Proiect pentru practică inteligentă la ASE

0

Academia de Studii Economice din București derulează proiectul „PRIDE-U – Practică inteligent dezvoltarea ta” (POCU/626/6/13/133138) în perioada 22 septembrie 2020-21 septembrie 2022. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă „facilitarea tranziţiei studenţilor de la şcoală la viaţa activă prin furnizarea unui pachet integrat de servicii de orientare şi consiliere în carieră, coaching, învăţare practică şi organizarea unor stagii de practică la potenţiali angajatori, în vederea dobândirii de competenţe şi a învăţării pe tot parcursul vieții”.

Proiectul este cofinanțat prin Programul Operațional Capitalul Uman 2014-2020, Axa prioritară 6 – Educație și competențe, Obiectivul tematic 10 – Efectuarea de investiții în domeniul educației, al formării și al formării profesionale în vederea dobândirii de competențe și a învățării pe tot parcursul vieții, Prioritatea de investiții 10.ivSporirea relevanţei pe piaţa forţelor de muncă a educaţiei şi a sistemelor de formare, facilitarea tranziţiei de la educaţie la piaţa forţelor de muncă şi consolidarea formării şi a sistemelor de formare profesională, precum şi a calităţii lor, inclusiv prin mecanisme de anticipare a competenţelor, adaptarea programelor de învăţământ şi instituirea şi dezvoltarea unor sisteme de învăţare la locul de muncă, inclusiv a unor sisteme de învăţare duală şi programe de ucenicie, Obiectivul specific 6.13 – Creșterea numărului absolvenților de învățământ terțiar universitar și non universitar care își găsesc un loc de muncă urmare a accesului la activități de învățare la un potențial loc de muncă/cercetare/inovare, cu accent pe sectoarele economice cu potențial competitiv identificate conform SNC şi domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI.

Valoarea totală a proiectuluieste de 4.751. 446,79 lei; finanțarea nerambursabilă în sumă maximă este de 4.038.729,78 lei.

Grupul ţintă al proiectuluieste format din 321 de studenţi ai ASE București, din la ciclul de licenţă şi ciclul de master, cu domiciliul în regiunile de dezvoltare Nord-Est, Sud-Est, Sud Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Vest, Nord-Vest și Centru.

Pe lângă activitățile de management, selecție și gestiune a grupului țintă, comunicare, cele mai relevante activități în cadrul proiectuluivizează: consilierea și orientarea studenților folosind instrumentele de assessment center HOGAN (85% relevanță); identificarea și formalizarea parteneriatelor de practică; derularea și monitorizarea stagiilor de practică; organizarea unor programe de învățare practică (workshop-uri și vizite tematice, competiție gamificată); realizarea unui studiu privind calitatea stagiilor de practică. 

Rezultatele vizate prin implementarea activităților proiectului sunt:

  • 321 studenţi înscrişi în grupul ţintă, orientați și consiliați folosind instrumentele de assessment center HOGAN
  • 321 de stagii de practică realizate
  • 1 bibliotecă digitală
  • 1 bursă online a locurilor de practică
  • 321 de planuri de carieră
  • 145 de studenţi orientaţi şi consiliaţi (follow-up) folosind instrumentele GR8FullSpectrum Plus, GR8Managers și GSI
  • 130 de studenţi angajaţi la finalul proiectului
  • 8 workshop-uri tematice cu specialişti în domeniu
  • 6 deplasări în străinătate
  • 1 modul de gamificare
  • 20 de acorduri de parteneriat/colaborare încheiate cu organizaţii din diferite domenii de activitate
  • 12 studii de caz spre rezolvare
  • 1 manual/ghid de bune practici

BestJobs: Peste 18.000 de joburi disponibile în martie în vânzări, IT și Telecom, financiar-contabil, inginerie și construcții

0

Chiar dacă operăm în continuare sub presiunea pandemiei de COVID-19, atât angajatorii, cât și candidații sunt foarte activi pe piața muncii. Astfel, de la începutul lunii martie și până în prezent angajatorii au pus la bătaie peste 18.000 de locuri de muncă, cele mai multe dintre ele în domenii precum vânzări, IT și Telecom, financiar-contabil, inginerie și construcții. La polul opus, domeniile educație, juridic și Horeca au înregistrat cele mai puține locuri de muncă disponibile în luna martie – doar 780 de locuri de muncă la nivel național.

În ceea ce privește candidații români, aceștia au realizat de la începutul lunii martie aproape 700.000 de aplicări la joburile disponibile pe platforma Bestjobs, cu aproximativ 25% mai multe decât în aceeași perioadă din 2020. Cei mai activi în ceea ce privește aplicările la joburi au fost candidații din județele București, Timiș, Prahova, Brașov, Cluj, Iași Constanța, Ilfov, Arad și Argeș. Astfel, candidații din cele 10 județe au înregistrat aproximativ 23% din totalul aplicărilor la joburi din luna martie.

Joburile care s-au bucurat de cel mai mare număr de aplicanți în luna martie au fost cele de: contabil, asistent vanzari, software și web developers și inginer, cu peste 2.000 de aplicanți fiecare.

Și în luna martie joburile remote (work from home) au continuat să fie la mare căutare, iar candidații care au fost cei mai interesați să aplice la un job remote au fost cei din București, Cluj și Timiș. La polul opus, candidații din județe precum Dolj sau Bihor au fost cel mai puțin interesați de perspectiva de a lucra de acasă.

