitatorului tradițional care este în căutare de vacanțe sau sejururi pe meleaguri românești, vânează oferte all inclusive sau destinații de familie, cât și călătorului nonconformist care preferă destinațiile inedite și contactul direct cu obiceiurile locului, căruia îi plac vacanțele de tipul do-it-yourself și este prieten cu tehnologia.

Platforma reunește virtual 125 de expozanți din România și străinătate: Bulgaria, Grecia, Muntenegru, Tunisia. Ei au pregătit o largă paletă de oferte pentru pentru pasionații de călătorie, au prețuri avantajoase, vacanțe personalizate și recomandări pentru călătorii în siguranță. Toate acestea vor putea fi accesate de publicul larg din 18 februarie, ora 10:00, în platforma virtuală (www.targuldeturism.ro).

Cele mai frumoase zone turistice din România sunt promovate la #TTRVirtual2021: Buzău, Hunedoara, Maramureș, Covasna, Călimănești, Bistrița – Năsăud, Craiova, Botoșani, Dâmbovița, Dolj, Harghita, Mureș, Tulcea, Timiș, Timișoara, Târgoviște, Techirghiol, Zalău, Zlatna, Vocea Buzăului, Băile Herculane, Suceava.

Pentru cei care își doresc o vacanță de Paște și 1 Mai pe meleaguri românești, expozanții au pregătit pachete cu discounturi între 10% – 30% și servicii de închiriere a mașinilor la prețuri reduse.

Nu lipsesc nici sejururile all inclusive sau de tipul demi-pensiune pe litoralul românesc, bulgăresc sau grecesc. Pentru vacanțele achiziționate pe perioada târgului, vizitatori pot beneficia de reduceri cuprinse între 10% și 30% la hoteluri 3*, 4* sau 5*.

De asemenea, la #TTRVirtual2021, vizitatorii vor găsi și oferte speciale pentru destinațiile exotice sigure: Maldive, Thailanda, Zanzibar, Dubai, Egipt, Tunisia”.

Studiu COFACE: Insolvențele în România au scăzut cu 13% în 2020 față de anul precedent și se situează la minimul ultimului deceniu

0

Bucureștiul a înregistrat singura creștere a insolvențelor pe parcursul anului trecut, respectiv cu 9% față de 2019

Cel mai recent studiu Coface România arată că în anul 2020 s-au deschis 5.564 proceduri noi de insolvență, cu -13% sub nivelul înregistrat în anul anterior. Anul trecut a raportat minimele ultimului deceniu și la nivelul incidentelor de plată (doar 2,2 mld. RON, -29% vs. 2019) și raportului de regenerare (OUT : IN = 1,19) în mediul de afaceri. Toate aceste evoluții pozitive sunt excepționale, având în vedere că s-au inregistrat într-un an cu cea mai severă contracție economică din ultimul deceniu în contextul pandemiei COVID-19.

Evoluția firmelor insolvente

Pierderile financiare cauzate de firmele insolvente în 2020 au fost aproape de 3 mld. RON, de 5 ori sub nivelul corespondent din 2015 și cel mai scăzut din ultimii 10 ani. În același timp, numărul locurilor de muncă raportate de firmele insolvente pe parcursul anului 2020 este sub pragul de 20.000 pentru prima dată în ultimul deceniu.

De asemenea, se observă o scădere graduală a companiilor insolvente care înregistreaza venituri peste 0,5 mil. EUR (medii și mari), doar 301 companii în 2020, față de 444 în 2019. Totodată, România a înregistrat doar 16 firme insolvente la fiecare 1.000 de companii cu venituri peste 1.000 EUR/lună (firme active). Astfel, România se apropie de media regională din perspectiva insolvențelor raportate la 1.000 de companii active, respectiv 11, după ce a condus în permanenta acest top regional în ultimul deceniu.

„Anul trecut a înregistrat un mix atipic și paradoxal pentru mediul de afaceri. Măsurile privind distanțarea socială în contextul pandemiei COVID-19 au generat efecte negative importante în mediul de business. În ciuda acestui fapt, insolvențele au scăzut la minimul istoric și raportul regenerării mediului de afaceri arată cel mai bine, înregistrând cele mai puține întreruperi de activitate raportate la companiile nou înființate. Pe de o parte, această evoluție arată eficiență ridicată a măsurilor de sprijin, care trebuie migrate gradual de la subvenționare către stimulare prin investiții și facilitarea accesului la capital. Pe de altă parte, cred că anul curent va aduce provocări suplimentare pentru revenirea pe creștere generalizată a companiilor, din cauza îndatorării adiționale, rostogolirii creditelor înghețate anul trecut și presiunilor salariale”, a declarat Iancu Guda, Services Director, Coface Romania.

