Ameliorarea semnificativă a calității aerului în Europa în ultimii zece ani și scăderea numărului de decese legate de poluare

În Europa, calitatea mai bună a aerului a dus la scăderea semnificativă a numărului de decese premature în ultimii zece ani. Cu toate acestea, cele mai recente date oficiale ale Agenției Europene de Mediu (AEM) arată că aproape toți europenii sunt încă afectați de poluarea aerului, care provoacă decesul prematur a circa 400 000 de persoane pe întreg continentul.23/11/2020

Raportul AEM intitulat Air quality in Europe — 2020 report („Calitatea aerului în Europa – raport 2020”) arată că valoarea limită a Uniunii Europene pentru particulele fine de materie (PM2.5) a fost depășită, în 2018, de șase state membre: Bulgaria, Croația, Cehia, Italia, Polonia și România. Doar patru țări din Europa — Estonia, Finlanda, Islanda și Irlanda — au înregistrat concentrații mai mici ale particulelor fine de materie în raport cu valorile recomandate de Organizația Mondială a Sănătății (OMS), care sunt mai stricte. Raportul AEM constată că se menține decalajul dintre limitele legale ale UE în ceea ce privește calitatea aeruluiși recomandările OMS, o problemă pe care Comisia Europeană intenționează să o rezolve prin revizuirea standardelor UE în cadrul planului de acțiune privind reducerea la zero a poluării.

Noua analiză a AEM se bazează pe cele mai recente date oficiale privind calitatea aerului obținute de la peste 4 000 de stații de monitorizare din întreaga Europă, în 2018.

AEM estimează că expunerea la particule fine de materie a cauzat aproape 417 000 de decese premature în 41 de țări din Europa în 2018. În jur de 379 000 din aceste decese au fost înregistrate în cele 28 de state membre ale UE, numărul de decese premature cauzate de dioxidul de azot (NO2) și de ozonul troposferic (O3) fiind de 54 000, respectiv 19 000. (Cele trei cifre reprezintă estimări distincte și nu trebuie însumate, pentru a evita dubla contabilizare).

Conform raportului AEM, politicile europene, naționale și locale, precum și reducerile emisiilor din sectoarele principale de activitate au îmbunătățit calitatea aerului în Europa. Începând din anul 2000, emisiile principalilor poluanți atmosferici, în special al oxizilor de azot (NOx) proveniți din transport, au scăzut semnificativ, deși activitatea în acest sector este tot mai intensă și emisiile de gaze cu efect de seră asociate acestui sector au crescut. Și emisiile poluante provenite din aprovizionarea cu energie au scăzut semnificativ, dar progresele înregistrate în reducerea emisiilor provenite de la clădiri și din agricultură sunt lente.

În 2018, datorită calității mai bune a aerului, decesele premature cauzate de poluarea cu particule fine de materie au fost cu aproximativ 60 000 mai puține decât în 2009. În ceea ce privește dioxidul de azot, scăderea este chiar mai mare, deoarece numărul de decese premature a scăzut cu 54 % în ultimii zece ani. Aceste progrese sunt determinate de un factor esențial: punerea în aplicare permanentă a politicilor în domeniul mediului și al climei în întreaga Europă.

„Îmbunătățirea calității aerului datorită politicilor de mediu și climatice pe care le-am pus în aplicare este o veste bună. Dar nu putem ignora aspectele negative — numărul deceselor premature în Europa din cauza poluării aerului este încă mult prea mare. Prin Pactul verde european(link is external)Căutați traducerile disponibile pentru linkul precedentEN••• ne-am stabilit un obiectiv ambițios de a reduce la zero toate tipurile de poluare. Pentru a atinge acest obiectiv și a proteja pe deplin sănătatea oamenilor și mediul, trebuie să reducem și mai mult poluarea aerului și să ne aliniem mai îndeaproape standardele de calitate a aerului la recomandările Organizației Mondiale a Sănătății. Vom analiza acest aspect în viitorul nostru plan de acțiune”, a declarat comisarul pentru mediu, oceane și pescuit Virginijus Sinkevičius.

Hans Bruyninckx, directorul executiv al AEM, a declarat: „Datele furnizate de AEM sunt dovada faptului că investiția într-o calitate mai bună a aerului este o investiție care permite ameliorarea sănătății și a productivității pentru toți cetățenii europeni. Politicile și acțiunile compatibile cu ambiția Europei de a reduce poluarea la zero fac să trăim mai mult și mai sănătos în societăți mai reziliente”.

Comisia Europeană a publicat recent o foaie de parcurs privind planul de acțiune al UE intitulat „Către o  strategie de reducere la zero a poluării”, în cadrul Pactului verde european.

Calitatea aerului și COVID-19

Raportul AEM conține și o prezentare generală a legăturilor dintre pandemia de COVID-19 și calitatea aerului. Evaluarea mai detaliată a datelor provizorii ale AEM pentru 2020 și modelizarea adiacentă efectuată de către serviciul Copernicus de monitorizare a atmosferei (CAMS) confirmă evaluările anterioare conform cărora anumiți poluanți atmosferici au scăzut cu până la 60 % în numeroase țări europene în care au fost instituite măsuri de izolare în primăvara anului 2020. AEM nu dispune încă de estimări cu privire la posibilele efecte pozitive ale aerului mai curat din cursul anului 2020 asupra sănătății.

În același timp, raportul indică faptul că expunerea prelungită la poluanți atmosferici cauzează boli cardiovasculare și respiratorii, ambele fiind considerate factori de risc de deces în cazul pacienților cu COVID-19. Legătura de cauzalitate dintre poluarea aerului și gravitatea infecțiilor cu COVID-19 nu este însă clară, fiind necesare cercetări epidemiologice suplimentare.

Observații

Nota de informare a AEM intitulată „EEA’s health risk assessments of air pollution”(Evaluările AEM privind riscurile pentru sănătate ale poluării atmosferice), oferă o imagine de ansamblu asupra modului în care agenția își efectuează estimările privind efectele calității slabe a aerului asupra sănătății.

