Sondajul si Indicatorul de Incredere Macroeconomica realizat de Asociatia CFA Romania, august 2020

0

Indicatorul de Incredere Macroeconomica a crescut in luna august 2020

In luna august 2020, Indicatorul de Incredere Macroeconomica al Asociatiei CFA Romania a crescut fata de luna anterioara cu 3,0 puncte pana la valoarea de 33,3 puncte, (fata de aceeasi luna a anului anterior, Indicatorul a scazut cu 9,4 puncte). Aceasta evolutie s-a datorat ambelor componente ale Indicatorului.

Astfel, Indicatorul conditiilor curente a crescut, fata de luna anterioatra cu 2,6 puncte, pana la valoarea de 22,5 puncte (fata de aceeasi luna a anului anterior, Indicatorul conditiilor curente a scazut cu 39,2 puncte). Indicatorul anticipatiilor a crescut in luna august cu 3,2 puncte pana la valoarea de 38,7 puncte (fata de aceeasi luna a anului anterior, Indicatorul anticipatiilor a crescut cu 5,4 puncte).

In ceea ce priveste cursul de schimb EUR/RON, 90% dintre participanti anticipeaza o depreciere a leului in urmatoarele 12 luni (comparativ cu valoarea actuala), neexistand nicio opinie de apreciere a leului. Astfel valoarea medie a anticipatiilor pentru orizontul de 6 luni este de 4,8886, in timp ce pentru orizontul de 12 luni valoarea medie a cursului anticipat este de 4,9777 (in conditiile in care anticipatiile individuale au variat intre 4,8500 si 5,1500).  

Rata anticipata a inflatiei pentru orizontul de 12 luni (septembrie 2021/septembrie 2020) a inregistrat o valoare medie de 2,94%.

Sunt de remarcat urmatoarele anticipatii:

  • 60% dintre participanti anticipeaza majorarea ratei inflatiei in urmatoarele 12 luni;
  • Peste 73% anticipeaza majorarea primei de risc (masurata prin CD) a Romaniei in urmatoarele 12 luni ;
  • Peste 66% considera supra-evaluate preturile proprietatilor imobiliare din marile orase.

Din luna aprilie a acestui an, in cadrul sondajului au fost adaugate si intrebari suplimentare, referitoare la impactul crizei coronavirusului asupra economiei nationale, iar rezultatele pentru luna august 2020 releva:

  • Durata impactului economic al cornavirusului: cea mai mare parte a respondentilor (70%) anticipeaza ca acesta se va resimti puternic pana in trimestrul II al anului 2021;
  • Deficitul bugetului de stat anticipat pentru anul 2020: valoarea medie a anticipatiilor este 8,3%;
  • Evolutia, in termeni reali a PIB in anul 2020: valoarea medie a anticipatiilor este -4,7%;
  • Rata somajului la finalul anului 2020: valoarea medie a anticipatiilor este 7,0%.
  • Modul de revenire al economiei. Cea mai mare pondere a respondentilor (40%) anticipeaza revenirea de forma unui semn « radical » adica, se va recupera rapid o parte din scaderea economica, iar recuperarea celeilalte parti va fi lenta.

Respondentii au fost intrebati despre persistenta modificarilor de comportament (de munca, calatorie, cumparaturi). Cele mai multe opinii sunt ca aceste modificari de comportament vor fi permanente. O alta opinie este ca vor fi de lunga durata (mai multi ani), insa disruptive.

Indicatorul de Incredere Macroeconomica, a fost lansat de Asociatia CFA Romania in luna mai 2011 si reprezinta un indicator prin intermediul caruia organizatia doreste sa cuantifice anticipatiile analistilor financiari cu privire la activitatea economica in Romania pentru un orizont de timp de un an. De asemenea, sondajul in baza caruia este calculat Indicatorul include si intrebari referitoare la evaluarea conditiilor curente macroecnomice.

Prin modul de realizare, acest sondaj cuprinde atat elemente specifice unui indicator de sentiment (incredere) care arata perceptia grupului de analisti din comunitatea CFA din Romania privind evolutia pietelor financiare, a mediului de afaceri, a randamentelor si riscurilor, cat si un indicator fundamental de prognoza privind evolutiile cursului de schimb, a ratelor dobanzilor si inflatiei.

Sondajul este realizat in ultima saptamana a fiecarei luni iar participantii sunt membri ai Asociatiei CFA Romania si candidatii pentru nivelurile II si III ale examenului CFA.

