Gebrüder Weiss, 3,7% creștere a business-ului în 2020

0

Compania internațională de servicii de transport și logistice Gebrüder Weiss anunță realizarea în anul fiscal 2020 a unei cifre de afaceri nete de 1,77 miliarde de euro, reprezentând o creștere cu 3,7 puncte procentuale comparativ cu anul precedent (2019: 1,71 miliarde de euro).

Wolfram Senger-Weiss, președintele Consiliului de administrație al Gebrüder Weiss, subliniază: „Decisiv pentru bilanțul pozitiv a fost faptul că am rămas flexibili și pe deplin operaționali și în perioada crizei provocate de coronavirus – și asta la nivel global, în toate locațiile noastre. În pofida repetatelor faze de lockdown și a deficitului global de capacitate de transport de mărfuri, am reușit să oferim permanent soluții de transport adecvate. Angajații și angajatele noastre au prestat o muncă excelentă în condiții dificile”.

Wolfram Senger-Weiss, președintele Consiliului de administrație al Gebrüder Weiss

În 2020, compania a lansat portal pentru clienți myGW, care permite accesul facil, rapid și direct la toate serviciile companiei Gebrüder Weiss și furnizează informații în timp real cu privire la comenzile de transport și logistică. Portalul este în acest moment funcțional în Austria, Germania, Elveția, Cehia, Ungaria și Slovacia și se preconizează să fie extins pentru alte țări în acest an. Referitor la noul portal, Wolfram Senger-Weiss spune: „Strategia noastră digitală Best of Both Worlds – constând în interconectarea competențelor fizice cu cele digitale – s-a dovedit un demers de succes tocmai în această perioadă de criză. Am putut demonstra că suntem deopotrivă un partener logistic de încredere și inovator. Feedback-ul pozitiv din partea clienților ne întărește în hotărârea de a ne îndeplini obiectivul strategic“.

De asemenea, anul trecut Gebrüder Weiss a continuat procesul de internaționalizare: a crescut densitatea rețelei de transporturi aerian și maritim de mărfuri, finalizând intrarea pe piețele din Polonia, Coreea de Sud, Malaysia, Australia și Noua Zeelandă. Wolfram Senger-Weiss: „Din pricina posibilităților reduse de călătorie, extinderile au fost realizate aproape peste tot la distanță. Aceasta a reprezentat o provocare deosebită pentru echipele implicate, care au putut însă să se achite cu succes de sarcini mulțumită mijloacelor de comunicare digitale”. Rețeaua internațională a companiei cuprinde acum 170 de filiale în 35 de țări, cu 7.400 de angajați (echivalent cu normă întreagă). În total, compania de logistică a investit peste 70 de milioane de euro în dezvoltarea locațiilor sale, a infrastructurii IT și în achiziții. Cota de capital propriu se menține stabilă la peste 60 de procente, reprezentând un fundament solid pentru reziliența companiei în vremuri de criză precum și pentru capacitatea sa de dezvoltare, în pofida unui context dificil.

Gebrüder Weiss accentuează că „urmărește obiective la fel de clare în ceea ce privește strategia sa de sustenabilitate. În acest sens, se preconizează reducerea emisiilor de CO2 cu zece procente pe an, iar până în 2030 compania își propune să devină neutră din punct de vedere al carbonului. Factorii care vor contribui la atingerea acestui obiectiv includ un număr crescut de instalații fotovoltaice la propriile terminale logistice, precum și o utilizare mai intensă a modalităților de propulsie alternativă pentru autocamioane, cum ar fi energia electrică, gazul sau hidrogenul. Pe lângă aceste măsuri, începând cu anul trecut, clienții Gebrüder Weiss au posibilitatea de a compensa emisiile prin proiecte certificate destinate protecției climatice.

Situația economică volatilă de anul trecut se reflectă în cifra de afaceri a sectoarelor de activitate individuale. Ca urmare a restricțiilor și a închiderii unora dintre afacerile clienților, mai ales în al doilea trimestru, cifra de afaceri în sectorul transport rutier și logistică a scăzut cu 4,3 procente până la 1,10 miliarde de euro (2019: 1,15 miliarde de euro). Pe de altă parte, amplificarea cererii din comerțul online a determinat o creștere de 29 procente pe segmentul de Home Delivery (1,37 milioane de expediții în 2020). În Austria și în mai multe state din Europa de Est, Gebrüder Weiss este lider de piață în acest domeniu. Sectorul transport de mărfuri aerian și maritim a înregistrat o cifră de afaceri de 470 milioane de euro, cu 23,7 la sută mai mare comparativ cu anul precedent (2019: 380 milioane de euro). Pe lângă evoluția favorabilă a afacerilor, mai ales în domeniul transportului aerian, o influență pozitivă a avut-o preluarea Ipsen Logistics. Într-un context caracterizat de ample provocări, DPD Austria, având ca asociat serviciul de coletărie Gebrüder Weiss Paketdienst (GWP), a expediat anul trecut mai mult de 57 de milioane de pachete. Acest volum corespunde unei creșteri de peste zece procente, compania reuşind să facă fata cererii in creștere în contextul crizei coronavirusului”.

Gebrüder Weiss are peste 7.400 de angajați, 170 de locații proprii și o valoare preliminară a cifrei de afaceri anuale de 1,77 miliarde de euro (2020) și se definește prin prezența între „liderii companiilor de servicii de transport și logistică din Europa. Sub umbrela Gebrüder Weiss Holding AG, cu sediul in Lauterach (Austria), pe lângă domeniile principale de activitate reprezentate de transporturi terestre, aeriene și maritime, precum și servicii de logistică, compania cuprinde și o serie de soluții industriale ultraspecializate și filiale locale. Acestea includ companii logistice de consultanță x|vise, tectraxx (specialist în industria întreprinderilor hi-tech), dicall (soluții de comunicații, cercetare de piață, instruire), Rail Cargo (transporturi feroviare) și serviciul de coletărie Gebrüder Weiss Paketdienst, asociat al companiei austriece DPD. Această combinație permite concernului să reacționeze în mod rapid și flexibil la necesitățile clientului. Prin intermediul numeroaselor măsuri de ordin ecologic, economic și social, compania de familie, a cărei istorie în domeniul transporturilor se extinde pe o perioadă de peste 500 de ani, este în prezent cunoscută și ca pionier în domeniul economiei durabile”.

România pe locul 15 în topul țărilor din Europa cu cel mai poluat aer

0

Noul raport mondial despre calitatea aerului dezvăluie modificări substanțiale în 2020. Rezultatele subliniază rolul pe care îl are comportamentul uman în poluarea aerului.

Noi date de la platforma globală de date privind calitatea aerului IQAir, publicate în Raportul mondial despre calitatea aerului în 2020, dezvăluie impactul carantinei COVID-19 și modificările aduse nivelurilor globale de poluare cu particule fine (PM2.5).

Datele pot fi vizualizate online pe o hartă globală interactivă.

Descoperiri cheie:

  • Impactul COVID-19: În 2020, 84% din țările monitorizate au observat îmbunătățiri ale calității aerului, în mare parte datorită măsurilor globale de încetinire a răspândirii COVID-19. Îmbunătățirile privind calitatea aerului în 2020 comparativ cu 2019 au fost observate în orașe precum Beijing (-11%), Chicago (-13%), Delhi (-15%), Londra (-16%), Paris (-17%) și Seul (-16 %).
  • Doar 24 din cele 106 țări monitorizate au respectat recomandările anuale ale Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) pentru PM2.5 în 2020.
  • Schimbările climatice continuă să afecteze calitatea aerului: anul 2020 este la egalitate cu 2016 ca fiind cel mai fierbinte an înregistrat. Incendiile și furtunile de nisip alimentate de fenomene meteo extreme au dus la niveluri extrem de ridicate de poluare în California, America de Sud, Siberia și Australia.

  • Europa: în 2020, aproximativ jumătate dintre orașele europene au depasit recomandarea OMS privind poluarea anuală cu PM2,5. Cele mai ridicate niveluri de poluare cu PM2,5 au fost înregistrate în Europa de Sud-Est, Bosnia Herțegovina, Macedonia de Nord și Bulgaria fiind în frunte. 


