Întâlnirile Europene din Transilvaniaorganizate de Ambasada Franţei în România și Institutul Francez din România au la a zecea lor ediție tema limitării utilizării plasticului. Se desfășoară sub forma unui hackathon online cu titlul #REplasticHack: REduce-REuse-Recycle, în perioada 26-28 martie 2021. Este un concurs de idei „ce îmbină digitalul și căutarea de soluții inovatoare pentru a încuraja dezvoltarea de noi strategii și politici publice de reducere a utilizării plasticului”. Participanții vor fi împărțiți în echipe multidisciplinare, care vor avea 36 de ore la dispoziție pentru a crea un proiect, urmând îndrumările celor 20 de mentori francezi și români, experți în dezvoltare teritorială și în economie circulară.
Organizatorii
anunță că „alături de Ambasadoarea Franței, Doamna Laurence Auer, la
deschiderea evenimentului vor participa dl Barna Tánczos, Ministrul Mediului,
Apelor și Pădurilor, dl István Jakab, Șeful interimar al Reprezentanței
Comisiei Europene în România și dl Emil Boc, Primarul Municipiului Cluj-Napoca”.
Deschiderea
evenimentului va fi transmisă live vineri, 26 martie, de la ora 14.00 pe pagina de Facebook RET. Pe aceeași pagină, duminică, 28 martie, de la ora 14.00
veți putea urmări prezentarea proiectelor dezvoltate de participanți în cadrul
#ReplasticHack, iar de la ora 16.30 veți afla câștigătorii.
Eveniment organizat
de Ambasada Franţei, Institutul Francez din România, Cluj Hub, ROTSA, cu
susținerea Carrefour.
Parteneri:
Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, Primăria Cluj-Napoca, Universitatea
de Științe Agricole și Medicină Veterinară Cluj-Napoca, Laboratorul Verde și
Guerilla Verde.
Kaufland România,
în calitate de Angajator de Top, organizează evenimentul social „Contribuie. Codează. Integrează. Asigură
accesul persoanelor cu dizabilități pe piața muncii”. Este primul
hackathon social lansat de companie – Accessibility Hackathon – cu desfășurare
în intervalul 16 aprilie-14 mai, exclusiv online. Poate să participe orice
specialist în domeniul IT din întreaga țară. Înscrierile se fac în perioada 15 martie-14 aprilie, sub formă de echipe
formate din 3-6 membri, cu abilitățile tehnice necesare pentru a dezvolta
soluții inovatoare pentru o mai bună integrare a persoanelor cu dizabilități pe
piața muncii. Premiul este de
16.000 de dolari.
Estera Anghelescu, Recruiting&Employer Branding Director,
Kaufland România, subliniază: „Kaufland
România înseamnă, înainte de toate, grijă pentru comunitățile care ne găzduiesc
și grijă pentru angajați. Din acest angajament a luat naștere și proiectul
special pe care ne bucurăm să îl demarăm – Accessibility Hackathon. Nu ne oprim
doar la a primi cu brațele deschise colegi cu dizabilități în echipă. Ne dorim
să mergem și mai departe și să identificăm, alături de profesioniști din
industria IT, soluțiile care le pot face acestora cât mai ușor drumul către
locul de muncă potrivit și, ulterior, către o activitate profesională cât mai
plăcută. Sperăm să ni se alăture în acest demers cât mai multe echipe, cu
promisiunea că, alături de mentorii implicați în acest proiect, ne vom bucura
de experiențe frumoase. Iar persoanele cu dizabilități, de o viață socială și
profesională mai ușoară”.
Kaufland România accentuează că „noul proiect vine ca o continuare firească a acțiunilor demarate deja de
companie în ultimul an și jumătate în ceea ce privește diversitatea, printre
care se numără lansarea programului A.C.C.E.S. (Angajare de Candidați cu
Cerințe și Evoluții Speciale), dotarea magazinelor cu echipamente special
concepute pentru persoanele cu dizabilități sau trainingurile periodice
organizate la nivel intern pentru buna integrare a noilor colegi cu
dizabilități în echipă.