Indicatorul de Incredere Macroeconomica ia valori intre 0 (lipsa increderii) si 100 (incredere deplina in economia romaneasca) si este calculat pe baza a 6 intrebari cu privire la:

  • Conditiile curente – referitoare la mediul de afaceri si piata muncii;
  • Anticipatiile pentru un orizont de timp de un an pentru: mediul de afaceri, piata muncii, evolutia venitului personal la nivel de economie si evolutia averii personale la nivel de economie.

Pe langa intrebarile necesare pentru calculul Indicatorului de Incredere Macroeconomica, sondajul evalueaza si anticipatiile, tot pentru un orizont de timp de un an, pentru rata inflatiei, ratele de dobanda, cursul de schimb EUR/RON, indicele bursier BET si conditiile macroeconomice globale.

Titlul CFA® este unul dintre cele mai prestigioase din lume in randul profesionistilor din domeniul financiar. Administrat de catre CFA Institute, programul CFA este un program post-universitar, care pregateste si testeaza candidatii in domeniul eticii si standardelor profesionale, analizei situatiilor financiare, economiei, managementului de portofoliu, analizei si evaluarii diverselor instrumente financiare si de investitii.

Astazi, in lume exista peste 170.000 de detinatori ai acestui titlu, majoritatea fiind afiliati la cele 159 organizatii membre ale CFA Institute.

Candidatii pentru titlul CFA® trebuie sa promoveze o serie de trei examene cu frecventa anuala. Fiecare examen presupune cca. 250-300 de ore de studiu individual. In plus, sunt necesari 4 ani de experienta profesionala relevanta in domeniul financiar, precum si aderarea la un cod de standarde etice si profesionale stricte.

Asociatia CFA Romania este organizatia profesionistilor in investitii din Romania, detinatori ai titlului Chartered Financial Analyst (CFA®), calificare administrata de CFA Institute (USA). Asociatia CFA Romania este una dintre cele peste 159 de societati membre ale CFA Institute, si are  misiunea de a promova interesele specialistilor in investitii si de a mentine standarde ridicate de integritate si excelenta profesionala.

In prezent, Asociatia CFA Romania are 250 de membri, detinatori ai titlului de Chartered Financial Analyst (CFA®). Profesionistii care sunt membri ai Asociatiei CFA Romania lucreaza pentru institutii de reglementare, institutii supranationale, institutii bancare, firme de asigurari, firme de intermediere de valori mobiliare, firme de asset management, fonduri de pensii, firme de consultanta, sectorul public, institutii de invatamant, companii care activeaza in diverse sectoare economice etc.

Acțiuni de combatere a poluării cu plastic

0

AsociațiaMai MultVerde și Lidl România continuă acțiunile de protejare a mediului și de educație prin proiectul „Cu Apele Curate”, inițiat în 2019 „ca un apel la implicare în combaterea și prevenirea poluării cu plastic a apelor, adresat membrilor comunităților și autorităților publice din localitățile dunărene”.

În comuna Șimian din județul Mehedinți, cu sprijinul partenerilor locali asociația Mod of Life și compania producătoare de cereale Semrom Oltenia, asociația Mai Mult Verde și Lidl România au plasat o pictură murală – autor, Wanda Hutira – înfățișând globul pământesc acoperit cu un sac de gunoi pe un zid de 280 de mp al companiei economice.

Wanda Hutira: „Inspirată de naturile statice flamande, această variantă a ospățului vine ca o critică a felului în care societatea contemporană consumă natura. Globul pământesc, adesea folosit ca simbol al căutării și cunoașterii, ia aici forma unui sac de gunoi din plastic. Ca alternativă, alături sunt legume și fructe, împrăștiate pe lângă glob. Roadele pământului invadează ambientul ca un martor al trecerii timpului și al imuabilității plasticului care rămâne acolo mult timp după ce obiectul nu mai este de folos”.

Marian Zamfir, directorul companiei Semrom Oltenia: „Mesajul acestei picturi murale ne vizează pe toți și este extrem de important să fim atenți la impactul pe care îl poate avea poluarea asupra sănătății noastre. Știm ce înseamnă un pământ fertil și ce poate să ne ofere în fiecare sezon, tocmai de aceea cunoaștem importanța protejării mediului. Sperăm ca acest apel să trezească simțul civic din fiecare cetățean și să aducă puțină responsabilitate”.  

Asociația Mai Mult Verde a realizat de asemenea în comuna Șimian amplasarea unui container în formă de pește pentru colectarea deșeurilor din plastic, ecologizarea zonei și distribuirea de bidoane de apă reutilizabile și de scrumiere portabile pescarilor și șoferilor de TIR din preajmă. La Drobeta-Turnu Severin, a desfășurat acțiuni de igienizare pe malurile și pe luciul apei, ateliere de reutilizare creativă, proiecții de filme tematice și o acțiune pilot de testare a plasei Trash Catcher pentru colectarea de deșeuri plutitoare, acțiune în parteneriat cu organizația belgiană Waste Free Oceans. Tot în Drobeta-Turnu Severin, asociația Mai Mult Verde își propune să amplaseze țâșnitori stradale cu sistem de filtrare a apei și să continue acțiunile de colectare a deșeurilor plutitoare cu ajutorul plasei Trash Catcher.