România s-a clasat pe locul 15 în topul celor mai
poluate țări din Europa

Concentrațiile de PM2.5 tind să fie mai mari în Europa de Sud și de Est, decât în Europa de Nord și de Vest. Această tendință este deosebit de pronunțată în timpul iernii, când țările cu o dependență mai mare de energie pe bază de cărbune și arderea biomasei pentru încălzire observă cele mai mari fluctuații sezoniere. Zonele urbane din Polonia, Bosnia-Herțegovina, Serbia și Turcia experimentează în mod obișnuit două sau mai multe luni în care calitatea aerului este clasificată ca „nesănătoasă” (≥ 55,5 μg / m3), conform standardelor AQI ale SUA.
Orașele europene sunt poluate cronic, 18% experimentând 50 sau mai multe zile în care obiectivele zilnice ale OMS (≥ 25,5 μg / m3) sunt încălcate. 

Monitorizarea și raportarea guvernamentală a calității aerului în Europa este relativă. În timp ce Europa de Nord și de Vest au cele mai dense rețele de monitorizare a calității aerului cu 818 orașe acoperite, în Europa de Est și de Sud sunt doar 616 orașe acoperite. Monitorizarea calității aerului este comună în marile orașe și zone urbane și mai puțin frecventă în zonele rurale.

„În România, autoritățile nu monitorizează corespunzător PM 2.5 în zonele urbane. În urma acestei lipse de date au apărut mai multe rețele independente de măsurare a acestui poluant care aduc date valoroase publicului. În București, doar una din cele 6 stații oficiale monitorizează praful fin, și aceea e amplasată la periferia orașului, pe malul lacului Morii, deci nu tocmai relevant.” a declarat Alin Tănase, coordonator de campanii Greenpeace România.

Raportul conține și un top al celor mai poluate capitale la nivel mondial, unde Bucureștiul ocupă locul 51. Cea mai poluata capitala este Delhi, India, iar la polul opus, aerul cel mai curat este de găsit în insule din mijlocul oceanului, precum Virgin Islands și Noua Zeelanda, sau în capitalele țărilor nordice Suedia și Finlanda.

„Multe părți ale lumii au cunoscut îmbunătățiri fără precedent, dar de scurtă durată, a calității aerului în 2020, deoarece restricțiile legate de pandemia COVID-19 au cauzat o scădere accentuată a consumului de combustibili fosili”, a spus Lauri Myllyvirta, analist principal la Centrul pentru Cercetări privind energia și aerul curat (CREA). „Această calitate îmbunătățită a aerului a însemnat zeci de mii de decese evitate din cauza poluării aerului. Prin tranziția către energie curată și transport curat putem realiza aceleași îmbunătățiri într-un mod susținut.

Raportul poate fi consultat aici.

Neogen Capital investește în startupul RacketPal

0

Fondul de investiții Neogen Capital investește 450.000 euro în aplicația RacketPal, un startup fondat în Londra de doi români, dintre care un fost sportiv de performanță, care îi ajută pe pasionații de sporturi precum tenis, badminton, squash, ping pong sau padel să-și găsească partenerii de joc potriviți. Investiţia va fi alocată în principal pentru creșterea și dezvoltarea continuă a aplicației și mărirea echipei operaţionale, ținta fiind de 100.000 de utilizatori înregistrați pe platformă până la finalul acestui an.

Lansată în 2019, aplicația RacketPal este folosită deja de peste 10.000 de utilizatori ai platformelor Android și iOS, media zilnică de utilizatori activi fiind de 300. „Cei care accesează RacketPal sunt oameni pasionați de tenis, badminton, ping pong, squash sau  padel care nu au întotdeauna cu cine să joace un meci. Ideea acestei aplicații a venit tocmai din această necesitate. Eu și partenerul meu de business, Bogdan Demeny, doi oameni obișnuiți, iubitori de sport, mutați la Londra, am constatat că e greu să găsești un partener sportiv în apropiere cu care să fii compatibil din punct de vedere al nivelului de joc. Am vorbit cu sute de alți jucători pasionați și am descoperit că și ei au această problemă, ceea ce ne-a confirmat nevoia unei astfel de soluții care să ajute oamenii să se întâlnească pentru a juca sportul preferat”, povestește Robert Rizea, CEO și cofondator RacketPal, care a făcut tenis de performanță până să se stabilească la Londra în 2016.

Până acum, fondatorii Robert Rizea și Bogdan Demeny au investit peste 230.000 de euro în dezvoltarea platformei RacketPal, ținta de business pentru anul acesta fiind să ajungă la 100.000 de utilizatori în Londra și Marea Britanie. „Ne dorim și să începem să monetizăm platforma. În următorii ani vrem să accesăm o nouă rundă de investiție, care ne va permite să scalăm și să ne extindem în alte țări și către alte sporturi. Atunci sperăm să atingem un milion de utilizatori înregistrați, iar planurile vor fi mult mai mari și la nivel global. Până acum, principalele obstacole întâmpinate au ținut de partea de angajare și găsire a oamenilor buni. Cred că oricine poate reuși absolut orice dacă are o echipă de oameni deștepți și pasionați alături de el. Și este foarte greu să găsești astfel de oameni. Noi am fost și suntem norocoși să avem o super echipă, de la cel mai mic la cel mai mare”, mai spune Robert Rizea.

În viziunea celor doi fondatori, RacketPal va deveni, pe termen lung, cea mai mare platformă online de sportivi din lume, cu 100 de milioane de sportivi înregistrați, iar oricine, din orice colț al lumii, dacă va dori sa joace tenis, sau orice alt sport cu racheta, să-și găsească un partener chiar lângă el, în doar câteva click-uri. „Vrem să ajutăm oamenii să facă mai mult sport, oricare ar fi el, prin simplificarea procesului găsirii de parteneri, de terenuri sportive, de antrenori etc. Cu ajutorul acestei finanțări vom continua să îmbunătățim platforma astfel încât să putem oferi utilizatorilor noștri cea mai bună experiență posibilă și să garantăm că oricine se înscrie va găsi un partener sportiv în câteva minute”, conchide Robert Rizea, CEO și cofondator RacketPal, explicând că aplicația ar urma să fie completată și cu diverse „ligi și competiții, pentru că ne-au fost cerute de utilizatori”.

Competențele profesionale vor conta mai mult decât diplomele în economia viitorului

0

O macro educație ar conduce către o micro îndatorare

Serviciile financiare au intrat într-o nouă eră, în care noi modele de educație financiară axată pe protecția consumatorului și a companiilor, digitalizarea și inovația dictează noile reguli. Cine va ține pasul cu transformarea va crește, cine nu, se va retrage în declin. Serviciile financiare ale viitorului vor include roboți, servicii financiare deschise, inteligența artificială. Iar noile generații de consumatori se vor impune mai mult în piața financiară. Acestea sunt câteva concluzii ale  ediției a V-a a Conferinței Europene a Serviciilor Financiare cu tema „Provocările noului deceniu în sectorul serviciilor financiare”, care a avut loc miercuri, 11 martie, în format online.

La conferință s-au înscris 118 participanți din mediul academic – cadre didactice, doctoranzi, studenți –  din mediul de afaceri – reprezentanți ai companiilor de asigurări, pensii private și investiții, precum și reprezentanți ai Autorităţii de Supraveghere Financiară.

 Evenimentul a inclus o sesiune plenară, două dezbateri și 6 paneluri științifice, având 57 de intervenții:

  • Dezvoltarea carierei financiare pentru tinerii absolvenţi
  • Profesionalizarea piețelor financiare în sprijinul clientului
  • Tendințe generale în sectorul serviciilor financiare
  • Preocupări moderne în procesul de raportare financiară
  • Provocări ale economiei digitalizate

„În ultimul an s-au înregistrat progrese în materie de digitalizare pentru piața românească, așa cum în mod normal s-ar fi văzut în câțiva ani, forțată cumva și de pandemia pe care o parcurgem. Potrivit analizelor, avantajele digitalizării sunt reducerea timpului, transparența proceselor, siguranța utilizatorului dar și reducerea costurilor”, a declarat Valentin Ionescu președintele Institutului de Studii Financiare, la deschiderea conferinței.