Distribuția sectorială și regională a insolvențelor

Cele mai multe insolvențe deschise în anul 2020 au fost înregistrate în sectorul comerțului cu ridicata și distribuție (905), urmat de construcții (810) și comerțul cu amănuntul (807). Ponderea primelor 3 sectoare care au înregistrat cele mai multe dosare de insolvență pe rol a variat în ultimii 5 ani între 50% – 54%, iar pentru primele 5 sectoare între 65% – 70%.

Analizând numărul de insolvențe raportat la totalul firmelor active din sectorul respectiv se observă o serie de evoluții atipice. Cel mai afectat sector este cel al fabricării produselor textile, a articolelor de îmbrăcăminte și încălțăminte, care a iînregistrat o rată a insolvențelor de 64 de companii la 1.000 de firme active, de 4 ori peste media la nivel național. Sectorul de construcții este în topul insolventelor raportate la firmele active deți înregistrează o creștere cu aproape 20% a volumului lucrărilor de construcții precum și a creditelor noi acordate populației pentru achiziționarea unei locuințe.

Distribuția teritorială a cazurilor de insolvență în anul 2020 nu a suferit modificări importante față de situația existentă în anul anterior. Dintre toate regiunile, se deosebește situația din București care înregistrează singura creștere a insolvențelor pe parcursul anului 2020, respectiv cu 9% față de anul anterior. La polul opus, cele mai mari scăderi sunt inregistrate în S-V (-30%) și S (-23%).

Mediul de afaceri s-a aflat în 2020 în fața unei provocări fără precedent, măsurile de lockdown impuse pe fondul pandemiei de Covid-19 generând un blocaj economic brusc și o recesiune semnificativă. În ciuda acestor evoluții, intervenția amplă și rapidă prin scheme de sprijin a menținut nivelul lichidității iîn piață, astfel că insolvențele au scăzut la minimul ultimului deceniu, iar pierderile financiare ale companiilor insolvente au scăzut substanțial. Pentru anul 2021, însă, anticipam o creștere a insolvențelor indiferent de scenariul pe care îl aplicăm revenirii economice, atât ca efect de bază, dat fiind nivelul din 2020, dar și ca o consecință a faptului că, în pofida injectării de lichiditate, pierderile din anumite sectoare au fost reale și semnificative. Este important ca abordarea mediului de business față de risc să rămână una realistă și pragmatică. Coface va continua să se implice activ, ca furnizor de servicii de management al riscului de credit, dar și prin inițiative de educație antreprenorială”, a adaugat Eugen Anicescu, Country Manager, Coface România.

Radiografia mediului de afaceri

Analizând evoluția pentru anul 2020, prin comparație cu anul anterior, se observă o situație foarte favorabilă pentru maturizarea mediului de afaceri. Practic, raportul dintre companiile care și-au întrerupt activitatea și cele nou înființate a scăzut la doar 1,19, cel mai mic nivel din ultimul deceniu și de aproape două ori sub media înregistrată în perioada 2010-2020.

Numărul companiilor care și-au întrerupt activitatea în anul 2020 scade la aproape de 94.000, fiind pentru prima dată în ultimii 10 ani sub pragul de 100.000 și înregistrând cea mai mare contracție din perioada analizată, respectiv 41%. În același timp, numărul companiilor SRL nou înmatriculate în anul 2020 a scăzut mai lent, înregistrând o contracție de 12%.

©COFACE


Tremend a înregistrat o creștere a afacerilor cu 40% în 2020 față de 2019, până la 21 de milioane de Euro

0

Tremend, nominalizată de Deloitte și FT1000 în topul celor mai dinamice companii de tehnologie din regiune, a înregistrat în 2020 o cifră de afaceri de 21 de milioane de Euro, cu 40% mai mare față de anul precedent, păstrând trendul ascendent din ultimii ani.

Pentru 2021, compania vizează afaceri de 30 de milioane de Euro, atât prin consolidarea prezenței pe piețele din SUA, Marea Britanie și Benelux, cât și prin creșterea numărului de clienți, ca urmare a parteneriatelor încheiate cu Mastercard, Salesforce și Microsoft.

În acest sens, 50 de clienți noi au intrat în portofoliul Tremend, proveniți din Germania, Marea Britanie, SUA, Belgia, Israel, România, din domenii cum sunt retail, financiar, asigurări, tehnologie.

Compania de dezvoltare de software se va concentra și în perioada următoare pe implementarea de proiecte de digitalizare în patru direcții strategice: servicii financiare, servicii pentru Comisia Europeană, tehnologie și retail.