Efectele expunerii la poluarea atmosferică asupra sănătății sunt diverse, de la inflamarea plămânilor până la decese premature. Organizația Mondială a Sănătății evaluează dovezile științifice din ce în ce mai numeroase care corelează poluarea atmosferică cu diferite consecințe asupra sănătății, cu scopul de a propune noi recomandări.

În cadrul evaluării riscurilor pentru sănătate efectuate de AEM, mortalitatea este aleasă ca efect cuantificat asupra sănătății, în măsura în care, pentru efectul respectiv, probele științifice sunt cele mai solide. Mortalitatea cauzată de expunerea prelungită la poluarea atmosferică este estimată prin doi indicatori diferiți: „decese premature” și „ani de viață pierdută”. Aceste estimări permit măsurarea impactului general al poluării atmosferice în rândul unei populații date, cifrele neputând indica, de exemplu, anumite persoane care locuiesc într-o anumită zonă geografică.

Efectele asupra sănătății sunt estimate separat pentru cei trei poluanți (PM2.5, NO2 și O3). Aceste cifre nu pot fi însumate pentru a determina efectele globale asupra sănătății, deoarece aceasta ar putea duce la o dublă contabilizare a persoanelor expuse la concentrații mari ale mai multor poluanți.

Ajutoare de stat: Comisia aprobă o schemă de ajutoare românească în valoare de 4,4 milioane EUR, destinată despăgubirii operatorilor aeroportuari regionali pentru daunele suferite ca urmare a pandemiei de coronavirus

0

Comisia Europeană a aprobat, în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat, o schemă de ajutoare românească în valoare de 21,3 milioane RON (aproximativ 4,4 milioane EUR) pentru a despăgubi operatorii aeroportuari regionali din România pentru pagubele suferite ca urmare a pandemiei de coronavirus.23/11/2020

Pentru a limita răspândirea coronavirusului, la 16 martie 2020, România a impus suspendarea treptată a majorității zborurilor comerciale către și dinspre România. Din cauza acestor interdicții de zbor, precum și a restricțiilor de zbor impuse de alte țări, companiile aeriene care operează pe aeroporturile regionale din România și-au redus treptat zborurile regulate, proces care a culminat cu încetarea totală a activității lor la 25 martie 2020.

Până la 17 iunie 2020, nu au avut loc zboruri comerciale internaționale regulate pe astfel de aeroporturi, traficul de pasageri rămânând aproape de zero. Traficul aerian a început să se reia abia din iulie 2020. În cadrul schemei, care va fi deschisă operatorilor de pe aeroporturile românești cu un trafic anual cuprins între 200.000 și 3 milioane de pasageri, autoritățile române vor fi în măsură să compenseze aceste aeroporturi pentru pierderile nete suferite în perioada 16 martie — 30 iunie 2020 ca urmare a măsurilor restrictive referitoare la serviciile de transport aerian internațional și intern de pasageri implementate de România și de alte țări.

Sprijinul va lua forma unor granturi directe. Comisia a evaluat măsura în temeiul articolului 107 alineatul (2) litera (b)Căutați traducerile disponibile pentru linkul precedentEN••• din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, care îi permite să aprobe măsurile de ajutor de stat acordate de statele membre pentru a despăgubi companii pentru daunele cauzate în mod direct de evenimente excepționale precum pandemia de coronavirus. Comisia a constatat că schema României va oferi despăgubiri pentru daunele direct legate de pandemia de coronavirus, precum și că măsura este proporțională, întrucât despăgubirea nu depășește ceea ce este necesar pentru repararea prejudiciului. Pe această bază, Comisia a concluzionat că schema este în conformitate cu normele UE privind ajutoarele de stat. Mai multe informații cu privire la acțiunile întreprinse de Comisie pentru a aborda impactul economic al pandemiei de coronavirus pot fi găsite aici.

Versiunea neconfidențială a deciziei va fi disponibilă cu numărul de caz SA.58676 în Registrul ajutoarelor de stat, pe site-ul web al Comisiei privind concurențaCăutați traducerile disponibile pentru linkul precedentEN•••, de îndată ce vor fi fost soluționate eventualele probleme legate de confidențialitate.

Credit sindicalizat de 150 milioane dolari coordonat de EximBank pentru Alro Slatina

0

EximBank anunță că „a coordonat o tranzacție de sindicalizare care asigură prelungirea facilităților pentru capital de lucru în valoare de 150 de milioane de dolari acordate companiei Alro Slatina, unicul producător local de aluminiu și aliaje din aluminiu și unul dintre cei mai mari producători de aluminiu integrați pe verticală din Europa, după capacitatea de producție”. Acordul de finanțare prevede extinderea valabilității facilităților de credit acordate în 2015 până în 2023, „ceea ce va permite menținerea unei stabilități operaționale a producătorului român de aluminiu”.

Sindicatul de bănci care a acordat facilitatea este format din Unicredit Bank, OTP Bank România, ING Bank, Raiffeisen Bank, CEC Bank, Intesa Sanpaolo România, Banca Transilvania, Garanti Bank, Banca Internațională de Cooperare Economică și EximBank, care a coordonat în premieră tranzacția. Consultanța juridică a fost asigurată de Allen & Overy și Radu Tărăcilă Pădurari Retevoescu SCA, pentru sindicatul de bănci și de Simmons & Simmons și Zamfirescu Racoți Vasile & Partners, pentru ALRO.