Educația financiară este o prioritate pe care trebuie să o aibă în vedere orice țară, mai ales în contextul actual și în contextul inovării și digitalizării. Aceasta este complementară protecției consumatorului. Asta presupune o și mai mare atenție din partea autorităților pentru că ea contribuie la păstrarea încrederii în piețe, este de părere Dan Armeanu, vicepreședinte al Autorității de Supraveghere Financiară, responsabil de sectorul pensiilor private.

„Autoritatea de Supraveghere Financiare s-a angajat în ultimii ani să sprijine și să promoveze acest proces de educație financiară prin diferite parteneriate încheiate cu universități, mediul de afaceri, inspectoratele școlare prin acțiuni concrete. Mai mult, în scopul informării corecte și complete a consumatorilor, Autoritatea de Supraveghere Financiară pune accent pe formarea profesională a intermediarilor de produse financiare. Un rol important îl are ISF, pentru că, prin aceste acțiuni se asigură actualizarea cunoștințelor transmise către clienți. Un element important care a influențat, în ultimul an, procesele economice, este criza pandemică care a schimbat paradigma modului de desfășurare a multor activități dar și relaționarea cu clienții. Riscurile s-au schimbat, poate s-au amplificat. Impactul asupra potențialului de dezvoltare poate fi pozitiv dacă această schimbare de paradigmă se manifestă calitativ și se trece la dezvoltarea inteligentă, digitală”, a explicatDan Armeanu, vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară.

Misiunea universităților, în acest context în continuă schimbare, este să livreze absolvenți informați și conectați la realitățile globale. Iar pentru asta e nevoie ca acestea să se apropie de mediul economico-social.

„ISF este un partener tradițional al nostru. Alături de care continuăm să susținem și pregătirea profesională pe domenii de nișe, precum programul de masterat de actuariat. ASE face concurență universităților străine cu bugete cât bugetul național pe educație al României. Pentru aceste performanțe a trebuit să dovedim și să muncim mult. Ne-am apropiat mai mult de mediul economico- social. De asemenea, e nevoie de parteneriate străine pentru proiecte transnaționale de cercetare” a declarat Nicolae Istudor, rectorul Academiei de Studii Economice București.

Mediul academic trebuie să se conecteze la realitatea economică și în ceea ce privește oferta educațională.

„Pandemia este o oportunitate pentru a reseta lumea. Multe lucruri erau spune înainte de pandemie cu privire la dificultățile de adaptare a învățământului la o lume tot mai dinamică. Reprezentanții companiilor s-au plâns de mulți ani de slaba pregătire a noilor angajați. S-a constatat că în economia actuală tot mai puțini oameni activează în aceeași meserie cu care s-au pregătit inițial. Foarte mulți dintre aceștia schimbă fie meseria, fie domeniul și au nevoie cunoștințe noi , pregătirea inițială nemaifiind suficientă pentru profesionalizare. Trebuie judecat dacă ceea ce oferă universitățile în acest sens este adecvat, dacă accentul pus pe studiul pentru o singură ocupație este suficient pentru a pregăti oamenii pentru schimbările care vin. Există avertismente care arată că sunt tot mai importante competențele transversale”, a explicat Bogdan Murgescu, prorector pentru bugetare și resurse umane și, totodată, cadru didactic la Facultatea de Istorie a Universității din București.

În ceea ce privește finanțarea economiei, rolul bursei a devenit mai important în pandemie.

„În ultimii 20 de ani, băncile centrale au aruncat cu bani în piețe pentru a face față crizelor. Toată cantitatea de bani injectată în piață a avut un rol de a contracara impactul negativ al crizelor. Această intervenție s-a resimțit în dobânzile cheie, la nivel de  cost al banilor, respectiv s-a redus costul de finanțare. Aceste intervenții care au pus presiune pe dobânzi au ajutat și guvernele, dar și companiile. Costul de finanțare pentru companiile românești a scăzut în ultimii ani. În ceea ce privește depozitele companiilor și ale persoanelor fizice, acestea au crescut semnificativ. Vedem și o creștere semnificativă a activelor fondurilor de pensii, care investesc și în companii locale. Dacă ne uităm la zona de asset management, vedem creșterea alocării pe acțiuni. Înseamnă că administratorii de fonduri locali alocă mai mulți bani plasamentelor în companiile locale listate. În acest context inundat de lichiditate, deținătorii de capital caută alternative de plasament. Aici intervine rolul Bursei de Valori București. Parte din cele mai mari companii românești sunt listate la BVB. În 2021, ne așteptăm să avem cel puțin 20 de listări pe obligațiuni sau acțiuni. Ne bucurăm să vedem că antreprenorii locali se uită tot mai des la bursă ca și la o sursă de finanțare”, a explicat Radu Hanga, președintele Bursei de Valori București.

Dincolo de finanțare, în această perioadă companiile au nevoie și de asigurări care să îi protejeze. Costurile pandemiei la nivelul business-urilor trebuie asumate într-un parteneriat între asigurători și guverne. Din perspectiva companiilor de asigurări, riscurile pandemiei nu sunt asigurabile.

„Adaptarea companiilor de asigurări la noile condiții s-a realizat din toate punctele de vedere, respectiv ofertei, modul de administrare al daunelor, la felul în care se evaluează riscurile, la pregătirea angajaților, la interacțiunea cu clienții, etc. Legat de principalele riscuri , cel mai mare impact pe care piața l-a cunoscut în această perioadă: Business Interuption- o formă de asigurare care despăgubește clienții dacă se produce un risc pentru proprietatea respectivă și nu se mai poare desfășura activitatea economică. În realitate, s-a constatat că în această perioadă, aceasta a fost vândută de către companii de asigurare fără să fie partea de o asigurare de proprietate. Acest lucru a dus la multe litigii, mai ales în contextul în care multe business-uri au fost închise ca urmare al unei decizii guvernamentale. Iar partea referitoare la pandemie era evazivă în contractele de asigurare, sau nemenționat. O evaluare făcută de OECD legată de care ar fi volumul total de protecție pentru companii arată că acesta e de 4,5 trilioane de dolari. Riscul de pandemie nu a fost menționat în aceste polițe. Dar acolo unde a fost făcut, s-a decis că sub 1 la sută din această valoare la nivel global va fi acoperit și va fi plătit. Asociația de la Geneva  destinată cercetării în domeniul asigurărilor consideră că riscul de pandemie nu e asigurabil pentru că nu întreruperea businessului nu e un criteriu de asigurabilitate, pentru că pierderile nu sunt nici probabilistice nici independente și pentru că întreruperile sunt deliberate prin decizia guvernului, iar pierderea maximă posibilă nu poate fi administrată din punct de vedere al solvabilității”, a explicat Violeta Ciurel, fost CEO NN România.

Realitatea pe care o traversăm schimbă jocul, iar pregătirea și informarea consumatorului este esențială. Profesionalizarea pieței nu mai poate aștepta.

În pandemie, a crescut apetitul pentru investițiile pe piața de capital sau în active precum crypto monede. Trebuie să aducem în atenție principii precum toleranța la risc. Noi milităm pentru adecvarea investițiilor. Cred că oamenii trebuie instruiți și despre riscurile acestor investiții și trebuie îndrumați să aleagă tipul de investiție potrivită profilului personal de risc. Vrem să demonstrăm că piața de capital, produsele de asigurare și cele de investiții nu sunt exclusiv pentru cei bogați, dimpotrivă. Pot să îi ajute pe cei cu venituri mici. În ceea ce privește investițiile în crypto monede, reglementarea va veni pe această zonă. E nouă, nu o înțelegem complet, dar cred că reglementarea va veni. E imposibil să existe în jurul nostru un instrument financiar care atrage atât de mult atenția consumatorilor și care să nu atragă atenția reglementatorilor. Sunt convinsă că în următorii ani vom vedea reglementare și deja au venit mesaje de la autorități în această direcție”, a explicat Alexandra Smedoiu, PreședinteCFA și PartnerDeloitte.

Programele de educație financiară au ajuns la milioane de români, spune Adrian Marin, președintele UNSAR.

