10 ANI DE CREȘTERE PENTRU FONDUL PROPRIETATEA SUB CONDUCEREA FRANKLIN TEMPLETON

0

Franklin Templeton celebrează, în data de 29 septembrie, 10 ani de la preluarea managementului Fondului Proprietatea („Fondul/FP”), în calitate de manager de fond și administrator unic. Această decadă marchează o perioadă de progres și realizări semnificative pentru Fond și companiile din portofoliul său, care au făcut pași majori către optimizarea operațiunilor și implementarea corectă a guvernanței corporative, având ca rezultat performanță financiară și profitabilitate îmbunătățite.

Comentând pe marginea aniversării celor 10 ani, Johan Meyer, CEO al Franklin Templeton Investments Limited și Manager de portfoliu al Fondului Proprietatea (foto) a declarat: „Suntem mândri de progresul imens al Fondului sub îndrumarea Franklin Templeton ca manager de fond, cu angajamentul său de a crea valoare pentru acționarii FP. Pe parcursul ultimilor 10 ani, echipa Franklin Templeton dedicată activităților FP a dat dovadă de forță morală și reziliență ridicate pentru a livra rezultate deosebite, în condiții foarte dificile uneori. În centrul acestui progres s-a aflat performanța companiilor din portofoliu, care au beneficiat enorm de pe urma eforturilor noastre de a susține implementarea guvernanței corporative pentru a le debloca potențialul complet. De asemenea, privim cu mândrie în urma unei decade în care am contribuit la includerea României pe harta unui număr cât mai ridicat de investitori, datorită roadshow-urilor și întâlnirilor regulate cu varii părți. Credem cu tărie că succesul Fondului va continua să se reflecte în mod pozitiv asupra atractivității României ca destinație de investiții atât pentru investitorii locali, cât și pentru cei internaționali, în anii următori.”

Realizări la aniversarea celor 10 ani

Sub managementul Franklin Templeton, Fondul Proprietatea a ajutat la definirea rolului și drepturilor acționarilor minoritari, fiind un exemplu ilustrativ al acționarului minoritar vocal și activist în companiile de stat. Fondul a militat constant pentru guvernanță corporativă, transparență și management profesionist în companiile de stat și a jucat un rol esențial în evitarea sau revenirea asupra unor decizii dăunătoare luate de directoratul sau acționariatul majoritar al acestor companii. Hidroelectrica ilustrează cel mai bine contribuția Fondului la revenirea și dezvoltarea spectaculoasă a unei companii de stat din portofoliu din strâmtoarea insolvenței.

Alte realizări ale Fondului de când Franklin Templeton a preluat managementul său în 2010 includ:

  • S-a listat pe două piețe de capital: în 2011 la Bursa de Valori de la București (BVB), aducând un salt de lichiditate pe piața locală și în 2015 la Bursa de Valori de la Londra (LSE);
  • A contribuit semnificativ la includerea României pe radarul investitorilor internaționali și a atras o arie largă de investitori instituționali, care ulterior au investit nu doar în Fond și în companiile sale de portofoliu, ci și în alți emitenți atractivi din România;
  • A inițiat pentru prima dată în România acțiuni corporative precum programe de răscumpărare și oferte publice, contribuind la schimbări care au făcut mediul de reglementare mai prietenos cu investitorii;
  • A avut rezultate notabile în ceea ce privește crearea de valoare semnificativă pentru acționarii Fondului:
    • prețul acțiunilor a ajuns la un maxim istoric de 1.38 RON/ acțiune în data de 14 februarie 2020, cu mult peste valoarea de 1.00 RON/ acțiune, aceasta fiind valoarea nominală a acțiunii la momentul înființării Fondului, pe baza unei performanțe continue în ultimii 10 ani;
    • randamentul total al prețului acțiunilor de la momentul listării Fondului la BVB a fost de 283,99% la 31 August 2020;
    • randamentul total al distribuțiilor Fondului în ultimii 10 ani a gravitat constant în jurul procentului de 10%;
    • randamentul total în ultimele 12 luni a atins 14%, peste indecșii de referință locali;
    • performanța cumulată a valorii activului net (VAN) a crescut la 31,23% în 2019 și la un total de 128,70% de la finalul anului 2010, până la 31 august 2020;
    • valoarea totală a dividendelor și returnărilor de capital distribuite a depășit 6,7 miliarde RON;
    • discountul mediu anual față de VAN per acțiune a scăzut la 22,95% în primele 8 luni ale anului 2020, comparativ cu valoarea de 55,67% înregistrată în 2011;
    • a finalizat zece programe de răscumpărare, iar în prezent derulează al unsprezecelea program, răscumpărând un total de 7,16 miliarde de acțiuni proprii.
  • Acționarii Fondului au reînnoit mandatul Franklin Templeton în mod repetat, cel mai recent în aprilie 2020, ceea ce dovedește încrederea lor continuă în managerul de fond.

Privind înainte

În anii următori, Fondul își va menține obiectivul de maximizare a randamentelor pentru acționari și creștere a Valorii Activului Net per acțiune prin investiții în acțiuni și valori mobiliare românești. De asemenea, Fondul va continua să urmărească îndeaproape respectarea guvernanței corporative în companiile din portofoliul său, să sancționeze public eventuale încălcări ale acesteia și va susține listarea companiilor de stat.