Doru Mitrana, președintele asociației Mai Mult Verde: „Misiunea noastră de a transforma natura în prietenul nostru cel mai bun este în continuă desfășurare. Ne dorim să ajutăm mediul înconjurător să respire, fără să fie acoperit de deșeuri și plastic. Și, cel mai important, ne-am propus să le insuflăm și cetățenilor ideea că, dacă ne dorim să trăim sănătos, totul pornește de la fiecare dintre noi. Având deja experiența realizării unor picturi murale extraordinare în Galați și Zimnicea, ne-am propus să nu ne oprim aici și să marcăm intrarea în comuna Șimian printr-o uriașă pictură murală. Aceasta are scopul de a ne reaminti că este absolut necesar să fim responsabili și atenți cu natura, deoarece ea este cea care ne oferă elemente atât de necesare, precum aer curat, apă și roade delicioase”.

Programul „Cu Apele Curate” este susținut de Lidl România, parte (împreună cu Kaufland) a Grupului Schwarz, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața internațională de retai. Grupul Scwarz dezvoltă strategia integrată REset Plastic aplicată la nivel internațional prin ariile de acțiune: evitarea folosirii plasticului în ambalaje, regândirea design-ului acestora, reciclare, acțiuni de ecologizare, inovare, educare în domeniu.

Asociația Mai Mult Verde se definește prin faptul că „implementează începând cu anul 2008 proiecte de protecția mediului în acord cu misiunea sa de a construi o cultură a responsabilității și voluntariatului pentru mediu în România. Unul dintre domeniile prioritare de acțiune îl constituie combaterea poluării cu plastic, asociația implementând în acest sens, de-a lungul anilor, o serie de proiecte și campanii educative sub sloganuri precum Există viață după colectare sau Deșeurile nu sunt gunoaie. În cadrul acțiunilor organizate de Mai Mult Verde, voluntarii au colectat peste 350 tone de plastic din zone naturale precum păduri, albii de râu sau trasee turistice. Proiectele au vizat și autoritățile publice centrale și locale, prin activități specifice de advocacy menite să contribuie la îmbunătățirea politicilor publice în domeniu (www.maimultverde.ro)”.

____________________

 Lidl „acționează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a-și îndeplini promisiunea cu privire la calitate și, în același timp, de a asigura un viitor mai bun pentru societate și mediu. Compania se implică activ în soluționarea nevoilor din comunitățile din care face parte, concentrându-se pe 5 piloni de activitate: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajații și partenerii de afaceri”.

Takeda Europa de Est se asociază cu MedUniverse pentru a lansa o strategie digitală de implicare a profesioniștilor din domeniul sănătății

0

Takeda va extinde parteneriatul său actual cu MedUniverse pentru a acoperi toate cele 14 țări din Europa de Est în care Takeda desfășoară operațiuni.

Compania bio-farmaceutică Takeda a anunțat că își va extinde actualul parteneriat cu MedUniverse AB. După colaborarea de succes dintre Takeda Croația și MedUniverse din ultimii 5 ani, parteneriatul va fi prelungit și extins pentru a acoperi toate cele 14 țări din Europa de Est în care Takeda desfășoară operațiuni: România, Albania, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Estonia, Ungaria, Kosovo, Letonia , Lituania, Muntenegru, Macedonia de Nord, Serbia și Slovenia.

În vederea accelerării accesului pacienților la medicamente inovative, Takeda, în parteneriat cu MedUniverse, va lansa o strategie digitală de implicare a profesioniștilor din domeniul sănătății care va include tactici de comunicare orientate către practică în baza unor cazuri clinice cu pacienți virtuali. În plus, utilizarea platformei MedUniverse va oferi informații valoroase asupra activității acestora, relevante pentru oportunități viitoare de transmitere a mesajelor importante privind aderența la tratament a pacienților.

După ce am folosit cu succes în Croația platforma MedUniverse, aceasta este o continuare firească a parteneriatului nostru, în vederea acoperirii întregii regiuni din Europa de Est. Acest pas ne va permite să analizăm lacunele de informații cu privire la portofoliul nostru de produse de pe diferite piețe, ceea ce va duce la o îngrijire medicală și mai bună a pacienților”, a declarat Jiri Smejkal, director Takeda Europa de Est.