„Punând accentul pe tinerele generații, piețele financiare nebancare și implicit industria noastră își asigură viitorul. Apreciem demersul de apropia zona academic de cel de business creează premisele unei generații independente și responsabile din punct de vedere financiar. În pandemie, au fost accelerate procesele de digitalizare și multe operațiuni s-au mutat în online. Vom continua programele de educație financiară, ale căror beneficiari sunt milioane de români”

Adrian Marin, președinte UNSAR.

„E de apreciat implicarea mediului academic în programele de internship și educație financiară. Acesta este un facilitator între piață și noua generație de consumatori. Vom cuantifica la final eficacitatea acestor programe. Sperăm că va crește măcar cu câteva procente gradul de educație financiară”, a completat Dorel Duța, președinte UNSICAR.

Avem oportunități de învățare în România, în ceea ce privește educația financiară, dar mai sunt mulți pași de urmat până să avemun nivel satisfăcător de educație financiară în rândul populației.„Totuși, piața și societatea nu au avansat suficient în ceea ce privește educația financiară. Doar faptul că cea mai vândută poliță de ani de zile este RCA, arată gradul scăzut de educație financiară în asigurări”, a atras atenția Adriana Grecu, președinte PRBAR.

Cu ocazia organizării acestui eveniment au fost oferite 6 premii , după cum urmează:

Premiul pentru cea mai bună prezentare  Melinda Timea FULOP, Dan Ioan TOPOR, Alexandra Delia BUGNARIU, Universitatea Babeș Bolyai Cluj, Universitatea 1 Decembrie 1918 din Alba Iulia, pentru lucrarea „Rolul și importanța funcției de audit în cadrul instituțiilor financiare nebancare”

Premiul este oferit  participantului din mediul academic cu cea mai bună prezentare, care descrie abordarea pe care aceasta a adoptat-o ​​pentru a comunica cercetarea sa și impactul pe care l-a generat.

Premiul pentru cel mai bun aport ştiinţific  Alin Marius ANDRIEȘ, Nicu SPRINCEAN, Daniel JURAVLE, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași pentru lucrarea „Pandemia de COVID-19 și performanța companiilor românești”

Acest premiu este dedicat participanţilor din mediul ştiinţific la Conferinţa ECFS care au realizat o cercetare inovativă şi de impact

Premiul pentru cel mai loial participant ECFS din mediul universitar Lect. univ. dr. Sergiu GOLUB, Universitatea Babeș-Bolyai

Acest premiu recunoaște eforturile cadrelor didactice  în participarea an de an la Conferinţa ECFS. (intervenții/participări)

Premiul pentru cel mai loial participant ECFS din mediul de afaceri Ștefan PRIGOREANU, CEO, Millenium Insurance Broker

Acest premiu recunoaște eforturile reprezentanților mediului de afaceri în participarea an de an la Conferinţa ECFS. (intervenții/participări)

Premiul pentru cel mai bun susţinător al evenimentului Universitatea Transilvania din Brașov – Prof. univ. dr. Marius DINCĂ

Acest premiu recunoaște eforturile universităţilor în participarea la Conferinţa ECFS. Universitățile sunt evaluate pe baza numărului de participanți la Conferința ECFS.

Premiul de excelenţă Drd. Narcis PĂVĂLAȘCU, Președinte Asociația Centrul de Arbitraj și Mediere în Asigurări (ACAMA)

Acest premiu se acordă persoanei care a oferit suport semnificativ evenimentului și întregii activități a ISF.

Primul plan strategic al programului Orizont Europa pentru perioada 2021-2024: Comisia stabilește prioritățile în materie de cercetare și inovare pentru un viitor durabil

0

Astăzi, 15 martie, Comisia Europeană a adoptat primul plan strategic pentru Orizont Europa, noul program de cercetare și inovare al UE în valoare de 95,5 miliarde EUR în prețuri curente. Planul strategic reprezintă o noutate în cadrul programului Orizont Europa și stabilește orientările strategice pentru direcționarea investițiilor în primii patru ani ai programului.

Acesta asigură faptul că acțiunile UE în materie de cercetare și inovare contribuie la prioritățile UE, printre care se numără o Europă verde și neutră din punct de vedere climatic, o Europă pregătită pentru era digitală și o economie în serviciul cetățenilor.

Margrethe Vestager, vicepreședinta executivă pentru O Europă pregătită pentru era digitală, a declarat: „Acest plan oferă un cadru pentru cercetarea și inovarea de înaltă calitate, bazate pe excelență, care urmează să fie realizate prin programul de lucru Orizont Europa. Prin această orientare strategică, ne asigurăm că investițiile în cercetare și inovare pot contribui la un proces de redresare bazat pe dubla tranziție verde și digitală, pe reziliență și pe autonomia strategică deschisă.”

Mariya Gabriel, comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret, a declarat: „Orientările planului strategic vor garanta că prioritățile noastre comune de politică a UE beneficiază de noi cunoștințe, idei și inovații.. Această nouă abordare reprezintă o altă modalitate de a ne asigura că cercetarea și inovarea finanțate de UE vor aborda provocările cu care se confruntă europenii.”

Un plan ambițios pentru un
program ambițios

Planul strategic stabilește patru orientări strategice pentru investițiile în cercetare și inovare în cadrul programului Orizont Europa pentru următorii patru ani:

  • Promovarea unei autonomii strategice deschise prin orientarea dezvoltării tehnologiilor, sectoarelor și lanțurilor valorice digitale, generice și emergente esențiale;
  • Refacerea ecosistemelor și a biodiversității Europei și gestionarea durabilă a resurselor naturale;
  • Transformarea Europei în prima economie digitală circulară, neutră din punct de vedere climatic și sustenabilă;
  • Crearea unei societăți europene mai reziliente, mai favorabile incluziunii și mai democratice.

Cooperarea internațională stă la baza tuturor celor patru orientări, deoarece este esențială pentru abordarea multor provocări globale.

Planul strategic identifică, de asemenea, parteneriatele europene cofinanțate și programate în comun, precum și misiunile UE care urmează să fie sprijinite prin intermediul programului Orizont Europa. Parteneriatele vor acoperi domenii critice precum energia, transporturile, biodiversitatea, sănătatea, alimentația și circularitatea și vor completa cele zece parteneriate europene instituționalizate propuse de Comisie în februarie. Misiunile UE vor aborda provocările globale care ne afectează viața de zi cu zi prin stabilirea unor obiective ambițioase și inspiraționale, dar realizabile, cum ar fi lupta împotriva cancerului, adaptarea la schimbările climatice, protejarea oceanelor, ecologizarea orașelor și asigurarea sănătății solului și a alimentelor. Utilizând un portofoliu amplu de instrumente în diverse discipline și domenii de politică, misiunile UE vor aborda aspecte complexe prin proiecte de cercetare, măsuri de politică sau chiar inițiative legislative.

Orientările planului abordează, de asemenea, o serie de aspecte orizontale, cum ar fi problemele legate de gen. Integrarea dimensiunii de gen va constitui o cerință implicită în conținutul cercetării și inovării în întregul program, cu excepția cazului în care se specifică faptul că sexul sau genul ar putea să nu fie relevant pentru subiectul în cauză.

Etapele următoare

Prioritățile stabilite în planul strategic al Orizont Europa vor fi puse în aplicare prin intermediul programului de lucru Orizont Europa. Acesta stabilește oportunități de finanțare pentru activitățile de cercetare și inovare prin cereri tematice de propuneri și teme. Primele cereri de propuneri vor fi lansate în primăvara anului 2021 și vor fi prezentate în cadrul Zilelor europene ale cercetării și inovării din 23-24 iunie.

Context

În urma acordului politic privind programul Orizont Europa din perioada martie-aprilie 2019, Comisia a inițiat un proces de planificare strategică. Rezultatele sunt prezentate în planul strategic.

Planul strategic a fost elaborat în urma unui amplu proces de co-proiectare la care au participat Parlamentul European, statele membre, părțile interesate și publicul larg. Peste 8000 de contribuții au fost prezentate în diferite etape ale procesului de planificare strategică. Procesul de co-proiectare incluzivă urmărește să asigure o asumare cât mai largă posibil și să optimizeze impactul global al programului Orizont Europa.