Cei mai mulți angajatori care au recrutat personal pentru job-uri remote activează în domenii precum IT&C, financiar-consultanță, BPO, marketing, resurse umane și vânzări.

În același timp, conform unui studiu realizat în ultimul trimestru al anului trecut de către Bestjobs și Boston Consulting Group, unul dintre cei mai mari consultanți de business din lume, șase din zece români (61%) au declarat că ar dori să muncească de la distanță pentru o companie din afara țării (remote employees), în condițiile în care numărul celor care vor să lucreze în afara țării s-a redus aproape la jumătate în ultimii doi ani.  Topul primelor 10 țări unde românii ar vrea să muncească de la distanță este format din: Marea Britanie, Germania, SUA, Franța, Italia, Austria, Spania, Canada, Belgia și Elveția.

_________________

 Despre BestJobs

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 20 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație și servicii conexe recrutării pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare, recrutare și de dezvoltare profesională și personală. În orice moment, pe Bestjobs sunt peste 4,6 milioane de profesioniști conectați la piața muncii, peste 25.000 de joburi și peste 150 de specialiști în dezvoltare profesională și personală (coachi, mentori, terapeuți, avocați și alte tipuri de specialiști).

Globalworth, venit operațional net crescut cu 6,5% în 2020

0

Globalworth, cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est, anunță obținerea în 2020 a unui venit operațional net de 157,3 milioane euro, crescut cu 6,5% față de anul precedent. Valoarea totală a portofoliului a rămas, practic, neschimbată: 3,0 miliarde euro.

Dimitris Raptis (foto), CEO al Grupului Globalworth: „În ciuda perturbării semnificative a activității economice și sociale în cea mai mare parte a anului 2020, sunt încântat să raportez faptul că punctele noastre forte și avantajele competitive au avut ca rezultat o performanță operațională și rezultate financiare foarte optimiste. În același timp, am păstrat o relaţie strânsă și am sprijinit clienții noștri și comunitatea mai extinsă în care trăim și ne desfăşurăm activitatea, prin consolidarea poziției de Landlord of Choise pe pieţele noastre. În timp ce anul 2021 va continua cu o serie de provocări, cred cu tărie că ce a fost mai greu a trecut și sunt încrezător și încântat de oportunitățile viitoare”.

Globalworth prezintă raportul anual și situaţiile financiare consolidate auditate pentru anul încheiat la data de 31 decembrie 2020:

„În calitate de lider al pieței de spaţii de birouri în Polonia și România, cele mai mari două piețe din Europa Centrală şi de Est, am adoptat o abordare foarte cooperantă cu chiriașii noștri, prin înţelegerea nevoilor acestora şi oferirea de soluții flexibile și inteligente, în special în această perioadă de incertitudine ridicată cauzată de pandemia Covid-19. În 2020 am închiriat către chiriași noi sau am extins/renegociat cu succes aprox. 303.500 mp de spații comerciale din portofoliul nostru de proprietăți de înaltă calitate, reprezentând aprox. 25% din disponibilul total al suprafețelor comerciale închiriabile brute. Aceste tranzacții constituie cel mai mare volum de activitate de închiriere realizat până în prezent, în mare parte datorită renegocierilor reuşite cu chiriașii noștri existenți, care au apreciat abordarea noastră colaborativă și flexibilă. Relațiile foarte strânse cu chiriașii au fost, de asemenea, confirmate de gradul de ocupare, care a rămas ridicat, şi anume 90,9% la sfârșitul anului (91,7%, inclusiv opțiuni de extindere pentru chiriași), procent afectat totuși de livrarea proprietăților aflate în curs de dezvoltare la începutul anului și de o scădere cu 3,3% a ratei de ocupare în clădirile operaționale pe parcursul anului  din cauza condițiilor de piață foarte dificile.

Globalworth Tower, Romania

Principalele cifre operaţionale

  • Valoarea totală a portofoliului a rămas practic neschimbată, cu o valoare de 3,0 miliarde EURO.
    • 2,3 miliarde EURO în proprietăţi certificate ca fiind Clădiri verzi 
  • Dezvoltări concentrate doar pe proiecte închiriate în avans sau aflate într-un stadiu avansat de construcție, livrând două clădiri de birouri clasa A și două unităţi industriale de înaltă calitate în România și Polonia cu o suprafață închiriabilă brută de 95.800 mp.
  • Suprafața consolidată a portofoliului operațional a crescut cu 4,7% ajungând la 1.271.300 mp de suprafaţă închiriabilă brută. 
  • Tranzacţii de închiriere/renegociere pentru un total de 303.500 mp de spaţii comerciale, cu durata medie a contractului de închiriere de 3,9 ani.
    • 74,3% constând in renegocierea/prelungirea contractelor de închiriere cu chiriașii existenţi.
  • Gradul de ocupare a portofoliului comercial a rămas ridicat, şi anume 90,9% la sfârșitul anului (91,7%, inclusiv opțiuni de extindere pentru chiriași), afectat totuși de livrarea de proprietăți aflate  în curs de dezvoltare la începutul anului și o scădere cu 3,3% a ratei de ocupare faţă de anul precedent în clădirile operaționale pe parcursul anului din cauza condițiilor de piață foarte dificile.
  • Chirie contractată anualizată de 183,4 milioane EURO, din care 91,3% provine din închirierea clădirilor de birouri și proprietăţilor industriale.
  • Rata de colectare a chiriilor a rămas ridicată, la 99,0%[1], pentru acest an.
  • Cea mai mare parte a portofoliului este în prezent administrată la nivel intern de către echipa noastră de peste 220 de profesioniști din Polonia și România.
  • Am contribuit cu aprox. 2,0 milioane EURO pentru comunitățile noastre în cadrul unui număr de 27 de inițiative în România și Polonia, majoritatea fiind orientate către lupta împotriva COVID-19.
  • CPI Property Group a devenit cel mai mare acţionar al Globalworth în luna februarie 2020.

