Rețeaua Vodafone este 100% verde, fiind alimentată integral din surse de energie regenerabile

0

Rețeaua Vodafone România este 100% verde, fiind alimentată integral cu energie electrică din surse regenerabile. Începând cu 1 aprilie 2020, ca urmare a renegocierii contractelor cu furnizorii de electricitate, compania s-a asigurat că toata energia electrică necesară operațiunilor sale, inclusiv energia electrică consumată în spații închiriate, provine din surse regenerabile.

Cătălin Buliga, CTO Vodafone România, a declarat : „Grija față de Planetă este un pilon principal al strategiei Vodafone. În acest sens, ne-am asumat o serie de obiective ambițioase și am reușit deja, într-un interval relativ scurt, să înregistrăm progrese majore. Utilizăm 100% energie verde pentru operațiunile Vodafone din România, ne-am micșorat considerabil consumul de energie în principalele centre de date, am introdus SIM-uri electronice pentru a reduce consumul de plastic și multe altele. Într-o lume în care tehnologia joacă un rol atât de important și volumul comunicațiilor digitale crește în fiecare an, generând o amprentă de carbon tot mai mare, este important să venim cu acțiuni concrete pentru a micșora impactul asupra mediului. Faptul că operațiunile noastre din România folosesc acum doar energie verde este un motiv de mândrie pentru noi și, sper eu, și pentru clienții noștri.”

În plus, în anul 2019 Vodafone România a demarat acțiunea de instalare de panouri fotovoltaice pe locațiile sale și explorează, în prezent, utilizarea instalațiilor eoliene cu scopul de a genera energie verde prin investiți proprii, pe lângă achiziționarea de energie exclusiv din surse regenerabile.  

Aceste demersuri se subscriu obiectivelor asumate de companie în ceea ce privește grija pentru mediul înconjurător, prin pilonul strategic numit Planet, și susține realizarea misiunii întregului Grup Vodafone de a contribui la un viitor mai bun, prin crearea unei societăți digitale sustenabile și reziliente, în care oportunitățile și șansele de dezvoltare sunt accesibile tuturor.

Până în luna iulie a acestui an, întreaga rețea Vodafone din Europa va fi alimentată exclusiv cu energie ce provine din surse regenerabile (energie eoliană, solară sau hidroenergie), formând, astfel, rețeaua Vodafone Green Gigabit.

Obiectivul final Vodafone este de a atinge un nivel net zero al emisiilor de carbon până în 2040, la nivelul întregului grup, prin limitarea în întregime inclusiv a emisiilor indirecte (precum cele care provin din lanțul de aprovizionare sau din utilizarea produselor vândute, călătorii de business ș.a.m.d.).

_________________

Despre Vodafone

Vodafone este o companie lider în domeniul telecomunicațiilor în Europa și Africa. Misiunea noastră este să „conectăm pentru un viitor mai bun”, iar capabilitățile, experiența și prezența noastră extinsă ne oferă oportunitatea unică de a susține schimbarea pozitivă pentru societate. Rețelele noastre mențin familiile, prietenii, afacerile și guvernele conectate și avem un rol esențial în menținerea funcționării economiilor și a sectoarelor critice, precum educația și asistența medicală.

Vodafone este cel mai mare operator de servicii mobile și fixe în Europa și cel mai mare furnizor de servicii IoT din lume. Platforma noastră de tehnologie M-Pesa permite, în Africa, unui număr de peste 45 de milioane de oameni să beneficieze de acces la plăți mobile și servicii financiare. Operăm rețele mobile și fixe în 21 de țări și 48 de rețele mobile partenere. La 31 decembrie 2020, Vodafone Group avea peste 300 de milioane de utilizatori ai serviciilor mobile, peste 27 milioane de utilizatori ai serviciilor de broadband fix, peste 22 de milioane de clienți ai serviciilor TV și peste 118 milioane de dispozitive IoT conectate.

Apreciem și tratăm cu respect toate persoanele, indiferent de rasă, etnie, dizabilitate, vârstă, orientare sexuală, identitate de gen, credință, cultură sau religie. Angajamentul nostru de a susține diversitatea și incluziunea stă la baza misiunii noastre și a eforturilor companiei de a îmbunătăți accesul la educație și abilități digitale pentru femei și pentru societate, în general.

Totodată, Vodafone ia măsuri importante pentru a limita impactul companiei asupra planetei prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 50% până în 2025, până la net zero până în 2040, prin achiziția de 100% energie electrică din surse regenerabile până în 2021 în Europa, și până în 2025 pentru operațiunile din celelalte teritorii, reutilizând, revânzând sau reciclând 100% din echipamentele noastre de rețea care devin redundante.

Platformă de plată a avansului salarial și de educație financiară

0

Compania fintech Salarium oferă în premieră la noi o soluție de plată instant a avansului salarial și de educație financiară – Salarium Fintech. Prin intermediul aplicației mobile Salarium, angajații companiilor din România au posibilitatea să solicite avansuri salariale, fără comisioane sau dobânzi. Aplicația este disponibilă în Google Play și AppStore. Salarium se poate integra cu orice soluție de Payroll, deservind astfel o plajă extinsă de companii din industrii diverse. Soluția este dezvoltată de o echipă antreprenorială cu vastă experiență în domeniul plăților și a beneficiilor extrasalariale și colaborează cu instituții financiare acreditate. Salarium Fintech subliniază că „respectă cele mai înalte standarde de securitate și protecție a datelor cu caracter personal”.