Prin intermediul
acestui hackathon, Kaufland România își propune să continue această serie de
acțiuni cu un eveniment inedit, primul de acest fel organizat de companie, din
dorința de a evidenția faptul că diminuarea provocărilor cu care se confruntă
persoanele cu dizabilități este posibilă doar prin implicarea a cât mai multor
comunități.
Sub îndrumarea unor mentori de top, care au ales să fie parteneri ai
acestui eveniment, provocarea adresată echipelor participante este să vină în
sprijinul persoanelor cu dizabilități cu resurse tehologice utile, care să le
facă drumul către o viață profesională mai puțin anevoios decât este în
prezent. Fie că este vorba despre o soluție utilă în procesul de aplicare
pentru un loc de muncă potrivit abilităților lor, în cel de angajare
(pregătirea și completarea documentelor necesare pentru medicina muncii sau
semnarea contractului) sau în cel de integrare la noul loc de muncă
(eficientizarea comunicării între aceștia și noii colegi) – toate ideile sunt
așteptate și apreciate.
Kaufland este unul
dintre cei mai mari angajatori din România. Peste 15.000 de oameni lucrează în
cele 141 de locații răspândite pe tot teritoriul țării. Până în prezent, mai
mult de 300 de persoane cu dizabilități, din orașe precum București,
Cluj-Napoca, Sibiu, Satu Mare, Oradea s-au alăturat echipei și se bucură în
acest moment de o viață socială mai bună, de sprijinul colegilor și de
posibilitatea de a-și pune abilitățile în practică.
Pentru mai multe
informații despre eveniment, vă invităm să accesați: kaufland.devtalks.ro”.
EximBank anunță că „a emis o
garanție în numele și în contul statului român în valoare de 3,1 milioane de
euro, în cadrul programului guvernamental de susținere a companiilor mari,
pentru RAAL Bistrița – unicul producător de sisteme de răcire local și
unul dintre principalii exportatori români, garanție care acoperă 88,8%
dintr-un credit acordat companiei de Banca Transilvania”.
Valoarea finanțării acordate
de Banca Transilvania, cu garanție EximBank în numele și în contul statului
român, este de 3,5 milioane de euro. Destinația o reprezintă depășirea
contextului dificil creat de pandemie și asigurarea necesarului de lichiditate
pentru desfășurarea activității.
RAAL subliniază că „produce
pentru industria utilajelor agricole, utilajelor pentru construcţii, industria
minieră, vehiculelor comerciale şi auto, majoritatea clienţilor provenind din
Uniunea Europenă. După un început de 2020 bun, RAAL s-a confruntat cu scăderea
vânzărilor pe fondul întreruperilor de activitate din mai multe sectoare de
activitate din cauza pandemiei, dar a reușit să depășească acest moment
păstrând toți cei peste 2.400 de angajați. Din trimestrul IV, vânzările au
revenit la un nivel comparabil cu cel dinaintea crizei, iar compania se
pregătește să își reia anul acesta planurile de dezvoltare”.