Principalele elemente financiare

  • Venitul operațional net a crescut cu 6,5% față de 2019, ajungând la 157,3 milioane EURO, în ciuda efectului negativ (-2.3%) al pandemiei Covid-19.
  • Venituri EPRA în valoare de 82,3 milioane EURO în anul fiscal 2020, reprezentând o creştere anuală de 1,7%, în timp ce Veniturile EPRA pe acţiune au scăzut cu 16%, ajungând la 37 cenţi.
  • Dividende declarate şi plătite pentru anul fiscal 2020 în valoare de 34 cenţi pe acţiune, reprezentând cel puţin 90% din Veniturile EPRA pentru primul şi al doilea semestru al anului, conform prevederilor din actul nostru constitutiv.
  • Menținerea ratingului nostru de investiții la BBB-/Baa3 de către toate cele trei agenţii de rating importante.
  • Am emis primele noastre „obligaţiuni verzi” în valoare de 400 milioane EURO cu o maturitate de 6 ani, pentru care am înregistrat o ofertă ce a depășit de peste două ori suma solicitată, şi în acelaşi timp, ne-am îmbunătăţit profilul de maturitate al datoriilor prin răscumpărarea a aprox. 41% din obligațiunile scadente în 2022, cu o primă de răscumpărare de 2,0% din valoarea nominală a acestora.
  • Poziţia de lichiditate a rămas ridicată la 527,8 milioane EURO numerar disponibil la data de 31 decembrie 2020 la care se adaugă  o facilitate de credit revolving și neutilizată în suma de 215 milioane EURO, disponibilă pentru Grup.
  • Gradul de îndatorare a fost de  37,8% la data de 31 decembrie 2020, conform cu strategia Grupului de a menține pragul gradului de îndatorare pe termen lung sub 40% .
  • Valoarea EPRA  a activului net pe acţiune a înregistrat o scădere cu 6,7% ajungând la 8,68 EURO pe acţiune la data de 31 decembrie 2020 (31 decembrie 2019: 9,30 EURO), în principal cauzată de impactul reevaluărilor negative date de incertitudinile crescute din piaţă în contextul pandemiei Covid-19”.

Pentru mai multe detalii, vă rugăm să consultaţi RAPORTUL ANUAL GLOBALWORTH 2020 aici. 

_________________

Globalworth (www.globalworth.com) este recunoscută ca „o companie imobiliară activă în Europa Centrală şi de Est, listata la Bursa de Valori de la Londra, în segmentul AIM, care activează în România și Polonia, în ambele ţări devenind principalul investitor pe piața imobiliară de birouri. Globalworth investește, dezvoltă și gestionează direct clădiri de birouri și parcuri industriale și de logistică, în locații premium, care generează venituri din închirierea de spații către companii de top din întreaga lume. Gestionat de aproape 200 de profesioniști în Cipru, Guernsey, România și Polonia, portofoliul companiei are o valoare totală de aproximativ 3 miliarde de euro, la 31 decembrie 2020. Aproximativ 92,5% din acesta este reprezentat de active producătoare de venit, închiriate către aproximativ 650 de companii naționale și multinaționale. În România, Globalworth este prezentă în Bucureşti, Timişoara, Constanţa şi Piteşti, în timp ce în Polonia proprietăţile se regăsesc în Varşovia, Wroclaw, Lodz, Cracovia, Gdansk şi Katowice”.


[1] reprezintă valoarea de colectare a chiriilor până la data de 12 martie 2021.

Este cel mai bun moment pentru privatizarea companiilor de stat

0

Argumentul „nu ne vindem țara” nu ține pentru că în primul rând putem să o cumpărăm chiar noi românii –

Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) a organizat dezbaterea „Pulsul Pieței Financiare” în care cei mai buni specialiști din piața financiară au aduse argumente pentru privatizarea companiilor de stat. Printre acestea se numără posibilitatea ca românii să cumpere companiile de stat, îmbunătățirea modului de guvernare a companiilor de stat, precum și oportunitatea ca fondurile de pensii locale să investească pe piața locală, în noi companii. Piața de capital se dezvoltă, așteaptă emitenți noi și este important să privatizăm prin bursă companiile deținute de stat, inclusiv băncile.

Cristian Popa, CFA, Membru Consiliul de Administrație, BNR:

Cred că este cel mai bun moment pentru stat să listeze companiile la bursă. Argumentul «nu ne vindem țara» nu ține pentru că în primul rând putem să o cumpărăm chiar noi românii. Sunt 7 milioane de români care așteaptă să investească la bursă prin intermediul fondurilor de pensii private, avem fondurile mutuale și o comunitate din ce în ce mai activă de investitori individuali. Nici argumentul «nu ne vindem țara pe nimic» nu ține pentru că Bursa de Valori București este la maxime istorice. Eu mă întreb: aceste companii au făcut toate investițiile și nu mai au nevoie de bani, au făcut totul în România și nu mai au nevoie de capital? Eu personal susțin și listarea băncilor de stat. Este mai bine să fie listate întrucât gradul de transparență este mai mare, se pune accent pe guvernanță. Cred că Parlamentul va decide înțelept și va anula legea care interzice listarea companiilor de stat la bursă.”