Marian Năstase, preşedintele Consiliului de Administraţie al Alro: „Pentru a face faţă noilor provocări economice, ALRO a adoptat un comportament strategic diferit, menit să-i diminueze vulnerabilitatea şi să-i sporească oportunităţile. Am implementat rapid un plan anti-criză de reducere a costurilor demarat încă dinainte de schimbările radicale survenite în întreaga lume, pentru a ne optimiza operațiunile și pentru a asigura continuitatea activității, în condiții de siguranță maximă. Iar efectele nu au întârziat să apară: am înregistrat rezultate financiare solide și ne-am menținut poziția competitivă pe piața UE. Acest lucru ne-a creat o poziție favorabilă și în relația cu finanțatorii noștri care ne sunt alături în demersul de continuare a activităților întregului Grup. Cât privește planurile viitoare, vom continua să ne concentrăm atenția pe derularea investițiilor curente și viitoare, pentru a putea face față provocărilor viitoare potențiale, principalele direcții de acțiune fiind creșterea mixului de producție și extinderea portofoliului în favoarea produselor cu valoare adăugată mare și foarte mare, continuarea investițiilor pentru creșterea eficienței energetice și integrarea de tehnologii inovatoare pentru susținerea unui model de afacere sustenabil și atingerea țintelor de neutralitate climatică”.

Alro este „o subsidiară a Vimetco N.V. (Olanda), companie globală de aluminiu primar și prelucrat, integrată pe verticală. Alro este parte a unui grup integrat pe verticală cu facilități de producție de la bauxită și până la obținerea de produse laminate plate cu valoare adăugată foarte mare pentru industrii sofisticate cum ar fi cea auto și aero și are o capacitate de producție instalată de 265.000 tpa, 35.000 tpa de aluminiu reciclat și 325.000 tpa de aluminiu primar. Principalele piețe de desfacere pentru produsele Alro sunt UE, dar compania are exporturi și în SUA și Asia. Combinatul este certificat cu ISO 9001 pentru managementul calității și are certificatele NADCAP și EN 9100 pentru unitățile de producție pentru industria aero, produsele sale respectând standardele de calitate pentru aluminiul primar ale Bursei de Metale din Londra (London Metal Exchange – LME), cât și standardele internaționale pentru produsele laminate plate. Începând cu data de 18 martie 2019, Comitetul Index al Bursei de Valori București a aprobat includerea ALRO (codul ALR) în BET, indicele principal al pieței și în BET-TR (indice de tip total return). Acțiunile Alro sunt listate la Bursa de Valori București din octombrie 1997, iar Alro este prima companie din industria aluminiului prezentă în cei doi indici. De asemenea, începând cu data de 16 noiembrie 2020, Alro este membră a  asociației internaționale ASI (AluminiumStewardship Initiative), care are ca obiectiv îmbunătățirea sustenabilității pentru industria aluminiului”.

Soluții de ambalare pentru protejarea mediului

0

Retailer-ul Profi (cea mai extinsă rețea de profil, între cei mai mari angajatori privați din România) a realizat un parteneriat cu compania antreprenorială Kangoopack (cu capital 100% românesc, axată pe optimizare legată de echipamente de ambalare, produse și know-how în domeniu) obținând astfel o reducere a poluării prin diminuarea cantităților de plastic si carton puse în piață, ca parte a strategiei companiei de a proteja mediul înconjurător.

Bogdan Alecu, directorul Supply Chain Profi Rom Food, subliniază: „Ne extindem cu repeziciune rețeaua de magazine și sistemul logistic, iar această creștere implică un grad considerabil de tehnologizare. Printre prioritățile strategiei noastre se numără protejarea mediului și totodată încurajarea firmelor românești, iar adoptarea acestei soluții de ambalare inovatoare vine în susținerea ambelor direcții”.

Mariel Petric, CEO Kangoopack, spune la rândul său: „În această perioadă plină de provocări, companiile caută să-și optimizeze procesele operaționale investind în tehnologii noi, în automatizarea proceselor de ambalare și obțin astfel o reducere a costurilor aferente per unitatea de produs livrat. Mai departe, companiile obțin o calitate ridicată și constantă a ambalării printr-un control mai bun al procesului de aprovizionare evitând astfel sincopele ce pot apărea ca urmare a lipsei de personal specializat sau vârfurile de sezon, când se impune o flexibilitate foarte mare din partea firmelor”.

Cooperarea a permis în ultimele 12 luni reducerea cu 60 de tone a cantității de deșeuri de carton și cu 130 de tone a celei de folie stretch utilizată la înfolierea paleților expediați zilnic din depozitele regionale către rețeaua de magazine Profi.

Transportatorii, îngrijorați de posibila interpretare a unor evaluări europene

0

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), organizație profesională și patronală care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, face un comentariu asupra evaluării obligației la nivel european de revenire în țara de origine a camioanelor la fiecare 8 săptămâni: 

UNTRR avertizează că studiul CE de evaluare a impactului obligației de întoarcere acasă a camioanelor ar putea conduce la concluzii prestabilite de Europa de Vest

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR își exprimă îngrijorarea cu privire la abordarea firmei de consultanță Ricardo care realizează studiul Comisiei Europene de evaluare a impactului obligației de întoarcere acasă a camioanelor la 8 săptămâni prin includerea unor date distorsionante legate de transportatorii vestici și transporturile internaționale bilaterale care ar putea fi folosite pentru a conduce de fapt la concluzii prestabilite în conformitate cu abordarea Europei de Vest, în dezavantajul transportatorilor rutieri români.
Reamintim că obligația întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni a fost introdusă prin Regulamentul 1055/2020 de modificare a regulilor de acces la profesie și la piața de transport rutier de mărfuri în UE, parte a Pachetului Mobilitate 1 publicat pe 31.07.2020 și ale cărui prevederi se vor aplica din 21 februarie 2022. La publicarea Pachetului Mobilitate 1 pe 31.07.2020, Comisia Europeană a declarat că regretă faptul că noul set de reguli include elemente precum obligația întoarcerii acasă a camioanelor care nu sunt în concordanță cu ambițiile Pactului Ecologic și nu au făcut parte din propunerile Comisiei adoptate la 31 mai 2017 și nici nu au făcut obiectul unei evaluări a impactului, precizând căva evalua îndeaproape impactul acestor aspecte și dacă este necesar, Comisia Europeană își va exercita dreptul de a prezenta o propunere legislativă specifică înaintea intrării în vigoare a obligației întoarcerii acasă a camioanelor.