„Avem un obiectiv ambițios de creștere pentru acest an, susținut de tendințele de digitalizare ale pieței, atât la nivel local, cât și internațional. Ne bazăm totodată pe expertiza noastră tehnică de 15 ani în furnizarea de produse personalizate pe nevoile fiecărei companii, pe livrarea de soluții pentru automatizarea fluxurilor de vânzare și pentru sprijinirea companiilor în migrarea de la canalele clasice către cele self-service, complet digitalizate”, declară Ioan Cocan, Managing Partner, Tremend.

Marius Hanganu, Ioan Cocan, fondatori Tremend

Tremend va continua să investească și în acest an în produsele proprii în domenii precum serviciile financiare și eLearning, în tehnologii emergente printre care Inteligența Artificială (AI), Machine Learning (ML), Cloud, Natural Language Processing (NLP) sau UI/UX. De asemenea, compania va pune un accent puternic pe dublarea numărului de clienți în regiunea Benelux de la 11 în acest moment și pe creșterea proiectelor la Comisia Europeană și alte instituții europene.

La nivel de echipă, care lucrează în întregime în regim de telemuncă, Tremend va recruta în acest an 150 de ingineri software, specialiști în tehnologii precum Java, Python, PHP, Angular, React, C++, Android, iOS și QA, dar și Project Manageri și Business Analysts. După ce în anii trecuți Tremend și-a consolidat echipa din biroul de la Brașov, care numără în prezent 40 de specialiști, plănuiește, de asemenea, în perioada următoare, dezvoltarea unei echipei din regiunea Benelux, cu până la 25 de colegi noi.

Compania a continuat astfel și în 2020 trendul ascendent, ca urmare a concentrării eforturilor echipei pe cercetarea și dezvoltarea de soluții de transformare digitală. Acestea au sprijinit companiile să depășească mai ușor impactul produs de pandemia generată de Covid-19.

„Anul 2020 a fost un test de rezistență, în care ne-am adaptat rapid ca echipă și ne-am consolidat imaginea de partener de tehnologie de încredere. Totodată, am pus un accent tot mai puternic pe dezvoltarea profesională a echipei și pe adoptarea de tehnologii emergente, pe care le-am integrat în soluțiile noastre”, menționează Marius Hanganu, Managing Partner, Tremend.

Pentru proiectele inovatoare și pentru impactul pozitiv al acestora asupra societății, Tremend a primit, anul trecut, distincția Impact Star Award în clasamentul Deloitte Technology Fast 50 CE. De asemenea, a intrat, pentru al patrulea an consecutiv, în topul Financial Times 1000 al celor mai dinamice companii din Europa și pentru a treia oară în clasamentul Deloitte Technology Fast 500 EMEA, cu cea mai mare creștere din România.

BCR – Premiu cash de 10.000 de euro pentru antreprenori

0

BCR Școala de Business, în parteneriat cu PRO TV, lansează un concurs pentru antreprenori cu un premiu cash de 10.000 de euro și consultanță de business.

Ambasadorii BCR Școala de Business revin cu sfaturi de educație antreprenorială în emisiunea Imperiul Leilor.

Banca Comercială Română, prin programul BCR Școala de Business, în parteneriat cu PRO TV, lansează un concurs online, în care antreprenorii sunt invitați să se înscrie pe pagina www.concursimperiulleilor.protv.ro, să-și facă cont pe platforma www.bcrscoaladebusiness.ro și să își prezinte planurile de viitor pentru a câștiga un premiu cash de 10.000 de euro din partea BCR. În plus, câștigătorul va beneficia de consultanță de business de la echipa BCR.

Participanții la concurs trebuie să prezinte povestea afacerii pe care o conduc, precum și motivația ce stă în spatele înscrierii la concurs și felul în care vor folosi cei 10.000 de euro pentru a dezvolta un business inteligent. Textele, ce vor fi evaluate de juriul competiției, nu trebuie să depășească 1.500 de caractere cu spații și pot include informații despre domeniul de activitate, inovația adusă de produsul/serviciul oferit, impactul businessului în comunitate, profitabilitatea afacerii, potențialul de creștere sau participarea în acceleratoare/incubatoare de afaceri. Participanții sunt îndemnați să prezinte și un moment dificil cu care s-au confruntat și pe care l-au depășit ulterior. Juriul va fi format din experți BCR în consultanță pentru firme micro și IMM-uri.

BCR Școala de Business revine alături de antreprenori la emisiunea Imperiul Leilor, difuzată pe PRO TV, și susține afacerile românești aflate la început de drum.