Daniela Șerban – Președinte ARIR (2)

Daniela Șerban, Președinte & Co-fondator ARIR:

„În acest moment banii românilor nu sunt folosiți la randament maxim și este nevoie de o  piața de capital mai mare și diversificată. Se remarcă o efervescență a companiilor mici venite pe sistemul alternativ de tranzacționare – AeRO. Ținând cont că indicele BET se află la maxime istorice ar fi un moment bun și pentru listarea a companiilor de stat. Astfel se va încuraja totodată transparentizarea acestora, implementarea principiilor de guvernanță corporativă și crearea unei piețe mai competitive.”

Dragoș Manolescu, CFA, Director General Adjunct, OTP Asset Management:

„Susțin că ar trebui să vedem băncile de stat, în frunte cu CEC, listate la bursă, și chiar RAPPS ar putea fi listat la bursă, ar fi cel mai mare fond de imobiliare din România. Privatizarea companiilor de stat nu înseamnă vânzare pentru că statul rămâne majoritar, în schimb listarea înseamnă transparență. Este poate cel mai bun moment pentru privatizare pentru că trendul european de ESG (Environmental, Social, Governance) capătă o importanță tot mai mare. Statul trebuie să vină cu proiecte în zona de guvernanță corporativă.  Spre exemplu toți membrii consiliilor de administrație să fie aleși în același timp, cu mandate de 4 ani, să existe vot cumulativ. Companiile cu scor mare de guvernanță corporativă sunt evaluate mai sus de către piață.”   

Andreea Pipernea, CEO NN Pensii:

„Din punctul de vedere al investițiilor la bursă, fondurile de pensii au anumite limite legale, cum ar fi cea de deținere într-o companie. Aceste limite vor începe să fie atinse gradual, moment în care fondurile de pensii vor fi, practic, obligate să investească din ce în ce mai mult în afara țării. Ar fi preferabil ca aceste fluxuri să fie preponderent capturate de către companiile noastre locale, să folosim capitalul autohton în folosul economiei reale, decât să creștem ponderea investițiilor în alte piețe mai mult decât se impune din rațiuni de lichiditate și diversificare.”

Aurel Bernat, CEO BT Asset Management:

„Când vorbim despre listarea companiilor de stat la bursă vorbim despre un lucru firesc și nu despre un moment de oportunitate. Ca o economie să devină performantă are nevoie de competitivitate, iar aceasta se vede foarte bine în piețele în care vine un terț și te evaluează. Trebuie să vorbim despre listarea companiilor la bursă, fie că sunt de stat, fie că vin din zona privată, uitându-ne în special la sursele de finanțare actuale – majoritatea sunt finanțări bancare. Cred că este un moment favorabil să atragem această lichiditate a oricărui investitor din piață către creșterea companiilor. Pentru stat este ca un «sell și lease back» pentru că el își vinde o deținere și încasează o anumită sumă pe care o poate folosi în alte proiecte.”

_________________

Despre Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR):

ARIR este o organizație non-guvernamentală și non-profit care a fost înființată cu scopul de oferi emitenților actuali și potențiali o platformă pentru dezvoltarea profesioniștilor în relația cu investitorii (IR) și pentru a contribui la implementarea celor mai bune practici în comunicarea cu investitorii și în guvernanță corporativă. A fost înființată în Noiembrie 2018 și are ca membri companii listate, companii cu potențial de a deveni companii listate, administratori de fonduri,profesioniști în relația cu investitorii, precum și consultanți. Membrii fondatori sunt Bursa de Valori București (BVB), ALRO, Electromagnetica, Franklin Templeton Management – suc. București, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica, Daniela Șerban, Cosmin Răduță și Tony Romani, în timp ce Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Purcari, Idea Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania și Transgaz s-au alăturat ca Membri Asociați, INNOVA Project Consulting, ENVISIA și RTPR ca Membri Afiliați.

Noi provocări de depășit, noi limite de atins cu Seria Redmi Note 10

0

Xiaomi, lider global în tehnologie, a anunțat lansarea pe piața din România a Seriei Redmi Note 10, care continuă să demonstreze angajamentul companiei de a oferi cele mai avansate tehnologii.

Redmi Note 10 Pro va fi disponibil în curând, la partenerii autorizați din România, în trei variante – 6GB+64GB, 6GB+128GB și 8GB+128GB, la prețurile recomandate de vânzare de 1.299 lei, 1.399 lei, respectiv 1.499 lei.

Redmi Note 10 va fi disponibil în variantele 4GB+64GB, 4GB+128GB, la prețurile recomandate de vânzare de 999 lei, respectiv 1.099 lei.

În perioada 25-31 martie, la achiziția unui telefon Redmi Note 10 din rețeaua partenerilor autorizați din România*, cumpărătorii vor primi și un voucher care le va asigura o reducere de 10% la achiziția altor produse și accesorii Xiaomi.