Dr. Ligia Goloșoiu-Georgescu (foto), expert cu experiență de peste 30 de ani în domeniul economic, președinte al Asociației pentru Promovarea Performanței în Educație, preia rolul de este expert în educație financiară la compania Salarium Fintech. Pe baza experienței proprii în domeniu, relavă în activitatea desfășurată la Academia de Studii Economice din București, Institutul Bancar Român și Banca Națională a României, precum și în plan editorial, dr. Ligia Goloșoiu-Georgescu va crea la compania Salarium Fintech programe și conținut specializat pentru companiile și angajații din România: „Companiile au un rol foarte important în viața angajaților, iar educația îmbunătățește nivelul de cunoștințe și ajută salariații să devină mai conștienți și conștiincioși pentru a lua decizii mai bune. Îmi doresc ca educația financiară să devină o prioritate pentru companii și un demers măsurat constant. Însă implicarea companiei nu se oprește aici, vedem necesară o echitate în relația cu salariile plătite, un raport direct între competențe, efort depus și remunerație”.

Dr. Ligia Goloșoiu-Georgescu, semnalează că principalele trei motive pentru care angajații rămân fără bani până la următoarea zi de salariu sunt inflația (creșterea prețurilor), cheltuielile neeconomicoase și cele pentru întreținerea sănătății.

Compania Salarium Fintech evidențiază că „bunăstarea angajaților (Financial wellbeing) reprezintă un concept tot mai important pentru companii, care se referă la sprijinirea acoperirii unor nevoi imediate ale familiei și asigurarea stabilității unui loc de muncă în companie, precum și la o expunere mai redusă la împrumuturi suplimentare a angajaților.Astfel, companiile pot să responsabilizeze personalul angajat cu privire la modul corect de cheltuire eficientă a banilor și să se limiteze la strictul necesar, cu condiția să nu crească gradul de îndatorare a personalului (credite amânate, cu consecințe în creșterea datoriei publice).

În acest context, companiile trebuie să găsească modalități de asigurare a unor resurse financiare suplimentare pentru angajați cu sprijinul statului (reducerea impozitului pe salariu și a contribuțiilor), iar în cazul disponibilizării personalului, compania trebuie să asigure plata unor salarii în avans.

Studiile arată că 70% dintre români rămân fără bani de la un salariu la altul. Această realitate este confirmată de un studiu Salarium Fintech desfășurat la începutul anului 2021, conform căruia doar 14% dintre respondenți au afirmat că salariul le ajunge de la o lună la alta.

În acest context, economisirea, expunerea mai redusă la împrumuturi și educația sunt cele mai importante lucruri de știut care i-ar ajuta pe angajații tineri să nu rămână fără bani. Economisirea este o bună practică menită să îi ajute pe tineri să rămână într-o zonă de siguranță financiară. Acest obicei poate fi ușor preluat și e mai puțin relevantă suma la care ajungi, ci mai important este obiceiul în sine. În aceeași măsură, Salarium Fintech recomandă tinerilor să fie precauți în a se expune împrumuturilor și să apeleze la creditare doar dacă este absolut necesar și în baza unei bune informări în această direcție. Educația este, însă, cea mai bună cale spre a-i ajuta pe tineri nu doar să se ajungă cu bani, dar ci să își îmbunătățească viața financiară în timp.

În cazul familiilor și al angajaților cu experiență profesională mai mare, este foarte important ca aceștia să-și vizualizeze viața financiară pe termen lung, cu obiective clare, previzionarea veniturilor și împărțirea corectă între nevoi (cheltuieli de bază) și dorințele de tip nice to have”.

Comparație: avantaje și dezavantaje ale testelor pentru SARS-CoV-2

0

În problema la zi a testărilor pentru depistarea infecției cu SARS-CoV-2, lămuriri din perspectivă profesionistă oferă compania cu capital românesc DDS Diagnostic, specializată în cercetare și producție de profil:

„Pentru depistarea infecției cu SARS-CoV-2 prin intermediul testelor rapide se pot utiliza următoarele probe biologice:

  • tampon nazofaringian
  • tampon nazal
  • salivă

Testarea pentru infecția SARS-CoV-2 din tamponul nazofaringian este considerată cea mai precisă, însă recoltarea poate fi neplăcută și dificilă pentru unii pacienți.

De aceea, Organizația Mondială a Sănătății (OMS recomanda recoltarea prin tamponul nazal, o metodă mult mai confortabilă pentru pacient, cu o acuratețe foarte ridicată. Tamponul nazal se introduce doar 2-3 cm în nas. Procesul de recoltare este identic cu acela prin care, cu un tampon, „se curăță” interiorul nării, nu irită și nu creează niciun fel de neplăcere persoanei care dorește sa se testeze.

Depistarea infecției SARS-CoV-2 cu proba biologica efectuată prin tampon nazal  prezinta urmatoarele avantaje:

  • Testul are o precizie de peste 95% și este complet neinvaziv.
  • Proba se poate recolta în orice moment al zilei, fără o pregătire prealabilă a persoanei care se testează.
  • Proba nazală, conform studiilor existente, este mai relevantă pentru SARS CoV-2, având în vedere că este un virus al căilor respiratorii.
  • Permite autorecoltarea – se poate face inclusiv de către copii și persoane vârstnice, deoarece capătul cu care se recoltează este un tampon special care nu produce leziuni (zgârieturi, răni) pe mucoasă.

Cât priveste depistarea infecției cu SARS-CoV-2 cu proba biologică din salivă, deși recoltarea pare a fi mai simplă și comodă pentru consumator, acuratețea acestor teste rapide poate fi mai scăzută și rezultatele fals negative pot fi mai frecvente, deoarece noul coronavirus este un patogen predominant respirator, iar cantitatea de copii virale din salivă este mai scăzută, așa cum arată studiile raportate în literatura de specialitate de către grupuri de cercetători din Europa, SUA si Asia. În plus, recoltarea probei de salivă presupune o pregătire a pacientului înainte de recoltare a probei. Acuratețea testării prin tehnica PCR pentru SARS-CoV-2 este, de asemenea, mai scăzută pentru probele de salivă. Studiile desfășurate de compania DDS Diagnostic au obținut, de asemenea, rezultate mult inferioare pentru testele rapide din salivă față de cele din tampon nazal sau nazofaringian pentru detectarea SARS-CoV-2.