MedUniverse și-a exprimat de asemenea încântarea privind semnarea unui contract pe termen lung cu Takeda Europa de Est pentru utilizarea platformei sale digitale interactive in scopul informării si educării profesioniștilor din domeniul sănătății.

Suntem încântați că Takeda Europa de Est consideră MedUniverse drept cel mai bun partener pentru implicarea colaboratorilor săi – profesioniștii din domeniul sănătății – prin intermediul platformei noastre digitale. Faptul că Takeda Croația lucrează în platformă de câțiva ani pentru implicarea acestora nu e doar o veste bună pentru compania noastră, ci va duce în cele din urmă la îmbunătățirea vieților pacienților”, a declarat Anna Omstedt, Director General MedUniverse.

.


***

Takeda este o companie bio-farmaceutică globală cu o istorie remarcabilă de peste 235 de ani de activitate în slujba pacienților de pretutindeni. Din acest motiv, în toata istoria sa, Takeda a acționat în linie cu valorile sale fondatoare – integritate, echitate, dreptate și perseverență (Takeda-ism). Takeda își propune să-și îndeplinească obiectivele prin luarea deciziilor în funcție de 4 priorități: pacientul – plasarea pacientului în centrul tuturor acțiunilor, încrederea – câștigarea încrederii societății, reputația – consolidarea reputației și dezvoltarea afacerii. Pacientul, încrederea, reputația și dezvoltarea afacerii reprezintă elementele care sunt parte a procesului de decizie și a acțiunilor pe care Takeda le întreprinde, pentru a-și onora angajamentul față de calitate și pentru a face lucrul corect de fiecare dată. Pentru mai multe informații, vizitați https://www.takeda.com

***

MedUniverse ajută industria științelor vieții să stimuleze implicarea profesioniștilor din domeniul sănătății prin interacțiunea cu pacienții. Compania deservește mai mult de 15 companii farmaceutice globale, în mai mult de 20 de zone terapeutice și în peste 20 de piețe din întreaga lume. Viziunea MedUniverse este să devină platforma standard a industriei pentru implicare și dialog între profesioniștii din sănătate și companiile din domeniul științelor vieții. Pentru mai multe informații, vizitați:www.meduniverse.com

Concurs de proiecte privind tranziția climatică și orașele durabile

0

Ambasada Franței și Institutul Francez din România anunță lansarea unui concurs de proiecte destinat organizațiilor societății civile care acționează pentru promovarea tranziției climatice și a orașelor durabile, în conformitate cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite și strategia climatică a Uniunii Europene.

Adresarea este către organizații neguvernamentale (ONG) din România care colaborează cu parteneri francezi și către asociații franceze constituite în baza legii 1901 care colaborează cu ONG-uri române.

Scopul concursului este „valorizarea inițiativelor concrete și a acțiunilor colective care încurajează schimbarea mentalităților și conștientizarea, de către cetățeni și autorități, a preocupărilor legate de tranziția climatică și orașele durabile, în materie de transport urban, urbanism, organizare a serviciilor publice, gestionare a deșeurilor, valorificare a patrimoniului sau agricultură urbană. Pandemia de Covid-19 pune în evidență vulnerabilitatea orașelor și ne constrânge să reevaluăm modelele de dezvoltare urbană. În acest context  este necesar să luăm măsuri de atenuare și de adaptare la schimbările climatice, în special în orașe”.

Participanții pot beneficia de o subvenție de până la 5000€ pentru implementarea proiectelor.

Dosarele de candidatură se trimit doar pe e-mail, la cooperation.roumanie@gmail.com, până la 16 octombrie 2020.
Regulamentul concursului și formularul de candidatură: http://bit.ly/ConcursProiecte.

Studiu Insights PulzeZ: unu din doi tineri vrea să fie antreprenor

0

Studiul Insights PulzeZ este realizat în etape de echipa Vreau să Fiu Antreprenor (VSFA) și Insights din cadrul Romanian Business Leaders, „prezintă nevoile tinerilor din România, intențiile lor după terminarea studiilor, domeniile de activitate preferate, dar și factorii motivatori în alegerea unui job” și este „util companiilor care vor să înțeleagă mai bine motivațiile și aspirațiile tinerilor din generația Z, care le sunt clienți sau angajați”.