Ce diferență face un an pentru Bitcoin?

0

Simon Peters, analist în domeniul criptoactivelor al platformei de investiții eToro:

Bitcoin depășește performanțele tuturor celorlalte
active denominate în dolari din ultimul deceniu

Bitcoin a depășit de cel puțin zece ori ca performanțe toate celelalte clase de active denominate în dolari în ultimul deceniu, au arătat noi cercetări.

Conform datelor Compound Capital Advisors, Bitcoin a produs un randament anual de 230% în medie – de peste 10 ori mai mare decât următoarea cea mai bună clasă de active.

Prin comparație, din 2011 aurul a obținut doar 1,5% pe an, cinci din ultimii 11 ani activul producând pierdere, în timp ce piața obligațiunilor din SUA a livrat 3,3%. Numerarul a returnat o sumă anuală de doar 0,5% pe fondul unei ere cu dobânzi mici la nivel record.

Ce diferență face un an pentru Bitcoin

Săptămâna trecută a fost aniversarea Black Thursday, ziua în care cifrele futures ale bitcoin se prăbușeau cu mai mult de 50%, din cauza defecțiunii tehnice de pe bursa comercială Bitcoin (Bitmex).

La numai 12 luni, prețurile bitcoin au crescut din ce în ce mai mult, cu peste 1400%, față de minimul acelei zile de 3.800 de dolari.

Argumentele pentru deținerea de bitcoin s-au multiplicat în aceasta perioadă, cu investitori instituționali deținând acum criptoactivul ca o alternativă la monedele tradiționale. Și pentru că unele dintre marile corporații sprijină acum activul, viitorul nu a arătat niciodată mai bine pentru criptoactive.

 

_________________


eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 19 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.

Un semn al vremurilor? Roblox, platforma de jocuri online programate de utilizatori, se alătură celor mai mari dezvoltatori după listarea la bursă

0

Ionut Paulenco, analist al platformei de investiții eToro, declara:

„Ținând oamenii blocați în casele lor, pandemia a contribuit la creșterea industriei de gaming, nume cunoscute precum EA, Ubisoft, Activision sau furnizori de platforme precum Nintendo și Sony, ajungând să performeze la un nivel record. De asemenea, dezvoltatori noi din domeniu «au decolat”»în această perioadă concurând cu cei consacrați.

Roblox (NYSE: RBLX) a avut listarea sa publică săptămâna trecută (10 martie), vânzările inițiale de acțiuni oferind companiei o evaluare estimată de 41,9 miliarde de dolari. Prețul acțiunilor a crescut cu 55% în ziua deschiderii și în prezent se ridică la 69,70 dolari pe acțiune, compania ajungȃnd la o valoare de piață enormă, de 45 de miliarde de dolari.

Roblox este o platformă de jocuri online și un sistem de creare a jocurilor dezvoltat de Roblox Corporation. Roblox a fost fondată de Dave Baszucki, ca o platformă de jocuri unde copiii pot învăța să codeze, programând jocuri pentru alți utilizatori, precum și jucând jocuri create de alții. Este extrem de popular în rândul copiilor din întreaga lume și a crescut la peste 150 de milioane de utilizatori activi la nivel mondial, care au creat milioane de jocuri ce sunt vândute acum pe platformă.

După această listare uimitoare pe bursă, Roblox se numără acum printre cele mai mari companii de jocuri video din lume. Ținând cont de ideea din spatele platformei și de faptul că jocurile sunt practic create de utilizatori, este neașteptat faptul că Roblox are acum o capitalizare de piață mai mare decât giganții de jocuri precum Ubisoft, Take-Two și CD Projekt. Valoarea de piață a companiei a depășit chiar și pe cea a cunoscutei firme EA, de 37,4 miliarde de dolari.

Dar, deși aceste cifre sunt uimitoare, Roblox nu a câștigat încă atât de mulți bani precum companiile alături de care este evaluată. EA se așteaptă la un venit de la 5,8 la 6,1 miliarde de dolari anul acesta, în timp ce Roblox se așteaptă să câștige 1,4 – 1,5 miliarde de dolari.

Mulți cred însă că modelul de afaceri al Roblox de găzduire și vânzare de jocuri produse de alții ar putea crea un nou trend și asigura un viitor minunat pentru companie. Timpul ne va spune, dar cu siguranță merită să fii cu ochii pe performanța Roblox Corporation.”

America privește dincolo de pandemie, în timp ce ajutorul de 1400 de dolari va fi în curând în conturile americanilor

0

Potrivit unei analize realizate de analistul eToro, Ionuț Paulenco, piețele americane încep să privească dincolo de pandemie, întrucât America a ajuns săptămâna trecută la 100 de milioane de vaccinări, iar președintele Joe Biden și-a semnat pachetul de stimul economic de 1,9 trilioane de dolari.

Ajutorul în valoare de 1.400 de dolari va ajunge în conturile majorității americanilor imediat după acest sfârșit de săptămână.

Un sondaj realizat de Bank of America a constatat că majoritatea oamenilor, chiar și printre categoriile cu venituri mai mici, intenționează să economisească banii, să achite datoriile sau să investească. Având în vedere că aproximativ jumătate dintre americani investesc în acțiuni, o parte din bani ar putea ajunge de fapt pe piețele financiare.

În mod tradițional, americanii au folosit reducerile fiscale pentru a cumpăra produse cu prețuri mari, cum ar fi vehiculele. Vârsta medie actuală a mașinilor din America a ajuns la un nivel record de 11,9 ani, 25% dintre vehicule având peste 16 ani vechime. Aceasta ar putea fi o veste bună pentru GM (NYSE: GM), Ford (NYSE: F) și Toyota (NYSE: TM), liderii de piață din Statele Unite, deoarece persoanele vaccinate care se întorc la locurile de muncă ar putea căuta automobile noi pe măsură ce lockdowns se termină și mașinile devin din nou utile.

Indicele Dow Jones a închis ședința de tranzacționare cu o creștere de 4,1% în această săptămână, atingând un nivel record de 32.778,64, cu cea mai mare creștere săptămânală din noiembrie. Indicele S&P 500 a încheiat săptămâna cu un plus de 2,6%, în timp ce Nasdaq a închis săptămâna cu o creștere de 3%, având și el cea mai puternică săptămână de la începutul lunii februarie.


Ionuț Paulenco, analistul de piață pentru România al eToro, vă oferă comentariul său săptămânal privind ultimele evenimente de pe piețele financiare. Lucrând la eToro și discutând zilnic cu clienții români, Ionuț aduce o experiență de peste 7 ani în industria financiară, specializându-se în diversificarea portofoliilor și în acțiuni.

Despre eToro

eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 19 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.

Scădere accentuată a comerțului dintre Marea Britanie și UE

0

Potrivit eToro, economia Regatului Unit a scăzut cu 2,9% în ianuarie din cauza lockdown-urilor și a efectelor Brexitului. Scăderea a fost mai mică decât previziunile analiștilor, care anticipau o contracție de 4.9%, dar comerțul cu Uniunea Europeană a scăzut drastic. Exporturile de bunuri către UE au scăzut cu 40,7% față de decembrie, iar importurile cu 28,8%, de departe cele mai mari scăderi din 1997 de cȃnd se raportează aceste cifre.

Pe continent, Banca Centrală Europeană a oferit asigurări că va oferi mai mult sprijin economiei dacă este necesar și și-a intensificat programul de cumpărare a obligațiunilor. Piețele europene au încheiat săptămâna ușor în scădere, cu excepția Londrei FTSE 100, care a crescut cu 0,36% în timp ce lira sterlina s-a depreciat.

Piețele asiatice au încheiat săptămâna pe plus în cea mai mare parte, cu o notă de optimism după semnarea pachetului de stimul economic în SUA.

39 de echipe se alătură programului de accelerare Innovation Labs 2021 în București și Sibiu

În urma celor două Hackathoane desfășurate simultan weekend-ul trecut în București și Sibiu, 39 de tinere echipe de start-up-uri tehnice se alătură celor 23 de echipe deja calificate după Hackathoanele din 4-5 martie din Cluj-Napoca și Timișoara. Împreună, vor participa în programul de mentorat Innovation Labs, care se va desfășura pe parcursul următoarelor 7 luni.