Ambasadorii BCR în cadrul emisiunii, Dana Dima, Vicepreședinte Retail & Private Banking BCR, și Bogdan Cernescu, Director Corporate Coverage, au intervenții în fiecare din cele 13 emisiuni oferind sfaturi practice de educație antreprenorială. Printre cele 13 teme abordate în emisiune se numără analiza de piață, cum obții finanțare, surse de venituri, planul de afaceri, pitch-ul de nota 10 sau planul de criză, iar subiectele vor fi detaliate înainte de emisiune în discuții live pe pagina de Facebook a PRO TV, la care vor participa Dana și Bogdan alături de Ionuț Stanimir, Directorul de Marketing și Comunicare BCR.  

„Imperiul Leilor a ajuns la cea de-a doua ediție și ne bucurăm să putem fi din nou alături, ca parteneri, în acest demers de promovare a antreprenorilor români. Am lansat platforma BCR Școala de Business anul trecut într-un context foarte dificil și cei 9.000 de utilizatori demonstează că am făcut pasul potrivit. Pentru a crea o afacere de succes este nevoie de perseverență și muncă susținută, și orice ajutor din partea unor specialiști cu experiență poate contribui semnificativ în accelerarea acestui proces ce poate fi dificil, dar și plin de satisfacții”, susține Dana Dima, Vicepreședinte Retail & Private Banking BCR.

Dana Dima, Vicepreședinte Retail & Private Banking BCR.

„Pentru a crea un business inteligent este nevoie de un cumul de lucruri, precum o analiză de piață realizată corect, un plan de afaceri bine pus la punct, un produs sau serviciu de calitate ce vine în întâmpinarea nevoilor pieței sau pregătirea pentru a atrage investitori. La BCR, credem cu tărie în dezvoltarea continuă a mediului de afaceri românesc și credem că antreprenorii sunt cei care creează locurile de muncă și îndrăznesc să pregătească un viitor mai bun pentru comunitățile lor”, spune Bogdan Cernescu, Director Corporate Coverage.

Bogdan Cernescu, Director Corporate Coverage.

La doar un an de la lansare, platforma BCR Școala de Business a ajuns la peste 9.000 de utilizatori, antreprenori, manageri, liber profesioniști, profesori și studenți care doresc să se pregătească pentru o aventură în lumea businessului.

BCR Școala de Business este o platformă online cu lecții și sfaturi practice de business pentru antreprenorii aflați la început de drum, dar și pentru cei experimentați, unde aceștia pot învăța cum să își completeze abilitățile native și simțul afacerilor cu cunoștințele necesare pentru a avea un business inteligent. Platforma cuprinde în prezent 4 cursuri, ce au în total peste 30 de capitole, 44 de materiale video și 40 de teste.

_________________

Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe.

BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 17 de centre de afaceri și 16 de birouri mobile dedicate companiilor și 371 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de cea mai mare rețea națională de bancomate – 1.830 de bancomate, 12.700 POS-uri și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce.

XTB, între primii cinci brokeri din lume, în Q4 2020

0

XTB a devenit al cincilea broker din lume în ceea ce privește numărul de conturi active, conform raportului Finance Magnates pentru trimestrul 4 al anului 2020, se arată într-un comunicat al sucursalei din România. În lista generală a brokerilor în ceea ce privește cel mai mare număr de conturi active descrise în raportul Finance Magnates, XTB a crescut de pe locul 20 în Q4 2019, pe locul 5 în Q4 2020, înregistrând, de asemenea, cea mai mare creștere a conturilor active (135%) dintre cei mai mari cinci brokeri.

La începutul lunii februarie a acestui an, grupul XTB a publicat rezultatele financiare preliminare pentru 2020. Printre valorile record ale veniturilor și profiturilor, grupul XTB a raportat și cele mai mari valori în ceea ce privește clienții activi. La sfârșitul celui de-al patrulea trimestru al anului 2020, numărul mediu de clienți activi (numărul mediu de clienți care au efectuat cel puțin o tranzacție în ultimele 3 luni) a ajuns la 72.346. Acest rezultat a permis grupului XTB să urce pe locul 5 în clasamentul celor mai mari brokeri globali în ceea ce privește numărul de clienți activi într-un raport trimestrial de informații publicat de Finance Magnates (Quarterly Intelligence Report).

Una dintre prioritățile XTB este să ne concentrăm asupra cerințelor tot mai mari ale clienților noștri, oferindu-le cea mai bună ofertă de investiții – atât în ceea ce privește instrumentele, platforma cât și serviciile. În toamna anului trecut, am introdus o ofertă care permite investiții în acțiuni cu comision 0% (pentru un volum lunar de până în 100.000 EUR). În același timp, ne îmbunătățim constant platformele xStation și xStation Mobile. Toate aceste initiative au avut o influență asupra rezultatelor. În anul 2020, am înregistrat peste 112.000 de clienți noi, adica atâția clienți cât am inregistrat în toata perioada 2014-2019 cumulat. Nu vom încetini în 2021. Dorim să dobândim cel puțin încă 120.000 de clienți noi”, a declarat Omar Arnaout, CEO XTB (foto). „Suntem deosebit de mândri de numărul de clienți activi care ne-au permis să intrăm pentru prima dată în primele 5 poziții al top-ului global al brokerilor – acest lucru arată că produsele, serviciile noastre și tranzacționarea cu XTB sunt apreciate de clienți”, a adăugat Omar Arnaout.