Din Seria Redmi Note 10 mai fac parte și modelele Redmi Note 10S și Redmi Note 10 5G, care vor fi disponibile pe piața din România în viitorul apropiat.

Redmi Note 10 Pro: cameră de 108MP și ecran AMOLED de 120Hz, o premieră a seriei Redmi Note

Redmi Note 10 Pro este dotat cu un senzor de 108MP, cu tehnologie pixel binning 9-în-1 și ISO nativ dual, ceea ce îi permite să surprindă cele mai fine detalii și să ofere posibilități de editare nelimitate.

Telefonul are un design modern și minimalist, ce include un senzor de amprentă lateral și un ecran AMOLED DotDisplay de 6,67”, cu rată de refresh de 120 Hz, ce asigură o experiența de utilizare foarte fluidă. Disponibil în trei culori, Onyx Gray, Glacier Blue și Gradient Bronze, Redmi Note 10 Pro este elegant și rezistent. De asemenea, ecranul este protejat de Corning® Gorilla® Glass 5.

La capitolul performanțe, Redmi Note 10 Pro este dotat cu Qualcomm® Snapdragon™️ 732G, unul dintre cele mai puternice procesoare 4G de pe piață. Dispozitivul este ideal pentru gaming și live streaming,beneficiind de performanțe ridicate și consum redus de baterie, împreună cu un sistem de sunet imersiv, cu două difuzoare. Așadar, telefonul oferă o experiență optimă de vizualizare. Redmi Note 10 Pro are o baterie de 5,020mAh și încărcare rapidă la 33W.

Redmi Note 10: Reinventează experiența de utilizare a unui smartphone mid-range

Redmi Note 10 este echipat cu ecran AMOLED DotDisplay de 6.43” și asigură experiențe optime de vizionare.

La fel ca Redmi Note 10 Pro, dispozitivul are un design modern și minimalist, senzor de amprentă lateral, încărcător rapid de 33W, un senzor de lumină de 360 de grade și două difuzoare ce oferă o experiență imersivă.

Redmi Note 10 este echipat cu un setup cvadruplu de camere format din camera principală de 48MP, lentilă ultra-wide de  8MP pentru fotografii de grup, lentilă macro de 2MP pentru cadre apropiate și un senzor de profunzime de 2MP pentru portrete.

Redmi Note 10 este dotat cu un procesor rapid pentru utilizare zilnică intensă – Qualcomm® Snapdragon™ 678.

Imaginile produselor: Redmi Note 10 Pro, Redmi Note 10

One-pagers: Redmi Note 10 Pro, Redmi Note 10

*Parteneri autorizați Xiaomi în România: Mi-Home.ro, Mi Store, eMAG, MediaGalaxy, Altex, Flanco, PCGarage, CEL.ro, evoMAG

Mi Vacuum Cleaner G10 – Performanțe duble cu efort minim

Xiaomi a lansat pe piața din România și Mi Vacuum Cleaner G10, un aspirator vertical cu mop, cu o putere de absorbție de 150 AW*, display color TFT-LCD și perie inteligentă.

Mi Vacuum Cleaner G10 va fi disponibil la partenerii autorizați din România, începând de la prețul recomandat de vânzare de 1.399 lei.

În perioada 25-31 martie, Mi Vacuum Cleaner G10 va putea fi achiziționat la prețul early bird de 1.199 lei, în rețeaua partenerilor autorizați***. 

Dotat cu un motor de ultimă generație de 125,000 RPM, Mi Vacuum Cleaner G10 oferă performanțe incredibile. Noul display TFT color afișează informații despre modul de curățenie, statusul bateriei și asigură un control excelent.

Peria inteligentă detectează automat suprafețele și ajustează viteza de aspirare. Această funcție extinde durata de viață a bateriei. În plus, design-ul său în V îi asigură un diametru mai mare și previne înfundarea sa cu păr. Recipientul magnetic de apă le permite utilizatorilor să aspire și să dea cu mopul în același timp, protejând suprafețele.

Mi Vacuum Cleaner G10 este dotat cu o baterie de înaltă capacitate de 3000 mAh, cu o durată de viață de până la 65 de minute, suficientă pentru orice tip de locuință. Bateria se poate scoate cu o singură atingere. De asemenea, Mi Vacuum Cleaner G10 are un încărcător ce permite alimentarea a două baterii în același timp**.

Dotat cu un filtru HEPA în cinci straturi lavabil, Mi Vacuum Cleaner G10 îndepărtează 99.97% din particulele de 0.3 microni. Aspiratorul are inclusă în cutie și o mini perie electrică, ce poate fi folosită pentru curățarea părului de pe canapele sau paturi.

Imaginile produsului: Mi Vacuum Cleaner G10

One-Pager: Mi Vacuum Cleaner G10

* Parametrii relevanți sunt bazați pe măsurătorile actuale în concordanță cu standardul IEC60312

** Bateriile de rezervă se achiziționează separat

*** Ofertă în limita stocului disponibil la partenerii autorizați din România: Mi-Home.ro, Mi Store, eMAG, MediaGalaxy, Altex, Flanco, PCGarage, CEL.ro, evoMAG

ARHIVAREA DIGITALĂ DIMINUEAZĂ COSTURILE COMPANIILOR CU PESTE 20%

0

Conform datelor EAD, cel mai mare jucător portughez din piața de arhivare digitală, prezent si în România, costurile companiilor care optează pentru transformarea documentelor fizice în e-documente accesibile în cloud,  se diminuează cu cel puțin 20%.