Hackathoanele reprezintă etapa de selecție a acceleratorului Innovation Labs, pentru programul de mentorat de 7 luni, organizat de Asociația Tech Lounge, Tech Lounge, Fundația Transylvania Institute of Technology, Asociația Calemis, EduHub Sibiu și Cowork Timișoara cu sprijinul BRD–Groupe Société Générale, Atos, Orange,UiPath, Elrond, Microsoft, Carrefour, având Romanian – American Foundation ca partener strategic, și în colaborare cu Unitatea Executivă Pentru Finanțarea Învățământului Superior a Cercetării Dezvoltării și Inovării.

Săptămâna aceasta, pe 20 și 21 martie 2021, se va desfășura Hackathon-ul din Iași, înscrierea pentru acesta se poate face pe www.innovationlabs.ro/register până la data de 19 martie inclusiv.

În cele cinci centre, programul este susținut academic de 11 universități de top din România:Universitatea POLITEHNICA din București, Universitatea din București, Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu” din Cluj-Napoca, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, Universitatea Politehnica Timişoara și Universitatea de Vest din Timişoara.

Cele două Hackathoane din București și Sibiu au adunat un număr de 78 de echipe, formate din peste 230 de tineri cu proiecte curajoase, care își propun să aibă un impact pozitiv asupra mai multor sectoare de business prin soluțiile lor tehnologice.

Start-up-urile prezente s-au aliniat cu una dintre cele opt verticale de afaceri ale programului: Agriculture, Blockchain, CyberSecurity, Fintech, Health & Lifestyle, Retail, Smart Cities și Smart Mobility. Echipele s-au încadrat la una dintre cele trei categorii, în funcție de experiența membrilor echipe formate exclusiv din studenți, echipe spin-off din proiecte de cercetare din mediul universitar și echipe formate din studenți și antreprenori cu experiență.

În baza opțiunilor juriului și a publicului participant, echipele cu cel mai mare potențial au intrat în etapa de dezvoltare și mentorat rapid din cadrul Hackathon-ului. Pe parcursul zilei de sâmbătă și a nopții ce a urmat, un total de 50 de echipe de tineri selectate au lucrat la perfecționarea unui prototip cât mai convingător al ideii lor inițiale, sub îndrumarea mentorilor și a membrilor juriului din cadrul Hackathon-ului.

Duminică, 14 martie, echipele au expus o versiune îmbunătățită a produsului și a strategiei lor de business în fața juriului și a publicului, printr-o prezentare ce a inclus o demonstrație tehnică și un elevator pitch de 2 minute. Juriul a selectat cele mai performante și promițătoare 39 de echipe, care au intrat astfel în programul de dezvoltare și mentorat de 7 luni: 33 de echipe în București, 6 echipe în Sibiu. Echipele calificate încep de astăzi o experiență intensă de interacțiuni săptămânale cu mentorii, utilizatorii și potențialii investitori, pătrunzând treptat în lumea inovării digitale și a antreprenoriatului tehnic.  

Alături de echipele participante în hackathon, sâmbătă, s-au găsit și numeroși membri ai comunității Innovation Labs, actori marcanți ai ecosistemului antreprenorial inovativ din România. Unii dintre ei au acceptat și invitația lui Andrei Pitiș, Vladimir Oane și Răzvan Rughiniș pentru a participa la o serie maraton de interviuri – Innovation Labs Backstage Talks. Printre cei care au răspuns provocării și au împărtășit viziunea proprie sau au dat sfaturi echipelor participante s-au numărat ministrul cercetării, inovării și digitalizării, Ciprian Teleman, ministru sănătății, Vlad Voiculescu, directorul general al UEFISCDI, Adrian Curaj, rectorii celor trei universități bucureștene partenere, precum și manageri, dezvoltatori și ingineri din partea susținătorilor corporate ai programului, atât naționali, cât și locali.

Printre inovațiile propuse de tinerele echipe din Hackathoanele Innovation Labs din București și Sibiu

FlexiOffice, start-up susținut de BRD – Groupe Société Générale, dezvoltă o platformă ce oferă o soluție de gestionare eficientă a spațiului de lucru pentru companii și spații de coworking. Platforma pune la dispoziție un raport cu privire la activitatea angajaților, fiind utilă atât acum, cât și pe viitor, date fiind numeroasele companii ce vor adopta un stil hibrid de lucru în următorii ani.

MediBlock, start-up susținut de Atos și implementat de o echipă susținută de The Romanian – American Foundation – ca exemplu de succes de echipă interdisciplinară – ce aduce alături studenți din cadrul Universității Politehnica din București, viitori ingineri, cu studenți din cadrul Universității de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București, viitori medici, lucrând la o aplicație de stocare a datelor medicale prin intermediul tehnologiei blockchain. Soluția propusă de MediBlock promite astfel să rezolve problemele legate de confidențialitate, accesibilitate și stocare a datelor din sistemul medical.

Recycllux, start-up ce se bucură de susținerea Elrond și Atos, folosește imagini din satelit și algoritmi de machine learning pentru a identifica locurile marine poluate cu plastic, iar apoi găsește agenți colectori printr-o tehnologie de tip blockchain.

Alte 4 echipe s-au alăturat programului în acest week-end în categoria University Spin-off – zonă din program susținută de Orange, care oferă echipelor bazate pe rezultate de cercetare susținerea necesară pentru a duce proiectele lor tehnice spre piață.

Săptămâna aceasta, pe 20 și 21 martie 2021, urmează Hackathon-ul Innovation Labs Iași. Înscrierea pentru acesta se poate face pe www.innovationlabs.ro/register până pe data de 18 martie – fiind bineveniți participanți din toate centrele universitare din țară.

Pe 14 octombrie, în cadrul evenimentului Demo Day, finaliștii programului își vor prezenta produsele în fața partenerilor, a reprezentanților media și a potențialilor investitori, urmând ca echipele cele mai convingătoare să fie recunoscute prin premiile Innovation Labs. Echipele vor continua să beneficieze de sprijinul acceleratorului și al susținătorilor programului și după încheierea perioadei de mentorat, devenind parte din comunitatea de alumni a Innovation Labs.

Parteneri și susținători ai programului Innovation Labs

Innovation Labs 2021 este un program organizat în București, Cluj-Napoca, Iași, Sibiu și Timișoara, de Asociația Tech Lounge, Fundația Transylvania Institute of Technology, Asociația Calemis, EduHub și Cowork Timișoara cu sprijinul BRD – Groupe Société Générale, Atos, Orange, UiPath, Elrond, Microsoft, Carrefour, având Romanian – American Foundation ca partener strategic și în colaborare cu Unitatea Executivă Pentru Finanțarea Învățământului Superior a Cercetării Dezvoltării și Inovării.

Echipele participante beneficiază de susținere din partea partenerilor tehnologici ai programului: Adobe, Keysight, Fitbit, DPD România, Medicover, Eximprod Grup, Windsoft, PSS Prosoft Solutions, NXP, Ortec, Endava, PentestTools, BRD Mindcraft în București, Linnify, Macadamian, Wolfpack Digital în Cluj-Napoca, Intel în Timișoara.

Innovation Labs este un program universitar implementat alături de partenerii academici: Universitatea POLITEHNICA din București, Universitatea din București, Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București, Universitatea Babeș–Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu” din Cluj-Napoca, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, Universitatea Politehnica Timişoara și Universitatea de Vest din Timişoara.