În acest context, CE a desemnat firma Ricardo Energy & Environment să desfășoare un sondaj al principalelor părți interesate din toate cele 27 de state membre ale UE, inclusiv operatorii de transport rutier, expeditori de mărfuri și sindicatele naționale / sindicatele lucrătorilor. Obiectivul declarat al acestui studiu este de a identifica și evalua impactul obligației întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni asupra climei și mediului, asupra congestionării traficului și asupra pieței economice și interne.

UNTRR face apel la Comisia Europeană să se asigure că studiul realizat de firma de consultanță Ricardo va evalua corect impactul obligației de întoarcere acasă a camioanelor.

Deși UNTRR a salutat declarațiile Comisarului de Transport UE și a promovat activ participarea transportatorilor români la studiul Comisiei Europene de evaluare a impactului obligației întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni, avertizăm că  formularea întrebărilor adresate în cadrul studiului de către firma de consultanță Ricardo riscă să conducă la concluzii pre-stabilite în conformitate cu abordarea Statelor Europei de Vest. Este foarte probabil ca firma Ricardo, care realizează acest studiu de impact pentru Comisia Europeană, va arăta că obligația întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni este deja o facilitate în situația în care din studiu rezultă că acestea se întorc oricum cu o frecvență mai ridicată de 6 ori pe an.
Acest aspect va fi posibil prin faptul că respondenții la chestionar sunt și din țările Europei de Vest – ale căror firme nu sunt afectate de această obligație, precum și prin faptul că firma Ricardo include în analiză și camioanele care operează transport rutier internațional bilateral, în condițiile în care prin definiție, acestea se întorc acasă după fiecare cursă, deci nu ar trebui să fie subiectul acestui studiu de impact.
Considerăm că numărul de camioane implicate în transportul bilateral (care, prin definiție, se întorc în mod regulat acasă după fiecare cursă) nu este relevant pentru acest studiu care vizează evaluarea impactului obligației de întoarcere regulată a vehiculului în statul membru de stabilire. În consecință, considerăm că acest studiu ar trebui să se concentreze asupra vehiculelor care sunt utilizate numai pentru transportul internațional cross-trade și cabotaj și nu amestecate cu transportul internațional bilateral. În acest sens, precizăm că transportul internațional bilateral este, de asemenea, exclus din noile reguli de detașare introduse de Pachetul Mobilitate 1.

UNTRR a solicitat consultantului CE să nu amestece transportul internațional bilateral cu transportul internațional cross-trade, pentru că în acest caz întregul studiu CE devine irelevant. Întoarcerea acasă a vehiculului nu se aplică transportului bilateral – deoarece aceste vehicule merg și se întorc la fiecare cursă.

Este evident că obligația întoarcerii regulate a vehiculului în statul membru de stabilire nu afectează camioanele din vestul UE și transportatorii rutieri din vestul UE, cu toate că aceștia sunt incluși în studiul de impact al Comisiei Europene. Reamintim că obligația întoarcerii acasă a camioanelor a fost introdusă în noua legislație europeană din domeniul transporturilor rutiere sub presiunea Statelor Europei de Vest, deși nu a fost propusă de Comisia Europeană și nu a fost fundamentată pe o analiză de impact fapt evidențiat și de Comisarul de Transport UE. Estul UE și țările periferice precum România sunt cele mai afectate de noua obligație de întoarcere regulată a vehiculului în statul membru de stabilire. UNTRR a semnalat în numeroase rânduri instituțiilor europene faptul că deși noile reguli aduse prin Pachetul Mobilitate 1, precum întoarcerea acasă a camioanelor se vor aplica teoretic în condiții egale tuturor Statelor Membre, în realitate impactul acestora este semnificativ diferit. Operatorii de transport români și estici vor fi cei mai afectați, întrucât propunerile din Pachetul Mobilitate 1 duc la imposibilitatea de a efectua transport rutier internațional în Europa de Vest de către companiile din Europa de Est. În consecință, considerăm că studiul CE ar trebui să se concentreze asupra evaluării impactului obligației de întoarcere regulată acasă a camioanelor pentru transportatorii rutieri din estul UE și țările periferice, pentru a fi relevant și a nu conduce în mod eronat la concluzii prestabilite în conformitate cu abordarea Europei de Vest.

Impactul obligației de întoarcere regulată acasă a vehiculului este semnificativ pentru transportatorii rutieri români și pentru economia României.

Conform Studiului KPMG – Analiza de impact a modificărilor Pachetului Mobilitate 1 asupra sectorului de transport rutier de marfă solicitat de UNTRR, întoarcerea obligatorie acasă a celor 60.650 de camioane românești implicate în transport internațional cross-trade și cabotaj va duce la curse goale de 9.800 km / camion / an și, în consecință, la costuri suplimentare semnificative pentru companiile românești, generând pierderi anuale de venituri de 524 milioane euro. Aceste pierderi de venituri și creșteri ale costurilor vor determina mulți dintre transportatorii rutieri de mărfuri din România fie să-și întrerupă activitatea, fie să își mute operațiunile în alte State Membre, estimându-se că veniturile din transportul rutier internațional de marfă din România vor scădea cu 4,5 miliarde euro, ceea ce reprezintă o diminuare de 1,4% a produsului intern brut național. Pe de altă parte, emisiile suplimentare de CO2 estimate ca urmare a curselor goale se ridică la aproximativ 456 886 t, ceea ce reprezintă o creștere cu 7,7% a emisiilor totale de CO2 provenite din transportul rutier cu camioane și autobuze.

UNTRR a contestat la Curtea Generală a Uniunii Europene prevederile discriminatorii ale Pachetului Mobilitate 1, care restricționează grav activitatea transportatorilor români în UE, solicitând CJUE anularea prevederilor Regulamentului 1055/2020 privind obligația întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni. 