RAAL se definește ca „producător
de sisteme de răcire şi schimbătoare de căldură din aliaje de
aluminiu şi oţel inoxidabil, în construcţie brazată: radiatoare, răcitoare de
ulei, răcitoare de aer, răcitoare de combustibil, condensatoare, destinate
aplicaţiilor în agricultură, construcţii, industrie şi auto. Compania a fost
înfiinţată în 1991 ca societate pe acţiuni, prin desprinderea din compania IUT
Bistriţa, iar în 1995 s-a privatizat, acţionarii fiind salariaţii companiei în
proporţie de 96%. În prezent, sociateta operează două fabrici: una în Bistriţa,
care dispune de trei secţii de producţie cu o suprafaţă totală de 12.500 de
metri pătraţi, şi o alta la Prundul Bârgăului, cu o suprafaţă de producţie de
aproximativ 45.000 de metri pătraţi. RAAL exportă 99% din tot ceea ce produce,
printre clienții săi numărându-se companii precum John Deere, Class, AGCO,
Friulair, BRP Rotax, JCB, Ingersoll Rand, Linde, Parker, Mikropor, Van Hool,
Voith, ABB, Tobrocco, Himoinsa, Manitou, Novetec, Carrier, Liebherr, Kaiser,
Continental, Samsung, BMW etc. Compania a înregistrat în 2019 o cifră de
afaceri de peste 77 de milioane de euro. Pentru detalii: www.raal.ro”.
„Efectul pandemiei Covid-19 asupra
domeniului urbanismului, arhitecturii și construcțiilor: criză sau
oportunitate?” constituie tema ediției a XIX-a a conferinței de cercetare în construcții,
economia construcțiilor, arhitectură, urbanism și dezvoltare teritorială
organizată de Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Construcții,
Urbanism și Dezvoltare Teritorială Durabilă URBAN-INCERC. Evenimentul are loc online,
pe 13 mai 2021.
Înscrierile pentru prezentare de
comunicări sau pentru audierea lucrărilor
conferinței se fac online până la 23 aprilie 2021 la https://docs.google.com/forms/d/1lzJZSV7JfxrM0ecGlJVExGfmQxSbC54NoH1ponD1TPM/viewform/.
Autorii care vor prezenta lucrări trebuie să trimită până la 16 aprilie 2021
rezumatul și lucrarea integrală la adresa de e-mail conferences@incd.ro;
lucrările trimise pentru publicarea în revistele
institutului vor putea fi trimise până la 23 aprilie 2021 la
aceeași adresă sau direct către reviste.
Organizatorii subliniază că „pentru ca volumele de rezumate și lucrări să poată fi disponibile participanților, nu se vor admite lucrări trimise spre publicare după data-limită, deși participanții înscriși după 23 aprilie 2021 vor putea susține comunicările. Accesul la lucrările și documentele conferinței este limitat și doar persoanele care s-au înregistrat în timp util vor putea prezenta comunicări. Informații suplimentare privind programul și alte detalii organizatorice vor fi oferite doar celor care au confirmat participarea după data de 3 mai 2021, odată cu finalizarea programului, în funcție de interesul exprimat și afișate pe pagina Internet a conferinței”.
Cristiano Ronaldo ar
fi devenit primul fotbalist care a fost plătit în criptomonede în urma unui
număr de goluri record.
Ronaldo, care joacă în prezent pentru gigantul italian Juventus FC, a primit 770 token-uri JUV Fan înainte de meciul său din acest weekend – token-uri care le permit suporterilor Juventus să interacționeze cu clubul lor și să participe la diferite decizii prin intermediul aplicației Socios.
Numărul de 770 de
token-uri JUV care i-au fost plătite de fani este identic cu numărul total de
goluri din cariera sa de fotbalist profesionist.
Douăzeci și patru de
cluburi folosesc în prezent cripto – token-uri în fotbalul de elită, inclusiv
cluburi precum Barcelona, Atletico Madrid, Paris Saint-Germain și, cel mai
recent, Manchester City.
Token-urile sunt tranzacționate prin intermediul platformei Chillz, iar valoarea totală a Fan token-urilor pe platformă este estimată la peste 400 de milioane de dolari.
Simon Peters, analist în domeniul criptoactivelor al platformei de investiții eToro, face o analiză a ultimelor declarații despre Bitcoin a experților de la Deutsche Bank.
Gigantul Deutsche Bank a declarat că bitcoin este acum „prea important pentru a fi ignorat” pentru autoritățile de reglementare globale și se așteaptă ca guvernele să înceapă să reglementeze criptoactivele până la sfârșitul anului 2021.