De asemenea, Fondul rămâne dedicat dezvoltării pieței românești și va continua să organizeze întâlniri și evenimente adresate investitorilor, pentru a promova România ca o destinație de investiții de încredere și promițătoare. În acest sens, Fondul speră ca următorul Guvern să aducă Hidroelectrica pe piața de capital anul viitor și astfel să consolideze șansele României de a fi promovată la statutul de Piață Emergentă în indicele MSCI.

Deschiderea anului universitar la Academia de Studii Economice din București

0

Academia de Studii Economice din București deschide anul universitar 2020-2021, în condițiile deosebite ale acestei perioade, prilej cu care, în numele Consiliul de Administrație și al Senatului ASE, prof. univ. dr. Nicolae Istudor, rectorul ASE și prof. univ. dr. Dumitru Miron, președintele Senatului ASE, transmit mesajul adresat comunității universitare și partenerilor din mediul economico-social.

Studenților le sunt adresate următoarele gânduri:

„·Vă dorim să vă asumați cât mai rapid ceea ce se denumește viaţa de student, să înţelegeţi cât mai repede că este important să studiați continuu, astfel încât să aveți rezultatele dorite.

·Să înțelegeți că vă veți pregăti pentru un alt tip de societate, în care consumatorii nu mai caută bunuri și servicii,ci maximizarea satisfacției, promise lor de către cei care le produc.

·Să acceptați că factorul de producție cel mai important începe să nu mai fie capitalul, ci talentul și atitudinea, ceea ce înseamnă alt gen de prioritizări în procesul de pregătire profesională.

·Economia actuală necesită cunoaștere și creativitate.

·Tot mai multe dintre locurile de muncă ale momentului în care dumneavoastră veți absolvi studiile nu există în prezent și, ca atare, veți avea nevoie de diverse competențe și abilități cognitive.

·Celelalte generații au învățat despre aderarea la Uniunea Europeană, iar dumneavoastră trebuie să înfăptuiți integrarea în această pretențioasă familie selectă”.

Mesajul adresat cadrelor didactice:

„·Universitatea noastră participă la o competiţie aspră, ale cărei valori trebuie să respecte prietenia intelectuală, dorinţa de a cunoaşte mai mult efortul celuilalt, altruismul, admiraţia pentru cei care ştiu mai mult, exigenţa faţa de sine şi de ceilalţi.

·Este necesar să se finalizeze procesul de trecere de la predare la învățare continuă.

·Trebuie să transmitem studenților, pe lângă informații și cunoștințe științifice, competențe transversale și abilități cognitive sustenabile.

·Trebuie să devenim facilitatori de procese educaționale moderne și integratori de fenomene economice complexe.

·Tot personalul didactic și de cercetare trebuie să se implice plenar în toate activitățile universității, pentru că succesul este al tuturor, nu doar al cadrelor de conducere”.

Mesajul adresat mediului economic și social:

„·Le mulțumim astăzi, așa cum o facem, în mod tradițional, în fiecare an, directorilor de colegii, licee și cadrelor didactice, care au contribuit la formarea profesională a celor care au devenit studenții noștri și i-au orientat către cea mai bună universitate economică și de administrație publică din România!

·Organizațiilor economice, către care se vor îndrepta studenții noștri, după absolvirea diverselor programe de studii universitare, le solicităm să ne transmită acum job profile-ul angajatului de peste 3 sau 5 ani, pentru a-i putea înarma pe absolvenți cu capabilitățile, competențele specializate și transversale și cu abilitățile cognitive cerute de piața muncii. Vă dorim alături de noi atunci când elaborăm sau îmbunătățim planurile de învățământ, grilele de competențe sau fișele disciplinelor.

·La ASE au fost permanent binevenite conferințele comune, menite să furnizeze soluții fundamentate științific pentru problemele cu care se confruntă economia țării noastre, stagiile de practică pe care le propuneți, atelierele tematice, bursele private sau alte categorii de stimulente, care pot fi acordate celor mai bine pregătiți studenți”.

Tendințe eco în domeniul etichetelor

0

Cererea de etichete și ambalaje din materiale prietenoase cu mediul și ca destinație, pentru produse artizanale se află între tendințele cu cea mai mare creștere. Constatarea este făcută de companiaRottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România, cu sediul în Apahida, județul Cluj și centre logistice Timișoara, Brașov, Ilfov, Pașcani, precum și în Ungaria și Germania.

Cristi Nechita-Rotta (foto), directorul general al Rottaprint, subliniază: „România urmează trendul prezent la nivel mondial în ceea ce privește segmentul produselor bio din categoria alimente & băuturi și a segmentului produselor ecologice, tendință care se observă în mod evident și în interesul crescut al companiilor pentru soluțiile de etichetare și ambalare realizate din materiale prietenoase cu mediul. De asemenea, observăm o creștere semnificativă a cererilor pentru produsele artizanale, fie de la producători locali, fie de la jucătorii mari din retail care au început să-și dezvolte propriile game de produse bio sau tradiționale. Totodată, după perioada martie-august în care cei mai mulți producători s-au axat pe produsele de bază, aceștia au început să reinvestească în produsele de nișă, mai ales în industria de vinuri și lactate”.