Studiu: Cum să te organizezi eficient atunci când lucrezi de acasă

0

Pentru că unii dintre noi lucrează de acasă de mult timp, iar momentul întoarcerii la birou este incert, este important să ne creăm cel mai bun mediu de lucru posibil pentru a ne proteja sănătatea fizică și pe cea mintală. 

  • 48% dintre angajați apreciază faptul că nu mai petrec timp în trafic.
  • 45% dintre respondenți se bucură de programul de lucru mai flexibil.
  • 42% dintre angajati indică drept avantaj major faptul că pot petrece mai mult timp cu familia.
  • 26% dintre respondenți spun că starea lor emoțională s-a înrăutățit

Un studiu pe tema telemuncii realizat pentru LG Electronics în Romania de Reveal Marketing Research a arătat care sunt provocările și avantajele percepute de românii care lucrează de acasă în contextul actual, iar LG oferă sfaturi utile pentru creșterea confortului și eficienței, care te pot ajuta să lucrezi mai bine de acasă.

Suntem mai eficienți, dar petrecem mai mult timp la job

În ceea ce privește avantajele resimțite când vine vorba de work from home, 48% dintre angajați apreciază faptul că nu mai petrec timp în trafic, 45% dintre ei se bucură de programul de lucru mai flexibil, iar 42% indică drept avantaj major faptul că pot petrece mai mult timp cu familia. Cu toate acestea, un sfert dintre români simt că nu au intimitate atunci când lucrează, iar 26% dintre ei spun că starea lor emoțională s-a înrăutățit. 

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a atras atenția încă din prima jumătate a anului asupra faptului că îngrijirea sănătății fizice și psihice este esențială. Este important să te ridici și să te miști puțin la fiecare jumătate de oră sau oră, să faci gimnastică și să iei pauze scurte de la ecrane, pentru sănătatea vederii. Studiul arată că deși 79% dintre români consideră că sunt la fel de eficienți sau mai eficienți decât atunci când lucrau de la birou, 44% dintre respondenți au declarat că muncesc mai multe ore zilnic. Dacă ești foarte prins în muncă, setează-ți alarme pe telefon pentru a-ți reaminti periodic să te miști și să te hidratezi.

Cum să îți creezi un birou ergonomic acasă

Cu toate că pentru aproape jumătate dintre respondenți telemunca oferă confort din anumite puncte de vedere, 56% dintre participanții la studiu au indicat faptul că nu lucrează într-un mediu potrivit, nu au un birou sau un scaun confortabil, iar 36% dintre ei consideră că un monitor mai mare le-ar oferi o experiență de muncă îmbunătățită.

Graphical user interface, text, application

Description automatically generated

Conform studiului Reveal Marketing Research, aproape jumătate dintre români aleg să lucreze de pe canapea sau la masa din bucătărie. O poziție incorectă în fața laptopului poate fi o povară mare pentru corpul nostru – deși cei mai mulți dintre noi sunt conștienți de acest lucru, tindem să uităm atunci când lucrăm din confortul casei noastre și cedăm tentației de a lucra de pe canapea. 

Locul unde alegi să lucrezi și postura corporală pe care o adopți sunt extrem de importante. Cea mai neinspirată soluție este să te așezi pe canapea cu laptopul în brațe. În schimb, folosește un scaun cu înălțimea, poziția cotierei și înclinarea spătarului pe cât posibil reglabile. Dacă vrei să îți creezi un birou pentru munca de acasă pe termen lung, merită să investești într-un scaun de calitate, dar dacă trebuie să folosești un scaun obișnuit, îți poți îmbunătăți confortul și postura cu o pernă poziționată pe șezutul scaunului.

Este corectă poziția monitorului tău?

În situația ideală, ar trebui să ai un monitor și o tastatură separate, iar pentru sănătatea coloanei vertebrale, ar fi bine să plasezi display-ul la nivelul ochilor. Dacă ești nevoit să te uiți prea sus sau prea jos atunci când lucrezi pe monitor, vei avea o poziție care poate pune tensiune pe gât și pe umeri.  Piciorul ultimelor modele de monitoare este în general reglabil în înălțime, iar cele mai multe monitoare de la LG au înălțimea, înclinația și gradul de rotire ajustabil, în așa fel încât să poată fi adaptate oricăror condiții de lucru.  

Gaming-ul, un mediu esențial pentru socializare în contextul actual

Faptul că petrecem considerabil mai mult timp decât înaintea pandemiei în casă poate avea o serie de efecte psihologice negative. Jocurile video pot oferi o experiență comună reală, iar experții spun că poate fi și un instrument bun pentru minimizarea stărilor emoționale negative cauzate de izolare, confirmarea venind din partea celor 86% dintre participanții la studiu, care au spus că gaming-ul îi ajută să se relaxeze în această perioadă.

A close up of a computer

Description automatically generated

Gaming-ul oferă o modalitate rapidă și ușor accesibilă de a te conecta cu o comunitate și de a ne exercita spiritul competitiv. Prin intermediul jocurilor online putem rămâne în legătură cu prietenii, persoanele dragi și chiar să ne facem cunoștințe noi – pe unu din patru respondenți gaming-ul l-a ajutat să mențină legătura cu prietenii în perioada pandemiei. 

Pentru început, nu trebuie să te gândești la o investiție mare în ceea ce privește echipamentul. Pentru a te bucura de lumea gaming-ului, nu ai nevoie decât de un calculator de nivel mediu, un mouse pad, o tastatură, o pereche de căști cu microfon și o conexiune stabilă la internet. Ca începător, merită să alegi un monitor cu o diagonala de minim 24 inch și rezolutie FullHD, de preferință un monitor IPS, pentru ca experiența de gaming să fie cu adevărat imersivă. 

Potrivit portofoliului de produse LG, posibilitățile sunt aproape nelimitate în ceea ce privește monitoarele de gaming, deoarece producătorul oferă și toate categoriile disponibile în România, de la monitoare FullHD mai simple la monitoare profesionale special concepute pentru gaming, de până la 38 inch. 