Cu o capitalizare de
piață de 1 trilion de dolari și un potențial de creștere continuă, analiștii
Deutsche Bank au făcut mai multe previziuni cu privire la viitorul bitcoinului,
anticipând potențiale creșteri ale prețului, precum și supravegherea din partea
autorităților de reglementare globale.
Într-un raport
intitulat „Viitorul plăților: seria 2 partea III. Bitcoin: Efectul Tinkerbell
poate deveni o profeție de sine stătătoare? ”, analiștii Deutsche Bank au
analizat parcursul pe care bitcoin l-a avut până acum, înainte de a adăuga că
prețul „ar putea continua să crească” în continuare, atâta timp cât
administratorii de active și companiile continuă să intre pe piața
criptoactivelor.
În raport se mai adaugă că băncile centrale și guvernele „înțeleg acum că Bitcoin și alte criptomonede sunt aici pentru a rămâne” și, prin urmare, se așteaptă ca acestea să înceapă să reglementeze criptoactivele până la sfârșitul anului 2021.
_________________
Despre eToro
eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 20 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.
Ionut Paulenco,
analist al platformei de investiții eToro, comentează:
Apple a dominat piața de dispozitive portabile
în T4. Va reuși Xiaomi să reducă decalajul, după ce instanța americana a decis
suspendarea interdicției de a investi în companie?
„Xiaomi (HKSE: 1810) își anunță rezultatele financiare anuale miercuri, 24 martie, după închiderea bursei în Hong Kong. După un an în care utilizarea tehnologiei a crescut din cauza muncii la distanță și a interesului crescut pentru monitorizarea sănătății, cheltuielile la nivel mondial pentru dispozitivele portabile vor fi de 81,5 miliarde de dolari în 2021, în creștere cu 18,1% față de 69 de miliarde de dolari în 2020.
Liderul
de piață în tehnologia portabilă este Apple (NASDAQ: AAPL), care a vândut un
număr impresionant de 55,6 milioane de dispozitive în 2020 comparativ cu
unitățile Xiaomi de 13,5 milioane, în creștere cu 5% față de anul trecut.
Samsung (LSE: SMSN.L) și Huawei (SZSE: 002502) rămân în urma acestor doi
giganți tech.
Din păcate, pentru Xiaomi, noul an nu a început bine, deoarece au fost afectați de o hotărâre judecătorească din SUA, care i-a obligat pe toți americanii să-și vândă acțiunile deținute în această companie. Decizia a fost revocată temporar vinerea trecută (12 martie) de un tribunal din Washington. Xiaomi nu a scăpat încă complet, dar este probabil să câștige o anulare completă a interdicției, care ar putea impulsiona semnificativ prețurile acțiunilor. Între timp, Xiaomi se confruntă și cu lipsa globală de cipuri. Compania intenționează să-și reducă achizițiile de la Qualcomm cu 25% și să treacă la MediaTek (TWSE: 2454) pentru livrarea a aproape jumătate din nevoile lor de cipuri. Acest lucru va fi cu siguranță o lovitură pentru Qualcomm și poate conduce la creșterea prețurilor acțiunilor atât pentru MediaTek, cât și pentru Xiaomi.”
Ionuț Paulenco, analistul de piață pentru România al eToro, are o experiență de peste 7 ani în industria financiară, specializându-se în diversificarea portofoliilor și în acțiuni.
Despre eToro
eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a
deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și
investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să
investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la
active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 20 milioane de utilizatori
înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate
copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității
platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își
monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.
Conform raportului de presă a analistului eToro, Ionuț Paulenco, a apărut o presiune pe sectorul tech, deși băncile centrale încearcă să calmeze temerile privind inflația, pe măsură ce creșterea randamentelor obligațiunilor depreciază piețele din SUA și Europa.