Cu produse livrate în 2019 în 11 țări din Europa și Asia și în SUA, Rottaprint „a observat că o mare parte dintre companiile din industria alimentară, a produselor de curățenie sau cosmetică sunt mai predispuse să caute soluții ecologice pentru ambalajele lor, grija față de mediu fiind din ce în ce mai mult prezentă între prioritățile strategice ale acestora. Printre soluțiile adoptate se numără reducerea consumului materiei prime cât mai mult posibil, pentru a reduce amprenta de carbon, renunțarea treptată la etichetele cu liner (suport), sau înlocuirea etichetei autoadezive cu cea termocontractibilă din PET, aceasta din urmă fiind mai prietenoasă cu mediul. Odată cu apariția a tot mai multor producători artizanali de bere, lactate, mezeluri, gemuri, dar și a firmelor mari și foarte mari care dezvoltă linii de produse artizanale, cererea pentru producția de etichete destinate acestui segment de produse este tot mai mare. Mai mult, din dorința de a promova produse cât mai naturale, tot mai multe hypermarketuri și-au creat cooperative agricole, dezvoltând propriile game bio sau tradiționale de produse gătite sau semipreparate.Top of Form Printre particularitățile etichetelor destinate berilor artizanale se numără designul foarte creativ care ilustrează într-un mod original povestea brandului sau a gamei de produse, lipsa contraetichetei și alegerea unei dimensiuni mai mari a etichetei, care poate acoperi o mare parte din sticlă de jur-împrejur (în formă de wrap), ceea ce îi oferă designerului o mai mare libertate de creație. De asemenea, cei mai mulți producători de bere artizanală optează pentru etichete de calitate din materiale speciale precum cele rustice sau vintage, care evidențiază și mai mult produsul la raft”.

COMPANIILE CARE COMUNICĂ CEL MAI BINE CU INVESTITORII, PREMIATE DE ARIR ÎN 19 OCTOMBRIE

0

-Pentru prima dată vom premia CEL MAI BUN RAPORT DE SUSTENABILITATE-

București, 28 Septembrie 2020 – Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) recunoaște performanța în comunicarea cu investitorii pentru a doua oară în România în cadrul Galei AR&IR din 19 octombrie 2020.

Daniela Șerban, Președinte și Co-fondator ARIR:

„Credem în performanța companiilor listate la bursă și susținem excelența în comunicarea cu investitorii. Într-un context de piață deosebit de dificil, dialogul proactiv cu investitorii a fost esențial. Astfel, pentru al doilea an consecutiv premiem cei mai buni profesioniști și programele lor de comunicare cu investitorii. În ultimele luni, am venit în sprijinul companiilor pentru a se adapta la noul mediu economic și am încurajat transparența.”­­

Categoriile premiate sunt:

  1. Cel mai bun Director General (CEO)
  2. Cel mai bun Director Financiar (CFO)
  3. Cea mai bună Companie din perspectiva activității de Relația cu Investitorii
  4. Cel mai bun profesionist în Relația cu Investitorii.

Clasamentul a fost stabilit în urma evaluării investitorilor instituționali din întreaga lume, activi în piața de capital din România, prin intermediul platformei Institutional Investor Research.

Investitorii individuali sunt invitați să voteze compania cu care au comunicat cel mai bine în ultimul an. În perioada 28 septembrie – 12 octombrie pot să își exprime opinia prin intermediul website-ului ARIR (www.ir-romania.ro/gala). Încurajăm investitorii să puncteze transparența companiilor, calitatea raportărilor, comunicarea din perspectiva disponibilității și proactivității echipei pentru Relația cu Investitorii.

Având în vedere importanța din ce în ce mai mare acordată informațiilor non-financiare de către investitori și trecerea la noul statut de piață emergentă care va aduce piața de capital din România în vizorul unei categorii de investitori mai mari, ARIR va premia pentru prima dată “Cel mai bun Raport de Sustenabilitate”. Companiile listate vor putea aplica printr-un reprezentant pentru această evaluare, solicitarea va fi transmisă către ARIR (contact@ir-romania.ro) până la data de 7 octombrie 2020 și va include link-ul către raportul de sustenabilitate.

Evaluarea va fi realizată de către un juriu independent format din Adina Ardeleanu – Co-Fondator Financial Intelligence, Adrian Codîrlașu –  Președinte CFA România, Cristian Petre, Manager Investiții – NN Pensii, Mihaela Stoica – Director General Intercapital Invest și Mugur Popescu – Director Direcția Investiții BCR Pensii, în baza unui set de criterii definite împreună cu specialiști de top din piață.

Gala AR&IR este organizată cu sprijinul partenerilor strategici: ALRO (unul dintre cei mai mari producători de aluminiu integrați pe verticală din Europa, după capacitatea de producție, membru fondator ARIR), Bursa de Valori București (organizează și gestionează piețele reglementate de instrumente financiare, membru fondator ARIR), Electrica (jucător-cheie pe piața de distribuție și furnizare a energiei electrice din România, membru Asociat ARIR), TeraPlast (compania-mamă a Grupului TeraPlast, cel mai mare producător român de materiale de construcții, membru fondator ARIR), Banca Transilvania (cea mai mare bancă din Europa de Sud-Est, membru Asociat ARIR).

Partenerii media sunt: Radio România ActualitățiMoney.ro, Financial Intelligence, The Diplomat, Bizis.ro, Economistul, Club Economic, România Durabilă.

Partenerii de monitorizare sunt Klarmedia, Issue Monitoring.