 Echipele calificate în programul de mentorat Innovation Labs 2021 București

Număr Echipă Tip Descriere
1 TopCrop Spin-off TopCrop oferă o soluție pentru optimizarea rotației culturilor agricole, folosind imagini satelitare și algoritmi de machine learning. Fermele mari întâmpină dificultăți în planificarea culturilor și optimizarea procesului agricol, iar ședințele interminabile, precum și deciziile suboptime, sunt doar câteva dintre problemele care au dat naștere soluției TopCrop. Soluția propusă permite astfel automatizarea procesului decizional în vederea creșterii productivității fermelor agricole.
2 Recycllux Spin-off Recycllux implementează cele mai noi tehnologii în crearea unei rețele pentru reciclarea plasticului marin. Soluția propusă de Recycllux folosește imagini din satelit și algoritmi de machine learning pentru a identifica locurile marine poluate cu plastic, iar apoi găsește agenți colectori printr-o tehnologie de tip blockchain. Destinat în special agenților poluatori care pot astfel demonstra responsabilitate extinsă conform cerințelor europene, sistemul propus oferă o soluție pentru o reciclare mai eficientă a plasticului.
3 Perfect Deal Start-up Perfect Deal dezvoltă o platformă de tranzacționare dedicată produselor alimentare și agricole. Soluția propusă urmărește să conecteze mai ușor producătorii locali cu distribuitorii, încercând să îmbunătățească colaborarea dintre ei. Mai mult, prin intermediul unei tehnologii de tip blockchain, Perfect Deal își propune să creeze un spațiu virtual care permite verificarea istoricului de tranzacții al producătorilor și distribuitorilor.
4 DataZard Start-up DataZard propune o aplicație care oferă companiilor informații despre propria lor imagine online. Aplicația încearcă să răspundă la nevoile companiilor de a obține feedback direct și rapid de la clienți. Folosind algoritmi de inteligență artificială, soluția propusă analizează mediul online pentru a reda o imagine clară asupra felului în care sunt percepute companiile și instituțiile care cer acest serviciu. Spre deosebire de competitori, DataZard are avantajul de a fi o soluție mai ieftină, cu suport în limba română, care nu necesită o echipă specializată pentru analiza datelor.
5 MediBlock Start-up MediBlock propune o aplicație de stocare a datelor medicale prin intermediul tehnologiei blockchain. Soluția propusă de MediBlock promite astfel să rezolve problemele legate de confidențialitate, accesibilitate și stocare a datelor din sistemul medical.
6 cyberUp Start-up cyberUp dezvoltă o platformă educațională care își propune să-i învețe noțiuni de cybersecurity pe angajații din companii, pregătindu-i pentru identificarea și gestionarea atacurilor cibernetice. Astfel, cyberUp oferă o soluție bazată pe gamificare pentru pregătirea personalului din organizații în fața riscurilor cibernetice.
7 AiSA – Artificial Intelligence Store Analytics Start-up AiSA (Artificial Intelligence Store Analytics) dezvoltă o soluție pentru a ajuta magazinele să înțeleagă interacțiunea consumatorilor cu spațiul comercial. Spre deosebire de e-commerce, magazinele fizice nu au suficiente date despre interacțiunile clienților cu produsele, așa că AiSA propune o analiză automată a comportamentului acestora cu tehnologii de tip computer vision, machine learning și cloud processing. Folosind imaginile filmate de camerele video din magazine, AiSA promite să sporească profitabilitatea spațiilor comerciale.
8 uRent Start-up uRent propune o aplicație de gestionare a proprietăților care să faciliteze procesul de închiriere. Soluția propusă promite să crească vizibilitatea și transparența ofertelor venite direct de la proprietari, să îmbunătățească comunicarea proprietar-chiriaș prin crearea unui chat și să implementeze o soluție de plată mai simplă. Prin această aplicație vor putea fi făcute rezervări, vor putea fi trimise online documentele necesare închirierii și vor putea fi setate termene de plată.
9 AdvertAI Scale-up AdvertAI oferă o aplicație pentru marketingul digital, axată pe generarea de conținut scris pentru campaniile de publicitate. Adresată antreprenorilor, companiilor mici precum și companiilor mijlocii, soluția dezvoltată de AdvertAI își propune să rezolve problema costurilor și a calității conținutului scris necesar pentru o campanie publicitară de succes.
10 Vende Marketplace Scale-up Vende Marketplace oferă o platformă care vine în sprijinul companiilor mici și mijlocii implicate în activități artizanale. Platforma dezvoltată își propune să contribuie la vinderea și achiziționarea produselor artizanale de nișă prin dezvoltarea unui spațiu în care cererea și oferta se pot întâlni.
11 MyBloc Scale-up MyBloc oferă o aplicație adresată celor care administrează mai multe spații fizice sau locuințe. Soluția propusă facilitează plățile multiple prin operații simple. Astfel, MyBloc promite să faciliteze procesul de administrare a proprietăților, economisind timpul și energia proprietarilor.
12 Wind Tree & Solar Tree Start-up Wind Tree & Solar Tree propune o soluție inovativă pentru generarea de energie verde. Soluția dezvoltată presupune culegerea de energie solară și eoliană prin intermediul unor dispozitive al căror design inspirat din natură oferă o nouă viziune asupra orașelor inteligente. Astfel, echipa Wind Tree & SolarTree promite să populeze atât mediile urbane, cât și mediile rurale, cu arbori capabili să genereze energie electrică.
13 Atom8 Start-up Atom8 propune un sistem pentru dezvoltarea produselor IoT care vizează automatizarea spațiilor fizice. Sistemul oferit de Atom8 presupune conceperea unei game largi de prototipuri de tip „casă inteligentă” conectate la o platformă centrală și scalabilă. Dispozitivele inițiale, conectate la platformă, analizează comportamentul utilizatorului și permit identificarea nevoilor acestuia în vederea dezvoltării de noi dispozitive. Astfel, Atom8 își propune să ofere un proces personalizat de automatizare al spațiilor fizice.
14 StudentHub Start-up Student Hub dezvoltă o aplicație dedicată studenților, ajutându-i să urmărească cu ușurință, într-un singur loc, toate noutățile legate de facultate și să poată oferi feedback în acest sens. În felul acesta, studenții vor fi mai informați și mai implicați în activitățile desfășurate în cadrul facultății lor, fără să se piardă într-un labirint de mesaje pe grupurile de Facebook, Whatsapp, e-mail etc.
15 SKULPTOR Spin-off SKULPTOR oferă o soluție de printare 3D cu aplicație în industria de construcții. Dezvoltată în colaborare cu un start-up din Danemarca, soluția propusă promite să reducă eroarea umană, timpul de construcție, volumul deșeurilor rezultate și să ofere mai multă libertate de design. Astfel, SKULPTOR oferă un mijloc sustenabil pentru construirea orașelor inteligente ale viitorului.
16 RONIN Start-up RONIN dezvoltă o platformă robotică open-source care își propune să revoluționeze lumea roboților autonomi de interior prin folosirea de DIY (Do It Yourself) RaspberryPi. Soluția propusă promite o aplicabilitate largă în vederea maximizării eficienței proceselor repetitive, de la zona medicală la cea industrială.
17 FlexiOffice Start-up FlexiOffice dezvoltă o platformă ce oferă o soluție de gestionare eficientă a spațiului de lucru pentru companii și spații de coworking. Platforma pune la dispoziție un raport cu privire la activitatea angajaților, fiind utilă atât acum, cât și pe viitor, dat fiind faptul că numeroase companii susțin că vor adopta un stil hibrid de lucru în următorii ani.
18 Stropsy Start-up Stropsy oferă un asistent inteligent pentru parcurgerea conținutului scris din articole și pagini web. Dezvoltat sub forma unei extensii Chrome, Stropsy capitalizează pe tehnologii de tip big data și inteligență artificială pentru a permite o mai bună înțelegere a conținutului specific de învățare. Astfel, Stropsy oferă cercetătorilor, studenților și celor interesați de înțelegerea jargonului științific un mijloc de traducere în timp real a termenilor tehnici dintr-un domeniu specific.
19 Arbitrium Start-up Arbitrium redefinește metodele de stabilire a obiectivelor proprii, folosindu-se de stimulente financiare pentru a încuraja schimbările comportamentale pozitive în rândul utilizatorilor săi. Soluția propusă permite, pe lângă monitorizarea obiectivelor personale, aderarea în cadrul unor comunități de oameni care au obiective similare. Prin această abordare, Arbitrium urmărește să încurajeze dezvoltarea de obiceiuri sănătoase prin recompense financiare și sociale.
20 VIMfit Scale-up VIMfit oferă o aplicație mobilă care își propune să motiveze oamenii să își atingă obiectivele ce țin de fitness. Dedicată utilizatorilor care au sau își doresc un stil de viață activ, soluția dezvoltată salvează timpul pierdut în căutarea unui antrenor personal sau a unui program de antrenament. Aplicația dezvoltată își propune astfel să încurajeze excercițiul fizic, în special pentru cei care lucrează în regim de telemuncă.
21 HMEDS Scale-up HMEDS oferă un hub educațional medical accesibil prin intermediul unei aplicații conectată la un serviciu de cloud streaming. Soluția oferită de HMEDS pune la dispoziția celor interesați o reprezentare grafică de înaltă calitate a corpului uman, alături de patologiile, procedurile de diagnosticare și procedurile de tratare aferente. Prin intermediul tehnologiilor de tip realitate virtuală și realitate augumentată, HMEDS urmărește să faciliteze procesul de învățare la distanță din domeniul medical.
22 mobite Start-up mobite dezvoltă o aplicație mobilă care își propune să reducă risipa de mâncare. Soluția oferită de Mobite își propune să rezolve această problemă prin a pune la dispoziția consumatorilor posibilitatea comandării la prețuri mici a surplusului de mâncare din anumite restaurante.
23 Orthovision Scale-up Orthovision oferă un sistem bazat pe inteligență artificială dedicat dentiștilor, ortodonților și practicienilor din domeniul stomatologiei. Soluția propusă vizează facilitarea procesului de diagnosticare și tratare a problemelor de aliniere dentară. Astfel, Orthovision își propune să îmbunătățească viteza de planificare a tratamentului ortodontic prin procesarea automată a radiografiilor pacienților.
24 Home phARmacy Start-up Home phARmacy propune o soluție bazată pe realitatea augumentată pentru a facilita accesul consumatorilor la informațiile farmaceutice. Soluția dezvoltată urmărește astfel să rezolve problemele create de gestionarea deficitară a procesului de autotratare cu produse medicamentoase, oferind un mijloc interactiv de achiziție a informațiilor aferente produselor farmaceutice.
25 Diabetes Manager Start-up Diabetes Manager dezvoltă o aplicație mobilă utilă atât pentru pacienții cu diabet, cât și pentru medicii lor. Soluția propusă urmărește să asigure o bună monitorizare a bolii printr-un sistem ce permite actualizarea în timp real a stării de sănătate a pacientului. Astfel, prin intermediul acestei aplicații, medicii pot supraveghea constant și semnala orice problemă cu privire la valorile înregistrate manual de către pacienții lor.
26 Alprevia Scale-up Alprevia oferă o aplicație pentru a facilita procesul de autoidentificare a factorilor de risc ce pot afecta sănătatea pacienților. Aplicația dezvoltată permite emiterea de recomandări preventive cu privire la diferite boli prin intermediul unei aplicații web. Astfel, Alprevia încearcă să regleze, adapteze și să dezvolte o interfața potrivită pentru autotratare prin intermediul unui algoritm inovativ.
27 Med Reminders Start-up Med Reminders dezvoltă o aplicație Android utilă pentru persoanele care urmează numeroase tratamente. Soluția propusă oferă un sistem de gestionare și simplificare a tratamentului medicamentos prin funcționalități precum memento-uri zilnice și jurnale generate automat.
28 Spectrum Start-up Spectrum oferă o aplicație care vine în sprijinul persoanelor ce suferă tulburări din spectrul autist (TSA). Folosind carduri digitale, microfoane, camerele dispozitivelor mobile și algoritmi de inteligență artificială, Spectrum permite pacienților care suferă de TSA să poată recunoaște emoțiile de bază ale interlocutorului. De asemenea, aplicația pune la dispoziție și o interfață specială prin intermediul căreia este stimulată comunicarea dintre pacienți și medicii lor. Astfel, Spectrum folosește un ansamblu de tehnologii pentru a facilita comunicarea pacienților TSA cu ceilalți și integrarea acestora în societate.
29 KIDoc Scale-up KIDoc oferă o platformă medicală dedicată facilitării îngrijirii copiilor cu boli cronice de către familiile acestora, asigurând o comunicare simplificată cu echipa medicală și o atenție sporită cu privire la respectarea tratamentului și la gestionarea securizată a documentelor medicale. Astfel, KIDoc își propune să democratizeze accesul la tratament pentru copiii cu boli cronice și pentru familiile acestora.
30 BEN Spin-off BEN oferă o aplicație mobilă dedicată pacienților cu boli cronice prin intermediul căreia aceștia vor putea accesa diferite statistici, tendințe, grafice și informații utile pe baza stării lor de sănătate. Astfel, BEN își propune să îmbogățească educația medicală a pacienților prin intermediul unui consilier virtual care conectează informațiile publice cu nevoile de informare ale pacienților cu boli cronice.
31 Detepsy Start-up Detepsy propune un dispozitiv portabil care poate identifica până la șapte tipuri de crize epileptice, eficientizând timpul medicilor dedicat acestor proceduri. Astfel, datorită unei monitorizări constante bazate pe EEG, acest dispozitiv va putea oferi un semnal de avertizare înainte ca o criză gravă să se producă.
32 CardiOnline Scale-up CardiOnline oferă o aplicație mobilă de reabilitare online, destinată sănătății pacienților ce au trecut prin anumite probleme cardiovasculare acute. Soluția propusă este concepută pentru a facilita recuperarea pacienților prin identificarea timpurie a factorilor de risc potențiali. Astfel, scopul aplicației CardiOnline este de a reduce riscul de mortalitate asociat bolilor cardiovasculare, sprijinind pacienții să trăiască sănătos.
33 2Space Start-up 2Space își propune să creeze primul vehicul de livrare nano-spațial românesc – o rachetă – care să transporte până la 10 kg de încărcătură utilă pe orbita joasă a Pământului. Astfel, prin soluția dezvoltată, 2Space își propune să revoluționeze transportul pe distanțe lungi.