Acest tip de probă (salivă) prezintă două dezavantaje. Primul se referă la pregătirea persoanei care se va testa și momentul din zi al recoltării probei. Ideal ar fi ca saliva să se recolteze dimineața, fără ca persoana să se spele pe dinți, să consume orice fel de lichid (nici apă) sau aliment. Dacă recoltarea se face în timpul zilei, trebuie să existe o pauză de cel puțin o oră (ghidurile medicale recomandă minimum 3 ore), în care persoana care se testează să nu consume niciun fel de lichid, aliment, gumă de mestecat și să nu fumeze. Dacă nu se respectă aceste reguli, șansele ca rezultatul să fie fals pozitiv sau negativ sunt foarte mari. Al doilea dezavantaj este că recoltarea salivei nu se poate realiza de către copii foarte mici și persoane cu anumite dizabilitati. Aceștia nu pot să producă o cantitate suficientă de salivă necesară efectuării unui test precis și valid.

Alegerea testului rapid cu acuratețea cea mai ridicată este esențială

Testele rapide trebuie să îndeplinească o serie de criterii pentru a fi aprobate pentru utilizare, iar precizia ridicată este o caracteristică esențială. Companiile care produc aceste instrumente de diagnostic realizează o serie de studii pentru a verifica acuratețea testelor IVD. Rezultatele sunt obținute în condițiile recoltării adecvate a probei biologice necesare. Pentru ca un subiect să efectueze un test rapid care să aibă o precizie ridicată, este necesar să realizeze recoltarea corespunzătoare a probei, conform instrucțiunilor atașate testului IVD.

Evitarea unor rezultate fals negative ale testelor de diagnostic este foarte importantă, deoarece, în lipsa depistării unor cazuri care sunt de fapt pozitive, sunt întârziate intervențiile terapeutice și epidemiologice, iar transmiterea virusului la persoanele cu care pacientul are contact este mai mult decat posibilă. Prin urmare, alegerea unui test rapid care are o acuratețe cât mai ridicată este esențială.

Pandemia Covid-19 a evidențiat necesitatea dezvoltării și utilizării unor metode de diagnostic care să poată fi folosite pe scară largă, datorită unui preț scăzut per test, posibilității producției în masă, obținerii unui rezultat rapid, toate acestea în contextul menținerii unei precizii ridicate. Testele rapide respectă aceste condiții, însă obținerea unui rezultat cu o acuratețe ridicată depinde nu doar de cum au fost dezvoltate și produse kiturile, ci și de modul în care fiecare subiect realizează recoltarea probei biologice, o etapă esențială care poate influența semnificativ rezultatul.

Testele de diagnostic in vitro (IVD) sunt instrumente utilizate tot mai frecvent în practică pentru stabilirea unui diagnostic și au drept scop identificarea unor compuși, a unor markeri sau depistarea prezenței unui microorganism în probe biologice preluate de la un subiect. Testele IVD sunt simplu de utilizat, au o acuratețe ridicată și oferă un rezultat în scurt timp. Pe baza rezultatelor acestor teste rapide se poate stabili cum va avea loc gestionarea ulterioară a pacientului și inițierea unor proceduri terapeutice sau de investigare suplimentară”.

PLATA PENTRU ODYSSEY, CROAZIERĂ EXCLUSIVISTĂ MARCA UNTOLD ȘI CROAZIERE.CO, SE POATE FACE ȘI CU CRYPTO MONEDE

0

UNTOLD Odyssey, cea mai exclusivistă petrecere organizată pe unul dintre cele mai mari vase de croazieră din lume – Norwegian Epic- va fi accesibilă iubitorilor de distracție și prin intermediul plății cu Cryptomonede. Biletele pentru evenimentul de lux organizat în luna septembrie pe Marea Mediterană, care oferă experiențe de festival celor prezenți, pot fi achiziționate și folosind Bitcoin (BTC) cât și Elrond (EGLD). Procesatorul de plăți ales de către UNTOLD și croaziere.co este NETOPIA PAYMENTS.

Mai multe informații despre plata cu cryptomonede a croazierei UNTOLD Odyssey se pot găsi pe croaziere.co/untold.

Despre UNTOLD Odyssey

Proiectul a fost dezvoltat de UNTOLD și croaziere.co și este unic în Europa.

Investiția totală ajunge la 5,6 milioane de euro, iar biletele puse în vanzare sunt limitate la 2.500 de locuri. Proiectul UNTOLD Odyssey va începe în septembrie 2021.

UNTOLD Odyssey începe pe 1 septembrie și se încheie pe 5 septembrie 2021. Vasul de croazieră Norwegian Epic, unul dintre cele mai spectaculoase vase de croazieră din lume, cu 19 restaurante la bord, va pleca din Roma și va opri în Ibiza, după care oaspeții vor debarca în Barcelona. În cele cinci zile de croazieră, cei aflați pe vas vor avea parte de concerte live, show-uri de artificii și experiențe care vor face din această călătorie, una memorabilă.

UNTOLD Odyssey înseamnă 5 scene de muzică, de la EDM la techno și trance, zece restaurante incluse în tarif și 7 restaurante gourmet, zeci de baruri și zone de lounge, piscine, spa-uri, Aqua Park, săli de fitness, piste de alergare și de bowling, terenuri de baschet și fotbal, minigolf, bungee jumping, săli de jocuri, cazino, saloane de frumusețe, galerii de artă, o bibliotecă și magazine de lux.