În ciuda comentariilor liniștitoare ale Fed că nu se va grăbi să
crească ratele dobânzilor, randamentele obligațiunilor au crescut brusc, ceea
ce a determinat scăderea prețurilor acțiunilor tech. Randamentele
mai mari reflectă așteptările unor rate mai mari ale dobânzilor, ceea ce
înseamnă că împrumuturile devin mai scumpe. Companiile care cresc rapid, în
special cele din sectorul tehnologiei, trebuie să împrumute mult capital pentru
a-și finanța extinderea, iar dobânzile mai mari le pot afecta marjele de
profit.
Investitorii cred acum că stimulul de 1,9
trilioane de dolari accelerează recuperarea post-covid, ceea ce va forța în
cele din urmă Fed să ridice ratele dobânzilor pentru a stopa inflația – iar
acest lucru s-ar putea întâmpla mai devreme decât se aștepta inițial. Potrivit noii evaluări a
Fed pentru 2021, PIB-ul american este acum de așteptat să crească cu 6,5% în
acest an, iar inflația cu 2,4% (vs
previziuni din decembrie, când Fed a anticipat o creștere cu
4,5% și respectiv 1,8%). Rezerva
Federală a promis însă că va menține rata dobânzii cheie la nivelurile actuale
până când inflația se va stabiliza la un nivel de 2%, și că nu va ridica
dobânda până când piața muncii nu se va recupera complet. Cererile de ajutor de
șomaj au continuat să crească,ajungând la 770.000
în martie, dar este de așteptat ca șomajul să scadă de la 6,2% cât e acum la
4,5% până la sfârșitul anului 2021.
Însă în ciuda știrilor negative dinspre piețe
de saptamâna trecută, nu toate lucrurile merg spre rău. Distribuirea cu succes
a vaccinurilor înseamnă că sectoarele economice afectate de pandemie revin acum
la normal. Cinematografele, restaurantele, magazinele retail – toate aceste
sectoare s-au redeschis chiar la timp pentru a absorbi o parte din cei 1.400 de
dolari primiți de majoritatea americanilor săptămâna aceasta de la guvern.
Aceste sectoare care au suferit cel mai mult în timpul pandemiei și-ar putea
reveni deci foarte curând și am putea vedea o creștere mare a vânzărilor în
următoarele rapoarte financiare.
Cu toate acestea, în Europa, distribuirea mai lentă a vaccinului și sosirea unui al treilea val de infectare înseamnă că redresarea economică a Europei va veni probabil la câteva luni după SUA. În timp ce Banca Centrală Europeană se așteaptă ca inflația să fie volatilă pe termen scurt, acest lucru nu o va determina să crească ratele dobânzilor care sunt în prezent la zero. BCE a dat asigurări că atât companiile, cât și guvernele pot conta pe rate ale dobânzilor stabile și scăzute în viitorul apropiat pentru a-și proteja revenirea economică.
Ionuț Paulenco, analistul de piață pentru România al eToro, are o experiență de peste 7 ani în industria financiară, specializându-se în diversificarea portofoliilor și în acțiuni.
_________________
Despre eToro
eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a
deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și
investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să
investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la
active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 20 milioane de utilizatori
înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate
copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității
platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își
monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.
România riscă să se confrunte cu o criză sanitară de
proporții dacă populația va ignora măsurile de protecție, cu gândul la
vaccinare. Numărul mare de victime COVID din ultimele zile poate fi doar
începutul unui val semnificativ de îmbolnăviri, în contextul în care
respectarea regulilor de protecție a
devenit facultativă în multe instituții și companii, afirmă experții de la
Hygienium, unul dintre cei mai importanți producători de dezinfectanți din
România
„Nu a sosit încă momentul să ne relaxăm, să răsuflăm ușurați. Vaccinările au reușit să reducă riscul de focare în spitale și căminele de bătrâni, dar în rest, pericolul de contaminare este în continuare foarte mare. Fiecare persoană infectată poate duce virusul în familie, în comunitate, cu efecte tragice pentru cei cu probleme grave de sănătate”, afirmă Constantin Danciu, managerul de dezvoltare Hygienium.