***

Despre Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR):

ARIReste o organizație non-guvernamentală și non-profit care a fost înființată cu scopul de oferi emitenților actuali și potențiali o platformă pentru dezvoltarea profesioniștilor în relația cu investitorii (IR) și pentru a contribui la implementarea celor mai bune practici în comunicarea cu investitorii și în guvernanță corporativă. A fost înființată în Noiembrie 2018 și are ca membri companii listate, companii cu potențial de a deveni companii listate, administratori de fonduri,profesioniști în relația cu investitorii, precum și consultanți. Membrii fondatori sunt Bursa de Valori București (BVB), ALRO, Electromagnetica, Franklin Templeton Management – suc. București, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica, Daniela Șerban, Cosmin Răduță și Tony Romani, în timp ce Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Idea Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania și Transgaz s-au alăturat ca Membri Asociați, INNOVA Project Consulting, ENVISIA și RTPR ca Membri Afiliați.

Urmăriți-ne pe LinkedIn, Facebook și Instagram

Sondajul si Indicatorul de Incredere Macroeconomica realizat de Asociatia CFA Romania, august 2020

0

Indicatorul de Incredere Macroeconomica a crescut in luna august 2020

In luna august 2020, Indicatorul de Incredere Macroeconomica al Asociatiei CFA Romania a crescut fata de luna anterioara cu 3,0 puncte pana la valoarea de 33,3 puncte, (fata de aceeasi luna a anului anterior, Indicatorul a scazut cu 9,4 puncte). Aceasta evolutie s-a datorat ambelor componente ale Indicatorului.

Astfel, Indicatorul conditiilor curente a crescut, fata de luna anterioatra cu 2,6 puncte, pana la valoarea de 22,5 puncte (fata de aceeasi luna a anului anterior, Indicatorul conditiilor curente a scazut cu 39,2 puncte). Indicatorul anticipatiilor a crescut in luna august cu 3,2 puncte pana la valoarea de 38,7 puncte (fata de aceeasi luna a anului anterior, Indicatorul anticipatiilor a crescut cu 5,4 puncte).

In ceea ce priveste cursul de schimb EUR/RON, 90% dintre participanti anticipeaza o depreciere a leului in urmatoarele 12 luni (comparativ cu valoarea actuala), neexistand nicio opinie de apreciere a leului. Astfel valoarea medie a anticipatiilor pentru orizontul de 6 luni este de 4,8886, in timp ce pentru orizontul de 12 luni valoarea medie a cursului anticipat este de 4,9777 (in conditiile in care anticipatiile individuale au variat intre 4,8500 si 5,1500).  

Rata anticipata a inflatiei pentru orizontul de 12 luni (septembrie 2021/septembrie 2020) a inregistrat o valoare medie de 2,94%.

Sunt de remarcat urmatoarele anticipatii:

  • 60% dintre participanti anticipeaza majorarea ratei inflatiei in urmatoarele 12 luni;
  • Peste 73% anticipeaza majorarea primei de risc (masurata prin CD) a Romaniei in urmatoarele 12 luni ;
  • Peste 66% considera supra-evaluate preturile proprietatilor imobiliare din marile orase.

Din luna aprilie a acestui an, in cadrul sondajului au fost adaugate si intrebari suplimentare, referitoare la impactul crizei coronavirusului asupra economiei nationale, iar rezultatele pentru luna august 2020 releva:

  • Durata impactului economic al cornavirusului: cea mai mare parte a respondentilor (70%) anticipeaza ca acesta se va resimti puternic pana in trimestrul II al anului 2021;
  • Deficitul bugetului de stat anticipat pentru anul 2020: valoarea medie a anticipatiilor este 8,3%;
  • Evolutia, in termeni reali a PIB in anul 2020: valoarea medie a anticipatiilor este -4,7%;
  • Rata somajului la finalul anului 2020: valoarea medie a anticipatiilor este 7,0%.
  • Modul de revenire al economiei. Cea mai mare pondere a respondentilor (40%) anticipeaza revenirea de forma unui semn « radical » adica, se va recupera rapid o parte din scaderea economica, iar recuperarea celeilalte parti va fi lenta.

Respondentii au fost intrebati despre persistenta modificarilor de comportament (de munca, calatorie, cumparaturi). Cele mai multe opinii sunt ca aceste modificari de comportament vor fi permanente. O alta opinie este ca vor fi de lunga durata (mai multi ani), insa disruptive.

Indicatorul de Incredere Macroeconomica, a fost lansat de Asociatia CFA Romania in luna mai 2011 si reprezinta un indicator prin intermediul caruia organizatia doreste sa cuantifice anticipatiile analistilor financiari cu privire la activitatea economica in Romania pentru un orizont de timp de un an. De asemenea, sondajul in baza caruia este calculat Indicatorul include si intrebari referitoare la evaluarea conditiilor curente macroecnomice.

Prin modul de realizare, acest sondaj cuprinde atat elemente specifice unui indicator de sentiment (incredere) care arata perceptia grupului de analisti din comunitatea CFA din Romania privind evolutia pietelor financiare, a mediului de afaceri, a randamentelor si riscurilor, cat si un indicator fundamental de prognoza privind evolutiile cursului de schimb, a ratelor dobanzilor si inflatiei.

Sondajul este realizat in ultima saptamana a fiecarei luni iar participantii sunt membri ai Asociatiei CFA Romania si candidatii pentru nivelurile II si III ale examenului CFA.