Măsuri de siguranță

Organizatorii respectă toate măsurile și procedurile recomandate de Organizația Mondială a Sănătății și autoritățile internaționale, realizează testarea rapidă și PCR a tuturor pasagerilor înainte de îmbarcare, dispun de ultimele tehnologii, brățări de mobilitate cu senzori de mișcare, echipamente medicale de top, asistență medicală disponibilă 24 de ore din 24, spații

de izolare și de tratare pentru orice fel de simptome. Vasul de croazieră va avea instalat la bord un laborator PCR și capacitate de testare rapidă imediată. Mai mult, sistemul de climatizare a fost modificat complet astfel încât aerul nu recircula dintr-o cameră în alta ci este 100% aer proaspăt.

Un aspect foarte important este faptul că au fost semnate acorduri cu autoritățile locale excluzând situațiile în care vasul nu ar fi primit în port datorită existenței vreunui caz de infecție cu Covid-19 la bord.

Pasagerii trebuie să vină cu teste PCR sau antigen efectuate cu maximum 48 de ore înainte de îmbarcare. La sosirea în port, toți cei care vor să pornească în călătoria Odyssey vor fi testați rapid și PCR, iar la bordul navei vor urca doar cei sănătoși, astfel că va fi un mediu sigur și confortabil pentru toată lumea, pe toată durata călătoriei. Fiecare participant va purta o brățară de mobilitate, cu senzori de mișcare, care va înregistra cu cine intră în contact, iar în cazul apariției celui mai mic simptom, toți pasagerii cu care a intrat în contract vor fi testați de urgență. Vasul de croazieră are o capacitate totală de 4.100 de locuri, însă vor fi puse în vânzare doar 2.500 de bilete pentru a fi respectat confortul.

Pachete de croazieră

UNTOLD Odyssey oferă patru tipuri de pachete de călătorie: Rhapsody Class (1.490 – 1.650 euro), Charmed Class (1.990- 2.990 euro), Euphoria Class (3.490-3.800 euro) și Elysium Class (5.900 – 8.900 euro).

Cei care doresc să achiziționeze pachetele de croazieră le pot găsi pe untold.com. UNTOLD Odyssey este un proiect realizat în parteneriat cu reprezentantii în România a celor mai exclusiviste companii de turism și croaziere din lume, croaziere.co.

Institutul de Studii Financiare: 500 de profesori de gimnaziu vor beneficia gratuit de cursuri de educație financiară

0

Fundaţia Institutul de Studii Financiare a obţinut acreditarea unui program de formare profesională continuă adresat personalului didactic preuniversitar, denumit „Formarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în domeniul financiar nebancar (FinTTT)”, în baza Ordinului Ministrului nr.3559/29.03.2021. În cadrul acestui program, 500 de profesori de gimanziu din toată țara, vor beneficia, în perioada mai-septembrie 2021, de cursuri gratuite de educație financiară.

FinTTT face parte din categoria programelor de formare profesională continuă furnizate de Fundația Institutul de Studii Financiare pentru toate segmentele angrenate în piața financiară nebancară,în formatul unui curs care are drept grup țintă personal didactic din învățământul gimnazial care predă disciplina Educație socială. In calitate de furnizor de programe de formare profesională acreditate ANC, atestat de A.S.F. şi agreate de BNR, FundaţiaInstitutul de Studii Financiare în parteneriat cu Autoritatea de Supraveghere Financiară a dezvoltat un program de formare de 60 ore, cu respectarea principiilor şi a standardelor de calitate aferente procesului educaţional. Prin parcurgerea acestui program acreditat pe o perioadă de 4 ani , absolvenţii vor primi 15 credite de formare continuă.

In acest sens, programul FinTTT are definit drept scop general îmbunătățirea nivelului de educație financiară în rândul profesorilor – persoane de influenţă în rândul elevilor –  printr-un efort coordonat la nivel național, care va asigura atingerea principalelor obiective strategice de îmbunătățire a bunăstării financiare a populaţiei.

Programul se adresează cadrelor didactice ce vor preda la clasă disciplina stipulată pentru clasa a VIII-a din Anexa nr. 2 la ordinul ministrului educației naționale nr. 3393 / 28.02.2017, respectiv partea care adresează piața financiară non-bancară, urmând a include pe scurt următoare tematică:

  • Nevoi şi dorințe
  •  Intocmirea unui buget personal
    • Economisire
    • Investiţii
    • Protecţie împotriva riscurilor
  • Piaţa asigurărilor
    • Instituţii şi produse
    • Mecanisme specifice
    • Relaţia consumatorului cu instituţiile non-bancare
  • Piaţa pensiilor private
    • Instituţii şi produse
    • Mecanisme specifice
    • Relaţia consumatorului cu instituţiile non-bancare
  • Piaţa de capital
    • Instituţii şi instrumente
    • Mecanisme specifice
    • Relaţia consumatorului

Programul va pune la dispoziţia participanţilor acces la sesiuni de instruire la sală și online, acces la materiale de studiu (manuale, culegeri online de teste, materiale video, instrumente de evaluare, aplicații și alte instrumente didactice), precum şi metode de evaluare, cu respectarea principiilor standard ale procesului de evaluare.

Programul FinTTT reprezintă o dezvoltare a proiectului de educaţie financiară Start2Teach, demarat în anul 2017 de către Autoritatea de Supraveghere Financiară în parteneriat cu ISF pentru cadrele didactice preuniversitare, în colaborare cu inspectoratele școlare teritoriale. La finalul primului trimestru al anului 2021 au fost înregistraţi 726 de participanţi. https://www.isf.ro/ro/educatie_financiara/reluare_cursuri

Studiu BestJobs: Speriați de gândul că s-ar putea infecta, 37,1% dintre angajații români se vaccinează

Potrivit unui sondaj realizat de BestJobs, 16% dintre angajați spun că s-au vaccinat deja împotriva Covid-19 și 37% urmează în perioada următoare. Mai bine de jumătate cred că vaccinurile sezoniere ar trebui incluse ca beneficiu extrasalarial.