Dintre rezultatele celei de-a treia părți a studiului (1115 tineri de 16-24 de ani) reținem:

– 23,9% dintre tinerii chestionați se declară deschiși să-și deschidă un business dacă gisesc resurse financiare

– 16,8% consideră că „perioada de criză e o oportunitate bună de a face un business”

– 11,2% se arată fricoși în perspectiva unui eșec

– 6,2% se declară doritori să-și deschidă un business dacă își găsesc partener

– 7,0% așteaptă să treacă perioada de criză

– 2,8% consideră că au tot ce le trebuie și vor să înceapă un business

– 3,3% nu vor să-și deschidă afacere

– 26,3% spun că nu au avut intenția să-și deschidă vreo afacere

– 51% dintre subiecții sondajului declară că își doresc să fie antreprenori sau manageri

– cel mai mult sunt considerate că le lipsesc tinerilor din România posibilitatea de a alege materiile pe care vor să le studieze (60,0%) și resursele financiare (59%)

– jobul preferat în cea mai mare măsură este considerat cel care permite flexibilitatea de a lucra și de acasă, și de la birou (53,4%)

– domeniile profesionale cele mai dorite sunt, în ordine, publicitate, relații publice, marketing, vânzări, IT, software, hardware, inteligență artificială, game development; cel mai puțin dorite sunt indicate profesiile în turism, horeca, media, TV, jurnalism.

Transformarea digitală: un proces cu avantaje nu doar financiare

Opinie de Vladimir Aninoiu (foto), Director Tehnologie în cadrul practicii de Consultanță a Deloitte România

Criza sanitară generată de pandemia de COVID-19 a impulsionat companiile să caute noi soluții pentru a răspunde contextului incert. Pentru multe businessuri, transformarea digitală poate fi o astfel de soluție, capabilă să contribuie la relansarea activității și la favorizarea unei creșteri durabile. În România, o țară care se bucură de o susținută notorietate în Europa în materie de oportunități în domeniul tehnologiei, mai mult de jumătate dintre companii (55%) au făcut doar mici investiții în acest sector, potrivit celei mai recente ediții a studiului Digital Economy and Society Index, așadar încă există multe oportunități pe care le pot explora.

Avantajele transformării digitale

Transformarea digitală este un proces care necesită o recalibrare continuă atât a modelelor de afaceri, de operare și de interacționare cu clienții, cât și a competențelor deținute de companii. Pentru multe dintre acestea, demararea unui astfel de proces susținut stă sub semnul rentabilității investițiilor.

Potrivit studiului Deloitte Digital Transformation 2020, companiile care înregistrează un nivel ridicat de digitalizare raportează creșteri ale veniturilor mult peste media industriei din care provin și sunt de trei ori mai înclinate spre a raporta o creștere a veniturilor anuale globale decât organizațiile cu un nivel mic de digitalizare. Este și cazul producătorului de jucării Lego, care, prin inițierea unui program de transformare digitală axat pe infrastructuri sigure, îmbunătățirea experienței consumatorilor și introducerea unor noi servicii și produse, a reușit nu numai să evite falimentul în 2004, dar și să își mărească și veniturile. Compania a regândit întregul lanț de aprovizionare prin sisteme de ERP, a reproiectat arhitectura sistemelor IT și și-a creat noi surse de venit, precum aplicațiile și jocurile mobile, ajungând cinci ani mai târziu să își dubleze veniturile.

Pe lângă o creștere a veniturilor, transformarea digitală ajută și la eficientizarea proceselor unei organizații. Atunci când Spotify, platforma de servicii de streaming muzical, anunța în 2016 migrarea către serviciile de cloud oferite de Google, aceasta nu a făcut decât sa opteze pentru o infrastructură mult mai flexibilă care să îi permită o reducere a costurilor și a timpului petrecut pentru mentenanța propriilor centre de date sau a celor închiriate. Mai mult, migrarea a oferit posibilitatea de aefectua mult mai rapid unele dezvoltări ale platformei, lucru care i-a permis să ofere o experiență inovatoare clienților săi, inclusiv prin personalizarea automată a conținutului.

Mai mult decât atât, transformarea digitală este o ocazie de a îmbunătăți semnificativ întreaga interacțiune cu clientul, de a-l duce în centrul filosofiei de business. Cu ajutorul analizei și interpretării datelor, organizațiile pot înțelege mai bine nevoile clienților și lua măsuri în vederea îmbunătății calității serviciilor și a produselor pe care le oferă. Confruntată cu rezultate economice slabe cauzate de o politică de expansiune excesivă căreia i se adăugau efectele crizei financiare din 2008, Starbucks a început să pună în aplicare în acel an un plan prin care combina data analytics și IoT – Internet of Things -, programe de loialitate și aplicații mobile, cu scopul de a planifica noile zone de amplasare a magazinelor sale sau a alinia serviciile și produsele pe care le oferea cu preferințele clienților.