Indicatorul de Incredere Macroeconomica ia valori intre 0 (lipsa increderii) si 100 (incredere deplina in economia romaneasca) si este calculat pe baza a 6 intrebari cu privire la:

  • Conditiile curente – referitoare la mediul de afaceri si piata muncii;
  • Anticipatiile pentru un orizont de timp de un an pentru: mediul de afaceri, piata muncii, evolutia venitului personal la nivel de economie si evolutia averii personale la nivel de economie.

Pe langa intrebarile necesare pentru calculul Indicatorului de Incredere Macroeconomica, sondajul evalueaza si anticipatiile, tot pentru un orizont de timp de un an, pentru rata inflatiei, ratele de dobanda, cursul de schimb EUR/RON, indicele bursier BET si conditiile macroeconomice globale.

Titlul CFA® este unul dintre cele mai prestigioase din lume in randul profesionistilor din domeniul financiar. Administrat de catre CFA Institute, programul CFA este un program post-universitar, care pregateste si testeaza candidatii in domeniul eticii si standardelor profesionale, analizei situatiilor financiare, economiei, managementului de portofoliu, analizei si evaluarii diverselor instrumente financiare si de investitii.

Astazi, in lume exista peste 170.000 de detinatori ai acestui titlu, majoritatea fiind afiliati la cele 159 organizatii membre ale CFA Institute.

Candidatii pentru titlul CFA® trebuie sa promoveze o serie de trei examene cu frecventa anuala. Fiecare examen presupune cca. 250-300 de ore de studiu individual. In plus, sunt necesari 4 ani de experienta profesionala relevanta in domeniul financiar, precum si aderarea la un cod de standarde etice si profesionale stricte.

Asociatia CFA Romania este organizatia profesionistilor in investitii din Romania, detinatori ai titlului Chartered Financial Analyst (CFA®), calificare administrata de CFA Institute (USA). Asociatia CFA Romania este una dintre cele peste 159 de societati membre ale CFA Institute, si are  misiunea de a promova interesele specialistilor in investitii si de a mentine standarde ridicate de integritate si excelenta profesionala.

In prezent, Asociatia CFA Romania are 250 de membri, detinatori ai titlului de Chartered Financial Analyst (CFA®). Profesionistii care sunt membri ai Asociatiei CFA Romania lucreaza pentru institutii de reglementare, institutii supranationale, institutii bancare, firme de asigurari, firme de intermediere de valori mobiliare, firme de asset management, fonduri de pensii, firme de consultanta, sectorul public, institutii de invatamant, companii care activeaza in diverse sectoare economice etc.

Acțiuni de combatere a poluării cu plastic

0

AsociațiaMai MultVerde și Lidl România continuă acțiunile de protejare a mediului și de educație prin proiectul „Cu Apele Curate”, inițiat în 2019 „ca un apel la implicare în combaterea și prevenirea poluării cu plastic a apelor, adresat membrilor comunităților și autorităților publice din localitățile dunărene”.

În comuna Șimian din județul Mehedinți, cu sprijinul partenerilor locali asociația Mod of Life și compania producătoare de cereale Semrom Oltenia, asociația Mai Mult Verde și Lidl România au plasat o pictură murală – autor, Wanda Hutira – înfățișând globul pământesc acoperit cu un sac de gunoi pe un zid de 280 de mp al companiei economice.

Wanda Hutira: „Inspirată de naturile statice flamande, această variantă a ospățului vine ca o critică a felului în care societatea contemporană consumă natura. Globul pământesc, adesea folosit ca simbol al căutării și cunoașterii, ia aici forma unui sac de gunoi din plastic. Ca alternativă, alături sunt legume și fructe, împrăștiate pe lângă glob. Roadele pământului invadează ambientul ca un martor al trecerii timpului și al imuabilității plasticului care rămâne acolo mult timp după ce obiectul nu mai este de folos”.

Marian Zamfir, directorul companiei Semrom Oltenia: „Mesajul acestei picturi murale ne vizează pe toți și este extrem de important să fim atenți la impactul pe care îl poate avea poluarea asupra sănătății noastre. Știm ce înseamnă un pământ fertil și ce poate să ne ofere în fiecare sezon, tocmai de aceea cunoaștem importanța protejării mediului. Sperăm ca acest apel să trezească simțul civic din fiecare cetățean și să aducă puțină responsabilitate”.  

Asociația Mai Mult Verde a realizat de asemenea în comuna Șimian amplasarea unui container în formă de pește pentru colectarea deșeurilor din plastic, ecologizarea zonei și distribuirea de bidoane de apă reutilizabile și de scrumiere portabile pescarilor și șoferilor de TIR din preajmă. La Drobeta-Turnu Severin, a desfășurat acțiuni de igienizare pe malurile și pe luciul apei, ateliere de reutilizare creativă, proiecții de filme tematice și o acțiune pilot de testare a plasei Trash Catcher pentru colectarea de deșeuri plutitoare, acțiune în parteneriat cu organizația belgiană Waste Free Oceans. Tot în Drobeta-Turnu Severin, asociația Mai Mult Verde își propune să amplaseze țâșnitori stradale cu sistem de filtrare a apei și să continue acțiunile de colectare a deșeurilor plutitoare cu ajutorul plasei Trash Catcher.