Speriați de gândul că s-ar putea infecta, 37,1% dintre angajații români care au participat la un sondaj realizat de platforma de recrutare BestJobs declară că se vor vaccina împotriva Covid-19, în timp ce 16,4% spun că s-au imunizat deja cu unul din serurile anti-Covid. Întoarcerea la o viață normală, fără restricții, și dorința de a-i proteja pe cei dragi sunt principalele motive care au cântărit în decizia de imunizare pentru cei mai mulți dintre respondenți (47%).

Patru din 10 respondenți la sondajul BestJobs consideră vaccinarea împotriva Covid-19 eficace și sigură și cred că este cea mai bună soluție de a pune capăt pandemiei. Alți 15% o văd doar ca pe o soluție temporară de ținere sub control a pandemiei, iar pentru 11% este o șansă ca economia să își revină la normal, iar locurile de muncă să fie protejate. Există însă și o categorie, de aproximativ 31%, care privește imunizarea în masă a populației ca pe o campanie pentru câștiguri a producătorilor de vaccinuri.

Cea mai mare parte a intervievaților care au declarat că nu intenționează să se vaccineze își argumentează decizia prin lipsa accesului la vaccin sau greutatea de a avea acces la vaccin (20%),  lipsa încrederii în eficiența acestei măsuri (16%), teama de efecte adverse (14%) sau lipsa informațiilor suficiente despre efectele vaccinului (13%).

Trei din cinci angajați români sunt de părere că angajatorii ar trebui să faciliteze vaccinarea salariaților proprii din companie, pentru că o implicare mai mare din partea companiilor în campania națională de vaccinare ar duce la creșterea ratei de vaccinare în rândul populației.

Întrebați și cum ar putea în mod concret angajatorul să ajute în acest sens, cei mai mulți dintre salariați menționează soluții precum încheierea unui parteneriat cu un centru de vaccinare local (37%), facilitarea unor discuții directe între salariații care ezită să se vaccineze și medici, care pot să le răspundă tuturor întrebărilor (24%), creșterea gradului de informare internă (prin afișe, e-mailuri, newslettere etc.) despre beneficiile și riscurile vaccinării în rândul personalului din companie (21%) sau organizarea unui spațiu special amenajat/a unei caravane mobile la locul de muncă pentru vaccinarea personalului (20%).

De altfel, pe lângă tichetele de masă, prime pentru ocazii speciale, abonamente la clinici medicale private, un program flexibil de muncă sau cursuri și traininguri de dezvoltare personală, mai bine de jumătate dintre angajații români care au participat la sondajul BestJobs cred că vaccinurile sezoniere împotriva a diverse boli, în special cel anti Covid-19, ar trebui incluse în pachetul de beneficii extrasalariale.


Sondajul a fost efectuat în perioada 15-31 martie 2021, pe un eșantion de 902 utilizatori de internet din România.

_________________

Despre BestJobs

BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. Cu o experiență de peste 20 ani în domeniu, BestJobs a fost implicată în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație și servicii conexe recrutării pentru a oferi cele mai eficiente soluții de angajare, recrutare și de dezvoltare profesională și personală. În orice moment, pe BestJobs sunt peste 4,6 milioane de profesioniști conectați la piața muncii, peste 25.000 de joburi și mii de freelanceri, agenți de recrutare, coachi, mentori, terapeuți, avocați și alte tipuri de specialiști.

Horaţiu Ţepeş, CEO Bilka, este Antreprenorul anului 2020 în România

0

Horaţiu Ţepeş, CEO Bilka (foto), a fost desemnat aseară câștigătorul competiției EY Entrepreneur Of The Year – România 2020. Antreprenorul a concurat pentru marele titlu alături de alți 38 de lideri de business și va reprezenta România în finala mondială EY World Entrepreneur Of The Year, din 10 iunie 2021.

Bilka este o companie 100% românească din Brașov, lider de piață în România în domeniul acoperișurilor, specializată în producția și dezvoltarea de sisteme complete pentru acoperișuri (țiglă metalică, sistem pluvial și accesorii) pentru construcții rezidențiale și industriale. În cei 14 ani de prezență pe piața românească, antreprenorul Horațiu Țepeș a transformat afacerea dintr-un furnizor de acoperișuri într-un brand european. În prezent, Bilka deține cea mai mare fabrică de sisteme pentru acoperișuri din Estul Europei și produsele sale sunt tot mai cunoscute pe piețele externe.

În cadrul galei celei de a 5-a ediții a EY Entrepreneur Of The Year România, Mihai Ivaşcu, fondator Modex, a primit titlul EY Emerging Entrepreneur Of The Year In Technology, iar premiul de excelență acordat unei afaceri de familie de succes, Family Business Excellence Award, i-a revenit familiei Şerban, care conduce Group Şerban Holding.

Compania Modex a patentat o tehnologie proprie (Modex Blockchain Database), care face adopția blockchain foarte facilă și interoperabilă cu orice sisteme tradiționale. Fondată în 2017, Modex este prezentă în patru țări la nivel global și are birouri deschise la București, Londra, Silicon Valley și Washington.

Grupul Șerban Holding operează în prezent șase companii, are peste 400 de angajați și deține peste 12.500 ha de teren cultivate cu cereale, plante oleaginoase și legume, trei ferme de creștere a puilor și cinci băcănii.

Ediția 2020 a competiției EY Entrepreneur Of The Year Romania a inclus două categorii speciale dedicate antreprenorilor care s-au implicat în comunitate și celor care au demonstrat flexibilitate și adaptabilitate la noile realități din mediul de business, induse de criza sanitară globală.

Premiul Social Responsibility in the context of Covid-19 (Responsabilitate socială în perioada Covid-19) i-a fost acordatlui Iulian Nedea, Simtel. În pandemie, Simtel a sprijinit aplicația 9SOS, primul sistem privat integrat de telemedicină din România, care oferă servicii de asistenţă şi suport persoanelor afectate de COVID-19.