Constantin Danciu
Înmulțirea
numărului localităților în care s-a impus carantina și discuțiile privind
carantinarea Bucureștiului vin să confirme gravitatea situației.
Potrivit
experților, dincolo de spațiul public, cel mai grav este faptul că, în unele
instituții și firme din România, măsurile de protecție au devenit facultative.
„În multe birouri nu se mai folosesc măști, iar folosirea dezinfectanților pentru protecția personală și curățenia spațiilor de lucru a devenit opțională sau s-a rărit foarte mult față de anul trecut”, afirmă Danciu.
„Altfel spus, credem că nu e timpul să lăsăm garda jos și trebuie să ne unim forțele pentru a lupta cu acest virus. Chiar dacă unii dintre români s-au vaccinat, există în continuare peste 90% din populație care se poate îmbolnăvi oricând”, a mai spus expertul.
Potrivit
Hygienium, în unele dintre cazuri, de vină pentru creșterea numărului
îmbolnăvirilor sunt chiar managerii acestor firme și instituții, care au
ignorat cu bună știință măsurile de prevenire.
Există, din
păcate, multe afaceri unde dezinfectanții sunt prezenți doar din prisma
respectării condițiilor legale, fără să fie folosiți după un program bine
stabilit, în concordanță cu fluxul de lucru.
Dincolo de câteva
companii mari, din zona multinaționalelor, unde există protocoale bine definite
privind coronavirusul, în zona intreprinderilor mici și mijlocii asigurarea
dezinfectanților este realizată, în multe situații, doar pe un singur criteriu
– prețul cel mai mic.
Așa s-a ajuns ca, în magazine, în retail în general, dar și în companii mari inclusiv din zona de producție și logistică, dincolo de folosirea facultativă a măștilor, angajații să folosească o serie de produse dezinfectante cu o proveniență discutabilă.
De la geluri
dezinfectante pentru mâini la soluții pentru spațiile de lucru, se folosesc soluții
fără autorizare, ineficiente din punct de vedere al preîntâmpinării
pericolului de infectare.
Mai mult, au
apărut inclusiv produse falsificate pe piață, iar în unele magazine am întâlnit
flacoane de produse dezinfectante autorizate de Ministerul Sănătății umplute cu
soluții pe bază de clor sau alcool, fără nicio legătură cu produsul original.
„Am avut zeci de cazuri în care am intervenit cu soluțiile noastre după ce în firmele respective au fost cazuri de COVID, iar dezinfectanții folosiți erau ineficienți. Nu ne putem juca cu sănătatea angajaților, a clienților, nu putem risca business-ul doar pe ideea că acest coronavirus nu ne va afecta”, a mai spus Danciu.
În România, în
prezent, este dificil pentru un producător care respectă toate regulile,
care obține autorizarea Ministerului Sănătății, să concureze cu producătorii și
comercianții ilegali, care vând la prețuri mici unor clienți care, din
păcate, tratează cu inconștiență pericolul utilizării acestor produse.
NU EXISTĂ
REGULI CLARE DE PROTECȚIE
Potrivit celor de
la Hygienium, dincolo de nerespectarea măsurilor de protecție și de prezența,
pe piață, a unor dezinfectanți neautorizați, o mare problemă în economia
românească, mai ales în sectorul de HORECA, o reprezintă absența unor reguli
clare privind asigurarea protecției anti-covid.
Dincolo de
măsurile dispuse de autorități, nu există în acest moment un set de reguli
clare, concrete, asumate la nivel instituțional, în privința prevenirii
infecțiilor cu COVID.