Doru Mitrana, președintele asociației Mai Mult Verde: „Misiunea noastră de a transforma natura în prietenul nostru cel mai bun este în continuă desfășurare. Ne dorim să ajutăm mediul înconjurător să respire, fără să fie acoperit de deșeuri și plastic. Și, cel mai important, ne-am propus să le insuflăm și cetățenilor ideea că, dacă ne dorim să trăim sănătos, totul pornește de la fiecare dintre noi. Având deja experiența realizării unor picturi murale extraordinare în Galați și Zimnicea, ne-am propus să nu ne oprim aici și să marcăm intrarea în comuna Șimian printr-o uriașă pictură murală. Aceasta are scopul de a ne reaminti că este absolut necesar să fim responsabili și atenți cu natura, deoarece ea este cea care ne oferă elemente atât de necesare, precum aer curat, apă și roade delicioase”.

Programul „Cu Apele Curate” este susținut de Lidl România, parte (împreună cu Kaufland) a Grupului Schwarz, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața internațională de retai. Grupul Scwarz dezvoltă strategia integrată REset Plastic aplicată la nivel internațional prin ariile de acțiune: evitarea folosirii plasticului în ambalaje, regândirea design-ului acestora, reciclare, acțiuni de ecologizare, inovare, educare în domeniu.

Asociația Mai Mult Verde se definește prin faptul că „implementează începând cu anul 2008 proiecte de protecția mediului în acord cu misiunea sa de a construi o cultură a responsabilității și voluntariatului pentru mediu în România. Unul dintre domeniile prioritare de acțiune îl constituie combaterea poluării cu plastic, asociația implementând în acest sens, de-a lungul anilor, o serie de proiecte și campanii educative sub sloganuri precum Există viață după colectare sau Deșeurile nu sunt gunoaie. În cadrul acțiunilor organizate de Mai Mult Verde, voluntarii au colectat peste 350 tone de plastic din zone naturale precum păduri, albii de râu sau trasee turistice. Proiectele au vizat și autoritățile publice centrale și locale, prin activități specifice de advocacy menite să contribuie la îmbunătățirea politicilor publice în domeniu (www.maimultverde.ro)”.

____________________

 Lidl „acționează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a-și îndeplini promisiunea cu privire la calitate și, în același timp, de a asigura un viitor mai bun pentru societate și mediu. Compania se implică activ în soluționarea nevoilor din comunitățile din care face parte, concentrându-se pe 5 piloni de activitate: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajații și partenerii de afaceri”.

Takeda Europa de Est se asociază cu MedUniverse pentru a lansa o strategie digitală de implicare a profesioniștilor din domeniul sănătății

0

Takeda va extinde parteneriatul său actual cu MedUniverse pentru a acoperi toate cele 14 țări din Europa de Est în care Takeda desfășoară operațiuni.

Compania bio-farmaceutică Takeda a anunțat că își va extinde actualul parteneriat cu MedUniverse AB. După colaborarea de succes dintre Takeda Croația și MedUniverse din ultimii 5 ani, parteneriatul va fi prelungit și extins pentru a acoperi toate cele 14 țări din Europa de Est în care Takeda desfășoară operațiuni: România, Albania, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Estonia, Ungaria, Kosovo, Letonia , Lituania, Muntenegru, Macedonia de Nord, Serbia și Slovenia.

În vederea accelerării accesului pacienților la medicamente inovative, Takeda, în parteneriat cu MedUniverse, va lansa o strategie digitală de implicare a profesioniștilor din domeniul sănătății care va include tactici de comunicare orientate către practică în baza unor cazuri clinice cu pacienți virtuali. În plus, utilizarea platformei MedUniverse va oferi informații valoroase asupra activității acestora, relevante pentru oportunități viitoare de transmitere a mesajelor importante privind aderența la tratament a pacienților.

După ce am folosit cu succes în Croația platforma MedUniverse, aceasta este o continuare firească a parteneriatului nostru, în vederea acoperirii întregii regiuni din Europa de Est. Acest pas ne va permite să analizăm lacunele de informații cu privire la portofoliul nostru de produse de pe diferite piețe, ceea ce va duce la o îngrijire medicală și mai bună a pacienților”, a declarat Jiri Smejkal, director Takeda Europa de Est.

MedUniverse și-a exprimat de asemenea încântarea privind semnarea unui contract pe termen lung cu Takeda Europa de Est pentru utilizarea platformei sale digitale interactive in scopul informării si educării profesioniștilor din domeniul sănătății.

Suntem încântați că Takeda Europa de Est consideră MedUniverse drept cel mai bun partener pentru implicarea colaboratorilor săi – profesioniștii din domeniul sănătății – prin intermediul platformei noastre digitale. Faptul că Takeda Croația lucrează în platformă de câțiva ani pentru implicarea acestora nu e doar o veste bună pentru compania noastră, ci va duce în cele din urmă la îmbunătățirea vieților pacienților”, a declarat Anna Omstedt, Director General MedUniverse.

.