Chiar dacă, de cele mai multe ori, companiile folosesc resurse interne în vederea transformării digitale, colaborarea cu potențialii parteneri externi este la fel de importantă. Prin prisma parteneriatelor încheiate cu Lyft, una dintre cele mai importante rețele de transport din Statele Unite, și cu Uber Eats, Starbucks este un exemplu edificator și pentru modul în care relația dezvoltată cu colaboratorii externi poate ajuta în procesul de transformare digitală. Astfel, nu numai că Starbucks oferă valoare adăugată clienților săi prin acordarea de beneficii suplimentare în programul de loialitate în baza călătoriilor efectuate prin aplicația de ride-sharing, dar are și o mai bună arie de acoperire pentru vânzarea produselor sale prin dezvoltarea programului de livrări.

Nu în ultimul rând, capitalul uman joacă un rol esențial în transformarea digitală a unui business. Atunci când inițiază un astfel de proces, companiile trebuie să ia în considerare și gradul de cunoștințe digitale ale angajaților. Procentul europenilor care dețin abilități digitale de bază, deși în creștere, a cunoscut fluctuații foarte mici în ultimii cinci ani (58% în 2019, de la 55% în 2015), potrivit studiului Digital Economy and Society Index. În acest context, organizațiile trebuie să depună eforturi considerabile – de la programe personalizate, de gamification, până la cele oferite prin intermediul telefonului mobil – pentru a perfecționa capacitățile digitale ale angajaților, lucru care poate contribui la creșterea reputației de angajator a companiei și la îmbunătățirea relației dintre angajator și angajați.

Mizele transformării digitale sunt mai mult decât de ordin financiar

Pentru multe companii care deja au ales calea transformării digitale, rentabilitatea investițiilor a fost reflectată în modul în care acestea au înregistrat creșteri excepționale, și-au eficientizat procese, și-au îmbunătățit calitatea serviciilor și a produselor pe care le oferă, au construit relații solide de business cu colaboratori externi și au legat relații strânse cu angajații. Acestea au înțeles că valoarea adăugată generată de transformarea digitală are un impact major asupra întregului business pe termen lung nu doar din punct de vedere financiar. Companiile apelează din ce în ce mai mult la transformarea digitală din motive socio-economice, corelatecu atenția sporită acordată comunităților în care activează, canalizându-și atenția asupra indicatorilor de mediu, sustenabilității și diversității.

Pentru companiile care sunt la început de drum, pe lângă conștientizarea tuturor beneficiilor antrenate de un proces de transformare digitală, este deopotrivă important să înțeleagă unde se poziționează pe traiectoria acestui demers, care este gradul de digitalizare pe care și-l doresc și care sunt pașii de urmat pentru a-și atinge obiectivele. Într-o primă instanță, pot avea în vedere o strategie etapizată, care să stabilească investițiile prioritare, astfel încât implementarea procesului de transformare digitală să fie una cât mai eficientă.

Concurs de proiecte: Tranziție climatică și orașe durabile

0

Ambasada Franței și Institutul Francez din România lansează un concurs de proiecte destinat organizațiilor societății civile care acționează pentru promovarea tranziției climatice și a orașelor durabile, în conformitate cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite și strategia climatică a Uniunii Europene.

Acest concurs de proiecte se adresează organizațiilor non-guvernamentale (ONG) din România care colaborează cu parteneri francezi, precum și asociațiilor franceze constituite în baza legii 1901 care colaborează cu ONG-uri române. Structurile selecționate vor putea astfel beneficia de o subvenție de până la 5 000€ pentru implementarea proiectelor propuse.

Scopul concursului este valorizarea inițiativelor concrete și a acțiunilor colective care încurajează schimbarea mentalităților și conștientizarea, de către cetățeni și autorități, a preocupărilor legate de tranziția climatică și orașele durabile, în materie de transport urban, urbanism, organizare a serviciilor publice, gestionare a deșeurilor, valorificare a patrimoniului sau agricultură urbană.

Pandemia de Covid-19 pune în evidență vulnerabilitatea orașelor și ne constrânge să reevaluăm modelele de dezvoltare urbană. În acest context este necesar să luăm măsuri de atenuare și de adaptare la schimbările climatice, în special în orașe.

Dosarele de candidatură vor fi trimise doar pe e-mail, la cooperation.roumanie@gmail.com, până la data de 16 octombrie 2020.
Regulamentul concursului de proiecte și formularul de candidatură pot fi consultate online: http://bit.ly/ConcursProiecte.

Institutul Cervantes reia activitatea cu prezența publicului

0

Institutul Cervantes din București își reia activitatea de cursuri și cea de evenimente culturale cu prezența directă a publicului.