Accentul pe atragerea de noi clienți este confirmat de datele publicate de grup. XTB a fost cel mai dinamic dintre cei mai mari cinci brokeri în ceea ce privește creșterea numărului de clienți activi. Comparând al patrulea trimestru al anului 2020 cu perioada corespunzătoare din 2019, XTB a înregistrat o creștere cu aproximativ 41.500 de clienți activi, sau 135% (în Q4 2019, XTB a avut aproximativ 30.800 de clienți activi).

În lista generală a brokerilor în ceea ce privește cel mai mare număr de conturi active descrise în raportul Finance Magnates, XTB a crescut de pe locul 20 în Q4 2019, pe locul 5 în Q4 2020, înregistrând, de asemenea, cea mai mare creștere a conturilor active (135%) dintre cei mai mari cinci brokeri.

Finance Magnates este unul dintre cele mai mari hub-uri globale de informații de tranzacționare online. Echipa de analiști ai Finance Magnates Intelligence publică rapoarte trimestriale care sumarizează industria investițiilor – descrie atât companiile care operează în aceasta, cât și trend-urile, știrile și modificările legislative. XTB este unul dintre brokerii care apar în aceste rapoarte de ani de zile, dar pentru prima dată a fost inclus în TOP 5 în lista companiilor cu cel mai mare număr de clienți activi.

„În rapoartele noastre, publicăm clasamente ale celor mai mari brokeri din industria FX / CFD. În ultimul trimestru al anului 2020, rezultatele XTB au atras o atenție specială – acest broker a realizat cea mai mare creștere trimestrială a numărului de conturi active, ceea ce i-a permis să intre în primii cinci brokeri globali. Datele arată că grupul a reușit să capitalizeze interesul crescut în investiții generat de volatilitatea semnificativă a pieței și să atragă un grup mare de investitori, generând mai mult decât dublarea bazei conturilor active în doar un an”, a declarat Sylwester Majewski, managerul echipei de Intelligence de la Finance Magnates.

Obținerea accesului complet la Finance Magnates Quarterly Intelligence Reports este posibilă după înregistrare la https://www.financemagnates.com/intelligence/.

Informați-vă înainte de a investi pe piața de capital!

0

Autoritatea de Supraveghere Financiară atrage atenția potențialilor investitori de a se informa temeinic asupra entității cu care doresc să încheie contracte de intermediere, în cazul adoptării deciziei de a efectua operațiuni cu instrumente financiare (în special cu cele complexe), respectiv de a verifica dacă societatea în cauză este înregistrată în Registrul A.S.F.

Anterior deciziei de a efectua operațiuni cu instrumente financiare complexe, investitorii trebuie să se asigure că înțeleg mecanismele asociate acestora, nefiind recomandate investițiile în astfel de instrumente dacă nu deţin cunoştinţe solide în domeniu și dacă nu își permit riscul de a pierde banii investiți.

A.S.F. atrage atenția și asupra faptului că furnizarea de servicii de investiţii sau desfăşurarea de activităţi de investiţii fără a deţine autorizaţia sau aprobarea necesară este incriminată de legislația pieței de capital, fiind considerată infracțiune, cu consecințele aferente în ceea ce privește modalitatea de cercetare și sancționare a acestor fapte.

Autoritatea de Supraveghere Financiară a publicat recent pe site-ul propriu informări către investitori cu privire la faptul că entitățile Green Seeds Marketing S.R.L. și Cronos Ares Partners S.R.L. nu sunt autorizate de A.S.F. să presteze servicii și activități de investiții în conformitate cu legislația în vigoare.

Una dintre activitățile desfășurate de Autoritatea de Supraveghere Financiară în vederea asigurării stabilităţii, competitivităţii şi bunei funcţionări a pieţelor de instrumente financiare, pentru promovarea încrederii în aceste pieţe şi în investiţiile în instrumente financiare, precum şi pentru asigurarea protecţiei operatorilor şi investitorilor împotriva practicilor neloiale, abuzive şi frauduloase este aceea de monitorizare a prestării pe teritoriul României de servicii şi activităţi de investiţii prevăzute de Legea nr. 126/2018 privind pieţele de instrumente financiare, cu modificările şi completările ulterioare, de către entităţi care nu sunt autorizate, în condițiile expres stipulate de lege să presteze astfel de servicii şi activităţi.