***

Takeda este o companie bio-farmaceutică globală cu o istorie remarcabilă de peste 235 de ani de activitate în slujba pacienților de pretutindeni. Din acest motiv, în toata istoria sa, Takeda a acționat în linie cu valorile sale fondatoare – integritate, echitate, dreptate și perseverență (Takeda-ism). Takeda își propune să-și îndeplinească obiectivele prin luarea deciziilor în funcție de 4 priorități: pacientul – plasarea pacientului în centrul tuturor acțiunilor, încrederea – câștigarea încrederii societății, reputația – consolidarea reputației și dezvoltarea afacerii. Pacientul, încrederea, reputația și dezvoltarea afacerii reprezintă elementele care sunt parte a procesului de decizie și a acțiunilor pe care Takeda le întreprinde, pentru a-și onora angajamentul față de calitate și pentru a face lucrul corect de fiecare dată. Pentru mai multe informații, vizitați https://www.takeda.com

***

MedUniverse ajută industria științelor vieții să stimuleze implicarea profesioniștilor din domeniul sănătății prin interacțiunea cu pacienții. Compania deservește mai mult de 15 companii farmaceutice globale, în mai mult de 20 de zone terapeutice și în peste 20 de piețe din întreaga lume. Viziunea MedUniverse este să devină platforma standard a industriei pentru implicare și dialog între profesioniștii din sănătate și companiile din domeniul științelor vieții. Pentru mai multe informații, vizitați:www.meduniverse.com

Concurs de proiecte privind tranziția climatică și orașele durabile

0

Ambasada Franței și Institutul Francez din România anunță lansarea unui concurs de proiecte destinat organizațiilor societății civile care acționează pentru promovarea tranziției climatice și a orașelor durabile, în conformitate cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite și strategia climatică a Uniunii Europene.

Adresarea este către organizații neguvernamentale (ONG) din România care colaborează cu parteneri francezi și către asociații franceze constituite în baza legii 1901 care colaborează cu ONG-uri române.

Scopul concursului este „valorizarea inițiativelor concrete și a acțiunilor colective care încurajează schimbarea mentalităților și conștientizarea, de către cetățeni și autorități, a preocupărilor legate de tranziția climatică și orașele durabile, în materie de transport urban, urbanism, organizare a serviciilor publice, gestionare a deșeurilor, valorificare a patrimoniului sau agricultură urbană. Pandemia de Covid-19 pune în evidență vulnerabilitatea orașelor și ne constrânge să reevaluăm modelele de dezvoltare urbană. În acest context  este necesar să luăm măsuri de atenuare și de adaptare la schimbările climatice, în special în orașe”.

Participanții pot beneficia de o subvenție de până la 5000€ pentru implementarea proiectelor.

Dosarele de candidatură se trimit doar pe e-mail, la cooperation.roumanie@gmail.com, până la 16 octombrie 2020.
Regulamentul concursului și formularul de candidatură: http://bit.ly/ConcursProiecte.

Studiu Insights PulzeZ: unu din doi tineri vrea să fie antreprenor

0

Studiul Insights PulzeZ este realizat în etape de echipa Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) și Insights din cadrul Romanian Business Leaders, „prezintă nevoile tinerilor din România, intențiile lor după terminarea studiilor, domeniile de activitate preferate, dar și factorii motivatori în alegerea unui job” și este „util companiilor care vor să înțeleagă mai bine motivațiile și aspirațiile tinerilor din generația Z, care le sunt clienți sau angajați”.

Dintre rezultatele celei de-a treia părți a studiului (1115 tineri de 16-24 de ani) reținem:

– 23,9% dintre tinerii chestionați se declară deschiși să-și deschidă un business dacă gisesc resurse financiare

– 16,8% consideră că „perioada de criză e o oportunitate bună de a face un business”

– 11,2% se arată fricoși în perspectiva unui eșec

– 6,2% se declară doritori să-și deschidă un business dacă își găsesc partener

– 7,0% așteaptă să treacă perioada de criză

– 2,8% consideră că au tot ce le trebuie și vor să înceapă un business

– 3,3% nu vor să-și deschidă afacere

– 26,3% spun că nu au avut intenția să-și deschidă vreo afacere

– 51% dintre subiecții sondajului declară că își doresc să fie antreprenori sau manageri

– cel mai mult sunt considerate că le lipsesc tinerilor din România posibilitatea de a alege materiile pe care vor să le studieze (60,0%) și resursele financiare (59%)

– jobul preferat în cea mai mare măsură este considerat cel care permite flexibilitatea de a lucra și de acasă, și de la birou (53,4%)

– domeniile profesionale cele mai dorite sunt, în ordine, publicitate, relații publice, marketing, vânzări, IT, software, hardware, inteligență artificială, game development; cel mai puțin dorite sunt indicate profesiile în turism, horeca, media, TV, jurnalism.

Transformarea digitală: un proces cu avantaje nu doar financiare

Opinie de Vladimir Aninoiu (foto), Director Tehnologie în cadrul practicii de Consultanță a Deloitte România

Criza sanitară generată de pandemia de COVID-19 a impulsionat companiile să caute noi soluții pentru a răspunde contextului incert. Pentru multe businessuri, transformarea digitală poate fi o astfel de soluție, capabilă să contribuie la relansarea activității și la favorizarea unei creșteri durabile. În România, o țară care se bucură de o susținută notorietate în Europa în materie de oportunități în domeniul tehnologiei, mai mult de jumătate dintre companii (55%) au făcut doar mici investiții în acest sector, potrivit celei mai recente ediții a studiului Digital Economy and Society Index, așadar încă există multe oportunități pe care le pot explora.

Avantajele transformării digitale

Transformarea digitală este un proces care necesită o recalibrare continuă atât a modelelor de afaceri, de operare și de interacționare cu clienții, cât și a competențelor deținute de companii. Pentru multe dintre acestea, demararea unui astfel de proces susținut stă sub semnul rentabilității investițiilor.