Atunci când vin
în control, autoritățile verifică, în principal, actele societăților,
condițiile generale de igienă și cele specifice, prevăzute în legislație, însă
n-au niciun fel de modalitate de control asupra modului în care sunt respectate
condițiile sanitare, din prisma pericolului infectării cu COVID.
„Fără o reglementare concretă și o implementare optimă a măsurilor de protecție, multe companii riscă să se confrunte cu stoparea producției și închiderea activității, situații care pot duce foarte rapid la insolvență și faliment”, afirmă Danciu.
NU AVEM SPECIALIȘTI
Criza sanitară
ne-a prins complet nepregătiți, spun experții de la Hygienium. Dincolo de
măști, de dezinfectanți, nu am avut și, din păcate, nu avem încă un ecosistem
de siguranță sanitară gândit să acționeze în acest tip de situație.
„Nu aveam oameni pregătiți. Câți dintre români știau, înainte de covid, de importanța dezinfectanților? Câți dintre patronii de restaurante, de hoteluri, știau de măsurile necesare pentru a-și proteja clienții, proprii angajați? Acum, după un an de pandemie, știm mai mult. Dar nu suficient. Din păcate, în absența acestor reguli, standarde de siguranță sanitară, am văzut prea multe cazuri tragice, prea multe incidente, îmbolnăviri în masă în companii, în instituții”, a mai spus oficialul Hygienium.
„Împreună cu Organismul Național de Standardizare, am început demersurile pentru a promova un standard dedicat, Locație sigură, un ghid complet de măsuri și soluții de protecție sanitară pe care vom încerca să-l promovăm la nivelul întregii țări. Pe baza acestui standard integrat, vrem ca firmele, mai ales cele din HORECA, să aibă acces la un set de reguli clare privind siguranța sanitară, să poată dezvolta astfel afaceri într-un mediu predictibil din punct de vedere al securității sanitare”, a mai spus Danciu.
Hygienium este
unul dintre cele mai cunoscute branduri dezvoltate, în România, de către Grande
Gloria Production.
Produsele pentru
igienă, protecție, curățare și dezinfectare dezvoltate de Hygienium, autorizate
de Ministerul Sănătății, se regăsesc în diverse sectoare precum HoReCa,
medical, farmaceutic, comerț (centre comerciale), producție etc.
Calitatea
produselor Hygienium este recunoscută inclusiv la nivel international,
produsele de siguranță sanitară dezvoltate la Galați fiind exportate în peste
25 de țări din întreaga lume, precum China, Marea Britanie, Turcia, Italia,
Franța sau Germania.
Bubuie un nou scandal. Avem din nou mineri care s-au autoblocat în subteran. De asta data, autoritățile vor să abandoneze nu cărbunele, ci uraniul. Și mai grav. Și totul s-ar fi produs pe ascuns, dacă nu ar fi existat atâta cinism. Nu am fi știut nimic, dacă acesti mineri din județul Suceava, plătiți cu salarii de mizerie de 2.500-3.000 de lei, și-ar fi primit banii la timp și sporul de masă caldă, de care autoritățile au uitat. Și dacă, cu o cruzime uluitoare, directorul exploatării, Vasile Chiruță, nu le-ar fi spus acestora că, dacă nu le convine, nu au decât să plece la cules de sparanghel în Germania. Ei bine, veți afla în cele ce urmează cum ne vindem țara.
România dispune de singurul lanț complet din Europa în ceea ce privește acest important și extrem de scump minereu. În zonă există mai multe zăcăminte. Pentru moment este exploatat cel de la Crucea, iar conflictul de muncă aflat țn plină desfășurare are loc la mina Botușana. Dar în apropiere există și alte zăcăminte care pot fi exploatate, cu o rentabilitate și mai mare. Cum este de pildă cel de la Glincești. România dispune de aceasta bogație. La Feldioara, lânga Brațov, avem o uzină aflată în funcțiune – încă – unde uraniul poate fi îmbogățit.