Piața locală de profil s-a majorat semnificativ anul trecut în contextul pandemiei de coronavirus și al noului trend de work from home.Astfel, procesele de business care implică hârtii au fost ajustate sau actualizate, iar conceptul de „paperless company” a devenit familiar în mediul de business din România.

„Arhivarea digitală are trei mari tipuri de beneficii: eficientizarea fluxurilor de lucru din companie,aresurselor umane alocate, și a costurilor legate de spațiile pentru depozitarea arhivei fizice. Spre exemplu, o companie prezentă pe piață de peste 10 ani, cu 50 de angajați care gestionează în medie un volum de400- 500 de dosare, trebuie să aloce cel puțin 10 dulapuri sau chiar o încăpere separată pentru arhiva fizică, iar majoritatea angajaților vor avea cu siguranță și atribuții de căutare sau scanare a documentelor aflate pe suport hârtie. De obicei angajații cărora li se deleagă aceste responsabilități sunt din departamentele contabile, resurse umane sau administrație și, fără excepție, aceste atribuții îi împiedică să fie eficienți în activitatea zilnică. Utilizarea unor servicii profesionale de arhivare fizică și electronică, plus utilizarea unui soft de management al documentelor elimină complet timpul alocat acestor activități complementare, oferă acces imediat la orice document al companiei și creștesemnificativ viteza de lucru”, explică Bruno Amaro, CEO EAD Digital România.

În anumite industrii, ca de exemplu telecom,energie, servicii bancare, companiile care înregistrează un volum ridicat de contracte și facturi au nevoie de un număr relativ mare de angajați exclusiv pentru prelucrarea acestor documente. În cazul contractării unui serviciu de arhivare digitală, companiile nu mai trebuie să angajeze personal suplimentar pentru acest tip de activități.

Companiile care optează pentru digitalizarea arhivelorinvestesc de la câteva mii până la sute de mii de euro,în funcție de specificul și dimensiunea companiei, pentru a obține beneficii legate de eficientizarea business-ului prin realocarea resurselor umane pe task-uri care aduc valoare, eficientizarea costurilor cu task-urile repetitive și consumatoarede timp, și a costurilor legate de depozitare.

Arhiva digitală presupuneși reducerea spațiilor de depozitare, deoarece compania nu mai este nevoită să păstreze pe termen lung, uneori pe timp de zeci de ani, cantități semnificative de dosare, în condiții speciale. Ca urmare, scad costurile cu depozitele, dar și cele care provin din posibila degradare a documentelor”, mai adaugă Bruno Amaro, CEO EAD Digital România.

Arhiva digitală a unei companii poate conține de la documente utilizate de departamentul de resurse umane (contracte de muncă), până la documente utilizate de departamentul comercial (facturi, contracte).Toate documentele sunt scanate și arhivate în cloud securizat și pot fi accesate oricând, de către orice angajat al companiei, care are nevoie doar de o conexiune live de Internet, pentru a se conecta la cloud, având acces din orice loc din lume la  întreaga arhivă.

Fiecare angajat are permisiunea de a vizualiza doar acele documentele aferente departamentului în care activează. Mai exact, un angajat de la Resurse Umane poate vedea doar contractele de muncă, în timp ce un angajat de la Comercial va avea acces doar la facturi și contracte cu clienții. Cu ajutorul funcțiilor specifice din aplicația noastră de management al documentelor, managerii pot vedea in orice moment activitatea fiecărui angajat, timpul petrecut în aplicație, documentele vizualizate, descărcate sau distribuite”, explică Liviu Zamfir, Chief Operation Manager EAD Digital România și unul dintre experții români în managementul arhivelor. În contextul în care majoritatea angajaților lucrează de acasă, furnizorul de arhivare digitală poate să preia toată corespondența zilnică și să o scaneze, funcționând astfel ca un „digital mail room” pentru clientul său. Clienții și furnizorii companiei primesc, pentru transmiterea documentelelor în format fizic, adresa de corespondență a furnizorului de arhivare digitală.

Foto: Bruno Amaro și Liviu Zamfir

AAF: PIAȚA FONDURILOR DE INVESTIȚII ÎN FEBRUARIE 2021

0

Activele nete ale celor 224 de fonduri deschise și închise, locale și străine, au crescut în luna februarie cu 0,1%, până la nivelul de 45,8 mld RON (9,4 mld €), iar de la începutul anului au crescut cu 3%; intrările nete ale lunii au totalizat 484,1 mil RON (99,3 mil EUR).

Fonduri deschise locale

  • cele mai performante 5 fonduri în ultimele 12 luni au înregistrat randamente anuale nete între 15,3% și 24%; pe un orizont de 36 de luni, cele mai performante 5 fonduri au avut randamente cuprinse între 27,2% și 43,2% , obținute de-a lungul ultimilor 3 ani de zile (față de luna februarie 2018).
  • activele nete ale celor 83 de fonduri deschise locale au crescut în luna februarie cu 0,9%, până la 23,2 mld RON (4,77 mld €) iar de la începutul anului au crescut cu 4,8%.
  • fondurile deschise locale au înregistrat în luna februarie intrări nete de 401,3 mil RON (82,3 mil €), fiind vizate fondurile de obligațiuni și instrumente cu venit fix (246,4 mil RON), cele reunite sub categoria „alte fonduri” (75,8 mil RON), cele de acțiuni (37,6 mil RON), cele diversificate (36 mil RON) și cele de randament absolut (5,5 mil RON).