Potrivit studiului Deloitte Digital Transformation 2020, companiile care înregistrează un nivel ridicat de digitalizare raportează creșteri ale veniturilor mult peste media industriei din care provin și sunt de trei ori mai înclinate spre a raporta o creștere a veniturilor anuale globale decât organizațiile cu un nivel mic de digitalizare. Este și cazul producătorului de jucării Lego, care, prin inițierea unui program de transformare digitală axat pe infrastructuri sigure, îmbunătățirea experienței consumatorilor și introducerea unor noi servicii și produse, a reușit nu numai să evite falimentul în 2004, dar și să își mărească și veniturile. Compania a regândit întregul lanț de aprovizionare prin sisteme de ERP, a reproiectat arhitectura sistemelor IT și și-a creat noi surse de venit, precum aplicațiile și jocurile mobile, ajungând cinci ani mai târziu să își dubleze veniturile.

Pe lângă o creștere a veniturilor, transformarea digitală ajută și la eficientizarea proceselor unei organizații. Atunci când Spotify, platforma de servicii de streaming muzical, anunța în 2016 migrarea către serviciile de cloud oferite de Google, aceasta nu a făcut decât sa opteze pentru o infrastructură mult mai flexibilă care să îi permită o reducere a costurilor și a timpului petrecut pentru mentenanța propriilor centre de date sau a celor închiriate. Mai mult, migrarea a oferit posibilitatea de aefectua mult mai rapid unele dezvoltări ale platformei, lucru care i-a permis să ofere o experiență inovatoare clienților săi, inclusiv prin personalizarea automată a conținutului.

Mai mult decât atât, transformarea digitală este o ocazie de a îmbunătăți semnificativ întreaga interacțiune cu clientul, de a-l duce în centrul filosofiei de business. Cu ajutorul analizei și interpretării datelor, organizațiile pot înțelege mai bine nevoile clienților și lua măsuri în vederea îmbunătății calității serviciilor și a produselor pe care le oferă. Confruntată cu rezultate economice slabe cauzate de o politică de expansiune excesivă căreia i se adăugau efectele crizei financiare din 2008, Starbucks a început să pună în aplicare în acel an un plan prin care combina data analytics și IoT – Internet of Things -, programe de loialitate și aplicații mobile, cu scopul de a planifica noile zone de amplasare a magazinelor sale sau a alinia serviciile și produsele pe care le oferea cu preferințele clienților.

Chiar dacă, de cele mai multe ori, companiile folosesc resurse interne în vederea transformării digitale, colaborarea cu potențialii parteneri externi este la fel de importantă. Prin prisma parteneriatelor încheiate cu Lyft, una dintre cele mai importante rețele de transport din Statele Unite, și cu Uber Eats, Starbucks este un exemplu edificator și pentru modul în care relația dezvoltată cu colaboratorii externi poate ajuta în procesul de transformare digitală. Astfel, nu numai că Starbucks oferă valoare adăugată clienților săi prin acordarea de beneficii suplimentare în programul de loialitate în baza călătoriilor efectuate prin aplicația de ride-sharing, dar are și o mai bună arie de acoperire pentru vânzarea produselor sale prin dezvoltarea programului de livrări.

Nu în ultimul rând, capitalul uman joacă un rol esențial în transformarea digitală a unui business. Atunci când inițiază un astfel de proces, companiile trebuie să ia în considerare și gradul de cunoștințe digitale ale angajaților. Procentul europenilor care dețin abilități digitale de bază, deși în creștere, a cunoscut fluctuații foarte mici în ultimii cinci ani (58% în 2019, de la 55% în 2015), potrivit studiului Digital Economy and Society Index. În acest context, organizațiile trebuie să depună eforturi considerabile – de la programe personalizate, de gamification, până la cele oferite prin intermediul telefonului mobil – pentru a perfecționa capacitățile digitale ale angajaților, lucru care poate contribui la creșterea reputației de angajator a companiei și la îmbunătățirea relației dintre angajator și angajați.

Mizele transformării digitale sunt mai mult decât de ordin financiar

Pentru multe companii care deja au ales calea transformării digitale, rentabilitatea investițiilor a fost reflectată în modul în care acestea au înregistrat creșteri excepționale, și-au eficientizat procese, și-au îmbunătățit calitatea serviciilor și a produselor pe care le oferă, au construit relații solide de business cu colaboratori externi și au legat relații strânse cu angajații. Acestea au înțeles că valoarea adăugată generată de transformarea digitală are un impact major asupra întregului business pe termen lung nu doar din punct de vedere financiar. Companiile apelează din ce în ce mai mult la transformarea digitală din motive socio-economice, corelatecu atenția sporită acordată comunităților în care activează, canalizându-și atenția asupra indicatorilor de mediu, sustenabilității și diversității.

Pentru companiile care sunt la început de drum, pe lângă conștientizarea tuturor beneficiilor antrenate de un proces de transformare digitală, este deopotrivă important să înțeleagă unde se poziționează pe traiectoria acestui demers, care este gradul de digitalizare pe care și-l doresc și care sunt pașii de urmat pentru a-și atinge obiectivele. Într-o primă instanță, pot avea în vedere o strategie etapizată, care să stabilească investițiile prioritare, astfel încât implementarea procesului de transformare digitală să fie una cât mai eficientă.