A person using a computer sitting on top of a desk

Description automatically generated

Cu toate că aceste sfaturi generale te pot ajuta să ai o experiență de lucru mai plăcută și mai sănătoasă, nu uita că nu este obligatoriu ca ele să se potrivească tuturor celor care lucrează de acasă. Testează-le și ajustează-le în funcție de nevoile tale, dar indiferent de ce alegi să incluzi în rutina ta, nu uita să ții cont de sănătatea ta psihică și fizică. 

Studiul a fost realizat în octombrie 2020, pe un eșantion de 600 de persoane cu vârsta peste 18 ani,  din mediul urban mare, care lucrează parțial sau integral de acasă.

Foto: ©Reveal Marketing Research

OMNIASIG lansează serviciul Asistență Covid-19, pentru informarea corectă a clienților

0

OMNIASIG Vienna Insurance Group continuă seria de acțiuni responsabile, în contextul pandemiei, prin inițiative ce vizează susținerea și grija față de clienți și parteneri și lansează serviciul Asistență COVID-19. Serviciul este menit să ofere informații oficiale și relevante clienților companiei care solicită informații și ghidaj pentru pașii necesari în cazul infectării cu virusul COVID-19.

Serviciul este disponibil prin apel la call-center-ul companiei, 021.9669 – tasta 5. Clienții pot obține de la consilierii din call-center informații cu privire la virusul COVID-19 și modalitatea responsabilă de a acționa în diferite situații. Astfel, aceștia pot afla prin intermediul acestui serviciu:

  • care sunt simptomele virusului;
  • ce trebuie să facă în cazul în care prezintă simptome;
  • unde se poate face testul în județul în care se află;
  • ce trebuie să facă în cazul în care rezultatul testului este pozitiv;
  • care sunt datele de contact ale Direcției de Sănătate Publice din județul de domiciliu;
  • care este situația actuală a cazurilor în alte țări;
  • ce echipament medical trebuie să aibă acasă;
  • cum să ia contact cu medicul și care ar fi cadrul general de tratament recomandat;
  • unde se pot găsi farmacii non-stop și supermarket-uri care pot livra la domiciliu cumpărăturile în caz de izolare/carantinare;
  • ce proceduri pot fi urmate după infectarea cu COVID-19 în cazul în care clientul deține o poliță de asigurare de sănătate.

Consilierul din call-center oferă doar informații utile, care provin din partea autorităților competente și va încerca să răspundă cât mai prompt nelămuririlor clienților. Serviciul Asistență COVID-19 are rol strict informativ, iar consilierul va oferi doar îndumare către centre specializate, explicând clar pașii necesari de urmat.

OMNIASIG își reafirmă astfel angajamentele față de asigurații săi și face demersurile necesare prin care se asigură de informarea corectă a acestora cu privire la situația actuală.

OMNIASIG Vienna Insurance Group este prezentă de 25 de ani pe piața asigurărilor din România, menținându-se constant în topul celor mai mari asigurători din țară. Compania are un portofoliu de peste 100 produse de asigurare și o rețea de sucursale și agenții extinsă la nivel național. Cei peste 1.100 de angajați oferă constant clienților și partenerilor companiei serviciile de calitate care ne-au consacrat de-a lungul celor 25 de ani. Prin apartenența la Vienna Insurance Group, OMNIASIG oferă clienților și partenerilor săi stabilitate și putere financiară, precum și expertiză complexă pe toate liniile de asigurări generale.

OMNIASIG promovează excelența, responsabilitatea și integritatea în tot ceea întreprinde, cu obiectivul principal de a contribui la dezvoltarea societății și a comunității în care își desfășoară activitatea.



Vienna Insurance Group (VIG) este principalul expert pe piața asigurărilor în Austria precum şi în Europa Centrală şi de Est. Grupul cu o tradiţie îndelungată, branduri puternice şi o relaţie apropiată cu clienţii este format din aproximativ 50 de companii din 25 de ţări. VIG are o experienţă de aproape 200 de ani în domeniul asigurărilor. Având peste 25.000 de angajaţi, Vienna Insurance Group este lider incontestabil în Austria și în piețele ECE pe care activează. Grupul se bucură de o poziţionare excelentă, care îi permite să valorifice oportunităţile de creştere pe termen lung, într-o regiune cu 180 de milioane de locuitori. Vienna Insurance Group este compania cel mai bine cotată dintre emitenţii care fac parte din ATX, indicele principal al Bursei de Valori din Viena. Grupul este, de asemenea, listat la Bursa din Praga.

AREI reconfirmă că centrele comerciale operate de membrii Asociației sunt un spațiu controlat și sigur pentru vizite și desfășurarea activității comercianților

0

Asociaţia Investitorilor de Real Estate din România (AREI – Association of Real Estate Investors) întărește și sprijină ideea de a considera centrele comerciale un spațiu controlat și sigur din punctul de vedere al limitării și reducerii riscului de transmitere a COVID-19.

AREI subliniază faptul că centrele comerciale operate de membrii săi impun măsuri de siguranță în conformitate cu deciziile autorităților, iar investițiile continue în implementarea și îmbunătățirea distanțării și protejării sănătății demonstrează existența unui grad ridicat de conformare la cerințele de distanțare și dezinfectare.

Astfel, atenția proprietarilor de centre comerciale membre ale Asociației, cât și a partenerilor și colaboratorilor acestora, s-a îndreptat încă de la bun început către implementarea unor soluții avansate de protecție și dezinfectare a zonelor predispuse atingerii și traficului, prin instalarea dispenserelor cu dezinfectant și a benzilor autocolante nanosept pe suprafețele frecvent atinse, cât și în echipamente de protecție și sisteme de monitorizare a temperaturii.