STUDIU de piață RE/MAX România & Veridio: Prețurile caselor și terenurilor vor crește în 2021


RE/MAX România – parte a liderului mondial în real-estate şi franciza numărul 1 la nivel global pe acest segment – prezintă concluziile studiului de piață „Cele mai importante provocări din domeniul imobiliar în 2020”, realizat în parteneriat cu Veridio.ro. Acesta include o analiză a principalilor factori ce au influențat piața locală imobiliară în 2020, alături de previziunile specialiștilor pentru anul curent și diverse informații utile despre profilul clientului sau provocările profesiei de agent imobiliar.

Potrivit răspunsurilor obținute, aproximativ o treime dintre specialiștii în domeniu sunt de părere că în 2021 ne putem aștepta la creșteri de până în 10% a prețurilor la case și terenuri, respectiv la scăderi pe segmentul spațiilor comerciale/office.

„Piața imobiliară rămâne una dintre industriile cu cel mai mare dinamism în economie – fiind un vector de dezvoltare principal, mai ales pentru economiile emergente, astfel că perioadele de turbulențe generează mari oportunități în acest domeniu. 2020 a fost un an cu mari schimbări în societate și economie, un an în care industrii importante au fost profund destabilizate, iar cu toate astea piața imobiliară s-a dovedit a rămâne stabilă și la fel de dinamică precum în 2019. Despre 2021 credem că va fi un an cu o piață rezidențială în dezvoltare, cu o posibilă ușoară corecție în piața comercială și de birouri, adusă de comprimarea retail-ului stradal și telemuncă, dar cu o creștere a segmentului de terenuri de construcție”, a declarat Răzvan Cuc, Președintele RE/MAX România.

Razvan Cuc, Presedinte REMAX Romania

Previziuni pentru 2021 – Prețurile caselor și terenurilor pot crește, ale apartamentelor pot stagna

Potrivit specialiștilor în imobiliare care au participat la studiul RE/MAX, casele vor rămâne în continuare în topul preferințelor rezidențiale ale românilor, drept pentru care majoritatea prevede o creștere sau cel mult o stagnare a prețurilor pe acest segment. Astfel, peste o treime (35%) dintre respondenți sunt de părere că prețurile caselor vor cunoaște creșteri de până la 10%, în timp ce 29% prevăd o stagnare a acestora. Scăderea este prognozată de doar 20% dintre participanții la studiu.

Creșteri de până la 10% sunt menționate și pentru segmentul terenuri, 33% dintre respondenți estimând că acestea vor reprezenta o investiție valoroasă și în 2021. Prognoza reflectă, de altfel, preferințele cumpărătorilor de a se îndepărta de agitația urbană și de a-și construi o locuință cu mai mult spațiu personal.

Pe de altă parte, specialiștii au păreri împărțite în cazul apartamentelor. Dacă cei mai mulți (32%) prognozează că prețurile acestora vor stagna în 2021, un procent de 24% sunt de părere că segmentul menționat va cunoaște scăderi ale prețurilor, iar alt procent de 24% spun că vor fi creșteri în acest sens. Scăderi se vor înregistra și în cazul spațiilor comerciale/ office, o majoritate de 30% preconizând prețuri micșorate cu mai mult de 10% pe acest segment. Această tendință reflectă mutarea afacerilor în mediul online, precum și noua normă de work from home.
Schimbările aduse de pandemie s-au văzut și în cererea, respectiv prețurile pe segmentul chirii. Astfel, participanții la sondaj consideră că și la nivelul anului 2021 prețurile chiriilor vor stagna (35%) sau chiar vor scădea cu până la 10%, răspund ales de 26% dintre aceștia. Tot din aceleași considerente, peste o treime (32%) sunt de părere că prețurile de închiriere pe piața office vor cunoaște scăderi de până la 10% sau cu mai mult de o zecime (32%).

Principalii factori care au influențat piața imobiliară în 2020

Cea mai importantă provocare din 2020, menționată de o majoritate de 46%, a fost, evident, pandemia COVID-19. Pe de-o parte, restricțiile și distanțarea socială au îngreunat activitatea agenților imobiliari, iar pe de altă parte, contextul social a adus cu sine o oarecare îngrijorare legată de posibilele scăderi de venituri. Totodată, în contextul șomajului crescut și mutării facultăților în mediul virtual s-a cunoscut o scădere a prețurilor chiriilor în marile orașe.

Alte schimbări reprezentative pentru această perioadă, ca efecte directe al pandemiei, au fost creșterea interesului pentru segmentul case și terenuri, factor ales de 14% dintre participanții la studiu, respectiv creșterea prețurilor proprietăților, observație făcută de 10% dintre aceștia.
Comparativ, în 2019 primul factor care a influențat piața, la mare diferență procentuală de restul, a fost creșterea prețurilor proprietăților, iar în 2018 oscilația indicelui ROBOR, aflat în scădere.