Fonduri deschise străine distribuite în RO

  • activele nete exprimate în lei ale celor 108 fonduri deschise străine distribuite în România au crescut în luna februarie cu 8,4%
  • față de luna precedenta, până la 1,1 mld RON (0,23 mld €) iar de la începutul anului au crescut cu 13,6%.
  • fondurile deschise străine distribuite în România, având o pondere de 4,6% în totalul activelor fondurilor deschise de investiții, au înregistrat în luna raportată intrări nete de 84,5 mil RON (17,3 mil € ).

Fonduri închise (FIA) locale

  • activele nete ale celor 33 de fonduri închise (inclusiv SIF-uri și FP) au scăzut cu 1,2% în luna februarie, până la 21,4 mld RON (4,4 mld €), și au crescut cu 0,7% de la începutul anului; fondurile închise locale au avut ieșiri nete de 1,7 mil RON (0,3 mil € ) în luna raportată.

Piața totală a fondurilor

  • activele nete ale celor 224 de fonduri deschise și închise, locale și străine, au crescut în luna februarie cu 0,1%, până la nivelul de 45,8 mld RON (9,4 mld €), iar de la începutul anului au crescut cu 3%; intrările nete ale lunii au totalizat 484,1 mil RON (99,3 mil EUR).

Mai multe detalii regasiti aici.

EximBank, garanție pentru finanțarea companiei Teilor de către Raiffeisen Bank

0

EximBank a emis garanții în numele și în contul statului român pentru două credite acordate de Raiffeisen Bank SA companiei Teilor: 1,6 milioane de euro pentru capital de lucru și 5 milioane de lei pentru investiții. Finanțările sunt garantate în proporție de 90% și vor permite asigurarea necesarului de lichiditate pentru desfășurarea activității curente și investiții în infrastructura IT și aplicații de e-commerce, dezvoltarea unui ecosistem digital Teilor, o platformă care va deservi nevoile echipelor Teilor și va avea incluse capabilități de tipul machine learning, sisteme de predicție, precum și digitalizarea proceselor.

Willy Dicu, CEO Teilor:„Teilor este un business de familie românesc, susținut de o poveste autentică. Totul a început acum două decenii, când prin pasiune și curaj a luat contur un brand remarcabil de retail în domeniul bijuteriilor cu aur și pietre prețioase. Intuiția și creativitatea echipei au condus către deschiderea a 50 de magazine Teilor în România și debutul expansiunii internaționale: Polonia și Bulgaria. De la primul magazin de pe Strada Teilor din Pitești, la visuri concretizate într-o prezență offline și online care a trecut dincolo de granițe. Să fii lider într-un domeniu presupune să continui să inovezi și să surprinzi clienții prin fiecare experiență, atât în magazinele fizice, cât și în mediul digital. De aceea, vom continua să evoluăm și să inovăm odată cu nevoile consumatorilor, cărora le vom oferi experiențe omnichannel, reale, inedite și adaptate timpurilor. Suntem deschiși spre soluții tehnologice care ne vor purta către cele mai înalte idealuri”.

Brandul Teilor este cunoscut pentru „o prezență de peste două decenii pe piața din România, cu peste 50 de magazine brick & mortar deschise atât la nivel național, cât și internațional: Bulgaria (Sofia) și Polonia (Varșovia). În 2019, Teilor a înregistrat o cifră de afaceri de peste 160 milioane lei, în creștere cu aproximativ 30% față de anul precedent. Viziunea Teilor este unică, atât în ceea ce privește produsele, brandul, cât și locațiile concepute. În acest moment, Teilor este sinonim cu bijuterii din aur, încrustate în pietre prețioase naturale și diamante, ce se disting prin design inovativ și finisaje excepționale. La începutul anului 2021, Teilor a lansat două site-uri internaționale, pentru Bulgaria și Polonia, continuând, astfel, planurile de expansiune internațională, atât în mediul online, cât și la nivelul magazinelor fizice”. 

TenarisSilcotub, donație de aparate EKG pentru Spitalul Judeţean de Urgenţă Zalău

0

Compania TenarisSilcotub a donat Spitalului Judeţean de Urgenţă Zalău zece aparate mobile pentru investigaţii cardiologice de tip EKG, în valoare totală de circa 175.000 de lei.

Ramona Marincaş, consilier de stat în Ministerul Sănătăţii, până de curând director de îngrijiri la spitalul din Zalău, subliniază: „Siguranţa şi confortul pacienţilor sunt două lucruri foarte importante pentru spitalul nostru. În contextul actual, în care se înregistrează o creştere a numărului de cazuri pozitive Covid-19, deplasarea pacienţilor în interiorul spitalului pentru anumite investigaţii presupune un risc. Astfel că cele 10 aparate EKG mobile donate de TenarisSilcotub vor ajuta pacienţii să beneficieze de examinarea EKG direct la pat, în salon, ceea ce va reduce riscul de contaminare şi va crește gradul de confort al pacienţilor”.

Rodica Albert, managerul spitalului: „În numele Spitalului Judeţean de Urgenţă Zalău adresez sincere mulţumiri companiei TenarisSilcotub pentru cele 10 aparate EKG donate spitalului nostru. Cu siguranţă aceste aparate vor aduce un plus de calitate serviciilor pe care le acordăm pacienţilor noştri. Vă mulţumim şi vă asigurăm de întreaga noastră consideraţie”.