În ceea ce privește respectarea obligației de a purta mască, controlul riguros al respectării acestei obligații reprezintă în continuare o prioritate pentru administratorii centrelor comerciale membre ale Asociației. Astfel, așa cum au menționat și autoritățile, grație unor măsuri stricte de control, centrele comerciale oferă unele dintre mediile cu cel mai înalt grad de conformare în privința obligației purtării măștii.

Totodată, o atenție deosebită s-a manifestat în asigurarea purificării intensive a spațiilor prin sisteme avansate de filtrare a aerului, dar și controlului numărului de persoane în spațiile comune pentru a asigura îndeplinirea și respectarea condiției de distanțare socială.

Totodată, asigurăm publicul și autoritățile că centrele comerciale și mall-urile operate de membrii AREI sunt pregătite pentru a evita supraaglomerarea în perioada de Black Friday și a sărbătorilor de iarnă. În mod concret, acestea sunt pregătite să controleze și să reducă, dacă se va impune, aglomerația în zonele în care numărul de vizitatori depășește limita de siguranță, prin restricționarea temporară a accesului în mall. În același timp, anul acesta centrele comerciale împreună cu comercianții au dat startul promoțiilor și campaniilor sezonului de cumpărături de iarnă, în mod anticipat, tocmai pentru a evita perioadele aglomerate și cumpărăturile de ultim moment, așa cum eram obișnuiți până anul trecut. Cumpărăturile realizate din timp le vor permite clienților să se simtă mult mai în siguranță, respectarea distanței sociale fiind un factor extrem de important.

În concluzie, AREI susține faptul că centrele comerciale membre ale Asociației au implementat măsuri extinse de sănătate și de siguranță pentru a asigura securitatea sanitară a clienților și personalului.


Despre AREI:

Asociația Investitorilor în Real Estate (AREI – Association of Real Estate Investors) este cea mai importantă organizație de acest fel din domeniul imobiliar din România, care aduce laolaltă cei mai semnificativi investitori, activi atât pe segmentul de birouri, cât și pe cele de clădiri rezidențiale, spații comerciale și logistice.

Misiunea AREI este de a reprezenta, promova, susține și proteja interesele investitorilor din real-estate, membri ai asociației, cu un focus constant pe colaborări profesionale de înaltă anvergură atât în mediul privat, cât și public, prin participarea și contribuția constantă în cadrul procedurilor de consultare publică.

Înțelegând importanța creării unor standarde înalte de lucru care să fie respectate de toți membrii organizației, AREI reunește 23 de companii inclusiv: AFI Europe România, Argo Capital Property, Bluehouse Capital, CA Immo Real Estate Management, Ceetrus România, Cordia România, CTP Invest, Estoria City, Forte Partners, Globalworth, GranVia România, Hercesa Imobiliara, Immofinanz România, Lion’s Head Investments, Mulberry Development, NEPI Rockcastle, Portico Investments România, Portland Trust, Professional Immo Partners, P3 Logistic Parks, S Immo România, Sonae Sierra România, Speedwell, Țiriac Imobiliare. Mai multe informații despre noi puteți găsi aici – Arei.ro.

200 de elevi din Buftea vor avea acces gratuit la o experiență de învățare interactivă pe teme de implicare în comunitate, protecția mediului și gestionarea responsabilă a resurselor

0

Derulat în perioada octombrie 2020 – martie 2021, proiectul este susținut prin Fondul pentru un viitor mai bun în comunități, lansat împreună cu Federaţia Fundaţiile Comunitare din România – FFCR, finanțat de Lidl România și implementat la Buftea prin Fundația Comunitară București.

Un număr estimat de 200 de elevi de gimnaziu și liceu din Buftea își vor putea dezvolta un comportament responsabil față de mediul înconjurător și consumul de resurse, precum și spiritul de inițiativă și comportamentul civic în comunitate, prin intermediul proiectului Resursele Viitorului.

Activitățile educaționale, de tip learning by doing, se vor desfășura în instituțiile de învățământ din Buftea, sub coordonarea profesorilor, pe baza kit-ului primit și cu sprijin din partea echipei Junior Achievement, pentru implementare, evaluare și feedback.

Proiectul are ca scop promovarea educației pentru economie circulară și pentru utilizarea responsabilă a resurselor, acasă, la școală și în comunitate. Materialele educaționale vor fi disponibile gratuit pentru clasele înscrise în proiect și includ resurse digitale interactive, cu ajutorul cărora se pot realiza și experimente pentru a monitoriza calitatea aerului și a analiza impactul activității umane asupra mediului.

Folosind tehnologia și o platformă online de învățare, elevii vor avea ocazia să își testeze și dezvolte atât capacitatea de a lua decizii responsabile de consum, cât și competențele digitale. O parte dintre aceștia vor putea să participe la Digital Innovation Camp, în cadrul căruia să gândească și să propună, într-un efort de echipă, soluții concrete și inovatoare pentru o problemă reală de consum și reintroducere în circuitul economic, în comunitatea Buftea.


Despre Junior Achievement (JA) România

Junior Achievement România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip „learning by doing” și „project based” sunt urmate anual de peste 230.000 de elevi și studenți din peste 1.700 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2019, Junior Achievement a celebrat 100 de ani de existență.

Despre Lidl

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și în prezent operează aproximativ 10.800 de magazine și peste 160 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial. Lidl este o companie care acționează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a-și îndeplini promisiunea cu privire la calitate și, în același timp, de a asigura un viitor mai bun pentru societate și mediu. Compania se implică activ în soluționarea nevoilor din comunitățile din care face parte, concentrându-se pe 5 piloni de activitate: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajații și partenerii de afaceri.

Black Friday în vremea pandemiei: cum se apropie companiile de clienți fără a încălca regulile de distanțare

0

Opinie de Oana Buhăescu, Director Audit, Deloitte România, lider al industriei de retail

Criza sanitară generată de pandemia de COVID-19 a exercitat o presiune considerabilă asupra comunităților și mediului de afaceri, dar în același timp a arătat capacitatea acestora de a rezista și de a se reinventa. Acum, pe final de an, inovația și capacitatea de adaptare se regăsesc și într-unul dintre cele mai importante evenimente globale, Black Friday, care a devenit sintagma universală ce exprimă reducerile, dar și o stare de spirit care capătă valențe diferite de la cultură la cultură.