Premiul The most successful business transformation during the Covid-19 period (Cea mai de succes transformare a unui business în perioada pandemiei Covid-19) a mers către Mihai Filip, Techtex. În 2020, compania Techtex, specializată în producția de material sintetic nețesut (spunbond), folosit în fabricarea mobilierului tapițat, dar și la fabricarea materialelor de protecție medicală, inclusiv a măștilor, s-a adaptat rapid la cererea globală de textile medicale și a început să producă măști chirurgicale și măști de protecție.

În urma investițiilor realizate, la mijlocul anului 2020, producția de măști de protecție a crescut la 50 de milioane de măști pe lună, iar cea de halate și combinezoane de protecție la 1,5 milioane, devenind cel mai mare producător român de astfel de echipamente.

„Competitorii din acest an sunt antreprenori care au transformat anul pandemiei într-o oportunitate de a se dezvolta, dar şi de a se reinventa. Într-un context atât de provocator, unii s-au regăsit la limita supravieţuirii business-ului, alţii au văzut o oportunitate în adversitate, iar alţii au pivotat noi modele de business. Ne bucurăm că prin acest program, Entrepreneur Of The Year, aflat la a 5-a ediţie, avem prilejul să le recunoaştem meritele, de multe ori extraordinare, şi să le facem cunoscute poveştile, care devin adesea adevărate lecţii de business”,  a spus Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY Româniași Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale.

Juriul EY Entrepreneur Of The Year – România 2020

Pentru selectarea câştigătorilor, juriul a examinat fiecare aplicaţie pe baza a şase criterii: spiritul antreprenorial, performanţa financiară, direcţia strategică, impactul asupra comunităţii, capacitatea de inovare şi integritatea personală.

Juriul independent a fost alcătuit din 3 antreprenori și 2 executivi de top, dintre care și câștigătorul ediției anterioare, Ovidiu Șandor, Fondator și CEO Mulberry Development (Președintele juriului), Mihaela Bîtu, CEO ING Bank, Rucsandra Hurezeanu, Fondator și CEO Ivatherm, Cristian Rusu, fondator și CEO Casa Rusu și Fady Chreih, CEO Regina Maria.

Antreprenorii care au concurat în competiția EY Entrepreneur Of The Year – România 2020

Această ediție a adus în competiție 39 de antreprenori, din peste 15 sectoare de activitate, având împreună o cifră de afaceri de aproape 500 de milioane de euro și un total de peste 5000 de angajați.

Cei șase finaliști la categoria EY Entrepreneur Of The Year au fost:

  1. Horaţiu Ţepeş, Bilka – câștigătorul titlului EY Entrepreneur Of The Year
  2. Radu Savopol, 5 To Go
  3. Mihai Pohonţu, Amber Studio
  4. Adrian Cocan și Mădălina Cocan, Lăptăria cu caimac
  5. Vlad Popescu, Norofert
  6. Ioan Cocan şi Marius Hanganu, Tremend

Cele trei premii din categoria Emerging Entrepreneur Of The Year In Technology au fost acordate antreprenorilor:

  1. Mihai Ivaşcu, Modex – câștigător al titlului Emerging Entrepreneur Of The Year In Technology
  2. Raul Popa, TypingDNA – locul al doilea
  3. Teodor Blidăruş, FintechOS – locul al treilea

Din 2014, competiţia EY Entrepreneur Of The Year, singura competiţie antreprenorială care se organizează la nivel global, are loc şi în România. EY Entrepreneur of The Year se organizează în 60 de ţări de 35 de ani şi premiază antreprenorii pentru viziunea şi direcţia strategică cu care îşi cresc afacerile, pentru puterea de a inova, integritatea personală şi, nu în ultimul rând, pentru impactul pozitiv asupra comunităţii.

_________________

Despre EY România

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 298.000 de angajați în peste 700 de birouri în 150 de țări și venituri de aproximativ 37,2 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2020. Reţeaua noastră este cea mai integrată la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le oferim clienţilor servicii prin care să beneficieze de oportunitățile din întreaga lume.
Prezentă în România din anul 1992, EY este liderul de pe piața serviciilor profesionale. Cei peste 800 de angajați din România și Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistență fiscală, juridică, strategie și tranzacții, consultanță către companii multinaționale și locale. Avem birouri în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Chișinău. EY România s-a afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în finala mondială ce are loc în fiecare an, în luna iunie, la Monte Carlo. În finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year.

București 2023, capitala mondială a caselor solare

0

Cea mai mare competiție internaţională a caselor sustenabile, eficiente energetic, Solar Décathlon Europe, se va desfășura în 2023 la București. Este o reconfirmare a performanțelor în domeniu obținute de un deceniu încoace de studenții proiectanți și constructori reuniți în echipa EFdeN. Sunt studenți la Universitatea Tehnică de Construcții din București și la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu” din București. Performanțele lor la edițiile precedente de un deceniu încoace, recunoscute, certificate și premiate, au calificat România drept gazdă a viitoarei ediții, lansate printr-un eveniment găzduit de campusul din incinta Facultății de Inginerie a Instalațiilor de la Universitatea Tehnică de Construcții, unde sunt amplasate precedentele realizări ale echipei EFdeN, de la edițiile 2014 și 2018. Competitori din lumea întreagă au la dispoziție timp inclusiv în 2022 să-și elaboreze proiectele, să ridice construcțiile în țările lor, iar în 2023 să le aducă la București, să le reconstruiască aici, unde vor fi prezentate publicului și specialiștilor și evaluate.