Piața imobiliară din Europa, principalele schimbări și tendințe*
Potrivit studiilor realizate la nivel european, una dintre principalele schimbări observate a fost scăderea constantă a investițiilor, care au ajuns la valori apropiate de cele din 2014, în contextul în care în ultimii șase ani s-a înregistrat o creștere a acestora.

Băncile sunt dispuse în continuare să acorde finanțări pentru clienții interesați de tranzacții imobiliare, dar sunt sceptice în privința finanțării dezvoltatorilor. Excepție fac România și Cehia, unde finanțările se acordă încă la un nivel moderat.

Cele mai multe țări europene se așteaptă la creșteri ale prețurilor locuințelor în următorii doi ani, deși acestea au stagnat sau chiar au scăzut în ultima perioadă. În ultimii 10 ani, prețurile locuințelor a crescut cu 25% pe plan european, iar prețurile chiriilor cu circa 14,2%.

_________________

La studiul RE/MAX & Veridio au participat peste 250 de respondenți – specialiști în zona imobiliară – care își desfășoară activitatea în 34 de orașe din țară. Majoritatea activează în domeniu ca agenți imobiliari sau proprietari de agenție imobiliară și se încadrează în segmentele de vârstă 20 – 40 de ani.

Pentru conținutul complet al studiului accesați: https://hubs.ly/H0GlqNH0

Surse: Studiul anual PWC – Emerging Trends in Real Estate: Europe 2020, Studiul Eurostat – Housing price statistics – House price index, Deloitte – Property Index 2020



Despre RE/MAX
În România, RE/MAX este cea mai mare rețea de birouri imobiliare francizate, cu cel mai mare număr de agenți imobiliari, având, în prezent, peste 50 de francize și peste 600 de membri, recunoscut ca fiind cel mai puternic brand național în imobiliare. Planul de extindere la nivel național al RE/MAX România vizează, până în 2023, 110 birouri francizate și peste 1.000 de agenți imobiliari.
La nivel mondial, RE/MAX este lider în real-estate, fiind franciza numărul 1 la nivel global pe acest segment. Compania, înființată în 1973 în Denver, are astăzi peste 125.000 de agenți afiliați, în 8.000 de birouri, aflate în cca. 110 de ţări din întreaga lume. În Europa, RE/MAX este prezent în 40 de țări, cu peste 2.000 birouri și 26.000 de agenți, continuând să se extindă. Pentru mai multe detalii accesați: www.remax.ro

Un model conceptual de dezvoltare municipală ecologică

0

La Buzău, a fost lansat proiectul „Smart – Green – Circular Buzău“, pus în aplicare de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană – AHK România, în parteneriiat cu Primăria Municipiului Buzău și cu Goduni International. Participant la evenimentul inaugural online, ambasadorul Republicii Federale Germania în România, Cord Meier-Klodt, a salutat inițierea proiectului, care poate fi considerat de referință pentru dezvoltarea orașelor din România, exemplul fiind de urmat pentru orice oraș european.

Inițiatorii subliniază că „obiectul proiectului este reprezentat de un model conceptual de dezvoltare municipală ecologică, inteligentă și circulară, care prevede o interconectare a principalelor sisteme de alimentare și salubrizare prin intermediul unor soluții tehnologice inovative. Astfel, municipiul Buzău va face pași importanți pentru a deveni verde, smart și circular, o strategie a municipiului în această direcție existând deja de câțiva ani. Proiectul va asigura fezabilitatea tehnică și financiară, siguranța achiziției de tehnologie precum și implementarea continuă și sustenabilă. Activitățile pregătitoare derulate de o manieră convingătoare de administrația municipală din Buzău și de echipa de proiect Goduni-AHK România precum și abordarea inovatoare și sustenabilă a modelului, focalizată clar pe interconectare și integrarea sistemelor de utilități-deșeuri, energie, apă, au convins Ministerul Federal al Mediului, Protecției Naturii și Siguranței Reactoarelor Nucleare (BMU) care a aprobat finanțarea și susținerea acestui proiect dintr-un număr impresionant de peste 300 de proiecte internaționale depuse. Prima fază a proiectului, cartografierea situației existente la nivel local, se va derula timp de un an și va fi finanțată prin  intermediul inițiativei de export a Ministerului Federal Tehnologii de Mediu EXI. În vederea finanțării măsurilor și instalațiilor necesare în următoarea fază de proiect se va concepe un mix de finanțare din fonduri naționale, locale și ale Uniunii Europene”.