Transformat în combustibil pentru reactoarele nucleare. Și, în fine, avem cele două reactoare nucleare de la Cernavodă, la care se vor mai adauga încă două, în urma unei investiții americane. Cum spuneam mai sus, suntem singurii din Europa care avem un lanț complet. Putem produce suficientă energie, pentru a nu mai fi necesar vreodată, culmea rușinii, să importăm electricitate din Ungaria. Acestei oportunități i s-a pus însă pistolul la tâmplă.
Conflictul de muncă de la Crucea, cu toate circumstanțele lui, cu acești oameni expuși radiațiilor, întrucât nu dispun de echipamente adecvate, cu acești oameni care nu primesc banii pentru masa caldă, într-o țară în care de diminieață până seara auzim de tot felul de sporuri nesimțite, pe care le încasează salariații pentru te miri ce, ne atrage atenția asupra unei tentative de atentat la siguranța națională. Ce se întamplă de fapt? Ce se află în spatele acestui conflict care bubuie la Crucea? Guvernul Citu, ca să o spunem pe scurt, intentionează nici mai mult nici mai puțin decat să pună cruce – nu este un simplu joc de cuvinte – nu numai exploatării de la Crucea ci chiar Companiei Naționale a Uraniului. Ne-o declara cu subiect și predicat una dintre cele mai autorizate persoane asupra acestui subiect Domnul Ștefan Aurelian Baisanu, care a condus aceasta companie. El ne explica cum, la vârful ei, au fost aduși de către noii guvernanți mai mulți tineri, care și-au făcut mâna lucrând în companii cu capital străin. Aceștia au fost aduși la CNU cu un singur obiectiv. Acela de a desființa compania. În ce scop? Răspunsul nu este greu de dat, dacă ne uităm unde trebuie.
Pentru companiile străine din domeniu, România poate reprezenta o pradă. De ce să ne exploatăm noi înșine zăcămintele de uraniu și de ce să nu o facă alții, pentru că românii să plătească mai scump și să stea la mâna acestora? Printre acești mulți alții, există și o companie canadiană Cameco, care a întreprins deja primii pași. Oferă României uraniu la preț de dumping. Un preț atât de scăzut, încât le oferă autorităților argumentul dî a ânchide pur și simplu minele de uraniu, declarându-le nerentabile. Va fi acest dumping o investiție, care poate va dura câțiva ani. După care, Cameco își va scoate pârleala cu vârf șiîndesat. Devenind principalul și la urma urmei singurul furnizor de uraniu pentru cele patru reactoare de la Cernavodă. Dupa ce minele noastre vor fi închise, compania canadiană va putea să urce prețul cât de sus va dori. Iar în final va solicita dreptul de a exploata minele românești de uraniu. Va extrage uraniu românesc și îl va vinde la un preț ridicat centralei de la Cernavodă. Dar, înainte, probabil va pune mâna și pe uzina de la Feldioara. Un obiectiv de o mare importanță strategică, ținând efectiv de siguranța națională, va fi astfel pasat, prin complicitatea autorităților române, unei societăți cu capital străin.
Nu se cheamă asta trădare națională? Nu este această mișcare pe tabla de șah o tentativă de știribire a suveranității naționale? Întelegem acum mai ușor de ce minerii de la Crucea sunt plătiți mizerabil, atunci când sunt plătiți, și sunt trimiși cu un cinism fără margini la cules de sparanghel în Germania? Se va întampla în următoarele zile ceva cât de cât rezonabil, pentru a-i determina pe acești mineri, aflați într-o disperată grevă, să iasă din subteran? Și dacă da, nu vom asista la același scenariu care are loc chiar acum la Petroșani, când se discută din ce în ce mai oficial despre închiderea exploatărilor miniere și reconversia forței de muncă, până când vor sosi în țară companiile germane, care intenționeaza să valorifice cărbunele românesc?