Mihaela Popescu, președintele companiei TenarisSilcotub:„Întreaga echipă TenarisSilcotub consideră că educația și sănătatea sunt domeniile de implicare continuă în comunitate. ‘Inima’ sistemului sanitar sunt oamenii care muncesc zi de zi să redea sănătatea pacienților lor. Înțelegem că într-o perioadă de criză este important să fim și mai aproape de ei și ne bucurăm că cele 10 aparate EKG le vor fi  un sprijin real în lupta cotidiană cu boala şi noul coronavirus”.

Importanța donației este accentuată de semnalarea că „unele secții ale SJUZ nu dispuneau de EKG-uri proprii secției, ceea ce obligau pacienţii internați să se deplaseze pentru investigaţiile necesare în ambulator sau alte secţii. Cu noile dotări, care completează aparatura existentă, modul de lucru este mult îmbunătățit: pacientul nu mai trebuie transportat pentru EKG, iar investigația se realizează la patul pacientului.

Noile aparate EKG urmează să fie integrate într-o reţea care va permite înregistrarea digitală a investigaţiilor şi crearea unei arhive electronice, pentru un mai bun management al datelor pacienţilor. Digitalizarea acestor investigații este elementul central al acestui proiect, oferind un mare avantaj cadrelor medicale și pacienților: medicul specialist cardiolog poate interpreta, de la distanță, rezultatul investigației realizate în orice altă secție a spitalului.

Aparatele sunt mobile, uşor de folosit chiar la patul pacientului având o interfață touch screen prietenoasă şi au o memorie de stocare a 120 de investigaţii. Nu în ultimul rând, personalul din secţiilor cărora le-au fost alocate (ORL, Oftalmologie, Ginecologie, Urologie, Nefrologie, Pneumologie, Recuperare, Boli Infecţioase, Medicină Internă şi ATI) a beneficiat de instruire din partea furnizorului”.

TenarisSilcotub accentuează că, „parte a angajamentului său pe termen lung față de comunitatea din care face parte, TenarisSilcotub a contribuit de-a lungul anilor la îmbunătățirea serviciilor medicale și de îngrijire finanțând achiziţii de aparatură, echipamente, servicii şi programe de instruire pentru cadrele medicale din cadrul Spitalul Judeţean de Urgenţă Zalău. În contextul sanitar actual, începând din martie 2020, sprijinul companiei a fost direcționat spre donații de dispozitive medicale și echipamente de protecție pentru cadrele medicale, la nivelul cerut de pandemia Covid-19”.

Tenaris (www.tenaris.com) este recunoscut ca „lider global în producția și furnizarea de produse tubulare și servicii pentru industria energiei și alte aplicații industriale. Listată la bursele de valori din New York, Mexico City și Milano, Tenaris operează o rețea integrată de unități de producție, centre de cercetare, centre de finisare și servicii, cu operațiuni industriale în America de Nord și Sud, Europa, Orientul Mijlociu, Asia și Africa”.

Companie parte din grupul Tenaris, TenarisSilcotub (fb.com/TenarisSilcotub)  este caracterizat drept „cel mai important producător român de țevi fără sudură de diametre mici, utilizate în diverse aplicații din industriile energiei, mecanică și auto. Cu o echipă de peste 1.600 de oameni în România, TenarisSilcotub are unități de producție la Zalău, Călărași și Câmpina. Prin programele de dezvoltare socială, compania investește în educație, sănătate, cultură și protecția mediului”.

Limbile străine, domeniul considerat de părinți cel mai atractiv pentru copii

0

O treime dintre părinți consideră că învățământul tradițional îi pregătește pe copii în mică și în foarte mică măsură pentru viață, în timp ce 37% declară contrariul, potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research, companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development, studiu în parteneriat cu Kidprenor.

Tema a constituit-o percepția părinților români cu privire la educația copiilor și a fost abordată sub forma a 412 interviuri online applicate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interview) pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural, format din părinți cu copii minori, online users, în perioada 9-15 martie 2021. Principalele rezultatele arată că:

– 76% dintre persoanele intervievate declară că ar fi dispuse să plătească pentru activități aliniate intereselor copiilor

– 44% dintre părinții chestionați consideră antreprenoriatul domeniu de interes pentru copiii lor

– 8 din 10 părinți declară că un copil ar trebui să își aleagă singur domeniile de interes pentru el

 – cea mai mare pondere (31%) o dețin părinții care ar aloca între 300-500 lei pe lună pentru a le oferi copiilor posibilitatea de a studia în domeniile lor preferate; 20% ar investi peste 1000 lei

– familiile cu venituri mai ridicate și cu nivel de educație mai înalt sunt mult mai deschise în a le oferi copiilor libertatea de a alege un domeniu de interes (85%), comparativ cu familiile cu venituri mai scăzute (67%)

– domenii considerate de către subiecți ca atractive pentru copiii lor sunt declarate limbi străine (66%), activități de dezvoltare personală (58%), sporturi individuale (52%), sporturi de echipă (46%), cursuri de antreprenoriat (44%), activități din domeniul IT (42%), artă (28%); sunt apreciate pozitiv și vorbit în public, bune maniere, codare, web design, grafică pe calculator, robotică.