Raport privind investițiile străine în România

0

Consiliul Investitorilor Străini (FIC) a elaborat, împreună cu Academia de Studii Economice din București (ASE) un raport privind investițiile străine în România. Raportul este rezultatul unui demers inițiat în 2017: un proiect având ca obiectiv evaluarea contribuției investițiilor străine directe (ISD) la dezvoltarea economiei în România, comparativ cu țările din regiunea Europei Centrale și de Est.

O concluzie de bază a raportului este că „România a beneficiat de 0,45% din fluxurile totale de ISD la nivel global, adică 81,12 miliarde euro în anul 2018. Datele Băncii Naționale a României (BNR) arată că firmele ISD au efectuat 75% din exporturi și 68% din importurile totale. Numărul de salariați în companiile ISD reprezintă 26% din numărul total al salariaților din România, în ușoară scădere față de anii precedenți”.

Pe baza raportului, FIC consideră că „România trebuie să își valorifice punctele forte care o pot propulsa pe harta investitorilor străini. Având în vedere beneficiile angrenate de investiții străine în comunități și în îmbunătățirea standardului de viață al populației, cât și în avansul economic al țărilor în care sunt prezente, FIC va rămâne un partener activ și disponibil pentru autorități în schițarea direcției încare România vrea să meargă în următoarea perioadă, pentru a atrage investiții străine cu o valoare adăugată ridicată”.

Raportul integral privind investițiile străine directe în România este disponibil la adresa: https://fic.ro/Documents/view/Investitiile-straine-directe-in-Romania

Democrația poloneză în colimator

_________________

de Adam Michnik

VARSOVIA – Nu s-a mai întâmplat așa ceva în Polonia. Pe 10 februarie, ziarele și revistele și-au suspendat publicarea, site-urile de știri s-au închis și zeci de posturi de radio și televiziune au încetat să mai emită. La 30 de ani de la căderea Zidului Berlinului, abolirea cenzurii și prăbușirea Uniunii Sovietice, societatea civilă a Poloniei își apără din nou democrația atât de greu câștigată în fața unui stat hotărât să o elimine.

Politicile împotriva cărora protestează acum organele de presă independente din Polonia le-au făcut la fel de vulnerabile precum omologii lor din Rusia și Ungaria. De fapt, după cum a recunoscut public vicepremierul Jarosław Kaczyński, conducătorul de facto al Poloniei, modelul pentru regimul său este cel al Ungariei sub mandatul prim-ministrului Viktor Orbán. Așadar, pentru a înțelege protestul tăcerii presei poloneze, merită reamintită experiența maghiară.

După revenirea la putere în 2010, Orbán, hotărât să consolideze ceea ce el numea o „democrație iliberală”, s-a bazat pe tactica „salamului” inventată de Mátyás Rákosi, așa-numitul Stalin maghiar, pentru a stabili stăpânirea comunistă după cel de-al doilea război mondial. În lupta împotriva „inamicului de clasă”, comuniștii lui Rákosi au diminuat metodic instituțiile libere, felie cu felie, până când nu a rămas decât carcasa. Orbán a adaptat aceste tactici pentru secolul al XXI-lea, iar Kaczyński l-a urmat.

Prima parte, atunci și acum, au fost mass-media publice, care au fost transformate într-un purtător de cuvânt al partidului de guvernământ Kaczyński, „Legea și Justiția” (PiS). Știrile oficiale din Polonia circulă acum cu un flux constant de minciuni și calomnii, care amintesc de maeștrii propagandiști precum Joseph Goebbels și Andrei Zhdanov. Tribunalul Constituțional, procuratura și instituțiile culturale urmau să fie politizate și subordonate partidului de guvernământ. Puțin câte puțin, un stat democratic guvernat de lege s-a transformat într-un sat autoritar Potemkin.

După exemplul președintelui rus Vladimir Putin și al lui Orbán, PiS nu mai este mulțumit de controlul mass-mediei publice și de fidelitatea site-urilor și a ziarelor pro-guvernamentale și își îndreaptă atenția spre sugrumarea presei independente. Falsificarea istoriei și ascunderea scandalurilor de corupție nu sunt suficiente. Șirul de procese pornite – uneori de către guvern și alteori de persoane sau grupuri la comanda guvernului – împotriva criticilor guvernului nu este suficient. Toate organizațiile media care nu se află sub controlul regimului PiS și care nu-i servesc interesele trebuie să fie distruse.

Privită în acest context, planificata taxă publicitară a regimului, care a declanșat actuala rundă de proteste mass-media, este încă „o felie de salam”. Impozitul nu este doar o povară financiară grea, discriminatorie, ci și o armă pentru a înăbuși criticile și libera exprimare.