Jorge Jiménez-Zumalacárregui, directorul Institutului Cervates din București, subliniază: „Am decis să reluăm contacul direct cu publicul și facem acest lucru respectând cu strictețe măsurile de siguranță și prevenție stabilite de autorități. Am implementat controlul accesului si am creat  fluxuri de acces diferite pentru intrarea și ieșirea din spațiile noastre, precum și mijloace de dezinfecție pentru spații și persoane. Am adaptat numărul de locuri în interiorul sălilor destinate evenimentelor culturale în acord cu prevederile în vigoare, cât și în interiorul sălilor de curs – numărul de cursanți va fi între 5 și 7, în funcție de dimensiunea sălii de curs. Am depus toate eforturile și speranțele pentru a pregăti acest nou început de curs academic, dar suntem conștienți că nu va fi ușor. Contăm nu doar pe colaborarea dumneavoastră, ci și pe empatie și implicare. Vă mulțumim și sperăm să vă revedem la sediul Institutului Cervantes, unde sunteți, ca întotdeauna, bine-veniți”.

Primul eveniment cu prezență: expoziția de fotografie „Transfăgărășan”, autori Amaia Molinet și Eriz Moreno, sala de expoziții a Institutului Cervantes din București,  deschidere pentru vizitare, 2 octombrie, vernisaj în prezența artiștilor, 6 octombrie, deschsisă până la 16 noiembrie.  

Evenimente online: serii de filme (selectii de la festivalul de fim de dans Fiver, programul „Nuevas Cinefilias”, o selectie de scurtmetraje LGBTI, o serie de proiecții de film și literatură dedicate celebrării centenarului nașterii scriitorului uruguayan Mario Benedetti ș.a.); recital de saxofon solo sustinut de tânărul muzician spaniol Borja Sanchez Solis.  

Cursuri de limbă spaniolă online: informații despre înscrierile la modulele din această toamnă, pe site-ul Institutului Cervantes: https://bucarest.cervantes.es/ro/cursuri_spaniola/cursuri_generale_spaniola.htm.Bibliotecă: fără activitate cu prezență până la finalul acestui an; solicitări online, prin mesaj trimis la adresa de mail: bibbuc@cervantes.es

Serviciul de relații cu publicul: online sau cu programare în prealabil, solicitată la: cursosbuc@cervantes.es, acx1buc@cervantes.es

Program de susținere pentru startup-uri agricole

0

Inovația în industria agricolă beneficiază de un sprijin deosebit odată cu deschiderea primului program complet de incubare de startup-uri în domeniu din România, AgTech TM by Agroland. Prima etapă a programului, AgTech TM Spark Weekend, se lansează online în weekendul 13-15 noiembrie 2020, dedicat tuturor celor care vor să dezvolte startup-uri tech cu impact direct în agricultură: de la studenți și absolvenți ai universităților de profil la programatori, tineri cu specializare de business, marketing, design.

Dezvoltat de Ascendis în colaborare cu Cowork Timișoara, AgTech TM este „primul program complet de incubare din România, care stimulează și susține inovația în agricultură. Programul include toate etapele de dezvoltare de la idee la o afacere de succes prin resurse de învățare, mentorat, investiții și acces la cea mai mare bază de clienți din industria agricolă”. 

Horia Cardoș (foto), fondator și director general al Agroland, subliniază: „Prin AgTech TM by Agroland dorim să demonstrăm că inovațiile în agricultură nu sunt deloc o Cenușăreasă față de alte domenii în care tehnologia și abordările de business curajoase au adus salturi semnificative. Dimpotrivă, credem că potențialul de creștere în agricultură este mult mai mare decât în alte ramuri economice, astfel că ne-am propus să susținem talentul și dedicarea unor startup-uri tech din domeniu, care pot consolida creșterea sectorului agricol în România”.

Referitor la noul program, inițiatorii precizează: „Transferarea în mediul online a programului oferă șansa înscrierii de oriunde din România, programul fiind extins la nivel național. Evenimentul pune la dispoziție mentori și resurse necesare dezvoltării primului plan de afaceri și validării soluției. Se va încheia cu o sesiune de pitch, unde cele mai bune 10 startup-uri vor trece în etapa următoare. Aici vor primi acces la un program de training-uri și workshop-uri oferit de Ascendis, pe durata a 3 săptămâni, ajutând echipele să se pregătească pentru faza de incubare. 

Înregistrarea la AgTech TM Spark Weekend se face pe bază de bilet accesibil aici. Pentru cei care au o idee de startup bazat pe tehnologie, care are impact în industria agricolă, înscrierea ideii se pot face prin completarea acestui formular. 