În contextul inaugural, ministrul energiei, Virgil Popescu, s-a referit la stringența angajării României în direcția viitorului energetic: „Este nevoie în România să fim parte a acestor schimbări, să fim parte a acestei revoluţii, inclusiv în domeniul construcţiilor, al eficienţei energetice. Este extraordinar că în România vom avea acest concurs. Aştept cu nerăbdare anul 2023, să vedem casele noi. Aceste case trebuie să rămână aici, în aşa fel încât şi alţi tineri studenţi să vină, să vadă şi să poată duce mai departe acest concept. Ministerul Energiei, alături de Ministerul Mediului şi ceilalţi colegi din guvern, ne vom implica. Rog companiile din energie să se implice alături de aceşti tineri, pentru că trebuie sprijiniţi”.

Barna Tánczos, ministrul mediului, apelor și pădurilor: „Pentru a atinge în 2050 o reducere cu 80% a consumului de energie din clădiri la nivelul UE, fiecare stat membru trebuie sa facă eforturi extraordinare. Această țintă este destul de ambițioasă și va fi, la un moment dat, obligatorie și pentru noi. Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor va susține echipa și această inițiativă, alături de colegii noștri din celelalte ministere, printr-o hotărâre de guvern ce va asigura, parțial, sprijinul financiar, pentru realizarea competiției”.

Ciprian Teleman, ministrul cercetării, inovării şi digitalizării: „Împreună şi cu ajutorul unor astfel de organizaţii trebuie să învăţăm să avem un stat partener, nu un stat adversar pentru mediul antreprenorial, pentru societatea civilă şi, la urma urmei, pentru propriii cetăţeni. Să le fim recunoscători celor care ne pun pe poziţii pozitive în lume. Ar trebui să fim mândri că avem astfel de iniţiative, pentru că acesta este fermentul care ne poate duce în următorii ani, pe de o parte, pe primele locuri din punctul de vedere al tehnologiilor viitorului, pe de altă parte, încet-încet, să consolideze antreprenoriatul, care ar trebui să fie fundaţia unei economii sănătoase. În Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării veţi avea un sprijin şi mai mult decât atât”.

Prof. univ dr. ing. Radu Sorin Văcăreanu, rectorul Universității Tehnice de Construcții din București: „Organizarea competiției mondiale aici, în România, este un succes extraordinar, care vine ca urmare a unei construcții care a început în 2010 și este datorată tuturor studenților din toate echipele românești care au realizat o performanță extraordinară. Au învățat să lucreze împreună, să proiecteze și să construiască, să relaționeze cu piața, cu sponsorii și au reușit să clădească un capital uriaș de încredere la nivel internațional”.

Prof. univ. dr. arhitect Georgică Mitrache, prorector al Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu“ din București: „Acest proiect a educat două lucruri foarte importante – lucrul în echipa și exprimarea performanței individuale. Fiecare moment al activității acestor oameni este cercetare, iar puterea acestui proiect este dată de practică, cea care demonstrează, probează viabilitatea cercetării, inovării, imaginației și rezultatelor anilor de studiu ai fiecărui participant al acestei competiții”.

Cristian Buzan, Executive Vice President Engie Romania: „Împărtășim bucuria organizatorilor de a vedea că o competiție internațională care aduce în prim plan sustenabilitatea energetică este găzduită de România. Susținem EFdeN încă din 2015, întrucât avem aceeași viziune despre viitor, iar participarea la Solar Decathlon este o oportunitate de stimulare a inovației și a concursului de idei pe subiecte de interes cum sunt locuințele pasive, utilizarea surselor de energie verde, a soluțiilor de eficienţă energetică și a celor integrate de tip casă inteligentă”.

Foto: EFdeN

Comenzi telefonice pentru construcții, decorațiuni, grădinărit

0

Serviciul de comenzi telefonice al retailer-ului Leroy Merlin, specializat în construcții, decorațiuni și grădinărit, a devenit un canal de cumpărături popular în decursul unui an de la lansare, în special în rândul lucrătorilor în construcții. Cel mai mult sunt comandate materiale de construcții.

Frédéric Lamy, CEO Leroy Merlin Romania, subliniază: „Pandemia de Covid-19 a influențat obiceiurile noastre de cumpărare, consumatori și companii deopotrivă, producând schimbări orientate către creșterea eficienței și siguranței în relația dintre afacerea care vinde bunurile și clientul care le achiziționează. Implementarea acestui concept de vânzare la distanță, mai precis  comenzile prin telefon, a fost răspunsul nostru strategic la aceste circumstanțe fără precedent. Această decizie s-a dovedit a fi nu doar o soluție relevantă pentru retail, ci și un serviciu cu valoare adăugată ridicată pentru clienții noștri care au adoptat rapid această metodă de cumpărare. Unul dintre cele mai mari beneficii ale acestei soluții este modul în care construiește și întărește relațiile cu clienții, deoarece implică o interacțiune directă între client și angajații magazinului. Mai mult, permite clienților să facă achiziții de oriunde și oricând au nevoie. Chiar dacă folosesc opțiunea de comandă telefonică pentru a face cumpărături mai mici, faptul că interacționează în mod constant cu un comerciant are un efect puternic asupra comportamentului clienților”.

Serviciul este util pentru lucrători în construcții, pasionați de decorațiuni, persoane în vârstă care nu utilizează instrumente de plată digitale, persoane cu dizabilități, persoane care nu locuiesc în apropierea unui magazin Leroy Merlin.