Experiența recentă a arătat că apetitul pentru cumpărăturile de Black Friday este încă foarte ridicat, dar și adaptat contextului generat de pandemia de COVID-19. Peste 40% dintre românii care au participat la chestionarele Deloitte Romanian Consumer Trends, aplicate pe LinkedIn în prima jumătate a lunii noiembrie, au menționat că vor cheltui mult mai mult anul acesta de Black Friday, comparativ cu anul trecut, pe produse pentru casă, aspect confirmat ulterior și de cifrele de vânzări înregistrate de marile platforme de comerț on-line. Deși vânzările continuă să reprezinte un indicator relevant pentru evaluarea succesului evenimentului, în ultimii ani, Black Friday s-a transformat în ceva mult mai complex decât o sărbătoare a discounturilor. Ce au adus nou edițiile de Black Friday organizate în 2020 la nivel mondial, pe lângă vânzările record înregistrate, și cum va evolua acest concept în următorii ani?

Companiile încep să valorifice puterea live streaming-ului și a divertismentului

În ultima perioadă, unele platforme de e-commerce au folosit live streaming-ul pentru a le oferi clienților informații esențiale cu privire la beneficiile produselor comercializate și pentru a crea comunități care împărtășesc aceleași valori și preocupări. În cazul retailer-ului chinez Alibaba, unul dintre cei mai mari jucători în comerțul on-line, live streaming-ul joacă un rol important în construirea relației cu cliențiiîn cadrul proiectului Singles Day, eveniment reprezentativ pentru consumatorii chinezi în materie de reduceri, organizat anual pe 11 noiembrie și adoptat recent, deși timid, și de mărci din România. Alibaba experimenta acum doi ani, pentru prima dată, transmisiunile video live pe platforma sa, moderate de cele mai multe ori de un influencer sau de o vedetă locală care prezintă beneficiile unui produs și răspunde la întrebările publicului, permițând clienților să cumpere articolele respective în timp real. O abordare similară este și cea a retailer-ului american Amazon, care pune la dispoziția clienților săi platforma Amazon Live, prin intermediul căreia transmite video prezentări de produse și demonstrații ale furnizorilor.

Divertismentul este un alt element care îmbunătățește semnificativ experiența Black Friday, transformând-o într-o adevărată sărbătoare. Tendința, care se manifestă de mai multă vreme la nivel global, a început să fie preluată și în România. De exemplu, eMAG a dus Black Friday la următorul nivel prin realizarea unei emisiuni televizate dedicate exclusiv evenimentului, prin comunicări frecvente în timp real privind rezultatele înregistrate din vânzări, prin concursuri cu premii considerabile pentru telespectatori, dar și prin participarea activă în cadrul emisiunii a unor persoane cu notorietate în rândul potențialilor clienți. Alibaba a transformat ziua dedicată celor mai mari reduceri din an într-un adevărat spectacol atât pentru publicul local, cât și pentru cel internațional, prin organizarea unei gale virtuale în ajunul Singles Day care a inclus informări în timp real despre vânzările înregistrate, apariții și concerte susținute prin live streaming de către renumiți artiști internaționali, precum Katy Perry anul acesta și Taylor Swift în 2019, și cadouri extravagante.

Cursa pentru automatizare va fi diferențiatorul în ceea ce privește satisfacția clienților

Vânzările înregistrate de comercianți în ultimii ani cu ocazia celui mai mare eveniment dedicat reducerilor au evidențiat o creștere a apetitului consumatorilor pentru acest gen de cumpărături. Un volum mai mare de cumpărături atrage, de cele mai multe ori, necesitatea comercianților de a se pregătiri din timp, prin dezvoltarea lanțului de aprovizionare pentru a face față cererii în creștere. Amazon, spre exemplu, combină diferite ingrediente-cheie care să-i permită o îmbunătățire permanentă a lanțului de aprovizionare, de la construirea unei rețele vaste de depozite și utilizarea roboților pentru ambalarea și inventarierea comenzilor, până la diversificarea flotei de livrare, pe care deja a echipat-o cu roboți în 2019 – Amazon Scout, „curierul” care livrează cumpărăturile până la ușa clientului. Pentru Alibaba, care a introdus anul acesta două milioane de produse noi în oferta sa de Singles’s Day, dublu față de anul trecut, cheia succesului constă în investițiile efectuate într-o rețea largă de furnizori de logistică și grupuri de curierat pentru a se asigura că livrările pot fi efectuate în timp util, dar și în inteligență artificială și servicii de tip cloud pentru soluțiile de gestionare a transportului în viitor. De asemenea, pe întregul lanț de aprovizionare, timpul de reacție este foarte important pentru Alibaba. Pentru a răspunde cât mai bine cerințelor clienților săi, retailer-ul folosește chiar și aplicații mobile pentru cumpărătorii care doresc să negocieze prețurile, intermediind negocierea directă dintre aceștia și furnizori.

Modul în care sunt gestionate fluxurile din lanțul de aprovizionare este o provocare, în contextul în care gama de produse oferite de marile platforme de e-commerce cu ocazia Black Friday se diversifică de la an la an, la nivel global. Acestea ajung să se transforme în adevărate incubatoare de oferte și discounturi pentru companii din numeroase domenii precum ospitalitate, imobiliare, automobile, divertisment, modă etc., în mare parte puternic afectate de pandemia de COVID-19. O altă provocare a marilor jucători din retail a fost aceea de a găsi modalitatea ideală de a se apropia de clienții lor, apelând la soluții noi din zona digitală și la divertisment, în condițiile în care cea mai importantă perioadă a anului dedicată cumpărăturilor coincide cu introducerea unor noi restricții în contextul declanșării celui de-al doilea val al pandemiei.