Toate ideile înscrise vor trece printr-o etapă de preselecție. Pentru ca o idee să fie acceptată în program, aceasta trebuie să se axeze pe o problemă existentă în industria agricolă, soluția să se bazeze pe tehnologie și să existe potențial de scalabilitate”.

Agroland este „cea mai mare rețea de magazine agricole din România, are capital 100% românesc și a fost fondată în 1997, la Timișoara, de către antreprenorul Horia Cardoș. În prezent, rețeaua Agroland are 247 de unități, localizate în 28 de județe, și 400.000 de clienți unici/an. Printre produsele comercializate se află: pui de o zi, furaje şi echipamente pentru ferme mici şi medii, produse pentru grădinărit (seminţe, material săditor, fertilizanți, echipamente), hrană și accesorii pentru animale de companie”. 

Web Conference DIGITAL TRANSFORMATION IN FINTECH & BANKING,

0

LIVE, 14:30- 16:30, Septembrie 29

The Diplomat-Bucharest organizează conferința web dedicată transformarii digitale in Fintech & Banking pe 29 septembrie, între orele 14: 30-16: 30.

Conferința va fi transmisă LIVE pe pagina web a Diplomat-București, Fb, linkedin și paginile de socializare ale partenerilor.

Evenimentul beneficiază de sprijinul DIAMOND PARTNER Wipro Limited, GOLD PARTNERS ACCA, Inform Lykos, FintechOS, STRATEGIC PARTNERS ARB (Asociația Română a Băncilor), CIO Council, PARTNERS Arval, Sea One, Wave, CU SUPORTUL ANIS, Cluj IT, FabLab Iași, ARIR și MEDIA PARTNERS Outsourcing Today, Financial Intelligence, Economistul, Romania Durabila, Club Economic și Pin Magazine.

BANKING ȘI FINTECH sunt transformate de revoluția digitală care oferă acestei industrii șansa de a regândi modelele  de business, de a răspunde mai bine cerințelor și nevoilor noului consumator, de a comunica și anticipa mai bine comportamentul acestuia. Cu toate acestea, transformarea organizațiilor este un proces în curs de desfășurare, iar companiile fintech joacă un rol major în accelerarea procesului. Utilizarea tehnologiilor emergente – Analitycs, Big Data, cloud, IoT, Blockchain, omnichanneling nu mai sunt concepte noi, ci instrumente de lucru zilnice în companii bancare și fintech.

SMART  BANKING     |    C-LEVEL EXPERTISE    |    IDEAS INCUBATOR  |      LEADERSHIP    |    FINTECH

AGENDA EVENIMENT

14:30 – 16:30   |  DIGITAL TRANSFORMATION IN FINTECH & BANKING

MODERATOR: DANIELA SERBAN, President, Romanian Investor Relations Association (ARIR) , MODERATOR

SPEAKERS:

FRANCOIS BLOCH, CEO, BRD – Groupe Societe Generale

KOSTAS FIAKAS, Chief Strategy Officer, INFORM LYKOS

KURT WEBER, Managing Director, HORVÁTH & PARTNERS

ANDREIA STANCIU, Head of ACCA South-Eastern Europe

RALUCA MICU, Head of Payments Oversight Division, ROMANIAN NATIONAL BANK

ANDREI GAMAN, Regional Sales Director – Eastern Europe, FintechOS

LAURA BAIASU, Head of Quality Romania, WIPRO LIMITED

CONSTANTIN MARES, Executive Director in charge with IT, PMO & Transformation Office, OTP BANK

WEB CONFERENCE – SUBIECTE

14:30 – 16:30   |  DIGITAL TRANSFORMATION IN FINTECH & BANKING

AUTORITATI DE REGLEMENTARE SI DIALOG CU PARTENERII PRIVATI

Actualizări privind cadrul legal și legislativ, reglementările și vocea autorităților. Reformele și strategia sectorului, revizuirea și așteptările autorităților de reglementare din industrie și ale autorităților

INOVATIE IN FINTECH SI SERVICII BANCARE

Companiile în mișcare rapidă, cu un comportament agil și un puternic impuls de inovație sunt primele care îmbrățișează, implementează și creează noi tehnologii

MODELE DE AFACERI COLABORATIVE IN ECONOMIA GLOBALIZATA

Cu cât banii devin virtuali, cu atât aceștia circulă mai repede în economie și în economiile globale.

ROBOTI SI NOUA EXPERIENTA DE CONSUM FINANCIAR

Chatbots, AI, digitalizare, cloud, mobilitate devin mainstream. Blockchain, bani digitali. Algoritmii, IoT, Big Data raspund obiectivellor industriei financiare și devin din ce în ce mai mult partenerul de dialog in soluționarea problemelor pentru consumatori.

Mai multe detalii aici