Ca modalitate de lucru, „serviciul de comenzi telefonice cu ridicare din magazine sau cu livrare la domiciliu este disponibil în toate cele 18 unități Leroy Merlin din țară. Pentru a putea plasa telefonic o comandă, clienții trebuie să selecteze magazinul preferat pe website-ul retailerului, din secțiunea Magazinul Meu, să parcurgă categoriile de produse și să aleagă produsele pe care vor să le cumpere, notând codul unic aflat sub denumirea fiecărui produs. Produsele disponibile sunt doar cele semnalizate cu un buton dedicat, pe fundal verde. Ulterior, aceștia trebuie să apelezenumărul de telefon *2244, urmând să fie preluați de către un consilier care se va ocupa să plaseze comanda. În cazul ridicării personale din magazine, produsele vor fi pregătite în maximum 4 ore de la plasarea și confirmarea comenzii telefonice. Programul punctului dedicat ridicării comenzilor este identic cu programul magazinului ales. Mai multe detalii despre procesul de comandă telefonică pot fi consultate aici: https://www.leroymerlin.ro/comanda-telefonica.

Această soluție a fost implementată cu succes și în alte țări în care compania își desfășoară activitatea, cum ar fi Spania sau Brazilia”.

Leroy Merlin este caracterizat ca „liderul european al pieței de bricolaj, cu o istorie de peste 90 de ani ca retailer specializat pe construcții, decorațiuni și grădinărit. Companie inovatoare din cadrul Adeo, Leroy Merlin deține 800 de magazine în 15 țări din Europa, Asia, Africa și America de Sud. Peste 115.000 de colegi fac parte din familia Lreoy Merlin. Aflată într-un progres constant, compania Adeo a devenit cea mai mare companie franceză de pe piața internațională. În prezent, companiile grupului Adeo sunt recunoscute peste tot în lume prin numeroasele premii Great Place to Work Institute.În România funcționează 18 magazine Leroy Merlin, cu peste 2000 de angajați în 13 orașe: București, Cluj-Napoca, Craiova, Ploiești, Brașov, Constanța, Sibiu, Suceava, Târgu Mureș, Bacău, Iași, Timișoara și Oradea”.

Soluții digitalizate de motivare a angajaților

0

30% din totalul valoric al tichetelor cadou (pe suport de hârtie sau prin intermediul soluțiilor moderne) sunt comandate cu ocazia Paștelui, arată analizele companiei Up România, specializate în instrumente de motivare a angajaților. În luna martie a acestui an, volumul tichetelor cadou acordate pe card a fost de cinci ori mai mare față de luna martie a anului 2020. O astfel de formă a tichetelor cadou este cardul Up Cadou. Domeniile economice cu interes important pentru acest card sunt farma, birotică-papetărie, producție, distribuție și comerț. Solicitările sunt cu precădere, din zonele București-Ilfov, Nord-Est și Centru.

Elena Pap, director general Up România și director regional Up Group: „Continuăm să observăm un interes crescut al clienților din portofoliul Up România față de soluțiile digitale de motivare și recompensare a angajaților, într-un mod cât mai personalizat, adaptate nevoilor acestora.  Pe lângă siguranța și accesibilitatea crescute, credem că soluțiile precum cardul Up Cadou simplifică eforturile companiilor de a-și recompensa angajații, distribuirea lor către beneficiari, sunt scutite costurile de livrare, iar serviciile de gestiune sunt accesibile online. Angajații  le folosesc direct în magazin sau online, în rețeaua de parteneri Up România”.

Inițiatorii subliniază că „în acest moment, rețeaua de magazine partenere în care pot fi folosite tichetele și cardul Up Cadou este alcătuită din branduri sau magazine de proximitate din diverse domenii, precum IT&C, hypermarketuri, fashion & beauty, home & deco, farmacii și clinici medicale, librării și restaurante. De altfel, utilizatorii tichetelor și cardurilor Up Cadou și-au manifestat în ultimul an preferința pentru utilizarea acestora în cadrul hypermarket-urilor, unde beneficiază de o varietate crescută de produse, dar și în magazine de mobilă, decorațiuni, electrocasnice, modă și cosmetice. Conform legislației în vigoare, tichetele cadou oferite angajaților sau copiilor minori ai acestora cu ocazia Sărbătorilor Pascale sunt scutite de impozit pe venit sau de plata contribuțiilor sociale obligatorii, în cuantum de până la 150 de lei. Un alt avantaj al acordării tichetelor cadou pentru salariați este deductibilitatea acestora la calculul impozitului pe profit până la 5% din fondul de salarii.

Cei care beneficiază de soluțiile Up Cadou pot plăti produsele pe care le achiziționează chiar și cu telefonul, prin aplicația Up Mobil, din care își pot înrola cardurile în Apple Pay, Google Pay sau wallet-ul propriu Up Mobil Pay. Up Mobil este este una dintre cele mai bine cotate aplicații financiare din România și poate fi descărcată gratuit de pe Google Play, App Store sau Huawei App Gallery”.

Grupul Up (www.up.coop) este caracterizat ca „un grup internaţional şi solid. Prezent în peste 30 de ţări, Grupul Up îşi adaptează expertiza la specificul local. Zi de zi este alături de 29 de milioane de persoane din întreaga lume prin zeci de mărci de produse şi servicii: tichete, carduri sau aplicații mobile.

Up România face parte din Grupul Up și deservește peste 25.000 de clienți și 800.000 de beneficiari. Cu o prezenţă de 19 ani în România, compania oferă diverse instrumente de motivare și soluții financiare avantajoase pentru performanța business-ului companiilor:

  1. Produse și servicii care facilitează viața de zi cu zi a salariaților prin accesul la beneficii în multe domenii – tichete pe suport de hârtie și carduri Up Dejun, Up Cadou, Up Cultură, Up Vacanță, tichete de creșă;
  2. Platforma de beneficii flexibile – Up MultiBeneficii;
  3. Soluții digitale interactive de incentivare și recompensare – STIM Online;
  4. Servicii dedicate comercianților;
  5. Soluții personalizate pentru modernizarea sectorului de acțiune socială – tichete sociale, tichete sociale pentru grădiniță ;
  6. Soluții pentru achiziții inteligente dedicate companiilor mici și mijlocii – IMM – platforma Up Achiziții”.