Echipele calificate în programul de mentorat
Innovation Labs 2021 Sibiu

Număr Echipă Descriere
1 Hawking Folosind inteligența artificială, Hawking va deveni un asistent personal virtual care poate întruchipa diferite personalități și să fie alături de oameni atunci când se simt singuri sau vor să învețe anumite lucruri noi, precum învățarea unei limbi străine. Obiectivul aplicației este de a sprijini indivizii să comunice mai ușor, prin intermediul unui chatbot care va juca rolul diferitelor celebrități și persoane publice, reacționând specific în funcție de informațiile primite și învățând constant din interacțiunile cu utilizatorii.
2 Bids BIDS este prima platformă de licitații din România care facilitează vânzarea și cumpărarea de produse noi și vechi, în special în domeniul electrocasnicelor. Valoarea adăugată a acestei platforme este că reduce timpul alocat acestor acțiuni și sprijină achiziționarea de bunuri care nu mai sunt folosite de proprietarii actuali.
3 petfy Petfy este o platformă digitală care ajută iubitorii de animale să se interconecteze și să găsească cele mai utile servicii pentru animalele lor. Platforma facilitează contactarea ambulanțelor veterinare și a veterinarilor din proximitate pentru situațiile de urgență, digitalizarea datelor veterinare și oferă informații privind vaccinarea și consultațiile periodice necesare.
4 boltwork Boltwork este un spațiu virtual de promovare și achiziționare a serviciilor de manufactură, în special legate de proiectare și modelare 3D. În momentul de față, aceste anunțuri sunt dispersate pe diferite platforme și grupuri, însă ele nu sunt centralizate într-un singur loc. Prin spațiul virtual comun Boltwork, serviciile de manufactură vor putea să fie achiziționate mai ușor, iar oferta va fi la dispoziția clienților, oferind informații despre calitate și prețuri.
5 NFC NFC (Non Fundable Courses) este o platformă care își propune să prevină falsificarea diplomelor. Platforma procesează diplomele cu ajutorul tehnologiei blockchain, asigurând astfel autenticitatea.
6 ExactBus ExactBus este o aplicație cu ajutorul căreia utilizatorii serviciilor de transport în comun pot vedea în timp util locația autobuzelor din regiune. Aplicația, destinată mai întâi regiunii Sibiu, mai pune la dispoziție programul autobuzelor și facilitează achiziționarea biletelor direct din aplicație.